Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb een tijdje geleden een Omnia 7 gehad die ik had overgenomen van iemand anders en deze had last van spontaan rebooten van de telefoon als de dataverbindingen actief werden gebruikt.

Nu is mijn Galaxy S2 een tijdje weg ter reparatie en wil ik goedkoop een Omnia 7 halen als reserve toestel.

Wat is jullie ervaring met het spontaan rebooten van de Omnia 7. Ik zie in dit topic dat een aantal mensen er wel eens last van hebben gehad, maar het meerendeel niet. Klopt dit beeld een beetje?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:32
Spontane reboots heb ik geen last van, heb sowieso geen vage problemen met mijn Omnia.

Ik zou wel beginnen met een nieuwe firmware van samfirmware.com
Daarna netjes updaten via Zune en dan pas configureren en in gebruik nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat het toestel spontaan ging rebooten.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Fijn om te horen. Hoop dat ik in het verleden dan gewoon een slecht exemplaar te pakken had. Bedankt voor jullie reactie ;)

De tip van de firmware zal ik ten harte nemen.

[ Voor 16% gewijzigd door BillSpaarbank op 30-08-2011 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

BillSpaarbank schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:20:
Ik heb een tijdje geleden een Omnia 7 gehad die ik had overgenomen van iemand anders en deze had last van spontaan rebooten van de telefoon als de dataverbindingen actief werden gebruikt.

Nu is mijn Galaxy S2 een tijdje weg ter reparatie en wil ik goedkoop een Omnia 7 halen als reserve toestel.

Wat is jullie ervaring met het spontaan rebooten van de Omnia 7. Ik zie in dit topic dat een aantal mensen er wel eens last van hebben gehad, maar het meerendeel niet. Klopt dit beeld een beetje?
Daar heb ik nu last van met mijn htc hd7.teruggehad van reparatie,en was helaas niet gefixed,dus ligt nu weer te wachten dat ie zo wordt opgehaald om weer gerepareerd te worden :( hopelijk dit keer wel goed. in ieder geval is het bij mij ook bij gebruik van de dataverbinding

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
mrsar schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:10:
[...]

Daar heb ik nu last van met mijn htc hd7.teruggehad van reparatie,en was helaas niet gefixed,dus ligt nu weer te wachten dat ie zo wordt opgehaald om weer gerepareerd te worden :( hopelijk dit keer wel goed. in ieder geval is het bij mij ook bij gebruik van de dataverbinding
Veel Android HTC toestellen hebben dit probleem ook en dat lijkt meestal mainboard gerelateerd.

Verder kan het ook zijn dat je misschien nog een oude simkaart in gebruik hebt. Maar wel storend als het toestel spontaan reboot. Dat was de reden dat ik mijn eerste Omnia 7 weer de deur uit heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

BillSpaarbank schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:52:
[...]

Veel Android HTC toestellen hebben dit probleem ook en dat lijkt meestal mainboard gerelateerd.

Verder kan het ook zijn dat je misschien nog een oude simkaart in gebruik hebt. Maar wel storend als het toestel spontaan reboot. Dat was de reden dat ik mijn eerste Omnia 7 weer de deur uit heb gedaan.
wat is een oude simkaart? :P hoe herken ik die? enig idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
mrsar schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:42:
[...]

wat is een oude simkaart? :P hoe herken ik die? enig idee
Als je al 6 jaar dezelfde SIM hebt is de kans groot dat dat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

hmm geen idee,zal eerder jaar of 4 zijn ofzo.....denk ik..... ooit nieuwe gekregen ivm umts

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmzz... Ik gok dat mijn simkaart zo'n 10 jaar oud is, misschien nog wel ouder. Ik liep stage in 1999/2000 en volgens mij had ik deze sim toen al. Misschien toch maar eens langs Vodafone lopen voor een nieuwe...

Edit: nee, dat klopt niet. Toen heette die toko nog Libertel en aangezien er gewoon Vodafone op staat moet het toch een iets nieuwere zijn. Hmm wanneer heb ik dan een nieuwe gekregen...?

[ Voor 31% gewijzigd door PaT op 30-08-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

hmmz, ik zal ook eens langs voda winkel lopen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:55
ff snel een vraagje, ben van plan om ook een Omnia7 aan te schaffen, maar twijfel tussen de 8 en 16 gb versie. Hoef dat geheugen eigenlijk alleen maar te hebben voor foto en video opslag, niet voor mp3 en dergelijke.

Ben momenteel wat verwend met mijn N97 (ja, hij leeft nog wel, maar niet lang meer ben ik bang) qua geheugen natuurlijk, vandaar mijn vraag, of 8gb ruim voldoende is om een 300 foto's op te slaan.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ozzynator schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:12:
Hoef dat geheugen eigenlijk alleen maar te hebben voor foto en video opslag, niet voor mp3 en dergelijke.

Ben momenteel wat verwend met mijn N97 (ja, hij leeft nog wel, maar niet lang meer ben ik bang) qua geheugen natuurlijk, vandaar mijn vraag, of 8gb ruim voldoende is om een 300 foto's op te slaan.
Ja, zat je kunt er wel tot een paar duizend kwijt.
Video opslag kan wel een probleem zijn. Geoptimaliseerde behoorlijk kwaliteit video voor een Windows Phone zal ongeveer 300-400MB zijn voor een uur. Wil je structureel meer dan 10 uur video opslaan dan kun is 8 GB redelijk krap. Als je bijvoorbeeld een compleet seizoen van een serie wilt meezeulen dan is je telefoon meteen behoorlijk vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
oké, bedankt voor het antwoord. Is niet de bedoeling om complete films/series mee te gaan nemen. Daar hebben we andere middelen voor. Is gewoon om wat filmpjes en foto's te maken en op te slaan.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:28

TF0

ozzynator schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:12:
ff snel een vraagje, ben van plan om ook een Omnia7 aan te schaffen, maar twijfel tussen de 8 en 16 gb versie. Hoef dat geheugen eigenlijk alleen maar te hebben voor foto en video opslag, niet voor mp3 en dergelijke.

Ik zou de 16GB versie nemen, om de een of andere reden is er bij mij 3,68 GB van de 8GB gereserveerd voor "Reserved space and other content" terwijl ik voor mijn gevoel helemaal niet extreem veel applicaties heb geinstalleerd. Als je ook nog TomTom o.i.d. (offline navigatie) wil installeren in de toekomst zit je al heel snel vrij krap opslagruimte.

Gisteren heb ik trouwens nog een spontane reboot gehad en zo'n anderhalve week geleden kreeg ik een foutmelding dat er een probleem was met het geheugen:
Storage card not working
Your storage card has changed, is damaged or is non-compliant.

To fix this, turn your phone off and either remove the storage card or replace it with a new compliant card. Then reset your phone to the original factory settings.

To learn how to reset your phone, refer to the owner's manual.
Telefoon met zweet in de handen opnieuw opgestart en hij deed het weer... Iemand hier ervaring met dit fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:32
TF0 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:35:
[...]

Ik zou de 16GB versie nemen, om de een of andere reden is er bij mij 3,68 GB van de 8GB gereserveerd voor "Reserved space and other content" terwijl ik voor mijn gevoel helemaal niet extreem veel applicaties heb geinstalleerd. Als je ook nog TomTom o.i.d. (offline navigatie) wil installeren in de toekomst zit je al heel snel vrij krap opslagruimte.
Reserved space kun je in zune zelf aanpassen.

Wat betreft je fout, zou goed een gare geheugen module kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrogNL
  • Laatst online: 10-04 21:45
Ik heb dit toestel nu een tijdje en kan maar een ding zeggen: wow. Het is écht een hele mooie telefoon en ik ben er heel blij mee. Ik heb alleen één probleem en misschien weten jullie de oplossing: als ik op mijn telefoon nieuwe afspraken toevoeg in de kalender zie ik die niet in Google Calendar, terwijl afspraken die ik in Google's web-interface toevoeg wél gesynchroniseerd worden. Het is dus eigenlijk eenrichtingverkeer. Heb ik iets fout gedaan of is dit een bekende fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:53
Voeg je ze wel toe aan de google kalender? En niet aan die van bv. je standaard account? Ik heb zelf niet zo veel ervaring met de kalender, maar daar zou je even naar kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0

TF0

Domino schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:37:
[...]

Reserved space kun je in zune zelf aanpassen.
Die heb ik al heel lang op 0% :X. Database opnieuw aan laten maken heeft ook niet geholpen, ik heb de hoop maar opgegeven.
FrogNL schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:49:
Ik heb dit toestel nu een tijdje en kan maar een ding zeggen: wow. Het is écht een hele mooie telefoon en ik ben er heel blij mee. Ik heb alleen één probleem en misschien weten jullie de oplossing: als ik op mijn telefoon nieuwe afspraken toevoeg in de kalender zie ik die niet in Google Calendar, terwijl afspraken die ik in Google's web-interface toevoeg wél gesynchroniseerd worden. Het is dus eigenlijk eenrichtingverkeer. Heb ik iets fout gedaan of is dit een bekende fout?
Ik synchroniseer mijn agenda alleen met een Exchange server, en dat werkt allemachtig mooi :). Ik weet dus niet hoe goed het met Google Calendar werkt. Ik zou gewoon een vinkje bij kalender zetten in het synchronisatie menu van de mailbox. Dan zou het mijns inziens moeten werken. En als je echt op synchroniseren klikt onderaan je mailbox? Doet 'ie dan ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrogNL
Ik voeg ze gewoon toe aan mijn Google Kalender en niet aan de kalender van mijn standaard live account. Ik heb ook het vinkte aangezet bij de accounts instellingen en ik heb ook al geprobeerd handmatig te synchroniseren. Ik begrijp het echt niet meer, het hoort toch gewoon te werken. :(

Ik heb nog wel een aantal anderen met dit probleem gevonden, maar geen van de oplossingen werkt bij mij... Zie de volgende pagina's:
http://answers.microsoft....d2-43ad-b08d-2c587503e9e3
http://www.google.com/sup...id=551bccbfc7e6b6a8&hl=en
http://www.google.com/sup...id=2182dad25195816e&hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan in de calender hub van wp7 op de ... drukken. Daar kan je ook kalenders aan en uitzetten. Misschien dat dat wat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrogNL
Nope, dat helpt ook niets. Ik zie de afspraken niet wanneer ik alles aanzet en ook niet wanneer ik alleen Google aanzet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 18:01
Gaat synchen van je mail wel goed 2 kanten op? Verwideren van mails zou na synch ook op webinterface zichtbaar moeten zijn, bijvoorbeeld.
Misschien anders ergens een instelling i.d. webinterface va Calender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrogNL
Mail heb ik nog geen problemen mee gehad, en de instellingen in Google kalender ben ik allemaal nagelopen en kloppen voorzover ik weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrogNL
En nu ben ik opeens al mijn afspraken kwijt?! :( Ze staan ook niet in Google agenda...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Lijkt op een foute synv tussen je google en windows live account. Aangezien je niet bij je hoofd account kan kiezen wat je wel en niet wilt syncen op mail na lijkt het erop dat het de agenda van je windows live account synct met die van google waarbij de windows live voorrang krijgt. Ik zou je google account als hoofd account instellen en dan je windows als 2de account. (Als je deze voor meer gebruikt dan alleen marketplace :P)
Je moet dan wel je phone resetten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
@Marluxiaci: Google account als hoofdaccount? Dat kan toch helemaal niet? Je hoofdaccount is toch altijd een MS LiveID?

@FrogNL: Kan nog een paar dingen bedenken, maar dan houdt het op.
• je google-account opnieuw toevoegen (mocht je dat nog niet geprobeerd hebben)
• proberen een nieuw google-account aanmaakt met bijbehorende agenda en daar mee testen, voordat je nog meer dingen door de war gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodbeleg
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:40
Broodbeleg schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:12:
Iemand anders ooit batterijproblemen gehad? De batterij indicatie geeft soms een lege batterij aan, ook al zit die nog voor de helft vol. Ik moet de batterij er dan uithalen en er vervolgens weer in stoppen om de juiste indicatie van mijn batterij te krijgen.
Ik draai overigens NoDo met de laatste Samsung firmware. Voor de Samsung update had ik dit probleem ook al, maar in mindere mate, dus stoorde ik me er niet zo aan. Iemand tips om dit op te lossen? (liefst geen hard-reset ^^)
Nu een week later geen last meer gehad dus ik denk dat ik het verholpen heb door de battery te "resetten". Of nou ja, zo noemde de persoon het waar van ik het las. Voor in de toekomst een persoon die ook dit probleem heeft:
- Laat je batterij helemaal leeg lopen (die van mij ging ik nog zo vaak proberen aan te zetten totdat de telefoon niet eens meer probeerde op te starten.)
- Laad je batterij voor 6 uur lang op via het stopcontact.

• FrogNL
@Marluxiaci: Dat kan niet, zoals Perceptor al zei. Je kan enkel een Live-account gebruiken als hoofdaccount (jammergenoeg).

@Perceptor: Jouw eerste tip lost het probleem op! Ik had het nog niet geprobeerd, maar het werkt! :) Zo simpel, daar had ik zelf aan moeten denken.

Iedereen bedankt voor alle hulp! _/-\o_

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:26

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Oke heb het toestel nu bijna een week, en ik vind het heerlijk werken, maar er zijn een aantal punten wat ik wel wat minder vind. Bijv. is er een mogelijkheid de muziek volume te verhogen? Bedoel ik heb hier gewoon ronduit niets aan.... Bij de meeste albums die ik luister kan ik iemand die in de trein 2 banken voor me zit nog verstaan op Max volume. Ik vind het heerlijk om muziek van Hans Zimmer te luisteren, maar hier heb ik niets aan, terwijl de volume op de achter speaker echt belachelijk hard gaat (in vergelijking) Dit is voor mij een zeer groot minpunt omdat ik altijd muziek op me telefoon luister.

Verder vind ik het nog wat beperkt met opties zoals ringtone/sms niet kunnen kiezen standaard. Camera settings die altijd weer naar standaard springen en nog een paar van zulke dingen. Maar dat is gewoon goed te overleven :) Alleen als je mijn versie software open wil krijgen moet je eerst een downgrade uitvoeren, en er zijn 100000 topics over, en nog geen succes gehad met een goede vinden.

Verder vind ik het toestel heerlijk werken in gebruik. De minimale interface vind ik echt heerlijk, en loopt allemaal zo lekker soepel, heerlijk hoe ze de mail cliënt gemaakt hebben! Dit loopt echt een stuk beter dan alle android toestellen die ik gehad heb (dit zijn er best een aantal :) ) Hier kan ik de komende 3 maandjes wel mee overbruggen tot ik weer kan verlengen :9

[ Voor 3% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 01-09-2011 09:33 ]

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Hoe hebben de mensen die van een toestel met WhatsApp naar een WP7 toestel zijn overgestapt het gebrek aan WhatsApp opgelost/omzeilt? Neem aan dat niet iedereen bereid is om een app als Kik te installeren omdat jij zo nodig aan de WP7 wil ? :P

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
Als ik zeg dat ze me ook via Kik kunnen bereiken zijn ze meestal wel bereid deze te installeren, het bespaart ze tenslotte ook weer een paar euro aan sms'jes..

Verwijderd

Mother_Goozz schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:31:
Oke heb het toestel nu bijna een week, en ik vind het heerlijk werken, maar er zijn een aantal punten wat ik wel wat minder vind. Bijv. is er een mogelijkheid de muziek volume te verhogen? Bedoel ik heb hier gewoon ronduit niets aan.... Bij de meeste albums die ik luister kan ik iemand die in de trein 2 banken voor me zit nog verstaan op Max volume. Ik vind het heerlijk om muziek van Hans Zimmer te luisteren, maar hier heb ik niets aan, terwijl de volume op de achter speaker echt belachelijk hard gaat (in vergelijking) Dit is voor mij een zeer groot minpunt omdat ik altijd muziek op me telefoon luister.
Ik ben het helemaal met je eens! ;( Maar dit is pas sinds de laatste software update! Daarvoor was volume 30 voor mij echt veel te hard. Maar dan ook echt oorpijn-hard. Nu luister ik constant op volume 30 en vind ik het te zacht. Of ik ben in 1 dag een stuk dover geworden, of het komt door die software update!

• Perceptor
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:03:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens! ;( Maar dit is pas sinds de laatste software update! Daarvoor was volume 30 voor mij echt veel te hard. Maar dan ook echt oorpijn-hard. Nu luister ik constant op volume 30 en vind ik het te zacht. Of ik ben in 1 dag een stuk dover geworden, of het komt door die software update!
Bij mij is het sinds de laatste firmware update ook het geval. Voor mij is het alleen maar goed: ik luister veel muziek op de fiets en nu staat de muziek bij volume 30 hard genoeg, maar niet zo hard dat ik mn oren er mee kapot maak. Voor de update zette ik het geluid nog wel eens te hard.

• cpt.skydiver
Vergeet niet dat het ook van de weerstand van je oortjes/koptelefoon afhangt hoe hard het gaat.

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:03:
[...]

Haha gelukkig niet de enige :D begon al aan mijn gehoor te twijfelen :p

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

@Marluxiaci: Google account als hoofdaccount? Dat kan toch helemaal niet? Je hoofdaccount is toch altijd een MS LiveID?
@Marluxiaci: Dat kan niet, zoals Perceptor al zei. Je kan enkel een Live-account gebruiken als hoofdaccount (jammergenoeg).
Ja hoor dit kan :) Je kan namelijk je gmail registreren als een windows live account. Dit heb ik ook gedaan en mijn windows live profiel is nu ook gewoon mijnemail@gmail.com
Maar in ieder geval mooi dat het opgelost is :)

Edit: Ik had trouwens ook dat mijn Volume op 30 te zacht is geworden, is wel jammer maar ik heb gewoon al mijn muziek geconvert naar een ander ondersteund bestand en ook gelijk het geluid omhoog gehaald en dit werkte gelukkig. Je kan hetzelfde ook via iTunes doen geloof ik.

[ Voor 27% gewijzigd door MarluXiaXl op 01-09-2011 17:26 ]

Verwijderd

Oh, dus ik kan mijn huidige gmail acc ook als live account gebruiken? Waar kan ik dat regelen?

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Ik heb het via Games for Windows Live gedaan. Ik had laatst Dawn of War 2 gehaald ( leuk spel overigens :P ) en toen moest ik een windows live account maken. Dan kon ik kiezen of ik een nieuw email adres wou of een bestaande, ik had dus bestaande gedaan en mijn gmail ingevoerd. Nu is dit ook een Windows live ID, ik kan gewoon inloggen op Xbox Live en Hotmail en Windows Live en het werkt allemaal.

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
Ok. Mijn Omnia 7 vandaag binnen gekomen :). Super tevreden uiteraard (ik had al eerder een tijdje met het toestel gespeeld, dus ik wist hoe fantastisch het ding is), kijk ik bij de 'about', zie ik daar plots 14,82 GB total storage staan :D, terwijl ik dacht dat ik de 8GB versie had!

Nu blijkt dat de pricewatch van de 8GB bij Gigavolt gewoon doorlinkt naar de 16GB versie (die dus ook maar 220€ kost). Koopje van de eeuw?

Anyways, ik las een paar pagina's terug dat het aangeraden is de firmware te updaten, nu, waar kan ik daar ergens een guide van vinden en is het mogelijk mijn huidige firmware te backuppen ? Ik vind die www.samfirmware.com verschrikkelijk onduidelijk en veel links werken ook niet...

• .oisyn
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MarluXiaXl schreef op donderdag 01 september 2011 @ 17:11:
[...]

Ja hoor dit kan :) Je kan namelijk je gmail registreren als een windows live account. Dit heb ik ook gedaan en mijn windows live profiel is nu ook gewoon mijnemail@gmail.com
Ja, maar dan heb je nog steeds een live account, alleen is de accountnaam toevallig een gmail emailadres. 't Is niet zo dat ie dan contacten en kalender ineens met google gaat syncen, want alles loopt gewoon via de Microsoft activesync server.

Wat wél kan, is je serverinstellingen van je hoofdaccount vervolgens laten wijzen naar m.google.com ipv m.hotmail.com, dan synct ie gewoon contacten, kalender en email met google. Alleen kun je dan volgens mij vervolgens niet meer de marketplace op (tenminste, bij mij lukte dat niet, maar misschien was dat omdat mijn WP7 sowieso nog niet "geactiveerd" was met dat live ID, wat ook niet lukte omdat Google die diensten natuurlijk niet ondersteunt)

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 01-09-2011 20:43 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Qurius schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:22:
Ok. Mijn Omnia 7 vandaag binnen gekomen :). Super tevreden uiteraard (ik had al eerder een tijdje met het toestel gespeeld, dus ik wist hoe fantastisch het ding is), kijk ik bij de 'about', zie ik daar plots 14,82 GB total storage staan :D, terwijl ik dacht dat ik de 8GB versie had!

Nu blijkt dat de pricewatch van de 8GB bij Gigavolt gewoon doorlinkt naar de 16GB versie (die dus ook maar 220€ kost). Koopje van de eeuw?

Anyways, ik las een paar pagina's terug dat het aangeraden is de firmware te updaten, nu, waar kan ik daar ergens een guide van vinden en is het mogelijk mijn huidige firmware te backuppen ? Ik vind die www.samfirmware.com verschrikkelijk onduidelijk en veel links werken ook niet...
Samfirmware is inderdaad niet altijd overzichtelijk. Ik heb zelf de firmware bijgewerkt tot die van maart 2011. Tot nu toe heb ik echt niets gemerkt van enige verbetering. Bij mijn 16Gb toestel waren de toetsen al geblokkeerd tijdens gamen, dus dat voordeel had ik sowieso al niet. Als ik jou was zou ik lekker gaan genieten van je toestel en eventueel wachten met rom updates totdat er mango roms beschikbaar zijn (er schijnt er 1 in de pijplijn te zitten, maar die is nog niet gesigned).

• Qurius
Ik heb nu het toestel geupdate via de officiele samsung tool en ik denk dat ik overal af ga blijven zolang hij het goed doet (if it ain't broken, don't fix it). Ik neem aan dat die Mango rom gewoon via Samsung/Zune komt en dat we niet zelf hoeven te klooien ?
Er komt geen (officiële) rom via Samsung. Je krijgt idd gewoon tzt de update naar Mango via Zune. Alleen als je een volledig nederlandse interface zou willen zal je tzt met een andere rom aan de slag moeten gaan.

• ozzynator
[quote]Qurius schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:22:

bedankt voor de tip _/-\o_ , heb hem net ook besteld en via de mail een order en factuur gekregen, allebei met vermelding dat het de 16gb versie betreft. Was € 227 inclusief verzenden.

Nu dus ff afw8en tot zaterdag, tot het postnl mannetje hem komt brengen.

zeker, zeker

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Ik Snap zoiezo niet waarom er nog een 8GB versie is, overal word alleen maar de 16GB geleverd ( ik had hetzelfde :P ).
@.oisyn
http://www.brighthub.com/internet/google/articles/67900.aspx Ik heb het zo geregeld en krijg wel gewoon mijn google calendar gesynct en kan dat ook zien op mijn phone. Maar op de manier zoals jij beschrijft zou het ook moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Duh. Maar dat betekent niet dat je telefoon van google servers gebruik maakt :). Je live id leeft gewoon bij MS en alle diensten ook.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_JRP
  • Laatst online: 05-07 19:54
.oisyn schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:02:
[...]

Duh. Maar dat betekent niet dat je telefoon van google servers gebruik maakt :). Je live id leeft gewoon bij MS en alle diensten ook.
Vanzelf, het wordt anders ook een beetje lastig voor MS om je app-aankopen en dergelijke op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Natuurlijk, je account blijft wel gesynct met de servers van MS maar op deze manier synct je google calendar wel automatisch met je Live agenda wat voor mij een oplossing was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Hoe lang gaat jullie accu mee met 1 lading? Die van mij na een week gebruik red ik dus niet eens een dag. En dan luister ik wat muziek 1 1/2 uur, heel af en toe internet. Bel ik 40 min. en gebruik wat Kik. Lijkt me niet normaal, gebruik het toestel niet eens veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Ik haal met mijn Omnia wel 1 dag. Ik doe vooral mail checken, facebook checken en bellen + smsen. En veel browsen en laat 3g ook altijd aan staan. Muziek luisteren doe ik er niet meer zoveel mee aangezien ik niet meer zo ver hoef te fietsen naar school :P
Voor mijn gevoel is de batterijduur in de Mango beta 2 beter dan in NoDo, dus als mango ook voor dit toestel uitkomt dat het wellicht beter voor je word ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
Ik adviseer sowieso iedereen om het zwarte thema te nemen, het verschil tussen het witte en zwarte thema is al snel een halve dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
Die van mij red makkelijk anderhalve dag, maar ik laad hem elke dag wel op. Ik gebruik het zwarte thema, en ik zou ook eens wat settings nalopen van je apps. Sommige apps (zoals facebook) kan je toestemming geven om op de achtergrond te blijven draaien (heb ik dus bij alles uitstaan).

Het kan ook nog helpen om alle vinkjes uit te zetten onder settings --> Phone update en settings --> find my phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0

TF0

Bij mij varieert het per dag, de ene dag gaat het prima en heb ik 's avonds nog meer dan de helft over qua accucapaciteit. Maar soms heb ik aan het eind van de middag nog maar 10 á 20% over :S. En dan doe ik voor mijn gevoel niets anders. Een herstart helpt dan wel volgens mij.

Ik heb wel het idee dat muziek luisteren vrij veel van de accu vergt en wellicht heb je geen hele goede dekking: dan wordt het zendvermogen van je telefoon verhoogd om de verbinding met het basestation te behouden. Zoals eerder gezegd zou je een kunnen proberen om de location service uit te schakelen. Ook kun je misschien nog extra tijd winnen door de brightness op low te zetten, 'find my phone' uit the zetten, niet te zoeken naar 'phone updates' en geen 'feedback' naar Microsoft te sturen.

Tenslotte kun je bluetooth uitzetten en als je gebruik kunt maken van wifi, wifi aanzetten.

Het vreemde is dat ik dit met het bovenstaande bezig ben geweest maar de accu gaat voor mijn gevoel nog steeds net zo lang mee, maar het is het proberen waard. Misschien merk jij er wel iets van :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik heb het even geprobeerd maar ik merk dat dit echt niets is voor me zo'n toestel. Het feit dat ik er een dag niet mee doorkom helemaal. Geen sync aanstaan of locatie voor programma's op mijn werk zit ik op wifi en bovenal dat ik niet normaal muziek kan luisteren (echt te zacht gewoon)en een aantal andere irritatie puntjes is just to much. k gooi hem in de verkoop (iemand die interesse heeft :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Laatst online: 17-09 11:39
@Mother_Goozz: Vreemd ik kom er echt makkelijk de dag mee door. Zit redelijk wat op internet. Heb e-mail sync aanstaan op instant. Luister een uur muziek per dag. Bel en sms normaal. speel wat spelletjes en check m'n e-mail + facebook. Screen brightness staat op automatisch. Ik zit nu in de trein en heb het geluid op niveau 12. Wel in ear dopjes wat erg scheelt.

Ik heb wel eens ergens gelezen dat KIK een probleem kan zijn voor je batterij, Wellicht is het nog iets om dat programma te deinstaleren.

Verder zou ik het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
walletje-w schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 21:54:
@Mother_Goozz: Vreemd ik kom er echt makkelijk de dag mee door. Zit redelijk wat op internet. Heb e-mail sync aanstaan op instant. Luister een uur muziek per dag. Bel en sms normaal. speel wat spelletjes en check m'n e-mail + facebook. Screen brightness staat op automatisch. Ik zit nu in de trein en heb het geluid op niveau 12. Wel in ear dopjes wat erg scheelt.

Ik heb wel eens ergens gelezen dat KIK een probleem kan zijn voor je batterij, Wellicht is het nog iets om dat programma te deinstaleren.

Zachte volume kan ik wel herkennen. Ik heb in-ear en nog steeds te zacht op max 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

walletje-w schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 21:54:

Zelf gebruik ik Kik en ik heb nergens last van. Ik zit ook op een uur muziek per dag, een hoop internet, spelletjes enz, nergens last van.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke firmware hebben jullie? Misschien dat daar nog een verschil in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtyShock
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 13:45
Fantastische telefoon dit. De 16GB versie voor 199,- uit Duitsland gehaald een paar weken geleden. (Ook ik dacht de 8GB besteld te hebben)

De Facebook integratie werkt bij mij echter steeds slechter. Eerst werden twee Facebook contacten niet meer geïmporteerd, daarna wilden plaatjes niet meer uploaden en nu kan ik geeneens meer reacties plaatsen. Oftewel, Facebook is effectief stuk momenteel op m'n foon. Jammer, want via de mobile site werken is niet echt een pretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Arty_Shock schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 10:12:
Fantastische telefoon dit. De 16GB versie voor 199,- uit Duitsland gehaald een paar weken geleden. (Ook ik dacht de 8GB besteld te hebben)

De Facebook integratie werkt bij mij echter steeds slechter. Eerst werden twee Facebook contacten niet meer geïmporteerd, daarna wilden plaatjes niet meer uploaden en nu kan ik geeneens meer reacties plaatsen. Oftewel, Facebook is effectief stuk momenteel op m'n foon. Jammer, want via de mobile site werken is niet echt een pretje.
Je hebt ook een facebook-app, dus je hoeft voorlopig niet mobiele website te gebruiken.

Wel vreemd dat hij stuk is. Draai je NoDo of Mango?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Laatst online: 17-09 11:39
Ik vraag me echt af waarom het geluid zo zacht is bij mensen. Als ik mijn in-ear oordopjes, gewoon de bijgeleverde van samsung op 30 zet dan blaas ik m'n oren weg. In de trein stiltecoupé gewoon op 12 en dan hoor ik niets meer van de omgeving en de muziek lekker.

Ik heb os versie 7.10.7712.60 waar zie ik welke firmware ik heb? Ik dacht dat ik iets met 7018 had maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
Firmware staat bij settings->about.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtyShock
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 13:45
Relief2009 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 10:17:
[...]

Je hebt ook een facebook-app, dus je hoeft voorlopig niet mobiele website te gebruiken.

Wel vreemd dat hij stuk is. Draai je NoDo of Mango?
Ik draai NoDo, de versie die ik draai komt overeen met wat anderen hier posten. De Facebook app kan ik pas gebruiken wanneer ik apps kan installeren. Dat zal pas met Mango zijn. Ik zit dan ook met smart te wachten, want de functionaliteit holt achteruit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arty_Shock schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 10:12:

Je facebook account verwijderen lijkt me. Je telefoon helemaal uit en aan zetten en de account weer opnieuw toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0

TF0

walletje-w schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 11:00:
Ik vraag me echt af waarom het geluid zo zacht is bij mensen. Als ik mijn in-ear oordopjes, gewoon de bijgeleverde van samsung op 30 zet dan blaas ik m'n oren weg. In de trein stiltecoupé gewoon op 12 en dan hoor ik niets meer van de omgeving en de muziek lekker.

Ik heb os versie 7.10.7712.60 waar zie ik welke firmware ik heb? Ik dacht dat ik iets met 7018 had maar dat weet ik niet zeker.
Wow, jij hebt sowieso al een heel andere versie van het OS, ik heb namelijk (nog steeds) 7.0.7392.0. Ik heb net geprobeerd met Zune of ik nieuwe updates kon vinden maar dat leverde niets op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
TF0 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 19:37:
[...]

Wow, jij hebt sowieso al een heel andere versie van het OS, ik heb namelijk (nog steeds) 7.0.7392.0. Ik heb net geprobeerd met Zune of ik nieuwe updates kon vinden maar dat leverde niets op...
Dat is de Mango beta... die ga je niet krijgen via zune ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws SamFirmware is het gelukt om firmware I8700XXKD1 en I8700XXKH2 temaken!

Dat betekent dat we vandaag of morgen Mango handmatig erop kunnen zetten.

I8700XXKH2 is namelijk Mango.
En de roms die SamFirmware altijd heeft zijn officiele Samsung roms.

hehe FINALLY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh dat klinkt goed! Ik heb zelf de Omnia 7 sinds enkele dagen gezien het vooruitzicht dat Mango dichtbij kwam en moet zeggen: fantastisch toestel en strakke OS. De kleine minpuntjes die ik in het OS heb kunnen vinden zouden verholpen moeten zijn met Mango dus kan niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Mooi nieuws! Ik wacht nog wel even af hoe het werkt en of het probleemloos gaat. Niet dat je er later achter komt dat er een fout in zit zoals bij de eerste Chevron tool :P

En daar gaat mijn hoop: http://attachments.xda-de...entid=709034&d=1315068232

[ Voor 24% gewijzigd door MarluXiaXl op 04-09-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jou hoop is gewoon terug in leven....
Want SamFirmware was namelijk bezig de zo gehete ''levels'' van de Mango rom te veranderen naar de juiste.
En het is ze vandaag gelukt.

Dus zal de rom snel komen.
SamFirmware zelf zegt vanavond of morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Oh ja ik zie het :D Excuses. Hij staat nu al in de download lijst maar dan nog wel zonder download link, als ik hem kan downloaden ga ik het er gelijk op zetten :D

De download is beschikbaar, ik probeer hem zometeen :)

@ hieronder
Ik had juist begrepen dat ze de engineering versie al hebben verbouwd en dat je deze op je Omnia 7 kan zetten, ik zal het zo wel zien wanneer het klaar is met downloaden en mijn phone klaar is met resetten.

Edit:
Mijn Omnia word ook niet meer gezien door de flash tool, moet daar nu weer even mee gaan puzzelen.

Edit 2: Met wat gereboot en andere tijden in download modus gaan ziet de tool mijn Omnia maar ik kirjg een error dialog met de volgende tekst:
"This Device does NOT match with selected binary.
Downloader will NOT do anything"

En in de log krijg ik te zien:
"Detect COM8 Port
[Channel 0] Confirm Model Name
[Channel 0] FLASH LOCK"

Blijkbaar kan het dus niet voor mijn Omnia 7 met OS versie 7.0.7392

[ Voor 129% gewijzigd door MarluXiaXl op 04-09-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, de engineer versie van de firmware staat online. Als ik het begeleidend verhaaltje op de "frontpage" van samfirmware.com goed begrijp hebben normale sterveling helemaal niets aan deze rom.
Daarnaast staat er een heel verhaal over copyright van de roms en dat Samsung ze kan aanklagen.

Ik vind dat wel een beetje vaag verhaal, want op de andere roms zal toch net zo goed copyright zitten?
Begrijp ik het nu ook goed dat ze die engineer versie zodanig willen verbouwen zodat het op een product versie lijkt?

Ook ben ik wel benieuwd of in die versies nu dan ook een NL interface zit ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrogNL
Misschien een domme vraag, maar wat is het verschil tussen de RTM versie en deze rom? Is het zo dat de RTM alleen de firmware is en dat bij de rom alles verandert, dus ook taal e.d.? Waarom is deze rom zoveel beter dan de RTM als je Mango wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
ppaddo schreef op zondag 04 september 2011 @ 18:54:
Nou, de engineer versie van de firmware staat online. Als ik het begeleidend verhaaltje op de "frontpage" van samfirmware.com goed begrijp hebben normale sterveling helemaal niets aan deze rom.
Daarnaast staat er een heel verhaal over copyright van de roms en dat Samsung ze kan aanklagen.

Ik vind dat wel een beetje vaag verhaal, want op de andere roms zal toch net zo goed copyright zitten?
Begrijp ik het nu ook goed dat ze die engineer versie zodanig willen verbouwen zodat het op een product versie lijkt?

Ook ben ik wel benieuwd of in die versies nu dan ook een NL interface zit ingebakken.
Het zit iets anders, ze hebben de ROM al zo verbouwd dat deze op normale retail WP_PRODUCT toestellen werkt, echter heeft Samsung copyright op de ROM. Met deze aangepaste versie zouden ze dus een claim aan de broek kunnen krijgen. Vandaar dat ze de WP_ENGINEER versie (origineel dus) online hebben gezet zodat de community hem zelf kan aanpassen. Op XDA zijn ze er in ieder geval al mee bezig, en was het volgens mij ook al gelukt (OndraSter en Ceesheim).
FrogNL schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:18:
Misschien een domme vraag, maar wat is het verschil tussen de RTM versie en deze rom? Is het zo dat de RTM alleen de firmware is en dat bij de rom alles verandert, dus ook taal e.d.? Waarom is deze rom zoveel beter dan de RTM als je Mango wilt?
Deze versie heeft de nieuwe benodigde firmware die oa. het kompas laat werken, en zaken als tethering. Verder vast wat algemene fixes en performance verbeteringetjes.

[ Voor 18% gewijzigd door cpt.skydiver op 04-09-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrogNL
cpt.skydiver schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:22:
[...]

Deze versie heeft de nieuwe benodigde firmware die oa. het kompas laat werken, en zaken als tethering. Verder vast wat algemene fixes en performance verbeteringetjes.
Oh ok, duidelijk. :) Als Samsung de firmware dan al (bijna) af heeft, betekent dat dan ook dat ze het waarschijnlijk binnenkort zullen vrijgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 11:41
Is de Omnia nog steeds een toestel dat goed meekan op Mango?
of zal ik wachten op de officiele Mango toestellen?
@ppaddo

Bedankt!
Dan denk ik dat ik nog even wacht tot de prijs iets verder zakt.
En dan ga ik voor de 16gb versie.
maar de 16gb versie is dus al eens 199 euro geweest?

[ Voor 43% gewijzigd door triesvan op 04-09-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah ja, nu ik het terug lees, klopt dat inderdaad beter. Ik heb het draadje op XDA ook even doorgelopen. Als ik het goed begrijp komt deze rom pas beschikbaar voor niet engineer toestellen op het moment dat a: ze de boel gekraakt hebben of b: Samsung de firmware officieel vrij geeft.

Ik kijk ook wel even de kat uit de boom wat dit nu allemaal gaat brengen. Ik heb ook weinig zin om uiteindelijk ergens vast te komen zitten en bijvoorbeeld niet meer de reguliere updates te kunnen krijgen.

We goed om te zien dat dit soort roms nu opduiken. Overigens las ik ook op XDA dat alleen de originele talen er op zitten, dus voor degene die een NL interface willen hebben, dat wordt nog even doorbijten.

Kom op Samsung! Schiet op met die update!
triesvan schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:55:
Is de Omnia nog steeds een toestel dat goed meekan op Mango?
of zal ik wachten op de officiele Mango toestellen?
De Omnia wordt alleen maar NOG sneller door Mango. Wachten op officiele Mango toestellen heeft alleen maar nut als je beslist (o.a.) een front facing camera wil hebben. Die nieuwe HTC Radar is nauwelijks beter dan de huidige Omnia 7!

[ Voor 23% gewijzigd door PaT op 04-09-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luister is....

To all Windows 7 Phone fans follow @SFUnlock by 1000 followers he will release his tool! for flashing I8700!

VOLGEN!!!!

Oke duurt lang maar hoe meer hoe sneller!
Ik moet Mango!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mij nu afvraag... Kan je van de RTM updaten naar officiële Samsung release van Mango?
Of zal je het met de rom moeten doen?

Ik zou graag vermijden dat alles mooi op de telefoon blijft staan, bij een rom installatie is alles weg uiteraard. Zou niet héél erg zijn, maar zou leuk zijn als het te vermijden viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij een rom update kan je dat wel vergeten. In jouw geval zit er niet veel anders op dan wachten tot de officiële update via Zune

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Ik wacht het ook nog wel even af. Ik wil geen onnodige risico's lopen omdat ik geen 1 week tot 1 maand heb kunnen wachten op Mango, de meest logische zet van Samsung zou zijn om Mango voor oktober officieel te lanceren. Zo hebben hun telefoons eerder Mango dan die van de concurrentie.

Ik heb zo mijn twijfels bij die SFUnlock, ze zetten er namelijk een hele andere firmware versie op dan diegene die nu is uitgekomen
Quote van XDA:
"he enclosed .cab.pks contains everything - new bootloader (5.3.0.8 - but BE WARNED, it might be LOCKED TO WP7_ENGINEER RATHER WP7_PRODUCT! So further flashing Retail ROMs might be blocked!), new radio (2424.11.7.2) and the new drivers set (2424.11.8.2)."

Kijk maar in dit youtube filmpje van hun en pauzeer op 1:29, daar klopt dus geen snars van, en later zie je ook dat het een firmware is van Juli 2011 en niet dezelfde firmware als die vandaag is uitgekomen bij samfirmware.

YouTube: SRS: Samung I8700 Mango Preview and World first unlock WP 7.5 - YouTube

Ik ga er dus niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
Hij heeft de nummers hetzelfde hoor, alleen nog de bootloader van KC1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gasten op xda snappen er niks van je moet namelijk de Service levels veranderen.

Heb SamFirmware mailtje gestuurd en alles werkt bij hun nog als van ouds.
Download modus werkt ook goed.

Ook kreeg ik tehoren dat hun sowieso de Nederlandse Mango release gaan uitbrengen.

[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 05-09-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor degene die een beetje willen experimenteren, op xda is een thread te vinden waarin het blijkbaar mogelijk is om een T mobile.DE rom met Mango er op te flashen. Aangezien deze rom nog geen NL UI heeft laat ik hem voor wat het is. Met een beetje mazzel komt samsung over niet al te lange tijd zelf met deze update en/of de roms met andere talen ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
6 dagen zonder opladen heb ik de laatste week gedaan met m'n omnia met mugen battie, en hij gilde nog niet eens dat ie op was :) Het was wel met licht gebruik, beetje bellen en sms en af en toe email, maar toch wel vet 8)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
Wat is mugen battie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
Ah, maar heb je dan die 3600mAh versie gebruikt? Wordt je telefoon daar niet een stuk zwaarder van dan? En hoe veilig is het om dit soort 3rd party batterijen te gebruiken. Het lijkt me niet fijn als zo'n batterij in mn broekzak ontvlamt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Perceptor schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:13:
Ah, maar heb je dan die 3600mAh versie gebruikt? Wordt je telefoon daar niet een stuk zwaarder van dan? En hoe veilig is het om dit soort 3rd party batterijen te gebruiken. Het lijkt me niet fijn als zo'n batterij in mn broekzak ontvlamt...
Ja de 3600mAh versie idd. Zwaarder wel, maar eigenlijk vind ik de omnia te licht en dun en glad om lekker vast te houden, die dikkerd lost dat ook meteen op :)

Qua veiligheid, ik weet het natuurlijk niet zeker. Ik heb het idee dat Mugen niet het meest billige Flitsubatsu merk is en dat een ontvlamming statistisch onwaarschijnlijk is. Maar voor de zekerheid altijd in mijn zak met de battie naar buitengericht ;)

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 06-09-2011 11:21 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Laatst online: 16-09 06:07

Stefano

Ondertitel Not Found

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:23:
Wat ik mij nu afvraag... Kan je van de RTM updaten naar officiële Samsung release van Mango?
Of zal je het met de rom moeten doen?

Ik zou graag vermijden dat alles mooi op de telefoon blijft staan, bij een rom installatie is alles weg uiteraard. Zou niet héél erg zijn, maar zou leuk zijn als het te vermijden viel.
Bewaar je backup van Nodo, zodat je altijd terug kan (en dus naar de officiele Samsung update).

[ Voor 7% gewijzigd door Stefano op 06-09-2011 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik zet het maar even hier omdat er alleen een mango OS topic is, en geen nodo..?

Maar ik heb meerdere albums van verschillende bands in mijn music hub, alleen hij laat al sinds ik hem heb alleen als achtergrond 1 album art zien, en ik begin die rotkoppen van bring me the horizon wat beu te worden :) Hoort ie dit zelf te veranderen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen, sinds enkele dagen ben ik de blije bezitter van de Omnia 7. Heb echter een punt mbt de trilfunctie dat ik in de groep wil gooien: als ik het toestel een zacht tikje geef (vooral bij de bovenste kant van het toestel) dan voel ik de trilfunctie lichtjes. Heb al jaaaren toestellen met trilfunctie maar heb dit nooit meegemaakt. Is dit herkenbaar voor mensen of moet ik me gaan afvragen of het trilmechanisme wel deugt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Laatst online: 17-08 10:21
Wat je voelt is geloof ik niet het trilmotortje. Iets als de beeldstabilisatie voor de camera lijkt me logischer.
Ik voel het overigens ook als ik op m'n omnia 7 tik, maar ik kan me er niet druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had dat ook met mijn eerste 8GB Omnia 7, maar met mijn 2e 16GB versie heb ik dat trilgevoel niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook het 'bekende' trilgevoel van de Omnia 7 (16GB versie).
Heb er niets op tegen eigenlijk, maar toch, blijft raar. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
Ik ook :p (16GB). Heb er eigenlijk nooit last van. Het lijkt ook minder erg dan toen ik het toestel net had. De galaxy S heeft het erger in ieder geval.

Overigens is SamFirmware in het bezit van een KI1 firmware rom (unbranded mango). Zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1251414

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

cPT.cAPSLOCK schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:53:
Wat je voelt is geloof ik niet het trilmotortje. Iets als de beeldstabilisatie voor de camera lijkt me logischer.
Ik voel het overigens ook als ik op m'n omnia 7 tik, maar ik kan me er niet druk om maken.
Same here, zit er niet mee... Al moet ik zeggen dat ik af en toe het idee heb dat ie trilt in m'n broekzak, terwijl dat niet zo is. Maar dat kan ook aan mij liggen :P

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:42:
Hoi allen, sinds enkele dagen ben ik de blije bezitter van de Omnia 7. Heb echter een punt mbt de trilfunctie dat ik in de groep wil gooien: als ik het toestel een zacht tikje geef (vooral bij de bovenste kant van het toestel) dan voel ik de trilfunctie lichtjes. Heb al jaaaren toestellen met trilfunctie maar heb dit nooit meegemaakt. Is dit herkenbaar voor mensen of moet ik me gaan afvragen of het trilmechanisme wel deugt?
Bedoel je de locatie ter hoogte van de externe speaker (die daar aan de achterkant van je telefoon zit)? Die trilling heb ik ook en lijkt me de de magneet van de speaker te zijn die iets kan vibreren.
Geen idee of er mechanische beeldstabilisatie aanwezig is, maar dat werkt een stuk fijner dan de trillingen die je voelt tijdens het tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:51
Bolk schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:59:
[...]
Same here, zit er niet mee... Al moet ik zeggen dat ik af en toe het idee heb dat ie trilt in m'n broekzak, terwijl dat niet zo is. Maar dat kan ook aan mij liggen :P
Sinds 1 week in bezit van de Omnia (na 2 jaar HTC touch diamond) en ben ook verbaasd over het trillen, tijdens typen, maar ook bij verplaatsen.
Pagina: 1 ... 18 ... 27 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, abonnementen en aanverwante zaken mogen in [ABO] Samung Omnia 7 i8700 levertijden- en abonnemententopic.