• SteveIT
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 11-11-2014
Dag mede-Tweakers. Vervelende situatie.

Bedienden "klokken" bij ons niet (weet niet of jullie dat woord ook gebruiken in Nederland, 's morgens en 's avonds aanmelden aan de prikklok naar tijdsregistratie toe).

Meeste administratieve bedienden werken van 8 's morgens tot 5 's avonds met een uur pauze 's middags. Als DBA werk ikzelf onregelmatiger uren. Soms ben ik er om 6 uur al om bepaalde database-werkzaamheden uit te voeren die moeilijk tijdens de uren kunnen. Soms ben ik van 21 tot middernacht nog wat aan het werken. Ik compenseer deze uren door af en toe wat vroeger te vertrekken. Directie is hier mee akkoord en het draait wat betreft aantal gewerkte uren versus betaalde uren in de praktijk toch altijd in het voordeel van het bedrijf uit.

Iedereen gelukkig. Gaat al jaren goed zo.

Nu is er iemand nieuw op de personeelsdienst waar ik het nogal goed mee kan vinden en zij vertelt me dat er al jaaaaaaren door de administratieve bedienden geklaagd word dat ik soms om 3 uur in de namiddag al vertrek, "wat denkt hij wel?". Dat zijn dan de mensen voor wie je alles doet wat je kan als ze wat vragen, voor wie ik tijdens dagjes vrijaf speciaal nog eens naar kantoor kom om ze uit de nood te helpen,... De uren dat ik er vroeger of later zit zien ze natuurlijk niet, als ik al van 6 uur op kantoor ben, komen zij netjes om 7.59 toe en 's nachts zitten zij (gelukkig) ook niet in mijn woonkamer als ik moeilijke stukken code aan het doorlichten ben of Oracle boeken aan het bestuderen ben.

Probleem is dat ik niet weet wie de klagers zijn. Dus loop ik nu door kantoor met een nogal paranoïd en onbehaaglijk gevoel.

Vervelend. Klinkt dit herkenbaar? Hoe ga je er mee om? Ik hoef me er uiteraard helemaal niks van aan te trekken aangezien ik de "glijdende uren" toestemming van de directie heb, maar toch...

[Voor 9% gewijzigd door SteveIT op 30-09-2010 15:16]

• AtleX
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat mij betreft is het heel makkelijk, als mensen een probleem hebben met mijn werktijden of functioneren moeten ze met me komen praten. Het zal geen leuk of makkelijk gesprek zijn om te voeren, maar het is beter dan sfeerverpestend roddelen. Zolang dat niet gebeurt ga ik er vanuit dat alles goed zit. Dus, laat het van je af glijden. Als ze er echt een probleem mee hadden kwamen ze wel naar je toe.

12x360Wp = 4320 Wp @ Growatt 4200TL-XL. Zuid met helling 13° op plat dak.

• JJ Le Funk
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
je hebt de calculatie van totaal aantal gewerkte uren die gelijk aan of boven de norm moet zitten per maand.
en je hebt je contract waarin staat dat je niet later dan [tijd] en eerder dan [tijd] mag komen en gaan.
als je hiervan af wilt wijken zorg dan dat dit zwart op wit staat en een harde afspraak is met je manager.
zodoende kan het nooit tegen je worden gebruikt in een evaluatie en getuigd van professioneel handelen.
dat er collega's zijn die via roddel er over zeuren moet je niet aantrekken, daar heb je alleen jezelf mee.

~

• KnetterGek
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 21-01-2020

KnetterGek

Is lief, zacht en knuffelig.

Het zijn boekhouders heh, ook op PZ. In elk kantoor, en vooral in de kantoren met veel vrouwen erin, wordt geroddeld dat het een lieve lust is, afgunst is ook niemand vreemd. In kantoren waar administratie gepleegd wordt is dat geroddel altijd het ergst: om de één of andere reden zijn mensen die niet direct aan het product bijdragen altijd er van overtuigd dat uitgerekend zij hét draaipunt van het bedrijf zijn. Je zult geen boekhouding vinden waar niet drie kwart er heilig van overtuigd is dat het bedrijf alleen bestaat ter meerdere glorie van de boekhouding, al zullen ze dat wellicht niet zo 1-2-3 toegeven.

Hert is zowel zinloos als onproductief om te denken dat je dat geroddel kunt vermijden: zelfs als je een urenregistratie bij houdt wordt er nog over geroddeld: die mensen zijn gewoon jaloers dat jij een keer om drie uur naar huis gaat ook als je de laatste drie dagen tot tien uur 's avonds bent blijven hangen om door henzelf aangerichte ellende op te lossen.

Zolang jij met de directie geen discussies voert over dat je te weinig uren maakt, is er niets aan de hand. Als iemand van de directie een keer opmerkt dat het wel lijkt alsof je dat ongeschreven compenseren nogal ruim neemt, dán moet je je zorgen gaan maken.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

• SteveIT
KnetterGek schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:21:
Het zijn boekhouders heh, ook op PZ. In elk kantoor, en vooral in de kantoren met veel vrouwen erin, wordt geroddeld dat het een lieve lust is, afgunst is ook niemand vreemd. In kantoren waar administratie gepleegd wordt is dat geroddel altijd het ergst: om de één of andere reden zijn mensen die niet direct aan het product bijdragen altijd er van overtuigd dat uitgerekend zij hét draaipunt van het bedrijf zijn. Je zult geen boekhouding vinden waar niet drie kwart er heilig van overtuigd is dat het bedrijf alleen bestaat ter meerdere glorie van de boekhouding, al zullen ze dat wellicht niet zo 1-2-3 toegeven.
Zal ik eens de server productielogs beginnen analyseren en correlaties met de uurroosters gaan leggen en dat dan in BI rapportvorm naar de directie toe gaan gieten, dan kunnen we nog eens lachen.

[Voor 3% gewijzigd door SteveIT op 30-09-2010 15:41]

• KnetterGek

KnetterGek

SteveIT schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:39:
[...]
Zal ik eens de server productielogs beginnen analyseren en correlaties met de uurroosters gaan leggen, dan kunnen we nog eens lachen.
Op grond van privacywetgeving in Nederland en Duitsland kan ik je verzekeren dat daar niet gelachen gaat worden
Je kunt beter een appje zoeken om te loggen hoe vaak en hoe lang een process draait op een systeem, en dan mines.exe en sol.exe tracen. Kijken wie er de hoogste score haalt ;)

[Voor 18% gewijzigd door KnetterGek op 30-09-2010 15:42]

• u_nix_we_all
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
[...]

Zal ik eens de server productielogs beginnen analyseren en correlaties met de uurroosters gaan leggen en dat dan in BI rapportvorm naar de directie toe gaan gieten, dan kunnen we nog eens lachen.
Dát zou ik nou juist niet gaan doen. Zodra je hier iets mee doet, zullen ze zich in hun privacy aangetast, bespionneerd voelen.
Wat Knetter ook al zegt, gewoon niets van aantrekken, zolang jouw leidinggevende maar geen problemen met je werktijden heeft.

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:43
[...]

Ik zou gewoon een keer een mailtje sturen om 22.00 's avonds dat je probleem x hebt opgelost en dat iedereen weer per direct aan het werk kan. Paar weken later een keer om 6 uur 's ochtends zelfde verhaal en dan moet het wel afgelopen zijn. En je er verder niks van aantrekken natuurlijk.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• EXX
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:18

EXX

EXtended eXchange

Waarom klok je zelf ook niet gewoon in en uit, ook al is dat buiten de reguliere tijden. Dan is toch heel snel duidelijk dat je je uren wel werkt.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:06

Standeman

Moderator Witgoed / General Chat

Prutser 1e klasse

Tja, als het voor alle "belangrijke" mensen duidelijk is dat je je werk goed doet en de kantjes er niet afloopt zou het volledig aan mijn kont roesten hoe de rest daar over hebt. Ik zal me zeker niet druk maken over wat Bep de tikgeit hier van vind.

Ik neem aan dat die nieuwe op de personeelsdienst wel een normaal beeld heeft en niet in de roddels geloofd.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je dus hoort van horen zeggen dat er mogelijk gezegt is dat er al mischien jaren iets over jouw werktijden wordt gezegt.

Op PZ, op FA, of welke variant jullie hebben worden altijd zulke opmerkingen gemaakt. Boetes met de leasebak, opmerkingen over werktijden of declaraties. Dan komt er een 'buitenstaander' die hoort dit als letterlijke opmerking, geeft dit door aan jou en jij bent nu boos.

Waar maak je je druk om? Gewoon niets van aantrekken en als er iemand is die er problemen mee zou hebben, kan dat gewoon via je leidinggevende.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• SteveIT
KnetterGek schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:41:
[...]

Op grond van privacywetgeving in Nederland en Duitsland kan ik je verzekeren dat daar niet gelachen gaat worden
Je kunt beter een appje zoeken om te loggen hoe vaak en hoe lang een process draait op een systeem, en dan mines.exe en sol.exe tracen. Kijken wie er de hoogste score haalt ;)
u_nix_we_all schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:44:
[...]

Dát zou ik nou juist niet gaan doen. Zodra je hier iets mee doet, zullen ze zich in hun privacy aangetast, bespionneerd voelen.
Wat Knetter ook al zegt, gewoon niets van aantrekken, zolang jouw leidinggevende maar geen problemen met je werktijden heeft.
u_nix_we_all schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:44:
[...]

Dat ga ik uiteraard niet doen, in dat geval zou ik mijn eigen stoel van onder mijn kont schoppen. Daarom stond het ook kleintjes, misschien moest er nog een smileytje bij gestaan hebben.
MrAngry schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:45:
[...]
Ik zou gewoon een keer een mailtje sturen om 22.00 's avonds dat je probleem x hebt opgelost en dat iedereen weer per direct aan het werk kan. Paar weken later een keer om 6 uur 's ochtends zelfde verhaal en dan moet het wel afgelopen zijn. En je er verder niks van aantrekken natuurlijk.
Oh, dat doe ik regelmatig, maar een kettingbrief over een meisje dat ziek is en dat per geforwardde mail 1 cent krijgt van Bill Gates is uiteraard stukken interessanter dan een mail van IT. Die worden bij gevolg niet gelezen.
EXX schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:46:
Waarom klok je zelf ook niet gewoon in en uit, ook al is dat buiten de reguliere tijden. Dan is toch heel snel duidelijk dat je je uren wel werkt.
Bedienden klokken niet. En in ieder geval, de roddelende administratieve bedienden hebben toch geen inzage in klok-gegevens.
Ha, daar tover je ineens een glimlach op mijn sinds vanmiddag grimmige gelaat. :)

[Voor 6% gewijzigd door SteveIT op 30-09-2010 15:57]

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Standeman schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:46:
Tja, als het voor alle "belangrijke" mensen duidelijk is dat je je werk goed doet en de kantjes er niet afloopt zou het volledig aan mijn kont roesten hoe de rest daar over hebt. Ik zal me zeker niet druk maken over wat Bep de tikgeit hier van vind.

Ik neem aan dat die nieuwe op de personeelsdienst wel een normaal beeld heeft en niet in de roddels geloofd.
QFT. Zie ook de HK discussie over ochtend- en avondmensen, dergelijke domheid komt vooral van administratieve 9-17u geiten die zelf never nooit niet een minuut zouden overwerken zonder compensatie.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• SteveIT
Voila. Het eerste signaal is reeds verstuurd. Heb vijf minuten geleden een centrale logging package invalid gezet in productie, waardoor alle op dat moment openstaande forms ook invalid werden en opnieuw opgestart moeten worden.

Regende onmiddellijk telefoontjes van de juffrouwen typmiepen, waarop ik uitlegde dat ik inderdaad software overgezet heb en dat ik dat "normaal gezien" 's morgens om 7 uur doe om zo weinig mogelijk gebruikers lastig te moeten vallen.

"Oh..." was het antwood dan.

• nare man
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ik zou me daar niets van aantrekken. Je hebt een arbeidsovereenkomst met je werkgever en niet met je collega's. Als die zo rancuneus zijn om te zeuren over het feit dat je om drie uur 's middags weggaat zegt dat veel over hen. Zij kennen de inhoud van jouw arbeidsovereenkomst niet en dienen zich er dus niet mee te bemoeien.

Zelf heb ik er niet zo heel veel ervaring mee maar ik ken het verschijnsel wel. Mensen die je dan heel meewarig ziet kijken omdat je 'al' om zes uur stipt weggaat terwijl zij nog 's avonds op kantoor door zitten te buffelen (advocatuur). Ik werk zelf ook vaak 's avonds nog wat uurtjes thuis, maar dat zien mensen niet.

Het interesseert me niet dat ik meewarig word aangekeken. Ik ben immers degene die wordt afgerekend aan het einde van het jaar bij een functioneringsgesprek, en die afrekening vindt plaats op keiharde gemaakte uren, niet op 'face time'.

Ik zou me overigens niet verlagen tot gedrag zoals in de post hierboven weergegeven, van die 'plaagstootjes' om te laten merken dat je eigenlijk heel veel werk doet. Het zou je gewoon niet moeten aangaan. De boel platleggen om maar te laten zien dat jouw werk toch echt buiten kantooruren moet gebeuren is ook vrij kinderachtig.

[Voor 15% gewijzigd door nare man op 30-09-2010 16:18]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• M-Opensource
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20-09 17:31
SteveIT schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:13:
Voila. Het eerste signaal is reeds verstuurd. Heb vijf minuten geleden een centrale logging package invalid gezet in productie, waardoor alle op dat moment openstaande forms ook invalid werden en opnieuw opgestart moeten worden.

Regende onmiddellijk telefoontjes van de juffrouwen typmiepen, waarop ik uitlegde dat ik inderdaad software overgezet heb en dat ik dat "normaal gezien" 's morgens om 7 uur doe om zo weinig mogelijk gebruikers lastig te moeten vallen.

Heb je nu express iets in de fout laten lopen tijdens productietijd...? :?

"Find what you love and let it kill you"

• SteveIT
M-Opensource schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:17:
[...]

Heb je nu express iets in de fout laten lopen tijdens productietijd...? :?
Een klein speldeprikje was op zijn plaats. De juffrouwen krijgen een "vreemde melding" op het scherm, en met "OK" te klikken en nogmaals te committen is alles weer OK en zijn ze weer vrolijk verder. No harm done maar misschien dringt het nu wel eens door waarom ik er vaak om 6 uur al ben en dan om 3 uur vertrek.
battler schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:20:
[...]
Dat lijkt me toch geen goed idee :? Verlaag je nu het kwaliteit van je werk omdat een X aantal personen klagen over je werktijden.
Och, misschien was het geen goed idee. Maar ach, kan geen kwaad, er zijn geen truncs of zo uitgevoerd.
Och ja, misschien wel, geef ik grif toe. Soms is een onschuldige demonstratie van het "waarom" van bepaalde zaken effectiever dan 500 keer uit te leggen. Misschien kun je zeggen dat de verbluffende onwetendheid van de gemiddelde gebruiker hier mij even te veel werd. Zoals een buschauffeur met een lading pestkoppen die nét iets te hard het rempedaal indrukt.

[Voor 46% gewijzigd door SteveIT op 30-09-2010 16:27]

• battler
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 24-09 15:18

Dat lijkt me toch geen goed idee :? Verlaag je nu het kwaliteit van je werk omdat een X aantal personen klagen over je werktijden.

Spelfout gezien, let me know! dm, tel, e-mail of per post.

• AtleX
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Domme actie, erg dom.

12x360Wp = 4320 Wp @ Growatt 4200TL-XL. Zuid met helling 13° op plat dak.

• SinergyX
  • Laatst online: 01:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Niet bepaalde slimme actie, je creert nu ergenis/werkverstoring op basis van wat roddels om je gelijk te halen? :? Tot ze deze 'actie' wel hoog aankaarten en je mag je gaan verantwoorden voor je actie, met als reden 'ze weten niet eens wanneer ik werk? :? '?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

geen wraak nemen op mensen waarvan je niet weet of ze geklaagd hebben
Bewust de productie verstoren is "not done"

dom

Iperf

• SteveIT
fish schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:29:
geen wraak nemen op mensen waarvan je niet weet of ze geklaagd hebben
Bewust de productie verstoren is "not done"

dom
Jullie hebben gelijk. Had ik niet moeten doen.

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:43
Nee, maar nu je toch bezig bent moet je doorgaan. Laat ze maar even voelen wie er de baas is. Hier is wat inspiratie: http://www.theregister.co.uk/odds/bofh/

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• SteveIT
MrAngry schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:36:
Nee, maar nu je toch bezig bent moet je doorgaan. Laat ze maar even voelen wie er de baas is. Hier is wat inspiratie: http://www.theregister.co.uk/odds/bofh/
Ha, grappig. (of zoals ze ook zeggen, het ego van een DBA is groter dan de auto die hij eist van zijn baas, tsja)

• EXX
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:18

EXX

EXtended eXchange

Geen strakke actie... Ik zou meer iets gedaan hebben in de trant van een e-mail rondsturen bij het volgende onderhoud met als inhoud dat je onderhoud zal plegen aan het systeem vanaf 07.00 uur en dat de verwachting is dat om 08.00 u het systeem weer vol beschikbaar zal zijn. Mochten er toch nog problemen zijn etc.....bla bla.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• BazzH
  • Laatst online: 20:12

BazzH

Kei-goed...

Communiceren.

Je collega's weten het dus blijkbaar niet, dat jij op maandagochtend om 7 uur begint om onderhoud te verrichten. Stuur een mail rond, waarin je aangeeft dat je om 7 uur bepaalde dingen gaat doen en dat applicatie X en Y daar hinder van kunnen ondervinden tot 8:30 uur. En in die mail kun je dan meteen vermelden, dat je maandagmiddag vanaf 15:00 uur niet bereikbaar bent i.v.m. je vroege start.

Werkt echt. Wij doen dit eigenlijk ook altijd op het moment dat er dingen (ook buiten kantoortijd) uitgevoerd moeten worden. Cursussen e.d. doen wij overigens gewoon tijdens werktijd. Iemand is dan gewoon afwezig i.v.m. "opleiding". Bij ons kijkt er niemand vreemd op als ik eens om 15:00 uur naar huis ga. Ze krijgen vaakt genoeg berichten over zaken die om 7:30 uur uitgevoerd zullen worden door mij (soms zelfs al om 7:00 uur).

Think smart........ Act stupid........

• SteveIT
EXX schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:41:
Geen strakke actie... Ik zou meer iets gedaan hebben in de trant van een e-mail rondsturen bij het volgende onderhoud met als inhoud dat je onderhoud zal plegen aan het systeem vanaf 07.00 uur en dat de verwachting is dat om 08.00 u het systeem weer vol beschikbaar zal zijn. Mochten er toch nog problemen zijn etc.....bla bla.
BazzH schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:43:
Communiceren.

Je collega's weten het dus blijkbaar niet, dat jij op maandagochtend om 7 uur begint om onderhoud te verrichten. Stuur een mail rond, waarin je aangeeft dat je om 7 uur bepaalde dingen gaat doen en dat applicatie X en Y daar hinder van kunnen ondervinden tot 8:30 uur. En in die mail kun je dan meteen vermelden, dat je maandagmiddag vanaf 15:00 uur niet bereikbaar bent i.v.m. je vroege start.
Dit soort mails stuur ik regelmatig rond, maar zoals reeds gezegd, de kettingmail van het zielige meisje dat per geforwarde mail 1 cent van Bill Gates krijgt, is veel interessanter. Mails van IT worden - niet - gelezen, nooit.

De afkeer van mails van IT gaat zelfs zo ver dat, als ik dan vraag: "Maar heb je die mail daarover dan niet ontvangen?" ze antwoorden: "Jawel hoor, maar ik lees die nooit want als er wat is dan kom je het toch wel effe uitleggen". (en de mails die ik rondstuur zijn wel degelijk in mensentaal en niet in ubernerd-IT-jargon)

[Voor 39% gewijzigd door SteveIT op 30-09-2010 16:51]

• Diederik
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Heel simpel, bevestig als iemand het vraagt altijd dat je maar 5-6 uur per dag aanwezig bent en je tijd vult met koffie drinken en porno kijken.

Roddels zijn roddels en moet je niet serieus nemen. Ik neem aan dat je leidinggevende wel weet hoe de vork in de steel zit.

Edit:

Dik het waar mogelijk extra aan door als je vroeg vertrekt dit aan iedereen te melden.

[Voor 15% gewijzigd door Diederik op 30-09-2010 16:53]

Zet je voicemail uit!

• nare man
SteveIT schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:44:
[...]

[...]

Dit soort mails stuur ik regelmatig rond, maar zoals reeds gezegd, de kettingmail van het zielige meisje dat per geforwarde mail 1 cent van Bill Gates krijgt, is veel interessanter. Mails van IT worden - niet - gelezen, nooit.

De afkeer van mails van IT gaat zelfs zo ver dat, als ik dan vraag: "Maar heb je die mail daarover dan niet ontvangen?" ze antwoorden: "Jawel hoor, maar ik lees die nooit want als er wat is dan kom je het toch wel effe uitleggen".
Je zou je kunnen afvragen of je wel op de juiste plek zit, of misschien zou je je zelfs wel kunnen afvragen of je wel in het juiste beroepsveld zit, als je je zo ergert aan mensen die niet begrijpen hoeveel werk jij als IT'er voor elkaar bokst. Als je je moet gaan verlagen tot 'speldeprikjes' om te laten zien dat je er bent, als je je zo op kunt winden over het feit dat e-mails van IT niet gelezen worden, dan vraag ik me daadwerkelijk af waar het probleem zit: bij jouw collega's omdat ze over je roddelen dat je om drie uur weggaat (op zich immers een onschuldige roddel, want je baas en jij weten hoeveel uren je werkelijk maakt), of bij jouzelf omdat je een minderwaardigheidscomplex hebt over het werk dat je doet.

• JJ Le Funk
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
eens met nare man: lijkt dat je hekel hebt aan je werk(gever) danwel overspannen raakt

[Voor 4% gewijzigd door JJ Le Funk op 30-09-2010 16:53]

~

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dit andere topic van TS doet dat wel vermoeden ja.

Risico als enige IT-er in onderneming 800 man+

Of wat verder terug

Verlammende apathie op de IT-afdeling, lange lange dagen
Hoe verwoorden: "Ik ben het beu andermans shit op te ruimen"

[Voor 43% gewijzigd door Gunner op 30-09-2010 16:55]

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• SteveIT
nare man schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:51:
[...]

Je zou je kunnen afvragen of je wel op de juiste plek zit, of misschien zou je je zelfs wel kunnen afvragen of je wel in het juiste beroepsveld zit, als je je zo ergert aan mensen die niet begrijpen hoeveel werk jij als IT'er voor elkaar bokst. Als je je moet gaan verlagen tot 'speldeprikjes' om te laten zien dat je er bent, als je je zo op kunt winden over het feit dat e-mails van IT niet gelezen worden, dan vraag ik me daadwerkelijk af waar het probleem zit: bij jouw collega's omdat ze over je roddelen dat je om drie uur weggaat (op zich immers een onschuldige roddel, want je baas en jij weten hoeveel uren je werkelijk maakt), of bij jouzelf omdat je een minderwaardigheidscomplex hebt over het werk dat je doet.
Ik begrijp wat je bedoelt.

Ach, elk zijn vak natuurlijk, ik begrijp ook niks van het juridische jargon waar jij wellicht heel erg in thuis bent, of van de technische zaken hier in de fabriek, maar als je alles toch wel heel erg duidelijk in eenvoudige mensentaal op papier zet, bijna alsof je een kleuter toont hoe het moet, en dan nog wil men het niet begrijpen, dan gebruik ik daar geen enkele andere term voor dan manifeste onwil.
Misschien hebben jullie wel gelijk. Ik ben zo druk bezig met van alles hier en overal brandjes te blussen dat ik die al dan niet vermeende onwil en de roddels van de gebruikers er écht niet meer bij kan hebben. Tijd om er eens een jaartje tussenuit te trekken naar een tropisch strand 8) (en dan enkel maar terug te komen nadat de belofte gedaan is de IT afdeling van 1 persoon naar minstens 3 uit te breiden)

[Voor 24% gewijzigd door SteveIT op 30-09-2010 16:58]

• KnetterGek

KnetterGek

nare man schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:51:
Het zal er eerder in zitten dat TS nog niet geheel doorheeft dat naarmate mensen ouder worden ze niet automatisch volwassener worden. Als hij zelf nog jong is, is het makkelijk te denken dat anderen ook nog zo enthousiast naar het leven kijken als hijzelf :)
Ook de illusie dat mensen zijn mail gaan lezen omdat hij hem belangrijk vind is er één die ik vooral bij stagiaires en jonge technici zie, niet zozeer bij mensen die al langer in de IT werken.

Overigens is een betere oplossing om mensen mails te laten lezen gewoon als ze bellen met een vraag die in dat mailtje al stond, naar die mail verwijzen en je tijd eerst toewijzen aan mensen die de mail gelezen hebben. Je stuurt die dingen niet voor niets, en je tijd is ook niet gratis, dus je mag best eisen dat mensen de mail lezen alvorens hem weg te mikken. Ik wil nog wel eens helpen door de mail gewoon opnieuw te sturen. Er zijn niet zoveel mensen die bij hun baas gaan klagen dat hun vraag beantwoord werd met een mailtje dat ze al eerder gelezen hebben :+
sowieso minder dan mensen die gaan klagen dat je midden op de dag hun forms reset

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Standeman schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:46:
Inderdaad. Daarnaast heeft een IT'er vaak ook geen 9 to 5-regime, als je buiten kantooruren op kantoor komt aandraven en je mag dat dan later compenseren lijkt het me niet meer dan logisch dat je vroeger mag vertrekken 's namiddags bv.

Als een paar simpele zielen vinden dat je je uren niet klopt, dat ze dat dan melden aan een leidinggevende (of je rechtstreeks aanspreken, maar ik vrees dat dat de meer Nederlandse manier is :P). In ieder geval, zij hebben geen zicht op jouw werk, je leidinggevenden hopelijk wel. Ik zie ook mensen vertrekken voor mijn werkuren erop zitten, ik zit me daar ook niet het hoofd over te breken 8)7

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• n4m3l355
  • Laatst online: 24-09 05:44
Administratie :z

Zoals al wordt aangegeven dat zijn doorgaans kippen die hun tijd vullen met roddelen. Zolang de directie en de rest van het bedrijf er niet wakker van ligt is het ok.
Kleine side-note werk = werk imo valt het stukje thuisstuderen of wat dan ook er niet onder. Sterker nog uren die ik thuis uitvoer klok ik nooit ik neem ze voor lief. Dit geeft dan ook tot gevolg dat ik nooit om 3 uur weg ben maar dat ik wel eens een hele dag vrij neem. Juist om onnodig geroddel te voorkomen.

• nare man
SteveIT schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:54:
[...]

Ach, elk zijn vak natuurlijk, ik begrijp ook niks van het juridische jargon waar jij wellicht heel erg in thuis bent, of van de technische zaken hier in de fabriek, maar als je alles toch wel heel erg duidelijk in eenvoudige mensentaal op papier zet, bijna alsof je een kleuter toont hoe het moet, en dan nog wil men het niet begrijpen, dan gebruik ik daar geen enkele andere term voor dan manifeste onwil.
Het heeft denk ik niet zozeer te maken met individuele onwil als wel met het feit dat een IT-er volgens mij vaak onzichtbaar is in een organisatie. Je hebt als IT-er toch een ondersteunende functie binnen een onderneming: je bent altijd degene die het moet fixen als het kapot is gegaan, en als je je werk goed doet en alles blijft keurig draaien dan merkt niemand je op. Dat is de tragiek van het werk. Je moet denk ik ook niet meer verwachten.

Op mijn advocatenkantoor is de IT-afdeling ook onzichtbaar en krijgt ze kritiek als het fout loopt met de computers. Maar omgekeerd ben ik als advocaat vanuit het gezichtspunt van de grote onderneming ook onzichtbaar en eigenlijk een vervelende bijkomstigheid die alleen wordt ingeschakeld als het al fout is gegaan (procederen doe je immers ook niet voor je lol). Daar moet je mee leren leven.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

SteveIT schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:54:
[...]

[...]

Misschien hebben jullie wel gelijk. Ik ben zo druk bezig met van alles hier en overal brandjes te blussen dat ik die al dan niet vermeende onwil en de roddels van de gebruikers er écht niet meer bij kan hebben. Tijd om er eens een jaartje tussenuit te trekken naar een tropisch strand 8) (en dan enkel maar terug te komen nadat de belofte gedaan is de IT afdeling van 1 persoon naar minstens 3 uit te breiden)
Ik meende die genoemde topics ook al te herkennen ;) Ook toen heb ik volgens mij gereageerd.
Om terug te komen op je TS, de welbekende slogan:
code:
1
2
SQL> SELECT * FROM USERS WHERE CLUE > 0;
SQL> 0 rows returned

Dat gaat redelijk op, en bij jou is dat niet anders. IT'er zijn (en DBA helemaal) is nou eenmaal een vak apart. Dat eindgebruikers niet snappen waar je mee bezig bent en het ook niet willen snappen is normaal. Jij snapt vermoedelijk ook niks van personeelszaken en wilt er ook zo weinig mogelijk mee lastig gevallen / geconfronteerd worden. Anders was je wel personeelsfunctionaris geworden ;)

Maar misschien is het handig om je even een kleine spiegel / observatie voor te houden :)

Een mens kan alleen dat bevatten wat zijn zintuigen waarnemen, en/of hoe zijn hersenen die waarneming interpreteren. Dat betekent dus idd dat anderen idd niet zien wat jij doet als jij niet op de zaak aanwezig bent. Andersom geldt dat natuurlijk ook: jij ziet niet wat zij precies doen. Daar heb je hooguit een beeld van, dat je jezelf op een gegeven moment gevormd hebt. En zo is het andersom precies zoe; je collega's hebben een beeld van je, maar de feiten kennen ze maar ten dele. De rest wordt er op basis van mond op mond (waarneming uit 2e hand) of interpretatie bijgedacht. Dat dat helemaal niet hoeft te kloppen moge duidelijk zijn, maar zo werkt het menselijk brein nou eenmaal. Wij mensen handelen naar waarnemen en interpretatie :)

Wat ook duidelijk moge zijn is dat je nu de neiging hebt om zaken op een bepaalde manier volgens je eigen referentiekader te interpreteren (men vindt kennelijk dat ik mijn werk niet goed doe), terwijl die interpretatie misschien ver van de feiten afligt. Daar reageer je vervolgens op een vrij logische manier op; namelijk door het er totaal niet mee eens te zijn (je doet je werk in jouw optiek namelijk prima) en er ook nog eens naar te handelen (ik zal het ze eens laten zien). En dat terwijl het enige feit dat beide partijen overeenkomstig hebben is, dat je soms midden op de dag weg gaat. Niet meer en niet minder.
Voeg daarbij dat jouw referentiekader de afspraak met de directie (flexibele werktijden) is, en het referentiekader van bijvoorbeeld de administratie een 9 tot 5 werkdag is, en je begrijpt ook meteen hoe de misinterpretatie ontstaat. De reactie van beide partijen op beide interpretaties wordt dan misschien ook ineens een stuk duidelijker :)

We waren het er al over eens dat je actie als kleine prikkeling bedoeld, maar niet handig was. Met azijn vang je geen vliegen en dat snap je gelukkig :) Hoe hier wel mee om te gaan is nu denk ik de vraag. Welnu, jij kunt niet in het hoofd van je collega's kijken, en andersom. Beiden hebben een eigen referentiekader en hoewel je hooguit wat meer begrip zou kunnen proberen te kweken, is de vraag uberhaupt of dat zin heeft en of je daar vrolijk van gaat worden. Wat ik je eigenlijk wilt aanraden is om de eerst volgende keer dat je weer zoiets meemaakt, eens aan de volgende quote wilt denken:
Oordeel niet, maar verbaas je
Het woord "merkwaardig" helpt in dit kader ook. Het komt er eigenlijk op neer dat je ipv te denken "%$#@%$# daar heb je weer zo'n nono, heb ik helemaal geen zin in", iets denkt als "Merkwaardig. Nou heb ik 6x aangekondigd dat er vannacht onderhoud is, en nog snappen ze niet dat dat niet door kabouters uitgevoerd wordt maar door mij". En dikke kans dat je er dan om moet lachen ipv dat je er jezelf zo over op gaat winden :)

Het is een heel verhaal geworden, maar hopelijk helpt het voor je :) Ik heb een aantal jaren terug in een vergelijkbare situatie gezeten en dit zijn de tipc en tricks die ik aan een cursus heb overgehouden die ik n.a.v. die situatie ben gaan doen. Uit eigen ervaring kan ik zeggen: het werkt. Met name die quote icm "merkwaardig" doet heel veel voor me, nog altijd. Mocht je meer over die cursus willen weten btw, mag je me ook altijd DM'en :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Hillie
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17-02 23:06

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Steve, er zijn twee zaken hier:

1) Het issue dat mensen je scheef aankijken. Dat zul je altijd hebben, ook al werk je strak tijdens kantooruren, want dan lult men wel over het feit dat jij alle mooie speeltjes hebt of dat jouw acties hen blokkeren, dat je eens een keer nieuwe software moet installeren en waarom je die verdraaide nieuwe software toch geinstalleerd hebt. Zelf heb ik een rol gehad waarin ik nogal vaak op reis was. Dat krijgt van allerlei admins scheve blikken want de enige keer dat zij in een vliegtuig stappen is op hun jaarlijkse 3 weken zuipen in Spanje en ze eten en drinken eens wat van het bedrijf op het jaarlijkse uitje. Het feit dat een reisweek over het algemeen veel meer dan 40 uur op kantoor van klanten betreft, je altijd van huis bent en daarnaast nog eens pittige reistijden hebt wordt niet gezien. Maak je niet dik, mensen kijken altijd naar de zaken die zij niet hebben en jij wel (zo af en toe vroeg naar huis), maar niet wat zij wel hebben en jij niet (stabiele 40-urige weken van 9 tot 6).

2) Je houding. Nu klinkt dit bot en lomp, maar als ik je reacties lees krijg ik toch vaak een calimerogevoel. Dat gecombineerd met "nou, dan pak ik je toch terug?". Het feit dat jij hierover niet met een leidinggevende in gesprek gaat, maar meteen besluit om mensen dan maar terug te pakken door de actieve bedrijfsvoering te frustreren met een softwareupdate zou je bij mij in de hogere regionen van de shitlist plaatsen. De onderkant van de bellcurve bij beoordelingen zullen we maar zeggen (veel toko's hebben zo'n soort beoordelingsbeleid). Wat let je om dit soort zaken op een constructieve manier aan te pakken?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

• Anoniem: 35872
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Mijn huidige baas is soms wel een beetje raar.
Als ik uren opneem staat hij erop dat ik dat registreer in mijn uren overzicht. (kan ik inkomen)
Maar als ik uren extra maak dan ziet hij liever niet dat ik ze schrijf, hoort bij de baan zegt hij dan 8)7

Ik kijk niet op een kwartiertje of half uurtje, maar als ik s'avonds of in het weekend een uurtje bezig ben geweest dan schrijf ik dat mooi. en ook als ik voor een storing naar kantoor moet dan begint de klok te lopen zodra ik uit huis vertrek, en stopt pas als ik weer thuis ben.

Het liefst schrijf ik geen lullige uurtjes, bij vorige bedrijven was het gewoon normaal dat je + uren gewoon een keer zo opneemt zoals jij beschrijft, paar uurtjes extra werken is de week erop een keer een middag eerder naar huis. Maarja bij mijn huidige baas houd ik gewoon elk uurtje bij en als die zeurt sla ik hem met mijn uren overzicht om de oren.

• Gast1981
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 29-03 16:14

Gast1981

room with a moose!

Voor mij is het heel simpel;
Ik doe niet moeilijk over een uurtje langer doorwerken (zonder te schrijven) zolang mijn werk-/opdrachtgever niet moeilijk doet over een keertje later binnen of eerder weg. Zodra daar gezeik over komt reageer ik met dezelfde starheid, en ga vanaf dan dus op de klok letten. Liever doe ik dat niet uiteraard, maar zoiets moet van 2 kanten komen.

Betreffende TS is het een iets ander verhaal; de werkgever is niet het probleem maar de vermeende roddels van collega's onderling. Dat herken ik ook wel. Ik begon bij m'n vorige klus vaak wat later (i.v.m. afstand en files) en werkte dan langer door dan de rest. Echter, een aantal oud gedienden begonnen vaak al om 07:00 uur en vertrokken dan tegen 15:30-16:00 uur, met als gevolg dat er wat gemopper kwam omdat ze het idee hadden dat ik geen 8 uur p/d zou maken... blijkbaar kwamen ze wat inlevingsvermogen te kort om in te kunnen zien dat na hun vertrek ik wel degelijk nog een uur of 2 door werkte... Uiteraard waren ze niet dapper genoeg om dat tegen mij te zeggen zodat ik het uit kon leggen, maar gelukkig wisten de coördinator en PL wel hoe het zat en was het verder geen probleem, maar dat gel*l achter je rug om is gewoonweg vervelend. Niets van aantrekken is het beste, maar dat is soms makkelijk gezegd dan gedaan.

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Gewoon niets van aantrekken. Zolang je leidinggevende blij met je uren is is er niets aan de hand :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• BazzH
  • Laatst online: 20:12

BazzH

Kei-goed...

SteveIT schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:44:
[...]

De afkeer van mails van IT gaat zelfs zo ver dat, als ik dan vraag: "Maar heb je die mail daarover dan niet ontvangen?" ze antwoorden: "Jawel hoor, maar ik lees die nooit want als er wat is dan kom je het toch wel effe uitleggen". (en de mails die ik rondstuur zijn wel degelijk in mensentaal en niet in ubernerd-IT-jargon)
Die kettingmail hoort in je spamfilter te blijven hangen. Die lezen de gebruikers dus niet.
Wij kondigen elke wijziging of service-onderbreking per e-mail aan in een vast format. De gebruiker ziet aan het onderwerp al, dat er iets gaat veranderen of tijdelijk niet zal werken. Ik krijg niet de indruk, dat IEDEREEN ze even goed leest maar ik kan zeker niet zeggen dat NIEMAND ze leest. In de wandelgangen krijg ik zo nu en dan namelijk gewoon reacties in de richting van "ik zag dat je vandaag alweer vroeg aan de slag moest" of "is het allemaal gelukt vanmorgen?".

Think smart........ Act stupid........

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:55

mrsar

waar een sar is,is een wodka

BazzH schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:14:
[...]

Die kettingmail hoort in je spamfilter te blijven hangen. Die lezen de gebruikers dus niet.
Wij kondigen elke wijziging of service-onderbreking per e-mail aan in een vast format. De gebruiker ziet aan het onderwerp al, dat er iets gaat veranderen of tijdelijk niet zal werken. Ik krijg niet de indruk, dat IEDEREEN ze even goed leest maar ik kan zeker niet zeggen dat NIEMAND ze leest. In de wandelgangen krijg ik zo nu en dan namelijk gewoon reacties in de richting van "ik zag dat je vandaag alweer vroeg aan de slag moest" of "is het allemaal gelukt vanmorgen?".
ach dat zeggen ze hier ook als ik om 9:00 mijn koffie naar binnen aan het werken ben :P maar ik zit hier midden tussen de mensen van de werkvloer (distributiecentrum en fabriek,zit ook kantoren bij hoor) waardoor ik veel met die mensen zit,en het scheelt dat die wat minder "officeel" zijn in hhun zeggen :P wat ik zelf ook wel erg waardeer :) men weet dat ik geen ochtend mens ben ;) en ze beginnen om 6:00 met de eerste ploeg hehe

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• BlakHawk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09-01 11:57
Natuurlijk moeten uren van twee kanten komen, maar ik vind toch dat als je overwerkt, of het nou 2 uur is of 40 uur in de maand. Dat mag je gewoon noteren...
Je werkt het toch extra en het is wel tijd.

Ik zou dit zeker meenemen bij het solliciteren...

Als men namelijk verwacht dat ik 60 uur werk per maand zonder overuren te schrijven, zal er toch in salaris tegemoet gekomen moeten worden...

Youtube: DashcamNL

• Gast1981
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 29-03 16:14

Gast1981

room with a moose!

De grenzen moet ieder voor zich bepalen uiteraard, ikzelf heb weinig moeite met een (half) uurtje extra, mits noodzakelijk en niet structureel. Daarbij wil ik dan ook de flexibiliteit hebben om het omgekeerde te doen. Als het echt vast overwerk betreft, ja dat wordt uiteraard opgeschreven en/of verrekend (al dan niet met vrije dagen).

• merauder
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 25-09 16:16
Saboteren is gewoon dom. Niet alleen benadeel je hiermee je gebruikers, maar ook de mensen die je loon uiteindelijk betalen en je het fiat hebben gegeven voor je flexibele tijden. Ik weet niet hoeveel gebruikers je hebt, maar die 5 minuten zijn bij 100 gebruikers al 500 minuten productie wat de organisatie misloopt. 500 / 60 is dan al snel 8 uur, een werkdag van 1 FTE die naar de knoppen is.

Niet alleen is het dom, maar als je baas er lucht van krijgt, kan zoiets nog reden zijn voor ontslag op staande voet.

• MrBubbles
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 25-09 13:55

MrBubbles

Ik mis je

SteveIT schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:10:
Dag mede-Tweakers. Vervelende situatie.

Bedienden "klokken" bij ons niet (weet niet of jullie dat woord ook gebruiken in Nederland, 's morgens en 's avonds aanmelden aan de prikklok naar tijdsregistratie toe).

Meeste administratieve bedienden werken van 8 's morgens tot 5 's avonds met een uur pauze 's middags. Als DBA werk ikzelf onregelmatiger uren. Soms ben ik er om 6 uur al om bepaalde database-werkzaamheden uit te voeren die moeilijk tijdens de uren kunnen. Soms ben ik van 21 tot middernacht nog wat aan het werken. Ik compenseer deze uren door af en toe wat vroeger te vertrekken. Directie is hier mee akkoord en het draait wat betreft aantal gewerkte uren versus betaalde uren in de praktijk toch altijd in het voordeel van het bedrijf uit.

Iedereen gelukkig. Gaat al jaren goed zo.

Nu is er iemand nieuw op de personeelsdienst waar ik het nogal goed mee kan vinden en zij vertelt me dat er al jaaaaaaren door de administratieve bedienden geklaagd word dat ik soms om 3 uur in de namiddag al vertrek, "wat denkt hij wel?". Dat zijn dan de mensen voor wie je alles doet wat je kan als ze wat vragen, voor wie ik tijdens dagjes vrijaf speciaal nog eens naar kantoor kom om ze uit de nood te helpen,... De uren dat ik er vroeger of later zit zien ze natuurlijk niet, als ik al van 6 uur op kantoor ben, komen zij netjes om 7.59 toe en 's nachts zitten zij (gelukkig) ook niet in mijn woonkamer als ik moeilijke stukken code aan het doorlichten ben of Oracle boeken aan het bestuderen ben.

Probleem is dat ik niet weet wie de klagers zijn. Dus loop ik nu door kantoor met een nogal paranoïd en onbehaaglijk gevoel.

Vervelend. Klinkt dit herkenbaar? Hoe ga je er mee om? Ik hoef me er uiteraard helemaal niks van aan te trekken aangezien ik de "glijdende uren" toestemming van de directie heb, maar toch...
Roddel en achterklap heb je altijd binnen een bedrijf. Ik vind zelf dat je tegen een stootje moet kunnen en niet direct overal op moet reageren. Soms is dat juist weer een reden voor mensen om iets nieuws te verzinnen om je dwars te zitten.
Leg het gewoon naast je neer, een aantal mensen zijn bijvoorbeeld jaloers op je wisselende tijden omdat ze zelf in een strak stramien zitten. Dat kan reden zijn voor flauwe verhaaltjes. Niks van aantrekken dus en gewoon lekker je werk blijven doen. :)

I didn't ask for this, I was chosen.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

@TS: is dit niet weer een uiting van je onvrede met je werk en wekgever, gezien eerdere topics? Want je maakt je druk om compleet irrelevante dingen :) .

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Nobby
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 25-09 14:44

Nobby

Nuts!

Ik heb gewoon de deal dat ik 40 uur maak. Verder laten ze me zelfstandig en het belangrijkste is dat mijn directe manager weet dat ik ruim 40 uur maak. Ik word zelfs vaak bedankt vanwege mijn flexibiliteit. Dat ik werk voor een datacenter dat 24/7 open is scheelt wel.

Wat mijn collega's daar van vinden interesseert me niet. Dit is iets tussen mijn directe manager en mij. Wanneer ze me er naar vragen dan herinner ik hen dat ik voor hen even 's nachts aan het werk ben gegaan omdat ze er niet uit kwamen. Meer niet.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee