• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
Ik ben benieuwd want het enige wat mij tegenstaat is dat het hetzelfde hoesje is als de HD2/Leo waardoor ik bang ben dat hij te groot is voor de Omnia7...

Als jou ervaring er goed mee is ga ik hem denk ik ook bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jaguar645 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:20:
Ik ben benieuwd want het enige wat mij tegenstaat is dat het hetzelfde hoesje is als de HD2/Leo waardoor ik bang ben dat hij te groot is voor de Omnia7...

Als jou ervaring er goed mee is ga ik hem denk ik ook bestellen ;)
Om heel eerlijk te zijn heb ik daar ook wel mijn twijfels over. Het is volgens mij dezelfde case als voor de Samsung Galaxy S. Na de kerst zullen we het wel beleven.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
ppaddo schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 08:04:
[...]

Om heel eerlijk te zijn heb ik daar ook wel mijn twijfels over. Het is volgens mij dezelfde case als voor de Samsung Galaxy S. Na de kerst zullen we het wel beleven.
Als het dezelfde is als de Galaxy S is de kans zeer groot dat het past want die Omnia 7 is ongeveer precies even groot.
Alleen de Galaxy S heeft afgerondere (bestaat dat woord?) hoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

(bestaat dat woord?)
Nee, maakt ook geen sense, iets is afgerond of het is het niet. Rondere hoeken kan natuurlijk wel ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Wat zijn jullie ervaringen met de batterij? Wat verbruikt veel batterij en wat weinig (afgezien van een wit scherm dat meer verbruikt dan zwart bij amoled)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
Villains schreef op donderdag 23 december 2010 @ 01:47:
[...]
Dus synceeeee, gebeurt wel denk.
Er zit een bug in de phone als je push niet hebt aan staan maar replication hebt staan op een x tijd neemt hij contacts niet (goed) mee. Heb de bug al reproduced samen met een vriend in duitsland en (hij) reported aan MS.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheeky schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:10:
Wat zijn jullie ervaringen met de batterij? Wat verbruikt veel batterij en wat weinig (afgezien van een wit scherm dat meer verbruikt dan zwart bij amoled)?
Ik heb goede ervaringen met de batterijduur maar ik heb wel een aantal zaken ingesteld;
- scherm naar minimum sterkte gebracht,
- wifi niet aan,
- 3g niet aan als het niet moet
Houd het dan 1,5 dag vol.
Dan houd de batterij het een behoorlijke lange tijd mee. Zit alleen nog te wachten op een app zoals de Iphone die kent met SBSettings waar je snel dit soort zaken kunt switchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villains
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 22:49:
[...]

Ik heb goede ervaringen met de batterijduur maar ik heb wel een aantal zaken ingesteld;
- scherm naar minimum sterkte gebracht,
- wifi niet aan,
- 3g niet aan als het niet moet
Houd het dan 1,5 dag vol.
Dan houd de batterij het een behoorlijke lange tijd mee. Zit alleen nog te wachten op een app zoals de Iphone die kent met SBSettings waar je snel dit soort zaken kunt switchen
Ik heb m op standaard instellingen staan + 3g altijd aan en wifi ook (das ook standaard mja), en ik game en gebruik apps heel de dag door, hou het net niet die 2 dagen vol, die avond rond uurtje of 10 suddert ie der dan vaak uit. Kan me dus niet helemaal vinden in wat jij zegt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 20:29

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Het is maar even de vraag hoelang jullie je toestellen hebben. Accu's hebben een tijdje nodig voordat ze het helemaal goed doen, ik weet nog wel dat er een flink verschil zat met mijn Xperia X1 tussen de eerste week en de vierde week ofzo.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:53
Razwer schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:46:
ik heb net dit toestel binnen via tmobile. nu blijkt tmobile geen toegang te geven tot xbox live en wp7 market place en zune. Welke providers doen dit WEL in nederland? want ik heb geen zin om op tmobile te wachten.
Weet je zeker dat dit aan T-Mobile ligt? De marketplace en Xbox Live werken nog niet met een Nederlands Live ID. Zoek even in de andere WP7 topics hoe deze beperking kan omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
THM0 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 16:55:
[...]

Weet je zeker dat dit aan T-Mobile ligt? De marketplace en Xbox Live werken nog niet met een Nederlands Live ID. Zoek even in de andere WP7 topics hoe deze beperking kan omzeilen.
tnx maar is al op gereageerd. Is geen T-Mobile, moest een nieuw live ID reggen met location US of A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
ppaddo schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:48:
Hehehehe wat grappig. Mijn Noreve cover maakt een aardige reis door Frankrijk. Van La Farlede (62 Km van Saint Tropez) naar Marseille, van daaruit naar Lyon en daarvandaan weer naar Parijs. Ben benieuwd of ie vanavond het vliegtuig of de 'bus' pakt richting NL.

Anyway, hij is inmiddels fysiek onderweg, dat is een hele geruststelling...
Ik krijg een mailtje dat mijn hoesje (Onyx) 15 tot 20 werkdagen levertijd heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 08:11
Weet iemand of een hoesje zoals deze voor de Galaxy S ook goed past voor de Omnia 7?

http://www.mytrendyphone....-i9000-galaxy-37148p.html

[ Voor 3% gewijzigd door RoccoS op 26-12-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Razwer schreef op zondag 26 december 2010 @ 04:05:
[...]

Ik krijg een mailtje dat mijn hoesje (Onyx) 15 tot 20 werkdagen levertijd heeft :(
Ach, de mijne zit ook nog steeds in Parijs hoor...

Wat mij opvalt is dat de meeste mensen met het toestel zelf behoorlijk tevreden zijn en als het om klachten gaat, het met name WP7 zelf betreft. Toch netjes van Samsung om zo een telefoon in de markt te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
ppaddo schreef op zondag 26 december 2010 @ 22:29:
[...]

Ach, de mijne zit ook nog steeds in Parijs hoor...
mjah die ligt lekker ingesneeuwd maar is tenminste onderweg. Mijne wordt naar verwachting pas eind januari opgestuurd.
Wat mij opvalt is dat de meeste mensen met het toestel zelf behoorlijk tevreden zijn en als het om klachten gaat, het met name WP7 zelf betreft. Toch netjes van Samsung om zo een telefoon in de markt te krijgen.
grootste gemis (niet op gelet voor de aankoop) vind ik toch wel de karige storage, 8gb die je niet kan uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razwer schreef op zondag 26 december 2010 @ 23:27:
[...]
mjah die ligt lekker ingesneeuwd maar is tenminste onderweg. Mijne wordt naar verwachting pas eind januari opgestuurd.

[...]

grootste gemis (niet op gelet voor de aankoop) vind ik toch wel de karige storage, 8gb die je niet kan uitbreiden.
8 gb niet genoeg? Wat doe jij met je telefoon? Ik snap niet dat mensen een telefoon gebruiken voor muziek/films. Haal dan een video/mp3-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom zou je met 2 apparaten gaan lopen? Plus het feit dat je je telefoon niet hoort als je met muziek op zit.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 00:18:
[...]

8 gb niet genoeg? Wat doe jij met je telefoon? Ik snap niet dat mensen een telefoon gebruiken voor muziek/films. Haal dan een video/mp3-speler.
En wat doe jij dan allemaal met je telefoon? Of heb jij naast je smartphone een mp3 speler, navigatie systeem, laptop met internet dongle, agenda enz?

Het hele idee van een smartphone is dat je alles in 1 hebt.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat de benodigde capaciteit heel persoonlijk is. Ik wil echt een smartphone hebben i.v.m. de e-mail, internet en agenda functionaliteit. MP3's luisteren of video bekijken gebeurt bij mij maar zelden, simpelweg omdat ik altijd in een auto zit met radio. Mogelijk dat dat anders wordt met mijn nieuwe auto over twee maanden, want die heeft een media interface aansluiting waarmee ik mogelijk mijn Omnia 7 kan aansluiten op de radio. Daarentegen zit er dan ook weer een behoorlijke harde schijf in, dus waarschijnlijk wordt dat hem eerder.

Datzelfde geldt voor navigatie. Gebruik ik niet echt vaak, maar als het nodig is heb ik daar nu een TomTom voor en over twee maanden een mooie ingebouwde variant.

Capaciteit is dus voor mij redelijk irrelevant.

Ik kan mij echter goed voorstellen als je dagelijks in het ov of op de fiets zit, een beetje muziek wel lekker is. Nu is 8GB toch een behoorlijke hoeveelheid muziek en met die fantastische Zune software is er ook zo weer een verse lading mp3'tjes op gezet, maar ik kan mij voorstellen dat 16 of 32 GB bij sommigen gewenst is.

Die 16GB Omnia 7, is die nu alleen verkrijgbaar in de Duitstalige landen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 17:37

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Die 16GB Omnia 7, is die nu alleen verkrijgbaar in de Duitstalige landen?
Kom deze 16 GB versie heel vaak tegen op eBay.de dus ik denk het wel. Je kunt daar een 16 GB versie kopen voor ongeveer dezelfde prijs als een 8 GB versie in NL, dus als je het extra geheugen wilt is dat de makkelijkste weg.

Voor mij is de 8 GB voldoende, maar als je naast muziek ook veel foto's en films op je Omnia wil meenemen zal het wel snel op zijn!

Verder bevalt de Omnia prima, ik heb deze nu een maand en alles werkt prima en ik heb pas één keer opnieuw moeten opstarten omdat een app niet meer reageerde. En veel collega's (Apple en Android gebruikers) die de Omnia en WP7 zien zijn aardig onder de indruk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villains
Mijn muziekcollectie bevat 4k onderdelen, en is bijna 22 gig groot, dus als je heel graag veel liedjes er op wilt zetten, kan je makkelijk 700 liedjes erop zetten, en dan heb je nog steeds maar de 4gig van je telefoon vol ;)! 8 gig is dus zeker prima, kzet er dan ook zeer zeker wat liedjes op, maar khoef niet heel mijn collectie der op te zetten, die zet ik wel op mijn ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Heb je trouwens de volledige 8GB tot je beschikking, of gaat er al wat af vanwege het besturingssysteem? Het kan toch wel snel gaan met die ruimte. Een leuke Tomtom installatie van west Europa is maar zo 1,5GB. Als je dan zelf nog wat filmpjes maakt met de camera, wat MP3's en noem maar op, dan is het toch wel snel vol.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
behalve muziek, waar 8gb nog redelijk voor is, zijn video's vaak stukken groter. Als je wel eens naar azie vliegt en alle inflight video's al gezien hebt, en een laptop die na anderhalve film al leeg is, zou het toch fijn zijn om een leuke film collectie er op te zetten. Gemiddeld is naar azie vliegen 12-13 uur als je direct vliegt, met overstap kan het tot 20 uur duren ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Razwer op 27-12-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benjamin- schreef op maandag 27 december 2010 @ 04:45:
[...]

En wat doe jij dan allemaal met je telefoon? Of heb jij naast je smartphone een mp3 speler, navigatie systeem, laptop met internet dongle, agenda enz?

Het hele idee van een smartphone is dat je alles in 1 hebt.
Mijn accu is heilig :) Films of muziek luisteren is te doen met een smartphone. Ik weet niet hoe vaak jij je telefoon gebruikt om werkelijk te bellen, maar zo te horen niet vaak. Ik moet bereikbaar blijven voor mijn werk. Muziek en films kijken heb ik eerlijk gezegd geen tijd voor.

Bovendien: Omnia 7 kun je simpelweg niet opladen met een auto-oplader. Duurt echt te lang. Via stopcontact neemt al een behoorlijke tijd in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zie niet in hoe muziek luisteren of video's kijken op je telefoon ervoor zorgen dat je niet bereikbaar bent. Eerder het tegenovergestelde - ik luister tegenwoordig naar muziek op de fiets sinds ik m'n Omnia 7 heb. Als ik gebeld word hoor ik dat meteen en kan ik met een druk op de knop opnemen. Voorheen hoorde en voelde ik mijn telefoon niet eens als ik op de fiets zat, en zag ik dus pas achteraf dat ik gebeld was. Bereikbaarheid++ voor mij dus ;)

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 28-12-2010 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villains
Ik had laatst trouwens dat iemand mij belde, en vervolgens de in-gespreks-toon kreeg, terwijl ik dit niet was :O. Khoop niet dat mijn samsung omnia 7 daarvan een gewoonte gaat maken! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kan ook gewoon aan jouw of zijn/haar provider liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldoni
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-11-2024
.oisyn schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 02:23:
.... ik luister tegenwoordig naar muziek op de fiets sinds ik m'n Omnia 7 heb. Als ik gebeld word hoor ik dat meteen en kan ik met een druk op de knop opnemen. Voorheen hoorde en voelde ik mijn telefoon niet eens als ik op de fiets zat, en zag ik dus pas achteraf dat ik gebeld was. Bereikbaarheid++ voor mij dus ;)
Moet je niet eerst de Omnia unlocken voordat je kunt opnemen? Vind dat zelf nogal irritant en heb liever dat je direct kunt aannemen. Een agenda melding kun je dan weer wel "uitzetten" als je telefoon gelockt is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gewoon via de headset, op pauze drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 02:18:
[...]

Mijn accu is heilig :) Films of muziek luisteren is te doen met een smartphone. Ik weet niet hoe vaak jij je telefoon gebruikt om werkelijk te bellen, maar zo te horen niet vaak. Ik moet bereikbaar blijven voor mijn werk. Muziek en films kijken heb ik eerlijk gezegd geen tijd voor.

Bovendien: Omnia 7 kun je simpelweg niet opladen met een auto-oplader. Duurt echt te lang. Via stopcontact neemt al een behoorlijke tijd in beslag.
Wat heeft mijn bellen er mee te maken? En als je alleen wilt bellen met je toestel, kan je dan niet beter een goedkope Nokia halen, stuk betrouwbaarder.

Ik kan je wel vertellen dat ik per 3 dagen per week 2 uur per dag onderweg ben met het OV, dan is muziek echt wel een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 02:18:
[...]
Gaat bij mij snel zat hoor opladen via de autolader. Je hoeft hem natuurlijk niet helemaal vol te laden in de auto, als het maar voldoende is tot het volgende oplaadmoment.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Is het een officiele autolader, of gewoon een non-branded micro USB lader? Want ik heb op de markt een micro USB lader gekocht voor een tientje, en dan duurt het ook een hele dag voordat ie echt vol is. Terwijl het met de officiele lader maar een uurtje of 2 duurt oid.

Waarschijnlijk geeft de officiele lader een stuk meer stroom dan volgens de micro USB spec is toegestaan.

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 28-12-2010 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lg102
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-02 09:25
Mag ik vragen of iemand dit toestel op het kpn netwerk gebruikt, en welke instelling er dan zijn toegepast? De browser gooit me namelijk steevast door naar "je hebt geen toegang tot deze pagina".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldoni
Lg102 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:34:
Mag ik vragen of iemand dit toestel op het kpn netwerk gebruikt, en welke instelling er dan zijn toegepast? De browser gooit me namelijk steevast door naar "je hebt geen toegang tot deze pagina".
Bij de mobile settings kun je handmatig de APN settings van KPN ingeven als deze nog niet via een sms bericht zijn op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Lg102 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:34:
Ik zit bij Hi (KPN-netwerk) en heb niks in hoeven stellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-05 09:14
Een aantal zaken die me zijn opgevallen met deze telefoon. Het belvolume is zeer zacht, zelfs op het hoogste niveau heb ik vaak problemen de spreker aan de andere kant goed te verstaan. Is dit bij jullie hetzelfde?

Daarnaast is het proximity systeem te traag. Meestal duurt het ongeveer twee seconde voordat het beeld weer aanspringt aan het einde van het gesprek; even snel ophangen zit er dus niet in!

Heeft iemand de tetheringfunctie al werkend gekregen?

Is het mogelijk om apps permanent te verwijderen? Nadat ik een hard reset heb gedaan, installeert de samsung automatisch alle ooit "gekochte" apps weer opnieuw, vrij irritant.

Zo... maar voor de rest een supertoestel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Elimination schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 17:31:
Een aantal zaken die me zijn opgevallen met deze telefoon. Het belvolume is zeer zacht, zelfs op het hoogste niveau heb ik vaak problemen de spreker aan de andere kant goed te verstaan. Is dit bij jullie hetzelfde?
Nee, absoluut niet. Sterker nog, het standaard belvolume is véél te hard bij mij, om doof van te worden. Tenzij in een erg drukke omgeving is het eerste wat ik doe een aantal keer op de volume-down knop drukken met m'n duim.
Wel een nadeeltje dat hij deze stand niet onthoud voor een volgend gesprek, overigens!
Daarnaast is het proximity systeem te traag. Meestal duurt het ongeveer twee seconde voordat het beeld weer aanspringt aan het einde van het gesprek; even snel ophangen zit er dus niet in!
Ook geen last van, eerlijk gezegd. Bij mij springt het beeld zeer snel weer aan ( ~ 0,5s) als ik het toestel van m'n oor afhaal.
Heeft iemand de tetheringfunctie al werkend gekregen?
Nog niet geprobeerd.
Is het mogelijk om apps permanent te verwijderen? Nadat ik een hard reset heb gedaan, installeert de samsung automatisch alle ooit "gekochte" apps weer opnieuw, vrij irritant.
It's a feature, not a bug.
Verwijderen doe je door "Tap and hold" op de te verwijderen app in de applist en dan te kiezen voor "uninstall".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
OK, nu weet ik het zeker: Ik stuur 'em terug. Heb namelijk ook al een vage pixeldefect waar bij lichte achtergrondkleuren het lijkt alsof er een stuiver tegen het scherm aan gedrukt is geweest...

Nu zie ik dat de winkel waar ik het toestel besteld heb alle garantiezaken afwimpelt op samsung. De site geeft gewoon aan dat je contact op moet nemen met de fabrikant. Ligt het nu aan mij of is dit de grootste onzin? Ik heb helemaal niets met Samsung te maken...

Dat van die apps verwijderen wist ik (uiteraard). Het is opzich een leuke feature dat de apps die geinstalleerd waren vóór de reset opnieuw geinstalleerd worden, maar niet alle apps die je ooit hebt geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Winkel is aanspreekpunt voor garantie in het eerste jaar. Niet alleen voor foons, alle electronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Elimination schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:01:
Dat van die apps verwijderen wist ik (uiteraard). Het is opzich een leuke feature dat de apps die geinstalleerd waren vóór de reset opnieuw geinstalleerd worden, maar niet alle apps die je ooit hebt geprobeerd...
Eens. Maak dan gewoon een extra categorie in de marketplace, apps die je hebt gekocht. Kun je vanuit daar er een aantal of allemaal selecteren welke je weer wilt installeren. Zou sowieso een handige categorie zijn, niet alleen voor na een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
OK, nu weet ik het zeker: Ik stuur 'em terug. Heb namelijk ook al een vage pixeldefect waar bij lichte achtergrondkleuren het lijkt alsof er een stuiver tegen het scherm aan gedrukt is geweest...

Nu zie ik dat de winkel waar ik het toestel besteld heb alle garantiezaken afwimpelt op samsung. De site geeft gewoon aan dat je contact op moet nemen met de fabrikant. Ligt het nu aan mij of is dit de grootste onzin? Ik heb helemaal niets met Samsung te maken...

Klinkt als een winkel die jou heeft afgescheept met een kapotte omnia. Winkel moet jouw telefoon terugnemen en laten repareren. :)

Je kunt ook laten repareren door naar een Samsung Point te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 23:04

Heb hier precies hetzelfde alleen met een grijze achtergrond. Hebben meer mensen hier last van, of is dit gewoon een fabricage fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mijn scherm lijkt vooralsnog perfect, dus het lijkt me een fabricagefout (wellicht een verkeerde batch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 23:04
.oisyn schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:53:
Mijn scherm lijkt vooralsnog perfect, dus het lijkt me een fabricagefout (wellicht een verkeerde batch?)
Idee heb ik dan ook. Voel er weinig voor om m'n telefoon een paar weken kwijt te zijn omdat deze opgestuurd moet worden.

Heb mijn telefoon overigens bij de mediamarkt gehaald, waar ze tegen mij zeiden dat Samsung verantwoordelijk is voor de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
Regenbui schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:47:
Heb hier precies hetzelfde alleen met een grijze achtergrond. Hebben meer mensen hier last van, of is dit gewoon een fabricage fout?
Hmmm.. Apart. Lijkt me dat we niet de enige zullen zijn. Aan de ene kant heb ik waarschijnlijk wel sneller een vervangend toestel als ik direct Samsung aanspreek?? Wat voor ervaringen hebben jullie... Via de leverancier of direct met de fabrikant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Regenbui schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 23:11:
[...]
Heb mijn telefoon overigens bij de mediamarkt gehaald, waar ze tegen mij zeiden dat Samsung verantwoordelijk is voor de garantie.
klinkklare leugens. Ik heb zelf het wetboek er niet op nagelezen maar als ik de consumentenbond mag geloven zijn ze wettelijk verplicht jou garantie te leveren. Je hebt recht op een deugdelijk product. Fabricage fouten etc zijn ze verplicht te fixen, zelfs buiten de garantie periode. Ook buiten deze periode is de WINKEL verantwoordelijk hier voor. De winkel moet op zijn beurt de fabrikant aanspreken.

Tot nu toe heb ik nog niet te maken gehad met dit soort oplichter praktijken gelukkig (afkloppen) maar om dit soort zaken ben ik dus lid van de consumentenbond en heb een rechtsbijstand verzekering.

edit: http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie
De verkoper moet zelf het probleem oplossen. Hij mag u niet naar de fabrikant sturen. Als de fabrieksgarantie al voorbij is, hoeft de fabrikant u niet meer helpen. Maar de verkoper moet u dan nog steeds helpen.

[ Voor 14% gewijzigd door Razwer op 29-12-2010 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elimination schreef op woensdag 29 december 2010 @ 01:26:
[...]

Hmmm.. Apart. Lijkt me dat we niet de enige zullen zijn. Aan de ene kant heb ik waarschijnlijk wel sneller een vervangend toestel als ik direct Samsung aanspreek?? Wat voor ervaringen hebben jullie... Via de leverancier of direct met de fabrikant?
Mijn ervaring met Samsung tot nu toe is dat ze niet supersnel zijn. Mijn toestel is nu 2,5 week weg en nog geen enkel teken van herstel gekregen. De SonyEricsson van mijn vrouw is al twee keer weg geweest en was meestal binnen 2 weken weer terug. Beiden via Coolblue verzonden dus daar zou het hem niet in moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldoni
ppaddo schreef op woensdag 29 december 2010 @ 07:43:
[...]

Mijn ervaring met Samsung tot nu toe is dat ze niet supersnel zijn. Mijn toestel is nu 2,5 week weg en nog geen enkel teken van herstel gekregen. De SonyEricsson van mijn vrouw is al twee keer weg geweest en was meestal binnen 2 weken weer terug. Beiden via Coolblue verzonden dus daar zou het hem niet in moeten zitten.
Ligt ook voor een groot gedeelte aan het repaircenter waar het toestel naar toe wordt gestuurd. Als zij het (nog) niet kunnen oplossen dan pas gaat het terug naar de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
goldoni schreef op woensdag 29 december 2010 @ 10:31:
[...]

Ligt ook voor een groot gedeelte aan het repaircenter waar het toestel naar toe wordt gestuurd. Als zij het (nog) niet kunnen oplossen dan pas gaat het terug naar de fabrikant.
Lijkt me in mijn geval wel duidelijk. Een scherm vervangen, misschien intern nog wat lijkt me nu niet een alledaags klusje. Voorlopig heb ik ook nog geen reactie van coolblue over de voortgang, dus ik wacht in spanning af.

Overigens is mijn Noreve case wel in Nederland aangekomen en is er zelfs gepoogd om e.e.a. af te leveren. UPS maar eens bellen voor een afleverafspraak.

[edit]

En daar is die dan!

Noreve cover schuin

Je weet al snel waarom die Noreve covers zo prijzig zijn. De afwerking is van een behoorlijk hoog niveau en alles ziet er heel chique uit. Zelfs een schroevendraaiertje erbij om die beltclip er op te knutselen!

Echt heel mooi!

Zodra ik mijn toestel terug heb laat ik ook wel even weten hoe het een en ander past.

[ Voor 28% gewijzigd door PaT op 29-12-2010 19:17 ]

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik moet mogelijk mijn toestel vrijdag krijgen en anders wel in het nieuwe jaar. Nu zit ik dus alleen nog met het hoesje.

Over die Valenta las ik al dat de kwaliteit van de clip enz niet zo fantastisch is en gezien ik er 2 jaar mee moet doen vind ik het wel zo handig dat die van hoge kwaliteit is.
Verder heb je ook van die rubberen hoesje, een vriend van me heeft er 1 om zijn Desire HD en voelt goed, maar hoe zit het dan met het scherm? Moet daar dan nog een screenprotector op of kan die gerust je broekzak in?
Over de Noreve hoor ik dan ook graag wat.

• Razwer
Benjamin- schreef op donderdag 30 december 2010 @ 02:20:
Ik moet mogelijk mijn toestel vrijdag krijgen en anders wel in het nieuwe jaar. Nu zit ik dus alleen nog met het hoesje.

Over die Valenta las ik al dat de kwaliteit van de clip enz niet zo fantastisch is en gezien ik er 2 jaar mee moet doen vind ik het wel zo handig dat die van hoge kwaliteit is.
Verder heb je ook van die rubberen hoesje, een vriend van me heeft er 1 om zijn Desire HD en voelt goed, maar hoe zit het dan met het scherm? Moet daar dan nog een screenprotector op of kan die gerust je broekzak in?
Over de Noreve hoor ik dan ook graag wat.
Noreve heeft wel een pokke lange levertijd nu. mijne is dus nog niet eens verzonden. eind volgende maand gaan ze hem pas op de bus doen.
ppaddo schreef op woensdag 29 december 2010 @ 10:47:
[...]

En daar is die dan!

Je weet al snel waarom die Noreve covers zo prijzig zijn. De afwerking is van een behoorlijk hoog niveau en alles ziet er heel chique uit. Zelfs een schroevendraaiertje erbij om die beltclip er op te knutselen!

Echt heel mooi!

Zodra ik mijn toestel terug heb laat ik ook wel even weten hoe het een en ander past.
is dat de 35 euro versie?

Ja geloof het wel. Ik was iets van 42 euro kwijt inclusief verzendkosten.

Net bericht van Coolblue gehad. Het toestel is nog steeds bij reparateur. Blijkbaar kunnen ze het dus wel herstellen anders hadden ze (hopelijk) al lang gezegd dat het toestel vernieuwd moest worden.

Dalijk heb ik hem pas terug als de eerste grote update uitgerold wordt! :(

[ Voor 39% gewijzigd door PaT op 30-12-2010 09:47 ]

• RoccoS
Ik heb vanmiddag bij een gsm winkeltje hier in Amsterdam een hoesje gekocht die eigenlijk voor de Samsung Galaxy S bedoeld is, maar hij past goed. De Omnia 7 steekt nog een paar millimeter uit, maar dat is niet erg vind ik zelf, de telefoon glijdt er soepel in.

http://cid-6d755480a00e35...%20hoesje/IMG%5E_0797.jpg

Prijs van het hoesje was € 10, dus dat valt mee.

[ Voor 4% gewijzigd door RoccoS op 30-12-2010 18:02 ]

• Razwer
ppaddo schreef op donderdag 30 december 2010 @ 09:45:
[...]

Ja geloof het wel. Ik was iets van 42 euro kwijt inclusief verzendkosten.

Net bericht van Coolblue gehad. Het toestel is nog steeds bij reparateur. Blijkbaar kunnen ze het dus wel herstellen anders hadden ze (hopelijk) al lang gezegd dat het toestel vernieuwd moest worden.

Dalijk heb ik hem pas terug als de eerste grote update uitgerold wordt! :(
leen dan je hoesje maar aan mij :P })

• HyperioN
Lijkt zuiver op de Valenta nr
15 die ik en een aantal anderen hier hebben.. Die zijn alleen dubbel zo duur (of ik ben kei hard afgezet)..

• peterh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
RoccoS schreef op donderdag 30 december 2010 @ 18:01:
Ik heb vanmiddag bij een gsm winkeltje hier in Amsterdam een hoesje gekocht die eigenlijk voor de Samsung Galaxy S bedoeld is, maar hij past goed. De Omnia 7 steekt nog een paar millimeter uit, maar dat is niet erg vind ik zelf, de telefoon glijdt er soepel in.

http://cid-6d755480a00e35...%20hoesje/IMG%5E_0797.jpg

Prijs van het hoesje was € 10, dus dat valt mee.
Check, ik heb (volgens mij) dezelfde... via ebay gekocht voor de totaalprijs van € 4,23 (inclusief verzenden.
Op 21 december besteld, vandaag binnen gekregen.

Via deze Link te bestellen.

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me wel opvalt is dat 8 GB
SUPER weinig is

ik heb al 3 GB muziek, en als ik wat film raakt het ook nog zo vol, en dan heb ik nog dat WP7 iets van 2GB reserveerd, hebben jullie dat ook als je in zune kijkt :S?
bij mijn vorige telefoon had ik gewoon n sd kaartje met 8GB en daar kon ik er meer gebruik van maken dan de 8GB van deze, wat echt een minpunt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Ik vindt 8 gb meer dan voldoende. Ik zet er gewoon wat minder muziek op ;) Bedoel als ik er 1000 nummers erop zet luister ik daar 50% toch nooit van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Tja, het is niet veel, maar als je regelmatig synced met je pc via de Zune software, dan kan je dynamische afspeellijsten maken. Dan heb je elke keer nadat je gesynced hebt, andere nummers op je device staan. Zo geniet je toch van al je muziek, en heb je niet zoveel nodig.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Ik begrijp dat ook nooit waarom iemand zijn hele collectie bij zich wil hebben? Ik neem hooguit 1GB aan muziek mee en als ik iets anders wil duur het 2 minuten om nieuwe muziek erbij te zetten en haal ik meteen muziek weg waar ik nooit of weinig meer naar luister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Maar dan nog. 2GB gaat er kennelijk al af vanwege het besturingssysteem, dus je houdt 6GB over. Tomtom kost al gauw 1,5GB en de applicaties die je installeert zullen ook de nodige ruimte innemen. Volgens mij is er niet heel veel voor nodig om die 6GB vol te krijgen toch? Dan doe je al niets geks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 16:06
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:30:
Maar dan nog. 2GB gaat er kennelijk al af vanwege het besturingssysteem, dus je houdt 6GB over. Tomtom kost al gauw 1,5GB en de applicaties die je installeert zullen ook de nodige ruimte innemen. Volgens mij is er niet heel veel voor nodig om die 6GB vol te krijgen toch? Dan doe je al niets geks.
Je kunt in de zune software aanpassen hoeveel je reserveert (dat grijze vlak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:23:
[...]

Je kunt in de Zune software aanpassen hoeveel je reserveert (dat grijze vlak)
En zou jij mij misschien kunnen vertellen waar :D?
ik heb me in het begin mateloos geërgerd aan de Zune software, van hoe het in elkaar zit en werkt, en het syncen vind ik vaak nog n probleem. maar gaat al beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:08:
[...]

En zou jij mij misschien kunnen vertellen waar :D?
ik heb me in het begin mateloos geërgerd aan de Zune software, van hoe het in elkaar zit en werkt, en het syncen vind ik vaak nog n probleem. maar gaat al beter..
Meen je dit nu serieus??? Ik vind de Zune software echt een van de meest eenvoudige stukjes software die ik in jaren gebruikt heb.
In tegenstelling tot iTunes vond ik al snel mijn weg. Mijn muziekcollectie is dan ook keurig geindexeerd en voorzien van alle nodige info en covers. Gisteren begonnen met de films.

Comprimeert de Zune software bij het overzetten naar je toestel eigenlijk films tot (bijv) 800x480 zodat ze minder ruimte innemen? Ik heb nog steeds mijn toestel niet terug :( , anders had ik het wel even geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Relief2009 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:27:
Ik begrijp dat ook nooit waarom iemand zijn hele collectie bij zich wil hebben? Ik neem hooguit 1GB aan muziek mee en als ik iets anders wil duur het 2 minuten om nieuwe muziek erbij te zetten en haal ik meteen muziek weg waar ik nooit of weinig meer naar luister.
Ik hoef zelf ook geen collectie van 50GB bij me te hebben (heb ik tevens ook niet), maar ik vind 8GB echt te weinig, zelf zou ik 16 of 32 willen gaan, sommige mensen luisteren misschien wel niet veel muziek of blijven constant bij hetzelfde hangen (heb ik ook lang gehad), maar intussen luister ik veel verschillende muziek en gezien ik 2 uur per dag in de trein zit heb ik wel meer nodig dan een paar albums.
Op het moment zit ik aan de 10GB, ik zou daar 2GB van kunnen afschaven maar dat is het dan, de rest wil ik gewoon hebben. Ik moet nog maar kijken op hoeveel ik kom met AAC, volgens mij zou ik het dan kleiner moeten kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Benjamin- schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:14:
[...]

Ik hoef zelf ook geen collectie van 50GB bij me te hebben (heb ik tevens ook niet), maar ik vind 8GB echt te weinig, zelf zou ik 16 of 32 willen gaan, sommige mensen luisteren misschien wel niet veel muziek of blijven constant bij hetzelfde hangen (heb ik ook lang gehad), maar intussen luister ik veel verschillende muziek en gezien ik 2 uur per dag in de trein zit heb ik wel meer nodig dan een paar albums.
Op het moment zit ik aan de 10GB, ik zou daar 2GB van kunnen afschaven maar dat is het dan, de rest wil ik gewoon hebben. Ik moet nog maar kijken op hoeveel ik kom met AAC, volgens mij zou ik het dan kleiner moeten kunnen krijgen.
Nogmaals, gebruik de dynamische afspeellijsten, dan hang je hem elke x aantal dagen even aan je computer, en heb je elke keer andere muziek. Je kan zelf filteren wat voor muziek, jaar etc je wilt in je afspeellijst, dus je kan er meerdere maken voor verschillende smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Dat begrijp ik, dat is een leuke functie om zo door je muziek heen te gaan, maar wat nou als de muziek die ik net wil er net niet opstaat, en wat ik wil luisteren hangt echt per dag er heel erg vanaf. Goede kans dat ik het systeem zal gaan gebruiken, maar ideaal voor mij is gewoon om vrijwel alles er altijd op te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Je moet je muziek gewoon ergens uit de cloud halen. Je hele muziekcollectie op de telefoon is mij te overdreven.

Daarbij komt dat de 80/20 regel ook wel vaak op gaat. Ik luister 20% van m'n collectie, 80% van de tijd. Ik kan me niet voorstellen dat als je 4GB van je collectie erop zet, niets kunt vinden wat bij je stemming van die dag past..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cheeky schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:14:
Je moet je muziek gewoon ergens uit de cloud halen. Je hele muziekcollectie op de telefoon is mij te overdreven.

Daarbij komt dat de 80/20 regel ook wel vaak op gaat. Ik luister 20% van m'n collectie, 80% van de tijd. Ik kan me niet voorstellen dat als je 4GB van je collectie erop zet, niets kunt vinden wat bij je stemming van die dag past..
Leuk idee, maar slechte uitwerking in Nederland met de huidige datalimiet politiek van de providers. Heb je constant de beschikking over WiFi, dan moet je dat zeker doen, maar over 3G/UMTS gaat het dan toch behoorlijk hard met je 1 GB datalimiet.

Ik heb regelmatig wisselende werkplekken en vrijwel nergens krijg ik makkelijk toegang tot het WiFi netwerk (lokale overheid). Dus zo vanzelfsprekend is werken vanuit de cloud niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
ppaddo schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:54:
[...]
Ik heb regelmatig wisselende werkplekken en vrijwel nergens krijg ik makkelijk toegang tot het WiFi netwerk (lokale overheid). Dus zo vanzelfsprekend is werken vanuit de cloud niet..
Dat is persoonlijk dan. Ik zorg wel dat ik overal wifi krijg.. Ik ga niet op elk apparaat waar ik muziek op luister m'n collectie van 20GB zetten (Omnia 7, ipad, meerdere pc's, xbox..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Cheeky schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:14:

3 dingen.

1. Als jij een beetje je mobiele internet zou gebruiken dan zou je weten dat de dekking alles behalve 100% is, nog er maar nog niet over te hebben dat de connectie in de trein nog slechter is plus dat ik tweemaal per rit eigenlijk geen verbinding heb (station Barendrecht en Rotterdam Blaak).
2. Je probeert nu te beargumenteren waarom het niet zo'n groot probleem is. Kijk naar het huidige tijdperk, 16GB kost 23 euro, het is spotgoedkoop, die paar euro extra verrekenen ze met de klant en klaar.
Microsoft adverteerd met haar WP7 toestellen onder andere de Zune speler, het is een beetje raar dan wanneer je erg gelimiteerd ben met de ruimte.
3. Ik zeg niet dat ik niets kan vinden die bij mijn stemming past, ik zeg alleen dat ik gewoon wil kunnen spelen wat ik wil, door het ruimte gebrek is dat niet mogelijk. Natuurlijk kan je dat altijd wel zeggen omdat je zelfs met een 160GB (of wat het ook is) MP3 speler nog wel een tekort kan hebben aan ruimte, maar met zo'n 5-6GB (je wilt ook nog ruimte voor andere dingen) ben je snel klaar, en dat vind ik erg jammer, dat vind ik niet meer van deze tijd, niet wanneer je je kaartje niet zelf kan omruilen, tenminste niet zonder je garantie te verzieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste zou ik niet weten hoe ik zune zou moeten integreren in een cloud, iemand die hier een leuk handleiding ergens op het internet weet post aub een link.

ten tweede wifi overal is zeker niet mogelijk, en het is super irritant dat wanneer ik ergens ben en wel wifi is, dat ik dit eerst handmatig moet gaan kiezen.

en het draadloos internet is ook eigenlijk een ramp aan het worden met de datalimieten die providers stellen, gelukkig heb ik nog voor december n ander abbo gehaald, waarbij ik niet extra moet betalen wanneer ik over mijn limiet ga, maar deze bijna helemaal wordt dichtgeschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Zet er gewoon iets als Pandora op. Last.fm, iheartradio, moet je ff 1 vinden die leuk naar Nederland streamt. Dan hoor je ook nog eens iets nieuws...

wb Zune: dat komt allemaal uit de cloud. Zoek maar eens een nummer dat niet op je telefoon staat en stream de preview.. Volgens mij kun je met een omweg ook gewoon een Zune pass nemen in Nederland (zelf niet geprobeerd). Hoef je nooit meer te syncen thuis, heerlijk.. :)

Ok, het werkt niet in de trein (tenzij je een trein hebt met wifi dan..), maar ik blijf erbij dat ik niet op elk apparaat wat muziek kan afspelen m'n hele collectie ga zetten. Al die apparaten (tablets, netbooks, mobiel, iTV, etc) moeten niet meer opslag hebben om je collectie op te zetten. Ze moeten allemaal je collectie van 1 plek halen.

Zet het anders op een dropbox account. Of Zumodrive. Volgens mij kunnen die indien nodig gewoon de muziek tijdelijk downloaden op je harde schijf. Of zet een willekeurige server aan op je computer en stream je content daar vanaf. De mogelijkheden zijn eindeloos. En ze worden alleen maar beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Zolang je het steeds op een vaste werkplek kunt blijven synchroniseren is het goed te doen met zo'n cloud idee. Als je al je MP3's moet streamen wordt het een dure grap, tenzij je altijd binnen de landsgrenzen blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik verwacht dat die limieten op termijn wel weer weggaan. Je ziet dat altijd, eerst is het allemaal heel gelimiteerd, duur en dus ook exclusief, dan proberen ze het brede publiek te trekken door het goedkoop en aantrekkelijk te maken, dan maken ze het minder aantrekkelijk maar mensen willen niet meer zonder en dan komt de fase dat ongelimiteerd zo weinig meer kost voor een provider dat ze het toch maar gewoon aanbieden.
Ok, het werkt niet in de trein (tenzij je een trein hebt met wifi dan..), maar ik blijf erbij dat ik niet op elk apparaat wat muziek kan afspelen m'n hele collectie ga zetten. Al die apparaten (tablets, netbooks, mobiel, iTV, etc) moeten niet meer opslag hebben om je collectie op te zetten. Ze moeten allemaal je collectie van 1 plek halen.
Ik heb ook niet overal mijn collectie staan, maar streamen op mijn telefoon is geen optie, wifi is dan een vereiste, maar waar zou ik naar muziek luisteren waar er wifi is? Het is juist tijdens het reizen dat ik muziek luister. Dus tenzij we echt een zeer solide internet connectie hebben dan is streamen voor mij absoluut geen optie.

Je blijft zeggen dat de mogelijkheden eindeloos is, maar het enige wat ik en vele andere nodig hebben, is wat meer ruimte.

Maargoed mijn telefoon ligt nu bij TNT dus ik zou morgen mijn telefoon moeten hebben. :D

[ Voor 3% gewijzigd door Benjamin- op 05-01-2011 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Naja, misschien denk ik teveel in de toekomst. Op de meeste plekken waar ik kom is er wel wifi. Zelfs in de trein en het vliegtuig tegenwoordig.. En met WiMAX en LTE zal het op korte termijn alleen maar beter worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Alleen bepaalde treinen hebben wifi, dat zijn dan meestal treinen die lange afstanden doen en tja het vliegtuig, daar zit ik meestal niet in wanneer ik onderweg ben. ;)

Over 5 jaar zal dit allemaal geen probleem meer zijn, maar nu is het gewoon nog niet zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Benjamin- schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 00:41:
Over 5 jaar zal dit allemaal geen probleem meer zijn, maar nu is het gewoon nog niet zover.
Dat het voor jou niet werkt, zegt nog niet dat het voor iedereen niet werkt.. Wel jammer dat je morgen dan je Omnia 7 direct weer terug moet sturen omdat de laatste 2GB van je muziekcollectie er niet oppast. :9 En dan te bedenken dat we vroeger 1 cd in onze portable cd-speler konden stoppen en daar de hele dag mee moesten doen.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om de grote cloud welles/nietes discussie maar even ruw te onderbreken het volgende:

Ik krijg net de prijsopgave voor het herstel van mijn Omnia 7.

€205,- voor het vernieuwen van het scherm. Weet je gelijk hoe prijzig dat S-AMOLED schermpje van ons is!

Hopelijk zetten ze het er een beetje snel in! Ik mis mijn mooie toestelletje behoorlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
Zijn er ook andere mensen die problemen hebben met het ongewenst aantikken van het scherm tijdens een telefoongesprek met je oor, waardoor bijv. het toestel een tweede telefoongesprek gaat aandraaien of het gesprek ophangt? Ik weet dat het scherm uitgaat op het moment dat je het toestel tegen je oor houdt tijdens een gesprek, maar op één of andere manier werkt dat toch niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
ppaddo schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:28:
Om de grote cloud welles/nietes discussie maar even ruw te onderbreken het volgende:

€205,- voor het vernieuwen van het scherm. Weet je gelijk hoe prijzig dat S-AMOLED schermpje van ons is!

Hopelijk zetten ze het er een beetje snel in! Ik mis mijn mooie toestelletje behoorlijk!
dat scherm is inkoop onder de 100eur hoor :) de rest is oplichtingspraktijken als belastingen, heffingen, arbeidsloon en pure winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 13:01

Die kosten zijn niet extra hoog omdat 't een S-AMOLED scherm is, dit is een standaard tarief voor een schermreparatie bij bijna elke fabrikant, vriend van me was maandag exact hetzelfde bedrag (207,-) kwijt voor het vervangen van zijn HTC HD2 scherm (scherm deed 't nog maar glas was aan diggelen, dus dan vervangen ze het hele scherm maar). Ook bij een iPhone ben je exact 200E kwijt voor een schermvervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Cheeky schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 01:09:
[...]

Dat het voor jou niet werkt, zegt nog niet dat het voor iedereen niet werkt.. Wel jammer dat je morgen dan je Omnia 7 direct weer terug moet sturen omdat de laatste 2GB van je muziekcollectie er niet oppast. :9 En dan te bedenken dat we vroeger 1 cd in onze portable cd-speler konden stoppen en daar de hele dag mee moesten doen.. O-)
Dus omdat het voor sommige mensen werkt is het geen probleem? Lekker kortzichtig.
Maar ook nu weer zijn je argumenten weer slecht, omdat vroeger slechts 1 CD hadden daarom moet ik nu niet klagen? Vroeger zou een telefoon van nu slechts 20 minuten meegaan, is het daarom acceptabel als een accu 40 minuten meegaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Razwer schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:40:
[...]

dat scherm is inkoop onder de 100eur hoor :) de rest is oplichtingspraktijken als belastingen, heffingen, arbeidsloon en pure winst.
Wat is er 'oplichting' aan iemand betalen voor werkzaamheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:30:
[...]

Wat is er 'oplichting' aan iemand betalen voor werkzaamheden?
dat is mijn mening.
Bij reparaties wordt in de norm een uurloon gerekend waar de honden geen brood van lusten. schermpje vervangen van zo'n telefoon is max 15 mins werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Benjamin- schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:35:
[...]

Dus omdat het voor sommige mensen werkt is het geen probleem? Lekker kortzichtig.
Maar ook nu weer zijn je argumenten weer slecht, omdat vroeger slechts 1 CD hadden daarom moet ik nu niet klagen? Vroeger zou een telefoon van nu slechts 20 minuten meegaan, is het daarom acceptabel als een accu 40 minuten meegaat?
Je hebt het over slechte argumentatie en komt dan met een vergelijking die als een tang op een varken slaat. 8)7 Ik denk dat degene hierboven gelijk heeft. Met deze welles/nietes kom je niks verder. Voor mij werkt het wel. Voor jou niet. Ik ga even wat productiefs doen.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-08 10:51
kan je niet beter zelf dat schermpje erin zetten? Bij de xperia heb ik dat ook 2 maal gedaan en kostte me maar 30e per schermpje.. en is zo gedaan met die tutorials! :) Maarja kan het ook wel begrijpen met zo een nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Cheeky schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:48:
[...]

Je hebt het over slechte argumentatie en komt dan met een vergelijking die als een tang op een varken slaat. 8)7 Ik denk dat degene hierboven gelijk heeft. Met deze welles/nietes kom je niks verder. Voor mij werkt het wel. Voor jou niet. Ik ga even wat productiefs doen.. :O
Mijn argument klopt wel. Wat vroeger normaal was is niet relevant, je moet naar het nu kijken, en dan is 8GB, wanneer ingebouwd, gewoon te weinig, 16GB kost maar iets meer en wanneer je een OS gebruikt die Zune als 1 van de grote pluspunten heeft, dan moet daar ook de juiste ondersteuning voor zijn, in dit geval betekent dat je een redelijke hoeveelheid ruimte moet hebben.

Jij begon je argument dat je maar alles uit een cloud moet halen, ik zeg die clouds zijn voor de meeste gebakken lucht omdat bijna niemand de connectie heeft die nodig is om dit op een stabiele manier te gebruiken.

Gezien dat het om een simpel Micro SD kaartje gaat die zo om te wisselen is (alleen moet je dan de telefoon open maken), dan hadden ze gewoon een normaal slot kunnen maken die van de buitenkant was te gebruiken, dan had iedereen gehad wat ze hadden willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wel prijzig. Hier is een Galaxy S display 90 euro. Die lui rekenen 35 euro arbeidskosten, dus dan zit je in totaal op 125 euro. De Omnia 7 staat er niet bij, maar die onderdelen kunnen ze vast ook wel bestellen.
Zak aarde schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:44:
[...]

Die kosten zijn niet extra hoog omdat 't een S-AMOLED scherm is, dit is een standaard tarief voor een schermreparatie bij bijna elke fabrikant, vriend van me was maandag exact hetzelfde bedrag (207,-) kwijt voor het vervangen van zijn HTC HD2 scherm (scherm deed 't nog maar glas was aan diggelen, dus dan vervangen ze het hele scherm maar). Ook bij een iPhone ben je exact 200E kwijt voor een schermvervanging.
Mijn pa was 80 euro kwijt voor het vervangen van scherm+touchscreen van z'n Touch Pro, ook via d2onderdelen.nl

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 06-01-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kev!n schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:14:
kan je niet beter zelf dat schermpje erin zetten? Bij de xperia heb ik dat ook 2 maal gedaan en kostte me maar 30e per schermpje.. en is zo gedaan met die tutorials! :) Maarja kan het ook wel begrijpen met zo een nieuw toestel.
Het is een verzekerings dingetje, zolang het onder het maximaal uit te keren bedrag blijft vind ik het prima!...

Zou dat het niet zijn, dan was ik zeker op zoek gegaan naar alternatieven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Heb vandaag de USB Tethering functie geprobeerd en direct aan de praat gekregen, nice :-).
1) open your phone and dial “##634#” then press call. You’ll go into the Diagnosis Menu (going forward this icon appears in your programs so you don’t need to dal that again). This is just a phone dialer with a little icon and note on top.

2) In diagnosis mode (phone dialer) dial “*#7284#” and a dialogue will pop up letting you change the settings from Zune to modem or “Modem, USB dialog.”. You want to go with “Modem, Tethered Call”. It will restart you phone after a few seconds. Once it restarts, connect to your PC over USB and drivers will be installed on your computer. Now go to your connections on your PC and you’ll see that a Samsung modem was added.

3) on your PC you need to change the setting for the Samsung modem. If you set it to prompt for user name you’ll be able to put in the login info. This is all it is:

number: *99***1#
user name:
password:

Go to connect and BAM. You’re tethered. I will tell you it went to ‘register’ the first time and failed. The second time worked and now I can connect and disconnect by plugging/unplugging my USB cord and I’m tethered baby!
Niet al te snel natuurlijk, maar voldoende om ergens even iets van je mail af te halen ofzo met je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
HyperioN schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 00:54:
Heb vandaag de USB Tethering functie geprobeerd en direct aan de praat gekregen, nice :-).

[...]

Niet al te snel natuurlijk, maar voldoende om ergens even iets van je mail af te halen ofzo met je laptop.
HELP MIJ!..
Ik doe precies zoals staat beschreven alleen installeert de phone geen drivers! Dus kan mijn pc hem niet installeren? Kan je de drivers toevallig ook los krijgen? Werk op w7 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Kev!n schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:50:
[...]

HELP MIJ!..
Ik doe precies zoals staat beschreven alleen installeert de phone geen drivers! Dus kan mijn pc hem niet installeren? Kan je de drivers toevallig ook los krijgen? Werk op w7 64bit
zune unstalleren vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 13:01
Ben inmiddels op zoek naar een oplaad cradle voor mijn Omnia 7. Is dit misschien iets ? Omnia 7 staat niet in het lijstje met ondersteunde apparaten maar heeft wel hetzelfde formaat als de Galaxy S en de Omnia II staat er ook bij. Heeft iemand anders nog alternatieven ?

Vervelend hieraan is wel dat je naast het neerzetten in de cradle ook nog de lader erin moet schuiven aan de bovenkant...

Afbeeldingslocatie: http://www.koopjessite.nl/images/aanbiedingen/nl/1121.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Zak aarde op 09-01-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
Uiteraard stond Zune al op de pc maar dan nog pakt hij de drivers niet.
Dus heb ik nu losse drivers gedownload van samsung en vindt hij een modem maar wat dan?

Als ik dat nr invul en niks (of zelf verzonnen user/pass) dan krijg ik nog geen verbinding *(je moet inbellen toch)
Ik heb overigens tmobile..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Kev!n schreef op zondag 09 januari 2011 @ 13:32:
[...]

reinstall zune dan, want zune moet genoeg zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Kev!n schreef op zondag 09 januari 2011 @ 13:32:
[...]

Dus heb ik nu losse drivers gedownload van samsung en vindt hij een modem maar wat dan?

Als ik dat nr invul en niks (of zelf verzonnen user/pass) dan krijg ik nog geen verbinding *(je moet inbellen toch)
Ik heb overigens tmobile..
Gewoon doen wat er staat, zo moeilijk is 't niet. Géén username/password invullen dus!
(Of het moet anders zijn bij Tmo..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zijn er wel 64 bits drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deity
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-07 23:01
Ja hoor, ik heb op 3 verschillende machines (desktop, laptop, mediacenter) x64 windows 7 staan, en mijn omnia 7 wordt op alle 3 prima zonder enige vorm van moeite herkend. plug & play.

Authentically Digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even stoom afblazen hier... :(

Ik had gisteren een mailtje gestuurd naar pdashop of mijn Omnia 7 inmiddels was voorzien van een nieuw scherm. De verwachting was namelijk dat het toestel eind vorige week, begin deze week terug zou zijn.

Krijg ik vandaag de reactie terug dat mijn opdracht tot reparatie intern daar is blijven hangen en dat pas vandaag de toestemming richting reparateur gaat. Verwachte retourdatum, ergens volgende week! Ik was erg tevreden met Coolblue, maar dit is toch wel even een dik minpunt...

Ik maakte een geintje laatst dat ik hem terug zou hebben met de 1e grote update, maar op deze manier komt dat wel erg dicht in de buurt!

en ik ben die lompe Xperia X1 ondertussen echt zo zat! grrr!

Pagina: 1 ... 5 ... 27 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, abonnementen en aanverwante zaken mogen in [ABO] Samung Omnia 7 i8700 levertijden- en abonnemententopic.