[BBG aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 138 ... 197 Laatste
Acties:
  • 470.574 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:35:
[...]

Naja, degelijk is misschien niet het juiste woord maar hij was er heel kort, soort van voorproefje dat AMD veel kernen op een procsessor kan proppen maar 't is gewoon een 955 met 2 kernen extra. Die 955 staat nog wel hoog aangeschreven bij mij want dat is wel een revolutionair ding t.o.v. de eerste Phenoms, stukken sneller iig, net zoals SB stukken sneller is dan de eerste generatie cores.
Wat ben jij toch ongelofelijk random. Je doet dingen nog steeds of op je onderbuik gevoel :+ . Want eigenlijk is de X6 een stuk revolutionairder dan de 955. X6 kreeg meer kernen en turbo (Beide was intel eerder, maar was toch eerste stap van AMD), waar de 955 maar een die shrink was. Dat hij daardoor de problemen met de eerste phenom recht kon zetten (Lage klok, weinig cache), maakt hem niet bepaald revolutionair.
Ja toch? Of Bulldozer als je echt AMD wilt. Die zal wel stukken sneller zijn dan de Phenom II, neem ik aan en misschien niet veel duurder dan de beginprijzen. AMD heeft de prijzen van de huidige Phenom II's flink verlaagd de laatste tijd dus daardoor zijn ze misschien aantrekkelijk. De 955 was eerste 150 ofzo en nu 90. Dat zegt ook wat.
Ja toch. Je koopt voor nu goed en niet voor straks goed, we moeten nog maar afwachten hoe goed bulldozer gaat worden. Wat ik begrijp uit de geruchten is dat je in iedergeval meer kernen voor je geld krijgt, maar voor gaming is dat niet interessant. Als de IPC niet een stuk om hoog gaat is het hier weer intel wat de klok slaat.

Ja ze worden zo goedkoop omdat AMD van hun voorraad af moet. Dat is mooi voor ons als consument, want je kan goedkoop een heel degelijk systeem krijgen :).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlightning
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 10:58
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:40:
[...]

....

Wat ik begrijp uit de geruchten is dat je in iedergeval meer kernen voor je geld krijgt, maar voor gaming is dat niet interessant. Als de IPC niet een stuk om hoog gaat is het hier weer intel wat de klok slaat.
@ Reinman

Als ik met bovenstaande rekening hou, dan kies ik ook best voor de opstelling met SB i5 2500k + Z68/P67 ipv x4 955? (zie mijn post van gisterenavond)

nog een ander vraagje: kan je bv 2 kleinere ssd's plaatsen in combinatie met Z68 (2 x 64 GB), eentje als dedicated boot/windows disk en eentje als cache voor je 2TB HDD <=> 1 grote vertex 3 (120GB)
Is dit kosten vs baten de moeite? Of maak ik het nu zelf te complex/duur? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:56
De vakantiecentjes zijn binnen. Dus ook tijd voor mij om weer aan een nieuw systeem te beginnen.
Ik zal allereerst even de standaardvragen beantwoorden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij de €1000. Ik wil gewoon een leuk systeem dat een aantal jaren mee gaat.Ik zoek voornamelijk een gaming systeem. Ik werk echter ook voor gaming websites, daarom moet ik echter wel ook op een goede manier kunnen FRAPSen, livestreamen en videobewerken. Dit laatste is gewoon het recht-toe-recht-aan gebeuren. Niks specifieks, gewoon een beetje aanpielen met Adobe Premiere en Photoshop.

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Ik heb evt. een GTX 275 in mijn oude computer zitten. Ook heb ik een Be Quite Voeding in mijn oude PC zitten, van ik meen ~650 watt (weet niet goed waar ik dit snel/makkelijk kan vinden). Voor beide geldt dat ik deze dan wel zou moeten vervangen voor iets anders in mijn oude PC, omdat deze nog wel gebruikt gaat worden. Zie hier een dxdiag van mijn oude systeem voor een indicatie.

Ik blijf mijn oude muis/toetsenbord gebruiken.

Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
Hiervoor heb ik dus graag jullie input. Door de bomen zie ik het bos echt niet meer. Heb geen flauw idee of een AMD of i7 nu beter is voor gamen. Nog heb ik geen flauw benul welke grafische kaart een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. Ik heb uiteraard wel rondgesnuffeld en heb een lijstje samengesteld. Het moet gewoon soepel en snel werken en vooral een aantal jaar meegaan. Ik wil nu gewoon met high settings kunnen spelen en over een jaar of 3 op medium of low.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Ik hoef niet 3d of 3 beeldschermen. Wel vraag ik me af welk beeldscherm ik het beste kan nemen. Is 1tje met HDMI beter dan degene die ik heb geselecteerd of niet?

Wat voor soort gamer ben je?
Ik speel alles. Van race games, shooters, RTS, MOBA. Alleen MMO niet.

Hierbij dan het lijstje van wat ik heb samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 61,88€ 61,88
1Acer S221HQLbd€ 99,-€ 99,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,50€ 17,50
1Cooler Master CM 690 II€ 64,50€ 64,50
1Logitech S220€ 19,90€ 19,90
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1Seasonic M12II 520W€ 66,-€ 66,-
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 90,-€ 90,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 30,47€ 30,47
1AMD Phenom II X6 1090T Black Edition€ 133,21€ 133,21
1Asrock 870 Extreme3€ 70,21€ 70,21
1Club3D HD6970 PCI-E€ 275,97€ 275,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 962,64

Alvast bedankt voor de hulp, aanwijzingen en andere info die jullie geven! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:21
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:40:
[...]

Wat ben jij toch ongelofelijk random. Je doet dingen nog steeds of op je onderbuik gevoel :+ . Want eigenlijk is de X6 een stuk revolutionairder dan de 955. X6 kreeg meer kernen en turbo (Beide was intel eerder, maar was toch eerste stap van AMD), waar de 955 maar een die shrink was. Dat hij daardoor de problemen met de eerste phenom recht kon zetten (Lage klok, weinig cache), maakt hem niet bepaald revolutionair.
Naja, ik vind zoiets als HTT revolutionairder dan meerdere kernen want dat was al begonnen met de dual cores dus het was wachten op vier, zes etc. maar ik heb zelf een X4 8650 (uit m'n hoofd) gehad en daarna een 955 maar dat was een wereld van verschil.
[...]

Ja toch. Je koopt voor nu goed en niet voor straks goed, we moeten nog maar afwachten hoe goed bulldozer gaat worden. Wat ik begrijp uit de geruchten is dat je in iedergeval meer kernen voor je geld krijgt, maar voor gaming is dat niet interessant. Als de IPC niet een stuk om hoog gaat is het hier weer intel wat de klok slaat.
Ja, en hier hebben we het alleen maar over dat multi-core de toekomst wordt, ook in games, maar op hogere resoluties de videokaart de bottleneck wordt en dat je processor dan helemaal niet zo belangrijk is dus wat is het nou? De 1 zegt dit, de ander zegt dat...
Ja ze worden zo goedkoop omdat AMD van hun voorraad af moet. Dat is mooi voor ons als consument, want je kan goedkoop een heel degelijk systeem krijgen :).
Zeker, het zijn ook prima processoren maar het is geen geheim dat Intel altijd de boventoon voert, als grootste processorbakker. Zit een prijskaartje aan vast uiteraard maar dan heb je ook wat. Vind het toch knap hoe ze gewoon in zeer korte tijd een 2de generatie procs uitbrengen die de vorige ver achter zich laat, terwijl niet zo lang geleden de i5 750 en i7 860 "de shit" waren en dat heb ik met de 955 > 1090 niet maar daar moet je dan eigenlijk weer BD tegenover zetten dus het is idd afwachten wat die doet.
Renzzie schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:59:

Alvast bedankt voor de hulp, aanwijzingen en andere info die jullie geven! _/-\o_
Ook voor jou geldt, ga je die zes kernen gebruiken en waarom een uigefaseerde processor terwijl Sandy Bridge prima binnen je budget past en de vloer aanveegt met alles vor zich?

Ook je SSD kan beter, als je per se Cursial wilt, dan de M4.

Je voeding kan ook wel goedkoper. De XFX Pro voedingen zijn op dit moment "the way to go!"

[ Voor 11% gewijzigd door chim0 op 16-06-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-03-2024
@renzzie

Van die SSD is er een nieuwere versie, de m4:
pricewatch: Crucial m4 64GB 64GB

Die hdd is maar 5400RPM, en aangezien je SSD lang niet al je spellen kan opslaan, zou ik dus voor een 7200RPM hdd gaan, zoals deze:
pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
het is maar 1 gigabyte, als je per se 2tb wilt kan je deze dan nemen:
pricewatch: Hitachi Deskstar 7K2000, 2TB

Je kan ook voor bulldozer bord gaan, kost ong 20 euro meer, maar dan kan je makkelijk upgraden mocht het nodig zijn.

am3+(bulldozer) bord: pricewatch: Gigabyte GA-990FXA-D3
Ze zijn nu nog slecht leverbaar, maar dat zal ongetwijfeld veranderen.

8GB ram zou ook nog in je budget passen, je moet voor je zelf beslissen of je dat wilt, maar met 4gb loop je wel eens tegen een barrière aan bij video's bewerken.

Verder zou ik voor een 6950 gaan, zijn een stuk goedkoper, maar performance een klein stukje lager.
Ook is er nog de kans dat als je een 6950 kunt flashen naar een 6970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:48
chim0 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:31:
Ja, en hier hebben we het alleen maar over dat multi-core de toekomst wordt, ook in games, maar op hogere resoluties de videokaart de bottleneck wordt en dat je processor dan helemaal niet zo belangrijk is dus wat is het nou? De 1 zegt dit, de ander zegt dat...
[...]
Zeker, het zijn ook prima processoren maar het is geen geheim dat Intel altijd de boventoon voert, als grootste processorbakker. Zit een prijskaartje aan vast uiteraard maar dan heb je ook wat. Vind het toch knap hoe ze gewoon in zeer korte tijd een 2de generatie procs uitbrengen die de vorige ver achter zich laat, terwijl niet zo lang geleden de i5 750 en i7 860 "de shit" waren en dat heb ik met de 955 > 1090 niet maar daar moet je dan eigenlijk weer BD tegenover zetten dus het is idd afwachten wat die doet.
[...]
kwa gaming is 955 -> 1090 inderdaad niet zo spectaculair, maar er zijn genoeg programma's/taken die wel een grote winst boeken.
zelfs de SB cpu's worden nog wel eens door een 1090 verslagen.

[ Voor 79% gewijzigd door mitsumark op 16-06-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
mitsumark schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:37:
kwa gaming is 955 -> 1090 inderdaad niet zo spectaculair, maar er zijn genoeg programma's/taken die wel een grote winst boeken.
Welke dan? Cinebench? Dat gebruik je ook echt elke dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
@chim0
als een processor uitgefaseerd wordt, is ie nog niet sloom.
Een x6 is bijvoorbeeld wel handig als je lekka aan het multitasken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Abeltje130 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:39:
@chim0
als een processor uitgefaseerd wordt, is ie nog niet sloom.
Een x6 is bijvoorbeeld wel handig als je lekka aan het multitasken bent.
Ik multi-task anders prima met m'n X2 555?

Meer is niet altijd beter!
offtopic:
Het gaat niet om de grootte van je jongeheer maar wat je ermee doet. :+

[ Voor 37% gewijzigd door chim0 op 16-06-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
chim0 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:38:
[...]

Welke dan? Cinebench? Dat gebruik je ook echt elke dag!
http://www.anandtech.com/bench/Product/88?vs=146

vergeleken de SB doet ie het kwa performance / euro ook niet slecht.
http://www.anandtech.com/bench/Product/288?vs=146

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
chim0 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:41:
[...]

Het gaat misschien prima met een dual core, maar een hexa core is wel een stuk sneller als je iets aan het renderen bent, en ondertussen gewoon normaal wilt kunnen gamen/photoshoppen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:32
wat ik wil:

een goede gamepc, die ff meekan
beetje overklokken uiteraard (waarom anders dat moederbord), ik wil het voorlopig wel bij luchtkoeling houden
owja geowne HD's zet ik over van de oude pc.

reacties zijn welkom. Ik heb een paar specifieke vragen:
- is dit geheugen overklokbaar, of kan ik beter ander geheugen nemen?
- heeft het nadelen en voordelen om een i7 te nemen?
- twee videokaarten in sli of beter een zware en er later een bijplaatsen?
- fankoeler voldoende of beter een andere (gezien overklokken), paar tientjes extra is geen issue.
- kan ik bij dit moederbord een extra videokaart erin proppen (een derde) om een extra schermpje aan te sturen
- maakt 2x16 lanes uit vergeleken bij 2x8 lanes (is dat de moeite?)

txs!

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Obsidian 800D€ 222,-€ 222,-
4Fractal Design Silent Series , 120mm€ 9,40€ 37,60
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 169,50€ 169,50
1XFX Black Edition 750W€ 98,-€ 98,-
1Crucial m4 128GB 128GB€ 185,-€ 185,-
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 67,27€ 67,27
2Sapphire HD 6950 2 GB GDDR5 PCI-E€ 217,95€ 435,90
1Asus Maximus IV Extreme-Z€ 300,58€ 300,58
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.549,85

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
OK, we hebben Sysmark en wat encoding progsles. Woohoo! Echt gaming is dat idd..

Maar je moet een processor ook niet zien als een gaming ding, dat is je videokaart. Of er moeten bepaalde instructies in die game zitten die ook in de processor zitten maar dat ben ik nog niet tegengekomen.
vergeleken de SB doet ie het kwa performance / euro ook niet slecht.
http://www.anandtech.com/bench/Product/288?vs=146
Pff nou, ik zie resultaten waar het bijna de helft is en verbruik is ook niet je van het maar dat is logisch als ie op een kleinere die is gebakken.

Je snapt best wat ik bedoel. SB is gewoon _snel_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:31:
[...]

Naja, ik vind zoiets als HTT revolutionairder dan meerdere kernen want dat was al begonnen met de dual cores dus het was wachten op vier, zes etc. maar ik heb zelf een X4 8650 (uit m'n hoofd) gehad en daarna een 955 maar dat was een wereld van verschil.
Hypertransport-bus is al veel ouder (A64). Daarbij niet eens van AMD. Wikipedia: HyperTransport. De wereld van verschil komt van een veel hogere kloksnelheid en een stapel meer cache. De IPC was het zelfde.
Processor is ook ondergeschik en ook multicore is de toekomst bij games. Alleen gaat het bij gaming niet zo snel omdat de processor ook ondergeschikt is (De nood is lager voor meer performance). Niet alleen dat maar multicore programmeren is gewoon lastig. Als jij geen data of stukken hebt die makkelijk parraleliseerbaar zijn (Data wat afhankelijk is van elkaar of vanzichzelf) dan valt er weinig tegelijk te draaien.
Nee dat klopt dat komt omdat Nehalem vs Sandy je een die shrink hebt gehad. Dat helpt enorm qua ruimte en zuinigheid. Dat de stap 955 naar 1090 niet groot was voor jouw komt omdat je niet bezich bent met dingen die zwaar parralel zijn (ik heb met de millipede cluster van de RuG gespeeld met matlab, nou zo veel threads zijn echt nice) en je dus geen winst er uit haalt dat je meer processoren tot je beschikking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
chim0 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:47:
[...]

OK, we hebben Sysmark en wat encoding progsles. Woohoo! Echt gaming is dat idd..

Maar je moet een processor ook niet zien als een gaming ding, dat is je videokaart. Of er moeten bepaalde instructies in die game zitten die ook in de processor zitten maar dat ben ik nog niet tegengekomen.

[...]

Pff nou, ik zie resultaten waar het bijna de helft is en verbruik is ook niet je van het maar dat is logisch als ie op een kleinere die is gebakken.

Je snapt best wat ik bedoel. SB is gewoon _snel_
Ik zei toch buiten gaming om is de 1090 wel vaak sneller dan een 955.

SB is snel inderdaad, maar vergt ook 50 euro meer investering tov de 1090 en 100 euro meer tov de 955

Weer de focus op gaming: Als je dat verschil in GPU power stopt heb je een beter gaming systeem.

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 16-06-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 13:12
Boefmans schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:45:
wat ik wil:

een goede gamepc, die ff meekan
beetje overklokken uiteraard (waarom anders dat moederbord), ik wil het voorlopig wel bij luchtkoeling houden
owja geowne HD's zet ik over van de oude pc.

reacties zijn welkom. Ik heb een paar specifieke vragen:
- fankoeler voldoende of beter een andere (gezien overklokken), paar tientjes extra is geen issue.
- kan ik bij dit moederbord een extra videokaart erin proppen (een derde) om een extra schermpje aan te sturen

txs!

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Obsidian 800D€ 222,-€ 222,-
4Fractal Design Silent Series , 120mm€ 9,40€ 37,60
1XFX Black Edition 750W€ 98,-€ 98,-
1Crucial m4 128GB 128GB€ 185,-€ 185,-
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 67,27€ 67,27
1Asus Maximus IV Extreme-Z€ 300,58€ 300,58
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.549,85
Ben niet echt thuis in het overklokken van geheugen.
Enige nadeel is dat het duurder is. Performance verschil met de i5 gaat klein zijn, zeker in games zul je er niets van merken.
SLI schaalt minder goed dan Crossfire. Ik zie niet echt in waarom je 2xHD6950 zou nemen, dat is overkill. Ik zou nu gewoon voor 2xHD6870 gaan, en binnen twee jaar voor een nieuwe generatie videokaart gaan. (Met 2xHD6870 ga je volgens mij wel nog een jaartje of twee goed kunnen gamen)
Het is voldoende. Maar er zijn natuurlijk nog betere alternatieven.
Geen antwoord op. PCI-E sloten zitten wel dicht bij elkaar zo te zien, zou misschien wel gaan. Moet je ff in de specs kijken van Asus.
2x8 lanen is voldoende.

Overigens neem je een kast die eigenlijk bedoeld is voor waterkoeling, en niet goed is voor luchtkoeling.
Je zou bovenin een 360 radiator kunnen plaatsen voor de CPU te koelen. Levert sowieso betere prestaties dan de Mugen 2 :p Is natuurlijk ook wel duurder, maar je zou wel heel wat kunnen besparen op het moederbord, en op de videokaarten. Als je zoekt naar watercooling in de 800D, zul je wel veel mogelijkheden vinden. Als het je toch te duur is, kun je eens kijken naar de 650D, die ook waterkoeling opties heeft, maar ook prima is voor luchtkoeling. (Design lijkt beetje op de 800D, vandaar dat ik de 650D hier even vernoem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Jo... schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:55:
[...]

Ben niet echt thuis in het overklokken van geheugen.
Enige nadeel is dat het duurder is. Performance verschil met de i5 gaat klein zijn, zeker in games zul je er niets van merken.
SLI schaalt minder goed dan Crossfire. Ik zie niet echt in waarom je 2xHD6950 zou nemen, dat is overkill. Ik zou nu gewoon voor 2xHD6870 gaan, en binnen twee jaar voor een nieuwe generatie videokaart gaan. (Met 2xHD6870 ga je volgens mij wel nog een jaartje of twee goed kunnen gamen)
Het is voldoende. Maar er zijn natuurlijk nog betere alternatieven.
Geen antwoord op. PCI-E sloten zitten wel dicht bij elkaar zo te zien, zou misschien wel gaan. Moet je ff in de specs kijken van Asus.
2x8 lanen is voldoende.

Overigens neem je een kast die eigenlijk bedoeld is voor waterkoeling, en niet goed is voor luchtkoeling.
Je zou bovenin een 360 radiator kunnen plaatsen voor de CPU te koelen. Levert sowieso betere prestaties dan de Mugen 2 :p Is natuurlijk ook wel duurder, maar je zou wel heel wat kunnen besparen op het moederbord, en op de videokaarten. Als je zoekt naar watercooling in de 800D, zul je wel veel mogelijkheden vinden. Als het je toch te duur is, kun je eens kijken naar de 650D, die ook waterkoeling opties heeft, maar ook prima is voor luchtkoeling. (Design lijkt beetje op de 800D, vandaar dat ik de 650D hier even vernoem)
dank je
wellicht gewoon even 1 videokaart 6970 nemen, dan wel eentje die later de wc-en is :) want dat spreekt me wel aan inderdaad.
beetje verdiept in dat wc gedoe, is wel erg ingewikkeld o het eerse gezicht. Maar dat zoek ik later wel uit dan :-)
enige wat rest: wel gehugen is goed voor OC ;)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

@Boefmans
Eigenlijk is het hoe sneller hoe beter. Dus neem gewoon iets van bijvoorbeeld 1600MHz ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beatboxx schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:43:
@Boefmans
Eigenlijk is het hoe sneller hoe beter. Dus neem gewoon iets van bijvoorbeeld 1600MHz ofzo
Totaal niet. Je weet niet waar je over praat. Er zit qua performance in real life nauwelijks verschil tussen 1333mhz en 1600mhz geheugen. En zeker met SB kan je gewoon goed overclocken op 1333mhz geheugen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:57:
[...]

Totaal niet. Je weet niet waar je over praat. Er zit qua performance in real life nauwelijks verschil tussen 1333mhz en 1600mhz geheugen. En zeker met SB kan je gewoon goed overclocken op 1333mhz geheugen.
Weet je wat een divider is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
@beatboxx
Zou je me een bron kunnen tonen waar 1600mhz i.p.v 1333 mhz een merkbaar verschil blijkt te tonen, behalve eigen ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Beatboxx schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:43:
@Boefmans
dan zou deze goed zijn?

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Dominator GT CMT4GX3M2A2133C9€ 103,30€ 103,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 103,30

moet nog ff checken hoe dat ook alweer zat met cas :-)

[ Voor 9% gewijzigd door Boefmans op 16-06-2011 15:36 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Boefmans schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:35:
[...]

dan zou deze goed zijn?

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Dominator GT CMT4GX3M2A2133C9€ 103,30€ 103,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 103,30

moet nog ff checken hoe dat ook alweer zat met cas :-)
Die zijn 1.65V, 1.5V is beter voor Sandy Bridge (al bestaat hier wel nog wat discussie over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
@Boefmans
Dominator is stinkend duur, maar wel goed over te klokken.
Bepaalde g.skill sniper latjes van 1.25v zijn nog beter over te klokken als dominator en iets goedkoper dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Laatst online: 01-08 16:28
Jo... schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:48:
[...]

Die zijn 1.65V, 1.5V is beter voor Sandy Bridge (al bestaat hier wel nog wat discussie over).
nou Intel schrijft dit voor dus er zal wel een teken van waarheid in zitten.
maar voor kortstondig gebruik kan je het wel op 1,65v zetten.

Ook kun je modules die op 1.65v draaien terug clocken, zodat je ze op 1.5 + afwijking op max 1.575volt hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
lastige kwestie dus :-) welk geheugen het beste overklokbaar is :-)

[ Voor 102% gewijzigd door Boefmans op 16-06-2011 16:38 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

chim0 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:41:
[...]

Meer is niet altijd beter!
offtopic:
Het gaat niet om de grootte van je jongeheer maar wat je ermee doet. :+
offtopic:
ehmm ja... mag ik nu gewoon weer even mijn stukje verjaardagstaart naar binnen toe werken zonder gestoord te woorden door voorbijvliegende objecten met een vaak oerhollandse naam.
Hartelijk dank :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
waarom zou je geheugen uberhaupt willen overklokken, zoveel winst zit daar helemaal niet in.
alleen mensen die voor de laatste paar % gaan nemen duur overklokbaar geheugen, de rest van ons koopt gewoon het goedkoopste setje van goede kwaliteit met aanbevolen snelheid (het liefst van de QVL lijst).

[ Voor 9% gewijzigd door mitsumark op 16-06-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
mitsumark schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:34:
waarom zou je geheugen uberhaupt willen overklokken, zoveel winst zit daar helemaal niet in.
alleen mensen die voor de laatste paar % gaan nemen duur overklokbaar geheugen, de rest van ons koopt gewoon het goedkoopste setje van goede kwaliteit met aanbevolen snelheid (het liefst van de QVL lijst).
ik dacht altijd dat als je je processor overklokt het geheugen mee moet doen? ben beetje n00b hierin hoor

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Boefmans schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:39:
[...]

ik dacht altijd dat als je je processor overklokt het geheugen mee moet doen? ben beetje n00b hierin hoor
nee dat hoeft niet.
met de SB systemen kun je de BCLK (oude FSB) sowieso amper overklokken, het overklokken van de cpu doe je voornamelijk met de multiplier.
daarnaast kun je het geheugen op een andere snelheid laten draaien dan de 'cpu' (geldt ook voor AMD systemen), al heb je wel van die combinaties waarbij het net even beter loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Boefmans schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:39:
[...]

Bij Sandy Bridge is dit niet meer als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Tzs in dat geval neem ik gewoon niet te ingewikkeld geheugen :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beatboxx schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:06:
[...]

Weet je wat een divider is?
Weet je wat overbodig is? Blijkbaar niet, want anders had je wel geweten dat 1600mhz nauwelijks meer prestaties levert dan 1333mhz en je had ook geweten dat je bij SB het niet nodig hebt omdat je niet meer aan de BLCK mag zitten.
Jo... schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:48:
[...]

Bij Sandy Bridge is dit niet meer als ik me niet vergis.
By Sandy Bridge idd niet, want je mag niet meer aan de BLCK zitten, anders gaat alles op de hobbel. Je overclockt door de multiplyer hoger te zetten.
Boefmans schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:56:
Tzs in dat geval neem ik gewoon niet te ingewikkeld geheugen :-)
1333mhz KingstonValueRAM, werkt altijd.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
"As far as gaming goes, though, there's very little point in buying anything faster than 1,600MHz memory. Crysis couldn't care less about what memory you use, while Civ 5 ran equally as fast on the 1,600MHz kit at CL9 as the 2,133MHz at CL8. Only with the memory set to 1,333MHz did we see a slowdown, and even then by 1-3fps (around 5 per cent) at most."

http://www.bit-tech.net/h...emory-for-sandy-bridge/10

1600mhz kan dus nog wel wat winst geven (max 5%), maar ga er niet onnodig veel geld aan uitgeven.
daarboven is simpelweg onnodig duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvanderV
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-04-2022
Aangezien ik nog geen reactie heb gehad hier nogmaals:
RvanderV schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:22:
Hallo allen :),

Ik heb al menig post in dit topic gelezen en kom nu met mijn wensenlijstje aandraven om hier van meer ervaren tweakers feedback op te krijgen. Ik wil in ongeveer de komende maand 'deze' pc gaan bestellen, kleine kans dat het om financiele redenen toch niet door gaat maar ik kan maar beter voorbereid zijn :).

Ik wil het systeem niet alleen voor gamen gaan gebruiken maar ook voor studie gerelateerde zaken, denk daarbij aan simpel programmeer werk maar ook aan 'zware' berekeningen met MatLab of Mathematica. Daarnaast wil ik het systeem gaan gebruiken om HDTV via de sateliet te kijken en op te nemen. Dit laatste hoeft niet sequentieel te kunnen met gamen, al zou dat wel makkelijk zijn. Wat ik ook erg belangrijk vind is dat ik het systeem voor lange tijd kan gebruiken, vandaar ook het AM3+ mobo.
  • Budget: Ik streef naar een max van 1000 euro. (exc. evt. verzendkosten)
  • Wat neem ik mee: tobo en muis
  • Voorkeuren en motivatie:
    • Future Proof, i.e. modulair up te graden gedurende het leven van de PC. Vandaar het AM3+ mobo voor mogelijkheid tot upgrade naar de first gen BD's. Echter heb ik het liefst dat ik pas over ongeveer 2 jaar hoef te upgraden. Is het dan misschien nu slimmer om het bij AM3 te houden en over 2 jaar een mobo + CPU upgrade te doen?
    • Lange tijd mee komen met games, dit hoeft niet op max-settings. Evt uitbreiden naar Xfire opstelling in de toekomst of enkele nieuwe GraKa voor meer grafisch geweld.
    • DVB-S bekijken op mijn laptop. Vandaar een ISP systeem met 1920-1080 (budget laat ook geen 1920-1200 IPS paneel toe.Vandaar de Terratec in het lijstje echter is dit niet de goede aangezien ik er nog een CI bij wil echter staat deze niet in de PW. Deze zou het moeten worden.
    • Geschikt voor berekeningen met MatLab en Mathematica. (Dit kan waarschijnlijk met eender welke nieuwe pc.)
    • OC-baar. Hier heb ik nog geen ervaring mee maar het lijkt me leuk om meer performance uit het systeem te kunnen halen. Vandaar de BE + Scythe Mugen.
  • Momenteel ben ik vooral een WoWmo dikke kans dat WoW vervangen gaat worden door Diablo 3. Shooters en Race games doen het ook altijd wel goed al is dat al weer enige tijd geleden.
Wat overpijnzingen:
  • Met een OC en eventuele upgrade naar Xfire opstelling over een paar jaar, is de voeding dan wel voldoende? Note: Ik heb een voorkeur voor modulaire voedingen, gewoon omdat het strakker oogt.
  • Ik vraag me af of ik niet voor het grotere broertje van de 8650 moet gaan namelijk:
    #ProductPrijsSubtotaal
    1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZNFC)€ 139,90€ 139,90
    Bekijk collectie
    Importeer producten
    Totaal€ 139,90

Echter produceert deze meer geluid maar blaast de warme lucht wel de kast uit dus blijft de rest van het systeem koeler.
  • Ik vraag me ook af of het slim is om nog enkele fans bij te plaatsen of het bij de stock case fans te houden en indien nodig er fans bij de plaatsen.
  • Dan last but not least: gaat het allemaal passen qua PCI slots, ruimte in de kast en op het mobo met een upgrade naar Xfire in gedachten dus twee graka's + de PCTV module. Totaal 6 slots in een kast die 7+1 slot ruimte heeft..
Al met al is het een best lange post geworden, ik hoop dat ik jullie hiermee niet overdonder en alvast hartelijk dank voor de hopelijk aanstaande adviezen :).

Edit: Ik ga voor 64bit os :).

#ProductPrijsSubtotaal
1Terratec Cinergy S2 PCI HD€ 63,90€ 63,90
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,-€ 42,-
1Dell Ultrasharp U2311H€ 188,-€ 188,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (UK OEM 64bit)€ 78,93€ 78,93
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 79,50€ 79,50
1Thermalright Chill Factor 3€ 4,50€ 4,50
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 25,-€ 25,-
1Seasonic M12II 520W€ 66,-€ 66,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 30,26€ 30,26
1AMD Phenom II X6 1090T Black Edition€ 136,70€ 136,70
1Gigabyte GA-990XA-UD3€ 91,38€ 91,38
1Club3D HD 6850 1024MB GDDR5 PCI-E€ 128,54€ 128,54
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 986,21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 13:00
Hey Guys, hier ben ik weer met een geupdate lijst;
#ProductPrijsSubtotaal
2Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 59,90€ 119,80
2Nexus Real Silent D12SL-12 OR, 120mm€ 4,40€ 8,80
1XFX PRO750W€ 78,86€ 78,86
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 89,-€ 89,-
1G.Skill Ripjaws F3-12800CL9D-8GBRL€ 63,39€ 63,39
1MSI P67A-GD65 (B3)€ 137,-€ 137,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.233,25

Nu gaat het om die twee videokaarten, ik heb de Saphire 2 x dus genomen maar ik zie hier geen
uitgebreide review over, wel waren ze 30 euro goedkoper dan de XFX
Lukt het wel met mn systeempje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
RvanderV schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:57:
Aangezien ik nog geen reactie heb gehad hier nogmaals:

[...]
Ik ben geen expert ofzo maar hier mijn two cents:

Waarom kies je voor AMD. De i5 schijnt mooi overklokbaar. Als je voor AMD kiest zou ik eerst wachten op benchmarkresultaten van bd. Timing om nu AMD te koppen lijkt mij niet ideaal :-)

Betere videokaart zou ik wel doen. Ik heb zelf ook niet zulke goede ervaringen met Club 3D ( budgetmerk) al is dat enige tijd geleden.

Ik zou het gamesysteem juli tic even bekijken als ik jou was, daar staat een mooie set ook ter vergelijking.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitual
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 13:26
Systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Sileo 500€ 59,90€ 59,90
1XFX Pro 550W€ 53,11€ 53,11
1Corsair Vengeance CMZ4GX3M1A1600C9€ 37,03€ 37,03
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 98,90€ 98,90
1Gigabyte GV-N560OC-1GI€ 196,90€ 196,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 609,55

Onderbouwing

Ik probeer een game systeem van rond de 600-650 euro samen te stellen. Ik heb gekozen voor de GTX 560-Ti boven de Radeon 6950 HD omdat ik graag een stil systeem wil wat ook niet al te warm wordt. Daarnaast heb ik voor de AMD II x4 Phenom 965 (met de scythe mugen fan om het geluid wat lager te houden) gekozen boven de i3-2100 van Intel omdat ik persoonlijk het idee heb dat de moederborden voor deze socket iets goedkoper zijn ten opzichte van die van Intel.

Doel

Ik speel de volgende games atm:
- Starcraft II
- World of Warcraft

Daarnaast speel ik soms nog shooters zoals CoD 4, of borderlands. Deze games zou ik allen op zo hoog mogelijke settings (mijn scherm heeft max resolutie 1920×1080, echter ben ik van plan om die binnenkort ook weer te vernieuwen zodat ik nog een stap hoger kan) kunnen spelen zonder framedrops. Daarnaast wil ik een beetje future prove zijn. Dat betekent voor mij dat ik met dit systeem de aankomende 2-3 toch echt wel alle games wil kunnen blijven spelen (waarbij de settings best weer verlaagd mogen worden, zolang de spellen maar wel speelbaar blijven).

Vraag / twijfelpunten:

Het punt waar ik het meest mee zit is of ik het goede moederboard heb gekozen. Ik kan er ook een kunnen kiezen die SLI van nvidia ondersteunt, maar ik weet niet wat een goed moederboard daarvoor is. Ik zou ook kunnen gaan voor een Intel i3-2100 met een daarbij passend moederboard. Daarnaast weet ik niet zeker of het geheugen het juiste is dat bij dit systeem past. Ik heb verschillende verhalen gelezen en gehoord en weet nou niet of ik voor 1333 mhz moet gaan of 1600 mhz, en of ik voor 2x2gb dualchannel geheugen moet gaan of voor 1 kaart van 4 gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Laatst online: 01-08 16:28
sli vind ik niet echt passend met je budget.
neem liever een 6950, want die dingen zijn nog gewoon te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
@vitual
Aangezien je voor stilte gaat, zou ik ook nog een andere fan op je scythe mugen zetten, bijv. een scythe gentle typhoon 1450 rpm.
Ik heb een haf922 en een twin frozr III 6950, en de mugen fan is verreweg het luidste onderdeel in mijn PC.
@mezzid neem een crucial m4 i.p.v een vertex 2
en crossfire gaat prima met die kaarten.

[ Voor 16% gewijzigd door Abeltje130 op 17-06-2011 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Abeltje, ik denk dat je gentle typhoon bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitual
@ jbkappirossi:

De SLI optie is iets waar ik in de toekomst het systeem mee zou kunnen uitbreiden. Het is dan ook vooral op de toekomst gericht, en niet voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvanderV
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-04-2022
Boefmans schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 07:59:
[...]

Ik ben geen expert ofzo maar hier mijn two cents:

Waarom kies je voor AMD. De i5 schijnt mooi overklokbaar. Als je voor AMD kiest zou ik eerst wachten op benchmarkresultaten van bd. Timing om nu AMD te koppen lijkt mij niet ideaal :-)

Betere videokaart zou ik wel doen. Ik heb zelf ook niet zulke goede ervaringen met Club 3D ( budgetmerk) al is dat enige tijd geleden.

Ik zou het gamesysteem juli tic even bekijken als ik jou was, daar staat een mooie set ook ter vergelijking.
Bedankt voor je reactie!

Ik kies voor AMD omdat ik vertrouwen heb in de BD structuur en ik verwacht dus dat BD goed zal presteren. Maar ik zal zeker nog eens kijken naar de BBG voor juli.

Over de GraKa, die twijfel had ik inderdaad ook al hij wordt echter wel aangeraden in de BBG van Januari (kan zijn dat dat voor de budget variant was..).

Ben komend weekend afk. Maar meer reacties zijn welkom en na het weekend zal ik nog eens gekeken hebben naar je tips :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vitual schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 08:33:
Systeem:

Vraag / twijfelpunten:

Het punt waar ik het meest mee zit is of ik het goede moederboard heb gekozen. Ik kan er ook een kunnen kiezen die SLI van nvidia ondersteunt, maar ik weet niet wat een goed moederboard daarvoor is. Ik zou ook kunnen gaan voor een Intel i3-2100 met een daarbij passend moederboard.
Moet je wel een sterkere voeding nemen dan 550watt. Dan word het allemaal een stuk duurder.
Daarnaast weet ik niet zeker of het geheugen het juiste is dat bij dit systeem past. Ik heb verschillende verhalen gelezen en gehoord en weet nou niet of ik voor 1333 mhz moet gaan of 1600 mhz, en of ik voor 2x2gb dualchannel geheugen moet gaan of voor 1 kaart van 4 gb.
Dat laatste sowieso, dat eerste, 1333mhz is gewoon goedkoper, de winst van 1600mhz is marginaal en dus moet de prijs dat ook zijn wil je de meerprijs rechtvaardigen.

Last but not least, waarom geen 955, mutliplyer is toch los, dus die kan je gewoon omhoog zetten. Ik zou de Sileo ook niet nemen, maar een stille kast met goeie airflow. De Sileo word veel te heet voor je systeem.
RvanderV schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:38:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Ik kies voor AMD omdat ik vertrouwen heb in de BD structuur en ik verwacht dus dat BD goed zal presteren. Maar ik zal zeker nog eens kijken naar de BBG voor juli.

Over de GraKa, die twijfel had ik inderdaad ook al hij wordt echter wel aangeraden in de BBG van Januari (kan zijn dat dat voor de budget variant was..).

Ben komend weekend afk. Maar meer reacties zijn welkom en na het weekend zal ik nog eens gekeken hebben naar je tips :).
Er is niets mis met club 3d (Al hebben ze soms een luide koeler, maar dat is kwestie van reviews bekijken en is ook niet alleen gebonden aan club 3d, andere merken kunnen er ook wat van). Vaak is de bundel gewoon heel kaal en de doos klein, zo kan de kost prijs lager.
mitsumark schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:35:
"As far as gaming goes, though, there's very little point in buying anything faster than 1,600MHz memory. Crysis couldn't care less about what memory you use, while Civ 5 ran equally as fast on the 1,600MHz kit at CL9 as the 2,133MHz at CL8. Only with the memory set to 1,333MHz did we see a slowdown, and even then by 1-3fps (around 5 per cent) at most."

http://www.bit-tech.net/h...emory-for-sandy-bridge/10

1600mhz kan dus nog wel wat winst geven (max 5%), maar ga er niet onnodig veel geld aan uitgeven.
daarboven is simpelweg onnodig duur.
Maar dat is dus gewoon het probleem, je moet meer betalen voor minder winst. Ik vind alleen de test niet compleet, VZIW ligt het vooral aan de vertraging (in micro-seconde) en dat is gerelateerd aan aantal hz (CAS is een reken factor voor mhz naar ms). Dus ook hoe hoger de Hz, met zelfde cas, hoe lager de vertraging (in ms). Dus waarom hebben ze niet 1333mhz Cas 7 getest :'( vs 1600 Cas 9 vs 1600 cas 7 vs 1800 cas 9. (Ik meen nog iets te herrineren dat Edje_l daar nog iets over had, ik ga kijken of ik het kan vinden.)

http://techreport.com/articles.x/20377/3

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2011 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitual
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:39:

Dat laatste sowieso, dat eerste, 1333mhz is gewoon goedkoper, de winst van 1600mhz is marginaal en dus moet de prijs dat ook zijn wil je de meerprijs rechtvaardigen.
Bedankt voor je commentaar. Bedoel je met "dat laatste sowieso", dat 2x2gb dual channel beter is dan 1 kaart van 4 gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vitual schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:17:
[...]

Bedankt voor je commentaar. Bedoel je met "dat laatste sowieso", dat 2x2gb dual channel beter is dan 1 kaart van 4 gb?
Ja. met 2 stikjes krijg je "gratis" dubbele bandbreedte. Dus mocht er iets graag meer bandbreedte willen, dan heb je dat (al is de winst niet dubbel in de meeste applicaties). Je kan er altijd nog 2x4GB naast zetten voor 12GB, dus daar hoef je je niet echt zorgen over te maken (Al zou je misschien zelf je geheugen controller er beter voor moeten instellen).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danieluitdokkum
  • Laatst online: 12:24
Vitual schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 08:33:
Ik heb gekozen voor de GTX 560-Ti boven de Radeon 6950 HD omdat ik graag een stil systeem wil wat ook niet al te warm wordt.
Dan snap ik niet dat je de 560 TI kiest. Die verbruikte toch wat meer energie dan een 6950. (dat geeft warmte, die moet je weg koelen, dus ook meer geluid) Ik zou dan een 6950 kiezen met een goede customkoeler. Bijvoorbeeld de DCII van Asus. Aangezien deze kaart 3 slots is, is dit niet de ideale kaart voor een latere CF setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitual
danieluitdokkum schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:44:
[...]

Dan snap ik niet dat je de 560 TI kiest. Die verbruikte toch wat meer energie dan een 6950. (dat geeft warmte, die moet je weg koelen, dus ook meer geluid) Ik zou dan een 6950 kiezen met een goede customkoeler. Bijvoorbeeld de DCII van Asus. Aangezien deze kaart 3 slots is, is dit niet de ideale kaart voor een latere CF setup.
http://www.guru3d.com/art...force-gtx-560-ti-review/6

Geforce GTX 560 gebruikt inderdaad meer energie, maar produceert minder geluid en wordt minder warm dan de radeon 6950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
Vitual schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:53:
[...]

Geforce GTX 560 gebruikt inderdaad meer energie, maar produceert minder geluid en wordt minder warm dan de radeon 6950.
Dat gaat over de reference designs, als je stilte wilt moet je sowieso geen reference design kaarten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danieluitdokkum
  • Laatst online: 12:24
Vitual schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:53:

Dat is inderdaad het reference model, met totaal verschillende koelers, dus in dit geval geen goede vergelijking. Als je de Tweakers review hebt gelezen, zie je een mooie vergelijking tussen de 560TI en 6950, allebei van Asus, met allebei dezelfde koeler. Daarin zie je ook duidelijke verschillen.

[ Voor 7% gewijzigd door danieluitdokkum op 17-06-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V1ncam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-12-2021
Hoi iedereen,

Ik ben een eeuwige twijfelkont wat betreft zo'n grote uitgave ( voor mij ). En ik zit nog met een paar dingetjes waar ik graag wat advies over zou krijgen. Ik ben een systeempje aan het samen stellen. Dit is de basis:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD10EALX, 1TB€ 48,-€ 48,-
1Lite-On iHAS324 Zwart€ 19,90€ 19,90
1XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)€ 69,55€ 69,55
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 31,-€ 31,-
1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort Black Edition(HD-687A-ZNBC)€ 159,40€ 159,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 441,35

Hierin twijfel ik over de voeding. Wat mijn eigenlijke vraag is hoe lang kan ik mee met deze videokaart? En hoe lang verleng ik dat als ik er een tweede inzet?
Stel ik kan 4 jaar mee met deze kaart dan ga ik voor een mindere voeding. Dezelfde, maar dan de 450W uitvoering.

Verder ben ik wel tevreden over de basis.

Dan zit ik nog hiermee; ik weet niet of ik voor Intel of AMD moet gaan. Ook hierbij ligt het een beetje aan hoe lang het meegaat. Als ik voor AMD zou gaan kies ik voor dit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial m4 64GB 64GB€ 92,-€ 92,-
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 87,80€ 87,80
1Gigabyte GA-990FXA-UD3€ 114,30€ 114,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 294,10

Het voordeel is dat ik wat budget over heb om meteen een SSD te kopen, en dat ik later kan upgraden naar Bulldozer.

Intel:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock P67 Extreme4€ 125,15€ 125,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 294,65

Deze is in principe beter, en als ik er later een SSD bij zet kan ik volgens mij ook wel er weer even tegenaan. Én ik kan het nog gaan overclocken.

Wat ik dus eigenlijk wil is zo lang mogelijk doen met een PC voor het minste geld :p wat raden jullie aan?

PS: Ik vind het niet heel erg om niet op de hoogste settings te kunnen spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door V1ncam op 17-06-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-09 11:15
Beste mede tweakers,

Ook ik sta op het punt om een nieuwe pc te kopen. Echter, aangezien het voor mij een behoorlijke uitgave is, wil ik er wel zeker van zijn dat ik een goed systeem heb samengesteld. Mijn budget ligt rond de €1100 excl eventuele verzendkosten etc.

De PC zal voornamelijk gebruikt worden voor games (Flight Simulator X, Modern Warfare, etc.) en moet voor de komende jaren nog mee kunnen gaan op een redelijk niveau. Daarnaast zal de PC voornamelijk gebruikt worden voor studie doeleinden (denk aan word, excel, stata, SPSS) en om films op te kijken. Mijn voorkeur gaat uit naar een systeem met Intel technologie. Belangrijk vind ik ook dat er een kleine SSD in zit die ik kan gebruiken als bootdisk.

Het enige dat ik meeneem naar mijn nieuwe PC is een toetsenbord en muis, de rest ga ik nieuw kopen.

Waar ik nog voornamelijk over zit te twijfelen is de videokaart en het moederbord. Ik heb tot nu toe alleen nog maar videokaarten van Nvidia gebruikt, dus dit zou mijn eerste AMD kaart zijn. Past deze bij mij eisen, en is er een vergelijkbare van Nvidia hiervoor te vinden? En is het al nuttig om nu een Z68 bord aan te schaffen of kan in nog beter een P67 bord nemen. Graag hoor ik jullie reacties!

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus VH242H€ 153,50€ 153,50
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 75,93€ 75,93
1Cooler Master Silent Pro M600€ 77,95€ 77,95
1OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 60GB€ 101,96€ 101,96
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 31,-€ 62,-
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 134,90€ 134,90
1Asrock Z68 Extreme4€ 148,-€ 148,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.096,74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
@timmie78
Dit zou ik veranderen:
OCZ agility naar een m4 64gb pricewatch: Crucial m4 64GB 64GB

z68 is overbodig tenzij je heel graag SSD cache wilt.
Neem beter deze: pricewatch: Asrock P67 Extreme4

Voeding veranderen voor een xfx 550W, of een xfx 650(als je crossfire/SLI wilt)
pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)
of
pricewatch: XFX Pro 550W

Misschien je cm 690 advanced naar een cm 690 lite.
pricewatch: Cooler Master CM 690 II

Met het geld dat je uitspaart kan je misschien een 6950 kopen, of elk geval een 6870.

pricewatch: Sapphire HD 6950 1GB GDDR5 PCI-E
of anders
pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZNFC)

[ Voor 64% gewijzigd door Abeltje130 op 17-06-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hierboven
Top ;).

@timmie78
Ben je student of scholier? Dan kun je goedkoop een upgrade Win7 kopen bij surfspot of gelijksoortige organisatie. Hiervoor moet je wel al beschikken over een legale versie van XP of Vista.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrazyProf schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:28:
Hoi iedereen,

(...)

Verder ben ik wel tevreden over de basis.

Dan zit ik nog hiermee; ik weet niet of ik voor Intel of AMD moet gaan. Ook hierbij ligt het een beetje aan hoe lang het meegaat. Als ik voor AMD zou gaan kies ik voor dit:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 640 Boxed€ 77,70€ 77,70
1Gigabyte GA-990FXA-UD3€ 114,30€ 114,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 284,-

Het voordeel is dat ik wat budget over heb om meteen een SSD te kopen, en dat ik later kan upgraden naar Bulldozer.

Intel:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock P67 Extreme4€ 125,15€ 125,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 294,65

Deze is in principe beter, en als ik er later een SSD bij zet kan ik volgens mij ook wel er weer even tegenaan. Én ik kan het nog gaan overclocken.

Wat ik dus eigenlijk wil is zo lang mogelijk doen met een PC voor het minste geld :p wat raden jullie aan?

PS: Ik vind het niet heel erg om niet op de hoogste settings te kunnen spelen.
Die Athlon is niet vooruit te branden en ook nog eens duur als je hem vergelijkt met de dumpprijzen waarvoor de pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition wordt verkocht. Als je voor AMD gaat zou ik die processor nu plaatsen en dan wachten op Bulldozer. Uiteindelijk wordt het hart van je gamesysteem toch gevormd door de grafische kaart. En de Intel variant is natuurlijk een stuk krachtiger dat moge duidelijk zijn :), je hebt dan alleen minder budget over voor een SSD. Je moet het natuurlijk zelf weten waar je de nadruk op legt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V1ncam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-12-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:11:
[...]

Die Athlon is niet vooruit te branden en ook nog eens duur als je hem vergelijkt met de dumpprijzen waarvoor de pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition wordt verkocht. Als je voor AMD gaat zou ik die processor nu plaatsen en dan wachten op Bulldozer. Uiteindelijk wordt het hart van je gamesysteem toch gevormd door de grafische kaart. En de Intel variant is natuurlijk een stuk krachtiger dat moge duidelijk zijn :), je hebt dan alleen minder budget over voor een SSD. Je moet het natuurlijk zelf weten waar je de nadruk op legt :).
Oke, bedankt! Idd niet gezien dat er een zoveel betere AMD was voor zo weinig verschil :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-09 11:15
Abeltje130 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:30:
@timmie78
Dit zou ik veranderen:
OCZ agility naar een m4 64gb pricewatch: Crucial m4 64GB 64GB

z68 is overbodig tenzij je heel graag SSD cache wilt.
Neem beter deze: pricewatch: Asrock P67 Extreme4

Voeding veranderen voor een xfx 550W, of een xfx 650(als je crossfire/SLI wilt)
pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)
of
pricewatch: XFX Pro 550W

Misschien je cm 690 advanced naar een cm 690 lite.
pricewatch: Cooler Master CM 690 II

Met het geld dat je uitspaart kan je misschien een 6950 kopen, of elk geval een 6870.

pricewatch: Sapphire HD 6950 1GB GDDR5 PCI-E
of anders
pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZNFC)
Bedankt voor de tips! Deze ga ik zeker meenemen! Ik had nog even één vraagje over de SSD die je aanraadde: de OCZ Agility heeft behoorlijk hogere schrijf/lees snelheden, en het prijsverschil is ca. €10, waarom zou je dan toch gaan voor de Crucial M4?
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:56:
@hierboven
Top ;).

@timmie78
Ben je student of scholier? Dan kun je goedkoop een upgrade Win7 kopen bij surfspot of gelijksoortige organisatie. Hiervoor moet je wel al beschikken over een legale versie van XP of Vista.
Ik ben student, dus ik zou inderdaad via Surfspot een upgrade kunnen kopen. Enige nadeel is dat ik geen Vista/XP installatie dvd heb. Ik heb alleen m'n hersteldisks van m'n laptop, en ik ben bang dat het daarmee niet gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
Wie heeft hier nog iets op aan te merken, wat ik kan vervangen/verbeteren, zodat het beter uitkomt..
Het mag duurder worden, maar ook goedkoper natuurlijk ;) Als de prestatie maar niet daalt.
Ik wil: Gamen op MAX
Recorden op MAX
Video Editen
C4D Etc,
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 59,90€ 59,90
1XFX PRO750W€ 79,94€ 79,94
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 88,-€ 88,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.173,43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
@timmie78
lees/schrijfsnelheid is alleen sequentieel, in het dagelijks gebruik ga je lang niet zon groot verschil merken.
De agility maakt gebruik van een sandforce controller, daardoor is hij onbetrouwbaarder.

@mezzid
Vervang je vertex 2 voor een crucial m4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alquan
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09-2023

Alquan

PSN: Alquanter

Je kan ook een clean install doen met een upgradelicentie van Win7:

In sommige gevallen (bvb. Bij een nieuwe harde schijf) is er geen voorafgaande installatie van
windows aanwezig, om niet onnodig eerst een oudere versie van windows te moeten installeren
alvorens windows 7 te kunnen installeren kunt U volgende stappen uitvoeren:
1. Vervolledig de installatie van Windows 7, als er gevraagd wordt naar een productcode laat
je dit blanco en ga je verder met de installatie.
2. Start uw computer op
3. Zorg dat er geen windows update processen actief zijn, dit kun je herkennen aan het
oranje schild rechts-onder in de taakbalk.
Bij eventuele update processen laat je deze best voltooien en herstart je de computer.
4. Open het bestand “Activation.reg”. Er wordt gevraagd om het bestand in het register te
importeren, klik ja om het bestand te importeren.
5. Open de commandoprompt als administrator: Klik op de start knop en typ “cmd” als
zoekterm in, rechter-muisklik op het programma cmd en kies “Uitvoeren als
Administrator”. Vervolgens vul je als gebruikersnaam “Administrator” in en bijhorend
wachtwoord dat je bij de installatie gekozen hebt.
Nu krijg je de commandoprompt te zien.
6. Geef in de commandoprompt het commando “slmgr -rearm” in.
7. Nu de activatiestatus gereset is kan windows op de normale manier geactiveerd worden:
Ga in het Configuratiescherm naar het item Systeem.
Onderaan de pagina zie je de status van de activatie, klik daar op “Activeer windows nu”
en volg de stappen om windows te activeren.

Ik vermoed dat je activation.reg via internet kan vinden. Je kan hem ook aan de support vragen van de site waar je hem koopt ;)

If a composer could say what he had to say in words, he would not bother trying to say it in music. ~Gustav Mahler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
[b]Abeltje130 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:20
@mezzid
Vervang je vertex 2 voor een crucial m4...
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 59,90€ 59,90
1XFX PRO750W€ 79,94€ 79,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.177,43

Verder nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
behalve dat je tabel ge**** was, ziet het er prima uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alquan
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09-2023

Alquan

PSN: Alquanter

Zet eens [/table] na al die rompeslomp ;)

Edit: ziet er al heel wat beter uit :)
Je kan nog besparen op de voeding en de 650W versie nemen, eventueel de modulaire (XXX edition)

[ Voor 64% gewijzigd door Alquan op 17-06-2011 15:32 ]

If a composer could say what he had to say in words, he would not bother trying to say it in music. ~Gustav Mahler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Na ca. 10 jaar trouwe dienst wil ik graag mijn huidige PC eens vervangen. Het ding draait in feite nog steeds als een zonnetje doordat hij om de zoveel tijd weer eens gecleaned is, maar ik loop in feite tegen steeds meer praktische problemen aan. Zo zijn er compatibiliteitsproblemen, wordt Windows XP al een tijdje niet meer ondersteund, kan ik alleen nog hele oude spellen draaien en zelfs WoW draait niet soepel en is de harde schijf ook nagenoeg vol, terwijl er in feite niet zoveel data op staat.

De PC mag best wat kosten, maar ik wil het ook niet overdrijven, dus denk ik aan een bedrag van maximaal 1500,- inclusief monitor.

De muis (Logitech MX-518) en het toetsenbord (fijn toetsenbord met soft-touch, maar weet even niet welke) van mijn huidige PC heb ik het afgelopen jaar vervangen en die wil ik dus behouden voor deze nieuwe. Ook webcam (gebruik ik eigenlijk nooit) en headset heb ik nog en hoeven in principe niet vervangen te worden.

Gebruik: Ik heb onlangs een Panasonic SD90 camcorder gekocht en wil dus met de nieuwe PC video's bewerken en monteren. Dus voor mij zal hier opslagcapaciteit zeer van belang zijn. Verder wil ik kunnen gamen, maar aangezien ik ook een aantal consoles in huis heb, zal ik de PC vooral voor erbij willen hebben en ook met het oog op de toekomstige games. Denk met name aan de titels die niet op de console verschijnen, zoals de Star Wars MMO, Diablo III, WoW etc. Ik kan ermee leven als ze op termijn niet op High Performance kunnen draaien. Zolang ze maar draaien. ;) Tot slot moet je er ook normaal kunnen surfen, tekstverwerken etc, maar dat spreekt voor zich.

Aangezien ik de PC Markt niet helemaal goed volg en ik dus niet helemaal weet wat goed is en wat niet (al leer je snel als je deze website eens raadpleegt), heb ik als uitgangspunt het voorlopige BBG Gamesysteem (high?) van juli maar als uitgangspunt genomen en gekozen voor één van de genoemde videokaarten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define R3 (Zwart)€ 87,80€ 87,80
1Zalman CNPS10X Performa€ 29,46€ 29,46
1Fractal Design Silent Series , 120mm€ 9,40€ 9,40
1XFX Black Edition 750W€ 92,61€ 92,61
1Crucial m4 128GB 128GB€ 175,-€ 175,-
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 74,02€ 74,02
1Asus P8Z68-V€ 135,30€ 135,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.268,49

Vragen:

1) Het eerste wat ik me afvroeg, is of de set misschien een beetje een overkill is ten opzichte van de functie die de PC bij mij zal gaan krijgen. Ik zal bijvoorbeeld ook niet snel de processoren en/of videokaarten gaan overclocken, omdat ik daar te weinig van weet. Zou ik dan bijvoorbeeld een treedje lager in de BBG moeten kijken? Al wil ik wel benadrukken dat ik wel vind, dat er een behoorlijk (financieel) gat zit tussen het Gamesysteem en High System.
2) Is een SSD nu echt een must? Ik vraag me dit af, omdat ik deze PC meer allround zal gaan gebruiken.
3) Is 1TB voldoende schijfruimte met het oog op de videobewerking? En is 6 GB intern geheugen eveneens voldoende?
4) Aan dit systeem ontbreekt nog een monitor. Ik hoef geen 3D of 3D Ready monitor, maar gewoon een degelijke, die overweg kan zijn met de overige specs. Zijn er aanraders?

Alvast bedankt voor de hulp. Excuses voor de lange bijdrage. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
@butch_nl
1) nee, games speel je niet vloeien genoeg, en hoe meer overkill nu, hoe langer hij meegaat.
2) Een SSD werkt echt vreselijk fijn, met het budget dat je nu hebt, past het er makkelijk in.
Het geeft een grotere snelheids boost dan een processor van 175 euro meer.
3) Met jou budget misschien voor een 2Tb schijf gaan, aangezien 1080p nogal wat ruimte inneemt
4)Daar voor kun je beter hier zijn: [BBG aanschaf] Monitoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Als je gaat videobewerken is een upgrade naar de i7 2600k het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DestructX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06-2024
Hallo,

Graag speel ik veel verschillende games van alle soorten en maten.
Helaas vragen veel spellen (te) veel van mijn computer (scfa, the witcher 2, dragon age en bijna elk ander spel dat uitkomt tegenwoordig.) en daarom wilde ik dus graag een paar onderdelen upgraden. Graag zou ik Onder de 400 euro blijven.

Ik heb een Acer h223HQ monitor en deze bevalt me prima (1920*1080). en ik wil natuurlijk op deze resolutie spelen met zo'n 60 fps.

Zelf heb ik een HP P6050nl

in het kort zijn de specs:

CPU-type Intel Core 2 Quad Q9400
Geheugengrootte 4GB
Geheugentype DDR2
Hardeschijf bus SATA-300
Videochip Radeon HD4650
HDD WD 1TB @5400 rpm
Moederbord Asus IPIBL-LB

Deze "setup" is goed voor bovengenoemde spellen te spelen op minimaal en dat wilde ik dus veranderen.
Zelf heb ik "aardig" wat verstand van pc's en onderdelen losschroeven en monteren moet geen probleem zijn.
Van een vriend krijg ik nog een 500GB hdd met e-sata 300 aansluiting zodat het allemaal net ff wat sneller gaat ;)

Wat mij een goede upgrade leek was om er een
Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5 in te doen. daar hoort natuurlijk een betere voeding dan mijn huidige chinese LiteOn van max 300 watt. en mij leek de Coolermaster GX-700W wel een goede maar helaas heb ik hele vervelende verhalen gehoort over deze voeding dus heb ik na wat rondkijken (ik heb weinig verstand van voedingen) de OCZ Fatal1ty 750W. volgens mij is dit meer dan voldoende, maar zoals ik al eerder aangaf moet het ook nog andere kleine " upgradjes" meegaan.

Het volgende probleem waar ik tegenaanloop is natuurlijk dat mijn kast te klein is 8)7
Nu zit ik te twijfelen tussen
- pricewatch: Aerocool Vxe-Pro
- Sharkoon T9 Value Red edition

Verder bouw ik gewoon alles wat in mijn hp zit in een van deze twee kasten.
behalve de onderdelen die vervangen worden natuurlijk :)

Zelf snap ik ook wel natuurlijk dat die beeldplank overkill is, maar beter een keer iets goed kopen dan 2x net te kort komen zeg ik dan maar. ook kan ik zo upgraden in stapjes om kosten te verspreiden over te tijd.

Is dit goed of iig haalbaar? of heb je een beter idee?
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Na veel lezen uiteindelijk zelf ook maar eens een systeempje in elkaar geflanst. Ik ben er inmiddels wel een keer aan toe, helemaal nu mijn 8800GTX het voor de 2e keer begeven heeft. De 2e keer bakken had het effect dat de kaart weer operationeel was, maar niet dusdanig 'OK' dat gamen nog enkel nut had.

Gamen is uiteraard wat ik vooral doe met mijn pc. Af en toe eens wat bewerken / shoppen noem maar op. Maar afgezien daarvan vooral een beetje huis, tuin en keukengebruik.

Budget:
Niet écht vast gesteld, wil gewoon een goede pc hebben. Randapp. is al aanwezig. Wellicht vaststellen op 1600-1800 euro als max.

Wensen:
Games moeten 'full pull' van m'n scherm spatten zonder dat m'n pc daar al te veel moeite voor hoeft te doen. Niet 'omdat het kan', maar ook met oog op de toekomst. Het kastje moet toch zeker 2 jaar mee kunnen voordat ik upgrades o.i.d. moet gaan uitvoeren.

Vanzelfsprekend moeten alle andere zaken welke ik uitvoer ook gewoon fluitend kunnen draaien! Denk hierbij dus aan het shoppen / vid. bewerken (niet vaak, af en toe) als 'zwaarste bezigheden'.

Stil mag ze zijn, hoe stiller hoe beter zolang dit maar NIET ten koste gaat van de prestaties! Let wel, ze moet natuurlijk geen stofzuiger worden.

Futureproof: En dan in de zin van hiermee gewoon een aantal jaren vooruit kunnen, maar ook evt makkelijk te upgraden.

Nogal voor de hand liggend, maar ze moet ook lekker koel kunnen blijven. Ik wil niet het risico lopen dat iets de geest geeft omdat de kast, en dus het component, het benauwd krijgt. Volgens mij heb ik hier echter wel rekening mee gehouden.

Het systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Storm Sniper (Zwart)€ 136,50€ 136,50
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,19€ 32,19
1Cooler Master Silent Fan 140mm , 140mm€ 0,-€ 0,-
1Corsair HX850W€ 133,97€ 133,97
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8€ 77,-€ 77,-
2Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5€ 238,90€ 477,80
1Asrock P67 Extreme6€ 147,51€ 147,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.408,97

Twijfels:
Het geheugen, ik heb uiteindelijk maar 'iets' gekozen. Maar zag even door de bomen het bos niet meer.
De processor, wellicht tóch een I7 2600K?
GPU's, plan is natuurlijk om deze te unlocken. Ik heb alleen ooit iets gelezen dat dit de GPU wel eens fantaal kan worden. Daarnaast twijfel ik ook nog of ik betere 'Bang for Buck' kan krijgen dan dit door bijvoorbeeld andere kaartjes in CF / SLi te draaien of gelijk gaan voor een Godzilla á lá HD6990.

Kleine toevoeging:
Er komt uiteraard ook nóg een 200mm fan in maar deze staat niet in jullie PriceWatch.

Graag jullie mening!

Alvast bedankt! _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2011 20:59 . Reden: budget toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerpentNL
  • Laatst online: 21-03 00:39
Hallo,

Al een poosje ben ik opzoek naar een nieuwe PC met een budget van 950. Het hoeft alleen een desktop verder geen muis of andere spullen. Ik heb een LG Flatron E2260 van 22" (1920x1080).
Ook hoef ik er geen SSD in te hebben omdat ik mij niet zo erger aan een iets tragere boot en het scheelt ook in budget.

Deze PC moet Battlefield 3 straks sowieso op high kunnen draaien. Verder speel ik Starcraft en nog enkele andere shooters. Dus voornamelijk RTS en FPS.

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,19€ 32,19
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 59,17€ 59,17
1MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC€ 250,65€ 250,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 650,51

Alleen mobo en voeding ontbreekt, heb geen idee wat ik moet kiezen xD. Maar ook eventuele aanvullingen mag natuurlijk altijd :D.

Alvast bedankt voor jullie tips! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Starcraft 2 leunt relatief zwaar op de cpu, dus je keuze voor een 2500k is prima (overigens is een snelle dualcore al voldoende).
Kwa videokaart maakt het eigenlijk ook niet zoveel uit, ik draaide hem al alles op hoog met een 5850.
Je huidige keus vind ik overigens vrij prijzig, je hebt er bijna een reference 6970 voor.
Battlefield 3 weet nog niemand, maar ik verwacht dat je met bovenstaande een heel eind moet komen.

Kwa voeding zou een XFX 450W al volstaan, eventueel een XFX 550W.
Als moederbord kun je een relatief goedkoop Asrock P67 Pro moederbord pakken.

Wil je er later nog een 2e videokaart bij zetten zou ik gelijk voor een XFX 650W-750W gaan en een Asrock P67 extreme 4 mobo.

[ Voor 10% gewijzigd door mitsumark op 17-06-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerpentNL
  • Laatst online: 21-03 00:39
Het mag ook wel prijzig zijn hoor, ik wil gewoon een super systeem hebben :P zolang het maar binnen budget blijft xD.

Maar BF3 word niet zo heel erg zwaar, ze hebben de Frostbite goed geoptimaliseerd voor de PC. Maar bedankt voor je reactie.

Als iemand nog aanvullingen heeft hoor ik het graag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Laatst online: 23-09 15:51
Hallo tweakers,

Nadat ik erachter kwam dat ik geen zelf samengestelde pc mocht kopen van me ouders... :S :/ :@
heb ik naar wat 'complete' systemen gekeken en had ik deze op het oog gekregen:

http://www.afuture.nl/pro...AMD_High-end_systeem.html

Zoals je ziet kan je hier nog wat in aanpassen...

Ik heb een budget van max €1050 en wil m'n pc vooral gebruiken voor gamen op goede graphics

Optie 1
AMD PHENOM || X6 1100T
8GB DDR3 1333MHz
AMD Radeon HD6970 2GB
60GB OCZ VERTEX 2

1TB 7200rpm
Scythe Mugen 2 Rev.
DVD Brander zwart
MS Win7 Home premium 64-bit SP1 (excl. installatie)

Optie 2
AMD PHENOM || X6 1100T
8GB DDR3 1333MHz
AMD Radeon HD6950 2GB
120GB OCZ VERTEX 2

1TB 7200rpm
Scythe Mugen 2 Rev.
DVD Brander zwart
MS Win7 Home premium 64-bit SP1 (excl. installatie)

verder heb ik geen verstand van overclocken dus ben ik ook niet van plan. Dus ik weet niet of die scythe mugen teveel is en die cooler master hyper TX3 al genoeg is.
En als die cooler master al genoeg is zou ik eventueel ook al genoeg hebben aan 500GB en dan zou ik die 120GB Vertex 3 erin kunnen zetten als SSD.

PS. sorry als ik dit verkeerd geplaatst heb maar wil pc voornamelijk gebruiken voor gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard vervelend, maar laat ze hier eens een kijkje nemen. Misschien helpt dat.

Als je persé moet kiezen, ga voor optie 2! 60GB meer op je SSD en die 6950 is te 'unlocken' naar de 6970 ;) Dus, je hebt bij optie 2 precies hetzelfde, alleen 60GB meer SSD ruimte en er staat 6950 op je GPU in plaats van 6970 terwijl ze verder identiek zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 22:56:
Uiteraard vervelend, maar laat ze hier eens een kijkje nemen. Misschien helpt dat.

Als je persé moet kiezen, ga voor optie 2! 60GB meer op je SSD en die 6950 is te 'unlocken' naar de 6970 ;) Dus, je hebt bij optie 2 precies hetzelfde, alleen 60GB meer SSD ruimte en er staat 6950 op je GPU in plaats van 6970 terwijl ze verder identiek zijn :)
je kan ze niet allemaal unlocken he... vooral niet nadat amd de switches heeft laten weghalen.
dus je moet echt op goed geluk kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Laatst online: 23-09 15:51
ik was dat ook niet van plan heet flashen ofzo? en tegenwoordig zouden ze dichtgelaserd zijn?
handig hoor tweakers.net vind je alles over pc's en componenten ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij misschien uitleg geven over AMD vs. Intel? Heeft de AMD problemen met games, office en algemene software ondersteuning? Want ik ben nog aan het twijfelen tussen de i5-2500K en de AMD Phenom II X4 955 Black Edition, of eventueel de Bulldozer, zou hij uitkomen voordat ik mijn PC ga bestellen.

Ik zal niet echt gaan overklokken in de nabije toekomst, maar wil wel graag de optie open houden

Regards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 23:20:
Kan iemand mij misschien uitleg geven over AMD vs. Intel? Heeft de AMD problemen met games, office en algemene software ondersteuning? Want ik ben nog aan het twijfelen tussen de i5-2500K en de AMD Phenom II X4 955 Black Edition, of eventueel de Bulldozer, zou hij uitkomen voordat ik mijn PC ga bestellen.

Ik zal niet echt gaan overklokken in de nabije toekomst, maar wil wel graag de optie open houden

Regards
heb je bronnen over die problemen? want volgens mij is dat echt onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg het ;) Ik heb niet geclaimed dat het zo is :) Maar ik heb nooit reviews gezien met een AMD processor, altijd intel, daarom vroeg ik me af of dat een bewuste keuze was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 23:20:
Kan iemand mij misschien uitleg geven over AMD vs. Intel? Heeft de AMD problemen met games, office en algemene software ondersteuning?
Nee, zijn x86 CPU's met vergelijkbare instructiesets.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
de amd 955 presteert kwa alles wel wat minder dan de i2500k, maar hij kost ook de helft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitual
Oke, na enig heen en weer geswitch tussen verschillende set-ups ben ik nu uiteindelijk hier beland:

#ProductPrijsSubtotaal
1XFX Pro 550W€ 53,11€ 53,11
1Corsair XMS3 TW3X4G1333C9€ 32,55€ 32,55
1Sapphire HD 6950 2 GB GDDR5 PCI-E€ 217,95€ 217,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 645,72

Ik ben van plan op de videokaart de extra shaders te unlocken zodat hij in principe functioneert als een hd6970. Hebben jullie nog opmerkingen over het systeem voordat ik hem later vandaag bestel? Ik ben al van kast geswitcht (ging eerst voor de cooler master sileo 500) omdat daar werd op aangemerkt dat de airflow waarschijnlijk niet voldoende zou zijn. Daar zou deze kast meer dan voldoende voor moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties.
Abeltje130 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:23:
@butch_nl
1) nee, games speel je niet vloeien genoeg, en hoe meer overkill nu, hoe langer hij meegaat.
2) Een SSD werkt echt vreselijk fijn, met het budget dat je nu hebt, past het er makkelijk in.
Het geeft een grotere snelheids boost dan een processor van 175 euro meer.
3) Met jou budget misschien voor een 2Tb schijf gaan, aangezien 1080p nogal wat ruimte inneemt
4)Daar voor kun je beter hier zijn: [BBG aanschaf] Monitoren
2) Dat is duidelijk. Dat houd ik dan in dit systeem staan.
3) Ik zal eens kijken wat voor verschil dit oplevert voor mijn budget.
R_W schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:33:
Als je gaat videobewerken is een upgrade naar de i7 2600k het overwegen waard.
Heb je het dan over hobby of professionele videobewerking? Bij mij is het vooralsnog alleen hobby. Daarnaast maakt het voor mijn budget wel een behoorlijk verschil. Wegen de prestaties op tegen de meerprijs?

System update:

#ProductPrijsSubtotaal
1Hitachi Deskstar 5K3000, 2TB€ 60,-€ 60,-
1Samsung Syncmaster P2470HD€ 172,99€ 172,99
1Fractal Design Define R3 (Zwart)€ 87,80€ 87,80
1Zalman CNPS10X Performa€ 29,46€ 29,46
1Fractal Design Silent Series , 120mm€ 9,40€ 9,40
1XFX Black Edition 750W€ 95,75€ 95,75
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 74,02€ 74,02
1Asus P8Z68-V€ 135,-€ 135,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.462,32

Setup nu gemaakt incl. monitor en 2TB harde schijf van Hitachi. Iemand nog op- of aanmerkingen? Zijn er zaken waar ik op moet letten? Evt. qua energieverbruik?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2011 12:10 . Reden: Nieuwe setup ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 23:15:
[...]

je kan ze niet allemaal unlocken he... vooral niet nadat amd de switches heeft laten weghalen.
dus je moet echt op goed geluk kopen.
Hmm.. Dus moet ik mijn lijstje ook nog even overwegen... Dank voor het verbeteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een reactie op mijn vragen?

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36242331

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Mijn twee centjes: wellicht een h68 plankje, verder ziet het er volgens mij prima uit...

Z natuurlijk, :-) sorry beetje moe nog

[ Voor 6% gewijzigd door Boefmans op 18-06-2011 15:04 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Boefmans schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:16:
[...]

Mijn twee centjes: wellicht een h68 plankje, verder ziet het er volgens mij prima uit...
Ummm. H68 bestaat niet helemaal O-)
Je bedoelt of Z68 of H67, of misschien P67 of H61.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag,

Eerste keer hier, soms keek ik wel eens rond maar nooit een account aangemaakt... nu zit ik met een vraag, soort van.

Sinds dat ik game op een pc heb ik altijd al wat achter gelopen, ik koop een nieuwe computer, die eigenlijk niet nieuw is, want er is al veel beter spul op de markt. Ik heb al genoeg gelezen hier en daar maar ik snap er nog maar bar weinig van. Bijvoorbeeld, ik wil een nieuwe computer, eentje die games zoals Battlefield 3, GTA 5, Driver San Fransico & FarCry 3 zou kunnen afspelen, en niet met alle settings op low, nu denk ik dat dit een lastige is want die spellen zijn nog niet uit. Ik zou dan ook graag spellen zoals BF Bad Company, de nieuwste NFS, Farcry 2, GTA 4, end ergelijke gewoon op 'High" willen spelen, geen gehaper en dergelijke.

Nu zie ik wel onderdelen om een computer samen te stellen maar of het samen functioneert en hoe ik dat bepaal, vind ik lastig te zien. Ook het verhaal waar je een goede PC hebt samengesteld die alles kan draaien... en er dan een betere is, en een nog betere... etc etc... Dus mijn vraag is, kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste kan zien wat er bij elkaar past en wat niet, qua onderdelen enzo, het word dus een gaming pc, als alles gewoon 'smooth' gaat vind ik het goed, ik weet niet precies wat ik daar minimaal voor nodig heb. Ik ben gewoon best wel, een "noob".

In principe, 1 beeldscherm en gewoon hardcore gaming is wat ik als eis stel... niets bijzonders eigenlijk... Iemand advies over wat ik zou kunnen samenstellen of wat er specifiek aan mijn eisen voldoet, wat ik nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:34:
Heb je het dan over hobby of professionele videobewerking? Bij mij is het vooralsnog alleen hobby. Daarnaast maakt het voor mijn budget wel een behoorlijk verschil. Wegen de prestaties op tegen de meerprijs?
Hobby of professioneel is geen overweging, het resultaat met beide processoren is namelijk gelijk de 1 doet het alleen wat sneller dan de ander. Of het de meerprijs waard is verschilt van persoon tot persoon en kan ik niet voor je kiezen, wel kan ik je naar wat benchmarks sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:34:
Goedendag,

Eerste keer hier, soms keek ik wel eens rond maar nooit een account aangemaakt... nu zit ik met een vraag, soort van.

Sinds dat ik game op een pc heb ik altijd al wat achter gelopen, ik koop een nieuwe computer, die eigenlijk niet nieuw is, want er is al veel beter spul op de markt. Ik heb al genoeg gelezen hier en daar maar ik snap er nog maar bar weinig van. Bijvoorbeeld, ik wil een nieuwe computer, eentje die games zoals Battlefield 3, GTA 5, Driver San Fransico & FarCry 3 zou kunnen afspelen, en niet met alle settings op low, nu denk ik dat dit een lastige is want die spellen zijn nog niet uit. Ik zou dan ook graag spellen zoals BF Bad Company, de nieuwste NFS, Farcry 2, GTA 4, end ergelijke gewoon op 'High" willen spelen, geen gehaper en dergelijke.

Nu zie ik wel onderdelen om een computer samen te stellen maar of het samen functioneert en hoe ik dat bepaal, vind ik lastig te zien. Ook het verhaal waar je een goede PC hebt samengesteld die alles kan draaien... en er dan een betere is, en een nog betere... etc etc... Dus mijn vraag is, kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste kan zien wat er bij elkaar past en wat niet, qua onderdelen enzo, het word dus een gaming pc, als alles gewoon 'smooth' gaat vind ik het goed, ik weet niet precies wat ik daar minimaal voor nodig heb. Ik ben gewoon best wel, een "noob".

In principe, 1 beeldscherm en gewoon hardcore gaming is wat ik als eis stel... niets bijzonders eigenlijk... Iemand advies over wat ik zou kunnen samenstellen of wat er specifiek aan mijn eisen voldoet, wat ik nodig heb?
Probeer eerst een budget te maken. Want in de computer wereld geld "Hoe meer geld, hoe sneller" heel vaak.
Als je computer koopt van 8 duizend euro dan is die stukken sneller dan 1 van duizend.

Probeer dan eens in de BBG van tweakers kijken. Die kan je in het archief vinden. Dan kan je nog bij anandtech.com kijken. Daar hebben ze een database waar ongeveer elk component is getest _/-\o_

Lees dan de first post, en post je post opnieuw, want hier kunnen we erg weinig mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomasie, ik heb er naar gekeken, en vond bijvoorbeeld dit:

Budget Gamesysteem
# Product Prijs Subtotaal
1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 47,- € 47,-
1 BenQ G2220HD € 118,- € 118,-
1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 16,99 € 16,99
1 Xigmatek Asgard € 29,80 € 29,80
1 Logitech LS21 € 20,99 € 20,99
1 Logitech Deluxe 250 Keyboard € 7,09 € 7,09
1 Logitech Optical Wheel Mouse PS/2 € 4,99 € 4,99
1 AMD Athlon II X3 450 € 65,76 € 65,76
1 Corsair Builder CX430 € 38,50 € 38,50
1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 37,08 € 37,08
1 Asus M4A78LT-M € 48,21 € 48,21
1 Asus EAH5770 CUcore/G/2DI/1GD5 € 113,05 € 113,05
Bekijk collectie
Importeer producten Totaal € 547,46

Voor 550 euro een kun je al een best wel snel gamesysteem samenstellen, dit systeem moet de meeste moderne games namelijk wel op minimaal high kunnen draaien.

Om maar een voorbeeld te pakken,d e eerste, lekker simpel... er staat dus bij die beschrijving onder, dat het de meeste moderne games wel op minimaal high kan draaien. Op het eerste gezicht klinkt dat best. Ik heb alw at meerdere systemen nagekeken, die zelf samengesteld zijn door mensen... maar, ik weet niet, voor de spellen die ik aan gegeven heb, wat nou gewoon goed is, en wat weer "overdone" is, wat op zich niet zo erg is, als het maar niet meer dan 750 euro word, wat mijn budget is dus. Maximaal.

Ik lees dus wel dat het goed is voor de meeste spellen die recent uit zijn, maar ik weet niet HOE ik het zelf zou kunnen zien als niemand het erbij zet. noob dus. Maar, ik zal eerst ook eens op die website kijken die je me gaf. In ieder geval bedankt tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelC231
  • Laatst online: 28-02-2023
Na 5 jaar trouwe dienst begint mijn huidige systeem te rammelen, zowel de stabiliteit als de performance. Vandaar ik bezig ben geweest om m'n eigen systeem samen te stellen, veel hier op de forums en in de bbg's gekeken om een budget/gaming systeem samen te stellen. In het oude systeem heb ik over de loop van de jaren een aantal onderdelen moeten vervangen. Mijn idee is om het oude systeem als donor systeem te gebruiken en de volgende onderdelen te hergebruiken:

voeding: Antec Earthwats 650
hard disc: 750gb samsung
kb: saitek gaming keyboard
muis: sharkoon fireglider
monitor: 22" 1080p

Waar ik twijfels over heb of ik het kan hergebruiken is mijn Asus EN8800GT TOP/G/HTDP/512M, in mijn lijst heb ik al een andere gfx card opgenomen. Wat ik me nu afvraag is, kan ik deze gfx nog op enige manier hergebruiken, of met bijbetaling te enhancen zodat deze beter zal presteren dan de gfx card die ik nu in mijn lijst heb staan?

#ProductPrijsSubtotaal
1Thermaltake V4 Black Edition€ 39,35€ 39,35
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 33,-€ 33,-
1Arctic Cooling F12 Pro TC, 120mm€ 4,50€ 4,50
1Antec Earthwatts EA 650€ 75,28€ 75,28
1Corsair XMS3 CMX4GX3M2B1600C9€ 34,21€ 34,21
1MSI N430GT-MD1GD3/OC/LP€ 55,37€ 55,37
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 410,82

reminder: de voeding die ik er nu in heb staan is al in mijn bezit, en het bedrag dat hiervoor wordt gerekend mag van het totaal af worden gehaald. Aangezien de voeding toch een grote impact op het systeem in z'n geheel heeft heb ik ervoor gekozen om deze toch hier in de lijst op te nemen.

Zaken waar ik over twijfel:

mobo: Er staat nu een 870 extreme in de lijst, zou ik net zo goed uit de voeten kunnen met de 770 met dit systeem of zou dat het systeem te veel beperken? Vond zelf het gebrek aan pci-e x16 slots een gebrek bij de 770 of is dit onterecht?

Case: Waar ik op dit moment mee zit is dat de voeding onderin deze case wordt geplaatst en dat de fan van de voeding aan de onderkant zit of heb ik de voeding al die jaren er verkeerd om in gehad 8)7

Casefans: Was van plan om twee van deze te halen, het idee hierbij was dat ze een eigen thermometer hebben en dat ik daarom geen fancontroller nodig had en me dit geld zou schelen, is dit terecht of maak ik hier een fout?

Gfx-card: Blijkbaar zijn er 2 versies van deze gfx-card, een mono en een dual fan card, de specs lijken verder hetzelfde. Maakt het nog uit of het de mono of dual fan versie is? En verder, pas deze gfx bij de rest van het systeem, zal het een bottleneck worden voor dit systeem en moet ik iets krachtigers zoeken of zijn deze zorgen onterecht?

Memory: Hier heb ik me over ingelezen, maar dit is het onderdeel waar ik nog het meest moeite heb. Naar wat ik heb uitgezocht zou dit moeten werken met de rest van het systeem of heb ik hier een fout gemaakt? Zullen deze ram kaarten het systeem bij kunnen houden of wordt dit een bottleneck voor de rest?

Dit systeem dusver zou €381 (incl verzendkosten) kosten om samen te stellen, het budget voor dit systeem is max €400. Het doel voor dit systeem is om games van vandaag de dag, met name shooters en rts, te kunnen spelen. Maar het is ook mijn studie/werk systeem wat dus inhoud dat het een stabiel en betrouwbaar systeem moet zijn. Om deze reden heb ik ook al een externe hd voor back-ups.

Mocht ik nog info vergeten zijn dat noodzakelijk is om hier een fatsoenlijk advies over te kunnen geven, laat het me weten. En bij deze ook alvast bedankt voor het advies/tips/aandachtpunten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:00:
Thomasie, ik heb er naar gekeken, en vond bijvoorbeeld dit:

Budget Gamesysteem
# Product Prijs Subtotaal
1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 47,- € 47,-
1 BenQ G2220HD € 118,- € 118,-
1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 16,99 € 16,99
1 Xigmatek Asgard € 29,80 € 29,80
1 Logitech LS21 € 20,99 € 20,99
1 Logitech Deluxe 250 Keyboard € 7,09 € 7,09
1 Logitech Optical Wheel Mouse PS/2 € 4,99 € 4,99
1 AMD Athlon II X3 450 € 65,76 € 65,76
1 Corsair Builder CX430 € 38,50 € 38,50
1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 37,08 € 37,08
1 Asus M4A78LT-M € 48,21 € 48,21
1 Asus EAH5770 CUcore/G/2DI/1GD5 € 113,05 € 113,05
Bekijk collectie
Importeer producten Totaal € 547,46

Voor 550 euro een kun je al een best wel snel gamesysteem samenstellen, dit systeem moet de meeste moderne games namelijk wel op minimaal high kunnen draaien.

Om maar een voorbeeld te pakken,d e eerste, lekker simpel... er staat dus bij die beschrijving onder, dat het de meeste moderne games wel op minimaal high kan draaien. Op het eerste gezicht klinkt dat best. Ik heb alw at meerdere systemen nagekeken, die zelf samengesteld zijn door mensen... maar, ik weet niet, voor de spellen die ik aan gegeven heb, wat nou gewoon goed is, en wat weer "overdone" is, wat op zich niet zo erg is, als het maar niet meer dan 1000 euro word, wat mijn budget is dus. Maximaal.

Ik lees dus wel dat het goed is voor de meeste spellen die recent uit zijn, maar ik weet niet HOE ik het zelf zou kunnen zien als niemand het erbij zet. noob dus. Maar, ik zal eerst ook eens op die website kijken die je me gaf. In ieder geval bedankt tot zover.
Die HD5770 is zeer verouderd, niet nemen dus.
Dit is VEEL sneller:
#ProductPrijsSubtotaal
1LG GH22NS50 Zwart€ 16,99€ 16,99
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 21,95€ 21,95
1XFX Pro 450W€ 42,27€ 42,27
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 29,60€ 29,60
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 87,80€ 87,80
1MSI 880GM-E41€ 56,42€ 56,42
1Sapphire HD 6950 1GB GDDR5 PCI-E€ 192,-€ 192,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 564,96

Wel iets over budget. Je zou nog een 6870 ipv de 6950 kunnen nemen. Die is wel weer wat langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Budget zou 750 euro zijn eventueel, niet over het budget dus, maar je dacht waarschijnlijk dat 547 het budget was, of heb ik iets verkeerd gelezen?

En je hebt er Windows 7 bij gedaan, dat is dan wel weer een leuke extra, aangezien ik daar nog helemaal niet aan had gedacht maar die heb ik uiteraard ook nodig.

Op zich is dat helemaal zo duur nog niet, ik herinner me dat ik de laatste keer een computer kocht voor 600 euro ofzo en dat ding is is echt onmogelijk, speelt Battlefield 2 op LOW, en dan nog maar net.... is meer een Unreal Tournament 2003 computer... zoals je ziet heb ik zo weinig verstand van specificaties dat ik het dus vergelijk met de kwaliteit waarop ik spellen speel... -_- haha. Maar bedankt zover, ik zal nu eens gaan uitzoeken wat al die onderdelen precies inhouden en wat mer proberen te begrijpen hoe het werkt.

Want nu, is het nog zo dat als jij zegt dat die videokaart bijvoorbeeld zo en zo snel is... dat ik het niet echt begrijp, maar als je zegt hij draait met Farcry 2 alles op high zonder stotteren... dan heb ik wel een idee, en eingenlijk, moet ik daar van af of niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
@hierboven
Met 1000 euro kan je ook nog denken aan twee van deze kaarten in CrossFire (google dat maar even :P), met een intel i5 2500K.
Je zou ook nog aan een GTX 560 Ti kunnnen denken. Die is vooral met Far Cry en Battlefield wat beter. Hij is vaak (zeker overgeklockt vs overgeklockt) sneller dan de 6950, maar de 6950 is weer wat beter in een multi GPU opstelling.
Maar ook deze setup gaat Far Cry 2 met gemiddeld 80FPS af kunnen spelen. Dat op ultra high 4xAA/16xAF.
Kijk deze review anders eens door: reviews: Acht mainstream- en high-end-kaarten getest

[ Voor 10% gewijzigd door thomasie op 18-06-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had net mijn budget wat gewijzigd naar 750 omdat ik toch iets minder te besteden heb dan ik dacht... Maar goed, ik zal eens lezen.

Nu ik eens zit te kijken naar die prestaties is die GTX 560 aardig goed, inderdaad. Maar die "Ti" die je erachter zette, wat houd dat in?

En als ik die GTX 560 in mijn lijst zet. Is er dan nog een andere voeding nodig of iets dat je zou zegen, i.v.m. hoeveel energie/stroom ie eruit trekt? Ik zit liever safe dan op het randje van overbelasting.... ik neem aan dat die GTX 560 gewoon met het andere spul in die lijst die je net maakte overweg kan zonder problemen normaal gesproken? Ondertussen zal ik nog wat meer proberen uit te vogelen over het intern geheugen dat ik kan gebruiken, al hoef ik er niet meer in te doen dan die Corsair 4 GB denk ik? Ik herinner nog dat ik van 512 intern naar 2 gig ging, met 2 van die Kingston sticks.. dat was een wereld van verschil, 5 jaar geleden... haha

EDIT: Nu probeer ik die kaart toe te voegen aan die wenslijst maar ik weet niet precies welke het moet zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:03:
Had net mijn budget wat gewijzigd naar 750 omdat ik toch iets minder te besteden heb dan ik dacht... Maar goed, ik zal eens lezen.

Nu ik eens zit te kijken naar die prestaties is die GTX 560 aardig goed, inderdaad. Maar die "Ti" die je erachter zette, wat houd dat in?

En als ik die GTX 560 in mijn lijst zet. Is er dan nog een andere voeding nodig of iets dat je zou zegen, i.v.m. hoeveel energie/stroom ie eruit trekt? Ik zit liever safe dan op het randje van overbelasting.... ik neem aan dat die GTX 560 gewoon met het andere spul in die lijst die je net maakte overweg kan zonder problemen normaal gesproken? Ondertussen zal ik nog wat meer proberen uit te vogelen over het intern geheugen dat ik kan gebruiken, al hoef ik er niet meer in te doen dan die Corsair 4 GB denk ik? Ik herinner nog dat ik van 512 intern naar 2 gig ging, met 2 van die Kingston sticks.. dat was een wereld van verschil, 5 jaar geleden... haha
Het verschil tussen de GTX 560 en de GTX 560 Ti is dat de Ti meer cuda cores heeft, en dus sneller is.

450 Watt is meer dan genoeg voor de setup, hij zal namelijk ongeveer 350 nodig hebben, en dat is heel ruim genomen. Voor 2 Graka's is het niet genoeg. De GTX 560 Ti zal prima in de gehele config passen.

4 GB is voor gamen meer dan genoeg. Als je veel wilt photoshoppen en of video wilt bewerken is 8 GB aan geraden.

Als je nog budget overhebt kan je kiezen om voor een i5 2500K met een P67 mobo te gaan. SSD zou ook nog kunnen. Maar dat moet je zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 11:49

Pimmuz

Roar

Eerste post: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36226552

Goed wil rond de 400Euro uitkomen heb nu 2 setup's gemaakt:

Intel

#ProductPrijsSubtotaal
1Aerocool Qs-200€ 31,88€ 31,88
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 162,-€ 162,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 59,50€ 59,50
1Gigabyte GA-PH67A-UD3-B3€ 95,60€ 95,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 391,25

AMD

#ProductPrijsSubtotaal
1Aerocool Qs-200€ 31,88€ 31,88
2Kingston ValueRAM KVR1333D3D4R9S/4G€ 52,31€ 104,62
1AMD Phenom II X4 840 Boxed€ 79,50€ 79,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 349,65

Als ik mijn E6850 vergelijk met die X4 is die niet eens zoveel sneller en soms zelfs langzamer in bepaalde bench's maar met oog op BD over een tijdje is het misschien wel verstandig.

Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar die i5 2500 en nee ik ga toch niet overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb nog even gekeken en ben op deze uitgekomen:
Gigabyte GV-N560OC-1GI

Is dat de goeie kaart of heb ik per ongeluk een andere geselecteerd, aangezien ie er meerdere weergaf toen ik ging zoeken. op die GX 560 Ti.

De lijst is nu:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GV-N560OC-1GI€ 199,90€ 199,90
1MSI P67A-GD55 (B3)€ 115,92€ 115,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 714,06

Ik heb die i5 2500K "Boxed" erbij gedaan maar qua moederbord weet ik niet zeker of ik nu de goeie heb, die erbij past. De SSD heb ik maar laten varen voor nu...

Het enige wat ik dan nog moet is een behuizing waar het in past. Maar daar moet ik dan vanavond maar naar kijken denk ik.

Vind je het wat zo Thomasie? (Ik vond het nog al lastig te bepalen welke kaart je nou precies bedoelde dus ik hoop at ik de goeie heb gekozen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:00:
Ok, ik heb nog even gekeken en ben op deze uitgekomen:
Gigabyte GV-N560OC-1GI

Is dat de goeie kaart of heb ik per ongeluk een andere geselecteerd, aangezien ie er meerdere weergaf toen ik ging zoeken. op die GX 560 Ti.

De lijst is nu:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GV-N560OC-1GI€ 199,90€ 199,90
1MSI P67A-GD55 (B3)€ 115,92€ 115,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 714,06

Ik heb die i5 2500K "Boxed" erbij gedaan maar qua moederbord weet ik niet zeker of ik nu de goeie heb, die erbij past. De SSD heb ik maar laten varen voor nu...

Het enige wat ik dan nog moet is een behuizing waar het in past. Maar daar moet ik dan vanavond maar naar kijken denk ik.

Vind je het wat zo Thomasie? (Ik vond het nog al lastig te bepalen welke kaart je nou precies bedoelde dus ik hoop at ik de goeie heb gekozen)
naar mijn idee ga je met dit systeem (als je niet op een resolutie hoger dan 1920x1080 speelt) meer aankunnen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 78,23€ 78,23
1Thermaltake V3 Black Edition€ 33,-€ 33,-
1XFX PRO650W€ 70,76€ 70,76
2XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZNFC)€ 139,90€ 279,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 764,52

(de kast kan tegen een meerprijs van 15 euro vervangen worden voor een antec one hundred)
het moederboard is bulldozer ready dus kan je later ook een bulldozertje opzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
Stef602 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:04:
[...]

naar mijn idee ga je met dit systeem (als je niet op een resolutie hoger dan 1920x1080 speelt) meer aankunnen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 78,23€ 78,23
1Thermaltake V3 Black Edition€ 33,-€ 33,-
1XFX PRO650W€ 70,76€ 70,76
2XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZNFC)€ 139,90€ 279,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 764,52

(de kast kan tegen een meerprijs van 15 euro vervangen worden voor een antec one hundred)
het moederboard is bulldozer ready dus kan je later ook een bulldozertje opzetten :)
Als je niet gaat overklokken dan gaat die X4 965 je CF opstelling bottlenekken. En als je dan weer een bulldozer er op gaat kwakken dan kost je dat weer €180,-. Daar zou je een tweede GTX560/HD6950 voor kunnen kopen. Dus dat lijkt mij op dit moment beter kunnen doen.

Verder denk ik niet dat je iets als een proc gaat upgraden, dat is zo'n belangrijk component. Mensen upgraden liever hun graka dan hun proc IMHO.

@Shabbah ik denk dat je beter de Asus DCII (deze dus), die heeft een beter koeler, en is dus wat stiller.

Ik zie trouwens dat je nog een kast mist. MIJN FOUT...
Deze is goed(de niet advanced is ook goed, maar die heeft geen 2,5" drive mogelijkheden), maar als je goedkoper wilt is deze ook goed.

[ Voor 6% gewijzigd door thomasie op 18-06-2011 20:54 ]

Pagina: 1 ... 138 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!