Toon posts:

bestaande HD (halfvol) wordt niet meer herkend (unallocated)

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik met Partition Master Pro de C schijf) 500G splitste in een C: en D: partitie, wordt een geheel andere schijf niet meer herkend.
Deze (F:) schijf is 1T en half vol.
In schijfbeheer staat die wel, maar als unallocated. Ik kan alleen een nieuw volume aanmaken.

Ik draai op Windows 7 64bit

Op internet kan ik een heleboel terug vinden over partitie recovery of unallocated (space), maar dat gaat allemaal over het toevoegen van unallocated space aan bestaande partities of het herstellen van verwijderde partities. (en vrijwel allemaal verouderd: xp en ouder)

In mijn geval gaat het om een hele schijf.
Ik heb de schijf ook op een andere PC aangesloten om te kijken of de data daar wel gezien werd, maar ook daar wordt de hele schijf als unallocated gezien.

Nu kan ik wel 'een nieuw volume' aanmaken, maar verlies ik daarbij niet al mijn data?
Als ik dit doe ('m als een nieuw volume aanmaak) moet of kan ik dan met een data recovery programma de data weer terug krijgen?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het is ten zeerste af te raden om Partition Magic Pro te gebruiken voor Windows Vista of 7, Partition Magic is een discontinued produkt en niet meer geschikt voor nieuwere Windows versie of lievergezegd niet geschikt voor de nieuwere file systemen.

Het was soieso altijd al uitkijken met Partition Magic, maar wanneer je dergelijke acties gaat uitvoeren is het ok altijd ten zeerste aan te raden een backup te maken van eventueel belangrijke data.

Om nu verder te kunnen raad ik je aan eerst eens te gaan zoeken op datarecovery opties in dit subforum, hier is namelijk genoeg over te vinden in de FAQ's en Sticky topic('s), deze zijn hier te vinden: OM FAQ en Thematopic: Datarecovery .

Verder raad ik je aan deze ook eens door te nemen: Thematopic: Backups

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.