I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Modaco? Want dat klinkt heel mooi!birdibird schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:51:
Ik heb nu froyo (2.2) erop.
Wat een fantastische rom!
oeps, dubbel
[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 23-10-2010 19:40 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Alvast bedankt.
Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.
Garantie zal via de UK moeten gaan, via Orange.Sier schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:28:
Alleen heb ik één brandende vraag: Wat nou als er iets mis is met de batterij/het scherm of iets dergelijks. Kun je het toestel gewoon naar de lokale 'mobieltjesmaker' brengen, of heb je garantie en moet je hem terugsturen naar Engeland?
Alvast bedankt.
Wat ook voor mij het grote nadeel aan deze smartphone is, is het gebrek aan een fysiek qwerty toetsenbord. Zelf vind ik een fysiek toetsenbord prettiger werken dan elk ander touchscreen toetsenbord wat ik tot nu toe heb geprobeerd, al moet ik zeggen dat ik nog geen enkel android based touchscreen toetsenbord heb getest, alleen Symbian, iOS en Samsung Jet.
Zodoende dat ik twijfel over de aanschaf van deze GSM.
Nog wat vraagjes van mijn kant:
Ondersteund deze gsm ook Swype als invoermethode ?
Is het iemand al gelukt de processor te overclocken met setcpu oid ?
Ik lees dat ze bezig zijn met Foyo en zie dat er een Alpha versie is uitgekomen. Weet iemand of dat een beetje soepel loopt ? De cpu is nou niet echt een snelheidsmonster
Kan mij iemand de stand van zaken doorgeven over de tripjes naar de UK om de SF in te kopen ?
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Het toestel ondersteunt Swype niet direct, echter zijn er in de market toetsenborden te vinden die Swype ondersteunen (bv. SlideIT).Freekers schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:09:
Ook ik ben, dankzij Camacha in het HTC Desire Z topic, geïnteresseerd geraakt in deze GSM.
Wat ook voor mij het grote nadeel aan deze smartphone is, is het gebrek aan een fysiek qwerty toetsenbord. Zelf vind ik een fysiek toetsenbord prettiger werken dan elk ander touchscreen toetsenbord wat ik tot nu toe heb geprobeerd, al moet ik zeggen dat ik nog geen enkel android based touchscreen toetsenbord heb getest, alleen Symbian, iOS en Samsung Jet.
Nog wat vraagjes van mijn kant:
Ondersteund deze gsm ook Swype als invoermethode ?
Is het iemand al gelukt de processor te overclocken met setcpu oid ?
Ik lees dat ze bezig zijn met Foyo en zie dat er een Alpha versie is uitgekomen. Weet iemand of dat een beetje soepel loopt ? De cpu is nou niet echt een snelheidsmonster
Kan mij iemand de stand van zaken doorgeven over de tripjes naar de UK om de SF in te kopen ?
600Mhz lijkt erg weinig, maar in meedere reviews heb ik gezien/gelezen dat het erg meevalt, en voor dagelijks gebruik 600Mhz meer dan genoeg is.
Ik heb dus ook de HTC Desire met zijn 1 GHz processor en Android 2.2 Froyo, en ik vind er bij normaal gebruik erg weinig verschil inzitten qua reactietijd van de apps. Hoogstens het opstarten duurt wat langer bij de SF.Sier schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:22:
600Mhz lijkt erg weinig, maar in meedere reviews heb ik gezien/gelezen dat het erg meevalt, en voor dagelijks gebruik 600Mhz meer dan genoeg is.
Verwijderd
Ik zie in de filmpjes wel een zichtbare lag tijdens het doorscrollen van je menu met alle icoontjes (geen idee hoe dat heet), terwijl bijvoorbeeld een Desire Z dat niet lijkt te hebben. Kan je daar wat over zeggen t.o.v. de Desire die jij hebt?gambieter schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:26:
Ik heb dus ook de HTC Desire met zijn 1 GHz processor en Android 2.2 Froyo, en ik vind er bij normaal gebruik erg weinig verschil inzitten qua reactietijd van de apps. Hoogstens het opstarten duurt wat langer bij de SF.
Inderdaad. En ik denk dat de meeste gebruikers van deze telefoon niet hardcore gaan gamen op de SF, dus voor de meesten is 600Mhz genoeg, en zo niet is het waarschijnlijk mogelijk om de CPU te overclocken(?)gambieter schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:26:
[...]
Ik heb dus ook de HTC Desire met zijn 1 GHz processor en Android 2.2 Froyo, en ik vind er bij normaal gebruik erg weinig verschil inzitten qua reactietijd van de apps. Hoogstens het opstarten duurt wat langer bij de SF.
Misschien zou je dan zoiets erbij kunnen kopen: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37863Freekers schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:09:
Ook ik ben, dankzij Camacha in het HTC Desire Z topic, geïnteresseerd geraakt in deze GSM.
Okidoki, bedankt voor de antwoorden.Sier schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:22:
[...]
Het toestel ondersteunt Swype niet direct, echter zijn er in de market toetsenborden te vinden die Swype ondersteunen (bv. SlideIT).
Zelf wil ik wel af en toe eens een spelletje doen, maar het wordt natuurlijk niet mijn main gaming device.. meer om te tijd te doden in de trein en bus.
Hehe en met ductape zeker op de achterkant plakken ?JHdD schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:43:
[...]
Misschien zou je dan zoiets erbij kunnen kopen: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37863
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Uhu, dat doe ik nu ook met mijn Vodafone 845. En die heeft 500 nogwat Mhz, en dat gaat redelijk goed, zelfs sommige 3D spelletjes(beetje hakerig). Dus, ja.. moet lukkenFreekers schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:52:
[...]
Okidoki, bedankt voor de antwoorden.
Zelf wil ik wel af en toe eens een spelletje doen, maar het wordt natuurlijk niet mijn main gaming device.. meer om te tijd te doden in de trein en bus.
[...]
Hehe en met ductape zeker op de achterkant plakken ?
Het gaat wat trager op de SF, maar niet hinderlijk. Misschien dat het meer een probleem is als je hele stapels apps hebt, maar ik vind het geen probleem. Ik vind de SF weer wat lekkerder in de hand liggen, en minder last hebben van de "grip of death" (dat de ontvangst minder wordt bij vasthouden).Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:28:
Ik zie in de filmpjes wel een zichtbare lag tijdens het doorscrollen van je menu met alle icoontjes (geen idee hoe dat heet), terwijl bijvoorbeeld een Desire Z dat niet lijkt te hebben. Kan je daar wat over zeggen t.o.v. de Desire die jij hebt?
Het enige waar ik nog wel aandacht aan moet geven is de WiFi, die is soms weggevallen (staat ook in reviews en op de Wiki op MoDaCo).
Uit de review:Freekers schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:16:
Even tussendoor, heeft hij nou wel of niet ingebouwde GPS ? In de startpost staat van wel, maar zowel in de WiKi als op de Orange Shop zie ik dat nergens staan....
Raging Thunder loopt trouwens behoorlijk goed: YouTube: Raging thunder 2 orange San franciscoThe San Francisco includes the full complement of technology... GPS, WiFi, Bluetooth, Accelerometer, Digital Compass... gone (thankfully) are the days of compromising in these areas. I have found the GPS lock speed particularly impressive, Bluetooth has happily hooked up to my car and my wireless headphones and the WiFi hangs on to my Fritz!Box router with no problems at all. Interestingly, some users in the forum are noting problems with WiFi (and have had to swap units in store to get their WiFi working) - we'll keep an eye on this as it develops and flag here if it becomes a serious issue. The accelerator and compass performed as one would expect in our tests, with very good response times.
[ Voor 7% gewijzigd door JHdD op 24-10-2010 16:15 ]
Verwijderd
Okidoki, bedankt !JHdD schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:28:
[...]
Uit de review:
[...]
Raging Thunder loopt trouwens behoorlijk goed: YouTube: Raging thunder 2 orange San francisco
Raging Thunder loopt idd goed, maar Asphalt 5 van GameLoft lagged best wel..
Klopt. Het rare is dat hij met een andere launcher (Ik meen Simpel Launcher Pro) beter loopt. Zie ook vanaf 1:40:Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:44:
Hmm, ik vind dat 'ie in dit filmpje toch wel erg lagged bij het browsen (tegen het einde).
YouTube: Orange San Francisco Review - Hemorrdroids.net
Verwijderd
Ik zou een vriend vragen die daar vaak heen gaat, mocht ik besluiten er voor te gaan.Sier schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 19:02:
Degene die hem echt willen: Gaan jullie hem laten importeren, of een tripje naar Engeland?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2010 19:15 ]
Ik heb nog wat vergelijkend zitten spelen (nog niet echt tijd voor gehad) en je merkt het verschil wel. Echter, voor die tijd had ik vooral zitten spelen met de SF, en ik had er geen last van. Nu ik weet hoe snel de Desire is, ga ik het wel merkenVerwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:44:
Hmm, ik vind dat 'ie in dit filmpje toch wel erg lagged bij het browsen (tegen het einde).
Ik heb Froyo geinstalleerd en die loopt erg soepel, merkbaar sneller dan Eclair!Is het iemand al gelukt de processor te overclocken met setcpu oid ?
In het dagelijks gebruik is ie zeer soepel en snel, heb angry birds gespeeld, erg grappig spelletje en die gaat soepeler op Froyo.
In de standaard rom staat de hardwareversnelling van de gpu uit, in de custom roms aan.
De cpu / gpu combinatie is beter dan de meeste toestellen. De cpu is dezelfde als de Legend.
Natuurlijk kan je 'm niet met een 1 ghz vergelijken, maar behalve die toestellen is dit denk ik de beste specs die je kan vinden. En het scherm is erg, erg mooi.
En zeker voor die prijs!!!!!
wat betreft het tripje: Het lijkt me nog steeds leuk om te gaan als er iemand mee wil. Ik heb nog geen concrete vragen gehad van mensen, dus als je serieus bent: laat maar weten.
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Bedankt voor de reply !birdibird schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 10:51:
[...]
Ik heb Froyo geinstalleerd en die loopt erg soepel, merkbaar sneller dan Eclair!
In het dagelijks gebruik is ie zeer soepel en snel, heb angry birds gespeeld, erg grappig spelletje en die gaat soepeler op Froyo.
In de standaard rom staat de hardwareversnelling van de gpu uit, in de custom roms aan.
De cpu / gpu combinatie is beter dan de meeste toestellen. De cpu is dezelfde als de Legend.
Natuurlijk kan je 'm niet met een 1 ghz vergelijken, maar behalve die toestellen is dit denk ik de beste specs die je kan vinden. En het scherm is erg, erg mooi.
wat betreft het tripje: Het lijkt me nog steeds leuk om te gaan als er iemand mee wil. Ik heb nog geen concrete vragen gehad van mensen, dus als je serieus bent: laat maar weten.
Okay, dat klinkt erg goed. Ik denk dat ik het de komende 1-2 weken aankijk (heb nu sowieso weinig tijd ivm tentamens) en daarna de knoop doorhak of ik voor de SF of de Desire Z ga.
Hoop dat ze dan inmiddels een wat stabielere Froyo rom hebben uitgebracht
Denk overigens niet dat ik mee kan gaan op het tripje. Ben zelf student en heb elke dag college en ogo

Niets dus, kijk ik op koerierswebsite (DPD) voor tracking, bezorging afgebroken om 09.00. Eerst koerier bellen, die waren heel behulpzaam maar konden alleen aangeven dat Orange de bezorging had geblokkeerd. Orange gebeld, na ellenlang wachten blijkt dat de Financiele afdeling het adres geverifieerd wil hebben met een fax van een bankafschrift. Kan alleen gefaxed worden, geen contacttelefoonnummer, 24u voor verwerking en dan moet ik zelf via de klantenservice een redelivery afspraak maken. Klanten"service"
Kilo Utrecht Tango, ook geen persoon bij die idioten waar ik een klacht kan indienen, moet via brief. Ook vooral geen moeite doen om iemand te bellen of zo, nee, gewoon iemand laten wachten.

Leuk linkje voor in de startpost:
http://android.modaco.com...m-scratch-and-other-roms/
[ Voor 46% gewijzigd door Freekers op 25-10-2010 15:52 ]
Ik zou misschien wel mee willen, al heb ik het nu erg druk met school etc. Misschien als je iemand vind kan je er eentje mee nemenbirdibird schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 10:51:
[...]
Ik heb Froyo geinstalleerd en die loopt erg soepel, merkbaar sneller dan Eclair!
bla?
Nou, juich niet te hard. Mijn bestelling is gecancelled, ondanks de kopie van de bankafschrift, waarop stond dat er nog veel geld op de rekening staat, en ondanks de 15 jaar positieve credithistorie die ik in de UK heb.Q-bone schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:04:
Als het goed is krijg ik deze week mijn uk credit card...dus als er dan mensen interesse hebben
Heb Orange weer gebeld en krijg geen enkele informatie uit ze, echt te zot voor woorden...
Heb nog een order geplaatst maar dan op mijn creditcard en met mijn werk-emailadres, kijken of dat wel goed gaat. Stelletje <blieps>.
[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 25-10-2010 18:23 ]
Jij had er toch al 2?gambieter schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:13:
[...]
Nou, juich niet te hard. Mijn bestelling is gecancelled, ondanks de kopie van de bankafschrift, waarop stond dat er nog veel geld op de rekening staat, en ondanks de 15 jaar positieve credithistorie die ik in de UK heb.
Heb Orange weer gebeld en krijg geen enkele informatie uit ze, echt te zot voor woorden...
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ja, eentje voor birdibird en een voor mezelf. Maar nog eentje voor een goede vriend van me gekocht, tenminste, dat probeer ik...Marzman schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:21:
Jij had er toch al 2?
Edit: En weer... 'BID_UNDER_ASKING_PRICE: 122GPB>121GBP' Ja die 1e pond gaat me redden.
[ Voor 21% gewijzigd door Freekers op 26-10-2010 22:30 ]
Da's wel de laatste, deze "handelaar" is uitgehandeld
Edit: niet te filmen. Krijg ik een SMS van Orange dat de eerder gecancelde order onderweg is... Terwijl de email van maandag duidelijk weergaf dat de order niet doorgaat en ik mijn geld terugkrijg.
Ik heb geen zin via V&A te gaan, want de telefoon moet naar iemand gaan die hem echt wil hebben, en die leest dit topic. DM me maar als je interesse hebt, ik ben volgende week in Nederland en het is ophalen in Nieuwegein of Utrecht CS. Niet bedoeld als handel...
De eerstgekomene maalt
[ Voor 44% gewijzigd door gambieter op 27-10-2010 17:47 ]
De een z'n dood is de ander z'n broodgambieter schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:16:
Nou, op mijn bestelling met de debitcard wilde Orange UK dus niet leveren, maar op mijn creditcard die volgende maand verloopt, en op dezelfde naam/adres/mobiele nummer etc staat hebben ze geen probleem. Ik heb net het pakketje ontvangen... Ach ja, eind goed al goed.
Da's wel de laatste, deze "handelaar" is uitgehandeld
Edit: niet te filmen. Krijg ik een SMS van Orange dat de eerder gecancelde order onderweg is... Terwijl de email van maandag duidelijk weergaf dat de order niet doorgaat en ik mijn geld terugkrijg.
Ik heb geen zin via V&A te gaan, want de telefoon moet naar iemand gaan die hem echt wil hebben, en die leest dit topic. DM me maar als je interesse hebt, ik ben volgende week in Nederland en het is ophalen in Nieuwegein of Utrecht CS. Niet bedoeld als handel...
.
Check je DM
Done, zie DM terug. Het unlocken en Modaco rommen gaat echt als een treinFreekers schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 17:17:
De een z'n dood is de ander z'n brood![]()
Check je DM
Ik heb trouwens via Ebay screen protectors voor de N900 gekocht zoals aanbevolen, maar die moet je toch nog bijknippen, en zijn mat (voordeel in zonlicht) maar maken het beeld korreliger, dus ik vind ze minder mooi. Maar ja, 50 eurocent perstuk... Verder echter mooi zo. Hoesje erbij gekocht, extra USM-micro kabel en de ringtoon veranderd naar een goed melodietje (Teenage kicks van de Undertones).
[ Voor 46% gewijzigd door gambieter op 27-10-2010 21:35 ]
Verwijderd
Mocht het met Freekers niet doorgaan, dan ben je de volgendeVerwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 18:37:
Aargh check ik net te laat dit topicom op makkelijkere manier deze telefoon te bemachtigen.
Verwijderd
Verdorie, ook te laatgambieter schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 18:42:
Mocht het met Freekers niet doorgaan, dan ben je de volgende
HTC LegendVerwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:22:
In welke HTC zat deze processor nou ook? Ik kan het zo snel niet terugvinden, hele topic al doorgespit.
Verwijderd
Dank u!
Dat dacht ik al gelezen te hebben, maar als ik de TS-en vergelijk dan zit er in de SF een Qualcomm MSM7227 en in de Legend een Qualcomm MSM 7727. Ik neem aan dat dat dan een typo is?
Verwijderd
HTC HD MiniVerwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:22:
In welke HTC zat deze processor nou ook? Ik kan het zo snel niet terugvinden, hele topic al doorgespit.
Sony Xperia X10 mini
Samsung i5500
Typo inderdaad.Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:43:
[...]
Dank u!
Dat dacht ik al gelezen te hebben, maar als ik de TS-en vergelijk dan zit er in de SF een Qualcomm MSM7227 en in de Legend een Qualcomm MSM 7727. Ik neem aan dat dat dan een typo is?
Ga maar naar http://pdadb.net/index.ph...=a7227&c=qualcomm_msm7227 en druk op Browse all devices based on MSM7227. Daar staat de Legend ook tussen
Verwijderd
Dat zocht ik inderdaad, ik kreeg vooral links met 600 MHz processor zonder te benoemen welke (Freekers schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:46:
Typo inderdaad.
Ga maar naar http://pdadb.net/index.ph...=a7227&c=qualcomm_msm7227 en druk op Browse all devices based on MSM7227. Daar staat de Legend ook tussen
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2010 21:51 ]
Precies ! Zodoende dat ik de prijs voor dit toestel dan ook nog steeds ongelooflijk vindVerwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:50:
[...]
..dat dingetje zit gewoon in redelijke high-end toestellen...
Verwijderd

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2010 22:08 ]
Dat was dus ook bij mij het geval. Ik heb er nog met wat vrienden erover gepraat (ook gadget freaks) en heb daarna de knoop doorgehakt en voor de SF gekozen ipv de Desire Z. De prijs was toch wel de doorslaggevende factor als ik heel eerlijk ben. In combinatie met de specs ofcourse. Je hebt niets aan een 'smartphone' die niet 'smart' is
Bovendien zie ik de SF als de ultimate tweakers phone. Niet al te duur, dus het zal niet al te veel pijn doen als je hem brickt met een custom ROM oid (worst case scenario) en hij kan zich goed meten met de high end toestellen. Ben nog steeds benieuwd waar dat ding in staat is als hij is overgeclockt is.
De Desire Z is 4x zo duur ?
[ Voor 9% gewijzigd door Freekers op 27-10-2010 22:12 ]
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2010 22:16 ]
Verwijderd
Die hoef ik niet in één keer te betalenFreekers schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:11:
De Desire Z is 4x zo duur ?
Ik weet het overigens nog steeds niet hoor, ik wil nog steeds de Z eerst eens vasthouden. Maargoed, de SF hierheen halen en als hij écht niet aan mijn eisen voldoet weer aan een andere enthousiaste tweaker verkopen (eventueel met een klein verlies) is ook nog een optie. Absurd decadent, maar een mogelijkheid.
Ach, ik heb vandaag ook een HD4770 verkocht die ik nooit gebruikt heb
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2010 22:22 ]
Op eBay worden ze ook steeds slimmer, vooral dankzij Modaco waar er pagina's vol met mensen staan die een SF willen kopen voor een 'leuk' bedrag. Er is simpelweg veel vraag en weinig aanbod.Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:15:
Alleen de prijzen op eBay zinnen me niet, 180 euro ex verzendkosten. Ja, dat vind ik dan toch weer even een te groot risico. En ik ben bang dat de deal tussen gambieter en Freekers gewoon doorgang vindt![]()
.
Sowieso, geen enkel persoon die in de UK woont zal een SF op eBay kopen als ze hem in de winkel veel goedkoper kunnen halen, dus het is obvious dat ze een graantje proberen mee te pikken op te populariteit van deze budget android smartphone. Echter, wat ze niet snappen, is dat als ze teveel winst proberen te maken op de SF, dat het dan geen budget android smartphone meer is en het zich dan ook niet meer loont het ding aan te schaffen.
Ik weet vrijwel zeker dat de deal doorgang zal vinden
In Duitsland is het zo dat je alleen een GSM kunt aanschaffen als je Duits staatsburger bent. Daar moet je je zelfs legitimeren en je GSM op je Duits thuisadres laten registeren. Echt absurd hoe streng ze daar zijn. Weet niet hoe het in het VK zit, maar daar kan Gambieter je wellicht inderdaad meer over vertellen.Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:20:
Gambieter, kan je in Engeland zo de shop in lopen om zo'n ding te kopen, aangezien jij moeite hebt met allerlei creditcards enzo? Zou een vriend van mij er zomaar eentje kunnen halen, als hij daar is en even wat tijd heeft?
Wat mij vooral verontrust aan de Z zijn de scharnieren. Ik heb een filmpje gezien op youtube van een gast die de telefoon 2 weken had en zei dat de scharnieren steeds losser zijn gaan zitten en hij nu ook last had van het 'loose hinge syndrom'.. Als dat al na 2 weken is, wat moet het dan zijn na een half jaar ? Natuurlijk kan het zo zijn dat die scharnieren zich in het begin nog even zetten, maar wanneer is de grens bereikt ? Ik zelf heb een N97 Mini die van hetzelfde scharnier principe gebruik maakt, maar die hebben zich voor geen mm gezet... nog steeds even solide en snappy als in het begin.Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:20:
Ik weet het overigens nog steeds niet hoor, ik wil nog steeds de Z eerst eens vasthouden. Maargoed, de SF hierheen halen en als hij écht niet aan mijn eisen voldoet weer aan een andere enthousiaste tweaker verkopen (eventueel met een klein verlies) is ook nog een optie. Absurd decadent, maar een mogelijkheid.
[ Voor 42% gewijzigd door Freekers op 27-10-2010 22:28 ]
Ja hoor, dat heb ik gedaan voor de eerste set van twee telefoons (een voor mij, een voor birdibird). Alleen is het 1 per persoon, ik kreeg er al 2 door te zeggen dat mijn partner er eentje moest hebben. En er is maar 1 Orange shop in Norwich (de tweede op Google Maps doet geen verkoop), dus het zal er wat vreemd uit zien als ik weer probeer een SF te kopen in de shop.Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:20:
Gambieter, kan je in Engeland zo de shop in lopen om zo'n ding te kopen, aangezien jij moeite hebt met allerlei creditcards enzo? Zou een vriend van mij er zomaar eentje kunnen halen, als hij daar is en even wat tijd heeft?
Verder geen enkel probleem dus, alhoewel ik niet weet of ze moeilijk doen als je met een buitenlandse kaart probeert te betalen in de shop
Ja, dat zou wel een dealbreaker zijnFreekers schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:22:
Ik weet vrijwel zeker dat de deal doorgang zal vinden. Worst case scenario is dat de telefoon toch niet wordt bezorgd en dat gambier als nog een refund van Orange krijgt.
Dat lijkt me niet het probleem hier. Ik zou wel cash betalen om te voorkomen dat ze gaan zeuren. Mijn accent is nu eenmaal niet Engels en dat zal ze verder worst wezenIn Duitsland is het zo dat je alleen een GSM kunt aanschaffen als je Duits staatsburger bent. Daar moet je je zelfs legitimeren en je GSM op je Duits thuisadres laten registeren. Echt absurd hoe streng ze daar zijn. Weet niet hoe het in het VK zit, maar daar kan Gambieter je wellicht inderdaad meer over vertellen.
[ Voor 34% gewijzigd door gambieter op 27-10-2010 22:38 ]
Verwijderd
Nee, inderdaad want dan kan ik beter kiezen voor een abonnement met een Galaxy S of Desire HD. Met een abonnement komt het totaal 100 euro of iets hoger uit. Want als je toch een bel, sms en data abonnement neemt zeg dat ik daar 15 euro aan kwijt ben (x 24 = 360) + 200 euro voor de Orange SF inclusief verzendkosten = 560. Voordeel is dan snel verdampt. Voor die 100/150 euro meer heb je meer zekerheid in de vorm van garantie en je hebt ook nog eens een veel snellere telefoon.Freekers schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:22:
[...]
Op eBay worden ze ook steeds slimmer, vooral dankzij Modaco waar er pagina's vol met mensen staan die een SF willen kopen voor een 'leuk' bedrag. Er is simpelweg veel vraag en weinig aanbod.
Sowieso, geen enkel persoon die in de UK woont zal een SF op eBay kopen als ze hem in de winkel veel goedkoper kunnen halen, dus het is obvious dat ze een graantje proberen mee te pikken op te populariteit van deze budget android smartphone. Echter, wat ze niet snappen, is dat als ze teveel winst proberen te maken op de SF, dat het dan geen budget android smartphone meer is en het zich dan ook niet meer loont het ding aan te schaffen.
Ik weet vrijwel zeker dat de deal doorgang zal vinden. Worst case scenario is dat de telefoon toch niet wordt bezorgd en dat gambier als nog een refund van Orange krijgt.
Verwijderd
Als zoiets echt een probleem is dan claim ik gewoon garantie. Bij een telefoon van zo'n kaliber laat ik me niet met een kluitje in het riet sturenFreekers schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:22:
Wat mij vooral verontrust aan de Z zijn de scharnieren. Ik heb een filmpje gezien op youtube van een gast die de telefoon 2 weken had en zei dat de scharnieren steeds losser zijn gaan zitten en hij nu ook last had van het 'loose hinge syndrom'.. Als dat al na 2 weken is, wat moet het dan zijn na een half jaar ? Natuurlijk kan het zo zijn dat die scharnieren zich in het begin nog even zetten, maar wanneer is de grens bereikt ? Ik zelf heb een N97 Mini die van hetzelfde scharnier principe gebruik maakt, maar die hebben zich voor geen mm gezet... nog steeds even solide en snappy als in het begin.
Dus geen problemen met registeren of gegevens laten zien? Die gozer komt (kwam?) regelmatig in Engeland, dus ik kan 'm gewoon geld geven of over maken en dan komt het waarschijnlijk wel goed. Desnoods gaat het contant.gambieter schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:29:
Verder geen enkel probleem dus, alhoewel ik niet weet of ze moeilijk doen als je met een buitenlandse kaart probeert te betalen in de shop.
Bij mij is het verschil t.o.v. een Desire-Z met abonnement en een SF met sim-only + data ~350 euro! Dat is niet niets!Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:33:
Nee, inderdaad want dan kan ik beter kiezen voor een abonnement met een Galaxy S of Desire HD. Met een abonnement komt het totaal 100 euro of iets meer hoger uit. Want als je toch een bel, sms en data abonnement neemt zeg dat ik daar 15 euro aan kwijt ben (x 24 = 360) + 200 euro voor de Orange SF inclusief verzendkosten = 560. Voordeel is dan snel verdampt. Voor die 100/150 euro meer heb je meer zekerheid in de vorm van garantie en je hebt ook nog eens een veel snellere telefoon.
Edit: wacht, als je 200 rekent voor de SF klopt het wel inderdaad, dan blijft er 150 euro over
Maarja, die camera hè... Dat is het enige dat me echt dwars zit. Het toestenbord is erg jammer, maar waarschijnlijk niet onoverkomelijk (zeker met swype).
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2010 22:44 ]
Ik heb me niet gelegitimeerd of zo, en was de eerste keer dat ik in de Orange shop kwam. En als ze naar een postcode vragen, gewoon zeggen even een adres zoeken en de postcode/adres onthoudenVerwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:34:
Dus geen problemen met registeren of gegevens laten zien? Die gozer komt (kwam?) regelmatig in Engeland, dus ik kan 'm gewoon geld geven of over maken en dan komt het waarschijnlijk wel goed. Desnoods gaat het contant.
Ik zou wel contant doen, geeft minder vragen
Tja, het is maar wat je belangrijk vind. De camera is minder maar voor 300 euro heb je een mooie camera.Maarja, die camera hè... Dat is het enige dat me echt dwars zit. Het toestenbord is erg jammer, maar waarschijnlijk niet onoverkomelijk (zeker met swype).
Verwijderd
Ja, dat realiseer ik me, maar het punt is nu juist dat als ik een losse camera koop het ding waarschijnlijk alleen maar in een la ligt, omdat er ook nog een DLSR moet komen voor portfoliowerk die mee gaat als er echt wat te fotograferen valt. Je meer hebt aan iets minder kwalitatieve foto's die je wel maakt, dan hele mooie foto's die je niet maakt omdat je camera ergens thuis ligt.gambieter schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:59:
Tja, het is maar wat je belangrijk vind. De camera is minder maar voor 300 euro heb je een mooie camera.
Dat was voor mij ook de reden (één van de redenen) naar een degelijke smartphone te gaan zoeken, maarja, 250 euro hè, dat wringt wel. Daar kan je een hoop leuke dingen van kopen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2010 23:03 ]
Bij mij is geld niet het issue, en wilde ik een leuke telefoon hebben om mee te klooien; ik ga mijn Desire voorlopig niet riskeren voor custom ROMs. De SF is perfect voor spelen.Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:03:
Dat was voor mij ook de reden (één van de redenen) naar een degelijke smartphone te gaan zoeken, maarja, 250 euro hè, dat wringt wel. Daar kan je een hoop leuke dingen van kopen.
Ik moet trouwens wel zeggen dat het WiFi issue een beetje speelt, ik krijg soms reconnects. Ik heb al Wifi Keep Alive en WiFi fixer in gebruik. De mobile data heeft er geen last van.
Ik gebruik vrijwel nooit WiFi, altijd m'n onbeperkt mobiel internet abbo. Hoe is het bereik van de SF ? Die van de N97 Mini is namelijk bagger. Vrijwel nooit 3G laat staan 3,5G/HDSPA. Thuis heb ik sowieso niet eens bereik of het Duitse netwerk (jeuj buiten de bundel).. Toen ik nog KPN had had ik daar niet zo heel veel last van, maar nu met Vodafone wel.. Echter de N97 Mini heeft gewoon slecht bereik, da's algemeen bekend..gambieter schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:09:
[...]
Ik moet trouwens wel zeggen dat het WiFi issue een beetje speelt, ik krijg soms reconnects. Ik heb al Wifi Keep Alive en WiFi fixer in gebruik. De mobile data heeft er geen last van.
Een nadeeltje heb ik ondertussen aan de telefoon gevonden, de batterij is niet al te sterk. Wat zijn jouw ervaringen hiermee Gambieter? Met wat Wifi, GPS en 3g gaat ie wel snel naar beneden. Nu heb ik ergens gelezen dat de eerste dagen de timer niet helemaal klopt, maar ik schrok wel bij de 10% melding. Daarna deed ie het trouwens nog een hele tijd. Ik heb het echter nog niet echt nauwkeurig opgemeten.
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Ik zal morgen mijn T-mobile kaartje in de SF doen op het werk. Daar heb ik 3G+ (H op de Desire?) in mijn kantoor, maar alleen GPRS in de kantine (G op de Desire). Hoe kan ik het bereik bepalen?Freekers schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:16:
Ik gebruik vrijwel nooit WiFi, altijd m'n onbeperkt mobiel internet abbo. Hoe is het bereik van de SF ? Die van de N97 Mini is namelijk bagger. Vrijwel nooit 3G laat staan 3,5G/HDSPA. Thuis heb ik sowieso niet eens bereik of het Duitse netwerk (jeuj buiten de bundel).. Toen ik nog KPN had had ik daar niet zo heel veel last van, maar nu met Vodafone wel.. Echter de N97 Mini heeft gewoon slecht bereik, da's algemeen bekend..
Ik heb de mobiele data uit staan in de UK, en alleen thuis de WiFi, en dan haal ik 2 dagen ('s nachts opladen). Maar mijn Desire is vergelijkbaar qua batterijleven, het is gewoon een probleem van de huidige generatie smartphones.birdibird schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:29:
Een nadeeltje heb ik ondertussen aan de telefoon gevonden, de batterij is niet al te sterk. Wat zijn jouw ervaringen hiermee Gambieter? Met wat Wifi, GPS en 3g gaat ie wel snel naar beneden. Nu heb ik ergens gelezen dat de eerste dagen de timer niet helemaal klopt, maar ik schrok wel bij de 10% melding. Daarna deed ie het trouwens nog een hele tijd. Ik heb het echter nog niet echt nauwkeurig opgemeten.
[ Voor 33% gewijzigd door gambieter op 27-10-2010 23:34 ]
Verwijderd
Daar heb je zeker een punt. Als je een nieuwe Desire Z bricked (of is het brickt?) dan zou je toch bijna op de spoorbaan gaan liggen.gambieter schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:09:
Bij mij is geld niet het issue, en wilde ik een leuke telefoon hebben om mee te klooien; ik ga mijn Desire voorlopig niet riskeren voor custom ROMs. De SF is perfect voor spelen.
Bij veel GSMs moet de batterijmeter zich nog eerst nog kalibreren, dus de grenzen opzoeken van de batterij. Op Modaco wordt uitgelegd hoe dat precies in z'n werk gaat.birdibird schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:29:
Nu slurpt GPS natuurlijk ook batterij... da's bij elke GSM zo.
Klopt. Tijdje terug een artikel gelezen over het feit dat mobieltjes weliswaar steeds slimmer worden, maar de techniek van de batterijen niet, waardoor de technologische vooruitgang weer beperkt wordt, want niemand wilt een mobieltje dat maar 3 uur meegaat als je alle features optimaal benut.gambieter schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:32:
het is gewoon een probleem van de huidige generatie smartphones.
Als je dat zou willen doen, zou tof zijn !gambieter schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:32:
Ik zal morgen mijn T-mobile kaartje in de SF doen op het werk. Daar heb ik 3G+ (H op de Desire?) in mijn kantoor, maar alleen GPRS in de kantine (G op de Desire). Hoe kan ik het bereik bepalen?
Is er geen app in de Market die de signaalsterkte aangeeft in dBm ? (heb m'n tablet niet bij de hand, ligt thuis, dus geen toegang tot de market).
Exactly. En een telefoon is er om gebruikt te worden en als je dan zoeits hebt van 'oh nee dadelijk gaat hij kapot, laat maar' dan is de fun er ook snel vanaf...Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:33:
Daar heb je zeker een punt. Als je een nieuwe Desire Z bricked (of is het brickt?) dan zou je toch bijna op de spoorbaan gaan liggen.
Dat staat in de status van de standaard settings. Overzichtje van binnenshuis:Freekers schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:46:
Als je dat zou willen doen, zou tof zijn !
Is er geen app in de Market die de signaalsterkte aangeeft in dBm ? (heb m'n tablet niet bij de hand, ligt thuis, dus geen toegang tot de market).
- nieuwe SF met oude O2 SIM: varieert van -103 dBm, 5 asu tot -79 dBm, 15 asu
- eerdere SF met Hi SIM op O2: -97 dBm, 8 asu
- Desire op T-mobile (met Orange roaming toegestaan): -103 dBm, 5 asu tot 99 dBm, 7 asu
Ok, thanks !gambieter schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:58:
[...]
- Desire op T-mobile (met Orange roaming toegestaan): -103 dBm, 5 asu tot 99 dBm, 7 asu
-99 dBm neem ik aan ?
Yep, tikfoutje
Zondag ben ik terug, maandag kan ik het posten en als meezit heb je het dinsdag.
ps. Mocht het uitverkocht zijn krijg je uiteraard je geld terug
[ Voor 10% gewijzigd door B0MBACI op 28-10-2010 01:13 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Maar nu ga ik helemaal aan mijzelf twijfelen, morgen nog maar eens met frisse moed alles doorrekenen.
Nope gewoon geboekt voor 2 personenCLB schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 01:21:
Cruise gewonnen bij de BankGiroLoterij?
Verwijderd
De extra kosten zijn voor de reis?B0MBACI schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 01:29:
Nope gewoon geboekt voor 2 personenDe loterij versie is volgens mij voor 1 persoon en je slaapt bij wild vreemden niks voormij
Yeps, mijn "winst" is 25 euro, lijkt me best wel een fair deal
Verwijderd
Ja, gezien de prijzen op Ebay kan ik me het ook voorstellen hoorB0MBACI schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 01:34:
Yeps, mijn "winst" is 25 euro, lijkt me best wel een fair deal
Verwijderd
Als je die van Hi bedoelt zou ik voor 3,75 gaan dat is ongeveer 1,25GB fair use policy (bron topic hier op GoT) tov 400mb fair use policy bij de 2,50 variant. Die actie van gereduceerde prijs voor internet werkt overigens niet voor Hi simonly.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 01:26:
Ik heb scheef zitten rekenen geloof ik, met internet 2,50 over de hele periode in plaats van maar 6 van de 24 maanden. Ik kom nu daardoor op een verschil dat dichter tegen de 200 euro aan ligt, er vanuit gaande daat je een SF kan scoren voor iets meer dan 100 euro.
Maar nu ga ik helemaal aan mijzelf twijfelen, morgen nog maar eens met frisse moed alles doorrekenen.
Je kon gewoon een 2e persoon bijboeken hoor voor 7 tientjes ofzo.. Maar ik stop: offtopic =) Veel plezier!B0MBACI schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 01:29:
Nope gewoon geboekt voor 2 personen![]()
De loterij versie is volgens mij voor 1 persoon en je slaapt bij wild vreemden niks voormij
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Ik heb nu vooral naar Telfort gekeken, omdat ik daar al bij zit. Met sim-only bij Hi kom ik aanzienlijk duurder uit. Dan heb je wel 768 kbps in plaats van 1024, maar ik weet niet of dat nou zo'n enorm verschil maakt.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 01:37:
Als je die van Hi bedoelt zou ik voor 3,75 gaan dat is ongeveer 1,25GB fair use policy (bron topic hier op GoT) tov 400mb fair use policy bij de 2,50 variant. Die actie van gereduceerde prijs voor internet werkt overigens niet voor Hi simonly.
Scheelt iets meer dan 100 euro over twee jaar, zoals ik het nu even snel uitreken. Abonnement met telefoon is niet slecht qua kosten, maar je kan bijvoorbeeld geen minuten meenemen. Dat betekent dat ik een paar keer heel veel extra ga betalen en daar zit ik niet op te wachten.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 01:59 ]
Verwijderd
Je moet goed, heel goed, kijken naar de voorwaarden. Een jongen bij Hi vertelde mij dat de voorwaarden voor verkoop in de winkel verschillen van de voorwaarden online.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 01:53:
[...]
Ik heb nu vooral naar Telfort gekeken, omdat ik daar al bij zit. Met sim-only bij Hi kom ik aanzienlijk duurder uit. Dan heb je wel 768 kbps in plaats van 1024, maar ik weet niet of dat nou zo'n enorm verschil maakt.
Scheelt iets meer dan 100 euro over twee jaar, zoals ik het nu even snel uitreken. Abonnement met telefoon is niet slecht qua kosten, maar je kan bijvoorbeeld geen minuten meenemen. Dat betekent dat ik een paar keer heel veel extra ga betalen en daar zit ik niet op te wachten.
Verwijderd
Ja, dat had ik ook begrepen inderdaad. Alsof het hele telecomwoud nog niet onderdoorzichtig genoeg wasVerwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 02:15:
Je moet goed, heel goed, kijken naar de voorwaarden. Een jongen bij Hi vertelde mij dat de voorwaarden voor verkoop in de winkel verschillen van de voorwaarden online.
Ik ben best handig met dit soort dingen, maar ik kan echt door de bomen het bos niet meer zien. Bundel dit, bundel dat, één jaar, twee jaar, los toestel met sim-only, toestel met abonnement en dan heb je nog maar één provider, die in de winkel wéér andere prijzen en voorwaarden heeft

Verwijderd
Let ook goed op dat Vodafone per minuut afrekent. Telfort misschien ook wel en KPN en Hi sowieso voor nieuwe klanten voor zover ik begrepen heb. Wel meen ik me te herinneren dat ze ook weer pakketten gaan maken waar je op de seconden wordt afgerekend. Maar goed ik snap het niet zo goed meer allemaal.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 02:24:
[...]
Ja, dat had ik ook begrepen inderdaad. Alsof het hele telecomwoud nog niet onderdoorzichtig genoeg was![]()
Ik ben best slim met dit soort dingen, maar ik kan echt door de bomen het bos niet meer zien. Bundel dit, bundel dat, één jaar, twee jaar, los toestel met sim-only, toestel met abonnement en dan heb je nog maar één provider, die in de winkel wéér andere prijzen en voorwaarden heeft
Naar hoeveel minuten kijk je met wat voor een maandbedrag?
Verwijderd
Ik ben nu een beetje de facturen in aan het duiken om eens te kijken hoeveel ik nou in de praktijk verbel, maar ik ga voorlopig uit van 300 minuten en 100 sms. Ik had nu 200 minuten en ik ben er één keer overheen gegaan, waardoor ik die ene maand meer betaalde dan voor de een hele lange periode normaal, daarom wil ik ruim in mijn minuten zitten.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 02:27:
Let ook goed op dat Vodafone per minuut afrekent. Telfort misschien ook wel en KPN en Hi sowieso voor nieuwe klanten voor zover ik begrepen heb. Wel meen ik me te herinneren dat ze ook weer pakketten gaan maken waar je op de seconden wordt afgerekend. Maar goed ik snap het niet zo goed meer allemaal.
Naar hoeveel minuten kijk je met wat voor een maandbedrag?
Vervelende is inderdaad dat Telfort nu ook gaat afronden, waardoor 300 eigenlijk nauwelijks meer is dan 200. Ik zie op mijn facturen dat ze tot nu toe netjes per seconde afrekenden
Maargoed, ik moet er een keertje een middag voor gaan zitten. Gewoon 12/24 maanden doorspitten en kijken naar de gemiddelde beltijd, smsjes en beltijd gerekend nieuwe stijl. Dat maakt zoeken denk ik een stuk makkelijker.
Verwijderd
Verwijderd
Dat is inderdaad een goede vraag. Ik vind persoonlijk 150 euro al wel een beetje veel, dan gooi ik er liever nog iets meer dan 100 op om een high-end toestel te nemen. Qua garantie zou het wel een hoop schelen inderdaad.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 02:45:
Wat ik me afvraag gaat deze telefoon ook niet gewoon in Nederland op de markt komen? Als de telefoon voor zeg 125/150 euro op de Nederlandse markt koop dan koop ik hem natuurlijk liever hier. Ik zie namelijk dat het Europese hoofdkantoor van ZTE (maker van de Orange SF) in Den Haag gevestigd is.
Ding is wel dat Orange het ding als enige voert en blijkbaar zelf naar Europa heeft gehaald. Aangezien Orange niet echt meer in Nederland zit heb ik er wel een beetje een hard hoofd in.
Verwijderd
Het model is gebaseerd op de ZTE Blade volgens 'the internets'Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 02:48:
[...]
Dat is inderdaad een goede vraag. Ik vind persoonlijk 150 euro al wel een beetje veel, dan gooi ik er liever nog iets meer dan 100 op om een high-end toestel te nemen. Qua garantie zou het wel een hoop schelen inderdaad.
Ding is wel dat Orange het ding als enige voert en blijkbaar zelf naar Europa heeft gehaald. Aangezien Orange niet echt meer in Nederland zit heb ik er wel een beetje een hard hoofd in.
Ik zit ook in die twijfel wat betreft garantie. Wat voor mij aan de andere kant ook belangrijk is dat ik liever in 1 keer een grotere uitgave heb dan telkens hogere maandlasten.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 03:03 ]
Verwijderd
Ik heb liever een Orange dan een T-mobileVerwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 03:00:
Het model is gebaseerd op de ZTE Blade volgens 'the internets'. Dus als T-Mobile aan ZTE vraagt kunnen jullie voor ons een lowcost android smartphone maken dan zullen ze dat best kunnen doen. Ze kunnen natuurlijk ook het model los op de markt brengen, maar hun core-business is volgens mij het maken van branded telefoons.
Ik zit ook in die twijfel wat betreft garantie.
Zoals gezegd die vriend van mij maar eens aan zijn mouw trekken. Hij is net van baan verwisseld, maar als hij nog steeds vaker in teh UK komt dan is het natuurlijk wel een optie. Tweede is hoeveel korting Telfort mij wil geven als klant waarbij het nodige is mis gegaan de afgelopen jaren.
Ja, ik gruw ook een beetje van ~30 euro per maand of hoger. Dan hoef je maar een keertje buiten je bundel te zitten en je zit gelijk aan een echt subtantieel bedrag. 30 euro is al best een hoop eigenlijk.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 03:00:
Wat voor mij aan de andere kant ook belangrijk is dat ik liever in 1 keer een grotere uitgave heb dan telkens hogere maandlasten.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 03:05 ]
Het is inderdaad gewoon een rebranded ZTE Blade. Echter, hoogstwaarschijnlijk heeft Orange een exclusiviteitsdeal met ZTE gesloten en zal je hem niet zomaar op de NL markt zien.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 03:00:
Het model is gebaseerd op de ZTE Blade volgens 'the internets'. Dus als T-Mobile aan ZTE vraagt kunnen jullie voor ons een lowcost android smartphone maken dan zullen ze dat best kunnen doen. Ze kunnen natuurlijk ook het model los op de markt brengen, maar hun core-business is volgens mij het maken van branded telefoons.
Ik zit ook in die twijfel wat betreft garantie.
Tja, de vraag is dus gewoon: denk je een 800x480 scherm te krijgen voor die prijs? Zelfs de HTC Wildfire is nog duurder en heeft 240x320.
Verwijderd
Wat zijn die problemen met wifi heb je een linkje?Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 03:04:
[...]
Ik heb liever een Orange dan een T-mobileMaargoed, dat is iets dat meespeelt inderdaad, er schijnen er tussen te zitten die wat problemen hebben met Wi-Fi. Dan zit je hier met je leuke toestel.
Zoals gezegd die vriend van mij maar eens aan zijn mouw trekken. Hij is net van baan verwisseld, maar als hij nog steeds vaker in teh UK komt dan is het natuurlijk wel een optie. Tweede is hoeveel korting Telfort mij wil geven als klant waarbij het nodige is mis gegaan de afgelopen jaren.
Ik zag in een Youtube filmpje dat iemand er wat over zei. Hij zei iets van wifi gaat wel aan in huis etc, maar er wordt niet automatisch geswitcht tussen 3G en wifi, als wifi beschikbaar is. Dat klinkt als een ongemak waar misschien wel een app voor is.
Verwijderd
Nee, ik heb geen linkje. Ik hoor tussen de regels door hier en daar Wi-Fi vallen (ook iemand die terug geweest is met het ding). Of het wat incidenteel spul is of vaker voorkomt kan ik echter niet inschatten.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 03:06:
Wat zijn die problemen met wifi heb je een linkje?
Verwijderd
http://www.davidgilson.co...-francisco-wifi-problems/ Deze schrijver denkt dat het een driver probleem is.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 03:08:
[...]
Nee, ik heb geen linkje. Ik hoor tussen de regels door hier en daar Wi-Fi vallen (ook iemand die terug geweest zijn met het ding). Of het wat incidenteel spul is of vaker voorkomt kan ik echter niet inschatten.
http://android.modaco.com...co-com/318850/wifi-issue/
15 pagina's lang....
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 03:13 ]
Leuk voor naast mn Milestone om te gebruiken als multimedia-device voor films en games.
Of je ziet dat het genoemd wordt in het topic: gambieter in "Orange San Francisco"Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 03:11:
http://www.davidgilson.co...-francisco-wifi-problems/ Deze schrijver denkt dat het een driver probleem is.
http://android.modaco.com...co-com/318850/wifi-issue/
15 pagina's lang....
Verwijderd
Kun je dan niet beter een iPod touch V4 kopenCLB schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 03:14:
Hoppa eentje besteld bij een in Londen wonende vriend.
Leuk voor naast mn Milestone om te gebruiken als multimedia-device voor films en games.
Ja, kwam via Google weer terecht in deze thread en zag hetgambieter schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 03:17:
[...]
Of je ziet dat het genoemd wordt in het topic: gambieter in "Orange San Francisco". Ik zie inderdaad disconnects en reconnects, maar dat is niet iets storends.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 03:23 ]
Duurder, lelijker, wordt sneller lelijk en je kan er niet mee bellen =)Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 03:17:
Kun je dan niet beter een iPod touch V4 kopen?
Verwijderd
Je kunt via Skype bellen en je kunt Facetime bellenCLB schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 03:22:
[...]
Duurder, lelijker, wordt sneller lelijk en je kan er niet mee bellen =)
Alleen om nou een iPod touch te moeten kopen omdat de wifi op je toestel niet goed werkt gaat ook wel weer erg ver. Ik ga er even over slapen
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 03:31 ]
Zonder Wifi fixer/Wifi keep alive vond ik het wel storend, maar zeker met de laatste, instellingen op Wifi always on, en alle 4 de workarounds geselecteerd, gaat het behoorlijk goed. Verder een Wifi on/off widget geinstalleerd en dan is het goed te doen.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 03:17:
Ja, kwam via Google weer terecht in deze thread en zag het![]()
. Hoeveel van de disconnects krijg je eigenlijk dan? Zoveel dat je er gek van wordt en het toestel weg wilt gooien? Edit: Oeps ik moet denk ik echt naar bed want lees niet echt goed meer
.
Het schijnt niet voor te komen in de Froyo build, maar zolang die alpha is blijf ik er even weg
Tevens valt er weinig te customizen op de iPod, is een 2e telefoontje altijd handig,
is Android gewoon tof (iOS komt wel weer bij m'n witte iPhone) en is die sneller te verkopen mocht ik 't niks vinden.
[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 28-10-2010 03:33 ]
Verwijderd

Grom, die Telfort website heeft wéér eens kuren. Altijd wat daar.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 03:33 ]
Verwijderd
Thnx dit is informatie die goed helpt bij het maken van een keuze.gambieter schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 03:28:
[...]
Zonder Wifi fixer/Wifi keep alive vond ik het wel storend, maar zeker met de laatste, instellingen op Wifi always on, en alle 4 de workarounds geselecteerd, gaat het behoorlijk goed. Verder een Wifi on/off widget geinstalleerd en dan is het goed te doen.
Het schijnt niet voor te komen in de Froyo build, maar zolang die alpha is blijf ik er even weg.
Je hoeft toch nog niet direct een nieuw abonnement te nemen. Ik zou dat in elk geval niet doen. Gewoon telefoon bestellen, wat mee spelen en testen en eerst eens gebruiken met m'n huidige sim. Als het me allemaal bevalt neem ik wel een sim met data abonnement erbij.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 03:32:
Mijn ding is ook een beetje dat als ik voor de SF ga en ik vind het toch te traag, dan zit ik er een jaar (nou ja, 9 maanden met Telforts policy) aan vast voor ik een andere uit kan zoeken zonder dat het me veel geld kost
Grom, die Telfort website heeft wéér eens kuren. Altijd wat daar.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 03:35 ]
Weet je: je zeurtVerwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 03:32:
Mijn ding is ook een beetje dat als ik voor de SF ga en ik vind het toch te traag, dan zit ik er een jaar (nou ja, 9 maanden met Telforts policy) aan vast voor ik een andere uit kan zoeken zonder dat het me veel geld kost
Het is maar een telefoon
Verwijderd
Ik heb niet veel geld uit te geven aan dit soort dingen, dus beter doe ik wat ik doe ook goedgambieter schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 03:34:
Weet je: je zeurt. Dan moet je 9 maanden met een wat trage telefoon werken. Hij doet gewoon wat je verwacht, dan maar iets geduld?
Het is maar een telefoon
Daar heb je dan weer gelijk in. Mocht het niets zijn kan ik het ding in Nederland altijd voor een soortgelijke prijs weer kwijt, tenzij iemand 'm voor weinig geld gaat voeren.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 03:33:
Je hoeft toch nog niet direct een nieuw abonnement te nemen. Ik zou dat in elk geval niet doen. Gewoon telefoon bestellen, wat mee spelen en testen en eerst eens gebruiken met m'n huidige sim. Als het me allemaal bevalt neem ik wel een sim met data abonnement erbij.
Inderdaad. Ik heb gewoon een prepay SIM voor de bezoekjes NL met 20 Mb internet voor €1 per dag of €10 per maand. Is toch ook zat voor het testen?Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 03:33:
Je hoeft toch nog niet direct een nieuw abonnement te nemen. Ik zou dat in elk geval niet doen. Gewoon telefoon bestellen, wat mee spelen en testen en eerst eens gebruiken met m'n huidige sim. Als het me allemaal bevalt neem ik wel een sim met data abonnement erbij.
Verwijderd
Heb je dat soort sims ook in het VK? Zodat iemand die een toestel voor jou bestelt gelijk kan kijken of alles werkt? Ik ben nu dus het aanbod van B0MBACI aan het overwegen maar wil niet uiteindelijk zitten met een toestel dat defecten heeft.gambieter schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 03:38:
[...]
Inderdaad. Ik heb gewoon een prepay SIM voor de bezoekjes NL met 20 Mb internet voor €1 per dag of €10 per maand. Is toch ook zat voor het testen?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 03:43 ]
Verwijderd
Ben niet zo op de hoogte van dat soort dingengambieter schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 03:38:
Inderdaad. Ik heb gewoon een prepay SIM voor de bezoekjes NL met 20 Mb internet voor €1 per dag of €10 per maand. Is toch ook zat voor het testen?
Dit topic is gesloten.
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels
..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.