CLB schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:44:
Oowh ik zeker wel! Mijn eerste Motorola Milestone was een wonderapparaat. Aangeschaft in december 2009 en denk zo’n jaar gehad. Toen verkocht, want er zou wel wat beters en snellers op de markt komen.. Dat viel flink tegen en na een maand met een oude SonyEricsson te hebben gelopen, was ik het flink zat en heb via via weer een zeer nette tweedehands Motorola Milestone aangeschaft die ik tot op heden dus gebruik. Alleen deze tweede Milestone is wat fragieler en gevoeliger voor ‘schade’ dan mijn eerste. Dat was echt een robuust ding en deze tweede is toch wat minder robuust gebleken. Dat terzijde is de Milestone voor mij nog steeds DE telefoon. Ding is snel, heeft een lekker ‘klein’ scherm met hoge resolutie, heeft een goede Androidversie draaien (jaja ik vind 2.2 meer dan zat, vond 2.1 al goed genoeg) en vooral het externe fysieke toetsenbord spreekt me aan en gebruik ik denk in 75% van de tijd dat ik wat moet typen. Mix dat samen met de standaard Vanilla Android versie die erop draait zonder andere UI of aanpassingen en TOPPER! Maar zoals ik zei is deze tweede Milestone wat minder qua robuustheid en begint hij steeds meer kuren te vertonen. Zodoende ben ik al tijden op zoek naar DE nieuwe topper, maar die is er niet.. Alles heeft de grootte van 4,3” , snel qua CPU / GPU maar heeft geen extern fysiek toetsenbord en zit vol met lelijke android UI’s of wat dan ook.. Dus doe mij maar een Milestone 3 =)
Eens met alles hierboven.
Als de Milestone in plaats van zijn 128MB user-RAM 1GB of meer had gehad, dan was het de perfecte telefoon geweest. Ik moet wel zeggen dat Apps2SD in 2.2.1 al wel goed helpt. Vroeger had ik nog 60MB ruimte vrij. Nu heb ik nog steeds 87MB vrij, en heb ik veel meer geïnstalleerd, waaronder Flash. Alleen erg jammer dat Flash (12 MB

) niet naar de SD-kaart kan. Het loopt echter wel goed.
Als er een Milestone 3 uitkomt, en die is niets meer dan een "snellere Milestone 1 met standaard Android", dan zou ik die wel eens kunnen gaan halen. Mijn contract loopt nog een jaar, vanaf nu.
Wel is het zo dat SlideIT nu het externe toetsenbord voor 50% vervangt. Ligt een beetje aan mijn zin, en of ik de telefoon met 1 hand kan gebruiken. In een flink stuiterende bus die over verkeersdrempels rijdt wert SlideIT niet zo goed, maar als je niet twee handen vrij hebt, is het weer handiger dan het externe toetsenbord. Dat toetsenbord is echter niet direct meer een vereiste bij een nieuwe telefoon.
Grrrrrene schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 08:51:
Hoe is jullie ervaring nu met Froyo? De truc met Dalvik cache clearen zoals ik hierboven had gepost werkt bij mij maar heel kort. Na een week of 2 is de foon weer ontzettend traag en "vergeet" hij, zelfs als ik hem alleen maar een paar uur standby laat staan, de homescreens van LauncherPro.
Ik heb ergens gelezen dat je de hoeveelheid Dalvik cache kunt vergroten of die cache kunt verplaatsen naar een andere locatie, waardoor je foon veel sneller zou moeten worden. Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft? Het ging geloof ik om een vergroting van 24 naar 36MB...
Waarschijnlijk heb je er niets aan, maar ik heb een factory reset gedaan vóór de upgrade, daarna weer een ná de upgrade, en toen heb ik alles als gewoonlijk geïnstalleerd. De enige "tweak"-applicatie die ik gebruik, is Milestone Overclock. Die staat bij mij op 625 MHz, VSEL 50. De telefoon gaat bij minimaal gebruik 3-4 dagen mee (zoals vroeger), bij mijn standaard gebruik gemakkelijk 2 - 2½ dag.
Heb geen enkel probleem met traagheid. Zelfs op 550MHz werkt het goed. OK, misschien niet zo razendsnel als de allerlaatste nieuwe telefoons, en soms moet je 1-3 seconden wachten om iets te starten, maar ik heb geen problemen.
Oh, en hardwarematig heb ik ook geen problemen. Misschien heb ik nog net een uit de oudere serie. (Aangeschaft in April 2010.) Ik ben zowel hardwarematig als ook softwarematig nog steeds tevreden over het apparaat. Ik denk dat ik gewoon mijn huidige contact ermee uitzit, en kijk hoe hij me rond deze tijd in 2012 bevalt, en dan ga ik wellicht voor een andere telefoon. En misschien ook niet, als hij nog naar behoren werkt en nog steeds bevalt. Dan blijf ik hem gewoon gebruiken tot hij niet meer voldoet c.q. defect gaat. Het uiterljk bevalt me nog steeds ontzettend goed. Ik houd wel van zwart en hoekig
[
Voor 34% gewijzigd door
Katsunami op 05-05-2011 13:25
]