Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 11:57
Ik ben wat mijn Milestone betreft echt ten einde raad... :/

Heb al sinds een tijdje dat 'ie uit zichzelf begint te flippen 8)7 Het touchscreen gaat een compleet eigen leven leiden! "Drukt" allerlei knoppen zelf in, scrolt als een gek van boven naar beneden en visa versa, bepaalde stukken van het touchscreen reageren totaal niet meer, etc.
Een aantal tweakers hebben dit ook weleens gemeld en ik had er zelf ook héél sporadisch last van. Even de accu eruit wippen (zelf uitschakelen gaat niet meer want touchscreen reageert) was dan de oplossing. Maar dat maakt sinds een paar weken geen zak meer uit. Binnen no-time begint het hele kermis opnieuw. Dit gaat gepaard met een Milestone die zo traag is als dikke stront.

Ik hoopte dat een update naar 2.2 i.c.m. een factory reset het zou oplossen en gisteravond leek dat ook zo te zijn! Alles werkte weer helemaal helemaal vlotjes. Ik heb werkelijk te hele avond zitten pielen met de Milestone en geen enkel moment leek het "flip-gedrag" terug te keren. Tot vanochtend, uurtje of 10 :'( Alles is weer even ruk als eerste. Reboot verandert niets aan de situatie. Dat terwijl 'ie het daarvoor gewoon prima deed.

Aangezien mijn Milestone uiteraard buiten garantie valt zie ik er geen heil in om het ding op te sturen. Gaat sowieso veel geld kosten buiten het feit dat het probleem zich niet altijd voordoet. En je zult altijd zien dat als ze er mee aan de slag gaan dat 'ie zich dan weer voorbeeldig gedraagt.

Weet echt niet meer wat ik er aan kan doen :| Hebben andere mensen dit toevallig ook in deze mate ervaren? :?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-05 10:36

vleesjus

echte vleesjus!

Ik heb dat ook wel eens met mijn milestone, maar dat heeft altijd te maken met vocht. Als die in de broekzak zit en ik moet een keer tegen de wind in fietsen dan kan ik de telefoon ook even niet gebruiken omdat het scherm dan alle kanten uit vliegt en nergens op reageert. Na een paar minuten tot een kwartier drogen(afhankelijk van de hoeveelheid vocht) verdwijnt het weer. Vooral toen ik hem elke keer meenam tijdens hardlopen was het echt onmogelijk om iets nuttigs met de telefoon te doen, maar tot nu toe is het altijd weer goedgekomen.

[ Voor 5% gewijzigd door vleesjus op 04-04-2011 11:26 ]

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Heb dit inderdaad ook als ik een langdurig gesprek heb gehad. Ik lock hem altijd eerst en dan langs mijn broek voordat ik hem verder gebruik, want heb wel eens gehad dat ik iemand per ongeluk belde daarna :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-05 22:54
luigi87 schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:14:
[...]

Krijg je het vraagteken alleen als je de Tweak uitvoert. Heb je er hiervoor geen last van gehad?
Ja alleen als ik de tweak uitvoer krijg is de ?. Bij normaal aanzetten word de batterij prima herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:35

luigi87

Domotica Fanaticus

Dan denk ik niet dat het aan je Batterij ligt.
Dan zou het best kunnen dat het met jou UK model niet mogelijk is.
Post het is op het XDA forum zou ik zeggen.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurricurry
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 05:21
Milestone is uitgekomen in dcember 2009, hebben we geen 2 jaar garantie?

[ Voor 5% gewijzigd door hurricurry op 05-04-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
  • Laatst online: 12-03-2021
luigi87 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 23:06:
[...]

Goed nieuws, het heeft gewerkt.
hij staat nu al ruim 10 uur aan en kan dit berichtje nog posten met 50% accu.
je moet wel goed doen wat er staat.

Heb het filetje gedelet met root explorer
en de reboot met quick reboot.

Succes als je het gaat uit voeren.

Ik ben weer helemaal blij met me steentje
Hm bij mij werk het niet..
Bestand verwijdert -> reboot -> batterij eruit wanneer scherm zwart is
Hij gaat dan wel aan, en ik zie de bootanimatie, maar nog voor de haptic feedback valt hij weer uit...
Als ik de batterij tijdens de bootanimatie erin stop start hij normaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqvds
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 09:30
staffordniko schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:22:
[...]

Hm bij mij werk het niet..
Bestand verwijdert -> reboot -> batterij eruit wanneer scherm zwart is
Hij gaat dan wel aan, en ik zie de bootanimatie, maar nog voor de haptic feedback valt hij weer uit...
Als ik de batterij tijdens de bootanimatie erin stop start hij normaal op.
Bij mij hetzelfde, zonder accu start hij niet op. Accugebruik ondanks het verwijderen van alleen het bestand nog steeds hetzelfde. Is niet mee te werken zo. Gisteren twee keer ongeveer 10 minuten gebeld en verder weinig gebruikt, toch al om 16 uur 20%....waardeloos! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Vreemd, bij mij lukte het wel.
Lijkt er op dan dat ik geluk heb gehad, welk model hebben jullie?
er was ook nog een Tweak maar dan moet je telefoon opnieuw upgraden,weet niet of je het waard vind om dat te proberen.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Ik heb een italiaanse milestone met froyomod 2.6.
Als een volgende froyomod uitkomt of een andere interesante rom dan zal ik ee s de tweak proberen die in het rooten en roms topic staat. Helaas voor mij nu geen workarround voor de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-05 22:06
staffordniko schreef op donderdag 07 april 2011 @ 00:49:
Als een volgende froyomod uitkomt of een andere interesante rom dan zal ik ee s de tweak proberen die in het rooten en roms topic staat. Helaas voor mij nu geen workarround voor de batterij.
Ik heb ook de Italiaanse met originele 2.2.1 rom. Maar het werkt bij mij ook niet, terwijl mijn toestel geroot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402803

Hai

Ik heb een probleempje en hoop dat iemand mij kan helpen. Sinds kort laad mijn Milestone niet meer op in de auto. Voorheen deed hij dat wel gewoon. Ik dacht eerst dat het aan de laadsnoer lag, maar ik heb het USB laadsnoer dat ik normaal gebruik (en die met een stekker wel werkt) met een adapter voor in de auto gebruikt maar dan werkt hij dus ineens ook niet meer. :(

Wie o wie weet een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Lader stuk? Lader heeft te weinig Ampere?

Hier na verloop van tijd ook de batterij drain gehad waar iedereen het overhad. In tegenstelling tot mijn vorige post, kon ik nu, bij meer dan 20 minuten bellen per dag niet langer dan 8 uur met mn telefoonbatterij doen.
Ook even de xda battery reset gedaan. Kijken of het helpt. Ik denk eigenlijk van niet, maar goed.

Het komt er gewoon op neer: als je belt, verbruikt dat gigantisch veel stroom en je batterij is zo leeg. Dat is er dus verandert sinds 2.1 naar 2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402803

Nee de lader is niet stuk. Want de telefoon van mijn dochter word met dezelfde lader wel opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:19
Anoniem: 402803 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:30:
Nee de lader is niet stuk. Want de telefoon van mijn dochter word met dezelfde lader wel opgeladen.
Dat zegt niet veel, heb hier ook zo'n lader, laad alles op, maar m'n steen wil er niet mee aan de slag...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

staffordniko schreef op donderdag 07 april 2011 @ 00:49:
Zou heel goed door de froyomod kunnen komen.
Omdat die de telefoon zich ook anders laat gedragen.
Anoniem: 402803 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:47:
Hai

Ik heb een probleempje en hoop dat iemand mij kan helpen. Sinds kort laad mijn Milestone niet meer op in de auto. Voorheen deed hij dat wel gewoon. Ik dacht eerst dat het aan de laadsnoer lag, maar ik heb het USB laadsnoer dat ik normaal gebruik (en die met een stekker wel werkt) met een adapter voor in de auto gebruikt maar dan werkt hij dus ineens ook niet meer. :(

Wie o wie weet een oplossing?
Ik heb zoiets ook gehad toen bleek dat de ampere te weinig was van die lader.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
luigi87 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:31:
[...]

Zou heel goed door de froyomod kunnen komen.
Omdat die de telefoon zich ook anders laat gedragen.
Stel ik maak nu van mijn froyomod een nandroid backup, en zet er vervolgens weer een 2.1 (of andere, welke heb jij?) Rom op. Ik voer daarna dan de batterij tweak uit, en zet dan mijnnandroid weer terug. Gaat dit werken denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244527

staffordniko schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:23:
[...]

Stel ik maak nu van mijn froyomod een nandroid backup, en zet er vervolgens weer een 2.1 (of andere, welke heb jij?) Rom op. Ik voer daarna dan de batterij tweak uit, en zet dan mijnnandroid weer terug. Gaat dit werken denk je?
Is dit niet om te huilen ? Of ben ik te ouderwets ... Moet je als gebruiker zo ver gaan om een 1/2 jaar oude toestel van +/- 500 euro een beetje bruikbaar (bruikbaar = kunnen gebruiken zonder oplader snoer) te houden.

Het is mij nu helemaal duidelijk waarom Moto zo lang twijfelde met 2.2 update; niet updaten = gebruikers klagen, wel updaten = nog meer gebruikers gaan klagen omdat 2.2 standaard bijna niet bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat hele aps2sd is in 2.2 slechter dan het ooit in Windows Mobile 5 was.
1. Niet alle apps (ik schat zo'n 30%) kunnen naar SD verplaats worden
2. Ook als ze verplaats worden dan worden ze niet volledig verplaats. bijvoorbeeld na verplaatsing van en app van 3MB hou ik 2 MB meer vrije ruimte en er is nog steeds 1MB van app onderdelen in telefoon geheugen.

Ik ben echt Google "kindje" met liefde voor idee als Android maar dit soort dingen hebben ze zelf bij Microsoft al lang niet meer probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tip om een beetje je Milestone bruikbaar te maken (misschien ook eerder genoemd maar niet samengevat denk ik):
1. Na update naar 2.2 factory rest doen.
2. installeer apps opnieuw uit de markt. Letop Niet op de SD kaart. zie beneden.
3. Root met een click (tap) Universal Androot
4. Overclock met Milestone Overclock en SetCPU voor profile.
5. Installer AdFree - blocks reclame stukjes in je gratis apps (bespaart ook energie), Voorbeeld je opent Astro om een bestand te kopiëren op SD kaart. Astro maakt internet verbinding (of via wifi als beschikbaar) om reclame op te halen, deze reclame wordt ook vaak ververst. Kost allemaal internet verkeer wat zeer veel stroom gebruikt.
6. Installeer Link2SD. Maak op je SD kaart tweede partitie van bijvoorbeeld 2GB (zie beschrijving van link2sd) die gebruikt zal worden om applicaties te verplaatsen naar SD kaart. Link2SD is in staat om die tweede partitie te gebruiken en daar apps (alle apps en volledig) naar toe verplaatsen. Letop system apps kun je beter niet verplaatsen naar sd kaart omdat sommige nodig zijn voor dat SD kaart is gemount. Letop vaak gebruikte apps (daat weet je zelf welke dat voor jou zijn) kun je ook beter niet op sd kaart zetten, want lezen/ schrijven van SD kost iets meer strom dan vanuit geheugen en is minder snel.
7. Wegens punt 6 moet je niet meer gebruik maken van Cach "cleaners". Je hebt ruimte genoeg en als je cach verwijderd dan zal die bij volgende gebruik van app opnieuw geladen moeten worden (vaak via internet als bij google maps) en dat kost weer veel stroom.

Met dit alles en drie opladers (1 in auto, 1 thuis en 1 op de zaak) hou ik 1 dag vol bellen agenda sms internet gmail, navigatie net vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

[...]

Ik draai 2.2 heb geen idee of dat gaat werken. Ik snap sowieso niet waarom die het bij sommige telefoons het niet doet. Je kan het in ieder geval wel proberen.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:39
[...]

Volgens mij gaat dat niet werken. Met het terugzetten van je nandroid overschrijf je ook het data gedeelte en zet je daarmee weer je oude batterystats.bin terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400726

Anoniem: 244527 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 23:11:
[...]

Is dit niet om te huilen ? Of ben ik te ouderwets ... Moet je als gebruiker zo ver gaan om een 1/2 jaar oude toestel van +/- 500 euro een beetje bruikbaar (bruikbaar = kunnen gebruiken zonder oplader snoer) te houden.

Het is mij nu helemaal duidelijk waarom Moto zo lang twijfelde met 2.2 update; niet updaten = gebruikers klagen, wel updaten = nog meer gebruikers gaan klagen omdat 2.2 standaard bijna niet bruikbaar is.
Ik heb mijn milestone helemaal standaard met 2.2 en draai toch echt minimaal een hele dag met 1 batterij..
gewoon altijd apps afsluiten met een appkiller of de taskmanager. Bel zo'n 15/20 min per dag, sms of whatsapp zon 40 keer per dag en internet regelmatig.Ook gebruik ik de tel. voor mijn zakenagenda.
Alleen wanneer ik de mobiel voor de aux ingang van mn autoradio gebruik gaat hij mee tot ongeveer 8uur savonds.
Nadeel van de 2.2 update vind ik wel de snelheid, vooral het unlocken van de mobiel gaat soms irritant langzaam!

Hebben trouwens meer mensen last van dat advanced task killer niet alle apps afsluit die er draaien?
Zo sluit hij de browser, marktplace en bijv. angry birds niet af terwijl de standaard tastkiller van moto dit wel doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 15:14
Ik gebruik zelf watchdog als taskkiller - die kijkt of er apps zijn die zich misdragen en laat jou dan kiezen of je hem wilt killen of niet. Gebeurt (gelukkig) niet automatisch zodat je altijd zelf in controle bent. Hiermee haal je eigenlijk de slecht geprogrammeerde apps er uit, en laat je android het 'vuile' werk doen ;)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Voor de mensen met batterij problemen
neem is een kijkje hier

Mogelijk staan er wat voor deze of gene in.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Een van de belangrijkste zaken na het uitvoeren van het eerder geposte proces (deleten batterystats.bin):

Laad hem volledig op tot 100% en laad nog+ 1 uur door. Gebruik dan de batterij op totdat je telefoon vanzelf uitvalt. Om dit te bespoedigen zou je bijv youtube aan kunnen zetten (scherm aan, scherm meest heldere setting, 3g aan etc) Als hij dan uitvalt is hij echt leeg. Daarna weer 100% + 1 uur opladen.
Je zult nu zien dat hij veel accurater de 100% -->0% aftelt.
Om dit te demonstreren kun je het beste Battery Monitor Widget installeren en deze op weergave van mV zetten. (voordat je dit hele proces start).
Je zult zien dat bij een 100% batterij hij ongeveer 4220 tot 4230 mV aangeeft en dat de batterij (indien je het batterij probleem hebt) bij 4100mV al op 5% zit.
Nadat je hem helemaal ontladen hebt en weer tot 100% opgeladen hebt, zal het 4230mV 100% zijn en ergens bij 3400mV zal dan 5% zijn. Tadaaa.....
Hier heeft het iig heel erg geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Er is nu zelfs een app voor gemaakt.
LET OP! wel root acces nodig hiervoor.

batterycalibration

[ Voor 9% gewijzigd door luigi87 op 13-04-2011 11:45 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
luigi87 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:44:
Er is nu zelfs een app voor gemaakt.
LET OP! wel root acces nodig hiervoor.

batterycalibration
Bedankt voor de tip, ben benieuwd of mijn accu probleem hiermee opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02

timovd

Voorsprong door techniek

Batterycalibration heeft na 5 uur al de vruchten afgeworpen. Ik zit nu op 80%

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga het ook eens proberen, alhoewel ik niet denk dat m'n batterij gaar is...
Ding staat nu op 50% met 3704mV, dus gaat nu de lader in tot 100% en morgen druk ik op 'Battery Calibration'

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-05 16:53
Ik heb maar een nieuwe accu besteld, alles al geprobeerd maar denk gewoon dat die brak is. Er zijn ook grotere accu's met dubbele capaciteit maar die steken aan de achterkant uit, zit wel een klepje bij, waardoor hij niet meer in de carkit past :+

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
3dmaster schreef op donderdag 14 april 2011 @ 01:23:
Ik heb maar een nieuwe accu besteld, alles al geprobeerd maar denk gewoon dat die brak is. Er zijn ook grotere accu's met dubbele capaciteit maar die steken aan de achterkant uit, zit wel een klepje bij, waardoor hij niet meer in de carkit past :+
Ik heb maanden terug toen mijn accuprobleem ontstond ook een nieuwe accu gekocht met het idee dat de oude accu mogelijk kapot was.
De nieuwe accu bleek direct hetzelfde probleem te hebben als de oude, binnen 6 tot 8 uur liep die ook leeg.
Hoop dat dit bij jou anders zal gaan maar hou er wel rekening mee dat bijna alle problemen te maken hebben met een software probleem en niet met de accu zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-05 22:06
CLB schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:44:
Ga het ook eens proberen, alhoewel ik niet denk dat m'n batterij gaar is...
Ding staat nu op 50% met 3704mV, dus gaat nu de lader in tot 100% en morgen druk ik op 'Battery Calibration'
Bij mij maakt het allemaal niets uit. Het is gewoon een software probleem. Leuk al die oplossingen, maar die zal echt van Moto moeten komen... en dat zal niet gebeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Ik heb hier ook 2 accu's en mijn tweede (nieuwe) accu doet heel raar in me telefoon en is vrij snel leeg. terwijl ik met me oude wel de 16 uur red.
Ze doen toch iets goed fout bij Motorola

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:40

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Nou ik heb ook eindelijk de upgrade gedaan naar 2.2.1. (geen factory reset gedaan, wel eerst een zooi apps eraf gemikt en alle smsjes (zon 3000) verwijderd.

Ik moet zeggen hij is echt goed snel nu. Verlengt de levensduur voor mij toch weer een stuk. Nog even afwachten wat de batterij doet onder 2.2.1.

- Apps2sd werkt soepel. Eindelijk genoeg ruimte om apps te installen.
- 3G hotspot werkt ook perfect
- Je kan alle data van MOTONAV nu verwijderen. scheelt toch 20 mb :)

Ik heb alleen een klein probleempje. Ik heb geen notificatie meer in het ledje bij sms (blauw) of mail/gtalk (groen). Ik kan de optie ook nergens meer vinden. Hebben ze dat eruit gesloopt? :( begint ineens weer te werken..

En de wekker is weg als losse app? Ik zie hem nu alleen verwekt in de klok app?

[ Voor 7% gewijzigd door Danfoss op 14-04-2011 22:29 ]

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Danfoss schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:07:
...
Ja 8)7 Ik heb nu een clockwidget met een shortcut voor easy access.
Dit kan bijv ook: http://www.howtogeek.com/...cut-on-android-2.2-froyo/

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-04 13:03
Danfoss schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:07:
Nou ik heb ook eindelijk de upgrade gedaan naar 2.2.1. (geen factory reset gedaan, wel eerst een zooi apps eraf gemikt en alle smsjes (zon 3000) verwijderd.

Ik moet zeggen hij is echt goed snel nu. Verlengt de levensduur voor mij toch weer een stuk. Nog even afwachten wat de batterij doet onder 2.2.1.

- Apps2sd werkt soepel. Eindelijk genoeg ruimte om apps te installen.
- 3G hotspot werkt ook perfect
- Je kan alle data van MOTONAV nu verwijderen. scheelt toch 20 mb :)
Ik heb alleen een klein probleempje. Ik heb geen notificatie meer in het ledje bij sms (blauw) of mail/gtalk (groen). Ik kan de optie ook nergens meer vinden. Hebben ze dat eruit gesloopt? :( begint ineens weer te werken..

hoe hoe hoe? op internet las ik alleen maar iets met moeilijke commands enzo.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

fabstar81 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:02:
[...]

hoe hoe hoe? op internet las ik alleen maar iets met moeilijke commands enzo.
Ga naar instellingen, toepassingsinstellingen, toepassingen beheren.
Kies voor allles, zoek motonav op en kies gegevens wissen. Er blijft dan een app van 248kb over :)

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-05 21:13
Danfoss schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:45:
[...]

Ga naar instellingen, toepassingsinstellingen, toepassingen beheren.
Kies voor allles, zoek motonav op en kies gegevens wissen. Er blijft dan een app van 248kb over :)
Dit kon volgens mij al handmatig in 2.1. Ik heb ooit een keer een folder van MotoNav weggemieterd, en inderdaad staat er nog maar een paar kb geregistreerd.

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
hmm...blijkt dat ik dat al eens gedaan heb. inderdaad 248kb :)

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

installeer titaniumbackup onder root en je kunt ook de laatste 248kb wegmieteren, evenals de quickoffice, facebookapp ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
waarom flikkert iedereen die quickoffice weg? is toch handig om docjes te openen enzo?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 16:29

Myedvyed

Ofzo

fabstar81 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:32:
waarom flikkert iedereen die quickoffice weg? is toch handig om docjes te openen enzo?
Is zeker handig, zo handig dat ik de volledige versie gekocht heb.. waardoor je dus 2 versies op je telefoon hebt. Dan is het fijn als je de ingebouwde viewer-only eraf kunt gooien!

Op m'n Milestone 2 maakt me dat gelukkig niks uit, phone memory in overvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-06 12:42
Op de Milestone ook niet.. QuickOffice staat op de /system partitie, niet op /data.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Sebazzz schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:20:
Op de Milestone ook niet.. QuickOffice staat op de /system partitie, niet op /data.
Maar het blijft irritant dat je twee icoontjes hebt, en dat je bij een worddocument dus de keuze krijgt welke hij moet gaan gebruiken..... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-05 22:54
Ik heb een nieuwe batterij geprobeerd maar deze liep zelf nog sneller leeg dan de originele. Maar weer terug naar de originele batterij.
Hoop dat Motorola nog eens met een update gaat komen maar echt vertrouwen hierop heb ik niet.
Misschien toch maar een keer de sprong wagen en een custom rom proberen. Met welke hebben jullie goeie ervaringen? Vraagje daarbij kun je bij een custom rom nog steeds je gekochte apps binnenhalen van de market?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-06 15:56
Ik heb er soms ook nog wel last van. Eigenlijk pas sinds kort. Maar mijn dochter en zoon op Froyomod 2.5 hoor ik nog steeds niet klagen over een korte accuduur. Mijn vriendin op Official 2.2.1 hoor ik ook niet klagen. Alleen ik heb er soms last van sinds Foryo 2.5 (draai nu 2.6.1b). Ik heb hem zojuist helemaal leeg laten lopen en ga de telefoon nu helemaal opladen en dan Batterycalibration proberen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik er dus soms last van heb. De ene keer lijkt hij niet 100% te laden en de andere keer wel. Eergisteren bijvoorbeeld een hele dag zonder te laden met af en toe Angrybirds en 24h online. Vandaag was hij na 18 uur leeg, zelfde gebruik.

Tweedehands kom je een heel eind ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Die Bruine op 15-04-2011 20:44 ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 11:03

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Vier man in huis, met allemaal een Milestone? Nice :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Mijn batterij lijkt echt enorm veel beter te zijn ineens sinds 2.2.1.
Nu al 18 uur los van de lader en hij staat op 60%.

Ik moet wel zeggen dat ik voor upgrade bijna alle apps eraf gemikt heb die ik toch nooit gebruikte en ook nu weer de stock-launcher gebruik ipv adw-launcher. Maar ik het lijkt er dus op dat ik veel langer met de batterij doe.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-05 16:53
Danfoss schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 16:43:
Mijn batterij lijkt echt enorm veel beter te zijn ineens sinds 2.2.1.
Nu al 18 uur los van de lader en hij staat op 60%.

Ik moet wel zeggen dat ik voor upgrade bijna alle apps eraf gemikt heb die ik toch nooit gebruikte en ook nu weer de stock-launcher gebruik ipv adw-launcher. Maar ik het lijkt er dus op dat ik veel langer met de batterij doe.
Hmm na 18 uur is mijne al 2 keer leeg, met launcher pro en verder weinig apps. (alleen whatsapp als app die continue draait dus)

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-05 11:41
Same here, zou bijna zeggen dat LauncherPro de batterij leeg trekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Waard om het te proberen eigenlijk....

Zoals gezegd ik draai nu stock launcher en mijn batterij heeft nu 1 dag en 11 uur staan sinds de upgrade en nog 40% over.
Ik snap er zelf ook niets van. Het enige wat anders is:
-2.2.1
-stock launcher ipv adw
-minder apps geinstalleerd
-alle smsjes verwijderd

Verder 3G altijd aan, 2 gmail accounts push sync, gtalk altijd online.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Get!em schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:31:
installeer titaniumbackup onder root en je kunt ook de laatste 248kb wegmieteren, evenals de quickoffice, facebookapp ...
Gaat dit ook onder 2.1-update1?

Ik twijfel nog steeds om te upgraden omdat ik geen problemen heb met mijn telefoon, behalve één:

Elke keer blijft de market hangen op "Starting Download". Soms wordt een app of update niet eens gedownload. Soms downloadt hij wel, maar installeert hij niet. En dan plotseling, als ik later nog een keer probeer (poging 2, 3... 25) dan gaat het opeens goed.

Wordt dit met 2.2.1 opgelost, en ga ik behalve Apps2SD nog iets anders verdienen als ik naar 2.2.1 upgrade? Voor de meeste dingen heb ik namelijk zo te zien al een applicatie die hetzelfde doet, zoals Barnacle in plaats van de 3G Hotspot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:05
ADW en LauncherPro kunnen in sommige gevallen je batterij leegtrekken. Bij m'n Xperia X10 Pro was dat het geval. Toen ging de batterij letterlijk nog maar de helft zo lang mee (op binnen een dag zelfs in stand-by).

Factory reset loste het wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqvds
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 09:30
Was dit weekend aan het kamperen (zonder stroom) dus dacht slim te zijn om de telefoon op de Flightmode te zetten om stroom te besparen... Vreemd genoeg houdt hij het in deze mode nog geen 3 uur uit. Heb daarnaast volgens mij ook alle tips gevolgd om te accu te kalibreren maar ondanks dat red ik nog geen dag met een volle accu bij normaal gebruik. Ben dus zeker niet tevreden over 2.2 en hoop dat Motorola nog met een kleine update komt (al verwacht ik dat niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik zou zeggen doe eens een wipe. Mijn vriendin draait ook 2.2. van Moto zelf. Zij redt het minstens 1,5 dag. Ze belt niet veel maar is wel altijd online via Whatsapp. Bij jou moet er echt wel iets op de achtergrond draaien anders zijn die drie uren natuurlijk nooit verklaarbaar.

Ik heb afgelopen weekend internet uitgezet. Met Froyo 2.6.1b red ik dan makkelijk 2 dagen. Ik denk wel 4. Ga ik online op 2G haal ik net 2 dagen met minimaal gebruik. Op 3G haal ik met geluk de dag. Ligt ook wel een beetje aan ons huis. Daar is 3G ontvangst best wel slecht. T-mobile kun je bv wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Drie tot 4 dagen is hier eerder regel dan uitzondering als internet uitstaat. (Dat doe ik via Extended Controls.) Over de 2.2.1 update blijf ik zeer gemixte reviews lezen, van zeer goed tot zeer slecht. Misschien maar gewoon resetten en de gok nemen met een clean install. Uiteindelijk update ik toch wel, net als op de computer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik wil graag twee spellen uitproberen (om in de trein iets te doen te hebben als ik geen zin heb om te maffen), en die passen samen niet meer in het geheugen van de telefoon. Er is nog 63MB over. Dan maar op hoop van zegen upgraden voor Apps2SD. Ik heb net opgeschreven wat er op de telefoon staat. Ik begin helemaal clean. Daar gaan we dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
Katsunami schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:53:
Ik wil graag twee spellen uitproberen (om in de trein iets te doen te hebben als ik geen zin heb om te maffen), en die passen samen niet meer in het geheugen van de telefoon. Er is nog 63MB over. Dan maar op hoop van zegen upgraden voor Apps2SD. Ik heb net opgeschreven wat er op de telefoon staat. Ik begin helemaal clean. Daar gaan we dan....
laat ff weten hoe het is gegaan. en wat je kwijt bent na een clean install. ik wil die van mij nl nog ff factory resetten. ben benieuwd naar wat ik kwijt ben dan.

overigens zijn er handige apps om al je proggies op te sommen en te emailen inclusief link om ze zo weer te downen in de market.

maar ja, da's vast net te laat nu :)

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404031

ik heb net al even een zoekopdracht gedaan maar kon helaas niets relevants vinden, ik heb zelf een motorola milestone en heb deze nu al 1,25 jaar in mijn bezit.
hij voldoet super, alleen gaat de accu niet zo lang mee:(
ik heb ook vaak dat als ik hem even gebruik dat de accu ineens leeg loopt, net alsof hij niet goed meer weet hoe de accu status hoort te zijn..
maar dat is niet echt waarom ik mijn reactie plaats.. dat is vooral over het geval dat mijn toetsenbord los laat.. mijn toetsen komen los.. ze staan allemaal bol en er zitten er een paar tussen die voor 2/3e los zijn:( iemand die dit ook heeft? en weet hoe ik dit kan oplossen?
hartelijk bedankt en vriendelijke groet,
Auke

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb ik ook last van bij deze 2e Milestone die ik nu heb.. M'n eerste was stukken beter qua hardware..
Bij deze begint ook het keyboard los te laten, heb het gevoel dat het komt omdat de lijm eronder smelt ofzo door de warmte (van m'n accu / het in m'n broekzak zitten) en m'n bezel gaat los zitten. Bij de micro-usb poort kan ik de behuizing zo'n 3 a 4 mm uit elkaar halen zodat er een spleet tussen komt wat niet tof is..

Het is tijd voor een nieuwe telefoon, maar m'n Milestone met z'n fysieke toetsenbord is nog steeds HET toestel voor mij en er is momenteel nog steeds niks op de markt die in de buurt komt van dat genot...

Dat terzijde.. Naar aanleiding van 3G Mobile Hotspot aka Tethering gebruiken
heb ik een nieuwe APN aangemaakt, Wireless Hotspot aangezet en met mijn tablet kan ik m'n Milestone ook zien. Helemaal top dus, alleen het netwerk is beveiligd op WPA/WPA2 PSK niveau wat natuurlijk ook tof is. Maar wat voor wachtwoord moet ik daar in godsnaam invoeren? Op mijn Milestone voer ik altijd als eerste mijn pincode in, welke het natuurlijk niet is (op het eind ook nog geprobeerd want ik wist het echt niet meer)
Maar ik maak ook gebruik van een wachtwoord op m'n Milestone, welke ik ook geprobeerd heb op mijn tablet om zodoende in te loggen via Wireless Tether.. Maar dat werkt dus ook niet |:( En toen brak m'n klomp! Wat nu?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Laatst online: 02:41
Ik ga er van uit dat je weet dat je in je 3G Mobile Hotspot een wachtwoord kan instellen?
3G Mobile Hotspot -> Menu -> Geavanceerd.... (zo is het iig op mijn M2)

Als ik je verhaal zo lees heb je daar volgens mij niet aan gedacht.

[ Voor 6% gewijzigd door -MD- op 19-04-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat was 'm inderdaad! Had 'm ooit ingesteld en inderdaad ook nooit meer aan gedacht! Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404031

fijn om te weten dat ik niet de enige ben met het probleem met het toetsenbord.. iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
ik denk idd dat het komt door warmte/vocht in de broekzak wat de lijm doet oplossen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Gisteren heb ik de upgrade naar 2.2.1 afgemaakt. Vanavond zal ik wel even posten wat ik heb gedaan. Tot nog toe geen problemen of traagheid gemerkt. Een extreme versnelling is me ook niet opgevallen. De Dalvik-compiler zou toch ook in deze versie moeten zitten?

Wat betreft het toetsenbord: geen idee helaas. Mijn milestone is gelukkig nog net zo massief gebouwd als op de dag dat ik hem kreeg, precies een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
NIeuw toetsenbord

De eerste keer ben je misschien 15 minuten bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
vinden jullie trouwens ook dat het woordenboek op de milestone zo extreem dom is? woorden waarvan 1 letter verschilt herkent ie soms niet eens. dit is vooral zo als de beginletter niet goed is. ik had gehoopt dat het woordenboek wel mijn qwertz toetsenbord zou verbeteren, maar daar is ie te dom voor.

overigens neemt ie na de upgrade ook niet meer de woorden over die hij voorstelt maar moet ik ze echt selecteren.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Gebruik gewoon slideit, daar zit een goed NL woordenboek in, waarbij ik EN als tweede taal heb ingesteld. Kan nu dus zowel in engels als nederlands typen, zonder al te veel lastige zaken.

Gisteren overigens voor het eerst actief de 3G hotspot gebruikt.. Heerlijk.. Snel, makkelijk in te stellen en wifi heeft goed ontvangst!

[ Voor 27% gewijzigd door Get!em op 20-04-2011 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Zoals beloofd zal ik even een stukje schrijven over de manier waarop ik de upgrade van Android 2.1-update1 naar 2.2.1 heb uitgevoerd.

Hieronder vind je het stappenplan en de reden van een beslissing (in geval een uitleg nuttig zou zijn).

- Eerst heb ik opgeschreven welke programma's er op mijn telefoon staan.
- Backup gemaakt van de informatie op de SD-kaart. (SMS en dergelijke vind ik niet belangrijk.)
- Factory reset uitgevoerd. (Teveel problemen gelezen met in-place upgrades.)

- Daadwerkelijke upgrade uitgevoerd via Motorola Software.
- Wederom een Factory Reset uitgevoerd (zekerheid voor alles....)
- Android 2.2.1 start op.

- Geinstalleerd: Universal Androot 1.6.2 beta 5
- Root access verkregen. Via Universal Androot heb ik de SuperUser applicatie bijgewerkt naar de laatste versie.
- BusyBox geïnstalleerd uit de market. (De market installeert een installer. Na het installeren van BusyBox via die installer, kun je de installer verwijderen.)
- Titanium Backup geïnstalleerd. (Hiermee heb ik alle Motorla-software, QuickOffice en FaceBook verwijderd. Het levert geen ruimte op de telefoon op want ze zitten in /System, maar ik wilde het gewoon eraf hebben.)
- Titanium Backup wederom van de telefoon verwijderd.

- Telefoon ingesteld naar wens.
- LauncherPro Plus geïnstalleerd, en ingesteld naar wens.
- Extended Controls geïnstalleerd en naar wens ingesteld.

- Motorola Overclock geïnstalleerd en ingesteld op 600 MHz. Dat is de originele snelheid van de CPU in de Milestone. Op 800 MHz wordt de telefoon erg warm, en wordt de batterij leeggeslurpt in een mum van tijd.
- SetCPU geïnstalleerd. Hoofdprofiel staat ingesteld op 250-600 MHz, en er is een profiel gemaakt om de telefoon op 250 MHz te zetten als het scherm uit staat. (125 MHz is te traag; dan krijgen sommige applicaties problemen.)

- Synchronisatie van mijn contactpersonen is uitgevoerd.

De telefoon werkt in de basis nu weer zoals vanouds.

- 3G HotSpot werkend gekregen met deze instructies.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Naam - Vodafone Live! DUN
APN - live.vodafone.com
Proxy - 192.168.251.150
Poort - 8799
Gebruikersnaam - vodafone
wachtwoord - vodafone
Server - <Niet ingesteld>
MMSC - <Niet ingesteld>
MMS-proxy - <Niet ingesteld>
MMS-poort - <Niet ingesteld>
MCC - 204
MNC - 04
Verificatietype - CHAP
APN-type - dun

- Omdat ik nu afhankelijk ben van de APN van Vodafone, heb ik ook Barnacle Wifi Tether geïnstalleerd. Deze gebruikte ik onder Android 2.1-update1 ook. Dit in geval Vodafone zou besluiten om de APN offline te halen.

- Nu heb ik al mijn applicaties weer op de telefoon gezet en na elke installatie direct de applicatie ingesteld. Zoveel mogelijk applicaties heb ik naar de SD-kaart verplaatst.

De telefoon werkt nu precies zoals voorheen. Hij heeft nu 101 MB ruimte vrij in zijn applicatiegeheugen, waar dat hiervoor maar 61 MB was. Zelfs het verplaatsten van kleine applicaties van 3 MB kan nuttig zijn; soms laten ze maar 100 kB achter in het telefoongeheugen. Jammer genoeg kunnen sommige oudere, en best grote applicaties niet worden verplaatst (zoals het spel The Plateau).

Op het moment heb ik geen problemen met de telefoon, en hij is qua gevoel niet sneller of trager dan met Android 2.1-update1. Misschien merk ik later nog een versnelling als de Dalvik-compiler alle applicaties onder handen heeft gehad. In het dagelijks gebruik merk ik eigenlijk geen echt verschil tussen Android 2.1-update1. Dit komt echter met name doordat ik al applicaties had voor sommige functies (Barnacle ipv Wifi 3G HotSpot), en sommige andere dingen blijf vervangen, hoewel ze in Android 2.2.1 beter zijn dan in 2.1-update1 (Toetsenbord vervangen door SlideIT keyboard, bijvoorbeeld).

Op het moment ben ik wel tevreden met de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Hoe zit je met geheugengebruik? Zou je kunnen controleren met RAMdroid hoeveel geheugen je meestal vrij hebt? Ik zit op CM7 met behoorlijke geheugenproblemen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
RAMDroid zegt dat ik 34MB RAM vrij heb. De telefoon staat nu aan sinds 7:00 vanmorgen, en is gebruikt zoals ik dat normaal ook deed met de stock Android 2.1-update1. Qua gevoel heb ik niet echt een probleem met het geheugen behalve als ik een forum bezoek waarop mijn post-per-page op 100 staat. Dan schakelt de telefoon wat traag terug naar het homescreen als de browser op de achtergrond wordt gezet, maar dat valt te verwachten. Dit was onder Android 2.1-update1 ook al zo.

Er zijn overigens toch twee kleinigheden die niet goed werken:
- De optout voor targeted advertenties in de market werkt niet. Zodra je in de settings dat vinkje uitzet, crasht de market. Dit gebeurt ook altijd, ook direct na een reboot.
- Probeer niet om de 3G Hotspot te activeren via Extended controls. Dat werkt niet. Tevens werkt de Hotspot dan ook niet meer als je hem zelf aanzet: het lijkt erop alsof de Hotspot opstart, maar na 20 seconden ofzo gaat hij weer uit. Een reboot van de telefoon is nodig om dit te fixen en de Hotspot weer werkend te krijgen. (Je moet hem gewoon zelf op de standaard manier aanzetten.)

[ Voor 81% gewijzigd door Katsunami op 20-04-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Na de update naar 2.2.1 leek m'n Milestone veel sneller, maar al snel kwamen de bekende geheugenproblemen waarbij het hele homescreen supertraag geladen werd (was blijkbaar uit het geheugen gegooid). Na wat rondgezocht te hebben op internet bleek dat ik niet de enige was. Ik heb zojuist de "Dalvik cache" leeggegooid en dat lijkt te werken: m'n homescreen (Launcherpro) blijft in het geheugen zitten, ook nadat ik diverse programma's heb geladen en de telefoon voelt daardoor sneller aan. Hoe clear je die cache?

1. Zet je telefoon uit
2. Houd de X-toets van je toetsenbord ingedrukt en houd de powerknop ingedrukt tot het Motorola-logo in beeld komt. Laat nu de powerknop los, maar houd de X nog ingedrukt.
3. Na enkele seconden komt het driehoekje met uitroepteken in beeld, nu kun je x ook loslaten. Druk de cameratoets samen met volume omhoog in om het menu tevoorschijn te halen. Met de volumeknop omhoog/omlaag voor het clearen van de cache kiezen, deze optie bevestig je met het midden van de vierwegknop op je toetsenbord.
4. Kies nu voor reboot (optie 1) en je foon zou sneller moeten zijn. Tijdens het herstarten bouwt hij een nieuwe Dalvik cache op, daardoor duurt het opstarten wat langer.

[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 20-04-2011 19:10 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Grrrrrene schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:45:
Na de update naar 2.2.1 leek m'n Milestone veel sneller, maar al snel kwamen de bekende geheugenproblemen waarbij het hele homescreen supertraag geladen werd (was blijkbaar uit het geheugen gegooid). Na wat rondgezocht te hebben op internet bleek dat ik niet de enige was. Ik heb zojuist de "Dalvik cache" leeggegooid en dat lijkt te werken: m'n homescreen (Launcherpro) blijft in het geheugen zitten, ook nadat ik diverse programma's heb geladen en de telefoon voelt daardoor sneller aan. Hoe clear je die cache?

1. Zet je telefoon uit
2. Houd de X-toets van je toetsenbord ingedrukt en houd de powerknop ingedrukt tot het Motorola-logo in beeld komt. Laat nu de powerknop los, maar houd de X nog ingedrukt.
3. Na enkele seconden komt het driehoekje met uitroepteken in beeld, nu kun je x ook loslaten en met de volumeknop omhoog/omlaag voor het clearen van de cache kiezen, deze optie bevestig je met het midden van de vierwegknop op je toetsenbord.
4. Kies nu voor reboot (optie 1) en je foon zou sneller moeten zijn. Tijdens het herstarten bouwt hij een nieuwe Dalvik cache op, daardoor duurt het opstarten wat langer.
Mis ik iets?
Bij stap 3 zie ik wel het driehoekje met uitroepteken, maar vervolgens kan ik niks doen. Het driehoekje blijft staan, en verder niets...

Any idea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Camera + volume omhoog tegelijkertijd indrukken, of beetje die twee afwisselen. Dan krijg je het recovery scherm. Die stap is Grrrrene vergeten.

Jullie moeten trouwens echt eens gaan rooten en OpenRecovery installeren, dan kun je al dat bovenstaande doen vanuit een simpel menuutje of in Android zelf...

[ Voor 5% gewijzigd door Zinu op 20-04-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Root had ik al.. Openrecovery zal ik eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Excuses Get!em, was inderdaad een stapje vergeten in m'n enthousiasme. 'k Ging net als m'n foon wat te snel zegmaar :+

@Zinu: ja, rooten met OpenRecovery ga ik ook maar 's proberen, is inderdaad net even handiger, hoewel dit nog geen minuut werk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Zooo....

En toen zette ik in Motorola Overclock de vsel nóg wat lager om nóg wat meer batterij te besparen. En toen liep mijn telefoon vast. Effe vergeten dat je met een stock Android zoiets niet ongedaan kunt maken.

Factory reset, here we come... bedankt voor het posten hierboven, G5r.

Had ik net het hele ding volledig geïnstalleerd... I'm a n00b, Sha-la-lie... 7(8)7

Gaan we weer.

Universal Androot....

En lach niet! :(

(Veel mensen zeggen overigens dat SetCPU niet meer nodig is, omdat Android sinds 2.2 de vsel en CPU-snelheid al prima zelf kan aansturen, en wel accurater dan SetCPU. Kan Android dat ook goed als je de vsel zelf instelt via MileStone overclock? Ik heb best lang gedraaid met een snelheid van 550 MHz, vsel 50. Misschien moet ik Milestone Overclock en SetCPU maar weg gaan laten. Normaal haalde ik met 2.1-update1 ruim 3 dagen, met MO/SetCPU erbij haalde ik soms 4. Wellicht maakt het met mijn gebruik nauwelijks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Katsunami schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:59:
Effe vergeten dat je met een stock Android zoiets niet ongedaan kunt maken.
*kuch* OpenRecovery *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Moet je die wel erop hebben staan... en dat heb ik niet, want ik probeer mijn telefoon zo kort mogelijk origineel te houden (behalve dan het verwijderen van de Motorola-only applicaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Katsunami schreef op woensdag 20 april 2011 @ 20:35:
Moet je die wel erop hebben staan... en dat heb ik niet, want ik probeer mijn telefoon zo kort mogelijk origineel te houden (behalve dan het verwijderen van de Motorola-only applicaties).
OpenRecovery is een dingetje op je SD kaart. Het enige wat je daarbuiten nodig hebt is vulnerable recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Zooo....

En toen zette ik in Motorola Overclock de vsel nóg wat lager om nóg wat meer batterij te besparen. En toen liep mijn telefoon vast. Effe vergeten dat je met een stock Android zoiets niet ongedaan kunt maken.

Factory reset, here we come... bedankt voor het posten hierboven, G5r.

Had ik net het hele ding volledig geïnstalleerd... I'm a n00b, Sha-la-lie... 7(8)7
Tip voor de volgende keer, als je de SD kaart uit je phone haalt en reboot, dan werkt alles gewoon ;)
MIlestone Overclock, autoload dan niks. Is een handige safety functie, heb er wel eens gebruik van moeten maken.
(Veel mensen zeggen overigens dat SetCPU niet meer nodig is, omdat Android sinds 2.2 de vsel en CPU-snelheid al prima zelf kan aansturen, en wel accurater dan SetCPU. Kan Android dat ook goed als je de vsel zelf instelt via MileStone overclock? Ik heb best lang gedraaid met een snelheid van 550 MHz, vsel 50. Misschien moet ik Milestone Overclock en SetCPU maar weg gaan laten. Normaal haalde ik met 2.1-update1 ruim 3 dagen, met MO/SetCPU erbij haalde ik soms 4. Wellicht maakt het met mijn gebruik nauwelijks uit.
Ik draai nu 2 weken ongeveer, Milestone Overclock zonder SetCPU, die had ik er af geknikkerd om te kijken of het wat uitmaakt. En tot nu toe merk ik geen verschil, het lijkt zelfs soepeler te lopen.
Of het met elkaar te maken heeft, i don't know maar ik hoef niet meer 10+ sec te wachten bij het open of terug gaan naar de homescreen.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Deacon schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:18:
Tip voor de volgende keer, als je de SD kaart uit je phone haalt en reboot, dan werkt alles gewoon ;)
MIlestone Overclock, autoload dan niks.
Afbeeldingslocatie: http://i446.photobucket.com/albums/qq190/nlindeman1/FFFFFUUUU.jpg

Ach ja. Het is alweer klaar. De telefoon loopt alweer.
Ik draai nu 2 weken ongeveer, Milestone Overclock zonder SetCPU, die had ik er af geknikkerd om te kijken of het wat uitmaakt. En tot nu toe merk ik geen verschil, het lijkt zelfs soepeler te lopen.
Of het met elkaar te maken heeft, i don't know maar ik hoef niet meer 10+ sec te wachten bij het open of terug gaan naar de homescreen.
Met Overclock (naar 600 MHz, de originele snelheid van de cpu van de Milestone) en SetCPU had ik soms haperingen van verscheidene seconden, bijvoorbeeld bij het scrollen in de browser. Zelf heb ik de telefoon vandaag gebruikt zonder overclock en zonder SetCPU. Werkt prima, zonder haperingen. Misschien laat ik het wel zo.

Kan Android de cpu-snelheid nog beheren, als Milestone Overclock is geinstalleerd? Misschien zou ik dan vsel kunnen verlagen met 3 punten ofzo.... dat schijnt 10 uur aan batterij op te leveren volgens verschillende posts op fora. Die mensen gebruiken echter wel allemaal SetCPU. Als Android de cpu niet meer kan beheren als Milestone Overclock die overneemt, dan helpt het natuurlijk niet om vsel een tikkeltje te verlagen omdat de CPU dan altijd op de hogere snelheid blijft draaien.

Heeft iemand hier definitieve informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Katsunami schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:43:
[...]

[afbeelding]

Ach ja. Het is alweer klaar. De telefoon loopt alweer.

[...]

Met Overclock (naar 600 MHz, de originele snelheid van de cpu van de Milestone) en SetCPU had ik soms haperingen van verscheidene seconden, bijvoorbeeld bij het scrollen in de browser. Zelf heb ik de telefoon vandaag gebruikt zonder overclock en zonder SetCPU. Werkt prima, zonder haperingen. Misschien laat ik het wel zo.

Kan Android de cpu-snelheid nog beheren, als Milestone Overclock is geinstalleerd? Misschien zou ik dan vsel kunnen verlagen met 3 punten ofzo.... dat schijnt 10 uur aan batterij op te leveren volgens verschillende posts op fora. Die mensen gebruiken echter wel allemaal SetCPU. Als Android de cpu niet meer kan beheren als Milestone Overclock die overneemt, dan helpt het natuurlijk niet om vsel een tikkeltje te verlagen omdat de CPU dan altijd op de hogere snelheid blijft draaien.

Heeft iemand hier definitieve informatie over?
Met milestone Oc throtlttttted de Milestone zelf nog, dat kan je zelf nagaan door een cpu beheer app/widget te installeren en kijken wat ie doet.(temp+cpu v2:free) Alleen ff voor de test op je milestone zetten als widget gebruiken, zie je hem auto terug schakelen indien er weinig activiteit is (naar 250 mhz).
Alleen tijdelijk gebruiken want deze widget vreet stroom (alle monitor widgets trouwens), ik heb mijn milestone OC't naar 1000mhz 54 vsel (al meer dan een jaar inmiddels :P) nooit setcpu gebruikt want het vertraagt alleen de boel. (rom: froyomod 2.6)

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Katsunami schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:43:
Met Overclock (naar 600 MHz, de originele snelheid van de cpu van de Milestone)
Milestone loopt origineel op 550MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390221

net mn milestone weer eens even gebruikt..wat een geluid komt er uit dat ding vergeleken met mijn nexus s! ook qua bereik is de milestone een stuk beter. vanaf amsterdam centraal tot wibaut geen bereik met die nexus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 12:13:
Milestone loopt origineel op 550MHz
Ja, maar de originele snelheid van de CPU in de Milestone is 600 MHz. Motorola heeft het ding ondergeclockt. Dat is wat ik bedoelde ;)

De telefoon loopt in elk geval prima zonder Motorola Overclock en zonder SetCPU. Geen haperingen, voelt niet traag aan. De telefoon is ongeveer 8,5 uur van de lader nu, en de batterij staat nog op 90%. De telefoon is vandaag gebruikt zoals ik dat normaal ook doe; wat internet, spelletje, en eens bellen.
1000mhz 54 vsel
Ik heb pasgeleden dus 850 MHz @ 45 VSel geprobeerd naar aanleiding van wat forumposts, en dat ging niet goed. Standaard is de VSel zo uit mijn hoofd 56... misschien moet ik 600 MHz / 50 Vsel eens proberen. Ga ik nu effe doen, en eens die widget tijdelijk installeren. Thanks.

Edit: Net Milestone Overclock geïnstalleerd met een snelheid van 625 MHz / Vsel 50. Getest met Temp+CPU v2, en hij schakelt inderdaad tussen 250 en 625 MHz. Toch een tikje sneller (~10%), en waarschijnlijk toch weer wat zuiniger vanwege de lagere Vsel. Effe testen of het stabiel is (nog niet ingesteld om te actieveren tijdens een reboot, atm ;))

[ Voor 37% gewijzigd door Katsunami op 22-04-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Katsunami schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 16:14:
[...]

Ja, maar de originele snelheid van de CPU in de Milestone is 600 MHz. Motorola heeft het ding ondergeclockt. Dat is wat ik bedoelde ;)

De telefoon loopt in elk geval prima zonder Motorola Overclock en zonder SetCPU. Geen haperingen, voelt niet traag aan. De telefoon is ongeveer 8,5 uur van de lader nu, en de batterij staat nog op 90%. De telefoon is vandaag gebruikt zoals ik dat normaal ook doe; wat internet, spelletje, en eens bellen.

[...]

Ik heb pasgeleden dus 850 MHz @ 45 VSel geprobeerd naar aanleiding van wat forumposts, en dat ging niet goed. Standaard is de VSel zo uit mijn hoofd 56... misschien moet ik 600 MHz / 50 Vsel eens proberen. Ga ik nu effe doen, en eens die widget tijdelijk installeren. Thanks.

Edit: Net Milestone Overclock geïnstalleerd met een snelheid van 625 MHz / Vsel 50. Getest met Temp+CPU v2, en hij schakelt inderdaad tussen 250 en 625 MHz. Toch een tikje sneller (~10%), en waarschijnlijk toch weer wat zuiniger vanwege de lagere Vsel. Effe testen of het stabiel is (nog niet ingesteld om te actieveren tijdens een reboot, atm ;))
Een te lage Vsel is schadelijk voor de CPU als het goed is kan je dat nalezen op de google code pagina van moto.milestone oc apk. dus doe hem niet te laag. Heb ff geen tijd om de bron te geven maar dat zal ik binnekort doen.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Ik ben benieuwd naar de redenering. Ik kan het niet vinden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Vsel staat nu op 50 (standaard 56), de kloksnelheid is 625. Schijnt prima te werken. Geen haperingen, geen vastlopers.

[ Voor 6% gewijzigd door Katsunami op 23-04-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Sebazzz schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 00:35:
Ik ben benieuwd naar de redenering. Ik kan het niet vinden in ieder geval.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=786316&page=54 Eerste comment geeft het ook al aan, ik durf te zwereren dat het hier stond:
http://translate.google.com/translate?hl=nl&langpair=de|nl&prev=/translate_s%3Fhl%3Dnl%26q%3Dhttp://www.android-hilfe.de/anleitungen-fuer-motorola-milestone/28049-how-vsels-mpu_opps-etc-overclocking.html%26sl%3Dnl%26tl%3Dde&rurl=translate.google.nl&twu=1&u=http://code.google.com/p/milestone-overclock/wiki/KernelModule
Maar vind het nergens meer of het achterhaald is of dat het ergens anders stond i don't remember. just be carefull :P Maar ja doe wat je telefoon stabiel houdt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
The Ultra Low Voltage (ULV) packs are for anyone want to have high performance with lower battery impact! BUT WARNING! NOT ALL PROCESSORS CAN HANDLE THOSE VOLTAGES!

bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=815595

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
staffordniko schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:01:
[...]

The Ultra Low Voltage (ULV) packs are for anyone want to have high performance with lower battery impact! BUT WARNING! NOT ALL PROCESSORS CAN HANDLE THOSE VOLTAGES!

bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=815595
Dat zegt niets, alleen dat je dan instabiliteit kan krijgen. Mijn processor doet het bijvoorbeeld prima, ik kan ook 1,33 GHz hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

Ik zat vanmiddag op envirofone maar daar schrok ik wel, slechts 60 euro!!!!

Kwam er laatst achter dat als je MS in de dock zit en je de dimmer/brightness inhoudt hij naar green on black gaat. Maar ik zet het display toch het liefste uit, veel te fel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Klopt, 1x drukken kan ook en dan is hij minder fel en gaat hij vanzelf op green/black later. Het scheelt alweer een beetje vergeleken met vorige firmware versie.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hoe is jullie ervaring nu met Froyo? De truc met Dalvik cache clearen zoals ik hierboven had gepost werkt bij mij maar heel kort. Na een week of 2 is de foon weer ontzettend traag en "vergeet" hij, zelfs als ik hem alleen maar een paar uur standby laat staan, de homescreens van LauncherPro.

Ik heb ergens gelezen dat je de hoeveelheid Dalvik cache kunt vergroten of die cache kunt verplaatsen naar een andere locatie, waardoor je foon veel sneller zou moeten worden. Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft? Het ging geloof ik om een vergroting van 24 naar 36MB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er bij jullie al wat meer bekend over de Milestone 3?
Tijd geleden zijn er wat foto's uitgelekt en wat geruchten over de hardware, but c'est ca..
Afbeeldingslocatie: http://images.androidworld.nl/wp-content/uploads/Motorola_Milestone-3_Droid3_keyboard.jpg

Ik ben wel toe aan een nieuwe (Android)telefoon en mijn 2e Milestone gaat me steeds vaker in de steek laten.
Hij reset soms een paar keer op en dag en dan weer een paar weken niet, LauncherPro reset zichzelf steeds en steeds vaker waardoor ik weer een backup moet restoren, m'n toetsenbordje gaat loslaten (maar typt nog steeds goed dat wel) en m'n behuizing (bij de micro-USB-aansluiting) gaat ook loslaten en is mm's uit elkaar te duwen.

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 04-05-2011 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
zou je weer voor de milestone gaan dan? als ik je zo hoor heb je niet echt geluk ermee :)

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oowh ik zeker wel! Mijn eerste Motorola Milestone was een wonderapparaat. Aangeschaft in december 2009 en denk zo’n jaar gehad. Toen verkocht, want er zou wel wat beters en snellers op de markt komen.. Dat viel flink tegen en na een maand met een oude SonyEricsson te hebben gelopen, was ik het flink zat en heb via via weer een zeer nette tweedehands Motorola Milestone aangeschaft die ik tot op heden dus gebruik. Alleen deze tweede Milestone is wat fragieler en gevoeliger voor ‘schade’ dan mijn eerste. Dat was echt een robuust ding en deze tweede is toch wat minder robuust gebleken. Dat terzijde is de Milestone voor mij nog steeds DE telefoon. Ding is snel, heeft een lekker ‘klein’ scherm met hoge resolutie, heeft een goede Androidversie draaien (jaja ik vind 2.2 meer dan zat, vond 2.1 al goed genoeg) en vooral het externe fysieke toetsenbord spreekt me aan en gebruik ik denk in 75% van de tijd dat ik wat moet typen. Mix dat samen met de standaard Vanilla Android versie die erop draait zonder andere UI of aanpassingen en TOPPER! Maar zoals ik zei is deze tweede Milestone wat minder qua robuustheid en begint hij steeds meer kuren te vertonen. Zodoende ben ik al tijden op zoek naar DE nieuwe topper, maar die is er niet.. Alles heeft de grootte van 4,3” , snel qua CPU / GPU maar heeft geen extern fysiek toetsenbord en zit vol met lelijke android UI’s of wat dan ook.. Dus doe mij maar een Milestone 3 =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

CLB schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:44:
Oowh ik zeker wel! Mijn eerste Motorola Milestone was een wonderapparaat. Aangeschaft in december 2009 en denk zo’n jaar gehad. Toen verkocht, want er zou wel wat beters en snellers op de markt komen.. Dat viel flink tegen en na een maand met een oude SonyEricsson te hebben gelopen, was ik het flink zat en heb via via weer een zeer nette tweedehands Motorola Milestone aangeschaft die ik tot op heden dus gebruik. Alleen deze tweede Milestone is wat fragieler en gevoeliger voor ‘schade’ dan mijn eerste. Dat was echt een robuust ding en deze tweede is toch wat minder robuust gebleken. Dat terzijde is de Milestone voor mij nog steeds DE telefoon. Ding is snel, heeft een lekker ‘klein’ scherm met hoge resolutie, heeft een goede Androidversie draaien (jaja ik vind 2.2 meer dan zat, vond 2.1 al goed genoeg) en vooral het externe fysieke toetsenbord spreekt me aan en gebruik ik denk in 75% van de tijd dat ik wat moet typen. Mix dat samen met de standaard Vanilla Android versie die erop draait zonder andere UI of aanpassingen en TOPPER! Maar zoals ik zei is deze tweede Milestone wat minder qua robuustheid en begint hij steeds meer kuren te vertonen. Zodoende ben ik al tijden op zoek naar DE nieuwe topper, maar die is er niet.. Alles heeft de grootte van 4,3” , snel qua CPU / GPU maar heeft geen extern fysiek toetsenbord en zit vol met lelijke android UI’s of wat dan ook.. Dus doe mij maar een Milestone 3 =)
_/-\o_ _/-\o_
Helemaal mee eens ;)
ik heb meerdere telefoons in mijn leven gehad, ze gaan allemaal kapot bij mij. (ben een beetje onvoorzichtig met die dingen).
Maar de Milestone is echt voor mij gemaakt het kan goed tegen een stootje, de Milestone is gemaakt om gebruikt of misbruikt te worden.
Alleen door die laatste update is de software zo pauper geworden dat ik nu wel beetje ontevreden raak over mijn huidig toestel.
Per augustus loopt mijn contract ook af dus hoop echt wel dat ze hem dan al in Europa hebben gelanceerd.
Ik ben echt van mening dat Motorola echt een super goede telefoon hebben gemaakt.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik ga niet op m'n contract wachten, dat is 1 december 2012 :9
En een nieuw abbo afsluiten doe ik ook niet, ik betaal 25,00 voor 350 minuten / 700 smsjes en internet.
Dus zal een los toestel moeten worden.. De Motorola Atrix kost nog 'maar' 450,00 / iPhone 4 zo'n 600,00
euro en de iPhone 5 wordt binnen enkele maanden ook weer bekend gemaakt.. Nu nog die Milestone 3 dus..

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste