Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Nergens geen last van :) ik heb de 16GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog even gekeken en lijkt inderdaad bij de externe luidspreker het ergst te zijn. Zou wel raar zijn als dat veroorzaakt wordt door het spoeltje. En ook bijzonder dat meerdere 16GB eigenaren er dus geen last van he ben. Zou daar het verschil in zitten? Heb zelf de 8GB versie

Edit: gelukkig vind ik het niet zo storend, maar ben wel benieuwd wat de oorzaak is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik heb 16 gig en het probleem ook, het is dus niet gerelateerd aan geheugengrootte... Zal wel een batch zijn ofzo.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag van een nieuwe Omnia 7 gebruiker. Ik heb bij ongeveer 1/3 van al mijn inkomende telefoongesprekken problemen: ofwel hoor ik de persoon aan de andere kant van de lijn niet, ofwel pas na een tiental seconden. Ik heb de telefoon geupdated tot NoDo, verder niks.
Op verscheidene fora (ook XDA ...) zie ik dat velen dit probleem hebben, maar nergens vind ik een eensluidend antwoord over hoe dit probleem op te lossen. Iemand die hier een concrete tip heeft voor een newbie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om heel kort door de bocht te zijn, wachten op Mango. Het is een bekend probleem van de Omnia 7 en volgens mij was ik er van verlost toen ik de beta 2 versie van Mango draaide (7712). Met een beetje geluk en wat haast van Samsung ben je over een dikke week van dit probleem verlost.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Verwijderd

ppaddo schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:07:
Om heel kort door de bocht te zijn, wachten op Mango. Het is een bekend probleem van de Omnia 7 en volgens mij was ik er van verlost toen ik de beta 2 versie van Mango draaide (7712). Met een beetje geluk en wat haast van Samsung ben je over een dikke week van dit probleem verlost.
Ik draai al enkele weken de RTM versie van Mango op mijn Omnia 7 en ik heb héél veel last van foutlopende gesprekken (zowel inkomende als uitgaande gesprekken).

Zowat de helft of meer gaat verkeerd. Toch wel lastig. Hopelijk gaat het op Mango beter wanneer Samsung zelf er dingen kan bij aanpassen.

Verwijderd

Ow dat is raar. Met Nodo had ik er ook regelmatig last van, maar met Mango was het echt weg. Ik draaide toen de 7712 versie. Misschien heb ik gewoon geluk gehad, misschien ook niet. Als je het niet vertrouwd terugflashen naar stock en dan inleveren bij je telefoonboer!

Verwijderd

ppaddo schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:30:
Ow dat is raar. Met Nodo had ik er ook regelmatig last van, maar met Mango was het echt weg. Ik draaide toen de 7712 versie. Misschien heb ik gewoon geluk gehad, misschien ook niet. Als je het niet vertrouwd terugflashen naar stock en dan inleveren bij je telefoonboer!
Ik ga nog even afwachten wat de officiële versie van Mango gaat geven...
Ik heb de telefoon gekocht via ebay in Duitsland (nieuw) met factuur etc. erbij.

Waar zou ik die dan kunnen inleveren bij problemen in België? Of zal ik die moeten terugsturen naar Duitsland?
Gezien de compatibiliteit met CDMA is dat nog niet eens zo'n gekke gedachte

Er valt mij trouwens nu pas iets op. De datum aanduiding op het lockscreen was het enige wat in het nederlands was, maar sinds ik de KC1 firmware er op heb staan is deze ook in de engelse notatie (dus august i.p.v. augustus). Zou dit aan de rom liggen of is dat ergens een instelling?

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:28
ppaddo schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:20:
Er valt mij trouwens nu pas iets op. De datum aanduiding op het lockscreen was het enige wat in het nederlands was, maar sinds ik de KC1 firmware er op heb staan is deze ook in de engelse notatie (dus august i.p.v. augustus). Zou dit aan de rom liggen of is dat ergens een instelling?
Instelling natuurlijk. Ga eens naar: Settings => Region + language => Region format. Zet dit op Dutch (Netherlands) en dan zijn de datumnotaties in ieder geval weer in het Nederlands.
Manuel schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:42:
[...]

Instelling natuurlijk. Ga eens naar: Settings => Region + language => Region format. Zet dit op Dutch (Netherlands) en dan zijn de datumnotaties in ieder geval weer in het Nederlands.
|:( Dat ik daar overheen gekeken heb! Tnx!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ppaddo schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:54:
[...]

Gezien de compatibiliteit met CDMA is dat nog niet eens zo'n gekke gedachte
gezien de windows button lijkt het me toch een windows phone.

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:53
mcetweaker schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:35:
[...]

gezien de windows button lijkt het me toch een windows phone.
Wat is de Focus dan? :> Die 2000mAh batterij is wel super nice!

Edit:Volgens mij kwam mijn sarcasme niet zo goed over :P

[ Voor 12% gewijzigd door cpt.skydiver op 08-09-2011 23:21 ]

De Focus is een soort van Omnia 7 die volgens mij alleen in de VS te krijgen is. Ziet er wel iets anders uit.

Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR5--1Fkiu0kgirDdl11Hlnfx-ZJsV3b1AJXQwvm-jD6Wk7jE6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:46:
[...]

Ik ga nog even afwachten wat de officiële versie van Mango gaat geven...
Ik heb de telefoon gekocht via ebay in Duitsland (nieuw) met factuur etc. erbij.

Waar zou ik die dan kunnen inleveren bij problemen in België? Of zal ik die moeten terugsturen naar Duitsland?
Ik kan je http://www.w-support.com/desktopdefault.aspx aanraden.

Daar heb ik mijn Duitse Omnia 7 heen gestuurd en ze hebben mijn defecte Bluetooth gratis gerepareerd.
(wel zelf verzendkosten betalen voor het opsturen)

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Zojuist de app 'High Fidelity Position' geinstalleerd. Je krijgt dan een extra 'setting' onderaan in je settings page. Voor meer info: http://feedproxy.google.com/~r/Gottabemobile/~3/bbi4OIrMIKg/

Als ik straks naar huis fiets zet ik Runtastic eens aan... kijken of het beter is als anders.

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedster schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:31:
[...]

Ik kan je http://www.w-support.com/desktopdefault.aspx aanraden.

Daar heb ik mijn Duitse Omnia 7 heen gestuurd en ze hebben mijn defecte Bluetooth gratis gerepareerd.
(wel zelf verzendkosten betalen voor het opsturen)
Bedankt voor de tip!

Maar er staat wel '*Please note that we can only dispatch to an address in Germany.'

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
cpt.skydiver schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:42:
[...]

Wat is de Focus dan? :> Die 2000mAh batterij is wel super nice!

Edit:Volgens mij kwam mijn sarcasme niet zo goed over :P
oeps ja, te snel gelezen... :D

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
peterh schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:27:
Zojuist de app 'High Fidelity Position' geinstalleerd. Je krijgt dan een extra 'setting' onderaan in je settings page. Voor meer info: http://feedproxy.google.com/~r/Gottabemobile/~3/bbi4OIrMIKg/

Als ik straks naar huis fiets zet ik Runtastic eens aan... kijken of het beter is als anders.
Mijn ervaring is dat mijn Omnia 7 een stuk nauwkeuriger werkt. Vinden van een fix is bijna instant.

[ Voor 6% gewijzigd door Relief2009 op 10-09-2011 01:16 ]

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Relief2009 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 01:15:
[...]

Mijn ervaring is dat mijn Omnia 7 een stuk nauwkeuriger werkt. Vinden van een fix is bijna instant.
Kan die app niet vinden in de marketplace op m'n phone (nodo).

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

agoNITE schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 08:39:
[...]

Kan die app niet vinden in de marketplace op m'n phone (nodo).
Dat zou heel goed kunnen kloppen. :)
The app at this time is only compatible with Windows Phone Mango handsets and helps to improve accuracy with mapping and navigation.

Verwijderd

Bedankt voor de reactie! Ben benieuwd wat die officiële Mango-update van soelaas zal brengen. Naast het telefoonprobleem werkt het toestel echt voortreffelijk.

• peterh
Relief2009 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 01:15:
[...]

Ik heb gisteren wat tests gedaan. Ik gebruik al een tijdje Runtastic voor het hardlopen. Daarbij viel me altijd op dat de preciezie te wensen over laat, zeker vergeleken bij de HTC Desire van enkele collega's.
Met deze nieuwe update/app echter is de nauwkeurigheid geweldig!
Het is werkelijk een wereld van verschil. De fix is sneller en vele malen accurater. Ik heb met Runtastic een stukkie gefietst en de route is nu gewoon helemaal perfect.

Geweldig stukje innovatie dit!

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

Ik zie op samfirmware.com bij de berichten over de Mango (developer) rom dat er iemand beweert dat een ex collega de Mango update via de officiële weg heeft ontvangen. Eens even in de gaten houden of dit l#lkoek is, of dat meer meldingen gaan verschijnen de komende dagen. Zou wel lekker zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

ppaddo schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 21:24:
Ik zie op samfirmware.com bij de berichten over de Mango (developer) rom dat er iemand beweert dat een ex collega de Mango update via de officiële weg heeft ontvangen. Eens even in de gaten houden of dit l#lkoek is, of dat meer meldingen gaan verschijnen de komende dagen. Zou wel lekker zijn!
Lijkt me sterk, hier nog niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
ppaddo schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 21:24:
Doel je hier op?
Afbeeldingslocatie: http://localhostr.com/files/yiEnIKX/SamFirmware.png
(denk het wel).

In het profiel van die Wiz is ook nog eens te lezen dat het een Nederlander is...ben erg benieuwd naar zijn screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omoe3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-05-2020
agoNITE schreef op zondag 11 september 2011 @ 08:58:
[...]

In het profiel van die Wiz is ook nog eens te lezen dat het een Nederlander is...ben erg benieuwd naar zijn screenshot.
Die screenshot had er allang moeten zijn. Ik denk niet dat z'n device nog bezig is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
omoe3 schreef op zondag 11 september 2011 @ 09:49:
[...]

Die screenshot had er allang moeten zijn. Ik denk niet dat z'n device nog bezig is. 8)7
Was mijn gedachte inderdaad ook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij heeft ook gereageerd op WP7.nl. Claimt dat de dame in kwestie op dit moment op een festival zit en dat de screenshot op zijn vroegst maandag komt. Geloof er echter ook maar weinig van. Vermoed dat het de "gewone" Samsung update is die hij bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
ppaddo schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:20:
Hij heeft ook gereageerd op WP7.nl. Claimt dat de dame in kwestie op dit moment op een festival zit en dat de screenshot op zijn vroegst maandag komt. Geloof er echter ook maar weinig van. Vermoed dat het de "gewone" Samsung update is die hij bedoelt.
Lees het inderdaad, ben erg benieuwd. Hij heeft het echter wel over dat hij zelf al een 7720 versie draait, lijkt me toch dat je dan een "gewone" update wel herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De berichten over dat Mango volgende week komt worden wel steeds nadrukkelijker. Met een datum die ik ooit ergens vernomen heb inclusief het bericht dat er een delay op zat komt die 15 september als steeds waarschijnlijker over. Dat wordt volgende week donderdag/vrijdag nog spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-08 10:51
De berichten wijzen wel steeds op dezelfde week/data.. dus laten we het hopen!! Ben echt aan mango toe maar vindt het zonde om nu een rom te plaatsen als hij deze week misschien al uit komt officieel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop het zeker, maar lijkt er steeds en steeds meer op. Zoals Rclahsen in het WP7-nieuwsberichten topic zei:
Edit: we gaan wel offtopic hier..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb dan ook eindelijk een Omnia 7 gekocht. Ik mocht al vanaf augustus overstappen, maar zat te twijfelen of ik nog moest wachten op de Mango toestellen. Uiteindelijk duurde dat allemaal maar lang (aankondigingen van toestellen laten maar op zich wachten, en de HTC toestellen vind ik niet echt interessant aangezien ik de Titan echt te groot vind en de Radar maar een magere update vind van de huidige htc toestellen en snap ook de 8gb intern geheugen niet helemaal).

Had eigenlijk de 16gb versie gewild, maar blijkbaar is er iets fout gegaan bij de levering. Er was mij verteld dat de 16gb geleverd zou worden, maar kreeg de 8gb op de mat. Dat zag ik trouwens ook pas nadat ik in het toestel had zitten kijken en ik zojuist het hele ding (inclusief contactenlijst) had ingesteld. Nog even afwachten wat we daar mee gaan doen. Welke versie ik dan uiteindelijk heb, die Omnia 7 blijft wel.

Daarom nu even op zoek naar leuke accessoires. Heb al een screenprotector (zagg), case (case-mate) en autohouder besteld, maar zit nog effe te denken wat ik ga doen als ie op mijn bureau ligt. Een kabeltje kan natuurlijk wel, maar vroeg me af of er een handige bureau-standaard is te krijgen? Aangezien de aansluiting bovenaan zit, zal er altijd wel een kabeltje heen moeten, maar ik vind het wel fijn als ie ergens in kan staan. Dus voor tips hou ik mij voorbehouden.

Heb er ondertussen al wel Mango opgezet. Is echt een grote verbetering zeg. Fijn dat de marketplace nu ook werkt met mijn live-account (die ik ook voor msn, mijn xbox en gamesforwindowslive gebruik). Al merk ik wel dat er nog een hoop apps niet in staan. Daarom is de keuze voor een fijne weer-app (met live-tile) wel wat lastiger. Ben er nog niet uit wat ik ga doen. Zit ook nog te kijken of er nog andere must-have apps zijn (met of zonder live-tile, liever met ;) ) en daar ben ik dus ook nog mee bezig.

Reeds ook spellen geprobeerd en dat valt me echt mee. Zitten al wat leuke spellen bij die ik eerder ook op mijn WM6 telefoon had, maar die was zo traag, dat heeft deze echt niet! OS is erg stabiel en voelt aan als een hele nieuwe beleving. Veel beter dan die Android en iPhones op dit moment. Ondertussen ook bezig geweest om wat apps te reviewen op de marketplace, want 90% heeft dat nog niet in NL. Daarom wel jammer dat apps die in meerdere marketplaces zitten geen reviews krijgen vanuit andertalige marketplaces, maar misschien komt dat nog. Ben er echt helemaal happy mee en ben blij dat ik van mijn Omnia Qwerty af ben, welke door het OS en onhandige toetsenbord hard aan vervanging toe was.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

@Martinspire dat dilemma heb ik momenteel ook. Ik wilde gaan voor 'n HTC 7 Pro (ook twee dagen mee kunnen spelen maar toestel was defect en daarna niet meer leverbaar) maar nu ben ik dus naar wat anders aan het kijken.
De Titan is denk ik ook te groot, maar ik vind de specs van de Radar te laag. Oa. te weinig opslagruimte. Ik zit dus ook nog te denken aan een HD7 of een Samsung Omnia 7 (II)..

Aan de andere kant als ik nu een "oud" toestel koop krijg ik 'm niet in het Nederlands zonder allerlei hacks, wat dus met de Titan en de Radar wel weer standaard kan.

[ Voor 17% gewijzigd door CAP-Team op 11-09-2011 19:22 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CAP-Team schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:21:
@Martinspire dat dilemma heb ik momenteel ook. Ik wilde gaan voor 'n HTC 7 Pro (ook twee dagen mee kunnen spelen maar toestel was defect en daarna niet meer leverbaar) maar nu ben ik dus naar wat anders aan het kijken.
De Titan is denk ik ook te groot, maar ik vind de specs van de Radar te laag. Oa. te weinig opslagruimte. Ik zit dus ook nog te denken aan een HD7 of een Samsung Omnia 7 (II)..

Aan de andere kant als ik nu een "oud" toestel koop krijg ik 'm niet in het Nederlands zonder allerlei hacks, wat dus met de Titan en de Radar wel weer standaard kan.
Ik heb gemerkt dat het flashen helemaal niet zo moeilijk is, dus in het Nederlands krijgen is helemaal niet lastig. (al moet ik nog wel even weten welke vinkjes ik in die WP7 downloader moet aanzetten, want nu is mijn bootscreen ook veranderd :X )

Maar goed, die nieuwe Samsungs lijken me niet veel verandering te brengen en het is nog afwachten of er uberhaupt 32gb toestellen bij komen, dus zou ik gewoon gaan voor de Omnia 7. Of je moet veel waarde hechten aan een front-cam. Nieuwe toestellen duren waarschijnlijk nog wel tot eind september (ga ik eigenlijk niet vanuit) tot oktober of zelfs november.

Geen idee wat die officiele mango release nog gaat brengen, want ik heb het idee dat alles er eigenlijk wel in zit nu?

Daarnaast vraag ik me af of je bij het flashen van de rom (voor een on-officiele versie) telkens weer die programma's moet downloaden? En ik denk dat alles wat je koopt ook wel weer onthouden word zodat je niet dubbel aan het betalen bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Volgens mij zijn gekochte apps gekoppeld aan je Live-ID dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubbel betalen hoeft niet, wel weer alles downloaden. Zune herkent waarschijnlijk je toestel niet, dus de "gekochte" (free) apps zullen niet automatisch teruggezet worden. Heb al meerdere keren een reset moeten doen, ook na een firmware en keer op keer moest ik mijn apps weer downloaden. Ben je best wel ff mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
ppaddo schreef op zondag 11 september 2011 @ 23:09:
Dubbel betalen hoeft niet, wel weer alles downloaden. Zune herkent waarschijnlijk je toestel niet, dus de "gekochte" (free) apps zullen niet automatisch teruggezet worden. Heb al meerdere keren een reset moeten doen, ook na een firmware en keer op keer moest ik mijn apps weer downloaden. Ben je best wel ff mee bezig.
Vind het ook jammer dat je niet een overzicht hebt van al je geïnstalleerde apps. Of dat je in de marketplace kan zien of een app geïnstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo'n vermoeden had ik dus ook al, naja niet erg aangezien ik ook niet elke week hoef te flashen.

Maareh, die vinkjes, iemand een idee welke aan of uit moeten bij wp7downloader? Kan nergens een echte handleiding ervoor vinden en van youtube wordt ik ook niet echt veel wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanmorgen las ik in de Omnia 7 thread op XDA dat samfirmware waarschijnlijk deze week de final mango release op zijn site gaat zetten.
Op XDA hebben ze in ieder geval weinig vrienden gemaakt door deze firmware pas te releasen als er 'voldoende' downloads waren van de laatste developer rom (waar de meesten maar weinig aan hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Waarschijnlijk deze week? Volgens mijn zijn ze gewoon aan het wachten op de officiele en dan releasen ze het...

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Laatst online: 15-09 10:43

rik

Zijn in Mango eigenlijk ook verbeteringen doorgevoerd op het gebied van carkit via bluetooth? Geen hinderlijke echo's en blikgeluid meer?
En zie je nog steeds 3x een contact, 1x per account?

[ Voor 16% gewijzigd door rik op 16-09-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Had je al gezien dat je je contactpersonen binnen verschillende accounts aan elkaar kunt koppelen? Dan zie je ze nog maar één keer in je contact list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

CAP-Team schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:21:
Had je al gezien dat je je contactpersonen binnen verschillende accounts aan elkaar kunt koppelen? Dan zie je ze nog maar één keer in je contact list.
Klopt, maar mijn Pioneer/Parrot liet ze nog steeds 3x zien helaas. Het kan ook zo zijn dat per telefoonnummer een listitem werd gegenereerd, bedenk ik me nu. Maar nog steeds anders dan bij andere toestellen dus.
ppaddo schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:51:
Vanmorgen las ik in de Omnia 7 thread op XDA dat samfirmware waarschijnlijk deze week de final mango release op zijn site gaat zetten.
Op XDA hebben ze in ieder geval weinig vrienden gemaakt door deze firmware pas te releasen als er 'voldoende' downloads waren van de laatste developer rom (waar de meesten maar weinig aan hebben).
rik schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:25:
[...]

Klopt, maar mijn Pioneer/Parrot liet ze nog steeds 3x zien helaas. Het kan ook zo zijn dat per telefoonnummer een listitem werd gegenereerd, bedenk ik me nu. Maar nog steeds anders dan bij andere toestellen dus.
Dat lijkt me dan eerder een bug van de Pioneer/Parrot dan van WP7. Heb in de auto ook een Parrot zitten, maar eigenlijk nooit een ander nummer gedraaid dan Thuis :X dus zal nog wel effe kijken 8)7

Vandaag trouwens de Invisibleshield (screenprotector) op mijn Omnia 7 gedaan. Morgen maar eens kijken hoe ie eruit ziet. Als ie niet bevalt kan ik hem er altijd nog afhalen, maar gezien de status van mijn vorige telefoon (het scherm was nogal bekrast) hoop ik nu wel wat langer te kunnen genieten van de looks. Aangezien mijn vorige telefoon echter zo brak was dat ik daar weinig meer om gaf, ben ik er wel iets lakser mee omgegaan (sleutels in dezelfde broekzak doen bijvoorbeeld), dus dat doe ik nu wel minder.

Daarnaast heb ik sinds kort ook de Case-Mate Barely There erop zitten. Deze case is erg dun, maar toch nog stevig genoeg. Ziet er wel netjes uit zonder zo giga groot te zijn. Had ook nog (iets daarvoor) de Safe Skin van Case-Mate erop zitten. Op zich prima ding van Siliconen. Ziet er stevig uit en is ook mooi mat. Maar nadeel was dat (vanwege de lengte) de zijkant van het Silleconen ding wat bol stond, waardoor ie niet mooi aansloot. Viel nog wel mee, maar toch liever een mooie strakke skin.

Wilde er zoiezo iets omheen hebben om hem te beschermen. Vorige telefoon was een paar keer gevallen (2x trap en stuk of 10 van tafelhoogte). Nou was ik daar dus niet al te voorzichtig mee en hij heeft (vanwege zijn sterke materialen) hoogstens wat krassen gekregen), maar hoop met de huidige telefoon wat langer te kunnen genieten van de mooie uitstraling. Weet verder niet hoe goed hij tegen valschade kan, maar hoop dat niet te hoeven ervaren :>

Ben met mijn case in ieder geval wel blij. Al is het jammer dat ie nu blijkbaar uitverkocht/uit het assortiment is waar ik hem had besteld |:( dus geïnteresseerden moeten een ander adres vinden (waarschijnlijk nu wel buitenlands).

Indien gewenst kan ik nog wel foto's maken hoe hij er nu omheen zit. En als dadelijk de screenprotector opgedroogd en wel is.

Verder nog wat vraagjes:
1) Welke weer-app uit de Nederlandse Marketplace gebruiken jullie tegenwoordig? En is die ook met live-tile? Ik heb namelijk van een hoop apps de versie niet kunnen vinden, dus daar zoek ik nog een goede voor.
2) Welke apps met interactieve live-tile gebruiken jullie nog meer (uit de NL-Marketplace)?

Wat me nog brengt bij de laatste opmerking: een hoop hier gebruiken de US marketplace omdat ze voorheen niet terecht konden bij de NL-variant. Nu Mango eraan zit te komen lijkt het me logisch dat sommigen met een nieuw geflashte Omnia gaan overstappen en hierdoor kan het dus zijn dat sommige apps niet meer te vinden /toegankelijk zijn. Mocht je willen weten of bepaalde must-have apps te krijgen zijn, laat het dan even weten, dan kijk ik (of anderen) wel even.

[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 17-09-2011 04:26 ]

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 06:07

Stefano

Ondertitel Not Found

rik schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:25:
[...]

Ik zet de adresboek weergave van FB en Live uit, zodat alleen mijn bijgewerkte Google adresboek zichtbaar is. De overige accounts worden dan nog steeds automagisch gekoppeld op basis van naam, als dat niet lukt kan je zelf handmatig koppelen.

In de auto zie ik geen dubbele meldingen.

Verwijderd

Martinspire schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 04:22:
[...]
Indien gewenst kan ik nog wel foto's maken hoe hij er nu omheen zit.
Niet nodig:
YouTube: Samsung Omnia 7 Barely There - YouTube
Snap ik, die had ik ook al gezien voordat ik hem kocht. Maar voor het geval men hem in daglicht ipv kunstlicht wil zien ofzo ;)

• rik

rik

Stefano schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 09:41:
[...]

Ik zet de adresboek weergave van FB en Live uit, zodat alleen mijn bijgewerkte Google adresboek zichtbaar is. De overige accounts worden dan nog steeds automagisch gekoppeld op basis van naam, als dat niet lukt kan je zelf handmatig koppelen.

In de auto zie ik geen dubbele meldingen.
Goeie tip, thanks!

Iets anders: Als ik nu een Omnia7 aanschaf, heb ik dan nog risico's op het gebied van OTA-pushes die fout lopen etc? Of is dat echt allemaal verleden tijd?

Tevens: Zijn de bekende bluetoothproblemen (blikkerig geluid, elkaar niet kunnen horen, niet kunnen pairen) opgelost in Mango? In Nodo was dit nog een bekend probleem, waar ook ik erg hinder van ondervond.

[ Voor 32% gewijzigd door rik op 17-09-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 13:03
rik schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 19:29:
[...]

Goeie tip, thanks!

Iets anders: Als ik nu een Omnia7 aanschaf, heb ik dan nog risico's op het gebied van OTA-pushes die fout lopen etc? Of is dat echt allemaal verleden tijd?

Tevens: Zijn de bekende bluetoothproblemen (blikkerig geluid, elkaar niet kunnen horen, niet kunnen pairen) opgelost in Mango? In Nodo was dit nog een bekend probleem, waar ook ik erg hinder van ondervond.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Mijn Omnia paired wel met de in mijn BMW ingebouwde bluetooth kit, maar geluid valt meteen weg bij de totstandkoming van een gesprek. Ik draai nog Nodo. Lees op internet heel veel klachten over bluetooth. Mijns inziens ongelooflijk dat deze basis-problemen zich voordoen. Een megaconcern als Microsoft mag dat niet overkomen, Killing als ze de zakelijke markt willen betreden.

Mijn Omnia 7 heeft overigens ook bij gewoon gebruik regelmatig last van het wegvallen van geluid voor een seconde of tien. Is dit een bekend probleem?

Alles bij elkaar ben ik zeer tevreden over Phone 7, maar als deze problemen niet snel zijn opgelost stap ik over naar de concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
rik schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 19:29:
[...]

bekend ? dat er mensen over klagen wil nog niet zeggen dat het een bekend probleem is. Mogelijk dat het zich beperkt tot een aantal gebruikers.

Ik heb zelf ook een Omnia en die paired prima met mijn Pioneer carkit en ik heb nog nooit iemand gehoord over blikkerig geluid. Ook niet toen ik nodo of ouder gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Het is zeker wel een bekend probleem. Ik lees al sinds ik WP7 heb (ruim 8 maanden) dat diverse mensen problemen hebben met de BT.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 09:05
P. vd Loo schreef op zondag 18 september 2011 @ 11:55:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar. Mijn Omnia paired wel met de in mijn BMW ingebouwde bluetooth kit, maar geluid valt meteen weg bij de totstandkoming van een gesprek. Ik draai nog Nodo. Lees op internet heel veel klachten over bluetooth. Mijns inziens ongelooflijk dat deze basis-problemen zich voordoen. Een megaconcern als Microsoft mag dat niet overkomen, Killing als ze de zakelijke markt willen betreden.

Mijn Omnia 7 heeft overigens ook bij gewoon gebruik regelmatig last van het wegvallen van geluid voor een seconde of tien. Is dit een bekend probleem?

Alles bij elkaar ben ik zeer tevreden over Phone 7, maar als deze problemen niet snel zijn opgelost stap ik over naar de concurrent.
ALS ik al bluetooth problemen hoor blijkt het over het algemeen om een hardware probleem te gaan, omruilen toestel fixt dat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, en vervolgens een Dynafix die hem 1 keer test en dan doodleuk zegt dat er niets aan de hand is. Sta je mooi met lege handen als consument :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

ppaddo kun je niet een soort van second opinion aanvragen of zelf regelen?
Ik hoop trouwens ook dat in de uiteindelijke Mango versie het geluid weer normaal is. Ik heb nu wee NoDo op mijn Omnia 7 en nu kan ik niet eens meer naar muziek luisteren op niveau 30 omdat het dan veels te hard staat, dit is in de mango beta wel wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 08:11
Ik heb weinig problemen met mijn Parrot (MKi9000), het connecten met de carkit gaat perfect, en weinig problemen met gesprekken (draai nu Mango RTM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarluXiaXl schreef op zondag 18 september 2011 @ 14:31:
ppaddo kun je niet een soort van second opinion aanvragen of zelf regelen?
Ik wacht wel eerst ff op Mango. Verandert dat niets, dan ga ik maar eens kijken of hij (weer) terug gaat naar de reparateur of dat ik iets anders ga doen.

@Matthijs. Heb jij nog tips hoe ik, mocht mango geen verbetering brengen, dit tot een goed eind kan brengen. Ik voel mij ondertussen een soort Don Quichot. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probleem met bluetooth ligt niet zozeer aan WP7 maar meer aan hardware. (of de carkit). Heb bijna altijd wel gezeur gehad met welke telefoon dan ook. Nu met mn omnia geen probleem icm met Parrot. Al had ik dat bij mij vorige toestel ook al (was ook een samsung, maar dan WM6.5). Die verschillende versies van Bluetooth werken gewoon brak samen. Meestal helpt het als de versie gelijk is óf de telefoon een oudere versie gebruikt, maar zelfs dan doet ie vaak nog raar.

Zelf geen problemen dus met bluetooth, dus grote kans dat het aan de ontvangerkant ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:05:
Nu met mn omnia geen probleem icm met Parrot.
Kijk, dat bedoel ik dus, om schizofreen van te worden! Mijn Omnia 7 wil dus niet eens koppelen met een Parrot Minikit Slim (nota bene op twee apparaten getest om een defect apparaat uit te sluiten) en de Premium Bluetooth van VAG is ook gebaseerd op Parrot technologie. }:| Mijn eerste Onnia 7 heeft daarentegen wel ooit eens willen koppelen met deze apparaten. De geluidskwaliteit was toen echter bedroevend.

Overigens gaat 1 van de redacteuren van Mobile Cowboys een vergelijkend onderzoekje uitvoeren m.b.t. het 'bluetooth mysterie" van WP7. Ik ben benieuwd wat daar uit komt.

[ Voor 9% gewijzigd door PaT op 18-09-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppaddo schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:43:
[...]

Kijk, dat bedoel ik dus, om schizofreen van te worden! Mijn Omnia 7 wil dus niet eens koppelen met een Parrot Minikit Slim (nota bene op twee apparaten getest om een defect apparaat uit te sluiten) en de Premium Bluetooth van VAG is ook gebaseerd op Parrot technologie. }:| Mijn eerste Onnia 7 heeft daarentegen wel ooit eens willen koppelen met deze apparaten. De geluidskwaliteit was toen echter bedroevend.

Overigens gaat 1 van de redacteuren van Mobile Cowboys een vergelijkend onderzoekje uitvoeren m.b.t. het 'bluetooth mysterie" van WP7. Ik ben benieuwd wat daar uit komt.
Gebruik de Parrot CK3100. Nog geen commentaar gehad op geluid of verbinding. Wel eens weggevallen, maar dat lag aan mijn T-Mobile verbinding dacht ik. Werkt met Bluetooth 2.0. Misschien dat je eens moet kijken welke bluetooth versie het apparaat is? Omnia 7 zelf werkt met 3.0 trouwens.

Iets anders wat je kunt proberen is te kijken hoe het gaat als Wifi, 3g, GPS op een andere stand staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 18-09-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

Hier ook geen probleem om mijn Omnia te koppelen aan mijn Parrot.
Moest uiteraard wel eerst mijn parrot updaten, maar dat lijkt me logisch.

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmeg
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-09 16:43
Had een Parrot autoradio met Bluetooth carkit functie, die ook vaak problemen gaf. Nu een Sony Ericsson bluetooth carkit, die alle telefoons incl m'n windows 7 modellen probleemloos pakt. Misschien eerder een Parrot probleem als een Omnia probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
palmeg schreef op maandag 19 september 2011 @ 19:14:
Had een Parrot autoradio met Bluetooth carkit functie, die ook vaak problemen gaf. Nu een Sony Ericsson bluetooth carkit, die alle telefoons incl m'n windows 7 modellen probleemloos pakt. Misschien eerder een Parrot probleem als een Omnia probleem?
Nope, heb dezelfde ellende ook met een SE headset en een Motorola headset...

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

ppaddo schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:30:
[...]

Ik wacht wel eerst ff op Mango. Verandert dat niets, dan ga ik maar eens kijken of hij (weer) terug gaat naar de reparateur of dat ik iets anders ga doen.
Mango gaat je echt niet helpen, dat weet ik vrijwel zeker :) Het is een hardwareprobleem, wij hebben hier diverse toestellen omgeruild.

[ Voor 10% gewijzigd door Devster op 21-09-2011 11:05 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Devster schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:03:
[...]

Mango gaat je echt niet helpen, dat weet ik vrijwel zeker :) Het is een hardwareprobleem, wij hebben hier diverse toestellen omgeruild.
Het is ook tegen beter weten in, maar daar hebben we het vaak genoeg over gehad ;). Het is echter wel zo prettig om te kunnen melden in die zaak dat ie het ook niet onder Mango doet! Anders krijg je hem terug met een Mango update. (vastgebonden aan een kluitje, met een verwijsbriefje richting het riet) :+

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 23:04
BTW, is het verstandig om een firmware update te doen met de komst van Mango?

Verwijderd

Weet iemand waar je die T9/Predictive Text Input kunt uitschakelen? Soms is dat erg vervelend bij het typen van berichten (meest recente stock firmware)

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:49:
Weet iemand waar je die T9/Predictive Text Input kunt uitschakelen? Soms is dat erg vervelend bij het typen van berichten (meest recente stock firmware)
Settings -> Keyboard.

Ik wil mango :P Kan ik eindelijk mijn eigen live id gewoon gebruiken, voor o.a. msn en xbox live.

Gamertag for Xbox: R0SSI

Verwijderd

Ooooh :o
Hoe erg is dat wel niet? Daar heb ik nu al de hele tijd overheen gekeken >_<

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:19:
[...]

Ooooh :o
Hoe erg is dat wel niet? Daar heb ik nu al de hele tijd overheen gekeken >_<
Dat kan gebeuren :P

Gamertag for Xbox: R0SSI

Verwijderd

Oei :s
Ik heb hier iets vreemd voor. Mijn batterij laadt precies niet meer op? Het stekkertje knippert op het battery icon, maar dat icon blijft leeg en zie je niet meer vullen. Ik heb het de vorige nacht gewoon laten insteken en vanmorgen kwam ik tot de conclusie dan eens ontkoppeld, mijn accu even leeg was als gisteren avond O.o

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:32
Batterij er al uit gehad?

Verwijderd

lol :')
Toen ik de stekker eruit trok: "Battery Critically Low" warning.
Uitzetten, batterij eruit, beetje blazen en terug erin: 100% gevuld en er is geen vuiltje aan de lucht.

Vreemd. Software-foutje?

Bedankt voor de tip iig :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2011 13:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 13:34:
lol :')
Toen ik de stekker eruit trok: "Battery Critically Low" warning.
Uitzetten, batterij eruit, beetje blazen en terug erin: 100% gevuld en er is geen vuiltje aan de lucht.

Vreemd. Software-foutje?

Bedankt voor de tip iig :)
Ik heb een soortgelijk raar batterijprobleempje gehad! Ik starte laatst mn omnia opnieuw op en mn batterij zat voor 't afsluiten nog half vol. Echter, toen ik de telefoon weer aanzette was de batterij leeg (leeg batterij-icoontje). Hij gaf echter geen waarschuwing en vreemd genoeg liep het icoontje na ongeveer een uur langzaamaan weer terug naar half vol.

Ik heb meer rottige probleempjes sinds de pre-mango update. Bloedirritant! Hopelijk is 't allemaal gefixt in Mango (die dan binnen 2 weken ein-de-lijk beschikbaar komt)

• Qurius
  • Laatst online: 08-07 12:57
Zojuist eens geprobeerd te updaten naar Mango RTM via de onofficiele weg. Helaas is er echt een wirwar van How to's, guide's en programmatje's, waardoor het voor newbies echt niet meer te snappen valt.

Ondertussen wordt het wachten wel vermoeiender nu WhatsApp uit is op Mango en er nog steeds geen bericht van Samsung is over het hoe-en-wanneer van de Mango update van de Omnia 7.
Kijk eens in het Mango rtm topic. Daar staan genoeg goede aanwijzingen. Zelf ben ik niet verder gegaan dan 7712 en ook daarbij had ik veel aan het mango beta topic.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Qurius schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 23:17:
Ondertussen wordt het wachten wel vermoeiender nu WhatsApp uit is op Mango en er nog steeds geen bericht van Samsung is over het hoe-en-wanneer van de Mango update van de Omnia 7.
Hehe, ik ben mezelf ook aan het aanpraten: nog 2 weken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 11:41
Kan iemand mij vertellen waarom de prijzen van de Omnia in eens zo ''hoog'' zijn?
3 weken geleden was de 16GB versie ongeveer 230 euro en nu 270 0.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
triesvan schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:42:
Kan iemand mij vertellen waarom de prijzen van de Omnia in eens zo ''hoog'' zijn?
Kijk eens bij de 8gb versie in de PW en dan de winkel gigavolt.nl aanklikken.
Als het goed is linkt deze je door naar de 16gb voor € 227. Daar komt mijn 16gb ook vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
triesvan schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:42:
Geen idee, toen ik de mijne uit duitsland importeerde kostte de 8GB-versie hier 250 euro. En de 16GB rond de 280. Dus de prijzen schommelen de hele tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 11:41
agoNITE schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:50:
[...]

Kijk eens bij de 8gb versie in de PW en dan de winkel gigavolt.nl aanklikken.
Als het goed is linkt deze je door naar de 16gb voor € 227. Daar komt mijn 16gb ook vandaan.
Staat nu op tijdelijk uitverkocht. maar zal het in de gaten houden. BEdankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn broer heeft er eentje bij T-Mobile in Köln gekocht nadat zijn bestelling van EUR 199,00 'verloren' is geraakt bij DTP. Het nieuwe toestel heeft hem EUR 299,00 gekost ginder. Hij krijgt wel zijn geld terug van zodra de verkoper zijn dingen op orde heeft met PayPal en officieel een schadeclaim indient bij de transporteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit soort onderwerpen zijn beter geschikt voor het prijzen en levertijden topic voor de Omnia 7:
[ABO] Samsung Omnia 7 levertijden- en abonnemententopic
(Sorry voor ontbrekende hyperlink, deze functiebutton werkt niet op mijn mobiele browser)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand trouwens dat Samsung tooltje Hifi of zoiets al geprobeerd waarmee je voortaan ook gebruikt kunt maken van Glasnoss naar GPS? Ik heb het zelf nog niet geprobeerd aangezien er nog geen navigatiesoftware op m'n toestel is geïnstalleerd. Navigon lijk me eeb van de betere op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Glasnoss schijnt niet te werken doordat het andere hardware nodig heeft als GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domino schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:10:
Glasnoss schijnt niet te werken doordat het andere hardware nodig heeft als GPS.
Hmhm... Dat dacht ik ook in eerste instantie, maar aangezien ze het aanbieden, zou er dan toch niet een extra chip/reveiver inzitten voor dat type? De Omnia 7 is ook beschikbaar in Rusland, niet? Eigenlijk zou het niet zo slecht zijn moest het toestel er één of meerderen ondersteunen. Dat zal ook wel wat schelen qua productiekosten: één chip die alles doet of voor elk type één. Dat eerste lijkt me toch goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:28:[...]De Omnia 7 is ook beschikbaar in Rusland, niet?
Geen idee of de omnia 7 in Rusland verkocht word, maar daar werkt GPS ook gewoon. Je hebt niet speciaal Glasnoss nodig in het voormalige USSR.

Daarnaast kan het natuurlijk alvast voor toekomstige modellen zijn welke wel de benodigde hardware hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Ik hoop trouwens niet dat Samsung beslist om te wachten met de Mango update voor de Omnia 7 omdat er een Omnia W aan zit te komen (zodat misschien meer mensen voor een nieuw toestel gaan). Deze zou aan het einde van de volgende maand leverbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterh
Domino schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:47:
[...]

Geen idee of de omnia 7 in Rusland verkocht word, maar daar werkt GPS ook gewoon. Je hebt niet speciaal Glasnoss nodig in het voormalige USSR.

Daarnaast kan het natuurlijk alvast voor toekomstige modellen zijn welke wel de benodigde hardware hebben.
Allereerst: GLONASS!!!! (Glasnost is iets heel anders)
Maar Rusland gaat misschien een invoerheffing van 25% heffen op locatie-apparaten zonder Glonass. (bron: Wikipedia: GLONASS), dus is het weldegelijk interessant om een Glonass ontvanger in te bouwen.

Verder heb ik een paar posts geleden ook al aangegeven dat ik *echt* verschil kan merken. Als ik het apparaat op mijn buro leg zonder Glonass support haal ik een preciezie van ongeveer 18 à 20 meter. Glonass aan en hij gaat naar 8 meter!
Ook de tracking van Runtastic (hardloopprogramma) is vele malen beter dan voorheen. Dus het maakt me niet uit of ie Glonass *echt* support... als ik het aan zet wordt het een stuk beter.

Verder is het Glonass systeem op het noordelijk halfrond behoorlijk goed en de satelieten hangen iets lager, vandaar wellicht dat je in stedelijke gebieden sneller een fix hebt, maar dat staat allemaal mooi op wikipedia uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterh
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:01:
Heeft iemand trouwens dat Samsung tooltje Hifi of zoiets al geprobeerd waarmee je voortaan ook gebruikt kunt maken van Glasnoss naar GPS? Ik heb het zelf nog niet geprobeerd aangezien er nog geen navigatiesoftware op m'n toestel is geïnstalleerd. Navigon lijk me eeb van de betere op dit moment?
Waarom zou je daar navigatiesoftware voor nodig hebben? Alle (sateliet) locatiebepaling gaat sneller dan. Ook voor Foursquare/Bing maps/Facebook checkin etc. etc.
Ik heb bijvoorbeeld het tooltje GPSInfo gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peterh schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:53:
[...]

Waarom zou je daar navigatiesoftware voor nodig hebben? Alle (sateliet) locatiebepaling gaat sneller dan. Ook voor Foursquare/Bing maps/Facebook checkin etc. etc.
Ik heb bijvoorbeeld het tooltje GPSInfo gebruikt.
Hmhm... Ik had begrepen dat het enkel voor navigatiesoftware hielp volgens dat artikel dat ik had gelezen (bron niet bij de hand, ben nu op m'n werk). Als dat bij alles zo goed werkt ga ik het ook eens installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:12:
[...]

Hmhm... Ik had begrepen dat het enkel voor navigatiesoftware hielp volgens dat artikel dat ik had gelezen (bron niet bij de hand, ben nu op m'n werk). Als dat bij alles zo goed werkt ga ik het ook eens installeren :)
Het helpt je telefoon je locatie sneller te vinden. Heeft weinig met navigatie te maken. Alle apps die jouw locatie nodig hebben profiteren hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
agoNITE schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:48:
Ik hoop trouwens niet dat Samsung beslist om te wachten met de Mango update voor de Omnia 7 omdat er een Omnia W aan zit te komen (zodat misschien meer mensen voor een nieuw toestel gaan). Deze zou aan het einde van de volgende maand leverbaar moeten zijn.
Samsung heeft niks te willen. MS regelt de updates zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Relief2009 schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:38:
[...]

Samsung heeft niks te willen. MS regelt de updates zelf.
Bedacht ik me ook een half uur terug. Was ook 1 van de redenen dat ik over ben gestapt van Android naar WP7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
ik kan geen webpagina's laden of andere dingen doen die met internet te maken hebben in de trein terwijl ik wel verbonden met het wifi netwerk van tmobile

meer mensen hier last van ?

thuis werkt het wel prima

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Pagina: 1 ... 19 ... 27 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, abonnementen en aanverwante zaken mogen in [ABO] Samung Omnia 7 i8700 levertijden- en abonnemententopic.