Na update Anna geen Ovi winkel meer.. Verder is alles prima gegaan. Maar zo wel een achteruitgang
Dank jullie wel. Ga het morgen gelijk proberen. Is het ook mogelijk via de Mac te doen? Want doe het nu via de laptop van mijn vrouw. Maar Windows en ik, is niet de juiste combi haha.
Na 10 jaar geëtter met microsoft, word ik eindelijk begrepen.
Norton heb ik er uitgejoept nadat microsoft en norton een oorlog gingen uitvechten op mijn computer.
Als er 2 vrienden bij je thuis een rel gaan lopen schoppen...
dan trap je ze er ook toch uit?
Hun beide heb ik zelfs betaald, echter mijn computergoeroe vond mijn opinie vreemd.
Hij ging akkoord met een andere beveiliger maar niet met een ander besturingssysteem.
Sinds G-data mijn beveiliging doet, heb ik weinig gelazer meer gehad.
Mijn enige eis is dat Microsoft luistert naar Nokia.
Het enige wat niet kapot gegaan aan electronica in mijn bedrijf is,,,,
is mijn printer en mijn Nokia.
De Nokia heeft de voordeel van de twijfel omdat mijn printer nooit mee de steiger op is geweest.
Ik heb een ook een computergoeroe die gemeen is tegen mijn computer en tegen mijzelf.
en sinds ik luister naar hem, heb ik helemaal geen gezeur meer.
Ovi winkel is bij mij wel meegekomen alleen na de derde etappe meen ik.
controleer na elke update of de e7 elke huidig update heeft gehad.
ovi komt elke keer met een extra verrassing.
foutmeldingen heb ik gewoon bot genegeerd.
Norton heb ik er uitgejoept nadat microsoft en norton een oorlog gingen uitvechten op mijn computer.
Als er 2 vrienden bij je thuis een rel gaan lopen schoppen...
dan trap je ze er ook toch uit?
Hun beide heb ik zelfs betaald, echter mijn computergoeroe vond mijn opinie vreemd.
Hij ging akkoord met een andere beveiliger maar niet met een ander besturingssysteem.
Sinds G-data mijn beveiliging doet, heb ik weinig gelazer meer gehad.
Mijn enige eis is dat Microsoft luistert naar Nokia.
Het enige wat niet kapot gegaan aan electronica in mijn bedrijf is,,,,
is mijn printer en mijn Nokia.
De Nokia heeft de voordeel van de twijfel omdat mijn printer nooit mee de steiger op is geweest.
Ik heb een ook een computergoeroe die gemeen is tegen mijn computer en tegen mijzelf.
en sinds ik luister naar hem, heb ik helemaal geen gezeur meer.
Ovi winkel is bij mij wel meegekomen alleen na de derde etappe meen ik.
controleer na elke update of de e7 elke huidig update heeft gehad.
ovi komt elke keer met een extra verrassing.
foutmeldingen heb ik gewoon bot genegeerd.
Herstart je telefoon wel? of blijft de telefoon uit?martijnte schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:21:
ik snap er geen bal van. wil de gehele tijd al updaten, maar steeds bij het overnieuw opstarten breekt hij het af omdat hij geen verbinding kan krijgen. Dan krijg je een hele uitleg met o.a. batterij verwijderen wat niet eens kan.
Beetje raar allemaal of doe ik iets fout want wil hem graag gegupdate hebben aangezien ovi winkel al een tijdje niet meer werkt. en volgens de nokia service point moet het hiermee opgelost wezen.
dus iemand tips?
Als je telefoon uitblijft, dan heb je hetzelfde probleem wat ik had.
Mijn ervaringen met Anna zijn zeer positief! Alles wat eerst niet goed reageerde doet het nu wel, emails komen sneller binnen, agenda is beter, de telefoon reageerd sneller,browser is sneller. Ovi Winkel werkt bij mij wel gewoon.
Na de Anna update kwamen Anna update 1/2 en 2/2 en daarna ook een update voor Ovi Winkel.
Ga zo door Nokia! Wacht met smart op Belle.
Mijn vorige telefoon was een Nokia N73 die gewoon bleef werken na al zijn valpartijen en ongelukjes, zegt imo echt wat over de bouwkwaliteit van de Nokia telefoon. Mede daarom ook de keuze voor weer een Nokia en ik kan niet wennen aan dat touchscreen keypad, ik moet gewoon de toetsen voelen
Na de Anna update kwamen Anna update 1/2 en 2/2 en daarna ook een update voor Ovi Winkel.
Ga zo door Nokia! Wacht met smart op Belle.
Mijn vorige telefoon was een Nokia N73 die gewoon bleef werken na al zijn valpartijen en ongelukjes, zegt imo echt wat over de bouwkwaliteit van de Nokia telefoon. Mede daarom ook de keuze voor weer een Nokia en ik kan niet wennen aan dat touchscreen keypad, ik moet gewoon de toetsen voelen
Life goes as it goes.
Klopt blijftuit, wat heb je eraan gedaan?MarkoAlmelo schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 08:52:
[...]
Herstart je telefoon wel? of blijft de telefoon uit?
Als je telefoon uitblijft, dan heb je hetzelfde probleem wat ik had.
Als ik het goed herinner heeft hij het toestel een factory reset gegeven (denk aan de backup van je gegevens) en daarna opnieuw geprobeerd.martijnte schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:27:
[...]
Klopt blijftuit, wat heb je eraan gedaan?
Maar kan me vergissen MarkoAlmelo, kom er maar in
On topic:
Nu ik Anna heb lijkt de telefoon wat sneller en ook lijk ik wat langer met de batterij te doen. De nieuwe iconen ben ik niet zo van onder de indruk, ik vond de oude in sommige gevallen mooier. Maar dat is een kwestie van smaak en dat is wel weer op te lossen met een theme o.i.d.
[ Voor 49% gewijzigd door hilgo op 02-09-2011 12:00 ]
Verwijderd
Vond ook de oude iconen mooier, en zeker degene die alleen in zwart wit zijn uitgevoerd.
Verder merk ik weinig ervan dat hij sneller zou moeten zijn eerlijk gezegd.
Een ding werkt bij mij niet meer, het is voor mij niet meer mogelijk om mijn dataverbruik te zien in het logboek.
Dat vind ik wel erg irritant, omdat ik zo toch in de gaten hield of ik niet (met mijn nieuw abbo nu) over mijn datalimiet ga, maar ook of hij tegen mijn wil in de verkeerde connectie pakt. (bij voorkeur WLAN indien mogelijk)
Heeft dit nog iemand?
Een ding werkt bij mij niet meer, het is voor mij niet meer mogelijk om mijn dataverbruik te zien in het logboek.
Dat vind ik wel erg irritant, omdat ik zo toch in de gaten hield of ik niet (met mijn nieuw abbo nu) over mijn datalimiet ga, maar ook of hij tegen mijn wil in de verkeerde connectie pakt. (bij voorkeur WLAN indien mogelijk)
Heeft dit nog iemand?
Ik heb de telefoon meerdere malen terug gezet naar de fabrieksinstellingen maar niets hielp.martijnte schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:27:
[...]
Klopt blijftuit, wat heb je eraan gedaan?
Ik heb eerst met navifirm de firmware gedownload, en vervolgens met Phoenix geflasht. Iemand heeft hier vorige week wel een downloadlink + tutorial gepost.
Mocht je er niet uit komen dan stuur je maar een DM.
Verwijderd
Sinds vandaag lukt het niet meer om sms berichten te verzenden. Heeft iemand tips wat ik hier aan kan doen? Het ontvangen van sms berichten lukt overigens wel.
Het is me gelukt, maar nu blijft ovi winkel alleen maar op laden staan. Dit duurt nu al meer dan een uur, hoe kan dit opgelost worden? Pfff mijn eerste Nokia naar ong. 5 jaar en dan zoveel problemen *zucht*
Uit het N8 draadje:
SpitfireNL schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:34:
Als iemand problemen heeft met Qt en met name de Ovi Store na update naar Anna kunnen het volgende proberen: "(1)
Download en installeer de onderstaande QT files in juiste volgorde op de C: van het toestel:
http://dl.nokia.com/ns/sdo/QtSA4.7.301.sisx
http://dl.nokia.com/ns/sdo/QtWebkitSA4.8.0.sisx
http://dl.nokia.com/ns/sdo/QtMobilitySA1.1.301.sis
Belangrijk:
-Installatie moet op de C: schijf, mocht je per ongeluk installeren op de E:, annuleer de installatie en installeer het bestand opnieuw. Mocht de installatie op E: al klaar zijn, kan je de file opnieuw installeren maar kies dan voor C:
-Installatie moet in exact de zelfde volgorde als de links staan." Deze info komt van de Nokia Nederland page of facebook
Er staat in dit topic ook al meerdere keren bij problemen met de store vermeld dat je het met fixqt.com op kunt lossen... En iedere keer opnieuw komen mensen met diezelfde vraag.
zwart wit is ook iets minder naar mijn opinie, sneller is bij mij ook niet echt opgevallen...Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:33:
Vond ook de oude iconen mooier, en zeker degene die alleen in zwart wit zijn uitgevoerd.
Heeft dit nog iemand?
beide vindt ik dan ook niet echt storend.
Datalogboek zit bij mijn Anna:
Menu - Toepassingen - Logboek - Gegevensteller
Zelf toets ik regelmatig mijn bel, sms en dataverbruik op de website van mijn provider:
KPN zakelijk,
echter de site is belabberd en ik word regelmatig niet toegelaten.
Voorheen had ik Hi en die gegevensteller was beter bereikbaar.
Echter Hi heb ik bedankt, Namelijk:
Ik had een bundelcontract wat ik elk jaar verlengde en wat neer kwam op 1000 euro per jaar.
echter rekende ik 1700 euro per jaar af.
Het verlengen van een contract is niet verlengen,,,
want de voorwaarden werden per jaar uitgekleed, waardoor ik ook financieel werd uitgekleed.
Toen ik Hi vertelde dat al mijn leveranciers aan zijn afgesproken contracten hield maar Hi niet...
werd ik doorgeschoven naar KPN zakelijk, die zich iets beter aan zijn prijsafspraken houdt...
Het is beter dan Hi maar ook KPN zakelijk is niet heilig, heb ik gemerkt.
en nu (krachtterm) maar klagen dat ze zo weinig verdienen.
KPN en andere providers ga eens werken als onderaannemer in de bouw,
dan merk je pas hoe de prijzen onder druk staan.
Sorry voor de of-topic, maar het zat me even dwars.
Verwijderd
Ik heb inmiddels Anna goed werkend gekregen.
Kreeg iedere keer voor de update bij opstarten telefoon een 'systeem fout' melding, dit waarschijnlijk na het installeren van Nokia maps 3.08 en het niet goed opvolgen instructies) heb het geprobeerd te updaten maar liep iedere keer vast bij versie 2.2(usb verbinding verbroken, terwijl er wel verbinding was)
Telefoon uiteindelijk teruggezet naar fabrieks instellingen inclusief verwijderen gegevens, geen foutmelding meer(systeemfout) Update naar Anna ging vervolgens prima en geen usb of anderzijds geneuzel.
Dus Anna-update werkt prima op een 'schone' telefoon.
Nu heb ik in de haast toch een blunder gemaakt, had de foto's en filmpjes nog niet gesynchroniseerd en deze ben ik nu dus kwijt.
En nu de hamvraag, heeft iemand nog een idee voor het terughalen van deze gegevens, heb tot op heden nog niet iets bruikbaars kunnen vinden.
Kreeg iedere keer voor de update bij opstarten telefoon een 'systeem fout' melding, dit waarschijnlijk na het installeren van Nokia maps 3.08 en het niet goed opvolgen instructies) heb het geprobeerd te updaten maar liep iedere keer vast bij versie 2.2(usb verbinding verbroken, terwijl er wel verbinding was)
Telefoon uiteindelijk teruggezet naar fabrieks instellingen inclusief verwijderen gegevens, geen foutmelding meer(systeemfout) Update naar Anna ging vervolgens prima en geen usb of anderzijds geneuzel.
Nu heb ik in de haast toch een blunder gemaakt, had de foto's en filmpjes nog niet gesynchroniseerd en deze ben ik nu dus kwijt.
En nu de hamvraag, heeft iemand nog een idee voor het terughalen van deze gegevens, heb tot op heden nog niet iets bruikbaars kunnen vinden.

Had je de foto's op het massageheugen staan? Dan kun je proberen om met een 'normaal' windows-programma alles terug te krijgen, zoals dat ook bij een HDD in windows zelf gaat. Een app voor Symbian is er nl. niet...Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 13:06:
Ik heb inmiddels Anna goed werkend gekregen.
Verwijderd
Dat weet ik wel, maar dat bedoel ik niet.kittop schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 07:21:
[...]
Datalogboek zit bij mijn Anna:
Menu - Toepassingen - Logboek - Gegevensteller
Hier zit ik het TOTAAL overzicht van verzonden en ontvangen data.
Ik wil graag zien, en heb dat altijd gekund totdat ik Anna installeerde, wat ik de laatste sessie of eerdere sessie verbruikt heb.
Okay,,, 'tis me nooit opgevallen.
Ik reset mijn totaal altijd in het begin van het prepay termijn.
Wat me wel opvalt is dat mijn internet verbruik aanzienlijk minder is dat het verbruik voorheen met de e75,
terwijl ik het idee heb dat ik niet minder met data doe.
Wat me wel opvalt is dat mijn internet verbruik aanzienlijk minder is dat het verbruik voorheen met de e75,
Ach dom van me....kittop schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 22:31:
Okay,,, 'tis me nooit opgevallen.
Ik ben afgelopen periode 2 weken naar het buitenland geweest en heb internet uitgezet,
en de mail via verschillende WLAN punten opgehaald.
Mijn telefoon is dood. Start niet meer op. Trilt niet meer. De 8 seconde manier werkt niet. ALs ik de telefoon aansluit op de computer zoekt de computer wel naar nieuwe hardware maar onbekend apparaat als resultaat. Heeft het zin om moet phoenix te gaan flashen? Andere tips? Apparaat krijgt gewoon geen power bij het indrukken van de aan/uit knop.
Je zou een dead phone USB flash via phoenix kunnen proberen. Zelf nog nooit via phoenix geflashed, maar die optie heet niet voor niks zo lijkt me... En anders misschien toch maar naar een nokia service point gaan?
Voor de vakantie heb ik ook zoiets gehad,,,
echter bleek de W.C.D te schakelen via een lichtschakelaar.
Dus toen ik het licht uit deed van m'n hotelkamer was het over met de prik,
zodat er geen 220 op de lader stond.
Ook ben ik in april weg van huis geweest en ik was mijn lader vergeten mee te nemen
Wel een USB kabeltje meegenomen...
Op het bedrijf waar ik op bezoek was heb ik via een Dititus (o.i.d) 4 ports hub
de e7 geprobeerd te laden, maar dat werkte niet.
Dus in een klein electronicawinkeltje een Koenig USB travelladertje gekocht
van 5v - 1A, maar dat vrat de e7 ook niet.
Uiteindelijk de e7 aan een m'n 12" laptopje van chinees makelij gehangen,
en dat accepteerde de e7 wel.
Wat ik wil zeggen:
De e7 is erg kritisch waarmee hij gevoed wil worden, en accepteert niet elk infuus.
Kortom,
Misschien is het simpeler om te kijken of de e7 überhaupt zijn levenstroom krijgt.
echter bleek de W.C.D te schakelen via een lichtschakelaar.
Dus toen ik het licht uit deed van m'n hotelkamer was het over met de prik,
zodat er geen 220 op de lader stond.
Ook ben ik in april weg van huis geweest en ik was mijn lader vergeten mee te nemen
Wel een USB kabeltje meegenomen...
Op het bedrijf waar ik op bezoek was heb ik via een Dititus (o.i.d) 4 ports hub
de e7 geprobeerd te laden, maar dat werkte niet.
Dus in een klein electronicawinkeltje een Koenig USB travelladertje gekocht
van 5v - 1A, maar dat vrat de e7 ook niet.
Uiteindelijk de e7 aan een m'n 12" laptopje van chinees makelij gehangen,
en dat accepteerde de e7 wel.
Wat ik wil zeggen:
De e7 is erg kritisch waarmee hij gevoed wil worden, en accepteert niet elk infuus.
Kortom,
Misschien is het simpeler om te kijken of de e7 überhaupt zijn levenstroom krijgt.
[ Voor 79% gewijzigd door kittop op 04-09-2011 12:12 ]
Verwijderd
Maar dan zie ik het verschil niet tussen WLAN en Vodafone Live data verbruik!!kittop schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 22:31:
Verwijderd
Begrijp ik het nu goed dat alle anderen die ook Anna hebben geupload WEL hun dataverbuik zien in het logboek?Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:33:
Heeft dit nog iemand?
En voor de goede orde dan heb ik het over het sessie gebruik en niet het totaal verbruik.
Maar bij sessieverbruik in het logboek, kan ik mooi kiezen in de filter welke communicatie ik wil zien, maar sinds Anna pakt hij de volledige communicatie, Packetgegevens en WLAN verbindingen niet meer. Ondanks dat ik deze keuze in het filter kan maken!
Wel zie ik nog steeds hier de sms en belgegevens.
Volgens mij ligt het probleem aan de hoeveelheid stroom (mA) dat je voeding kan leveren. De E7 wil (meen ik) minimaal 700 mA gevoed krijgen, anders lijkt hij inderdaad niet te gaan laden. De meeste smartphones worden al geleverd met 1000 mA en daar lukt het bij mij wel prima mee. Ook de 2000 mA (voor tablet) werkt prima.kittop schreef op zondag 04 september 2011 @ 11:52:
[...]
Wat ik wil zeggen:
Kortom,
wordt waarschijnlijk morgen even langs NSP. Hopelijk kunnen ze daar nog op een manier flashen zodat mn e7 wel weer gaat werken. Ik krijg bij phoenix (verschillende versies) steeds meldingen als 'kan flashmode niet starten'. Via fora wel een soort gelijk probleem tegengekomen met een N8 maar de oplossing werkte ook niet.Bucephalus schreef op zondag 04 september 2011 @ 10:26:
Je zou een dead phone USB flash via phoenix kunnen proberen. Zelf nog nooit via phoenix geflashed, maar die optie heet niet voor niks zo lijkt me... En anders misschien toch maar naar een nokia service point gaan?
Wellicht dat iemand hier nog een idee heeft. Ik krijg dus totaal geen beeld (ook niet een wit scherm of uberhaupt licht in mn scherm. Ook het lampje bij de usb aansluiting gaat niet branden.
Snap dr niks van....
Verwijderd
Ik kreeg afgelopen vrijdag bij het NSP de melding, dat ze de E7 nog niet mochten flashen en dat deze binnenkort zou worden vrijgegeven.lutj schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:39:
[...]
wordt waarschijnlijk morgen even langs NSP. Hopelijk kunnen ze daar nog op een manier flashen zodat mn e7 wel weer gaat werken. Ik krijg bij phoenix (verschillende versies) steeds meldingen als 'kan flashmode niet starten'. Via fora wel een soort gelijk probleem tegengekomen met een N8 maar de oplossing werkte ook niet.
Wellicht dat iemand hier nog een idee heeft. Ik krijg dus totaal geen beeld (ook niet een wit scherm of uberhaupt licht in mn scherm. Ook het lampje bij de usb aansluiting gaat niet branden.
Snap dr niks van....
Verwijderd
Iemand een idee waarom ik geen sms meer binnenkrijg, en ook niet kan versturen? Aan de instellingen heb ik niks veranderd....
@anna29 ik heb sinds de update dat ik geen sms meer binnenkrijg (versturen nog wel)
volgens Nokia/Vodafone komt dit door mijn verouderde sim-kaart, dus ik 'krijg" (voor 11,-) een nieuwe opgestuurd.
volgens Nokia/Vodafone komt dit door mijn verouderde sim-kaart, dus ik 'krijg" (voor 11,-) een nieuwe opgestuurd.
Verwijderd
O wat raar zeg, want bij mij lukte het versturen al niet voor de update, ontvangen lukt maar half....afvalzak schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:35:
@anna29 ik heb sinds de update dat ik geen sms meer binnenkrijg (versturen nog wel)
De Sanyo noodbatterij heeft een afgifte van 1 ampererobertwebbe schreef op zondag 04 september 2011 @ 13:58:
[...]
Volgens mij ligt het probleem aan de hoeveelheid stroom (mA) dat je voeding kan leveren. De E7 wil (meen ik) minimaal 700 mA gevoed krijgen, anders lijkt hij inderdaad niet te gaan laden. De meeste smartphones worden al geleverd met 1000 mA en daar lukt het bij mij wel prima mee. Ook de 2000 mA (voor tablet) werkt prima.
De Koenig van 1 ampere laadt ook niet.
De originele lader van nokia is 1,2 ampere.
en op de 12volt autolader staat geen info...
Zal het dan aan die 0,2 ampere liggen????
@ lutj...
had je al gecontroleerd of je niet gewoon ook zo'n laad isue heb?
Verwijderd
Ik heb een probleem...
Ik dien voor mijn werk Mail for Exchange te gebruiken, echter als ik deze mailbox instel dien ik een aantal beveiligings toestanden te volgen.
Een daarvan is al dat naar een kwartier ik telkens een wactwoord moet invullen om uberhaupt in mijn telefoon te komen, niet echt handig maar ja daar is mee te leven.
De andere is, en dat vind ik wel erg, dat mijn bleutooth uitgeschakeld wordt. Ik kom er gewoon niet meer in.
Dus mijn carkit werkt niet meer en ook syncen met de laptop is verleden tijd. De mailbox heb ik eens verwijderd en dan doet hij het wel weer. Kreeg ook een melding tijdens de installatie dat hij dat doet ivm beveiliging, maar dit vind ik wel erg ver gaan.
Weet iemand van jullie een manier om dit te omzeilen?? of is er een manier dat ik de mailbox inactief maak, en alleen actief maak (en dus bleutooth tijdelijk uitschakel) op momenten dat ik dat wil??
Hoor heeeel graag van jullie!!!!!!
Ik dien voor mijn werk Mail for Exchange te gebruiken, echter als ik deze mailbox instel dien ik een aantal beveiligings toestanden te volgen.
Een daarvan is al dat naar een kwartier ik telkens een wactwoord moet invullen om uberhaupt in mijn telefoon te komen, niet echt handig maar ja daar is mee te leven.
De andere is, en dat vind ik wel erg, dat mijn bleutooth uitgeschakeld wordt. Ik kom er gewoon niet meer in.
Dus mijn carkit werkt niet meer en ook syncen met de laptop is verleden tijd. De mailbox heb ik eens verwijderd en dan doet hij het wel weer. Kreeg ook een melding tijdens de installatie dat hij dat doet ivm beveiliging, maar dit vind ik wel erg ver gaan.
Weet iemand van jullie een manier om dit te omzeilen?? of is er een manier dat ik de mailbox inactief maak, en alleen actief maak (en dus bleutooth tijdelijk uitschakel) op momenten dat ik dat wil??
Hoor heeeel graag van jullie!!!!!!
Hallo Henry,
Ook ik heb moeten zoeken naar de exchange instelling voor de e7.
Dit is gelukt nadat ik de telefoon helemaal in de fabrieksinstellingen gehad heb.
Na de overstap naar Anna zijn er ook geen storingen naar boven gekomen.
Ik heb je een prive berichtje gestuurd met de instellongprotocol van "mijn" e7.
misschien heb je er wat aan.
Ook heb ik een (prive) Gmailaccount geïnstalleerd en deze doet het ook probleemloos.
maar het gelazer met bleutooth heb ik niet als cadeau erbij gehad.
Wat ik wel als cadeau erbij kreeg, waren 12 agenda's die ik niet verwijderd kreeg zonder ellende.
Vandaar dat ik begonnen ben vanuit de fabrieksinstellingen.
Dit is gelukt nadat ik de telefoon helemaal in de fabrieksinstellingen gehad heb.
Ook heb ik een (prive) Gmailaccount geïnstalleerd en deze doet het ook probleemloos.
Wat ik wel als cadeau erbij kreeg, waren 12 agenda's die ik niet verwijderd kreeg zonder ellende.
Verwijderd
Zag je berichtje al waarvoor dank, maar helaas lukt het niet..kittop schreef op maandag 05 september 2011 @ 08:12:
Hallo Henry,
Ik kan niks meer veranderen in de mailbox instellingen.. kan er 1000 keer op klikken, maar helaas.. na de wizard te hebben afgerond niet meer mogelijk om iets te veranderen.. en ook niet bleutooth aanzetten, wat wel heel vervelend is..
De wizzerd heb ik niet gebruikt,
ook is me op het hart gevraagd door de exchange provider,
om de agenda niet meer te syncen via PCsuite of ovi ...
Ja... Je leest het goed:
PC suite, want met ovi heb ik moeite.
En ik had nog een engelstalige versie gevonden die met symbian ^3 werkte.
maar toen is het agenda probleem begonnen.
ook is me op het hart gevraagd door de exchange provider,
om de agenda niet meer te syncen via PCsuite of ovi ...
Ja... Je leest het goed:
PC suite, want met ovi heb ik moeite.
En ik had nog een engelstalige versie gevonden die met symbian ^3 werkte.
maar toen is het agenda probleem begonnen.
Verwijderd
Dat klopt dat had ik ook!
Maar hij schakelt me tijdens de procedure bleutooth uit, en dat is niet te omzeilen, en erger nog ook niet meer ongedaan te krijgen zonder de mailbox weer te verwijderen!!!
DAMN
Maar hij schakelt me tijdens de procedure bleutooth uit, en dat is niet te omzeilen, en erger nog ook niet meer ongedaan te krijgen zonder de mailbox weer te verwijderen!!!
DAMN
@kitkop ik had mn telefoon opgeladen meegenomen. Na mn wedstrijd geen leven meer in te krijgen. Heb m toen eerst heel lang aan de lader gelegd. Geen activiteit. Winkel is vandaag pas om 14:00 open ofzo. Ga m misschien wel opsturen richting nokia, net zo makkelijk.
Hmmm,,,,
Dat zijn wel heel flauwe fratsen, en vraagt om een rigoureuze aanpak lijkt me.
In jullie beide geval zou ik de e7 aan Raymond afgeven.
Raymond is de lokale phonehouse dealer,
en mijn hofleverancier.
Dat zijn wel heel flauwe fratsen, en vraagt om een rigoureuze aanpak lijkt me.
In jullie beide geval zou ik de e7 aan Raymond afgeven.
Raymond is de lokale phonehouse dealer,
en mijn hofleverancier.
Verwijderd
Sinds vorige week draait mijn E7 ook op Anna, en ik moet zeggen.. tot dusver ben ik zeer tevreden. Met de vorige versie had ik regelmatig last van crashes, vooral mij gebruik van Wlan/GPS en spelletjes. Tot dusver heb ik nog geen enkele crash meer gehad.
Verwijderd
Jammer niemand een oplossing voor mijn probleemVerwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:03:
Dat klopt dat had ik ook!
DAMN
Ik heb een probleem met me ovi suite. 2 maanden geleden een probleem zich voor met mijn ovi winkel. Deze wilde toen niet meer starten. Na lang zoeken heb ik een installatie gedaan van een aantal Qt library files waarna mijn ovi winkel ineens wilde starten. Echter heb ik nog nooit wat kunnen downloaden want het starten van de de winkel ga ik naar aanmelden. En daar blijft ie wel zodanig lang laden dat ik het geduld verlies. Mogelijk is er dus nog steeds iets mis mijn ovi winkel.
-hard reset
-soft reset
-ovi winkel opnieuw installeren
-firmware opnieuw installeren
werken niet. Iemand een andere oplossing?
-hard reset
-soft reset
Via SW-update kun je een (beta) ovi-store ophalen die schijnbaar een aantal problemen oplost. Probeer dat eens.Zygivt schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:31:
Ik heb een probleem met me ovi suite. 2 maanden geleden een probleem zich voor met mijn ovi winkel. Deze wilde toen niet meer starten. Na lang zoeken heb ik een installatie gedaan van een aantal Qt library files waarna mijn ovi winkel ineens wilde starten. Echter heb ik nog nooit wat kunnen downloaden want het starten van de de winkel ga ik naar aanmelden. En daar blijft ie wel zodanig lang laden dat ik het geduld verlies. Mogelijk is er dus nog steeds iets mis mijn ovi winkel.
-hard reset
-soft reset
Helaas is dit niet de oplossingXmasjos schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:01:
[...]
Via SW-update kun je een (beta) ovi-store ophalen die schijnbaar een aantal problemen oplost. Probeer dat eens.
Kun je wel inloggen op store.ovi.com? (de browserpagina)
Ja dat gaat allemaal prima. Ik kan me apps ook wel downloaden door een link via de pc naar me tel te smsen, maar handig is dit niet. Ik kan vanaf me tel gewoon niks direct downloaden uit de store.
alles lijkt goed te gaan todat hij dus persoonlijke info moet checken (bij een download of bij account info) dan blijft ie gewoon oneindig "laden"
alles lijkt goed te gaan todat hij dus persoonlijke info moet checken (bij een download of bij account info) dan blijft ie gewoon oneindig "laden"
[ Voor 27% gewijzigd door Zygivt op 08-09-2011 15:46 ]
Dat probleem heb ik exact zo gehad. Hij deed 't weer toen ik een full-reset had gedaan en daarna de lib's van fixqt.com had geïnstalleerd, evenals de nieuwste versie van de store. Helaas ben ik zo stom geweest om niet te controleren wat precies het nu gedaan heeftZygivt schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:44:
Ja dat gaat allemaal prima. Ik kan me apps ook wel downloaden door een link via de pc naar me tel te smsen, maar handig is dit niet. Ik kan vanaf me tel gewoon niks direct downloaden uit de store.
Ja ik kan alleen gebruik maken van de ovi store icm een computer. Zonder deze omweg kan ik niets download, omdat hij dus blijft laden als hij persoonlijke info moet laden. ook de fixqt libs bieden geen uitkomst.Xmasjos schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:21:
[...]
Dat probleem heb ik exact zo gehad. Hij deed 't weer toen ik een full-reset had gedaan en daarna de lib's van fixqt.com had geïnstalleerd, evenals de nieuwste versie van de store. Helaas ben ik zo stom geweest om niet te controleren wat precies het nu gedaan heeft
Mijn audio-in plug lijkt niet goed meer te werken. Iemand anders hier toevallig ervaring mee?
Heb ik gehad met een e75 i.c.m. een bepaald fabricaat oorplug.
deze oorplug deed het wel goed op andere toestellen,
terwijl andere oorpluggen het goed deden op de e75...
deze oorplug deed het wel goed op andere toestellen,
terwijl andere oorpluggen het goed deden op de e75...
Ik heb het met meerdere oorpluggen die het wel doen in mijn laptop. De problemen lijken dus te liggen bij het toestel.
Ik weet dat nokia iets afwijkt van het standaard en dat niet alle oordoppen werken op nokia's. Dit probleem herkende ik vanaf mijn E65 al en was op mijn N97 hetzelfde.Xmasjos schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:32:
Ik heb het met meerdere oorpluggen die het wel doen in mijn laptop. De problemen lijken dus te liggen bij het toestel.
Het probleem betreft de ovi store die ik had is definitief opgelost. De bestanden van Fixqt.com boden geen uitkomst helaas. Ik heb met phoenix mijn E7 geflashed met een van de nokia gedownloade rom (volgens mij is dit conform regels) en me telefoon beschikt dus momenteel over de meest recente firmware en werkt weer naar behoren.
[ Voor 29% gewijzigd door Zygivt op 18-09-2011 20:44 ]
De oordoppen hebben het wel gedaan, dus dat zal het ook niet zijn. Toch bedanktZygivt schreef op zondag 18 september 2011 @ 14:20:
[...]
Ik weet dat nokia iets afwijkt van het standaard en dat niet alle oordoppen werken op nokia's. Dit probleem herkende ik vanaf mijn E65 al en was op mijn N97 hetzelfde.
Dat kan natuurlijk ook jah. Zolang je de productcode niet verandert en een officiële release van Nokia zelf gebruikt is het volgens de regels.Het probleem betreft de ovi store die ik had is definitief opgelost. De bestanden van Fixqt.com boden geen uitkomst helaas. Ik heb met phoenix mijn E7 geflashed met een van de nokia gedownloade rom (volgens mij is dit conform regels) en me telefoon beschikt dus momenteel over de meest recente firmware en werkt weer naar behoren.
[ Voor 0% gewijzigd door Xmasjos op 19-09-2011 09:20 . Reden: Foutje - nog niet wakker :p ]
Verwijderd
Een nadeel van het werken met email via een exchange server is dat de telefoon blokkeert. Via de menu knop kun je ontgrendelen en dan pas voer je de code in. Als je aan het bellen bent is dat onhandig. Vandaar mijn vraag: kun je ook direct bij het invoeren van de blokkercode komen (zoals de iPhone), zonder de route via de menuknop te nemen (via een app of zo) ?
Ik werk ook met exchange,,,
maar ik weet niet wat je bedoeld met blokkeren van de telefoon en invoeren van codes.
Of je heb iets verkeerd/raar of anders ingesteld of ik begrijp je niet.
Het enige wat ik wel had vandaag, was:
heel veel storingen, slecht bereik en andere ellende.
ik ben zelfs naar huis gegaan om een andere telefoon op te halen,
maar ook die bood geen uitkomst.
Achteraf was ik niet de enige die last had van deze toestanden.
Anderen nog wat gemerkt vandaag?
maar ik weet niet wat je bedoeld met blokkeren van de telefoon en invoeren van codes.
Of je heb iets verkeerd/raar of anders ingesteld of ik begrijp je niet.
Het enige wat ik wel had vandaag, was:
heel veel storingen, slecht bereik en andere ellende.
ik ben zelfs naar huis gegaan om een andere telefoon op te halen,
maar ook die bood geen uitkomst.
Achteraf was ik niet de enige die last had van deze toestanden.
Anderen nog wat gemerkt vandaag?
[ Voor 44% gewijzigd door kittop op 20-09-2011 22:48 ]
Nokia geeft op twitter aan dat er een nieuwe browser beschikbaar is voor (bijna) alle Nokia's. Ik kan 'm nog niet binnen krijgen (via SW-update).
Edit: Dit lijkt de Anna-browser te zijn gezien de versie, die nu dus ook voor andere toestellen beschikbaar is/komt.
Edit: Dit lijkt de Anna-browser te zijn gezien de versie, die nu dus ook voor andere toestellen beschikbaar is/komt.
[ Voor 24% gewijzigd door Xmasjos op 21-09-2011 09:05 ]
Verwijderd
Ik werk ook met exchange,maar ik weet niet wat je bedoeld met blokkeren van de telefoon en invoeren van codes. Of je heb iets verkeerd/raar of anders ingesteld of ik begrijp je niet
Een MS small business server eist dat je telefoon automatisch blokkeerd, in ons geval na 5 minuten. Anders kun je geen gebruik maken van de emailservice.Het lijkt me niet onmogelijk om direct het touchscreen te kunnen deblokkereren zonder eerst de menu knop te hoeven indrukken en erna de ontgrendel toets te activeren. Lijkt me 2 stappen te veel.
Overigens wordt bij mij niet mijn bluetooth verbinding onderbroken zoals Oaktree1968 meld.
Een MS small business server eist dat je telefoon automatisch blokkeerd, in ons geval na 5 minuten. Anders kun je geen gebruik maken van de emailservice.Het lijkt me niet onmogelijk om direct het touchscreen te kunnen deblokkereren zonder eerst de menu knop te hoeven indrukken en erna de ontgrendel toets te activeren. Lijkt me 2 stappen te veel.
Overigens wordt bij mij niet mijn bluetooth verbinding onderbroken zoals Oaktree1968 meld.
@t renkos,
Links naast het scherm zit een klein schuif toetsje waardoor je het toestel kan deblokkeren.
Ik geloof dat mijn toestel een synchronisatieprofiel is ingesteld waardoor er om de paar minuten getoetst word of er nog wijzigingen zijn.
Ook kan ik separaat verzenden en ontvangen waarmee ook de agenda geactualiseerd wordt.
Maar separaat codes invoeren zeggen mij niets.
De bleutoothverbinding wordt bij mij ook niet verbroken.
@t Xmasjos,
Een Anna-browser op mn e75 zou mooi zijn.
Links naast het scherm zit een klein schuif toetsje waardoor je het toestel kan deblokkeren.
Ik geloof dat mijn toestel een synchronisatieprofiel is ingesteld waardoor er om de paar minuten getoetst word of er nog wijzigingen zijn.
Ook kan ik separaat verzenden en ontvangen waarmee ook de agenda geactualiseerd wordt.
Maar separaat codes invoeren zeggen mij niets.
De bleutoothverbinding wordt bij mij ook niet verbroken.
@t Xmasjos,
Dat lijkt dus te gaan gebeuren.kittop schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:18:
@t Xmasjos,
De e66 is op verzoek doorgeschoven naar mijn 10 jarige dochter.
Ik heb de telefoon helemaal leeg gehaald en in fabrieksinstelling teruggezet.
Ze wilde ook outlook op haar laptop en de agenda kunnen syncen met haar e66
tegelijk wilde ze haar Gmail account op haar telefoon maar ook in outlook.
Dit heb ik dan voor haar gedaan,,,
maar de e66 heeft ze helemaal gepersonalized
via de WLAN en m.b.v OVI:
WhatsApp, spelletjes, whalpapers en zelfs Anna symbolen... notabene
ze kreeg alleen geen muziek vanaf de sd-card afgespeeld, maar die instelling heb ik voor haar gevonden.
Kanonne,,,,
Ongelovelijk wat een 10 jarige met een oude e66 flikt.
Ze heeft de annasymbolen ook op m'n e75 geïnstalleerd,
waardoor het basisscherm een stuk beter leesbaar is geworden...
Weer een vooruitgang.
Anna-browser voor de e75/e66 in aantocht???
WELKOM
Het heeft niet zo veel met de e7 te maken... maar ik wilde het wel even kwijt...
Ik heb de telefoon helemaal leeg gehaald en in fabrieksinstelling teruggezet.
Ze wilde ook outlook op haar laptop en de agenda kunnen syncen met haar e66
tegelijk wilde ze haar Gmail account op haar telefoon maar ook in outlook.
Dit heb ik dan voor haar gedaan,,,
maar de e66 heeft ze helemaal gepersonalized
via de WLAN en m.b.v OVI:
WhatsApp, spelletjes, whalpapers en zelfs Anna symbolen... notabene
ze kreeg alleen geen muziek vanaf de sd-card afgespeeld, maar die instelling heb ik voor haar gevonden.
Kanonne,,,,
Ongelovelijk wat een 10 jarige met een oude e66 flikt.
Ze heeft de annasymbolen ook op m'n e75 geïnstalleerd,
waardoor het basisscherm een stuk beter leesbaar is geworden...
Weer een vooruitgang.
Anna-browser voor de e75/e66 in aantocht???
WELKOM
Het heeft niet zo veel met de e7 te maken... maar ik wilde het wel even kwijt...

Verwijderd
Lijkt erop dat mijn werkgever ervoor zorgt dat er zowel een blokkade op mijn telefoon komt (waar ik wel mee kan leven) maar ook dat als ik gebruik wil maken van MfE, en dus mail van mijn werk op mijn gsm wil binnenhalen, dat mijn bleutooth verbinding wordt uitgeschakeld.Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 08:53:
Ik werk ook met exchange,maar ik weet niet wat je bedoeld met blokkeren van de telefoon en invoeren van codes. Of je heb iets verkeerd/raar of anders ingesteld of ik begrijp je niet
Dit als extra beveiliging dat men mijn zakelijke mails zou kunnen lezen... tsja!!

Ik kan me er wat bij voorstellen als je werkgever zoiets als AIVD heet.Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 16:06:
[...]
Lijkt erop dat mijn werkgever ervoor zorgt dat er zowel een blokkade op mijn telefoon komt (waar ik wel mee kan leven) maar ook dat als ik gebruik wil maken van MfE, en dus mail van mijn werk op mijn gsm wil binnenhalen, dat mijn bleutooth verbinding wordt uitgeschakeld.
Dit als extra beveiliging dat men mijn zakelijke mails zou kunnen lezen... tsja!!
maar voor de rest... het lijkt me tamelijk ver gezocht.
een bleutooth heeft een rijkwijdte van 10 meter en komt de afdeling niet eens af.
Mocht je met waanzinnige vertrouwelijke info behept zijn...
dan zou ik als chef geen mobieltje, internetlijnen, mobiele opslagapparaten en dongels etc. willen zien.
(Lang leve diginotar en de nuchtere/naïeve Hollander)
maarja,,,, het is een opinie.
Hallo medetweakers,
Ben sinds gisteren ook in het bezit van een E7 en vanmorgen geprobeerd Anna te installeren, software versie 024.001.
Tweemaal meldde Ovi Suite dat update 1/2 en 2/2 van Anna niet gelukt waren.
Vervolgens ben ik op internet gaan zoeken en terecht gekomen op de volgende site:
http://mynokiamobile.org/2011/08/22/solution-to-symbian-anna-update-12-and-22-failed-to-install-how-to-install-symbian-anna-packages/
Instructies die ik daarna van die site gevolgd heb:
Are you unable to install the new Symbian Anna update? Are you facing Symbian Anna update 1/2 and 2/2 failed to install? Okay I think you are on the right spot that can solve your problem. I have faced the same problem in updating to Symbian Anna via the OTA.
I have searched and got the solution. I have personally tried it on my mobile (N8) and I have installed the Symbian Anna 1/2 and 2/2 packages on my Nokia N8.
Solution:
Before going to the solution little information about the problem.
We are facing the problem may be due to some conflicts or due to the lack of certain QT Mobility files.
So to set it right we need to remove the conflicts and we need to install the missing QT files.
Step 1:
We need to delete one folder on our mobile phone E drive.
To delete that folder connect your mobile to your PC in mass storage mode and locate Private folder and in that folder locate the folder named <strong>20019119</strong> and delete it.
Step 2: –
On your mobile go to betalabs.nokia.com and install
http://betalabs.nokia.com/apps/nokia-sleeping-screen
. (Installing the Sleeping screen also installs the QT files that are required to install the Symbian anna. ) Let it to install all the required files.
Step 3: –
Now check that the Nokia Sleeping Screen has been installed or not by going to Settings -> Themes -> Screensaver, here select Sleeping screen. It ensures that the QT files has been installed on your mobile successfully.
Step 4: –
Reboot now.
Step 5:
After the reboot just go to Software Updater application and refresh and install the Symbian Anna 1/2 and 2/2 packages.
After installing the Symbian anna update 1/2 and 2/2 you can see the Success note.
This is the procedure I have followed and I have installed the Symbian Anna successfully.
The above procedure may differs from others in removing the conflicts and installing the missing QT files.
Echter na deze instructies geprobeerd via Ovi Suite opnieuw de software update te draaien, maar dan zegt het programma dat versie 024.001 reeds geïnstalleerd is, en dat er geen verdere updated beschikbaar zijn.
Hoe weet ik nu zeker dat het wèl helemaal correct geïnstalleerd is?
Bij voorbaat dank!
Ben sinds gisteren ook in het bezit van een E7 en vanmorgen geprobeerd Anna te installeren, software versie 024.001.
Vervolgens ben ik op internet gaan zoeken en terecht gekomen op de volgende site:
http://mynokiamobile.org/2011/08/22/solution-to-symbian-anna-update-12-and-22-failed-to-install-how-to-install-symbian-anna-packages/
Are you unable to install the new Symbian Anna update? Are you facing Symbian Anna update 1/2 and 2/2 failed to install? Okay I think you are on the right spot that can solve your problem. I have faced the same problem in updating to Symbian Anna via the OTA.
I have searched and got the solution. I have personally tried it on my mobile (N8) and I have installed the Symbian Anna 1/2 and 2/2 packages on my Nokia N8.
Solution:
Before going to the solution little information about the problem.
We are facing the problem may be due to some conflicts or due to the lack of certain QT Mobility files.
So to set it right we need to remove the conflicts and we need to install the missing QT files.
Step 1:
We need to delete one folder on our mobile phone E drive.
To delete that folder connect your mobile to your PC in mass storage mode and locate Private folder and in that folder locate the folder named <strong>20019119</strong> and delete it.
Step 2: –
On your mobile go to betalabs.nokia.com and install
http://betalabs.nokia.com/apps/nokia-sleeping-screen
. (Installing the Sleeping screen also installs the QT files that are required to install the Symbian anna. ) Let it to install all the required files.
Step 3: –
Now check that the Nokia Sleeping Screen has been installed or not by going to Settings -> Themes -> Screensaver, here select Sleeping screen. It ensures that the QT files has been installed on your mobile successfully.
Step 4: –
Reboot now.
Step 5:
After the reboot just go to Software Updater application and refresh and install the Symbian Anna 1/2 and 2/2 packages.
After installing the Symbian anna update 1/2 and 2/2 you can see the Success note.
This is the procedure I have followed and I have installed the Symbian Anna successfully.
The above procedure may differs from others in removing the conflicts and installing the missing QT files.
Echter na deze instructies geprobeerd via Ovi Suite opnieuw de software update te draaien, maar dan zegt het programma dat versie 024.001 reeds geïnstalleerd is, en dat er geen verdere updated beschikbaar zijn.
Bij voorbaat dank!
[ Voor 11% gewijzigd door Piemol op 27-09-2011 11:26 ]
Verwijderd
Probeert eens OTA te updaten? Dus via je telefoon bij toepassingen? Daar heb ik mijn laatste onderdeel van Anne binnen gehaald namelijk
Heeft er iemand ervaring met het probleem dat MfE de email wel binnenhaalt maar niet vertoont in de widget? Erg irritant
Heeft er iemand ervaring met het probleem dat MfE de email wel binnenhaalt maar niet vertoont in de widget? Erg irritant
Probeer het via Nokia Software Updater (direct link).Piemol schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:23:
Hallo medetweakers,
[lap tekst]
Bij voorbaat dank!
Wat is OTA precies? Waar staat de afkorting voor?
Via Nokia Software Updater ga dan ik zodirect proberen.
Ben nu aan het proberen om het via [Toepassingen] -> [Software Update] geïnstalleerd te krijgen, of datgene te installeren wat niet goed was.
Daar geeft de telefoon namelijk aan dat er nog wel updates te installeren zijn.
Een beetje een raar systeem eigenlijk
Wel de icoontjes en menu's zijn wat aangepast, meer zwart en wit ipv kleurtjes, dus er was wel iets geupdate.
Ben nu aan het proberen om het via [Toepassingen] -> [Software Update] geïnstalleerd te krijgen, of datgene te installeren wat niet goed was.
Wel de icoontjes en menu's zijn wat aangepast, meer zwart en wit ipv kleurtjes, dus er was wel iets geupdate.
Nou voordat ik ging downloaden had ik verbinding met wi-fi gemaakt, en toen de updates aangezet.
Na ruim een half uur was de telefoon nog steeds aan het downloaden, terwijl het maar om 31mb zou gaan.
Dus ik gekeken hoeveel mb's die al ontvangen had, blijkt dat ding overgeschakeld te zijn naar GPRS !?
Hoe kan die dat nu automatisch doen als ik al een wi-fi verbinding heb?!
Na ruim een half uur was de telefoon nog steeds aan het downloaden, terwijl het maar om 31mb zou gaan.
Dus ik gekeken hoeveel mb's die al ontvangen had, blijkt dat ding overgeschakeld te zijn naar GPRS !?
OTA = Over The Air (volgende keer even zelf googlen), dus precies wat jij nu hebt gedaan.Piemol schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:00:
Wat is OTA precies? Waar staat de afkorting voor?
Waarschijnlijk heb je de prioriteit van je gprs hoger liggen dan die van je WLan. Kijk eens bij 'Instellingen -> Connectiviteit -> Instellingen -> Bestemmingen -> Internet'. Daar moet je aangeven welke het eerst wordt gekozen.Piemol schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:50:
Nou voordat ik ging downloaden had ik verbinding met wi-fi gemaakt, en toen de updates aangezet.
Nou schiet mij maar lek 
Ben nu een paar uur bezig om internet via wifi werkend te krijgen... verder dan verbinding maken kom ik niet
Als ik de instellingen op "z'n best" heb staan, kan ik wel verbinding maken met het draadloze netwerk, en een enkele keer wordt google.com voor ong 50% geladen (6 kb gedownload), maar eigenlijk elke keer krijg ik in de web browser de melding "kan geen verbinding maken met website".
De kwaliteit van de verbinding schommelt zo'n beetje tussen de 20 en 50%, maar is over het algemeen 50% als ik het toestel niet vast heb. Diverse laptops kunnen twee verdiepingen lager nog goed internetten, router staat op zolder, dus verbinding op de laptops is een heel stuk slechter.
Met alle beveiligingsinstellingen e.d. heb ik ongeveer alle mogelijke combinaties dus al gehad, en de best werkende combinatie, zoals die ook hoort te zijn gezien de instellingen op de router, kan ik eigenlijk alleen verbinding maken, maar geen pagina's openen.
Ik zie wel dat er wat data verzonden en ontvangen wordt, maar dit gaat om bijv. 0,2 kb / seconde, waarschijnlijk om de verbinding open te houden.
Ik hoop dat bovengenoemde problematiek veroorzaakt wordt doordat er vanmorgen met update naar Anna ook al problemen waren, ik probeer op het moment even een backup van vóór halve Anna terug te zetten.
Wellicht helpt dat.
Iemand anders nog ideeën, of die dergelijke problemen ook heeft gehad ?
Edit:
Na backup terugzetten, na fabrieksinstellingen terugzetten, en na fabrieksinstellingen terugzetten + alles verwijderen oid,
staat er bij besturingssysteem versie nog steeds 024.001 ?
Nu maar via 3g enkele updates binnenhalen en laten installeren, hopelijk werkt wifi daarna beter?
Ben nu een paar uur bezig om internet via wifi werkend te krijgen... verder dan verbinding maken kom ik niet
Als ik de instellingen op "z'n best" heb staan, kan ik wel verbinding maken met het draadloze netwerk, en een enkele keer wordt google.com voor ong 50% geladen (6 kb gedownload), maar eigenlijk elke keer krijg ik in de web browser de melding "kan geen verbinding maken met website".
De kwaliteit van de verbinding schommelt zo'n beetje tussen de 20 en 50%, maar is over het algemeen 50% als ik het toestel niet vast heb. Diverse laptops kunnen twee verdiepingen lager nog goed internetten, router staat op zolder, dus verbinding op de laptops is een heel stuk slechter.
Met alle beveiligingsinstellingen e.d. heb ik ongeveer alle mogelijke combinaties dus al gehad, en de best werkende combinatie, zoals die ook hoort te zijn gezien de instellingen op de router, kan ik eigenlijk alleen verbinding maken, maar geen pagina's openen.
Ik zie wel dat er wat data verzonden en ontvangen wordt, maar dit gaat om bijv. 0,2 kb / seconde, waarschijnlijk om de verbinding open te houden.
Ik hoop dat bovengenoemde problematiek veroorzaakt wordt doordat er vanmorgen met update naar Anna ook al problemen waren, ik probeer op het moment even een backup van vóór halve Anna terug te zetten.
Wellicht helpt dat.
Iemand anders nog ideeën, of die dergelijke problemen ook heeft gehad ?
Edit:
Na backup terugzetten, na fabrieksinstellingen terugzetten, en na fabrieksinstellingen terugzetten + alles verwijderen oid,
staat er bij besturingssysteem versie nog steeds 024.001 ?
Nu maar via 3g enkele updates binnenhalen en laten installeren, hopelijk werkt wifi daarna beter?
[ Voor 9% gewijzigd door Piemol op 27-09-2011 16:32 ]
Wat is eigenlijk de reden dat anna persé geinstalleerd moet worden via WiFi en niet gewoon traditioneel via OVI updater, de pc en een kabeltje?
Ik heb de indruk dat het nogal kwetsbaar is via WiFi te updaten.
Ik heb de indruk dat het nogal kwetsbaar is via WiFi te updaten.
Ik wilde het niet per sé via wifi updaten, maar via pc met kabeltje wilde die niet.
Dan kreeg ik elke keer melding dat de installatie mislukt was.
Vervolgens wilde ik via mobiele netwerk updaten, en had ik alleen maar gprs verbinding en geen 3G, en was de download tergend langzaam. Na ruim een half uur nog de updates niet gedownload.
Daarna wilde ik dus graag via wifi proberen, alleen dit lukte dan weer met geen mogelijkheid
.
Over het niet kunnen verbinden met wifi, althans niet kunnen downloaden (verbinding maken lukt wel):
het netwerk van de ene buurman pakt ie wel gewoon netjes,
maar niet die ik constant probeerde van de andere buurman.
Weet iemand trouwens waarom, als ik gebeld wordt, niet altijd de naam van de beller zie?
Bijv. gisteren belde m'n vriendin, en dan zie ik alleen het telefoonnummer, en vanmiddag m'n vader en dan wordt netjes de naam weergegeven.
Beide staan tussen de contactpersonen en beide nummers beginnen met 06 (niet bijv. +316)
Vervolgens wilde ik via mobiele netwerk updaten, en had ik alleen maar gprs verbinding en geen 3G, en was de download tergend langzaam. Na ruim een half uur nog de updates niet gedownload.
Daarna wilde ik dus graag via wifi proberen, alleen dit lukte dan weer met geen mogelijkheid
Over het niet kunnen verbinden met wifi, althans niet kunnen downloaden (verbinding maken lukt wel):
het netwerk van de ene buurman pakt ie wel gewoon netjes,
maar niet die ik constant probeerde van de andere buurman.
Weet iemand trouwens waarom, als ik gebeld wordt, niet altijd de naam van de beller zie?
Bijv. gisteren belde m'n vriendin, en dan zie ik alleen het telefoonnummer, en vanmiddag m'n vader en dan wordt netjes de naam weergegeven.
Beide staan tussen de contactpersonen en beide nummers beginnen met 06 (niet bijv. +316)
Verwijderd
Ik heb hier sinds mijn Anna update ook last van. Controleer in elk geval of je geen dubbele namen (ook op je SIM) in je telefoon hebt staan. Helaas is dit bij mij niet het geval maar heb ik nog steeds dat op random momenten er geen naam wordt weergegeven, erg vervelendPiemol schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:00:
Dubbele namen is me niet opgevallen...Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 01:07:
[...]
Ik heb hier sinds mijn Anna update ook last van. Controleer in elk geval of je geen dubbele namen (ook op je SIM) in je telefoon hebt staan. Helaas is dit bij mij niet het geval maar heb ik nog steeds dat op random momenten er geen naam wordt weergegeven, erg vervelend
maar als het telefoonnummer 2x in je bestand staat dan geeft hij geen naamweergave.
Want dan weet de telefoon uiteraard niet te kiezen tussen de opgeslagen namen.
Ik heb een kleine 1000 adressen in de telefoon zitten en het komt wel eens voor als collega's onderling van telefoon + nummer wisselen.
Dan sla je het nummer op en herkent hij de naam niet, vervolgens vraag je van wie die telefoon geweest is, wist vervolgens die vorige naam,,,, en komt de nummerherkenning van de nieuwe naam weer naar boven.
Dit is ook bij oudere modellen zoals mijn e65, e66 en e75, maar ook Symbian^3 het geval.
Gooi OVI en ander Nokia besturingsbestanden van de PCPiemol schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:00:
Ik wilde het niet per sé via wifi updaten, maar via pc met kabeltje wilde die niet.
Installeer OVI opnieuw en begin van voor af aan met installeren van de benodigde connectie software.
Maak een zware reboot (8 seconden de aan/uit knop indrukken)
Start de e7 op hang hem aan de usb-kabel rechtstreeks op de pc (zonder hub) en maak een back-up.
indien de kabel niet reageert, pak een andere kabel en/of een andere pc.
Loop de gehele procedure uit en installeer de packs één voor één.
Negeer alle foutmeldingen en volg de opgegeven opdrachten zoals het opnieuw invoeren van de pincode.
Heb vooral geduld. De update duurde bij mij een dikke half uur en kreeg een stuk of 4 packs te installeren
eerst anna 1/2 en anna 2/2 daarna kwam er nog wat software packs mee.
Succes
[ Voor 12% gewijzigd door kittop op 29-09-2011 07:49 ]
Heb ik even gehad in het buitenland (Frankrijk)Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:26:
Maar later deed hij het weer.
Heb je er nog problemen mee?
Dit betreft een communicatiefout tussen programma en server, wat niet opgelost wordt door een nieuwe install (althans bij mij niet).kittop schreef op donderdag 29 september 2011 @ 07:38:
[...]
[...]
[...]
Gooi OVI en ander Nokia besturingsbestanden van de PC
Installeer OVI opnieuw en begin van voor af aan met installeren van de benodigde connectie software.
Maak een zware reboot (8 seconden de aan/uit knop indrukken)
Start de e7 op hang hem aan de usb-kabel rechtstreeks op de pc (zonder hub) en maak een back-up.
indien de kabel niet reageert, pak een andere kabel en/of een andere pc.
Loop de gehele procedure uit en installeer de packs één voor één.
Negeer alle foutmeldingen en volg de opgegeven opdrachten zoals het opnieuw invoeren van de pincode.
Heb vooral geduld. De update duurde bij mij een dikke half uur en kreeg een stuk of 4 packs te installeren
eerst anna 1/2 en anna 2/2 daarna kwam er nog wat software packs mee.
Succes
Ik heb dit probleem ook gehad en simpelweg opgelost door via de tel te updaten. Enig nadeel is dat mijn ovisuite nog steeds aan geeft dat ik kan updaten naar anna.
[ Voor 21% gewijzigd door Zygivt op 03-10-2011 14:44 ]
Oeh,,,Zygivt schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:43:
[...]
Dit betreft een communicatiefout tussen programma en server, wat niet opgelost wordt door een nieuwe install (althans bij mij niet).
Ik heb dit probleem ook gehad en simpelweg opgelost door via de tel te updaten. Enig nadeel is dat mijn ovisuite nog steeds aan geeft dat ik kan updaten naar anna.
Ikzelf kan heel slecht tegen dit soort dingen, Zachary...
En ben ik gelijk van mening om zo'n PC er uit te knikkeren.
Zelf heb ik een wat ouder 12" Chinees XP laptopje die alles doet waarna ik vraag... Dus het kan.
De 2 jaar oude PC die onder mijn bureau staat (maar eigenlijk alle PC's die daar gestaan hebben)
heeft vaker gelazer gegeven.
Vorig jaar was ik het echt spuugzat en heb alles er uit gesodefl*kkert wat niet functioneerde aan hard én software.
De PC heb ik gekwalificeerd naar aanmaakblokje voor de barbecue.
Echter de lokale PC-goeroe heeft hem van het rooster afgehaald voordat ik de kans kreeg.
Hij heeft hem meegenomen en is 3 dagen aan het vloeken en etteren geweest met dat ding.
Ik heb "het ding" van de goeroe terug gekregen en ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een fijnere PC bij de hand gehad heb.
Alle lof dus...
Software wat de deur uit gegaan is van "O zo gerenommeerde bedrijven":
- AFAS profit
- Symantec norton 360
* De administratie heb ik uitbesteed en heb nu veel beter rendement in kosten en uren.
* Factureren doe ik nog zelf via een simpel maar reuze effectief programmaatje: de Faktuurfabriek
* G-data heeft de plek ingenomen van Norton en ik heb geen storingen meer gehad.
* Mfe van uniserver draait perfect en hoef dus niet meer de e7 en e75 te synchroniseren (buiten de smsjes na)
Ik heb tegen de Goeroe gezegd dat alles naar Nokia en mij moet luisteren... Zoniet???
Dan radicaal de deur uit.... Simpel.
10 jaar administratie van mijn bedrijf zit in de Nokia,
en als deze Nokia nog platter is geworden door bijvoorbeeld een bouwlift?
Dan pak ik de volgende Nokia uit mijn auto en draai gewoon verder waar de vorige Nokia is gebleven.
Het is misschien rigoureus,,,
maar uiteindelijk werkt alle hoog en laagspanning alhier ruim één jaar naar wens en zonder storingen,
na 10 jaar zoete koekies slikken van bluffers die het zo goed wisten.
Na 30 jaar "geen" opleidingen in de bouw in Nederland,
rammelt het uiteindelijk in deze onderbetaalde sector. (mijn sector)
Maar de jeugd zit inmiddels 30 jaar te rommelen met PCtjes en heeft inmiddels 4kante oogjes van die schermen... je word dood gesmeten met PC cursussen en opleidingen ...
Maar in de IT sector rammelt het nog vele malen harder ben ik inmiddels achter gekomen,
en het zou me benieuwen wanneer de algemene IT branche echt een keer productief werd en respectabel werk levert.
Xmasjos, Zygivt & andere informatisten...
Het spijt me voor het ontbreken voor het respect voor jullie,,, euh,,,, "ding".
Maar ik heb het idee dat veel ITers hobbyisten zijn,
net zoals er veel Huboisten in de bouw zitten.
[ Voor 22% gewijzigd door kittop op 04-10-2011 06:37 ]
Helaas ben ik het helemaal met je eens... De IT-sector vindt dat alle producten zo snel mogelijk de markt op moeten, of ze nu klaar zijn of niet. Als een product over een datumgrens is gegaan, gooien ze 't dus gewoon de markt op.kittop schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:45:
[...]
[...]
Na 30 jaar "geen" opleidingen in de bouw in Nederland,
rammelt het uiteindelijk in deze onderbetaalde sector. (mijn sector)
Maar de jeugd zit inmiddels 30 jaar te rommelen met PCtjes en heeft inmiddels 4kante oogjes van die schermen... je word dood gesmeten met PC cursussen en opleidingen ...
Maar in de IT sector rammelt het nog vele malen harder ben ik inmiddels achter gekomen,
en het zou me benieuwen wanneer de algemene IT branche echt een keer productief werd en respectabel werk levert.
Als het aan mij zou liggen, zou het hier net zo gaan als in de bouw oid, waar ze dus zeker moeten weten dat alles goed werkt voordat het kan worden verkocht.
Verwijderd
is er een mogelijkheid om het trilsignaal harder te zetten? Ik heb vaak dat ik niet doorheb als ik gebeld of ge smst wordt.. Ik draag geen uitgezakte broeken met het kuis op mijn knieen dus daar kan het niet aan liggen, mijn oude N95 had voor mijn gevoel een veel sterk trilsignaal
Het problemen met het niet weergeven van de namen van de contactpersonen kun je inderdaad oplossen door dubbele telefoonnummers te verwijderen 
Ik had namelijk als test enkele namen 'ontdubbeld', en die worden sindsdien wel weergegeven, bij de anderen alleen het telefoonnummer.
Ging om nummers die op sim en in het tel. geheugen stonden.
Wat ik wel super irritant vind is dat ik bij ongeveer een kwart van de telefoontjes per ongeluk met m'n oor of wang op 'ophangen' druk? Ik probeer alleen het gedeelte bij m'n oor tegen m'n oor te houden, en dan schuin van me af, en toch gaat het regelmatig fout.
Is hier niet iets op te verzinnen of in te stellen ?
En kun je ook ergens instellen, dat als iemand twee telefoonnummers heeft, je er maar één als optie ziet voor bijv. tekstberichten? Nu moet ik bij sommige contactpersonen steeds kiezen naar welk tel. nummer het bericht moet, omdat er onder 'tel nummers voor tekstberichten' twee nummers staan.
[Contacten] -> [Persoon X] ->
- Voice call (2 numbers)
- Message (2 numbers)
- Video Call (+31 234567890)
Ik heb de optie nog niet gevonden om zo'n telefoon nummer daaruit te halen, of te zeggen dat ie niet geschikt is voor bijv. een tekstbericht.
Ik had namelijk als test enkele namen 'ontdubbeld', en die worden sindsdien wel weergegeven, bij de anderen alleen het telefoonnummer.
Ging om nummers die op sim en in het tel. geheugen stonden.
Wat ik wel super irritant vind is dat ik bij ongeveer een kwart van de telefoontjes per ongeluk met m'n oor of wang op 'ophangen' druk? Ik probeer alleen het gedeelte bij m'n oor tegen m'n oor te houden, en dan schuin van me af, en toch gaat het regelmatig fout.
En kun je ook ergens instellen, dat als iemand twee telefoonnummers heeft, je er maar één als optie ziet voor bijv. tekstberichten? Nu moet ik bij sommige contactpersonen steeds kiezen naar welk tel. nummer het bericht moet, omdat er onder 'tel nummers voor tekstberichten' twee nummers staan.
- Voice call (2 numbers)
- Message (2 numbers)
Ik heb de optie nog niet gevonden om zo'n telefoon nummer daaruit te halen, of te zeggen dat ie niet geschikt is voor bijv. een tekstbericht.
Ik ben wel eens in een hoekje geweest waar dit soort specifieke instellingen waren,Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:24:
is er een mogelijkheid om het trilsignaal harder te zetten? Ik heb vaak dat ik niet doorheb als ik gebeld of ge smst wordt.. Ik draag geen uitgezakte broeken met het kuis op mijn knieen dus daar kan het niet aan liggen, mijn oude N95 had voor mijn gevoel een veel sterk trilsignaal
maar weet ze niet zo 1,2,3 uit mijn hoofd terug te vinden.
Mooi voor het weekend om even uit te zoeken
De e75 trilt ook iets beter had ik het idee.
het zal ook te maken hebben met het gewicht en het model van de e7
Dat is een van de dingen waarom ik moeite heb met dat touchscreen verhaal.Piemol schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 21:40:
- Voice call (2 numbers)
- Message (2 numbers)
Wat ik vaak doe als ik aan het werk ben, is een oortje aan een kettinkje hangen.
Ik verwerk hoofdzakelijk kit, en het moment dat je met een baal kit in je handen heb, gaat altijd die irritante telefoon.
Als je de telefoon dan uit je broekzak haalt, dan zit alles onder de kit.
Dus dit is de rede dat ik een inmiddels waterdichte Jabra JX10 serie II aan een kettinkje heb hangen, die je met 2 vingers zonder de boel onder te smeren, in je oor kan hangen en opnemen.
Enzo heb ik veel minder onbedoelde commando's, en ben veel minder tijd kwijt met alles terug zetten.
Ik heb ook wel eens smsjes gestuurd naar mensen thuis ipv hun mobiel, als ik de verkeerde telefoon selecteer.
Vooral mensen in Almere zijn favoriet omdat Almere met +31 36 begint en behoorlijk lijkt op +31 6
Als daarvoor een instelling is,,, zal het inderdaad niet verkeerd zijn.
misschien ook voor een zondagochtend.
grtz Erwin.
Ik heb het zojuist denk ik gevonden, toen ik naar iets anders zochtkittop schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 08:52:
Ik heb ook wel eens smsjes gestuurd naar mensen thuis ipv hun mobiel, als ik de verkeerde telefoon selecteer.
Vooral mensen in Almere zijn favoriet omdat Almere met +31 36 begint en behoorlijk lijkt op +31 6
Als daarvoor een instelling is,,, zal het inderdaad niet verkeerd zijn.
misschien ook voor een zondagochtend.
grtz Erwin.
Op deze pagina:
http://highdiver.wordpres...nokia-e7-tips-and-tricks/
Staat het volgende stukje:
8. Manage default numbers in a contact. A lot of your contacts probably have more than one number, and this is what you see when you open such a contact:
So, in order to lose the extra click, you need to set the default numbers. You can do that, while in a contact card, by pressing Options -> Defaults, and selecting the primary number for calling, texting, etc…
9. Call/text the non-default number. If you do what I’ve described in the previous tip, you may think you’ve lost the ability to dial the other number(s), that are not set as defaults. Don’t worry, all you need to do is to tap-and-hold the Voice call or Message field, and you’ll have an option to choose the desired number.
Dat moet het oplossen
Kijk en weer iets wat ik kan oplossen, vanaf deze site:Piemol schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 21:40:Wat ik wel super irritant vind is dat ik bij ongeveer een kwart van de telefoontjes per ongeluk met m'n oor of wang op 'ophangen' druk? Ik probeer alleen het gedeelte bij m'n oor tegen m'n oor te houden, en dan schuin van me af, en toch gaat het regelmatig fout.
http://blog.iq-mobile.com...ocking-screen-during.html
Back to the issue: locking the screen during a phone call
Nokia C7, Nokia E7 and probability all Symbian^3 phones made by Nokia are designed to turn off the screen during a phone call (without usage of headsets). This is a required feature for touch screen phones that prevents the user to accidentally touch the screen during phone calls.
Phones have some kind of a proximity sensor near the internal speaker that turn off the screen when you hold the phone close to your ear. The problem with Nokia C7 and E7 is that if you are a normal person you will move/tilt the phone a little bit while you are talking.
The sensors are too sensitive or too few and even a small movement will light up the display and the touch screen will interact with your face. It happened to me lots of times and after putting people on hold/muting them and even terminating the conversation I found out a fix for this.
Maybe it's obvious to others but here's how to lock the screen of Nokia C7 and E7 during a phone call:
After dialing the number you need to slide the lock button (on the side of the phone). This will lock the display! You will not accidentally touch the screen with your face and you'll have pleasant conversations without interruption.
Eigenlijk heel simpel, maar je verwacht niet dat dat kan of je denkt er niet aan.
Wat ook helpt is bellen aan je rechter oor, aangezien de sensor links zit, en als je de telefoon links gebruikt dan moet je hem iets verder omhoog houden, en dan ziet de sensor je ook.
Ik moet wel zeggen dat ik dit voor een telefoon als de E7 een beetje een design faal vind, zet er dan of een extra sensor in of wissel de front cam om met de sensor......
- Zooi - www.stefanjacobs.nl
Tjonge wat een oplossingen en ideeën allemaal,,,
Echter helaas alleen het laatste:
Echter helaas alleen het laatste:
Doet me een beetje denken aan "links versus rechts dragend" en een "gulp"...Markofnikoff schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:28:
[...]
Wat ook helpt is bellen aan je rechter oor, aangezien de sensor links zit, en als je de telefoon links gebruikt dan moet je hem iets verder omhoog houden, en dan ziet de sensor je ook.
Ik moet wel zeggen dat ik dit voor een telefoon als de E7 een beetje een design faal vind, zet er dan of een extra sensor in of wissel de front cam om met de sensor......

never mind
[ Voor 93% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 06-10-2011 12:11 ]
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Zeker niet iedereen werkt naar perfectie, maar ik merk toch vaak dat juist de informatisten het werkend willen hebben en blijven zoeken naar een oplossing, maar de hogere hand bepaald dat een product, af of niet af, de productie in moet.kittop schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:45:
[...]
All Nokia smartphones, which already got the Anna update and the ones running it out of the box, will be updated with Symbian Belle on October 26. It will be available through Ovi Suite and as an OTA update.
So, the update is coming for the Nokia's N8, C7, E7 and C6-01, as well for the E6, X7 and hopefully, the Nokia 500. via
So, the update is coming for the Nokia's N8, C7, E7 and C6-01, as well for the E6, X7 and hopefully, the Nokia 500. via
Helaas is dit zonder gecontroleerde bron, dus dit is niet zeker...Markofnikoff schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:10:
All Nokia smartphones, which already got the Anna update and the ones running it out of the box, will be updated with Symbian Belle on October 26. It will be available through Ovi Suite and as an OTA update.
Helemaal waar Zacharias,,,Zygivt schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 18:27:
[...]
Zeker niet iedereen werkt naar perfectie, maar ik merk toch vaak dat juist de informatisten het werkend willen hebben en blijven zoeken naar een oplossing, maar de hogere hand bepaald dat een product, af of niet af, de productie in moet.
Maar herleid ook naar de zin "voor" de Quote... Dat was namelijk iets over kwaliteit en productiviteit...
Er zijn ook veel hoogbegaafde geesten die in een eng klein hoekje bezig zijn met dingen die de rest van de mensheid misschien ooit zal snappen, maar nooit "gereed" zal zijn....
En daar hangt ook een kaartje "kwaliteit/productiviteit" aan vast.
Wat ik lef hebben vind is:
Een e7 in oktober (beloven)/verwachten... En pas in april (ofzo) mee op de proppen komen..
Misschien omdat de e7 niet "af" genoeg was? en het enge hoekje maar niet uit kon/mocht komen?
Symbian^3 functioneerde voor mij,,, ik had echter wel wensen
Anna functioneert en voldoet voor 98% aan mijn wensen en laat de e75 steeds meer thuis...
Als Belle me weet te verrassen en weet haar bugs thuis te laten... fantastisch...
En heeft ze de tijd nodig om haar koffertje kevertjes vrij te krijgen?
Dan heb ik de tijd
Vandaag mijn brood vergeten mee te nemen en at wat bij de Mac.
Daar las ik in een stuk telegraaf het tragische nieuws dat Steve Jobs is overleden.
In dat zelfde stuk stond in het dik geschreven dat Macintosh Jobs niet nodig heeft....
ondanks hij vergeleken werd met Henry Ford en Einstein.
Apple heeft al eerder bewezen niet zonder "ziener" Jobs te kunnen en moest hem op hangende pootjes terug halen om faillissement te voorkomen .
Dit word nu even lastiger... als het zo meteen misschien weer even tegen zit.
Want Jobs was een lastpak,,, maar ook een leider, richtinggever en alleenheerser.
De Iphone5 werd al de draak mee gestoken in een rapklucht zojuist op de TV...
Terwijl deze telefoon nog niet eens in de schappen ligt.
Ik ben zeer benieuwd hoe de algehele mobiele technologie gaat ontplooien in de nabije toekomst.
Daar las ik in een stuk telegraaf het tragische nieuws dat Steve Jobs is overleden.
In dat zelfde stuk stond in het dik geschreven dat Macintosh Jobs niet nodig heeft....
ondanks hij vergeleken werd met Henry Ford en Einstein.
Apple heeft al eerder bewezen niet zonder "ziener" Jobs te kunnen en moest hem op hangende pootjes terug halen om faillissement te voorkomen .
Dit word nu even lastiger... als het zo meteen misschien weer even tegen zit.
Want Jobs was een lastpak,,, maar ook een leider, richtinggever en alleenheerser.
De Iphone5 werd al de draak mee gestoken in een rapklucht zojuist op de TV...
Terwijl deze telefoon nog niet eens in de schappen ligt.
Ik ben zeer benieuwd hoe de algehele mobiele technologie gaat ontplooien in de nabije toekomst.
kruila schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:09:
Belle NIET op 26 oktober:
http://mynokiablog.com/20...er-26-more-anna-variants/
Kan zijn dat ik achter loop, maar ik heb een update van me ovi store (ziet er gelikt uit).
Voor mij ook, terwijl ik de bèta had...Zygivt schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:09:
Kan zijn dat ik achter loop, maar ik heb een update van me ovi store (ziet er gelikt uit).
Ik kon een nieuwe versie van ovi-kaarten downloaden
Onlangs ook de E7 aangekocht en geupdate naar Anna.
ik las over een nieuwe feature die het mogelijk maakt de vergrendel sleutel te unlocken door te sweepen ipv klikken.
Iemand enig idee waar deze optie staat ?
ik vindt hem niet terug
ik las over een nieuwe feature die het mogelijk maakt de vergrendel sleutel te unlocken door te sweepen ipv klikken.
ik vindt hem niet terug
Je kunt Nokia Bubbles downloaden van de Beta labs, dat werk ongeveer zo. Is best aardig en leuke extra featuresrazerBE schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 01:29:
Onlangs ook de E7 aangekocht en geupdate naar Anna.
ik vindt hem niet terug
Mijn E7 werkt prima totdat ik hem aan de lader hang. Als mijn E7 aan het laden is lijkt het touchscreen niet meer goed te werken het is traag en ik moet met regelmaat het (un)lock knopje op de zijkant een aantal keer gebruiken voordat de telefoon reageert op aanrakingen op het scherm.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben. Zo ja, hoe los ik dit op?
Is dat als je je telefoon ergens op hebt liggen of ook als je 'm in je hand houdt? Ik heb alleen dat eerste nl. Daarom gebruik ik 'm simpelweg alleen in mijn hand als ik 'm oplaad.El_Thorbo schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 23:28:
Mijn E7 werkt prima totdat ik hem aan de lader hang. Als mijn E7 aan het laden is lijkt het touchscreen niet meer goed te werken het is traag en ik moet met regelmaat het (un)lock knopje op de zijkant een aantal keer gebruiken voordat de telefoon reageert op aanrakingen op het scherm.
Ik heb ook dat het scherm niet goed reageert, maar ik kan wel de knop aanraken om het scherm te wisselen (de 3 bolletjes), die werkt wel gewoon. Heeft dat misschien op een of andere manier te maken met die halve Anna-installatie ? Dit is alleen in landscape-modus, als ik omschakel naar portrait werkt het scherm wel weer zoals het moet.