Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspark
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:31
Katsunami schreef op maandag 21 maart 2011 @ 23:03:
Je betaalde apps kun je zo weer via je Google account op je telefoon terugzetten. Is er ook een manier om gratis apps snel en makkelijk terug te installeren? Ik heb gelezen dat het terugzetten van een backup ervoor zorgt dat ze alleen op je telefoon staan, en de market niet meer kan zien dat ze zijn geïnstalleerd, waardoor je geen updates meer binnenkrijgt...

Ik heb niet zoveel zin om al die apps op te schrijven en dan handmatig te herinstalleren, en dan ook nog alle instellingen goed te moeten zetten.
Titanium backup zet in principe alle market links ook terug, zodat apps daarna gewoon weer geupdate kunnen worden via de market. En al je instellingen blijven dus ook bewaard. Moet je wel root voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Katsunami schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 00:40:(En dan niet via een volledige root, a.u.b.... een programma dat via Universal Androot superuserrechten krijgt en en het spul dan kan verwijderen, zou al prima zijn.)
Is dat niet altijd het geval bij rooten? Ik heb nu al meerdere Android foons op meerdere manieren geroot, en in alle gevallen werd ik altijd netjes gevraagd of ik een proces superuser toegang wilde geven. Ik zou het niet anders willen zien in ieder geval. Een keer had ik een dom spelletje gedownload via de Market dat kennelijk om root access vroeg.. dat werd een NEE, dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Myedvyed op 22-03-2011 06:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Heeft iemand met Italy device al kunnen updaten?

Ik zie in MSU alleen maar Modelnummer: n/a Operator: n/a en dan is er geen update beschikbaar...

Volgens de italiaanse website is de update al wel uitgerold....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 17:51
Op XDA stond dat UniversalAndroot niet meer verder ontwikkeld werd, maar dat topic is ook al wat ouder.
Begrijp ik het nou goed (uit bovenstaande posts) dat UniversalAndroot-1.6.2-beta5.apk weer werkt op Froyo?

Dus dan zou ik UniversalAndroot-1.6.2-beta5 kunnen gebruiken samen met Droid Overclock (JRummy16)...

Dan zou ik dus in 5 minuten mijn Milestone kunnen overclocken.... :-D

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Myedvyed schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 06:26:
[...]

Is dat niet altijd het geval bij rooten? Ik heb nu al meerdere Android foons op meerdere manieren geroot, en in alle gevallen werd ik altijd netjes gevraagd of ik een proces superuser toegang wilde geven. Ik zou het niet anders willen zien in ieder geval. Een keer had ik een dom spelletje gedownload via de Market dat kennelijk om root access vroeg.. dat werd een NEE, dus.
Oh, ik ging ervan uit dat bij een "volledige root" altijd alle programma's als superuser zouden draaien. (Net alsof je onder Windows als admin werkt, of als root onder Linux dus). Blijkbaar is dat dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veneficus schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:36:
Op XDA stond dat UniversalAndroot niet meer verder ontwikkeld werd, maar dat topic is ook al wat ouder.
Begrijp ik het nou goed (uit bovenstaande posts) dat UniversalAndroot-1.6.2-beta5.apk weer werkt op Froyo?

Dus dan zou ik UniversalAndroot-1.6.2-beta5 kunnen gebruiken samen met Droid Overclock (JRummy16)...

Dan zou ik dus in 5 minuten mijn Milestone kunnen overclocken.... :-D
Jups zo heb ik het ook gedaan! Hardreset, geupdatet naar 2.2, hardreset, UniversalAndroot, MilestoneOverclock op 1GHz gezet, SetCPU geinstalleerd en profiel aangemaakt van CPUsnelheid on demand.

Voor de rest is 2.2 wel leuk, merk 't alleen aan kleine dingetjes.. vertel ik later op de dag wel..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
CLB schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:33:
[...]

Jups zo heb ik het ook gedaan! Hardreset, geupdatet naar 2.2, hardreset, UniversalAndroot, MilestoneOverclock op 1GHz gezet, SetCPU geinstalleerd en profiel aangemaakt van CPUsnelheid on demand.

Voor de rest is 2.2 wel leuk, merk 't alleen aan kleine dingetjes.. vertel ik later op de dag wel..
Dan ga ik dat straks eens proberen, maar dan met Droid Overclock. Die heeft een SetCPU functie ingebouwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Veneficus schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:53:
[...]

Dan ga ik dat straks eens proberen, maar dan met Droid Overclock. Die heeft een SetCPU functie ingebouwd :)
Is die niet alleen voor de amerikaanse Droid? (cdma versie welke niet gelijk is aan onze milestone)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 19:57
http://www.appbrain.com/a...m.jrummy.droidx.overclock
Devices supported by module:
(read below for other devices)
Droid X
Droid 2
Droid
Milestone
Milestone 2
Flipout
Galaxy Beam
Galaxy A
Archos A70 Tablet
Archos A101 Tablet
Kost je wel een dollartje en 50 cent ;)

Ik kende dit programma overigens ook niet, maar zie zo snel niet hoelang die al bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Ik krijg het niet voor elkaar.

De slider gaat tot max 550 MHz :(

Volgens mij gaat er iets fout bij het selecteren van de profiles, waarna hij reboot, en daarbij de frequencies niet opslaat...
Dan toch maar die andere combinatie gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veneficus schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:46:
Dan toch maar die andere combinatie gebruiken...
Dat werkt geheid zoals ik 't uitlegde :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
CLB schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:00:
[...]

Dat werkt geheid zoals ik 't uitlegde :)
Ik heb Droid Overclock nu gedeinstalleerd, en Milestone Overclock erop gezet, maar SetCPU nog niet, en toch kan ik die slider aanpassen. Waar heb ik SetCPU dan nog voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al d update gekregen op italiaans model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Ik heb sinds de update naar Froyo wel vaak last van traag ladende main screens :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:33:
SetCPU geinstalleerd en profiel aangemaakt van CPUsnelheid on demand.
Je kan er dus profielen mee instellen wat erg handig is..
Bijvoorbeeld 'scherm uit, CPU-snelheid omlaag' en dergelijke, scheelt weer wat warmte / batterijtijd.

Wat mij opvalt t.o.v. Android 2.1 na de Android 2.2 update:
- Ik heb een lelijk standaard wit toetsenbord waarbij de letter rood wordt als ik hem aanklik...
De naam van dit toetsenbord is 'multi-touch keyboard' en ik vind hem lelijk, lelijk en nog is lelijk.

- Ik heb in m'n notificatiebalk heel vaak 'EN' staan en heb daadwerkelijk geen idee hoe dat komt?

- De icoontjes van de sliders voor unlocken en bellen zijn anders, qua vorm en kleur en icoontje...

- Mijn volumeknop kan mijn telefoon niet meer op 'geheel stil' zetten zonder trilfunctie, WTF is dat?
Vroeger kon ik hem op het laagste volume zetten dat was 'geheel stil' , 1 tikje omhoog was 'tril' en daarna
werd het volume steeds harder gezet.. Nu kan ik op - drukken wat ik wil, maar hij blijft op 'tril' staan.. Enige
optie om hem op 'geheel stil' te zetten is via settings / of via een widget die ik heb.. Waarom dat is geen idee.
Bij settings kan ik kiezen om te trillen voor 'altijd' , 'nooit' , 'alleen in stille modus' , 'alleen als hij niet in stille modus is'

- Er zijn wat applicaties bijgekomen zoals 3G Mobile Hotspot of Corporate Director & Task Manager

- De browser lijkt wel stukje sneller te zijn met het laden van pagina's, altijd fijn natuurlijk.

- Overclock op 1GHz is weer simpel te verzorgen met Milestone Overclock.
Hiervoor heb ik m'n telefoon eerst rootaccess gegeven m.b.v. UniversalAndroot

En nu is het weer tijd om m'n telefoon volledig te personaliseren met LauncherPro Plus, andere icons, settings, widgets en al die zut... Merk niet echt dat het sneller is, eerlijk gezegd, maar heb de telefoon nog maar weinig gebruikt dus dat zou kunnen. Heb dus wel wat irritatiepuntjes ('EN' in de notificatiebalk en geen mogelijkheid om met de volumeslider het volume op 'geheel stil' zonder til te zetten) Voor de rest ben ik er wel blij mee. Ziet er iets funkier uit die sliders, internetten werkt iets sneller, applicaties zijn op de SD-kaart te zetten wat altijd handig is!

Ik maak nu gebruik van de Motorola Milestone voor een kleine anderhalf jaar en het ding is nog steeds _/-\o_
Moet wel zeggen dat exemplaar wat ik nu heb altijd wel iets minder stevig heeft aangevoeld dan de eerste die
ik had.. Ik hoor wel is een kraakje ofzo wat ik bij m'n eerste Milestone niet had, maar voor de rest toppertje :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 20:07

luigi87

Domotica Fanaticus

Hebben jullie ook na de update dat het home scherm soms wat traag laad, en soms ook helemaal niet meer?
waar zou dit door kunnen komen? wordt er echt gek van want moet dan weer de telefoon opnieuw opstarten om het te fixen.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

CLB schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:22:
[...]
- Ik heb in m'n notificatiebalk heel vaak 'EN' staan en heb daadwerkelijk geen idee hoe dat komt?
Dat betekent 'English' en heeft met je toetsenbord te maken. Als ik b.v. het Google Pinyin toetsenbord gebruik krijg ik dit ook. Je kunt dan op het hardware toetsenbord met Shift + Spatie van taal (Chinees / Engels) wisselen, en op het software keyboard ook met een knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

[...]
- Mijn volumeknop kan mijn telefoon niet meer op 'geheel stil' zetten zonder trilfunctie, WTF is dat?
Kun je ook gewoon instellen onder instellingen, geluid, en dan silent-mode oid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:04
WWJD schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:05:
[...]

Kun je ook gewoon instellen onder instellingen, geluid, en dan silent-mode oid. ;)
True, het viel mij net als CLB ook op. Met 2.1-update1 kon ik gewoon dmv volumeknop langs silent - vibrate - volumes gaan, nu moet je dus via settings of in het geval van FroyoMod in de notification area gaan om te kunnen wisselen. Een wat aparte keuze imo, juist omdat het zo handig was als je vaak wisselt.

[ Voor 0% gewijzigd door Leftblank op 22-03-2011 23:24 . Reden: Er staat FroyoMod 2.6 op m'n phone, geen CM7 :x ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

Leftblank schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:15:
[...]

True, het viel mij net als CLB ook op. Met 2.1-update1 kon ik gewoon dmv volumeknop langs silent - vibrate - volumes gaan, nu moet je dus via settings of in het geval van CM7 in de notification area gaan om te kunnen wisselen. Een wat aparte keuze imo, juist omdat het zo handig was als je vaak wisselt.
Nadat je dit hebt aangevinkt in de instellingen werkt het toch ook weer als vanouds? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

WWJD schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:30:
[...]

Nadat je dit hebt aangevinkt in de instellingen werkt het toch ook weer als vanouds? :P
Nope heb ik ook al geprobeerd, werkte niet, want je trilfunctie blijft in die stand werken. en die silend mode vervangt de modus voor je trilstand.
Ik heb er een app voor gedownload en die als widget op me home screen (Mute heet de app, icoontje van een fluitje), deze app zorgt er voor dat alles stil is. Mogelijk ook het alarm.

[ Voor 10% gewijzigd door luigi87 op 22-03-2011 21:40 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luigi87 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:37:
Hebben jullie ook na de update dat het home scherm soms wat traag laad, en soms ook helemaal niet meer?
waar zou dit door kunnen komen? wordt er echt gek van want moet dan weer de telefoon opnieuw opstarten om het te fixen.
Noops alles werkt hier naar behoren!
Myedvyed schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:50:
Dat betekent 'English' en heeft met je toetsenbord te maken.
Wat een onzin zeg, ik stoor me er aan en vind 't maar onzinnig
WWJD schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:30:
Niet dus, zoals luigi87 ook al aangaf.. Hmm raar hoor, nu moet 't altijd via settings / een widget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook mijn grootste ergernis dat die stil/trilfunctie/geluid--> optie eruit is.. verder denk ik dat ik na de update/factory reset maar eens een maand of wat bij m'n milestone blijf. Was van plan te upgraden naar galaxy s2 maar eigenlijk is daar nu nog te weinig aanleiding toe behalve groter&mooier scherm (en grotere foon) + FM radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:41:
Ook mijn grootste ergernis dat die stil/trilfunctie/geluid--> optie eruit is.. verder denk ik dat ik na de update/factory reset maar eens een maand of wat bij m'n milestone blijf. Was van plan te upgraden naar galaxy s2 maar eigenlijk is daar nu nog te weinig aanleiding toe behalve groter&mooier scherm (en grotere foon) + FM radio.
Pak voor de tril/stil/geluid stand gewoon Switch Pro widget. Dan is het met 1 druk op de knop geregeld en weet je ook op welke stand hij staat. Tevens zou je Audio Manager kunnen gebruiken als widget om dit in te stellen.

Hier nog steeds 2.1. Italiaanse versie is nog steeds niet geupdate. Misschien morgen (halverwege de week zou hij beschikbaar komen voor een aantal landen, waaronder italie, stond op de facebook/updates pagina)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:57
2.2 geinstalleerd, root, fabrieksreset, overclock naar 1.2GHz, flash, launcherpro v0.8.3 plus

en nu gaat de Milestone weer als een tierelier _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat mij opvalt t.o.v. Android 2.1 na de Android 2.2 update:
[.....]
Wat me nog meer opvalt:
- Bij het invoeren van een agendaitem is het tweede woord eindelijk met een kleine letter!
Dit was met 2.1 altijd met een hoofdletter en het derde woord had dit ook en het vierde ook, was irritant.

- Helaas gaan de 4 touchbuttons nog steeds niet uit bij het kijken van een filmpje, was alleen bij Android 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Ik heb ook last van een synchronisatiefout. Deels te wijten aan een net iets verkeerde reinstall, maar het probleem zou niet mogen bestaan.

Ik had een backup teruggezet van de agenda (eigeniljk van 2 accounts), waarna hij ging synchroniseren, en er dubbele entries van maakte. Dus heb ik op op mijn pc via Google Calendar de overbodige eruit gehaald, en dat waren er nogal wat. Nu krijg ik steeds de melding dat de synchronisatielimiet van het verwijderen van 169 items bereikt is, en vraagt ie wat ik wil doen. Ook al kies ik steeds "items verwijderen", die melding blijft terugkomen.

Weet iemand hoe ik dit oplos?

En heeft iemand een link naar SetCPU op XDA? Of mogen die hier niet geplaatst worden?

edit: gevonden op XDA

edit2: SetCPU werkt bij mij ook niet. Ik kan niets hoger dan 550 MHz selecteren, terwijl ik 'm bij Milestone Overclock gewoon op 1 GHz heb gezet...
Of heeft ie eerst een reboot nodig na installatie?

[ Voor 13% gewijzigd door Veneficus op 23-03-2011 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Veneficus schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 23:45:
Ik heb ook last van een synchronisatiefout. Deels te wijten aan een net iets verkeerde reinstall, maar het probleem zou niet mogen bestaan.

Ik had een backup teruggezet van de agenda (eigeniljk van 2 accounts), waarna hij ging synchroniseren, en er dubbele entries van maakte. Dus heb ik op op mijn pc via Google Calendar de overbodige eruit gehaald, en dat waren er nogal wat. Nu krijg ik steeds de melding dat de synchronisatielimiet van het verwijderen van 169 items bereikt is, en vraagt ie wat ik wil doen. Ook al kies ik steeds "items verwijderen", die melding blijft terugkomen.

Weet iemand hoe ik dit oplos?

En heeft iemand een link naar SetCPU op XDA? Of mogen die hier niet geplaatst worden?

edit: gevonden op XDA

edit2: SetCPU werkt bij mij ook niet. Ik kan niets hoger dan 550 MHz selecteren, terwijl ik 'm bij Milestone Overclock gewoon op 1 GHz heb gezet...
Of heeft ie eerst een reboot nodig na installatie?
Alleen setcpu werkt niet, eerst overclocken met Milestone overclock incl set on boot optie aan, dan met setcpu profielen aanmaken..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Milestone Overclock had ik ook draaien. Maar eerst rebooten dus...

Ga ik proberen :)

edit: werkt niet. Milestone overclock staat op 1 GHz, wat SetCPU ook laat zien, maar de silders van SetCPU gaan niet verder dan 550...
:(

[ Voor 45% gewijzigd door Veneficus op 23-03-2011 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat iedereen hier al een update heeft gehad, maar heeft ook al iemand met een italiaans model een update ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je het ook al geprobeerd via de updatesoftware van Motorola zelf?
Ik heb mijn (waarschijnlijk Nederlandse) model ook zo geupdatet en niet OTA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:30:
Heb je het ook al geprobeerd via de updatesoftware van Motorola zelf?
Ik heb mijn (waarschijnlijk Nederlandse) model ook zo geupdatet en niet OTA...
nou ik probeerde het afgelopen maandag echter toen ik mijn telefoon met de update software verbond kwam er alleen een IMEI code te staan correct me if i am wrong en voor de rest alleen n/a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:32:
[...]

nou ik probeerde het afgelopen maandag echter toen ik mijn telefoon met de update software verbond kwam er alleen een IMEI code te staan correct me if i am wrong en voor de rest alleen n/a
mijn italiaanse update ook nog niet.. Ik wacht geduldig af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiMacho schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:43:
[...]

mijn italiaanse update ook nog niet.. Ik wacht geduldig af!
Ah prima! nu ik dat weet heb ik teminsten rust dacht al dat het weer aan mij lag haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

@ rnotenboom en dimacho

Hier ook nog niks voor Italiano. En inderdaad: modelnummer en operator staat op n/a waarom, geen idee.. Heeft iets te maken met het niet online zijn van de italiaanse versie geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Get!em schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:32:
@ rnotenboom en dimacho

Hier ook nog niks voor Italiano. En inderdaad: modelnummer en operator staat op n/a waarom, geen idee.. Heeft iets te maken met het niet online zijn van de italiaanse versie geloof ik.
achja ze hebben gezegd dat het midden deze weekk zou komen en we zitten vandaag pas in het midden he dus wat dat betreft zou het wel goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
De Froyo bug van trage home screens is nu wel heel extreem. Ik heb al 5 minuten geen home screens meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Veneficus schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:16:
De Froyo bug van trage home screens is nu wel heel extreem. Ik heb al 5 minuten geen home screens meer...
heb ik ook last van...
na de update zijn er ook problemen ontstaan met mijn smsjes(/berichten)
de lijst opent die pas na een seconden of 5. en de lijst met smsje van mijn vriendin opent die helemaal niet.(dit zijn weliswaar 4200 berichten, maar als ik het thread wil verwijderen reboot die.)

daarnaast, als ik op de telefoon iets aan het doen ben, browsen, of spelletjes. dan valt die regelmatig uit... heel vervelend!!

gr.carlo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een stomme vraag, ik heb een milestone maar het lukt me niet om over te gaan naar de 2.2 update. De automatische update heb ik wel gedaan maar de versie blijft op 2.1 update 1 staan.
Klopt dit of wat moet ik doen??

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:43:
Misschien een stomme vraag, ik heb een milestone maar het lukt me niet om over te gaan naar de 2.2 update. De automatische update heb ik wel gedaan maar de versie blijft op 2.1 update 1 staan.
Klopt dit of wat moet ik doen??

bvd
Uit welk land komt jou milestone? als je een italiaans model heb ( zoals ik ) is de 2.2 update er op moment gewoon weg nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem via marktplaats gekocht maar naar mijn weten is hij gewoon nederlands.
Kan ik dit checken?
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:31:
[...]

Uit welk land komt jou milestone? als je een italiaans model heb ( zoals ik ) is de 2.2 update er op moment gewoon weg nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:03:
Ik heb hem via marktplaats gekocht maar naar mijn weten is hij gewoon nederlands.
Kan ik dit checken?

[...]
mmm ja ik kwam het te weten toen ik hem voor het eerst opstarten de default taal italiaans was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:40:
[...]

achja ze hebben gezegd dat het midden deze weekk zou komen en we zitten vandaag pas in het midden he dus wat dat betreft zou het wel goed komen :)
volgens mij komt ie nu hel snel:
http://www.motorola.com/S...one_Default_Support_IT-IT
Dan kom je op:
http://www.motorola.com/s...milestonenotification.htm

Verder staat ie er nog niet!
Kan ik dit checken?

[...]
Dat zie je bij je instellingen --> Over de telefoon ---> Firmwareconfigutatieversie. Bij mij staat daar GAS_EMEA_USASHLS00WNDIT_P031

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Kan ik dit checken?

[...]
Met de tool van motorola : MSU (Motorola Software Updater ).. sluit je telefoon aan, en in de linkerkant van het schermpje zie je dan staan:
IMEI
Modelnummer
Operator

Operator is dan je land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Get!em schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:14:
[...]

Met de tool van motorola : MSU (Motorola Software Updater ).. sluit je telefoon aan, en in de linkerkant van het schermpje zie je dan staan:
IMEI
Modelnummer
Operator

Operator is dan je land.
echter bij de italiaanse model komt er nu n/a te staan sinds 2 dagen terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMEI Number:
xxx
Modelnummer:
N / A

Operator:
N / A

:?
Get!em schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:14:
[...]

IMEI
Modelnummer
Operator

Operator is dan je land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Dan heb je een italiaanse, want alle italiaanse geven n/a op dit moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:16:
IMEI Number:
3546++++++++
Modelnummer:
N / A

Operator:
N / A

:?

[...]
Ik zou je IMEI maar even weghalen als ik jou was... en kijk naar mijn post hierboven dan zie je hoe je het op kan zoeken!

[ Voor 3% gewijzigd door DiMacho op 23-03-2011 13:22 . Reden: IMEI ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke balen.. komt die update nog wel of...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Update komt vast wel. En zowel Dimacho als jij moeten je post editen, zodat je imei weg is.... daar kunnen wat andere vervelende truukjes mee uitgehaald worden als ze er nog langer staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijne al ge-edit.
mijn firmwareconfiguratieversie is;
GAS_EMEA_USASHLS00RTQYFR_P001

Frankrijk dan neem ik aan?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Dan zou hij Frans zijn?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
klopt en daar is ook nog geen update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha oke. jammer, word deze net als de itiliaanse update nog wel verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het goed krijgen we hem wel als je dit moet geloven : http://geekfiles.altervis...id-froyo-2-2-1-in-italia/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

gelukkig is dat bericht al van maandag..... toen de rest van de landen het kregen ;(

maar goed, niet getreurd, vorige keer waren wij de eerste, nu dus de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Get!em schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:43:
gelukkig is dat bericht al van maandag..... toen de rest van de landen het kregen ;(

maar goed, niet getreurd, vorige keer waren wij de eerste, nu dus de laatste.
Achja zou wel goed komen vorige post stond in het midden van de week naja dat is vandaag pas ingegaan he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
UPDATE: Via de MSU kan ik nu de italiaanse variant binnen halen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Confirmed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne is nu aan zoeken naar updates dus neem aan dat die er is :)

confirmed too

mijne is nu aan updaten ben benieuwd staat op 49% :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
Voor de Franse toestellen is de update nog niet vrijgegeven zo te zien. De mijne geeft aan dat er nog geen update beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:55
DiMacho schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:13:

Dat zie je bij je instellingen --> Over de telefoon ---> Firmwareconfigutatieversie. Bij mij staat daar GAS_EMEA_USASHLS00WNDIT_P031
Bij mij staat er EU op het eind. (gas_emea_usashls00rteu_p046)
Is het dan een Europese versie of gewoon een Nederlandse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe hebben jullie in 2.2 een factory reset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Crim schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:11:
[...]

Bij mij staat er EU op het eind. (gas_emea_usashls00rteu_p046)
Is het dan een Europese versie of gewoon een Nederlandse?
Europese Milestone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geinstalleerd en wel, je moet echter wel echt een factory reset doen na de installatie, ook raad ik aan meteen te overclocken anders is het gewoon eigelijk niet te doen. Voor de rest tot nu toe enorm goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hier ook geinstalleerd. Nog geen factory reset gedaan. Wel al root en probeer nu met milestone overclock en setcpu overclocken.
Werkt nog niet helemaal goed. Ik krijg reboots bij het instellen van milestone overclock. Hierdoor kan setcpu de max niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een nieuwe milestone 1 te koop met bon en 2 jaar garantie gekocht bij de belcomp.. wil toch een iphone kopen.
geinteresseerde kunnnen me mailen en een prijs afspreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Get!em schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:36:
Hier ook geinstalleerd. Nog geen factory reset gedaan. Wel al root en probeer nu met milestone overclock en setcpu overclocken.
Werkt nog niet helemaal goed. Ik krijg reboots bij het instellen van milestone overclock. Hierdoor kan setcpu de max niet vinden...
Precies mijn probleem wanneer ik Droid Overclock gebruik. Milestone Overclock doet het bij mij wel, maar SetCPU vervolgens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veneficus schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:01:
[...]

Precies mijn probleem wanneer ik Droid Overclock gebruik. Milestone Overclock doet het bij mij wel, maar SetCPU vervolgens niet.
bij mij werkt het gewoon allemaal prima! gelukkig<3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Get!em schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:36:
Het lijkt mij wel verstandig voor je milestone overclock doet enzo een hard reset te doen. dan weet je in ieder geval zeker dat je telefoon goed draait en geen gekke dingen doet.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da BJ
  • Laatst online: 30-07-2024

Da BJ

huh?

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:33:
Powertoets en X op het toetsenbord tegelijk indrukken bij opstarten, dan hoor je een uitroepteken te krijgen op t scherm. Na ff wachten kun je via volume up een menu selecteren en erin scrollen en selecteren via de d-pad.

Overigens, voor alle overclockers:misschien al bekend, maar er is een nieuwe versie van milestone overclock: 1.4.8, deze stopt de reboots wanneer je de snelheidswijziging probeert toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:33:
dit kan ook gewoon onder
instellingen>privacyinstellingen>fabrieksinstellingen terug

gr.carlo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:55
Thx, ik heb nu ook de update.
Telefoon crashte echt aan de lopende band, opgelost met een reset... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da BJ
  • Laatst online: 30-07-2024

Da BJ

huh?

Waar ik me aan irriteer na de update (afgezien van de hard-reset die noodzakelijk was wegens traagheid) is de zoomknop in de browser. Zit me steeds in de weg als ik m'n rechterduim gebruik om te scrollen! Zie ik nou iets over het hoofd? Ding is niet weg te halen lijkt t wel... die zat er in de vorige versie toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Voor de vastlopende home screens:

http://www.thedroidgeek.c...en-icons-disappeared.html

Een manier om ze weer tevoorschijn te krijgen zonder reboot. Werkt bij mij, al lijkt het even te duren voordat hij Home afgesloten heeft en alles opnieuw geladen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
even voor de duidelijkheid...als je na de 2.2 update last heb van langzame phone en dat het soms even duurt voordat de home screen tevoorschijn komt als je op home drukt vanuit wat voor app ook, dan helpt het om een factory reset te doen?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gister 2.2 erop staan, en ik moet zeggen so far so good. enigste probleem waar ik op dit moment ben aangelopen is dat vaak het unlockscreen niet naar voren komt voor de rest (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
He vreemd .. ik zat steeds te wachten op de update, maar hij doet niets. Ik heb de Engelse versie (versie: GAS_....RTGB_P026). Op Facebook staat: Froyo is now available for Milestone in: UK, Romania, Singapore, Thailand, South Africa, India, Taiwan, Malaysia, Philippines, Hong Kong, Indonesia and Vietnam. Now is dus vorige week. Mis ik iets? Andere landen die later geprogrammeerd staan, worden inmiddels wel uitgerold.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eusebius schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:01:
He vreemd .. ik zat steeds te wachten op de update, maar hij doet niets. Ik heb de Engelse versie (versie: GAS_....RTGB_P026). Op Facebook staat: Froyo is now available for Milestone in: UK, Romania, Singapore, Thailand, South Africa, India, Taiwan, Malaysia, Philippines, Hong Kong, Indonesia and Vietnam. Now is dus vorige week. Mis ik iets? Andere landen die later geprogrammeerd staan, worden inmiddels wel uitgerold.
Ik zit ook nog te wachten op de franse update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqvds
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 09:17
Eusebius schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:01:
Nee helaas, bij mij ook nog niets (ook RTGB_P026) al staat op de GB site van Motorola al wel dat de update beschikbaar is. Ben bang dat we nog even geduld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg in de nieuwe standaard agenda-applicatie de feestdagenkalender niet te zien..
Hij staat wel gesynced en op zichtbaar, maar ik zie ze niet.. In mn LauncherPro Plus agenda-widget
zie ik wel mijn persoonlijke kalender EN de feestdagenkalender. Iemand die dit probleem ook heeft en misschien de oplossing kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
@sandro89 en @marqvds - gebruik de MSU, Motorola Software Updater. Ik zat te wachten totdat het binnen zou komen via de lucht, maar je kunt het ook via je PC & USB kabeltje doen.

Nu nog kijken of ik apps kan verplaatsen van de telefoon naar de SD kaart. Of moet ik dan verwijderen & opnieuw installeren?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
gewoon verplaatsen helpt goed hoor!

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eusebius schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:38:
@sandro89 en @marqvds - gebruik de MSU, Motorola Software Updater. Ik zat te wachten totdat het binnen zou komen via de lucht, maar je kunt het ook via je PC & USB kabeltje doen.

Nu nog kijken of ik apps kan verplaatsen van de telefoon naar de SD kaart. Of moet ik dan verwijderen & opnieuw installeren?
ik gebruik de MSU altijd, maar voor de franse versie is de update nog niet binnen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:36

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:41:
Die optie kun je terugtoveren door bij 'instellingen -> geluid -> trillen' op 'nooit' te zetten. Behalve dan dat je dan van 'geluid' direct naar 'stil' gaat, trillen is dan niet meer mogelijk (maar dat gebruikte ik toch nooit).

Update bevalt me nog steeds prima, erg stabiel. Alleen 1 punt wat toch wel erg vervelend is: ik krijg hem niet meer gepaired met mijn auto (prius 2010) via bleutooth, verbinding wordt telkens gewijgerd. Iemand een soortgelijk probleem gehad en opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marqvds schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:22:
[...]

Nee helaas, bij mij ook nog niets (ook RTGB_P026) al staat op de GB site van Motorola al wel dat de update beschikbaar is. Ben bang dat we nog even geduld moeten hebben.
Vreemd, ik heb de UK versie en de update al wel! Ik kon hem direct downloaden toen hij officieel uit kwam!

GAS_EMEA_USAMS1FRYORTGB_P009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:14:
[...]

Vreemd, ik heb de UK versie en de update al wel! Ik kon hem direct downloaden toen hij officieel uit kwam!

GAS_EMEA_USAMS1FRYORTGB_P009
via systeemsupdates? of via de software update op de computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hier na de update niet een factory reset gedaan. Tot nog toe is alles lekker snel (zonder overclock). Geen rare hickups.
Wel al via Titanium Facebook, Quickoffice etc verwijdert. Scheelt weer wat ruimte. Apps2sd nog aan het testen.

Zojuist via de market de nieuwe milestone overclock binnengehaald. Deze crasht inderdaad niet meer. Even opnieuw installeren. Dan instellen en apply. Daarna in setcpu nog een keer de autodetect runnen, en klaar.

Voorlopig laat ik een factory reset even zitten. Moet teveel van mn telefoon gebruikmaken om hem opnieuw te gaan instellen. Ook al maakt titanium het best makkelijk.

Hotspot icm vodafone werkt hier prima!

[ Voor 13% gewijzigd door Get!em op 24-03-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqvds
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 09:17
Net nog maar eens geprobeerd te updaten middels de Update tool en nu blijkt dat hij wel nieuwe software vind bij het gebruik van een losse micro-usb kabel. Ik gebruikte eerder mijn dock, waarbij hij dus geen updates kon vinden...vreemd. nouja, hij is iig aan het updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Vandaag ook ge-update in de hoop dat mijn accu nu langer mee zou gaan.
Na de update kaart geformateerd, toestel terug gezet naar factory settings en alles opnieuw ingesteld.
Alles loopt goed maar helaas word mijn accu nog steeds binnen 7 uur normaal gebruik leeggetrokken zonder BR en Wifi verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
René van Gaalen schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:36:
Vandaag ook ge-update in de hoop dat mijn accu nu langer mee zou gaan.
Na de update kaart geformateerd, toestel terug gezet naar factory settings en alles opnieuw ingesteld.
Alles loopt goed maar helaas word mijn accu nog steeds binnen 7 uur normaal gebruik leeggetrokken zonder BR en Wifi verbinding.
wat zie je als "normaal" gebruik?
als ik regelmatig was sms ofzo dan is mijn accu aan het eind van de avond leeg...

gr.carlo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
demonic schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 18:51:
[...]

wat zie je als "normaal" gebruik?
als ik regelmatig was sms ofzo dan is mijn accu aan het eind van de avond leeg...

gr.carlo
In 7 uur tijd 30 Minuten gebeld en 2 programma's geinstaleerd.
Sinds 4 maanden kamp ik met dit probleem, ook na het plaatsen van een nieuwe accu.
Daarvoor kon ik +/- 30 uur vooruit met een accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
René van Gaalen schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 18:58:
[...]

In 7 uur tijd 30 Minuten gebeld en 2 programma's geinstaleerd.
Sinds 4 maanden kamp ik met dit probleem, ook na het plaatsen van een nieuwe accu.
Daarvoor kon ik +/- 30 uur vooruit met een accu.
dat is idd niet veel
kijk is bij instellingen>over de telefoon> accugebruik

wat is dan het meeste dat batterij eet:)

gr.carlo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

fabstar81 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:19:
even voor de duidelijkheid...als je na de 2.2 update last heb van langzame phone en dat het soms even duurt voordat de home screen tevoorschijn komt als je op home drukt vanuit wat voor app ook, dan helpt het om een factory reset te doen?
Voor de langzame telefoon heeft het wel zin ja, niet voor het langzame laden van je home screen, dit heb ik ook nog steeds. dit wordt met launcher pro wel minder heb ik door.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
demonic schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:00:
[...]

dat is idd niet veel
kijk is bij instellingen>over de telefoon> accugebruik

wat is dan het meeste dat batterij eet:)

gr.carlo
Dat is schermweergave, 71%.
In die 7 uur tijd dat de accu leegloopt staat het scherm echter maar kort aan en dat ook nog eens in een lage helderheid en een time out van 30 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luigi87 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:11:
Voor de langzame telefoon heeft het wel zin ja, niet voor het langzame laden
van je home screen, dit heb ik ook nog steeds. dit wordt met launcher pro wel minder heb ik door.
Ik weet echt niet hoe dat zou kunnen komen hoor, maar hier vliegtttttt de Milestone door z'n homescreens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hier ook. Zonder factory reset, maar wel met launcher pro en overclock (ook zonder overclock overigens) vlieg ik door de homescreens heen. Het laden van een app gaat ook prima, en vanuit een app naar home gaat ook nog steeds net zo snel. Met overclock gaat het zelfs nog iets sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:24:
Ik krijg in de nieuwe standaard agenda-applicatie de feestdagenkalender niet te zien..
Hij staat wel gesynced en op zichtbaar, maar ik zie ze niet.. In mn LauncherPro Plus agenda-widget
zie ik wel mijn persoonlijke kalender EN de feestdagenkalender. Iemand die dit probleem ook heeft en misschien de oplossing kent?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
dat overclocken heeft bij mij weinig zin. ik merk alleen dat de apps iets sneller laden, maar home screen inderdaad geen effect. launcher pro eerst maar proberen. daarna factory reset maar doen.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een update op een frans toestel??
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste