Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
Ik ben echt onder de indruk. Ik heb direct alle updates geïnstalleerd en dan geflashed zodat de T-mobile branding weg was. (eerst kreeg ik hem niet in download-mode door een onjuiste bootloader, maar die bootloader werd door updates veranderd)
Na het flashen dan meteen maar de Mango-beta er op gezet. En dan kon het ontdekken pas echt beginnen.
Alles voelt vlot aan, bouwkwaliteit van het toestel is goed. De WP7-interface is geweldig als je overstapt van de iPhone. Meteen ook een paar nuttige apps geïnstalleerd.
Ja, Apple heeft een iPhone klant verloren.
Verwijderd
Jep. De Windows Phone 7 Connector for Mac had ik reeds geïnstalleerd en werkt deftig (maar beperkt).ppaddo schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 07:57:
En mocht je het nog niet weten, met de speciale connector software kan je zelfs je Mac/iTunes blijven gebruiken om verbinding te maken met je Omnia 7. Maar eigenlijk zou je over moeten stappen op Zune, wordt alleen een beetje lastig met een Mac.
Zune op de Mac bestaat niet, en ik hou van iTunes.
Ik heb ook nog windows als tweede systeem draaien, maar niet helemaal niet als main OS. Ik heb hier wel de zune software op staan (werkt ook heel leuk) en die gebruikte ik voor Mango er op te zetten en de Omnia 7 te flashen. Dit was uiteraard niet mogelijk via OSX.
Nuja, ik kan mijn WP7 met verschillende bronnen synchroniseren, en dat vind ik al een behoorlijke luxe die ik niet had bij de iPhone.
Ben je al wat verder met je BT probleem?ppaddo schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 09:40:
Wow, zojuist poging nummer 5 "verijdeld" van Coolblue om me met een kluitje het riet in te sturen. Werd gebeld dat het BT probleem weer niet gevonden kon worden. Heb ze voor de 10918231734926 keer vriendelijk uitgelegd wat het probleem was. "Oh, dat stond er niet bij" was de reactie.
Nee idd, dat vond je collega aan de balie niet nodig omdat hij er op had gezet dat het moederbord vervangen moet worden! Doe dat dan ook! Vond Coolblue echt wel een ok winkeltje, maar dat enthousiasme begint toch wel een beetje af te nemen nu.
Ook ik had een BT probleem met mijn duitse Omnia 7. Ik heb de Omnia 7 naar w-support.com gestuurd en deze hebben "Elektronische fehlerhafte Bauteile ausgetauscht".
Dit onder garantie, alleen het opsturen moest ik zelf betalen.
Mijn BT probleem (BT headset bleef zich maar af en aanmelden, niemand kon mij verstaan) zijn nu opgelost.
Wat opviel was dat de Omnia 7 nu Radio hardware: 0.0.0.2 i p.v. Radio hardware: 0.0.0.800 heeft.
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Nope, toestel ligt inmiddels alweer 25 dagen bij reparateur. Ik hoop op eis dezelfde oplossing als bij jou. Het lijkt er echter op dat Samsung koste wat het kost mijn toestel af wil schepen alsof het aan mijn BT kits ligt. Dat ga ik uiteraard niet meer accpeteren. Alles bij elkaar is het toestel nu zo'n 3 a 4 maanden bij de reparateur geweest voor dit euvel. Het mag nu wel eens fatsoenlijk opgelost worden onder garantie.
Ik sta zelf al een tijdje een beetje te kijken wat ik nu ga doen. Ik zit met een iphone 3G, waarvoor ik toch iets anders in de plaats wil. Ik heb de omnia 7 als review toestel gehad en was (zoals de meesten hier) diep onder de indruk van het apparaat.
Nu ben ik dus een beetje aan het twijfelen omdat ik eigenlijk ook wel weer een trits nieuwe WP7 telefoons verwacht binnenkort.
Amazon.de heeft mooie prijzen op vrijwel alle WP7sQurius schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 08:43:
Hoe krijgen jullie die T-mob Omnia 7 16GB aan 200€ in nederland dan? In duitsland in de winkel gaan halen of hoe?
http://www.amazon.de/T-Mo...TF8&qid=1311923453&sr=8-3
Verwijderd
Ik neem aan dat dit niet van het toestel afhangt maar van mijn provider (Base, be) ? Misschien overstappen naar eentje met meer capaciteit/nieuwere technieken zoals UMTS en HSDPA? Base heeft enkel GPRS en EDGE als ik me niet vergis en is pas recent stilaan begonnen met de installatie van UMTS antennes.
Heb van de week mijn Omnia 7 geflashed naar een non-branded rom, maar sinds die tijd lijkt het geluid wat problemen te geven. Signalen voor inkomende e-mail klinken alsof het toestel 100% cpu staat te verbruiken, ongelofelijk schokkerig dus. Na een reboot gaat het 1 of 2 keer goed, en daarna gaat ie weer de mist in. Zou dit een fout in de rom kunnen zijn?
Welke samsung rom is op dit moment aan te raden/meest gebruikt? Heb vorige week de 1e de beste rom die ik vond erop gezet, maar wellicht dat dat niet helemaal goed geweest is.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Coolblue is er blijkbaar ook een beetje moedeloos van en heeft mij nu een tegoed aangeboden waarmee ik, als ik zou willen een nieuw toestel kan kopen. Ergens kriebelt het wel om gewoon weer een Omnia 7 te kopen, maar over nog maar 2 a 3 maandjes komen waarschijnlijk de nieuwe toestellen uit met WP7 Mango. Nu ga ik de komende tijd dus heel erg zitten twijfelen wat ik ga doen. Nu weer een Omnia 7 kopen of wachten op de nieuwe toestellen...
Jeuh, dit gaat echt extreem moeilijk worden voor mij.
Verwijderd
Ik heb de I8700XXKC1 ROM gebruikt via samfirmware. Werkt goed, haalde er de t-mobile branding zonder problemen af. En alles werkt vlot. (ik draai momenteel wel de mango beta)BM schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:47:
Hmmz,
Heb van de week mijn Omnia 7 geflashed naar een non-branded rom, maar sinds die tijd lijkt het geluid wat problemen te geven. Signalen voor inkomende e-mail klinken alsof het toestel 100% cpu staat te verbruiken, ongelofelijk schokkerig dus. Na een reboot gaat het 1 of 2 keer goed, en daarna gaat ie weer de mist in. Zou dit een fout in de rom kunnen zijn?
Welke samsung rom is op dit moment aan te raden/meest gebruikt? Heb vorige week de 1e de beste rom die ik vond erop gezet, maar wellicht dat dat niet helemaal goed geweest is.
Wat een prutsers! Ongeloofelijk. HOe groot is het tegoed dat je hebt gekregen? Als ik jou was zou ik wachten op nieuwe toestellen. Wie weet heeft de volgende Samsung een SAMOLED+ scherm of misschien de nieuwe Nokia?ppaddo schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:24:
Nu kan ik er met mijn pet echt niet meer bij. Als ik het goed verstaan heb heeft Dynafix nog steeds geen problemen met mijn BT-gedeelte kunnen ontdekken. Ze willen dus gewoon niet mijn moederbordje vervangen (of tegen veel te hoge kosten die ik niet accepteer).
Coolblue is er blijkbaar ook een beetje moedeloos van en heeft mij nu een tegoed aangeboden waarmee ik, als ik zou willen een nieuw toestel kan kopen. Ergens kriebelt het wel om gewoon weer een Omnia 7 te kopen, maar over nog maar 2 a 3 maandjes komen waarschijnlijk de nieuwe toestellen uit met WP7 Mango. Nu ga ik de komende tijd dus heel erg zitten twijfelen wat ik ga doen. Nu weer een Omnia 7 kopen of wachten op de nieuwe toestellen...
Ik weet niet hoeveel tegoed je van Coolblue hebt gekregen, maar als dat een beetje een redelijk bedrag is voor een nieuwe smartphone zou ik zelf wachten op de Mango toestellen. SAMOLED+ is wel erg mooi, vooral omdat het net wat groter is en niet meer de pentile pixel indeling heeft (en dus voornamelijk tekst / witte dingen) er beter uit zien.
Bovendien doe je nu al zó lang zonder je omnia 7.... die paar weekjes extra kunnen er ook wel bij
Ze (Coolblue) hebben je een GSM verkocht die niet voldoet aan je verwachting.ppaddo schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:24:
Nu kan ik er met mijn pet echt niet meer bij. Als ik het goed verstaan heb heeft Dynafix nog steeds geen problemen met mijn BT-gedeelte kunnen ontdekken. Ze willen dus gewoon niet mijn moederbordje vervangen (of tegen veel te hoge kosten die ik niet accepteer).
Eerst moet Coolblue maar eens een GSM leveren die het doet, toch?
Samsung Omnia 7, BT moederbord probleem is alom bekend.
Met deze wetenschap kan je ook Dynafix aanpakken...
Mail naar Samsung: Dynafix fixtnix ..
(beetje JAMMER dat Samsung er (nog???) geen (terugroep) ACTIE opzet)
Volgens mij nog ff volhouden en EISEN dat je Samsung Omia 7 een nieuw moederbord krijgt onder garantie.
Nogmaals mijn (Duitse 16 GB) Samsung Omnia 7 had ook een BT probleem, onder garantie is het moederbord vervangen. (door w-support.com)
Ik twijfel heel erg. Ik vind de Omnia 7 een zalig toestel en heb geen behoefte aan een NL interface. Met die tegoedbon kan ik gewoon een nieuwe Omnia kopen daar.
Misschien wel handig voor mij om te weten voor degene die wel een hersteld toestel hebben. Is er nog iets anders aan de firmware of hw serienummers? Niet dat ik dan alsnog een "oud" toestel krijg met dezelfde bug...
Daarnaast vind ik het ook suf dat ze niet even een nieuw toestel laten testen op mijn carkit. Nu neem ik gewoon een nieuw toestel en doe in principe hetzelfde...
Al mijn pogingen van ja maar, die en die hadden hetzelfde probleem en hebben het met dezelfde bt combi getest en dan werkt het wel hadden 0% effect.
Ach ik ga er vanavond nog wel even over nadenken...
Heb jij deze post ooit al eens gelezen over Dynafix?ppaddo schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:11:
Ik krijg een tegoedbon ter waarde van de Omnia 7 nu bij hun. Dat is dus rond de 350 euro, beetje afhankelijk van hoe ik hem in zou leveren. Nu is alles wat ik thuis heb liggen nog in perfecte staat, inclusief doosje enz. Ze kunnen hem zo als "refurbished" toestel verkopen zonder dat een klant het verschil zou merken.
Ik twijfel heel erg. Ik vind de Omnia 7 een zalig toestel en heb geen behoefte aan een NL interface. Met die tegoedbon kan ik gewoon een nieuwe Omnia kopen daar.
Misschien wel handig voor mij om te weten voor degene die wel een hersteld toestel hebben. Is er nog iets anders aan de firmware of hw serienummers? Niet dat ik dan alsnog een "oud" toestel krijg met dezelfde bug...
Daarnaast vind ik het ook suf dat ze niet even een nieuw toestel laten testen op mijn carkit. Nu neem ik gewoon een nieuw toestel en doe in principe hetzelfde...
Al mijn pogingen van ja maar, die en die hadden hetzelfde probleem en hebben het met dezelfde bt combi getest en dan werkt het wel hadden 0% effect.
Ach ik ga er vanavond nog wel even over nadenken...
Ex-werknemer Dynafix
Verder in dat nieuwsbericht heeft hij ook nog wel interessante dingen.
OT:
Ik krijg zelf trouwens een Omnia 7 binnenkort via mijn werk. Maar, hij is nog niet besteld en weet dus nog niet zeker of ik nu op nieuwe modellen moet wachten. Wat is de voorspelling voor een leverdatum van nieuwe toestellen in Nederland? Met of zonder Mango er op, dat maakt me niet zo uit.
Ja, die had ik wel eens gelezen. Erg hoopgevend zo'n bedrijf.vtsalf schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:38:
[...]
Heb jij deze post ooit al eens gelezen over Dynafix?
Ex-werknemer Dynafix
Verder in dat nieuwsbericht heeft hij ook nog wel interessante dingen.
Even onder voorbehoud dat mijn nieuwe toestel het probleem niet heeft kan het me eigenlijk niet zo boeien. Als ik met die tegoedbon een nieuw toestel kan krijgen en mijn problemen zijn weg, dan ben ik alsnog gelukkig.
Met de iPhone waren er ook legio bt-kits die absoluut geen verbinding wilden maken. iphone gebruikt hfp, terwijl carkits voor (o.a) Nokia een ander protocol gebruiken.(rSAP) Die twee gaan elkaar dus ook niet snappen.
Misschien moet ik mijn good old oortje maar weer tevoorschijn toveren..die werkte wel lijkt het (niet uitvoerig getest, dus wellicht dat die ook na een paar dagen aftaaid.. Zit je dan met een carkit/navi van bijna 3000 euro in je auto...
Verwijderd
Sommige ingebouwde bluetooth carkits kan je laten omschakelen naar HFP zonder veel moeite (soms vraagt het gewoon een software-aanpassing aan je carkit/navi)ppaddo schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:57:
De user experience is echt prima geweest. Alleen gezeik met bluetooth..
Met de iPhone waren er ook legio bt-kits die absoluut geen verbinding wilden maken. iphone gebruikt hfp, terwijl carkits voor (o.a) Nokia een ander protocol gebruiken.(rSAP) Die twee gaan elkaar dus ook niet snappen.
Misschien moet ik mijn good old oortje maar weer tevoorschijn toveren..die werkte wel lijkt het (niet uitvoerig getest, dus wellicht dat die ook na een paar dagen aftaaid.. Zit je dan met een carkit/navi van bijna 3000 euro in je auto...
Misschien kan je eens navragen bij je garage?
Het is de "premium bt kit" die in de VAG producten zit. Het mooie van die kit is dat ie sinds week 22 van het vorige jaar beide protocollen aan kan. Daarvoor was het rSAP only en waren er heeeeeeeeeeeeeel veel problemen mee.
De kit die ik heb maakt tot nu toe met ieder toestel dat ik in mijn handen heb gehad verbinding, Blackberry's, iPhone 3GS en 4, Xperia X1, SE M600i, Nokia N97 (berucht toestel). Allemaal geen probleem. Alleen mijn Omnia 7 wil gewoon niet...
Anders zal ik moeten leren leven met een bedrade oplossing in de auto... grr..
Ik heb mijn Omnia dinsdag via Coolblue en net mijn bt heatset, carkit en Navigon PND aangesloten zonder problemen.ppaddo schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 13:42:
Nou, zojuist afgesproken met Coolblue dat ik een nieuw toestel krijg. Hopelijk hebben de nieuwere batches geen last van het BT-probleem...
Anders zal ik moeten leren leven met een bedrade oplossing in de auto... grr..
Laten we hopen dat ik hetzelfde kan melden donderdag...triskele10 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 14:00:
[...]
Ik heb mijn Omnia dinsdag via Coolblue en net mijn bt heatset, carkit en Navigon PND aangesloten zonder problemen.
Was wel grappig. De persoon die zeg maar het laatste telefoontje van mij heeft afgehandeld vroeg waarom ik zo stellig was in het feit dat het probleem in het toestel zat en niet in de BT module. Heb hem vriendelijke verteld wat we hier met z'n allen hebben uitgevogeld. Daarna had ie wel zo iets van "ja, dan zou ik het ook proberen". Daarvoor had ie zoiets van "waarom wil je in godesnaam WEER een Omnia 7 als je er al zo lang mee loopt te klooien?".
Devster, speedster in ieder geval bedankt voor jullie hulp/advies. We zullen donderdag gaan beleven of het allemaal de moeite waard is geweest!
[edit]02-08-2011
Ik heb zojuist mijn nieuwe toestel opgehaald (kon niet wachten tot donderdag) en wat blijkt: eigenwijs zijn loont (soms). Mijn toestel maakt nu perfect verbinding en het geluid is ook al 100 keer beter dan het ooit geweest is. Ik moet nog even een voorbehoud maken dat het niet over een paar dagen alsnog helemaal mis gaat, maar het ziet er in ieder geval hoopgevend uit!
Nu alleen weer alles updaten, want ik heb nog 7004 er op staan.
[ Voor 20% gewijzigd door PaT op 02-08-2011 19:15 . Reden: ervaring nieuw toestel toegevoegd ]
Heeft er iemand ervaringen met 3rd party headsets die compatibel zijn met de Omnia 7 headset (dus incl. de 3 knops bediening)?
Sapperdeflap eindelijk! De aanhouder wint!ppaddo schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 18:29:
!
[edit]02-08-2011
Ik heb zojuist mijn nieuwe toestel opgehaald (kon niet wachten tot donderdag) en wat blijkt: eigenwijs zijn loont (soms). Mijn toestel maakt nu perfect verbinding en het geluid is ook al 100 keer beter dan het ooit geweest is. Ik moet nog even een voorbehoud maken dat het niet over een paar dagen alsnog helemaal mis gaat, maar het ziet er in ieder geval hoopgevend uit!
Nu alleen weer alles updaten, want ik heb nog 7004 er op staan.
En het mooie is, naast Bluetooth werkt ook MMS "ineens" goed op dit (duitse) toestel!Speedster schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:43:
[...]
Sapperdeflap eindelijk! De aanhouder wint!
*viert feestje en speelt nog wat Angry Birds*

[edit 04-08-2011]
NEE, NEE, NEE!!!! ik snap er niets meer van!
Gisteravond heb ik nog even lopen spelen met het toestel in mijn auto en zelfs muziek werd keurig via bluetooth afgespeeld. Stap ik vanmorgen in krijg ik de melding "geen bluetooth verbinding met Samsung Omnia 7". Vervolgens lijkt ie toch normaal verbinding te maken. Onderweg zie ik een aantal keer die melding verschijnen, maar mijn telefoonboek bleef aanvankelijk gewoon beschikbaar (dus toch verbinding). Vervolgens verdwijnt een van de drie icoontjes die ik normaliter zie. Aangekomen op het werk was van streamen van muziek over bluetooth ook geen sprake meer.
Beginnen we weer van voor af aan. Ik heb maar even contact opgenomen met sparkelectronics. Hopelijk kunnen zij mij wel helpen. Dit is toch om suicidaal van te worden! Vooral omdat het aanvankelijk perfect werkte. Nu lijkt het probleem in ieder geval nog meer op het probleem van Devster. Hopelijk lost zijn oplossing ook mijn problemen op...

*heeft hoop gevestigd op Spark electronics*.
[ Voor 61% gewijzigd door PaT op 04-08-2011 07:56 ]
Had je misschien WIFI aan? WIFI + bluetooth gaat hier ook niet helemaal lekker...ppaddo schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:16:
[...]
En het mooie is, naast Bluetooth werkt ook MMS "ineens" goed op dit (duitse) toestel!
*viert feestje en speelt nog wat Angry Birds*![]()
![]()
[edit 04-08-2011]
NEE, NEE, NEE!!!! ik snap er niets meer van!
Gisteravond heb ik nog even lopen spelen met het toestel in mijn auto en zelfs muziek werd keurig via bluetooth afgespeeld. Stap ik vanmorgen in krijg ik de melding "geen bluetooth verbinding met Samsung Omnia 7". Vervolgens lijkt ie toch normaal verbinding te maken. Onderweg zie ik een aantal keer die melding verschijnen, maar mijn telefoonboek bleef aanvankelijk gewoon beschikbaar (dus toch verbinding). Vervolgens verdwijnt een van de drie icoontjes die ik normaliter zie. Aangekomen op het werk was van streamen van muziek over bluetooth ook geen sprake meer.
Beginnen we weer van voor af aan. Ik heb maar even contact opgenomen met sparkelectronics. Hopelijk kunnen zij mij wel helpen. Dit is toch om suicidaal van te worden! Vooral omdat het aanvankelijk perfect werkte. Nu lijkt het probleem in ieder geval nog meer op het probleem van Devster. Hopelijk lost zijn oplossing ook mijn problemen op...![]()
*heeft hoop gevestigd op Spark electronics*.
Verrek, ik had de laatste tijd ook wat problemen met een BT verbinding.Speedster schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:45:
[...]
Had je misschien WIFI aan? WIFI + bluetooth gaat hier ook niet helemaal lekker...
Maar idd pas sinds ik 24/7 wifi aan heb (lang leve draadloos syncen).
Straks eens proberen zonder.
Nu schijnt er in Mango een nieuwe bluetooth stack beschikbaar te komen. Hopelijk lost die deze problemen op...
Heb jij de Mango beta 2 niet geïnstalleerd????ppaddo schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:48:
Hmmzz nou, Wifi verandert niets aan de zaak. Eerst maakt ie verbinding, dan valt ie weg, maar staat ie op het toestel nog op connected, Vervolgens krijg je een melding van "telefoonboek niet helemaal geladen". Ik vind het maar vaag.
Nu schijnt er in Mango een nieuwe bluetooth stack beschikbaar te komen. Hopelijk lost die deze problemen op...
Trouwens wat is je versie van de Radio Hardware?
[ Voor 4% gewijzigd door Speedster op 04-08-2011 17:31 ]
*ppaddo is een schijtert wat dat betreft*...
Gelukkig ben ik druk,druk,druk maar anders... ging ik voor "mobile modje"ppaddo schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:30:
Nope...
*ppaddo is een schijtert wat dat betreft*...
Mobile moderator op TWEAKERS die Mango b2 niet aan "durft"...tsssss.
Gewoon DOEN, Mango b2 (Phone 7 wordt er VEEL beter van!)
BTW wat kan je gebeuren?
Garantie zou kunnen vervallen.Speedster schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:03:
Gewoon DOEN, Mango b2 (Phone 7 wordt er VEEL beter van!)
BTW wat kan je gebeuren?
(Disclaimer: Before you continue reading any further please understand that anything you do to your smartphone is your own responsibility as the procedure described above can be harmful, void your warranty or even render your smartphone useless.) Bron: pocketnow.com
Maarja als je een developer unlocked telefoon hebt. Dan is het geen probleem.

Ja i.d.d. je garantie zou kunnen vervallen.omoe3 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:32:
[...]
Garantie zou kunnen vervallen.
(Disclaimer: Before you continue reading any further please understand that anything you do to your smartphone is your own responsibility as the procedure described above can be harmful, void your warranty or even render your smartphone useless.) Bron: pocketnow.com
Maarja als je een developer unlocked telefoon hebt. Dan is het geen probleem.
Maar goed dat heb ik (en ik mag toch aannemen een "mobile moderator' van TWEAKERS ook) erg graag voor over.
Laten we wel wezen we hebben het hier over een GSM die +- 200,00 kost...
Voor mijn 1e mobiele telefoon mocht ik 4 duizend eiken houten guldes betalen. (1993!)
(daar ging ik dus niet mee kloten)
Je hebt op zich wel gelijk...het is tenslotte tweakers hierSpeedster schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:44:
[...]
Ja i.d.d. je garantie zou kunnen vervallen.
Maar goed dat heb ik (en ik mag toch aannemen een "mobile moderator' van TWEAKERS ook) erg graag voor over.
Laten we wel wezen we hebben het hier over een GSM die +- 200,00 kost...
Voor mijn 1e mobiele telefoon mocht ik 4 duizend eiken houten guldes betalen. (1993!)
(daar ging ik dus niet mee kloten)
Verwijderd
Morgen in de auto eens kijken of hier ook al de verbeterde bluetooth stack in zit!
Overigens heeft dit imho weinig te maken met tweaken. Ik begon aanvankelijk met dezelfde spanning als destijd met het spelen van de jumpers om van mijn P166 een P200 te maken (oei wat lang geleden!). Echter die Mango update is meer een kwestie van heel veel geduld dan dat het met tweaken te maken heeft
Anyway, ppaddo hoort nu dus ook tot de club met Windows Phone Beta 2
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Kan alleen nergens vinden wat de update precies inhoud?
Het gaat hier wellicht om de recente firmware update:Domino schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 08:35:
Sluit net de Omnia aan en krijg een Samsung update gepushed.
Kan alleen nergens vinden wat de update precies inhoud?
http://www.monwindowsphon...amsung-omnia-7-t3654.html
Veranderingen:
- Touch sensitive buttons worden uitgeschakeld tijdens het spelen van een spel of als je een applicatie gebruikt.
- GSM en WiFi verbindingen zijn verbeterd.
Misschien heb je het eerder verteld, maar heb je met een ander windows phone toestel geprobeerd te connecten? Weet je zeker dat het niet aan de bluetooth-module in je auto ligt?ppaddo schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 08:04:
Nou, ik hoop dat ze tussen 7712 en 7720 nog wat hebben gedaan aan die bluetooth stack, want 7712 is in mijn geval alleen maar een verslechtering. Nu MOET ik wifi uitzetten om te verbinden en dan valt weer binnen een minuut de verbinding weg... Als dit bij Mango niet beter gaat worden ga ik denk ik maar ergens een HTC Trophy scoren... grrr.
Hij heeft naar mijn mening redelijk goed kunnen uitsluiten dat de bluetooth module in de auto goed functioneerd. Heb ik eerder in een post van hem gelezen.Relief2009 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:45:
[...]
Misschien heb je het eerder verteld, maar heb je met een ander windows phone toestel geprobeerd te connecten? Weet je zeker dat het niet aan de bluetooth-module in je auto ligt?
Gelijk maar effe geprobeerd, ondanks vage blikken van collega die ziet dat ik angry birds opstartGSamson schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:32:[...]
Het gaat hier wellicht om de recente firmware update:
http://www.monwindowsphon...amsung-omnia-7-t3654.html
Veranderingen:
- Touch sensitive buttons worden uitgeschakeld tijdens het spelen van een spel of als je een applicatie gebruikt.
- GSM en WiFi verbindingen zijn verbeterd.
Als ik over de touch buttons 'swipe' reageren ze inderdaad niet meer. Op een directe (opzettelijke) touch wel.
Nou, door logisch nadenken zou het aan het toestel moeten liggen. Andere gebruikers melden dat de combi van mijn bt kit en Omnia 7 zou moeten werken. Ik heb echter niemand in de buurt (omgeving Rotterdam) waarbij ik met een ander WP7 toestel zou kunnen verbinden. Daarnaast zou ik dat toestel dan een paar dagen moeten lenen, want bij dit toestel begon de ellende pas na 2 dagen.Relief2009 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:45:
[...]
Misschien heb je het eerder verteld, maar heb je met een ander windows phone toestel geprobeerd te connecten? Weet je zeker dat het niet aan de bluetooth-module in je auto ligt?
Zoals gezegd, gisteren Mango Beta 2 geinstalleerd. Nadat ik het user profiel zowel van de Omnia7 als de carkit verwijderd had (handig dat dat laatste alleen kan als er een actieve verbinding is..) hielden die twee weer even van elkaar. Ik heb een kort gesprek gevoerd en daarna begonnen de connection drops weer. Wat wel 'nieuw' is, is dat ik na die drops weer verbinding kon krijgen. Dat lukte met NoDo niet... Erg handig is het niet, want dan moet je om de minuut opnieuw verbinden. Niet echt gebruiksvriendelijk.
Voor het mooie zou ik een paar dagen over een Trophy of Optimus 7 willen bezitten. Kijken of daar ook deze problemen zich mee voordoen. In die topics lees ik namelijk maar weinig over bt-problemen.
Edit: Heeft niets geholpen, kan nog steeds alleen sms'en met 3G uit..
[ Voor 30% gewijzigd door Crim op 05-08-2011 13:40 ]
http://wmpoweruser.com/an...-to-prepare-it-for-mango/
Inderdaad. Goeg genoeg voor mijDomino schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:00:
[...]
Gelijk maar effe geprobeerd, ondanks vage blikken van collega die ziet dat ik angry birds opstart
Als ik over de touch buttons 'swipe' reageren ze inderdaad niet meer. Op een directe (opzettelijke) touch wel.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Uit dat artikel blijkt dat 1 van de problemen "blanks while in conversation" is. Dat zal dus wel het geen geluid hebben tijdens bellen probleem zijn. Dat probleem komt mij bekend voor. Zou mooi zijn als ze daar inderdaad iets aan gaan doen!Relief2009 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:07:
Hmmm in Frankrijk hebben ze ook al problemen met de Omnia 7. Ze krijgen daar een update die de problemen moet verhelpen + moet voorbereiden op Mango.
http://wmpoweruser.com/an...-to-prepare-it-for-mango/
De WP7 update heb ik nog altijd niet overigens. Misschien omdat ik zelf handmatig de radio heb geüpdatet?
[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 05-08-2011 13:34 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik heb vorige week ook de 16gb in plaats van de 8gb versie van CoolBlue NL gekregen.Fuelke schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:24:
Ik heb de sprong naar Windows Phone 7 ook maar gewaagd en me bij Coolblue België de Omnia 7 8GB besteld. Ik kreeg gisteren onverwacht de 16GB versie waar ik dus het hele weekend mee kan gaan spelen.
Verlenging van m'n T-Mobile i150, Simlock vrij en niet T-Mobile gebrand.
Krijg nu tieten! Ik heb hier nu ook een 16Gb versie. Was me nog niet eens opgevallen!triskele10 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:41:
[...]
Ik heb vorige week ook de 16gb in plaats van de 8gb versie van CoolBlue NL gekregen.
Verlenging van m'n T-Mobile i150, Simlock vrij en niet T-Mobile gebrand.
Iemand hier ook last van gehad?
Verwijderd
Ja, heb je de allerlaatste software update gedaan van Windows Phone.Rolfski schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:54:
Ik heb de speciale Omnia 7 update tool van de Samsung site geïnstalleerd. Rebooten door camera en volume up knop ingedrukt te houden tijdens het aansluiten werkt echter niet. Het toestel blijft hangen in het Samsung Omnia opstart scherm en komt niet in download mode.
Je hebt de juiste bootloader nodig om in download mode te gaan, bij eerdere versie lukte dit bij mij ook niet.
Eenmaal ik geüpdatet had naar NoDo (en verder) ging download-mode wel.
De allerlaatste software update van Zune heb ik geïnstalleerd. De updates van WP7 kan ik dus niet installeren, vandaar dat ik die speciale bootloader software gebruik. De Samsung site biedt echter maar 1 versie van die software aan, dus geen idee wat ik verder moet doenVerwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:20:
[...]
Ja, heb je de allerlaatste software update gedaan van Windows Phone.
Je hebt de juiste bootloader nodig om in download mode te gaan, bij eerdere versie lukte dit bij mij ook niet.
Eenmaal ik geüpdatet had naar NoDo (en verder) ging download-mode wel.
Verwijderd
Normaal kan je WP7 gewoon updaten via Zune via Software Update. (ik denk dat je dit dus hebt gedaan.)Rolfski schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:31:
[...]
De allerlaatste software update van Zune heb ik geïnstalleerd. De updates van WP7 kan ik dus niet installeren, vandaar dat ik die speciale bootloader software gebruik. De Samsung site biedt echter maar 1 versie van die software aan, dus geen idee wat ik verder moet doen
Als je Omnia 7 dan nog niet in downloadmode gaat door (power - camera - volume+) in te drukken. (power loslaten van het moment de gsm opstart) ... Dan zou ik uitkijken naar een usb jig, dat is een plug die je dan in je gsm steekt en die het forceert in download mode (100% gegarandeerd ongeacht bootloader)
Tijdens Zune software update blijft ie dus hangen wanneer de update de telefoon laat rebooten, vandaar. Download mode krijg ik niet aan de praat maar van USB jig had ik nog nooit gehoord, dus thks for the tip!Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:59:
[...]
Normaal kan je WP7 gewoon updaten via Zune via Software Update. (ik denk dat je dit dus hebt gedaan.)
Als je Omnia 7 dan nog niet in downloadmode gaat door (power - camera - volume+) in te drukken. (power loslaten van het moment de gsm opstart) ... Dan zou ik uitkijken naar een usb jig, dat is een plug die je dan in je gsm steekt en die het forceert in download mode (100% gegarandeerd ongeacht bootloader)
Het lijkt me voor nu makkelijker om even bij een Samsung servicepunt langs te gaan voor een update maar anders zal ik die USB jig methode zeker gaan uitproberen.
Hier precies hetzelfde gebeurt telefoon aangesloten en toen gelijk de melding dat er een update beschikbaar was. Hieronder mijn nieuwe phone information gegevens.Domino schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 08:35:
Sluit net de Omnia aan en krijg een Samsung update gepushed.
Firmware revision number: 2424.11.2.3
Hardware revision number: 3.15.0.4
Radio software version: 2424.11.2.2
Radio hardware version: 0.0.0.800
Bootloader version: 5.2.1.4
Chip SOC version:0.36.2.0
Nog geen verschil merkbaar in performance merkbaar.
[ Voor 4% gewijzigd door ShadowWings op 05-08-2011 19:50 ]
Verwijderd
Viel van een 40cm hoog, ik zat neer.
Bij mij was het scherm dus wel geraakt. Ik had hem toen net 4 dagen. Diezelfde ochtend heb ik een cover gekocht. Die vangt toch ook een deel van de klap op.
Firmware: 2424.10.11.1
Radio software: 2424.10.11.1
Bootloader version: 4.11.0.3
naar:
Firmware: 2424.11.2.3
Radio software: 2424.11.2.2
Geen idee wat het uit heeft gehaald.
OS 7.0.7392.0
FW 2424.10.11.1
HW 3.15.0.4
RS 2424.10.11.1
RH 0.0.0.800
BL 4.11.0.3
CS 0.36.2.0
After:
FW naar 2424.11.2.3
RS naar 2424.11.2.2
BL naar 5.2.1.4
Zelfde als Scarabial dus.
Ik had het zelfde probleem gehad. Zodra m'n omnia moest rebooten ging deze niet in download mode waardoor de update niet geinstalleerd kon worden. Ook kon ik niet in download mode komen door de combinatie van de camera + sound button.Rolfski schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:54:
Ik heb de speciale Omnia 7 update tool van de Samsung site geïnstalleerd. Rebooten door camera en volume up knop ingedrukt te houden tijdens het aansluiten werkt echter niet. Het toestel blijft hangen in het Samsung Omnia opstart scherm en komt niet in download mode.
Wat blijkt nu, met bepaalde firmware versies kan je niet in download mode komen. De enige oplossing is om een USB JIG te gebruiken. Na deze aangeschaft te hebben kon in zonder problemen in download mode komen en m'n omnia 7 updaten.
Edit: op markt plaast vind je al voor een paar euro een USB JIG, so you know
[ Voor 4% gewijzigd door Regenbui op 06-08-2011 20:22 ]
Waar kan ik de laatste firmware voor de omnia 7 vinden ? Zojuist een update uitgevoerd via (zune) en m'n tel doet een beetje gek.The_Scarabial schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:55:
Vanochten geupdate van:
Firmware: 2424.10.11.1
Radio software: 2424.10.11.1
Bootloader version: 4.11.0.3
naar:
Firmware: 2424.11.2.3
Radio software: 2424.11.2.2
Geen idee wat het uit heeft gehaald.
Verwijderd
Met Mango beta op je phone krijg je geen radio-firmwares.ppaddo schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:10:
Draait een van jullie die de Samsung update heeft gekregen toevallig al de beta van Mango of zitten jullie nog op Nodo? Ik zit op Mango, maar heb die update nog niet gehad.
"The message you sent to +31(etc etc) was not delivered. Make sure the address is correct, and try sending the message again".
Het is heel gek, dit kan van het ene op het andere moment gebeuren waarna geen een berichtje voor dat nummer meer aankomt. Zo was ik met mijn ouders aan het smsen, ging prima tot een bepaald moment en toen kon het niet meer.
Mijn zusje kreeg op dr blackberry de melding dat het berichtje maar gedeeltelijk aankwam en zag alleen mijn laatste zin.
Iemand anders hier ervaring mee? (overigens is Vodafone mn provider.)
The object of war is not to die for your country, but let the bastard die for his.
Je bent niet de enige, nadat ik gister m'n omnia had geupdate heb ik problemen met het versturen van SMS. heel vaak moet ik hetzelfde smsje 5 x versturen voordat het aankomt.Biertjuh schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 15:58:
Sinds de officiele update van gisteren, heb ik dat sommige SMSjes die ik verstuur niet aankomen:
"The message you sent to +31(etc etc) was not delivered. Make sure the address is correct, and try sending the message again".
Het is heel gek, dit kan van het ene op het andere moment gebeuren waarna geen een berichtje voor dat nummer meer aankomt. Zo was ik met mijn ouders aan het smsen, ging prima tot een bepaald moment en toen kon het niet meer.
Mijn zusje kreeg op dr blackberry de melding dat het berichtje maar gedeeltelijk aankwam en zag alleen mijn laatste zin.
Iemand anders hier ervaring mee? (overigens is Vodafone mn provider.)
Okay dat is vrij irritantRegenbui schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 16:02:
[...]
Je bent niet de enige, nadat ik gister m'n omnia had geupdate heb ik problemen met het versturen van SMS. heel vaak moet ik hetzelfde smsje 5 x versturen voordat het aankomt.
The object of war is not to die for your country, but let the bastard die for his.
Verwijderd
Op die van T-Mobile kun je kosteloos Navigon, maar dat is enkel en alleen voor het Duitse kaartje. Ik vertrek vrijdag naar Lissabon en zou graag wat navigatiesoftware gebruiken ter plaatse.
En dan iets anders: indien ik ChevronWP7 (zie XDA) erop loslaat, kan ik dan nog updates verkrijgen via Zune?
De enige in Europa op dit moment is voor zover ik weet Navigon Selekt nog. Maar hoe heb je die op je toestel gekregen als je niet Chevron of Dev unlocked bent? T-mobile branded toestel?Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 09:33:
Is er eigenlijk offline navigatiesoftware voor de WP7? In het verleden heb ik altijd Nagivon Mobile Navigator gebruikt.
Op die van T-Mobile kun je kosteloos Navigon, maar dat is enkel en alleen voor het Duitse kaartje. Ik vertrek vrijdag naar Lissabon en zou graag wat navigatiesoftware gebruiken ter plaatse.
En dan iets anders: indien ik ChevronWP7 (zie XDA) erop loslaat, kan ik dan nog updates verkrijgen via Zune?
Anyway, er zijn manieren te vinden op xda om ook andere kaarten op je toestel te krijgen (zelfs zonder filebrowsers of regeditors, wat voorheen een probleem was op Samsungs) door je PC zich voor te laten doen als Navigon Mapserver. Je moet die kaarten dan nog steeds aanschaffen voor iPhone.
ChevronWP7 doet feitelijk niets anders dan je toestel dev unlocken, je kan nadien nogsteeds updaten, echter zonder truukjes zal je unlock vervallen bij bepaalde upgrades. Dat zal bij de officiele (betaalde) Chevron niet meer zo zijn.
Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com
Verwijderd
Ik heb inderdaad een T-Mobile toestel.
Aangezien die ChevronWP7 dan blijkbaar toch vrij onschuldig is, zal ik daar vanavond eens naar kijken
Moet je even de Navigon 3.0 thread bekijken op XDA. Daar kun je via hetzelfde programma waarmee je een lokale navigon webserver start, ook de nieuwste kaarten van de Navigon servers downloaden (voor Europa). Buiten Europa wordt het wat trickier.mark_vb schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 10:42:
[...]
De enige in Europa op dit moment is voor zover ik weet Navigon Selekt nog. Maar hoe heb je die op je toestel gekregen als je niet Chevron of Dev unlocked bent? T-mobile branded toestel?
Anyway, er zijn manieren te vinden op xda om ook andere kaarten op je toestel te krijgen (zelfs zonder filebrowsers of regeditors, wat voorheen een probleem was op Samsungs) door je PC zich voor te laten doen als Navigon Mapserver. Je moet die kaarten dan nog steeds aanschaffen voor iPhone.
ChevronWP7 doet feitelijk niets anders dan je toestel dev unlocken, je kan nadien nogsteeds updaten, echter zonder truukjes zal je unlock vervallen bij bepaalde upgrades. Dat zal bij de officiele (betaalde) Chevron niet meer zo zijn.
"An error has occurred trying to play this video in HQ. Do you wish to play in low quality?"
Ook is bij mij de IMDB app verschrikkelijk, hij crasht vrijwel iedere keer op een willekeurig moment.
Ook de VEVO app kan sinds een paar weken geen HD video meer afspelen en crasht daarom maar helemaal. Zodra je een video aanklikt en hij gaat inladen, krijg ik steevast het WP7 beginscherm voor m'n neus, en is de app dus gecrashed.
Iemand enig idee??
Je moet je app even updaten via de marketplace. Het kwam omdat Google de resource adressen van de video's had veranderd. Zie ook: HD/HQ issue fixed with YouTube Apps voor verdere informatie.musje83 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:05:
Ik heb met mijn Omnia 7 sinds kort het probleem dat ik geen HD video content meer kan afspelen. Ik gebruikte altijd de Youtube app van Lazyworm (briljante app trouwens) en die had geen enkel probleem met HD content. Sinds een week of twee echter krijg ik steevast de foutmelding:
"An error has occurred trying to play this video in HQ. Do you wish to play in low quality?"
Iemand enig idee??
Lazyworm heb ik hetzelfde probleem mee, VEVO werkt voor zover ik het heb getest wel prima en IMDb is ook gewoon stabiel. Zelf had ik laatst wel iets engs (als we het toch over video/beeld hebben): terwijl ik aan het browsen was kreeg ik een klein stukje van de pagina een blok met allerlei kleuren door elkaar. Het zag eruit alsof de grafische kaart oververhit was of zo, het gekke was dat het als het ware op de pagina zat en ik dus wel uit kon zoomen. Verder liep de telefoon ook niet vast. Gelukkig niet nog een keer gehad...musje83 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:05:
Ik heb met mijn Omnia 7 sinds kort het probleem dat ik geen HD video content meer kan afspelen. Ik gebruikte altijd de Youtube app van Lazyworm (briljante app trouwens) en die had geen enkel probleem met HD content. Sinds een week of twee echter krijg ik steevast de foutmelding:
Ook is bij mij de IMDB app verschrikkelijk, hij crasht vrijwel iedere keer op een willekeurig moment.
Ook de VEVO app kan sinds een paar weken geen HD video meer afspelen en crasht daarom maar helemaal. Zodra je een video aanklikt en hij gaat inladen, krijg ik steevast het WP7 beginscherm voor m'n neus, en is de app dus gecrashed.
Iemand enig idee??
Ander puntje: ik heb sinds de laatste update het idee dat het uitgangsvermogen van de 3,5mm jackplug aardig is verlaagd, heeft iemand anders daar ook last van? Het klinkt nog wel goed maar gewoon een stuk zachter. Heb hier nog geen berichten van gezien in dit forum maar misschien wil iemand kijken welke waarden hij/zij uit deze test krijgt. Ik krijg de waardes 7, 1200, -500 bij Device Gain en audience.cfg is aan.
Ik wil namelijk niet de versterker opblazen in de telefoon, dat is het me ook niet waard
Zie: http://www.wpcentral.com/...es-away-rubik-s-cube-game voor meer info en een link naar de marketplace.
De Collin's dicionary apps bleken laatst ook van pas te komen op vakantie
Verwijderd
Voor die ChevronWP7 moet je build #7004 gebruiken.
De tool ziet de telefoon niet, ondanks dat ik dat certificaat erop heb gezet én zune actief was.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 22:17 ]
Het is een mooi en stevig toestel en het formaat is prima! Je kunt alleen nog wel merken dat het OS nog een beetje in de kinderschoenen staat, maar potentie heeft het zeker! Het Super AMOLED scherm is trouwens briljant.
Ben erg benieuwd naar de Mango update, maar ik denk dat ik nog maar even geduldig ga wachten. Wachten duurt alleen wel lang
[ Voor 5% gewijzigd door InZane op 08-08-2011 22:31 ]
Van zo'n servicepunt wordt je dus ook niet vrolijk, die updaten je telefoon alleen maar dmv een harde reset/format, waar ik totaal niet op zit te wachten. USB jig raden ze af daar trouwens. Samsung support zelf helpt ook niet, die verwijzen je alleen maar naar zo'n service punt. Wat een gedoe zeg om je telefoon te updaten. Ik denk dat ik het nog een maandje of zo uitzit met OS 7.0.7390.0 totdat Mango uitkomt. Hopelijk kan ik die wel probleemloos installeren.Rolfski schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:34:
[...]
Tijdens Zune software update blijft ie dus hangen wanneer de update de telefoon laat rebooten, vandaar. Download mode krijg ik niet aan de praat maar van USB jig had ik nog nooit gehoord, dus thks for the tip!
Het lijkt me voor nu makkelijker om even bij een Samsung servicepunt langs te gaan voor een update maar anders zal ik die USB jig methode zeker gaan uitproberen.
Indien je NoDo niet kunt installeren en je telefoon niet in de download mode gaat, kun je deze tool van Microsoft gebruiken:Rolfski schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:52:
[...]
Van zo'n servicepunt wordt je dus ook niet vrolijk, die updaten je telefoon alleen maar dmv een harde reset/format, waar ik totaal niet op zit te wachten. USB jig raden ze af daar trouwens. Samsung support zelf helpt ook niet, die verwijzen je alleen maar naar zo'n service punt. Wat een gedoe zeg om je telefoon te updaten. Ik denk dat ik het nog een maandje of zo uitzit met OS 7.0.7390.0 totdat Mango uitkomt. Hopelijk kan ik die wel probleemloos installeren.
How to use the Windows Phone Support Tool on errors 80180080, 800705B4, or C101002E when updating your phone
Dit heeft bij mij het probleem zonder usb jig opgelost.
Vind het trouwens vreemd dat ik deze oplossing verder nog nergens op internet ben tegengekomen (alleen de usb jig wordt als oplossing genoemd.)
Nope, had deze eerder al geprobeerd en ook hier kom ik in een reboot loop terecht. Het schijnt te maken te hebben met de beruchte bootloader versie 4.10.1.9 die op mijn toestel staat. Tot nu toe nog geen oplossing tegengekomen op internet die je instellingen niet doet verliezen of niet dwingt je telefoon te hacken.Rax schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 08:24:
[...]
Indien je NoDo niet kunt installeren en je telefoon niet in de download mode gaat, kun je deze tool van Microsoft gebruiken:
How to use the Windows Phone Support Tool on errors 80180080, 800705B4, or C101002E when updating your phone
Dit heeft bij mij het probleem zonder usb jig opgelost.
Vind het trouwens vreemd dat ik deze oplossing verder nog nergens op internet ben tegengekomen (alleen de usb jig wordt als oplossing genoemd.)
Je kan een zogenaamde jig gebruiken om je toestel in download mode te krijgen en zo de diverse updates te installeren. Je kan een jig eenvoudig zelf maken met een drietal weerstandjes. Even priegelen, maar het werkt wel.Rolfski schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 10:22:
[...]
Nope, had deze eerder al geprobeerd en ook hier kom ik in een reboot loop terecht. Het schijnt te maken te hebben met de beruchte bootloader versie 4.10.1.9 die op mijn toestel staat. Tot nu toe nog geen oplossing tegengekomen op internet die je instellingen niet doet verliezen of niet dwingt je telefoon te hacken.
De methode is mij bekent en zal hem zeker overwegen als er echt geen andere oplossing is maar ik ga er nog steeds vanuit dat er vanuit Microsoft of Samsung een elegantere oplossing te vinden moet zijn. Vraag me sowieso af of ik door die verrotte bootloader Mango überhaupt wel geïnstalleerd ga krijgen.RoccoS schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 17:59:
[...]
Je kan een zogenaamde jig gebruiken om je toestel in download mode te krijgen en zo de diverse updates te installeren. Je kan een jig eenvoudig zelf maken met een drietal weerstandjes. Even priegelen, maar het werkt wel.
Ik denk dat ik voorlopig wel tevreden ben met dit toestel
Verwijderd
Totdat je er een zwart silicon hoes rond hebt, moest het maar eens op de grondvallen. Het is dan best lelijkRelief2009 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:20:
Sinds vandaag de trotse bezitter van een Omnia 7. Wat een mooi ding! In het echt zoveel maal mooier dan op foto's.
Ik denk dat ik voorlopig wel tevreden ben met dit toestelNu nog uitzoeken hoe ik mijn phone in downloadmode krijg.
Iemand trouwens een voorstel voor een mooi etui of zoiets?
Kun je eigenlijk terugkeren naar de orginele firmware voor die te unlocken? Zoniet denk ik dat ik dit weekend maar gewoon met een uitvouwbare kaart ga rondlopen: navigation, old school style
Berichten over levertijden, abonnementen en aanverwante zaken mogen in [ABO] Samung Omnia 7 i8700 levertijden- en abonnemententopic.