Beginnen bij het begin: energievraag terugdringen. Daar valt nog héél véél te rapen!!c70070540 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:12:
Er zijn betere methoden om energie op te wekken.
Verwijderd
Er komt er eentje bij!!!! Zojuist akkoord gegaan met 12x190Wp Kingsun!zonnigtype schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 00:23:
Verzameld PV vermogen van GoT contribuanten is ongewijzigd sinds mijn laatste update.
Is de bron opgedroogd?
Zo niet dan melden s.v.p., zie Anton's oproep post.

Nu moet er snel een schans gemaakt worden, zodat ze voor het eind van het jaar op het dak liggen.
Binnenkort verwacht ik ook de gegevens binnen te hebben om de lijst met niet-GOT leden aan te kunnen vullen met een andere installatie.
Proficiat!Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:58:
[...]
Er komt er eentje bij!!!! Zojuist akkoord gegaan met 12x190Wp Kingsun!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[...]
Ja, daar ging het toch ook precies om?silvester6 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:21:
[...]
Het verplicht salderen is 5000kWh geen 3000kWh

Even resumerend: Electrabel noemt 3000, ik zeg dat ik denk dat het 5000 is en dat ik daar een wettekst bij zoek. Neanderthaler71 geeft de link. Ik bedank hem en leg nog even uit dat ik denk dat of het 3000 of 5000 kWh is voor mij waarschijnlijk niet uitmaakt.
Of ik begrijp je reactie gewoon niet, dat kan natuurlijk ook
Kon je ons al blij maken met een formule?EnergiebewustZL schreef:
.... programmeren....
https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl
Vanmiddag komen ze de spouw volblazen.
Direct fototoestel aan de lader gezet. hoop nog wat foto's te maken.
Vorige week order geplaatst en ze komen deze week al langs.
Weer een vinkje op de to-do energiebespaarlijst!
Verwijderd
Heel goed, nog net voor de "echte" winter!flippo765 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:15:
Wie is "Ze"? En wat gaat er gebruikt worden om je spouw vol te blazen?flippo765 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:15:
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Buurman heeft een bedrijf geregeld, iets met geimpregneerd inblaaswol geloof ik.
Heb er in ieder geval vertrouwen in en ga het vanmiddag zien.
Muren zijn ook geimpregneerd dus veel last van vocht zal ik sowieso niet krijgen.
Zolang er goed geventileerd blijft worden komt dat goed.
Muren zijn ook geimpregneerd dus veel last van vocht zal ik sowieso niet krijgen.
Zolang er goed geventileerd blijft worden komt dat goed.
[ Voor 33% gewijzigd door flippo765 op 27-10-2011 13:32 ]
Zo jammer dat onze buitenmuren ooit geschilderd zijn met dampdichte verf. En zandstralen / opnieuw schilderen zal duurder zijn dan de besparing.flippo765 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:20:
Buurman heeft een bedrijf geregeld, iets met geimpregneerd inblaaswol geloof ik.
ik dacht wel dat het mogelijk was.Trebbors schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:25:
[...]
Zo jammer dat onze buitenmuren ooit geschilderd zijn met dampdichte verf. En zandstralen / opnieuw schilderen zal duurder zijn dan de besparing.
zeker als je inblaas wol gebruikt.
wel moeten er dan extra ontluchtings-gaten worden gemaakt.
dat probleem deed zich altijd voor met pur en parels.
maar er kan nog een ander probleem zijn met jouw muur.
wil je nou ook weer niet te blij maken.
misschien wil fippo765 het eens na vragen.
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)
Ik ga vragen naar het na-isoleren van een spouw waarvan de buitenmuur dampdicht geschilderd is.migjes schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:33:
[...]
ik dacht wel dat het mogelijk was.
misschien wil fippo765 het eens na vragen.
Zijn jullie trouwens al bekend met het programma ECOhome?
Hiermee kan je je meterstanden bijhouden en hij maakt ook diverse grafieken.
Tijdelijkis de "luxe-versie" gratis (hiermee kan meer grafieken zien o.a. van het KNMI).
http://ecohome.nibfo.eu/
Ik gebruik het programma al meerdere jaren, erg prettig in gebruik al is de lay-out niet meer van deze tijd.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Heb het ook wel eens gebruikt en gevraagd voor een kWh meter met 4 tellers. Zou hij naar kijken maar is ondertussen al 3 jaar geleden.flippo765 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 14:59:
[...]
Ik ga vragen naar het na-isoleren van een spouw waarvan de buitenmuur dampdicht geschilderd is.
Zijn jullie trouwens al bekend met het programma ECOhome?
Hiermee kan je je meterstanden bijhouden en hij maakt ook diverse grafieken.
Tijdelijkis de "luxe-versie" gratis (hiermee kan meer grafieken zien o.a. van het KNMI).
www.mijnzon.info
Voor gasverbruik (met gewogen graaddagen) benut ik al langere tijd www.mindergas.nl
elektriciteit (productie + verbruiK) good old Excel/OpenOffice.
@Anton Rongen: voor testers like me geldt: "failure is always an option"
elektriciteit (productie + verbruiK) good old Excel/OpenOffice.
@Anton Rongen: voor testers like me geldt: "failure is always an option"
[ Voor 23% gewijzigd door NielsTn op 27-10-2011 15:23 ]
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
@NielsTn:
Heb je qua gasverbruik al een gemiddelde waarde over het afgelopen jaar (m3/graadC gewogen).
We zitten hier actueel op 0,46. Ooit van start gegaan eind 2005 met een startwaarde van 1,29.
Veel lager zullen we niet meer kunnen komen met de bestaande verwarming.
Heb je qua gasverbruik al een gemiddelde waarde over het afgelopen jaar (m3/graadC gewogen).
We zitten hier actueel op 0,46. Ooit van start gegaan eind 2005 met een startwaarde van 1,29.
3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:58:
[...]
Er komt er eentje bij!!!! Zojuist akkoord gegaan met 12x190Wp Kingsun!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nu moet er snel een schans gemaakt worden, zodat ze voor het eind van het jaar op het dak liggen.
Binnenkort verwacht ik ook de gegevens binnen te hebben om de lijst met niet-GOT leden aan te kunnen vullen met een andere installatie.
Gaan we vieren! Wis en waarachtig!
Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)
van 1-1-2011 t/m 26-okt-2011 zit ik op 0,20 m3/gewogen graaddag.Schinnen-groen schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:42:
@NielsTn:
Qsolar poweerrrrrrr.....Van 850 m3 per jaar nu down to 668 m3 per jaar en dalende...
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Ongelooflijk.. 
Maar om ons zelf weer een beetje moed in te spreken: dit huis is uit 1920 en dat van jullie (volgens de foto's) is van een recentere datum en dus ook prima geïsoleerd.
We gaan eens kijken of zolderisolatie nog iets van onze waarde af kan knabbelen...
Maar om ons zelf weer een beetje moed in te spreken: dit huis is uit 1920 en dat van jullie (volgens de foto's) is van een recentere datum en dus ook prima geïsoleerd.
We gaan eens kijken of zolderisolatie nog iets van onze waarde af kan knabbelen...
[ Voor 86% gewijzigd door Schinnen-groen op 27-10-2011 16:12 ]
3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.
heb wel een huishouden als happy sustainable single, dus niet helemaal realistisch met een doorsnee-gezin...
woning is bouwjaar 2005 (opgeleverd 2006).
Voorheen zat ik rond de 0,30 m3/gewogen graaddag.
kan het lager? ja... maar dan moet ik Jaga lowh2o benutten of de recente vloer/wand openbreken voor LTV vloerverwarming.... (en gelijk douche WTW aanleggen)
woning is bouwjaar 2005 (opgeleverd 2006).
Voorheen zat ik rond de 0,30 m3/gewogen graaddag.
kan het lager? ja... maar dan moet ik Jaga lowh2o benutten of de recente vloer/wand openbreken voor LTV vloerverwarming.... (en gelijk douche WTW aanleggen)
Oh ja, bij ons komt ook nog een energiezuinige badkamer (als er weer geld is) met WTW douche.
2010 1 jan t/m 24 okt 0,17 m3/graaddag
2011 1 jan t/m 24 okt 0,19 m3/graaddag (2 maanden geen douche gehad en alles met het bad moeten doen)
Ik verwacht in 2012/13 voor het eerst onder de 500m3 te komen.
2011 1 jan t/m 24 okt 0,19 m3/graaddag (2 maanden geen douche gehad en alles met het bad moeten doen)
Ik verwacht in 2012/13 voor het eerst onder de 500m3 te komen.
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)
500 kuub?migjes schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:18:
2010 1 jan t/m 24 okt 0,17 m3/graaddag
Ik verwacht in 2012/13 voor het eerst onder de 500 te komen.
Indien ja: verlaging capaciteitstarief voor gasverbruik aanvragen!?
Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)
ja sorrie.
500m3.
energie boer zegt dat ze dat automatisch doen.
(ik denk zelf dat ik meer kans heb op een lot in de staats loterij.)
500m3.
Ik begrijp dat deze verbruikscijfers in onze setting onmogelijk zullen blijven, maar waarden <= 0,20 is toch wel fenomenaal. Ik krijg dan beelden van mensen in bondjassen (namaakbond natuurlijk) die de hele dag het huis aan het poetsen zijn om zichzelf warm te houden, haha.
We keep on trying
We keep on trying
momentueel is het 20 graden.
meestal stook ik het op tot 21 graden in +/- een half uur.
dan kan de verwarming weer voor 24 uur uit.
meestal stook ik het op tot 21 graden in +/- een half uur.
dan kan de verwarming weer voor 24 uur uit.
migjes schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:25:
ja sorrie.
500m3.
Gewoon afdwingen, je hebt er immers recht op! Tariefbladen van netbeheer downloaden vanaf nu, daar staat het keihard in vermeld.
Voor Liander is kleinverbruik gas tarievenlijst hier te vinden. Andere netbeheerder ff snuffelen, moet niet te moeilijk zijn.
Verwijderd
Ik denk dat hij bedoelt dat de kans dat ze het automatisch doen kleiner is dan een lot in de loterij winnen. Zonder dat hij iets hoeft af te dwingen duszonnigtype schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:29:
[...]
![]()
Gewoon afdwingen, je hebt er immers recht op! Tariefbladen van netbeheer downloaden vanaf nu, daar staat het keihard in vermeld.
Voor Liander is kleinverbruik gas tarievenlijst hier te vinden. Andere netbeheerder ff snuffelen, moet niet te moeilijk zijn.
jep
Hier zitten we op 0,16 kuub/graaddag voor dit jaar, heel 2010 0,18.
Bouwjaar huis 2000, 140 m2, 3 gezinsleden. Wel een WTW (goed ingeregeld). Dubbele schuifpui op het ZW, dus veel zon (als ie schijnt...) en dus veel warmte in huis. 's Avonds kachel op 19 graden en gewoon een trui aan of lekker vroeg onder de wol.
De prognose geeft nu 489 m3 aan.
Door de WTW is in het hele huis redelijk warm, de slaapkamers komen in de winter niet onder de 16 graden, de radiatoren in de woonkamer/douche/hal zijn de enige die open staan, en soms op de werkkamer.
Bouwjaar huis 2000, 140 m2, 3 gezinsleden. Wel een WTW (goed ingeregeld). Dubbele schuifpui op het ZW, dus veel zon (als ie schijnt...) en dus veel warmte in huis. 's Avonds kachel op 19 graden en gewoon een trui aan of lekker vroeg onder de wol.
Door de WTW is in het hele huis redelijk warm, de slaapkamers komen in de winter niet onder de 16 graden, de radiatoren in de woonkamer/douche/hal zijn de enige die open staan, en soms op de werkkamer.
[ Voor 3% gewijzigd door The Wizard op 27-10-2011 16:36 ]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
0,16....op dit moment de winnaar!The Wizard schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:35:
Hier zitten we op 0,16 kuub/graaddag voor dit jaar, heel 2010 0,18.
Wie komt hier nog onder?
Even in de archieven gedoken.
In de week van 24-1 / 29-1 2006 (zeg maar vóór "das grosse Erwachen") was ons gasverbruik 192 m3.
[ Voor 8% gewijzigd door Schinnen-groen op 27-10-2011 16:47 ]
Mogen stadswarmte losers ook meedoen? Max. 12,2 GJ (2010, we worden wat ouder hier), gemiddeld sinds 1997 8,3 GJ. Dat is ruimteverwarming incl. tapwater. Kookgas stelt geen drol voor, 31 kuub/jaar.Schinnen-groen schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:43:
[...]
0,16....op dit moment de winnaar!![]()
![]()
Wie komt hier nog onder?
Nog geen hoofdkraan gezien wel gezien, niet aangekomen...

** hoorde laatst "geloof ik" wel wat piepjes van het vrouwelijke schoon alhier. Ik heb gedaan of ik niks heb gehoord, verder nog geen hardere piepjes vernomen ...

[ Voor 15% gewijzigd door zonnigtype op 27-10-2011 16:47 . Reden: PIEP! ]
Hoeveel is dit, omgerekend naar gewogen graaddagen, aan m3 gasverbruik?zonnigtype schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:46:
[...]
Mogen stadswarmte losers ook meedoen? Max. 12,2 GJ (2010, we worden wat ouder hier), gemiddeld sinds 1997 8,3 GJ. Dat is ruimteverwarming incl. tapwater. Kookgas stelt geen drol voor, 31 kuub/jaar.
** hoorde laatst "geloof ik" wel wat piepjes van het vrouwelijke schoon alhier. Ik heb gedaan of ik niks heb gehoord, verder nog geen hardere piepjes vernomen ...**
Verwijderd
Met al die stoom die regelmatig uit je oren komt (als het gaat over salderen etc.) heb je niet eens meer verwarming nodig! Natuurlijke verwarmingzonnigtype schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:46:
[...]
Mogen stadswarmte losers ook meedoen? Max. 12,2 GJ (2010, we worden wat ouder hier), gemiddeld sinds 1997 8,3 GJ. Dat is ruimteverwarming incl. tapwater. Kookgas stelt geen drol voor, 31 kuub/jaar.
** hoorde laatst "geloof ik" wel wat piepjes van het vrouwelijke schoon alhier. Ik heb gedaan of ik niks heb gehoord, verder nog geen hardere piepjes vernomen ...**
Heb nooit graaddagen berekening gedaan, ik heb al genoeg te rekenen hier. Het is weinig, gezien het gemiddelde verbruik van dik 35 GJ/HH.jaar, wat je vaak hoort.Schinnen-groen schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:49:
[...]
Hoeveel is dit, omgerekend naar gewogen graaddagen, aan m3 gasverbruik?
Volgens TNO Mep studie zou een GJ (stadswarmte) neer moeten komen op een gas equivalent van 31,595 m3. Dat zou betekenen dat we gemiddeld sinds 1997 262 gas "kuub equivalenten" aan ruimteverwarming plus tapwaterverbruik zouden hebben gehad, met de 31 kuub kookgas kom je dan op nog geen 300 "kuub" equivalenten. Tweepersoons huishouden, ingebouwd begane grond appartement, bouw eind tachtiger jaren.
Uiteraard rekent EnergieNed totaal anders, die hanteert de door velen vervloekte "marktwaarde" equivalenten, wat uitsluitend met beprijzing heeft te maken (maximaal gunstig voor de warmte doorschuivers, lees "producenten").
Ok Zonnigtype, met een beetje nattevinger werk kom ik dan op 385 m3 gas.
Qua ongewogen verbruik is de stand nu 385 m3 absoluut voor Zonnigtype.
Qua gewogen verbruik staat die op 0,16 m3/gew.graadC voor The Wizzard.
Wie biedt minder?
Qua ongewogen verbruik is de stand nu 385 m3 absoluut voor Zonnigtype.
Qua gewogen verbruik staat die op 0,16 m3/gew.graadC voor The Wizzard.
Wie biedt minder?
Zo ze zijn weer klaar.
Het is gevult met Supafil.
Voorbeeld:
YouTube: Isoleren spouwmuur met Knauf Supafil door Isolatie Company
Hier de uitvoering bij mij.

Filmpje

Album: http://s1217.photobucket....ippo765/Spouw-naisolatie/
Met een uurtje waren ze klaar.
Geschilderde muren doen ze wel, alleen volledig vocht/dampdicht is zeker niet aan te raden.
Voorbeeld:

Filmpje

Geschilderde muren doen ze wel, alleen volledig vocht/dampdicht is zeker niet aan te raden.
[ Voor 5% gewijzigd door flippo765 op 27-10-2011 17:18 ]
Onze remeha ketel is overleden. Storing 8 en 9. De ketel doet al 2 uur helemaal niets. Het zou met de aanvoer en retourtemperatuur te maken moeten hebben terwijl die beide steenkoud zijn. Ook stekker eruit en erin werkt niet. de ketel doet helemaal niets met starten, zelfs geen klik of een fan die aan gaat.
Het display laat ook chinese tekens zien bij het starten. Ik vrees dat de aanstuurprint kapot is.
Morgen komt de monteur langs. Intussen sta ik dus maar zonnestroom af te fakkelen in een 800w verwamingselement.
Het display laat ook chinese tekens zien bij het starten. Ik vrees dat de aanstuurprint kapot is.
Morgen komt de monteur langs. Intussen sta ik dus maar zonnestroom af te fakkelen in een 800w verwamingselement.
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Verwijderd
Ik heb wel wat besteld, maar het is nog niet binnen.zonnigtype schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 00:23:
Voordat we in het vuur van die heerlijke "salderingsdiscussies" de essentie (...) vergeten nog even dit:
Verzameld PV vermogen van GoT contribuanten is ongewijzigd sinds mijn laatste update.
Is de bron opgedroogd?
Zo niet dan melden s.v.p., zie Anton's oproep post.
Komt goed.
Dat zijn altijd dure grappen. Neemt de ketel wraak omdat hij/zij moet concurreren met een zonneboiler?flitspaal.nl schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:14:
Onze remeha ketel is overleden. Storing 8 en 9. De ketel doet al 2 uur helemaal niets. Het zou met de aanvoer en retourtemperatuur te maken moeten hebben terwijl die beide steenkoud zijn. Ook stekker eruit en erin werkt niet. de ketel doet helemaal niets met starten, zelfs geen klik of een fan die aan gaat.
A'dam PVOutput
Of FinovenVerwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:16:
@Flitspaal: tijd voor een pelletkachel of een warmtepomp?
8,5 kW hout / 5,5 kWp zon / 5,6 kW multisplit L/L WP
da's ehh..k## man...flitspaal.nl schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:14:
en dat voor de winter.
en nu? Qsolar?
hopelijk kan gewoon een printplaat vervangen worden.
Pelletkachel komt er hier niet in, sterker nog, er komt hier geen enkel soort van haard in. Alleen al de geur.. bah bah. Intussen mag ik wel van de geur genieten van 3 huizen hier in de straat die geen van allen fatsoenlijk kunnen stoken.. bweuhVerwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:16:
@Flitspaal: tijd voor een pelletkachel of een warmtepomp?
Warmtepomp lijkt me geweldig. Alleen de initiële investering is zo idioot hoog!
Lang leve het uitgebreide ketel abonnement, met andere woorden de reparatie kost ons helemaal niets!ericplan schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:01:
[...]
Dat zijn altijd dure grappen. Neemt de ketel wraak omdat hij/zij moet concurreren met een zonneboiler?
Zie boven
Ik hoop/denk dat ze de printplaat gaan vervangen, ik moet daarna wel het rapport van CV Tuning moeten opzoeken, alle parameters moeten dan opnieuw ingesteld worden.NielsTn schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:02:
[...]
da's ehh..k## man...
en dat voor de winter.
en nu? Qsolar?
hopelijk kan gewoon een printplaat vervangen worden.
Voorlopig valt het me wel op dat het 800W kacheltje de woonkamer met twee vingers in de neus opwarmt. Voor het eten was het nog 18.5 graad, het is nu al 19.8.
Straks laat je dat straalkacheltje nog staan deze winter
Ik zou het bijna doen iddSpeksteenkachel schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:16:
Straks laat je dat straalkacheltje nog staan deze winter
Heb je niet in een blog-post iets van je standen genoteerd mbt het waterzijdig inregelen, like me?flitspaal.nl schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:17:
[...]
Ik zou het bijna doen iddAlleen doet dat straalkacheltje niets met warm water. Maw douchen wordt nogal kouwelijk
Alles staat in het rapport wat ik van CV TUning heb gekregen, dus dat komt helemaal goed.NielsTn schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:19:
[...]
Heb je niet in een blog-post iets van je standen genoteerd mbt het waterzijdig inregelen, like me?
* mkleinman moet alleen dat rapport dan nog wel even vinden
[ Voor 8% gewijzigd door mkleinman op 27-10-2011 19:23 ]
Verwijderd
Dat had ik kunnen doen. Maar ik wilde graag meteen in een tabel verwerkt hebben :Freemann schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:49:
[...]
Kon je ons al blij maken met een formule?
Hier komt het voor electriciteit :
- Tot en met 2008 :
(Leveringsprijs-per-kWh + Energiebelasting-per-kWh + Gebruik-elektriciteitsnet)*1,19 = Totaal-energieprijs-per-kWh
- Vanaf 2009 :
(Leveringsprijs-per-kWh + Energiebelasting-per-kWh)*1,19 = Totaal-energieprijs-per-kWh
--> Gebruik-elektriciteitsnet wordt berekend uit het totaal-bedrag-van-dat-jaar / aantal-verbruikte-kWh-van-dat-jaar.
Hetzelfde heb ik ook zo berekent voor Gas.
Veel plezier
Wordt er nu ook al met de stresstest gesjoemeld 
Zaken waar ze niet aan kunnen voldoen worden uit de test weggelaten.

Zaken waar ze niet aan kunnen voldoen worden uit de test weggelaten.
[ Voor 16% gewijzigd door SpeksteenWP op 27-10-2011 19:33 ]
Verwijderd
ik zit nog onder die graaddagen, met 0,15 nu, maar dat zal wel gaan stijgen als de zon definitief naar het zuiden gaat tot februari
mijn 0,15 komt van mindergas.nl in referentie tot huis inwoning en oppervlak.
hoekhuis,open noordmuur 3 personen 220m2
Supafill rules ! (zit hier al 4,5 jaar in alle muren)
je moet eerst maar eens 5000kWh VERBRUIKEN om 5000kWh te mogen verrekenen.(salderen)
het trias begrip besparen zoals ik of jeroenh dat doen (850kWh per jaar / 1,1 kWh pppd)
word hierdoor juist niet gedekt, gestimuleerd, of beloond.
ik ging eerst opwekken en toen pas besparen, doe dat dus vooral niet.
ik gebruik dus met 3 personen 850kWh, (no comfort loss involved)
wat valt er te salderen ? 850kWh dus
de ferraris doet dat als vanzelf, er valt dus ook niets te regelen
pas bij zo`n hopeloos digitaal ding komen er ineens fluctuerende regeltjes en enveloppen om de hoek.
ik zeg : nein danke.
mooi, nu staat die mooie meter (uit 2003) dus 4000kWh lager dan vorig jaar.
mag greenchoice dit op 0 verklaren of is dat diefstal ?
zegge 1000 eurie mensen (of 360 eurie bij 9 cent)
terwijl je bij een naheffing 30 dagen de tijd krijgt
onrecht ?
niemand heeft het goed begrepenOf ik begrijp je reactie gewoon niet, dat kan natuurlijk ook
je moet eerst maar eens 5000kWh VERBRUIKEN om 5000kWh te mogen verrekenen.(salderen)
het trias begrip besparen zoals ik of jeroenh dat doen (850kWh per jaar / 1,1 kWh pppd)
word hierdoor juist niet gedekt, gestimuleerd, of beloond.
ik ging eerst opwekken en toen pas besparen, doe dat dus vooral niet.
ik gebruik dus met 3 personen 850kWh, (no comfort loss involved)
wat valt er te salderen ? 850kWh dus
de ferraris doet dat als vanzelf, er valt dus ook niets te regelen
pas bij zo`n hopeloos digitaal ding komen er ineens fluctuerende regeltjes en enveloppen om de hoek.
ik zeg : nein danke.
mooi, nu staat die mooie meter (uit 2003) dus 4000kWh lager dan vorig jaar.
mag greenchoice dit op 0 verklaren of is dat diefstal ?
zegge 1000 eurie mensen (of 360 eurie bij 9 cent)
terwijl je bij een naheffing 30 dagen de tijd krijgt
onrecht ?
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2011 20:00 . Reden: eea gestimuleerd door de gemeente alkmaar met forse subsidie ]
Verwijderd
Niemand? Dacht dat ik het exact zou had uitgelegd hoor. 2 grenzen Je verbruik of maximaal 5000 kWhVerwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:44:
niemand heeft het goed begrepen
Vroeger, toen ik nog geloofde in de goedheiligman, ging de feestverlichting aan op het moment dat de Sint het land in kwam, medio november. Inmiddels hangt hier nu al weer enige weken de feestverlichting (Nieuwendijk, Amsterdam) te branden. Wat een verspilling, wat een onzin. Wanneer wordt dit verboden? Hoort thuis in het rijtje nutteloze dingen. Net als terrasverwarming.
A'dam PVOutput
Pardon? Waaruit maak jij op dat ik het niet goed heb begrepen?Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:44:
[...]
niemand heeft het goed begrepen
[flauw]Overigens moet je zowel 5000 kWh afnemen als terugleveren voordat je 5000 kWh mag verrekenen. Wat je verbruikt is niet relevant.[/flauw]
... maar die laatste post mag je niet in teeveeteetjes opnemen. Want vastrechten kun je niet salderen. Die betaal je altijd. Dus uitsluitend variabele posten opnemen in TVT'tjes, s'ils vous plaît.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:24:
--> Gebruik-elektriciteitsnet wordt berekend uit het totaal-bedrag-van-dat-jaar / aantal-verbruikte-kWh-van-dat-jaar.
Veel plezier
Daarnaast mag je best voor de leut berekenen wat vastrechten "per kilowattuur" op jaarbasis hebben gekost, uit der aard...
Pfoei. Ik krijg het er warm van...
@ericplan:
Schijnt errug goed te zijn voor de ekkonnomie. Dat schijnt weer goed voor ons allen te zijn. Dus het zal wel "een doel" hebben.Wat een verspilling, wat een onzin. Wanneer wordt dit verboden? Hoort thuis in het rijtje nutteloze dingen. Net als terrasverwarming.
zonnigtiepje kijkt nergens meer van op (probeert het in ieder geval, anders krijgt 'ie zo'n koppijn...)
[ Voor 25% gewijzigd door zonnigtype op 27-10-2011 21:06 ]
Verwijderd
Dat was de enige variabele die nog uit de facturen kon halen, waar wij het over hebben gehad. Dus dat gebruik-van-factor t/m 2008. Ook in de jaarafrekeningen t/m 2008 wordt er gesproken over vaste kosten transportnet. Die prijs e.d. heb ik niet meegenomen in die berekeningen. Want diezelfde vaste kosten komen ook weer terug in de jaarafrekeningen t/m nu.zonnigtype schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 20:37:
[...]
... maar die laatste post mag je niet in teeveeteetjes opnemen. Want vastrechten kun je niet salderen. Die betaal je altijd. Dus uitsluitend variabele posten opnemen in TVT'tjes, s'ils vous plaît.
Daarnaast mag je best voor de leut berekenen wat vastrechten "per kilowattuur" op jaarbasis hebben gekost, uit der aard...
Pfoei. Ik krijg het er warm van...
Tot zover. Verder kijk ik al stiekem uit naar twee dingen :
- De extra zonne-panelen (dat spreekt voor zich denk ik wel)
- De jaarafrekening van deze periode (De manier om te kijken hoe mijn energiemaatschappij omgaat met de enorme lagere meterstand van deze periode, dan wzt ze berekent hadden)
I will keep you all updated.
ps. Flitspaal kan nog wel wat warmte gebruiken.
Verwijderd
/niet flauw&niemand, en niet persoonlijk opvatten,
we informeren hiermee de vele mensen hier die meelezen, de tegen-reacties zijn dus ook goed.
de saldeer grens is dus heel persoonlijk, de limiet is een lijn met paaltjes die ons word opgelegd,
en die niet bestaat bij een oudere draaischijfmeter.
mijn november affakkel scenario :
greenchoice geeft voor het komende kalenderjaar wellicht dus 0 of 9 cent
1m3 is 8kWh afgefikt met een domme radiator
ik betaal 52 cent voor een m3 en die meter kan niet achteruit
ik krijg hooguit 56 cent onder 0 voor 8 kWh zonnestroom
affikken loont en 2012 begint alweer over 2 maanden.
mijn zonnestroom is even welkom als mauro.
en de droger draait ook weer
we informeren hiermee de vele mensen hier die meelezen, de tegen-reacties zijn dus ook goed.
de saldeer grens is dus heel persoonlijk, de limiet is een lijn met paaltjes die ons word opgelegd,
en die niet bestaat bij een oudere draaischijfmeter.
mijn november affakkel scenario :
greenchoice geeft voor het komende kalenderjaar wellicht dus 0 of 9 cent
1m3 is 8kWh afgefikt met een domme radiator
ik betaal 52 cent voor een m3 en die meter kan niet achteruit
ik krijg hooguit 56 cent onder 0 voor 8 kWh zonnestroom
affikken loont en 2012 begint alweer over 2 maanden.
en de droger draait ook weer
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2011 21:44 . Reden: en de kolencentrale word afgebouwd in de eemshaven ]
Verwijderd
Ik denk, dat het voor iedereen interessant is om te weten, hoe er wordt omgesprongen met Salderen door elke energiemaatschappij. Hoe gaat energiebedrijf A er mee om en hoe gaat energiebedrijf hier mee om? etc.
Dat is juist interessant voor iedereen om te kunnen weten, zodat een goed en duidelijk beeld hierover hebben.
Zoals ik al eerder zei : Ik hou jullie op de hoogte. Want ik vind het zelf interessant om zelfs dat te kunnen vergelijk.
Dat is juist interessant voor iedereen om te kunnen weten, zodat een goed en duidelijk beeld hierover hebben.
Zoals ik al eerder zei : Ik hou jullie op de hoogte. Want ik vind het zelf interessant om zelfs dat te kunnen vergelijk.
Wij hebben ook geen zin in gezeik omtrent "u bent een neggie"Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:36:
/affikken loont en 2012 begint alweer over 2 maanden.
affikken met een straalkachel zodat de radiatoren in de serre
uit kunnen. Daar is niks mis mee. gebruik=teruggeleverd. KLAAR!!
@Eric-pvt
Elektrisch koken bespaard ook op je gasrekening
Ben trouwens maar wat blij dat ik geen aansluiting op die fossiele troep heb.
Elektrisch koken bespaard ook op je gasrekening
Ben trouwens maar wat blij dat ik geen aansluiting op die fossiele troep heb.
Maar es effe wat anders om de boel weer eens flink op te vrolijken.
Met hartelijk dank aan een van de pioniers van de Nederlandse Omvormer Kunde,
Met ook nog eens hartelijk dank aan een van de beste PV specialisten die ik ken (met waanzinnige inside info van talloze bekende en minder bekende PV-bedrijven, en ook nog eens met een rete-goeie blog),
... bij deze uitgebreide kond van de boreling die medio 2012 dan echt van de band moet gaan rollen ...

U kunt, indien u wilt, uzelve vervoegen op de bekende website onder het huisjes symbool links boven dit artikel. Waar ondergetekende u in twee stukken begeleid op de weg naar alweer een fascinerend PV-avontuur. Gebakken met alweer een onvervalste en omvangrijke Nederlandse bijdrage...
Met ook nog eens hartelijk dank aan een van de beste PV specialisten die ik ken (met waanzinnige inside info van talloze bekende en minder bekende PV-bedrijven, en ook nog eens met een rete-goeie blog),
... bij deze uitgebreide kond van de boreling die medio 2012 dan echt van de band moet gaan rollen ...

U kunt, indien u wilt, uzelve vervoegen op de bekende website onder het huisjes symbool links boven dit artikel. Waar ondergetekende u in twee stukken begeleid op de weg naar alweer een fascinerend PV-avontuur. Gebakken met alweer een onvervalste en omvangrijke Nederlandse bijdrage...
@Zonnigtype
Wat is precies het voordeel van zo'n micro-omvormer?
Mag ik vragen wat zoiets kost en wat die spuwmuur isolatie met de RC doet?flippo765 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:16:
Zo ze zijn weer klaar.
Voorbeeld:
[afbeelding]
Filmpje
[afbeelding]
hier iets over supafillFicoF schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:02:
[...]
Mag ik vragen wat zoiets kost en wat die spuwmuur isolatie met de RC doet?
http://www.isolatiecompany.nl/page/3/HR%252B%252B-Isolatie
Staat in mijn commentaar onder het vertaalde artikel van Edgar A. Gunther: volgens Henk Oldenkamp lopen de prestaties van modules sowieso behoorlijk uiteen, en altijd is de zwakste schakel in een string de bepalende factor (lees: zet het eindresultaat onder druk). Talloze andere voordelen, met name op gecompliceerde daken, met diverse hellingshoeken, irritante pijpjes, etc. Ga ik ook op in, in mijn commentaar. Alle modules kunnen optimaal werken door individuele omvormers. Maar het concept moet wel staan als een huis, bij de voorloper OK4 (die ik nog steeds heb, maar wel in huis i.p.v. op het dak) is veel misgegaan.Speksteenkachel schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 22:54:
@Zonnigtype
Ik vertrouw er op dat SMA (maar ook Enphase, wellicht ook Enecsys) hun hardware flink hebben uitgetest. Zeker SMA kan zich geen enkele uitglijder veroorloven. En ik heb meer info op basis waarvan ik denk te mogen stellen dat ze hun zaakjes uitstekend op orde hebben (ik had ook niet anders verwacht). Helaas mag ik die info niet verspreiden (sorry, dat kan niet altijd...).
Ik zal het stuk eens doorlezen op polderpv en me ook maar eens gaan aanmelden als newbee
Vandaag een brief in de bus gehad van Enexis voor wat betreft het aanmelden van de installatie, staan verder geen gekke dingen in.
Ik ben nog steeds blij dat het van de Enexis kant zo soepeltjes ging.
Mochten er in de toekomst met Greenchoice problemen zijn met negatief verbruik dan gaan er gewoon wat extra stoofperen klaar gemaakt worden op de elektrische kookplaat
Vandaag een brief in de bus gehad van Enexis voor wat betreft het aanmelden van de installatie, staan verder geen gekke dingen in.
Ik ben nog steeds blij dat het van de Enexis kant zo soepeltjes ging.
Mochten er in de toekomst met Greenchoice problemen zijn met negatief verbruik dan gaan er gewoon wat extra stoofperen klaar gemaakt worden op de elektrische kookplaat
En.bewustZL: OK, helder verhaal, was al bang dat je je huurhuis grondig ging verbouwenVerwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 01:19:
Hallo Jan-B,
Kansloos om los te koppelen van het net? Ik geef je gelijk, dat het aardig kansloos is. Zeker de komende tijd. Tevens is het inderdaad ook kansloos om mijn huurhuis te verbouwen hiervoor. het heeft niet eens alle benodigde ruimte om te kunnen herbergen.
De 14.000 eur zal nog lager uit komen. Want de oorspronkelijke installatie van de panelen op WZW was ingeschat net onder 10.000 EUR.. en het is uit eindelijk 8250,35 EUR geworden. Dus een aardig voordeeltje als nog. 14.000 eur is best veel en het komt toch denk ik, dat het voor mij een Sport+ en Hobby+ is geworden.
Leuk dat je het woord "hobby" gebruikt; ik roep al 2 jaar tegen mensen, als ze weer eens vragen: waarom heb je PV gekocht, is toch veel te duur, levert toch niets op : het is een hobby-project; en inderdaad , een hobby mag geld kosten
Mooi artikel en een mooi product. Mocht ik ooit mijn installatie uitbreiden weet ik wel wat er aan komt hangen.zonnigtype schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 22:45:
Dag 3 achter de rug, van 10 dagen non-stop beurzen, 4 stuks. Vandaag stuk of 30 leads binnengeharkt, plus heel veel algemene-informatie-folders uitgedeeld. Men wil zo graag. Maarja, die hoge verbruiken.. waarom zouden ze opwekken als ze het voor 6-7 cent INCLUSIEF Energiebelasting kopen?
Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.
Jouw niche is toch een staffel lager? Ik neem aan dat je livemonitor ook een plaatsje inneemt in je stand? Zoja dan moet dat een mooi gezicht zijn met deze dagen...SunshineCompany schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:33:
Dag 3 achter de rug, van 10 dagen non-stop beurzen, 4 stuks. Vandaag stuk of 30 leads binnengeharkt, plus heel veel algemene-informatie-folders uitgedeeld. Men wil zo graag. Maarja, die hoge verbruiken.. waarom zouden ze opwekken als ze het voor 6-7 cent INCLUSIEF Energiebelasting kopen?
En.bewustZL: Wanneer verwacht jij deze jaarafrekening of wanneer komt jaarlijks bij jouw de meteropnemer in de straat??EnergiebewustZL schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:31:
- De jaarafrekening van deze periode (De manier om te kijken hoe mijn energiemaatschappij omgaat met de enorme lagere meterstand van deze periode, dan wzt ze berekent hadden)
Ik kan je geruststellen: jouw(onze) energiemij. (Delta dus) gaat perfect om met negatieve meterstanden.
Ondanks dat ik maar 525Wp heb, heb ik toch een negatief jaarverbruik, nl. het hoogtarief - +_ 150Kwh op jaarbasis. en dat wordt perfect verrekend op mijn jaarafrekening met het laagtarief.
Enige minpuntje: bij het invullen van mijn negatieve meterstand snapte de computer blijkbaar niet dat de meter in 1 jaar tijd 150kwh is terug gelopen; ik kreeg een foutmelding: u heeft foutieve standen ingevoerd, daarna de mededeling dat mijn jaarverbruik uitkwam op 99.850kwh!!!!!

Die "foutmeldingen" zijn al jaren oud, en zeker in de begintijd heeft dat tot verschrikkelijke ellende geleid tussen "tijdelijke netinvoeders" en netbeheerders die meteen met de spierballen gingen zitten rollen en dreigende taal begonnen uit te slaan...JAN-B schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:52:
Enige minpuntje: bij het invullen van mijn negatieve meterstand snapte de computer blijkbaar niet dat de meter in 1 jaar tijd 150kwh is terug gelopen; ik kreeg een foutmelding: u heeft foutieve standen ingevoerd, daarna de mededeling dat mijn jaarverbruik uitkwam op 99.850kwh!!!!!(Eigenlijk best wel komisch)
Helemaal niet "komisch" dus. Maar: hoofdpijn.
Verwijderd
Mooie dag dus ging ik fietsen (zoals ik dagelijks doe).
En wat kun je in Leidsche Rijn Utrecht toch mooie plangebieden zien.
Oordeel zelf:

De kleine laag geplaatste PV setjes waren een optie bij de bouw. De grote zijn achteraf geplaatst.
Over een paar jaar is dit overal zo.
Overigens 2 x bijna dood gereden vandaag, best flink voor 1 dag
Oordeel zelf:

De kleine laag geplaatste PV setjes waren een optie bij de bouw. De grote zijn achteraf geplaatst.
Over een paar jaar is dit overal zo.
Overigens 2 x bijna dood gereden vandaag, best flink voor 1 dag
@migjes: je bedoelt zeker: meer kans heb op een PRIJS in de staats loterijmigjes schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:25:
ja sorrie.

ja sorrie, kon het niet laten...
Verwijderd
Je kan natuurlijk ook nog mijn website meegeven, zodat ze thuis nog eens rustig over na kunnen denken en kunnen ze ook live zien, dat de meter daadwerkelijk terugdraait..SunshineCompany schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:33:
Verwijderd
De fysieke controle van een Delta medewerker heb ik een paar jaar terug gehad. Dat zal voorlopig nog nietz o zijn. Meestal krijg ik eind november/begin december zo'n kaartje in de bus. De rest gaat via internet.JAN-B schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:52:
[...]
En.bewustZL: Wanneer verwacht jij deze jaarafrekening of wanneer komt jaarlijks bij jouw de meteropnemer in de straat??
Ik kan je geruststellen: jouw(onze) energiemij. (Delta dus) gaat perfect om met negatieve meterstanden.
Ondanks dat ik maar 525Wp heb, heb ik toch een negatief jaarverbruik, nl. het hoogtarief - +_ 150Kwh op jaarbasis. en dat wordt perfect verrekend op mijn jaarafrekening met het laagtarief.
Enige minpuntje: bij het invullen van mijn negatieve meterstand snapte de computer blijkbaar niet dat de meter in 1 jaar tijd 150kwh is terug gelopen; ik kreeg een foutmelding: u heeft foutieve standen ingevoerd, daarna de mededeling dat mijn jaarverbruik uitkwam op 99.850kwh!!!!!(Eigenlijk best wel komisch)
Zelf heb ik geen laag/hoog tarief meter. Dus dat wordt nog lachen, hoe de Delta daar dan weer mee om zal gaan. Voorlopig zit ik nog in de Plus als het gaat om verbruikte kWh. Volgend jaar nov/dec 2012 ben ik benieuwd hoeveel ik dan nog in de plus sta of in de min en wat de Delta dan gaat doen. Zoals jij zegt, gaan ze daar normaal mee om. Wat ik dan wil weten, strepen het te veel geproduceerde zonne-energie weg tegen het verbruik van gas.
Het is voor mij voor het eerst, dus ik wacht het met "spanning"
It’s October 28th in Italy and today’s the day when Andrea Rossi’s 1 MW Plant is going to be tested at his Bologna factory by consultants from an unnamed American Customer. Rossi has said that the contractual terms are that the purchase of the plant is dependent upon it providing six times more power than is input. If the plant does not meet this guarantee, he will have two months to rectify the problem. Prior to the test noises from the Rossi camp sound quite postive; Rossi commented yesterday: “Now it’s 4 p.m. of the 27th, and we are finishing the cosmetics of the plant. I think tomorrow we will make, with the help of God, a good job. My work, basically, is finished. Within one hour the Consultants of the Customer will arrive to start the check of all the parts of the plant and prepare all their stuff for the test of tomorrow. Until some hour ago I felt a strong pressure, now, at the eve of the battle, as usual, I am recovering all my coldness and calm. We are ready.”
(http://www.e-catworld.com...tested-by-first-customer/)
(http://www.e-catworld.com...tested-by-first-customer/)
Ik heb daar ooit een "huis van de toekomst" bezichtigd, met PV op dak... Alleen daarna hadden ze er een flat voorgezetVerwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:04:
Mooie dag dus ging ik fietsen (zoals ik dagelijks doe).

Verwijderd
Ligt daar circa 300m vandaan.RemcoDelft schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:00:
[...]
Ik heb daar ooit een "huis van de toekomst" bezichtigd, met PV op dak... Alleen daarna hadden ze er een flat voorgezet
De rest van de wijk kent ook een hoge penetratiegraad mbt PV.
Het gaat in een soort vlekwerking...de installaties.. mensen steken elkaar aan.
Misschien heeft de kat een lekker warm plekje gezocht met een gezwellig snorrend geluid ...MieJuul schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:39:
@EnergiebewustZL
ligt het aan mij of doet je webcam van de wisselstroommeter het niet?
Ik krijg hem niet te zien.
Verzoek aan Neanderthaler: kun je eens paneeltjes gaan tellen?
Lijkt me leuk voor de statistieken...
Dank!
Iedereen wil tegenwoordig zonnepanelen...
... wat een heerlijke chaos ...
Kijken wat de Jager straks nog aan energiebelasting gaat vangen als er volop gesaldeerd zal gaan worden...
Meelbox
Vooral die smartphone suggestie hé?!Maak de Green Deal beter!
Datum: 29 oktober 2011
Tijd: 10.30 – 12.30 uur
Lokatie: De Eenhoorn, Koningin Wilhelminalaan 33, Amersfoort (t.o. station NS)
De onlangs door minister Verhagen gepresenteerde Green Deal vinden velen te mager. Het kan dus beter. Wie wil meedenken is welkom!
De Landelijke Werkgroep Milieu, Energie en Economie organiseert een discussie over de Green Deal. De volgende sprekers zullen in kort bestek een aantal ideeën aandragen voor een betere Green Deal:
Tjerk Wagenaar, Stichting Natuur en Milieu
Erik van Engelen, Stichting Groen Gas Nederland
Teun Bokhoven, Duurzame Energie Koepel
Ron de Graaf, e-Decentraal
Pauline Westendorp, Wij Krijgen Kippen Amsterdam-Zuid
Diederik Samsom zal een reactie geven op de aangedragen ideeën. Vragen over de Green Deal of heeft u zelf ook een (goed) idee? Schroom niet, kom meedenken en geef jouw mening!
Meld je aan op lme@pvda.nl en vergeet je smartphone niet. Kijk voor achtergrondinformatie op: www.milieuenenergie.pvda.nl.
Veel succes er mee. Misschien heeft Verhagen nog ergens een "gaatje" voor een leuk "ideetje".
[ Voor 85% gewijzigd door zonnigtype op 28-10-2011 10:54 . Reden: Totale chaos ]
De kat is eraf geschopt denk ik, hij doet het weerzonnigtype schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:48:
[...]
Misschien heeft de kat een lekker warm plekje gezocht met een gezwellig snorrend geluid ...
12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live
Gaat er morgen iemand naar de ALV van de ZPV? Ik twijfel nog maar ik denk dat ik het laat schieten. Het is helemaal in Zwolle en als ik het hele programma mee wil maken ben ik 6½ uur van huis.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant
Verwijderd
vraagje over verrekening sde subsidie
als liander/nuon de meterstand van bpm opneemt hoe en wanneer komt dat bij agentschapnl terecht? hoe lang duurt het het dan nog gemiddeld voor de afrekening?
van de verbruik standen had de meteropnemer het een en ander door de elkaar gegooid.
dus stel ik mij de vraag komt de goede stand daar terecht.
als liander/nuon de meterstand van bpm opneemt hoe en wanneer komt dat bij agentschapnl terecht? hoe lang duurt het het dan nog gemiddeld voor de afrekening?
van de verbruik standen had de meteropnemer het een en ander door de elkaar gegooid.
dus stel ik mij de vraag komt de goede stand daar terecht.
Zijn er ervaringen met het participeren in een windmolenpark op zee? Bijvoorbeeld meewind?
Als lid van kennemerwind participeer ik in het burgervlotbrug parkje en tot nu toe gaat dat goed. Is wel op land.
Ter volledigheid: ik werk niet bij meewind of een andere organisatie die betrokken is met windmolens op zee.
Als lid van kennemerwind participeer ik in het burgervlotbrug parkje en tot nu toe gaat dat goed. Is wel op land.
Ter volledigheid: ik werk niet bij meewind of een andere organisatie die betrokken is met windmolens op zee.
Zo er staat 2860WP op het dak, productie is nu 190W (plugwise tussen gezet voor makkelijke monitoring) maar het is dan ook pauper weer.
Helaas bleek door schoorstenen en andere objecten dat dit ook gelijk maximaal aantal panelen is wat erop kan (11 panelen nu).
Helaas bleek door schoorstenen en andere objecten dat dit ook gelijk maximaal aantal panelen is wat erop kan (11 panelen nu).
[ Voor 10% gewijzigd door haakjesluiten op 28-10-2011 11:29 ]
proficiat! enne.. ' pics or it didn't happen'Crazyanz schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:28:
Zo er staat 2860WP op het dak, productie is nu 190W maar het is dan ook pauper weer.
overigens, de beste tijden komen nog wel... nu is elke zonnige dag meegenomen!
Als het nog eens droog wordt klouter ik vandaag nog wel even het dak op.
Verwijderd
Nee, de kat ligt ergens anders rustig, lui, lang uitgerekt te slapen.:)MieJuul schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:39:
@EnergiebewustZL
ligt het aan mij of doet je webcam van de wisselstroommeter het niet?
Ik krijg hem niet te zien.
Het klopt, dat er een storing was met wisselstroommeter-webcam. Na het uitschakelen, 10 seconden wachten en daarna weer inschakelen was alles weer prima in orde en zag ik vrij snel daarna ook weer de kijkers terugkomen.
Nu was ik dan thuis, maar stel dat het gebeurde dat ik er niet was. Dan hadden we helaas tot vanavond moeten wachten of anders tot de volgende dag. Want 's avonds en 's nachts worden de webcams uitgeschakeld. Het heeft geen zin om een zwart beeld te tonen en om stroom te besparen
Veel kijkplezier.:)
ps. de kat schop ik niet.. Daar is die veels te lief voor.. Wat een dierenvriend ben ik toch he?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 11:37 ]
Verwijderd
Tja euhm.. Er moet bezuiningd worden zegt De Jager. Dus ga ik (en die gemeente dus ook) op mijn centen letten en bezuinigen waar mogelijk is natuurlijk.zonnigtype schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:48:
[...]
Iedereen wil tegenwoordig zonnepanelen...
... wat een heerlijke chaos ...
Kijken wat de Jager straks nog aan energiebelasting gaat vangen als er volop gesaldeerd zal gaan worden...
Verwijderd
Gefeliciteerd en veel plezier. Met 11 panelen kom je zeker heel ver. Zelfs als dat minder zou zijn geweest.Crazyanz schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:28:
Zo er staat 2860WP op het dak, productie is nu 190W (plugwise tussen gezet voor makkelijke monitoring) maar het is dan ook pauper weer.
Zou je een keer een foto willen maken van je zonne-panelen aub? We kijken er met z'n alle graag naar dat soort foto's. Alvast bedankt.
In Nederland heet dat al eeuwen: “De cost gaet voor de baet uyt” ...Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:40:
[...]
Tja euhm.. Er moet bezuiningd worden zegt De Jager. Dus ga ik (en die gemeente dus ook) op mijn centen letten en bezuinigen waar mogelijk is natuurlijk.
Nu investeren, op termijn "vangen".
... als de Jager cs. tenminste niet aan de wijze van energiebelasting heffen gaat zitten klooien, want dan kun je je lol op ...
Verwijderd
Mochten er trouwens mensen op dit forum zitten die iets besteld hebben naar aanleiding actie zonnesteek Alkmaar bij Besseling .....
http://www.faillissements...eling-installatie-bv.aspx
Neem contact op met de gemeente Alkmaar ( MRA ) en zoek een andere aanbieder.
Verwijderd
Daar zat ik net al aan te denken. Wat zou die dan kunnen doen? energiebelasting afschaffen voor mensen die te veel aan stroom produceren? Wat zouden mensen met PV-installaties dan gaan doen?zonnigtype schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:45:
[...]
In Nederland heet dat al eeuwen: “De cost gaet voor de baet uyt” ...
Nu investeren, op termijn "vangen".
... als de Jager cs. tenminste niet aan de wijze van energiebelasting heffen gaat zitten klooien, want dan kun je je lol op ...
*WAUW*.zonnigtype schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 22:45:
Ik heb dus een plugwise in mijn inverter zitten zodat ik hem makkelijk kan uitlezen. En hij geeft als schatting aan dat er vandaag al voor €1,93 aan stroom opgewekt zal worden. Nou is vandaag niet bepaald ideaal. Maar als ik 1,93 doorzet naar 365 dagen. Kom ik op €704
Volgens mij klopt daar geen bal van. We hebben een 2860WP installatie laten we zeggen dat dat 2500kwh opleverd. Dan kom ik uit op €575
Is de plugwise wat optimistisch (gaat ie bv uit van 24h productie?) of zit ik nou heel krom te rekenen
Volgens mij klopt daar geen bal van. We hebben een 2860WP installatie laten we zeggen dat dat 2500kwh opleverd. Dan kom ik uit op €575
Is de plugwise wat optimistisch (gaat ie bv uit van 24h productie?) of zit ik nou heel krom te rekenen
Ik ga wel.JeroenH schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:21:
Gaat er morgen iemand naar de ALV van de ZPV? Ik twijfel nog maar ik denk dat ik het laat schieten. Het is helemaal in Zwolle en als ik het hele programma mee wil maken ben ik 6½ uur van huis.
Kan ik tevens de vrouw bij haar zus in Kampen afzetten.
www.mijnzon.info
Ja, misschien rijd ik met Floris mee (anders met tante NS).JeroenH schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:21:
Gaat er morgen iemand naar de ALV van de ZPV? Ik twijfel nog maar ik denk dat ik het laat schieten.
Groot voordeel, zou je moeten aanspreken: verwarming (indien al in de "aan" stand) kan uit, en evt. nog wat ander energieverbruik (koffie, broodjes, apparatuur bij presentaties, etc.) kun je in de schoenen van Zwolle schuiven (ex transport)...Het is helemaal in Zwolle en als ik het hele programma mee wil maken ben ik 6½ uur van huis.
Heb van heel wat mensen negatieve tegenspraak gekregen toen ik ze vertelde dat ik me spouw ging na-isoleren.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:44:
ik zit nog onder die graaddagen, met 0,15 nu, maar dat zal wel gaan stijgen als de zon definitief naar het zuiden gaat tot februari
Pff wat is een roddel snel de wereld in geholpen.
Ze hebben allemaal vochtproblemen en wijten dit aan de isolatie.
ik merk duidelijk dat de luchtvochtigheid is toegenomen na de isolatie, maar ook zeker het comfort.
Voor de luchtvochtigheid moet je ventileren anders krijg je idd vochtproblemen.
Heb overal hygrometers hangen zodat het goed te bepalen is.
Kosten: 10 euro/m2, ik had 40m2 dus 400 euro.
(was wel een "ons kent ons" dealtje)
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:45:
Mochten er trouwens mensen op dit forum zitten die iets besteld hebben naar aanleiding actie zonnesteek Alkmaar bij Besseling .....

Ik ken er nog een die zelf gaat stoppen, heeft er tabak van...
EnergiebewustZL:
Neen. Deel EB tot een vaste belasting maken onafhankelijk van je verbruik...Daar zat ik net al aan te denken. Wat zou die dan kunnen doen? energiebelasting afschaffen voor mensen die te veel aan stroom produceren? Wat zouden mensen met PV-installaties dan gaan doen?

[ Voor 24% gewijzigd door zonnigtype op 28-10-2011 12:12 . Reden: Trukendozen Financiën zijn oneindig groot ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Gelieve geen vragen om offertes oid in het topic te plaatsen. Er staat een link naar een site met leveranciers in de topicstart, die kan je (buiten GoT om) mailen voor meer informatie over je persoonlijke situatie.
Gelieve geen vragen om offertes oid in het topic te plaatsen. Er staat een link naar een site met leveranciers in de topicstart, die kan je (buiten GoT om) mailen voor meer informatie over je persoonlijke situatie.