Ik wil het volgende als upgrade setje bestellen (deze keer met lijstje

):
Wat mag het systeem de upgrade gaan kosten?
+- 400 euro
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Eigenlijk alles, behalve dus mijn moederbord, oude cpu en geheugen.
videokaart = asus EAH5770
Mijn monitor is nu een 19"crt en een 20"lcd breedbeeld. Maar de crt mag op korte termijn met pensioen en dan komt er een 24"lcd voor in de plaatst, maar eerst maar is de pc upgraden
Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
Momenteel alleen cpu&cooler, mobo en geheugen
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Ik wil graag een pc maken waar ik de eerste komende jaren meevooruit kan. Ik wil er zeker ook op kunnen gamen, maar zoals mijn bestaande graka waarschijnlijk al duidelijk maakt hoeft het niet met alles op max, ook geen intresse in eyefinity. Als ik al 2 schermen tegelijk ga gebruiken dan zal het tweede scherm alleen maar voor internetwindows, msn, en miss de taskmanager zijn.
Mijn plan is eigenlijk om dit 'setje' 5 jaar te gebruiken, en over 2 jaar de videokaart te vervangen zodat ook nieuwere games speelbaar blijven.
Daarnaast wil ik ook zsm zaken kunnen uitpakken, parren etc, en af en toe vm's draaien.
Wat voor soort gamer ben je?
Casual is denk ik het beste antwoord.
Eigenlijk heb ik alleen nog twijfels over het moederbord. Ik weet dat een i5 goedkoper is, maar ik denk dat de i7 meer futureproof is.
Vereisten moederbord:
usb 3 poorten (meer is fijner, liefst zonder hub achtige oplossingen) ik begrijp ook dat de audio van het msi bord niet echt super is. Ben geen audiofiel en als het echt storend is zou je altijd nog voor een paar tientjes een dedicated sound kaartje kunnen kopen. sata600 poorten zijn natuurlijk ook fijn, maar buiten een ssd is er niet echt apparatuur wat het kan benutten toch?
Verder zal ik nog posten wat het vermogen van mijn voeding is, maar volgens mij zal dit 400 a 500 zijn. Lijkt me voldoende als je niet gaat crossfire-en toch?
Edit: voeding = 600 watt
Graag hoor ik op/aanmerkingen
Alvast bedankt!