Al die games trekken mij persoonlijk niet, is dan ook een enkel genre (RPG) wat niet echt veel afwisseling brengt, al zijn het geen verkeerde games.
Deze pagina is overigens ook heel verhelderend:
Wikipedia: List of video games exclusives (seventh generation)
Toch vind ik het jammer dat een aantal PS3 Exclusives niet naar de 360 komen, want daar zouden ze het ook wel erg goed doen. En dan bedoel ik hier voornamelijk de Unchartered serie. Waar de ontwikkelaar voor de PS2 nog Jak & Daxter games maakte, zijn de Unchartered games echt heel goed. Heel volwassen, vol actie, goede graphics, leuk verhaal. Iets wat op de 360 maar weinig games in dat genre doen. Eigenlijk kan ik alleen Tomb Raider opnoemen en die nieuwe game duurt ook weer lang.
En zo zijn er nog wel andere games, maar met dagelijks gebruik vind ik de 360 gewoon beter. Dashboard werkt veel fijner, Xbox parties werkt echt subliem (niet gelimiteerd aan een game), patches zijn niet zo irritant (veel kleiner en snel binnen, bij de ps3 heb je soms verplichte patches van honderd of meer mb's die traag downloaden wat je zeker een half uur kan kosten op de meest debiele momenten), controller ligt veel fijner in de hand en is logischer ingedeeld voor veel games (bij GT op de PS3 heb je bv dat de bumpers gas/rem zijn terwijl er dus gewoon (half gare) triggers op zitten

)
Maar goed, ik ben nogal pro-xbox de laatste tijd, kan begrijpen dat veel mensen het fijn vinden, maar persoonlijk vind ik mensen die nu nog snes e.d. als beste console bestempelen een beetje teveel hangen op voorgaande herinneringen (die men beter herinnerd dan dat ze eigelijk waren). Er zijn zoveel negatieve dingen op te noemen en het "vroeger was alles beter"-effect overheerst daarbij iets teveel. Dat je dus herinneringen gaat verbloemen (ook beetje zelfbescherming) en dingen op een zo hoog mogelijk voetstuk gaat plaatsen wat ervoor zorgt dat er nooit meer iets in de buurt kan komen. Beetje zoals met de top 2000. Daar zie je dat ook heel erg.
[
Voor 6% gewijzigd door
Martinspire op 18-02-2012 01:12
]