Dit snap ik echter ervaring heb ik wel dan wel met froyo voor mijn tablet wat gewoon het zelfde is haha, maar ik zie nergens echt een duidelijke uitleg hoe en watGet!em schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 14:18:
[...]
Dit is een file voor de doe-het-zelvers.
Als je gewend bent mods en dergelijke te installeren, dan weet je hoe het moet met een sbf. Zo niet, wacht dan gewoon op de officiele update via OTA of computer.
Voorzover ik nu zie kunnen alleen sommige UK modellen updaten en sommige duitse, verder voornamelijk de aziatische modellen.
Italiaanse versies en nederlandse versies heb ik nog niemand van gehoord die kan updaten...
Die uitleg is er ook nietVerwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 14:28:
[...]
Dit snap ik echter ervaring heb ik wel dan wel met froyo voor mijn tablet wat gewoon het zelfde is haha, maar ik zie nergens echt een duidelijke uitleg hoe en wat
Niet op alle Milestones werkt Froyomod helemaal (nouja, niet alleen Froyomod, maar alle 2.2 varianten). Bij mij werkt WiFi namelijk niet wanneer ik een 2.2 rom draai. Hij ziet wel mijn draadloze netwerk, maar kan er niet mee verbinden.Bananenspin schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:48:
[...]
Heb Froyomod ook draaien en ja alles werkt erop!
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Zou dat dan niet aan je netwerk (kunnen) liggen? Kan je met andere WiFi netwerken wel verbinding krijgen?EngelF schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 14:59:
[...]
Niet op alle Milestones werkt Froyomod helemaal (nouja, niet alleen Froyomod, maar alle 2.2 varianten). Bij mij werkt WiFi namelijk niet wanneer ik een 2.2 rom draai. Hij ziet wel mijn draadloze netwerk, maar kan er niet mee verbinden.
Ben ik nu de enige die de moto 2.2 versie goed heeft draaien? Heb nog geen reboot of freeze gehad. Ding werkt prima. Via de nu standaard ingebakken taskmanager (home lang indrukken) kun je ook direct apps en services killen. Enige wat ik soms heb is een force close maar ook niet meer dan ik met 2.1 had.
Ik heb de sbf UK versie zelf geflashed en niet via de update tool. Wat ik vooral merk is dat mensen die 2.1 updaten, dus met behoud van data, last hebben van een brakke telefoon.
Ik heb de sbf UK versie zelf geflashed en niet via de update tool. Wat ik vooral merk is dat mensen die 2.1 updaten, dus met behoud van data, last hebben van een brakke telefoon.
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
Nope, ligt niet aan mijn netwerk. Is met een 2.2 rom zo bij alle WiFi netwerken. En met een 2.1 of 2.3 rom werkt hij goed.localjoost.nl schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:57:
[...]
Zou dat dan niet aan je netwerk (kunnen) liggen? Kan je met andere WiFi netwerken wel verbinding krijgen?
Ik gebruik EasyRoot om programma's die het nodig hebben, superuser rechten te geven. (De telefoon is dus niet effectief geroot.) Barnacle Wifi Tether voorziet hier in de hotspotfunctie. Als de native Hotspot van Android niet werkt omdat (bijvoorbeeld) via de SIM-kaart die functie wordt geblokkeerd, dan valt er nog een reden weg om te upgraden.
Ik zie hier en daar berichten met vele problemen, en het lijkt erop dat de telefoon vanaf scratch opnieuw moet worden geïnstalleerd. Mèh.
Zoals ik al vaker hb gezegd ben ik tevreden met de Milestone zoals hij nu is, met Android 2.1-update1 + LouncherPro + Extended Controls als interface. Bevalt me prima, en ik denk dat ik mijn telefoon misschien wel zo ga laten.
Mocht ik updaten naar 2.2 over een tijdje en dan later weer terug willen naar de stock 2.1-update1, zou dit dan mogelijk zijn zonder de telefoon te moeten rooten?
[ Voor 9% gewijzigd door Katsunami op 16-03-2011 17:10 ]
ik heb gisteren mijn milestone geupdate naar 2.2. Ik heb een uk versie. Maar na het updaten start mn MS niet meer op. Als ik hem aanzet dan staat er de hele tijd ANDROID in het scherm te schemeren. Accu heb ik er al uit gehad, aan de lader maar niets helpt. Heeft iemand een idee hoe dit te verhelpen is? Mis hem toch wel een beetje.....
Hmmm Milestone 3 in aantocht? http://bit.ly/hPOJhp
To dare is to do
Dubbel..
[ Voor 96% gewijzigd door Slaapje op 16-03-2011 18:32 ]
To dare is to do
ik braaf iedere dag kijken naar de updates, niets. lees ik hier op tweakers dat de update er is weer niets. thuis handmatig via pc geprobeerd. Geen updates beschikbaar voor mn UK Milestone. Ik ga vanavond dan toch maar proberen te rooten en custom rom 2.3 te installeren want heb het met dat trage ding wel gehad zo. Verder ben ik ook erg benieuwd naar wifi dongle spelen voor mn tablet
Ik had na mijn froyo update last van een trage telefoon. Factory reset gedaan en froyo draait nu als een tierelier.
Staat je WIFI op N? Want dat is wel iets wat ik had, met officieele 2.1 deed ie het wel via N maar met 2.2 froyomod niet, maar hij doet het wel.EngelF schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 14:59:
[...]
Niet op alle Milestones werkt Froyomod helemaal (nouja, niet alleen Froyomod, maar alle 2.2 varianten). Bij mij werkt WiFi namelijk niet wanneer ik een 2.2 rom draai. Hij ziet wel mijn draadloze netwerk, maar kan er niet mee verbinden.
HOI.
Het boeltje nu maar via RSD Lite geüpdate. Aangezien ik toch al een tijdje van plan was om een factory reset te doen, dat eerst maar gedaan. So far, so good.
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Is er bij de officiele 2.2 update een goed werkende WiFi-hotspot functie bijgekomen?
Ik wil in het weekend even updaten, factory reset is ook wel een keer goed, dus vind 't best.
Ik wil in het weekend even updaten, factory reset is ook wel een keer goed, dus vind 't best.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Ja, hier werkt 'ie iig prima. Na een factory reset werkt ook 2.2 zelf uitstekend, nog geen spontane reset meer gehad sinds ik 'm rond het middaguur onder handen heb genomenCLB schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:29:
Is er bij de officiele 2.2 update een goed werkende WiFi-hotspot functie bijgekomen?
Top! Hotspot functie icm Vodafone mobiel internet met FUP is wel chill =)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
tot de dag van vandaag nog niks gekregen, maar wat ik me afvraag is: als ik de officele froyo installeer is deze nog niet te rooten en te overclocken i guess? dus is deze rom dan uberhaupt wel sneller als 2.1 met overclock?
Bij mij werkt dit niet, krijg de melding "Cannot set up data link. Please contact your service provider."CLB schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 23:07:
Top! Hotspot functie icm Vodafone mobiel internet met FUP is wel chill =)
Ik heb ook Vodafone, iemand een idee hoe ik dit aan de praat krijg? Dit lijkt me namelijk één van de grote pluspunten van Froyo
Had de thread nog niet goed gelezen.. Super, dit werkt:
MistaDevine schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:37:
[...]
Myedvyed, ik heb je reacties gelezen in het M2 topic en wilde je een DM sturen maar die staat uit bij je. Kijk hier eens:
3G Mobile Hotspot aka Tethering gebruiken
[ Voor 31% gewijzigd door F10®!@n op 17-03-2011 14:52 . Reden: Thread doorgelezen ]

http://www.facebook.com/t...=121867580498&topic=20218
The following countries can expect to receive Froyo by the middle of next week:
Germany, Austria, Switzerland, France, Spain, Italy, Poland, Hungary, Croatia, Czech, Slovakia, Slovenia, Netherlands, Greece and Canada.
- edit: <cynisme>Wat een snelle ondersteuning! En nu ze een datum noemen, zullen ze die ook houden!<cynisme>
[ Voor 78% gewijzigd door Eusebius op 17-03-2011 11:40 ]
==
hoi
Jippie! Was vandaag al aan het zoeken naar de Italiaanse variant!Eusebius schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:39:
![]()
![]()
Froyo!
![]()
![]()
![]()
http://www.facebook.com/t...=121867580498&topic=20218
The following countries can expect to receive Froyo by the middle of next week:
Germany, Austria, Switzerland, France, Spain, Italy, Poland, Hungary, Croatia, Czech, Slovakia, Slovenia, Netherlands, Greece and Canada.
Dit is voor mij ook essentieel. Op dit moment heb ik niet veel te klagen over m'n Milestone. Draai standaard overklok en dat is stabiel en scheelt enorm vergelijken met de standaard snelheid. Dit alles gewoon op 2.1 dus. Als ik naar 2.2 ga wil ik wel zeker weten dat ook die gewoon easy te rooten en overclocken valtVerwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 07:48:
tot de dag van vandaag nog niks gekregen, maar wat ik me afvraag is: als ik de officele froyo installeer is deze nog niet te rooten en te overclocken i guess? dus is deze rom dan uberhaupt wel sneller als 2.1 met overclock?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Voor mensen die niet naar 2.2 willen gaan, of bij wie de HotSpot-functie niet werkt vanwege de provider, is er nog een andere mogelijkheid. Kijk eens naar Barnacle Wifi Tether. Is gratis, en werkt hier al zeer lang perfect.
Het is wel vereist dat de telefoon is geroot, of Barnacle moet superuser rechten kunnen verwerven. Dit kan via Easy Root. Kost een paar cent, maar het voorkomt dat je echt een root moet uitvoeren. Naar superuser getild worden is voor de meeste programma's zat.
Het is wel vereist dat de telefoon is geroot, of Barnacle moet superuser rechten kunnen verwerven. Dit kan via Easy Root. Kost een paar cent, maar het voorkomt dat je echt een root moet uitvoeren. Naar superuser getild worden is voor de meeste programma's zat.
Als je wil updaten, is het mij ondertussen duidelijk dat het maken van een factory reset noodzakelijk is, doe je dit dan voordat je update, of erna? En hoe maak je een back up van je sms-jes en wahatsapp berichten etc? Is het mogelijk om je apps te backuppen? Hoewel het me beter lijkt alles opnieuw te installeren, maar toch..
Alvast dank voor een antwoord.
Is het later nog mogelijk terug te gaan naar 2.1.1?
Is het later nog mogelijk terug te gaan naar 2.1.1?
[ Voor 7% gewijzigd door arystotalloss op 17-03-2011 15:06 ]
Backup kan je doen dmv Titanium backup en Appbrain app:arystotalloss schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:04:
Als je wil updaten, is het mij ondertussen duidelijk dat het maken van een factory reset noodzakelijk is, doe je dit dan voordat je update, of erna? En hoe maak je een back up van je sms-jes en wahatsapp berichten etc? Is het mogelijk om je apps te backuppen? Hoewel het me beter lijkt alles opnieuw te installeren, maar toch..
- Met Titanium backup kan je dan alle apps + data backuppen.
- Met Appbrain kan je een overzicht krijgen van alle apps die je geinstalleerd hebt waardoor je die weer snel kan laten installeren na de factory reset. Als het al via google gebeurt dan is dit overbodig maar weet niet vanaf welke versie dat is. Standaard rom doet dit niet volgens mij.
- Na de factory reset apps opnieuw laten installeren via appbrain en market dan worden ze netjes opnieuw geinstalleerd. Daarna kan je de data terugzetten van de applicaties waarbij je dat mist.
Factory reset kan je zowel ervoor als erna doen, doe je het allebei dan weet je zeker dat het goed gaat. Daarnaast ook cache en dalvik-cache wipen dan ben je helemaal schoon. Als je vooraf ook nog een nandroid-backup maakt dan weet je zeker dat je weer terug kan naar je huidige installatie.
[ Voor 4% gewijzigd door wmn79 op 17-03-2011 15:15 ]
Voor mij geen moto meer zolang de bootloader gelocked is. Ik wil of goeie updates van de fabrikant (moto faalt hierin nogal hard), of een geunlockte bootloader (zoals vrijwel elke fabrikant heeft) zodat je eenvoudig een custom rom kunt installeren.Slaapje schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 18:31:
Hmmm Milestone 3 in aantocht? http://bit.ly/hPOJhp
Overigens werkt de 2.2 nu al 2 dagen prima bij mij zonder reboot. Dus ik ben wel tevreden. flash hapert maar komt denk ik door te weinig pk. nog even wachten tot milestone overclock geschikt is gemaakt voor deze versie.
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
Je hebt heel Appbrain toch niet nodig? Gewoon Titanium backup alles (wat je ook echt terug wiltwmn79 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:14:
Backup kan je doen dmv Titanium backup en Appbrain app:
Heb je aan titanium back voldoende of heb je pro nodig?Overspark schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 19:32:
[...]
Je hebt heel Appbrain toch niet nodig? Gewoon Titanium backup alles (wat je ook echt terug wilt) laten restoren en je bent klaar.
Hmm, aan/uit knop is kapot het gaan. Hij geeft niet echt feedback meer, maar werkt wel nog. Ik heb wat door de topics heen gezocht, maar meer mensen hier last van? Zal binnenkort eens de milestone uit elkaar halen om te kijken of dat wat oplost
☻/
/▌
/ \
Ja, dat had ik ook. De powerbutton zat ook wat losjes... Omdat de 3,5mm jack ook niet fatsoenlijk functioneerde heb ik maar besloten het toestel ter reparatie aan te bieden...
...and don't ask me how that worked out
...and don't ask me how that worked out

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself
EasyRoot werkt niet meer in Android 2.2 lees ik net. Ik heb geen zin om een "echte" root uit te voeren, en ik heb root / superuser-rechten nodig voor 2 van mijn applicaties.
Ik denk dat ik maar bij Android 2.1-update1 blijf.
Ik denk dat ik maar bij Android 2.1-update1 blijf.
En Universal Androot?
Verwijderd
W00t! Root! Dacht dat ik alles al geprobeerd had en dat alles op dezelfde manier zou werken (dus niet werken).CLB schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 23:24:
En Universal Androot?
-edit: adfree en setcpu werken maar milestone overclock resulteert in een directe reboot. Needs some tweaking
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2011 00:42 ]
Heb wel eens gelezen dat het beter is om de applicaties opnieuw te installeren in plaats van terug te zetten van een backup bij overgaan naar een nieuwe versie. Daarom installeer ik ze dan opnieuw via Appbrain of Google backup en de data alleen via Titanium Backup.Overspark schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 19:32:
[...]
Je hebt heel Appbrain toch niet nodig? Gewoon Titanium backup alles (wat je ook echt terug wilt) laten restoren en je bent klaar.
Afhankelijk van wat je wilt:Loekie schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:11:
[...]
Heb je aan titanium back voldoende of heb je pro nodig?
Bij de gratis versie moet je volgens mij (heb zelf pro) voor elke applicatie op Yes oid klikken.
Bij de pro versie kan je het allemaal automatisch laten gaan.
Maar gratis is dus voldoende alleen is het wat meer klikwerk.
[ Voor 3% gewijzigd door wmn79 op 18-03-2011 11:26 ]
Milestone overclock heeft ook de vulnerable recovery nodig samen met root access, die recovery zit niet in de originele 2.2 als je die hebt geflashed.Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 00:21:
[...]
W00t! Root! Dacht dat ik alles al geprobeerd had en dat alles op dezelfde manier zou werken (dus niet werken).
-edit: adfree en setcpu werken maar milestone overclock resulteert in een directe reboot. Needs some tweaking
Ik heb precies hetzelfde probleem. Hij klikt niet meer echt, maar werkt nog prima. Weinig last van, want ik gebruik de aan/uitknop vrij weinigKixtart schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 21:22:
Hmm, aan/uit knop is kapot het gaan. Hij geeft niet echt feedback meer, maar werkt wel nog. Ik heb wat door de topics heen gezocht, maar meer mensen hier last van? Zal binnenkort eens de milestone uit elkaar halen om te kijken of dat wat oplost
De aan en uitknop is een probleem ja. Kan je al vertellen wat het is, een stukje schuim van 1 bij 2mm wat versleten, verschoven of gewoon verdwenen is. Als je tegen het scherm aankijkt zit dat stukje schuimrubber helemaal links onder de knop. Dit zorgt ervoor dat de knop veert. Stom systeem, goed bedacht, maar toch stom. Het verslijt of verschuift en dag functie. Dus wees niet verbaasd als je hem uit elkaar haalt en niets kunt vinden
.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Dat is bij mijn milestone ook het enige dat het vele vallen niet overleefd heeft. Hij werkt nog wel, maar het 'veer' mechanisme werkt niet meer goed.F10®!@n schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 14:50:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem. Hij klikt niet meer echt, maar werkt nog prima. Weinig last van, want ik gebruik de aan/uitknop vrij weinig
Verwijderd
Ik heb sinds een paar dagen 2.2 maar sinds dien loopt mijn steen een stuk trager en mijn batterij is veel sneller leeg. Zijn er anderen die dit ook ervaren en is er iemand die weet wat ik hier tegen kan doen?
Verwijderd
Mijn Milestone werkt met 2.2 goed, geen enkele problemen gehad met updaten. Ik draai un-rooted, alleen launcher pro.
Er is wel 1 dingen veranderd, ik weet alleen niet of het aan mij ligt.
Met 2.2 is mijn slide to unlock weer terug, ik gebruik zelf een pattern unlock en wil dus niet beide hebben. Met 2.1 had ik dit uitgeschakeld, maar ik kan het nu niet meer vinden! Zie ik iets over het hoofd?
Er is wel 1 dingen veranderd, ik weet alleen niet of het aan mij ligt.
Met 2.2 is mijn slide to unlock weer terug, ik gebruik zelf een pattern unlock en wil dus niet beide hebben. Met 2.1 had ik dit uitgeschakeld, maar ik kan het nu niet meer vinden! Zie ik iets over het hoofd?

Dan laat ik het gewoon zo, totdat het echt niet meer werktDie Bruine schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:06:
De aan en uitknop is een probleem ja. Kan je al vertellen wat het is, een stukje schuim van 1 bij 2mm wat versleten, verschoven of gewoon verdwenen is. Als je tegen het scherm aankijkt zit dat stukje schuimrubber helemaal links onder de knop. Dit zorgt ervoor dat de knop veert. Stom systeem, goed bedacht, maar toch stom. Het verslijt of verschuift en dag functie. Dus wees niet verbaasd als je hem uit elkaar haalt en niets kunt vinden.
☻/
/▌
/ \
Ik heb hetzelfde probleem op de Milestone 2 (standaard met Froyo), dus elke keer 2 unlocks.. helaas nog geen oplossing gevonden.Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 17:17:
Mijn Milestone werkt met 2.2 goed, geen enkele problemen gehad met updaten. Ik draai un-rooted, alleen launcher pro.
Er is wel 1 dingen veranderd, ik weet alleen niet of het aan mij ligt.![]()
Makkelijk te repareren hoor. Nou ja, even gepriemel. Ik heb dubbelzijdige tape aangebracht van 1 bij 2mm. en daarop een stukje shuimrubber van iets, geen idee meer wat dat was. Nu veren ze weer terug.Kixtart schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 17:21:
[...]
Dan laat ik het gewoon zo, totdat het echt niet meer werkt
Ik bedoelde meer dat als het ding is verschoven of verdwenen, je er niet snel achter komt waarom die knop niet meer veert.
Ik ben sinds vanavond ook over op Froyo. Wow, wat geweldig die extra snelheid
Vooral het sliden tussen de panels gaat super soepel. Ik vond dat altijd het nadeel van Android vs. iOS, maar inmiddels doet m'n Milestone dat soort acties net zo soepel 
Verder ook een aantal dingen die niet meer werken. Mototorch bijvoorbeeld (vond ik een handig tooltje) wil niet meer, ook niet na herinstalleren Teslaled is exact hetzelfde en werkt wel. Ik was m'n bedrijfsagenda kwijt, maar die is blijkbaar samengevoegd met mijn Google-agenda
Nog geen gekke dingen meegemaakt verder, ik ben blij met de update
Verder ook een aantal dingen die niet meer werken. Mototorch bijvoorbeeld (vond ik een handig tooltje) wil niet meer, ook niet na herinstalleren Teslaled is exact hetzelfde en werkt wel. Ik was m'n bedrijfsagenda kwijt, maar die is blijkbaar samengevoegd met mijn Google-agenda

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 19-03-2011 00:38 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Helaas is dit het denk ik niet. Ik heb wireless N uitgezet op de router, maar hij kan nog steeds geen connectie maken. Of kan je N ook uitzetten op je telefoon?Bananenspin schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:37:
[...]
Staat je WIFI op N? Want dat is wel iets wat ik had, met officieele 2.1 deed ie het wel via N maar met 2.2 froyomod niet, maar hij doet het wel.
Niet meer zoiets posten. Alleen slechte dingen posten over 2.2, OK? Je maakt me aan het twijfelen namelijk.Grrrrrene schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 23:59:
Ik ben sinds vanavond ook over op Froyo. Wow, wat geweldig die extra snelheidVooral het sliden tussen de panels gaat super soepel. Ik vond dat altijd het nadeel van Android vs. iOS, maar inmiddels doet m'n Milestone dat soort acties net zo soepel
Verder ook een aantal dingen die niet meer werken. Mototorch bijvoorbeeld (vond ik een handig tooltje) wil niet meer, ook niet na herinstalleren Teslaled is exact hetzelfde en werkt wel. Ik was m'n bedrijfsagenda kwijt, maar die is blijkbaar samengevoegd met mijn Google-agendaNog geen gekke dingen meegemaakt verder, ik ben blij met de update
Werkt 2.2's Hotspot bij jou? Ik bedoel, kun je er dan met een notebook naar connecten, via Ad-Hoc Wifi, en dan internetten? Hiervoor gebruik ik nu Barnacle Wifi Tether, en die functie heeft me toch nogal eens uit de brand geholpen als op een locatie waar ik internet nodig had de zooi weer eens uitviel...
Hehe, sorry
Maar nee, om dan iets negatiefs te noemen: 3G Hotspot werkt niet bij mij. Volgens mij is dat ook iets wat je provider actief moet ondersteunen en ik heb Vodafone en die doen dat (blijkbaar?) niet.
De reden dat ik zo positief deed was ook om aan te geven dat het ook goed kan gaan met de update. Hierboven staan enkele ervaringen die mij ook even deden twijfelen nml
De reden dat ik zo positief deed was ook om aan te geven dat het ook goed kan gaan met de update. Hierboven staan enkele ervaringen die mij ook even deden twijfelen nml
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Zoals eerder gemeld in deze thread, 3G hotspot hangt niet af van de provider zoals we eerst dachten, maar van de APN settings. Er moet een APN zijn met als type 'dun' ipv 'internet'. Kopie maken van je huidige APN met alleen het type als 'dun' moet werken. Bij mij geeft het nu geen foutmelding meer, maar ik heb nog niet geprobeerd daadwerkelijk een apparaat eraan te hangen verder.
Zie verder:
Zie verder:
MistaDevine schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:37:
[...]
Myedvyed, ik heb je reacties gelezen in het M2 topic en wilde je een DM sturen maar die staat uit bij je. Kijk hier eens:
[ Voor 30% gewijzigd door Myedvyed op 20-03-2011 11:29 ]
Yep net gedaan. zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35673128Myedvyed schreef op zondag 20 maart 2011 @ 11:28:
Zoals eerder gemeld in deze thread, 3G hotspot hangt niet af van de provider zoals we eerst dachten, maar van de APN settings. Er moet een APN zijn met als type 'dun' ipv 'internet'. Kopie maken van je huidige APN met alleen het type als 'dun' moet werken. Bij mij geeft het nu geen foutmelding meer, maar ik heb nog niet geprobeerd daadwerkelijk een apparaat eraan te hangen verder.
Zie verder:
[...]
Werkt goed voor mij!
Waarom draait die bij jou zo soepel en is die bij mij niet vooruit te branden.Grrrrrene schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 23:59:
Ik ben sinds vanavond ook over op Froyo. Wow, wat geweldig die extra snelheidVooral het sliden tussen de panels gaat super soepel. Ik vond dat altijd het nadeel van Android vs. iOS, maar inmiddels doet m'n Milestone dat soort acties net zo soepel
Verder ook een aantal dingen die niet meer werken. Mototorch bijvoorbeeld (vond ik een handig tooltje) wil niet meer, ook niet na herinstalleren Teslaled is exact hetzelfde en werkt wel. Ik was m'n bedrijfsagenda kwijt, maar die is blijkbaar samengevoegd met mijn Google-agendaNog geen gekke dingen meegemaakt verder, ik ben blij met de update
Als ik een app sluit en naar home screen ga dan is die toch echt even 10 seconden alles weer aan het laden.
Doe ik iets fout ofzo?
Ik vind het namelijk wel jammer, voor de betere functionaliteiten zoals betere gmail en apps to sd heb ik hem geupdate. maar hij is nu zo traag.
Of zou ik een keer hem weer even op fabrieksinstellingen moeten zetten en weer ff schoon beginnen met me steen.
Edit:
Door hem een factory reset te geven loopt hij nu weer als een zonnetje
[ Voor 3% gewijzigd door luigi87 op 21-03-2011 13:33 ]
- leeg -
Als de 3G Hotspot-functie door de provider ondersteund moet worden (via de SIM?) dan zou dat betekenen dat ik nog steeds Barnacle zou moeten gebruiken op 2.2, om wifi tethering voor elkaar te krijgen. Barnacle vereist superuser-rechten, en dus moet Easy Root ook werken. Dat is niet het geval, volgens de de site van Unstable Apps. Universal Androot heb ik nog niet geprobeerd.Grrrrrene schreef op zondag 20 maart 2011 @ 11:04:
Hehe, sorryMaar nee, om dan iets negatiefs te noemen: 3G Hotspot werkt niet bij mij. Volgens mij is dat ook iets wat je provider actief moet ondersteunen en ik heb Vodafone en die doen dat (blijkbaar?) niet.
Teveel onzekerheden... en met het niet werken van de hotspot valt er weer een update-reden weg.
Het switchen van de panels gaat bij mij echt super, met LauncherPro. Ik gebruik het Cube Effect, en dat werkt echt prima zonder haperen. Het enige moment wanneer de telefoon traag is, is wanneer ik op GoT heb zitten browsen met 100 posts per page. Als ik dan wat anders wil gaan doen, dan duurt dat een paar seconden. Zal wel komen omdat het geheugen dan vol is en gespwapped/gecleared moet worden ofzo.
edit: het lijkt dat 3G Hotspot misschien kan werken, maar ik heb eigenlijk vrij weinig zin om een perfect draaiende telefoon te wipen en te upgraden om "misschien" even te testen....
[ Voor 6% gewijzigd door Katsunami op 20-03-2011 15:58 ]
Je hoeft niet onzeker te zijn.
Ik heb moto's 2.2 geroot (met superoneclick) en 3g hotspot werkend. Dit vereist een kleine aanpassing bij je apn instellingen. Staat een stukje terug beschreven.
Enige wat niet werkt is milestone overclock. Kan werkend worden gemaakt door wat dingen aan te passen via de console maar er wordt al gewerkt aan een geupdate versie.
Enige wat niet werkt is milestone overclock. Kan werkend worden gemaakt door wat dingen aan te passen via de console maar er wordt al gewerkt aan een geupdate versie.
Voor overclock kun je ook gewoon OpenRecovery gebruiken he. Is sowieso aan te raden met al die handige scripts die daar in zitten.
Ik ben sinds gister ook over en wow, tot nu toe is alles erg snel en vooral stabiel. Ook batterijgebruik lijkt iets beter geworden te zijn. Ook de voice search lijkt wel aardig te werken (vooral handig in de auto volgens mij, om iemand makkelijk te kunnen bellen)Grrrrrene schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 23:59:
Nog even over die Hotspot, ik heb niet terug kunnen vinden welke verbindingen ondersteund worden. Is dit USB, WIFI en Bluetooth?
Dit gaat alleen over WiFi. Let op: Bluetooth verbinding wordt zelfs uitgeschakeld als dit actief is!Loekie schreef op zondag 20 maart 2011 @ 20:02:
Nog even over die Hotspot, ik heb niet terug kunnen vinden welke verbindingen ondersteund worden. Is dit USB, WIFI en Bluetooth?
Ik post dit via 3G Hotspot tether nu, dus het werkt.. op m'n Milestone 2. Heb de 1 nog niet geupgrade maar de feature werkt op precies dezelfde manier neem ik aan.
Voordeel van gerootte WiFi tether is access control, maar aan de andere kant, dat heb ik ook nooit echt nodig gehad. Je kunt bij 3G Hotspot wel zien welke devices connected zijn, maar je kunt ze niet handmatig uitsluiten of disconnecten, hooguit het hele tethering uitzetten. Ook sluit root WiFi tether je Bluetooth niet af.
Edit: dit is wel een interessant verschil - 3G Hotspot wordt door Windows 7 echt gezien als router (icoontje met groene verticale streepjes), terwijl root Wifi tether wordt gezien als adhoc netwerk (icoontje met drie computertjes)
Edit 2: Als je Bluetooth handmatig activeert terwijl de 3G Mobile Hotspot service actief is, wordt tethering vanzelf weer uitgeschakeld. Dus tegelijkertijd je telefoon aan de carkit en andere passagiers hun laptops laten tetheren werkt hiermee niet.
[ Voor 22% gewijzigd door Myedvyed op 20-03-2011 20:19 ]
Bedankt.3dmaster schreef op zondag 20 maart 2011 @ 17:24:
Je hoeft niet onzeker te zijn.Ik heb moto's 2.2 geroot (met superoneclick) en 3g hotspot werkend. Dit vereist een kleine aanpassing bij je apn instellingen. Staat een stukje terug beschreven.
Ik zal er eens heen kijken. Als ik eens ooit ergens een weekend daadwerkelijk voor mezelf heb ga ik er eens mee prutsen. Op het moment heb ik die telefoon eigenlijk wel een beetje nodig. (Nou ja, nodig... maar 't is lastig als hij niet werkt.)
Verwijderd
Is er wel een Recovery-Only SBF voor Froyo dan? Of is die niet nodig? Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dat OpenRecovery (heb de 2.01 versie van GOT) moet gebruiken.. maar ik wil m'n milestone wel graag overclocken. Iemand?Zinu schreef op zondag 20 maart 2011 @ 17:39:
Voor overclock kun je ook gewoon OpenRecovery gebruiken he. Is sowieso aan te raden met al die handige scripts die daar in zitten.
Ik zag net dat er een update is voor Milestone Overclock (v1.4.8) met Froyo support
Iemand het al kunnen testen? Zo ja en het werkt, dan ga ik ook aan de frozen yoghurt.
Iemand het al kunnen testen? Zo ja en het werkt, dan ga ik ook aan de frozen yoghurt.
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
Verwijderd
Jahoor, het werkt weerDeacon schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:30:
Ik zag net dat er een update is voor Milestone Overclock (v1.4.8) met Froyo support![]()
Maar weet er nog iemand hoe je dat GOT OpenRecovery kunt gebruiken? Ziet er toch ook wel interessant uit. Ik heb nu alleen wat mappen staan en een update.zip
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2011 09:38 ]
*JEEJ*
update binnen!!!
update binnen!!!
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Iemand al gelezen dat de bootloader keys van de Milestone waarschijnlijk zijn gevonden?
http://www.xda-developers...ootloader-finally-hacked/
Hopelijk kunnen we nu eindelijk custom Roms gaan draaien.
Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x
Verwijderd
FAIN nieuws haha, nu maar wachten tot het bevestigd wordt endan nog een maandje wachten op de eerste rom hahahubhib schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:18:
Iemand al gelezen dat de bootloader keys van de Milestone waarschijnlijk zijn gevonden?
ik heb een qwertz toetsenbord. volgens mij kwam ie uit duitsland, kan ook italie zijn? maar heb nog steeds niet via de phone updater de update binnen. heb hem via dat updateprogramma van motorola nu net binnen gehaald. vrijdag voor het laatst geprobeerd, nu vanmorgen weer
hij lijkt overigens wel wat langzamer te zijn
[ Voor 5% gewijzigd door fabstar81 op 21-03-2011 10:24 ]
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Verwijderd
aha qwertz is duits ik heb zelf een italiaanse endus ga ik zo eens proberen via pc.fabstar81 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:23:
[...]
ik heb een qwertz toetsenbord. volgens mij kwam ie uit duitsland, kan ook italie zijn? maar heb nog steeds niet via de phone updater de update binnen. heb hem via dat updateprogramma van motorola nu net binnen gehaald. vrijdag voor het laatst geprobeerd, nu vanmorgen weer
hij lijkt overigens wel wat langzamer te zijn
over dat de telefoon langzamer wordt kan verholpen worden door een factoryreset uit te voeren in het geval dat je het nog niet geprobeerd hebt.
Afgelopen vrijdagavond de update op mijn MS UK uitgevoerd. Is nu veel sneller: het verwerken van webpagina's verloopt snel en soepel, ook bij initiatie vanuit Tweetdeck bijvoorbeeld.
Kan nu eindelijk mijn bulk aan apps verspreiden over de interne en externe storage (SD).
Kan nu eindelijk mijn bulk aan apps verspreiden over de interne en externe storage (SD).
moet zeggen dat ie steeds sneller wordt. misschien was ie op de achtergrond nog met van alles bezig.Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:29:
[...]
aha qwertz is duits ik heb zelf een italiaanse endus ga ik zo eens proberen via pc.
over dat de telefoon langzamer wordt kan verholpen worden door een factoryreset uit te voeren in het geval dat je het nog niet geprobeerd hebt.
kijk het vandaag nog ff aan, dan wellicht een factory reset. maar daar heb ik eigenlijk echt geen zin in
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Milestone Overclock zou het nu ook op Froyo moeten doen
(zelf nog niet geprobeerd want nog geen Froyo)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Yep het werkt prima hier op mijn UK 2.2 model. Het lijkt wel of ik een andere telefoon heb nu op 1Ghz overclock. Wat een snelheid vooral met browsen!!Rossi46 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:49:
Milestone Overclock zou het nu ook op Froyo moeten doen(zelf nog niet geprobeerd want nog geen Froyo)
Misschien een domme vraag, maar heb al even lopen zoeken op de topics maar hoe krijg ik root acces op me steen die nu op de nieuwe stock update van motorola draait?TheJuul schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:52:
[...]
Yep het werkt prima hier op mijn UK 2.2 model. Het lijkt wel of ik een andere telefoon heb nu op 1Ghz overclock. Wat een snelheid vooral met browsen!!
Ik zie wel veel voor 2.1 maar niet voor 2.2
- leeg -
Verwijderd
Voor mij werkte Universal Androot goed, zoals een post of wat hierboven vermeldluigi87 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:59:
[...]
Misschien een domme vraag, maar heb al even lopen zoeken op de topics maar hoe krijg ik root acces op me steen die nu op de nieuwe stock update van motorola draait?
Ik heb gebruik gemaakt van Superoneclick echt super makkelijk root acces mee te krijgen wel ff de instructies lezen op XDAdev. Succes ermee.luigi87 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:59:
[...]
Misschien een domme vraag, maar heb al even lopen zoeken op de topics maar hoe krijg ik root acces op me steen die nu op de nieuwe stock update van motorola draait?
Deze app doet alles voor je? je hangt hem aan het usb kabeltje geeft het programma een slinger en je hebt dus root acces.TheJuul schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:46:
[...]
Ik heb gebruik gemaakt van Superoneclick echt super makkelijk root acces mee te krijgen wel ff de instructies lezen op XDAdev. Succes ermee.
Dus dat is heel simpel deze app downloaden en draaien en ik heb root acces?Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:33:
[...]
Voor mij werkte Universal Androot goed, zoals een post of wat hierboven vermeld
Niet al dat gedoe zoals uitgelegt in root topics?
[ Voor 37% gewijzigd door luigi87 op 21-03-2011 13:39 ]
- leeg -
Verwijderd
Idd, met een klik is 't gedaan (was zo bij mij althans, officiele 2.2.1 update op een UK milestone)luigi87 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:35:
[...]
Dus dat is heel simpel deze app downloaden en draaien en ik heb root acces?
Niet al dat gedoe zoals uitgelegt in root topics?
Ik heb trouwens v1.6.2 beta 5 gebruikt.
http://forum.xda-develope...entid=391774&d=1283202114 weet niet of de link werkt als je niet ingelogd bent daar.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2011 13:40 ]
Verwijderd
Jammer! Ik vind het echt onhandig om die 2 handelingen te moeten doen.Myedvyed schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 19:40:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem op de Milestone 2 (standaard met Froyo), dus elke keer 2 unlocks.. helaas nog geen oplossing gevonden.
Okej thanks ik ga ff proberen. ik moet nog een account hebben daar.Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:38:
[...]
Idd, met een klik is 't gedaan (was zo bij mij althans, officiele 2.2.1 update op een UK milestone)
Ik heb trouwens v1.6.2 beta 5 gebruikt.
http://forum.xda-develope...entid=391774&d=1283202114 weet niet of de link werkt als je niet ingelogd bent daar.
Edit:
Ik geloof dat het gelukt is
Woow wat loopt die supersnel. Heb hem overgeclockt naar 1000mhz.
Hoger zetten moet je niet doen toch?
[ Voor 13% gewijzigd door luigi87 op 21-03-2011 13:58 ]
- leeg -
Verwijderd
ik heb een vraag, waarom start mijn telefoon opnieuw op moment dat motorola software update de telefoon aan zoeken is
Verwijderd
Dunno, hier draait 'ie stabiel op 1.2GHz maar misschien is dat niet goed voor de CPU ofzo?luigi87 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:44:
[...]
Okej thanks ik ga ff proberen. ik moet nog een account hebben daar.
Edit:
Ik geloof dat het gelukt is
Woow wat loopt die supersnel. Heb hem overgeclockt naar 1000mhz.
Hoger zetten moet je niet doen toch?
Nadat het zoeken voltooid is moet je gewoon de USB kabel eruit halen, anders doet je telefoon inderdaad een reboot. Weet ook niet waar het goed voor is.Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:52:
ik heb een vraag, waarom start mijn telefoon opnieuw op moment dat motorola software update de telefoon aan zoeken is
Okej, nou ja ik laat hem wel draaien op 1Ghz.Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:05:
[...]
Dunno, hier draait 'ie stabiel op 1.2GHz maar misschien is dat niet goed voor de CPU ofzo?
Me tellie is nu zo snel he, maakt niet uit hoeveel er open staat hij blijft goed zijn werk doen
Dat programma milestone overclock moet dat automatisch opstarten om de overclock ta laten werken als de telefoon gereboot word?
- leeg -
Verwijderd
ja maar is gewoon niet eens klaar ik krijg een imei code en opdat moment hop reboot/.Crim schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:05:
[...]
Nadat het zoeken voltooid is moet je gewoon de USB kabel eruit halen, anders doet je telefoon inderdaad een reboot. Weet ook niet waar het goed voor is.
Verwijderd
Volgens mij wel ja. Wellicht nog een tip trouwens; setcpu (betaald in market, gratis via XDA forum). Ik heb 'm ingesteld met een profile setting dat zodra de temp te hoog wordt dat dan de kloksnelheid weer wordt teruggeschroefd. Ook als het scherm uit is (min 125 max 500mhz). Scheelt weer CPU levensduur en accuduur. Wat mij betreft ongeveer de beste applicaties voor de milestone. De mijne speelt nu zonder haperen hele films en series in xvid formaat af, dat was voor 't overclocken niet om aan te zien.luigi87 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:12:
[...]
Okej, nou ja ik laat hem wel draaien op 1Ghz.
Me tellie is nu zo snel he, maakt niet uit hoeveel er open staat hij blijft goed zijn werk doenben helemaal weer gelukkig met me steentje.
Dat programma milestone overclock moet dat automatisch opstarten om de overclock ta laten werken als de telefoon gereboot word?
Heb wel eens eerder gehoord van die app, zal die ook eens gaan checken.
- leeg -
Overclock werkt idd weer. Met 1.4.8 
Overigens hoop ik dat het waar is. dat de bootloader gekraakt is. Laat de custom roms maar komen
Overigens hoop ik dat het waar is. dat de bootloader gekraakt is. Laat de custom roms maar komen
Hoe stel je Setcpu goed in? want ik klik op auto detect, en dan kan die max 550 mhz draaien en niet hoger en kan nergens vinden waar ik dit hoger kan instellen.Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:16:
[...]
Volgens mij wel ja. Wellicht nog een tip trouwens; setcpu (betaald in market, gratis via XDA forum). Ik heb 'm ingesteld met een profile setting dat zodra de temp te hoog wordt dat dan de kloksnelheid weer wordt teruggeschroefd. Ook als het scherm uit is (min 125 max 500mhz). Scheelt weer CPU levensduur en accuduur. Wat mij betreft ongeveer de beste applicaties voor de milestone. De mijne speelt nu zonder haperen hele films en series in xvid formaat af, dat was voor 't overclocken niet om aan te zien.
Hoe heb jij je instellingen staan?
- leeg -
Verwijderd
Ik heb ook autodetect gedaan en bij mij vond 'ie wel het maximum van 1200.. pre-2.2 had ik nog wel eens dat ik opnieuw milestone overclock moest runnen, na een reboot soms bijvoorbeeld. Is die module nog wel geladen? Anders weet ik 't ook zo niet.
Ow heb je milestone overclock nog nodig?
Ik dacht dat setcpu dit zelf al deed. dat zal het dan wel zijn.
Edit:
Dank je dat was het probleem, hij draait nu weer goed snel.
Scaling ondemand is zeker het beste, omdat die anders je batterij leeg trekt?
Ik dacht dat setcpu dit zelf al deed. dat zal het dan wel zijn.
Edit:
Dank je dat was het probleem, hij draait nu weer goed snel.
Scaling ondemand is zeker het beste, omdat die anders je batterij leeg trekt?
[ Voor 41% gewijzigd door luigi87 op 21-03-2011 17:49 ]
- leeg -
Zo van Android 2.1-update 1, na een hardreset, naar Android 2.2, nu nog een hardreset..
En daarna even de kleinste dingetjes installeren en de rest vandeweek, ben wel benieuwd hoor.
Naar de snelheden, of ik weer makkelijk kan rooten en OC'en (zal wel, want dat zie ik hier boven)
en hoe de Hotspotfunctie werkt.. Is toch wel erg fijn om met m'n tablet / laptop te internetten zo hoppa!
En daarna even de kleinste dingetjes installeren en de rest vandeweek, ben wel benieuwd hoor.
Naar de snelheden, of ik weer makkelijk kan rooten en OC'en (zal wel, want dat zie ik hier boven)
en hoe de Hotspotfunctie werkt.. Is toch wel erg fijn om met m'n tablet / laptop te internetten zo hoppa!
Ik hoor graag van je wat je ervaringen zijn! Ik zit momenteel zelf met cM7, deze loopt nu aardig hier dus weet niet of 't de moeite waard is om naar stock 2.2 te gaan.. Ben nog een beetje in twijfel.. 
Ben benieuwd naar de snelheden etc. tegenover cM7. Volgens mij maakt het niet erg veel verschil in ieder geval..
Ben benieuwd naar de snelheden etc. tegenover cM7. Volgens mij maakt het niet erg veel verschil in ieder geval..
Ik ben goed tevreden met Froyomod 2.5. Ik zie nog steeds geen reden om (terug) te gaan naar 2.2 stock. Iemand anders die de stap heeft gemaakt? Ik hou het hier nog wel in de gaten. Kan nu echt geen reden bedenken om dat in mijn geval, of anders dan dat je stock 2.1 draait, te doen.
Die HotSpot had je met het al een paar keer genoemde Barnacle al een jaar kunnen hebbenCLB schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:15:
Zo van Android 2.1-update 1, na een hardreset, naar Android 2.2, nu nog een hardreset..
Je betaalde apps kun je zo weer via je Google account op je telefoon terugzetten. Is er ook een manier om gratis apps snel en makkelijk terug te installeren? Ik heb gelezen dat het terugzetten van een backup ervoor zorgt dat ze alleen op je telefoon staan, en de market niet meer kan zien dat ze zijn geïnstalleerd, waardoor je geen updates meer binnenkrijgt...
Ik heb niet zoveel zin om al die apps op te schrijven en dan handmatig te herinstalleren, en dan ook nog alle instellingen goed te moeten zetten.
Op het moment heb ik nog geen reden gehad om de Milestone over te klokken. Zou ik dat toch willen doen, moet ik dan per se setcpu én Milestone Overclock installeren, of is setcpu een generieker soort programma (voor alle Androids) dan Milestone Overclock (voor alleen de Milestone?), terwijl ze beiden hetzelfde doen?
[ Voor 15% gewijzigd door Katsunami op 21-03-2011 23:06 ]
Titanium backup kun je in ieder geval gebruiken om je data van je apps terug te zetten, en volgens mij kun je met appbrain wel een lijstje maken met apps die je geinstalleerd had staan. Volgens mij kun je ze dan alleen niet allemaal in een keer terug laten zetten maar in ieder geval hoef je het dan niet zelf op te schrijven.
Ik heb zelf bij elke re-install gewoon alle apps handmatig gedownload, je merkt toch vanzelf welke je nodig hebt en welke niet
Ik heb zelf bij elke re-install gewoon alle apps handmatig gedownload, je merkt toch vanzelf welke je nodig hebt en welke niet
Mja, dat heb ik wel gedaan toen ik de telefoon een tijd terug heb gereset. (Dat bleek onnodig te zijn, want mijn "probleem" werd door een verkeerde instelling veroorzaaktCreadion schreef op maandag 21 maart 2011 @ 23:08:
Nu word ik toch wel nieuwsgierig naar 2.2.... is het nog steeds zo dat APP2SD speciaal door de applicatie ondersteund moet worden? Dat moest volgens mij wel, als je de APPS2SD hack voor 2.0 en 2.1.x gebruikte. Ik heb niet veel applicaties, maar het zou wel handig zijn om een paar van de groteren naar SD te verplaatsen.
Alles wat niet hoeft te starten bij het opstarten van de telefoon zou bij mij sowieso al standaard naar de SD moeten kunnen....
Banacle werkte hier voor geen meter en ik gebruikte altijd PDAnet =)Katsunami schreef op maandag 21 maart 2011 @ 23:03:
Die HotSpot had je met het al een paar keer genoemde Barnacle al een jaar kunnen hebbenIk gebruik het nogal eens, als ik ergens ben waar ik wel mijn notebook bij me heb, maar waar geen internet voorhanden is om de een of andere reden. (Mijn notebook heeft een slot voor een 3G WAN-kaart, maar dat is me te duur qua kaart én extra abo. En ik gebruik het daarvoor niet vaak genoeg.)
Verwijderd
MO kan alleen overclocken en je kunt er een vaste kloksnelheid mee instellen. SetCpu maakt gebruik van de MO-module maar kan zelf niet overclocken. SetCpu kan alleen wel switchen tussen verschillende kloksnelheden, je kunt er regels mee aanmaken met wanneer je hoe snel wil gaanKatsunami schreef op maandag 21 maart 2011 @ 23:03:
[...]
Op het moment heb ik nog geen reden gehad om de Milestone over te klokken. Zou ik dat toch willen doen, moet ik dan per se setcpu én Milestone Overclock installeren, of is setcpu een generieker soort programma (voor alle Androids) dan Milestone Overclock (voor alleen de Milestone?), terwijl ze beiden hetzelfde doen?
Ik heb wel iets gezien dat Milestone Overclock profiles ondersteunt... In elk geval zal ik er eens heen kijken, nadat ik de upgrade naar 2.2 over een tijdje heb uitgevoerd. Ik moet er een weekendje tijd voor hebben om dingen opnieuw in te stellen, c.q. te herinstalleren.
Kun je nu eindelijk wel op de een of andere manier van die shitload an pre-installed apps afkomen, zoals dat zuigende QuickOffice, en al die sociale meuk? Zou veel ruimte schelen. (En dan niet via een volledige root, a.u.b.... een programma dat via Universal Androot superuserrechten krijgt en en het spul dan kan verwijderen, zou al prima zijn.)
Kun je nu eindelijk wel op de een of andere manier van die shitload an pre-installed apps afkomen, zoals dat zuigende QuickOffice, en al die sociale meuk? Zou veel ruimte schelen. (En dan niet via een volledige root, a.u.b.... een programma dat via Universal Androot superuserrechten krijgt en en het spul dan kan verwijderen, zou al prima zijn.)