Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
zijn er inmiddels skins voor IE9 zodat je de fatsoenlijkere layout van IE8 erin kan krijgen?
dat minimalistische is echt super irrtant, en al helemaal die back/forward knoppen, gruwelijk lelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 17:54

Ids

Terw_Dan schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:10:

IE9 doet er zeker iets anders mee dan Windows zelf. Als ik ClearType aanzet kan ik m'n systeem gewoon niet gebruiken, omdat alles zo ontzettend blurry wordt. Ik had gehoopt dat IE9 mijn ClearType settings zou overnemen (als in, gewoon niets doen met fonts, maar gewoon normaal weergeven), maar dat werkt helaas niet.
Ik heb IE9 er ondertussen eens opgezet en ik baal verschrikkelijk van dat ClearType (heb het in het OS dan ook standaard uit staan). Maar het lijkt erop dat ClearType niet uit te zetten is in IE9, na wat googlen zijn er legio lui die ervan balen en een fix heb ik nog niet gevonden.

Nu is het voor mij persoonlijk niet zo'n ramp als FF user, maar ook mijn vriendin die standaard IE gebruikt vindt het niks. Als er geen fix voor komt ga ik weer terug naar IE8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Adresbalk en tabs op een lijn is niet zo'n slecht idee, maar het was wel handig geweest als dat alleen zo was als het venster breed genoeg is en er niet teveel tabs zijn. Lege titelbalk snap ik ook niet... Hij lijkt wel een stuk sneller dan IE8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:51
Als ik het installeer op de laptop van mijn moeder via automatische updates en daarna opstart, na herstart computer, dan krijg ik steeds de melding dat het moet worden afgesloten. Heb alles al geprobeerd, maar het opent geen enkele website. Iemand misschien een oplossing? :)

Helemaal niemand? ;(

[ Voor 4% gewijzigd door desalniettemin op 12-06-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:26
Ik heb een probleem met IE9, ik heb gisteren een verse install gedaan op mijn nieuwe PC met windows 7 erop. Toen ik wat drivers moest hebben heb ik die gedownload via IE8 werkte allemaal prima. Toen W7 klaar was met alle updates incl IE9 PC opnieuw opgestart. Toen ik op internet wou was hij heel traag. T.net laad hij meteen (startpagina) en google ook snel. Maar als ik dan bij voorbeeld naar nu.nl of hotmail of welke andere site dan ook ga. Of het GoT forum is alles super traag en soms laad hij gewoon niks.

Toen heb ik IE9 verwijderd maar bleef het probleem het zelfde, heb al wat zitten googlen (op laptop) en kon daarop niks vinden. Iemand een idee, anders probeer ik W7 opnieuw te installeren.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hmm, ik zit nu met een ronduit vervelend probleem. Ik gebruik IE9 met veel plezier en het is voor mij op dit moment gewoon de prettigste browser om mee te werken.

Maar ik gebruik tevens de Skydrive van m'n Windows Live account. Ik heb vanochtend wat scans van documenten gemaakt en aangezien alles bij elkaar een redelijk groot bestand is heb ik het maar in m'n Skydrive gezet om op een andere PC te openen. Maar nu wil IE9 het bestand niet downloaden van Skydrive :P.

Ik kan klikken op het bestand wat ik wil, er komt gewoon niets. Open ik Firefox en klik ik op het bestand dan krijg ik direct een download voorgeschoteld.Toch wel redelijk slecht dat een van hun eigen sites dus niet lekker werkt met de eigen browser :). Add-ons en security rules lijken niet het probleem te zijn na wat testen, dus nu nog maar eens proberen als ik alle cache gegevens en dergelijke weg smijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaNium
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 13:27

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

ik heb (ook) een raar probleem met IE9.

Als ik vanuit een site doorgelinkt word naar een andere site, dan blijft het nieuwe tab leeg..
Ik heb IE9 al verwijderd, en opnieuw geinstalleerd, maar zonder resultaat :X

edit:

ik heb ook tijdelijke internet bestanden verwijderd en via internet opties alles hersteld, helaas zonder resultaat

[ Voor 24% gewijzigd door DaaNium op 10-08-2011 16:57 ]

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:15

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Internet opties -> geavanceerd-> opnieuw instellen -> kruisje aanvinken.

Probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaNium

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

Splinter Cell schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:56:
Internet opties -> geavanceerd-> opnieuw instellen -> kruisje aanvinken.

Probeer dat eens.
Oja, dat had ik ook geprobeerd, evenals alle tijdelijke internet bestanden, cookies enz verwijderen.
Zonder resultaat helaas.

• DaaNium

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

ik heb 'm vanmorgen met MBAM en MS Security Essentials laten scannen, maar hebben beide niets gevonden.
ik ga nu eens proberen om Google Chroom of Firefox te installeren, en kijken wat daar gebeurd :)

Ik heb met Google Chroom geen last van dit probleem, iemand nog tips?

[ Voor 17% gewijzigd door DaaNium op 11-08-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 21:24
:/ Ik had zowel firefox (6) als IE 9 op mijn laptop staan, maar sinds het moment dat ik FF had geinstaleerd doet IE raar.
Een aantal symptomen zijn:

Dropbox functioneert slecht, het geeft een melding over veilige content en, ook al accepteer ik onveilige content, IE laat dropbox niet zien ( mijn desktop met IE9 laat alles wel zien, ook zonder de melding)

Failblog.org wordt verkeert gerenderd
Facebook doet het niet (gebruik ik niet als FB maar voor bepaalde games, niet farmvile)
enz.

Firefox heeft pas een crash gehad en heb ik verwijderd.
Maar hoe kan ik de "fouten" in IE fixen? kan ik IE met een bepaald programma herstellen (zonder mijn favorieten te verliezen :c )?

MVG
Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 20:21
F.West98 schreef op maandag 20 september 2010 @ 21:05:
Ik word gek in IE9! iedere keer is er tekst half, of helemaal niet!
Heb ff een screenshot:
[afbeelding]
Als ik dan op de tekst (die er niet is) klik is de tekst er weer, als ik scroll zodat het uit beeld is en weer terug is het weer weg. Hoe dit op te lossen?
Dit probleem heb ik ook met IE9.
Alleen heb ik als ik het weg scroll en terug scroll dat juist de tekst terug komt :)

Het is niet op elke site zo dat er tekst mist op een site.
Ik heb dit bij diverse andere mensen getest met IE9 en die hebben exact hetzelfde, met meerdere sites.
Dit is zeer irritant en daardoor gebruik ik nu FF die dat probleem niet heeft.

Open bijv. maar eens http://store.steampowered.com/forums/ dan zie je dat er in IE9 tekst mist en via bijv. FF niet.
Is hier al meer bekend over?

[ Voor 21% gewijzigd door knorde op 01-11-2011 18:42 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Zit nu toch wel redelijk met m'n handen in het haar. Ik heb IE9 nodig om een website die ik maak te testen, aangezien een aantal onderdelen niet werken in IE9 en wel in IE7/8/FF/Chrome/Opera/etc.

Maar ja, how the hell krijg ik nu IE9 geïnstalleerd? Ik heb hetzelfde probleem als bovenstaande poster, na de installatie krijg ik steeds de melding: installatie mislukt, probeer opnieuw.

Specs:
Windows 7 professional 64-bit NL op een Core 2 Duo E4500 met 4GB.

Wat heb ik gedaan:
- Alle updates zijn geïnstalleerd
- Ook geen verborgen updates gevonden
- Alle non-MS processen staan uit
- Geen programma's actief in de achtergrond, geen virusscanner of wat dan ook

Wat heb ik nog meer geprobeerd:
- Andere taal installeren (zelfde probleem)
- RC of beta proberen te vinden (niet gevonden).

Nu ben ik een beetje door m'n opties heen. Er zijn nog wat onpraktische opties zoals een image downloaden van Windows7 met IE9, maar dan moet ik steeds switchen. Alles formatteren en opnieuw beginnen, maar met mijn 50+ programma's geïnstalleerd en getweakt ben ik hier minstens 2 dagen mee zoet.

Heeft iemand dit probleem ook gehad en opgelost gekregen? Wat kan ik nog proberen?

[ Voor 3% gewijzigd door TerraGuy op 06-11-2011 22:40 ]

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:40
Hm installer runnen als admin misschien? (grote gok van mij)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

Ik neem aan dat ik admin ben, aangezien ik gewoon mag installeren. Alleen als hij klaar is zegt hij dat de installatie niet gelukt is, voor meer hulp verwijst hij me naar deze pagina. Daar heb ik dus ook alles al van gevolgd, maar helaas.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...of je draait een VM met Windows 7 (trial voor 90 dagen) en zet daar IE9 op? Sowieso niet onverstandig als je je dev-bak niet om zeep wil helpen.

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 06-11-2011 22:41 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

Hmmz, kan ik een VM draaien op een C2D E4500? Deze ondersteunt geen virtualisatie. Of verwar ik nu termen met elkaar?

Edit: hoe bedoel je, m'n dev-bak om zeep helpen? Als er iets mis gaat tijdens de installatie? Als hij installeert, maakt hij eerst een herstelpunt aan volgens de installer, dus als het goed is kan ik nog terug. :)

[ Voor 50% gewijzigd door TerraGuy op 06-11-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je haalt inderdaad dingen door elkaar. Desktop virtualisatieprodukten als Virtualbox of VMware Player of Workstation hebben voor wat jij ermee wil doen geen hardware VT nodig.

Kijk, het is heel simpel: een upgrade naar IE9 betekent dat je niet meer op IE8 kunt testen.
als je dat wel wil kunnen is een VM een serieus te overwegen optie.

[ Voor 36% gewijzigd door alt-92 op 06-11-2011 22:52 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

Testen in IE8 zou inderdaad wel lastiger worden, al heb ik nog een netbookje met XP met IE8. Maar een VM werkt dan handiger inderdaad. Thanks voor de tip! Ben Win7 nu aan het installeren in de VM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat Chrome Experiments meestal niet werken in IE9 is bekend en wellicht onvermijdelijk. Nu heeft Google Solve for X geïntroduceerd, een discussieforum voor radicale technologie-ideeën, enigszins vergelijkbaar met de al lang bestaande TED-conferentie.

TED kan worden bekeken in IE9; Solve for X geeft echter een vrijwel blanke pagina. Firefox, Safari en, uiteraard, Chrome, geven de site perfect weer. Het lijkt er op dat Google afscheid aan het nemen is van IE9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Even een vraagje over IE9. Ik heb als startpagina nu about:Tabs, zodat ik de 8 meest bezochte websites krijg, maar die indeling wil nog weleens verschuiven (aangezien ik veel zoek en pagina's tijdelijk veel bezoek).
Is er een mogelijkheid om een vaste "Tabs-pagina" te maken? Die dus niet elke dag een andere indeling heeft??
Nu kan ik wel een fake pagina aanmaken en intern via de hosts file door laten sturen naar een html documentje ergens op mijn pc, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling... (meer ook om bij andere mensen zo'n soort Tabs-pagina vast in te stellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:40
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 08:52:
Dat Chrome Experiments meestal niet werken in IE9 is bekend en wellicht onvermijdelijk. Nu heeft Google Solve for X geïntroduceerd, een discussieforum voor radicale technologie-ideeën, enigszins vergelijkbaar met de al lang bestaande TED-conferentie.

TED kan worden bekeken in IE9; Solve for X geeft echter een vrijwel blanke pagina. Firefox, Safari en, uiteraard, Chrome, geven de site perfect weer. Het lijkt er op dat Google afscheid aan het nemen is van IE9.
Het lijkt er meer op dat iemand gewoon ff een foutje heeft gemaakt. het werk nu namelijk gewoon.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
Bartjezz schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:01:
Even een vraagje over IE9. Ik heb als startpagina nu about:Tabs, zodat ik de 8 meest bezochte websites krijg, maar die indeling wil nog weleens verschuiven (aangezien ik veel zoek en pagina's tijdelijk veel bezoek).
Is er een mogelijkheid om een vaste "Tabs-pagina" te maken? Die dus niet elke dag een andere indeling heeft??
Nu kan ik wel een fake pagina aanmaken en intern via de hosts file door laten sturen naar een html documentje ergens op mijn pc, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling... (meer ook om bij andere mensen zo'n soort Tabs-pagina vast in te stellen)
Zelf op mijn 'oude' mobiele telefoon is het mogelijk om met Opera Mini de tabbladen naar eigen inzicht in te delen met m'n eigen websites. Blijkbaar moeten ze bij MS het wiel nog zelf uitvinden. Net zoals het niet mogelijk is om zelf te bepalen waar de Startpagina- en Favorietenbutton geplaatst worden. Die heeft MS maar naar eigen inzicht nu aan de rechterkant geplaatst. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:15

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Begin IE9 steeds meer te haten incombinatie met Flash. Wat een trage boel. Vooral in YouTube merk je dit. Wat een verschil met Chrome of Firefox. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
Regelmatig heb ik problemen dat het beeld bevriest en het beruchte blauwe scherm krijg. Sinds vandaag krijg ik zo nu en dan de menubalk dubbel op mijn scherm. Iets onder mijn standaard menubalk. Ik heb eergisteren wel mijn videokaartdrivers vernieuwd. Zou het komen doordat IE9 ook gebruikt maakt van de rekenkracht van de gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die ik ken heeft een vervelend probleem.
als ze een bestand in internet explorer wil downloaden dan vraagt die opslaan of openen:
die gele balk onderin.

of je nu openen klikt of opslaan, hij gaat wel downloaden (percentage balk en tijd resterend) maar op het eind zegt die: " kan niet downloaden of opslaan"

weet iemand wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:48:
Iemand die ik ken heeft een vervelend probleem.
als ze een bestand in internet explorer wil downloaden dan vraagt die opslaan of openen:
die gele balk onderin.

of je nu openen klikt of opslaan, hij gaat wel downloaden (percentage balk en tijd resterend) maar op het eind zegt die: " kan niet downloaden of opslaan"

weet iemand wat dit is?
Is dit bij alle andere bestanden of sites ook zo? Is er wel genoeg ruimte op de schijf?
Als admin ingelogd?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in chrome kunnen alle bestanden, ook dezelfde wel worden gedownload.
ruimte is er voldoende op de schijf.

(helaas is voor een website internet explorer nodig anders was de oplossing makkelijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:20
Dit topic gaat sluiten, er is een nieuw IE9 topic : IE9 DISCUSSION BOARD Daar valt trouwens ook wat te winnen dus ik zou er zeker even gaan kijken. :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.