Live youre Life and Enjoy every Day
Ik heb 2 decoders staan een Humax 5050c boven en een 5200c beneden.
Ik gebruikte al een tijdje Filezilla om bestanden van de 5050c te halen en die dan via mijn NAS elders af te spelen.
Nu moet het dus ook mogelijk zijn om de bestanden rechtstreeks van decoder naar decoder te kopiëren. Maar kan dat ook met Filezilla? Ik kan maar 1 FTP host opgeven lijkt wel? Uiteraard staan ze in het zelfde netwerk.
Weet iemand een handige tool om bestanden van de ene Humax decoder naar de andere Humax decoder te kopiëren?
Zou precies dat moeten doen, weet alleen niet of de humaxen het ondersteunen
Anoniem: 510273
Gaat dit werken met UPC?
Niet meteen met nee reageren, upc heeft sinds 3 april (geen late 1 april grap) nederland 1 t/m 26 vrij gegeven.
Deze worden nu ongecodeerd doorgeven. Op de tv boven zonder CI module kan nu prima digitaal tv gekeken Worden.
Meer mensen last van?
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Je hebt je speciaal voor deze ene post aangemeld?Anoniem: 510273 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:18:
Gaat dit werken met UPC?
Welkom op GoT...
Heb zelf een humax 5050c staan waar ik verder niets mee kan, dus ik ga het een dezer dagen eens proberen bij mn ouders in combinatie met UPC . Die 5050c wordt vooral gebruikt voor Ziggo en Caiway en die gebruiken Irdeto maar daar is digitaal allemaal gecodeerd. En bij UPC is dat dus niet het geval.
Eigenlijk vraag ik me dus af: is Irdeto na ontscramblen (door gebruik CAMmodule) hetzelfde signaal als UPC (=nagravision) ongecodeerd? En, waar staat de software voor decoderen? Op de CAM of op het mainboard?
Gezien ik de antwoorden ook niet krijg en evenmin kan vinden, post ik hier dus ook maar even
Ja, lees maar op het ziggo-gebruikers forum. Is genoeg over te vinden.THE_BASE schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:37:
Wat doet mijn Humax of ik fout? Alles netjes ingesteld, gaat de klok een uur terug met als gevolg: alle programma's zijn vanaf zaterdagnacht ineens een uur later opgenomen. Heb nu alles opnieuw moeten instellen.
Meer mensen last van?
Je moet dus alle geplande opnames verwijderen en opnieuw toevoegen, tenminste bij de series die je opneemt die in mappen terecht moeten komen.
Anoniem: 390749
ik zit met een aantal vragen:
- waarom schuiven "geplande opname" een uur door bij aanpassen aan de "zomertijd"?
- waarom kun je een lopende opname niet (gemakkeljk) wissen?
- opnames op zelfde zender, welke elkaar overlappen worden geweigerd, zelfs als op dezelfde zender gekeken wordt?
al deze bovenstaande zaken waren gewoon mogelijk op de voorganger (5050C) dus is puur een software-issue- ben ik de enige die hier mee zit ?
inderdaad, zie ook mijn post van eerder vandaag - gewoon een bug (dit probleem was er immers niet op de 5050C.....THE_BASE schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:37:
Wat doet mijn Humax of ik fout? Alles netjes ingesteld, gaat de klok een uur terug met als gevolg: alle programma's zijn vanaf zaterdagnacht ineens een uur later opgenomen. Heb nu alles opnieuw moeten instellen.
Meer mensen last van?
tussen 2 5200's zou dit inderdaad gemakkelijk moeten kunnen, zelfs rechtstreeks met slepen in een browser, van de 5050C naar 5200C waarschijnlijk ook, maar niet andersom ivm DLNA supportreadytoflow schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 22:50:
Ik zit nu even te spelen met het kopiëren via FTP...Of beter ik probeer het.
Ik heb 2 decoders staan een Humax 5050c boven en een 5200c beneden.
Ik gebruikte al een tijdje Filezilla om bestanden van de 5050c te halen en die dan via mijn NAS elders af te spelen.
Nu moet het dus ook mogelijk zijn om de bestanden rechtstreeks van decoder naar decoder te kopiëren. Maar kan dat ook met Filezilla? Ik kan maar 1 FTP host opgeven lijkt wel? Uiteraard staan ze in het zelfde netwerk.
Weet iemand een handige tool om bestanden van de ene Humax decoder naar de andere Humax decoder te kopiëren?
Zoals al verwacht was, is er naast de schijfloze 5300c dus een versie met een 1 terabyte intene schijf bijgekomen.

Beschrijving Humax IHDR-5400C digitale TV ontvanger
Ontvang digitale televisie van (o.a.) Ziggo en neem eindeloos op in HD-formaat met deze Humax IHDR-5400C digitale TV ontvanger met ingebouwde 1 TB harddisk. Deze Humax kabeldecoder met harde schijf is zeer eenvoudig te bedienen en werkt snel en simpel.
Humax IHDR-5400C digitale TV ontvanger: handig!
De Humax IHDR-5400C digitale TV ontvanger is enorm handig met zijn grote harde schijf. U kunt het éne programma opnemen, terwijl u naar het andere kijkt. Live TV pauzeren is ook een optie, evenals het op vaste tijden opnemen van uw favoriete tv-programma's. Deze Humax decoder met harde schijf is ook geschikt voor Ziggo's interactieve televisie en kan ook nog ander media afspelen vanaf netwerk of usb.
In de verpakking
Humax IHDR-5400C decoder
Afstandsbediening
Batterijen
HDMI-kabel
Gebruiksaanwijzing
Specificaties Humax IHDR-5400C digitale TV ontvanger
EAN / UPC code 8809095666649
Merk Humax
Productgroep digitale TV ontvanger
Fabrieksgarantie 2 Jaar
Kleur Zwart
Epg Ja
HDMI aansluiting 1
Component aansluiting Nee
Aantal scart aansluitingen 1
Aantal tuners 2
Digitale audio uitgang Ja
Ingebouwde harde schijf Ja, 1 Tb
Artikelsoort digitale TV Kabeldecoder
Opnamemogelijkheid Ja
decoderkleur Zwart
Prijs die ik zag is 349,00 euro inclusief BTW.
Moderators: mag deze in een nieuw topic svp??
[DVB-C] Humax iHDR-5400C
[ Voor 5% gewijzigd door mfrank66 op 22-04-2013 11:03 ]
Waarschijnlijk zit er ook een snellere chip in (athans, dat hoop ik, want ziggo on demand is nu zo traag als dikke stront).tiguan schreef op maandag 22 april 2013 @ 01:23:
Ik zie eigenlijk niks vernieuwends aan deze, behalve dan de grotere harde schijf?
op http://www.myhumax.info/5400c.htm staat dat de 5400c technisch gelijk aan de 5200c is. alleen een grotere hardeschijf en een nieuwe ontwerp. er staat niets over een nieuw/verbetert menu.Bartske schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:40:
[...]
Waarschijnlijk zit er ook een snellere chip in (athans, dat hoop ik, want ziggo on demand is nu zo traag als dikke stront).
wel jammer, de 5200c is nu al weer een paar jaar oud. een upgrade had niet misstaan.
De 5400c weegt wel 2,8 kilo ipv de 3,5 van de 5200c, maar is technisch inderdaad precies hetzelfde.
Beide hebben een
Systeemkenmerken
CPU BCM7405
Flash 32Mbyte (NOR Flash)
SDRAM 256MBytes (DDR2)
EEPROM 8Kbyte
μ-com Ja
HDD 1TB (500Gb voor de 5200c)
Waar dat verschil in gewicht vandaan komt.. geen idee. Niet van de 'zwaardere
harde schijf denk ik
Zou hij minder robuust zijn? plastic in plaats van aluminium? Dat zou nog een probleem kunnen zijn want de 5200c wordt behoorlijk heet.
[ Voor 90% gewijzigd door mfrank66 op 22-04-2013 11:04 ]
Ik heb nu een 5050c,
En ben daar erg tevreden , ik heb niet perse een grotere harddisk nodig. Maar misschien is interactieve tv leuk, en kan ik dlna wel gebruiken.
Voor de opslag gebruik ik een2 tb harddisk in een pc, dis via ftp overzettedn. Maar datvis ook niet bepaald snel. En ik heb daardoor een mediaplayer en dus weer een apparaat mefstandbediening erbij.
Dus een humax 5200 lijkt heel aantrekkelijk, maar ik lees juist dat de netwerkaansluiting niet sneller is, en er problemen zijn met dlna, en dat je moeilijk 2 programmas achterelkaar kunt opnemen, terwijl op de 5050c daar geen probleem mee zijn, behalve als je iverlappende opnames maakt natuurlijk, en daarnaast nogbiets uit een andere stream wilt kijken.
Dus mijn vraag is, heeft het zin om dan te upgraden naar de 5200, (of de samsung)
of zijn er inderdaad de geneomde problemen waardoor ik er feitelijk op achteruit ga?
[ Voor 9% gewijzigd door engelbertus op 29-04-2013 16:11 ]
Voordeel van de samsung tegenover de 5050 en 5200 vind ik het opnemen van programma's achter elkaar op dezelfde zender. De 5200 laat de overlap helemaal weg de 5050 houd de overlap er in maar maakt het daardoor lastiger nog iets anders op een nemen op een ander kanaal. De samsung laat de overlap alleen weg als je iets anders opneemt.
Grote nadeel van de samsung vind ik dat als je de library opent om een eerder opgenomen programma terug te kijken het beeld op zwart gaat terwijl op de humax het huidige programma gewoon doorspeelt. Ook spoelen binnen een opname is veel fijner op de 5050 (en ook 5200 denk ik). Bij de samsung kan je alleen een minuut (of halve afhankelijk van instellingen) skippen of 1/2/3/4x versneld spelen terwijl je bij humax ook veel grotere stappen kan verspringen met de omhoog/omlaag/links/rechts knoppen.
Samsung mist ook de netwerk optie op bestanden via FTP over te kopieren.
Toen ik bij Ziggo voor 49,- een nieuwe recorder lospeuterde hoopte ik de humax 5200 te krijgen maar kreeg de samsung. prima apparaat maar ik denk dat ik toch liever de humax had gehad vanwege interface. Maar beide zijn prima apparaten volgens mij.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Overigens vind ik de netwerkaansluiting van de 5200 prima in orde. Ik kan bestanden vanaf m'n laptop met wifi er heen pompen met 7MB/s, de Humax zelf zit wel op een draadje maar dan via een powerline adapter omdat ik geen netwerkaansluiting in de buurt van de Humax kan realiseren zonder eerst 15 meter kabel te trekken
Verder doet DLNA het opzich prima, als je maar ondersteunende apparatuur heb. VLC op m'n Mac bijvoorbeeld kan prima de opnames vanaf de Humax afspelen. Andersom moet het ook werken, maar dat heb ik ook nog niet geprobeerd. Ik kopieer de bestanden er maar gewoon heen.
Verder ken ik de 5050 niet, maar ik vind de 5200 een fijn apparaat. Ik gebruik zelf het interactieve gedeelte bijna nooit omdat het aanbod karig is en je moet vaak ook betalen voor uitzendingen. Laatst wel eens Ted (film) besteld, da's wel weer handig.
[ Voor 24% gewijzigd door tiguan op 29-04-2013 16:37 ]
programma A: Ned 1: 19:00-20:00
programma B: Ned 1: 20:00-21:00
programma C: Ned 2: 19:30-20:30
Ik wil altijd 10 min eerder opnemen en 20 min laten doorlopen.
Bij de 5050 moet ik handmatig de tijden aanpassen tussen prog. A en B om C op te kunnen nemen omdat door de overlap er 2x op Ned1 moet worden opgenomen
Bij de 5200 hoeft dat niet omdat die de overlap weghaalt, maar doet dat ook als ik prog. C niet zou opnemen waardoor het einde van prog A mogelijk in B valt (of begin B in A). Logisch als ik C ook gelijk opneem maar de samsung laat de overlap instant als k verder niets opneem. Die gaat daar iets slimmer mee om.
Oh ja, en de enige reden waarom ik een interactieve ontvanger wilde was omdat ik nu ook HBO abonnement heb. Al die series terug kijken maakt het allemaal waard. Het standaard aanbod is inderdaad beetje mager. Alleen TV gemist is wel handig
[ Voor 16% gewijzigd door amphora op 29-04-2013 16:43 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Moet alles op een rustig moment nog installeren, voor ik dit ga doen een vraag.
In onze fritzbox 7390 staat wifi standaard op WPA encryption, doet deze dongle het op WPA of alleen op WEP?
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
bedankt scheelt mij weer een kabel trekken
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
en op welke variant kan ik hem dan het beste instellen?
- wpa (tkip)
- wpa2 (aes)
- wpa2 mixed
ik maak gebruik van mac adress bescherming echter sinds dat mijn router (sitecom WLR-6100) een nieuwe firmware heeft gekregen pikt hij dit niet meer.
Live youre Life and Enjoy every Day
Sommige los opgenomen, andere wekelijks enzovoort, werkte altijd helemaal goed.
Maar nu wil ik twee items verwijderen, wat op geen enkele manier lukt:
- Losse film, van 2 uur, als ik 'm wis is die 'bezig met wissen' klaar en hop film staat er weer
- Mapje, met daarin 1 aflevering serie, waarbij hetzelfde geldt, zowel voor de hele map als aflevering
Software is nog geüpdatet pas, maar de items worden gewist en staan er binnen 1 tel weer gewoon op?
Niet vergrendeld, geen codes, geen kinderslot... Iemand? Ik kom er gewoon niet uit

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Maar het lukt nog steeds niet... En ik heb echt geen flauw benul
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Misschien eens een poosje helemaal van de stroom afhalen? En daarna opnieuw opstarten en het dan proberen.CLB schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:39:
FTP? Ding is niet aangesloten op het internet...
Anders kun je altijd nog formatteren schijf + een reset naar fabrieksinstellingen doen
Sometimes you need to plan for coincidence
als je em in je eigen LAN hangt via wifi of ethernet (heb je er geen wifi dongle bij gekregen?) kan je em binnen je LAN via FTP benaderen, zoek maar eens op mijn username in dit topic, heb een keer een link naar een manual gepost.CLB schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:39:
Ik vermoed dat het te maken heeft met die bug dat soms iets niet te verwijderen is. Je moet dan het bestand wat je probeert te verwijderen even afspelen voor een paar seconden dan op stop drukken en vervolgens zou je het bestand wel moeten kunnen verwijderen.CLB schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:39:
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Anoniem: 84081
In een eerdere melding van dit probleem werd geadviseerd om het apparaat naar de fabrieksinstellingen terug te zetten en dat heb ik ook gedaan. Helaas is dat niet de oplossing.
Iemand anders een idee om dit euvel te herstellen?
Netwerk kabel er uit zou je probleem moeten oplossen, was bij mij in ieder geval het euvel.Anoniem: 84081 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:00:
Sinds enkele dagen heb ik het probleem met mijn Humax 5200 dat kort nadat ik hem heb aangezet hij vanzelf herstart.
In een eerdere melding van dit probleem werd geadviseerd om het apparaat naar de fabrieksinstellingen terug te zetten en dat heb ik ook gedaan. Helaas is dat niet de oplossing.
Iemand anders een idee om dit euvel te herstellen?
Anoniem: 84081
Ik heb wat testjes gedaan en warempel zonder netwerkkabel is het probleem verholpen.deman.nl schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:06:
[...]
Netwerk kabel er uit zou je probleem moeten oplossen, was bij mij in ieder geval het euvel.
Bedankt voor de tip.
Het ligt eraan hoe / wat je overstapt. Als je alleen overstapt van (alleen!) internet (en dus TV van Ziggo blijft afnemen), dan kan je de Humax blijven gebruiken. Als je TV van Online gaat afnemen dan is je Humax niet meer bruikbaar omdat online met een IP-TV systeem werkt, terwijl Ziggo 'gewone' digitale coax levert.
Online bied op dit moment alleen tv/radio zenders aan van Digitenne wat DVB-T (ether) techniek gebruikt. De Humax 5200c is alleen geschikt voor DVB-C (kabel - zoals Ziggo, Caiway) dus die kun je niet gebruiken. Voorheen had Online ook een deal met CanalDigitaal (schotel DVB-S) maar dit wordt niet meer aangeboden maar ook daarvoor werkt die 5200c niet.Groentenboer schreef op zondag 12 mei 2013 @ 21:08:
Ja en nee
Het ligt eraan hoe / wat je overstapt. Als je alleen overstapt van (alleen!) internet (en dus TV van Ziggo blijft afnemen), dan kan je de Humax blijven gebruiken. Als je TV van Online gaat afnemen dan is je Humax niet meer bruikbaar omdat online met een IP-TV systeem werkt, terwijl Ziggo 'gewone' digitale coax levert.
Anoniem: 278333
Klopt het dat de Samsung Full-HD is en de Humax niet?
Ik had aangegeven bij Ziggo voorkeur te hebben voor de Humax maar begin nu toch te twijfelen.
[ Voor 8% gewijzigd door tiguan op 15-05-2013 23:09 ]
Als ik de 5200c aanzet, laat de TV de melding "Niet ondersteund." zien. Blijkbaar output de 5200c een resolutie waarmee de TV niet overweg kan. Omdat het de eerste keer is dat de 5200c opstart, staat hij nog in "Wizard" mode (ik kan dus niet zoveel). Naast dat er "Wizard" op het display staat, geeft de 5200c ook aan dat de huidige resolutie 576i is. Nu weet ik niet of dit de output resolutie is, maar het lijkt me dat dit geen probleem voor de TV moet zijn. Ik heb al redelijk wat geprobeerd:
- 2 verschillende HDMI-kabels
- Alle 3 HDMI-inputs op de TV
- Eerst 5200c aan, daarna TV (en andersom)
- V-Format knop herhaaldelijk ingedrukt (ja, de afstandsbediening staat op PVR)
Oh, het OSD van de TV is de volgende:

Het complete menu
[ Voor 9% gewijzigd door Copyman op 29-05-2013 22:11 . Reden: OSD-voorbeeld toegevoegd ]
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
De makkelijkste optie is om de humax eerst even via scart op de tv aan te sluiten. Daarna verander je de resolutie van de hdmi naar 1080i of bv 720p.Copyman schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:26:toon volledige bericht
Ik probeer de 5200c van mijn ouders aan de praat te krijgen, alleen wil dit maar niet lukken. De televisie is een Samsung LE40M87BD (of M86) uit 2008.
Als ik de 5200c aanzet, laat de TV de melding "Niet ondersteund." zien. Blijkbaar output de 5200c een resolutie waarmee de TV niet overweg kan. Omdat het de eerste keer is dat de 5200c opstart, staat hij nog in "Wizard" mode (ik kan dus niet zoveel). Naast dat er "Wizard" op het display staat, geeft de 5200c ook aan dat de huidige resolutie 576i is. Nu weet ik niet of dit de output resolutie is, maar het lijkt me dat dit geen probleem voor de TV moet zijn. Ik heb al redelijk wat geprobeerd:De TV zelf ondersteunt sowieso Full HD. De LG Blu-rayspeler/Popcorn Hour NMT/PS3 geven namelijk gewoon beeld op 1080p. Heeft iemand nog een idee?
- 2 verschillende HDMI-kabels
- Alle 3 HDMI-inputs op de TV
- Eerst 5200c aan, daarna TV (en andersom)
- V-Format knop herhaaldelijk ingedrukt (ja, de afstandsbediening staat op PVR)
Oh, het OSD van de TV is de volgende:
[afbeelding]
Het complete menu
Zoals eerder genoemd, tv ondersteunt geen 576i over de hdmi ingang.
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 29-05-2013 23:44 ]

Ik heb een Sony KDL-40W5500. Kabel situatie:
Groene COAX aangesloten op TRAS 1000/b AOP in meterkast -->
Tratec retourgeschikte versterker (uit Ziggo ITV pakket) -->
+- 7 meter Hirschmann (Kabelkeur) COAX kabel -->
Hirschmann één-gats-aansluitdoos -->
Meegeleverde Ziggo zwarte COAX +- 1 meter naar Humax 5200 -->
Meegeleverde Ziggo zwarte COAX +- 1 meter naar Sony KDL-40W5500
Ik heb volgens de HUMAX zo'n 70-75% signaalsterkte en 100% kwaliteit. De Sony TV laat alleen kwaliteit zien: Zeer Sterk/Groene balk (in ieder geval de hoogste waarde). Ik hoop dat jullie een oplossing weten...
Dell U2412M, Intel Xeon W3680 @ 4,3GHz, AMD Radeon RX 5700XT, Scythe Mugen 2, Asus P6T, 12GB DDR3, Kingston A2000 NVMe 1TB, OCZ Vertex 4 120 GB, 2X 500GB WD Caviar Black RAID-0, Cooler Master Real Power M700W, Logitech G533, Logitech MX5500, @Odido 1 Gb/s
Misschien het signaal eens terug draaien van de versterker het kan zijn dat de ontvanger overstuurd word.Robo1993 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 20:28:
Ik heb sinds een aantal weken een Humax 5200 in gebruik als vervanger van mijn vorige Cisco 8485. Wat een v.....................
Of misschien toch een defect kabeltje.
Btw is de versterker echt nodig ik heb hier veel meer kabel ( >10 meter ) tussen de punten en meerdere ontvangers aangesloten gemiddeld signaal 40 % en perfect beeld.
[ Voor 17% gewijzigd door Read op 07-06-2013 20:47 ]
AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.
Ik heb de versterker destijds geïnstalleerd vanwege de installatie van Alles-in-1 Extra twee jaar terug. Ik denk dat de versterker nodig is voor de internetverbinding, maar zeker weten doe ik dat niet. Maar kan het signaal wel overstuurd zijn als de Humax maar 70-75% signaalsterkte aangeeft? Dit zijn prima waardes toch? Maar als ik het goed begrijp is er niks bekend over een structureel probleem met de doorgifte van kabel signaal via de CableOut aansluiting? Dan zal ik inderdaad eens proberen wat het doet zonder de versterker.Read schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 20:43:
[...]
Misschien het signaal eens terug draaien van de versterker het kan zijn dat de ontvanger overstuurd word.
Of misschien toch een defect kabeltje.
Btw is de versterker echt nodig ik heb hier veel meer kabel ( >10 meter ) tussen de punten en meerdere ontvangers aangesloten gemiddeld signaal 40 % en perfect beeld.
Dell U2412M, Intel Xeon W3680 @ 4,3GHz, AMD Radeon RX 5700XT, Scythe Mugen 2, Asus P6T, 12GB DDR3, Kingston A2000 NVMe 1TB, OCZ Vertex 4 120 GB, 2X 500GB WD Caviar Black RAID-0, Cooler Master Real Power M700W, Logitech G533, Logitech MX5500, @Odido 1 Gb/s
Yep! inderdaad, de Humax geeft een (soms te) zwak signaal door op de coax-kabel. Zie hierboven de oplossing.teake schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:29:
Tip met dank aan Tiguan:
Ik had haperingen in mijn TV beeld als de humax aan-of uitschakelt. En dat doet de humax ook in standby-stand af en toe.
Oplossing: coax kabel EERST naar de TV, en (met splitter) DAARNA pas naar de humax.
(zie ook hier: teake in "\[DVB-C] Ziggo CI+ Praat")
Ik heb de oplossing uit het topic toegepast en het lijkt inderdaad geholpen te hebben. Al had ik die oplossing eigenlijk ook gewoon zelf kunnen bedenken natuurlijk... Maar ja, soms denk je gewoon te moeilijk.teake schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 07:51:
[...]
Yep! inderdaad, de Humax geeft een (soms te) zwak signaal door op de coax-kabel. Zie hierboven de oplossing.

Heb ook al geprobeerd om opgenomen bestanden via ftp over te zetten naar de pc en dat werkt prima. Gebruik daarvoor wel wifi. Voor die enkele keer leg ik er geen schwitch neer. Kan de bestanden ook via een externe hd overzetten, dat gaat ook goed, alleen daarbij is er geen voortgangsbalk te zien hoe lang het duurt, klopt dat. Is wel lastig.
Ik heb ook af en toe last van blokjes in mijn tv beeld als ik niet via de Humax kijk. Dat is alleen niet tijdens het zappen en de Humax staat dan gewoon in standby. Is dat ook gewoon een kwestie van de coax kabel even anders aansluiten?
Splitter in de muur en 2x apart naar de Humax en de tv?
Vandeweek even Humax bellen, factuur is van 2,5 jaar geleden icm 2 jaar garantie is dat denk erg balen...
Eerst maar is bellen, maar anders misschien maar is kijken naar het zelf vervangen van de HDD, is dat simpel?
uiteindelijk ook noodgedwongen, want de coax uitgang op de humax, daar is het pennetjes van uitgetrokken.... wazige coax plug geweest die dat voor elkaar heeft gekregen.....
overigens wel een echte misser, dat de humax niet gewoon zelf dat coax signaal netjes doorstuurt, en in plaats daarvan een zeer slecht signaal stuurt naar de tv.
[ Voor 22% gewijzigd door engelbertus op 10-06-2013 15:55 ]
als ik een film wil kijken of zo, dan wil ik de tv aan, de humax aan, de stereo aan, de subwoofer aan, het geluid van de tv uit.
dat is allemaal niet nodig als ik alleen nieuws wil kijken, en dan is al die andere zooi aanzetten veel werk, ingewikkeld voor sommige andere mensen, en nutteloze energieverspilling.
[ Voor 25% gewijzigd door Laguna op 10-06-2013 17:51 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik kijk geen analoge TV, maar kijk normaal gesproken naar HD TV via de ingebouwde DVB-C tuner van mijn Sony TV. Dat is zo ontstaan omdat we toen we de TV kochten nog geen aparte decoder wilde, die zapten verschrikkelijk langzaam en de bediening was om te huilen. Nu zijn de decoders van prima kwaliteit, maar het is uit gemak eigenlijk altijd zo gebleven dat wij TV kijken zonder de Humax te gebruiken. Dat zijn de "niet tweakers" hier in huis zo gewend en het scheelt ook weer wat stroom. Om de afstandsbediening gaat het niet, want alles gaat hier via een Harmony. De Humax wordt hier alleen gebruikt om opnames te maken en op alle TV's hier in huis terug te kijken, en om zo heel af en toe een tv-programma terug te kijken via iTV. Maar aangezien dat alleen bij NED 1,2,3 gratis is gebruiken we dat maar heel sporadisch. (Er staat ook een HTPC onder, dus RTLgemist.nl is goed bereikbaaramphora schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:01:
Misschien rare vraag maar waarom zou je nog analoog TV willen kijken?
Media Player wil de stream niet afspelen, dat snap ik, omdat hij de codec niet heeft. Wat ik dan weer niet snap is dat als ik die .ts-file via FTP download, dat Media Player hem perfect afspeelt.
Wie kan me helpen om de opnames gewoon vlot te streamen via DLNA? Ik heb een prima werkende 54Mbps wifi verbinding, de router staat op nog geen 4 meter van zowel mijn laptop als de Humax.
Hmm, ik heb ffdshow gedownload in de hoop dat Windows Media player die video's kan afspelen, maar dat is niet zo. Ik dacht dat de HD opnames van de Humax in h.264 formaat waren en dat ffdshow dat kan decoderen?
Overigens lijkt het erop dat mijn laptop gewoon niet snel genoeg is om 1080i video af te spelen, het is ook al een ding van 6 jaar oud volgens mij. 720p opnames spelen goed af nu, met de Humax op een utp-kabel.
[ Voor 45% gewijzigd door TheLemon op 14-06-2013 01:16 ]
Daarnaast werk je nog met het WIFI-G (max 54 Mbits). Voor media streaming wordt dat sterk afgeraden. Zelfs voor WIFI-N 150Mbits is dit nog aan de lage kant (door overhead van het TCP/IP protocol, beïnvloeding door andere zenders op de 2,4 GHZ band zoals DECT, Digitenne, smartphones, bluetooth apparaten enz.)
Houd er rekening mee dat hoewel de Humax een TS. container aanmaakt, dit vrijwel ongecomprimeerde bestanden zijn. Op een wat oudere PC zal dit waarschijnlijk niet echt helpen.
[ Voor 19% gewijzigd door Flexboy op 14-06-2013 07:15 ]
/edit, hmm staat nu inderdaad dit op de site
gewoon afwachten dus, aangezien weinig tweakers inzicht hebben in de actuele voorraad van ziggoU ontvangt na bestelling een Samsung SMT-C7140B of een Humax iHDR-5200C, afhankelijk van de voorraad op dat moment. Beide recorders beschikken bovenstaande specificaties.
[ Voor 55% gewijzigd door Prulleman op 14-06-2013 10:22 ]
2 weken geleden werd er een Humax 5200 en Cisco 3925 geleverd. Uiteraard geen garantie voor nuMad-Monkey schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 08:47:
Heren vandaag bij ziggo alles in 1 met de interactieve recorder afgesloten, weet iemand wat de kans is dat ik niet de humax die ik wil krijg maar de samsung? en zijn er hier ervaringsdeskundigen wat betreft beide apparaten?
En als het niet bevalt, mag je binnen 7 dagen de boel terug sturen.
[ Voor 7% gewijzigd door KifArU op 14-06-2013 11:22 ]
Ik heb rond 5 juni de interactive recorder besteld omadat ik volgens Ziggo een "trouwe" klant ben en ik heb de Humax 5200c mogen ontvangen.Mad-Monkey schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 08:47:
Heren vandaag bij ziggo alles in 1 met de interactieve recorder afgesloten, weet iemand wat de kans is dat ik niet de humax die ik wil krijg maar de samsung? en zijn er hier ervaringsdeskundigen wat betreft beide apparaten?
Bevalt tot nu toe prima.
Heb ondertussen sinds gisteren wel een splitter in de tv aansluiting in de wand in gebruik genomen en er lopen nu 2 aparte kabels vanaf de splitter naar en de Humax en de tv. Dus het coax sigmaal naar de tv loopt niet via de Humax.
Ik had namelijk ook last van blokken in het tv beeld als ik geen tv keek via de Humax. Dit schijnt een bekend probleem te zijn. Heb ook een Ziggo kaart in de tv dus kijk wel digitaal, alleen niet altijd via de HUmax.
Dank voor de uitleg. Inmiddels heb ik de Humax op 100mbit utp aangesloten en de laptop nog steeds met wifi-G. Met de player van xmbc mediacenter gaat het streamen t/m 1080i prima! En dat terwijl iedereen meent dat vlc de beste player around is. Dat xmbc is wel overkill voor puur video afspelen helaas, maar hij doet het wel.Flexboy schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 07:13:
Veel netwerk performance problemen kun je oplossen door vaste IP adressen toe te kennen in je thuisnetwerk, en niet (voor mediaspelers, SmartTV, printers enz.) via DHCP.
Daarnaast werk je nog met het WIFI-G (max 54 Mbits). Voor media streaming wordt dat sterk afgeraden. Zelfs voor WIFI-N 150Mbits is dit nog aan de lage kant (door overhead van het TCP/IP protocol, beïnvloeding door andere zenders op de 2,4 GHZ band zoals DECT, Digitenne, smartphones, bluetooth apparaten enz.)
Houd er rekening mee dat hoewel de Humax een TS. container aanmaakt, dit vrijwel ongecomprimeerde bestanden zijn. Op een wat oudere PC zal dit waarschijnlijk niet echt helpen.
Iemand nog tips voor een player app die ook 1080i kan afspelen op mijn Nexus 7 tablet?
Ik gebruik zelf DicePlayer, dus zou het eerder 1 van de beste spelers noemen.mitch187 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:07:
mx player is toch veruit de best player op android?
DicePlayer is bovendien gratis en zonder ads.
Iets anders: als ik een nieuwe opname op de Humax heb gemaakt, moet ik deze eerst uit- en weer aanzetten voordat mijn mediaplayers deze opname zien staan via DLNA. Hebben meer mensen dat of is er een ander trucje voor?
Zelfde probleem gehad met een Synology NAS. Als ik een folder met nieuwe inhoud op de NAS hernoemde, werd ie wel meteen zichtbaar. Die actie triggerde dus wel een instantane update van de index. Uiteindelijk was het probleem weg na een firmware update van de NAS.
Hierop terugkomend... De HDD is helaas inderdaad overleden...CLB schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:10:
De afgelopen maand is onze Humax heel erg irritant aan het doen... Het begon met het niet kunnen wissen van bepaalde opgenomen films / series, maar inmiddels is het euvel zo ver opgelopen dat er bijna niks meer werkt, de schijf niet meer te formatteren is en maar op 'verwerken' blijft staan, dus ik vermoed helaas een kapotte HDD Vandeweek even Humax bellen, factuur is van 2,5 jaar geleden icm 2 jaar garantie is dat denk erg balen... Eerst maar is bellen, maar anders misschien maar is kijken naar het zelf vervangen van de HDD, is dat simpel?
Kosten om deze te vervangen worden geraamd op zo'n €125,00, maar nu dus de vraag:
Doen of niet? Kan ik dit zelf beter, is dit makkelijk? Kwestie van kap eraf, HDD erin, software erop? Hoe?
De €125,00 is wel te betalen vinden we hier thuis, maar het zou zonde zijn als dit heel simpel zelf kan...
Kun je heel simpel zelf doen inderdaad.Hierop terugkomend... De HDD is helaas inderdaad overleden...
Kosten om deze te vervangen worden geraamd op zo'n €125,00, maar nu dus de vraag:
Doen of niet? Kan ik dit zelf beter, is dit makkelijk? Kwestie van kap eraf, HDD erin, software erop? Hoe?
De €125,00 is wel te betalen vinden we hier thuis, maar het zou zonde zijn als dit heel simpel zelf kan...
Kap eraf kijken welke hdd erin zit sata/pata en dan nieuwe bestellen en erin zettten, kap er weer op en dan als laatste de nieuwe HDD formateren in de humax en klaar is kees(klara).
Moet dat op die HDD geflasht worden of staat dat ergens op een ander intern stukje geheugen?
Ik heb bij mijn 5050c de 320GB harddisk vervangen door eentje van 2TB (WD GP-AV). Na iets minder dan een jaar kreeg ik ook allerlei vage klachten, opnames die niet lukten, etc, dus uiteindelijk disk in een computer gestoken, linux geboot en tot de conclusie gekomen dat die disk vol zat met bad sectors, en dan met name op het deel waar de EPG data op gedownload wordt.
Inmiddels heb ik met wat kunst en vliegwerk een Toshiba 7200RPM laptop harddisk van 500GB in het apparaat gebouwd: meer ruimte, minder stroomverbruik dan een 3.5" drive en geen resonantiegeluid meer. Schijf had ik nog over van een SSD-vervangproject.
Officicieel zou je een AV versie nodig hebben zoals de WD GP-AV of een Seagate Pipeline harddisk. Dat soort disks zijn geoptimaliseerd voor video-opname en in het geval van de GP-AV wordt er geen moeite gedaan om bad sectors alsnog te lezen, maar in de praktijk kan je elke disk in zo'n ding zetten.
Software staat niet op disk overigens, zit in de recorder zelf. Als je de nieuwe disk geplaatst hebt kun je gewoon de disk formatteren en in gebruik nemen.
[ Voor 7% gewijzigd door _JGC_ op 19-06-2013 10:32 ]
http://ziggo-gebruikers.n...a4f6056185948cb9a&t=35511
Zie ook dat forum voor specifiekere informatie, dit topic gaat geloof ik over de 5050
/edit, spuit 11 moet de volgende x eerst een pagina verder kijken...
[ Voor 14% gewijzigd door Prulleman op 19-06-2013 11:45 ]
@buddow, bij de 5050c is dit wel het geval volgens mijn broer, ik ga er toch vanuit dat de 5200C dit dan ook zal doen.
[ Voor 28% gewijzigd door GeeMoney op 28-06-2013 14:12 ]
Ja.. Heb gewoon 5.1 via HDMI naar tv en optisch van tv naar versterkerbuddow schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:58:
Weet iemand of de Dolby Digital stream ook gewoon wordt doorgevoerd via de HDMI kabel? Ivm aansluiten op AV receiver
Hoeveel ruimte er 'gereserveerd' is en hoeveel ruimte er beschikbaar is? Kan het zo 1,2,3 niet vinden
Ik heb nu:
Totale grootte: 458.69GB
Gebruikte grootte: 63.00GB
Gereserveerde grootte: 51.00GB
Waar die gebruikte grootte vandaan komt is me een raadsel, aangezien er niks op de HDD staat
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Als je meer info nodig hebt moet je me even zeggen wat en waar precies
Oh, en die 63GB zou best door de timeshift functie kunnen komen.
[ Voor 15% gewijzigd door Hmmbob op 02-07-2013 20:13 ]
De 51GB is voor muziek en foto's en kan niet voor opnames gebruikt worden

[ Voor 6% gewijzigd door Laguna op 04-07-2013 02:47 ]
Heb trouwens niet zelf de HDD vervangen, wilde ze thuis niet, dus via een witgoedboer gedaan.
Ik heb sinds kort ook een Humax iHDR5200c en ben over het algemeen wel tevreden maar.........
Kan iemand mij vertellen waarom dit apparaat spontaan uitgaat en daarna direkt weer aan? met als tekst op het display "starting system" vervolgens gaat hij gewoon weer verder waar die was gebleven.....
wie o wie heeft hier een oplossing voor? (of doe ik iets niet goed
Heb je misschien "Automatisch Uitschakelen" aanstaan? (Instellingen -> Systeem -> Energiebeheer), dan gaat ie na een verloop van tijd uit, bij een x periode van inactiviteit.batco schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:03:
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort ook een Humax iHDR5200c en ben over het algemeen wel tevreden maar.........
Kan iemand mij vertellen waarom dit apparaat spontaan uitgaat en daarna direkt weer aan? met als tekst op het display "starting system" vervolgens gaat hij gewoon weer verder waar die was gebleven.....
wie o wie heeft hier een oplossing voor? (of doe ik iets niet goed)
Is dit hetzelfde als de spontane resets die mijn 5050c's soms doormaken? Ik heb er twee in huis, die afgelopen weekend toevallig op hetzelfde kanaal stonden en tegelijk een reset deden. Lijkt dus te liggen aan iets in het aangeboden signaal, bij de 5050c tenminste.batco schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:03:
Kan iemand mij vertellen waarom dit apparaat spontaan uitgaat en daarna direkt weer aan?
Je leest ook vaak van dergelijke onverklaarbare verschijnselen dat ze door een haperende voeding worden veroorzaakt. Ik lees dat vaak slechte condensatoren van de voeding rare verschijnselen veroorzaken. Regelmatig wordt gerapporteerd dat condensatoren waarvan de bodem bol staat vervangen worden, en dan de verschijnselen weg zijn.batco schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:03:
Kan iemand mij vertellen waarom dit apparaat spontaan uitgaat en daarna direkt weer aan?
Google maar eens op Humax condensator of Humax capacitor. Het is maar een idee...
Bij Avi files met (ingebakken) ondertitels heb ik geen problemen maar bij MKV bestanden krijg ik de ondertitels met geen mogelijkheid op het scherm (op de computer doen ze het uiteraard wel).
Doe ik iets niet goed of wordt dit niet ondersteunt door de Humax?
Dat wordt niet ondersteund door de Humax. De media afspeelmogelijkheden zijn erg beperkt, een eenvoudige mediaspeler als alternatief is dan ook altijd aan te raden.
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Omdat PS3 media server de Humax herkent als een Popcorn Hour zou de hardware erin zitten? Lijkt mij eerder een foutieve uitlezing, er zit namelijk geen Syabas chip in de Humax. De laatste software update dateert overigens van maart 2013.Sp33dFr34k schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:17:
PS3 media server herkent de Humax als zijnde Popcorn Hour, dus de hardware zit er wel degelijk in. Alleen de software is pure bagger, ik heb tevens geen update gezien na Oktober 2012...