Hulp nog met data recovery..!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Beste allemaal,

Vandaag heb ik mijn belangrijkste dataschijf verknoeit.

Dit is er gebeurt:

Ik was van plan om mijn USB dirve te formateren en te prepareren om een windows7 iso op de laden.
Via een tutorial aan de slag gegaan met "diskpart".

De laatste stap, het formatteren, duurde erg lang en na 2% kwam ik er achter dat ik niet mijn USB dirve, maar data schijf had geformatteerd! (1TB waar mn hele leven op staat).

Uit paniek heb ik mijn systeem gereboot en daarmee dus ook de partitie vern**kt.

Deze data wil ik echt terug en ondanks alle artikelen op internet vraag ik jullie om hulp:

Ik heb de applicatie "testdisk" om het eea te repareren & herstellen en zou graag om stap voor stap instuctie willen hoe ik deze zeer belangrijke data weer terug kan krijgen.

(ik heb in dit systeem alleen een 40gig SSD en deze 1TB schijf, dus als ik extra ruimte nodig heb om deze data te recoveren dan moet ik hier een extra schijf voor regelen/kopen.)

Alvast bedankt...!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:05

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Thematopic: Datarecovery en
Thematopic: Backups

Daar vind je alle informatie in die je nodig hebt. Zolang je niet zit te schrijven naar de schijf kun je waarschijnlijk alles nog wel terug krijgen.

[ Voor 46% gewijzigd door Mad Marty op 24-10-2010 17:36 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Bedankt voor je reactie, maar er staan zoveel verschillende tools en apps dat ik er even niet meer uit kom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
ApOE schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 18:12:
Bedankt voor je reactie, maar er staan zoveel verschillende tools en apps dat ik er even niet meer uit kom..
Wat verwacht je van ons dan? Op Tweakers wordt verwacht dat je jezelf inleest en dan aan de slag gaat of aanvullende vragen stelt.
Ik stel voor dat je de boel de boel laat voor vandaag, gaat slapen, en morgen met frisse moed het recoverytopic door gaat lezen in alle rust.
Bij recovery moet altijd in acht worden genomen: haastige spoed is nooit goed. Geen paniek dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ApOE schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 18:12:
Dat komt omdat er ook zoveel verschillende tools en apps zijn. Daarom is dat ervaringentopic er ook. Mensen kunnen daar kwijt wat ze hebben getest, in welke situatie en wat de resultaten ervan waren. Aan jou dus om te kijken of daar iets tussen zit dat voor jou bruikbaar is. En als het kan ook even posten wat jouw ervaringen zijn natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Met testdisk kan je hopelijk de partitietabel repareren waardoor je een backup kunt maken van alles wat nog heel is. Voor de overige 20 gigabyte: BartPE + Recuva mss?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1