Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

Gisteren begon de oude gsm kuren te vertonen, bepaalde knoppen werkten niet meer... ik hoopte dat hij het net iets langer zou trekken... maar vandaag toch maar gezwicht voor de Omnia 7. Ik vind het een leuk ding en ga der nog veel plezier aan beleven :) lekker veel prutsen nog de komende dagen.

Wat ik wel merkte was dat er in de marketplace (hier in belgië dan) de sub menus vooral in het Frans waren. En daar erger ik me wel een beetje. Ok, ik ken meer Frans dan 90% van de Walen Nederlands kunnen, maar daar mag MS toch wel iets aan doen met een of andere toekomstige instelling (of mss heb ik ze nog niet gevonden). Dan heb ik liever alles in het Engels ipv een beetje alles door elkaar... Dat het toestel momenteel enkel in't Engels staat, daar heb ik zo geen probleem mee. Dat ze die talen updaten of niet, kan me weinig schelen eigenlijk. Menig tweaker komt dagelijks toch met tonnen Engels in contact :O

Had er geen 50euro korting geweest op m'n toestel, had ik misschien nog even gewacht... maar ach, je kan eeuwig blijven wachten op het perfecte toestel... en een tijdelijk nieuwe (doodsimpele) gsm kopen is uiteindelijk ook weggesmeten geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lg102
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-02 09:25
Wat betreft app-development; is iemand hier daarmee bezig? Hoe staat Tweakers tegenover door users gebouwde apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lg102 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:51:
Wat betreft app-development; is iemand hier daarmee bezig? Hoe staat Tweakers tegenover door users gebouwde apps?
Die kan je in dit topic vinden:
Windows Phone 7 Marketplace en applicaties

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PFfff

kweet niet of dit wp7 of samsung topic iets is

maar net allemaal problemen gehad met de exchange hier, hij wou m niet pakken dan wel en dan niet

werd helemaal gek.
uiteindelijk werkt de xchange hier alleen binnen het netwerk, dus dat is mooi.
dus alle mobiele data uitgegooid, op de juiste router

en toen kon ik weer synchronizeren

wat betekent dus, dat ook al zit je op n router, hij probeert alsnog de mail te syncen via 3g :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:50:
PFfff

kweet niet of dit wp7 of samsung topic iets is

maar net allemaal problemen gehad met de exchange hier, hij wou m niet pakken dan wel en dan niet

werd helemaal gek.
uiteindelijk werkt de xchange hier alleen binnen het netwerk, dus dat is mooi.
dus alle mobiele data uitgegooid, op de juiste router

en toen kon ik weer synchronizeren

wat betekent dus, dat ook al zit je op n router, hij probeert alsnog de mail te syncen via 3g :S
dat probleem ken ik niet. lijkt me vooral een probleem als de ingevulde url voor de mailserver intern niet geresolved kan worden naar het juiste ip.

Als ik in het buitenland zit en roaming staat uit kan ik via een hotspot gewoon syncen in ieder geval. Dus exchange over wifi gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justdowner
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 09:14
Officiële hoesje van Samsung voor de Omnia 7, ziet er goed uit! Ik ga hem kopen zodra ik het frans heb ontcijferd :)

http://www.tmaddict.com/i...ewtopic.php?f=160&t=21830

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justdowner schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:54:
Officiële hoesje van Samsung voor de Omnia 7, ziet er goed uit! Ik ga hem kopen zodra ik het frans heb ontcijferd :)

http://www.tmaddict.com/i...ewtopic.php?f=160&t=21830
J'ai profité de ma commande eBay pour tester d'autres produits. J'ai donc naturellement ajouté la housse cuir noir d'origine Samsung. Elle coûte 19,90 € (frais de port offerts).
La finition est impeccable et l'Omnia 7 est très bien protégé

Vrije vertaling:
Ik heb geprofiteerd van mijn bestelling via eBay om andere producten uit te proberen dat laatste stukje ben ik niet 100% zker van. Ik heb nu de zwarte originele cover van Samsung gekocht. Die kost 19,90.

Zo, kan jij hem gaan kopen :+ .

Ziet er best netjes uit, ook zo met die camera uitsparing. Ik hou alleen niet van zo'n flap. Ben dan ook blij dat ik de 'sleeve' variant van Noreve heb gekocht.

[ Voor 9% gewijzigd door PaT op 14-01-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justdowner
ppaddo schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:41:
[...]

Bedankt ;)
Heb zojuist het geld overgemaakt, zal foto's en ervaringen posten zodra ik hem heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 13:01
ppaddo schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:41:
[...]

J'ai profité de ma commande eBay pour tester d'autres produits. J'ai donc naturellement ajouté la housse cuir noir d'origine Samsung. Elle coûte 19,90 € (frais de port offerts).
La finition est impeccable et l'Omnia 7 est très bien protégé

Vrije vertaling:
Ik heb geprofiteerd van mijn bestelling via eBay om andere producten uit te proberen dat laatste stukje ben ik niet 100% zker van. Ik heb nu de zwarte originele cover van Samsung gekocht. Die kost 19,90.

Ziet er best netjes uit, ook zo met die camera uitsparing. Ik hou alleen niet van zo'n flap. Ben dan ook blij dat ik de 'sleeve' variant van Noreve heb gekocht.
Tijdje in FR gewoond:

"Ik heb van de gelegenheid van mijn eBay bestelling gebruikt gemaakt om andere producten te proberen. Natuurlijk heb ik dus de officiele leren Samsung hoes toegevoegd. Die kost 19,90 (gratis vzk.)
De afwerking is geweldig en de Omnia 7 is erg goed beschermd. "

Heb gelijk zelf even een bestelling geplaatst. Binnenkort foto's.

[ Voor 3% gewijzigd door Zak aarde op 15-01-2011 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcetweaker schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:21:
[...]

dat probleem ken ik niet. lijkt me vooral een probleem als de ingevulde url voor de mailserver intern niet geresolved kan worden naar het juiste ip.

Als ik in het buitenland zit en roaming staat uit kan ik via een hotspot gewoon syncen in ieder geval. Dus exchange over wifi gaat prima.
Precies. Zal inderdaad wel met de URL te maken hebben.
Exchange sync gaat ongemerkt. Maakt niet uit of ik Wifi of 3G aan of uit heb staan.
En ja, je vraag had beter in het WP7 OS topic gestaan.

Misschien dat een mod het nog verplaatst...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

Na een kleine week blijft het toestel me bevallen. Alleen hoop ik dat de batterij het toch iets langer uithoudt dan 2 dagen na een paar recharges, en de on/off knop had mss wel beter aan de bovenkant gestaan? De charger doet er wel lang over ook voor een full recharge (ivm wat ik gewoon ben van andere toestellen), maar dat is bijzaak en niet echt een zwaar negatief punt, dan steek ik hem wel in m'n laptop-usb poort de hele dag.

Een ander punt is de gekende capaciteit, maar daar kan ik ook wel mee leven. M'n ipod touch 8gb gaat ook al heeeel lang mee ondertussen en der staat toch wel een mooie hoeveelheid aan apps en muziek op. Als er een beter toestel uitkomt geef ik deze mss aan m'n vriendin :p heb iets gelezen over de toekomstige dual cores? :)

De kwaliteit van de foto's en videos gemaakt met het toestel valt goed mee. Heb het even met een recent htc android vergeleken. Op het eerste zicht zijn de kleuren in donkere ruimtes beter bij de omnia. En qua scherpte valt het ook goed mee.

wetende dat het allemaal nog jong is, wacht ik nu gewoon de komende os en store update(s) af.

Een aantal vrienden van me, die eerst een beetje terughoudend waren tegenover WP7, zien het nu plots wél zitten. WP7 zelf én vooral de Omnia7. Ze zijn zelfs jaloers :) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er al een goeie data-counter voor windows 7? Vandaag omnia 7 gekocht maar kan er zo snel geen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:04

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Ik zit met een aflopend iPhone abbo en ben toe aan wat anders. Mijn oog is gevallen op de Windows Phone 7 (de Omnia), taal is geen issue maar wat ik me wel afvroeg is het volgende:

Is het zeker dat de updates van het OS beschikbaar komen voor deze phone, of is dat fabrikant afhankelijk? Op de frontpage zie je vaak die berichten van geruchten of bevestigingen dat de fabrikant een desbetreffend toestel wel of geen update van Android geeft. Dat vindt ik dus helemaal niks. Daar ben ik dus bij Apple zeer content mee, ze brengen de updates uit voor alle toestellen en op de wat oudere schakelen ze dan wat functionaliteit uit. Daar kan ik wel mee leven. Uiteraard komt er een moment dat de updates niet meer komen voor een toestel, maar dan moet dat toestel ook minimaal 2 jaar oud zijn. Ook zijn de eerste updats van een mobiel OS heel belangrijk (toevoegen copy past evt multitasking enz).

Ik moet nog enkele maandjes geduld hebben maar ik ben toch benieuwd hoe dit gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 16:06
Peentje schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:22:
Ik zit met een aflopend iPhone abbo en ben toe aan wat anders. Mijn oog is gevallen op de Windows Phone 7 (de Omnia), taal is geen issue maar wat ik me wel afvroeg is het volgende:

Is het zeker dat de updates van het OS beschikbaar komen voor deze phone, of is dat fabrikant afhankelijk? Op de frontpage zie je vaak die berichten van geruchten of bevestigingen dat de fabrikant een desbetreffend toestel wel of geen update van Android geeft. Dat vindt ik dus helemaal niks. Daar ben ik dus bij Apple zeer content mee, ze brengen de updates uit voor alle toestellen en op de wat oudere schakelen ze dan wat functionaliteit uit. Daar kan ik wel mee leven. Uiteraard komt er een moment dat de updates niet meer komen voor een toestel, maar dan moet dat toestel ook minimaal 2 jaar oud zijn. Ook zijn de eerste updats van een mobiel OS heel belangrijk (toevoegen copy past evt multitasking enz).

Ik moet nog enkele maandjes geduld hebben maar ik ben toch benieuwd hoe dit gaat lopen.
Ja, alle toestellen krijgen de updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:36:
[...]

Ja, alle toestellen krijgen de updates.
Dat is helder :)

Ik ga het nog even aankijken, wat ik kan googlen staat de release op voor april aanstaande, iets voor die tijd kan ik gaan verlengen dus ik wacht dat nog even af. Heb ik gelijk een 'normale' NL versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peentje schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:31:
[...]

Dat is helder :)

Ik ga het nog even aankijken, wat ik kan googlen staat de release op voor april aanstaande, iets voor die tijd kan ik gaan verlengen dus ik wacht dat nog even af. Heb ik gelijk een 'normale' NL versie.
Hou je er rekening mee dat april wel de meest optimistische verwachting is? Inmiddels is het 'medio 2011" waardoor je eerder 'rond de zomervakantie' moet denken. Een echte pessimist zou hem pas verwachten in het najaar, wat immers ook 'medio' (in de loop van...) 2011 is.

Microsoft Nederland is hier tot op heden nog niet erg duidelijk over geweest helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
ppaddo schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 07:25:
[...]

Hou je er rekening mee dat april wel de meest optimistische verwachting is? Inmiddels is het 'medio 2011" waardoor je eerder 'rond de zomervakantie' moet denken. Een echte pessimist zou hem pas verwachten in het najaar, wat immers ook 'medio' (in de loop van...) 2011 is.

Microsoft Nederland is hier tot op heden nog niet erg duidelijk over geweest helaas.
2e helft 2011 is zelfs het formele antwoord op dit moment.
De copy paste update staat voor 'begin 2011'

Helaas mogen we niet duidelijker zijn op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjongejonge jonge, hoe moeilijk kan het zijn?

Krijg net een mailtje van Coolblue dat de reparateur wacht op onderdelen en dat dit doorgaans zo'n 2 weken duurt. Ik heb het toestel op 11 december ingeleverd en ben mijn mooie Omnia7 dus verdorie a.s. zaterdag al 6 weken kwijt! Is het nu echt zo moeilijk om een schermpje te vervangen?!?!

ik was tot op heden zeer tevreden over de coolblue winkels, maar dit vind ik echt niet kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ik was tot op heden zeer tevreden over de coolblue winkels, maar dit vind ik echt niet kunnen
Wat voor oplossing had je verwacht? Ik bedoel, als hun leverancier het af laat weten dan kunnen zij 'm ook niet sneller repareren.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
.oisyn schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:28:
[...]

Wat voor oplossing had je verwacht? Ik bedoel, als hun leverancier het af laat weten dan kunnen zij 'm ook niet sneller repareren.
Inderdaad, wie z´n billen brandt, moet op de blaren zitten. Je hebt dat ding toch zelf kapotgemaakt (hetzij per ongeluk, maar dat verandert niks), dus dan weet je dat het geen leuk grapje wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 08:25:
[...]

2e helft 2011 is zelfs het formele antwoord op dit moment.
De copy paste update staat voor 'begin 2011'

Helaas mogen we niet duidelijker zijn op dit moment.
Wow dat is even andere koek, dat is jammer. Heb zelf al actieve xbox en daarmee live account (hotmail, skydrive enz). Ik gebruik dat veel. Juist die intergratie trekt me wel. Maar ik kan natuurlijk toch wel het toestel 'nemen', taal maakt me niet uit. Als ik maar wel de garantie heb dat, ondanks de taal engels blijft, ik wel via een NL store op mijn bestaande account apps kan aanschaffen zodra deze online komt. Niet dat ik nu eerst een aparte buitenlandse account moet maken, of dat ik mijn huidige account UK/US maak en die dan niet meer NL kan maken ofzo.

Nou ja nog even afwachten, heb ook nog wat tijd om het allemaal uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zak aarde schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:00:
[...]

Inderdaad, wie z´n billen brandt, moet op de blaren zitten. Je hebt dat ding toch zelf kapotgemaakt (hetzij per ongeluk, maar dat verandert niks), dus dan weet je dat het geen leuk grapje wordt.
An sich heb je natuurlijk gelijk over de schuldvraag, maar het is toch niet normaal dat een bedrijf na 5/6 weken na het ter reparatie aanbieden van een toestel eindelijk een onderdeel gaat bestellen en er dan achter komt dat het niet op voorraad is?

Maar goed, dit hoort meer in een shopreview thuis dan in dit topic. Dus om toch een beetje on-topic te blijven: Zijn jullie nog helemaal happy met het toestel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 20:29

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Peentje schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:40:
[...]

Wow dat is even andere koek, dat is jammer. Heb zelf al actieve xbox en daarmee live account (hotmail, skydrive enz). Ik gebruik dat veel. Juist die intergratie trekt me wel. Maar ik kan natuurlijk toch wel het toestel 'nemen', taal maakt me niet uit. Als ik maar wel de garantie heb dat, ondanks de taal engels blijft, ik wel via een NL store op mijn bestaande account apps kan aanschaffen zodra deze online komt. Niet dat ik nu eerst een aparte buitenlandse account moet maken, of dat ik mijn huidige account UK/US maak en die dan niet meer NL kan maken ofzo.

Nou ja nog even afwachten, heb ook nog wat tijd om het allemaal uit te zoeken.
Op de NL marketplace komen zal geen probleem zijn. Wat nu wel het verhaal is dat als je nu op de marketplace wilt komen dat je bijvoorbeeld een UK account moet hebben, die NL account kan je later wel gebruiken als email, maar niet voor de marketplace.

Zelf heb ik hetzelfde, ik heb een account voor mijn Xbox enz die ik daarvoor wil gaan gebruiken, op dat moment wil ik ook met MSN overgaan naar dat andere account (gebruik al zo'n 10 jaar een hotmail die ik toen nog heel leuk een naam van Dragonball Z had gegeven - nu gebruik ik die dan ook alleen nog maar voor MSN), maar nu heb ik dus nog een co.uk adres voor mijn telefoon en zodra de NL marketplace er is dan ga ik die voor mijn live.nl adres en zal ik dus echt alles op 1 account zetten.

Dus ja, zou je voor de NL marketplace een WP7 toestel nemen, dan moet je of tijdelijk bijv een co.uk adres moeten aanmaken, of je kan gewoon je nl account gebruiken en wachten tot die marketplace uit is. Je land veranderen van je huidige account gaat iig niet werken.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon volgens Hotmail/Live in Ohio. Zoek een postcode, geef deze in en je bent omgezet naar een Amerikaans woonadres en je kan alles gebruiken.Snap de discussie niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

Als ik het goed begrijp (gezien bovenstaande 2 reacties van @Benjamin- en @Glitterb0y), moet ik als ik nu een WP 7 zou hebben een co.uk liveaccount aan moeten maken voor de marketplace. Ik kan dan gewoon mijn hotmail gebruiken voor mail en ik kan geen gebruik maken van de Xbox live features (zit gekoppeld aan mijn hotmail). De mail die van MS naar het co.uk adres gaat forward ik wel naar mijn hotmail. Zodra de NL store komt knikker ik die co.uk account eraf en gebruik ik mijn hotmailaccount. Daarmee kan ik dan van alle functionaliteit (nl store en Xbox live) gebruik maken. Behalve is mijn taal engels. Maar dat laatstegeeft dus niet OS van mijn iPhone staat ook eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Klopt. 1 ding nog. Zodra de NL marketplace er is en je gaat over op je NL account, dan moet je wel je telefoon resetten doordat je bij de eerste keer opstarten je email moet kiezen die alles regelt, waaronder je marketplace enz.
Hoe dat met informatie synchroniseren van je oude naar je nieuwe account weet ik nog niet.
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 21:16:
Ik woon volgens Hotmail/Live in Ohio. Zoek een postcode, geef deze in en je bent omgezet naar een Amerikaans woonadres en je kan alles gebruiken.Snap de discussie niet zo.
Hoezo begrijp je dit niet?

Lijkt me toch duidelijk, als je al een NL account heb kan je die niet gebruiken als je toegang wilt tot de marketplace. Voor jou is dit misschien geen probleem, maar zeker voor mensen zoals Peentje en ikzelf die een Xbox Live account hebben, is het toch wel belangrijk om die te kunnen gebruiken.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ehh mensen, voor bovenstaande discussie hebben we 2 topics waar die veel beter gevoerd kan worden, namelijk:

Windows Phone 7 - OS Discussie en ervaringen

en

Windows Phone 7 Marketplace en applicaties

Hier gaat het met name over de Samsung Omnia 7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

Benjamin- schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 23:47:
Klopt. 1 ding nog. Zodra de NL marketplace er is en je gaat over op je NL account, dan moet je wel je telefoon resetten doordat je bij de eerste keer opstarten je email moet kiezen die alles regelt, waaronder je marketplace enz.
Hoe dat met informatie synchroniseren van je oude naar je nieuwe account weet ik nog niet.

[...]

Hoezo begrijp je dit niet?

Lijkt me toch duidelijk, als je al een NL account heb kan je die niet gebruiken als je toegang wilt tot de marketplace. Voor jou is dit misschien geen probleem, maar zeker voor mensen zoals Peentje en ikzelf die een Xbox Live account hebben, is het toch wel belangrijk om die te kunnen gebruiken.
Ok, daar moet ik dan nog rekening mee houden! Voor mij dan geen betaalde apps in die periode (voor lancering NL Appstore), better safe then sorry. Na launch NL store, goede backup van foto's en dergelijke. Phone resetten en juiste gegevens invoeren.

@ppaddo: Ik wilde gewoon wat feiten weten. Ben met je eens dat dit ook in (die) andere topics kan. Maar dan versnippert het direct zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lg102
Is er al een Dock of iets dergelijks voor dit toestel beschikbaar? Hoe dat dan zou werken, geen idee, met alle aansluitingen aan de bovenkant, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, mijn Omnia 7 is terug! (Een klein beetje mopperen richting de reparateur heeft dus wel degelijk nut)

Ik had eigenlijk verwacht dat alle geinstalleerde apps enz. automagisch terug zouden komen, maar dat is dus mooi niet zo.

Ik kan nu ein-de-lijk de Noreve case gebruiken en ik moet zeggen dat ie verdomd mooi past. Hij moet nog en klein beetje uitlubberen, want ik had bij het uitschuiven al de fototoets geactiveerd. Hopelijk dat als de case wat soepeler is geworden (het blijft immers leer) dat het net ietsjes soepeler gaat.

Wel weer wennen, alles in het Engels.

oh wat ben ik blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
Officiele hoesje binnen, even wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://photos.dasilvarosa.nl/users/9191/24214/o/126201151738.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos.dasilvarosa.nl/users/9191/24214/o/126201151741.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos.dasilvarosa.nl/users/9191/24214/o/126201151744.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos.dasilvarosa.nl/users/9191/24214/o/126201151747.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos.dasilvarosa.nl/users/9191/24214/o/126201151749.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos.dasilvarosa.nl/users/9191/24214/o/126201151901.jpg

Met de Omnia 7 erin komen er een paar mm bij maar het is alsnog dun genoeg om fijn mee te kunnen nemen in mijn broekzak. Ik heb wel gemerkt dat de uitsparing bij de jack niet helemaal groot genoeg is voor de plug van mijn koptelefoon, het past en werkt wel maar 't gaat niet helemaal van harte. Verder is alles lekker op maat en 't ziet er ook chique uit. Doel van 't hoesje is puur het voorkomen van krassen op de behuizing (scherm zal niet zo snel krassen), valbescherming biedt het niet of nauwelijks. Ik denk dat ik hem er niet altijd in zal doen, afhankelijk van waar ik heen ga of ik het nodig vind.

Ik vond dit een betere oplossing dan die Valenta dingen omdat die te strak zitten bij de knoppen en ik vind het vervelend de telefoon er steeds helemaal uit te moeten halen. Met zo'n magnetische flap kun je zo sneller bij je scherm.

EDIT: De opmerking over de headphone jack gaat over een Sennheiser koptelefoon, de meegeleverder in-ears van samsung zitten gewoon prima want die plug is een stuk compacter.

[ Voor 5% gewijzigd door Zak aarde op 26-01-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebruikt hier iemand zijn Omnia 7 in combinatie met een Parrot minikit slim? (of iets vergelijkbaars).

Ik had vanmorgen ineens dat de Omnia 7 de bluetooth verbinding maar niet stabiel kon houden. Ik hoorde de Parrot ongeveer om de 1 a 2 minuten bliepen ten teken dat hij verbinding maakte.
Op een gegeven moment was de Parrot het blijkbaar ook zat en schakelde zich helemaal uit.

Gisteravond bleef de verbinding wel stabiel, maar kreeg ik wel klachten dat ik zeer slecht verstaanbaar was (je klinkt als Darth Vader kreeg ik te horen).

Weet iemand toevallig waar in het toestel het bluetooth gedeelte zit? Als dat links onderin zit (met het scherm omhoog) dan zou het met de val te maken kunnen hebben. Daarentegen geloof ik dat ik voor het schademoment ookal niet al te best verstaanbaar was via deze carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:54:
Ik had eigenlijk verwacht dat alle geinstalleerde apps enz. automagisch terug zouden komen, maar dat is dus mooi niet zo.

oh wat ben ik blij!
De apps die je via de Zune software heb geinstalleerd zouden automatisch weer geinstalleerd moeten worden. Apps die je via marketplace op de telefoon hebt geinstalleerd helaas niet. Ik heb laast een reset naar factory settings gedaan en het duurde best even voordat alle apps via zune weer geinstalleerd waren.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldoni
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-11-2024
ppaddo schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 07:50:
Gebruikt hier iemand zijn Omnia 7 in combinatie met een Parrot minikit slim? (of iets vergelijkbaars).

Ik had vanmorgen ineens dat de Omnia 7 de bluetooth verbinding maar niet stabiel kon houden. Ik hoorde de Parrot ongeveer om de 1 a 2 minuten bliepen ten teken dat hij verbinding maakte.
Op een gegeven moment was de Parrot het blijkbaar ook zat en schakelde zich helemaal uit.

Gisteravond bleef de verbinding wel stabiel, maar kreeg ik wel klachten dat ik zeer slecht verstaanbaar was (je klinkt als Darth Vader kreeg ik te horen).

Weet iemand toevallig waar in het toestel het bluetooth gedeelte zit? Als dat links onderin zit (met het scherm omhoog) dan zou het met de val te maken kunnen hebben. Daarentegen geloof ik dat ik voor het schademoment ookal niet al te best verstaanbaar was via deze carkit.
Ik gebruik de minikit (V1.31) zonder problemen, koppelt prima en kwaliteit is volgens de ontvangers goed. In ieder geval stukken beter dan het wegvallen van de Volvo telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
goldoni schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:08:
[...]

Ik gebruik de minikit (V1.31) zonder problemen, koppelt prima en kwaliteit is volgens de ontvangers goed. In ieder geval stukken beter dan het wegvallen van de Volvo telefoon.
Hmmzz. De mijne is een V1.10. Ik zie nu op de website van Parrot dat je die Minikits kan updaten. Dat ga ik vanmiddag dus maar eens doen. Kijken of het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lg102
Er zijn een aantal cases beschikbaar van Case-Mate.

http://www.case-mate.com/...Samsung-Omnia-7-Cases.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 13:58
Jups, ik krijg de "Barely There" case normaal deze of ten laatste volgende week. Ik zal dan mijn ervaring ermee laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb op dit moment een Galaxy S, maar vergeleken met WP7 is Android maar een rommeltje als ik dit zo zie. De aanpak en interface van WP7 is in ieder geval wel mijn smaak. Daarbij het strakke design van de Omnia 7.... iemand die wil ruilen? :P Ik krijg wel serieus de neiging om over te stappen op WP7, mooi spul hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 20:41

The_Scarabial

MTB for life!

GSamson schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:53:
[...]

Jups, ik krijg de "Barely There" case normaal deze of ten laatste volgende week. Ik zal dan mijn ervaring ermee laten weten.
Die safeskin van hun lijkt me ook wel wat.

Nu net een paar uur aan het stoeien met de omnia 7. Damn wat een snelheid, had hiervoor de omnia 1 en die was traaaaaaag.

[ Voor 17% gewijzigd door The_Scarabial op 28-01-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agdi01
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-01-2022
Hoe kun je binnen de samsung Omnia 7 de voorvertoning van je sms in je lockscreen uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, volgens mij moet mijn Omnia 7 maar weer terug naar de reparateur. Mijn scherm is dan wel mooi gerepareerd, maar ik heb er allerlei vage klachten voor terug gekregen. :(
  • Bluetooth verbindingen met mijn Minikit Slim V1.10 zijn uiterst wisselvallig. De ene keer gaat het best aardig, de volgende keer ben ik niet bereikbaar of niet te verstaan. Ook valt de BT verbinding regelmatig weg of wordt na verloop van tijd helemaal niet in stand gehouden. Een headset van Sony houdt wel verbinding, maar ook daar vind ik de geluidskwaliteit erg slecht..
  • Het geluid tijdens telefoongesprekken valt soms ineens weg. De verbinding blijft in tact, maar ik hoor niets meer en datzelfde geldt voor de andere kant van de lijn.
  • soms is het toestel gewoon niet bereikbaar ondanks een meer dan prima signaal ontvangst. De beller krijgt dan direct mijn voicemail.
Voordat ik het toestel ter reparatie aanbood was dit absoluut niet het geval!
Voor de zekerheid ga ik vanavond mijn buurvrouw lief aankijken of ik haar minikit even mag gebruiiken om uit te sluiten dat het niet aan dat apparaat ligt. Zoals hierboven al eens vermeld is, moet deze combi prima kunnen werken.

Is er iemand anders met een Omnia 7 die boevnstaande klachten herkent? Ik ben namelijk als de dood dat ik bij de reparateur weer afgewimpeld ga worden dat het aan de carkit ligt en aan slecht ontvangst op dat moment.Of dat ze het gaan onderzoeken, ik 50 euro mag betalen en dat er vervolgens niets gevonden wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door PaT op 01-02-2011 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het geluid tijdens telefoongesprekken valt soms ineens weg. De verbinding blijft in tact, maar ik hoor niets meer en datzelfde geldt voor de andere kant van de lijn.
Datzelfde probleem heb ik soms ook als ik mijn pa bel, maar we dachten eigenlijk dat het aan zijn telefoon lag (mijn oude HTC Touch Pro). Verder heb ik het nog nooit met iemand gehad.
soms is het toestel gewoon niet bereikbaar ondanks een meer dan prima signaal ontvangst. De beller krijgt dan direct mijn voicemail.
Ook iets dat ik vorig jaar regelmatig heb meegemaakt bij T-Mobile, ongeacht de telefoon.

.edit: oh ja, da's waar ook, ik moet m'n contract bij T-mobile nog opzeggen, ik stap over naar Vodafone :). Mag ik deze maand nog wel even 165 euro aan beltegoed opbellen :(. Weet iemand nog leuke belspelletjes e.d.? :P

[ Voor 50% gewijzigd door .oisyn op 01-02-2011 10:32 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het -wel verbinding hebben maar geen geluid- probleem wordt steeds interessanter. Gisteren sprak ik met iemand en whoppa, weg geluid aan beide kanten. Ik besloot hem maar eens op de speaker te zetten en volgens mij had ik toen ineens weer geluid. Helaas besloot de persoon aan de andere kant precies op dat moment op te hangen, dus een gedegen test heb ik nog niet kunnen doen. Hopelijk dat ik dat op korte termijn hier kan melden.

Overigens viel mij zojuist iets eigenaardigs op van WP7. Je hebt wel een 'smiley-toets', maar vervolgens worden die smileys gewoon als karakters weergegeven en niet als een getekende smiley. Daar had Microsoft ook wel wat aandacht aan mogen besteden.

De agenda functionaliteit moet echt verbeterd worden in de toekomst. Het relatief beperkte aantal uren dat je ziet is echt onnodig, zeker in portrait modus. Ook het maandoverzicht vind ik slecht. Je afspraken springen er helemaal niet goed uit.
SMS functionaliteit met de conversation style hoeft van mij eigenlijk ook niet. Gewoon een lijst met berichten volstaat voor mij prima

Al met al is het nu nog iets te veel eye candy en iets te weinig op functionaliteit gericht.

Het toestel zelf vind ik echt schitterend, maar had van mij eigenlijk wel een beetje kleiner gemogen. 3,5 inch had voor mij ideaal geweest.
Daarnaast heb ik nog steeds de mms instellingen van Vodafone niet goed staan, waardoor ik die berichten niet rechtstreeks kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ppaddo schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:26:
Overigens viel mij zojuist iets eigenaardigs op van WP7. Je hebt wel een 'smiley-toets', maar vervolgens worden die smileys gewoon als karakters weergegeven en niet als een getekende smiley. Daar had Microsoft ook wel wat aandacht aan mogen besteden.
En dan, zodat je zeker weet dat de smiley er alleen uitziet zoals jij bedoelt op een WP7 telefoon? Neem bijvoorbeeld de :P. Die ziet er op t.net heel anders uit dan op menig ander forum. Meestal is het een smiley die z'n tong uitsteekt, wat toch een andere lading heeft dan de :P die meer lollig bedoeld is. Wat dat betreft prefereer ik gewoon textuele smileys :). Misschien hebben ze er toch meer aandacht aan besteed dan jij denkt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 02-02-2011 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Persoonlijk geef ik vaak de voorkeur aan de text smilies voor in de plaats van de getekende/animeerde smilies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justdowner
Service manual voor Omnia 7 (via xda)

http://www.multiupload.com/CUN3FHGZU6

Wachtwoord: samfirmware.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naar aanleiding van een post in het HTC Trophy 7 topic, hierbij ook even een link om je Omnia 7 te voorzien van een vrolijk patroontje!

http://www.gelaskins.com/store/skins/phones/Samsung_Omnia_7

@Hyperion hieronder. Ik zag dat ook zojuist. Zal wel een typefoutje zijn...

[ Voor 16% gewijzigd door PaT op 03-02-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Designed for the HTC Samsung Omnia 7
3M Technology for easy application and clean removal
Skin protects the back and sides of the HTC Sprint Hero
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:09
Ben benieuwd of zo'n skin wat is, zit eraan te denken om het om mijn omnia te doen (ik krijg hem morgen denk ik :D), want krast een omnia snel? nog bar weinig mensen gevonden, maar zo'n skin bied natuurlijk wel iets protectie en het is best mooi dus misschien dat ik er 1 bestel.

Al iemand die hem eromheen heeft? De microsoft employee had hem besteld dus misschien dat die een foto wil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
LeVortex schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:59:
Ben benieuwd of zo'n skin wat is, zit eraan te denken om het om mijn omnia te doen (ik krijg hem morgen denk ik :D), want krast een omnia snel? nog bar weinig mensen gevonden, maar zo'n skin bied natuurlijk wel iets protectie en het is best mooi dus misschien dat ik er 1 bestel.

Al iemand die hem eromheen heeft? De microsoft employee had hem besteld dus misschien dat die een foto wil maken?
Zal Tom eens vragen een foto te maken, mijne is onderweg, duurt 3 weken ($4 verzendkosten ipv $20 voor 3 dagen)

Hierbij de foto http://twitpic.com/3wgyyk

[ Voor 3% gewijzigd door Matthijs Hoekstra op 05-02-2011 00:22 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeke1984
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 19:52
Heel toevallig ppaddo heb ik de laatste dagen opeens ook last van wegvallende verbinding samen met mijn Parrot Mki 9100. Van beide kanten geen geluid, wel kan ik gewoon voicecallen en bellen, want de telefoon aan de andere kant wordt gewoon opgenomen. Je hoort alleen niets.

Ander probleempje dat ik tot nu toe heb is een tweetal updates van het verkeer en rocket riot ofzo, deze keren steeds terug, blijven op pending staan en verdwijnen dan van de lijst. Net alsof ie 3 time outs krijgt en ze dan maar weer opnieuw op de lijst zet bij het opnieuw opstarten van de marketplace...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Heb mijn omnia binnen gekregen. Ik vind de people hub behoorlijk nutteloos omdat daar dus me 1000 contacten instaan die van me oude hotmail komen, het OS is wel echt super snel. Nog even alle instellingen zo instellen als ik het wil. Het scherm is echt super, de kleuren spatten er gewoon af. Telefoon zelf is behoorlijk groot, wist ik natuurlijk, echt een mooi toestel, nu even me spelen.

Ook met bellen is dat super erritant omdat er natuurlijk 1000 contacten zonder nummer instaan omdat je die nooit belt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

De contacten lijst is inderdaad irritant, ik vind het helemaal geen probleem dat ik meerdere informatie per contact kan invullen en dat deze ook blijft updaten enz. Maar ze moeten een systeem maken waarbij je ook gewoon een normale telefoon lijst kan kiezen. WP7 kiest al voor een sort van tab systeem, maak er 1 voor je telefoonlijst en 1 voor al je contacten.

Ik verwacht ook wel dat MS dit zal gaan veranderen, maar nu is het nog wat irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Daarom zou ik ook gewoon een Live ID aanmaken speciaal voor je telefoon, en dan je eigen Live ID toevoegen als 2e account waarop je contact synchronization uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Behalve dat het best handig is om bij elkaar te hebben, alleen je moet ook gewoon in dat systeem een aparte telefoonlijst hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar dan begrijp ik het niet. Je wilt dus wel al die contacten op je telefoon, maar je wilt er niet doorheen scrollen als je een nummer zoekt? Waarom gebruik je de zoek- of letterfunctie dan niet gewoon? Ik heb zelf iets van 300 contacten in mijn telefoon mét nummer staan, ik ga er echt niet doorheenscrollen op zoek naar de persoon. En de personen die ik het meest bel (vrouw, ouders) heb ik gepind op m'n homescreen. Ook werk ik veel vanuit m'n call history als ik iemand moet bellen die ik onlangs nog heb gesproken.

Ik vind het trouwens wel jammer dat je geen groepen kunt indelen.

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 04-02-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik weet niet waar jij 300 mensen met nummer vandaan haalt (FB?), maar ik kom niet aan zulke hoeveelheden. Ik zou het ook niet prettig vinden, veel mensen hoef ik niet te bellen, tevens ook niet mensen die ik in mijn contactenlijst van mijn mail heb staan, toch is het wel handig dat ik die makkelijk kan emailen doordat ze in mijn contactpersonen staan.

Met een telefoonlijst bedoel ik dan ook niet specifiek een lijst waar iedereen instaat met een telefoonnummer, zelf gebruik ik FB enz niet, dus ik weet niet of die daar ook nummers mee doet synchroniseren, maar ik wil dus echt een lijst met de mensen die ik wil bellen en een lijst waar gewoon iedereen in staat om te kunnen mailen enz.
Een groepen systeem zoals jijzelf mist, zou dan ook kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Benjamin- schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:26:
Ik weet niet waar jij 300 mensen met nummer vandaan haalt (FB?)
Ik maak ook geen gebruik van Facebook. Het zijn nummers van zo'n 15 jaar telefoongebruik. Je hebt gelijk dat ik ongeveer de helft kan verwijderen aangezien ik die al 10 jaar niet meer gesproken heb en niet eens weet of het nummer nog klopt :). Maar dan nog, een lijst van 100 a 150 mensen scroll je ook niet even doorheen. Maar de zoekfunctie of bladeren op voorletter is ook gewoon vlot accessible vanuit de lijst, dus waarom zou je die niet willen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeZ
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-05 02:29
leeke1984 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:26:
........
Ander probleempje dat ik tot nu toe heb is een tweetal updates van het verkeer en rocket riot ofzo, deze keren steeds terug, blijven op pending staan en verdwijnen dan van de lijst. Net alsof ie 3 time outs krijgt en ze dan maar weer opnieuw op de lijst zet bij het opnieuw opstarten van de marketplace...
Dit probleem heb ik ook gehad met "Het verkeer".
Uiteindelijk verwijderd en opnieuw geïnstalleerd....nergens meer last van. Wellicht weer bij de volgende update, maar dat zal de tijd uitwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

.oisyn schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:57:
[...]

Ik maak ook geen gebruik van Facebook. Het zijn nummers van zo'n 15 jaar telefoongebruik. Je hebt gelijk dat ik ongeveer de helft kan verwijderen aangezien ik die al 10 jaar niet meer gesproken heb en niet eens weet of het nummer nog klopt :). Maar dan nog, een lijst van 100 a 150 mensen scroll je ook niet even doorheen. Maar de zoekfunctie of bladeren op voorletter is ook gewoon vlot accessible vanuit de lijst, dus waarom zou je die niet willen gebruiken?
Ik wil een zo'n schoon mogelijke lijst en op dit moment vind ik het een rotzooitje, ik wil die email adressen enz als iets wat ik kan kiezen wanneer ik een email stuur, niet iets wat ik zie wanneer ik iemand wil bellen.
Tevens heb ik geen 300, 150, 100 of 50 telefoonnummers in mijn lijst staan. Als ik iemand niet hoef te telefoneren dan hoef ik ook geen nummer.

[ Voor 8% gewijzigd door Benjamin- op 04-02-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tja, de people hub is nou eenmaal niet louter om mensen te bellen. Het is waar je begint als je, op wat voor manier dan ook, contact met iemand op wil nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
jah maar als ik een berichtje maak staan er dus ook al die 1000 mensen en zelfs met de search staan er dus contacten waar je geen nummer van hebt, dus dan denk je hem te hebben, maar toch niet. Groepen mis ik eigenlijk niet. Het is echt alleen die people hub.

Ik baal wel heel gruwelijk van die marketplace, ene app nog mooier dan de ander, allemaal een dollar, achjah ik wist het van te voren. Maar sommige apps maken wel gruwelijk goed gebruik van panorama en van de kleuren, spelletjes van xboxlive (de demo's) zijn ook wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LeVortex schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 22:12:
jah maar als ik een berichtje maak staan er dus ook al die 1000 mensen en zelfs met de search staan er dus contacten waar je geen nummer van hebt, dus dan denk je hem te hebben, maar toch niet. Groepen mis ik eigenlijk niet. Het is echt alleen die people hub.

Ik baal wel heel gruwelijk van die marketplace, ene app nog mooier dan de ander, allemaal een dollar, achjah ik wist het van te voren. Maar sommige apps maken wel gruwelijk goed gebruik van panorama en van de kleuren, spelletjes van xboxlive (de demo's) zijn ook wel leuk.
Voordat dit topic weer dicht gaat wegens off-topic geleuter, Er is en speciaal topic over het WP7 OS, waar een discussie over de people hub thuis hoort.

Ook de marketplace heeft zijn eigen topic gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
  • Laatst online: 31-05 09:14
ppaddo schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:26:
Het -wel verbinding hebben maar geen geluid- probleem wordt steeds interessanter. Gisteren sprak ik met iemand en whoppa, weg geluid aan beide kanten. Ik besloot hem maar eens op de speaker te zetten en volgens mij had ik toen ineens weer geluid. Helaas besloot de persoon aan de andere kant precies op dat moment op te hangen, dus een gedegen test heb ik nog niet kunnen doen. Hopelijk dat ik dat op korte termijn hier kan melden.
Ook hier last van hetzelfde probleem. Door deze flaw (samen met een rare afdruk in het scherm) had ik besloten mijn telefoon terug te sturen voor een nieuwe. Deze heb ik gekregen (heb nu 2 batterijen 8)) maar het probleem van wegvallende communicatie is er bij de nieuwe nog steeds. Re-te irritant dat beide partijen soms voor wel 10 seconde niet kunnen communiceren. Ik heb het bij ongeveer de helft van de gesprekken! Soms werkt het bij mij inderdaad ook om te muten of speaker te toggelen, maar lang niet altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeke1984
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 19:52
Ik heb een theorie, maar nog niet volledig kunnen testen. Het wegvallen van geluid komt denk ik door het gebruik van zune media player of niet. Nl. Wanneer ik mijn telefoon uit en aan zet werkt mijn telefoon, ik weet dat ik toevallig de laatste keer dat ik het had, daarvoor muziek had geluisterd. Ik kan me dus voorstellen dat een nr dat in pauze staat (vanwege het met de sneltoets (volumeknop) kunnen drukken op play/pause) door het apparaat wordt gezien als geluid dat weergegeven moet worden over het 3rd party apparaat (bijv een carkit).

Misschien kunnen ppaddo en elimination dit ook eens uittesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leeke1984 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:56:
Ik heb een theorie, maar nog niet volledig kunnen testen. Het wegvallen van geluid komt denk ik door het gebruik van zune media player of niet. Nl. Wanneer ik mijn telefoon uit en aan zet werkt mijn telefoon, ik weet dat ik toevallig de laatste keer dat ik het had, daarvoor muziek had geluisterd. Ik kan me dus voorstellen dat een nr dat in pauze staat (vanwege het met de sneltoets (volumeknop) kunnen drukken op play/pause) door het apparaat wordt gezien als geluid dat weergegeven moet worden over het 3rd party apparaat (bijv een carkit).

Misschien kunnen ppaddo en elimination dit ook eens uittesten?
Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik sinds mijn Sony-Ericsson headset gebruik ik geen problemen meer heb gehad. Daarnaast had ik het probleem van het wegvallend geluid zonder dat het toestel verbonden was met een headset. Overigens heb ik er de afgelopen week (volgens mij) geen last van gehad.

Over een weekje, misschien twee krijg ik mijn nieuwe leasebak met geïntegreerde bluetooth carkit (MoBridge van Skoda/VAG). Ik hoop zo dat het toestel daar probleemloos mee werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

mulder

ik spuug op het trottoir

Net voor m'n werk de Omnia 7 gekregen en uiteraard zeer content. Ik heb alleen twee problemen waar ik zo niet van weet of het toestel niet goed is of dat het aan WP7 ligt. Collega heeft de problemen niet, maar dat hoeft niets te zeggen. (Hoop ik eigenlijk niet ;))

1) GSM Verbinding valt weg, maar maakt niet opnieuw verbinding. Ik zet flightmode aan en uit om weer verbinding te krijgen. Toen op een moment de telefoon in de buurt van m'n wekkerradio kwam kreeg ik wel steeds (en heel hard) die typische telefoon verstoring over de box; het lijkt dus wel of er signalen verzonden of ontvangen worden.

2) Thuis aan de WiFi: WiFi plat (Op aanwezig laptop en X10 ook)

Waarschijnlijk breng ik de telefoon terug, ik kan toch weinig vinden qua vergelijkbare problemen op inet, maar wie weet :)

oogjes open, snaveltjes dicht

• LeVortex
mulder schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:50:
Net voor m'n werk de Omnia 7 gekregen en uiteraard zeer content. Ik heb alleen twee problemen waar ik zo niet van weet of het toestel niet goed is of dat het aan WP7 ligt. Collega heeft de problemen niet, maar dat hoeft niets te zeggen. (Hoop ik eigenlijk niet ;))

1) GSM Verbinding valt weg, maar maakt niet opnieuw verbinding. Ik zet flightmode aan en uit om weer verbinding te krijgen. Toen op een moment de telefoon in de buurt van m'n wekkerradio kwam kreeg ik wel steeds (en heel hard) die typische telefoon verstoring over de box; het lijkt dus wel of er signalen verzonden of ontvangen worden.

2) Thuis aan de WiFi: WiFi plat (Op aanwezig laptop en X10 ook)

Waarschijnlijk breng ik de telefoon terug, ik kan toch weinig vinden qua vergelijkbare problemen op inet, maar wie weet :)
Nog niet heel veel gebeld of wat dan ook, maar ik heb niks geen last van wegvallende verbindingen, tenminste internet werkt gewoon, sms'en ook.

Thuis neem ik aan dat het altijd over wifi gaat, er staat tenminste een wifi icoontje met streepjes. Ook geen last van verstoring over boxen. Ik zou inderdaad hem inderdaad maar snel laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-08 10:51
Heb het al vaker gevraagd in het topic maar nog steeds lukt het mij nog niet om te tetheren met mijn tmobile abbo. Ik heb nu wel de drivers geinstalleerd en zie bij apparaten een modem staan en gebruik *99# als nummer.

Maar ik krijg nog steeds geen verbinding en ja mijn omnia staat ook op usb tether mode (via diag menu)

Kan iemand mij vertellen met een tmobile internet plus abbo hoe hij internet krijgt op ze laptop??
Heb je bijvoorbeeld nog wachtwoorden nodig? (verschillende gevonden op internet maar niks werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Laatst online: 20-08 08:11
mulder schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:50:

Probeer eens een andere sim-kaart erin te doen, misschien is de sim-kaart niet helemaal goed.

Ik heb de problemen in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier gisteren ook weer een geluid-drop terwijl de verbinding wel in de lucht blijft. Dit keer weer met een ander persoon, dus de schuldige lijkt steeds meer mijn Omnia 7 te zijn.
Op speaker zetten had dit keer geen resultaat...

Het vervelende is dat het zo ad-random en ook redelijk sporadisch gebeurt, dat een eventuele reparatiedienst dit natuurlijk nooit gaat achterhalen.

Zijn er al personen die dit probleem hebben die hem wel terug gebracht hebben. Wat zijn jullie ervaringen? Sindsdien wel goede verbindingen of nog steeds van hetzelfde laken en pak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Ben nieuw hier en heb sinds half december ook een Omnia 7.
Het geluid wegval probleem heb ik ook en ik heb geen carkit dus het is echt de Omnia en het is volledig willekeurig met wie ik aan de telefoon ben.
En, wat nog veel vervelender is; ik heb een probleem
met het wegvallen van de verbinding; van de heflt van de gesprekken wordt zomaar de verbinding verbroken.
Ik weet niet zeker of het wellicht komt doordat ik met mijn oor het scherm aanraak maar dat zou eigenlijk ook niet mogen omdat het scherm zichzelf uitschakelt als je het dicht bij je oor houdt.
Toch hou ik tegenwoordig mijn telefoon zo spastisch mogelijk stil maar de verbinding blijft verbroken worden.
Van Samsung klantenservice een code gekregen voor een reset, dus niet via "Settings", reset nog niet gedaan.

Vroeg me af of er iemand is die dit probleem ook heeft of weet hoe het komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:15:
Van Samsung klantenservice een code gekregen voor een reset, dus niet via "Settings", reset nog niet gedaan.

Vroeg me af of er iemand is die dit probleem ook heeft of weet hoe het komt?
En heeft die resetcode al enig resultaat gehad?

Het voorval dat de verbinding helemaal wegviel heb ik ook een wel een enkele keer gehad en die keren verweet ik inderdaad een iets te slome nabijheidssensor. Ik zal er eens op letten.

Vandaag overigens toch weer een gesprek gehad waar het geluid weg viel. Wat ik wel opvallend vind is dat als je dan opnieuw belt het me nooit overkomen is dat het geluid WEER wegviel. dat is eigenlijk toch best apart.

Ik wacht nog even de ervaring van Katelijne af voor wat betreft die code en dan ga ik denk ik maar weer een paar weken met mijn Xperia X1 aan de slag... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:09:
[...]

En heeft die resetcode al enig resultaat gehad?

Het voorval dat de verbinding helemaal wegviel heb ik ook een wel een enkele keer gehad en die keren verweet ik inderdaad een iets te slome nabijheidssensor. Ik zal er eens op letten.

Vandaag overigens toch weer een gesprek gehad waar het geluid weg viel. Wat ik wel opvallend vind is dat als je dan opnieuw belt het me nooit overkomen is dat het geluid WEER wegviel. dat is eigenlijk toch best apart.

Ik wacht nog even de ervaring van Katelijne af voor wat betreft die code en dan ga ik denk ik maar weer een paar weken met mijn Xperia X1 aan de slag... :(
Gebruik je de wekkerfunctie op je Omnia7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:52:
[...]

Gebruik je de wekkerfunctie op je Omnia7?
Nee, nog nooit gebruikt zelfs. Ik gebruik soms de Zune player, IE, agenda en af en toe een spelletje. Meer niet.

Vanmiddag mag ik mijn nieuwe auto ophalen. Ik ben benieuwd of de Omnia 7 probleemloos werkt met de ingebouwde bluetooth set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42
Ik heb sinds kort dat mijn Internet Explorer geen verbinding meer wil/kan maken.
Het icoontje geeft dan nog wel G / 3G / 3G+ aan, ook voldoende streepjes. Ook kan ik gewoon nog email syncen en andere data-services gebruiken zoals Beezz, Youtube.

Maar als ik dan IE opstart en een pagina probeer te openen krijg ik steevast "We're having trouble displaying this page. Refresh the page or try again later".
Dat laatste helpt dus niet. Het enige wat helpt is de telefoon herstarten.
Heb het nu ik denk een week en het gebeurt tegenwoordig bijna dagelijks, dus toch wel erg vervelend. Gelukkig start de telefoon erg snel op; maar toch zou dit niet moeten hoeven. De eerste maanden heb ik de telefoon slechts sporadisch moeten herstarten ivm. de Marketplace bug.

Iemand die dit herkent?
Iemand die enig idee heeft waar ik dit probleem kan aankaarten bij Samsung en/of Microsoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een vraagje aan de techneuten onder jullie. Is de implementatie van bluetooth in Windows Phone 7 of specifiek deze Omnia 7 afwijkend van de BT implementatie van WM6.x?

Ik vraag dit omdat ik vandaag een nieuwe auto heb gekregen met BT ingebouwd. Deze installatie ziet mijn Omnia 7, stuurt een verificatiecode naar het toestel, meldt zelfs dat het 'connecting' is en dan vervolgens, 'cannot connect to mobile phone'. Uitermate frustrerend uiteraard.

De auto ziet overigens mijn Omnia 7 alleen als ik in het bluetooth menu ben. Als ik BT 'gewoon' aan heb, maar bijvoorbeeld in het homescreen ben, dan is de telefoon ineens niet zichtbaar. Dit lijkt mij niet helemaal logisch.

Kan iemand mij een beetje verlichten over dit onderwerp. Kan ik nog iets instellen zodat deze VW RNS510 look-a-like alsnog mijn telefoon gaat verbinden? In WP7 kan ik in ieder geval niets instellen voor wat betreft BT behalve aan of uit. Ik heb eerlijk gezegd een beetje het idee dat het aan het feit is dat de Omnia 7 continu 'searching' aangeeft, zelfs als hij de BT van de auto heeft 'gezien'.

Edit @Hieronder. Zoals vermeld een "VW RNS 510 look-a-like, namelijk een Skoda Columbus navigatie met het (gelijk aan) af fabriek geinstalleerde BT systeem.

[ Voor 6% gewijzigd door PaT op 16-02-2011 22:13 . Reden: even type toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

ppaddo schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:35:
Even een vraagje aan de techneuten onder jullie. Is de implementatie van bluetooth in Windows Phone 7 of specifiek deze Omnia 7 afwijkend van de BT implementatie van WM6.x?

Ik vraag dit omdat ik vandaag een nieuwe auto heb gekregen met BT ingebouwd. Deze installatie ziet mijn Omnia 7, stuurt een verificatiecode naar het toestel, meldt zelfs dat het 'connecting' is en dan vervolgens, 'cannot connect to mobile phone'. Uitermate frustrerend uiteraard.

De auto ziet overigens mijn Omnia 7 alleen als ik in het bluetooth menu ben. Als ik BT 'gewoon' aan heb, maar bijvoorbeeld in het homescreen ben, dan is de telefoon ineens niet zichtbaar. Dit lijkt mij niet helemaal logisch.

Kan iemand mij een beetje verlichten over dit onderwerp. Kan ik nog iets instellen zodat deze VW RNS510 look-a-like alsnog mijn telefoon gaat verbinden? In WP7 kan ik in ieder geval niets instellen voor wat betreft BT behalve aan of uit. Ik heb eerlijk gezegd een beetje het idee dat het aan het feit is dat de Omnia 7 continu 'searching' aangeeft, zelfs als hij de BT van de auto heeft 'gezien'.
Misschien is het handig je type en merk auto er bij te vermelden. Mijn Omnia 7 doet het overigens zonder problemen op een JVC KD-R801 autoradio met Bluetooth.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
c70070540 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:13:
[...]

Misschien is het handig je type en merk auto er bij te vermelden. Mijn Omnia 7 doet het overigens zonder problemen op een JVC KD-R801 autoradio met Bluetooth.
Type, revisie, auto met jaar van het model, sommige carkits hebben 5 verschillende revisies, en daar zitten dan ook weer verschillende versies software op. RNS510 uit volkswagen is zo'n voorbeeld. Soms is het gewoon een wonder dat het wel werkt lijkt het :)

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Is er geen standaard op dit gebied die ervoor zorgt dat je telefoon met elke radio werkt?

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Relief2009 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:45:
Is er geen standaard op dit gebied die ervoor zorgt dat je telefoon met elke radio werkt?
Ja en nee, niet elke implementatie van een standaard werkt even goed...
Met mijn HTC Snap had ik grote problemen met mijn Citroen C4 Picasso met Bluetooth ingebouwd, maar met de radio die ik nu heb, werkte hij wel weer goed.. Allebei volgens de Bluetooth standaard, maar verschillend resultaat helaas.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er Omnia 7 bezitters die toevallig in de buurt van de regio Rotterdam wonen die mij een keertje zouden willen helpen?

Ik heb het inmiddels zover dat er verbinding is met bluetooth in mijn nieuwe auto. De verbinding is echter op zijn positiefst gezegd nogal matig. Net zoals met de Parrot minikit Slim valt de verbinding gewoon weg. Dat is an sich wel te verwachten aangezien het in-car BT systeem in mijn auto op het systeem van Parrot gebaseerd is.

Ik heb hier echter al gelezen dat verbindingen met Parrot carkits probleemloos verliepen. Ik zou, voordat ik terug ga naar de winkel dan ook graag de proef op de som willen nemen door een andere Omnia 7 aan te sluiten op het systeem om zo exact de schuldige in dit verhaal aan te kunnen wijzen.

Mocht er iemand zo enorm aardig zijn om hier even aan mee te werken (ik ben dan echt in 10 minuten weer weg) dan zie ik je reactie graag via DM tegemoet. Alvast onwijs bedankt!

[edit]
Owkee, Google is my friend! Ik ben dus blijkbaar niet de enige die wat problemen heeft met z'n bluetooth op de Samsung Omnia 7

http://windows7intouch.bl...-bluetooth-revisited.html

Daarnaast zag ik dat de Omnia 7 volgens Parrot zelf compatible zou moeten zijn met de minikit Slim die ik heb. Nou, de mijne niet dus! :(

Ik ga maar weer eens langs bij mijn vrienden op de Oudedijk in Rotterdam.

[ Voor 19% gewijzigd door PaT op 20-02-2011 18:31 . Reden: artikel gevonden over bluetooth problemen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-08 14:10
Ik weet niet of dit hier is toegestaan (so correct me if it's not) maar indien er mensen zijn die in dit topic meekijken met de intentie om de Omnia 7 te kopen of devs die graag een tweede WP7 phone willen: ik doe die van mij in de verkoop i.v.m. een nieuw toestel dat ik van het werk heb gekregen. Mijn Omnia 7 verkeert, natuurlijk, in nieuwstaat. Vraagprijs: € 289,- Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
Zit met spanning te wachten op mijn Omnia 7. Als het goed is komt TNT maandag voor een dichte deur (ze komen altijd als ik niet thuis ben), dinsdag misschien voor een dichte deur (ben kort weg, maar de magie van TNT is sterk), en woensdag kan ik hem dan van het postkantoor halen.

Heb ook al gezocht naar een case, en overweeg op dit moment de Noreve Tradition Leather:
http://www.noreve.com/lan...00_Omnia_7_Tradition.html
Niet goedkoop, maar Noreve staat wel bekend als een merk dat écht waar voor je geld biedt. Verder ook de enige degelijke 'flip-case' die ik tegengekomen ben.
Dat is voor mij namelijk wel een vereiste: ik heb een hekel aan hoesjes waar je hem in schuift, omdat die het geluid van de telefoon heel erg dempen als hij af gaat of muziek afspeelt, en ze vereisen een tweede hand in gebruik. Flip hoesjes zijn vaak met 1 hand te openen.

Bovendien zit een flip hoesje aan het toestel vast (duh), dus mocht hij uit mn hand vallen / gestoten worden tijdens gebruik is er nog steeds kans op bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
cPT.cAPSLOCK schreef op zondag 27 februari 2011 @ 01:53:
Zit met spanning te wachten op mijn Omnia 7. Als het goed is komt TNT maandag voor een dichte deur (ze komen altijd als ik niet thuis ben), dinsdag misschien voor een dichte deur (ben kort weg, maar de magie van TNT is sterk), en woensdag kan ik hem dan van het postkantoor halen.

Heb ook al gezocht naar een case, en overweeg op dit moment de Noreve Tradition Leather:
http://www.noreve.com/lan...00_Omnia_7_Tradition.html
Niet goedkoop, maar Noreve staat wel bekend als een merk dat écht waar voor je geld biedt. Verder ook de enige degelijke 'flip-case' die ik tegengekomen ben.
Dat is voor mij namelijk wel een vereiste: ik heb een hekel aan hoesjes waar je hem in schuift, omdat die het geluid van de telefoon heel erg dempen als hij af gaat of muziek afspeelt, en ze vereisen een tweede hand in gebruik. Flip hoesjes zijn vaak met 1 hand te openen.

Bovendien zit een flip hoesje aan het toestel vast (duh), dus mocht hij uit mn hand vallen / gestoten worden tijdens gebruik is er nog steeds kans op bescherming.
Er is ook nog de officiele Samsung case mocht je flipcases willen vergelijken. Ik heb 2 pagina's terug foto's geplaatst van die case. Verder bieden dit soort hoesjes meer krasbescherming dan valbescherming, met een hoge val breekt 't scherm toch wel, hoesje of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Zak aarde schreef op zondag 27 februari 2011 @ 10:19:
Er is ook nog de officiele Samsung case mocht je flipcases willen vergelijken. Ik heb 2 pagina's terug foto's geplaatst van die case. Verder bieden dit soort hoesjes meer krasbescherming dan valbescherming, met een hoge val breekt 't scherm toch wel, hoesje of niet.
Klopt, ik heb die van samsung gezien. Maar persoonlijk vind ik die niet echt mooi. En ja, ik weet dat het voornamelijk om krasbescherming gaat - maar alle beetjes helpen, wat mij betreft. Ik heb een paar keer meegemaakt dat een dergelijk hoesje toch bij een val (van +- 1,20 met wat beginsnelheid, die kerel stopte zn telefoon naast zn broekzak in plaats van er in) gered was doordat het leer de kracht wat absorbeerde. Kleine kans natuurlijk, maar mooi meegenomen.
Alsnog bedankt voor je opmerkingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
  • Laatst online: 20-08 18:02
Even een vraagje voor de Omnia 7 eigenaren:

Ik krijg vandaag de kans om mijn Trophy om te ruilen voor een Omnia als ik wil. Ook ik had last van verbindingsproblemen, maar bij mij was de 3G ontvangst ronduit brak in 90% van de gevallen. (0 streepjes waar een nokia X6 er 6 toonde). Ook viel de verbinding sporadisch weg tijdens telefoongesprekken. Na 2 keer terugsturen, 7 weken, en wat gepruts bij Coolblue is het nog steeds niet opgelost, vandaag zou ik dan als "compensatie" een nieuwe telefoon mogen uitkiezen :)

Maargoed de vraag dus; ik heb de omnia een keer snel in de winkel bekeken, maar de kleuren van de tiles leken niet echt te kloppen bij alle kleuren anders dan bruin. Echt overdreven(?). Mijn vraag is nu is dat normaal? Is dat te veranderen? Of moet ik daar gewoon aan wennen omdat ik nu een trophy gewend ben?
Wat filmpjes op youtube gekeken met trophy vs omnia en daar leek het verschil niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Ik zou zeker voor de Samsung gaan. Mijn vrouw heeft de Trophy, en ik de Samsung, en naar mijn mening is de Samsung toch echt mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jkommeren schreef op maandag 28 februari 2011 @ 07:47:
Even een vraagje voor de Omnia 7 eigenaren:

Maargoed de vraag dus; ik heb de omnia een keer snel in de winkel bekeken, maar de kleuren van de tiles leken niet echt te kloppen bij alle kleuren anders dan bruin. Echt overdreven(?). Mijn vraag is nu is dat normaal? Is dat te veranderen? Of moet ik daar gewoon aan wennen omdat ik nu een trophy gewend ben?
Wat filmpjes op youtube gekeken met trophy vs omnia en daar leek het verschil niet zo groot.
De Omnia heeft door het S-AMOLED scherm meer 'spetterende' kleuren dat het S-LCD scherm van de Trophy. De een kan dit overdreven vinden, de ander zal het als mooier ervaren. Ikzelf ben erg tevreden over het scherm. Alleen wit is in mijn beleving niet 100% wit door het scherm. An sich niet zo'n probleem, maar als je hem vergelijkt met een ander toestel zal dat waarschijnlijk wel opvallen.
De zwartwaarden van de Omnia 7 zijn daarentegen ronduit griezelig goed. Soms moet ik echt kijken waar de rand overgaat in het scherm (heeft ook wel met lichtinval te maken).

Qua formaat ontlopen die twee elkaar erg weinig, dus dat zou geen dealbreaker moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Nog een voordeel aan de Omnia is dat deze NAND-geheugen heeft in plaats van een onbereikbaar mSD kaartje. Hierdoor is hij significant sneller:
YouTube: UPDATE: Retrospaced loading time comparison HTC Trophy vs Omnia 7 Take 2
Wat opvalt is dat hij de omnia later aanzet, maar dat deze eerder geboot is, en dat op de omnia applicaties enkele secondes eerder geladen zijn.

Het enige nadeel hieraan is dat als je je toestel open breekt er geen sd kaartje is om te vervangen :+
Bij welke modellen dat kan en hoe staat wel op xda, heb ze wel rond zien vliegen maar weet niet volledig zeker of dat ook met de trophy kan. Zo niet, des te meer reden voor de omnia.

[ Voor 0% gewijzigd door cPT.cAPSLOCK op 28-02-2011 09:13 . Reden: typoe in bb-code ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
Okay bedankt voor jullie reacties :) Ik ga denk ik de omnia nemen! Extra snelheid geeft toch de doorslag, denk dat ik gewoon even moet wennen aan s-amoled.

Zal mijn ervaringen posten zodra ik hem heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
jkommeren schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:19:
Okay bedankt voor jullie reacties :) Ik ga denk ik de omnia nemen! Extra snelheid geeft toch de doorslag, denk dat ik gewoon even moet wennen aan s-amoled.

Zal mijn ervaringen posten zodra ik hem heb!
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de kleuren van het scherm er behoorlijk ver naast zitten. Dit neemt niet weg dat de lichtintensiteit, de scherpte en de absurd hoge kijkhoek zoveel beter zijn dan een normaal LCD en daarom dus ook ideaal voor een smartphone als deze. Je bewerkt er dan ook geen foto's op dus is 't alleen maar prima. De kleuren van het menu zijn soms dan ook wat vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cPT.cAPSLOCK schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:13:
Het enige nadeel hieraan is dat als je je toestel open breekt er geen sd kaartje is om te vervangen :+
Bij welke modellen dat kan en hoe staat wel op xda, heb ze wel rond zien vliegen maar weet niet volledig zeker of dat ook met de trophy kan. Zo niet, des te meer reden voor de omnia.
De SD kaart van een Trophy is te vervangen. Als je voorzichtig doet, zelfs zonder garantie te verliezen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=821879.
Doe daar een 32G Sandisk in van type SDSDQ-032G-E11M en een Trophy is bijna net zo snel als een Omnia7. Doe daar de NoDo update bij en het verschil zal minimaal zijn denk ik.

Ik heb een Omnia7, Optimus7 gehad en nu een Trophy.
Wat het scherm betreft moet je ze gewoon beide in de winkel zien. Wees er zeker van de de Trophy de SLCD versie heeft. Uit ervaring weet ik dat de PDAShop ook nog LCD versies had. Tenminste, 2 maanden geleden. Kijk vanuit een hoek naar het scherm en kleur verandert niet = SLCD.

De LG heeft LCD en dat verschil is behoorlijk groot. De LG heeft daardoor wel de langste accuduur.

Met S-AMOLED zijn zwart waardes zijn ongekend. Kleuren zijn meer "spetterend" zoals eerder mooi gezegd is. Als er ergens een duidelijk voordeel is van de Omnia7, dan is het wel dat de camera beter is en de snelheid bij grotere apps out of the box beter is en voor wie dat mooi vindt, ziet de Omnia7 er flitsender uit, waar de Trophy een meer behouden vormgeving heeft.
Gezien een Trophy iets kleiner is èn ik SLCD persoonlijk per saldo iets mooier vind èn de vormgeving minder kwetsbaar is voor krassen e.d. èn voor de Trophy een actieve Brodit autohouder is, ben ik voor de Trophy gegaan.

Per saldo is het echt voorkeur en is het een typisch geval van beide in de winkel kunnen zien en beslissen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Ik ben met je eens dat met een ander kaartje de snelheid nagenoeg gelijk moet zijn, maar ik persoonlijk zal niet graag mijn telefoon op die manier open breken.
Dat anderen dat wel doen, kan ik me prima voorstellen, maar mij is het risico het niet waard.

Dat is dus iets voor de OP om te beslissen.

Verder denk ik dat alle voors en tegens wel genoemd zijn, dus ik zou voorstellen dat je de winkel inloopt, en dan op basis van deze kennis in combinatie met hoe de hardware je bevalt, je een beslissing maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-08 10:51
People crisis!
Ik voel zojuist me telefoon en merk een scheur in de bovenkant van de behuizing op :(
Hij is niet gevallen en zit mooi in een hoesje.. en het erge is dat het lijkt op de scheuren van de xperia!!!!(mijn vorige phone)

Ik heb echt geen zin om het toestel op te laten sturen.. iemand anders hier last van? (is verder ook geen valschade gezien (voor zover ik herinner is die ook nog nooit gevallen))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Pics or it didn't happen! :+
Seriously, ik zie niets, maar ik weet ook neit waar ik moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Ik heb het toestel inmiddels anderhalve dag in gebruik, en het bevalt beter dan verwacht. Ook de voice functies (call, find, run, etc) werken allemaal prima. Zelfs met nederlandse applicaties zoals 'Pathé Biscoopagenda' of 'mijnTVgids' weet het OS het overgrote deel mijn pogingen te ontcijferen. Voor sommige apps of contacten even uitspreken als een 'onwetende engelsman' ('path bios-scoop-agenda') en hij herkent het perfect. Dat had ik niet verwacht.

Hardware bevalt uitstekend, maar wil er zsm de Noreve Tradition Leather case bij. Even wachten tot zaterdag (kleine kans dat ik hem voor mn verjaardag krijg :+) en zo niet zondag bestellen. 't Zal perpetual black worden, dus levertijd zou mee moeten vallen.

Kzal wel even wat foto's van de case maken zodra deze in mijn bezit is, als er mensen in geïntresseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2018
zojuist mijn omnia geupdate.. so far so good. xxx7008

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 12:25:
[...]

De SD kaart van een Trophy is te vervangen. Als je voorzichtig doet, zelfs zonder garantie te verliezen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=821879.
Doe daar een 32G Sandisk in van type SDSDQ-032G-E11M en een Trophy is bijna net zo snel als een Omnia7. Doe daar de NoDo update bij en het verschil zal minimaal zijn denk ik.

Ik heb een Omnia7, Optimus7 gehad en nu een Trophy.
Wat het scherm betreft moet je ze gewoon beide in de winkel zien. Wees er zeker van de de Trophy de SLCD versie heeft. Uit ervaring weet ik dat de PDAShop ook nog LCD versies had. Tenminste, 2 maanden geleden. Kijk vanuit een hoek naar het scherm en kleur verandert niet = SLCD.

De LG heeft LCD en dat verschil is behoorlijk groot. De LG heeft daardoor wel de langste accuduur.

Met S-AMOLED zijn zwart waardes zijn ongekend. Kleuren zijn meer "spetterend" zoals eerder mooi gezegd is. Als er ergens een duidelijk voordeel is van de Omnia7, dan is het wel dat de camera beter is en de snelheid bij grotere apps out of the box beter is en voor wie dat mooi vindt, ziet de Omnia7 er flitsender uit, waar de Trophy een meer behouden vormgeving heeft.
Gezien een Trophy iets kleiner is èn ik SLCD persoonlijk per saldo iets mooier vind èn de vormgeving minder kwetsbaar is voor krassen e.d. èn voor de Trophy een actieve Brodit autohouder is, ben ik voor de Trophy gegaan.

Per saldo is het echt voorkeur en is het een typisch geval van beide in de winkel kunnen zien en beslissen.
Danku voor deze heldere vergelijking :)

Vandaag is de grote dag als het goed is (zou om 12.00u klaarliggen in de winkel), ff kijken of ik het met school weet te combineren, heb natuurlijk weer tot 6 uur les :s zal eerst even de demomodellen vergelijken.

Anyway, een van de irritante eigenschappen voor de Trophy voor mij was ik helemaal vergeten; maar de telefoon heeft de neiging om uit /aan te gaan in mijn broekzak. Positie van de powerknop is dus iets te toegankelijk voor mij :D
Tenminste het is nergens uit te schakelen dat hij uitgaat als je de powerknop x seconden ingedrukt houdt, ook als het scherm gelockt is denk ik?

Vaak als ik buk ofzo voel ik opeens dat mijn telefoon trilt :+ dan gaat ie dus weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cPT.cAPSLOCK schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:48:
Kzal wel even wat foto's van de case maken zodra deze in mijn bezit is, als er mensen in geïntresseerd zijn.
Je bedoelt deze cover van Noreve?

Noreve cover schuin

Hij bevalt mij prima, maar ik was wel vrij vlug het afdekschroefje kwijt. Daarachter zit schroefdraad om de beltclip aan vast te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door PaT op 03-03-2011 08:17 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 27 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, abonnementen en aanverwante zaken mogen in [ABO] Samung Omnia 7 i8700 levertijden- en abonnemententopic.