Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:19
fabstar81 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:29:
[...]

nooit aangedurfd en eigenlijk ook altijd tevreden geweest (dus noodzaak weg?) tot voor 1 maand geleden :(
Heb je sinds je die problemen hebt wel eens een factory reset gedaan? Mocht je niet willen (durven?) rooten? Dat hielp bij mij altijd erg veel. (Maar, rooten - froyomod - het rocked - herkende mijn MM niet meer terug ;))

[ Voor 34% gewijzigd door jvvj op 25-02-2011 13:04 . Reden: quote toegevoegd ivm nieuwe pagina ]

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
D0gtag schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:45:
[...]

Niet zo lastig!!!! understatement: je hoeft niet eens ADB shell meer te gebruiken of commando's typen, gewoon Androiani recovery--> froyomod in updates folder kwakken-> recoverymode-> upate met froyomod. Klaar is kees.
Kun je ook eerst de boel backuppen voordat je aan de slag gaat? Wat gebeurt er met de geinstalleerde apps die er al opstaan? Worden die eraf geknald?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Eusebius schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:46:
[...]

Kun je ook eerst de boel backuppen voordat je aan de slag gaat? Wat gebeurt er met de geinstalleerde apps die er al opstaan? Worden die eraf geknald?
nandroid backup, dmv Androiani, apps van mp komen er auto weer op te staan (volgens mij is dit een optie die je moet aanvinken bij de installatie android /eerste start toestel), overige apps moet je wel weer zelf installen. maar ik heb niet zo bar veel aps. en gebruik google nav. ipv motonav (alles staat toch in een apk map op me sdcard) dus de installatie is voor mij een fluitje van een cent. Je raakt wel je sms'jes kwijt etc(is volgens mij ook een instelling voor?).

Hou wel rekening mee dat als je al je apps er weer op komen je accu snel leeg raakt, aangezien hij MP leeg moet trekken-->online staat.
@kixtart, dit ken ik niet, ik heb in het verleden idd een auto update gehad maar bij f.reset doet alles het nog naar behoren, en werken alle scripts (ingebakken door de maker froyomod) nog naar behoren.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Let wel op dat de volautomatische herinstallatie van marketplace apps alleen de 2e keer werkt aangezien dit in de stock rom niet wordt ondersteund. De eerste keer moet je dus handmatig alle apps herinstalleren. Alle instellingen voor je apps raak je sowieso kwijt (behalve als de applicatie een backup optie heeft of zijn instellingen op de sd kaart opslaat)
Alternatief als je telefoon geroot is is backupsoftware gebruiken, nadeel hiervan is dat applicaties buiten de marketplace geinstalleerd worden en je dus geen updates ontvangt.

Voor sms backuup&restore gebruik ik sms backup+, die slaat al je smsjes via imap op in gmail.

Het is trouwens wel mogelijk een volledige backup van je telefoon te maken voordat je froyomod erop plaatst. Dan kun je deze weer volledig in oude staat herstellen.

Het enige dat niet zonder risico te herstellen en uit te voeren is is de flash van je vulnerable recovery maar dat hoeft maar 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex336
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 17:12
ben benieuwd wanneer de update 2.2 nu toch eens komt. Volgende maand is er voor de samsung Galaxy alweer een update naar 2.3 terwijl de 2.2 nog niet eens zo lang draait op dit toestel. Hele slechte zaak vind ik dit van Motorola en mn volgende toestel word zeker geen motorola meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex336 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 18:06:
ben benieuwd wanneer de update 2.2 nu toch eens komt. Volgende maand is er voor de samsung Galaxy alweer een update naar 2.3 terwijl de 2.2 nog niet eens zo lang draait op dit toestel. Hele slechte zaak vind ik dit van Motorola en mn volgende toestel word zeker geen motorola meer.
Same here, ik zat eerst te denken aan de iPhone maar wegens zwaarwegende gewetensbezwaren wordt het mooi de Galaxy S2 als volgende toestel :) Hoewel de milestone wel een oerdegelijk toestel is wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

D0gtag schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 21:59:
[...]
...
@kixtart, dit ken ik niet, ik heb in het verleden idd een auto update gehad maar bij f.reset doet alles het nog naar behoren, en werken alle scripts (ingebakken door de maker froyomod) nog naar behoren.
In mijn geval werkte update naar de nieuwe rom aan het begin niet en dit was de oorzaak:
Kixtart in "[Motorola Milestone] Rooten & Custom ROM's"

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Even verduidelijken, Nandroid backup betekent een 1 op 1 backup van je systeem (naar je SD card).
wat leesvoer, http://www.simplemobilere...-what-is-nandroid-backup/.

Grappig is -"grappig"- hoeveel problemen mensen hebben, zowel met hardware als software fouten->reboots etc.. Waar ik COMPLEET geen problemen mee heb. Mijne OC't prima, undervolted en 1000mhz zonder enige instabiliteit (al duizend keer gepost..sorry :D), misschien heb ik geluk gehad of waren de eerste batch toestellen gewoon betere kwaliteit!?
2.2 was voor mij meer van belang door (verhoogde)accu duur en snelheid (flash/apps-sd, bepaalde apps die 2.2 only zijn). Kan niet wachten op froyo mod 2.6 :D

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

De eerstvolgende FroyoMOD is 3.0. De ontwikkelaar wacht nu op de officiële Moto ROM, en wil ook nog eerst de GingerbreadMOD maken voordat hij verder gaat met FroyoMOD.

Is 2.5 niet goed genoeg dan? Ik vind het een geweldige ROM :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:01
Vanmorgen liet ik mn milestone uit mn handen vallen. Nu viel ie niet van erg hoog (ik zat op de bank), maar ik heb geen beeld meer. Mijn beeldscherm licht nog wel op (lichter zwart en je ziet onderin dat de lampjes aan gaan) en de touchscreen doet het ook nog omdat ik door de haptic feedback voel dat ik het scherm unlock. Alleen zie ik dus niets meer.... Iemand een idee?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
alex336 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 18:06:
Tsja, "Early Q1" is inmiddels wel voorbij ja :) Ik had gehoopt dat het in februari uit zou komen, maar dat lijkt ook niet te lukken. Ik vind het maar raar: dit soort gedrag zie je vaak bij bedrijven die iets te verbergen hebben (randje faillissement, plannen om zich terug te trekken uit Europa, weet ik het...), we zullen binnenkort wel horen dat het "Early Q2" wordt. Ik vraag me af hoeveel mensen nog een Motorola-toestel overwegen als opvolger voor hun Milestone...?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Slaapje schreef op zondag 27 februari 2011 @ 10:07:
Vanmorgen liet ik mn milestone uit mn handen vallen. Nu viel ie niet van erg hoog (ik zat op de bank), maar ik heb geen beeld meer. Mijn beeldscherm licht nog wel op (lichter zwart en je ziet onderin dat de lampjes aan gaan) en de touchscreen doet het ook nog omdat ik door de haptic feedback voel dat ik het scherm unlock. Alleen zie ik dus niets meer.... Iemand een idee?
Uit elkaar halen en hopen dat een lipje los is gekomen. Ik weet niet welke connector het beeldscherm aanstuurt, maar er zijn vier connectors die je kunt vastklikken en drie die er schuiven. HEt is het proberen waard.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Grrrrrene schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:24:
[...]

Tsja, "Early Q1" is inmiddels wel voorbij ja :) Ik had gehoopt dat het in februari uit zou komen, maar dat lijkt ook niet te lukken. Ik vind het maar raar: dit soort gedrag zie je vaak bij bedrijven die iets te verbergen hebben (randje faillissement, plannen om zich terug te trekken uit Europa, weet ik het...), we zullen binnenkort wel horen dat het "Early Q2" wordt. Ik vraag me af hoeveel mensen nog een Motorola-toestel overwegen als opvolger voor hun Milestone...?
Hadden ze het niet al aangepast van Early naar Q1? Wellicht hebben ze gewoon 2.2 aangekondigt zodat mensen niet meer met klachten komen ik wil mijn geld terug want hij zou flash ready zijn..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
[...]
Ik vraag me af hoeveel mensen nog een Motorola-toestel overwegen als opvolger voor hun Milestone...?
Mij niet gezien.

Pros:
- Vanilla Android (paar meegeleverde apps, maar niets irritants) (Niet meer van toepassing voor Milestone 2)
- Stevig toestel (Ok, scherm een keer kapot maar verder is het een erg stevig toestel.)

Cons:
- Erg veel kwaliteitsverschil tussen batches (Veranderd toetsenbord, loszittende volume rocker, versleten camera knop, te soepel/strak slide mechanisme)
- Veel (non android) bugs in de roms (ik kan pas vanaf 2.1.1 normaal bellen met mensen, skippende audio, automatisch afspelende audio)
- Niet nakomen van beloftes van Motorola
- Onduidelijk en traag update beleid
- Ondersteuning alleen via Facebook? Get real!
- Reparaties gaan naar Duitsland

[ Voor 3% gewijzigd door Joolee op 28-02-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Die Bruine schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:53:
[...]

Uit elkaar halen en hopen dat een lipje los is gekomen. Ik weet niet welke connector het beeldscherm aanstuurt, maar er zijn vier connectors die je kunt vastklikken en drie die er schuiven. HEt is het proberen waard.
Dank voor je antwoord, alleen (zoals zo vaak) kon ik niet wachten en heb hem maar even bij een bedrijfje gebracht. Nu maar hopen dat t mij niet al te veel kost O-)

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Wat betreft een volgende telefoon zie ik het veel later wel. De Milestone zoals die nu werkt, bevalt me goed. Mijn contract heeft nog een jaar te gaan. Als de telefoon me dan nog steeds bevalt, kan het best zijn dat ik één of meerdere 1-jarige goedkope sim-only verlengingen neem. Dan zie ik na elk jaar daarna wel weer verder.

Voor een volgende telefoon is een extern toetsenbord vanwege de introductie van Slide-IT geen vereiste meer, dus wordt de keuze een stuk groter. Misschien ga ik dan eens naar de Google-phones kijken. Maar zoals gezegd, dat gaat nog minstens een jaar of nog langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:26

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

[...]

Simpel gezegd: nee. Ik heb teveel problemen met mijn (stock) milestone en de updates duren mij echt te lang. Voor mij (voorlopig) geen Motorola meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:43
Koetjeboe schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:24:
[...]

Simpel gezegd: nee. Ik heb teveel problemen met mijn (stock) milestone en de updates duren mij echt te lang. Voor mij (voorlopig) geen Motorola meer.
Hier nog iemand die nóóit meer een Motorola neemt. Niet omdat het toestel niet bevalt maar ze nemen hun klanten gewoon totaal niet serieus.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Dit ook een beetje mijn probleem met Motorola, die updates vind ik niet eens heel belangrijk, maar het feit dat ze maar dingen blijven zeggen en vervolgens er niets mee doen stuit mij tegen de borst. Dit moet je als bedrijf beter aanpakken.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:57
Motorola is het domste bedrijf ooit. Ze hebben/hadden hier al een slechte naam en hadden met de Droid/Milestone de kans om hun naam te verbeteren. In de VS deed Verizon het al voor hoe ze het moesten aanpakken met een agressieve marketingcampagne. Bij de release daar was het het beste Android toestel op de markt.

Dan de Europese versie: late release (zeker in Nederland), slechte distributie, trage updates, geen promotie, beloftes niet nakomen etc etc. Met de Milestone 2 hebben ze bovendien hun crappy Android schil erbij gedaan.

Kortom, ze hadden de kans om er iets heel groots van te maken, maar hebben praktisch alles verkeerd gedaan. In plaats van zich te focussen op een paar goede toestellen houden ze zich nu weer bezig met het uitbrengen van allerlei nutteloze gimmick toestellen waar niemand op zit te wachten.

Enige wat ik trouwens jammer vind is dat er zo weinig Android toestellen zijn met een keyboard. Het lijkt wel alsof ze alleen de mid-end toestellen een toetsenbordje meegeven :/

[ Voor 9% gewijzigd door BarôZZa op 01-03-2011 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:32
Als iemand nog een screen protector nodig heeft, je kan ze gratis bestellen bij Stealth Guards je hoeft alleen de verzendkosten te betalen! Wat een helden bedrijf geen idee hoe ze winst maken... _/-\o_

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 12:04
crepsly schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:45:
Als iemand nog een screen protector nodig heeft, je kan ze gratis bestellen bij Stealth Guards je hoeft alleen de verzendkosten te betalen! Wat een helden bedrijf geen idee hoe ze winst maken... _/-\o_
Goed gevonden!

Weet iemand hoe het kan komen dat mijn twitter widget van Launcher Pro niets meer binnen haalt? Het staat al de hele dag leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Laatst online: 15:55
Jammer dat er voor elke protector 2 dollar verzending bij komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Crim schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:39:
[...]

Jammer dat er voor elke protector 2 dollar verzending bij komt..
Want 2 Dollar is ook zoveel? Als het al zo belachelijk goedkoop (lees gratis) snap ik dat ze nog voor extra protectors geld vragen ja.. anders kan je er net zo goed 1000 kopen voor 2 dollar

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Bananenspin schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:52:
[...]

Want 2 Dollar is ook zoveel? Als het al zo belachelijk goedkoop (lees gratis) snap ik dat ze nog voor extra protectors geld vragen ja.. anders kan je er net zo goed 1000 kopen voor 2 dollar
Nee is niet veel, ze zijn alleen dus niet gratis. Ze kosten gewoon 2 euro inc verzending.. Alsnog een mooie prijs voor een goede screenprotector...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willywv
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-07 14:56
Ik overweeg de aanschaf van de motorola milestone. Nu wordt deze mobiel geleverd met android 2.0. Persoonlijk wil ik er minimaal android 2.2 op hebben staan, nu kom ik via deze link op de supportsite die melding maakt van Android 2.5? Heeft iemand enig idee of dit een typefout betreft en het android 2.2 betreft of dan het om een andere release gaat. Doorklikken op de link geeft duidelijk aan dat 2.1 beschikbaar is maar wat de update naar 2.5 inhoud is voor mij onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:37

Robtimus

me Robtimus no like you

Da's knap want er bestaat nog geen Android 2.5. Er zijn momenteel twee main versies, 2.4 en 3.0. Verder zijn er alleen nog maar oudere versies (<=2.3).

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

ApexAlpha schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:10:
[...]
...
Weet iemand hoe het kan komen dat mijn twitter widget van Launcher Pro niets meer binnen haalt? Het staat al de hele dag leeg...
Mogelijk cache van Launcher Pro. Ik heb het ook wel eens gehad met een clockwidget en bij een restart van de launcher is alles weer ok. Ergens in de settings staat hoe vaak hij cache opnieuw zou moeten opbouwen.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

willywv schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 19:09:
Ik overweeg de aanschaf van de motorola milestone. Nu wordt deze mobiel geleverd met android 2.0. Persoonlijk wil ik er minimaal android 2.2 op hebben staan, nu kom ik via deze link op de supportsite die melding maakt van Android 2.5? Heeft iemand enig idee of dit een typefout betreft en het android 2.2 betreft of dan het om een andere release gaat. Doorklikken op de link geeft duidelijk aan dat 2.1 beschikbaar is maar wat de update naar 2.5 inhoud is voor mij onduidelijk.
Er staat niet met android 2.5 als je op de link klinkt zie je dat het over een milestone(MR2.5) gaat, kennelijk heeft NL een ander type milestone gehad.
Er is alleen android 3.0 (tablets) en android 2.3.3 (wat voorheen 2.4 zou worden maar toch niet..). in april komt 2.4 uit de echte gingerbread (google maakt het niet transparanter :S).

http://downloadsquad.swit...dual-core-honeycomb-apps/

[ Voor 7% gewijzigd door D0gtag op 03-03-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-09 20:37

nightshadow999

nightshadow

Werkt bij mij niet, krijg errors zo gauw ze mij doorlinken naar de paypal-website. :'( Misschien tijdelijk, later nog maar eens proberen.

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Laatst online: 11-09 16:17
Ik kon niet meer wachten op 2.2 en werd gek van het feit dat ik telkens geen geheugen had. Gebaseerd op advies van een mede-tweaker heb ik http://www.androidworld.n...e-beginners-zoals-ik.html gevonden en mijn geupdate naar 2.2.1

Nu ben ik ALLES kwijt. Al mijn apps, mijn instellingen, emails! Foto's! ALLES!

Had geen backup omdat er nergens over backups werd gesproken. Weet iemand hoe ik mijn apps, instellingen enz terugkrijg?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:57
Gebruikte je Gmail? Want dan haalt hij gewoon weer de mails op. Contacts zou hij ook moeten syncen. Apps moet je even opnieuw installeren. Sommige instellingen moet je ook aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@BarôZZa
Nee ik gebruik geen gmail. Mijn punt is of alles in 1x terug gezet kan worden. Bij de update van 2.0 naar 2.1 had ik geen enkele probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Nope, je hebt een hele nieuwe firmware geïnstalleerd.
Als je zelf geen back up hebt gemaakt ben je alles kwijt.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@Radiance daar was ik al bang voor. Heb teveel vertrouwen gehad in androidworld en had zelf meer onderzoek moeten doen. Er staat namelijk nergens in hun "how-to" dat je een backup moet maken, anders ben je alles kwijt.

Omdat de OTA update van 2.0 naar 2.1 geen enkele dataverlies had, dacht ik dat van 2.1 naar 2.2 ook soepel zou gaan. Maar helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 08:05

vleesjus

echte vleesjus!

Lisadr schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 15:14:
Had geen backup omdat er nergens over backups werd gesproken. Weet iemand hoe ik mijn apps, instellingen enz terugkrijg?
Uit je eigen link:
12. Maak altijd eerst een nandroid backup. Dit staat in je openrecovery menu.
Verder mail staat als het goed is nog gewoon op je mail server, contacten (mogelijk) in je google account en je foto's gewoon op je sd kaart lijkt me. Alleen je apps even opnieuw installeren ;)

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:32

Jawel hoor.

Let op! Je bent hierna wel al je apps, instellingen etc kwijt.
Dus maak een backup met bijv. titanium backup.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@Sebazzz en @vleesjus

Er staat ook

Laatst gewijzigd door Julian; Vandaag om 17:02

Omdat ik hem een bericht heb gestuurd met het verzoek om AUB erbij te zetten dat een backup nodig is en dat mensen anders alles kwijt zijn. Daarvoor stond het niet.

Ook SMSjes ben ik kwijt :(

[ Voor 5% gewijzigd door Lisadr op 05-03-2011 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
edit: lijkt erop dat een paar berichten zich hebben gekruist tijdens het typen. De poster op Androidworld heeft het bericht om te backuppen later toegevoegd.

Jammer om te vernemen dat je alles kwijt bent. Staan niet alle applicaties in je Google Account, waar je na een herinstallatie alles vanaf kunt halen? In dat geval ga ik maar niet prutsen met een custom rom, want ik heb geen zin om mijn telefoon vanaf scratch op te bouwen :X

Echter... het is voor een dergelijke upgrade altijd verstandig backups te maken. Op het moment heb ik hier een MSDN-versie van Win7 liggen waar ik mijn Vista mee ga upgraden. (Ja, ik ga eindelijk over... hoewel ik nooit problemen had met Vista.) Het maken van de laatste backups en images van de huidige installatie duurt best lang :X Ik weet dat het wel vervelend om te doen, maar ik durf het nooit na te laten.

[ Voor 94% gewijzigd door Katsunami op 05-03-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@Katsunami

Lees aub mijn vorige post. Het stond niet vermeld, totdat ik de TS een bericht stuurde met de verzoek of hij het moet vermelden om te voorkomen dat andere mensen hetzelfde meemaken.

Mijn bericht was van 15:14. Post is door de TS aangepast op 17:02.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 21:00
Ik kon niet meer wachten op 2.2 en werd gek van het feit dat ik telkens geen geheugen had. Gebaseerd op advies van een mede-tweaker heb ik http://www.androidworld.n...e-beginners-zoals-ik.html gevonden en mijn geupdate naar 2.2.1

Zoals Rolanderen op AW al aangeeft is de post een copy paste verhaal van de OP van [Motorola Milestone] Rooten & Custom ROM's

Maar een backup van de instellingen en data van programma's gaat wat mij betreft het beste met Titanium Backup en een Nandroid als zekerheid achter de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Laatst online: 12-09 12:04
Kixtart schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 20:22:
[...]

Mogelijk cache van Launcher Pro. Ik heb het ook wel eens gehad met een clockwidget en bij een restart van de launcher is alles weer ok. Ergens in de settings staat hoe vaak hij cache opnieuw zou moeten opbouwen.
BEdankt, dat was hem indd! Had al meerdere keren gereset, maar moest bij Twitter de chache wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Ik ga het topic ook verlaten, heb m'n milestone naar de gallemiezen geholpen bij een poging het display te vervangen. Vond het al een heel wonder dat ik alles schijnbaar terug netjes op z'n plek had gekregen, en hij leek het eerst helemaal goed te doen. Maar het bereik bleek heel slecht te zijn ineens, en ook vaak viel heel de verbinding weg (wifi doet het wel goed). Waarschijnlijk iets met de antenne, maar geen zin meer om te klooien: heb een desire z gehaald.

Moet zeggen dat de desire z toch wel een stuk snappier voelt dan de milestone, ondanks dat ik die had overgeklokt. Verder is het een bliss om gewoon fatsoenlijk custom roms te kunnen installeren, draai netjes cyanogen mod 7 rc2 met android 2.3.3. Heerlijk :).

Desondanks altijd dik tevreden geweest met m'n milestone. Het schuif mechanisme van het toetsenbord van de milestone is wel echt beter dan die van de desire Z, maar het toetsenbord zelf vind ik van de Z weer beter. Qua leesbaarheid van het display in de zon vind ik de milestone overigens ook beter. Maar goed, het zijn details. Veel plezier hier nog ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
Morgoth schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:40:
Ik ga het topic ook verlaten, heb m'n milestone naar de gallemiezen geholpen bij een poging het display te vervangen. Vond het al een heel wonder dat ik alles schijnbaar terug netjes op z'n plek had gekregen, en hij leek het eerst helemaal goed te doen. Maar het bereik bleek heel slecht te zijn ineens, en ook vaak viel heel de verbinding weg (wifi doet het wel goed). Waarschijnlijk iets met de antenne, maar geen zin meer om te klooien: heb een desire z gehaald.

Moet zeggen dat de desire z toch wel een stuk snappier voelt dan de milestone, ondanks dat ik die had overgeklokt. Verder is het een bliss om gewoon fatsoenlijk custom roms te kunnen installeren, draai netjes cyanogen mod 7 rc2 met android 2.3.3. Heerlijk :).

Desondanks altijd dik tevreden geweest met m'n milestone. Het schuif mechanisme van het toetsenbord van de milestone is wel echt beter dan die van de desire Z, maar het toetsenbord zelf vind ik van de Z weer beter. Qua leesbaarheid van het display in de zon vind ik de milestone overigens ook beter. Maar goed, het zijn details. Veel plezier hier nog ;).
Als het enige wat kapot is, de antenne is, wil ik hem misschien wel van je overnemen. Stuur me maar een berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

MaDLiVe

.-Observer-.

Morgoth schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:40:

Als de MS 512MB RAM had gehad was het echt een geweldig toestel geweest.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:32
MaDLiVe schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 12:48:
[...]

Als de MS 512MB RAM had gehad was het echt een geweldig toestel geweest.
QFT.

Bij Android 2.2 en hoger loop je met RAM echt tegen limitaties aan, en de Milestone kernel ondersteunt geen swap dus dat is geen optie...

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
De Milestone had inderdaad wel 512MB mogen hebben, al heb ik er nog geen last van dat hij maar 256MB heeft, behalve dat het soms 1 of 2 seconden duurt om iets te laden.

De grootste misser wat betreft de Milestone is het interne flashgeheugen van maar 256MB (dacht ik), waar voor de gebruiker slechts 150MB ofzo beschikbaar blijft na een reset. Die telefoon had gewoon 1GB of zelfs 4GB moeten hebben. Flashgeheugen is goedkoop zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
Sinds een tijdje heb ik het volgende probleem:

Als ik nieuwe nummers toevoeg aan mijn contacten, kan ik deze contacten niet selecteren bij het sms'en. Ze zijn alleen te berijken via contacten -> sms versturen. Weet iemand waar dit aan ligt en wat ik eraan kan doen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

ik gok hier maar
1 Ze zijn ingesteld als mobiele nummers?
2 Je hebt ze aan het juiste adresboek toegevoegd? Aangezien je er meerdere hebt (sim/telefoon/google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
it0 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 10:55:
ik gok hier maar
1 Ze zijn ingesteld als mobiele nummers?
2 Je hebt ze aan het juiste adresboek toegevoegd? Aangezien je er meerdere hebt (sim/telefoon/google)
Bedankt, de nummers staan allemaal opgeslagen als "thuis". Maar eens een keertje ervoor gaan zitten om alles over te zetten naar mobiel... Nogmaals bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

crepsly schreef op maandag 14 maart 2011 @ 00:06:
[...]

Bedankt, de nummers staan allemaal opgeslagen als "thuis". Maar eens een keertje ervoor gaan zitten om alles over te zetten naar mobiel... Nogmaals bedankt _/-\o_
Als je ze allemaal als googlecontact hebt, kun je deze actie prima in je Gmail op je computer uitvoeren.

Werkt vele malen prettiger.
Ook het installeren van bijv Handsent sms (alternatief sms programma) kan je helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 19:57
Herkende het probleem al niet, komt omdat Handcent sms zowiezo alle contacten laat zien (dus ook thuisnummers kun je selecteren) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Goed....... de updates komen er snel aan hoop ik nu.
Milestones uit India worden op dit moment geupdate. Hij staat sinds gisteren online.

https://supportforums.motorola.com/message/341552#341552

Tevens kun je nu de updates downloaden voor de device drivers en update software op je computer. Ik weet niet hoelang deze al beschikbaar zijn, maar 2 maanden geleden nog niet volgens mij. Ze installeren hier nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Motorola heeft het net op hun Facebook aangekondigt dus die update is vers van de pers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Motorola Europe
Hello all. The Android™ 2.2 (Froyo) software upgrade for Milestone is now being rolled out in selected countries, please visit http://moto.ly/milestonefroyo for instructions on how to upgrade your device.
Werd tijd ook!
Eindelijk CM7 etc. met een hopelijk stabiele non beta kernel.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Het werd tijd, nu hopen dat alle apps die ik ooit eens wilde installeren nog terug kan vinden xD.

Hoe gaan jullie de update aanpakken? Ik vraag dat met name aan de mensen die hun Milestone ook hebben geroot. Ik kan Milestone Overclock (+setcpu) en AdFree absoluut niet missen.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 14:55
Ik flash nu de sbf via rsd lite, kijken of dat goed gaat. Ik denk dat rooten met universal androot wel zal werken maar ik zal straks wel zeggen hoe het gegaan is.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
androot doet het niet meer maar met superoneclick werkt het wel :)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803682
Edit:
Not, superoneclick doet het toch niet helaas.

[ Voor 18% gewijzigd door 3dmaster op 15-03-2011 17:11 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:26

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Op facebook lees je wel veel berichten over bugs, instabiliteit en traagheid. Denk dat ik updaten nog heel eventjes uitstel in afwachting van wat meer berichten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Hmmm milestone overclock doet het niet meer. De module kan niet geladen worden. :/ Daarvoor moeten we denk ik wachten op een update.
edit: Logisch dat het niet werkt, toestel is blijkbaar toch niet goed geroot.

[ Voor 23% gewijzigd door 3dmaster op 15-03-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:00
Heb na lang trouw te zijn gebleven de Milestone inmiddels niet meer maar ben wel zeer benieuwd naar jullie ervaringen! Laat maar horen, dit is iets waar erg lang op is gewacht en ik mag hopen dat Motorola het niet verkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
Waar halen jullie de update nu vandaan dan? Zowel OTA als met de update tool komt er niets binnen. Ik heb een UK-versie.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZzL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 13:59

DeZzL

Rocket surgeon

Vunzz schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 18:06:
Waar halen jullie de update nu vandaan dan? Zowel OTA als met de update tool komt er niets binnen. Ik heb een UK-versie.
Ik heb het succesvol hiermee gedaan:
http://www.motorola.com/s...milestonenotification.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Vreemd, de Motorola Software Update vindt dat ik up to date ben.
Ik lees dat iemand de SBF via RSD Lite flashed. Waar haal je die SBF vandaan?

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Met de 2.0 naar 2.1 update was het zo dat de UK versie een stuk later was dan de rest. Wellicht dat het hier ook het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Daar lijkt het wel op, terwijl de taalcode in de link van DeZzL naar de update notice GB-EN is...

[ Voor 14% gewijzigd door Vunzz op 15-03-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Vreemd maar na 2 reboots werkt root toegang toch wel met superoneclick.

Milestone overclock doet het niet. Op het moment dat ik een andere snelheid instel als de stock > reboot.

Overigens boot de telefoon een heel stuk sneller als met 2.1 :)

[ Voor 15% gewijzigd door 3dmaster op 15-03-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Het 3G hotspot programma doet het niet. Als ik het wil inschakelen krijg ik een melding "Kan geen gegevenskoppeling instellen, neem contact op met uw serviceprovider".
Betekend dit dus gewoon dat ik er niks aan heb omdat vodafone het blokkeerd.? Terwijl ik met een third party wifi tether programma het wel kan doen. Bijvoorbeeld met barnacle wifi tethering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Geweldig....kernel is dezelfde kernel die al was uitgelekt een maand of 2 geleden.

Schijnt nog een DACH versie gereleased te gaan worden met een nieuwere kernel wat ik van XDA forum begrijp maar tot die tijd is het dus, voor mij, vrij zinloos de officiële update te gebruiken.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Wat bedoel je met dach versie? Mijn eerste indruk van de stock versie is dat het gewoon een cleane android 2.2 is. Geen flauw idee waarom ruim een half jaar nodig hadden om het voor de milestone uit te brengen. Overigens heb ik nog geen last van traagheid of crashes. Wat ik begrijp is het met de update versie wel veel ellende maar gewoon een cleane install werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

3dmaster schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 19:14:
Het 3G hotspot programma doet het niet. Als ik het wil inschakelen krijg ik een melding "Kan geen gegevenskoppeling instellen, neem contact op met uw serviceprovider".
Betekend dit dus gewoon dat ik er niks aan heb omdat vodafone het blokkeerd.? Terwijl ik met een third party wifi tether programma het wel kan doen. Bijvoorbeeld met barnacle wifi tethering.
Ja, zelfde gebeurt op de Milestone 2 en andere telefoons met deze functie. De officiële hotspot functie gaat via de provider en in Nederland wordt dit geloof ik nog nergens toegestaan.

Lang leve rooten + WiFi tether dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Myedvyed schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:15:
[...]

Ja, zelfde gebeurt op de Milestone 2 en andere telefoons met deze functie. De officiële hotspot functie gaat via de provider en in Nederland wordt dit geloof ik nog nergens toegestaan.

Deze functie werkt prima hier. Zowel op m'n Galaxy S als de HTC Legend van m'n vriendin. Daar zal het dus niet aan liggen (Vodafone/Telfort en KPN).

Hoe bevalt het verder, gaat het een beetje goed om met de beperkte hoeveelheid RAM van de steen? En... werkt Flash een beetje naar behoren? Tot nu toe vind ik het maar matig werken op telefoons. Heb een tablet met een Tegra 2 proc en dat is het eerste Android device waar Flash daadwerkelijk soepel op draait. Ben dus benieuwd of die OMAP uit de Milestone het een beetje wil trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koetjeboe schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:01:
Op facebook lees je wel veel berichten over bugs, instabiliteit en traagheid. Denk dat ik updaten nog heel eventjes uitstel in afwachting van wat meer berichten :P
Ik heb een UK versie en vanmiddag geupdate naar 2.2. Wilde dat ik 't niet gedaan had, wat een trage bagger en bijzonder instabiel inderdaad. Lijkt wel te liggen aan de SD kaart, misschien wil 'ie alles opnieuw indexeren ofzo. Als ik iemand bel duurt t soms wel 5 minuten voor 'ie begint te bellen en als ik dan de voicemail ofzo krijg freezed 'ie ook nog eens. Als ik jou was zou ik toch ff wachten ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Laatst online: 30-08 22:16
Myedvyed schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:15:
[...]

Myedvyed, ik heb je reacties gelezen in het M2 topic en wilde je een DM sturen maar die staat uit bij je. Kijk hier eens:
3G Mobile Hotspot aka Tethering gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
3dmaster schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 19:42:
Wat bedoel je met dach versie? Mijn eerste indruk van de stock versie is dat het gewoon een cleane android 2.2 is. Geen flauw idee waarom ruim een half jaar nodig hadden om het voor de milestone uit te brengen. Overigens heb ik nog geen last van traagheid of crashes. Wat ik begrijp is het met de update versie wel veel ellende maar gewoon een cleane install werkt prima.
Hmm er liep een draadje op XDA die ik nu niet meer kan vinden over de officiële update, maar daarin stond dat de kernel die in deze update word gebruikt hetzelfde is als die 2 maanden eerder al uitgelekt is.

In deze kernel komen DSI errors voor, wat het precies inhoud weet ik niet maar het veroorzaakt o.a. reboots en screen freezes en met name de screen freezes heb ik met enige regelmaat last van.

De DACH versie is (correct me if i'm wrong) de Duitse firmware!? Iemand van android-hilfe.de had met iemand van moto gesproken en die vertelde dat de DACH versie een iets nieuwere kernel krijgt.

Wat het verder allemaal exact inhoud zou ik zo 1 2 3 niet weten want ben niet zo technisch bekend met android development. Als je meer info wilt zul je hier moeten wachten op iemand die die kennis wel heeft, of zelf even rond neuzen op XDA forum en eventueel android-hilfe als je Duits goed (ik kom er meestal wel uit met Chrome auto translate :P)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Nickman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-07 21:06
Ik heb de Poolse versie van de Milestone, maar die is geloof ik nog niet te updaten. De updater van de website zegt in ieder geval dat ik up to date ben. Net als de telefoon zelf... Nog maar even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben blij dat ik dan eindelijk 2.2.1 met Froyomod geinstalleeerd heb vandaag.. Snap het allemaal nog niet helemaal, maar in ieder geval kan ik nu op 2.2.1 en evt. ook weer terug naar 2.1 met nandroid.

Werkt tenminste wél stabiel dit, i.t.t. motorola's crap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
MistaDevine schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:37:
[...]

Myedvyed, ik heb je reacties gelezen in het M2 topic en wilde je een DM sturen maar die staat uit bij je. Kijk hier eens:
Dat is idd de oplossing. Dank :)

Overigens heb ik nergens last van. Geen freezes, crashes ect. Ding draait op stock (kan ook niet anders, milestone overclock laat de telefoon rebooten).
Kernelversie is: 2.6.32.9-gafbfc43
w21529@il93lnxebld12 #1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XQB
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-06-2024

XQB

Zo zie je maar weer dat wij gewoon weg niet serieus worden genomen door MOTO. Die kernel heb ik zelf al tijdje draaien via CM6 en CM7 en het is nog wel een Beta kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

MistaDevine schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:37:
[...]

Ik wist niet dat DM uit stond, zal dat eens aanpassen dan :o

Bedankt voor de tip, deze oplossing lijkt inderdaad ook te werken! Dus dat is mooi, geen root meer nodig voor wifi tether 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 13:13
Ik heb de UK versie en zat al erg lang te wachten op deze update. Updaten zelf ging prima alleen daarna begonnen de problemen zoals hier al vermeld zijn. Traag, reboots, een market die niet meer werkte. Daarna een full wipe gedaan en de sd kaart geformateerd. Nu werkt mijn milestone prima, heerlijk om eindelijk app2sd te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
ik heb volgens mij de duitse versie. heb iig een qwertz toetsenbord. en hij zegt dat ik up to date ben. ff via website linkje checken wat ie doet.

edit: helaas...ook hier geen update. ff wachten nog

[ Voor 15% gewijzigd door fabstar81 op 16-03-2011 11:01 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje heeft iemand al een update ontvangen van de milestone (italiaanse versie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:21:
even een vraagje heeft iemand al een update ontvangen van de milestone (italiaanse versie)?
Ik heb hem nog niet ontvangen.. ook niet via de PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Goed om te lezen dat ik niet de enige dwaas ben die hem niet geüpdate krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:19
Als ik het dus goed begrijp heb je aan deze update dus niets je toestel rooted is en je froyomod / cm / (en andere?) draait?

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hier ook nog niet.... (ital)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:31
Vunzz schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 18:06:
Ik heb ook een UK-versie, deze heb ik gisteren via de pc-tool gewoon kunnen updaten...

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Hoe kan je zien welke versie je hebt? Is dat deze code: SHOLS_U2_02.36.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Laatst online: 28-08 06:55

shicomm

<***>

Gezien alle update ellende vraag ik me af wat nu het slimste is om te doen.
De officiele update heb ik ook nog steeds niet ; zowel OTA als MSU niet.
Lekker zuur ook dat de MSU alleen IMEI weergeeft en geen model/operator meer... ( probleem komt blijkbaar bij meerdere mensen voor gezien de reacties op de aankondiging op facebook )

De juichende verhalen over de cyanogen hebben me nieuwsgierig gemaakt maar de gotmod ( geen toeval :P ) lijkt net iets meer 'gemaakt' voor de milestone.

Iemand duidelijke voors en tegens voor de keuzes ?

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

WARNING!!!!!!!! WAARSCHUWING!!!!

Vanaf de motorola facebook pagina:
Edmar
I STRONGLY recommend to nobody install this update. It's terrible. Motorola should just kidding us. This firmware is extremelly slow, plenty of lags and random reboots due DSI errors from kernel. Motorola, shame on you! We've eagerly waiting for this? Unbelievable, can't believe my eyes! Motorola SHOULD immediately stop this roll out and FIX DSI errors, otherwise you will destroy all you reputation to Milestone users. I can see a large number of oppinion formers replacing their phones to HTC, Samsung and LG - and worse, WARN others to not buy Motorola's products. Think twice Motorola. Fix this mess.
15 uur geleden
Jesus
ALERT ALERT ALERT

DO NOT DOWNGRADE YOUR MILESTONE WITH OFFICIAL MOTOFAIL FROYO:

Full, of bugs as months old previous leaks, renders phone unusable slow - even Motorola release note tells it will slow down the phone - and you are not able to root again. This downgrade is a Motorola marketing strategy to promote Milestone 2 with bugless froyo.

Read disastrous feedback on forums and facebook page before downgrading your Milestone!!!

EPIC MOTO FAIL

ALERT ALERT ALERT
ongeveer een uur geleden
Cédric
Hello Moto,
Sad your Froyo release is worlwide recognized as 'full of bugs', especially regarding kernel DSI errors already reported during the O2 beta testing, causing display freezes and reboots.
Those bugs were clearly identified during beta test, and recompiling a new kernel with patches is not a big amount a work, so why, why, WHY did you decide to release this buggy update??? Ok, people were pushing for that, but 6 months wait, for finally having an instable software, is the worst thing you should have done... Waiting one additional week would not have been a big wait compared to the original planned date.
And now, what will you do? Correct the errors ASAP, or conclude Milestone update are out-of-scope and let people with a >500$ device with randoms reboots, with bad feeling about Motorola policy?
To be honest, I always supported you as I'm working in Android world and I know it's not always easy, but this time I'm very disppointed by all the bad comments regarding this Froyo update...
What a failure, pfff...
18 minuten geleden
Simon
Installed Froyo today, 2 hours of pain with random reboots, lags and very, very slow. Tried a factory reset and it seems to be working well now,faster than 2.1 at stock CPU setting.Just reinstalling everything to see if it bogs down again. Used universal androot to re-apply root, seemed to work okay but Milestone overclock now won't work, still trying various apps to get it back to 1.0Ghz.
When the update is available for your region do a clean install, it'll save you alot of grief later on.
16 uur geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Directe download link van de officiele update:
SBF file
Download link, werkt hier, 120MB

[ Voor 11% gewijzigd door Get!em op 16-03-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:44
Hmm.. tot nu toe nog geen problemen. Maar ik heb nog steeds het idee dat FroyoMOD de beste ROM is voor de Milestone.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w0ndersp00n schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:28:
Hmm.. tot nu toe nog geen problemen. Maar ik heb nog steeds het idee dat FroyoMOD de beste ROM is voor de Milestone.
werkt op deze mod ook alles? zoals camera enzo vaak hoor je dat bij custom roms de camera etc niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Get!em schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:40:
Directe download link van de officiele update:
SBF file
Download link, werkt hier, 120MB
Vraagje, is het de bedoeling om dit eerst op de geheugenkaart te zetten en van daar de update te doen of moet dit via de pc geinstaleerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:45:
[...]

werkt op deze mod ook alles? zoals camera enzo vaak hoor je dat bij custom roms de camera etc niet werkt
Heb Froyomod ook draaien en ja alles werkt erop!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Laatst online: 24-08 23:44
Ik lees het nieuwsbericht net ook, maar bij mijn milestone kan hij nog geen update vinden.

Als ik het goed begrijp moet je software op je pc installeren om de telefoon de updaten.
Motorola is committed to continually meet and exceed our consumers� expectations. Due to the extremely high number of requests for the Android 2.2. (FROYO) software upgrade, we are making the upgrade package available to consumers who wish to voluntarily upgrade their own devices via MSU.

[ Voor 73% gewijzigd door Emielio op 16-03-2011 14:06 ]

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bananenspin schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:48:
[...]

Heb Froyomod ook draaien en ja alles werkt erop!
Mmm toch maar een overwegen dan, maar ik heb een vraag is er ergens een how to een vrij makkelijke dan want ik heb geen zin om dalyk mijn telefoon weg te kunnen gooien haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

René van Gaalen schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:46:
[...]

Vraagje, is het de bedoeling om dit eerst op de geheugenkaart te zetten en van daar de update te doen of moet dit via de pc geinstaleerd worden?
Dit is een file voor de doe-het-zelvers.
Als je gewend bent mods en dergelijke te installeren, dan weet je hoe het moet met een sbf. Zo niet, wacht dan gewoon op de officiele update via OTA of computer.

Voorzover ik nu zie kunnen alleen sommige UK modellen updaten en sommige duitse, verder voornamelijk de aziatische modellen.
Italiaanse versies en nederlandse versies heb ik nog niemand van gehoord die kan updaten...
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste