Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:20
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:43:
Zo, pre-loaded en ready to go. 28GB 8)7
Ging netjes in minder dan 1.5 uur @ 6 MB/s :) Zo heb je nog eens lol van je breedband _/-\o_

Ben benieuwd.
Meh... 6 uur nu nog wachten @ 1 MB/s... 8)7

Had ik maar niet de Steam-versie moeten kopen he... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:43
Hoe check nogmaal de FPS ingame ?

Ik krijg het maar niet voor elkaar ...

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ProCeela schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:47:

Ik doe het met fraps. Werkt perfect bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-04 22:49
Heerlijke game! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ProCeela schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:47:

Heb hetzelfde, eerste game die ik tegenkom waar fraps niet werkt, maar niet iedereen heeft dat probleem lees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:43
Sipio schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:27:
[...]

Heb hetzelfde, eerste game die ik tegenkom waar fraps niet werkt, maar niet iedereen heeft dat probleem lees ik.
Ja balen inderdaad ! , heb de laatste versie er nog opgezet , maar mocht ook niet baten

[ Voor 11% gewijzigd door Rebel8319 op 01-06-2012 22:51 ]

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:28
Zojuist op medium de story mode completed, binnenkort eens kijken of het op hard ook lukt. Heeft me 7 uur en 58 minuten gekost om er door heen te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-06 19:24

MrDrako

nep ict'er

Hele spel start bij mij niet eens, ik ben niet bepaald blij met deze aankoop.. Krijg alleen het update stuk te zien, daarna niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Laatst online: 13:40
Aegir81 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:27:
de onmogelijkheid om filmpjes over te slaan, de lange laadtijden.
Ik kan elk filmpje gewoon na tien seconden skippen (als in de achtergrond is geladen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazytaxi819
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 20:31
MrDrako schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 01:01:
Hele spel start bij mij niet eens, ik ben niet bepaald blij met deze aankoop.. Krijg alleen het update stuk te zien, daarna niks...
heb ik ook, grafische drivers heb ik tot de laatste versie bijgewerkt, en ik zie dat het programma wel updated maar daarna zonder mededeling het venster sluit...geen foutmelding, niets...iets met de servers toevallig?

(ook safe mode 'klapt' eruit)

[ Voor 3% gewijzigd door crazytaxi819 op 02-06-2012 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-06 21:50
mister_S schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 01:56:
[...]

Ik kan elk filmpje gewoon na tien seconden skippen (als in de achtergrond is geladen).
Ik niet, sommige filmpjes (de minderheid) kunnen inderdaad geskipt worden na een seconde of 10 - 15 maar het grootste deel moet ik (bijna) tot het einde uitkijken. Ik speel het spel op Xbox, misschien dat de laadtijden daar meer tijd in beslag nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

crazytaxi819 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 02:59:
[...]

heb ik ook, grafische drivers heb ik tot de laatste versie bijgewerkt, en ik zie dat het programma wel updated maar daarna zonder mededeling het venster sluit...geen foutmelding, niets...iets met de servers toevallig?

(ook safe mode 'klapt' eruit)
Dit vind ik vervelender dan error 37 bij diablo. Daar was het even wachten tot het hersteld is, hier kan je dus niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:45

tha_crazy

Mafketel

Ik krijg max payne 3 has stopped working, niet meer.
Meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
ProCeela schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:50:
[...]

Ja balen inderdaad ! , heb de laatste versie er nog opgezet , maar mocht ook niet baten
Toevallig ook retail versie? las net op gamespot forums dat fraps wel werkt bij de steam versie ( weet niet zeker of dit klopt)

Tis in ieder geval zeker geen GTA4, i7860- hd5850- 8gig en het loopt toch zeker beter dan GTA4 bij mij gelukkig, maar ben toch wel benieuwd naar de FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:42

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb hem net even gespeeld @ i7 920 @ 3,4Ghz / HD6950 modded naar HD6970. Draait als een tierelier volgens mij. Zal fraps zo eens installeren om aantal fps te controleren, maar dit ligt absoluut boven de 30 :).

Plaatje (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/pics/max_payne_3k.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Tortelli op 02-06-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:54
Ziet er strak uit op de pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06 07:42
Tortelli schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:12:
Ik heb hem net even gespeeld @ i7 920 @ 3,4Ghz / HD6950 modded naar HD6970. Draait als een tierelier volgens mij. Zal fraps zo eens installeren om aantal fps te controleren, maar dit ligt absoluut boven de 30 :).

Plaatje (klikbaar):
[afbeelding]
Alleen mag iemand die tegels wel even afdrogen na het dwijlen hoor, ongelofelijk hoe slordig! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Nou mijn max doet het nog niet, blijf continu crashen.
Als ik hem vanuit steam start krijg ik niet eens een full-screen oid
en als ik hem vanuit de folder strt crasht die op het 1e scherm.
steamforums + rockstar support helpen niks, laatste keer dat ik een game zo kort na de launch koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:24

kronolith

[EDIT]

(jarig!)
Zojuist ook via Steam aangekocht. Nu even 29 gig binnenhengelen 8)7

Ben benieuwd hoe het draait op mijn i5 2500K, 16gb Corsair Vengeance en 2x HD6950 in CF. Las hier al dat de performance behoorlijk goed is, dus ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:17
Zelf bij mij op mn Q9550 @ stock en een 6850 OC en 8 gig ram doet ie t PERFECT! Goeie stabiele framerate, 1920x1200 alles high :D Tesselation aan, gaat als een zonnetje. De game is echt heerlijk om te spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtafreak112
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-06 11:55

gtafreak112

Be Adviced

Er gebeurde me gister toch iets raars:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Max Payne 3 PC: Max has a hard time playing the piano.

Gelukkig was dit dan ook de enigste glitch die ik tegenkwam in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niosus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-06 15:22
Zeker een aanrader als je twijfels had over de performance. Met mijn i7 950, HD6970 + 6gb ram draai ik hem quasi maxed out (geen MSAA, wel FXAA, SSAO ipv HDAO) op 1680x1050 en krijg solid 60fps. Heeeeeel af en toe en dipje naar 55 misschien, maar dat zou ik niet gemerkt hebben zonder fraps. Het ziet er ook heel goed uit. Niet meteen BF3 niveau, maar zeker heel goed te doen voor de performance.

Top port! Nu alleen hopen dat ze hetzelfde doen met GTA V!

EDIT:
gtafreak112 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 14:27:
Er gebeurde me gister toch iets raars:

[video]

Gelukkig was dit dan ook de enigste glitch die ik tegenkwam in het spel.
toevallig niet juist begonnen met reloaden toen de animatie begon? Hij begint precies de reload animatie te doen en zo klinkt het ook... maar ja dit zijn van die glitches die nog wel grappig zijn als ze niet te vaak voorkomen :)

[ Voor 37% gewijzigd door Niosus op 02-06-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 10:04
Leuk spel, maar helaas stuck on chapter 5 nadat je het gebouw leeg heb gemaakt gaat die gast bij een brandtrap staan , echter ik kan niets meer doen om hem verder te laten lopen .
Tutorial zie je dit wel gebeuren =(

part 5 @ 19:50 http://helpvideos.info/max-payne-3-walkthrough-videos/

3x game herstarten en hij deed het wel ineens :O

[ Voor 22% gewijzigd door MaFFia op 02-06-2012 15:51 ]

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

kronolith schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:14:
Zojuist ook via Steam aangekocht. Nu even 29 gig binnenhengelen 8)7

Ben benieuwd hoe het draait op mijn i5 2500K, 16gb Corsair Vengeance en 2x HD6950 in CF. Las hier al dat de performance behoorlijk goed is, dus ben benieuwd :)
Ik zie dat ik ongeveer dezelfde setup heb als jij.
Alles max (MSAA op 4x net iets soepeler) op 1920x1080 en altijd 60 fps in gevecht en rustige stukken rond de 70-80 fps. Valt me alles mee :).
Helaas moet ik het spelen met de crack, want de legale versie werkt niet eens op steam (support is weer standaard antwoorden) :X.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Damn, gaat nog wel ff duren voordat ik de game binnen heb op Steam. Had ik em maar vanochtend gekocht :P Nog 9 uur wachten :>

Edit: Ik switchte even naar de US - Charlotte server en daar haal ik wel de volle snelheid. Misschien een goede tip voor mensen die nog aan het downloaden zijn op steam. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Avioto op 02-06-2012 17:12 ]

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukekiller
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-03-2021
Mensen die problemen hebben met een appcrash bij het starten, verwijder eens ".net framework" uit de windows features lijst. Opnieuw opstarten en dan terug aanvinken. Dit heeft het bij mij opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Laatst online: 19:54

The Chosen One

Zie signature!

Mijn Max Payne 3 DVD's geven cyclische redundantiecontrole en feature transfer error errors...

Beetje gegoogled maar kan dat 1e dus alleen aan de DVD's zelf liggen?
Al opnieuw geprobeerd te installeren maar ben nu al 4 uur bezig.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

The Chosen One schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:20:
Mijn Max Payne 3 DVD's geven cyclische redundantiecontrole en feature transfer error errors...

heb dat nu ook bij dvd 1, heb em 1x kunnen installeren. Nu via nieuwsgroepen maar opnieuw gedownload....
lekker dat legaal kopen..

Daarnaast dotnet uitgeschakeld, reboot, en ingeschakeld, en nog niks. wat een zooitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ben tot DVD 3 gekomen. Net even een ticket gestuurd maar ff naar Rockstar. Geen idee of ze wat kunnen doen of wat voor tips/commentaar ze hebben.

Terug sturen moet naar amazon.co.uk, wat op zich geen probleem is (goede support en verzendkosten terug indien defect volgens mij) maar kost weer tijd en ik wil spelen. :P

(toevallig nog ergens een steamversie te koop online (dus niet voor 50 euro via steam)?)

[ Voor 12% gewijzigd door The Chosen One op 02-06-2012 17:59 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-06 19:58
Dukekiller schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:20:
Mensen die problemen hebben met een appcrash bij het starten, verwijder eens ".net framework" uit de windows features lijst. Opnieuw opstarten en dan terug aanvinken. Dit heeft het bij mij opgelost.
Gewoon bij windows onderdelen in of uitschakelen? En dan Microsoft.NET Framework 3.5.1? Of ook nog andere?

StackHash_90c6
Die krijg ik de hele tijd :-(

[ Voor 5% gewijzigd door RemcoINC08 op 02-06-2012 18:09 ]

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Game loopt bij mij elke keer vast in chapter 4, kom niet meer verder helaas, maar heerlijke game! (tot nu dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-06 18:48

KoffieNT

banaan

Leuke game tot nu toe (Chapter 5 geloof ik). Ik moet wel zeggen dat ik die cutscenes die je niet kunt skippen soms echt heel vervelend vind, of de constante onderbreking van de actie.
Leuk verhaal en zo, maar ik wil graag gewoon verder spelen en sowieso wil ik graag zelf bepalen of ik filmpjes wil zien of niet.
Ik heb deel 1 en 2 ook gespeeld en ik zie uiteraard veel overeenkomsten, maar deel 1 en 2 waren toch echt veel en veel donkerder en grimmiger. Ook irriteer ik me heel af en toe aan Max z'n uitspraken, om moe van te worden eerlijk gezegd.
Ik hoop dat ik uiteindelijk wat meer wapens tot mijn beschikking krijg ook, want die AK, FAL UZI en revolver heb ik ondertussen wel weer gezien.

Ik heb wel wat kritiek zo te zien, maar toch speel ik graag verder omdat het wel weer good old Payne is.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Net ook de PC versie gekocht, ben heel erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:32

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ook maar via steam gekocht, als ik zo die DVD problemen lees, sowieso vind ik het relaxter op mn games online te kopen en geen DVD's te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ben blij dat ik even gewacht heb op de PC versie. Spel ziet er goed uit en draait lekker op 2560x1440 Very High + FXAA met een Core i5 2500K en GeForce GTX680. De framerate komt niet onder de 50FPS. Rockstar heeft in ieder geval een stuk beter werk afgeleverd dan met GTA op de pc. De enige kritiekpuntjes zijn wat mij betreft de onderbrekingen, deze zijn namelijk (voor zover ik mij kan herinneren) een stuk frequenter dan in de vorige delen en de overdaad aan fancy flashy effecten had een tandje minder gemogen. Vergeleken met BF3 doet het geluid van de wapens ook wat 'soft' aan en had wat mij betreft nog wat intenser gemogen om de actie nog beter uit de verf te laten komen. Los van deze puntjes is het een lekkere singleplayer in mooi uitgewerkte omgevingen waar voor de verandering ook nog eens wat uitdaging in zit. Straks maar eens kijken of het op de moeilijkste setting nog een beetje te doen is :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
Grudgie schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 19:08:
Ook maar via steam gekocht, als ik zo die DVD problemen lees, sowieso vind ik het relaxter op mn games online te kopen en geen DVD's te hebben.
Welke DVD problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Deze
The Chosen One schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:20:

The Chosen One schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:58:
Ben tot DVD 3 gekomen. Net even een ticket gestuurd maar ff naar Rockstar. Geen idee of ze wat kunnen doen of wat voor tips/commentaar ze hebben.

Terug sturen moet naar amazon.co.uk, wat op zich geen probleem is (goede support en verzendkosten terug indien defect volgens mij) maar kost weer tijd en ik wil spelen. :P

(toevallig nog ergens een steamversie te koop online (dus niet voor 50 euro via steam)?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:41
Hoe draait dit spel op een i7 2760, GT555m, 16 gig ram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
Maar van wat ik hieruit kan opmaken spelen deze problemen puur en alleen op tijdens installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Haakontje schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 19:48:
[...]

Maar van wat ik hieruit kan opmaken spelen deze problemen puur en alleen op tijdens installatie?
Hoe wil jij het spel spelen als 1 van de DVD's error geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
Grudgie schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 19:57:
[...]

Hoe wil jij het spel spelen als 1 van de DVD's error geeft?
Dat is niet wat ik vroeg, maar ik begrijp de problemen al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Mijn god... wat een geheugengebruik van de GPU met de GTA IV engine... Zonder MSAA op maxed 1920x1200:
MP3 zonder MSAA
Nog netjes onder de 2gb aan VRAM gebruik.

Zelfde instellingen, maar dan met 4x MSAA aan:
MP3 met 4x MSAA

Zelfde instellingen, maar dan met 8x MSAA aan:
MP3 met 8x MSAA

Dus ik vroeg me af: wie heeft er hier zo'n GTX680 met 4gb aan VRAM, en hoe draait het met MSAA aan?

[ Voor 37% gewijzigd door Jorn1986 op 03-06-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Ik heb 2x 6950's welke ook 4gb aan ram hebben (bij elkaar) en daarop draait het prima met 8x MSAA (40-50 fps), maar ik heb hem op 4x gezet want dat draait net iets soepeler (60-70 fps).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Nu online
Speel hier op een Core i5 2500K, 8GB geheugen en een GTX680 2GB en kom qua VRAM verbruik niet verder dan dit:
Zonder MSAA:
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/76zps6tcd/MP3_MSAA0_X.jpg

Met MSAA:
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimage.org/vcdqvl0t3/MP3_MSAA4x.jpg

Hoe je meer dan 2GB VRAM weet te verbruiken met een lagere resolutie is mij een raadsel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Laatst online: 07-06 19:34
Ik denk dat dit te maken heeft met het verschil tussen nvidia en amd.
Nvidia heeft namelijk altijd wat minder geheugen maar een grotere bus ertussen liggen terwijl Amd het dus precies andersom heeft.

Ik ga het hier zo met m'n gtx580 ook even bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Jorick schreef op zondag 03 juni 2012 @ 13:24:
Hoe je meer dan 2GB VRAM weet te verbruiken met een lagere resolutie is mij een raadsel 8)7
Ow dan snap ik het al... zowel ik als Jerry hebben 2x een AMD videokaart in CF draaien... waarschijnlijk moet je het getal gewoon door 2 delen, en zal je zien dat het tegen de 1gb. per kaart zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Ik zit op 4060 ram used met een 7970CF. met 6GB zit ik dus goed. Dit is op een 1920x1080 resolutie. Bij 1920x1200 komt er dus zo'n 300mb ram boven op. Op het moment dat je CF os SLI draait heb je 2x zoveel geheugen nodig. Maar dit is logisch. Elke GPU heeft zijn eigen geheugen.
Ik had wel verwacht dat de 7970 wat meer future proof was dan de 680 door de 1GB extra geheugen. Maar dat deze zo snel van pas komt had ik niet verwacht. Blijkbaar hebben de 680gtx en 690gtx nu al te weinig geheugen aan boord om dit spel maxtout @ 1920x1200 of hoger te spelen. What a shame!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Laatst online: 14:38

v8power67

Psn: Mausosaurus

j0ppie schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:15:
Ik zit op 4060 ram used met een 7970CF. met 6GB zit ik dus goed. Dit is op een 1920x1080 resolutie. Bij 1920x1200 komt er dus zo'n 300mb ram boven op. Op het moment dat je CF os SLI draait heb je 2x zoveel geheugen nodig. Maar dit is logisch. Elke GPU heeft zijn eigen geheugen.
Ik had wel verwacht dat de 7970 wat meer future proof was dan de 680 door de 1GB extra geheugen. Maar dat deze zo snel van pas komt had ik niet verwacht. Blijkbaar hebben de 680gtx en 690gtx nu al te weinig geheugen aan boord om dit spel maxtout @ 1920x1200 of hoger te spelen. What a shame!!!
Blijkbaar lees je niet hellemaal mee in dit topic, want boven je post iemand met een 680gtx en die heeft aan 2gb meer dan genoeg ;)
Spel is ook meer nvidia based volgens mij, dus daarom misschien beter optimised voor nvidia.
En die persoon boven jou draait ook nog een 2560x1440 en met msaa 4x niet boven de 1880mb uitkomt ;)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
v8power67 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:23:
[...]

Blijkbaar lees je niet hellemaal mee in dit topic, want boven je post iemand met een 680gtx en die heeft aan 2gb meer dan genoeg ;)
Spel is ook meer nvidia based volgens mij, dus daarom misschien beter optimised voor nvidia.
En die persoon boven jou draait ook nog een 2560x1440 en met msaa 4x niet boven de 1880mb uitkomt ;)
Precies mijn punt. Hij draait op x4. Laat hem dat op x8 zetten. (maxtout had ik het volgensmij over. Dat betekent dus niet instellingen die op x8 kunnen op x4 zetten) Als hij het op x8 zet heeft hij veel meer ram nodig! En dat trekt zijn 680GTX dus niet. Conclusie. Nvidia support een game waar hun highend kaart niet eens maxtout kan draaien. conclusie epic fail nvidia GG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Laatst online: 14:38

v8power67

Psn: Mausosaurus

j0ppie schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:38:
[...]

Precies mijn punt. Hij draait op x4. Laat hem dat op x8 zetten. (maxtout had ik het volgensmij over. Dat betekent dus niet instellingen die op x8 kunnen op x4 zetten) Als hij het op x8 zet heeft hij veel meer ram nodig! En dat trekt zijn 680GTX dus niet. Conclusie. Nvidia support een game waar hun highend kaart niet eens maxtout kan draaien. conclusie epic fail nvidia GG
Tja dan kan een 7970 ook niet draaien, want hierboven zie je met 8xmsaa dat je 4gb nodig hebt met ati kaart, dus dan trekt een enkele 7970 het ook niet met zijn 3gb.... dus wat is je punt ?
Hun vlaggeschip van nvidia is de 690gtx met 4gb aanboord, dus die haalt dat wel ;)
Is dat ook gelijk een epic fail van amd dan ??
Heb het idee dat jij een erge amd fanboyo bent ;)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 01:43
Jerry schreef op zondag 03 juni 2012 @ 13:04:
Ik heb 2x 6950's welke ook 4gb aan ram hebben (bij elkaar) en daarop draait het prima met 8x MSAA (40-50 fps), maar ik heb hem op 4x gezet want dat draait net iets soepeler (60-70 fps).
Zo werkt het niet hé, 2GB+2GB in CF is nog steeds 2GB :P
[...]

No offence, maar dit slaat echt helemaal nergens op natuurlijk :')

Zeker niet mee gemaakt toen Crysis op de markt kwam, geen enkele single card kon die game maxed out draaien, en dat heeft zeker 2 generatie kaarten gekost voordat dit spul met alles op max pas echt goed liep.

[ Voor 52% gewijzigd door Verderf op 03-06-2012 17:50 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Nu online
[...]

Ik heb het even voor je nagekeken en 8xMSAA op 2560x1440 @ max settings gaat inderdaad niet werken maar op 1920x1080 met 8xMSAA en alles op Very High gebruikt ie 2030 van de 2048 MB en dat kan dus wel. Echter heb ik MSAA bewust op Off staan omdat FXAA op Very High zo goed als dezelfde kwaliteit geeft maar veel sneller is. Voor mij is gamen op native resolutie met FXAA prima omdat ik geen last heb van zichtbare aliasing op een hoge stabiele FPS (hoger dan met een enkele 7970 :>).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
v8power67 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:43:
[...]

Tja dan kan een 7970 ook niet draaien, want hierboven zie je met 8xmsaa dat je 4gb nodig hebt met ati kaart, dus dan trekt een enkele 7970 het ook niet met zijn 3gb.... dus wat is je punt ?
Hun vlaggeschip van nvidia is de 690gtx met 4gb aanboord, dus die haalt dat wel ;)
Is dat ook gelijk een epic fail van amd dan ??
Heb het idee dat jij een erge amd fanboyo bent ;)
Die 4GB is met een CF of SLI setup. Dan word het verdubbelt (heb ik net al uitgelegd). Eigenlijk heb je dus 2,15GB ram nodig. Wat met een 7970 prima te doen is. Niet dat je met een singlekaart genoeg frames haalt op die settings om goed te kunnen spelen. Maar daar hebben we dan weer CF voor. Ik zeg niet dat de 680 en 690 niet goed zijn. Zijn in mijn ogen echt super kaarten. Alleen ik vind dus (en dit is nu mijn punt) dat die kaarten te weinig geheugen mee hebben gekregen. En dat ik dit soort problemen had zien aan komen. Alleen ik had niet verwacht dat ze zo snel zouden komen. En dat fanboy gebeuren slaat natuurlijk nergens op. Omdat ik toevallig amd kaarten heb en nvidia bekritiseer ben ik een fanboy? Als Nvidia op had geschoten met ze'n 600 serie had ik nvidia gekocht. AMD was alleen ruim 2 maand eerder en ik had ECHT een nieuwe kaart nodig.
Moraal van mijn verhaal. Nvidia kaarten hebben te weinig geheugen om toekomstige top titels maxtout te draaien. Dit is dus al te zien bij maxpayne waar je vanaf 1200P dus al een tekort aan geheugen ziet. Dit is bij AMD gewoon beter geregeld. Ja nvidia heeft ook een 4GB variant Maar daar betaal je dan direct weer zoveel extra voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
j0ppie schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:02:
[...]

Die 4GB is met een CF of SLI setup. Dan word het verdubbelt (heb ik net al uitgelegd). Eigenlijk heb je dus 2,15GB ram nodig. Wat met een 7970 prima te doen is. Niet dat je met een singlekaart genoeg frames haalt op die settings om goed te kunnen spelen. Maar daar hebben we dan weer CF voor. Ik zeg niet dat de 680 en 690 niet goed zijn. Zijn in mijn ogen echt super kaarten. Alleen ik vind dus (en dit is nu mijn punt) dat die kaarten te weinig geheugen mee hebben gekregen. En dat ik dit soort problemen had zien aan komen. Alleen ik had niet verwacht dat ze zo snel zouden komen. En dat fanboy gebeuren slaat natuurlijk nergens op. Omdat ik toevallig amd kaarten heb en nvidia bekritiseer ben ik een fanboy? Als Nvidia op had geschoten met ze'n 600 serie had ik nvidia gekocht. AMD was alleen ruim 2 maand eerder en ik had ECHT een nieuwe kaart nodig.
Moraal van mijn verhaal. Nvidia kaarten hebben te weinig geheugen om toekomstige top titels maxtout te draaien. Dit is dus al te zien bij maxpayne waar je vanaf 1200P dus al een tekort aan geheugen ziet. Dit is bij AMD gewoon beter geregeld. Ja nvidia heeft ook een 4GB variant Maar daar betaal je dan direct weer zoveel extra voor.
Nee, dat is gewoon niet waar wat je zegt, zoals ik hierboven aangaf.
2 kaarten met 2GB aan VRAM maakt geen 4gb!

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Verderf schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:05:
[...]

Nee, dat is gewoon niet waar wat je zegt, zoals ik hierboven aangaf.
2 kaarten met 2GB aan VRAM maakt geen 4gb!
"zucht"
Dat snap ik. Maar de game heeft wel 2x zoveel geheugen nodig. De game geeft bij quadfire ook aan dat je 12GB ram hebt en dat je daar dan 8 van gaat gebruiken.
Lees wat jorick zegt. Ik heb gelijk @ x8 heeft hij idd te weinig geheugen. Dit is niet zo bij de 7970. Thats all i say!

[ Voor 13% gewijzigd door j0ppie op 03-06-2012 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
j0ppie schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:07:
[...]

"zucht"
Dat snap ik. Maar de game heeft wel 2x zoveel geheugen nodig. De game geeft bij quadfire ook aan dat je 12GB ram hebt en dat je daar dan 8 van gaat gebruiken.
Lees wat jorick zegt. Ik heb gelijk @ x8 heeft hij idd te weinig geheugen. Dit is niet zo bij de 7970. Thats all i say!
Ik zie niet in wat je hier precies mee wil zeggen. dat je met 4 kaarten meer gewoon RAM nodig hebt vind ik niet vreemd :)

Overigens is het algemeen bekend dat dingen zoals MSAA en Tesselation shit loads of vram nodig hebben, helemaal op 1080P en hoger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Het komt in de praktijk hier op neer. Ik ga hier steeds uit van maxtout settings. @ 1080P heb je meer FPS met een 680 dan met een 7970. MAAR! @ 1200P 1440P & 1600P Kun je met een 7970 CF maxtout spelen. Dit is onmogelijk met een 680 SLI of 690. Dit omdat er te weinig geheugen op de kaarten zit.

Dit is volgens mij gewoon een feit.
En mijn mening hierover is dan weer dat ik dit een tegenvaller vind van Nvidia. Zeker omdat ik me voor kan stellen dat je dit vaker gaat zien bij nieuwe games in de toekomst. De GPU kan het eigenlijk makkelijk aan. Maar door een tekort aan geheugen kun je het toch niet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
j0ppie schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:22:
Het komt in de praktijk hier op neer. Ik ga hier steeds uit van maxtout settings. @ 1080P heb je meer FPS met een 680 dan met een 7970. MAAR! @ 1200P 1440P & 1600P Kun je met een 7970 CF maxtout spelen. Dit is onmogelijk met een 680 SLI of 690. Dit omdat er te weinig geheugen op de kaarten zit.

Dit is volgens mij gewoon een feit.
En mijn mening hierover is dan weer dat ik dit een tegenvaller vind van Nvidia. Zeker omdat ik me voor kan stellen dat je dit vaker gaat zien bij nieuwe games in de toekomst. De GPU kan het eigenlijk makkelijk aan. Maar door een tekort aan geheugen kun je het toch niet draaien.
Ik denk dat het wel mee valt, niet veel mensen draaien hoger dan 1080P, daarnaast twijfel ik of je het verschil dus 4x en 8x überhaupt wel kan zien. (er vanuit gaant dat je op de ideale afstand van je scherm zit natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Daar heb je gelijk in. Maar ik doe nou eenmaal graag melodramatisch als het gaat om highend gameing. Vergeet niet dat er grof geld word uitgegeven voor de maximale settings. Dan mag je dus ook miereneuken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
j0ppie schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:30:
Daar heb je gelijk in. Maar ik doe nou eenmaal graag melodramatisch als het gaat om highend gameing. Vergeet niet dat er grof geld word uitgegeven voor de maximale settings. Dan mag je dus ook miereneuken ;)
Ik ben het met je eens hoor, daar niet van :P Ik zit momenteel nog met 2 580's in SLI waar de game super mee draait met alleen msaa op 2x, wat genoeg is voor mij.

De rest staat gewoon voluit :)

Eind dit jaar de 700 series, tegen die tijd ga ik wel weer eens kijken naar een upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Ja, en met de 4k2k schermen die er straks aan komen gaat het al helemaal rap. Vooral bij spellen zoals MP3. Nog een paar jaartjes wachten. En dan hebben game pc's meer vram dan normaal werkgeheugen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Voor mensen die nog steeds twijfelen:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Max Payne 3 is Awesome

Heerlijk spel :9
En nog best pittig op sommige stukken op hard difficulty uiteraard.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Ik las dat sommige mensen er in zo'n 8 uur door heen gingen op medium. Ik ben om deze reden zelf op hard begonnen. Ben nu 6 uur bezig geweest en bij act VIII. Misschien dat ik hem daarna nog een keer op het moeilijkste niveau probeer uit te spelen. Maar meer replay value zit er niet in. Natuurlijk nog wel wat online content.
Zelf heb ik zoiets. Beter 15 uur aan super gameplay dan 60 uur aan matige gameplay. En 1 ding is zeker bij dit spel. Het is echt super om te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
Jerry schreef op zondag 03 juni 2012 @ 19:18:
Voor mensen die nog steeds twijfelen:

[video]

Heerlijk spel :9
En nog best pittig op sommige stukken op hard difficulty uiteraard.
Helemaal mee eens!
Op een paar probleempjes tussen nu en gisteravond (2x freeze/hangend spel gehad) vind ik dit met stip een van de beste games die ik tot nu toe ooit heb gespeeld zonder de vorige delen te hebben gespeeld (heb MP1 wel op m'n iPad nu)!

Het verhaal is redelijk lauwtjes, maar steekt goed in elkaar, de gameplay is goed en uitdagend om nog maar te zwijgen over die GRAPHICS!

Als GTA V ook deze graphics krijgt en dan nog beter, dan blijf ik de komende 10 jaar in m'n kamer achter m'n PC zitten met GTA aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
Volgens mij klopt de MSAA niet helemaal in dit spel, als ik het uit zet heb ik minder aliasing dan dat het aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Als ik het spel maar kon installeren... GTX 580 SLI. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Heel mooi spel is het inderdaad, ik heb hem vandaag op medium uitgespeeld, maar om nou te zeggen dat ik hem nog een keer zou gaan spelen op een moeilijker niveau... nee dat niet. Wat ik wil mis is wat onderzoek/tactisch gebeuren.. nu is het eigenlijk een walk en shoot game, niet veel meer. Maar dat maakt het niet minder leuk, ik heb me er zeker mee vermaakt. Maar denk wel dat ik de game weer van de hand ga doen... multiplayer gedeelte trekt me niet zo :)

Ps : Ps3 versie, kan dus niet mee praten over specs e.d. :Y)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:20
Heb hem vandaag ook uitgespeeld op medium. Normaal begin ik een niveau hoger, maar moet zeggen dat medium op momenten ook best pittig is, zeker omdat je heel opeens dood kan zijn terwijl je nog geen idee hebt waar de tegenstander staat.

Het is spel is wel behoorlijk gelikt gemaakt, en ondanks de zonnige scenes zat ik toch in het oude Max Payne-sfeertje door zijn opmerkingen en cut-scenes. Alleen jammer dat ik geen spaans versta, mis je toch een stukje dialoog.

Over een paar weken toch nog maar eens op hard spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
sewer schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:32:
Heb hem vandaag ook uitgespeeld op medium. Normaal begin ik een niveau hoger, maar moet zeggen dat medium op momenten ook best pittig is, zeker omdat je heel opeens dood kan zijn terwijl je nog geen idee hebt waar de tegenstander staat.

Het is spel is wel behoorlijk gelikt gemaakt, en ondanks de zonnige scenes zat ik toch in het oude Max Payne-sfeertje door zijn opmerkingen en cut-scenes. Alleen jammer dat ik geen spaans versta, mis je toch een stukje dialoog.

Over een paar weken toch nog maar eens op hard spelen :)
Haha, ach je leert veel van het Braziliaans-Portugees (want dat is 't he, geen Spaans) door 't spel gewoon te spelen ;)
Wel is 't zo dat sommige stukjes dialoog volledig Braziliaans zijn, waar je dus als niet-Portugees sprekende geen ene flikker van begrijpt. Een vertaling eventueel onder deze zin in 't grijs met de engelse verklaring was fijn geweest ;)

Ook al vind ik de game helemaal geweldig en is elk aspect perfect, toch begin ik me een beetje te ergeren aan 't feit dat de game in 24 uur tijd nu toch al wel 2-3 keer is gefreezed, terwijl mijn computer de game gewoon goed dan niet perfect aankan, maar op sommige stukjes hangt hij soms toch wel om een onverklaarbare reden. Hoop dat dit niet meer gebeurt wanneer er patches uit gaan komen de komende tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

unfor schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:11:
Volgens mij klopt de MSAA niet helemaal in dit spel, als ik het uit zet heb ik minder aliasing dan dat het aan staat.
Hey, het is in ieder geval beter dan GTA, waar je geen AA kon kiezen en dus belachelijk veel jaggies had. Nu hebben ze zelfs FXAA! Rockstar gaat vooruit!

Alleen wel weer jammer dat het spel zo belachelijk groot is!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:20
Haakontje schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:47:
[...]

Haha, ach je leert veel van het Braziliaans-Portugees (want dat is 't he, geen Spaans) door 't spel gewoon te spelen ;)
Lol, ik had eerst Portugees getypt, maar had het daarna veranderd naar Spaans omdat ik om de een of andere reden dacht dat die Branco-familie van oorsprong uit een ander zuid-amerikaans land kwamen. Ik heb Max ook een paar woordjes spaans horen spreken (no comprender ofzo), maar misschien was dat in het panama-level.

Op zich vind ik het wel goed dat ze het Portugees in dezelfde taal subtitlen, dat versterkt het gevoel in de situatie waar Max in zit (hij verstaat het immers ook niet), maar het zou leuk zijn als de optie er was om het ook in het Engels te krijgen, volgens mij zitten er namelijk hilarische stukjes dialoog in :)

Zoals die soap op tv 8)7

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Oqt1TLz_Udc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

ondertussen weer thuis, en hij doet het nog steeds niet.
Ik heb een legale game, op steam gekocht, die het gewoon niet doet.
Crasht al voor het opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
sewer schreef op zondag 03 juni 2012 @ 23:37:
[...]

Lol, ik had eerst Portugees getypt, maar had het daarna veranderd naar Spaans omdat ik om de een of andere reden dacht dat die Branco-familie van oorsprong uit een ander zuid-amerikaans land kwamen. Ik heb Max ook een paar woordjes spaans horen spreken (no comprender ofzo), maar misschien was dat in het panama-level.

Op zich vind ik het wel goed dat ze het Portugees in dezelfde taal subtitlen, dat versterkt het gevoel in de situatie waar Max in zit (hij verstaat het immers ook niet), maar het zou leuk zijn als de optie er was om het ook in het Engels te krijgen, volgens mij zitten er namelijk hilarische stukjes dialoog in :)

Zoals die soap op tv 8)7

[video]
Haha ja, die soap xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 21:48
Chapter 5 net uitgespeeld (medium). Tot nu toe met erg veel plezier gespeeld. Je wordt goed in het verhaal en de sfeer meegenomen!

Ik speel trouwens op een i7 2600k @ 4,5 en een opgeclockte gtx 460. Geen enkele freeze of crash gehad nog. Ik kom wat vram tekort, dus draai niet op max, maar graphics zijn ook op deze kaart al erg fraai hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

sewer schreef op zondag 03 juni 2012 @ 23:37:
[...]

Zoals die soap op tv 8)7

[video]
Ik kwam Captain BaseBallBat-Boy als show op een tv ergens ook al tegen :P. Leuke easter-eggs :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-06 17:53

MikeVM

- Baloo -

ik ga nog een weekje of 2 wachten om te spelen,( omdat ik dan toch niets anders te doen heb)
zouden jullie het spel spelen met tobo+muis of met de controller?
ik heb een Xbox360 controller for windows.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 21:11
MikeVM schreef op maandag 04 juni 2012 @ 00:40:
ik ga nog een weekje of 2 wachten om te spelen,( omdat ik dan toch niets anders te doen heb)
zouden jullie het spel spelen met tobo+muis of met de controller?
ik heb een Xbox360 controller for windows.
kb+muis all the way.
Je moet echt aimen. Ik weet niet hoe ze het in de console versie hebben opgelost (aim assistance ofzo), maar de PC versie wil je niet met zo'n slome joystick spelen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Laatst online: 07-06 19:34
Hmm op een gtx580 2560x1440 is msaa x4 1856mb

dat red ik dus net niet maar is wel fel minder dan hoeveel het op amd kost, dat heb ik wel al uitgelegd waaraan dat kan liggen, ze berekenen het geheugengebruik waarschijnlijk zo: startgetal / (geheugenbussnelheid + of - enkele andere dingen)

Tja en dan de gameplay..

Ik zit nu op de helft maar vind het beduidend minder dan max payne 2.
Sowieso is het verhaal echt veel slapper, het mist een doel een groter iets, het is zo loos en leeg, het trekt niet.

Die cutscenes komen me neus uit, het zijn er veel te veel, vooral als je dan dood gaat en ze verplicht weer moet kijken.

En dan het laatste, waar max payne het altijd van gehad heeft, de sfeer.

Helaas schiet rockstar daar wat in te kort, het is er nog wel een beetje, maar je merkt duidelijk dat het niet van remedy af komt.

Dit komt denk ik door een aantal dingen

Er kan heel veel uit de voorgaande delen niet gebruikt worden, omdat het dood is of omdat het niet in dit verhaal past.
Neem mona bevoorbeeld ze zit er niet in, terwijl ze blijft leven op de hoogste moeilijkheidsgraad van MP2 en er is tot waar ik nu ben nog geen woord over dr gerept, het past vooral niet in t verhaal.

Daarnaast speelt het zonnetje toch wel parten op de sfeer die hiervoor altijd veel grauwer was.
Remedy had al 2 games ervaring gehad met de sfeer dus die zouden er minder moeite mee hebben om dat sfeertje ook toe te passen in de wat zonnigere gebieden, waarbij 'the feel' behouden zou blijven.

Al met al is het op zichzelf absoluut een beter product dan dat je het in de reeks zet, dan is het ineens de minste van de 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 09:25
Met een HD6950 biosmodded en overclocked naar een HD6970, zit ik hier op de 1496MB (van de 2GB) met MSAA op 4x en de rest allemaal op "Very High", HDAO en ook tesselation op "Very High". Alleen de MSAA omhoog gooien naar 8x zorgt ervoor dat ik tegen de 2048 aanhik (en dan gaat de framerate ook drastisch naar beneden)

Verder het spel zojuist uitgespeeld. Geweldig! Ik heb er erg van genoten. Het is even wennen, het is niet Max Payne zoals we hem kennen. Ja, de narratives klinken wel erg bekend (hoewel ze nu vaker in geanimeerde cutscenes voorkomen, de comic book-esque cutscenes zijn verdwenen), zijn drank- en drugs-gebruik, zijn getekende verleden, de flashbacks (hoewel deze minder sterk zijn dan in voorgaande delen), maar het verhaal en de setting zelf zijn totaal anders. Het verhaal heeft ditmaal minder met Max persoonlijk te maken en dat zorgt ervoor dat het niet de impact heeft van deel 1 en deel 2, waar de focus met name op Max zijn persoonlijke relaties lag (het verlies van zijn familie, de band met Mona Sax, zijn werk, zijn 'vrienden'). Desalniettemin is het een stevig plot en zul je je geen moment vervelen.

Rockstar heeft zeker puik werk afgeleverd. Ondanks dat het spel afstand doet van de grimmige "Film Noire"-esque amerikaanse steden (op een paar flashbacks na) blijft de 'grittiness' er toch wel in zitten. Het tropische sfeertje doet zeker niet af aan de donkere overtonen in het verhaal, en uiteraard ook niet aan de belachelijk vette shootouts, en dat is waar dit spel het dan ook nog steeds van moet hebben, net als de voorgangers. Je schiet hordes generieke badguys af in verscheidene settings met behulp van je bullet-time shootdodges en het blijft episch aanvoelen, hoe vaak je het ook blijft herhalen. Bijna alles kan kapot, en als slagroom op de taart zijn er de killcams die aan het eind van iedere episch vuurgevecht nog even de laatste kill in een bloederig gedetailleerde slowmotion close-up in beeld brengen.

Ik vond 'm in ieder geval erg geslaagd! En nou eventueel binnenkort maar eens aan de multiplayer beginnen, kijken of dat wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 17:03
Ik vind de gameplay van MP3 wel heel geslaagd maar het verhaal is niet zo goed. Ook die cutscenes wordt ik helemaal krankjorum van. Je kunt nog geen 2 minuten spelen of er komt er weer eentje die je me
estal ook niet kunt skippen. Twee minuten gameplay, een minuut filmpje kijken enz. Ik wordt er echt pissig van.

En die killcams... Veel te vaak en ze duren veel te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Eindelijk werkend en een korte review (PC)

Gisteren ongeveer de eerste 3-4 chapters gespeeld en mijn god was is het cinematic.
Er zit gewoon te veel van in, vind ik persoonlijk wel een minpuntje.

Verder, het wapensysteem, leuk bedacht voor consoles maar voor de pc, ik mis het echte max gevoel waarbij ik van dual-wield baretta's kan wisselen naar een rifle en weer terug zonder dat ik het rifle laat vallen.
Zoals in de oude max +/- 30 wapens bijdragen hoeft ook weer niet per-se, maar een iets beter systeem zou wel beter zijn geweest

De besturing is prima, net de muis had ik alleen wat problemen, dat was even wennen maar gaat steeds beter, het lijkt allemaal niet zo super te werken.
Controls zijn verder prima in orde, afgezien van croutch.
Zodra je wil croutchen ga je ook wel eens over naar prone, dus dat is niet helemaal lekker uitgewerkt.
Coversysteem werkt wel goed daarintegen, had ik niet verwacht.

Verder de graphics zijn prima in orde, ziet er goed uit, en ik draai ongeveer alles op gemiddeld.
AI doet ook wat het moet doen, cover zoeken en eventueel flanken, prima.
Alleen had ik niet verwacht dat de bivakmutsen dat zouden doen, van de pro's had ik dat wel verwacht.

En natuurlijk,, als je hem via steam koopt, moet je eerst nog een paar aanpassingen doen aan je folders en nog een file aanmaken, en dan kan je hem nog niet via steam opstarten.
Ergste is nog dat deze fix niet van de dev's zelf komt, maar gewoon van de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Laatst online: 16-12-2020
tha_crazy schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:38:
Verder, het wapensysteem, leuk bedacht voor consoles maar voor de pc, ik mis het echte max gevoel waarbij ik van dual-wield baretta's kan wisselen naar een rifle en weer terug zonder dat ik het rifle laat vallen.
Zoals in de oude max +/- 30 wapens bijdragen hoeft ook weer niet per-se, maar een iets beter systeem zou wel beter zijn geweest
Sorry, maar waarom zou dit leuk bedacht zijn voor consoles? Wat heeft het een met het ander te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

bram1984 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:59:
[...]

Sorry, maar waarom zou dit leuk bedacht zijn voor consoles? Wat heeft het een met het ander te maken?
De mooie cirkel waarbij je 4 keuzes hebt voor wapens is leuk uitgedacht voor consoles, daar werkt het prima.
Maar ik vind het op de PC vrij verwarrend werken, 1 is link, 2 is rechts, 3 is midden boven en 4 is midden onder.
In het heetst van de strijd wil ik me daar wel eens inverwarren omdat ik bijvoorbeeld clockwise denk, of anderen dat ook hebben weet ik niet.

En daarnaast de limitatie aan wapens die je bij kan hebben, voorbeeld wat ik gisteren had.
Ik had een MPK en natuurlijk dual wield pistols.
Midden in het vuurgevecht was mijn magazijn van de MPK leeg, ipv te reloaden switchte ik even snel naar mijn dual-wield waarop hij dus de MPK laat vallen, niet echt een ideaal systeem dus.
Switchen naar een single pistol is wel mogelijk waarbij hij dan dus de MPK blijft vasthouden.

Persoonlijk zou ik zeggen,
1 voor pistols/uzi's
2 voor rifle/shotgun
3 voor granaat oid.

Maar voor consoles werkt dit niet en daarom zit die cirkel erin bedacht.

[ Voor 7% gewijzigd door tha_crazy op 04-06-2012 16:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Het is toch logisch dat hij het wapen laat vallen? Hij heeft immers maar twee handen, en geen wapen-houder op zijn rug.
De tijd dat je 20 wapens kan dragen lijkt een beetje voorbij te zijn.Tegenwoordig is het wat dat betreft wat realistischer en worden alle wapens die je draagt ook displayed op het character model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Metalkai schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:09:
Het is toch logisch dat hij het wapen laat vallen? Hij heeft immers maar twee handen, en geen wapen-houder op zijn rug.
De tijd dat je 20 wapens kan dragen lijkt een beetje voorbij te zijn.Tegenwoordig is het wat dat betreft wat realistischer en worden alle wapens die je draagt ook displayed op het character model.
Ben ik het gedeeltelijk mee eens.
De meeste millitaire wapens daarintegen hebben vaak een band dat je hem over de schouder kan dragen.
In het begin toen je de bendes had, daar zou ik het niet echt van verwachten.
Maar toen eenmaal de spec-ops in het spel kwamen had ik het wel van verwacht.

Voorbeeld van de MPK
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_Rsyw6A-605Q/S7eACuXGkiI/AAAAAAAAAm0/C723bYjhQiA/s1600/gunporn-walther-subgun.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door tha_crazy op 04-06-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:48

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Zijn er meer die dit ook hebben dit komt bij mij voor in zowel SP als MP

http://lmgs.nl/437027a92e6af183e7b8005caa2d6591.png

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 23:41
voor alle mensen die hem niet opgestart krijgen installeer de laatste drivers voor je gpu.
bij een vriend werkte het spel ook niet, maar na verse drivers wel gewoon, staat in je logfile van windows dat het een display driver probleem is maar het spel geeft er zelf geen fouten op.
ik had geen problemen met een gtx570 stonden wel de laatste drivers op voor gpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:07

NoFearCreations

3DPrint the world!

Als de files als 29gb zijn, hoe groot is spel geinstalleerd? 40gb?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
NoFearCreations schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:10:
Als de files als 29gb zijn, hoe groot is spel geinstalleerd? 40gb?
35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360729

Vind het tot nu toe behoorlijk tegen vallen.

Het is geen Max Payne meer. beperkt aantal wapens dragen en de muis bewegingen zijn super irritant ook de fov is heel erg gelimiteerd gewoon weer een console port ondanks dat ze anders beweren. Ik ga em terug brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
Wat nog het ergst is: ik probeer hem al sinds de release werkend te krijgen ( originele disk versie ), denk gister het zal wel ik probeer de "internet versie" wel een keer. Je raad het al, werkt in 1x perfect:S Dan maar ff niet online en wachten op een patch.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

RemcoINC08 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 19:13:
Wat nog het ergst is: ik probeer hem al sinds de release werkend te krijgen ( originele disk versie ), denk gister het zal wel ik probeer de "internet versie" wel een keer. Je raad het al, werkt in 1x perfect:S Dan maar ff niet online en wachten op een patch.
Spaties weghalen uit de directories. Dus c:\max payne 3\Max Payne 3\ wordt dan c:\maxpayne3\MaxPayne3\

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:45

db87

Mach 2 GT modded

Ik ben aangenaam verrast door de prestaties die ik haal.
Eindelijk heeft Rockstar weer eens een game op de markt gebracht die NIET als een gehandicapte gameport aanvoelt. In tegenstelling tot GTA 4 voelt de game engine gewoon solide en vloeiend aan.

Mijn Radeon HD5850 (weliswaar op 1GHz, waterkoeling) uit september 2009 is inmiddels toch op leeftijd maar ook een titel als Max Payne 3 draait er voortreffelijk op. Ik had aanvankelijk verwacht een aantal instellingen naar "Medium" te moeten terugschroeven maar niets is minder waar. Ik draai de game met 60 fps constant alleen MSAA staat uit en de tesselation op High ipv Very High. De rest dus allemaal maxed out.

Afbeeldingslocatie: http://i99.photobucket.com/albums/l281/db87/max3.jpg

Ik heb MSAA met FXAA ook even uitgeprobeerd maar het lijkt erop dat je met AMD videokaarten deze game niet met MSAA en FXAA kunt draaien. Zoals het eruit ziet wordt dan alleen MSAA toegepast.
Uitsluitend MSAA draaien met deze game is niet echt aan te raden aangezien bepaalde objecten dan nog behoorlijk kartelig zijn. FXAA werkt zeer behoorlijk; ja je ziet her en der nog wat kartel-restjes maar het beeld blijft voldoende scherp (FXAA gaat altijd ten koste van de beeldscherpte).

Tessellation op Very High werd mijn videokaart teveel op bepaalde momenten waardoor de fps ipv 'constant 60fps' opeens inzakt naar 30fps.

[ Voor 4% gewijzigd door db87 op 05-06-2012 00:17 ]

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
@ DB87
Woow dat zijn inderdaad zeer goede prestaties.
Kun je mij uitleggen hoe ik ervoor zorg dat alleen FXAA aan staat of juist alleen MSAA. En hoe controlleer ik of ze inderdaad allebei aan staan????
Kheb nu gewoon alles maxtout. Maar ik wil het verschil wel even testen en zien. Ik merk nu een groot verschil tussen MSAA off en X8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-06-2022
Ik lees alle bovengaande posts, en word jaloers ..
Ik kan de graphics namelijk niet aanpassen :@ zodra ik graphics aanpas waarbij komt de staan "the game must restart to take place" restart de game, maar reset ie alle graphics weer naar default (aka stront lelijk)

Mijn PC is snel zat, 2500k 8gb ram en een GTX 580 ..
Iemand enig idee wat het kan fixen? want 800x600 spelen vind ik te consolish -.-

Alvast bedankt voor tips/tricks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:48

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Zen!th schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:45:
Ik lees alle bovengaande posts, en word jaloers ..
Ik kan de graphics namelijk niet aanpassen :@ zodra ik graphics aanpas waarbij komt de staan "the game must restart to take place" restart de game, maar reset ie alle graphics weer naar default (aka stront lelijk)

Mijn PC is snel zat, 2500k 8gb ram en een GTX 580 ..
Iemand enig idee wat het kan fixen? want 800x600 spelen vind ik te consolish -.-

Alvast bedankt voor tips/tricks! :)
Dat deed die gisteren bij mij ook een paar keer, ik speel in windowed modus 1920x1200 met I7 16GB en GTX570 na 4 keer zat alles weer op normaal...

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-06-2022
42dpi schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:51:
[...]

Dat deed die gisteren bij mij ook een paar keer, ik speel in windowed modus 1920x1200 met I7 16GB en GTX570 na 4 keer zat alles weer op normaal...
Hmm raar, nahja .. ik kan alleen de res aanpassen, en vsync (want daarrvoor hoeft de game niet te herstarten) en de rest van de aanpassingen (DX11) en niet 2x2 textures, reset ie alles weer ..

heb t nu al tot vervelends toe geprobeerd ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
Jerry schreef op maandag 04 juni 2012 @ 19:17:
[...]

Spaties weghalen uit de directories. Dus c:\max payne 3\Max Payne 3\ wordt dan c:\maxpayne3\MaxPayne3\
Is dat niet alleen voor de steam versie?

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

punt van irritatie, elke keer als ik een rifle oid draag en er komt een cutscene moet ik zelf weer terugschakelen naar mijn rifle omdat die altijd naar het pistol gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-05 15:53
Speelde het gisteren een paar uur op de PC.

Eerste wat me opviel, port! verschrikkelijk vind ik dat. Het menu is al zeer vervelend voor een pc gebruiker maar het werkt tenminste wel goed. Eerst was mijn toetsenbord mogelijkheid greyed out alleen omdat mijn stuurtje er nog in zat trouwens.. dat was even zoeken haha.

Tweede wat mij opviel: Op mijn wat verouderde pc (intel e8400, 6 gb intern, HD4850) liep het spel op high uitstekend. Vind het een enorm pluspunt dat het niet een onnodig zwaar spel is geworden.
De grafics zijn ook uitstekend, bloed zit er ook lekker in. Alleen ik wordt krankjorum van het populaire gebruik van flitsen en grote letters in beeld de gehele tijd. Onnodig druk wordt het ervan.

Toen begon ik te spelen, je kan niks zelf doen! Ik speel op hard waardoor het schieten nog uitdagend is.
Bij elke deur waar ik aankom krijg ik een cutscene waar ik weer moet kijken naar één of andere vage actie.
Daarna krijg je weer controle, je staat onvoorbereid (geen kans gekregen om ammo te pakken) met je pistol in je hand in plaats van je shotgun tussen 10+ vijanden.
Sorry hoor maar mag ik zelf misschien door een deur heen lopen en positie kiezen?

In Max payne 1 en 2 kon ik zelf een beetje rondneuzen nadat ik wat neer had geschoten, alle kastjes openen en zoeken naar painkillers. Dat mis ik gigantisch in max payne 3.

Met sommige cutscene's moet je wel ineens wat zelf doen, dat is dan beperkt tot alleen één muisklik want het aimen werd al voor je gedaan. Ondanks dat ik alles uit heb staan heb ik alsnog het idee dat ik een lichte hulp krijg tijdens het aimen..

Mijn conclusie tot dusver:
Ik vind de sfeer en het verhaal prima alhoewel ik wel het één en ander mis. (mona?)
Grafisch erg goed en de prestaties zijn verrassend goed. (draait uitstekend op wat oudere hardware)
Minpunten: duidelijke port, veeels te veel cutscene's. Er is geen kans meer om rond te neuzen zoals het hoort in een max payne game.
De minpunten zijn voor mij een stuk groter dan de pluspunten... ik zit me te irriteren tijdens het spelen.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste