Toon posts:

Download Systeem -

Pagina: 1
Acties:
  • 823 views

• FrankSpin
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 15:38
Geachte,

Situatie
Momenteel download ik met volle tevredenheid mijn muziek/video's via mijn MacBook. Ik gebruik hiervoor het bekende Sabnzbd, werkt allemaal prima! Waarom dan op zoek naar iets anders?

Tegenwoordig ben ik door studie/werk niet vaak meer thuis, ik neem mijn laptop overal mee naar toe. Toch wil ik graag wel een constante hebben in mijn download activiteiten. Daarom ben ik op zoek naar een systeem welke ik puur voor het downloaden kan gebruiken.

Gewenste kenmerken
- Energie zuinig
- Compact
- Instaat om .rar bestanden op redelijk tempo uit te pakken.
- Instaat om .rar bestanden op een redelijk tempo te repareren indien gewenste.
- Een snelle hardeschijf
- Gigabit Netwerk Verbinding

Opmerking
- Systeem hoeft dus geen grafische prestaties te leveren

Gewenste situatie
Vanaf mijn toekomstige Boxee Box Stream ik mijn film/muziekcollectie vanaf mijn huidige NAS (D-link 323). Vanaf mijn macbook wil ik de toekomstige "download pc" een opdracht geven om een film te downloaden. Lijkt mij mogelijk dat ik via mijn webbrowser de SABnzbd omgeving kan benaderen? Vervolgens plaatst de "download pc" de gedownloade film op de NAS.

Budget

- Maximaal budget is 400 euro voor het systeem.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Al eens gekeken in dit topic: Nieuwe Zuinige Server (discussie)

30" monitor te koop

• FrankSpin
Ik heb inderdaad het topic bekeken, voornamelijk de laatste 20 pagina's. Ik zie toch veel custom build systemen. Zijn er ook kant en klare oplossingen beschikbaar? Ben nou niet zo heel handig.

• Satch
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Als ik jouw was zou ik eens naar een NAS kijken. Ik weet dat bijvoorbeeld een Netgear Readynas Duo plugin mogelijkheden heeft voor torrents en nieuwsgroepen. Er zijn vast wel meer merken die ook deze functies hebben ingebouwd. :)

Of als je in de Apple hoek wilt bljven een 2dehands Mac Mini? Zijn ook vrij zuinig vanwege de laptop onderdelen. :)

[Voor 20% gewijzigd door Satch op 03-10-2010 18:25]

• Ulster Seedling
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 15:31

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Er zijn verschillende NAS-systemen beschikbaar met vanalles erin: webserver, mailserver, downloadserver, etc. Misschien is dat interessant (eventueel zelfs ter vervanging van je huidige NAS)?

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• Hazzz-E
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13:16
Heb je al eens gekeken naar de Dell Zino (HD)

• wagenveld
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Simpel idd, je NAS vervangen door 1tje waar je Sabnzbd op kan draaien, bijvoorbeeld een Synology:
http://www.mertymade.com/syno/

• jan99999
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 21:20
Je kan ook deze laten samenstellen in een pc winkel.
[BBG] Budget- / Basissysteem september 2010
Niet te langzaam en niet te snel, en je kunt hem jaren gebruiken zonder dat hij te langzaam word.

• FrankSpin
Ik beschik momenteel over een D-link 323, ik heb hier debian op geïnstalleerd. Maar ik merk dat SABnzbd moeite heeft om soepel te draaien. Het downloaden / uitpakken van een tv show gaat nog wel redelijk (ongeveer 1,5gb ). Maar bij grotere film bestanden raakt hij het spoor een beetje bijster.

De Dell Zino lijkt wel een leuke optie, maar ik heb eigenlijk niet de hdmi functionaliteit nodig + een "sterke" videokaart is ook een beetje overkill. Design is wel een pluspunt, maar eigenlijk niet relevant want hij komt toch ergens weggestopt te staan..

Bijvoorbeeld een pricewatch: Asrock ION 330Pro Zwart . Is deze machine instaat om snel bestanden uit te pakken / repareren? Of is dit platform enkel geschikt om video's af te spelen?

• Autowiel
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 17:35
FrankSpin schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:10:
Ik beschik momenteel over een D-link 323, ik heb hier debian op geïnstalleerd. Maar ik merk dat SABnzbd moeite heeft om soepel te draaien. Het downloaden / uitpakken van een tv show gaat nog wel redelijk (ongeveer 1,5gb ). Maar bij grotere film bestanden raakt hij het spoor een beetje bijster.

De Dell Zino lijkt wel een leuke optie, maar ik heb eigenlijk niet de hdmi functionaliteit nodig + een "sterke" videokaart is ook een beetje overkill. Design is wel een pluspunt, maar eigenlijk niet relevant want hij komt toch ergens weggestopt te staan..

Bijvoorbeeld een pricewatch: Asrock ION 330Pro Zwart . Is deze machine instaat om snel bestanden uit te pakken / repareren? Of is dit platform enkel geschikt om video's af te spelen?
Ik heb zelf een Atom D510 draaien met SABNzbd. De d510 is iets krachtiger als de ATom 330 die in dit systeem zit, maar hij heeft echt moeite met uitpakken en repareren. Dus ik raad je aan om iets krachtigers te nemen.

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Autowiel schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:20:
[...]

Ik heb zelf een Atom D510 draaien met SABNzbd. De d510 is iets krachtiger als de ATom 330 die in dit systeem zit, maar hij heeft echt moeite met uitpakken en repareren. Dus ik raad je aan om iets krachtigers te nemen.
de ts is meestal geeneens thuis gebreep ik, dus waarom niet ? dan duurt het iets langer

Iperf

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:46
Duurt echt ERG lang hoor. Als je daar 40Gb aan BluRay mee wil uitpakken ben je gewoon ERG lang bezig, als het al goed komt.

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• wagenveld
  • Niet online
Even een voorbeeldje dan van mijn DS409+, 15GB MKV:
Unpacked 1 files/folders in 9 mins 1 sec

• flashin
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 01-09 13:53
Is 9 minuten erg lang dan? Hangt allemaal van de soort compressie af...

Net of je dat ding de hele dag gebruikt.

• wagenveld
  • Niet online
Nee, dat was om te illustreren dat het juist niet lang duurt, ik heb er totaal geen last van. Tegelijk een HD film kijken, ook geen probleem. Nou heeft een DS409 1GHz en 512MB, aanzienlijk sneller dan de Dlink de TS heeft. Vandaar ook mijn advies om die te upgraderen.

• jan99999
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 21:20
FrankSpin schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:10:

Koop gewoon een normale cpu, deze zijn vele malen sneller, en voor de toekomst kun je deze langer gebruiken.
Asrock ION 330Pro is een zuinige dus nooit snel, dit spreekt mekaar tegen.

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jan99999 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:47:
[...]

Koop gewoon een normale cpu, deze zijn vele malen sneller, en voor de toekomst kun je deze langer gebruiken.
Asrock ION 330Pro is een zuinige dus nooit snel, dit spreekt mekaar tegen.
Daarom ben ik op zoek naar een systeem welke ik puur voor het downloaden kan gebruiken.
een normale cpu slurpt weer iets harder . het is puur een downloadbak

Iperf

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17:45

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica