Ohwja? Als ik op
Asus.com kijk, zou ik toch echt zweren dat dit een kaart van 2 sloten is. 2x2=4 sloten, dus die moet hij wel kwijt kunnen op een CF geschikt moederbord.
Wat betreft de voeding, je moet er inderdaad even op letten dat je bij de 6870 2 6 pins per kaart nodig hebt. Ook neemt de 6870 CF meer vermogen dan een 6850 CF. (in game 415 watt t.o.v. 378 watt system power) Dit lijkt mij nou niet gelijk een verschil waarvoor je opeens een veel zwaardere voeding nodig hebt.
Maargoed, ikzelf zou altijd zorgen voor een degelijke voeding, met voldoende vermogen en aansluitingen. Deze kun je ook meenemen naar een volgend systeem. Maar inderdaad, als je van plan was een simpele voeding te nemen, kost het je meer dan 4,5% extra.
Dan neem je bijvoorbeeld een
XFX 650W XXX Edition. Voor de Asus 6870's en deze voeding moet je totaal 8,7% meer investeren. Dus nog steeds gewoon een betere prijs-/prestatieverhouding dan een 6850 CF config.
Moederbord, hier haak ik even af, waarom heb je voor een 6870 CF een ander moederbord nodig dan een 6850 CF?
Extra koeling, omdat de 6870's iets meer vermogen trekken, heb je nu opeens extra ventilatie nodig? Terwijl het bij de 6850's met gemak kan? (Pinkster-grap zeker?

)
Sorry, dit heb ik dan even gemist. Heb je een link waar deze discussie is gevoerd?
(wat is er toch met dat mobo

)
Tjah, wel een beetje een kale voeding qua aansluitmogelijkheden. Wat dat betreft geen optimale prijs-/kwaliteitsverhouding
Hoe dan ook, 6850 CF scheelt je zowieso 2 stekkertjes aansluiten
Ohwja, nog een dingetje. De door jouw gekozen 6850's draaien op stock-snelheid. De Asus kaarten zijn standaard iets overclocked, waardoor de prestatiewinst niet de door mij eerder genoemde 10,7% zal zijn, maar iets meer.
[
Voor 93% gewijzigd door
danieluitdokkum op 14-06-2011 09:58
]