Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Momenteel heb ik het volgende:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Western Digital Caviar Black WD2002FAEX, 2TB | € 112,90 | € 112,90 |
1 | Corsair Obsidian 800D | € 227,- | € 227,- |
1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 247,90 | € 247,90 |
1 | LG BH10LS30 Zwart | € 77,- | € 77,- |
1 | Corsair HX850W | € 134,60 | € 134,60 |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8 | € 71,66 | € 71,66 |
1 | Asus Maximus IV Extreme (3.0) | € 281,- | € 281,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.152,06 |
Iets dat ik niet in de pricewatch kon vinden was de geluidskaart die ik wou, namelijk:
http://azerty.nl/8-129-34...ound-blaster-x-fi-ti.html
een gou heb ik al (560gtx TI) en een 23 inch full HD monitor heb ik ook al, net zoals muis, toetsenbord,...
Het budget zit ongeveer rond wat ik nu heb, ik denk dat ik het nog tot 1500 omhoog kan trekken, maar dat doe ik liever niet.
Dus, wat zijn jullie aanraders voor mij?
BNet tag: whodares#1162
Met dat moederbord moet je geen aparte geluidskaart hebben hoor.whodares schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:54:
Aangezien ik van plan ben een (bijna volledig) nieuw systeem te kopen, kom ik hier bij jullie eens vragen of er nog opmerkingen zijn op mijn systeem.
# Product Prijs Subtotaal 1 Western Digital Caviar Black WD2002FAEX, 2TB € 112,90 € 112,90 1 Corsair Obsidian 800D € 227,- € 227,- 1 Intel Core i7 2600K Boxed € 247,90 € 247,90 1 LG BH10LS30 Zwart € 77,- € 77,- 1 Corsair HX850W € 134,60 € 134,60 1 Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8 € 71,66 € 71,66 1 Asus Maximus IV Extreme (3.0) € 281,- € 281,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.152,06
Iets dat ik niet in de pricewatch kon vinden was de geluidskaart die ik wou, namelijk:
een gou heb ik al (560gtx TI) en een 23 inch full HD monitor heb ik ook al, net zoals muis, toetsenbord,...
Het budget zit ongeveer rond wat ik nu heb, ik denk dat ik het nog tot 1500 omhoog kan trekken, maar dat doe ik liever niet.
Ik zou die 560GTX wisselen voor grafisch CFX6870 geweld
Oja als je niet gaat photoshoppen enz dus gamen vooral neem dan een 2500k ipv 2600k
Nee, hij zei 'wellicht ooit'yzx schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:54:
[...]
Paulus hij wil CFX 6950 gaan zei hij toch
Maar +1 voor je opmerking
oh, p.s. ik had even je benchje geleend haha
Verwijderd
Ik heb ook maar eens besloten om mij een nieuwe gamesysteem te kopen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 600€ lijkt mij schappelijk.
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak?
Scherm (Dell 24" 1920x1080), toetsenbord en muis heb ik al.
Wat voor soort gamer ben je?
Zowat alles maar voornamelijk FPS en RTS (Starcraft II :-D). Voor mij moet het heus niet op de allerhoogste kwaliteit draaien, daar lig ik niet wakker van.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
Gewoon een prijs/kwaliteit systeem waar ik enige jaren met voortkan. Ik heb nog nooit iets overklokt maar dat lijkt mij wel leuk dus dat wil ik zeker wel proberen. Uitbreidbaarheid voor de toekomst is zeker een pluspunt.
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Ik heb mij gebaseerd op de best-buy guide van Juli, met enkele aanpassingen:
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 38,44 | € 38,44 |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 17,50 | € 17,50 |
1 | Xigmatek Asgard | € 32,90 | € 32,90 |
1 | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 21,95 | € 21,95 |
1 | Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm | € 4,40 | € 4,40 |
1 | XFX Pro 550W | € 53,60 | € 53,60 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 26,49 | € 26,49 |
1 | AMD Phenom II X4 965 Black Edition | € 100,70 | € 100,70 |
1 | Asrock 970 Extreme4 | € 83,80 | € 83,80 |
1 | MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC | € 192,92 | € 192,92 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 572,70 |
Het mobo heb ik wel veranderd door de Asrock 970 Extreme4 aangezien dit SLI toelaat.
Voor de kast heb ik de Xigmatek Asgard gekozen (ipv de CM 690 II) omdat geld te besparen (en voor het uiterlijk doe ik het niet). Zijn er praktische redenen die het waard maken om toch een duurdere kast te nemen?
Ik vroeg mij af of de voeding goed genoeg is, rekening houdende met het feit dat ik OC wil proberen. Later zou ik er een buldozer en tweede grafische kaart in SLI insteken als mijn systeem wat traag begint te worden. Geen idee hoeveel later dat zal zijn :-)
Verder heb ik er ook een extra fan bijgestoken, heeft dit zin of zal het systeem sowieso op temperatuur blijven?
Alvast bedankt voor alle hulp!
Je hebt wel een dure smaak qua kast en moederbord. Is er een bepaalde reden waarom je voor deze 2 items gekozen hebt (anders dan uiterlijk?whodares schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:54:
Aangezien ik van plan ben een (bijna volledig) nieuw systeem te kopen, kom ik hier bij jullie eens vragen of er nog opmerkingen zijn op mijn systeem.
# Product Prijs Subtotaal 1 Western Digital Caviar Black WD2002FAEX, 2TB € 112,90 € 112,90 1 Corsair Obsidian 800D € 227,- € 227,- 1 Intel Core i7 2600K Boxed € 247,90 € 247,90 1 LG BH10LS30 Zwart € 77,- € 77,- 1 Corsair HX850W € 134,60 € 134,60 1 Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8 € 71,66 € 71,66 1 Asus Maximus IV Extreme (3.0) € 281,- € 281,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.152,06
Ja je hebt gelijkpaulus_01 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:00:
[...]
Nee, hij zei 'wellicht ooit'Dus voor 30 euro meer kan hij heel wat meer kracht kopen, nu
oh, p.s. ik had even je benchje geleend haha
@Sjoekie, extra fan -> meer koude lucht in/meer warme lucht buiten
en voor als je Sli gaat je een andere voeding moeten nemen
En @Paulus, meestal koop je een kast voor 10-15 jaar ofzo dus
[ Voor 7% gewijzigd door yzx op 02-07-2011 12:04 ]
Bedankt voor de snelle reactie. Ik las mijn post nog eens even door en ik merkte inderdaad dat ik vergeten was te zeggen waarvoor hij moest dienenyzx schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:58:
[...]
Met dat moederbord moet je geen aparte geluidskaart hebben hoor.
Ik zou die 560GTX wisselen voor grafisch CFX6870 geweldmaar sinds je hem al heb
Oja als je niet gaat photoshoppen enz dus gamen vooral neem dan een 2500k ipv 2600k
die 560gtx heb ik hier thuis al liggen, die die ga ik niet vervangen. Ik heb AMD ook niet zo graag (heel slechte ervaringen mee)
Ik zal deze computer dus gebruiken voor wat photoshop (geen al te geavanceerde dingen), maar vooral gamen en series bekijken.
Over de geluidskaart: ik kan precies nergens iets vinden op de maximus IV dat er iets extra van geluid in zou zitten, correct me if I'm wrong
Ik zou toch voor de 2500k gaan als je maar eens in de week eens aan photoshop doetwhodares schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:04:
[...]
Bedankt voor de snelle reactie. Ik las mijn post nog eens even door en ik merkte inderdaad dat ik vergeten was te zeggen waarvoor hij moest dienen
die 560gtx heb ik hier thuis al liggen, die die ga ik niet vervangen. Ik heb AMD ook niet zo graag (heel slechte ervaringen mee)
Ik zal deze computer dus gebruiken voor wat photoshop (geen al te geavanceerde dingen), maar vooral gamen en series bekijken.
Over de geluidskaart: ik kan precies nergens iets vinden op de maximus IV dat er iets extra van geluid in zou zitten, correct me if I'm wrong
En over je mobo :
Dus dat is meer dan genoegAudio
Realtek® ALC 889 8-Channel High Definition Audio CODEC
- Supports : Jack-detection, Multi-streaming, Front Panel Jack-retasking
Audio Feature :
- Blu-ray audio layer Content Protection
- Optical S/PDIF out port(s) at back panel
Ja, daar zou ik niet veel van afweten, kheb altijd onboard geluid gebruiktyzx schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:07:
[...]
Ik zou toch voor de 2500k gaan als je maar eens in de week eens aan photoshop doet
En over je mobo :
[...]
Dus dat is meer dan genoegtzijn leuke geluidschips die er op zitten
dus voor voornamelijk gamen + film/series zien de i5 2500k.
Voor de rest nog een opmerking? Bijvoorbeeld de maximus P-editie tegenover de Z-editie. Ik kan nergens precies een goede uitleg vinden over wat het voordeel van de Z is, dus pakte ik automatisch de P maar
Verwijderd
Extra fan --> meer koude lucht had ik ook wel door ;-), ik vroeg mij gewoon af of het nodig was of totale overkill.yzx schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:03:
@Sjoekie, extra fan -> meer koude lucht in/meer warme lucht buiten
en voor als je Sli gaat je een andere voeding moeten nemen
En voor die voeding, is de XFX PRO650W dan genoeg? Je hebt ook nog de modulaire versie XFX PRO650W XXX die het geheel slechts 4 euro duurder maakt (tov de gewone 650W versie).
Google is your friendwhodares schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:11:
[...]
Ja, daar zou ik niet veel van afweten, kheb altijd onboard geluid gebruikt
dus voor voornamelijk gamen + film/series zien de i5 2500k.
Voor de rest nog een opmerking? Bijvoorbeeld de maximus P-editie tegenover de Z-editie. Ik kan nergens precies een goede uitleg vinden over wat het voordeel van de Z is, dus pakte ik automatisch de P maar
Ik had hierboven al een opmerking geplaatst, waarom zo'n duur moederbord en kast?
Lap, ik wist dat ik iets aan het vergeten was. Sorry dat ik niet op je eerdere post gereageerd heb.paulus_01 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:36:
[...]
Google is your friend
Ik had hierboven al een opmerking geplaatst, waarom zo'n duur moederbord en kast?
De case pak ik omdat ik een waterkoeling heb zitten en ik vind het een mooie case. Overclocken doe ik ook, maar niet al te extreem. Mijn pc moet toch wel zeker enkele jaren mee kunnen gaan.
Het moederbord was ik over aan het twijfelen. Aangezien ik geen al te extreme overclocker ben, is de maximus IV precies een beetje erover.
Het voornaamste dat ik zoek in een moederbord is het volgende:
goed geluid om te gamen/series te zien
USB 3.0
mogelijk voor SLI later
moet iets van OC kunnen doen zonder al teveel moeite
Als ik dan daar naar op zoek was, dan kwam ik bijna altijd uit de bij Maximus IV, omdat deze serie al heel goed geluid erop heeft zitten(de vorige series toch, in mijn startpost een geluidskaart erbij gezet omdat ik bij deze er niet zeker van was).
Persoonlijk ben ik ook een asus-fan (en ik geef dit graag toe). Ze zijn zowat het enigste merk waarmee ik nog nooit last heb gehad.
Nu zat ik dus te twijfelen over die P vs Z (als het idd best zo een duur moederbord is). Ik lees wel waarover het gaat, maar ik kan precies nooit een meerwaarde voor mij vinden. Daarom dat ik het hier dus vraag. Ik kan nergens een goed filmpje/uitleg vinden over hoe die igp + gpu mij zou helpen. Ik gebruik geen SSD, dus aan die technologieën heb ik ook al niets.
Als je natuurlijk een beter voorstel voor me zou hebben, dan is dat altijd welkom. Ik ben misschien een beetje bevooroordeeld voor de maximus omdat het toch zo een mooi moederbord is en omdat ik wat wil OC'en.
Modulaire nemen, is veel fijner.Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:30:
[...]
Extra fan --> meer koude lucht had ik ook wel door ;-), ik vroeg mij gewoon af of het nodig was of totale overkill.
En voor die voeding, is de XFX PRO650W dan genoeg? Je hebt ook nog de modulaire versie XFX PRO650W XXX die het geheel slechts 4 euro duurder maakt (tov de gewone 650W versie).
En 650W is genoeg voor 560ti sli
@Whodares, ik zou voor de P ipv de Z gaan. Vooral als je Sli gaat gaan. En is die Z ook niet MicroATX?
Heb een goed filmpje kunnen vinden van Intel (bias dus) en daar zag ik inderdaad niets van voordeel op voor mij voor de Z-serie te gaan voor de igp. Dit is trouwens dat filmpje: YouTube: Intel Quick Sync Video Demo - Intel Sandy Bridge = Fastest Video Encodingyzx schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:01:
[...]
Modulaire nemen, is veel fijner.
En 650W is genoeg voor 560ti sli
@Whodares, ik zou voor de P ipv de Z gaan. Vooral als je Sli gaat gaan. En is die Z ook niet MicroATX?
Dan is er enkel nog het probleem van welk moederbord ik zou pakken. Zoals ik eerder al zei pak ik de Maximus IV voor Asus, Overclock en look.
Ik heb een moederbord nodig dat toch minstens he volgende heeft:
goed geluid om te gamen/series te zien
USB 3.0
mogelijk voor SLI later
moet iets van OC kunnen doen zonder al teveel moeite
Sata-600 (heb ik er nu bijgezet, anders kan mijn HDD niet volle snelheid gaan)
Ik kan echter niet iets geschikter vinden dan de Maximus IV. Ben ik ergens aan het overkijken? Mijn moederborden houd ik wel altijd Asus, omdat die nog nooit kapot gegaan zijn bij mij.
[ Voor 11% gewijzigd door whodares op 02-07-2011 13:10 . Reden: wat rommel ertussenuit gehaald ]
PSU calculators zijn onzin, LED's en cold cathode's verbruiken amper stroom en de pomp nog enkele watt's.
Je werkelijke verbruik zal evht heel wat lager zijn.
Hmm, enig idee om dit te meten?Abeltje130 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:11:
@whodares
PSU calculators zijn onzin, LED's en cold cathode's verbruiken amper stroom en de pomp nog enkele watt's.
Je werkelijke verbruik zal evht heel wat lager zijn.
En sorry, kheb die PSU rommel uit de vorige post gehaald, was niet voor mij bedoeld en had er op gereageerd
De anandtech site zegt dat 560 ti onder full load, i.c.m met een processor die meer verbruikt zo'n 350 watt.whodares schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:13:
[...]
Hmm, enig idee om dit te meten?
En sorry, kheb die PSU rommel uit de vorige post gehaald, was niet voor mij bedoeld en had er op gereageerd
Ruw metenwhodares schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:13:
[...]
Hmm, enig idee om dit te meten?
En die sneller converten is bullocks
EDIT: en de ROG mobo's maken het lekker easy om te OC'en je moet nog niet eens naar de bios gaan
[ Voor 9% gewijzigd door yzx op 02-07-2011 13:21 ]
Ik pakte nu Corsair omdat ik met hen ook al goede ervaringen heb. Met de voedingen van Coolermaster heb ik ook zeker geen problemen.
XFX wordt hier over het algemeen altijd aanbevolen omdat ze goed zijn en mooi van prijs zijn etcwhodares schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:22:
Hmm, welke zoude jullie dan aanraden? Ik ga binnenkort misschien nog een tweede loop voor mijn waterkoeling starten met een MCP655 pomp van swiftech en natuurlijk ook lichtgevende fans
Ik pakte nu Corsair omdat ik met hen ook al goede ervaringen heb. Met de voedingen van Coolermaster heb ik ook zeker geen problemen.
Wat denk je van deze?yzx schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:24:
[...]
XFX wordt hier over het algemeen altijd aanbevolen omdat ze goed zijn en mooi van prijs zijn etc
pricewatch: XFX Black Edition 750W
pak 750Watt omdat ik toch nooit zeker kan zijn hoeveel de OC + tweede loop uiteindelijk zal vragen.
met 650w zou ook al lukken, en zoals ik al zei, een pomp vraagt echt maar enkele watts, dus daar hoef je je echt geen zorgen over te maken.whodares schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:27:
[...]
Wat denk je van deze?
pricewatch: XFX Black Edition 750W
pak 750Watt omdat ik toch nooit zeker kan zijn hoeveel de OC + tweede loop uiteindelijk zal vragen.
Ik wil sowieso graag een MSI Twin Frozr III/Hawk, maar binnen dat criterium is er ook nog genoeg te kiezen natuurlijk. Eigenlijk zit ik te twijfelen tussen deze drie:
pricewatch: MSI N560GTX-Ti Hawk (In de toekomst dan SLI als upgrade)
pricewatch: MSI R6870 HAWK CFX
pricewatch: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC (met een unlock + CFX in de toekomst in het achterhoofd)
Iemand een duidelijke mening? Ze moeten in principe alle nieuwe games en dan vooral Battlefield 3 op high (very high heeft nooit zo'n duidelijke meerwaarde, volgens mij) soepeltjes kunnen draaien, ook als ik door een rookwolk heen loop.
Vooral Bf3 -> AMD omdat ze beter daarop gaan lopen.NinjaTuna schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:32:
Mensen, ik zit nog steeds met die videokaarten in mijn maag...
Ik wil sowieso graag een MSI Twin Frozr III/Hawk, maar binnen dat criterium is er ook nog genoeg te kiezen natuurlijk. Eigenlijk zit ik te twijfelen tussen deze drie:
pricewatch: MSI N560GTX-Ti Hawk (In de toekomst dan SLI als upgrade)
pricewatch: MSI R6870 HAWK CFX
pricewatch: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC (met een unlock + CFX in de toekomst in het achterhoofd)
Iemand een duidelijke mening? Ze moeten in principe alle nieuwe games en dan vooral Battlefield 3 op high (very high heeft nooit zo'n duidelijke meerwaarde, volgens mij) soepeltjes kunnen draaien, ook als ik door een rookwolk heen loop.
Ik zou voor de CFX6870 gaan, tenzij je CFX6950 zeker gaat doen
1 | Western Digital Caviar Black WD2002FAEX, 2TB | € 112,90 | € 112,90 |
1 | Corsair Obsidian 800D | € 227,- | € 227,- |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 171,- | € 171,- |
1 | LG BH10LS30 Zwart | € 77,- | € 77,- |
1 | XFX Black Edition 750W | € 97,19 | € 97,19 |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8 | € 71,66 | € 71,66 |
1 | Asus Maximus IV Extreme (3.0) | € 281,- | € 281,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.037,75 |
een moederbord geschikter dan de Maximus IV kan ik niet vinden, daar zal het dus waarschijnlijk bij blijven. Als je nog iets zou zien, dan mag je het zeggen, anders denk ik dat het deze zal worden.
Bedankt voor de hulp, ik stel dit zeer op prijs.
maakt nix uit?
Welke koeler heb je?Kenny1001 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 14:01:
op youtubetutorials zie ik nergens dat men de coolerfan tegen cpucooler monteert. op mijn handleiding staat dat daar echter wel zo uitgelegd.
maakt nix uit?
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 37,43 | € 37,43 |
1 | HP Compaq LA2405WG | € 248,99 | € 248,99 |
1 | Fractal Design Define R3 (Zilver) | € 87,90 | € 87,90 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 34,- | € 34,- |
1 | NZXT Hale90 650W | € 127,20 | € 127,20 |
1 | G.Skill Ripjaws F3-12800CL9D-8GBRL | € 61,31 | € 61,31 |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 89,25 | € 89,25 |
1 | MSI 990FXA-GD65 | € 130,80 | € 130,80 |
1 | MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC | € 253,87 | € 253,87 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.070,75 |
Toch is dit niet 100% wat ik wil.
Een aantal vragen/dillema's:
- Ik vraag me af of dat scherm wel goed is om casual op te gamen (ik ben geen beeld/geluids freak, mijn standaarden liggen laag
- Ook had ik graag de NZXT Havik 140 CPU cooler gehad maar die is nergens te vinden voorlopig. Iemand die daar een alternatief voor weet? Moet straks op een Bulldozer staan, en heb het het liefst stil. De Mugen is maar een placeholder.
- Is deze kast met de nodige coolers goed voor 2x6950 moest ik er ooit 1 bij prikken? Of gaat dat te warm worden? Ik heb het voor minimalism, dus een beetje kast met stijl moest iemand een alternatief hebben.
- Dit moederbord heeft 2x 16x in crossfire hoop ik?
- Hoe verhoudt dit geheugen zich met vengeance?
Alvast bedankt
De fan moet je aan de ribben hangen met die 2 ijzer beugeltjes
-beelscherm kan goedkoper, als je per se 1920x1200 wilt, is een pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BWblehz schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 14:06:
Ik heb momenteel dit systeem in gedachten:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 37,43 € 37,43 1 HP Compaq LA2405WG € 248,99 € 248,99 1 Fractal Design Define R3 (Zilver) € 87,90 € 87,90 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 34,- € 34,- 1 NZXT Hale90 650W € 127,20 € 127,20 1 G.Skill Ripjaws F3-12800CL9D-8GBRL € 61,31 € 61,31 1 AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 89,25 € 89,25 1 MSI 990FXA-GD65 € 130,80 € 130,80 1 MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC € 253,87 € 253,87 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.070,75
Toch is dit niet 100% wat ik wil.
Een aantal vragen/dillema's:
- Ik vraag me af of dat scherm wel goed is om casual op te gamen (ik ben geen beeld/geluids freak, mijn standaarden liggen laag)
- Ook had ik graag de NZXT Havik 140 CPU cooler gehad maar die is nergens te vinden voorlopig. Iemand die daar een alternatief voor weet? Moet straks op een Bulldozer staan, en heb het het liefst stil. De Mugen is maar een placeholder.
- Is deze kast met de nodige coolers goed voor 2x6950 moest ik er ooit 1 bij prikken? Of gaat dat te warm worden? Ik heb het voor minimalism, dus een beetje kast met stijl moest iemand een alternatief hebben.
- Dit moederbord heeft 2x 16x in crossfire hoop ik?
- Hoe verhoudt dit geheugen zich met vengeance?
Alvast bedankt
een betere optie (denk ik), voor meer antwoorden kun je ook in '[BBG aanschaf] monitor' kijken.
- Waar aan moet de cooler voldoen? en wat is er mis met een scythe mugen?
- 2 fans toevoegen is wel een aanrader zodra je ze gaat crossfire-en.
-ja
(voor volgende keer dat je een mobo gaat kopen, een mobo met 8x/8x is ook prima.
-bedoel je met overklokken?
de timings zijn niet ideaal voor overklokken, maar het zou wel enigzins moeten lukken.
als je niet overklokken bedoelt: het is prima
Voeding kan trouwens goedkoper, door bv. een pricewatch: XFX XXX Edition 650W Green
Bedankt voor de reactieAbeltje130 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 14:24:
[...]
-beelscherm kan goedkoper, als je per se 1920x1200 wilt, is een pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BW
een betere optie (denk ik), voor meer antwoorden kun je ook in '[BBG aanschaf] monitor' kijken.
- Waar aan moet de cooler voldoen? en wat is er mis met een scythe mugen?
- 2 fans toevoegen is wel een aanrader zodra je ze gaat crossfire-en.
-ja
(voor volgende keer dat je een mobo gaat kopen, een mobo met 8x/8x is ook prima.
-bedoel je met overklokken?
de timings zijn niet ideaal voor overklokken, maar het zou wel enigzins moeten lukken.
als je niet overklokken bedoelt: het is prima
Voeding kan trouwens goedkoper, door bv. een pricewatch: XFX XXX Edition 650W Green
- Monitor: Ik had al gepost in de monitor thread maar geen reacties daar voorlopig. Die Samsung is lelijk, het oog wil ook wat hier
- Koeler/Mugen: het kan stiller als ik zo de reviews/tabellen bekijk. Dus ik zou toch wel voor een andere koeler willen gaan. Overklokken zal er niet aan te pas komen (voorlopig), alleen als het over x aantal jaar echt nodig blijkt. Het gaat mij vooral om het geluid en in iets mindere mate de temperatuur.
Opties zijn Noctua D14 en Thermalright Silver Arrow als ik het zo bekijk.
- Geheugen: niet direct voor overclocken, gewoon algemeen performance?
Verwijderd
Je kunt ook eens naar deze kijken: pricewatch: Zalman CNPS10X Quiet Review: http://www.silentpcreview.com/article1037-page6.html
Wat ook goed schijnt te werken is push-pull met een Scythe Mugen v2.
Where the Mugen-2 really shines is when a second quiet fan is added in a push-pull configuration. With both fans set to spin ~700rpm or lower, there is essentially no noise increase compared to just one fan, but the cooling performance moves up to levels never achieved in the past. A temperature rise of just 16°C at a noise level of 11 dBA@1m is simply astonishing performance.
Bron: http://www.silentpcreview.com/article961-page6.html
- een goed alternatief is de venomous X, en dan eventueel met 2 low RPM fans erop (zoals scythe gentle typhoon 1150RPM 's)
- voor het geheugen zul je het verschil niet merken tussen die 2
Verwijderd
Een stillere voeding die op eenzelfde prijspeil ligt als de NZXT voeding is de pricewatch: Corsair Professional Gold AX750. Modulair en 80+ Gold. Deze voeding komt met 7 jaar garantie en is ook nog eens ontzettend stil tot en met een load van 300w (<20dB). http://www.kitguru.net/co...50-power-supply-review/4/
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 40,35 | € 40,35 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 79,50 | € 79,50 |
1 | OCZ ModXStream Pro 600W | € 56,98 | € 56,98 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 26,52 | € 26,52 |
1 | MSI R6950-2PM2D2GD5 | € 211,93 | € 211,93 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 603,78 |
Ik heb nog een vraag, die reference model kaarten schijnen vliegtuigen na te bootsen na een tijdje, is het voor mij het waard om de kaart up-tegraden naar een twin-frozr?(In deze case, met de standaard fans) Dat kost dan 40 euro meer ongeveer.
Thanks
Iedereen heeft een andere definty van wat hij/zij luid vindt, maar op 100% maakt niet uit zal het een vliegtuig zijn.MeesN schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 15:31:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 40,35 € 40,35 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,50 € 17,50 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 79,50 € 79,50 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 171,- € 171,- 1 OCZ ModXStream Pro 600W € 56,98 € 56,98 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 26,52 € 26,52 1 MSI R6950-2PM2D2GD5 € 211,93 € 211,93 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 603,78
Ik heb nog een vraag, die reference model kaarten schijnen vliegtuigen na te bootsen na een tijdje, is het voor mij het waard om de kaart up-tegraden naar een twin-frozr?(In deze case, met de standaard fans) Dat kost dan 40 euro meer ongeveer.
Thanks
De TF3 is uiterst stil door de 2fans
Je kan de 6950 kopen en als het te luid is voor 40 euro heb je al een leuke aftermarkt koeler hoor
Edit: maar dan verlies je garantie
Ik veronderstel dat de 650W hetzelfde is?Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 15:29:
@blehz
Een stillere voeding die op eenzelfde prijspeil ligt als de NZXT voeding is de pricewatch: Corsair Professional Gold AX750. Modulair en 80+ Gold. Deze voeding komt met 7 jaar garantie en is ook nog eens ontzettend stil tot en met een load van 300w (<20dB). http://www.kitguru.net/co...50-power-supply-review/4/
Zal deze eens bekijken, al vond ik dat wit van de NZXT wel iets. Maar daar ga ik toch niets van zien dus... .
Ik twijfelde nog tussen de Define R3 en de Corsair 600T White (met window), maar die Corsair lijkt me toch wel wat te groot.
Die pricewatch: Zalman CNPS10X Quiet ziet er wel goed uit. Maar gaan deze coolers straks passen op een Bulldozer? Er zijn er maar 4 op pricewatch waar AM3+ bij staat. Ik veronderstel dat dat wel zal passen aangezien de socket bijna hetzelfde is buiten dat 1e pinnetje dacht ik?
Dat moederbord is trouwens wat goedkoper, maar buiten dat het een aantal aansluitingen mist (firewire etc, die niemand gebruikt) en OC mogelijkheden zal dit waarschijnlijk niet veel verschil zijn met de duurdere versies veronderstel ik?
Zoals yzx al zei, je kan altijd een aftermarket cooler er op zetten.MeesN schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 15:31:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 40,35 € 40,35 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,50 € 17,50 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 79,50 € 79,50 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 171,- € 171,- 1 OCZ ModXStream Pro 600W € 56,98 € 56,98 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 26,52 € 26,52 1 MSI R6950-2PM2D2GD5 € 211,93 € 211,93 Bekijk collectie
Thanks
Als je vindt dat de Twin Frozr III die 50 euro extra waard is, dat moet je dat gewoon doen.
Niet vergeten dat die kaart een speciaal bord heeft en out of the box overclock. Dat ga je straks niet hebben met die aftermarket cooler
[ Voor 0% gewijzigd door blehz op 02-07-2011 15:47 . Reden: typo ]
Verwijderd
Die ASUS is minder duur en als die inderdaad zoals Abeltje130 zegt ook lekker stil is lijkt me dat een prima optie voor jou. Ik bedoel dan de 6950 met eenzelfde koeler design, daar gaat de review ook over. pricewatch: Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5MeesN schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 15:31:
Thanks
De voeding die je nu hebt uitgekozen is niet bijster goed. Ik zou gaan voor deze: pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) Ook modulair
Een review:Abeltje130 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:54:
[...]
Goedkoopste aftermarket koeler die ik zie is pricewatch: Club3D CGAX-69748F
waarvan ik zeker weet dat hij stil is:
pricewatch: Asus EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5
------The highlight of the cooler is without a doubt the cooler which not only dominates its look but also the card’s appeal. The temperature results do the premium feel of the card justice with some of the lowest temperatures we have recorded. At stock speed, the temperature delta under load was a mere 49C, lower than everything bar the DirectCU based HD5850. More impressively, it did so at a measly 25% fan speed which was inaudible as you would expect. At idle, the fan operated at 13%.
Even when overclocked, the load temperature only increased by 4C for a delta of 53C, 14C lower than the reference cooler. Under load, the fan only ramped up to a maximum 28% speed to compensate for the higher heat output. At idle, the fan speed only went up by 1% compared to previously. To make sure that the fan was indeed alive, I increased the fan speed to see at which point it became audible. At 30%, a gentle hum could be heard and increasing to 40% still yielded somewhat quiet noise levels. It wasn’t till the fans reached 55% fan speed that it became intrusive but again this was easily drowned by games. Even at 100%, the fans never reached the blow dryer noise levels of the reference vapour chamber cooler. Kudos to ASUS!
Bron: http://www.vortez.net/art...directcu_ii_review,9.html
De Corsair AX650 is slecht verkrijgbaar en ik ken er nog geen reviews van dus ik kan niet zeggen of die voedingen eenzelfde geluidsverloop kent. De prijs maakt ook niet veel uit dus ik zou gewoon voor de AX750 gaan.blehz schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 15:40:
[...]
Ik veronderstel dat de 650W hetzelfde is?
Zal deze eens bekijken, al vond ik dat wit van de NZXT wel iets. Maar daar ga ik toch niets van zien dus... .
Ik twijfelde nog tussen de Define R3 en de Corsair 600T White (met window), maar die Corsair lijkt me toch wel wat te groot.
Die pricewatch: Zalman CNPS10X Quiet ziet er wel goed uit. Maar gaan deze coolers straks passen op een Bulldozer? Er zijn er maar 4 op pricewatch waar AM3+ bij staat. Ik veronderstel dat dat wel zal passen aangezien de socket bijna hetzelfde is buiten dat 1e pinnetje dacht ik?
Dat moederbord is trouwens wat goedkoper, maar buiten dat het een aantal aansluitingen mist (firewire etc, die niemand gebruikt) en OC mogelijkheden zal dit waarschijnlijk niet veel verschil zijn met de duurdere versies veronderstel ik?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2011 15:59 ]
paar aansluitingen weet ik niet waarheen ze moeten,ook niet of ik alles moet gebruiken. ik weet ook niet of alles genoeg gekoeld gaat worden, hoe ik mijn ssd moet plaatsen enz...
[ Voor 21% gewijzigd door Kenny1001 op 02-07-2011 16:53 ]
Verwijderd
Je kan zoveel verkeerd doen. Je moet gewoon goed de handleidingen volgen. Bijvoorbeeld hoe moet ik mijn CPU koeler installeren. Welke kabels moeten waarin. En ben je totaal niet zeker van je zaak laat een vriend die er wel ervaring mee heeft je helpen of laat je systeem assembleren door de computerzaak. Laten assembleren heeft als voordeel dat wanneer er zich problemen met de PC voordoen je garantie hebt en niet zelf hoeft te testen waar de fout precies ligt.Kenny1001 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 16:51:
kan ik iets verkeerd doen met aansluiten? bvb verkeerd aansluiten en een onderdeel teveel spanning geven.
paar aansluitingen weet ik niet waarheen ze moeten,ook niet of ik alles moet gebruiken. ik weet ook niet of alles genoeg gekoeld gaat worden, hoe ik mijn ssd moet plaatsen enz...
Op Youtube staan hele uitgebreide stappenplannen hoe je een PC kunt bouwen. Deze van hardware.info duurt niet zo lang en volgens mij komt al het noodzakelijke voorbij.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2011 17:03 ]
1 | Xigmatek Asgard III | € 34,- | € 34,- |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 40,53 | € 40,53 |
1 | XFX Pro 550W | € 53,60 | € 53,60 |
1 | Sapphire HD 6950 1GB GDDR5 PCI-E | € 192,- | € 192,- |
1 | Asrock P67 Pro | € 85,12 | € 85,12 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 642,19 |
De voeding is 550W, dat is iets te veel power maar met een toekomstige overklok voor graka en cpu in gedachten gekozen. Of zou de 450W daar ook voor voldoen?
450w zou ook prima zijn!patshad schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 18:09:
Uiteindelijk het budget een beetje op weten te rekken. Configuratie voor gamesysteem is nu als volgt:
# Product Prijs Subtotaal 1 Xigmatek Asgard III € 34,- € 34,- 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 40,53 € 40,53 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,50 € 17,50 1 Cooler Master Hyper 212 Plus € 21,95 € 21,95 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 171,- € 171,- 1 XFX Pro 550W € 53,60 € 53,60 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 26,49 € 26,49 1 Sapphire HD 6950 1GB GDDR5 PCI-E € 192,- € 192,- 1 Asrock P67 Pro € 85,12 € 85,12 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 642,19
De voeding is 550W, dat is iets te veel power maar met een toekomstige overklok voor graka en cpu in gedachten gekozen. Of zou de 450W daar ook voor voldoen?
1 | Xigmatek Asgard III | € 34,- | € 34,- |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 40,53 | € 40,53 |
1 | XFX Pro 450W | € 44,05 | € 44,05 |
1 | XFX HD 6950 XXX 1024 MB DDR5 Dual Mini-DisplayPort (HD-695X-ZDDC) | € 197,70 | € 197,70 |
1 | Asrock P67 Pro | € 85,12 | € 85,12 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 638,34 |
Ik heb de 550W xfx vervangen voor een 450W, en de sapphire radeon 6950 voor een xfx 6950 xxx (iets hoger geklokt voor dezelfde prijs). Ik heb echter geen idee hoe de koelers van deze twee kaarten zijn; was de sapphire wellicht wat stiller en dus meer aan te raden?
Edit: verkeerde kaart geselecteerd; deze xfx heeft wel een dual slot koeler en spec bump
Edit 2: Koelers op deze kaart presteren prima en zijn niet luid
Oppassen, die kaart heeft wel maar 1GB.patshad schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 18:30:
[...]
# Product Prijs Subtotaal 1 Xigmatek Asgard III € 34,- € 34,- 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 40,53 € 40,53 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,50 € 17,50 1 Cooler Master Hyper 212 Plus € 21,95 € 21,95 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 171,- € 171,- 1 XFX Pro 450W € 44,05 € 44,05 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 26,49 € 26,49 1 XFX HD 6950 XXX 1024 MB DDR5 Dual Mini-DisplayPort (HD-695X-ZDDC) € 197,70 € 197,70 1 Asrock P67 Pro € 85,12 € 85,12 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 638,34
Ik heb de 550W xfx vervangen voor een 450W, en de sapphire radeon 6950 voor een xfx 6950 xxx (iets hoger geklokt voor dezelfde prijs). Ik heb echter geen idee hoe de koelers van deze twee kaarten zijn; was de sapphire wellicht wat stiller en dus meer aan te raden?
Edit: verkeerde kaart geselecteerd; deze xfx heeft wel een dual slot koeler en spec bump
Edit 2: Koelers op deze kaart presteren prima en zijn niet luid
Die van Sapphire die hij eerst had gekozen, heeft ook maar 1GB.
Uit diverse reviews is gebleken dat 1GB genoeg is voor een resolutie van 1920x1080, ik maak me daar dan ook niet echt zorgen over
Bij de huidige games misschien nog wel, of het in de toekomst ook nog genoeg gaat zijn weten we niet.patshad schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:01:
[...]
Uit diverse reviews is gebleken dat 1GB genoeg is voor een resolutie van 1920x1080, ik maak me daar dan ook niet echt zorgen over.
Ik heb nu een E8400 in een Gigabyte P35C moederbordje, met 4GB DDR2 geheugen, een RAID0 van 2 (oudere) samsung schijven van elk 320Gb, en een HD5850. Nu was mijn plan toen ik dit kocht, om die E8400 flink over te klokken, zodat het nog een tijdje mee kon. Dat heb ik vorig jaar ook een paar maanden gedaan, hij heeft meer dan een half jaar stabiel gedraaid op 3,6Ghz. Maar toen kreeg ik opeens erg veel bluescreens, en het maakte niet uit wat ik instelde, het enige dat hielp was de overclock er weer vanaf halen. Ik denk dat mijn moederbord het niet meer leuk vond, aangezien me dit raar gedrag lijkt voor een processor. Anyway, hierdoor zit ik alweer een jaar met een 3Ghz dualcore, en mijn systeem begint steeds meer kuren te vertonen (bluescreens bij opstarten, internet dat van het een op het andere moment gigantisch sloom wordt, enz.) Oftewel, ik vind het wel weer eens tijd voor een upgrade.
Ik ben nu op dit uitgekomen:
1 | Asus Xonar DS | € 34,30 | € 34,30 |
1 | Scythe Universal Retention Kit 3 | € 9,99 | € 9,99 |
1 | Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB | € 112,52 | € 112,52 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 367,80 |
Videokaart, voeding, CPU koeler (Scythe Mugen, daarvoor ook de retention kit) en grote HDD komen uit mijn huidige systeem.
SSD erbij omdat ik me begin te storen aan de snelheid van mijn HDDs, en omdat ik gewoon erg nieuwsgierig ben naar hoe dat gaat bevallen.
Nu zat ik eerst te twijfelen of ik niet op de Bulldozer processors moest wachten, maar mijn ervaringen met de E8400 destijds waren dat ik erg veel betaald heb, en de levertijden beroerd waren, waardoor ik pas erg laat mijn systeem in elkaar kon zetten. In het geval van de Bulldozer processors zou dat betekenen dat ik ergens halverwege oktober pas aan de slag kan, wat ik erg lang vind, en ik waarschijnlijk weer meer geld kwijt ben.
Nog een paar vraagjes:
- Is deze cpu goed genoeg om weer een tijdje vooruit te kunnen, en zou ik hem goed kunnen overklokken met dit moederbord?
- Heeft mijn huidige voeding (Coolermaster 520 watt) voldoende power voor dit nieuwe systeem?
Je SSD is een erg slome, maar er zijn niet echt veel opties voor SSD's van rond de 100gb, ik zou proberen je budget te rekken zodat je een crucial m4 128gb kan kopen, of nog even wachten met een SSD.
- je cpu is goed genoeg voor gamen, en wel een flinke stap omhoog van je dual core
- ja
misschien ook wel handig om erbij te zeggen wat je budget is zodat wij voor eventuele verbeteringen kunnen zoeken:)Tower410 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 21:43:
Dag mensen, hier mijn verhaal:
Ik heb nu een E8400 in een Gigabyte P35C moederbordje, met 4GB DDR2 geheugen, een RAID0 van 2 (oudere) samsung schijven van elk 320Gb, en een HD5850. Nu was mijn plan toen ik dit kocht, om die E8400 flink over te klokken, zodat het nog een tijdje mee kon. Dat heb ik vorig jaar ook een paar maanden gedaan, hij heeft meer dan een half jaar stabiel gedraaid op 3,6Ghz. Maar toen kreeg ik opeens erg veel bluescreens, en het maakte niet uit wat ik instelde, het enige dat hielp was de overclock er weer vanaf halen. Ik denk dat mijn moederbord het niet meer leuk vond, aangezien me dit raar gedrag lijkt voor een processor. Anyway, hierdoor zit ik alweer een jaar met een 3Ghz dualcore, en mijn systeem begint steeds meer kuren te vertonen (bluescreens bij opstarten, internet dat van het een op het andere moment gigantisch sloom wordt, enz.) Oftewel, ik vind het wel weer eens tijd voor een upgrade.
Ik ben nu op dit uitgekomen:
# Product Prijs Subtotaal 1 Asus Xonar DS € 34,30 € 34,30 1 Scythe Universal Retention Kit 3 € 9,99 € 9,99 1 Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB € 112,52 € 112,52 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 26,49 € 26,49 1 AMD Phenom II X4 965 Black Edition € 100,70 € 100,70 1 Asrock 970 Extreme4 € 83,80 € 83,80 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 367,80
Videokaart, voeding, CPU koeler (Scythe Mugen, daarvoor ook de retention kit) en grote HDD komen uit mijn huidige systeem.
SSD erbij omdat ik me begin te storen aan de snelheid van mijn HDDs, en omdat ik gewoon erg nieuwsgierig ben naar hoe dat gaat bevallen.Ik heb de Kingston gekozen omdat hij een goede prijs/snelheid verhouding heeft, en omdat er een 96GB versie in deze serie zat, wat voor mijn gebruik ideaal is. 64GB zou te weinig zijn, en 128GB meer dan ik nodig zou hebben, dus geldverspilling.
Nu zat ik eerst te twijfelen of ik niet op de Bulldozer processors moest wachten, maar mijn ervaringen met de E8400 destijds waren dat ik erg veel betaald heb, en de levertijden beroerd waren, waardoor ik pas erg laat mijn systeem in elkaar kon zetten. In het geval van de Bulldozer processors zou dat betekenen dat ik ergens halverwege oktober pas aan de slag kan, wat ik erg lang vind, en ik waarschijnlijk weer meer geld kwijt ben.
Nog een paar vraagjes:edit: Games die ik speel zijn shooters als TF2, en vroeger ook CoD, misschien dat ik Battlefield 3 wel ga spelen. Ik wil ook weer aan de slag met Supreme Commander, dat op mijn E8400 erg sloom liep.
- Is deze cpu goed genoeg om weer een tijdje vooruit te kunnen, en zou ik hem goed kunnen overklokken met dit moederbord?
- Heeft mijn huidige voeding (Coolermaster 520 watt) voldoende power voor dit nieuwe systeem?
en als je bf3 wil gaan doen moet je je GPU ook wel upgraden denk ik
die cpu is wel goed ook black edition dus makkelijk overklokbaar of dat moederbord ervoor geschikt is weet ik niet maar wrs wel.
520 watt moet nog wel voldoende zijn met die setup die jij gekozen heb
Verwijderd
Ik zie geen nut voor die geluidskaart. Alle aansluitingen qua geluid bevinden zich standaard al op het moederbord. Verder ziet alles er goed uit en kan me je standpunt voor wat betreft de SSD voorstellen.
Je kunt met deze CPU gewoon weer een tijdje vooruit, maar is natuurlijk niet van het niveau Intel i5 2500K, het prijskaartje is dan ook anders. Wat je wel kunt doen is nu kiezen voor 1600mhz geheugen waar je mogelijk in de toekomst met een Bulldozer profijt van krijgt.
Met een single grafische kaart zul je voldoende hebben aan die voeding. Ik weet niet hoeveel die precies levert max maar je hebt denk ik voldoende ruimte voor wat overclocking
@Abeltje: Ik zie nu inderdaad dat ik niet goed gekeken heb, in vergelijking met die m4's is hij inderdaad erg sloom. Probleem is dat mijn budget toch wel ongeveer ligt waar ik nu op ben uitgekomen. Het is niet dat ik te weinig geld heb, maar mijn Hollandse 'gierigheid' begint dan al snel op te spelen. Zeker als het gaat over een SSD, waar ik totaal geen ervaring mee heb, en ik dus ook niet weet of het die meerprijs echt waard is.
@abn19: Mijn budget ligt dus inderdaad hier ergens, tussen de 350 en 450 euro denk ik. GPU upgraden ga ik niet doen, ik heb deze nog niet zo lang, en ik heb geen zin om weer 200 euro extra uit te geven. Ook al ziet BF3 er dan iets minder goed uit. Ik weet sowieso nog niet of ik dat echt ga spelen, als ik er last van krijg kan ik er altijd nog een betere kaart in proppen (of een extra erbij)
@Chicane, die geluidskaart heb ik erbij omdat ik eens het beste uit mijn 7.1 opstelling wil halen. Ik stoor me al een tijdje aan hoe weinig ik eigenlijk kan instellen op het gebied van dit 7.1 gebeuren (slechte stereo upmixing, bass instellingen, enz.). Aangezien deze kaart niet erg duur is, en waarschijnlijk erg lang mee kan (ook in volgende systemen), vond ik dat dit er best bij mocht
Ik wil graag nog even een laatste check, en heb nog wat vragen. Alvast bedankt!
1 Ik vraag me af of het gekozen geheugen past onder de koeler. Het corsair low profile geheugen had ik eerst gekozen maar deze is nogal moeilijk te leveren op dit moment. Daarom een geheugen change.
2 Ik heb ook de twin frozr 3 vervangen door de sapphire dirt 3 kaarten. Omdat de msi kaart nogal moeilijk leverbaar is, en deze sli configuratie snel 50 euro duurder. Ik gok dat ik het verschil in performance haast niet ga merken tussen deze 2 kaarten?
3 Het moederboard is vervangen door een z68 versie. Ik zat oorspronkelijk te denken aan de asus versie maar heb nu een asrock versie. Ik neem aan dat asrock hedendaags ook als high-end merk door het leven gaat. Het merk heeft bij mij nog steeds een soort van low budget indruk, maar daar kan ik natuurlijk helemaal naast zitten. Daarnaast ziet het bord op de foto, er gewoon duidelijk mooier / degelijker uit dan de asus, en komt ook erg goed uit de test.
Hier de configuratie:
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 34,- | € 34,- |
1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 69,39 | € 69,39 |
2 | Sapphire HD6950 Dirt3 Edition | € 219,90 | € 439,80 |
1 | Asrock Z68 Extreme4 | € 147,90 | € 147,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 862,09 |
Verwijderd
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2011 22:53 ]
1- waarschijnlijk wel, en anders schijf je de ventilator van je scythe een stukje omhoog ( heb ik nu ook met corsair vengeance)Cobaltjeh schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 22:37:
Heren met dank aan jullie advies, en de laatste BBG. Zit ik nu in de fase dat ik deze systeemupgrade wil doen.
Ik wil graag nog even een laatste check, en heb nog wat vragen. Alvast bedankt!
1 Ik vraag me af of het gekozen geheugen past onder de koeler. Het corsair low profile geheugen had ik eerst gekozen maar deze is nogal moeilijk te leveren op dit moment. Daarom een geheugen change.
2 Ik heb ook de twin frozr 3 vervangen door de sapphire dirt 3 kaarten. Omdat de msi kaart nogal moeilijk leverbaar is, en deze sli configuratie snel 50 euro duurder. Ik gok dat ik het verschil in performance haast niet ga merken tussen deze 2 kaarten?
3 Het moederboard is vervangen door een z68 versie. Ik zat oorspronkelijk te denken aan de asus versie maar heb nu een asrock versie. Ik neem aan dat asrock hedendaags ook als high-end merk door het leven gaat. Het merk heeft bij mij nog steeds een soort van low budget indruk, maar daar kan ik natuurlijk helemaal naast zitten. Daarnaast ziet het bord op de foto, er gewoon duidelijk mooier / degelijker uit dan de asus, en komt ook erg goed uit de test.
Hier de configuratie:
# Product Prijs Subtotaal 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 34,- € 34,- 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 171,- € 171,- 1 G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL € 69,39 € 69,39 2 Sapphire HD6950 Dirt3 Edition € 219,90 € 439,80 1 Asrock Z68 Extreme4 € 147,90 € 147,90 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 862,09
2- ik weet niet wat de geluidsproductie is van de dirt 3 kaart, maar als je deze net zo hoog klokt als de twin frozr III, zijn ze in principe even snel.
3- asrock is tegenwoordig een zeer degelijk merk, en (ook vanwege de prijzen) een betere keus als de Asus.
Ouderwedse 7200rpm schijven bestaan er ook nog en werken nog steeds perfect hoorTower410 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 22:19:
Bedankt voor jullie snelle reacties
@abn19: Mijn budget ligt dus inderdaad hier ergens, tussen de 350 en 450 euro denk ik. GPU upgraden ga ik niet doen, ik heb deze nog niet zo lang, en ik heb geen zin om weer 200 euro extra uit te geven. Ook al ziet BF3 er dan iets minder goed uit. Ik weet sowieso nog niet of ik dat echt ga spelen, als ik er last van krijg kan ik er altijd nog een betere kaart in proppen (of een extra erbij)
SSD's passen nu niet echt in een budget systeem.
Ik zou proberen voor een 6870 te halen ( kosten 145 euro ) die gaan lekker mee, en echt een bang for bucks kaart met goede performance
Edit : alhoewel de 6870 niet zoveel extreem sneller is.
[ Voor 3% gewijzigd door yzx op 02-07-2011 23:41 ]
Bedankt voor de reactie.Abeltje130 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 23:08:
[...]
1- waarschijnlijk wel, en anders schijf je de ventilator van je scythe een stukje omhoog ( heb ik nu ook met corsair vengeance)
2- ik weet niet wat de geluidsproductie is van de dirt 3 kaart, maar als je deze net zo hoog klokt als de twin frozr III, zijn ze in principe even snel.
3- asrock is tegenwoordig een zeer degelijk merk, en (ook vanwege de prijzen) een betere keus als de Asus.
1 Ok we gaan het dan gewoon proberen, met het geheugen. Heb nu ook een oudere mugen in mijn oude setup zitten. En met de fan kan je nogal wat schuiven ja.
2 Overklokken van de videokaart zal ik in het begin nog niet doen, ik mag toch wel aannemen dat ik voorlopig geen moeite moet gaan hebben met het spelen van spellen op deze configuratie. Over een jaar of 2 is dat natuurlijk altijd nog een optie.
3 Duidelijk dan gaan we gewoon voor die asrock.
Verwijderd
Het kan natuurlijk wel handig zijn als je een 5.1 headset hebt liggen en geen zin hebt op je gewone speakers op de front-aansluitingen te doen.Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 22:38:
Ik zou dat van het geluid eerst eens bekijken hoe dat zit op het nieuwe moederbord want de Asrock wordt geleverd met THX TruStudio. Ik neem aan dat je dan wel wat meer instel mogelijkheden hebt. Maar misschien heeft het sowieso wel nut om een iets beter geluid weer te geven door te kiezen voor een aparte geluidskaart, ik zou het echter niet weten. De tijd dat ik keek naar losse geluidskaarten voor in een normaal systeem ligt ver achter me
.
Maar verder voldoet de onboard soundchip idd prima tegenwoordig, tenzij je misschien een echte audiofiel bent.
Als iemand zich afvraagt of hij/zij een audiofiel is -> http://mp3ornot.com/
Pssst, ga eens naar de mycom veiling?yzx schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 23:39:
[...]
Ouderwedse 7200rpm schijven bestaan er ook nog en werken nog steeds perfect hoor
SSD's passen nu niet echt in een budget systeem.
Ik zou proberen voor een 6870 te halen ( kosten 145 euro ) die gaan lekker mee, en echt een bang for bucks kaart met goede performance
Edit : alhoewel de 6870 niet zoveel extreem sneller is.
@die meneer hierboven
Bedankt voor die site! Ik zal je eerlijk vertellen dat ik het verschil niet hoor...
Het kan zijn door:
Headset (creative fatality)
geluidskaart (ingebouwd asrock p67 extreme4)
of door mijn oren
Ja maar voor hoelang, zal wel voor 170 ofzo weggaan of hogerStef602 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 01:07:
[...]
Pssst, ga eens naar de mycom veiling?6950jes voor 160 euro
@die meneer hierboven
Bedankt voor die site! Ik zal je eerlijk vertellen dat ik het verschil niet hoor...
Het kan zijn door:
Headset (creative fatality)
geluidskaart (ingebouwd asrock p67 extreme4)
of door mijn oren
neeneeyzx schreef op zondag 03 juli 2011 @ 01:09:
[...]
Ja maar voor hoelang, zal wel voor 170 ofzo weggaan of hoger
Sorry dat ik niet zo actief meer ben jongens, ik heb nu een vriendin

En vinden jullie een chatsysteem (ongeveer hetzelfde als op facebook) voor tweakers ook niet handig?
@hieronder
vaak
[ Voor 30% gewijzigd door Frozen op 03-07-2011 01:13 ]
En hoe vaak heb je dat danStef602 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 01:10:
[...]
neeneeecht niet hoor. Keb ze weg zien gaan voor 160, het ligt eraan of je geluk hebt.
Zonder fatsoenlijke geluidskaart is het verschil in bandbreedte van geluid ook heel moeilijk merkbaar
ik hoor wel een beetje verschil, vooral bij de bass en hoge tonen kan ik het verschil horen
rond deze tijd worden de tweaker-broekies en tweaker mannen van elkaar onderscheiden
en moet morgen vanaf 11 uur weer borden afwassen

just great
Abeltje130 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 01:34:
@geluids discussie
Zonder fatsoenlijke geluidskaart is het verschil in bandbreedte van geluid ook heel moeilijk merkbaar
ik hoor wel een beetje verschil, vooral bij de bass en hoge tonen kan ik het verschil horen
rond deze tijd worden de tweaker-broekies en tweaker mannen van elkaar onderscheiden
en moet morgen vanaf 11 uur weer borden afwassen![]()
just great
Maar weten jullie waarom er voor de zalman boven de mugen is gegaan bij het game systeem tot 1250 euro?
Ik weet wel dat we hebben gestemd, (keb zelf de zalman gestemd), maar we waren de laatste keer dat ik er was er nog niet over uit wat voor cpu-cooler er bij moest komen. Dus... iemand waarom?
Bedankt
Ik kom terug, en gelijk grijpt men weer naar de smileys! haha
[ Voor 5% gewijzigd door Frozen op 03-07-2011 02:32 ]
Verwijderd
Pics, or it didn't happenAbeltje130 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 01:34:
@geluids discussie
Ik heb een Creative X-Fi Titanium PCI-e met daarop aangesloten een Roccat Kave 5.1 headset. Ik hoor absoluut geen verschil. Pas bij een vergelijking tussen CD en MP3 hoor ik soms verschil.
een foto van geluid!Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 10:32:
[...]
Pics, or it didn't happen
Ik heb een Creative X-Fi Titanium PCI-e met daarop aangesloten een Roccat Kave 5.1 headset. Ik hoor absoluut geen verschil. Pas bij een vergelijking tussen CD en MP3 hoor ik soms verschil.
sure!

Samen iets minder als 800 euro. Het enige wat er nog bij moet is wat randapparatuur en monitor.
Wat vinden jullie van bovenstaande config? Is de voeding voldoende? Mogelijk toch nog een zalman cpu cooler ipv boxed? 6950 vs nvidia ? Gaat om een pc voor een familielid (geen OC)
dat moederbord kan wel wat goedkoper denk ikWorkaholic schreef op zondag 03 juli 2011 @ 10:54:
Ik ben al te lang niet (technisch) actief in het samenstellen van leuke hardware etc, daarom graag jullie advies of dit een goede set is :
Samen iets minder als 800 euro. Het enige wat er nog bij moet is wat randapparatuur en monitor.
Wat vinden jullie van bovenstaande config? Is de voeding voldoende? Mogelijk toch nog een zalman cpu cooler ipv boxed? Gaat om een pc voor een familielid (geen OC)
voeding is wel genoeg en als je niet overklokt is cpu koeler niet nodig volgens mij
die gpu weet ik niet of je daar nog iets anders van kan maken.
wat voor games zullen erop gespeeld worden? nieuwste van het nieuwste op hoge kwaliteit of lagere kwaliteit of oudere spellen
Verwijderd
word dat een nieuwe voeding kopen of is dat anders optelossen?
en welke voeding raden jullie mij dan aan?
verder heb ik een gtx 580(in de toekomst misschien 2)
intel core i7 950
asus p6x58d-e moederbord
Vaak zitten op het moederbord ook nog wat aansluitingen voor fans.Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 11:00:
ik heb voor weinig een antec nine hundred behuizing kunnen kopen maar noe zit ik met het volgende probleem ,op mijn voeding zitten maar 2 aansluitingen voor de fans terwijl ik er 4 nodig heb.
word dat een nieuwe voeding kopen of is dat anders optelossen?
en welke voeding raden jullie mij dan aan?
verder heb ik een gtx 580(in de toekomst misschien 2)
intel core i7 950
asus p6x58d-e moederbord
Ik zou kunnen gaan voor de ASRock P67 Pro3 ipv de Asus P8Z68-V.. Maar ik ben een beetje huiverig voor Asrock als het gaat om B/C merk vs de Asus..
Scheelt overigens wel 40 euro..
asrock is tegenwoordig wel een a merk of anders heel goed b merkWorkaholic schreef op zondag 03 juli 2011 @ 11:23:
[...]
Ik zou kunnen gaan voor de ASRock P67 Pro3 ipv de Asus P8Z68-V.. Maar ik ben een beetje huiverig voor Asrock als het gaat om B/C merk vs de Asus..
Scheelt overigens wel 40 euro..
in de bbg's kiezen ze ook vaak een asrock dus dat zit wel goed.
dat moederbord die jij had gekozen kan wel crossfire en sli dat kan altijd nog handig zijn dat heeft de asrock niet
[ Voor 11% gewijzigd door abn19 op 03-07-2011 11:33 ]
Asrock is degelijk een A merk hoorabn19 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 11:25:
[...]
asrock is tegenwoordig wel een a merk of anders heel goed b merk
in de bbg's kiezen ze ook vaak een asrock dus dat zit wel goed.
dat moederbord die jij had gekozen kan wel crossfire en sli dat kan altijd nog handig zijn dat heeft de asrock niet
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 39,79 | € 39,79 |
1 | Fractal Design Define R3 (Zilver) | € 87,90 | € 87,90 |
1 | Zalman CNPS10X Quiet | € 41,25 | € 41,25 |
1 | Fractal Design Silent Series 140mm Fan, 140mm | € 10,59 | € 10,59 |
1 | G.Skill Ripjaws F3-12800CL9D-8GBRL | € 61,31 | € 61,31 |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 89,25 | € 89,25 |
1 | Gigabyte GA-990FXA-UD3 | € 116,- | € 116,- |
1 | MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC | € 253,87 | € 253,87 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 699,96 |
Heb het moederbord van MSI vervangen door deze, ziet er net iets beter uit en kost 15 euro minder (en is leverbaar).
Nu alleen hopen dat die 6950 leverbaar gaat zijn tegen de laatste week van juli... .
Heb ook de PSU er uit gehaald en het scherm. Mooie prijs zo
Weet iemand of een Antec NeoPower 480W dit gaat trekken? Dit is een voeding van 2004.
Zijn de kabels ondertussen verandert? Zijn PCI kabels allemaal hetzelfde?
Hier zou een Bulldozer in moeten komen straks.
Voor een voeding van 2004, van 480W, betwijfel ik of er voldoende PCI-e connectoren voorzien zijn voor de graka. Het zou namelijk kunnen dat er maar 1 inzit en dat is te weinig. Het zou ook goed kunnen dat de PCI-e connector(en) die je voeding heeft uitsluitend 6-pins connectoren zijn, terwijl de 6950 niet alleen een 6-pin maar ook een 8-pin connector vereist. Bovendien is 480W toch iets te zwak voor een 6950 met een Phenom 955 of een toekomstige Bulldozer.blehz schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:31:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 39,79 € 39,79 1 Fractal Design Define R3 (Zilver) € 87,90 € 87,90 1 Zalman CNPS10X Quiet € 41,25 € 41,25 1 Fractal Design Silent Series 140mm Fan, 140mm € 10,59 € 10,59 1 G.Skill Ripjaws F3-12800CL9D-8GBRL € 61,31 € 61,31 1 AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 89,25 € 89,25 1 Gigabyte GA-990FXA-UD3 € 116,- € 116,- 1 MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC € 253,87 € 253,87 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 699,96
Heb het moederbord van MSI vervangen door deze, ziet er net iets beter uit en kost 15 euro minder (en is leverbaar).
Nu alleen hopen dat die 6950 leverbaar gaat zijn tegen de laatste week van juli... .
Heb ook de PSU er uit gehaald en het scherm. Mooie prijs zo
Weet iemand of een Antec NeoPower 480W dit gaat trekken? Dit is een voeding van 2004.
Zijn de kabels ondertussen verandert? Zijn PCI kabels allemaal hetzelfde?
Hier zou een Bulldozer in moeten komen straks.
Om aan een optimaal rendement te zitten, je systeem wat ademruimte te geven, de levensduur van je voeding te garanderen en wat ruimte te houden voor eventuele overclocks zou ik toch voor een nieuwe voeding gaan. Zeg 600 watt en dat komt wel goed geloof ik.
Voor twee HD6950's is een goede 600W idd wel voldoende.Chris5488 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:39:
[...] Zeg 600 watt en dat komt wel goed geloof ik.
Zou zeggen lees de TS daar staat waar je voor zulke vragen moet zijn.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Heb er nu 1600Mhz geheugen in gedaan, dat scheelde toch niks in prijs.
Nu ziet het er dus zo uit:
1 | Asus Xonar DS | € 34,30 | € 34,30 |
1 | Scythe Universal Retention Kit 3 | € 9,99 | € 9,99 |
1 | Scythe Bay Rafter 2.5 | € 2,93 | € 2,93 |
1 | Crucial m4 SSD 64GB | € 89,- | € 89,- |
1 | Kingston HyperX Blu KHX1600C9AD3B1K2/4G | € 31,85 | € 31,85 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 352,57 |
Ik heb er even naar gekeken, maar het lijkt er op dat dat THX vooral 'normaal' geluid beter laat klinken, door allerlei verschillende technieken toe te passen. Ik zie in hun software verder niks waar ik posities van de speakers en basinstellingen voor mijn subwoofer kan instellen. Dus ik hou die geluidskaart er gewoon in.Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 22:38:
Ik zou dat van het geluid eerst eens bekijken hoe dat zit op het nieuwe moederbord want de Asrock wordt geleverd met THX TruStudio. Ik neem aan dat je dan wel wat meer instel mogelijkheden hebt. Maar misschien heeft het sowieso wel nut om een iets beter geluid weer te geven door te kiezen voor een aparte geluidskaart, ik zou het echter niet weten. De tijd dat ik keek naar losse geluidskaarten voor in een normaal systeem ligt ver achter me
.
Verder nog tips/aanmerkingen op deze configuratie? Zo niet, dan denk ik dat dit het wel wordt
1 | Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB | € 56,24 | € 56,24 |
1 | Thermaltake ISGC-400 | € 37,50 | € 37,50 |
1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 247,90 | € 247,90 |
1 | XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) | € 68,15 | € 68,15 |
1 | Crucial m4 SSD 64GB | € 89,- | € 89,- |
2 | GeIL Black Dragon GB38GB1333C9DC | € 54,29 | € 108,58 |
1 | XFX AMD Radeon HD 6970 | € 281,54 | € 281,54 |
1 | Asus P8P67 | € 117,68 | € 117,68 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.086,09 |
Doel van systeem is gamen:
World of Warcraft (multiboxen, 5x het spel tegelijk dus en tijdens raids met 1 WoW ook op native ress recorden).
Battlefield 3
En eigenlijk alle intressante spellen die de komende jaren uitkomen.
Het systeem moet 2 schermen gaan aansturen (full-hd). Vanwege 5x WoW gekozen voor een flinke sloot geheugen en een high-mem GPU. Dual GPU setups zullen niet werken omdat WoW daar niet mee om kan gaan zonder in full-screen te zitten.
Zijn er nog tips te geven, vooral wbt: Mobo, kast (past de GPU?), merk GPU en PSU.
Budget ligt rond de 1100/1200 euro.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
2500k ipv 2600kOsxy schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:12:
Begin met geen bestaande hardware, deze machine word puur gamerig naast huidige macbook's.
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB € 56,24 € 56,24 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 79,50 € 79,50 1 Thermaltake ISGC-400 € 37,50 € 37,50 1 Intel Core i7 2600K Boxed € 247,90 € 247,90 1 XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) € 68,15 € 68,15 1 Crucial m4 SSD 64GB € 89,- € 89,- 2 GeIL Black Dragon GB38GB1333C9DC € 54,29 € 108,58 1 XFX AMD Radeon HD 6970 € 281,54 € 281,54 1 Asus P8P67 € 117,68 € 117,68 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.086,09
Doel van systeem is gamen:
World of Warcraft (multiboxen, 5x het spel tegelijk dus en tijdens raids met 1 WoW ook op native ress recorden).
Battlefield 3
En eigenlijk alle intressante spellen die de komende jaren uitkomen.
Het systeem moet 2 schermen gaan aansturen (full-hd). Vanwege 5x WoW gekozen voor een flinke sloot geheugen en een high-mem GPU. Dual GPU setups zullen niet werken omdat WoW daar niet mee om kan gaan zonder in full-screen te zitten.
Zijn er nog tips te geven, vooral wbt: Mobo, kast (past de GPU?), merk GPU en PSU.
En 6870CFX ipv 6970
Heb je ook gevraagd of ie misschien Hyper-Threading nodig heeft?
En 6870CFX ipv 6970
Osxy schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:12:
Dual GPU setups zullen niet werken omdat WoW daar niet mee om kan gaan zonder in full-screen te zitten.
(Tenminste, 1 thread voor de hoofdmoot rendering etc. Alleen audio en networking word in aparte threads gedaan)
@hieronder, ja CF werkt als je full-screen werkt. Zonder fullscreen heeft het totaal geen performance voordelen (soms zelfs nadelen).
Ben niet van plan te overclocken, moet stock gewoon werken.
[ Voor 48% gewijzigd door Osxy op 03-07-2011 16:21 ]
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
-> nvm Bij mij werkt CFX6870 goed in wow hoor zou niet weten waarom het niet zou moeten werken.chim0 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:17:
[...]
Heb je ook gevraagd of ie misschien Hyper-Threading nodig heeft?
[...]
[...]
edit misschien een MSI HD6950 TF 3 nemen, ipv de 6970 en dan de 6950 een leuke OC geven
En die 2500k zei ik omdat er nauwelijks verschil is tussen 2500k & 2600k en met een lichte OC de 2500k toch al sneller is
[ Voor 11% gewijzigd door yzx op 03-07-2011 16:26 ]
Denk het niet, een 2600k heeft ook maar vier core's, twee games zullen dus een core moeten delen. Je kunt het dus beter aan Windows overlaten.Osxy schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:18:
Ik had voor de 2600k gekozen doordat WoW maar 1 thread gebruikt, ik hoopte/verwacht dat door ze allemaal hun eigen core(/virtuele core) te geven dit de performance ten goede komt.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ik ben binnenkort jarig en ik zit te denken aan een upgrade voor mijn huidige pc.
De CPU is redelijk traag geworden, dus het gaat vooral om de CPU.
Ik heb in de BBG de AMD Phenom II X4 965 Black Edition gezien en die lijkt mij wel wat.
Maar nu past die AMD niet op mijn huidige socket (775 heb ik momenteel) dus er moet ook een nieuw moederboord in.
Maar het moederboord uit de BBG is ATX en mijn kast is µATX.
Dus mijn vraag, wat is een leuk µATX moederboord met 1 of 2 USB 3.0 aansluitingen, minimaal line-in, line-out (m'n huidige onboard audio is kaduuk, dus heb ik een usb geluidskaart met alleen line-out

M'n budget voor het moederbord is ongeveer €70 (liever minder natuurlijk!
Ik game niet super veel, maar GTA IV moet redelijk draaien. (zonder schokken enzo bedoel ik daarmee.)
[ Voor 2% gewijzigd door thomas479 op 03-07-2011 16:48 . Reden: Eisen aangepast ]

Verwijderd
Sinds een paar weken ben ik me aan het orienteren over de samenstelling van mijn nieuwe pc, omdat mijn meer en meer begin te ergeren aan de traagheid van m'n huidge systeem
Mijn doel is om een game-systeem samen te stellen, waarmee ik weer een aantal jaren mee vooruit kan. Het budget dat ik daar bij bedacht heb is zo'n 1000 euro. De games die ik speel zijn overigens erg divers (van Starcraft 2 tot crysis 2). Ik heb nu een mooie opzet gemaakt waar ik (denk ik) weer goed mee vooruit kan. Laat ik eerst het systeem even posten, dan geef ik daarna nog even een nadere toelichting.
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 38,97 | € 38,97 |
1 | XFX PRO650W | € 71,41 | € 71,41 |
1 | Crucial m4 SSD 128GB | € 169,- | € 169,- |
1 | Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 | € 62,- | € 62,- |
2 | Club3D HD 6850 1024MB GDDR5 PCI-E | € 130,18 | € 260,36 |
1 | Asrock P67 Extreme4 | € 125,31 | € 125,31 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 977,55 |
Processor-cooler
Zoals je kunt zien, heb ik de processor-cooler geskipt. Ik ben (in eerste instantie) niet van plan te gaan overclocken, zodat de stock koeling zou moeten volstaan (tot nu toe heb ik daar nooit problemen mee gehad). 't zal wel wat lawaaieriger worden, maar met die twee videokaarten voorkom ik dat sowieso al niet.
Voeding
Qua voeding heb ik nu de een XFX 650w unit gepland. Voor zover ik op maak uit het voedingen-topic zou dat moeten volstaan (zonder overclocken). Idealiter zou ik de XXX versie van de PSU nemen, maar ik ben van plan om het hele systeem bij één webshop te bestellen (azerty), en daar is de XXX 30 eu duurder, wat ik het dan net weer niet waard vind.
Hebben jullie nog comments of kritiek op dit systeem? Volgens mij heb ik niets compleet over het hoofd gezien, maar een second opinion is altijd fijn
Alvast bedankt!
2x een 6870 is beter en maar 20 euro duurder dus dat lijkt me niet moeilijk om te kiezen.Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:21:
Hallo allemaal,
Sinds een paar weken ben ik me aan het orienteren over de samenstelling van mijn nieuwe pc, omdat mijn meer en meer begin te ergeren aan de traagheid van m'n huidge systeem
Mijn doel is om een game-systeem samen te stellen, waarmee ik weer een aantal jaren mee vooruit kan. Het budget dat ik daar bij bedacht heb is zo'n 1000 euro. De games die ik speel zijn overigens erg divers (van Starcraft 2 tot crysis 2). Ik heb nu een mooie opzet gemaakt waar ik (denk ik) weer goed mee vooruit kan. Laat ik eerst het systeem even posten, dan geef ik daarna nog even een nadere toelichting.
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 38,97 € 38,97 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 79,50 € 79,50 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 171,- € 171,- 1 XFX PRO650W € 71,41 € 71,41 1 Crucial m4 SSD 128GB € 169,- € 169,- 1 Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 € 62,- € 62,- 2 Club3D HD 6850 1024MB GDDR5 PCI-E € 130,18 € 260,36 1 Asrock P67 Extreme4 € 125,31 € 125,31 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 977,55
Processor-cooler
Zoals je kunt zien, heb ik de processor-cooler geskipt. Ik ben (in eerste instantie) niet van plan te gaan overclocken, zodat de stock koeling zou moeten volstaan (tot nu toe heb ik daar nooit problemen mee gehad). 't zal wel wat lawaaieriger worden, maar met die twee videokaarten voorkom ik dat sowieso al niet.
Voeding
Qua voeding heb ik nu de een XFX 650w unit gepland. Voor zover ik op maak uit het voedingen-topic zou dat moeten volstaan (zonder overclocken). Idealiter zou ik de XXX versie van de PSU nemen, maar ik ben van plan om het hele systeem bij één webshop te bestellen (azerty), en daar is de XXX 30 eu duurder, wat ik het dan net weer niet waard vind.
Hebben jullie nog comments of kritiek op dit systeem? Volgens mij heb ik niets compleet over het hoofd gezien, maar een second opinion is altijd fijn
Alvast bedankt!
in welke resolutie wil je gaan gamen eigelijk?
Verwijderd
Voor wat betreft de resolutie wil ik op iets van 1680x1050 spelen, maar ik vind dat moeilijk in te schatten eerlijk gezegd. Mijn huide systeem trekt meestal alleen 1024 768 (zoals ik zei: die is ook redelijk oud ^^)
Dit topic is gesloten.
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!