Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Verlammende apathie op de IT-afdeling, lange lange dagen

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Verlammende apathie.

Lange uren, projecten die iedereen eigenlijk al opgegeven heeft, alle projectleden die zo moegestreden zijn dat het hun eigenlijk geen fluit meer interesseert of dat project nu lukt of niet. Iedereen zit de krant te lezen op Internet. Constant nieuwe directie, constant nieuwe organigrammen, niemand weet nog wie waar eigenlijk voor staat. Ook weet niemand meer wat je in het verleden gepresteerd hebt dus van opslag of promotie kan geen sprake zijn.

Hele lange dagen, aftellen naar 5 uur. Zelfs de energie om ergens anders te gaan solliciteren raakt stilaan op. Met een diepe zucht om 5.02 de wagen in en naar huis om met een lekker fris biertje in het bad in slaap te vallen.

En nochtans was ik ooit een heel energiek persoon, die overal ging tegen aan schoppen om het project lopende te krijgen, tot 2 uur in de nacht als het moest. Door jaren van tegenwerking hier en een groot deel totaal ongeïnteresseerde collega's ben ik een "9-5 en geen seconde langer" persoon geworden. En dat vind ik zelf ook maar niks.

Ben ik de enige die in zo'n neerwaardse spiraal van apathie terecht gekomen is, of herkennen sommigen van jullie zich in mijn verhaal?

Verwijderd

Je zou mijn collega kunnen zijn ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tijd voor een nieuwe uitdaging dus, dwz een andere baan. Ik ben dan wel geen ITer (wetenschapper), maar begon me ook steeds meer te ergeren aan allerlei office-politics, en ben recentelijk geemigreerd en een nieuwe uitdaging aangegaan (zelfde type baan, meer mogelijkheden). :)

(vaste baan = inslapen...)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Waarom doe je er niets aan door te gaan solliciteren, voordat de energie helemaal op is.

Money for nothin' and your chicks for free

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Zou het niet gewoon een beetje komen door dit Verstikkende bureaucratie en afdelingen-oorlogen? Ik denk dat het toch een keer tijd wordt om ander werk te zoeken.

Tuurlijk je zult overal wel wat moeilijkheden heben met betrekking tot het beleid, maar als je er echt zo moe van wordt zou ik toch eens wat anders opzoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door Woy op 27-08-2007 15:08 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ben ik dat ook ;-) haal eens een koffietje voor mij haha.

Verwijderd

Lekker.... doe maar maar zwart...

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:03
SteveIT, corrosie: de 3 reacties hierboven hebben meer weg van slowchat dan een discussie of het uitwisselen van ervaringen en dat is niet de bedoeling. Probeer daar rekening mee te houden :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:03:
Verlammende apathie.

Lange uren, projecten die iedereen eigenlijk al opgegeven heeft, alle projectleden die zo moegestreden zijn dat het hun eigenlijk geen fluit meer interesseert of dat project nu lukt of niet. Iedereen zit de krant te lezen op Internet. Constant nieuwe directie, constant nieuwe organigrammen, niemand weet nog wie waar eigenlijk voor staat. Ook weet niemand meer wat je in het verleden gepresteerd hebt dus van opslag of promotie kan geen sprake zijn.

Hele lange dagen, aftellen naar 5 uur. Zelfs de energie om ergens anders te gaan solliciteren raakt stilaan op. Met een diepe zucht om 5.02 de wagen in en naar huis om met een lekker fris biertje in het bad in slaap te vallen.

En nochtans was ik ooit een heel energiek persoon, die overal ging tegen aan schoppen om het project lopende te krijgen, tot 2 uur in de nacht als het moest. Door jaren van tegenwerking hier en een groot deel totaal ongeïnteresseerde collega's ben ik een "9-5 en geen seconde langer" persoon geworden. En dat vind ik zelf ook maar niks.

Ben ik de enige die in zo'n neerwaardse spiraal van apathie terecht gekomen is, of herkennen sommigen van jullie zich in mijn verhaal?
Is het bij jullie zo dat iedereen een "medewerker" is van het bedrijf ipv een functie gericht naam zoals
ICT-Support / Manager / netwerkbeheerder.

Of heeft iedereen een beetje de leiding en ook weer niet de leiding. (een schip zonder stuurman zeg maar)

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:49
ja, doei. Dat is dus ook niet de bedoeling.

[ Voor 77% gewijzigd door Rukapul op 27-08-2007 17:12 ]

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:43

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:03:
Dat ligt er maar net aan waar je werk lijkt me zo :)

Wanneer je geen doel hebt en je ook niet in een organisatie zit waar je het gevoel hebt iets te betekenen krijg je zo'n gevoel al snel denk ik. Het lijkt me een goed moment om jezelf in bescherming te gaan nemen en te zorgen dat je niet af gaat branden. Ander werk waarbij je wel gewaardeerd wordt en je jezelf ook kunt waarderen lijkt me niet verkeerd :)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ga een ander baan en uitdaging aan. Dan verander je kompleet. Je hebt weer energie om leuke dingen te doen en bent minder moe...

Kan het van harte aanraden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Van baan veranderen is niet altijd zo gemakkelijk, tevens is het afwachten waar je dan in terecht komt. Wat je kan doen is onderling een sfeertje proberen te maken.
Maar het klinkt inderdaad heel bekend. Wanneer bij ons een aantal personen op vakantie zijn is de sfeer een stuk relaxter en kan menigeen weer normaal lopen ipv de hele dag op je tenen mensen ontwijken.
Deze week is ook hier dat feest over en dus verschuilen er zich weer een hoop mensen de hele dag stilzwijgend achter hun beeldscherm om in het startschot te vallen als de gong gaat.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 20:04 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:00:
Van baan veranderen is niet altijd zo gemakkelijk, tevens is het afwachten waar je dan in terecht komt.
Het leuk is.... dat is tegenwoordig wel zo gemakkelijk. Zeker in de ICT op dit moment. Kost je wellicht wel wat moeite maar het kan wel. En realatief easy.

En nee, je weet nooit waar je terecht komt. En het is overal wel iets. (maar dan ook echt overal). Maar je hebt wel weer nieuwe energie en bent uit die sleur. (voor een jaartje of 2).

Als je nu 50 bent, moet je blijven zit. Maar als je jonger bent.. gaan met die banaan.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Waarom zou je bij 50 moeten blijven zitten? Zeker als je bij een toko zit die klinkt alsof hij integraal opgedoekt kan worden. Dergelijke dysfunctionele afdelingen worden vaak genoeg integraal geoutsorced, juist omdat ze dysfunctioneel zijn. Dan ben je in 2012 55, en denk je dat de markt dan beter is?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kijk...de zachte, lieve, boomknuffelende kijk op de situatie ken je al en daar ben je niks mee opgeschoten. Bekijk het es zo:

*knip post in afzeikstijl* Als je het normaal kunt verwoorden dan kun je hieronder nog een poging wagen en anders :w

Andere baan dus, kerel ;)

[ Voor 85% gewijzigd door Rukapul op 27-08-2007 22:40 ]

I reject your reality, and substitute my own.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

MSalters schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:33:
Waarom zou je bij 50 moeten blijven zitten? Zeker als je bij een toko zit die klinkt alsof hij integraal opgedoekt kan worden. Dergelijke dysfunctionele afdelingen worden vaak genoeg integraal geoutsorced, juist omdat ze dysfunctioneel zijn. Dan ben je in 2012 55, en denk je dat de markt dan beter is?
moet. moet.. Moet was een verkeerde woordkeuze van mij. Maar op 50ste wordt het lastiger om te switchen (wellicht over een tijdje anders). De risico's zijn dan vaak ook wat groter. Maar natuurlijk als je de kans krijgt dan ook switchen..

Verwijderd

SmartDoDo schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:16:
[...]
Dat ligt er maar net aan waar je werk lijkt me zo :)

Wanneer je geen doel hebt en je ook niet in een organisatie zit waar je het gevoel hebt iets te betekenen krijg je zo'n gevoel al snel denk ik. Het lijkt me een goed moment om jezelf in bescherming te gaan nemen en te zorgen dat je niet af gaat branden. Ander werk waarbij je wel gewaardeerd wordt en je jezelf ook kunt waarderen lijkt me niet verkeerd :)
Idd. Begin (denk ik) eens met de dingen noteren, onthouden enzo wat je elke dag wilt gaan doen. Bijv ga naar je werk met project Y moet afgemaakt worden, en in die tussentid wil ik niet gestoor worden en leg ik de hoorn lekker op de haak met m'n MP3 speler op m'n kop. Als je bijna klaarbent maak je je lijstje opnieuw aan met wat je de werkdag erna wilt gaan doen, en dat pak je weer op zodra je weer aanwezig bent. Je werk scheiden van je Prive is mischien helemaal geen slecht idee.

Ik herken wel wat je zegt in de TS, het is volgens mij een veelkomend probleem, en je moet het enigzins wel een beetje spannend weten te houden. laat je niet kisten door je collega's, of afleiden daardoor. Als jij nog steeds die wil hebt om te doen waarmee je begon, dan moet je voor jezelf eens de knoop doorhakken.
Pagina: 1