Toon posts:

Sluiting help topic cooling

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views

• Allard1992
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 11-05 12:46
Ben van plan gewoon de Scythe mugen 2 rev b opnieuw te monteren met koelpasta(Arctic MX-2). Verder past de fan boven de hyperx low sinks dus niet de tall sinks kopen met de mugen 2. Dan moet ik nog van mezelf nieuwe casefans. En ben van plan de Noiseblockers MX12-S1 en/of s2 te kopen. De s2 heeft een toerental van 1250 en de S1 van 800 rpm op 12 volt. Nu heb ik een site per ongeluk gevonden en weet niet meer welke dat is, maar waren deze noiseblockers echt stil en je had ook echte stofzuigers er tussen zitten. Nu wil ik voor stil gaan, maar wel een beetje airflow zodat ik de i7 870 met de mugen 2 op 4ghz kan clocken.

Dan is mijn allerlaatste vraag. Moet ik de MF12-S1 of de S2 hebben? Het gaat om 4 fans en wil ik weinig geluid. Mijn voorkeur gaat naar de S1, maar de S2 heeft een hogere luchtverplaatsing en niet veel meer geluid. Alleen kom je dan weer met een wiskundige berekening dat het dan keer 4 wel aardig scheelt qua geluidsproductie.

• [Remmes]
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-09 03:46
volgende keer iets overzichtelijker neerzetten..

ik persoonlijk zou de S2 nemen.... omdat je de fans altijd wel langzamer kan krijgen indien nodig,
maar volgens mij zijn NB's aardig prijzig

ja, daag.

• Allard1992
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 11-05 12:46
Ze zijn prijzig, maar gaan lang mee naar mijn idee en zijn stil.

In vergelijking met noctua zijn ze vele malen stiller, maar ook een stuk minder luchtverplaatsing. Nu doet de NB het in verhouding wel erg goed als het gaat om DB en Cfm(luchtverplaasting). Je kan kijken welke in verhouding het beste scoort, maar dat zijn meestal herrie makers. Het is voor stillere fans moeilijk op één of andere manier om daar een goede verhouding in te krijgen. Maar wil je kwaliteit en ''Deutsche punktligkeit'' in je case, ga voor deze.

Ik ben al een halve maand bezig voor goede fans. En heb elke site afgezocht(erg overdreven) in europa en USA, maar deze zijn voor de stille computerfanfans onder ons erg goed. Met als ik het uit de tests begrijp ook een redelijke airflow, wat sommige stille fans echt niet hebben en het schilt dan maar een fractie in dB.

Voor mij is dan de vraag of de S1 genoeg is voor airflow in de behuizing(2 front intake, 2 back outtake)

Nog een vraagje dan: Hoe krijg ik die fans dan op 7 of zelf 5 v dan?

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13:33

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Wat is de reden van dit topic, je hebt toch al Scythe Mugen 2 Rev B andere montage?

Sowieso snap ik wel meer acties van je niet. Want zo heb je naast Vervangende Scythe Mugen 2 rev b fan ook Beste/stilste fans? geopend met dezelfde insteek.

Je hebt nu dus twee topics over welke goede, maar stille fan je het beste kan nemen. En met dit topic koppel je weer meerdere topics aan elkaar. Aangezien dubbelposten op GoT niet is toegestaan - zie daarvoor Het algemeen beleid - gaat dit topic op slot en kunnen we gewoon in één van je oude topics verder.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee