Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:05:
[...]
5 Jaar lukt niet. dan kan je beter 1000 uit geven en over 1 1/2 jaar nog weer 300 euro voor een upgrade (GPU + overige) en over 3 jaar de laatste upgrade (CPU+MOBO). Ik kan wel wat voor je in elkaar zetten, maar als je de TS leest, kan je ook gewoon dat voor ons invullen, zo compleet mogelijk, zodat we iets voor je in elkaar kunnen zetten, wat aan je eisen voldoet.
Ok thanks. Ja dan is het misschien slimmer om een systeem te bouwen dat je elke keer weer kan upgraden als het nodig is. Even kijken dan maak ik een lijstje gebaseerd op de TS.
- Het systeem mag 800 tot 1800 euro kosten. Maar als het bijvoorbeeld voor 1000 euro of goedkoper kan hoeft het geen 1800 als je begrijpt wat ik bedoel. Het mag wel maar doe maar alleen duurder als het echt verbetering oplevert. Het moet ook over een tijd weer geupgrade worden zoals als jij het zegt dus daar m oet ik ook rekening mee houden.
- Ik moet alle componenten opnieuw kopen.Muis toetsenbord muismat monitor dus alles zo ongeveer. Ik wil de dingen graag kopen gericht op gamen omdat ik dat erg leuk vind. Eventueel een joystick voor flight simulator

- En voor een monitor zou ik best een 3d monitor willen. Maar zoals jullie zeiden ik ga dan heel voorzichtig doen met 3d omdat het gevaarlijk kan zijn. Een goed 2d alternatief zou dan wel handig zijn.
Voor de onderdelen daar heb ik me nu wat dingen over gelezen dus hoop ik dat het nu klopt wat ik zeg:
- Ik wil graag een hele sterke processor zodat ik hem zoals jij zegt in de toekomst kan verbeteren met een nieuwe videokaart. Of meerdere videokaarten. Tot hoever kan je hier mee gaan? 2 of 3 kaarten? aan wat is aan te bevelen?
- De koeler wil ik graag ook van erg goede kwaliteit omdat ik las dat je met overklokken je pc beter kan maken. Al weet ik verder niet hoe dat werkt maar dat wil ik wel graag eens proberen. En de koeler wil ik graag stil hebben. Deze vind ik er belangrijk dat hij goed is want ik wil alles in goede staat houden.
- De voeding moet ook sterk zijn en ook zorgen dat hij in de toekomst verbeteringen aan kan als je er meerdere videokaarten op aan zou sluiten.
- De videokaart of kaarten moeten gewoon van erg goede kwaliteit zijn. Ik weet niet of enkel beter is dan dubbel. Is meerdere kaarten beter? Zou de pc wel graag daar mee uit kunnen breiden in de toekomst als het nodig is. Hij moet de hoogste grafische kwaliteit aan kunnen voor de komende tijd. Ik begrijp dat je op een gegeven moment weer een nieuwe moet kopen.
- De harde schijf en het Ram geheugen daar weet ik niet zoveel van af behalve dat SSD dan een erg snelle harde schijf oplevert. En dat ik graag voor het ram iets heb wat 1600 mhz haalt.
- De behuizing maakt niet zo gek veel uit als het gewoon goed is en anderen er goede ervaringen mee hebben.dan vind ik het prima. Ik weet namelijk niet goed wat hier allemaal voor extra functies aanzitten. Kies maar wat je het beste vind.
- Moederboord daar weet ik heel weinig van het lijkt me dat het gewoon van erg goede kwaliteit moet zijn maar meer kan ik er niet over zeggen.
- De CD lezer heb ik geen speciale eisen voor als dat verder niet uit maakt. Heb je om bepaalde media af te spelen nog iets extras nodig? Blu ray zou misschien wel handig zijn voor films maar ik weet niet of het nodig is.
- Het geluid en de geluidskaart zijn belangrijk dat het gewoon van zeer goede kwaliteit is. Ik zou nog wel een speakerset kunnen gebruiken want ik heb er geen. Headphone heb ik wel maar een hele goedkope. Misschien dat daar nog iets te verbeteren valt.
Dan denk ik dat ik de belangrijkste onderdelen heb gehad of moet ik nog iets vermelden?
Het belangrijkste is dan wat jij zegt dat ik hem in de toekomst nog veel kan verbeteren als het nodig is. Dus daar moet hij dan wel op gebouwd worden.En ik vind het leuk om de allernieuwste games te spelen en dat wil ik de komende jaren blijven doen. Ook online zou ik wel graag willen spelen. Dus de grafische kwaliteit en de snelheid zijn dan erg belangrijk.
Het wordt niet alleen voor gamen gebruikt. Dus ik wil ook graag films en TV kijken en dat in zeer goede kwaliteit. Een andere user had het over HD tv en streaming en dat lijkt me ook wel wat.Ik bewerk afentoe wel een video maar daar doe ik niets professioneels mee. Daarnaast gebruik ik het voor studiezaken maar daar heb ik op dit moment geen speciale eisen aan. Kan je hier iets mee of moet ik nog wat meer dingen vermelden? Bedankt voor je hulp
[
Voor 13% gewijzigd door
Verwijderd op 15-06-2011 19:42
]