Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:45:
Ik hoop dat dit nog ontopic is, of dien ik een nieuw topic hier voor aan te maken?
Zijn er mensen met ConnectMe op hun WP?
Ik heb problemen met het maken van een verbinding. Ben aan de slag gegaan volgens de tutorial en de 'New Connection' wizard.
Ik maak gebruik van de Lumia 900 met WP7.5 en een Windows 7 professional pc achter een router in een thuisnetwerk. De router heeft de firewall standaard uit en op mijn pc gebruik ik Norton Internet Security (deze schakelt zelf de Windows Firewall uit)
Zodoende heb ik eerst mijn pc ingesteld op 'Externe verbindingen toestaan'.
Vervolgens aan de slag met de wizard:
Host Information: 192.168.50.101 (static IP door mijn router toegekend)
Display Name: Swine
Continue
Host credentails:
User name: Swine
ww: (heb geen ww op mijn pc staan, dus hier niets ingevuld)
Domain: (weet niet wat ze hier willen weten; bedoelen ze 'Werkgroep' of een DNS of het domein van mijn ISP?)
Continue
Connect through RD gateway:
Yes (ik geloof dat dit nodig is omdat de pc waar ik verbinding mee wil maken achter een router zit)
Gateway IP: Ik heb van mijn ISP een IP adres gekregen en een Default gateway (enkel laatste drie cijfers verschillen), ik heb hier voor de Default gateway gekozen.
Continue
Gateway credentials:
Username: Geen idee wat hier moet staan
WW:
Domein (optineel)
Hierna is het klaar en zou de boel moeten werken. Dat doet het dus helaas niet.
Heeft iemand hier kennis van om me verder te helpen, de FAQ/Help van ConnectMe geeft verder geen duidelijkheid.
NB: Er lijkt gebruik gemaakt te worden van poort 3389 op mijn pc en poort 443 op mijn router. Die zal ik dus vast ook eerst nog open moeten zetten, of heb ik dat mis?