Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Hier een milestone met alle reguliere updates en geen andere ROM.
Zoek op appbrain: geen appbrain gevonden. Volg ik de rechtstreekse link vanuit androlib, niks.
Zoek op rainydays: niks gevonden. Volg ik de rechtstreekse link vanuit androlib, niks..
Wat is er aan de hand? Zijn al die apps opeens niet geschikt voor de milestone? Of doet de market raar. Dit is al een tijdje (2 weken) aan de hand, dat ik verschillende apps niet kan vinden, of dat er niet eens een update gevonden wordt, terwijl hij er wel is. De market doet het verder wel, alles wat ik kan vinden kan ik gewoon installeren, ook geinstalleerde apps kan ik updaten (indien gevonden).

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
straks nog maar een keer wat dingen uitproberen.
Ik heb marketversie 2.3.6, maar die heb jij denk ook wel dan...
Firmware / baseband / kernel kan ik wel even opzoeken indien gewenst?
Ik heb de oorzaak gevonden! Tegenwoordig zit er een filter (bij instellingen) in de market. Hier stond het filter op "Iedereen". Na het aanvinken van "Show all" was het probleem verholpen....CLB schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:16:
Heb je wel rootacces, dat is misschien nog een verschil..
Ik heb marketversie 2.3.6, maar die heb jij denk ook wel dan...
Firmware / baseband / kernel kan ik wel even opzoeken indien gewenst?
Vreemd filter overigens....
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
In de familie zijn die beide telefoons ook beschikbaar, en die reageren toch beter op vingers en snelheid is vele malen hoger.
Geheugen en processor maken dus veel verschil, maar ook het touchscreen verandert veel aan een telefoon.
Ik denk dat het belangrijkste struikelpunt van de Milestone het geheugen is. Ik merk bij mij dat de Launcher toch regelmatig uit het geheugen wordt gehaald en bij het op de home knop drukken eerst geladen moet worden. Zo zit er in het laden van alle apps ergens wel een kleine lag.
Dat zal vast op de één of andere manier te verbeteren zijn, alleen weet ik (nog) niet hoe.
Ik heb filmpjes op YouTube gezien van mensen met een Milestone 1 en (zo zeggen ze) Gingerbread waarop Cut The Rope vlekkeloos draait, terwijl hij bij mij met FroYo (CM6) na een aantal levels erg traag wordt en dan ook wordt afgesloten... Dus het moet mogelijk zijn.
I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself
Met CM6 lijkt het wat soepeler te gaan.
Nu is mijn 2 weg voor reparatie, dus heb ik tijdelijk een 1, maar waarschijnlijk mis ik iets, want ik krijg het echt niet vloeiend.
I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself
heb de milestone pas een dag maar spelletjes werken gewoon goed. Ook cut the rope, angry birds etc. gaat soepel. Toetsenbord is wel ideaal!
Probeer Froyomod eensw0ndersp00n schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:46:
Mijn Milestone 1 met CM7 is niet vooruit te branden! En dan heb ik nog overgeklokt naar 1GHz.
Met CM6 lijkt het wat soepeler te gaan.
Nu is mijn 2 weg voor reparatie, dus heb ik tijdelijk een 1, maar waarschijnlijk mis ik iets, want ik krijg het echt niet vloeiend.
Het rooten doet niet zo veel als je daar geen gebruik van maakt maar de custom roms kunnen wel een enorm verschil maken. Nadeel is wel dat je de foutjes die er meestal in zitten voor lief moet nemen.Tonkey schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:16:
Scheelt root en een custom rom veel dan? Bij mijn vorige telefoon, de hero, maakte het maar weinig uit.
heb de milestone pas een dag maar spelletjes werken gewoon goed. Ook cut the rope, angry birds etc. gaat soepel. Toetsenbord is wel ideaal!
het is voor mij al een hele verbetering
Of is dat probleem makkelijker op te lossen? Af en toe is een programma opstarten en weer afsluiten voldoende om alles weer terug te krijgen. Kan zoiets aan widgets liggen? Is aardig lastig namelijk.
Edit: volgens mij is het probleem grotendeels verholpen door beautifull widgets te verwijderen! Dan maar de standaard klok gebruiken.
[ Voor 19% gewijzigd door Tonkey op 29-07-2011 13:30 ]
Bij lijkt het gewoon beter te werken. Verder gebruik ik nu ook Zeam Launcher en dat lijkt ook te helpen.
Dat is allemaal enkel voor root is het niet?w0ndersp00n schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 17:42:
Ik heb bij mijzelf de VM Heap van 36MB teruggezet naar 16MB. Ik merk dat de Milestone er een stuk vlotter onder reageert. Ook Cut The Rope werkt met deze instelling vele malen beter, ook al lees ik dat spellen met een kleine VM Heap niet goed werken.
Bij lijkt het gewoon beter te werken. Verder gebruik ik nu ook Zeam Launcher en dat lijkt ook te helpen.
Heb vandaag weer veel last van de homescreen waar alles verdwijnt. Wellicht volgende week eens gaan verdiepen in root, en dan die stabiele versie erop zetten.
Edit: toch er maar root van gemaakt met een custom rom (froyo met 2.2.2). CPU staat nu max op 800Mhz (kan tot 1Ghz maar dat vind ik wat té). Telefoon is geweldig snel geworden, geen vastlopers in homescreen en de nieuwe market. Helemaal geweldig, en dat voor zo'n oud telefoontje! Ik ben weer zo blij als een kind
[ Voor 19% gewijzigd door Tonkey op 30-07-2011 18:34 ]
Met de huidige CM6 en VM Heap instellingen werkt hij prima!
CM6 was dus een regelrechte ramp bij mij. Geen google apps, geen market en nog wat vreemde dingen. De custom die ik nu heb, met de VM Heap zoals je hebt aangegeven is geweldig. Accu gaat langer mee, en de telefoon is sneller.w0ndersp00n schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 20:15:
Klopt, root en vulnerable recovery. Maar mijn Milestone 2 is gelukkig weer terug met een splinternieuw toetsenbord, dus de Milestone 1 mag bij mij weer backup dienst gaan draaien
Met de huidige CM6 en VM Heap instellingen werkt hij prima!
Je had wel google apps los geïnstalleerd neem ik aan, anders is het logisch dat google apps, de market etc niet werken. Cyanogenmod mag het niet meeleveren met de rom daarom moet het altijd los geïnstalleerd worden.Tonkey schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:07:
[...]
CM6 was dus een regelrechte ramp bij mij. Geen google apps, geen market en nog wat vreemde dingen. De custom die ik nu heb, met de VM Heap zoals je hebt aangegeven is geweldig. Accu gaat langer mee, en de telefoon is sneller.
Dat zal vast wel ergens een mogelijkheid zijn geweest. Een uitleg ontbrak echter bij de xda site. Maar dat was nog niet het enige, het toetsenbord klopte ook van geen kanten meer (alle alt tekens waren door elkaar gegooid). Ook waren er nog wel wat kleine dingen. En dan heb je net 5 minuten een nieuwe rom... het waren gewoon te veel ergernissenwmn79 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:57:
[...]
Je had wel google apps los geïnstalleerd neem ik aan, anders is het logisch dat google apps, de market etc niet werken. Cyanogenmod mag het niet meeleveren met de rom daarom moet het altijd los geïnstalleerd worden.
Edit: Vreemd, ik heb van de 197mb nog 84 over en toch kan ik het kleinste programma nog niet downloaden uit de market (onvoldoende geheugen). Dit lijkt me toch erg sterk.. bijna alle programma's staan ook op de sd dus veel geheugen verbruikt het allemaal niet (op google maps met 11mb na)
[ Voor 16% gewijzigd door Tonkey op 02-08-2011 18:43 ]
Ik heb nu ook mijn VM Heap op 16 gezet. Zeam Launcher erop en een widget minder. Draait nu best lekker.w0ndersp00n schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 17:42:
Ik heb bij mijzelf de VM Heap van 36MB teruggezet naar 16MB. Ik merk dat de Milestone er een stuk vlotter onder reageert.
...
Verder gebruik ik nu ook Zeam Launcher en dat lijkt ook te helpen.

[ Voor 10% gewijzigd door MarcoC op 13-08-2011 16:40 ]
je moet gewoon hem de tijd laten nemen. baggertraag is die niet.
traag wel:)
Rooten en overclockenMarcoC schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:33:
Is het normaal dat de Milestone zo baggertraag is? Ik heb hem op factory default zonder apps geïinstalleerd, en hij is niet vooruit te branden. Meest recente firmware staat er op.
Ik heb hem zelf op een voorzichte 800mhz draaien.
Maar 1Ghz is ook mogelijk dan doet hij niet onder voor een X10 of een HTC desire.
De nieuwere toestellen zijn wel allemaal sneller, mede dankzij het snellere geheugen vermoed ik.
Dit inderdaad, hier staat hij ook op 800mhz. Doordat je niet alleen overclockt maar bij geen gebruik van de telefoon ook onderclockt (is dat eigenlijk een woord?Sinned123 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:42:
[...]
Rooten en overclocken
Ik heb hem zelf op een voorzichte 800mhz draaien.
Maar 1Ghz is ook mogelijk dan doet hij niet onder voor een X10 of een HTC desire.
De nieuwere toestellen zijn wel allemaal sneller, mede dankzij het snellere geheugen vermoed ik.
Welke app moet ik gebruiken voor het overclocken?
[ Voor 46% gewijzigd door MarcoC op 13-08-2011 20:24 ]
M'n Milestone wordt niet meer gezien als 'mass storage device' als ik 'm aan de PC hang, maar wordt wel opgeladen.. Dropbox werkt fijn, maar om alles daar mee te syncen *nee*.. USB-instellingen allemaal al nagelopen en tig keer veranderd in 'charge only' en dergelijke, maar hij wil het gewoon niet meer doen..!?
EDIT: In Windows schijfbeheer zie ik hem ook en werkt alles correct, maar toch kan ik hem niet benaderen?
EDIT 2: Hmm geprobeerd om een andere 'letter' aan de 'drive' te plakken en warempel het is gelukt =) Nice!
[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 26-08-2011 18:05 ]
Ik gebruik SetCPU werkt goed, clockt ook goed terug naar 250Mhz zodat de accu langer meegaat (zit 81% van de tijd in 250Mhz, dat wil wel). Verder kun je ook mooi een max instellen, tot 1GHZ gaat het (hij kijkt wat veilig is voor je telefoonMarcoC schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:15:
Ik ga hem maar eens rooten dan.
Welke app moet ik gebruiken voor het overclocken?
Anoniem: 368193
[ Voor 85% gewijzigd door TheJuul op 29-08-2011 17:28 ]
Anoniem: 244527
Heeft een van jullie misschien een idee hoe dit opgelost kan worden of wat de oorzaak is?
Ik maak gebruik van CM7 maar de originele accu geeft wel normaal de status door.
Ook ik gebruik CM7 en heb een tweede batterij, dit is wat ik ervan weet:dragoncry schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 07:30:
vraagje : ik heb een nieuwe (originele motorola) accu voor mijn milestone gekocht, bij het plaatsen van deze accu laad hij wel op maar de accustatus blijft een vraagteken.
Heeft een van jullie misschien een idee hoe dit opgelost kan worden of wat de oorzaak is?
Ik maak gebruik van CM7 maar de originele accu geeft wel normaal de status door.
- CM7 meet, in tegenstelling tot de originele Motorola ROM, standaard de resterende batterijcapaciteit met een precisie van 1%. Dit kan je zien voor je het scherm unlockt. Met de originele batterij werkt dit prima.
- het is gekend dat dit samen met niet-originele batterijen niet werkt en er dan inderdaad geen resterende batterijcapaciteit meer wordt weergegeven. Ook met mijn niet originele tweede batterij is dit het geval. De "workaround" is dan om in de settings (weet niet meer vanbuiten waar maar je vindt het wel) de weergave van de resterende batterijcapaciteit niet meer met een precisie van 1% in te stellen.
Als ik jou was zou ik de batterij dus één keer helemaal gebruiken tot deze helemaal leeg is en dan weer opladen. Doet het probleem zich dan nog voor, dan zou ik dus even de settings wijzigen.
Als het dan met de settings opgelost blijkt, betekent dit dat je ofwel toch geen originele Motorola-batterij te pakken hebt, ofwel dat er iets mis is met de communicatie-chip van de batterij.
Succes!!
☻/
/▌
/ \
Gisteren kwam ik in een bootloop omdat ik waarschijnlijk de cache niet goed had geleegd. Nu heb ik de laatste FroyoMod erop gezet. Werkt ATM heel soepel. Alleen .. ik moet alle apps weer installeren. Een groot aantal staan wel in op mijn SDcard & Mijn Apps overzicht in de market onder 'Niet geïnstalleerd'.
Is er een snelle manier om deze 'niet geïnstalleerde' te herinstalleren?
Hoe kun je het beste een backup maken van apps, waarna je makkelijk met Mods aan de slag kunt gaan? Of gaat dat niet?
==
hoi
☻/
/▌
/ \
Power + camera tot driehoek met uitroepteken en dan VolumeUp + camera. Werkt dat ook niet?Kixtart schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:26:
Power+Camera bij mij, maar kom niet meer in de recoveryconsole van openrecovery. Dan maar eens een volledige update via originele
==
hoi
☻/
/▌
/ \
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
☻/
/▌
/ \
Is SetCPU ook nuttig op CM7? Ik meen ergens gelezen te hebben dat die sinds CM7 overbodig is geworden.Tonkey schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:28:
[...]
Ik gebruik SetCPU werkt goed, clockt ook goed terug naar 250Mhz zodat de accu langer meegaat (zit 81% van de tijd in 250Mhz, dat wil wel). Verder kun je ook mooi een max instellen, tot 1GHZ gaat het (hij kijkt wat veilig is voor je telefoon). Wel 1 klein nadeel, het is niet gratis. Gelukkig ook niet duur
Nightshadow
Zelf heb ik een (tot nu toe uniek) probleem. Froyomod installeerd in /system/etc/init.d een bootscript dat bij het starten van de normale recovery gelijk doorgaat naar openrecovery. Bij iedereen is dit erg praktisch aangezien je zo direct in openrecovery kunt booten, bij mij werkt dat dus niet, de update.zip wordt van de SD kaart verwijderd en het toestel gaat gelijk opnieuw opstarten.Kixtart schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:14:
Ik heb gisteren wat gegoogled en ga dat inderdaad ook proberen. Mocht het lukken laat ik het inderdaad weten.
Oplossing is dat scriptje verwijderen en update.zip opnieuw op de sd kaart zetten (ik heb hem standaard in een submapje staan omdat het na iedere flash wel weer mis gaat
Dit probleem had ik overigens ook al toen ik nog een geroote versie van de stock rom draaide. Toen heb ik ook een keer zo'n "autoboot or" script geinstalleerd, dat werkte dus ook niet.
[ Voor 16% gewijzigd door Joolee op 28-09-2011 21:16 ]
Mijn milestone is op zo'n 2 maanden na nu 2 jaar oud geworden, en de hardware begint iets meer kuren te vertonen. Hatelijk aan/uit knopje (kan ik nog mee leven
thx!
Ik heb sinds vandaag ook SetCPU en MilestoneOverclock draaien op 800MHz met 4 profiles: screen off, charging, battery < 100% en temp > 50C. Is die 50C een beetje een realistisch maximum om terug te schakelen naar 125-500MHz of is het nog te hoog of laag? Het was de default keuze, maar het klinkt nog niet erg warm (vergeleken met een desktop CPU), hoewel ik zonder actieve koeling 50C in mijn broekzak ook niet grappig vind
[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 10-10-2011 10:37 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Openrecovery map verwijderd en de GOT open recovery versie erop gezet. Geen update nodig gehad en bootte direct in de naar de nieuwe openrecoveryKixtart schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:14:
Ik heb gisteren wat gegoogled en ga dat inderdaad ook proberen. Mocht het lukken laat ik het inderdaad weten.
☻/
/▌
/ \
50 graden is te hoog. Die van mij heeft wat kuren waardoor hij regelmatig warm wordt. Aan de lader en boven de 45 graden loopt hij langzaam leeg, vanaf 50 graden ziet hij de lader niet meer een loopt hij nog harder leeg. Ik zou 't rond 42-43 graden zettenGrrrrrene schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:37:
Ik zou een micro-usb kabel proberen aan te passen, beetje oprekken in de breedte of dikte, maar zeker niet de ingang van je telefoon proberen te modden.
Ik heb sinds vandaag ook SetCPU en MilestoneOverclock draaien op 800MHz met 4 profiles: screen off, charging, battery < 100% en temp > 50C. Is die 50C een beetje een realistisch maximum om terug te schakelen naar 125-500MHz of is het nog te hoog of laag? Het was de default keuze, maar het klinkt nog niet erg warm (vergeleken met een desktop CPU), hoewel ik zonder actieve koeling 50C in mijn broekzak ook niet grappig vind
De Milestone is de enige telefoon van mij waar ik langer dan een jaar mee loop, in december is hij alweer 2 jaar oud. Maar het kan voor mij niet snel genoeg december worden, ben het ding nu wel zat. Ik red nog geen dag op de accu, hij wordt te warm, cameraknop werkt niet goed meer, de a pakt hij de helft van de tijd niet meer, ongeacht de rom die er op staat mag ik om de dag het ding wel opnieuw opstarten (of hij doet het uit zichzelf wel). Hij heeft z'n beste tijd dus wel gehad
Blaat!
Nu is ie echt overleden. Zelfs als ik hem uberstil leg, en het laadlampje aan staat (met telefoon aan) dan ontlaad de accu, heel langzaam... Als de stone uitstaat met lader erin komt ie niet verder dan 50%.. Beetje jammer (maar gelukkig werk ik op een plek waar we een 5tal android test telefoons hebben, dus loop nu met een nexus s rondGrrrrrene schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:37:
Ik zou een micro-usb kabel proberen aan te passen, beetje oprekken in de breedte of dikte, maar zeker niet de ingang van je telefoon proberen te modden.
==
hoi
Ben er zo aan gewend om dat te gebruiken als WhatsApp-geluidje, maar m'n nieuwe telefoon heeft 'm niet
http://www.megaupload.com/?d=OEQVOHD5CLB schreef op maandag 14 november 2011 @ 18:48:
Gekke vraag, maar zou iemand het standaard notificatiegeluidje 'tadaa' kunnen uploaden ergens?
Ben er zo aan gewend om dat te gebruiken als WhatsApp-geluidje, maar m'n nieuwe telefoon heeft 'm niet
Even van mijn Milestone afgehaald. Hoop dat het de goede is. Het is degene met de naam TaDa.ogg
Als het niet de juiste is kan ik altijd nog een zip maken met alle geluiden
zal ze even uplaoden... geduld;)CLB schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:26:
Thank you senor, het is hem wel =) En als je wil mogen alle geluidjes ook wel hoor, altijd handig =) Thanks!!
gr.carlo
http://miniduck.nl/public/Milestone_Sounds.rar
[ Voor 9% gewijzigd door demonic op 14-11-2011 20:15 ]
Ik heb het probleem volgens mij opgelost vanmiddag, heb het nog niet goed kunnen testen maar dat komt in de loop van de week wel. Dit is de audio jack in de milestone (als je 'm loschroeft zit deze bevestigd tegen de cover aan, kun je zo lostrekken (dubbeltape)).

De pinnetjes die hierop zitten waren bij mij een beetje platgedrukt, dus als eerste heb ik deze maar wat bijgebogen, een stukje tape aan de andere kant (de plakrand van de jack dus) en weer terugplaatsen. Ik denk dat de problemen hiermee nu wel opgelost zijn bij mij.

Nog even wat anders, bij mijn milestone heeft de power knop het ook begeven, ik heb even bekeken hoe dit systeem werkt, en ik denk dat het oranje drukknopje (zie afb) het gewoon begeven heeft. Heeft iemand hier toevallig een idee hoe deze heten en waar ik deze eventueel kan bestellen? (en of dit uberhaupt te vervangen is?) De hele strip (camera, volume) mag natuurlijk ook als deze los te bestellen zijn.

Ik ben benieuwd of iemand zo iets hierop weet!
Als de dome er nog wel op zit zit er stof tussen. Onderdelen zijn inmiddels wel op Ebay te krijgen. Ik heb al 2x mijn flex cable naar LCD moeten vervangen
Kheb de case wel een beetje kapotgemaakt, de middelste omranding is afgebroken bij het power knopje (jammer maar helaas), een nieuwe case zit er niet in .. is me toch iets te duur. (schiet me ineens te binnen dat die misschien ook nog wel te printen is, alleen moet je dan wel de exacte afmetingen hebben..)
Als deze rond de 40% gaat dit ineens naar de 20% om vervolgens binnen een paar minuten aan te geven dat er minder dan 5% over is. Vanaf 40% tot de telefoon uitvalt zit ooit maar 10 minuten verschil in.
Ik heb een keer battery calibrate (of iets dergelijks) gebruikt, maar dit heeft helaas niet mogen baten. Iemand die het probleem herkend, en hier ook een oplossing voor heeft gevonden?
Heb hier ook last van. Als je hem dan aan de lader hangt is ie binnen een minuut ofzo weer op 40%. Heb er nog geen oplossing voor gevonden.Tonkey schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:38:
Ehm, mijn accu doet een beetje vreemd de laatste tijd.
Als deze rond de 40% gaat dit ineens naar de 20% om vervolgens binnen een paar minuten aan te geven dat er minder dan 5% over is. Vanaf 40% tot de telefoon uitvalt zit ooit maar 10 minuten verschil in.
Ik heb een keer battery calibrate (of iets dergelijks) gebruikt, maar dit heeft helaas niet mogen baten. Iemand die het probleem herkend, en hier ook een oplossing voor heeft gevonden?
Blaat!
i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;
Leeftijd van de accu zou wel vreemd zijn. Ik heb namelijk 4 reserve accu's die er allemaal last van hebben. En wel heel toevallig allemaal tegelijk. Sommige van die accu's heb ik zelden gebruikt.
[ Voor 22% gewijzigd door Die Bruine op 24-11-2011 11:34 ]
Heb Whatsapp ook op mijn telefoon. Daarnaast is Wordfeud volgens mij ook een aardige stroomtrekker (heb ik geen onderbouwing voor maar gewoon een gevoel). Ik heb het wel geïnstalleerd, weet niet in hoeverre de anderen die hetzelfde probleem hebben ook Worfeud geïnstalleerd hebben.Die Bruine schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:32:
Ook hier last van. Ik heb hier 3 Milestones allemaal met hetzelfde probleem. Ik vermoed eerlijk gezegd WhatsApp. Alle drie de Milestones draaien een andere ROM. 1 stock, 1 Froyo 2.9.1 volgens mij en de laatste 2.9.3. En dan is er nog een vierde Milestone, maar die heeft geen internet abbo. Die heeft denk ik ook geen last van de accu.
Leeftijd van de accu zou wel vreemd zijn. Ik heb namelijk 4 reserve accu's die er allemaal last van hebben. En wel heel toevallig allemaal tegelijk. Sommige van die accu's heb ik zelden gebruikt.
Alleen whatsapp hier, geen wordfeudwmn79 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:27:
[...]
Heb Whatsapp ook op mijn telefoon. Daarnaast is Wordfeud volgens mij ook een aardige stroomtrekker (heb ik geen onderbouwing voor maar gewoon een gevoel). Ik heb het wel geïnstalleerd, weet niet in hoeverre de anderen die hetzelfde probleem hebben ook Worfeud geïnstalleerd hebben.
Batterij eruit, en opnieuw erin.. en ik kon (danwel met 1% volgens android) nog 3 uur verder..
Ben hem nu even volledig aan het opladen en dan ga ik zo even kijken wat de calibratie uithaalt
Begin me toch steeds erger te irriteren aan deze telefoon, tijd voor een nieuwe! Zijn er hier veel mensen van plan om weer voor de milestone (2/3) te kiezen als opvolger?
[ Voor 19% gewijzigd door Creadion op 26-11-2011 18:02 ]
Droid 3 op zak hier. top toestel(Y)Creadion schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:57:
Afgelopen vrijdag schakelde de telefoon uit omdat de batterij leeg was, deze was net een paar uur aan de lader geweest (sprong van ongeveer 60 naar 20 > 1%).
Batterij eruit, en opnieuw erin.. en ik kon (danwel met 1% volgens android) nog 3 uur verder..
Ben hem nu even volledig aan het opladen en dan ga ik zo even kijken wat de calibratie uithaalt
Begin me toch steeds erger te irriteren aan deze telefoon, tijd voor een nieuwe! Zijn er hier veel mensen van plan om weer voor de milestone (2/3) te kiezen als opvolger?
kijk voor meer info even hier:
Motorola Milestone 3
Gezien de slechte support van Motorola voor mijn huidige telefoon, de Milestone, denk ik niet dat ik voor Motorola ga, tenzij er echt iets serieus verandert sinds ze overgenomen zijn door Google (wat kan natuurlijk). Ik kijk nog even de kat uit de boom, mag toch pas over 3 maanden wat nieuws uitzoekenCreadion schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:57:
Afgelopen vrijdag schakelde de telefoon uit omdat de batterij leeg was, deze was net een paar uur aan de lader geweest (sprong van ongeveer 60 naar 20 > 1%).
[ Voor 11% gewijzigd door Grrrrrene op 16-12-2011 12:29 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Heeel erg traag ja, zelfs met CGmod erop, wat al een lichtjaar sneller was als de officiele (vernaggelde) 2.2 update van moto. Toetsenbord valt van ellende uit elkaar door de warmte die de telefoon genereert ook nog es. Toch ben ik wel benieuwd naar de droid 4, aangezien ik een hardware toetsenbord gewoon ontzettend fijn vind werken, en dat toch weer de enige mooie foon met tobo lijkt te zijn in de nabije toekomst...Grrrrrene schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:16:
[...]
Gezien de slechte support van Motorola voor mijn huidige telefoon, de Milestone, denk ik niet dat ik voor Motorola ga, tenzij er echt iets serieus verandert sinds ze overgenomen zijn door Google (wat kan natuurlijk). Ik kijk nog even de kat uit de boom, mag toch pas over 3 maanden wat nieuws uitzoekenIk vond de Galaxy Nexus interessant, maar daar kan geen geheugenkaart in en qua hardware valt hij me wat tegen. Ik wil wel weer een foon waar ik 2 jaar verder mee kan en de hardware van de SGS2 is al sneller dan de Galaxy Nexus. Dat vind ik zonde van het geld... Kijk, de Milestone is nu zo on-ge-lo-fe-lijk traag vanwege het gebrek aan geheugen. Als ik een app afsluit (vooral grote apps zoals navigatiesoftware of een game) is hij eerst een tijd de desktop aan het laden. Als ik de dalvik cache leeg is hij een tijdje wat sneller, maar het blijft een traag k*tding
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Mensen die vinden dat de Milestone traag is, vergeten dat het toestel op dit moment ruim 2 jaar oud is. Het apparaat was ten tijde van zijn release een van de snelste, misschien wel de snelste telefoon op de markt.
Zelf heb ik het probleem van de beperkte interne opslag opgelost met behulp van Link2SD. Link2SD kan uit de market worden gehaald (gratis), en gebruikt een tweede partitie op de SD-kaart om apps heen te verplaatsen. Dit kan zelfs met apps die dat officieel niet ondersteunen. (Link2SD doet dat met symlinks.)
De telefoon is wellicht traag, maar mijn eisen zijn dan ook niet heel hoog; het boeit me niet als ik een paar seconden moet wachten om een grote app te starten.
Ik heb de Motorola ROM zelf (deels) gestript met behulp van Root Explorer, heb LauncherPro als launcher geïnstalleerd (al heel lang geleden), en het probleem van de opslag opgelost. Ondanks dat de telefoon soms inderdaad wat traag aanvoelt, voel ik me wel nog steeds thuis op dit toestel en heb geen zin om weer van voor af aan te beginnen met een nieuwe telefoon.
Ondanks dat ik over 4 maanden een ander abo kan kiezen, denk ik dat ik vanaf dat moment nog (minstens) een jaar bij deze telefoon blijf, al was het maar omdat ik zo nu en dan het externe toetsenbord toch wel prettig vind, al is het gebruik daarvan wat afgenomen sinds SlideIT op de telefoon staat.
[ Voor 10% gewijzigd door Katsunami op 19-12-2011 12:48 ]
Dat is mooi, maar daar is dit topic niet voor. Dat had je uiteraard ook al gelezen in Het algemeen beleid.
[ Voor 57% gewijzigd door janvanduschoten op 16-01-2012 19:55 ]
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
Anoniem: 231398
me vader wil toch iets langer dan een halve dag kunnen met zijn milestone.
moet zeggen dat mijn milestone 2 dit beter voor elkaar heeft. deze gebruik ik intensief en redt dan een dag!
Hyundai Ioniq 28kWh
Welk tooltje heb je gebruikt om die partitie mee aan te maken. Ik kan geen (gratis) tooltje vinden waarmee dat lukt.Katsunami schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:44:
Zelf heb ik op het moment (gelukkig) nog steeds geen hardwareproblemen met de Milestone na 1 jaar en 8 maanden.
Mensen die vinden dat de Milestone traag is, vergeten dat het toestel op dit moment ruim 2 jaar oud is. Het apparaat was ten tijde van zijn release een van de snelste, misschien wel de snelste telefoon op de markt.
Zelf heb ik het probleem van de beperkte interne opslag opgelost met behulp van Link2SD. Link2SD kan uit de market worden gehaald (gratis), en gebruikt een tweede partitie op de SD-kaart om apps heen te verplaatsen. Dit kan zelfs met apps die dat officieel niet ondersteunen. (Link2SD doet dat met symlinks.)
De telefoon is wellicht traag, maar mijn eisen zijn dan ook niet heel hoog; het boeit me niet als ik een paar seconden moet wachten om een grote app te starten.
Ik heb de Motorola ROM zelf (deels) gestript met behulp van Root Explorer, heb LauncherPro als launcher geïnstalleerd (al heel lang geleden), en het probleem van de opslag opgelost. Ondanks dat de telefoon soms inderdaad wat traag aanvoelt, voel ik me wel nog steeds thuis op dit toestel en heb geen zin om weer van voor af aan te beginnen met een nieuwe telefoon.
Ondanks dat ik over 4 maanden een ander abo kan kiezen, denk ik dat ik vanaf dat moment nog (minstens) een jaar bij deze telefoon blijf, al was het maar omdat ik zo nu en dan het externe toetsenbord toch wel prettig vind, al is het gebruik daarvan wat afgenomen sinds SlideIT op de telefoon staat.
[ Voor 49% gewijzigd door Katsunami op 19-01-2012 17:32 ]
Anoniem: 244527
- bouw kwaliteit ,
- baterij,
- snelheid,
- 4.0
- scherm
- geen appel, etc
Ik had met de milestone ongeveer een dag, ik ben overgegaan naar de nexus en kan telefoon weer met plezier gebruiken. Batterij geeft me ook een dag(twitter, FB en whatsapp staat aan, spotify etc) en verder zitten er een hoop goede kleine verbeteringen in ICS die het voor mij de moeite meer dan waard maakt.Anoniem: 244527 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 23:37:
Ik ben nu bezig om Stone te vervangen met andere toestel. Wat denken jullie dat op dit moment een goede android (liever niet van Moto) toestel is? Als we kijken naar:
- bouw kwaliteit ,
- baterij,
- snelheid,
- 4.0
- scherm
- geen appel, etc
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Nu Samsung wel een duidelijk updatebeleid aankondigt (update naar 4.0 voor een aantal vrij recente phones), stap ik ook over. Om het gemis aan toetsenbord te compenseren ga ik voor een groot scherm (galaxy note).
Bye all, en misschien later nog weer wat tips en questions over de good old milestone.
Overigens kan ik de minitool partitioner niet vinden in de market. Vreemd. Zou mogelijk wel snelheid schelen.
Ik snap je afwachtende houding. Maar aangekondigde toestellen duren nog meestal een half jaar voordat ze in NL zijn, als ze al naar NL komen. Vanuit het topic met de Android qwerty toestellen al wel opgemerkt dat 80% van de toetsenbord toestellen hier niet komen of alleen via grijze import. Ik ga niet wachten, want er is altijd iets nieuwers.Die Bruine schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:50:
Die batterijklep is toch zo weer recht gebogen zodat die weer klemt? Maar ik begrijp de meesten wel hoor. Het is al een oud beestje. Voorlopig wordt hij hier nog niet vervangen. Sterker nog, dat zal nog wel een tijd duren. Mijn enige reden om te updaten zijn spelletjes. Met CM7 kom ik een heel eind. Ben benieuwd of CM9 ooit goed gaat werken. Tot die tijd wacht ik wel op een Milestone 5, hopelijk zonder Pentile scherm. Desire Z vind ik maar niets. En een toetsenbord is voor mij gewoon een must. Eerlijk gezegd ben ik ook wel benieuwd naar een WP met toetsenbord. Maar goed, ik heb dus nog geduld. Succes met jullie "nieuwe" telefoons
Batterijklep kun je rechtbuigen, maar daar waar de haken in vasthaken niet... en dat is nu net het probleem, de ruimte waar de haken inzitten is te ruim geworden waardoor de batterijklep gewoon uitsteekt over de gehele lengte. Dit zorgt voor snel haken, waardoor hij nog verder vergroot.
Ik kan nu de batterijklep recht naar binnen drukken over meer dan 5 mm, zonder te schuiven.
Minitool is een Windows-programma, en de Sd-kaart moet in een card reader worden ingedeeld.Get!em schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:30:
Overigens kan ik de minitool partitioner niet vinden in de market. Vreemd. Zou mogelijk wel snelheid schelen.
Anoniem: 444053
ik zag dat er op dit form ook over mijn probleem gepraat werd
dus hier is mijn vraag ik heb een samsung galaxy s i 9000
ik krijg elke keer een fout melding en die is : proces com ,google ,android.app.maps
ik heb de telefoon ge update maar daar gaat het ook niet mee weg
wie o wie kan me helpen ik baal er echt van want ik vond het een goud ding
alfast bedank groeten perry
Als niks helpt, zou ik een Factory Reset doen en van voor af aan beginnen.