Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als ik de verhalen hier lees reken ik niet meer op Froyo in 2010 :( Zoals al eerder gemeld: ze hebben welgeteld nog 2 weken te gaan, tussen kerst en oud&nieuw zal het echt niet meer komen, dan heeft ook het Froyo-voor-Milestone-team wel vakantie hebben. Leuk hoor, deadlines die eigenlijk niks betekenen. Die kun je gewoon aan je laars lappen en melden dat het Q1 2011 wordt ofzo, zijn ze tot april 2011 weer ff van het "gezeur" af.

Hoewel de Milestone me inderdaad goed bevalt, denk ik niet dat ik weer een Motorola haal als ik over een jaar weer wat anders mag/moet.

Overigens heb ik een hoesje met magneetsluiting, wat een irritante bijwerking heeft: mijn telefoon gaat in "dockingstation mode" als ik het hoesje dicht doe. Dat betekent dat hij ontwaakt en uit de gelockte stand gaat. Ik moet dus altijd ff blijven kijken naar het scherm als ik het hoesje dicht doe en dan na een paar seconden het scherm weer uitzetten. Is die dockingstationmode op de een of andere manier uit te zetten?

[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 13-12-2010 07:17 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06 16:02
Grrrrrene schreef op maandag 13 december 2010 @ 07:16:
Is die dockingstationmode op de een of andere manier uit te zetten?
Wel als je de CM6 port flasht, en dan heb je ook gelijk Froyo.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 15:14
Grrrrrene schreef op maandag 13 december 2010 @ 07:16:
Hoewel de Milestone me inderdaad goed bevalt, denk ik niet dat ik weer een Motorola haal als ik over een jaar weer wat anders mag/moet.
Precies.
Het is of:
- degelijke software ondersteuning
of
- een open bootloader zodat we zelf kunnen regelen wat er op staat (en dan bedoel ik dus niet een gelekte rom met wat fixes hier en daar)

Wel erg jammer moto, de hardware rocked namelijk.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-05 22:34
CLB schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:09:
* CLB wil zo graag 2.2, dan is 't toppppppppie
Collega van mij heeft op zijn nexus one alweer 2.3 gekregen, voor de milestone verwacht ik die versie niet echt meer. Mijn engelse milestone zal dit jaar zeker geen 2.2 milestone meer krijgen.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Afhankelijk van hoe erg Gingerbread aan de kernel is gekoppeld, zou het mogelijk moeten zijn om Gingerbread naar de Milestone te porten. De features die alleen in de Gingerbread kernel zitten kunnen dan niet gebruikt worden natuurlijk.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1nas
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-06 13:11
Knowuse schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:55:
[...]

Collega van mij heeft op zijn nexus one alweer 2.3 gekregen, voor de milestone verwacht ik die versie niet echt meer. Mijn engelse milestone zal dit jaar zeker geen 2.2 milestone meer krijgen.
Hoe heeftie dat geflikt?...Custom rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-01 17:30
Lees nog eens: Google Nexus One ;)

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1nas
  • Laatst online: 10-06 13:11
Ja, ik heb die ook :P maar nog geen linkje met een 2.3 versie gezien.. Custom roms doe ik niet aan, aangezien mn toestel van de zaak ik. Maar Gingerbread linkje van google wil ik wel hebben zodra die er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2.3 voor de Nexus wordt al OTA aangeboden (op Amerikaanse toestellen)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:59

timovd

Voorsprong door techniek

Fraai is dat; FroYo voor de MM is nog niet uit en Gingerbread wordt al uitgerold op andere devices. Wanneer kunnen we een custom 2.3 verwachten voor de Milestone?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 22:01
ik denk dat het wachten wordt tot iemand bij XDA er toegang over heeft.. (op Motorola zou ik geld voorlopig niet zetten ;))
Daarnaast blijft sowieso het probleem dat zolang motorola de bootloader niet vrijgeeft...een volledig 2.3 kernel onmogelijk is/blijft voor de steen...

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
yonexfreak schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:24:
ik denk dat het wachten wordt tot iemand bij XDA er toegang over heeft.. (op Motorola zou ik geld voorlopig niet zetten ;))
Daarnaast blijft sowieso het probleem dat zolang motorola de bootloader niet vrijgeeft...een volledig 2.3 kernel onmogelijk is/blijft voor de steen...
Kan die bootloader niet gelekt worden ofzo via WikiLeaks door een medewerker?

[emotioneleoproep]
Kom op, Motorola! Als je meeleest: maak wat nerds blij en geef die bootloader vrij. Geen betere mond op mond reclame voor jullie bedrijf dan een stel nerds die op verjaardagen zeggen hoe leuk het wel niet is om met de Motorola te spellen.
Nu schaam ik me haast omdat andere verjaardagsgasten Nexussen en Galaxy's uit hun zak toveren die beter worden ondersteund!
[/emotioneleoproep]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 13:34
Jullie hebben het al over 2.3. Ik begin me serieus af te vragen of de toezegging van de update naar 2.2 wel ingewilligd gaat worden door Motorola. Voor het einde van 2010 zeiden ze toch? Talk about cutting it close, ze hebben nog 15 dagen. Grapjassen daaro.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 22:01
Denk niet dat er een 2.3 door Motorola zal uitkomen voor de Milestone (1)...hoogstens een 2.3 custom rom met de officiële 2.2 kern ;) ...

mocht er wel een 2.3 komen door Motorola voor de Milestone zou het me hoogstens verbazen eerlijk gezegd :)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eusebius schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:27:
Nu schaam ik me haast omdat andere verjaardagsgasten
Nexussen en Galaxy's uit hun zak toveren die beter worden ondersteund!
Die iedereen nagenoeg heeft die een Android toestel heeft en dus niks exclusiefs bieden. Voor wat, hoort wat =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:11
yonexfreak schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:43:
Denk niet dat er een 2.3 door Motorola zal uitkomen voor de Milestone (1)...hoogstens een 2.3 custom rom met de officiële 2.2 kern ;) ...

mocht er wel een 2.3 komen door Motorola voor de Milestone zou het me hoogstens verbazen eerlijk gezegd :)
Een 2.3 gaat er zeker niet komen nee. 2.2 natuurlijk wel. Als je hun berichtgeving volgt zou je weten dat ze daar in samenwerking met de providers al uitgebreid mee aan het testen zijn.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:34
Ik vroeg me af, vorige week werd maps voor mobile 5 aangekondigd: nieuws: Google geeft Google Maps for Mobile 5 offline-modus kan iemand hier al updaten naar maps 5? Ik nog niet namelijk, terwijl het 8 dagen gelezen "in de komende dagen" zou worden uitgerold. Ik zit er met smart op te wachten.

Ik heb van de sint een Brodit actieve houder gekregen, die bevalt me super goed moet ik zeggen. En nu gebruik ik dus ook steeds meer de navigatie functie van maps. En ook erg leuk om gewoon satelietview mee te laten draaien als je rijd, kun je van boven zien hoe je omgeving er uit ziet.

Hier overigens ook iemand die met smart op 2.2 wacht, maarja, zie hem wel verschijnen....

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Misschien ben ik wel extreem nuchter, maar waarom loopt hier iedereen te stuiteren betreffende die 2.2 update?

Op het moment vind ik mijn Milestone echt prima (en hij hoeft niet eens sneller). De kleine updates op de stock 2.1 hebben de bugs eruit gehaald, en nu met LauncherPro erop werkt hij precies zoals ik graag zou willen. Als het ding wordt bijgewerkt naar 2.2, is het nog maar de vraag of daar bugfixupdates voor gaan komen mochten die nodig zijn, en of alles nog werkt zoals ik wil.

Het enige dat ik graag had gezien was 1GB intern geheugen en beter beheer van applicatiecache om niet continu het geheugen in de gaten te hoeven houden. Het eerste kan maar half door Android 2.2 worden gerealiseerd via de SD-kaart, en het tweede is volgens mij niet verbeterd. Elke app houdt nog steeds zijn eigen cache op zijn eigen plek bij.

Eigenlijk heb ik het gevoel dat 2.2 voor mij nauwelijks iets extra's biedt. Eventuele tekortkomingen van 2.1 heb ik allang met applicaties opgelost.
quote: Grrrrreene
Over dik 3 maanden is mijn Milestone 1 jaar oud. Hier en daar heb ik een kleine hickup gehad, maar op het moment bevalt de telefoon mij zo goed dat ik het plausibel acht dat ik in maart 2012 ga voor een sim-only abbo bij deze telefoon. Er is nu niet echt iets op de markt dat mij qua uiterlijk en features net zo goed bevalt. Hoewel ik bijvoorbeeld SlideIT geïnstalleerd heb (net zoiets als Swype), vind ik het soms wel prettig om naar het externe toetsenbord te wisselen voor langere teksten en mails enzo. Ondanks de slechte reviews van het tobo heb ik er nooit problemen mee gehad en vind ik de direction pad eigenlijk wel prettig. (Al zouden pijltjes ook goed zijn...)

Ik zie mij deze telefoon nog wel een tijdje gebruiken, gezien er IMHO nog niets gelijkwaardigs op de markt is, behalve misschien de Milestone 2. Die zal echter op het moment van upgraden ook al 1 jaar en 4 maanden oud zijn dus die wordt het dan niet.

[ Voor 63% gewijzigd door Katsunami op 15-12-2010 23:25 ]

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 16:29

Myedvyed

Ofzo

Het blijft een geweldige foon, maar hoewel de Milestone 2 voor- en nadelen heeft, gebruik ik hem nu exclusief. Ik heb er allerlei troep op geïnstalleerd en nog steeds 5.6 gig aan phone memory vrij.. voor iemand als ik, die veel met apps wil spelen, is dat ideaal. Het is zelfs belachelijk veel! Nooit meer smsjes die niet aankomen omdat ik teveel apps geinstalleerd heb.. voor zover ik begrijp zal Froyo dit op de Milestone ook (groten)deels oplossen gelukkig, en dan is er eigenlijk geen reden om te switchen. Misschien ooit als 4G en NFC gemeengoed worden ofzo, maar dat zal ook niet voor 2012 gebeuren lijkt me.

Processorsnelheid upgrade is leuk maar merk je niet heel erg in de praktijk (Milestone was al snel). Extra werkgeheugen.. sja.. het cijfertje is hoger (dikke 100 MB vrij vs. ong 40 MB), maar daar merk je verder ook niet echt wat van. Verbeterde videokwaliteit is wel leuk, maar geen reden om een nieuwe foon te kopen. Etc.
Helemaal eens met Katsunumi _/-\o_
Alleen wat meer appspace zou tof zijn voor wat games =)

Of developpers die geen 20MB aan 1 game besteden, maar slechts 1MB en de rest van de data op de SD-kaart laten zetten

• Katsunami
  • Niet online
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik gewoon ouder aan het worden ben ofzo... vroeger moest ik ook altijd het laatste nieuwe hebben. Als ik nu tevreden ben met hoe een apparaat werkt en uitziet, dan blijf ik het desnoods jarenlang gebruiken, zelfs als het naar de maatstaven van het moment al aardig verouderd is. Misschien neemt de behoefte om te upgraden "omdat er iets nieuws is" wel af met het toenemen van de leeftijd :P

Binnenkort wordt mijn computer 3 jaar oud, en ik denk erover om hem niet te upgraden, en zelfs Windows 7 en quadcores gewoon te skippen en meteen voor Windows 8 en een 6 of 8 core CPU te gaan. *gasp*

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:37

MaDLiVe

.-Observer-.

Myedvyed schreef op donderdag 16 december 2010 @ 00:34:
Het blijft een geweldige foon, maar hoewel de Milestone 2 voor- en nadelen heeft, gebruik ik hem nu exclusief. Ik heb er allerlei troep op geïnstalleerd en nog steeds 5.6 gig aan phone memory vrij.. voor iemand als ik, die veel met apps wil spelen, is dat ideaal. Het is zelfs belachelijk veel! Nooit meer smsjes die niet aankomen omdat ik teveel apps geinstalleerd heb.. voor zover ik begrijp zal Froyo dit op de Milestone ook (groten)deels oplossen gelukkig, en dan is er eigenlijk geen reden om te switchen. Misschien ooit als 4G en NFC gemeengoed worden ofzo, maar dat zal ook niet voor 2012 gebeuren lijkt me.

Processorsnelheid upgrade is leuk maar merk je niet heel erg in de praktijk (Milestone was al snel). Extra werkgeheugen.. sja.. het cijfertje is hoger (dikke 100 MB vrij vs. ong 40 MB), maar daar merk je verder ook niet echt wat van. Verbeterde videokwaliteit is wel leuk, maar geen reden om een nieuwe foon te kopen. Etc.
Laat dat werkgeheugen er nou voor zorgen dat de telefoon opeens een stuk sneller reageert ;) 256 MB is gewoon te weinig om alles smooth te doen draaien op een 2.1/2.2 phone. Nou maakt het me niet uit als het vol loopt maar ik ben groot van van launchers/homescreens die gewoon altijd paraat staan. En dat is met de milestone 1 gewoon niet zo. Overigens het verschil in 2.1/2.2. Ik merk wel iets van de optimalisaties. Niet zozeer in het homescreen gebruik maar bijv. wel met applicaties. Met Navigatie pakket (copilot) is gewoon zoveel sneller geworden.

Overigens komt voor mijn gevoel niets in de buurt van de milestone 1. Een uberdegelijke telefoon en ik heb hem voor mijn doen al een lange tijd. Sinds feb dit jaar. Ik ben dus wel zo een gadget nerd die elke 2 maanden weer wat nieuws wilt. Maar sinds ik de milestone heb, heb ik daar niet echt behoefte aan gehad. Hoewel de smoothness van de software me soms wel flink kan irriteren :) In jan/feb maareens verlangen, en dan zie ik wel wat er nog meer aan concurrentie ligt ;)

[ Voor 12% gewijzigd door MaDLiVe op 16-12-2010 10:17 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-06 07:48
Sterker nog, ik heb pas sinds een maand een Milestone :o . Ben toch wel erg tevreden. Heb zolang gewacht omdat ik heel erg veel met Outlook werk en geen goede dingen over de integratie las. De agenda kan ik inmiddels synchroniseren met Outlook 2010 en die contacts... Jammerrrr dannnn! Maar ik heb de Milestone gekozen omdat ik ook graag game. Dat kan goed op de Milestone. Alleen kan ik nu nog maar 5 spelletjes installeren. Terwijl ik op mijn Nova 845 van alles kan installeren vanwege Apps2SD. Krijg ik niet echt aan de praat op 2.1. Dus ik kijk met smart uit naar 2.2. En dan inderdaad alleen maar vanwege Apps2SD. Verder voldoet de telefoon gewoon goed. Alhoewel, copy en paste zoals onder 2.3 zou ook wel prettig zijn. Mijn twee echte klachten zijn de niet gescheiden toetsen en het feit dat die telefoon na een gesprek niet aan wilt. Toetsenbord is mij geen € 150,- extra waard (Desire Z) en ik hoop dat 2.2 mijn ander probleem verhelpt. Gisteravond een skin om de telefoon gedaan dus die kan nog wel ff mee.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Eusebius
  • Niet online
Die Bruine schreef op donderdag 16 december 2010 @ 10:31:
... Heb zolang gewacht omdat ik heel erg veel met Outlook werk en geen goede dingen over de integratie las. De agenda kan ik inmiddels synchroniseren met Outlook 2010 en die contacts... Jammerrrr dannnn!
En hoe doe je dat dan nu?

Ik sync nu via internet (Gmailaccount) naar mn Outlook.Maar als het via het dockingstation kan, dan zou ik dat graag willen weten.

[ Voor 8% gewijzigd door Eusebius op 16-12-2010 11:11 ]

==
hoi

• Katsunami
  • Niet online
MaDLiVe schreef op donderdag 16 december 2010 @ 10:14:
.....launchers/homescreens die gewoon altijd paraat staan. En dat is met de milestone 1 gewoon niet zo.
Hier is het wel zo. Ik heb zelfs niet de behoefte om de Milestone over te klokken, en ik heb toch vaak verscheidene normale websites in de browser openstaan. Ik scroll zonder enig probleem over (onder andere) GoT heen, met 100 posts per page.

Misschien heb je erg veel spul in de achtergrond draaien?
Overigens komt voor mijn gevoel niets in de buurt van de milestone 1. Een uberdegelijke telefoon en ik heb hem voor mijn doen al een lange tijd. Sinds feb dit jaar. Ik ben dus wel zo een gadget nerd die elke 2 maanden weer wat nieuws wilt. Maar sinds ik de milestone heb, heb ik daar niet echt behoefte aan gehad. Hoewel de smoothness van de software me soms wel flink kan irriteren :)
Wat heb je allemaal op je telefoon staan? Hier hoef ik met een telefoon die draait op 2.1update1, met toch wel een paar UI tweaks (LauncherPro, Extended Controls, Maize Clock, etc) nooit op iets te wachten.

• Die Bruine
Ik doe het wel over internet, omdat ik dat ook altijd heb. Hiermee kan het ook (gratis) zonder. Die kan overigens alleen contacts en agenda's. Sommige info komt niet altijd mee. En dan zou ik nog adviseren om deze goed in de gaten te houden. Er zijn ook betaalde oplossingen die vrijwel alles kunnen.

http://www.syncdroid.net/vcorganizer
http://www.syncdroid.net/gsyncit

Je kunt ze testen.

• Eusebius
  • Niet online
Die Bruine schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:38:
Ik doe het wel over internet, omdat ik dat ook altijd heb. Hiermee kan het ook (gratis) zonder. Die kan overigens alleen contacts en agenda's. Sommige info komt niet altijd mee. En dan zou ik nog adviseren om deze goed in de gaten te houden. Er zijn ook betaalde oplossingen die vrijwel alles kunnen.

http://www.syncdroid.net/vcorganizer
http://www.syncdroid.net/gsyncit

Je kunt ze testen.
Tnx.

Vreemd: taken met een duedate verschijnen in kalender. Die worden meegenomen. Taken zonder duedate kan ik niet syncen (test met CompanionLink). Heeft iemand anders dat ook? Is dat standaard? Ik zie trouwens ook dat de taken die je invoert in de agenda niet verschijnen in de takenlijst

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Katsunami schreef op donderdag 16 december 2010 @ 11:17:
[...]

Hier is het wel zo. Ik heb zelfs niet de behoefte om de Milestone over te klokken, en ik heb toch vaak verscheidene normale websites in de browser openstaan. Ik scroll zonder enig probleem over (onder andere) GoT heen, met 100 posts per page.

Misschien heb je erg veel spul in de achtergrond draaien?

[...]

Wat heb je allemaal op je telefoon staan? Hier hoef ik met een telefoon die draait op 2.1update1, met toch wel een paar UI tweaks (LauncherPro, Extended Controls, Maize Clock, etc) nooit op iets te wachten.
Ik heb zeker veel op de achtergrond draaien, moet ik misschien nog eens induiken, vooral veel widgets. Probleem zit hem niet in de kloksnelheid, maar in het werkgeheugen, maakt namelijk geen verschil of hij stock of oc'ed draait.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 20:55
Ik opende zojuist de Android Market en blijkbaar is de nieuwe inmiddels al geïnstalleerd!
...een paar dagen terug had mijn Milestone al een update van de Market gekregen en inmiddels heb ik dus alweer de nieuwste.

[ Voor 26% gewijzigd door w0ndersp00n op 18-12-2010 19:55 ]

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127247

Mijn Motorola Milestone heeft een irritant probleempje...
Sinds korte tijd begint hij allerlei acties zelf uit te voeren zodra ik het scherm aanzet.
Hij denkt dat ik continu het scherm aanraak hoewel ik dit helemaal niet doe...
Ben dan ook bang dat mijn touch-screen overleden is.

Ik heb nooit iets apparts met de telefoon gedaan, altijd netjes verzorgd etc.
Hij lijkt van de ene op de andere dag dit gedrag te zijn gaan vertonen...

Service nummer gebeld en ik zou een mailtje krijgen met daarin een adres waar ik hem naartoe zou moeten sturen... nog steeds geen mailtje gehad... Maandag maar weer achteraan gaan... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
w0ndersp00n schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 19:49:
Ik opende zojuist de Android Market en blijkbaar is de nieuwe inmiddels al geïnstalleerd!
...een paar dagen terug had mijn Milestone al een update van de Market gekregen en inmiddels heb ik dus alweer de nieuwste.
Hier heb ik nog steeds dezelfde market (degene met de auto-update), die een tijdje terug is binnengekomen. Net even gecontroleerd, maar mijn telefoon zegt dat hij up to date is.

Het enige probleem met mijn Milestone bestaat uit de speaker. Het lijkt erop dat die het geluid vervormt als je het heel hard zet. "Clear", of "Crisp" geeft de beste resultaten wat betreft geluidskwaliteit. Ik ben iets tegengekomen over een slechte luidspreker in de Motorola Defy, toen ik op zoek ben gegaan of dit probleem bekend is. Ik hoop dat de Milestone een andere speaker heeft, en dat die zich niet gaat opblazen zoals bij die van de Defy regelmatig lijkt te gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

Hier ook nieuwe market en maps, nu met 3d stuff en zo.

Maar zoals gewoonlijk kan ik en heb ik nooit contact kunnen maken met de update server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231398

Anoniem: 127247 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 20:07:
Mijn Motorola Milestone heeft een irritant probleempje...
Sinds korte tijd begint hij allerlei acties zelf uit te voeren zodra ik het scherm aanzet.
Hij denkt dat ik continu het scherm aanraak hoewel ik dit helemaal niet doe...
Ben dan ook bang dat mijn touch-screen overleden is.

Ik heb nooit iets apparts met de telefoon gedaan, altijd netjes verzorgd etc.
Hij lijkt van de ene op de andere dag dit gedrag te zijn gaan vertonen...

Service nummer gebeld en ik zou een mailtje krijgen met daarin een adres waar ik hem naartoe zou moeten sturen... nog steeds geen mailtje gehad... Maandag maar weer achteraan gaan... :(
Dit heb ik nu ook 2x gehad met mijn steen.. en mijn zwager toen nog met zijn hero..

voor zover ik weet heeft het met kou te maken..

Ik heb nu 1x op zondag ochtend gehad.. snachts terug naar huis op 't fietsie met -3/-4.. en dan had ik het in de ochtend..

telefoon in de buurt van een warmtebron gelegd.. uurtje laten liggen en dan is het weg..

de andere x was toen ik de telefoon aan het opladen was en op koude plavuizen had gelegd vlakbij het raam.. toen pakte ik hem en was het weer feest.
weer bij iets warms gelegd en dan is het weer weg..

Ik vind het ook heel vreemd maar ben blij dat het niet blijvend is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Katsunami schreef op woensdag 15 december 2010 @ 23:12:

[...]

Over dik 3 maanden is mijn Milestone 1 jaar oud. Hier en daar heb ik een kleine hickup gehad, maar op het moment bevalt de telefoon mij zo goed dat ik het plausibel acht dat ik in maart 2012 ga voor een sim-only abbo bij deze telefoon. Er is nu niet echt iets op de markt dat mij qua uiterlijk en features net zo goed bevalt. Hoewel ik bijvoorbeeld SlideIT geïnstalleerd heb (net zoiets als Swype), vind ik het soms wel prettig om naar het externe toetsenbord te wisselen voor langere teksten en mails enzo. Ondanks de slechte reviews van het tobo heb ik er nooit problemen mee gehad en vind ik de direction pad eigenlijk wel prettig. (Al zouden pijltjes ook goed zijn...)

Ik zie mij deze telefoon nog wel een tijdje gebruiken, gezien er IMHO nog niets gelijkwaardigs op de markt is, behalve misschien de Milestone 2. Die zal echter op het moment van upgraden ook al 1 jaar en 4 maanden oud zijn dus die wordt het dan niet.
Hardwarematig vind ik de Milestone ook echt top. Of er nog niks vergelijkbaars op de markt is weet ik niet, heb me er niet in verdiept (over ruim een jaar mag ik weer wat anders uitzoeken ofzo). Wat me gewoon tegenvalt is dat Motorola het hele custom rom-gebeuren zo tegenwerkt en de eigen beloftes niet nakomt (ok, dat is voorbarig, maar is er hier iemand die nog serieus rekent op Android 2.2 in 2010?). Ik wil vooral 2.2 ivm de hoogstwaarschijnlijk hogere prestaties en de mogelijkheid software op de sd-kaart te installeren. Mijn geheugen zit bomvol en dan gebruik ik nog geen eens allerlei custom homescreens. Een spel als Angry Birds hakt er enorm in qua geheugenverbruik en daar wordt de foon traag van.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 07:33

Bananenspin

Omdat het kan

Ik ben ook hartstikke blij met mijn Milestone maar een nieuwe Motorola toestel met android ga ik ook niet meer halen! Het feit dat we 2.2 krijgen (ooit nog lijkt me toch?) vond ik erg tof maar dat ze nu hun eigen gestelde deadline niet gaan halen.. En als we hem wel krijgen nog in 2010 zie ik het nog gebeuren dat er bugs of dergelijke inzitten.. nee geen nieuw Moto toestel.

Hierboven gaf iemand aan niet zozeer 2.2 te willen, dit is de reden waarom ik hem graag wil! Move2sd zodat ik meer apps kan installeren en de nieuwe javacompiler die het toestel sneller moet maken. En voor mij ook heel belangrijk het goed uitgewerkte PUSH systeem wat niet in 2.1 zit? of niet goed werkt.. De batterij duur kan zo ook toch flink verlengt worden!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 19:14
Bananenspin schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:33:
Hierboven gaf iemand aan niet zozeer 2.2 te willen, dit is de reden waarom ik hem graag wil! Move2sd zodat ik meer apps kan installeren en de nieuwe javacompiler die het toestel sneller moet maken. En voor mij ook heel belangrijk het goed uitgewerkte PUSH systeem wat niet in 2.1 zit? of niet goed werkt.. De batterij duur kan zo ook toch flink verlengt worden!
Ik weet niet wat je met een goed uitgewerkt push systeem bedoelt, want volgens mij werkt dat al goed op de milestone sinds 2.0. Maar de custom roms die ik geprobeerd heb met 2.2 zijn qua snelheid nou niet echt veel beter te noemen. Het enige dat overblijft is een betere gmail app, app2sd en een paar andere details. Ik vind het allemaal niet zo schokkend.

Maar feit blijft dat ik het ook wel leuk zou vinden als 2.2 nog een beetje vlug gaat komen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Morgoth schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:44:
[...]

Ik weet niet wat je met een goed uitgewerkt push systeem bedoelt, want volgens mij werkt dat al goed op de milestone sinds 2.0. Maar de custom roms die ik geprobeerd heb met 2.2 zijn qua snelheid nou niet echt veel beter te noemen. Het enige dat overblijft is een betere gmail app, app2sd en een paar andere details. Ik vind het allemaal niet zo schokkend.

Maar feit blijft dat ik het ook wel leuk zou vinden als 2.2 nog een beetje vlug gaat komen :P.
Nou bv. whatsapp geeft zelf aan dat ze de push techniek kunnen gebruiken die google apps ook gebruiken maar dit pas vanaf 2.2 en dit niet toegankelijk is in versie's daarvoor.

De custom roms die jij aanhaalt zijn ook niet echt custom roms maar gebaseerd op een uitgelekte motorola rom van 2.2 daarom verwacht ik dat je niet zoveel merkt!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderduikert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-10-2023
Anoniem: 231398 schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:23:
[...]

Dit heb ik nu ook 2x gehad met mijn steen.. en mijn zwager toen nog met zijn hero..

Ik heb nu 1x op zondag ochtend gehad.. snachts terug naar huis op 't fietsie met -3/-4.. en dan had ik het in de ochtend..

telefoon in de buurt van een warmtebron gelegd.. uurtje laten liggen en dan is het weg..

de andere x was toen ik de telefoon aan het opladen was en op koude plavuizen had gelegd vlakbij het raam.. toen pakte ik hem en was het weer feest.

Op dit moment vertoef ik op Bonaire en kan je verzekeren dat de temperatuur hier ver boven het vriespunt is :) Mijn milestone is hier helemaal op hol geslagen met precies de problemen zoals Niels dat eerder aangaf. Met een kleine toevoeging dat de "back" button niet meer werkt. Ik wilde een reactie plaatsen met m'n milestone maar heb van ellende mijn ouwe htc trinity moeten pakken, het is gewoon niet te doen. Echt een paar keer de neiging gehad dat ding in de caribische zee te gooien ! Als ik staks terug ben van vakantie zal ik de reparatiemolen maar eens aanzwengelen.......en ik was zo tevreden met m'n android ......
Anoniem: 231398 schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:23:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231398

hmm... dan kan dat het niet zijn inderdaad.

maar bij mij ging het wel wel naar een uurtje.. bij jullie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderduikert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-10-2023
Anoniem: 231398 schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:53:
hmm... dan kan dat het niet zijn inderdaad.

maar bij mij ging het wel wel naar een uurtje.. bij jullie niet?
Bij mij is er geen pijl op te trekken. Zo nu en dan pak ik de telefoon en dan gaat het een minuutje goed om daarna weer verder te gaan als een flipperkast zonder speler. De back"button" is er overigens permanent mee gestopt......en die kun je dus echt niet missen. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen straks bij de reparatie, aangezien mijn milestone ouder is dan een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Grrrrrene schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:23:
Ik wil vooral 2.2 ivm de hoogstwaarschijnlijk hogere prestaties en de mogelijkheid software op de sd-kaart te installeren. Mijn geheugen zit bomvol en dan gebruik ik nog geen eens allerlei custom homescreens. Een spel als Angry Birds hakt er enorm in qua geheugenverbruik en daar wordt de foon traag van.
Software op de SD-kaart is inderdaad het enige waarvan ik op dit moment zeg dat het een killer-feature is voor 2.2. Maar eigenlijk hadden die telefoons gewoon standaard 2GB geheugen moeten hebben. Nergens meer last van, en de muziek kun je op een SD-kaartje proppen. Muziek gebruik ik niet, maar bij een volgende telefoon zal ik zeker op het intern geheugen letten. Deze hier ga ik echter wel nog 1 jaar en 3-4 maanden houden vanwege mijn contract.

Ik ben ook weer eens met de speaker (earpiece) bezig geweest. Kan iemand zijn speaker even testen? Als ik de mijne vol open draai tot het hoogste volume, dan gaat hij raar klinken, net zoals een luidspreker die vervormt. Als ik de speaker 1 tik zachter zet dan wordt het minder, en bij twee tikken zachter is de verstoring weg.

Het vreemde is dat die verstoring niet altijd optreedt waardoor accuraat testen niet echt goed lukte... ik heb weinig zin om de Milestone op te sturen omdat hij dan waarschijnlijk 3-6 weken weg is, en het niet gegarandeerd is dat het probleem wordt opgelost, juist omdat het random voorkomt. (Afhankelijk van de verbinding cq provider aan beide kanten misschien?)

Die verstoring van de speaker is echt het enige dat me op het moment aan de telefoon stoort.

[ Voor 19% gewijzigd door Katsunami op 20-12-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

geen last van, ik zet hem altijd op max vanwege podcasts in de auto, daar gaat hij via de jack/aux in de auto stereo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Dat werkt hier ook allemaal prima, ook de speaker achterop.

Ik heb het over de "oor-luidspreker", die waar je mee belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier geen problemen en ook nooit gehad ook (bij mn beide Milestones niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
onderduikert schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:22:
[...]

Bij mij is er geen pijl op te trekken. Zo nu en dan pak ik de telefoon en dan gaat het een minuutje goed om daarna weer verder te gaan als een flipperkast zonder speler. De back"button" is er overigens permanent mee gestopt......en die kun je dus echt niet missen. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen straks bij de reparatie, aangezien mijn milestone ouder is dan een jaar.
Heb er ook wel eens last van. Dacht zelf altijd dat het meer door vocht kwam, niet perse door warmte of kou. Heb er nu al een tijd geen last van gehad, in de zomer wel vaker last van gehad toen het echt warm was. Ook wel eens na fietsen door een goede regenbui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Er is nieuws over FroYo... :Y
Motorola schreef op woensdag 22 december 2010 16:59 @ Facebook
Hello all. We continue to work closely with our operator and carrier partners on the FroYo Android 2.2 upgrade for Milestone in Europe to ensure we deliver the best experience possible. We understand users are eagerly awaiting this upgrade and we expect to deliver it in several European markets in the early Q1 timeframe. Please visit https://supportforums.mot.../manager/softwareupgrades for more.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

wmn79 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:58:
[...]

Heb er ook wel eens last van. Dacht zelf altijd dat het meer door vocht kwam, niet perse door warmte of kou. Heb er nu al een tijd geen last van gehad, in de zomer wel vaker last van gehad toen het echt warm was. Ook wel eens na fietsen door een goede regenbui.
Ik heb het met een van m'n foons consistent als ie aan de lader hangt, maar niet als ik hem los vasthou. Misschien iets met statische electriciteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Rossi46 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:12:
Er is nieuws over FroYo... :Y

[...]
Nou ze geven al subtiel aan dat het Q1 word.. ze zeggen wel early erbij dus dat moet januari zijn lijkt me? Mid is februari en eind is maart.. of houden ze schooljaren aan? Dan mogen we wachten tot augustus

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:24

WHiZZi

Museumdirecteurtje

* WHiZZi zwaait nog 1x in het MotoMilestoneTopic :w

Ik heb gisteren toch een Apple iPhone 3GS 32GB gekocht en mijn MotoMile (incl carholder en oplader) te koop gezet. Na 12 maanden had ik er genoeg van. De onduidelijkheid van Motorola mbt de updates en een 2.1 versie waar ik gewoon niet vrolijk van wordt (geheugen vol = geen SMS ontvangen is imho echt een faal). Nu draai ik al een tijdje 2.2 (GOT mod en nu ook de CM6) maar die is nog dusdanig brak dat ik er niet vrolijk van word.

Tijdje geleden in London een hoop gezeik gehad met de camera die continue bleef crashen en een filmpje van +/- 3 minuten was blijkbaar voldoende om 60% batterij leeg te maken (!). Gezien ik in London was, stond GPS, BT, Wifi en data gewoon uit en draaide ik op 2G. Ronduit belachelijk. Ook de gallery (uit de CM6) is gewoon zo crashgevoelig dat ik met moeite een simpele foto kan laten zien (want 9 van de 10x crasht het apparaat).

Android is an sich best leuk, maar Motorola heeft mij enorm teleurgesteld. Een simpele handeling om te navigeren kan al voor ellende zorgen (Google maps die gewoon crasht) en na de navigatie is het toestel poeptraag (en dan heb ik overclocked op 750Mhz!).

Het was leuk, maar mijn Moto staat weer te koop en voorlopig zal ik mijn heil weer op iPhone zoeken (die na de aanschaf van mijn MacbookPro natuurlijk ontzettend goed integreert met OS-X).

Grappig detail is dat ik al heel lang op zoek was naar een client die zowel mijn mpd-server thuis kon aansturen als zelf afspelen. MPD is 100% open source maar onder Android was er gewoon echt niks te krijgen wat enigzins werkte. Op de iPhone heb ik MPod gevonden en dat doet exact wat ik wil en het werkt geweldig.

Motorola, je hebt mij teleurgesteld. Google, goeie poging maar ik probeer het eind 2011 nog wel een keer..

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G'luck with your Apple.. Had niet verwacht dat je ooit zou gaan iOS'en eigenlijk! ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:24

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik heb voor de Motorola een iPhone 2G gehad. Ik heb toen bewust gekozen voor een Android toestel omdat ik alleen maar met Linux aan het werk was (en iTunes dus gewoon niet werkte). Langzaam begon iOS zich beter te ontwikkelen en is mijn Linux laptopje vervangen door een MacBookPro (hoofdzakelijk reden daar weer voor is audiobewerking). Sinds ik OS-X gebruiker ben, merk ik pas hoe fijn het is als alles werkt zoals je verwacht en Android heeft zich hierin nog niet bewezen imho. Sommige dingen zal ik ook wel gaan missen (agenda op mijn scherm bijv) en Locale werkt ook wel heel fijn maar de stugheid van Motorola mbt updates en de kinderziektes in Android 2.1 (en eigenlijk ook nog in 2.2) hebben mij toch doen weer terug laten varen naar iOS...

Wie weet over 12 maanden dat ik de iPhone helemaal zat ben en toch weer naar een Android toestel grijp. De tijd zal het leren ;)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81768

Ik heb sinds vandaag een vervelend probleem. Mijn milestone wilt niet meer opstarten. Hij blijft constant in een loop hangen. Ik zie de android letters verschijnen en vervolgens word het scherm zwart en verschijnt weer android. Enige manier op hem uit te schakelen is de batterij uit te halen.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Gebruik je custom ROMs? Ik zou dan beginnen met een normale SBF te flashen.

Indien je niet van een custom ROM gebruik maakt, naar recovery booten (zie Motorola Milestone Custom ROMs topic) en dan cache partitie wissen. Mocht dat nog niet werken, kan je ook een volledige factory reset doen door de data partitie te wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Anoniem: 81768 schreef op zondag 26 december 2010 @ 18:23:
Ik heb sinds vandaag een vervelend probleem. Mijn milestone wilt niet meer opstarten. Hij blijft constant in een loop hangen. Ik zie de android letters verschijnen en vervolgens word het scherm zwart en verschijnt weer android. Enige manier op hem uit te schakelen is de batterij uit te halen.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Waarschijnlijk is je accu niet vol genoeg. Dit heb ik weleens gehad icm een custom ROM. De milestone sprong dan te snel aan nog voordat de accu vol genoeg geladen om een volledige boot mogelijk te maken: resultaat een eeuwige boot loop. Oplossing: Gewoon laten doorladen en na 2 uur es opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81768

Ik gebruik geen custom rom. Wel de open recovery van GOT.
De accu is wel vol genoeg. Ik had hem helemaal vol geladen, totdat het witte ledje uitging.
Ik heb nu een de cache gewist, maar dat helpt niet. Daarna factory reset en dat helpt ook niet.
Ik ga nu maar opnieuwe de sbf flashen |:(

EDIT: wtf, nieuwe sbf erop geflasht maar hetzelfde probleem blijft zich voordoen. Is mijn milestone dood?
EDIT2: mmmm na opnieuw een factory reset te doen op de nieuwe firmware is hij weer opgestart.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 81768 op 26-12-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244527

Help ons om moto shit op te ruimen http://poseidon.shacknet.nu:8080/MilestoneRSA/
Heb nu een paar dagen een 7" Android tablet..
Als ik die een uurtje gebruik en dan mn Milestone pak, lijkt dat wel een dinkytoy / X10 pro joh haha.
Ik vond 4,3" enzo altijd te groot, maar volgens mij wen je daar zo aan nu ik die tablet een beetje gebruik..

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 19:06
Een Boinc-project om de RSA-sleutel te kraken dus.
Redelijk onwaarschijnlijk dat het lukt, zoals ook al op de site staat, maar doe voorlopig wel even mee.
Heb meteen een team aangemaakt: Gathering of Tweakers.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Eusebius
  • Niet online
Vunzz schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:47:
[...]

Een Boinc-project in de RSA-sleutel te kraken dus.
Redelijk onwaarschijnlijk dat het lukt, zoals ook al op de site staat, maar doe voorlopig wel even mee.
Heb meteen een team aangemaakt: Gathering of Tweakers.
Ik zet mijn hexacore ook maar even in. Nooit gebruikt, maar voor mijn Milestone doe ik het graag :-)

Wat is het nut van het breken van de RSA key? Je kunt daarmee images 'signen', maar wat dan nog? Er draaien toch al custom roms op? Hoe doen die dat dan? Of zijn dat afgeleide roms van de originele rom?

==
hoi

• 3dmaster
  • Laatst online: 08-06 23:05
Ik doe ook mee, maar de kans is klein.

De huidige custom roms zijn niet echt custom aangezien ze allemaal de kernel van moto gebruiken. 2.2 is ook niet echt 2.2 maar moto's 2.1 met alle features van 2.2.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 19:56
Nog steeds geen 2.2!!!! :(

GoT, You have to love it!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Dit had Motorola zelf ook al aangekondigt, dat ze zich niet aan hun eigen afspraken houden! Early Q1 2011 is het dus..

HOI.

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Gotiniens

Fairly odd Tim

Waar is die aankondiging dan? Ik heb hem nooit gezien..

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Hij is hier ook ergens voorbij gekomen, het staat ook op de website bij een roadmap voor alle android toestellen met wanneer die en update krijgen..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-06 20:22
Dit overzicht wordt af en toe bijgewerkt:
https://supportforums.mot.../manager/softwareupgrades

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 19:06
De laatste tijd heb ik ook af en toe de Steen zonder klepje in m'n handen. Zojuist ook maar eens een mail naar Motorola gestuurd.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinsterdamus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-01 15:43
Ik zag aan het begin van de topic op de plaatjes van CLB dat zijn keyboard afwijkt van mijn milestone. Klopt het dat er 2 types zijn uitgebracht? Mijn keyboard heeft wel verhoogte toetsen namelijk. Ik weet dat dit een van de klachten was die ik nooit heb begrepen om deze reden.

Zijn er ook meer mensen met hardware problemen die hun tel al eens door de RMA hebben gehad? Ik moet hem binnenkort voor de audio jack opsturen maar ik vraag me af hoe dit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Er worden twee verschillende toetsenborden gebruikt. Één met platte toetsen en één met bolle toetsen. Er wordt vaak gemeld dat de oude platte toetsen heeft. En dan is "oude" gewoon geleverd tijdens de eerste paar maanden van de productie. Ik heb er nu twee, beide met platte toetsen. Maandag krijg ik er nog één, ben benieuwd wat voor toetsen daarop zitten. Zal het hier wel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn toetsenbord heeft zich ook gevormd naar bolle toetsen hoor.
In het begin was het plat plat plat, maar na wat maandjes gebruik zijn ze gewoon bollig geworden.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4u3zo56j9Un1X1NLWHdEMckv/full.jpg

Zo zijn ze allang niet meer =)

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 31-12-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzanten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:28
Mijn Milestone is overleden na een val in de kroeg :( Zie nu alleen nog maar groene strepen, maar het apparaat zelf heeft geen zichtbare schade!

Dat wordt weer een leuke nota..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
CLB schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:10:
Mijn toetsenbord heeft zich ook gevormd naar bolle toetsen hoor.
In het begin was het plat plat plat, maar na wat maandjes gebruik zijn ze gewoon bollig geworden.
[afbeelding]

Zo zijn ze allang niet meer =)
Zo zijn ze bij mij nooit geweest! Ik heb altijd een redelijke ophoging gehad op de toetsen. En toen ik de milestone voor het eerst had dacht ik ook van: wat een onzin in de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Afbeeldingslocatie: http://xstalmedia.com/images/0j5ck9g6re8oyfhf1jbw.jpg

Zo ziet een raised keyboard er dus uit. Ik kan typen wat ik wil, maar de mijne gaat er echt nooit zo uitzien :+ . Heb al op Ebay gezocht, maar ben ze nog niet tegengekomen. Op diverse fora lees je erover. Ze zijn echt heel willekeurig gebruikt lijkt het. Milestone/Droids die voor reparatie teruggaan komen altijd met een plat toetsenbord terug volgens mij. Die bolle schijn je wel iets harder in te moeten drukken. Dat heb ik er wel voor over hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Dat keyboard ziet wel fijner uit, ik heb zelf platte maar druk naar mijn zin te vaak een verkeerde toets in. Gebruik steeds vaker het 'slide it' keyboard. (soort swype).

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Die Bruine schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:20:
[afbeelding]

Zo ziet een raised keyboard er dus uit. Ik kan typen wat ik wil, maar de mijne gaat er echt nooit zo uitzien :+ . Heb al op Ebay gezocht, maar ben ze nog niet tegengekomen. Op diverse fora lees je erover. Ze zijn echt heel willekeurig gebruikt lijkt het. Milestone/Droids die voor reparatie teruggaan komen altijd met een plat toetsenbord terug volgens mij. Die bolle schijn je wel iets harder in te moeten drukken. Dat heb ik er wel voor over hoor.
Die heb ik dus, op mijn (italiaanse) milestone.
ik vind zoon ophoginkje toch wel belangrijk. (Iets met dikke duimen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm grappig =) Ach zal mij niet deren, vind het eigenlijk nog lelijker ook, en ik typ er nu al meer dan 'n jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Laatst online: 18:03
Ik heb sinds een tijd (ik neem aan na de laatste update) dat mijn batterij steeds sneller op raakte. Als ik dan keek bij battery use dan staat daar google maps bovenaan met zo'n 70-80%. Daarna heb ik maps steeds uitgezet via ofwel een taskiller of toepassingen beheren, maar hij blijft er dus tussen staan zo hoog. Iemand enig idee?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Slaapje schreef op zondag 02 januari 2011 @ 12:42:
Ik heb sinds een tijd (ik neem aan na de laatste update) dat mijn batterij steeds sneller op raakte. Als ik dan keek bij battery use dan staat daar google maps bovenaan met zo'n 70-80%. Daarna heb ik maps steeds uitgezet via ofwel een taskiller of toepassingen beheren, maar hij blijft er dus tussen staan zo hoog. Iemand enig idee?
Het valt mij ook op dat de nieuwe versie van Google Maps steeds terugkeert in het geheugen, ookal heb ik b.v. geen Latitude geactiveerd. Het veroorzaakt gelukkig niet zoveel batterijverbruik als in jouw geval, maar ik vraag me af waar het voor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Ligt het scherm op deze foto nu lager dan de rand van het toestel? Zou ik mij meer aan storen dan een verhoogd toetsenbord eingelijk.

(of zit er gewoon een beschermingshoesje omheen) :+

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beschermhoesje ja =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 11:03

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Is Maps bij jullie ook zo crashgevoelig? Zo gauw ik het open krijg ik 8/10x gelijk een FC, alsof het te weinig geheugen heeft. Ook wanneer bijvoorbeeld ik een bestemming ingeef en hij de locatie moet gaan laden krijg ik een FC.

Ik denk ik plaats het hier ipv in het Android, Software-topic, omdat ik denk dat het Milestone-gerelateerd is...

PS. Ik heb bij navigatie ook een heel vreemd probleem... in plaats van dat ik de navigatiestem hoor, hoor ik een of andere robotstem die een URL op lijkt te noemen (http://w3.org.... de rest hoor ik niet). Erg vreemd. Reinstall van Maps helpt niet.
Ik draai de GOT Froyo, met een overclock naar 750mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Maps werkt hier gewoon goed, in elk geval nog toen ik het vorige week gebruikte.

Ik heb overigens wederom een nieuwe market gekregen. Kan men niet besluiten hoe die eruit moet zien ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Zinu schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:40:
Is Maps bij jullie ook zo crashgevoelig? Zo gauw ik het open krijg ik 8/10x gelijk een FC, alsof het te weinig geheugen heeft. Ook wanneer bijvoorbeeld ik een bestemming ingeef en hij de locatie moet gaan laden krijg ik een FC.
Ik heb dit een tijdje terug gehad> Toen was mn mm nog niet rooted. Wat hielp was in de market de updates van maps te uninstallen en daarna weer te installen (weet niet meer of ik er nog een reboot tussen had zitten)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Katsunami schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:29:
Maps werkt hier gewoon goed, in elk geval nog toen ik het vorige week gebruikte.

Ik heb overigens wederom een nieuwe market gekregen. Kan men niet besluiten hoe die eruit moet zien ofzo?
Ik heb ook al een tijdje die nieuwe market. Een andere milestone gebruiker die ik ken heeft hem ook, m'n vriending (HTC Desire HD) heeft hem niet (wel de andere update)
Lijkt dus of specifiek voor 2.1 of voor de Milestone is uitgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:41
Ik ben dit tegegekomen op het forum van Motorola Europe op Facebook

The Hungarian service just said: We CAN NOT update the official 2.2.1 FroYo to the Milestone now, that is a direct strict order from Motorola!!! We have to wait to be it's official. The update is rolling out from Jan. 23...

Dit aan de hand van dat iemand in hongarije zijn milestone terug kreeg vn motorola met FroYo. Dus weet niet wat er van waar is. Maar hopen kan altijd:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Hotman schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:34:
Dit aan de hand van dat iemand in hongarije zijn milestone terug kreeg vn motorola met FroYo. Dus weet niet wat er van waar is. Maar hopen kan altijd:)
Dus er loopt iemand in HU met een Motorola die draait op FroYo? Kan hij daar geen image van maken :-P

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
  • Laatst online: 07-06 14:20

nightshadow999

nightshadow

Zinu schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:40:

[knip]
Bij mij kan hij helemaal geen GPS vinden sinds de laatste update. Enige wat hij doet is mij ergens neerzetten met straal van 40 meter door middel van het netwerk. Maar ach, ik gebruik het toch nooit..

[ Voor 27% gewijzigd door nightshadow999 op 07-01-2011 14:48 . Reden: [knip] ]

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Laatst online: 10-06 09:04
Zodra ik minder dan 20 MB vrij heb kan Google Talk niet meer starten. Herkent iemand dit? Een beetje zonde van de 20 MB van de al zeer beperkte beschikbare ruimte...

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:41
Aangezien rusland al is buiten gesloten voor de update naar froyo toch maar even gevraagd of wij nederlanders hem wel krijgen (aangezien de milestone 1/2 niet via de winkels te verkrijgen is) Kreeg dit antwoord:Motorola Europe
@Hotman - sorry for the delay, we're dealing with a lot of requests, Europe (inc. Netherlands) will get FroYo this quarter - we'll provide full details of how to obtain at release. Thanks.

Dus we krijgen hem wel hiero:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 11:00
Veneficus schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:50:
Zodra ik minder dan 20 MB vrij heb kan Google Talk niet meer starten. Herkent iemand dit? Een beetje zonde van de 20 MB van de al zeer beperkte beschikbare ruimte...
yup, ook gmail en andere sync werkt dan niet meer...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Kixtart schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:21:
De laatste dagen is mijn accu opeens sneller leeg dan normaal. Tegen de avond heb ik normaal nog percentages in tientallen, maar sinds kort is hij rond 19.00 al haast leeg (<15%). Zal eens kijken of ik kan vinden of het aan een recentelijk geïnstalleerde update ligt.
Ik heb hier nu ook last van zonder aanwijsbare redenen zoals instaleren nieuwe software of wijzigen settings die stroom slurpen.
Heb een nieuwe accu gekocht om dingen uit te sluiten, ook dit mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Weet iemand misschien een manier om met tasker te switchen tussen 2G en 3G als het scherm aan/uit gaat? Ik heb het nu wel zo dat als mijn scherm uit gaat de internet verbinding ook uit gaat, maar wil toch graag dat mijn whatsapp gepushed word.

Ook heb ik al vanaf het begin dat ik mijn mm heb last van slechte wifi. Als ik op mijn thuisverbinding zit kan ik gewoon browsen/internetten, maar na een poosje doet het internet het gewoon niet meer, terwijl ik nog steeds met wifi verbonden ben. Even wifi uit en weer aan zetten en ik kan weer een poosje verder. Is dit een bekend probleem en heeft er iemand een oplossing?
René van Gaalen schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:07:
[...]

Ik heb hier nu ook last van zonder aanwijsbare redenen zoals instaleren nieuwe software of wijzigen settings die stroom slurpen.
Heb een nieuwe accu gekocht om dingen uit te sluiten, ook dit mocht niet baten.
Ik heb hier dus de laatste tijd ook last van, eigenlijk dat het lijkt of ik 15% mis van mijn batterij. Van 20% batterij (orange) springt hij meteen naar 5% (rood). Deze valt dan kort daarna ook uit.
Veneficus schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:50:
Probeer de app: cachemate, scheelt altijd weer een paar MB als ik hem gebruik!

[ Voor 86% gewijzigd door Nikeau op 07-01-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224232

Ik heb nu sinds de kerst MIUI Rom geinstalleerd. Bij normaal gebruik. (Af en toe internetten worms in de pauze en wat bellen tussen door.) gaat de ucca 2,5 dag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Ach wij krijgen nog froyo, Sony Erricson maakt er helemaal een potje van met de x10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Sinds ik mijn Milestone heb 'gedegradeerd' tot werktelefoon gaat de accu ook lekker lang mee. Maandagochtend rond half 7 's morgens van de stroom gehaald, accu zit nu op 15% volgens Android, en op 1% volgens BatteryLeft (maar die is volgens mij van slag omdat dezelfde accu nu ineens zoveel langer werkt). In principe wil dat dus zeggen dat de accu een hele werkweek meegaat nu, 17.5 + 24 + 24 + 24 + 23.5 = 113 uur standby-tijd in de praktijk (en nog niet helemaal leeg).

Ik het niks speciaals gedaan hiervoor, dus als ik nog wat apps zou killen/uninstallen en SetCPU zou gebruiken om de CPU wat te vertragen in idle-stand zou hij misschien nog langer mee kunnen gaan, maar ik denk dat ik dan nog steeds niet de geclaimde 350/380 uur zou halen ( http://www.motorola.com/C...orola-MILESTONE-XW-EN.alt ). En je wil toch ook af en toe iets doen met je telefoon natuurlijk..

Verschillen met toen het nog mijn privételefoon was (en hij ongeveer een dag meeging):
  • KPN SIM kaart ipv Vodafone SIM kaart (kan verschil maken ivm. bereik en netwerk zoeken, maar dit zal in de praktijk niet het grootste verschil zijn)
  • Bluetooth staat uit (stond toen de hele dag aan, zodat ik gelijk verbonden was met m'n auto als ik daar 's morgens en 's avond instapte)
  • Dataverkeer en dus syncen staan uit (3G stond toen de hele dag aan, net als push-mail via Exchange)
  • Het scherm is minder vaak actief want ik doe er minder mee, heb 1 of 2 keer een telefoontje opgenomen deze week maar lig er niet mee te spelen of browsen in de pauze b.v., lees er ook geen mails op, die ontvang ik immers niet meer omdat het syncen uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
[b][
Verschillen met toen het nog mijn privételefoon was (en hij ongeveer een dag meeging):
  • KPN SIM kaart ipv Vodafone SIM kaart (kan verschil maken ivm. bereik en netwerk zoeken, maar dit zal in de praktijk niet het grootste verschil zijn)
  • Bluetooth staat uit (stond toen de hele dag aan, zodat ik gelijk verbonden was met m'n auto als ik daar 's morgens en 's avond instapte)
  • Dataverkeer en dus syncen staan uit (3G stond toen de hele dag aan, net als push-mail via Exchange)
  • Het scherm is minder vaak actief want ik doe er minder mee, heb 1 of 2 keer een telefoontje opgenomen deze week maar lig er niet mee te spelen of browsen in de pauze b.v., lees er ook geen mails op, die ontvang ik immers niet meer omdat het syncen uit staat.
Heb zelf een KPN sim en alle netwerkverbindingen en syncen al eens een dag uitgezet, dit gaf geen enekele verbetering dus het probleem moet elders gezocht worden.

Ik heb overigens al maanden dat mijn geheugenkaart niet word herkend als ik een foto wil openen in media gallerij of als er een mp3 moet worden afgespeelt als de telefoon over gaat.
Met Quickpic kan ik dan wel moeiteloos foto's bekijken en met mort player kan ik gewoon mijn muziek afspelen.
Het gekke is dat dit probleem vanzelf soms weer verdwijnt zonder dat ik weet waarom.
Juist om dit probleem heb ik al 2 keer eerder de fabrieksinstellingen terug gezet, het probleem bleef echter bestaan, ook met andere geheugenkaartjes.

Misschien heeft dit probleem iets te maken met het snelle leeglopen van de accu, iemand die hier iets in herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
3dmaster schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 23:26:
Ach wij krijgen nog froyo, Sony Erricson maakt er helemaal een potje van met de x10.
Bizar hè... In de basis echt een goed (en mooi!) toestel. Maar het is door hun eigen geklungel niets geworden :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hotman schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:06:
Aangezien rusland al is buiten gesloten voor de update naar froyo toch maar even gevraagd of wij nederlanders hem wel krijgen (aangezien de milestone 1/2 niet via de winkels te verkrijgen is) Kreeg dit antwoord:Motorola Europe
@Hotman - sorry for the delay, we're dealing with a lot of requests, Europe (inc. Netherlands) will get FroYo this quarter - we'll provide full details of how to obtain at release. Thanks.

Dus we krijgen hem wel hiero:)
Ik heb echter geen Nederlandse Milestone. Volgens mij komt de mijne uit Polen, aan de opdruk van de doos te zien. Vraag me af of dat iets uitmaakt, m.a.w. of de update voor bepaalde telefoons geweigerd kan worden, zelfs als je de update met het Motorola Update programma zou doen...

Als een update uitgesteld wordt, vind ik dat niet zo'n probleem. Dat "is gewoon zo" als het om software gaat; niks nieuws. Ik ben tevreden met 2.1-update1 zoals het nu draait, dus ik wacht nog wel even. Als er echter gewoon arbitrair besloten wordt dat een Poolse Milestone niet mag worden bijgewerkt naar 2.2.1, dan ga ik wel laaiend zijn. Dan mag Motorola al hun volgende telefoons in hun eigen @@r$ inbrengen en ga ik over een dik jaar naar iets anders kijken. Mogelijk wordt dat dan zelfs de dan courante Google Phone, mits hij niet door Samsung wordt geproduceerd...

[ Voor 25% gewijzigd door Katsunami op 08-01-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Katsunami schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 16:51:
[...]

Ik heb echter geen Nederlandse Milestone. Volgens mij komt de mijne uit Polen, aan de opdruk van de doos te zien. Vraag me af of dat iets uitmaakt, m.a.w. of de update voor bepaalde telefoons geweigerd kan worden, zelfs als je de update met het Motorola Update programma zou doen...

Als een update uitgesteld wordt, vind ik dat niet zo'n probleem. Dat "is gewoon zo" als het om software gaat; niks nieuws. Ik ben tevreden met 2.1-update1 zoals het nu draait, dus ik wacht nog wel even. Als er echter gewoon arbitrair besloten wordt dat een Poolse Milestone niet mag worden bijgewerkt naar 2.2.1, dan ga ik wel laaiend zijn. Dan mag Motorola al hun volgende telefoons in hun eigen @@r$ inbrengen en ga ik over een dik jaar naar iets anders kijken. Mogelijk wordt dat dan zelfs de dan courante Google Phone, mits hij niet door Samsung wordt geproduceerd...
Vriend maakt geen drol uit waar je milestone vandaan komt, je kan zowel de ita rom als welk andere rom gebruiken voor je milestone (behalve de CDMA versie, maar dat komt door de hardware verschillen). Dus geen storm in een glaswater doen, Mijn milestone komt uit ita, en heb de rom uit UK eropgehad en nu de NL versie erop. So lang hij signed, is doet ie het. Ik hoop dat ie meteen rootbaar is dat moto. geen geintjes heeft uitgehaald, en geen crapware(motoblur). Ik ga verder ziek doen.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 20:55
Sowieso komt er geen Motoblur o.i.d. in FroYo voor de Milestone. Op Facebook staan screenshots van de Milestone met FroYo (op de officiële Motorola Europe pagina). Verder was er ook geen sprake van Blur o.i.d. in de gelekte ROM, dus ik denk niet dat dit iets is om je zorgen over te maken.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390221

mijn milestone is krom..in het gedeelte met het scherm zit een kleine knik. Hierdoor staat het scherm zichtbaar onder spanning..en ligt er 'gegolfd' in..iemand ervaring met open maken van de telefoon? ziet er niet erg makkelijk uit als je youtube raadpleegt?
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste