• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Help!!!! schreef op donderdag 23 september 2010 @ 19:06:
[...]

10 is niet meer in beta hoor. Misschien moet je m ff updaten.... ?
Ik blijf de melding krijgen:
This version of Flash Player is not designed for Internet Explorer 9 Beta. Download a preview of Flash Player that includes optimized support for Internet Explorer 9 Beta from Adobe Labs.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-08 17:46

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:04:
Weet iemand of IE9 nu de standaard worden; dat mensen verplicht moeten upgraden naar IE9 als ze 6, 7 of 8 gebruiken? Want dat zou wel ideaal zijn.
Ze kunnen het natuurlijk niemand verplichten, hè. :/ Als je niet wilt upgraden, dan hoeft dat niet. Sowieso zullen XP-gebruikers buiten de boot vallen: IE9 is alleen voor Windows Vista en 7.

Als de browser eenmaal door het bèta- en RC-proces heengerold is en stable verklaard, zal Microsoft de browser wel via Windows Update gaan uitrollen. Dit zou dan (hopelijk) moeten leiden tot een snelle adoptatie door gebruikers van IE7 of IE8.

Verwijderd

Weet iemand ook of je in de downloadmanager ergens kan instellen, dat bestanden met een bepaalde extensie altijd in een bepaalde folder opgeslagen moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 00:36:
Weet iemand ook of je in de downloadmanager ergens kan instellen, dat bestanden met een bepaalde extensie altijd in een bepaalde folder opgeslagen moeten worden?
Goeie vraag, dat is iets wat ik ook mis

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Bij mij heeft de beta mijn user profile in Vista aardig in de war gegooid.
Althans de standaard gebruiker (lid van administrator groep) had ineens geen rechten meer in de map systemprofile.
Bureaublad werkte niet meer
Programma's deden het niet die geen admin-rechten nodig hebben om te werken

Waar ik helemaal van baal is dat ik nu in firefox vrijwel alles kwijt ben; bladwijzers, addons etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ERIKvanPAASSEN schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 01:35:
Als de browser eenmaal door het bèta- en RC-proces heengerold is en stable verklaard, zal Microsoft de browser wel via Windows Update gaan uitrollen. Dit zou dan (hopelijk) moeten leiden tot een snelle adoptatie door gebruikers van IE7 of IE8.
Dat lijkt me niet verrassend inderdaad. De grote vraag is dan ook niet dat, maar meer of IE9 als *critical* update verspreid gaat worden, of als normale. IE8 is immers destijds ook als critical update gepust:

http://tech.slashdot.org/article.pl?sid=09/04/28/2322248

Het maakt nog al een verschil of IE9 als opt-in verspreid gaat worden, of als opt-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

aangenaam verrast over ie9 hier
voor de mensen die een crash hadden, het is dan ook nog een beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat er weinig mensen posten over al dan niet correcte ondersteuning van de web standards. Ik heb een site geschreven in eenvoudige XHTML/CSS - dat wil zeggen geen scripts die door de browser afgehandeld hoeven te worden - en die ziet er in IE9 niet uit. Div's staan op compleet andere plekken dan zou moeten waardoor o.a. een belangrijk menu onbruikbaar wordt. Chrome en Firefox renderen de site prima en de W3-validator geeft voor zowel de HTML als de stylesheet aan dat de boel helemaal in orde is. Compatibility View aan of uit heeft helaas geen effect. Als IE9 net zo faalt met simpele div'jes, tables en rounded corners als eerdere versies dan snap ik niet waarom IE9 zo warm onthaalt wordt op onder andere de frontpage. MS zal het nooit leren lijkt het en dat is flink waardeloos voor websitebouwers!

*edit*
Mmm ok, deze regel verandert de zaak compleet:

code:
1
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=9" />

Dan ziet het er opeens prima uit. Bovendien verdwijnt de compatibility-knop naast de adresbalk.

*edit2*
Las net dat je ook deze regel kunt gebruiken:

code:
1
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=edge" />

Dan wordt altijd de nieuwst beschikbare render engine gebruikt ongeacht de IE-versie. Voor mijn site betekent dat dat deze in IE8 zonder rounded corners wordt gerenderd, iets waar ik wel mee kan leven, en dat IE9 zich netjes aan de CSS3-standaard houdt. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-08 17:46

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:40:
Jammer dat er weinig mensen posten over al dan niet correcte ondersteuning van de web standards. Ik heb een site geschreven in eenvoudige XHTML/CSS - dat wil zeggen geen scripts die door de browser afgehandeld hoeven te worden - en die ziet er in IE9 niet uit. Div's staan op compleet andere plekken dan zou moeten waardoor o.a. een belangrijk menu onbruikbaar wordt. Chrome en Firefox renderen de site prima en de W3-validator geeft voor zowel de HTML als de stylesheet aan dat de boel helemaal in orde is. Compatibility View aan of uit heeft helaas geen effect. Als IE9 net zo faalt met simpele div'jes, tables en rounded corners als eerdere versies dan snap ik niet waarom IE9 zo warm onthaalt wordt op onder andere de frontpage. MS zal het nooit leren lijkt het en dat is flink waardeloos voor websitebouwers!

*edit*
Mmm ok, deze regel verandert de zaak compleet:

code:
1
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=9" />

Dan ziet het er opeens prima uit. Bovendien verdwijnt de compatibility-knop naast de adresbalk.

*edit2*
Las net dat je ook deze regel kunt gebruiken:

code:
1
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=edge" />

Dan wordt altijd de nieuwst beschikbare render engine gebruikt ongeacht de IE-versie. Voor mijn site betekent dat dat deze in IE8 zonder rounded corners wordt gerenderd, iets waar ik wel mee kan leven, en dat IE9 zich netjes aan de CSS3-standaard houdt. :)
Zulke rigoureuze problemen heb ik zelf niet met mijn sites, maar helemaal perfect rendert de browser nog niet, met name op het gebied van tekst. Vermoedelijk komt dit doordat er nu gebruik wordt gemaakt van DirectWrite.

Misschien zou je eens met de Developer Tools (F12) moeten kijken met welke render mode je site gerenderd wordt, mét en zonder die meta-tags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie tip dat F12! :) De site blijkt in quirks mode gerenderd te worden. |:( En dat is vreemd gezien de xml- en doctype-vermelding bovenaan:

code:
1
2
3
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
   "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

IE zou dan gewoon in standards compliance mode moeten draaien. Maar goed, met die metatag werkt het prima en dat is voor een simpele site als die van mij prima. Ervan uitgaande dat MS voortaan de standaard goed blijft volgen zullen volgende IE-versies mijn site in ieder geval correct blijven weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voor de mensen die dit nog niet gezien hadden:
\[comp/feat] Internet Explorer 9 integratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook bij mij werkt die niet :o Toch wel vreemd, voor een gewone pc die op win7 draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog even terug te komen op het renderprobleem van m'n website. Het blijkt dat IE9 helemaal van slag raakte simpelweg omdat de DOCTYPE een enter had tusen beide strings. Zet ik de boel op 1 regel dan werkt IE9 direct in IE9 standards mode zonder die IE-edge metatag. Opgelost dus maar wel raar dat dit soort triviale zaken de boel helemaal kan ontregelen. Ik vraag me ook af of dit straks in de final versie is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:55
Kreeg deze link van een collega door. Jammer dat bepaalde dingen toch niet helemaal lijken te werken.
http://css3wizardry.com/2010/08/14/ie9-is-the-ie6-of-css3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MADG0BLIN schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:02:
Kreeg deze link van een collega door. Jammer dat bepaalde dingen toch niet helemaal lijken te werken.
http://css3wizardry.com/2010/08/14/ie9-is-the-ie6-of-css3/
Het is altijd jammer dat dit soort artikelen breed uitgemeten worden maar niemand even inhoudelijk kijkt naar de doodeenvoudige constatering dat de schil van IE9, die in dat artikel wordt getoond, overduidelijk de alpha release toont, en niet de huidige beta release.

Maar goed, het was weer een moment of fame voor degene die het de wereld in heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 18:55
Volgens het artikel gebruikt hij de latest Beta 4 of IE9.
Ik zag het topic voorbij komen en dacht dat het misschien interessant zou zijn, zo niet, dan niet. :Y)
Ontwikkel zelf niet, dus ik heb er verder geen last van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ben al weer tijdje blije gebruiker, maar 1 ding irriteert mij. Als ik in IE8 terug ga naar een vorige pagina op Tweakers, update hij automatisch eventuele nieuwe posts (complete refresh denk ik?). Maar in IE9 krijg ik de 'oude' pagina te zien, zonder nieuwe posts.

Het viel me op bij een DM melding, ik lees de DM en ga een pagina terug; in IE8 is de DM melding weg maar in IE9 blijft hij dus staan. Pas na een refresh (F5) is de melding weg.

Buiten dat heb ik over het algemeen vaak crashes op sites met flash banners, zeker met 3-4 banners (wowwiki bv) loopt hij regelmatig vast.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 01:12

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
SinergyX schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:44:
Ben al weer tijdje blije gebruiker, maar 1 ding irriteert mij. Als ik in IE8 terug ga naar een vorige pagina op Tweakers, update hij automatisch eventuele nieuwe posts (complete refresh denk ik?). Maar in IE9 krijg ik de 'oude' pagina te zien, zonder nieuwe posts.

Het viel me op bij een DM melding, ik lees de DM en ga een pagina terug; in IE8 is de DM melding weg maar in IE9 blijft hij dus staan. Pas na een refresh (F5) is de melding weg.

Buiten dat heb ik over het algemeen vaak crashes op sites met flash banners, zeker met 3-4 banners (wowwiki bv) loopt hij regelmatig vast.
dat is bij mij in FireFox ook. Vind dat wel handig, bijvoorbeeld bij bookmarks, dan blijven ze gekleurd (mapjes)
En als je een boel interessante topics zit bij actieve topics, dan kan je ze gewoon blijven zien, zonder hem kwijt te raken...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:11
Kan "cleartype" nu ook uit begint me wel een beetje te irriteren. Bij advanced staat het al uit maar het blijven maar van die lelijke vette letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:41

Termy

valt er nog wat te fragge?

Toen de beta uit kwam heb ik die erop gezet (x64 icm win7 ultimate) en geprobeerd en het leek allemaal wel ok, tot ik opeens een probleem kreeg dat hij niks meer kon laden, alsof internet weg was. Dit begon op 1 site (thedailyshow.com) maar vervolgens kon geen enkele tab meer iets. Ik heb toen chrome geinstalleerd (aangezien ik buiten IE8 niks anders gebruikte op dat moment) en daar had ik exact hetzelfde (geen verbinding) en ook heropstarten van de browser helpt niet. De pc rebooten helpt wel. Tenminste, het werkte daarna meestal weer (kort).

Ik ben toen terug gegaan naar ie8, maar ook met ie8 gaat het om de zoveel tijd fout dat niks het meer doet ondanks dat internet er wel degelijk nog is. MSN werkt, winamp live stream, etc. Dit begint zo langzamerhand nogal storend te worden en ondanks vele pogingen erop te googlen heb ik niks gevonden wat hier op lijkt. Zojuist had ik zelfs na een verse reboot dit probleem.. aargh.

Iemand hier enig idee? Zit niet echt te springen om windows opnieuw te installeren.. :(

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 09:05
Termy schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:18:
Iemand hier enig idee? Zit niet echt te springen om windows opnieuw te installeren.. :(
Wat heeft dit specifiek met IE9 te maken dan?! Gebeurt met andere browsers ook zeg je, "dus" geen IE9 issue?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Het gebeurt pas sinds ik ie9 erop heb gehad en met ie9 zelf erop gebeurt het extreem veel vaker dan met ie8, dus hoezo ie9 is geen issue?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 09:05
Alles leek okay. Tot je "opeens" een probleem kreeg. In de tussentijd NUL dingen met je PC gedaan en NIETS geïnstalleerd dus? Andere browsers doen het ook niet meer goed. Zou het dan toch geen instelling/programma/firewall/virusscanner/whatever probleem zijn?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Dat is correct. Tussen het installeren van IE9 en het begin van dit probleem is er niks aan de pc veranderd. Het lijkt er op dat IE de verbinding verpest omdat chrome het prima doet als IE nog werkt maar niet als IE niet meer werkt.
Zoals ik eerder al zei, internet is niet compleet uitgevallen want internet radio en MSN werken gewoon nog. Het is me duidelijk dat er IETS verneukt is waardoor dit gebeurt, maar wat dat dan is niet. Er is nogal duidelijk een correlatie met IE9 (want met IE9 daadwerkelijk op de pc is het praktisch onmogelijk te browsen met wat dan ook) vraag ik me dus af of er ergens iets is blijven hangen na de uninstall en of men hier enig idee heeft wat dan kan zijn aangezien ik met google niks vond.

• Fridge-RaideR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-12-2018

Fridge-RaideR

Raiding fridges is a livin ;)

Wat een ramp die internet explorer 9, op veel sites kan ik nergens comments of reacties plaatsen. Continu recoveren en switchen tussen compatibiliteits modussen. Veel sites geven content verkeerd weer... denk dat ik maar terug ga. Dis ronduit kut :(
Op tweakers moet ik vaak artikelen refreshen en kan nergens commentaar leveren... t zou toch IE9 ready zijn :X

Verwijderd

zo erg is het toch niet? zelfs de imageviewer is IE9 ready ;)

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Fridge-RaideR schreef op donderdag 16 december 2010 @ 15:35:
Wat een ramp die internet explorer 9, op veel sites kan ik nergens comments of reacties plaatsen. Continu recoveren en switchen tussen compatibiliteits modussen. Veel sites geven content verkeerd weer... denk dat ik maar terug ga. Dis ronduit kut :(
Op tweakers moet ik vaak artikelen refreshen en kan nergens commentaar leveren... t zou toch IE9 ready zijn :X
Ik merk geen problemen, hoor.
Ik zit hier gewoon CSS te schrijven in IE9 met F12, niets aan het handje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:06

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

In het begin van dit topic staat hoe je ie9 beta weer kunt verwijderen, echter deze staat niet in mijn lijst. Zelfs een oplossing van technet via de commandline werkt niet.
IE9 laat vaak bij forums maar halve zinnen zien in horizontale lijn? Daarom heb ik liever nog even de oude.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:40
Ik verwacht hier geen antwoord, maar stel de vraag toch: waarom stoppen de ontwikkelaars van IE niet gewoon de Trident-versies van IE6, IE7 en IE8 in IE9 zodat ik (frontend ontwikkelaar) die kan aanzetten om te testen? Het is toch idioot dat ik enkel en alleen om oude IE versies te kunnen testen inmiddels 3 VM's moet draaien?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:27:
Ik verwacht hier geen antwoord, maar stel de vraag toch: waarom stoppen de ontwikkelaars van IE niet gewoon de Trident-versies van IE6, IE7 en IE8 in IE9 zodat ik (frontend ontwikkelaar) die kan aanzetten om te testen? Het is toch idioot dat ik enkel en alleen om oude IE versies te kunnen testen inmiddels 3 VM's moet draaien?
Goede vraag. Het is kennelijk verschrikkelijk lastig om de render engine los te koppelen van de GUI en de rest van de applicatie. Ik denk dat het vooral een slecht ontwerp was van voorgaande versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb IE9 er weer afgeknikkerd. Kon er toch niet aanwennen. Nu volledig weer over op Google Chrome v9, die werkt toch net ff lekkerder naar mijn mening. Met IE 10 waag ik wel weer een kans.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:29:
[...]

Goede vraag. Het is kennelijk verschrikkelijk lastig om de render engine los te koppelen van de GUI en de rest van de applicatie. Ik denk dat het vooral een slecht ontwerp was van voorgaande versies.
Het zou toch wel een enorm sympathieke actie zijn als ze dit zouden proberen. Desnoods als een los product met een aantal mini-VM's (omdat de gemiddelde gebruiker het toch niet nodig heeft). Ik ben toch al de dupe van de rotzooi die ze gemaakt hebben, laat ze dan in ieder geval de pijn een beetje verzachten. Nu draai ik 3x een complete Windows XP installatie.

Enfin, dat was even mijn zondagavondklaagmomentje.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Enige probleem blijf ik houden met IE9, flash ads. Bepaalde sites laden wat flash banners in, IE lijkt nagenoeg vast te lopen. Mygranturismo bijvoorbeeld heeft 2 banners, Amazon en een googlesyndication banner, 2-3 seconde loopt alles gewoon vast. Of dit nu een Flash issue is, of IE9.. ben ik nog niet uit :P

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ah, thanks voor de heads up. Geïnstalleerd en zo te zien hebben ze de interface nog net wat strakker gemaakt (tabbladen en favorietenbalk vielen mij op). Verder zijn er sites waar ik eerder compatibility view nodig had voor bepaalde menu's die nu zonder prima worden weergegeven. Ik zie ook geen vage halve regels meer hier op GoT. Tot dusver zijn nagenoeg alle rare dingen die mij opvielen opgelost.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
waar ik me tot nog toe aan irriteerde waren de oude layut van de favorietenbalken en halve teksten, eens kijken wat de rc brengt. ook een wens is om die standaard ijs-blauwe kleur te kunnen wijzigen...

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:15

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 14:15
Ik erger mij nu al dood aan IE9 RC1, ik kan niet eens meer een website open met een self signed certificate (intranet en internet). Heb nu bijna alle opties alweer gehad in het menu maar hij blijft het maar weergeven. Straks maar weer terug naar IE9 beta, die pakt die websites tenminste wel.

Screenshot:
IE9 RC1

[ Voor 4% gewijzigd door Manuel op 10-02-2011 21:26 ]

• Propane
  • Niet online
Manuel schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:24:
Ik erger mij nu al dood aan IE9 RC1, ik kan niet eens meer een website open met een self signed certificate (intranet en internet). Heb nu bijna alle opties alweer gehad in het menu maar hij blijft het maar weergeven. Straks maar weer terug naar IE9 beta, die pakt die websites tenminste wel.

Screenshot:
[afbeelding]
Mogelijk is er tussen de beta en de RC nog iets gewijzigd in de beveiliginsinstellingen. Ik geloof dat bij Tools -> Internet Options -> Advanced een optie staat met betrekking tot het checken van een certificate adres of iets dergelijks. En onder het tabje security of privacy kun je geloof ik ook een certificaat importeren? Misschien helpt een beetje neuzen in die opties je nog.

• Manuel
Zojuist nog even dubbel gecheckt en zelfs met alles uit / op low (Tabs: Security, Advanced) vertikt hij om alsnog de webpagina te bezoeken. Ik ben straks eerst maar weer eens IE9 beta installeren, daar was het namelijk wel mee mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kun je Tracking Protection Lists vinden voor de IE9 RC
http://ie.microsoft.com/t...tectionLists/Default.html

Ik heb zelf de TPL van Adblock plus (Easylist) maar eens uitgeprobeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2011 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:34
Manuel schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 22:15:
Zojuist nog even dubbel gecheckt en zelfs met alles uit / op low (Tabs: Security, Advanced) vertikt hij om alsnog de webpagina te bezoeken. Ik ben straks eerst maar weer eens IE9 beta installeren, daar was het namelijk wel mee mogelijk.
Heb het hier even geprobeerd met IE9 RC, maar ik krijg dit niet te zien.
Gebruik je speciale instellingen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
EDIT schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:10:
[...]

Heb het hier even geprobeerd met IE9 RC, maar ik krijg dit niet te zien.
Gebruik je speciale instellingen oid?
Ik gebruik gewoon de standaard instellingen die ik ook bij de beta al gebruikte en dat was niet zo heel speciaal. Nu ben ik eerst terug naar de beta en zal ik alvast naar kb artikelen zoeken wie weet stast het er wel tussen :).

[ Voor 3% gewijzigd door Manuel op 11-02-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet zo dat je in IE9 self signed certificates kan installeren als je IE9 als administrator opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik vind het nog steeds helemaal niks. Je kan ClearType nog steeds niet uitzetten :( sterker nog het staat niet eens meer bij advanced en de snelheid van het laden valt me erg tegen, dan is FireFox of Chrome vele malen sneller.

Bij Chrome kan je TAB browsing niet uitzetten 8)7 .

Op dit moment vind ik niet 1 browser goed om te gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door RoaDHouse op 13-02-2011 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:49:
Is het niet zo dat je in IE9 self signed certificates kan installeren als je IE9 als administrator opstart?
Bedankt voor de tip! Heb iexplore eens gestart in Administrator mode en het is nu wel beschikbaar, nogmaals bedankt hAl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikostweak
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 12:43
Ik heb IE9RC geinstalleerd op mijn 64bit windows 7 maar ik heb er een klein probleempje mee. Op sommige websites wordt de tekst vet weergegeven onder andere tweakers.net. Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Ehm, ik heb er geen last van, misschien iets in windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikostweak
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 12:43
In IE8 heb ik er geen last van daarom is het zo raar.
F.West98 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 20:55:
Ehm, ik heb er geen last van, misschien iets in windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas jongens. Beter gaan jullie overstappen op een moderne browser als Firefox. IE9 is GEEN moderne browser, volgens Paul Rouget (van Mozilla)

http://people.mozilla.com/~prouget/ie9/

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:04:
Helaas jongens. Beter gaan jullie overstappen op een moderne browser als Firefox. IE9 is GEEN moderne browser, volgens Paul Rouget (van Mozilla)

http://people.mozilla.com/~prouget/ie9/
zo, en dit zijn geen speciaal voor mozilla gemaakte testen?
precies, je kan beter een onafhankelijk bedrijf hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
TS aangepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Mooi, ik merkte al bijna geen bugs meer als doorsnee gebruiker in de huidige RC dus ik was al benieuwd wanneer de final uit zou komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-01 08:18
Draai IE9 nu een tijdje (laatste rc), met alle plezier en zonder problemen. Tot gisteren, ondanks werkende internetverbinding (gamen kan bv) laadt hij de homepage errug langzaam, en andere pages helemaal niet meer.
Modem, pc: opnieuw gestart, geen verbetering.

Uit wanhoop de 64 bit maar eens geprobeerd: geen enkel probleem meer, pages flitsen tevoorschijn, zelfs flash doet het ;)

Windows zelf geeft geen foutmeldingen cq oplossingen 8)7 , moet ik dit gaan melden aan Microsoft (bug?), of heeft iemand hier direct al een idee? (ligt het aan mezelluf..)

edit: specs: W7, 64bit, x6 1055T, ssd Vertex2

update: is vanzelf opgelost, na 24 uur...

[ Voor 12% gewijzigd door D-Day op 10-03-2011 17:12 ]

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Flash draait hier nog steeds niet lekker, banners op bepaalde websites laten IE zeker voor 3-4 seconde 'vastlopen'. Ook bepaalde websites met 'mixed content' (beveiligde en onbeveiligde) afbeeldingen gaat nog steeds niet perfect, ik draai naast IE9 ook Mozilla en pagina's die slecht werken op IE ga ik daar maar op draaien (GT5 remote pagina, interface van m'n router, zo'n beetje elke PSN-login site).

En is er ergens een optie om die popup over uitschakelen van plugins permanent weg te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
SinergyX schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:05:
Flash draait hier nog steeds niet lekker, banners op bepaalde websites laten IE zeker voor 3-4 seconde 'vastlopen'. Ook bepaalde websites met 'mixed content' (beveiligde en onbeveiligde) afbeeldingen gaat nog steeds niet perfect, ik draai naast IE9 ook Mozilla en pagina's die slecht werken op IE ga ik daar maar op draaien (GT5 remote pagina, interface van m'n router, zo'n beetje elke PSN-login site).

En is er ergens een optie om die popup over uitschakelen van plugins permanent weg te krijgen?
Ik dacht dat dat was door erop te klikken, niets te doen in dat menu behalve niet meer tonen aanvinken? Ik heb het direct al bij de beta weggehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Laatst online: 12-08 23:21
Om maar even binnen te vallen. Ik weet niet of het een eenmalige actie is. Maar mijn zus liet mij net zien dat ze via de 'Acer update-tool" van haar laptop, doodleuk IE9 heeft gedownload. ( RTM ). Iemand anders dit al meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:34
Als het build/versie 9.00.8112.16421 is, is het inderdaad de RTM. Anders is het de RC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Dan is het als ik goed heb de RTM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamBamBam59
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Even een klein vraagje. Ik heb een foutje in IE9 waar ik al een tijdje last van heb. De meeste tekst is simpel weg dikgedrukt. Heel irritant. Hier een screenshot. Links is Firefox rechts IE9.

Afbeeldingslocatie: http://img861.imageshack.us/img861/5824/dikgedrukt.png

Ik heb al in de opties gekeken, maar kan nergens vinden hoe ik het uit zet. Weet iemand hoe ik het even terug kan zetten?
BTW, ook in de comp. weergave is het dik gedrukt.

Edit: never mind, het is al gelukt door even opnieuw te installeren.
Edit2: Mmm, nu is het meeste cursief. :( Het leest in princiepe wel ok, maar het lijkt me niet de bedoeling?
Edit3: KUT! Nu is het weer dik na een update. Ik word er gek van.

[ Voor 39% gewijzigd door BamBamBam59 op 13-03-2011 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Als ik jouw was dan zou ik tot morgen wachten en de RTM installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamBamBam59
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Owja, dat is waar ook. Dan zie ik het morgen wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
De RTM is er, dus voor de vroege vogels: http://www.beautyoftheweb.com/#/download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die hem al hebben gedownload wat leuke tests om uit te voeren

Sunspider by Webkit (javascript performance)
http://www.webkit.org/perf/sunspider/sunspider.html

Ecmascript by Ecma (Ecmascript conformance)
http://test262.ecmascript.org/default.html

Sputnik by Google (Javascript conformance)
http://sputnik.googlelabs.com/run

Of als je erg veel tijd hebt:
CSS testsuite by W3C (CSS conformance)
http://test.csswg.org/harness/
Testresultaten van een eerder preview versie (kun je alleen de errors daaruit testen)
http://test.csswg.org/harness/results?s=CSS21&t=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 22:50
Eerst je PC opnieuw opstarten na installatie.. Waarom moet dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Omdat IE zit geïntegreerd in Windows en dan met name programma's van 3de die er standaard gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BamBamBam59 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 23:54:
Even een klein vraagje. Ik heb een foutje in IE9 waar ik al een tijdje last van heb. De meeste tekst is simpel weg dikgedrukt. Heel irritant. Hier een screenshot. Links is Firefox rechts IE9.

[afbeelding]

Ik heb al in de opties gekeken, maar kan nergens vinden hoe ik het uit zet. Weet iemand hoe ik het even terug kan zetten?
Je kunt kijken of je cleartype settings kunt gebruiken:
http://www.microsoft.com/...cleartype/tuner/tune.aspx
IE9 volgt de cleartype settings van je windows instellingen

Kijk of je computer software rendering of GPU rendering gebruikt in je Avanced tab van je internet opties
Als je GPU rendering gebruikt kijk dan even of je je grafische drivers kan updaten.
Je kunt daar ook even naar software tendering omschakelen om te kijken of je GPU rendering de oorzaak is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2011 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Ik gebruik Internet Explorer nu een aantal uurtjes en het bevalt me eigenlijk best goed. Eigenlijk een goede Internet Explorer (voor zover ik dat na een paar uurtjes kan zeggen :P).

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 22:50
WriteUp schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 08:50:
Omdat IE zit geïntegreerd in Windows en dan met name programma's van 3de die er standaard gebruik van maken.
Betekent dat er dan dus meer verbetert dan alleen de Internet Explorer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:25
Ik heb nu de laatste update, maar hij lijkt me juist een stuk minder snel. Ik wil een nieuwe tab openen, crashed de hele browser _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lifeguard schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:19:
Ik wil een nieuwe tab openen, crashed de hele browser _/-\o_
Dan kun je beter even al je add-ons uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:25
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:38:
[...]
Dan kun je beter even al je add-ons uitzetten.
Die heb ik niet. Die standaard dingen die erin staan ( die je in het begin uit kunt zetten ) die staan al uit.
Heb hem voor de 2de keer aangezet, en lijkt nu wat beter te draaien.
Echt onder de indruk ben ik nog niet, maar we gaan gewoon eens een tijdje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maceddy2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:00

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

Zo.. De eerste bedrijfsapp die niet werkt met IE9 final al gevonden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
maceddy2004 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:44:
Zo.. De eerste bedrijfsapp die niet werkt met IE9 final al gevonden.....
En in de beta/RC werkte het wel?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:03

3raser

⚜️ Premium member

Leauwie schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:04:
[...]

Betekent dat er dan dus meer verbetert dan alleen de Internet Explorer?
Dat is precies wat ik mij ook afvraag. Wat is er veranderd en hoe kan ik dit testen? Want daar kunnen dus ook bugs in zitten.

Ik heb IE9 ook geïnstalleerd (ben een echte Firefox gebruiker). Het ziet er op het eerste gezicht allemaal prima uit. Maar dan dat lettertype. Wat is daar gebeurd? Alles lijkt wel dik gedrukt en het ziet er nogal crispy uit. Na een paar minuten krijg je gewoon last van je ogen.

Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/8776/ie9vsff4fonts.png

Ik vind het probleem ook hier terug. Heb al van alles geprobeerd, maar het blijft hetzelfde. Een bug? Mijn collega heeft het ook.

Edit: Om mijn eigen vraag maar even te beantwoorden. In Windows 7 zit een optie om je ClearType lettertype te configureren. Dit had ik al eens gedaan, maar dit was voor het installeren van IE9. Blijkbaar moet het daarna opnieuw (wat ik vreemd vind, maar ok). Het lettertype ziet er nu stukken beter uit. Helaas voor IE vind ik het nog steeds niet zo goed als in Firefox.

[ Voor 17% gewijzigd door 3raser op 15-03-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Het is gewoon een slechte browser, traag, cleartype staat aan. Maar weer terug naar FF die werkt tenminste een beetje fatsoenlijk.

Ziet er allemaal niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:31
Cleartype is echt heel kut, vooral voor developers. Maakt het er niet makkelijker op.

Je kan IE9 niet standalone draaien of wel? Kan namelijk niet op mijn devbak zonder IE8 (en de compat modus).

En om nu een virtual machine daarvoor te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:29
RoaDHouse schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:02:
Het is gewoon een slechte browser, traag, cleartype staat aan. Maar weer terug naar FF die werkt tenminste een beetje fatsoenlijk.

IE9 is bij mij anders sneller dan Chrome, Firefox of Opera.... Ik vind het er ook moderner en beter uitzien dan Firefox of Opera, die zien er uit alsof ze uit wo2 komen. Ik heb ook geen problemen met ClearType hier. En het pinnen van sites op de taskbar is erg handig!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

3raser schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:20:
Om mijn eigen vraag maar even te beantwoorden. In Windows 7 zit een optie om je ClearType lettertype te configureren. Dit had ik al eens gedaan, maar dit was voor het installeren van IE9. Blijkbaar moet het daarna opnieuw (wat ik vreemd vind, maar ok). Het lettertype ziet er nu stukken beter uit. Helaas voor IE vind ik het nog steeds niet zo goed als in Firefox.
Ja, maar het lullige is, voor die tool moet je ClearType aan hebben staan, en het eerste dat ik uitzet nadat ik Windows heb geinsta'lleerd is Cleartype, want ClearType is gewoon rotzooi. Dus echt lekker werken doet dat ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
RoaDHouse schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:02:

Misschien is het handig om je aan te melden op Fok! zodat je daar mee kunt trollen met de rest, ga dat a.u.b. niet hier doen.
418O2 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:06:
Cleartype is echt heel kut, vooral voor developers. Maakt het er niet makkelijker op.
Waarom is het kut voor developers? Een beetje mening onderbouwen mag ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Terw_Dan schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:14:
[...]

Ja, maar het lullige is, voor die tool moet je ClearType aan hebben staan, en het eerste dat ik uitzet nadat ik Windows heb geinsta'lleerd is Cleartype, want ClearType is gewoon rotzooi. Dus echt lekker werken doet dat ook weer niet.
Mooi dat je je mening zo als een feit poneert, ik vind cleartype best prettig eigenlijk.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
@MANUEL

Wat nou trollen, ik zeg gewoon zoals het is. Niet zo bij de hand doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-01 08:18
Terw_Dan schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:14:
[...]

Ben wel benieuwd naar je redenen waarom je cleartype zo slecht vind, je bent op Tnet niet de minst bekende figuur ;)
RoaDHouse schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:24:
@MANUEL

Doe je het weer :X

[ Voor 18% gewijzigd door D-Day op 15-03-2011 15:27 ]

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
@MANUEL

Ik kan het niet anders interpreteren als trollen en deze reactie sluit daar perfect bij aan. Nogmaals, wil je dat niet hier doen, niemand heeft er namelijk wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 21:56
@MANUEL

Je komt hier zeiken over IE zonder onderbouwing, iemand wijst je daarop en in je reply daarop doe je gewoon hetzelfde.

Trollen dus ;)

[edit]
Ah, zoals je ziet ben ik niet de enige met die mening. :)

:w

[ Voor 10% gewijzigd door Fire69 op 15-03-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:31
Manuel schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:16:
[...]

Waarom is het kut voor developers? Een beetje mening onderbouwen mag ook wel.
omdat het fonts anders weergeeft dan je aangeeft en je dan dus verschillen krijgt met andere browsers.

Vooral met @font-face oplossingen wordt dat crappy. Chrome en Firefox kunnen er wel mee omgaan, maar IE doet moeilijk. Nu kan ik IE9 dus niet installeren omdat ik IE8 dan kwijt ben, maar IE8 is daar een bitch in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DrDDay schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:26:
[...]

Ben wel benieuwd naar je redenen waarom je cleartype zo slecht vind, je bent op Tnet niet de minst bekende figuur ;)
Heel simpel. ClearType maakt letters wazig, waardoor je ogen er niet fatsoenlijk op kunnen focussen en het veel vermoeiender is om naar schermen te kijken. Of je moet letters erg groot maken, maar dat is niet echt praktisch.
Kijk naar hoe IE9 nu dingen rendert, met name kleinere fontsizes (11px en kleiner) staan praktisch aan elkaar geplakt. Dat leest gewoon heel onprettig.
Het is de reden dat ik die zut gewoon uitzet, het kijkt gewoon niet prettig en maakt spul onleesbaar. Letters moeten gewoon scherp zijn, dan kan ik het lekker lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Leuk, zo'n discussie over ClearType, maar dat heeft eigenlijk niks met IE9 te maken :)

Als je ClearType niet leuk vindt, wat vindt je dan van IE9 als je het uitschakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 08:54:
[...]

Je kunt kijken of je cleartype settings kunt gebruiken:
http://www.microsoft.com/...cleartype/tuner/tune.aspx
IE9 volgt de cleartype settings van je windows instellingen

Kijk of je computer software rendering of GPU rendering gebruikt in je Avanced tab van je internet opties
Als je GPU rendering gebruikt kijk dan even of je je grafische drivers kan updaten.
Je kunt daar ook even naar softwarematige rendering omschakelen om te kijken of je GPU rendering de oorzaak is.
Oh, aanvullend nog. Ik zag bij een collega dat hij zijn native scherm pixelssetting niet gebruikte (vond hij te klein). Windows kan daarmee wel redelijk omgaan maar de hardwarematige tekst rendering in IE9 blijkbaar niet en het font was oerlelijk. Dus naast het bovenstaande kun je ook nog even kijken of je je native pixelsetting gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Fire69 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:45:
Leuk, zo'n discussie over ClearType, maar dat heeft eigenlijk niks met IE9 te maken :)

Als je ClearType niet leuk vindt, wat vindt je dan van IE9 als je het uitschakelt?
Als het uitkon zou dat ideaal zijn, maar hier gaat het dus gewoon niet uit, wat ik ook instel, het blijft blurry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:39:
[...]
Kijk naar hoe IE9 nu dingen rendert, met name kleinere fontsizes (11px en kleiner) staan praktisch aan elkaar geplakt. Dat leest gewoon heel onprettig.
Dat is de subpixel positioning. Die wordt in IE9 gebruikt om te zorgen dat font de juist spatiering hebben zoals de fontmaker die bedoeld heeft.
Het wordt hier uitgelegd.
http://blogs.msdn.com/b/i...b-pixel-fonts-in-ie9.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:47:
[...]
Als het uitkon zou dat ideaal zijn, maar hier gaat het dus gewoon niet uit, wat ik ook instel, het blijft blurry.
Heb je al de softwarematige rendering geprobeerd om te kijken of het ligt aan je GPU/drivers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:01:
[...]

Heb je al de softwarematige rendering geprobeerd om te kijken of het ligt aan je GPU/drivers ?
Ja, ik kan ook niets anders kiezen, heel die optie is hier greyed out. Grote kans dat m'n GPU (GMA4500MHD) het gewoon niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dus het ligt niet aan IE9? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:06:
[...]

Ja, ik kan ook niets anders kiezen, heel die optie is hier greyed out. Grote kans dat m'n GPU (GMA4500MHD) het gewoon niet kan.
Misschien is dat dan wel de oorzaak.
Heb je wel de meest recente drivers voor die on board graphics ?

http://downloadcenter.intel.com/Default.aspx?lang=eng

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Lijkt me dan toch wel he.
Alles rendert precies zoals het hoort, met strakke letters, alleen IE9 maakt er een zooitje van.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:12:
[...]

Misschien is dat dan wel de oorzaak.
Heb je wel de meest recente drivers voor die on board graphics ?
Het is niet eens onboard graphics, het is gewoon integrated.
Maar de GPU doet niets, want het ding staat in softwarerendering, dus ook al heb ik vrij nieuwe drivers (ik weet niet precies wanneer ik ze exact voor het laatst geupdatet hebt, maar dat was niet zo heel lang terug), de rendering wordt door de software gedaan. En dat gaat voor alle applicaties goed, behalve IE9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Bedankt hoor Terw_Dan, heb wat zitten spelen met die cleartype-settings als test voor jou, nu lijkt mijn IE ook nergens meer naar :(

Kan je die settings ergens resetten? :+
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.