Toon posts:

Vervangende Scythe Mugen 2 rev b fan

Pagina: 1
Acties:

• Allard1992
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 11-05 12:46
Hallo,

Ik ben op zoek naar vervangende voor scythe mugen 2 rev b. het probleem is namelijk zo dat deze niet past waar deze hoort te zitten(geheugenmodules). En ik maak gebruik van kingston hyperx modules maar geen heatsink.

Ik ben op zoek naar een redelijk rustige fan met 4-pins adapter voor de cpu aansluitng. Om zo de PWM fuctie te hebben. Als hij dat niet heeft hoef ik ze absoluut niet.

De enigste fans waar ik nu aan denk is de Be Quiet silent wings pwm met clipses type b van scythe. Heeft iemand hier ervaring mee met een alternatieven fan die wat smaller is dan de slipstream.

Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen

• redfox314
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18-09 17:41
Ik heb zelf nexus (nexustek.nl) fans. Die zijn zeer stil en in pwm beschikbaar. De vraag blijft natuurlijk of je ze kan monteren en of ze boven je geheugen passen.

• Emilio1810
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 06-08 17:35
antec tricool?

• BGB4rn
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 17-09 09:11

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

gaat het er nou om dat ze dunnder zijn dan de normale fan die mee geleverd is ? zo ja zou ik deze fans aanraden, ik heb hem zelf ook gehad op mijn mugen 2 (toen ik hem nog had)

Ik had ze toen met tiewraps vastgemaakt omdat de beugeltjes gemaakt waren voor dikke fans, ik dacht dat er ook andere beugeltjes waren waarmee hij wel past.

Signature

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11:41

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

en wat dacht je van je fan niet laten blazen maar zuigen (aan de andere kant monteren)

CPU-FAN-Geheugen (past niet)
Fan-Cpu-Geheugen (past wel?)

...

• Allard1992
Dat is een goed idee gekke-gerrit hij is om te draaien inderdaad. Dan heb je geen tegenwerking aan de achterkant en gaat de airflow door de mugen heen en word er snel weer uitgezogen door de heatsink. Niet eens opgekomen man echt goed.

Die slipstream slim kan die ook in je cpu 4-pin header en bestuurd worden via software(moderbord). Er staat overal dat het 3-pins is dus heb ik er niets aan. En je kan type b clipjes kopen voor die fans volgens scythe. standaard voor de slipstream heb je type a.

[Voor 175% gewijzigd door Allard1992 op 01-10-2010 16:38]

• sorcees
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 23:35

sorcees

Atari 2600 woody

Let wel op, zuigen is minder effectief dan blazen, is het geen optie om de fan dwars erop te zetten en te laten blazen, zeg maar van opzij.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/sorcees-1781/

• Allard1992
Nee want daar zit mn videokaart in een 16 lanes slot. Die ruimte is te krap om goede koeling te hebben.
Wat ik zou willen is een slim fan met pwm, maar die bestaanniet dus moet ik een andere manier hebben,

• Allard1992
Nu zat ik te denken aan een be quiete silent wing pwm. Omdat deze anders van behuizing zijn en misschien gaat dat wel passen. Kan deze altijd nog ergens anders plaatsen.

Wat is jullie advies en wat heb je zelf gedaan met dit probleem?

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11:41

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

sorcees schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 15:57:
Let wel op, zuigen is minder effectief dan blazen, is het geen optie om de fan dwars erop te zetten en te laten blazen, zeg maar van opzij.
oke dan heb ik nu wel even een linkje nodig voor bevestiging van dit sprookje

waar haal je die info vandaan?

...

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee