Je kunt in de ML offline ook de wedstrijd laten spelen.door de CPU. Je kan tijdens de wedstrijd naar coach-mode gaan. Je kan dan wel zelf wisselen en de strategie wijzigen enzo, maar je hoeft niet zelf te spelen. Maar het snelste is bij "start wedstrijd" te kiezen voor "laat de trainer deze wedstrijd doen" (o.i.d). Het is natuurlijk een beetje gokken of je dan daadwerkelijk wint, maar hiermee kun je wel het seizoen sneller laten verlopen. Deed ik vroeger vaak aan het einde van het seizoen als ik toch al kampioen was.

Ik heb daarnaast bijvoorbeeld een 28-jarige El Moubarki (66). Die heb ik op de transferlijst gezet. Hij is heel lang basisspeler geweest, ook dit seizoen nog. Maar zijn marktwaarde is 96000 ofzo en dan krijg je een bod van 103000. Is dit normaal? Ik heb zoiets, zo lang hij niet drukt op de begroting, waarom zou ik hem dan de deur uit doen voor zo'n waardeloos transferbedrag. Ik heb nu expres 20000 meer gevraagd. Niet dat ik dan ineens mijn zakken gevuld heb.

Maar hij speelt dus gewoon prima. Hij kan niks in principe, maar hij verzwakt het team ook niet als je hem erin zet.Toch gewoon verkopen? Ik heb Bodnar (21) die gewoon in skill zakte van 71 naar 70 (hoop dat ie daarna weer gaat stijgen) Verder heb ik Eekman (leeftijd weet ik even niet) met algemene stat 56. Dat vind ik erg laag. Ook heb ik nog Azara met algemene stat 68 en een leeftijd van 40. 40 is echt not done heh

Zolang je speler niet op de begroting drukt, of in de weg staat voor andere spelers (max 32) zou ik em niet wegdoen. Tenzij je voor hetzelfde geld een jongere speler kan aantrekken met vergelijkbare stats.
Zodra ik een bod krijg op een speler die in een dalende lijn zit, en het bod is acceptabel, gaat die bijna altijd weg. Wel moet je altijd goed in de gaten houden dat je team in evenwicht blijft.
Om op de langere termijn geld te verdienen is het ook handig om jonge spelers te zoeken, met een lage marktwaarde, maar wel goede stats. Maakt niet uit welke positie. Deze leveren vaak redelijk wat geld op na een paar seizoenen. Zo heb ik een stuk of 3 verdedigers van onder de 19 gehaald. Ze zijn een directe versterking, maar kunnen nog flink groeien.
Ik koop alleen spelers boven de 25/26 als ze extreem goed zijn, voor de rest zoveel mogelijk jonkies.
Dan even iets anders.
Had me gisteren toch een wedstrijd. Halve finale Europa League tegen Everton. De uitwedstrijd had ik redelijk simpel met 0-1 gewonnen. Mooie uitgangspositie dus voor de thuiswedstrijd.
Maar het ging niet zoals ik had gehoopt. Na de eerste helft stond ik al 0-1 achter.
Het was de belangrijkste wedstrijd voor mijn team in 6 seizoenen, en dat was te merken aan mijn spelers. Ze waren nerveus... Tien minuten na rust werd het zelfs 0-2. Wat ik ook probeerde, het lukte niet om te scoren. De keeper (mijn ex-keeper nota bene) hield er alles uit, en ook de paal stond regelmatig in de weg. Na 3 wissels en een tactische ingreep werd ik steeds gevaarlijker. Dit resulteerde uiteindelijk via een
verlengde hoekschop in de aansluitingstreffer: 1-2
In de 88e minuut zet ik met een steekpasje mijn middenvelder alleen voor de keeper: 2-2.
Geweldig om te zien dat wijzigingen in je team werkelijk effect hebben op het spel.
Sta nu 1e in de competitie, met 12 punten voorsprong. In de beker-finale tegen Ajax, en nu dus de Europa League-finale tegen Arsenal. Na 6 seizoenen ga ik nu eindelijk prijzen pakken.