Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo "lieve" medegebruikers van de e7,

ik heb via Betalabs een leuke batterij verslindende weerapp widget geïnstalleerd, maar werkt bij mij alleen op Wlan!?
En dus niet via 3G, natuurlijk de instellingen even doorgelopen en wat gezocht maar wie heeft dit ook meegemaakt en wel een oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 06:57 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-02-2023
Xmasjos schreef op maandag 02 april 2012 @ 00:16:
[...]

Ik ook, daarom postte ik het ook hier ;)

Die specs doen mij idd ook nog maar weinig, het gaat meer om wat het voor jou specifiek is.
Uit pure h*fterigheid heb ik maar een Nokia 701 besteld en hoop op een typefout O-)

Nee, ik heb de 701 besteld voor mijn dochter, ze wilde graag een c7 maar de 701 is een opgevoerde c7 :+

de reden voor haar keuze voor de c7?
welnu:
ze heeft altijd mijn oude telefoontjes gehad en die bleven het doen en kon ook alles, zei ze.
Haar vriendinnen hebben altijd gezeur met hun telefoontjes.
Het enige wat ze mist is wordfeud, maar ze is ook aardig thuis met mijn e7
alleen hoeft ze geen toetsenbord en de c7 vind ze gewoon mooi heeft ze me gezegd.
Niet te geloven "net 11", logisch doordacht antwoord en niet zomaar meegaan met een of andere hype.

[ Voor 33% gewijzigd door kittop op 06-04-2012 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
kittop schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 21:14:
[...]

Uit pure h*fterigheid heb ik maar een Nokia 701 besteld en hoop op een typefout O-)

Nee, ik heb de 701 besteld voor mijn dochter, ze wilde graag een c7 maar de 701 is een opgevoerde c7 :+

de reden voor haar keuze voor de c7?
welnu:
ze heeft altijd mijn oude telefoontjes gehad en die bleven het doen en kon ook alles, zei ze.
Haar vriendinnen hebben altijd gezeur met hun telefoontjes.
Het enige wat ze mist is wordfeud, maar ze is ook aardig thuis met mijn e7
alleen hoeft ze geen toetsenbord en de c7 vind ze gewoon mooi heeft ze me gezegd.
Niet te geloven "net 11", logisch doordacht antwoord en niet zomaar meegaan met een of andere hype.
Top, zulk soort kinderen! =) Maken mijn dag weer goed! =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:58

GS88

π raat

Xmasjos schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:18:
De opvolger van de E7:
http://www.allaboutsymbia...prises_with_new_E710_.php

Valt me iets op (specs):
- Integrated pencil sharpener

1 aprilgrap? Zou echt een goeie zijn! :p
Een opvolger met een betere camera zou niet slecht zijn.. jammer v.d. 1 april :p

Zijn er trouwens apps voor de E7 waar je kan zien hoeveel tekens je hebt wanneer je een sms verstuurd? Bij de update naar Nokia Belle is er geen teller :( Symbian Anna had dit nog wel.

[ Voor 5% gewijzigd door GS88 op 09-04-2012 16:35 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
GS88 schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:34:
[...]

Een opvolger met een betere camera zou niet slecht zijn.. jammer v.d. 1 april :p

Zijn er trouwens apps voor de E7 waar je kan zien hoeveel tekens je hebt wanneer je een sms verstuurd? Bij de update naar Nokia Belle is er geen teller :( Symbian Anna had dit nog wel.
De teller is idd weg bij het hardware-tobo. Als je het software-tobo gebruikt, is het wel weer te zien. Kwestie van af en toe inklappen. Vervelend, maar er schijnt aan te worden gewerkt (E6 had hetzelfde probleem, is opgelost).

Een kleine tip van Steve Litchfield (All About Symbian), welke ook nog eens echt werkt:
De E7 heeft geen mogelijkheid voor een macro-shot. Probeer het eens met een vergrootglas ervoor. Je moet wel zelf de goede afstanden zien te vinden, maar je kunt op die manier echt macro-shots maken! Vooral handig als je een vergrootglas in je zakmes hebt, zoals ik =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 07:13
Eventjes een vraagje. Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn E7. Ik merkte onlangs dat mijn batterij plots erg snel leeg was. En vandaag weer. Toen ik bij mijn verbindingsbeheer keek, zag ik dat mijn E7 de hele tijd vol aan het uploaden is. Nu heb ik al Datawatch geïnstalleerd maar het wordt er niet echt duidelijker op. Iets blijft aan het uploaden met meer dan 100kB per seconde. Weten jullie misschien wat ik het beste kan doen om er achter te komen wat hiervoor zorgt? Ik heb zelf het idee dat Mfe hiervoor zorgt maar met Datawatch blijft de teller voor alle geopende verbinding bijna net zo hard oplopen. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
sslojko schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:14:
Eventjes een vraagje. Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn E7. Ik merkte onlangs dat mijn batterij plots erg snel leeg was. En vandaag weer. Toen ik bij mijn verbindingsbeheer keek, zag ik dat mijn E7 de hele tijd vol aan het uploaden is. Nu heb ik al Datawatch geïnstalleerd maar het wordt er niet echt duidelijker op. Iets blijft aan het uploaden met meer dan 100kB per seconde. Weten jullie misschien wat ik het beste kan doen om er achter te komen wat hiervoor zorgt? Ik heb zelf het idee dat Mfe hiervoor zorgt maar met Datawatch blijft de teller voor alle geopende verbinding bijna net zo hard oplopen. Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Taakbeheer-applicatie installeren en dan alle apps 1 voor 1 afsluiten en kijken of de data dan stopt lijkt mij.

Nieuwe update: Microsoft apps 2.0. Hierbij zitten de volledige office-apps! Werkt super zie ik al!

[ Voor 5% gewijzigd door Xmasjos op 10-04-2012 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
Welke taakbeheer raad je aan? Na overigens nog eens goed te kijken naar Datawatch zag ik dat vooral het proces xmppservice samen met Emails door blijft pompen. Heb via google al van alles gevonden over xmppservice maar nog niet iets wat direct bij mij toepasbaar is, behalve een hard reset. Daar wil ik nog even mee wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
sslojko schreef op woensdag 11 april 2012 @ 07:34:
Welke taakbeheer raad je aan? Na overigens nog eens goed te kijken naar Datawatch zag ik dat vooral het proces xmppservice samen met Emails door blijft pompen. Heb via google al van alles gevonden over xmppservice maar nog niet iets wat direct bij mij toepasbaar is, behalve een hard reset. Daar wil ik nog even mee wachten.
Ik gebruik zelf AppStop, omdat die gratis is, maar die komt niet bij de diepe processen en sluit niet altijd alles even goed af. De goeden zijn helaas betaald en daar ga ik nog eventjes niet aan beginnen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
Xmasjos schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:50:
[...]

Ik gebruik zelf AppStop, omdat die gratis is, maar die komt niet bij de diepe processen en sluit niet altijd alles even goed af. De goeden zijn helaas betaald en daar ga ik nog eventjes niet aan beginnen ;-)
Bedankt voor je reactie.

Heb zelf inderdaad AppStop al geprobeerd. Werkt helaas niet, deze stopt overigens lang niet alle processen aangezien je Whatsapp niet eens af kunt sluiten met AppStop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
sslojko schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:57:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Heb zelf inderdaad AppStop al geprobeerd. Werkt helaas niet, deze stopt overigens lang niet alle processen aangezien je Whatsapp niet eens af kunt sluiten met AppStop.
Dat gaf ik dus ook al aan :p De goede apps hiervoor zijn helaas betaald. Kun je best uitproberen, sommigen ervan hebben ook een trial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
Na een stuk of 20 verschillende dingen te hebben uitgeprobeerd lijkt het nu eindelijk opgelost te zijn. Ook al gaf Datawatch aan dat mxppservice en de email proces voor de data connectie zorgende lijkt het erop dat de Store applicatie de boosdoener was. Heb uiteindelijk van alle ellende een nieuwere versie van Nokia Store vanuit Betalabs geïnstalleerd en nu doet de telefoon weer normaal. Hoop dat de data connectie nu weer normaal doet zodat mijn telefoon niet binnen 5 uur leeg getrokken wordt.

Edit:

Te vroeg gejuicht. Er bleef een verbinding open en de telefoon bleef iets aan het uploaden 8)7 . Heb de telefoon hersteld naar de fabrieksinstellingen en alle mail adressen opnieuw ingesteld (veel werk want dit zijn er 6 bij mij). Heb bij het instellen ervoor gekozen om Ovi mail niet te gebruiken en op de ouderwetse manier de mails binnen te halen. Misschien dat dit het probleem veroorzaakte. Tot nu lijkt het weer beter, maar hopen dat het zo blijft.

[ Voor 31% gewijzigd door sslojko op 13-04-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop de laatste weken tegen iets aan met mijn email.

Gebruik 1 privé pop en een zakelijke imap account, dit doe ik al 5 jaar en dit ging altijd prima, telefoon controleert de accounts om de 15 minuten.(standaard niet via Ovi mail)

Maar de laatste weken, kan ik alleen maar handmatig controleren en ondanks dat de instellingen goed staan is automatisch mail synchroniseren er niet meer bij.
Verder functioneert de telefoon prima, vind ik. _/-\o_

Telefoon al een paar keer een harde reset gegeven(ben redelijk volhardend;-), software opnieuw geïnstalleerd, zonder en met Microsoft apps geprobeerd met en zonder andere apps geprobeerd(dus schone telefoon, met opnieuw ingestelde accounts) en echt al dit alles bracht geen soelaas :( .

Nokia weet het antwoord ook niet en wil de telefoon graag hebben ter reparatie, maar dan ben ik mijn e7 weer 2 weken kwijt.

Heb in de store gezocht om een andere mailclient, maar als je email als zoekterm gebruikt, krijg je veel apps maar geen @clients. 8)7

Dus :-) iemand als eens tegen dit probleem aangelopen? en wie weet er nog een goede email client voor belle, hoeft niet gratis te zijn maar 20€ vind ik wel wat veel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2012 22:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 22:20:
Ik loop de laatste weken tegen iets aan met mijn email.

Gebruik 1 privé pop en een zakelijke imap account, dit doe ik al 5 jaar en dit ging altijd prima, telefoon controleert de accounts om de 15 minuten.(standaard niet via Ovi mail)

Maar de laatste weken, kan ik alleen maar handmatig controleren en ondanks dat de instellingen goed staan is automatisch mail synchroniseren er niet meer bij.
Verder functioneert de telefoon prima, vind ik. _/-\o_

Telefoon al een paar keer een harde reset gegeven(ben redelijk volhardend;-), software opnieuw geïnstalleerd, zonder en met Microsoft apps geprobeerd met en zonder andere apps geprobeerd(dus schone telefoon, met opnieuw ingestelde accounts) en echt al dit alles bracht geen soelaas :( .

Nokia weet het antwoord ook niet en wil de telefoon graag hebben ter reparatie, maar dan ben ik mijn e7 weer 2 weken kwijt.

Heb in de store gezocht om een andere mailclient, maar als je email als zoekterm gebruikt, krijg je veel apps maar geen @clients. 8)7

Dus :-) iemand als eens tegen dit probleem aangelopen? en wie weet er nog een goede email client voor belle, hoeft niet gratis te zijn maar 20€ vind ik wel wat veel.
Ik kan me nog ergens herinneren dat Profimail een goede applicatie was, maar dat was in de tijd van mijn N97. Ik weet zo niet of deze ook voor Belle beschikbaar is en of deze nog goed werkt.
In de standaard mailclient heb ik een pop en 2x imap staan, wat prima werkt voor bijna een jaar op deze telefoon. Hiervoor heb ik het ook 2 jaar zo volgehouden op mijn N97, wat ook prima ging (dat wel, sommige andere dingen niet =p). Af en toe ging er iets mis op de N97, maar na de mailaccounts verwijderd en opnieuw ingesteld te hebben werkte alles weer prima. Dit heb ik met de E7 nog niet gehad. Geen problemen met mail dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg via softwareupdate de melding dat ik micorsoft apps dien te downloaden, echter dit lukt met geen mogelijkheid! Telfoon hangt steeds vast en stopt er zelfs gewoon mee tijdens de installatie!! ook via OVI Suite hetzelfde resultaat...

En volgens mij is deze wel essentieel omdat ik in ene geen word en excel bestanden meer geopend krijg..

Iemand een idee?

en euh.. ben een leek, dus uitleg svp in Jip en Janneke, haha

Bleek dat ik Microsoft 1.0 er eerst van af moest gooien..
Pff dat zou toch ook automatisch mogen gebeuren, of iig een melding van krijgen alvorens de installatie te starten ipv tot 30 keer toe afbreken op het laatst....

Maar ja wat ik er mee moet?? Lync??

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2012 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:25:
Ik krijg via softwareupdate de melding dat ik micorsoft apps dien te downloaden, echter dit lukt met geen mogelijkheid! Telfoon hangt steeds vast en stopt er zelfs gewoon mee tijdens de installatie!! ook via OVI Suite hetzelfde resultaat...

En volgens mij is deze wel essentieel omdat ik in ene geen word en excel bestanden meer geopend krijg..

Iemand een idee?

en euh.. ben een leek, dus uitleg svp in Jip en Janneke, haha

Bleek dat ik Microsoft 1.0 er eerst van af moest gooien..
Pff dat zou toch ook automatisch mogen gebeuren, of iig een melding van krijgen alvorens de installatie te starten ipv tot 30 keer toe afbreken op het laatst....

Maar ja wat ik er mee moet?? Lync??
1.0 heb ik gewoon laten staan, maar Lync had ik al eerder verwijderd en alle apps stonden bij mij niet open, ook niet op de achtergrond. Quickoffice blijft geïnstalleerd, dus je kunt nog steeds bestanden via daar openen. Deze kun je alleen niet meer als standaard instellen.

De voordelen van Microsoft apps is dat je een fatsoenlijk word-programma hebt, evenals excel (met veel functies) en een powerpoint-viewer (weet niet of deze 720p weergeeft, hoop het zeker weten wel!). Daarbij ondersteuning voor cloud-office oid, wat ik toch niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Wat doet Lync eigenlijk,
Buiten dat hij als pop-up naar boven komt als ik de e7 opstart?

Lync en 1.0 staan er bij mij gewoon nog op ga ik vanuit want ik heb tot dusver nog niets weggehaald,
maar de download/update ging gewoon goed.

[ Voor 82% gewijzigd door kittop op 18-04-2012 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

kittop schreef op woensdag 18 april 2012 @ 07:47:
Wat doet Lync eigenlijk,
Buiten dat hij als pop-up naar boven komt als ik de e7 opstart?

Lync en 1.0 staan er bij mij gewoon nog op ga ik vanuit want ik heb tot dusver nog niets weggehaald,
maar de download/update ging gewoon goed.
Volgens mij is het een soort chatprogramma voor business users. Als je bedrijf het geïnstalleerd heeft.
Wat bij mij niet het geval is 8)7

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update van mijn @problemen;-)

Ik heb de mailaccounts verwijderd, vervolgens de nieuwste update van "Micrsoft apps" gedownload, nu start lync ook niet meer op als je dat niet wilt(was voor mij ook een ergernis) Dus ik zou wel updaten, al is het alleen maar daar om.

Mailaccounts opnieuw ingesteld en het wonder is geschied: er wordt weer automatisch mail opgehaald!....meestal...dus niet altijd.....wel een geluidssignaal bij nieuwe mail, volgende keer geen signaal...

Nu schoot mij een paar dagen geleden in gedachten dat ik een poosje terug tijdens het aansluiten via Usb een spanning- piekspanning waarschuwing heb gehad op de laptop als ook op de pc een paar dagen later.
Wellicht toch iets kapot wat de iets wat wazige gebeurtenissen kan verklaren.

Profimail is helaas geen optie, de laatste versie is van april vorig jaar certificaat is verlopen.(ondanks dat ik heb ingesteld dat alles mag worden geïnstalleerd)

Zo al met al en resumerend, denk ik toch maar dat ik mijn E7 ga opsturen en da moet ik mij redden met mijn Samsung huppeldepup Ace(zakelijke backup telefoon) en dat is echt een straf:-(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2012 23:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
Ik heb onlangs veel problemen gehad met een batterij die erg snel leegliep. Heb toen een hard reset gedaan. Hierna heb ik weer alle mail accounts ingesteld zonder Ovi mail. Nu zijn we weer ongeveer een weekje verder en ik kan zeggen dat mijn batterij duur verdubbeld is ten opzichte van eerst. Ik kan dus iedereen aanraden voor wie het nog niet wist: Geen Ovi mail gebruiken. Gewoon mails via de ouderwetse manier binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
@ Lukes.d
Succes in de strijd en ik hoop dat er wat uit komt.
Toch ben ik overtuigd dat je problemen opgelost moeten kunnen worden.
Ik ben eigenlijk best blij dat ikzelf een E75 als backup heb. _/-\o_

@ sslojko
Heb je misschien een receptuur van wat je gedaan heb? B)

@ afvalzak
Hoewel het onduidelijk is wat Lync precies is/doet, heb dat ook een beetje van begrepen zoals je het beschreef...
Eigenlijk bedoelde ik de storing of energie/procesor gebruik van Lync t.a.v. de e7.
Ik heb het dus duidelijk verkeerd geformuleerd. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]kittop schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 18:32:
@ Lukes.d
Succes in de strijd en ik hoop dat er wat uit komt.
Toch ben ik overtuigd dat je problemen opgelost moeten kunnen worden.
Ik ben eigenlijk best blij dat ikzelf een E75 als backup heb. _/-\o_

Wel ik heb je advies opgevolgd en op Marktplaats een frisse E7 opgespoord, eerst deze even na mijn hand zetten en dan de manco E7 naar Nokia. }:O
Nog even getjekt maar de usb is naar zen grootje, kan wel laden maar data werkt niet. Kan komen door al het stof wat ik verzamel als schilder, maar dan hadden ze maar rubber covertje moeten plaatsen op de usb ingang.

Wellicht dat dit zal leiden naar de oplossing, maar zo lang als hij weg is zal ik weinig last ondervinden _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Ongelooflijk maar dit moet ik even kwijt...

Gisteravond heb ik met ongeloof staan kijken naar een buurjongen die zijn Iphone van een tafeltje pakte en hem liet vallen.
De val was van 40cm hoogte op een PVC vloer...
Het glas was aan gruzelementen.
In eerste instantie geloofde ik hem niet en dacht dat het glas al stuk was, maar hij wist me te overtuigen.
zijn moeder boos: "Waarom zat er geen beschermhoesje om?"
hij: "ik was mijn beschermfolie aan het vernieuwen"
Dit is G*%(#*$%) echt absurd...
Een ding van 6 meijer en met een natte scheet aan gruzelementen.

"Ja, tuurlijk" zei zijn geagiteerde moeder" Als ik mijn Galaxy SII laat vallen is hij ook stuk"
Ik snap werkelijk de mensheid niet dat dit gepikt word... ongelooflijk.

Ik heb de afgelopen 15 jaar 3 Nokia's gesloopt.
2 stuks vanuit mijn borstzak in een emmer met sop en één onder een achterwiel van mijn busje.
Ik koop dus nu werkbroeken met een separaat zakje op de bovenbeen.

Ik ga nu echt een 2e e7 bestellen voordat ze niet meer beschikbaar zijn.
Want een alternatief zie voorlopig echt niet voor handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Laatst online: 21-07 14:25
Mijn E7 is ook al veel gevallen (ding is echt glad!), maar afgezien van wat lakschade werkt alles nog perfect, ook zijn er geen krasjes op mijn scherm (gorilla glas :) -- bouwkwaliteit van Nokia is echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
Je kunt ook voipen, maar dan heb je een internet oproepdienst nodig. Weet iemand een goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

kittop schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 07:09:
Gisteravond heb ik met ongeloof staan kijken naar een buurjongen die zijn Iphone van een tafeltje pakte en hem liet vallen. Het glas was aan gruzelementen.
Dit is geen nieuws denk ik? Ik hoor vrijwel maandelijks in me nabije omgeving dat mensen hun glas moeten vervangen ;-)
Ik heb de afgelopen 15 jaar 3 Nokia's gesloopt.
2 stuks vanuit mijn borstzak in een emmer met sop en één onder een achterwiel van mijn busje.
Ik koop dus nu werkbroeken met een separaat zakje op de bovenbeen.
Held _/-\o_
Ik ga nu echt een 2e e7 bestellen voordat ze niet meer beschikbaar zijn.
Want een alternatief zie voorlopig echt niet voor handen.
De mijne is uit me handen gevallen. Daarbij is het verbindingsstuk tussen scherm en toetsenbord kapot (dat kleine stomme stukje plastic)

kosten: 108 euro

Echt niet hea. Hij blijft maar mooi stuk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Zygivt schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 01:09:
[...]

Dit is geen nieuws denk ik? Ik hoor vrijwel maandelijks in me nabije omgeving dat mensen hun glas moeten vervangen ;-)

[...]

Held _/-\o_

[...]

De mijne is uit me handen gevallen. Daarbij is het verbindingsstuk tussen scherm en toetsenbord kapot (dat kleine stomme stukje plastic)

kosten: 108 euro

Dan maar ducttape =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

PaoloK schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:47:
Je kunt ook voipen, maar dan heb je een internet oproepdienst nodig. Weet iemand een goede?
Skype ? 8)7

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwakman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:42
PaoloK schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:47:
Bijvoorbeeld http://www.12voip.com, gratis naar vaste lijnen, 6 cent naar mobiel. Gemakkelijk te configureren via de voip settings app van nokia (http://www.developer.noki...ec/SIP_VoIP_Settings.html).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Zygivt schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 01:09:
[...]

Dan maar ducttape =p

[/quote]

Voor mij eigenlijk ook geen nieuws,,,
Ik zie verschillende bouwvakkers om me heen met een nieuwe Iphone...
drie maanden later lopen ze weer met hun oude Nokia omdat de Iphone aan gruzelementen is.
Maar ik heb me nooit gerealiseerd dat ze "zo" gevoelig waren.

kit, pur 10 seconden en 2 componistenlijm...

Echtwel...

[ Voor 123% gewijzigd door kittop op 03-05-2012 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
pkwakman schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:26:
[...]

Bijvoorbeeld http://www.12voip.com, gratis naar vaste lijnen, 6 cent naar mobiel. Gemakkelijk te configureren via de voip settings app van nokia (http://www.developer.noki...ec/SIP_VoIP_Settings.html).
Dank voor de tip. Maakt het nog uit dat ik met Belle werk?
Ik heb uit de reacties nu de indruk dat mijn xs4all voip mijn internet oproepdienst is. Begrijp ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
PaoloK schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:51:
Hoe kom ik erachter wanneer Wordfeud voor Belle uit is? Iemand enig idee?
Als je Engels goed is kun je Word Tiles downloaden. Ik leg vaak (correcte) woorden waar ik nog nooit van gehoord heb en Engelsen denk ik ook niet. Gewoon wat leggen en kijken of het een woord is.
Je kunt er niet mee chatten en het werkt niet met uitnodigingen. Als je Start new game doet wordt er gewoon een spel gestart met een willekeurige gebruiker en kun je gelijk een woord leggen. De tegenspeler kan er dan voor kiezen om met je verder te spelen of op 'Retire' te klikken om het spel te beëindigen.
Met je vrienden spelen kan niet als ze zelf geen Belle telefoon of N9 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwakman
PaoloK schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 07:20:
[...]

Dank voor de tip. Maakt het nog uit dat ik met Belle werk?
Ik heb uit de reacties nu de indruk dat mijn xs4all voip mijn internet oproepdienst is. Begrijp ik dat goed?
Dit werkt ook onder Belle. Ik ben geen abonnee bij xs4all, maar ik vermoed dat als je de instellingen overneemt van deze pagina: http://www.xs4all.nl/klant/helpdesk/bellen/algemeen.php in de voip settings applicatie het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Ik zou willen dat het met ducttape kon.

het gaat om dat zwarte verbindings "stokje" ter omvang van een lucifer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Zygivt schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 00:57:
[...]

[...]

Ik zou willen dat het met ducttape kon.

het gaat om dat zwarte verbindings "stokje" ter omvang van een lucifer :X
Het werkt wel met tweecomponentenlijm, als het alleen maar een breuk is. Secondelijm zou het misschien ook kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Verstevigen/spalken met een afgeknipte paperclip en de uiteinden omwikkelen met teflontape.
Dit hecht niet aan lijm, zodat je het weer kan verwijderen.
dit geheel in de secondenlijm of heel dunne componentenlijm.
Teflon verwijderen en een beetje lijm bijtippen waar je niet geraakt hebt.
Laat de lijm een paar uur goed uitharden en verwijder met een heel dun mesje het overschot aan lijm.

Vergeet niet de telefoon geheel af te plakken met schilderstape om lijmvlekken aan toestel te voorkomen.

het wordt pielen,,, maar met een beetje geduld zou het moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de laatste tijd lang bezig voordat de lader de batterij oplaad - als ik de E7 aansluit krijg ik standaard de boodschap "USB niet ondersteund". Ben vaak tot 5 minuten bezig voordat "het" een keer pakt. Het zijn de orginele spullen dus daar zou het niet aan moeten liggen.
Wie heeft een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Waar vind je overigens goede covers (leer 't liefst) voor de E7? Overal vind je hoesjes voor iPhones, Samsungs en noem maar op, maar voor de E7 ben ik ze nergens tegen gekomen. Ik was 1x bijna blij geworden, bleek het een plastic hoesje voor de N8 te zijn.. :F

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GS88 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 12:55:
Waar vind je overigens goede covers (leer 't liefst) voor de E7? Overal vind je hoesjes voor iPhones, Samsungs en noem maar op, maar voor de E7 ben ik ze nergens tegen gekomen. Ik was 1x bijna blij geworden, bleek het een plastic hoesje voor de N8 te zijn.. :F
ik gebruik de CP-501 (leer) , daardoor lijkt de E7 een beetje op een ouderwetse Leica camera maar het beschermt uitstekend. Via de Nokia store gekocht.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
Ik heb de onlangse Quality Improvement installatie geïnstalleerd. Deze fixte toen de bug dat wanneer je binnen een applicatie de notificatiebalk omlaag trekt, dat dan de applicatie gesloten wordt. Maar ik merkte dat mijn batterij erg snel leeg was na de update. Dus deze er weer afgegooid en jawel, de batterij gaat zeker een halve dag langer mee. Overigens na het eraf gooien van de quality improvement is de bug van de notificatiebalk nog steeds niet terug gekomen. Iemand dit ook zo ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Nee,,, eerder andersom.
mijn screen haperde af en toe, en dat is nu over.
De batterij heeft een aanzienlijker langere standtijd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
@ GS88 - op DX.com zijn er hoesjes te koop, maar bij mij waren ze meestal al binnen een week kapot (hard siliconen). Gelukkig waren ze wel goedkoop, maar toch ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Xmasjos schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 11:58:
Het werkt wel met tweecomponentenlijm, als het alleen maar een breuk is. Secondelijm zou het misschien ook kunnen doen.
kittop schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 13:21:
Verstevigen/spalken met een afgeknipte paperclip en de uiteinden omwikkelen met teflontape.
Dit hecht niet aan lijm, zodat je het weer kan verwijderen.
dit geheel in de secondenlijm of heel dunne componentenlijm.
Teflon verwijderen en een beetje lijm bijtippen waar je niet geraakt hebt.
Laat de lijm een paar uur goed uitharden en verwijder met een heel dun mesje het overschot aan lijm.

Vergeet niet de telefoon geheel af te plakken met schilderstape om lijmvlekken aan toestel te voorkomen.

het wordt pielen,,, maar met een beetje geduld zou het moeten lukken.
Aardig wat macgyver's hier 8)7
Als ik tijd heb ga ik een gokje wagen zoals vermeld
Spalke zie ik btw niet echt als geslaagde optie. Volgens mij is dit gewoon geen optie. liever op de gok het toetsenbord / backcover van het scherm losschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Zygivt schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:26:
[...]

[...]

Aardig wat macgyver's hier 8)7
Als ik tijd heb ga ik een gokje wagen zoals vermeld
Spalke zie ik btw niet echt als geslaagde optie. Volgens mij is dit gewoon geen optie. liever op de gok het toetsenbord / backcover van het scherm losschroeven.
Dan zou ik wel eerst even nog een demontage-filmpje zoeken van de E7. Gewoon ff google of youtube, staat wel ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Ik heb wel lastigere dingen verlijmd, maar sommige materialen (kunststoffen) laten zich niet verlijmen.
Het succes van verlijmen valt of staat meestal met de voorbehandeling.

Ik lees wel vaker vage afkortingen, termen en kretologie op een technisch forum,,,
maar wat is een macgyver?

ow... laat maar, ik las al wat op google...
Thnx f. cmplmnts. :')

[ Voor 10% gewijzigd door kittop op 08-05-2012 06:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even in het MacGyver genre te blijven,

gebruik in mijn auto een telefoonhouder van Clingo, een soort plakkerig spul waar je telefoon heerlijk op blijft zitten.
Poos geleden trok ik de e7 van de houder blijft het glaasje van de cameralens achter op de houder.... 8)7

Ik naar Nokiacare om dat glaasje weer terug te laten plaatsen, kregen ze niet voor elkaar doordat hun(dunste) dubbelzijdige tape wat ze hier voor gebruiken te dik was en het glaasje uit ging steken. Zou ik een nieuwe behuizing krijgen......doe ff normaal _/-\o_

Heb dus zelf het glaasje weer vastgekit met zwarte beglazingskit op basis van een MS polymeer.

Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Iemand die mij kan helpen met het artikelnummer/naam van de achterkant van het scherm?
Zit erover na te denken deze zelf te gaan vervangen, maar ik kan het onderdeel nergens vinden.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zygivt schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:08:
Iemand die mij kan helpen met het artikelnummer/naam van de achterkant van het scherm?
Zit erover na te denken deze zelf te gaan vervangen, maar ik kan het onderdeel nergens vinden.

bvd
http://www.replacebase.co...ack---original-1398-p.asp

Kun je hier iets mee?

Edit out of stock: pardon :z

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 23:04:
Om even in het MacGyver genre te blijven,

gebruik in mijn auto een telefoonhouder van Clingo, een soort plakkerig spul waar je telefoon heerlijk op blijft zitten.
Poos geleden trok ik de e7 van de houder blijft het glaasje van de cameralens achter op de houder.... 8)7

Ik naar Nokiacare om dat glaasje weer terug te laten plaatsen, kregen ze niet voor elkaar doordat hun(dunste) dubbelzijdige tape wat ze hier voor gebruiken te dik was en het glaasje uit ging steken. Zou ik een nieuwe behuizing krijgen......doe ff normaal _/-\o_

Heb dus zelf het glaasje weer vastgekit met zwarte beglazingskit op basis van een MS polymeer.

Werkt perfect!
Een polymeer en een polyurethaan is in combinatie met UV en vocht niet duurzaam
Maar een Nokia icm met vocht is ook niet duurzaam.
Zelf zou ik voor een neutrale silicone gegaan zijn, maar een polymeer is ook een goede keuze.
Leuk te weer lezen dat een polymeer als beglazingskit verkocht wordt.
Hoogstwaarschijnlijk Nederlands fabricaat...
Dan weet je ook gelijk hoe duurzaam in Nederland gebouwd wordt... _/-\o_ :X

maar je e7 is nu Clingo-proof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm Buienradar verdwenen uit de store.....:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
ook bij buienradar zelf werkt de link niet,
en ook bij sharewire.net is versie 1,15 verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kittop schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 23:50:
ook bij buienradar zelf werkt de link niet,
en ook bij sharewire.net is versie 1,15 verdwenen.
bij mij werkt de app normaal, even een updatje installeren en presto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 09:07:
[...]

bij mij werkt de app normaal, even een updatje installeren en presto.
Buienradar is verdwenen bij Nokia Apps...
http://store.ovi.com/search?q=buienradar
Niet zomaar uit de toestellen...

Doe anders even een link als wij verkeerd zoeken...
b.v.b. dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals Kittop ook al aangeeft graag een link, want ondanks dat de widget niet helemaal lekker in zijn frame past heb ik de app veel gebruikt.

Dat de ondersteuning stopt voor Symbian zat er aan te komen.....maar om dan gelijk je bestaande apps uit de store te verwijderen.
Neem Whatsapp, daar heb ik geloof ik al wel 10updates van gehad, dus echt dood is het platform ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 15:45
Ik heb ze eind verleden jaar een keer gemaild om ze te wijzen op een bug in het programma. De mijne geeft steeds de melding dat er een update available is maar vervolgens haalt ie die niet binnen.
Kreeg als antwoord dat ze er nog naar zouden kijken maar dat doorontwikkeling er niet meer in zat voor Symbian.

Als iemand van jullie het programma zoekt dan heb ik hem nog eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Ik heb buienradar nog wel redelijk storingsvrij op mijn e7 zitten, maar ik zou het ook graag op de 701 willen hebben.
Hoe je dat kan overzetten of hoe je het programma veilig kan stellen heb ik geen idee.
zijn daarover suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notaname schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 21:14:
Ik heb ze eind verleden jaar een keer gemaild om ze te wijzen op een bug in het programma. De mijne geeft steeds de melding dat er een update available is maar vervolgens haalt ie die niet binnen.
Kreeg als antwoord dat ze er nog naar zouden kijken maar dat doorontwikkeling er niet meer in zat voor Symbian.

Als iemand van jullie het programma zoekt dan heb ik hem nog eventueel.
Ik wil het buienradar tooltje graag weer hebben, ik stuur u een PM.
Ik ga er namelijk niet van uit dat er weer een nieuwe versie uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Buienradar verdwijntruc update*

Volgens Ronald van Buienradar.nl:

Volgens ons zou hij gewoon nog in de store moeten staan. We gaan het verder uitzoeken.

groet,

Ronald

Dus conclusie? Nokia heeft de app uit de store gehaald?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:18:
*Buienradar verdwijntruc update*

Volgens Ronald van Buienradar.nl:

Volgens ons zou hij gewoon nog in de store moeten staan. We gaan het verder uitzoeken.

groet,

Ronald

Dus conclusie? Nokia heeft de app uit de store gehaald?!
Bij Nokia apps staat hij nog als favoriete app...
Of er zit er ergens een waanzinnig te pitten,,,
of waanzinnig te saboteren.

Het is potdorie de beste app die er is.
- duidelijk
- overzichtelijk
- en snel
Zelf bezoek ik deze buienradar app voor:
- files
- weerberichten op langere termijn
- en de radar zelf natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Jemig.. van de een op de andere dag heb ik opeens problemen met de batterij. :? Normaal ging die nooit zo snel leeg. Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt? :(

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Ja, een foutje met de navigatie die open bleef staan.
Een harde reset (10 seconden de aan/uit knop ingedrukt houden) en het was geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GS88 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 21:28:
Jemig.. van de een op de andere dag heb ik opeens problemen met de batterij. :? Normaal ging die nooit zo snel leeg. Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt? :(
Net voordat ik de E7 wegbracht, trok hij/zij¿ de accu in 3 uur tot de laatste druppel leeg.....bleek dat er continu data werd gepompt (80mb in +- 3uur vooral mailboxen die niet wilden) Toen werd het echt onhoudbaar en is de E7 op vakantie geweest naar Dynafix en vanuit daar door naar een externe partij.....
Heb nu wat ik kan zien een nieuwe usb/laad/data aansluiting en probleem is opgelost.
Heb helaas niet op papier gekregen wat er verder gedaan is aan het toestel, vind ik wel wat raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welja heb ik weer ik kan geen pdf bestanden meer bekijken of openen omdat er geen geschikte viewer aanwezig is.

Nu zat die adobe pdf LE viewer in Quickoffice pakket, maar die is vervangen door de MS apps.

Zie ik nu wat over het hoofd¿ Tot voor kort nooit een probleem met het bekijken van pdf bestanden.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:33:
Welja heb ik weer ik kan geen pdf bestanden meer bekijken of openen omdat er geen geschikte viewer aanwezig is.

Nu zat die adobe pdf LE viewer in Quickoffice pakket, maar die is vervangen door de MS apps.

Zie ik nu wat over het hoofd¿ Tot voor kort nooit een probleem met het bekijken van pdf bestanden.

Iemand een idee?
Quickoffice staat er bij mij nog steeds op... Adobe Reader LE staat erop als losse app, niet bij QuickOffice. Mijn tel opent pdf's gewoon nog met dat programma, geen probleem. Ik heb de MS apps ook geinstalleerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeps inderdaad terug naar fabrieksinstellingen en Quickoffice is er weer inclusief Adobe reader LE.
Heb deze E7 van Marktplaats af geplukt en ik denk dat de vorige eigenaar door de MS updates heeft gedacht dat Quickoffice wel verwijderend kon worden wat dan opzich niet z'n hele rare gedachte is omdat Quickoffice weinig toevoegt t.o.v. Office mobiel pakket.(behalve dus de Adobe reader;-)

Maar ik zal Quickoffice eens verwijderen op de back-up E7 eens kijken of de Adobe reader wel blijft staan, aangezien wat Xmasjos ook al aanhaalt dat het een aparte App lijkt te zijn.(trial & error)

Edit: Quickoffice verwijderd en Adobe reader blijft staan, uitstekend!

Maar het werkt weer! kan nu weer de opdrachtbevestigingen controleren van de leveranciers, bij isolerende beglazing moet dit zo snel mogelijk i.v.m. maat voeringen op juistheid controleren.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste medegebruikers van dit forum en Nokia E7,

ik als tevreden gebruiker van mijn Nokia E7 voorzien van 'Belle' ben eigenlijk wel nieuwsgierig na het gebruik van app's bij jullie en dan die waar je het meest tevreden/of het meest gebruikt.

Loop wel eens te kijken in de Ovi Nokia store maar er is heel veel rommel of de reviews zijn vaak absoluut niet nuttig.

1* Nokia Maps- uitstekende navigatie voor noppes.

2* Nos teletekst- Snel en handig.

3* Opera minibrowser- Gebruiksvriendelijke vlotte browser, al loopt de tekst op Tweakers.net wel eens door elkaar.

4* Sugarsync alternatief voor Dropbox met meer mogelijkheden, zakelijk erg handig omdat ik bij de klant nog even in de offerte of factuur kan kijken wat er alweer was afgesproken/gefactureerd.(dit tegenwoordig uitstekend ondersteund door MS mobile office appjes.

5* Whatsapp, dit vergt even wat uitleg;-) Maar ook dit is prive en zakelijk een fijn tooltje (zakelijk alleen voor 'hoe laat en waar') (verbaas me trouwens over de hoeveelheid updates van Whatsapp, heb nu 2.6.95)

En verder gebruik ik nog het weer appje van Betalabs en een aantal heel af en toe.

Ook had ik graag Buienradar meegenomen in de lijst maarja:-) die is verbannen of......wacht nog op reactie van Nokia en buienradar.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2012 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 11:12

hilgo

Clear your mind of can't.

Ik gebruik naast het meeste wat hierboven al genoemd werd de volgende apps regelmatig:

Battery monitor 3 om batterij gebruik bij te houden,
Nu.nl voor het nieuws,
Datawatch om het dataverbruik bij te houden,
Mijn tv gids om te zien wat er op tv is,
Panorama om panorama foto's mee te maken,
Word tiles (wordfeud kloon),
Gravity om twitter & facebook bij te houden (was best duur maar elke cent waard).

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Zakelijk denk ik dat volgende zaken niet mogen ontbreken:

AppStop voor af en toe te kijken of bepaalde apps in de achtergrond niet dienen afgesloten te worden, die door de standaard taskmanager niet getoond worden.
CuteBox voor Dropbox toegang.
CuteTube voor Youtube.
Situations van Nokia Betalabs is echt overvangbaar om automatisch van profiel te veranderen naargelang ik in vergadering ben of in de wagen zit bijvoorbeeld.
Automodus voor in de wagen, start automatisch op via Situations.
SPB Wallet voor beveiligd paswoorden beheer.
Xplore als uitgebreide filebrowser.
ComingNextA en B voor gedetailleerde agendawidgets op het thuisscherm.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Ik gebruik op mijn N8 én E7 de onderstaande applicaties het meest:
  1. Extra Buttons (Open toepassingen/Batterijbesparing - hiermee geen battery monitor meer nodig. Ik wil alleen weten hoe vol mijn batterij nog is en dat doet het icoontje in de menubalk prima)
  2. Spotify (helaas zonder link naar LastFM)
  3. Mobbler (icm music player van mijn telefoon=>scrobbelen naar LastFM)
  4. Gravity (beste Twitter/Facebook app met de meest behulpzame en vriendelijke developer. Ik heb inmiddels een Beta van de volgende versie geïnstalleerd. Het is een hele uitgebreide app die diverse social accounts kan benaderen, maar ik gebruik het alleen voor Twitter, want verder heb ik geen social media accounts)
  5. Clock Sync = af en toe klok syncen. (handig als je met OV reist)
  6. Kik Messenger (chatten met neefjes/nichtjes met iPod)
  7. Youtube Downloader
  8. GoogaSync (syncen meerdere Google agenda's)
  9. NetQin Mobile Security (Virusscanner, netwerkmanager, task manager.)
Ik heb ook een tijdje WordTiles gebruikt, maar ik ben er inmiddels wel weer op uitgekeken. Voor WordFeud fans met kennis van de Engelse taal is het echter wel een aanrader op Symbian.

Verder heb ik via appme homescreen icoontjes gemaakt voor de volgende mobiele sites:
- NS Reisplanner
- ANWB verkeer
- 9292 Reisinformatie

Meest gebruikte 'out-of-the-box' apps: Web, Muziekspeler, Agenda, Camera.

[ Voor 3% gewijzigd door joi-c op 29-05-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Liebaart schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:35:
ComingNextA en B voor gedetailleerde agendawidgets op het thuisscherm.
Ik heb mijn telefoon gehackt (methode 2) en heb vervolgens een big calendar widget geïnstalleerd. Deze laat 3 afspraken zien, maar je kunt scrollen om de afspraken van de hele dag te zien. Verder kun je dagen vooruit scrollen met de pijltjestoetsen. Echt een aanrader. Hopelijk zit deze standaard in FP1 of FP2.
Afbeeldingslocatie: http://mediacdn.disqus.com/uploads/mediaembed/images/273/8738/original.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Werken die hacks ook op de e7 dan? Dacht dat het alleen ondersteund werd door n8?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Hmmm....ik dacht dat ik het op de E7 ook had gedaan. Zal ik even moeten nakijken vanavond. Ik heb mijn E7 nu even niet in gebruik. Ik heb mijn andere sim (van mijn duo sim) laten bijknippen naar micro sim om te kunnen gebruiken in een Lumia 710 en een N9. Ik laat het nog wel even weten.

Edit:
Dit is overigens dus niet flashen met een custom rom, maar hacken zodat ik unsigned apps/widgets kan installeren.

[ Voor 19% gewijzigd door joi-c op 29-05-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Kan je inderdaad ook op een E7 of een C7 doen.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 20:47
Is er al een mogelijke opvolger voor de E7 gespot? Na anderhalf jaar wordt er meestal toch wel een opvolger aangekondigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Als de camera van mijn E7 niet scherpstelt, moet ik daarvoor naar de instellingen of naar het servicepunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
PaoloK schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:08:
Als de camera van mijn E7 niet scherpstelt, moet ik daarvoor naar de instellingen of naar het servicepunt?
De E7 heeft geen autofocus en stelt dus nooit scherp, maar maakt gewoon altijd de foto (foto's van dichtbij zijn daarom nooit scherp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
ikJaap schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:17:
[...]

De E7 heeft geen autofocus en stelt dus nooit scherp, maar maakt gewoon altijd de foto (foto's van dichtbij zijn daarom nooit scherp).
Dat is dan een tegenvaller. Wist ik niet. Zou je wel verwachten bij dit toestel. Lastig bij het vastleggen van tekstjes die je onderweg tegenkomt, in een restaurant bijv.

[ Voor 9% gewijzigd door PaoloK op 01-06-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een tijdje WordTiles gebruikt, maar ik ben er inmiddels wel weer op uitgekeken. Voor WordFeud fans met kennis van de Engelse taal is het echter wel een aanrader op Symbian.
Komt vanaf deze week uiterlijk volgende week, wel een Nederlandse versie van Wordtiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
PaoloK schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:03:
[...]

Dat is dan een tegenvaller. Wist ik niet. Zou je wel verwachten bij dit toestel. Lastig bij het vastleggen van tekstjes die je onderweg tegenkomt, in een restaurant bijv.
Volgens mij is het scherp vanaf een afstand van 50cm. Dan zijn teksten best nog goed te lezen, dus dat zou geen groot probleem moeten zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joi-c schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:19:
[...]

Ik heb mijn telefoon gehackt (methode 2) en heb vervolgens een big calendar widget geïnstalleerd. Deze laat 3 afspraken zien, maar je kunt scrollen om de afspraken van de hele dag te zien. Verder kun je dagen vooruit scrollen met de pijltjestoetsen. Echt een aanrader. Hopelijk zit deze standaard in FP1 of FP2.
[afbeelding]
Hacken?? klinkt als iets wat ik mijn telefoon niet wil aandoen.
Wat moet ikhier precies onder verstaan, en wat zijn de risico's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Hacula schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:14:
Is er al een mogelijke opvolger voor de E7 gespot? Na anderhalf jaar wordt er meestal toch wel een opvolger aangekondigd
Yup... Vrijwel hetzelfde maar dan met de volgende verbeteringen 8) :
- De camera van de N8 incl. de Xenon-flitser ervan met auto-focus.
- Langere accuduur met een accu van 2400 mAh en verwisselbare accu.
- Schermresolutie: 1280x720p
- De rest van het uiterlijk en de behuizing is hetzelfde. (Stevig en mooi) op de volumeregeling na, ipv. een schuifdingetje gewoon twee knopjes voor + en -.
- 1 GB Werkgeheugen.
- Dualcore processor van Snapdragon (net als die van de Sony Xperia P of de HTC One S)
- Uitbreidbaar geheugen met micro-sd.
:9~

.
..
...
..
.

zo zie ik het tenminste gebeuren mocht er een opvolger komen... wat jammer genoeg niet echt waarschijnlijk is.

[ Voor 19% gewijzigd door GS88 op 01-06-2012 14:54 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Helaas idd geen tekenen, die op een opvolger wijzen en ook HTC, dat in het verleden ook meerdere telefoons met een goed qwerty toetsenbord heeft geproduceerd, heeft aangegeven, voorlopig geen plannen in die richting te hebben.
Aangezien mijn man voor zijn werk een dergelijk "werkpaard" nodig heeft en dus niets heeft aan de "speledingetjes" die nu allemaal op de markt komen (die gebruikt hij dan wel privé :)), hebben we, als reserve, nog maar een tweede E7-00 gekocht in de opruiming van demo-exemplaren bij CoolBlue: nieuwstaat, compleet in doos, met bon en garantie, voor 198 euro, goedkoper dan hier in V&A ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
GS88 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:35:
[...]
Yup... Vrijwel hetzelfde maar dan met de volgende verbeteringen 8) :
- De camera van de N8 incl. de Xenon-flitser ervan met auto-focus.
- Langere accuduur met een accu van 2400 mAh en verwisselbare accu.
- Schermresolutie: 1280x720p
- De rest van het uiterlijk en de behuizing is hetzelfde. (Stevig en mooi) op de volumeregeling na, ipv. een schuifdingetje gewoon twee knopjes voor + en -.
- 1 GB Werkgeheugen.
- Dualcore processor van Snapdragon (net als die van de Sony Xperia P of de HTC One S)
- Uitbreidbaar geheugen met micro-sd.
:9~

Leuk was die 1 april grap,,, maar eigenlijk ook best wel zuur...
Ik zie voorlopig ook niet echt een qwerty werkpaard komen bij Nokia vandaan.
mijn dochter heeft sinds kort een 701 (opgevoerde c7)
500mb ipv 250 en 1Ghz tov 500Mhz merk je toch wel degelijk.
net iets minder haperingetjes.

Als er binnenkort nog niet echt opbeurend nieuws komt,,,
ga ik toch nog een E7 erbij regelen.
want dat gefriemel met dat touchscreen is het gewoon niet.

[ Voor 6% gewijzigd door kittop op 01-06-2012 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:53:
[...]
Hacken?? klinkt als iets wat ik mijn telefoon niet wil aandoen.
Wat moet ikhier precies onder verstaan, en wat zijn de risico's?
Het maakt het mogelijk om buiten de Nokia store om unsigned apps/widgets te installeren op je telefoon (zoals ik de kleinere muziek widget en de uitgebreidere agenda widget heb geïnstalleerd). Het is niet zo ingrijpend als flashen met een custom rom. Ik weet eerlijk gezegd niet wat de risico's zijn. Ik heb het er maar gewoon op gewaagd. Op zich is de beschrijving goed te doen.

Mijn advies: doe het alleen als er iets is wat je echt op je telefoon wilt hebben wat je niet via de officiële weg erop kunt zetten. Ik wilde graag de applicatienamen weg onder de app icoontjes op mijn homescreen, omdat ik zelf gemaakte teksticoontjes willde gebruiken. Verder wilde ik graag een doorzichtige Profile widget en een kleinere muziek widget. Ik wil nl. zo weinig mogelijk homescreens gebruiken. Als bonus heb ik toen ook maar de calendar widget meegepikt.

Mocht iemand het gaan proberen:
Je moet met de applicatie X-plore (die onderdeel uitmaakt van de handleiding) een bestandje verplaatsen naar een bepaalde map op de C-schijf van je telefoon. Dit is echt priegelwerk, dus het is ten zeerste aan te raden om een USB-muis aan te sluiten op je telefoon en het daarmee te doen ipv via het touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

kittop schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:20:
[...]
Ik zie voorlopig ook niet echt een qwerty werkpaard komen bij Nokia vandaan.
mijn dochter heeft sinds kort een 701 (opgevoerde c7)
500mb ipv 250 en 1Ghz tov 500Mhz merk je toch wel degelijk.
net iets minder haperingetjes.

Als er binnenkort nog niet echt opbeurend nieuws komt,,,
ga ik toch nog een E7 erbij regelen.
want dat gefriemel met dat touchscreen is het gewoon niet.
Helaas ja. Ik had graag een opvolger van de E7 gezien, en anders had ik wel graag gezien dat die N950 alsnog uitkwam.

In tegenstelling tot veel andere fabrikanten durft (durfde?) Nokia gewoon nog degelijke apparaten uit te brengen, die tegen een stootje kunnen etc.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
Ik zou niet weten welke GSM mijn E7 zou kunnen vervangen, dat keyboard is gewoon zo verschrikkelijk handig! En dat Blackberry/E71 model is niet echt voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook tevreden over de E7, behalve over een ding echt niet en dat is de BATTERIJ...

Moet gewoon elke dag extra bijladen, en dan doe ik NIKS geks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:33:
Ik ook tevreden over de E7, behalve over een ding echt niet en dat is de BATTERIJ...

Ja, dat vind ik ook een groot nadeel. Het scheelt enorm als je de Energiespaarstand aanzet (even kort op de aan/uit-knop drukken en daar selecteren), heb je echter wel dat de telefoon niet trilt en ook geen 3G-verbinding voor internet maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:33:

Ik gebruik op mijn 2 E7's geen batterymonitor of powersave tools.
Bel ongeveer een klein halfuur/dag.
3 mailboxen p/15min (geen bijlagen alleen headers)
Loop regelmatig te Whatsappen en in de vrije tijd veelvuldig te surfen/teletekst.
+-1uur per dag totaal.
Weerwidget van Betalabs en Internet tracker 6.0(achtergrond) zijn altijd actief.

Dan heb ik om 23:00uur nog 1/4 capaciteit over.
Dit consumptiegedrag geldt voor alle twee de toestellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Volgens mij heet het gewoon unsignen van je tel. In principe verloopt je garantie ermee, maar het valt vele ncp's niet eens op. Verder is het niks bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:35:
[...]

Ik gebruik op mijn 2 E7's geen batterymonitor of powersave tools.
Bel ongeveer een klein halfuur/dag.
3 mailboxen p/15min (geen bijlagen alleen headers)
Loop regelmatig te Whatsappen en in de vrije tijd veelvuldig te surfen/teletekst.
+-1uur per dag totaal.
Weerwidget van Betalabs en Internet tracker 6.0(achtergrond) zijn altijd actief.

Dan heb ik om 23:00uur nog 1/4 capaciteit over.
Dit consumptiegedrag geldt voor alle twee de toestellen.
Waarom zet je hem niet in de energie spaarstand?
Bij Whats app heb je helemaal geen snelheid nodig dus 3g is niet noodzakelijk lijkt me.
De Nokia batterij widget vind ik persoonlijk een hele mooie tool,
je kan heel goed zien wat voor energie de e7 nodig heeft voor bepaalde applicaties.
Als je gaat surfen kan je heel simpel even de energie spaarstand uitschakelen.

De Nokia 701 (opgevoerde C7) van mijn dochter is echt zuinig met energie.
Vanmorgen vroeg stond hij nog op 63% accuvermogen terwijl de 701 gisterochtend van de lader kwam.
Nu (20:00 uur) staat hij nog op 54%.
Het ding staat eigenlijk altijd in de spaarstand.
Persoonlijk ken ik geen een 3,5" touchscreen met een 1 Gig processor die deze prestaties haalt.

Ook mijn e7 kan daar echt niet tegenop, want ik denk dat de exchange op de e7 ook wel wat extra verbruikt,
maar ruim een dag gaat op z'n sloffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf
  • Laatst online: 21:56

duarf

-Kuffy-

Blijkbaar heeft mijn e7 ineens beslist om te stoppen met werken,
ik probeer hem op te laden maar heb de indruk dat hij niet begint.

Ik herriner mij dat als de batterij begint te laden, het lichtje naast de ingang ononderbroken blijft branden, maar nu flikkert het op een traag tempo.

Kan iemand dit even testen op zijn e7? (of het lampje aanblijft of flikkert)
Is de e7 te resetten zonder op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 11:43
Bij mij brandt het lampje continu tijdens het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwakman
duarf schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:47:

Ik herriner mij dat als de batterij begint te laden, het lichtje naast de ingang ononderbroken blijft branden, maar nu flikkert het op een traag tempo.

Dit probleem heb ik ook gehad, ben bang dat het een trip naar het Nokia Care point betekent ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
duarf schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:47:

Probeer de usb-poort eens goed schoon te maken, dat deed het probleem bij mij weggaan =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Mijn E7 is de laatste tijd binnen de kortste keren leeg, waar ik eerst zo'n 32 uur op z'n minst deed op een volle lading en intensief gebruik, is die nu leeg binnen 3 uur zonder dat ik 'em ook maar aanraak. :(

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 11:12

hilgo

Clear your mind of can't.

GS88 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:02:
Mijn E7 is de laatste tijd binnen de kortste keren leeg, waar ik eerst zo'n 32 uur op z'n minst deed op een volle lading en intensief gebruik, is die nu leeg binnen 3 uur zonder dat ik 'em ook maar aanraak. :(
Een vriend van me heeft een soort gelijk verhaal gehad met zijn E7 en daar bleek op de achtergrond een proces te blijven hangen wat probeerde van youtube een filmpje te downloaden. Een harde reset heeft het toen verholpen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xmasjos schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:58:
[...]

Probeer de usb-poort eens goed schoon te maken, dat deed het probleem bij mij weggaan =)
Hoe maak jij de usb poort schoon?(aangezien deze nogal redelijk klein is)
Heb wel het idee dat veel problemen voortkomen uit een vervuilde usb poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meldde een tijdje geleden al dat ik problemen had met het aansluiten van oplader/USB kabel. Een week geleden lukte het opladen helemaal niet meer dus is de E7 naar een service punt. Ook daar speelt wellicht de vervuiling in de usb port een rol. Het was slimmer geweest die ook van een kapje te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:00:
[...]

Hoe maak jij de usb poort schoon?(aangezien deze nogal redelijk klein is)
Heb wel het idee dat veel problemen voortkomen uit een vervuilde usb poort.
Ik pak vaak een smal mesje en een paperclip oid, veel blazen helpt ook wel. Papier kan ook werken, keer dubbelvouwen oid.
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste