Ik heb tot nut toe 1 race zonder lekke band gehad, maar nog nooit een 'race-weekend' zonder lek. En bij 1 race 3x een lekke band gehad. verder is het al eens gebeurt met uitrijden pitstraat en al een paar keer in de 1e of 2e lap. Nog nooit gebeurt na contact met een tegenspeler, echt random elke keer. Erg vervelend als het weer eens meerdere keren per race gebeurt.
Verder heb ik net de race in China gedaan in m'n Lotus, starte vanaf 10, stond na de eerste bocht 8, na de pitstops 18. Klom verder omhoog tot 14, begon in de laatste 2 rondes te regenen, spinde een keer en stond 24, uiteindelijk 22 gefinished. Meteen minder waardering van het team terwijl ik ze al een podium en een 7e plek had bezorgd, ze zouden me eigenlijk op hun blote knieën moeten aanbidden...
Wel vervelend ook hoe de AI gereset wordt op de track na een spin, als je ze daarbij kan inhalen zitten ze de volgende bocht al weer vol naast je, terwijl het jou als speler veel meer moeite kost om de baan op te komen na een spin. De AI spinde bij mijn rondje in China namelijk ook een paar keer toen het begon te regenen, maar het koste ze nagenoeg niets...
Ik speel trouwens op de PS3 met controller, heb nu de AI op professional staan, ABS uit, traction control op full, fuel sim aan, tire sim uit. Op deze manier krijg ik resultaten die een beetje in de buurt komen van de daadwerkelijke performance van Lotus zonder dat ik ieder lap spin. Heb het ook zonder tractioncontrol geprobeerd, maar dat gaat met de controller echt niet.
Ook heb ik eerst met tire-sim aan gespeeld, dan pakt ie iedere sessie (in training) automatisch nieuwe banden (kon dus niet de oude kiezen), en krijg ik vervolgens in elke race daarna te horen dat ik geen nieuwe option-tires meer heb..