Ja, het is gewoon standaard: in de houder kan ik de DHD alleen unlocken aan de zijkanten van het scherm... Kan me niet voorstellen dat het komt doordat het scherm bol staat of zo (wwat mijn eigen idee was), want zoals gezegd klemt 'ie totaal niet... Heel apart.psvjw schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:37:
[...]
Hier precies hetzelfde verhaal. Zowel zonder stroomtoevoer als aansluiting op de sigarettenaansteker levert geen probleem op.![]()
@J van E: Is dit probleem één of meerdere keren voor gekomen?
Heeft iemand hier ervaring met de Case-Mate Pop Case voor de HTC Desire HD? Ik vind hem er erg goed uit zien, maar hij is ook best prijzig (omgerekend zo'n EUR 31 incl. verzenden vanuit USA). Heb hem nog niet gezien bij NL-winkels.

Edit: nevermind. De 'new black hydro gel skin case cover' (€4,30) van ebay, die ik eigenlijk ter overbrugging had gekocht, is vandaag bezorgd en die bevalt me zo goed dat ik hem voorlopig gewoon blijf gebruiken. Er zat ook een screenprotector bij dus mijn DHD is voorlopig veilig
Edit: nevermind. De 'new black hydro gel skin case cover' (€4,30) van ebay, die ik eigenlijk ter overbrugging had gekocht, is vandaag bezorgd en die bevalt me zo goed dat ik hem voorlopig gewoon blijf gebruiken. Er zat ook een screenprotector bij dus mijn DHD is voorlopig veilig

[ Voor 35% gewijzigd door mno op 20-01-2011 19:59 ]
Gewoon rösti
Hoi,
Ik wil jullie mijn ervaringen over de "CAR CHARGER FOR HTC" geven. Kost $4 incl verzendkosten. Zie
ebay
Ik heb gemeten via CurrentWidget. Ofschoon de advertentie zegt dat het 2Ah is, kom ik tot circa 0,7Ah uit. Hetgeen ik niet zo slecht vind. De lader zelf wordt handwarm na een uur laden.
Meetresultaten:
Sygic, WiFi, GPS, Bluetooth aan: -328 mAh. Autoplug erin: +417 mAh.
Ter vergelijking: de standaard HTC 230V lader haalt zo'n 0,9Ah (CurrentWidget meldt: +814 mA tijdens laden).
Ik heb deze metingen wel vrij snel achter elkaar gedaan omdat bekend is dat het laden beïnvloed wordt door de resterende capaciteit van de batterij. (Deze was rond de 68% vol ten tijde van de test).
Ik wil jullie mijn ervaringen over de "CAR CHARGER FOR HTC" geven. Kost $4 incl verzendkosten. Zie
ebay
Ik heb gemeten via CurrentWidget. Ofschoon de advertentie zegt dat het 2Ah is, kom ik tot circa 0,7Ah uit. Hetgeen ik niet zo slecht vind. De lader zelf wordt handwarm na een uur laden.
Meetresultaten:
Ter vergelijking: de standaard HTC 230V lader haalt zo'n 0,9Ah (CurrentWidget meldt: +814 mA tijdens laden).
Ik heb deze metingen wel vrij snel achter elkaar gedaan omdat bekend is dat het laden beïnvloed wordt door de resterende capaciteit van de batterij. (Deze was rond de 68% vol ten tijde van de test).
Had ik nou maar zo'n hoesje gekocht, had ik nu geen krassen op m'n DHD
Kan ze nu wel verstoppen achter een hoesje maar kwaad is al geschied
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Bedankt voor de info!frankb schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 21:42:
Hoi,
ebay
Meetresultaten:
Ik heb zo een lader die maar 650mAh output levert en was nog aan het twijfelen om bovenstaande te bestellen. Blij dat ik het niet gedaan heb...
Toch leuk hoe die fabrikanten kunnen liegen met hun cijfertjes...
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Krassen heb je inderdaad erg snel, ik heb ook al een paar putjes maar heb hem dan ook al twee keer op de grond laten donderen (zonder bescherming...). Dus eigenlijk ben ik al lang blij dat m'n scherm niet gebarsten is.
Mijn pakketje bij spider-foot (autohouder, autolader en dat nep lederen ding) is maandag verzonden. Ben benieuwd naar de kwaliteit maar voor die prijs kan je eigenlijk ook niet klagen als het niet al te stevig is
Mijn pakketje bij spider-foot (autohouder, autolader en dat nep lederen ding) is maandag verzonden. Ben benieuwd naar de kwaliteit maar voor die prijs kan je eigenlijk ook niet klagen als het niet al te stevig is
Ik heb zo'n zelfde pakketje besteld bij Spider-Foot en is ook maandag verzonden. In de mail stond: Normally, it will take around 7-9 working days to arrive. Dus ik ben benieuwd wanneer hij volgende week arriveerdPauperesk schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:13:
...
En voor die prijs.... tja.... dat is altijd maar de vraag wat de kwaliteit is. Ik heb het minste vertrouwen in het 'lederen' hoesje!
|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||
Ok, mijn eerste bescheiden bijdrage aan het topic:
Heb vandeweek mijn DHD opgehaald, en direct de CaseMate Barely There case in de Chrome uitvoering. Wordt een screen protector bijgeleverd.

Ben erg tevreden met de case, sluit goed, DHD wordt er geen enorme koelkast van, maar geeft toch meer solide gevoel bij het handelen van de telefoon. Wel (in ieder geval de Chrome uitvoering) heel gevoelig voor vingerafdrukken e.d. Micro-USB sluit probleemloos aan, geen problemen met camera of LED, powerknop is goed bereikbaar. Alleen de volumeknop is wat lastiger te bedienen geworden.
Verder kostte de screen protector de nodige moeite om goed te plaatsen (ik heb helaas nog twee kleine luchtbelletjes onder het screen zitten die ik er echt niet uit kreeg). Ook de screen protector is erg vette-vingers-gevoelig.
Die vingers heb ik echter niet zo heel veel moeite mee, je kunt moeilijk anders verwachten, me dunkt. Ben er al met al dus zeker wel positief over. Case is in verschillende kleuren leverbaar... voor 18 eetjes bij de Belcompany gehaald!
Heb vandeweek mijn DHD opgehaald, en direct de CaseMate Barely There case in de Chrome uitvoering. Wordt een screen protector bijgeleverd.

Ben erg tevreden met de case, sluit goed, DHD wordt er geen enorme koelkast van, maar geeft toch meer solide gevoel bij het handelen van de telefoon. Wel (in ieder geval de Chrome uitvoering) heel gevoelig voor vingerafdrukken e.d. Micro-USB sluit probleemloos aan, geen problemen met camera of LED, powerknop is goed bereikbaar. Alleen de volumeknop is wat lastiger te bedienen geworden.
Verder kostte de screen protector de nodige moeite om goed te plaatsen (ik heb helaas nog twee kleine luchtbelletjes onder het screen zitten die ik er echt niet uit kreeg). Ook de screen protector is erg vette-vingers-gevoelig.
Die vingers heb ik echter niet zo heel veel moeite mee, je kunt moeilijk anders verwachten, me dunkt. Ben er al met al dus zeker wel positief over. Case is in verschillende kleuren leverbaar... voor 18 eetjes bij de Belcompany gehaald!
[ Voor 6% gewijzigd door DFKT op 21-01-2011 12:23 ]
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
Ik las in een review van M.Kolkman dat deze "Case-Mate Barely There Metallic Silver HTC Desire HD"DFKT schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:21:
Ok, mijn eerste bescheiden bijdrage aan het topic:
[afbeelding]
de GPS volledig blokt, lijkt mij daarom geen aanrader!!!
DFKT Wat is jouw ervaring??
[ Voor 111% gewijzigd door JeeVee op 21-01-2011 17:11 ]
S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB
Anoniem: 289586
Ik zoek zelf ook een extra autolader aangezien de USB-autolader die ik heb gekocht de telefoon niet echt oplaad, dan wel minder snel laat leeglopen.frankb schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 21:42:
Hoi,
ebay
Meetresultaten:
Je zegt dat je Sygic, WiFi, GPS, Bluetooth aan hebt staan. Wordt de telefoon dan alsnog opgeladen, want ik snap de hoeveelheden mAh niet (in termen van hoe snel ze opladen). Ik gebruik zelf Sygic, GPS en Bluetooth. Kan ik met deze lader terwijl ik deze dingen gebruik de telefoon meer opladen of zal hij alleen in staat zijn af te remmen hoe snel deze leeg gaat?
Meer mAh betekent sneller opladen. Echter veel van die waardes kloppen niet in de praktijk. Met goedkope e-bay laders die een hoog mAh waarde hebben betekent het in de praktijk dat de procentjes erbij komen maar niet snel. Echter gaat je telefoon zeker niet leeg lopen.
Dus hij verbruikt 328mAh en hij laad 417mAh bij, dan laad hij dus tweemaal zoveel als de programma's trekken aan stroom.
Dus hij verbruikt 328mAh en hij laad 417mAh bij, dan laad hij dus tweemaal zoveel als de programma's trekken aan stroom.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik weet niet hoe betrouwbaar CurrentWidget is. Maar als die -328 mAh gedurende vier uren aanhoudt, dan wordt er 4x0,3A aan de accu onttrokken en daarna zal de accu nagenoeg leeg zijn.
Als ik de sigarette-plug gebruik, dan is het per saldo +417 mAh. Maw er gaat 0,4A per uur naar de accu (terwijl die applicaties blijven draaien). Als alles lineair zou zijn, zou een lege accu na 3 uur vol zijn.
Maar goed, dit is mijn middelbareschool kennis, en die is al aardig roestig.
Ik plaatste die test omdat er nogal wat wordt beloofd op ebay. Sterker nog, vaak wordt er helemaal niets bijgeladen als je Sygic hebt lopen. Bij mij staat er dus 2Ah op de plug, maar dat haalt ie dus niet. Nu moet je mijn meting van 0,7Ah niet zien als een perfect gemiddelde (een waarneming van 1 is eigenlijk geen waarneming), maar geeft denk ik wel een aardige indicatie.
Als ik de sigarette-plug gebruik, dan is het per saldo +417 mAh. Maw er gaat 0,4A per uur naar de accu (terwijl die applicaties blijven draaien). Als alles lineair zou zijn, zou een lege accu na 3 uur vol zijn.
Maar goed, dit is mijn middelbareschool kennis, en die is al aardig roestig.
Ik plaatste die test omdat er nogal wat wordt beloofd op ebay. Sterker nog, vaak wordt er helemaal niets bijgeladen als je Sygic hebt lopen. Bij mij staat er dus 2Ah op de plug, maar dat haalt ie dus niet. Nu moet je mijn meting van 0,7Ah niet zien als een perfect gemiddelde (een waarneming van 1 is eigenlijk geen waarneming), maar geeft denk ik wel een aardige indicatie.
Ik had nog geen GPS gebruikt, dus dat heb ik gisteren maar gedaan. GPS fix gaat inderdaad moeizaam, alhoewel Google Navigatie daar minder moeite mee lijkt te hebben dan HTC Locations. Heb overigens dus wel op gegeven moment gewoon een fix gekregen met Google en in de case, en daarna heeft de foon me heel netjes naar mijn locatie gebracht. Ben sowieso niet zo te spreken over dat HTC Locations eerlijk gezegd, maar dat terzijde (en gebaseerd op één dag proberen ;-) )JeeVee schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:35:
[...]
Ik las in een review van M.Kolkman dat deze "Case-Mate Barely There Metallic Silver HTC Desire HD"
de GPS volledig blokt, lijkt mij daarom geen aanrader!!!Ook Bol,com vraagt 18 euro. Bij andere webwinkels staat de case genoteerd voor 29 euro??!!, zie prijslink van DFKT.
DFKT Wat is jouw ervaring??
Lees overigens in het algemene DHD topic (http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35413582) dat die problemen ook met andere hoesjes spelen, dus in dat opzicht niet zo vreemd dat dat voor de Barely There Metallic ook geldt...
Vooralsnog nog steeds tevreden met deze case, eerlijk gezegd, maar goed, ik gebruik de navigatie ook niet dagelijks...
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
Anoniem: 318025
Heeft iemand anders het probleem met headset dat de knopjes niet altijd goed werken? Ik druk op next en er gebeurd eigenlijk niks, hou ik het knopje wat langer in dat skipt hij wel, maar soms gaat ie op pauze en wou ik hem toen straks terug op play zetten begint mijn telefoon naar China te bellen gelukkig stond haar telefoon uit waardoor het me niks zal kosten.
Op zich best vrij irritant dit probleem, maar vreemde is ene keer werkt het prima en andere keer niet, lijkt wel of ik hem op een bepaalde manier erin moet steken, want toen ik hem erop nu in stak werkte het gewoon weer.
Op zich best vrij irritant dit probleem, maar vreemde is ene keer werkt het prima en andere keer niet, lijkt wel of ik hem op een bepaalde manier erin moet steken, want toen ik hem erop nu in stak werkte het gewoon weer.
Anoniem: 349916
Kan je deze case makkelijk verwijderen en om te telefoon doen aangezien ik een brodit autohouder voor de HTC HD heb die ik af en toe voor navigatie gebruik?Edit: nevermind. De 'new black hydro gel skin case cover' (€4,30) van ebay, die ik eigenlijk ter overbrugging had gekocht, is vandaag bezorgd en die bevalt me zo goed dat ik hem voorlopig gewoon blijf gebruiken. Er zat ook een screenprotector bij dus mijn DHD is voorlopig veilig
[afbeelding]
JaAnoniem: 349916 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 08:56:
[...]
Kan je deze case makkelijk verwijderen en om te telefoon doen aangezien ik een brodit autohouder voor de HTC HD heb die ik af en toe voor navigatie gebruik?
Onderstaande spullen besteld via deze website www.spider-foot.com en getest:

en

Voor 25 euro alles in huis in ca 7 werkdagen per luchtpost.

- Houder is degelijk en voorzien van een vaste USB-kabel. Een extra accu kan worden opgeladen via een bijgeleverde lader. Tijdens het opladen brandt er een rode LED, is de accu vol dan springt de LED op groen. Verder is er een irritant felle blauwe LED als de USB-kabel is aangesloten of de netvoeding. Gelukkig kan dit prima worden afgeplakt. Craddle is sober maar functioneel uitgevoerd en houdt het toestel goed vast. De craddle is geen top design maar verder goed afgewerkt.
- Lader 220V -> 5V 800mA. Geschakelde voeding, dus klein en licht. Goed afgewerkt.
- Accu 3,2 V 1230mAh, geen opmerkingen
- Converter micro <-> mini USB
- Stylus om het aanraakscherm te kunnen bedienen werkt verrassend goed!

en

- Carkit is prima, uitstekende pasvorm, steun trilt niet, mede doordat de flexibele arm kort is uitgevoerd. DHD zit stevig vast, maar kan gemakkelijk in en uit worden gehaald. De houder kan gemakkelijk in iedere positie worden vastgezet, simpele maar degelijke constructie.
- Lader is voorzien van micro USB, 5V 1A, voldoende. Krulsnoer is nogal strak, kan geen grote afstand overbruggen.
- Pouch is van imitatieleer van slechte kwaliteit, kan de vuilnisbak in. In de omschrijving staat leer, blijkbaar van een soort waar geen dier aan te pas komt.
- Screenprotector is een verrassing: goede fit en goed aan te brengen.

Ik krijg zojuist onderstaande car mount binnen. De DHD past er mooi in. Klikt stevig vast. Heb hem nog niet in de auto geprobeerd, maar een ervaring met soort gelijke bevestiging was positief.
Hier te verkrijgen: http://bit.ly/hjqIUo Volgens de beschrijving niet naar Europa, maar heb hem toch ontvangen

Hier te verkrijgen: http://bit.ly/hjqIUo Volgens de beschrijving niet naar Europa, maar heb hem toch ontvangen

[ Voor 25% gewijzigd door MaartenPol op 25-01-2011 17:35 ]
Hoeveel ampere levert deze autolader echt? Veel laders beloven 1A of hoger, maar leveren veel minder. Kun je een navigatieprogramma draaien en tevens de batterij opladen? Er is een programma waarmee je de laadcapaciteit kunt testen - currentwidget zie ik hierboven staan.Voor ruim 6 euro toch een koopje.
- Carkit is prima, uitstekende pasvorm, steun trilt niet, mede doordat de flexibele arm kort is uitgevoerd. DHD zit stevig vast, maar kan gemakkelijk in en uit worden gehaald. De houder kan gemakkelijk in iedere positie worden vastgezet, simpele maar degelijke constructie.
- Lader is voorzien van micro USB, 5V 1A, voldoende. Krulsnoer is nogal strak, kan geen grote afstand overbruggen.
- Pouch is van imitatieleer van slechte kwaliteit, kan de vuilnisbak in. In de omschrijving staat leer, blijkbaar van een soort waar geen dier aan te pas komt.
Voor degene die een case-mate barely there zoeken. Kwam aanbieding tegen € 22,50 alleen vandaag:
http://www.weekopweek.nl/...63&4dkn=promo1web&4dsid=1
Vindt jij dat goedkoop voor een siliconen case? Ik zou er echt niet meer dan € 10 voor geven, maar wie ben ik?Anoniem: 349916 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 08:16:
Voor degene die een case-mate barely there zoeken. Kwam aanbieding tegen € 22,50 alleen vandaag:
Ik heb een case van ebay gekocht voor € 3,75.Anoniem: 318025 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 08:28:
[...]
Vindt jij dat goedkoop voor een siliconen case? Ik zou er echt niet meer dan € 10 voor geven, maar wie ben ik?
Sommige hier die zochten een case-mate en voor een case-mate is € 22,50 niet duur. Normaliter zijn ze duurder.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 349916 op 26-01-2011 08:56 ]
Die casemate is bij de belcompany en bol.com maar 18 euro, lekkere aanbieding
Universele usb lader voor in de auto is volgens mij ook 1,50 bij de action.
Universele usb lader voor in de auto is volgens mij ook 1,50 bij de action.
Anoniem: 384754
Ik heb nu een maandje oid de Case-Mate (was / is bij Bol in de aanbieding). Ik zou het niet weer kopen. Hij wordt 'ruimer', is maar een mm of twee, maar mooier en praktisch is het niet.
Ik denk dat ik tzt gewoon een siliconen dingetje op Ebay scoor.
Vorige week 5 of 6 screenprotectors besteld voor een eurootje of drie op ebay duitsland(de goedkoopste die er waren) en gelijk de eerste zat prima op z'n plek en geen problemen.
Prijs - kwaliteit verhouding excellent!
Gr Eric
Ik denk dat ik tzt gewoon een siliconen dingetje op Ebay scoor.
Vorige week 5 of 6 screenprotectors besteld voor een eurootje of drie op ebay duitsland(de goedkoopste die er waren) en gelijk de eerste zat prima op z'n plek en geen problemen.
Prijs - kwaliteit verhouding excellent!
Gr Eric
Over die autoladers: er is ook verschil tussen USB kabels. Iets met een verbinding tussen een paar pinnetjes die de telefoons laat denken dat er slechts 500mAh kan worden getrokken, ondanks dat de lader wel 1000mAh zou kunnen leveren. Ik weet het fijne er niet van, maar een beetje zoeken op GoT en xda should do the trick.
ik heb hem vandaag ook bij het postkantoor weggehaald en moet zeggen dat de houder perfectJeeVee schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 00:28:
afbeeldingVoor ruim 6 euro toch een koopje.

Hoever de accu wordt opgeladen met de bijgeleverde lader moet ik nog ff testen en ik hoop dat hij kan bijladen tijdens het navigeren.
De pouch, daarover kan ik alleen maar Quoten: Pouch is van imitatieleer van slechte kwaliteit, kan de vuilnisbak in. In de omschrijving staat leer, blijkbaar van een soort waar geen dier aan te pas komt.

Ik ga hem nog wel gebruiken totdat hij uit elkaar valt en dan zoek ik wel wat nieuws.
Uiteindelijk ging het mij om de houder en de lader voor navigatie in de auto en aangezien het perfect past ben ik zeer tevreden voor € 6,17

Je kunt dit uitstekend testen met de gratis CurrentWidget te downloaden via je Market applicatie. Maak op je Home Screen een link naar deze widget en activeer de widget, zodat het een en ander kan worden ingesteld. Ben benieuwd naar je resultaten!Mr.Viper schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:04:
[...]
Hoever de accu wordt opgeladen met de bijgeleverde lader moet ik nog ff testen en ik hoop dat hij kan bijladen tijdens het navigeren.

Ik heb de reserve batterij, ja die van ebay eens gebruik, voor 3e keer ofzo, ik haalde met toch best veel mobiel netwerk verkeer en giter ook nog even wifi thetheren en gister avond nog wat toepassingen gedownload ongeveer 1 dag.
Das niet slecht voor zo'n goedkope batterij, en deze batterij is nog vrij nieuw.
Das niet slecht voor zo'n goedkope batterij, en deze batterij is nog vrij nieuw.
Anoniem: 339435
Ik zocht naar nieuwe screenprotectors, dit is wel een goede toch?
http://www.softcase.nl/We...tector-HTC-Desire-HD.html
2 voor 7,50
2 voor 7,50
Anoniem: 135195
Geen idee, ken 'm niet, maar ziet er wel interessant uit... Ik heb zelf een ander, de zogenaamde officiele (2 voor 12 euro waren die of zo) en op de mijne zit een irritant krasje: de protector beschermd wel tegen krassen op het scherm maar is zelf dus jammergenoeg niet krasbestendig... Die van jou link zegt dat wel te zijn...Anoniem: 339435 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:22:
Ik zocht naar nieuwe screenprotectors, dit is wel een goede toch?
2 voor 7,50
(Ik heb van de mijne dus nog een tweede exemplaar maar zie er nogal tegenop om de huidige te vervangen, ondank de irritante kras: ik vind het nogal een zenuwenklus om het goed te krijgen... Ben als de dood dat die dan scheef gaat op weet ik veel... de huidige zit perfect, mar heeft dus een kras... Ben op zich wel ERG blij met de protector, want ik kan nu veel vrijer omgaan met de DHD zonder bang te zijn voor krassen op het scherm zelf: heerlijk.)
Ik ben niet zo kapot van screenprotectors, zullen zullen vast wel beschermen als je er met sleutel langs af gaat, maar ze zijn zelf zo kras gevoelig en scherm van DHD vindt ik niet krasgevoelig, bij mij werkt het heel goed me sleutels gescheiden houden van de DHD.
Overigens ik ga niet iedere dag mijn scherm schoon vegen, maar doe het soms met een trui en werkt goed en maakt ook geen krassen.
Siliconen case vindt ik wel een must.
Overigens ik ga niet iedere dag mijn scherm schoon vegen, maar doe het soms met een trui en werkt goed en maakt ook geen krassen.
Siliconen case vindt ik wel een must.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 27-01-2011 22:18 ]
Dit wordt mss een beetje OT, maar volgens mij past mijn vraag toch het beste hier. Ik moet een nieuwe autoradio kopen: heb ik eigenlijk nog nooit gedaan... ik heb het mijn hele leven gedaan met de radio's die al in de auto zaten.
Maar goed, ik wil nu natuurlijk een autoradio die kan samenwerken met mijn Desire HD. Dus eigenlijk is de radio een accessoire daarvoor... 
Nu wilde ik eerst alleen maar de mogelijkheid om mijn muziek op de DHD af te spelen via de autoradio. Mijn garage heeft een radio (JVC KD-R412) die o.a. een AUX ingang heeft. Dus als ik het goed begrijp, kan ik dan mijn DHD via de hoofdtelefoonuitgang verbinden met de radio en KLAAR! Toch?
Nu zag ik dat er ook een iets duurder type is met Bluetooth... En ik begrijp dat je dan óók je muziek via Bluetooth door de radio kan laten afspelen... Maar dan heb je gelijk meer mogelijkheden, zo schijnt, want je kan dan ook bellen via de radio...? Ik vraag me dan alleen af hoe: gaat dat al het geluid via de boxen van de auto of zo...? Ik zie nog niet helemaal voor me hoe dat dan in de praktijk werkt... Nu bel ik niet echt veel in de auto dus dit is niet echt iets wat HEEL erg nodig is, maar ja, als ik toch Bluetooth heb...
Vraag me alleen wel af hoeveel batterij Bluetooth kost...
Wat zouden jullie mij adviseren: gewoon een radio met AUX en klaar of echt all the way gaan met Bluetooth? En zo ja, wat zijn dan precies de voordelen?
Dan zit ik ook nog met wat voor radio, want er zijn DUIZENDEN van die dingen... maar dat wrodt teveel OT natuurlijk...
Nu wilde ik eerst alleen maar de mogelijkheid om mijn muziek op de DHD af te spelen via de autoradio. Mijn garage heeft een radio (JVC KD-R412) die o.a. een AUX ingang heeft. Dus als ik het goed begrijp, kan ik dan mijn DHD via de hoofdtelefoonuitgang verbinden met de radio en KLAAR! Toch?
Nu zag ik dat er ook een iets duurder type is met Bluetooth... En ik begrijp dat je dan óók je muziek via Bluetooth door de radio kan laten afspelen... Maar dan heb je gelijk meer mogelijkheden, zo schijnt, want je kan dan ook bellen via de radio...? Ik vraag me dan alleen af hoe: gaat dat al het geluid via de boxen van de auto of zo...? Ik zie nog niet helemaal voor me hoe dat dan in de praktijk werkt... Nu bel ik niet echt veel in de auto dus dit is niet echt iets wat HEEL erg nodig is, maar ja, als ik toch Bluetooth heb...
Vraag me alleen wel af hoeveel batterij Bluetooth kost...
Wat zouden jullie mij adviseren: gewoon een radio met AUX en klaar of echt all the way gaan met Bluetooth? En zo ja, wat zijn dan precies de voordelen?
Dan zit ik ook nog met wat voor radio, want er zijn DUIZENDEN van die dingen... maar dat wrodt teveel OT natuurlijk...
Wat maakt batterijgebruik uit? Gewoon telefoon in de auto opladen. Zelf zou ik een radio met AUX nemen simpelweg omdat enorm veel apparaten gebruik kunnen maken daarvan zoals mp3 spelers, dat zou bij mij meewegen, zeker als je niet veel belt. Via AUX kan je natuurlijk ook prima bellen, immers het geluid gaat ook gewoon over die speakers heen. Je moet enkel wel speakerfunctie aanzetten bij een oproep, maar dat is niet zo lastig.
Anoniem: 252896
@J van E
Zoek een radio met BT die:
- audio kan afspelen via BT van je HD anders moet je telkens je HD verbinden met je radio dmv een draadje
- Bellen via BT doe ik nu ook met mijn radio, ideaal! (in auto stappen > BT op HD aanzetten > HD en radio maken automatisch verbinding > wanneer uit de auto zet je HD BT automatisch uit via de app Tasker)
BT en muziek afspelen via HD vraagt wel wat stroom natuurlijk, daarom in de auto de HD altijd aan de lader. Is ook niet slecht voor de batterij.
Kijk eens op kieskeurig.nl voor een nieuwe generatie BT radio's, die ondersteunen vrijwel altijd audio over BT.
En ja, dan hoor je de HD, wanneer je gebeld wordt, over de speakers, wordt je muziek gemute, altijd goed geluid dus!
Ik heb mijn BT radio alweer 4 jaar, toen nog geen audio ondersteuning. Dus voor mij is het een kwestie van de HD verbinden met de autolader en AUX draadje en wordt er niet goed geschakeld tussen muziek en een beller.
Zoek een radio met BT die:
- audio kan afspelen via BT van je HD anders moet je telkens je HD verbinden met je radio dmv een draadje
- Bellen via BT doe ik nu ook met mijn radio, ideaal! (in auto stappen > BT op HD aanzetten > HD en radio maken automatisch verbinding > wanneer uit de auto zet je HD BT automatisch uit via de app Tasker)
BT en muziek afspelen via HD vraagt wel wat stroom natuurlijk, daarom in de auto de HD altijd aan de lader. Is ook niet slecht voor de batterij.
Kijk eens op kieskeurig.nl voor een nieuwe generatie BT radio's, die ondersteunen vrijwel altijd audio over BT.
En ja, dan hoor je de HD, wanneer je gebeld wordt, over de speakers, wordt je muziek gemute, altijd goed geluid dus!
Ik heb mijn BT radio alweer 4 jaar, toen nog geen audio ondersteuning. Dus voor mij is het een kwestie van de HD verbinden met de autolader en AUX draadje en wordt er niet goed geschakeld tussen muziek en een beller.
Veel als je bijna een hele dag reizen bent en dan wat entertainment nodig hebt. Maar goed daarom heb ik die reserve batterij.Tsurany schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:09:
Wat maakt batterijgebruik uit? Gewoon telefoon in de auto opladen. Zelf zou ik een radio met AUX nemen simpelweg omdat enorm veel apparaten gebruik kunnen maken daarvan zoals mp3 spelers, dat zou bij mij meewegen, zeker als je niet veel belt. Via AUX kan je natuurlijk ook prima bellen, immers het geluid gaat ook gewoon over die speakers heen. Je moet enkel wel speakerfunctie aanzetten bij een oproep, maar dat is niet zo lastig.
Je hoeft bluetooth zelfs niet uit te zetten wanneer je het niet gebruikt. Ik deed dat in het begin ook altijd, maar nu laat ik 'm gewoon aan en ik merk geen verschil in batterijverbruik om eerlijk te zijn. Het is niet dat ie constant zit te scannen naar apparaten ofzo.Anoniem: 252896 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:11:
@J van E
M'n nieuwe bedrijfswagen met ingebouwd bluetooth systeem is twee weken geleden besteld, benieuw of het gaat werken met de DHD.
Ben niet echt op de hoogte van wat er op de markt is, maar ik zou gewoon een radio kiezen die beide heeft, AUX en bluetooth. Kan me niet voorstellen dat het prijsverschil tussen met/zonder AUX zo groot is... en dan kan je achteraf nog altijd kiezen wat het makkelijkst werkt.
[ Voor 16% gewijzigd door Largamelion op 28-01-2011 11:12 ]
Ok, bedankt voor alle tips! Mijn garage had dus een JVC KD-R412: ik zie dat een type met BT (KD-R711) maar iets van 20 tot 30 euro duurder is. Die heeft alsnog ook AUX en USB. En het klinkt wel ERG makkelijk om muziek zonder snoertjes en alles te kunnen afspelen en ook nog eens, als bonus, te kunnen bellen!
Ga dus toch maar op zoek naar een BT radio. Als iemand nog een tip heeft wat dat betreft... want er zijn echt teveel van dat soort dingen te koop...

Lees eens. Hij heeft het over bluetooth in de auto wat extra accu capaciteit kan vragen. Ik reageer daar op door te zeggen dat hij de telefoon in z'n auto kan opladen, wat boeit het dan dat bluetooth extra accu capaciteit vraagt.Anoniem: 318025 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:15:
[...]
Veel als je bijna een hele dag reizen bent en dan wat entertainment nodig hebt. Maar goed daarom heb ik die reserve batterij.
Bluetooth autoradio is ideaal, gebruik het zelf veel om muziek van mijn HD (en vroeger mijn iPhone) af te spelen. Groot voordeel t.o.v. normale AUX is dat je ook met je autoradio vorige/volgende/play/pause kunt doen, en dat je niet hoeft te knoeien op het touchscreen, en dat je weer een snoertje minder hoeft aan te sluiten.
Ik heb overigens een Parrot én een Bluetooth Autoradio, en dat is dan weer niet zo handig. Het liefst zou ik bellen via de Parrot (betere geluidskwaliteit, telefoonboek) en audio streamen via de radio, maar dat kan dan weer niet..
Ik heb overigens een Parrot én een Bluetooth Autoradio, en dat is dan weer niet zo handig. Het liefst zou ik bellen via de Parrot (betere geluidskwaliteit, telefoonboek) en audio streamen via de radio, maar dat kan dan weer niet..
[ Voor 26% gewijzigd door Elwood Blues op 30-01-2011 08:20 ]
Zoals eerder vermeld heb ik ook mijn DHD via BT verbonden met mijn autoradio.
Wanneer ik een oproep via de telefoon opneem gebeurt er niks, de beller is alleen via de telefoonspeaker te horen. Ik moet dan, terwijl het gesprek reeds loopt, op het scherm drukken (rechtsonder de knop "Beëindigen") en m'n radio selecteren, pas dan komt het volume uit m'n autospeakers.
Neem ik de oproep echter via de autoradio op, dan is de beller direct luid en duidelijk over de speakers te horen.
Wat doe ik fout wanneer ik de oproep via de DHD opneem? Staat er een instelling op de DHD niet goed?
Want ik ben zo gewend om de oproep via de telefoon op te nemen, dat ik er vrijwel zeker van ben dat ik nog een paar keer de "fout" in ga...
Wanneer ik een oproep via de telefoon opneem gebeurt er niks, de beller is alleen via de telefoonspeaker te horen. Ik moet dan, terwijl het gesprek reeds loopt, op het scherm drukken (rechtsonder de knop "Beëindigen") en m'n radio selecteren, pas dan komt het volume uit m'n autospeakers.
Neem ik de oproep echter via de autoradio op, dan is de beller direct luid en duidelijk over de speakers te horen.
Wat doe ik fout wanneer ik de oproep via de DHD opneem? Staat er een instelling op de DHD niet goed?
Want ik ben zo gewend om de oproep via de telefoon op te nemen, dat ik er vrijwel zeker van ben dat ik nog een paar keer de "fout" in ga...
Ik heb hetzelfde met mijn BT oortje.
Kun je bij mijn weten niet instellen. Gewoon opletten hoe je de telefoon opneemt.
Kun je bij mijn weten niet instellen. Gewoon opletten hoe je de telefoon opneemt.
Oké, dank je wel.
Gelukkig hangt de telefoon aan de voorruit en dus ver weg, kan ik er ook niet zo gemakkelijk bij...:)
Gelukkig hangt de telefoon aan de voorruit en dus ver weg, kan ik er ook niet zo gemakkelijk bij...:)
Ik heb het even getest gisteren en de CurrentWidget geeft aan voordat ik Aura als navigatie opstarte dat er ong. 330 mAh in kwam. Nadat Aura had opgestart en thuis arriveerde was na een half uurtje was er zeker een paar procent acculading zijn bijgekomen. Toen gaf CurrentWidget aan dat er tussen de 180 en 195 mAh bijkwam, ik ga er vanuit dat dit aardig klopt omdat Aura dan nog op de achtergrond draait.JeeVee schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 23:40:
[...]
Je kunt dit uitstekend testen met de gratis CurrentWidget te downloaden via je Market applicatie. Maak op je Home Screen een link naar deze widget en activeer de widget, zodat het een en ander kan worden ingesteld. Ben benieuwd naar je resultaten!
Dus hij laadt wel bij maar gaat niet erg hard
Vandaag de Desire HD dock van Ebay binnen gekregen, voor €8 inclusief verzenden uit China. Zodra de Adapt Docks weer leverbaar zijn bij PDA Shop dan bestel ik daar wel een goede. Want die uit China zijn echt rommel. De telefoon staat er zeer scheef in, telefoon klikt sowieso moeilijk op de dock, telefoon is zeer lastig van de dock te halen en het ergste is nog wel dat de telefoon meerdere malen vast is gelopen op de dock! Telefoon reageert dan helemaal niet meer. Kwestie van wachten en dan na een tijdje gaat de telefoon uit zichzelf leven en alle commando's uitvoeren die je hebt gedaan toen de telefoon vast was gelopen. Heel apart om te zien. En het ligt niet aan de telefoon, want ik heb twee Desire HD's (privé en zakelijk) en beide hebben er last van...
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Iaaaaaaaaaaaa, m'n nieuwe autoradio werkt prima samen met de Deisre HD! De muziek klinkt super via de boxen!
Alleen vreemd dat de speler (JVC KD-R711) de MP3 tags niet leest... Dus alles heet NO NAME en da's een beetje ******. Maar goed, de DHD zit in de Brodit 10 cm verderop, dus ik kan alles gewoon bedienen op de DHD... Ik ben er (alsnog) blij mee!
(Bellen via de radio heb ik nog niet geprobeerd... ik vond de muziek belangrijker.
)
Grappig. Die case hoeft van mij niet maar zo'n standaard is wel handig om films te kijken...!
Ik blijf erbij die afstandbediening op headset van HTC Desire HD werkt niet goed, belangrijkste functie is skippen naar volgende nummer en als ik op knopje druk dan doet hij vaak gewoon niks, de ene keer wel maar andere keer niet.
Ik denk dat systeem ook wel op andere headsets valt te vinden, maar ik zal er waarschijnlijk niet een andere kopen tot de oordopjes het niet meer doen, want de oordopjes zelf werken nog steeds.
Het is trouwens mijn 2e headset, de vorige stoorde bij skippen en die heb ik toen terug gestuurd naar PDAshop waarna ik een nieuwe kreeg, maar ik betwijfel of me dat een 2e keer zou lukken, ik denk het niet echt, de 1e keer deden ze al moeilijk en wouden ze een Nokia headset sturen zonder remote.
Ik denk dat systeem ook wel op andere headsets valt te vinden, maar ik zal er waarschijnlijk niet een andere kopen tot de oordopjes het niet meer doen, want de oordopjes zelf werken nog steeds.
Het is trouwens mijn 2e headset, de vorige stoorde bij skippen en die heb ik toen terug gestuurd naar PDAshop waarna ik een nieuwe kreeg, maar ik betwijfel of me dat een 2e keer zou lukken, ik denk het niet echt, de 1e keer deden ze al moeilijk en wouden ze een Nokia headset sturen zonder remote.
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 07-02-2011 09:11 ]
Had op Ebay 2x 1500mAh Battery + AC Dock Charger For HTC Desire HD besteld bij soonhua2010. Besteld op 30-1 en kwam vandaag met de post. Blijken geen 2x 1500 te zijn maar 2x 1600! Ben erg benieuwd hoe ze gaan presteren. Eerst ff een converter van chinees>europees stopcontact regelen...
Accu's + lader kosten me nog geen 10dollar.
Daar is gewoon een andere sticker op geplakt en das allemaal onze schuld want wij willen meer voor minderKiwitje schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:41:
Had op Ebay 2x 1500mAh Battery + AC Dock Charger For HTC Desire HD besteld bij soonhua2010. Besteld op 30-1 en kwam vandaag met de post. Blijken geen 2x 1500 te zijn maar 2x 1600! Ben erg benieuwd hoe ze gaan presteren. Eerst ff een converter van chinees>europees stopcontact regelen...

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 07-02-2011 15:50 ]
Haha ja dat zou natuurlijk ook nog kunnen... Ach het gaat mij er om dat hij het nog een halve dag extra vol houd als mijn eigen batterij leeg isAnoniem: 318025 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:42:
[...]
Daar is gewoon een andere sticker op geplakt en das allemaal onze schuld want wij willen meer voor minderEn een hogere getal laat ons denken dat we meer krijgen voor minder terwijl dat helemaal niet zo is.
Ik heb zelf ook zo'n reserve batterij en volgens mij zit ie redelijke in buurt van origineel want ik heb hem al paar keer gebruik en toen gebruikte ik telefoon meer actievere en haalde toch 24 uur ongeveer.Kiwitje schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:07:
[...]
Haha ja dat zou natuurlijk ook nog kunnen... Ach het gaat mij er om dat hij het nog een halve dag extra vol houd als mijn eigen batterij leeg is
Een tip voor de DHD-bezitters die een SGP Steinheil screenprotector willen kopen maar de verzendkosten ($7.82) van sgpstore.com te hoog vinden: Bij deze ebay-verkoper betaal je maar $1.49 voor de verzending. De prijzen van de screenprotector zijn hetzelfde als bij sgpstore.com.
Ik heb hier zelf al 2x eerder een SGP Steinheil screenprotector besteld, beide werden binnen een week bezorgd.
Ik heb hier zelf al 2x eerder een SGP Steinheil screenprotector besteld, beide werden binnen een week bezorgd.
Gewoon rösti
En hoe is de kwaliteit van die screenprotectors? Of heb je dat hier al een keer eerder gepost, dan ga ik vanavond even zoeken...mno schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:03:
Een tip voor de DHD-bezitters die een SGP Steinheil screenprotector willen kopen maar de verzendkosten ($7.82) van sgpstore.com te hoog vinden: Bij deze ebay-verkoper betaal je maar $1.49 voor de verzending. De prijzen van de screenprotector zijn hetzelfde als bij sgpstore.com.
Ik heb nog geen ervaring met de SGP Steinheil Anti-Fingerprint voor de DHD (is nog onderweg) maar de ultra crystal versie voor de iPhone bevalt mijn vrouw goed. Wel zit daar al een krasje op dus keihard is hij niet. Hij is bijna onzichtbaar, voelt goed aan en wordt erg compleet geleverd (2 stuks per verpakking en met 'gereedschap').psvjw schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:52:
[...]
En hoe is de kwaliteit van die screenprotectors? Of heb je dat hier al een keer eerder gepost, dan ga ik vanavond even zoeken...
Als ik mijn anti-fingerprint versie heb ontvangen en aangebracht schrijf ik mijn ervaringen nog wel even op.
Gewoon rösti
Na 1,5 week in bezit te zijn van een DHD en het lezen van fora mbt de DHD heb ik wat accessoires om te melden.
Heb zelf de zo genoemde Hybrid silicone case van oa Ebay maar dan via Marktplaats en had hm een dag later in huis
.
Ook mij bevalt de case heel goed zoals anderen hier melden. Design lekker simpel en niet storend. Past perfect en niet te stroef of te glad.
Dat de volume en power knopjes wat harder moet indrukken is logisch maar daar stoor ik me niet aan want ik vind het persoonlijk wel meevallen. Als ik dan toch een minpuntje moet noemen is dat ik nu niet voel of ik de volume + of - knop indruk...maar dat zie je gauw op het scherm.
En verder heb ik de Vikuiti ADQC27 screenprotector.
Heb al ervaring met Vikuiti en had toen de DQC160 screenprotector voor mn N900 gekocht die me uitstekend is bevallen!
Heb het zo erop geplakt en totaal geen bellen oid. Gewoon goed schoonmaken met een pluisvrij doekje en de protector plakken. Als ie er eenmaal op zit dan lijkt het of er kleine belletjes zitten maar die verdwijnen na een dag en de protector zie je niet meer zitten.
Pasvorm is goed. Je houd een kleine speling langs de randen maar dat is minimaal.
Mensen zien niet dat ik een protector heb aangebracht tenzij ik het vermeld.
De protector zelf voelt goed aan, vrij zacht en en toch glad en niet krasgevoelig. Ik merk zelf niet eens dat de protector een belemmering is voor de werking van het touchscreen.
Dus tot nu toe een top protectortje...
Nu aan het kijken voor een passieve autohouder...
Heb zelf de zo genoemde Hybrid silicone case van oa Ebay maar dan via Marktplaats en had hm een dag later in huis
Ook mij bevalt de case heel goed zoals anderen hier melden. Design lekker simpel en niet storend. Past perfect en niet te stroef of te glad.
Dat de volume en power knopjes wat harder moet indrukken is logisch maar daar stoor ik me niet aan want ik vind het persoonlijk wel meevallen. Als ik dan toch een minpuntje moet noemen is dat ik nu niet voel of ik de volume + of - knop indruk...maar dat zie je gauw op het scherm.
Heb al ervaring met Vikuiti en had toen de DQC160 screenprotector voor mn N900 gekocht die me uitstekend is bevallen!
Heb het zo erop geplakt en totaal geen bellen oid. Gewoon goed schoonmaken met een pluisvrij doekje en de protector plakken. Als ie er eenmaal op zit dan lijkt het of er kleine belletjes zitten maar die verdwijnen na een dag en de protector zie je niet meer zitten.
Pasvorm is goed. Je houd een kleine speling langs de randen maar dat is minimaal.
Mensen zien niet dat ik een protector heb aangebracht tenzij ik het vermeld.
De protector zelf voelt goed aan, vrij zacht en en toch glad en niet krasgevoelig. Ik merk zelf niet eens dat de protector een belemmering is voor de werking van het touchscreen.
Dus tot nu toe een top protectortje...
Brodit.Maurizio schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 22:23:
Wat hij zegt!
@mno: Graag hoor ik jouw ervaringen...
[ Voor 12% gewijzigd door psvjw op 11-02-2011 09:36 ]
*spam*
[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 15-02-2011 01:16 ]
Waar heb je die gekocht als ik vragen mag? Ik heb overigens de originele auto houder(passief) van HTC gekocht werkt perfect, trilt niet en laadt goedMaurizio schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 22:23:
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
En? al ontvangen?mno schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:16:
[...]
Ik heb nog geen ervaring met de SGP Steinheil Anti-Fingerprint voor de DHD (is nog onderweg) maar de ultra crystal versie voor de iPhone bevalt mijn vrouw goed. Wel zit daar al een krasje op dus keihard is hij niet. Hij is bijna onzichtbaar, voelt goed aan en wordt erg compleet geleverd (2 stuks per verpakking en met 'gereedschap').
Als ik mijn anti-fingerprint versie heb ontvangen en aangebracht schrijf ik mijn ervaringen nog wel even op.
Mijne heb ik net voor 9 nogwat besteld op http://protectionfilms24.com/Appie Heijn schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 14:28:
[...]
Waar heb je die gekocht als ik vragen mag? Ik heb overigens de originele auto houder(passief) van HTC gekocht werkt perfect, trilt niet en laadt goed
Beb benieuwd
Anoniem: 194366
Heeft iemand goede ervaringen met leren flipcases? Ik zag ze wel van Krussel, maar die zagen er nogal massief uit. de ''Piel Frama HTC Desire HD iMagnum Leather Case (Black)'' ziet er dan wel weer top uit, maar ik vind 80 euro nogal aan de prijs. 30 max voor een goede flipcase.
Vandaag gooide de postbode mijn SGP Steinheil Ultra Fine Anti-fingerprint in mijn brievenbus. De inhoud van het SGP-pakketje:psvjw schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:36:
[...]@mno: Graag hoor ik jouw ervaringen...
- 2 'matte' screenprotectors (2x front)
- Anti-statisch doekje
- 4 Dust-removal stickers
- 1 'Squeegee' Bubble remover
Ik ben meteen aan de slag gegaan. Het aanbrengen ging erg gemakkelijk met de meegeleverde attributen en binnen 5 minuten (ik heb inmiddels wat ervaring opgedaan met screenprotectors) had ik mijn oude noname screenprotector verwijderd en de nieuwe SGP-screenprotector zonder bubbels of zichtbare stofjes op mijn scherm aangebracht.
De pasvorm is erg goed, de SGP-screenprotector is een fractie kleiner dan het DHD-scherm (over de totale lengte en breedte scheelt het minder dan een millimeter) dus de gehele screenprotector plakt aan je scherm en niet aan de rand van je DHD. De rondingen in de hoeken (boven anders dan beneden) kloppen ook precies.
Het Anti-fingerprint principe werkt m.i. erg goed. In tegenstelling tot mijn 'glanzende' noname screenprotector heb ik op deze nieuwe Ultra Fine nog geen vingerafdrukken kunnen waarnemen. Een bijkomend voordeel van de Ultra Fine is dat het erg goed aanvoelt en dat het minder last heeft van spiegelingen. Een nadeel van Ultra Fine ('mat') is wel dat de helderheid van het scherm iets afneemt. Dit compenseer ik door de helderheids-instellingen iets hoger te zetten. Het matte effect is wel even wennen. Toen ik na het aanbrengen van de screenprotector mijn DHD voor het eerst aanzette (met het witte HTC-opstartscherm) was mijn eerste impuls om de 'condens' weg te vegen. Die zat er echter niet op

Al met al ben ik tot nu toe erg tevreden. Over de krasbestendigheid kan ik nog weinig zeggen. De eerste uren heeft ie echter met glans (bij wijze van spreken dan hè, want glanzen doet hij niet) doorstaan.
Gewoon rösti
Bedank voor je review. Morgen maar eens bestellen. Ga nu eerst mijn bed opzoeken. ;-)
Een foto zou mooi staan bij je review
.
Anoniem: 339435
Dit ziet er wel betrouwbaar uit toch?
http://www.goedkopeproduc...n=article&aid=117&lang=NL
2 screenprotectors voor 4,50
http://www.goedkopeproduc...n=article&aid=117&lang=NL
2 screenprotectors voor 4,50
Heb sinds gisteren de 1800mah Andida Battery http://www.obostore.com/1...800ba84f9f8aa29233a2c4f18
Kost maar 7,50
Heb hem sinds gisteren in gebruik. Laat over een paar dagen wel even weten hoe hij het doet in vergelijking met de meegeleverde batterij.
Kost maar 7,50
Heb hem sinds gisteren in gebruik. Laat over een paar dagen wel even weten hoe hij het doet in vergelijking met de meegeleverde batterij.
Ben benieuwd... zo van die zaken die te mooi klinken om waar te zijn, zijn dat meestal ook
.
ik ben ook benieuwd. Fijn dat iemand zijn DHD er aan wil wagenhav0c schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:14:
Heb sinds gisteren de 1800mah Andida Battery http://www.obostore.com/1...800ba84f9f8aa29233a2c4f18
Kost maar 7,50
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
En ik ben ook benieuwd!
Alhoewel ik moet zeggen dat nu ik de DND normaal gebruik (de nieuwigheid is eraf
) ik 'm niet meer elke dag oplaadt: hij gaat vaak twee dagen mee. Dan Whatsapp ik zo nu en dan, speel wat muziek af in de auto, check wat dingen op internet, speel soms even een spelletje en dat is het wel. Dus geen zwaar gebruik maar echt normaal. Dus dat gaat best lekker. Maar als ik een dag weg ben en helemaal afhankelijk van de DHD wat mijn entertainment betreft, ja, dan is het een ander verhaal, natuurlijk.
ik ben tegenwoordig ook heel tevreden over te batterij. Wel nadat ik een grondig een paar drainers de nek heb omgedraaid. Hij ging bij mij namelijk helemaal niet lang mee. Maar door alle syncs en appjes na te kijken kon ik met CurrentWidget keurig bij houden wat het idle verbruik was. Nu gaat hij bij mij ook gemakkelijk een dag / 1,5 mee.
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Heb je daarvoor de gratis of de betaalde CurrentWidget voor gebruikt?aardbeix15 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:11:
ik ben tegenwoordig ook heel tevreden over te batterij. Wel nadat ik een grondig een paar drainers de nek heb omgedraaid. Hij ging bij mij namelijk helemaal niet lang mee. Maar door alle syncs en appjes na te kijken kon ik met CurrentWidget keurig bij houden wat het idle verbruik was. Nu gaat hij bij mij ook gemakkelijk een dag / 1,5 mee.
Stock batterij met helderheid op 100% met GPS, WIFI en BT aan op GSM only + paar keer bellen 2.18 uur.
Andida batterij met helderheid op 100% met GPS, WIFI en BT aan op GSM only + paar keer bellen 2.57 uur.
Niet echt 1/3 winst ofzo al heb ik begrepen dat Li-Ion batterijen even nodig hebben voordat ze op volledige capaciteit zitten + 7.50 (incl verzend kosten) is niet echt een wereld investering voor een extra batterij...
Andida batterij met helderheid op 100% met GPS, WIFI en BT aan op GSM only + paar keer bellen 2.57 uur.
Niet echt 1/3 winst ofzo al heb ik begrepen dat Li-Ion batterijen even nodig hebben voordat ze op volledige capaciteit zitten + 7.50 (incl verzend kosten) is niet echt een wereld investering voor een extra batterij...
[ Voor 6% gewijzigd door hav0c op 21-02-2011 17:43 ]
Daar komt de mijne idd ook vandaan.... op ebay komen ze ook voorbij zag ik net ff snel...Tweak15KW schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:05:
[...]
Mijne heb ik net voor 9 nogwat besteld op http://protectionfilms24.com/
Beb benieuwd
protector bevalt me nogsteeds
Wie heeft er ervaring met een autolader voor de DHD? Levert zo'n actieve Brodithouder voldoende stroom om ook daadwerkelijk bij te laden als je navigatie + mp3 etc aan hebt staan, incl 3G en de brigjtness behoorlijk opgeschroefd? Of kun je beter een losse lader gebruiken en zo ja: welke geeft voldoende stroom?
Ik heb geen signature
Ok bedankt voor je reactie. Enig idee na hoeveel tijd dat is? En is het een optie om de telefoon op het moment dat ie warm wordt iets omhoog te schuiven in de brodit-houder zodat ie even niet oplaadt, of zit ie dan niet meer stevig vast in de houder?kraats schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:21[/message]:
Ik heb geen problemen met m'n Brodit-houder, behalve dat ik het idee heb dat mijn GPS fix verliest als m'n DHD te lang navigeert én laadt (dan wordt hij te warm). Maar het opladen an sich gaat goed, al is het niet met 1% per minuut wat hij normaal wel doet.
Ik heb geen signature
Ik heb bewust een passieve Brodithouder gekocht... Als het nodig is, hang ik de autolader eraan. En dat gebeurt eigenlijk zelden, alleen op lange ritten waarbij ik de hele tijd muziek draai. De DHD gaat heel makkelijk in de passieve houder en zit ook wat vrijer (onderkant is helemaal open) dus mss ook minder warm...?Appie76 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:20:
[...]
Ok bedankt voor je reactie. Enig idee na hoeveel tijd dat is? En is het een optie om de telefoon op het moment dat ie warm wordt iets omhoog te schuiven in de brodit-houder zodat ie even niet oplaadt, of zit ie dan niet meer stevig vast in de houder?
Da's ook wel weer zo ja. Welke autolader gebruik jij en laadt die goed op? Misschien raar dat ik het zo vraag, maar iemand vertelde me dat een gewone desire zoveel stroom verbruikte dat de autolader hem niet bijgeladen kreeg. Fabeltje misschien, maar ik hoor voor de zekerheid graag positieve ervaringen voordat ik m'n geld ergens aan uitgeef...Anoniem: 135195 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:34:
[...]
Ik heb bewust een passieve Brodithouder gekocht... Als het nodig is, hang ik de autolader eraan. En dat gebeurt eigenlijk zelden, alleen op lange ritten waarbij ik de hele tijd muziek draai. De DHD gaat heel makkelijk in de passieve houder en zit ook wat vrijer (onderkant is helemaal open) dus mss ook minder warm...?Ik vind constant opladen in de auto niet nodig. De Brodit met oplader zit toch ook met een snoertje aangesloten...? Ik zie het voordeel van een Brodit met oplader niet zo, eigenlijk.
Ik heb geen signature
Ik heb een goedkope oplader via internet... Iets van 4 of 5 euro of zo...? Weet het niet zeker meer. Zo'n nep HTC-lader.Appie76 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:55:
[...]
Da's ook wel weer zo ja. Welke autolader gebruik jij en laadt die goed op? Misschien raar dat ik het zo vraag, maar iemand vertelde me dat een gewone desire zoveel stroom verbruikte dat de autolader hem niet bijgeladen kreeg. Fabeltje misschien, maar ik hoor voor de zekerheid graag positieve ervaringen voordat ik m'n geld ergens aan uitgeef...
vergeet het originele zetje van HTC ook niet
bevalt mij uitstekend namelijk.
ps: setje = passieve houder+lader
ps: setje = passieve houder+lader
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
App
Koop gewoon een originele lader, ben je er gelijk van verzekerd geen problemen te krijgen.Appie76 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:55:
[...]
Da's ook wel weer zo ja. Welke autolader gebruik jij en laadt die goed op? Misschien raar dat ik het zo vraag, maar iemand vertelde me dat een gewone desire zoveel stroom verbruikte dat de autolader hem niet bijgeladen kreeg. Fabeltje misschien, maar ik hoor voor de zekerheid graag positieve ervaringen voordat ik m'n geld ergens aan uitgeef...
Hm, nou, ik heb deze lader en die kostte mij iets van 4,95 of 5,95. En die lijkt verdacht veel op deze en die kost 25 euro... Ik zou niet te snel een 'originele' lader kopen want 1. wat is origineel (???) en 2. het is een doodsimpele ding dus problemen heb je er niet snel mee, volgens mij. Als ik moet kiezen tussen een lader van rond de 5 euro en eentje van rond de 20 en het gaat om zoiets simpels als dit, dan weet ik het wel...Maarten00 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 08:39:
App
[...]
Koop gewoon een originele lader, ben je er gelijk van verzekerd geen problemen te krijgen.
Lader van 5,95 euro voldoet uitstekend.
Ik heb indertijd deze lader op dit forum geintroduceerd en hij voldoet uitstekend. Ik heb hem vergeleken met mijn originele HTC met mini USB-aansluiting en deze is geheel identiek behoudens de micro USB- aansluiting natuurlijk.Anoniem: 135195 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 08:57:
[...]
Hm, nou, ik heb deze lader en die kostte mij iets van 4,95 of 5,95. En die lijkt verdacht veel op deze en die kost 25 euro... Ik zou niet te snel een 'originele' lader kopen want 1. wat is origineel (???) en 2. het is een doodsimpele ding dus problemen heb je er niet snel mee, volgens mij. Als ik moet kiezen tussen een lader van rond de 5 euro en eentje van rond de 20 en het gaat om zoiets simpels als dit, dan weet ik het wel...
Heb een actieve Brodit autolader. Werkt prima en laad goed bij tijdens navigatie met BT aan.Appie76 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:10:
Wie heeft er ervaring met een autolader voor de DHD? Levert zo'n actieve Brodithouder voldoende stroom om ook daadwerkelijk bij te laden als je navigatie + mp3 etc aan hebt staan, incl 3G en de brigjtness behoorlijk opgeschroefd? Of kun je beter een losse lader gebruiken en zo ja: welke geeft voldoende stroom?
Ok, bedankt iedereen voor de reacties, hier kan ik wat mee!
Ik heb geen signature
Is het voor een leek (qua techniek) ook te doen om zo'n Brodit actieve houder te installeren in je auto?
Ja, hoor. Soms hoef je alleen wat vast te klikken en soms moet je een schroefje los- en vastdraaien en dat is het wel. Simpel. Er zit ook een handleiding bij. En desnoods vraag je hier om hulp.coendeurloo schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:42:
Is het voor een leek (qua techniek) ook te doen om zo'n Brodit actieve houder te installeren in je auto?
Ik heb een Alpine 113BT autoradio en wil muziek zo goed mogelijk weergeven. Deze autoradio heeft als input (afgezien van CD): USB, 3.5mm en een iPod-connector. USB kan alleen mp3/wma/aac. De autoradio-bluetooth ondersteunt geen A2DP, dus helaas kan ik niet streamen.
Nu denk ik eraan om FLAC bestanden te streamen via een Bluetooth A2DP Receiver with iPod Dock. Is dit een goede keuze of heeft iemand een alternatief?
Nu denk ik eraan om FLAC bestanden te streamen via een Bluetooth A2DP Receiver with iPod Dock. Is dit een goede keuze of heeft iemand een alternatief?
Ik ben van plan om een case te kopen, namelijk deze: http://www.carrymobile.co...DEHDLCJM1BKOELC-DEHD.html (ook in andere kleuren te vinden).
Deze lijkt mij niet zo "lomp" als de rest, door grote afsluitflappen.
Heeft iemand hier ervaring mee? (bouwkwaliteit, bescherming, etc)
Officiële video: YouTube: Melkco Leather Case for HTC Desire HD / HTC Ace / A9191 - Limited Edition Jacka Type (Black/Orange)
User video: YouTube: Melkco leather case for HTC Desire HD / HTC Ace / A9191
Deze lijkt mij niet zo "lomp" als de rest, door grote afsluitflappen.
Heeft iemand hier ervaring mee? (bouwkwaliteit, bescherming, etc)
Officiële video: YouTube: Melkco Leather Case for HTC Desire HD / HTC Ace / A9191 - Limited Edition Jacka Type (Black/Orange)
User video: YouTube: Melkco leather case for HTC Desire HD / HTC Ace / A9191
Gewoon je 3,5mm plug gebruiken? Doe het hier zelf ook, werkt opzich aardig. Weet niet of je surround in je auto hebt? Anders zou wat mij betreft de stereo voldoen. Geluidskwaliteit is niks op aan te merken. Een 3,5mm kabeltje hoeft nog geen 5 euro te kosten.
Dus al met al nog goedkoop ook!
Dus al met al nog goedkoop ook!
frankb schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 17:06:
Ik heb een Alpine 113BT autoradio en wil muziek zo goed mogelijk weergeven. Deze autoradio heeft als input (afgezien van CD): USB, 3.5mm en een iPod-connector. USB kan alleen mp3/wma/aac. De autoradio-bluetooth ondersteunt geen A2DP, dus helaas kan ik niet streamen.
Hi Cornelison,Cornelison schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:55:
Gewoon je 3,5mm plug gebruiken..[...]
Bedankt voor je reactie. Ik zat ook te denken aan de 3,5 want ik ben te spreken over de SRS. Ik had al een kabeltje gesoldeerd en getest, en het werkt, maar omdat er dan een extra A/D converter en geluidsverbeteraars tussen zit, lijkt me dit minder. Nou ja, ook al heb ik daarnaast een goede versteker en speakers, ik denk dat ik het toch nauwelijks zou horen als ik rijd.
Ik leg mijn telefoon altijd op mijn nachtkastje en in de oplader, dit is best vervelend omdat je nooit snel de tijd kan bekijken, of het alarm uit kan zetten. Een dock lijkt mij een handige gadget, maar deze zijn toch vaak nog best prijzig.
Dus ik dacht, waarom niet zelf maken? Hier ergens in dit topic is er iemand die er zelf een heeft gefreesd, maar dat lijkt me toch nog iets te moeilijk, en aardig wat werk. Het leek me een leuk idee om er een van klei te maken. Je neemt een dikke homp klei, kneed er een mooi model van, je doet je telefoon in een plastic zakje en drukt deze in de klei. Hiermee maak je een perfect passende dock! Het is natuurlijk even kijken hoe je de oplader er nog in verwerkt, en het lijkt me ook leuk om het geheel te bekleden met iets waardoor er geen krassen op kunnen komen.
Het idee lijkt me zo simpel en doeltreffend, dat ik eigenlijk wel iets over het hoofd moet zien. Wat zijn jullie ideeën hierover?
Dus ik dacht, waarom niet zelf maken? Hier ergens in dit topic is er iemand die er zelf een heeft gefreesd, maar dat lijkt me toch nog iets te moeilijk, en aardig wat werk. Het leek me een leuk idee om er een van klei te maken. Je neemt een dikke homp klei, kneed er een mooi model van, je doet je telefoon in een plastic zakje en drukt deze in de klei. Hiermee maak je een perfect passende dock! Het is natuurlijk even kijken hoe je de oplader er nog in verwerkt, en het lijkt me ook leuk om het geheel te bekleden met iets waardoor er geen krassen op kunnen komen.
Het idee lijkt me zo simpel en doeltreffend, dat ik eigenlijk wel iets over het hoofd moet zien. Wat zijn jullie ideeën hierover?
Ik zeg steek er een usb connector van de onderkant in, maak een klein gaatje in het plastic zakje die om de telefoon zit en steek de connector in de aansluiting, dan kan je een zeer goed passende dock maken. Eventueel met zacht spul bekleden zoals vilt. Lijkt mij dat het prima moet gaan werken, je kan het zelf zo mooi maken als je wilt.
Enige punt wat ik zie is dat je de goede klei moet kiezen die tijdens het drogen niet enorm uit zet of gaat kraken.
Enige punt wat ik zie is dat je de goede klei moet kiezen die tijdens het drogen niet enorm uit zet of gaat kraken.
Vilt zat ik ook aan te denken inderdaad. Een goeie kleisoort bestaat vast wel, ik zal er eens wat research naar doen
Ik heb gisteren de Case Mate Barely There binnen gekregen en ik moet zeggen; ding zit perfect om de telefoon heen en voelt erg fijn aan. Het is kunststof maar het voelt enorm zacht aan alsof het stof is, lastig uit te leggen maar gewoon erg fijn. De bijgeleverde screenprotector volgt ook precies de omranding van het beeldscherm en is makkelijk aan te brengen (tot op zekere hoogte).
Ik krijg namelijk met geen mogelijkheid 1 hoek ‘vastgeplakt’. Ik kan wrijven wat ik wil, maar hij hecht zich niet aan het beelscherm. Dit terwijl het scherm gewoon helemaal stof en vetvrij is…
Kan het zijn dat deze hoek zich vanzelf nog gaat zetten na een tijdje of is dit gewoon en kwestie van weggooien en een nieuwe kopen? Ik heb verder totaal geen luchtbellen oid, dus ik stoor me hier enorm aan. Ervaringen hiermee zijn welkom!
Ik krijg namelijk met geen mogelijkheid 1 hoek ‘vastgeplakt’. Ik kan wrijven wat ik wil, maar hij hecht zich niet aan het beelscherm. Dit terwijl het scherm gewoon helemaal stof en vetvrij is…

Kan het zijn dat deze hoek zich vanzelf nog gaat zetten na een tijdje of is dit gewoon en kwestie van weggooien en een nieuwe kopen? Ik heb verder totaal geen luchtbellen oid, dus ik stoor me hier enorm aan. Ervaringen hiermee zijn welkom!
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."