• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:12

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Internet Explorer 9 Logo

Internet Explorer 9 is geheel in het teken van vernieuwing. Men heeft de afgelopen jaren IE verafschuwt omdat het zijn eigen standaarden door de neus drukte in plaats van de open standaarden. Maar bij IE9 gaan de eigen standaarden de deur uit en komen de open standaarden er door, dit zodat het voor de gebruiker niet meer nodig is om een andere browser te kiezen en om het de website-ontwikkelaars makkelijker te maken zodat ze zich geen zorgen meer hoeven te maken over Internet Explorer 9.

Microsoft heeft hun Trident engine ook over de kop gegooid en draagt nu de codenaam 'Chakra' en is een stuk sneller dan zijn voorganger. In de SunSpider-benchmark is 'Chakra' ongeveer zes keer sneller dan de javascript-engine (Trident 4.0) , al blijft 'Chakra' momenteel nog wel achter bij de nieuwste versies van Chrome, Opera en Safari. Een deel van deze snelheidswinst is te danken door betere multithreading.

Internet Explorer gebruikt bij multicore-systemen namelijk een aparte processorcore om javascript te vertalen. Microsoft claimt dat het Chakra de komende tijd nog sneller kan maken. Verder gebruikt Internet Explorer 9 de videokaart voor het renderen van html5-video en vector graphics te versnellen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1ztRkerchRWBtqUMVFSKVtg4/full.png
  • Nieuwe javascript engine (a.k.a. codenaam Chakra) - Trident 5.0
  • Betere support voor de open-standaarden
  • CSS3
    • Selectors
  • [list]
  • Namespaces (alles behalve 'attribute selectors')
  • Achtergrond & Borders (border-radius)
  • Kleuren (rgba(), opacity)
  • [/list]
  • DOM Core Namespaces
  • DOM Range
  • DOM L2 Events
    • Event registratie en 'dispatch' APIs (addEventListener, removeEventListener, createEvent & dispatchEvent)
    • Event capture, bubble en target phases
    • Nieuwe event objecten (Event, UIEvent, MouseEvent, etc.)
  • DOM L3 Events
    • CustomEvent
    • KeyboardEvent
    • DragEvent interfaces
  • HTML5 Selection
  • XHTML Documents
  • SVG
    • SVG in IE is gebaseerd op de SVG 1.1 2nd Edition Full
    • 'Most document structure, scripting (eventing) and styling (inline and through CSS) is functional'
  • [list]
  • 'Many presentation elements and their corresponding attributes and DOM are available including paths, shapes, colors and transforms'
  • [/list]
  • ICC v2 en v3 kleur-profielen zijn nu ondersteunt bij plaatjes.
  • Voor meer informatie zie: Internet Explorer 9 Platform Preview - Release Notes
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ccgl77j7CYM1NCEKM38VKweN/full.png

Nou, een hele boel.
Je kan tabs 'slepen', je krijgt dan een nieuw venster met die tabs, dat kan ook op de andere manier. net zoals al tijden is in FireFox, kan je met Ctrl + J een downloadvenster met downloads krijgen, dat is vooral nieuw. Het instellingenvenster heeft jammer genoeg geen take-over gekregen, die is nog steeds ouderwets. Nog meer, DM me.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ENeUY58n4uyNhnPdgpnevKQM/full.png

Dat kan heel simpel en is binnen een paar seconden geïnstalleerd. Het enige wat vereist is dat je Windows 7 of Windows Vista SP2 hebt. Dit moet omdat Internet Explorer 9 gebruikt maakt van nieuwe onderdelen in Windows 7, voor Windows Vista SP2 heeft Microsoft deze onderdelen gebackport zodat het ook daar werkt. Alleen voor het beste resultaat wordt Windows 7 aangeraden.

Download link: Microsoft Internet Explorer 9 Release Candidate
Download link: Microsoft Internet Explorer 9 Beta
Download link: Microsoft Internet Explorer 9 Preview
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/34sUwwHqpjREBfl77l1l9EtN/full.png

(Dit is op volgorde gesorteerd van oud naar nieuw)

nieuws: 'Microsoft gaat IE9 aankondigen'
nieuws: MS: IE9 presteert beter bij javascript-verwerking en Acid3-test
nieuws: Microsoft zet previewversie Internet Explorer 9 online
nieuws: Nvidia demonstreert versnelde IE9-graphics op Ion-netbook
nieuws: Microsoft kiest voor h.264 en html5 in IE9
nieuws: Microsoft geeft tweede Internet Explorer 9 Developer Preview vrij
nieuws: Microsoft: IE9 slaagt op alle tests met webstandaarden - update
nieuws: Microsoft: IE9-bèta komt in september
nieuws: Microsoft geeft vierde preview-versie Internet Explorer 9 vrij
nieuws: 'Interface IE9 wordt ongeveer gelijk aan die van Chrome'
nieuws: Microsoft geeft publieke bèta Internet Explorer 9 vrij
nieuws: Microsoft voorziet IE9 van downloadmanager met reputatiebeveiliging
nieuws: Microsoft schakelt downloadbeveiliging IE9 in
nieuws: IE9 krijgt anti-tracking-tool
nieuws: Microsoft brengt RC van Internet Explorer 9 uit
nieuws: MWC: Windows Phone 7 krijgt multitasking en IE9 in 2011
Laatst bijgewerkt op 26-2-2011 19:05, meer nieuws, DM me, voor het meest recente nieuws kijk je hier.

Gebruikershandleiding
Release-notes
FAQ
IE9 Demo's
IE9 Blogs

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Brjz9EkEtSZMUsHCGcPTEQkD/full.png

Dit is in de vorm van vraag en daaronder staat het antwoord.
FAQ van de preview versie
  • Waar zijn de knoppen voor terug/vooruit-gaan bij deze release?
  • [list=1]
  • Deze knoppen zijn expres weggehaald omdat deze browser niet bedoelt is voor dagelijks gebruik.
  • [/list]
  • Hoe open ik een website?
    1. Dat werkt heel simpel, druk op CTRL + O of ga naar Page => Open
  • Hoe kan ik mijn website in een andere mode van IE testen. (IE5, IE7, IE8, IE9)
    1. Dit kan door een sneltoets ALT (5,7,8,9,0) of ga naar Debug.
  • Help ik heb een probleem!?!?!
    1. Dat heb je goed ontdekt, meld deze aan Microsoft door de knop 'Report Issue', vergeet niet om daar de resultaten van 'Run Diagnostics' bij te voegen zodat het Microsoft team de bug direct kan maken.
  • Wanneer wordt IE9 bèta/gereleased?
    1. Als de tijd daar is staat het wel op de T.Net frontpage en anders op IE Blogs. ;) NU!
FAQ van de Beta/Release Candidate/RTM-versie
  • Hoe importeer ik favorieten?
    1. Uit chrome: Exporteer de favorieten naar een HTML-bestand, ga naar IE en selecteer daar bij favorieten importeren de uitbestand-funcite.
    2. Uit Opera/FireFox: Kies in IE importeren en dan uit welke browser.
    • NB: Je kan alleen maar importeren als je de browser voor de eerste keer opstart, naar mijn weten!
  • Waar is de Favorietenbalk/knop (knop voor lijst met geschiedenis, feeds, favorieten) gebleven?
    • Die is standaard weg om de nieuwe layout niet te 'verpesten' met onnodige balken/knoppen, je kan hem terugroepen met de volgende methoden:
      1. Druk op de linker Alt om het bestand-menu tevoorschijn te toveren. Klik dan op Beeld > Werkbalken > Werkbalk Favorieten, en voila.
      2. Klik op het Sterretje linksbovenaan, onder de sluitknoppen en klik op de 'het favorietencentrum vastpinnen'-knop. Je hebt de linkerbalk met Favorieten weer, in IE9 is het favorieten-knopje dus verplaatst.
  • Waar is de Favoriet-toevoegen-knop gebleven?
    1. Die is weg, maar je kan nog wel favoriet maken in het favorietencentrum (sterretje linksbovenaan)
  • Waarom is de adresbalk en de tabbladen op eenzelfde rij, dat kost toch ruimte?
    1. Dat is om een minder rommelige bovenkant te hebben, je kan de adresbalk wel verbreden en versmallen door te schuiven.
  • Waar is het zoekvak gebleven?
    1. Dat is verborgen, het bestaat niet meer in deze versie van internet Explorer, het is nu geïntegreerd is de adresbalk, scheelt weer rommeligheid.
  • Waar kan ik mijn bestand, bewerken, beeld, enz.-balk weer vinden?
    1. Die kan je op dezelfde manier als in vista en 7 terughalen, met de linker alt-toets, maar dat is tijdelijk.
  • Waar zijn de knoppen gebleven die vroeger naast de tabs zaten? (home, extra's, enz)
    1. Die zijn verborgen, als je ze weer terug wilt druk je op linker Alt, klik je op beeld > werkbalken > opdrachtbalk
  • Hoe haal ik mijn werkbalken van Live, google, enz. weer terug of hoe haal ik ze weg?
  • [list=1]
  • Druk op de linker Alt toets, klik op beeld > werkbalken en dan op de werkbalk die je weg wilt of weer wilt zien. Weghalen kan ook door op het kriusje links van de betreffende werkbalk te klikken
  • [/list]
  • Kan de adresbalk breder/smaller?
    1. Naast de knoppen reload en compatibiliteitsmodus kan je de balk verbreden door te slepen aan de rand van de adresbalk, net als een venster vergroten/verkleinen

Screenshots:

IE9 Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Un97PhJV8aXvt6YczTApzdj4/thumb.png IE9
IE9 IE9 IE9

TS gemaakt door F.West98, gewijzigd door Manuel, daarna weer gewijzigd door F.West98 en up-to-date gehouden door hem. Indien er op/aanmerkingen over deze tekst zijn gelieve hier een bericht plaatsen of een DM naar F.West98 of Manuel

[ Voor 47% gewijzigd door F.West98 op 17-03-2011 19:10 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-08 17:46

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Het is voor mij nog even wennen aan de UI. Wat ik vreemd vind, is dat er ruimte is opengelaten op de plek van de titelbalk van het venster. Op het eerste gezicht lijkt het nogal een ruimteverspilling, terwijl er juist erg weinig ruimte voor de tabbladen is gereserveerd. Voorlopig heb ik nog mijn twijfels hierover...

Het lijkt er ook op dat de anti-aliasing op de schop is gegaan. De tekst ziet er volgens mij nu beter uit dan voorheen, maar het lijkt wel of het niet meer uit te schakelen is. De tekst is voor mij zonder anti-aliasing altijd nog beter leesbaar. Weet iemand hoe dit zit? :?

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ERIKvanPAASSEN schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:27:
Het is voor mij nog even wennen aan de UI. Wat ik vreemd vind, is dat er ruimte is opengelaten op de plek van de titelbalk van het venster. Op het eerste gezicht lijkt het nogal een ruimteverspilling, terwijl er juist erg weinig ruimte voor de tabbladen is gereserveerd. Voorlopig heb ik nog mijn twijfels hierover...

Het lijkt er ook op dat de anti-aliasing op de schop is gegaan. De tekst ziet er volgens mij nu beter uit dan voorheen, maar het lijkt wel of het niet meer uit te schakelen is. De tekst is voor mij zonder anti-aliasing altijd nog beter leesbaar. Weet iemand hoe dit zit? :?
Vindt het er niet uitzien. De letters zijn niet gestoken scherp meer. Volgensmij werkt Cleartype in de advanced options niet meer. Als ik ertussen schakel zie ik geen ? verschil....

Enne, hoe de-installeer ik ie9? 8)7
Antwoord: http://social.answers.mic...e1-4f0a-8056-4a6abd9a0f9b

Ook irritant dat je niet zonder live-id oid, feedback kunt sturen.... 8)7 :(

[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 15-09-2010 21:02 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• ERIKvanPAASSEN

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:06
Uhm, ik ben na het installeren mijn zoekbalk kwijt rechtsbovenin. Als ik in de opties kan kan ik Bing en Google terugvinden, maar ik zie nergens die zoekbalk.

Via "Search new Providers" kan ik niets toevoegen. Iemand een oplossing?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 13:13
Ik heb het idee dat op tekst iets teveel AA zit, is dit aan te passen?

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Pedr0 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:04:
Uhm, ik ben na het installeren mijn zoekbalk kwijt rechtsbovenin. Als ik in de opties kan kan ik Bing en Google terugvinden, maar ik zie nergens die zoekbalk.

mooi, een probleem, daarom is het een beta, de gebruikers kunnen reports sturen...

• ERIKvanPAASSEN

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

De adresbalk doet ook dienst als zoekbalk. Als je op het driehoekje rechts erin klikt, kun je je search providers aanpassen, onderaan de lijst die verschijnt.

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:06
ERIKvanPAASSEN schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:08:
[...]

De adresbalk doet ook dienst als zoekbalk. Als je op het driehoekje rechts erin klikt, kun je je search providers aanpassen, onderaan de lijst die verschijnt.
Inderdaad....geen bug dus maar 'works as designed' ;)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:47

Als je je zoekmachine hebt toegevoegd en als defaull gezet is je adres bar gewoon je zoek venster.

Mijn eerste indrukken zijn goed, ik bij bij Firefox weggelopen naar Chrome omdat het wat vlotter reageert, maar ook chrome is net niet naar mijn smaak, ik vin de interface van IE9 erg "clean" en een vlotte uitstraling hebben.
Als het alleen maar beter gaat worden dan dat het nu is, denk ik dat ik weer terug ga naar IE

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Morgen zal er een nieuwe SP komen....

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb nog wel een paar irritante puntjes:
Geen handje meer bij links?
Hoe verplaats je de favo knop weer terug naar links :P
En waarom hebben ze het menutje met vorige en volgende sites weggehaald :?

Edit: pfoe na een uurtje gebruiken gaat het er snel maar weer vanaf, de tekst is echt te erg om te lezen en ik mis vaak hele stukken tekst, moet ik eerst ff selecteren en dan komt het weer terug...

Het is trouwens alleen bij Tweakers.net waar de tekst echt vreselijk is, andere sites zijn prima.

[ Voor 44% gewijzigd door Megamind op 15-09-2010 21:47 ]

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik zou ook de favo's weer links willen hebben.

Mooi naast de adresbalk voor snelle benadering.
Nu moet je eerst weer een eind naar rechts bewegen om bij je favo's te komen.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Redelijk uitgebreide review IE9 beta:

http://www.winsupersite.com/live/ie9_beta.asp

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:00

aex351

I am the one

Ik heb net IE9 geinstalleerd. Eerste indruk: geen optimale design. Wel mooi dat nu ook de titelbalk doorzichtig is. Bepaalde dingen moet je maar net even weten, bijvoorbeeld wanneer je met de rechtermuisknop op de terugknop klikt dan krijg je een lijst te zien. Ik denk dat veel computergebruiker dit niet weten. Ze zouden misschien een klein logo hiervoor moeten maken. Je kan niet snel in en uit zoomen zonder gebruik te maken van sneltoetsen. Cleartype lijkt niet te werken. Tekst op deze site ziet er anders uit en dat is best irritant wanneer je gewend bent aan een bepaalde weergave. Bepaalde teksten zijn soms verborgen totdat je deze selecteert. Dit ben ik al veel vaker tegengekomen in eerdere versies. Probleem is dus nog steeds niet opgelost.

< dit stukje webruimte is te huur >

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:18
IE9 lijkt zichzelf direct na starten meteen weer af sluiten, krijg geen crash scherm of iets dergelijks. Dit is op windows 7 prof 64bit.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik vind het een fikse vooruitgang. Was nooit echt een IE gebruiker omdat ik de interface van Firefox simpelweg prettiger vond, maar dit begint absoluut ergens op te lijken. Ik laat hem eens een tijdje als standaard browser staan om te kijken hoe het gaat, ook al heb ik inderdaad ook wat verdwijnende tekst hier.

Verwijderd

erg leuk dat gebrek aan balken aan de onderkant, maar wat heeft die border van 2px nu in hemelsnaam voor nut?

indruk? interface is geweldig, precies zoals ik hem in firefox wil (maar dat kan niet..). naar mijn gevoel is firefox nog wel sneller in het renderen, maar dat kan ook door adblock+flashblock komen.
aero snap is ook heel handig, zo'n feature zou ik in de andere browsers ook wel willen zien.

als firegestures verslaafde blijf ik echter bij firefox O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 22:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:40:
...
indruk? interface is geweldig, precies zoals ik hem in firefox wil (maar dat kan niet..)....
Dat ze het maar uit hun hoofd laten, ik vind het verschrikkelijk die minimalistische UI aanpak van tegenwoordig. Één van de redenen dat ik Chrome ook niet gebruik.

Verwijderd

daar heb je dus firegestures voor. maar ik prefereer dan ook een interface zonder "useless" onderdelen.

maar het is inderdaad wel zo dat deze interface niet echt bij de doelgroep past:

IE: normale browser
chrome: minimalistische browser met add-ons
firefox: normale browser met add-ons
opera: IE maar dan 10x meer features.

ik kan me voorstellen dat mijn ouders niet echt bij worden van de nieuwe lay-out...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Meteen even de animated gif topic getest, dat is even een mega verbetering tov IE8.

Waar bij IE8 bij meer dan 4-5 animated al alles gaat happeren (vertraagt afspelen), blijft alles doodleuk op volle snelheid doorspelen.

Het minpunt, cleartype. Hopelijk komt daar nog wel een fix voor om dit wel uit te zetten (bij Options uitschakelen lijkt niet te werken). edit, compatible view laat de oude font netjes zien :)

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 15-09-2010 23:04 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

nu je het zegt, nog steeds geen support voor gifs met een hogere framerate dan 11...

• aex351

aex351

I am the one

Ben nog iets tegengekomen. De titel van een webpagina is nu nagenoeg niet meer te lezen. Dat vind ik niet handig.
SinergyX schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:01:
Het minpunt, cleartype. Hopelijk komt daar nog wel een fix voor om dit wel uit te zetten (bij Options uitschakelen lijkt niet te werken). edit, compatible view laat de oude font netjes zien :)
Hoe kan je het aanzetten? Ik kan die optie nergens terug vinden.

[ Voor 62% gewijzigd door aex351 op 15-09-2010 23:11 ]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

SinergyX schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:01:

Compatible view werkte bij mij niet.

Ik heb cleartype behalve in de browser ook op desktop uit staan. Misschien heeft het lettertype prolbeem daar mee te maken, of met de nieuwe GPU hardware rendering... :?

PC Specs

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:15

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ja ja, eindelijk heeft Adobe een beta klaar liggen voor 64 bits flash player voor Windows. Speciaal voor o.a. IE9 Beta 1 uitgekomen.

http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer10.html

• aex351

aex351

I am the one

Wat is het voordeel van die beta voor IE9? Flash werkt nu toch ook.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

aex351 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:08:
Onder Multimedia -> always use cleartype for HTML.

Dit lijkt helemaal niets uit te halen, enkel compatible mode laat 'normale' font zien (wat ik gewend ben uit IE8).

Edit, leuke grap. Als een website vastloopt, in plaats van een popup 'internet explorer werkt niet meer' krijg je nu '<website> werkt niet meer'. Zojuist had ik een 'mozilla.com werkt niet meer' :P

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 15-09-2010 23:16 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:34
-Een paar pixels ongebruikte ruimte aan de bovenkant: check (is overigens geen onderdeel van de webpagina ofzo, maar een deel van het window frame, rechtsklik er maar eens op)
-Mis de pagina titel: check
-Tekst ziet er niet uit: check
-Vage renderproblemen: check

Verder mis ik het "laadbalkje" in de statusbalk, vind ik altijd wel prettig.
Al met al ben ik nog niet om (qua functionaliteit, bugjes daargelaten), maar ik kijk het nog wel even aan.

[ Voor 25% gewijzigd door sig69 op 15-09-2010 23:36 ]

Roomba E5 te koop

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

sig69 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:33:
-Een paar pixels ongebruikte ruimte aan de bovenkant: check (is overigens geen onderdeel van de webpagina ofzo, maar een deel van het window frame, rechtsklik er maar eens op)
-Mis de pagina titel: check
-Tekst ziet er niet uit: check
-Vage renderproblemen: check

Verder mis ik het "laadbalkje" in de statusbalk, vind ik altijd wel prettig.Al met al ben ik nog niet om (qua functionaliteit, bugjes daargelaten), maar ik kijk het nog wel even aan.
Kun je terug aan zetten, door rechtermuisknop op bijvoorbeeld het huisje te klikken. Statusbalk aanzetten.

Verder wat ik wel prettig vind en wat ik dus mis, dat het klikje verdwenen is bij een link, of vorige pagina...

Dat klikje heeft ook gevolgen binnen Windows zelf. Geluidsopties helpt.

[ Voor 4% gewijzigd door Splinter Cell op 15-09-2010 23:43 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar in het statusbalkje zit dus geen 'laadbalkje' ;)

• Coolrob
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-02 10:10

Coolrob

Lekker hoor...

Splinter Cell schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:12:
Ja ja, eindelijk heeft Adobe een beta klaar liggen voor 64 bits flash player voor Windows. Speciaal voor o.a. IE9 Beta 1 uitgekomen.

http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer10.html
Daar zat ik nou ook al op te wachten :P

Samsung Galaxy S4,Samsung Galaxy Tab2 10.1 / Intel Core i7-3770 @4.2GHz / MSI Z77A-GD55 / MSI GeForce GTX 970 Gaming / 4x2GB DDR3 Kingston HyperX / Samsung SSD 830 128GB / Seagate HDD 1x500GB

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

SinergyX schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:44:
Maar in het statusbalkje zit dus geen 'laadbalkje' ;)
|:( Inderdaad, dan maar het cirkeltje in tabblad in de gaten houden. ;)
Coolrob schreef op donderdag 16 september 2010 @ 00:25:
[...]

Daar zat ik nou ook al op te wachten :P
Zeg dat wel. Daar hebben we nou jaren op gewacht.

[ Voor 31% gewijzigd door Splinter Cell op 16-09-2010 00:32 ]

• Propane
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik de manier waarop downloads worden aangeboden erg prettig vind. Geen pop-up schermpje maar mooi centraal onderin. Tot dusver weinig problemen (voor mijn gebruik).

• Coolrob

Coolrob

Lekker hoor...

Propane schreef op donderdag 16 september 2010 @ 00:38:
Ik moet zeggen dat ik de manier waarop downloads worden aangeboden erg prettig vind. Geen pop-up schermpje maar mooi centraal onderin. Tot dusver weinig problemen (voor mijn gebruik).
Hier ook geen problemen, draai de 32 en 64-bit naast elkaar, en voor zo ver nog geen vast lopers of iets dergelijks. :9
Oke, het is even anders dan IE8, Maar went redelijk snel.

Samsung Galaxy S4,Samsung Galaxy Tab2 10.1 / Intel Core i7-3770 @4.2GHz / MSI Z77A-GD55 / MSI GeForce GTX 970 Gaming / 4x2GB DDR3 Kingston HyperX / Samsung SSD 830 128GB / Seagate HDD 1x500GB

• Coolrob

Coolrob

Lekker hoor...

Splinter Cell schreef op donderdag 16 september 2010 @ 00:29:

Zeg dat wel. Daar hebben we nou jaren op gewacht.
niet op alle site's werkt het zoals het hoort, maar het is ook nog maar een beta.

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 21:30
Ook net IE9 beta geïnstalleerd en hiervoor altijd IE gebruikt, versie 8 dus. Ik ben benieuwd en zal zien hoe het verder verloopt. Wel fijn dat IE eindelijke bepaalde pagina's met veel reacties soepel kan weergeven zonder de core vol te trekken.

http://www.beautyoftheweb...lerated-text-and-graphics
Ik kan alleen het filmpje op deze IE9 promotie site niet bekijken: "the video could not be loaded, either because the server or network failed or because the format is not supported". Hopen maar dat er problemen met het filmpje zijn ipv dat de browser nog problemen heeft..

• Rudie_V
Overigens, de FishIE Tank demo:
http://ie.microsoft.com/t...ishIE%20tank/default.html

Window size: 1920 x 1072
250 fish: 60 fps, soms paar minder
500 fish: 43-47 fps
100 fish: 33-38 fps

CPU rond 23%, schommelend 17-24%. Wel grappig als ik naar een ander venster klik de cpu iets hoger wordt belast.

CPU: Q9450@3,2GHz
GPU:GT9400

• aex351

aex351

I am the one

Bij de FishIE test op 1920x1110 (1200) krijg ik tot en met 500 vissen 60 FPS en bij 1000 vissen 43 FPS, met een CPU belasting van rond de 50%. Heb ook meteen de Speed Reading test gedaan en dat kwam uit op 16 seconden.

[ Voor 32% gewijzigd door aex351 op 16-09-2010 03:14 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:36
500 vissen geeft bij mij een lagere FPS dan bij 1000 vissen! 8)7

Verwijderd

Bij mij is het lettertype waziger dan voorheen. Zal wel iets met cleartype te maken hebben (hoewel ik dat ook al aan had staan in IE8 zonder problemen). Wanneer ik het direct vergelijk met bijvoorbeeld Chrome is het echt storend en voor mij reden om niet te switchen.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 08:45:
Bij mij is het lettertype waziger dan voorheen. Zal wel iets met cleartype te maken hebben (hoewel ik dat ook al aan had staan in IE8 zonder problemen). Wanneer ik het direct vergelijk met bijvoorbeeld Chrome is het echt storend en voor mij reden om niet te switchen.
Met compatibiliteitsmode aan heb je hier geen last meer van.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 08:45:
Inmiddels hebben meer mensen dat. Ik ben daarom terug naar IE8 totdat daar een oplossing voor is omdat het zeer vermoeiend voor de ogen is.
SinergyX schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:17:
[...]

Ook geprobeerd. Werkte niet bij mij.

[ Voor 17% gewijzigd door Help!!!! op 16-09-2010 09:21 ]

PC Specs

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ook de optie 'always use cleartype on HTML' uitgezet? Op die manier krijg ik de 'oude' letterstyle als in IE8.

(ik heb trouwens cleartype altijd uit staan).

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

SinergyX schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:34:
Ook de optie 'always use cleartype on HTML' uitgezet? Op die manier krijg ik de 'oude' letterstyle als in IE8.

(ik heb trouwens cleartype altijd uit staan).
Ja. (Als dat de optie in IE9 zelf is onder Advanced Settings)

Bij mij stond dat al uit. Ik heb en had overal cleartype uitstaan, ook op de desktop (via controlpanel) omdat het voor mij een prettiger, scherpere letter oplevert.

Hier ook een discussie over de fuzzy fonts:
http://www.neowin.net/for...48__st__0&#entry593155348

De hardware rendering, die bij mij aanstond, zou er ook mee te maken kunnen hebben. Of hoe Directwrite fonts rendert.

PC Specs

• aex351

aex351

I am the one

[...]

Inderdaad, de tekst is nu gewijzigd. Om compatibiliteitsmode aan te zetten moest ik wel flink zoeken. In de nieuwe menu's komt het niet voor. Oplossing: op de ALT knop drukken en dan op 'Tools'.

Wel vreemd dat je compatibiliteitsmode aan moet doen. Is hier ook een verklaring voor?

[ Voor 10% gewijzigd door aex351 op 16-09-2010 09:42 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik gebruik het per pagina, dus gewoon dat 'gebroken stukje document' naast de URL-invoer.

Merk dat veel sites toch kleine foutjes geven, sommige sites laden helemaal niet (wowhead, xs4all webmail).

Of ik nu alleen blij moet zijn met de verandering van titels, deze staat normaal in de titelbalk van het volledige venster, maar deze heeft IE9 op dit moment niet meer.

• aex351

aex351

I am the one

SinergyX schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:42:
Ik gebruik het per pagina, dus gewoon dat 'gebroken stukje document' naast de URL-invoer.
Die icoon zie ik niet en ik zie ook geen optie om het te activeren.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Even vanuit IE8, maar deze zit ook in IE9 ongeveer opdezelfde plaats.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nnaAzDmQEueal6TeEugVqw6B/full.png

• Jef Delathouwer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08 21:12
Ik krijg IE 9 niet geinstalleerd. Bij de stap vereiste updates installeren stopt de installatie en zegt hij dat ik deze updates zelf moet installeren. Er wordt doorverwezen naar een pagina met drie updates (http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=200540). Ik heb een 64-bit versie dus download ik driemaal het x64-pakket. Als ik deze wil installeren krijg ik driemaal de melding dat deze updates niet van toepassing zijn op deze computer. Volgens Windows Update is mijn pc trouwens helemaal up to date.
Heeft iemand een idee om dit op te lossen?

PSN: Wippie1880

Verwijderd

[...]

Dit 'verhelpt' het inderdaad d:)b

Verwijderd

Zeg maar dag met je handje tegen de Windows XP gebruikers..
proberen ze ons nu ook al te dwingen van XP af te stappen?

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:05:
Zeg maar dag met je handje tegen de Windows XP gebruikers..
proberen ze ons nu ook al te dwingen van XP af te stappen?
Voel jij je verplicht om IE9 te gebruiken dan?

Verwijderd

Wij draaien op de zaak op alle werkplekken nog XP. Geen IE9 voor onze gebruikers dus. Gelukkig voor hen hebben we onlangs al besloten om voortaan ook Firefox te supporten en te updaten via GPO. Ze zullen dus altijd nog een recente browser kunnen gebruiken, alleen dus geen recente IE meer.

Gezien het nog erg grote marktaandeel van XP, denk ik dat Microsoft hier toch wat marktaandeel voor IE verspeelt naar de concurrenten. Er zijn nu immers voldoende goede alternatieven voor IE.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:48

Eijkb

Zo.

Gaat IE over op een browser die de standaarden ondersteunt, is deze niet compatible met het OS op > 50% van de PC's.... Ze weten toch iedere keer iets te flikken. Hopen dat ze het nog XP compatible maken, omdat webontwikkelaars anders alsnog jaren rekening moeten houden met IE8... (bedrijfsnetwerken, gebruikers in arme landen, gebruikers van netbooks)

.

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
jaaaaaaaaaaa!!!11111

Inline autocomplete is weer terug!!

Waarom ze dat in hemelsnaam uit ie8 gesloopt hadden .... 8)7

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Iemand als enig idee hoe ik met een ATI X1950 toch de hardware versnelling kan forceren?

Deze keys (uit de preview fase) werken niet.

Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main\FeatureControl\FEATURE_FORCE_D2D_SOFTWARE]
"iexplore.exe"=dword:00000000
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main\FeatureControl\FEATURE_FORCE_D3D_WARP_DEVICE]
"iexplore.exe"=dword:00000000

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

IE 9 Public beta getest, mijn persoonlijke conclusie: deze beta zuigt net zo hard als de IE 8 beta's !
Getest op een MBP met uptodate Vista x64 ...
  1. Ik wil de adresbalk en de tabs op 2 aparte rijen, waarom kan dat in hemelsnaam niet ?
  2. De afgeknipt [back] button ziet er erg slordig uit.
  3. Nog geen hardware acceleration voor b.v. onboard Intel GPUs (= veel voorkomende laptop hardware)
  4. Sommige JS threading + CSS demo's zijn super traag, terwijl het in IE8 of b.v. Chrome lekker snel is; check b.v: http://bugreport.nl/pics/all.php
  5. Na het deinstalleren van IE 9 (wegens bovengenoemde punten), heb ik problemen met IE 8:
    • De [Refresh] en [Stop] buttons blijven links van de adresbalk staan nadat ik dat in IE 9 zo had aangepast (cool !). Zal wel een registry-sleutel zijn die verwijderd moet worden.
    • De adresbalk en zoekbalk blijven horizontaal-resizable (cool !). Kwestie van nieuwere DLLs ?
    • Het openen van een link in een nieuw tab werkt NIET meer .... De nieuwe tab blijft 'hangen'

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:36
Tja, daarom is het een beta natuurlijk. :P

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

LOL; dat klopt. Meen me te herinneren dat ik ooit op een testbak een IE7 (of IE8) beta getest heb die heel IE sloopte na uninstall. System restore, user profile legen, etc. hielp ook niet; een nieuwe user aanmaken wel ... Misschien is dat nu wel weer het geval, even testen ... ;) Ja, het werkt ! Sterker nog, na het uitloggen & inloggen van dezelfde user zijn de problemen ook weg. Blijkbaar is de vereiste reboot alleen niet voldoende ...

[ Voor 23% gewijzigd door SKiLLa op 16-09-2010 16:35 ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

http://windows.microsoft....r/download/ie-9/worldwide <-- NL versie

EDIT: jammer, omdat ik al een beta9 (Engels) er op heb, zegt ie van de NLse : u hebt al een nieuwere versie en dan houdt het op...

[ Voor 43% gewijzigd door notsonewbie op 16-09-2010 16:35 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Deinstalleren van de Engelstalige beta (hij zit verstopt onder de Windows Updates in het Software schermpje) en dan de NL beta erop gooien?

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

SKiLLa schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:36:
Deinstalleren van de Engelstalige beta (hij zit verstopt onder de Windows Updates in het Software schermpje) en dan de NL beta erop gooien?
Dat doe ik liver niet want : http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34698774

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Rudie_V
SKiLLa schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:33:
IE 9 Public beta getest, mijn persoonlijke conclusie: deze beta zuigt net zo hard als de IE 8 beta's !

[list=1]
• Ik wil de adresbalk en de tabs op 2 aparte rijen, waarom kan dat in hemelsnaam niet ?
Ja dat is iets waar ik ook even aan moet wennen. Ik heb altijd een hoop vensters open en dat wordt toch wat krap..

Ook werkt bij mij F5 niet om te refreshen, ik moet op de refreshknop in de adresbalk klikken.
Verder was de lettertype van tweakers ook niet goed, maar zoals hierboven een keer aangegeven is dit op te lossen door de site in compatibility view te zetten.
Ook een andere site werd helemaal niet goed weergegeven, maar weer wel in de compatibility view.

Ik moet zeggen dat het mij verder wel bevalt, zeker de verbetering in snelheid tov IE8. Maar ik heb nooit een firefox of een chrome geprobeert, dus misschien had ik dit al lang eerder kunnen ervaren:).

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

aex351 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:08:
Ben nog iets tegengekomen. De titel van een webpagina is nu nagenoeg niet meer te lezen. Dat vind ik niet handig.

[...]

IE werkbalk ( engelse ie9 ) : dropmenu onder Page > "compatibility view" aanvinken (Waar ook cut copy and paste zitten)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat was IE8, ik heb al 2x succelvol geinstalleerd en gedeinstalleerd zonder problemen.

Verwijderd

Rudie_V schreef op donderdag 16 september 2010 @ 02:35:
Window size: 1920 x 1072
250 fish: 60 fps, soms paar minder
500 fish: 43-47 fps
100 fish: 33-38 fps

CPU rond 23%, schommelend 17-24%. Wel grappig als ik naar een ander venster klik de cpu iets hoger wordt belast.

CPU: Q9450@3,2GHz
GPU:GT9400
Windows size: 2048x1151
500 fish: 60 fps
1000 fish: 49 fps
CPU belasting: 50% (capped ?)
GPU belasting: 70%
CPU: E5200 @ 3.33GHZ
GPU: HD4670
Wel interessant om te zien dat de GPU zo veel uitmaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2010 19:59 ]

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 13:13
Ik moet zeggen dat IE9 wel erg veel van de resources van mijn computer vreet, als ik ernaast iets van nieuwgroepen trekt crashed heel IE9, ik ga maar weer snel terug naar Chrome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 10:39
Jef Delathouwer schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:16:
Ik krijg IE 9 niet geinstalleerd. Bij de stap vereiste updates installeren stopt de installatie en zegt hij dat ik deze updates zelf moet installeren. Er wordt doorverwezen naar een pagina met drie updates (http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=200540). Ik heb een 64-bit versie dus download ik driemaal het x64-pakket. Als ik deze wil installeren krijg ik driemaal de melding dat deze updates niet van toepassing zijn op deze computer. Volgens Windows Update is mijn pc trouwens helemaal up to date.
Zoiets heb ik ook, alleen werken bij mij de twee onderste updates wel. Bij de bovenste klopt de link niet, die linkt naar een Vista-update. Als je op het KB-nummer klikt, kun je de update wel downloaden.
Echter, na alles te hebben geupdatet, blijft ie zeggen dat ik updates moet downloaden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook geprobeerd. Uit benchmarks bleek al dat hij niet zo snel is als Chrome. In de sommige gevallen 2x zo traag als Chrome; maar ja is nog steeds beta. Ik heb het zelf ook getest en idd hij is nog altijd trager...Dus op m'n Netbook er alweer afgeknikkerd. Op m'n PC blijft hij nog even een weekje verder staan.

Zie de benchmarks hier:

http://www.engadget.com/2...t-explorer-9-beta-review/

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:59:
Ik heb hem ook geprobeerd. Uit benchmarks bleek al dat hij niet zo snel is als Chrome. In de sommige gevallen 2x zo traag als Chrome; maar ja is nog steeds beta. Ik heb het zelf ook getest en idd hij is nog altijd trager...Dus op m'n Netbook er alweer afgeknikkerd. Op m'n PC blijft hij nog even een weekje verder staan.

Zie de benchmarks hier:

http://www.engadget.com/2...t-explorer-9-beta-review/
Op mijn netbook is Opera nog steeds de snelste, op afstand gevolgd door Chrome. Op de Desktop gaat IE9 sneller dan beiden. Gevoelsmatig dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
SKiLLa schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:33:
  1. Ik wil de adresbalk en de tabs op 2 aparte rijen, waarom kan dat in hemelsnaam niet ?
  2. De afgeknipt [back] button ziet er erg slordig uit.
  3. Nog geen hardware acceleration voor b.v. onboard Intel GPUs (= veel voorkomende laptop hardware)
  4. Sommige JS threading + CSS demo's zijn super traag, terwijl het in IE8 of b.v. Chrome lekker snel is; check b.v: http://bugreport.nl/pics/all.php
  5. Na het deinstalleren van IE 9 (wegens bovengenoemde punten), heb ik problemen met IE 8:
    • De [Refresh] en [Stop] buttons blijven links van de adresbalk staan nadat ik dat in IE 9 zo had aangepast (cool !). Zal wel een registry-sleutel zijn die verwijderd moet worden.
    • De adresbalk en zoekbalk blijven horizontaal-resizable (cool !). Kwestie van nieuwere DLLs ?
    • Het openen van een link in een nieuw tab werkt NIET meer .... De nieuwe tab blijft 'hangen'
raar, ik heb geen problemen en ben inmiddels overgestapt omdat firefoz de laatste tijd ongelooooflijk traag was. Alleen heb ik soms dat ik maar halve letters zie

• Albert020
  • Laatst online: 06:06
Is het mogelijk om de favorieten van Google Chrome te inporteren naar IE9 ?

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Albert020 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 12:41:
Is het mogelijk om de favorieten van Google Chrome te inporteren naar IE9 ?
nee, je kan wel in chrome exporteren naar een HTML-bestand en dan in IE importeren uit bestand

• Albert020
F.West98 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 14:24:
[...]

nee, je kan wel in chrome exporteren naar een HTML-bestand en dan in IE importeren uit bestand
Ja perfect, het is gelukt ;)

Wat alleen wel jammer is dat als je de standaard zoekinstellingen wilt veranderen je geen google kunt kiezen !

[ Voor 18% gewijzigd door Albert020 op 18-09-2010 16:36 ]

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Jef Delathouwer schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:16:
+1

En DuckDuckGo (en Google) bood (boden) weinig uitkomst :/
(gelukkig heb ik nog 4 andere browsers (IE8 inclusief) , maar was wel even benieuwd)

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interface is heerlijk. Genoeg ruimte voor tabs, je hebt er normaliter ook niet 20+ open staan.

Stabiel is hij nog niet.
Regelmatige basis een crash, voornamelijk op web applicaties.
Als je XML wilt tonen mist de XML ui en toont hij het document als plain text.
De downloadmanager blijft hangen op downloads, die je ook niet kunt pauzeren en resumen (tenzij je het proces killed). Alleen cancel.

Jammer dat ze niets hebben gedaan aan de developer extensions. Meer on par met chrome was leuk geweest met betere inzichten in performance, rendering, flow, enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Ik word gek in IE9! iedere keer is er tekst half, of helemaal niet!
Heb ff een screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/N5eKAY0vmiInopskshr8a4rp/full.png
Als ik dan op de tekst (die er niet is) klik is de tekst er weer, als ik scroll zodat het uit beeld is en weer terug is het weer weg. Hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik heb datzelfde euvel, maar slechts een enkele keer en tot dusver alleen op Tweakers. Ik meende dat iemand eerder postte dat de compatability view helpt... Zelf nog niet getest gezien ik het dus niet zoveel tegenkom.

Browser nu al een tijdje in gebruik op m'n laptop en ik gebruik op dit moment Firefox nauwelijks meer. De nieuwste beta's die ik gebruikte van Firefox zijn na het opstarten niet echt snel, hangt soms voor een seconde of 10. Ook de stabiele versie loopt de laatste tijd niet zo soepel op zowel m'n laptop als m'n desktop. Ik denk dat ik deze IE9 beta ook maar op m'n desktop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:40
Internet Explorer 9 is eigenlijk best wel het traagst vergeleken andere (even zware) browsers zoals Firefox en Safari.
Alsof het alles via de Mobile Intel 4 series geïntegreerde kaart doet.
En Youtube kan hij niet eens fatsoenlijk laten zien. Hele grote loze ruimte bovenin. Van het halve scherm.
Ook is alle tekst is wazig, wat ook nooit was met eerdere IE versies.

Ik mag hopen dat dit nog maar een level nul beta is, want dit kan echt niet.

Behalve dan dat hij in het begin een melding gaf dat de standaard Microsoft Accelerators (groove, Windows live) het openen van een tabblad met 0.57 seconden vertraagd had, of ik het uit wou zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Ik was redelijk enthousiast over IE9, maar ik raak steeds meer gecharmeerd van de snelheid van Chrome canary build (next gen)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb IE9 ook even een paar uur getest maar ben nu alweer terug naar Google Chrome 6 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
jeroen3 schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:27:
Internet Explorer 9 is eigenlijk best wel het traagst vergeleken andere (even zware) browsers zoals Firefox en Safari.
Alsof het alles via de Mobile Intel 4 series geïntegreerde kaart doet.
En Youtube kan hij niet eens fatsoenlijk laten zien. Hele grote loze ruimte bovenin. Van het halve scherm.
Ook is alle tekst is wazig, wat ook nooit was met eerdere IE versies.
Hier geen problemen met Youtube anders (nvm de witte balk onderin, verkeerde resize in Paint :P):

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4128/5009961138_f439a18c2e_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Yup, Youtube werkt hier ook zonder problemen. Enige site waar ik irritatie-problemen heb is Wowhead, waarvan eigenlijk amper meer iets werkt.

Ook gaan aantal websites met veel flash/banners/crap soms enorm traag, tot uiteindelijke crashes. Al denk ik dat dit eerder Flash player is (je moest een speciale IE9 beta versie installeren? :?), dan dat dit te maken heeft met IE. Site als Wowwiki is altijd bagger-traag geweest zonder enige vorm van add-blockers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:40
Afbeeldingslocatie: http://jeroen3.co.cc/bestanden/ie9_faal_01.jpg
Toch wel, maar ach. Het is IE. de laatse goede versie was 6.

Hoe raak ik die ie9 nou weer kwijt?

[ Voor 13% gewijzigd door jeroen3 op 21-09-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

jeroen3 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:53:
Hoe raak ik die ie9 nou weer kwijt?
Even dit topic wat beter doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Voor de mensen die zich afvragen waar je in de downloadmanager de snelheid van je download kan bekijken: je kan met je muis over de voortgang hoveren.

Afbeeldingslocatie: http://img.evpwebdesign.nl/got/IE9DownloadSpeed.png

• Flaminator
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-07-2021
Ik draai IE9 nu al een paar dagen en ik moet zeggen dat ik het een hele fijne browser vind, het enige jammerige aan deze beta vind ik de download manager. Vond het in firefox ook al zo iritant, ik vind het zelf altijd veel fijner om een extra schermpje te hebben waarop ik kan zien wat er aan het downloaden is(zonder om eerst op view downloads te klikken). en ben ik de enige die er problemen mee heeft dat als ik iets aan het downloaden ben en ik sluit de browser af dat hij dan stopt met downloaden?

• Albert020
Dacht he he eindelijk komt Microsoft met een goede IE maar de pret bleek voor korte duur,
binnen 1 uur al vastgelopen, de reden is mij totaal niet bekend.
Ben snel weer terug gesprint naar Chrome >:)

P.S.

Hoe kon ik nou zoiets doms denken hahaha......

Verwijderd

Albert020 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:12:
Dacht he he eindelijk komt Microsoft met een goede IE maar de pret bleek voor korte duur,
binnen 1 uur al vastgelopen, de reden is mij totaal niet bekend.
Ben snel weer terug gesprint naar Chrome >:)

P.S.

Hoe kon ik nou zoiets doms denken hahaha......
Obvious troll.
Zelf heb ik geen enkel probleem met IE9.

• Albert020
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:19:
[...]

Obvious troll.
Zelf heb ik geen enkel probleem met IE9.
Heel veel mensen hebben problemen met IE9

• Propane
  • Niet online
Albert020 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:12:
[...]

Heel veel mensen hebben problemen met IE9
Maakt dat uit als hij er geen problemen mee heeft? Bij mij werkt hij trowens ook prima.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Bij mij ook op die ene bug na.
De SP heeft inmiddels een update

• ERIKvanPAASSEN

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Flaminator schreef op woensdag 22 september 2010 @ 00:41:
.. en ben ik de enige die er problemen mee heeft dat als ik iets aan het downloaden ben en ik sluit de browser af dat hij dan stopt met downloaden?
Het lijkt er wel op ja. ;) Als ik mijn browservenster sluit, terwijl er nog actieve downloads zijn, komt de download manager tevoorschijn en gaan de downloads dus gewoon door.

• RufusZlr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-04-2021
Heb IE9 op twee pc's (1x win7 Prof en 1x win7 Ultimate) geinstalleerd en krijg dan op beide pc's in idle stand een cpu load van circa 70%. Na de-installatie van IE9 en dus terug naar IE8 weer de nornale waarden van rond de 5%. Task Manager geeft geen uitsluitsel over de processen die dit zouden kunnen bewerkstelligen. Voor alle duidelijkheid, de load blijft ook aanwezig na het afsluiten van IE9 en heeft dus mi niks te maken met flash of een addin.

[ Voor 17% gewijzigd door RufusZlr op 23-09-2010 17:42 ]

• Propane
  • Niet online
RufusZlr schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:07:
Heb IE9 op twee pc's (1x win7 Prof en 1x win7 Ultimate) geinstalleerd en krijg dan op beide pc's in idle stand een cpu load van circa 70%. Na de-installatie van IE9 en dus terug naar IE8 weer de nornale waarden van rond de 5%. Task Manager geeft geen uitsluitsel over de processen die dit zouden kunnen bewerkstelligen.
Vreemd, daar heb ik geen last van, de PC waar ik nu achter zit met IE9 heeft een idle processor gebruik van 0-1%.

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:25
Heb hem gister geinstalleerd. Echter lijkt het alsof hij niet helemaal goed opstart. (i.e)
Laptop al meerdere malen opnieuw gereboot, niets helpt.

Jammer maar helaas, ik wilde ze nog wel een kans geven.
Misschien als de final uit is dat ik hem nog eens probeer.

Verwijderd

Propane schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:42:
[...]
Vreemd, daar heb ik geen last van, de PC waar ik nu achter zit met IE9 heeft een idle processor gebruik van 0-1%.
Hier met een stuk of 8 tabs ook tussen de 0 en 2%. Misschien rare addins geinstalleerd?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik krijg hier wel soms 40-50% CPU verbruik bij flash banners, zeker sites helemaal overladen met banners wil mijn CPU nog wel eens flink doen zweten. Denk eerder dat dit ligt bij de crappy Flash versie (10 beta?) dan IE zelf.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

SinergyX schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:08:
Ik krijg hier wel soms 40-50% CPU verbruik bij flash banners, zeker sites helemaal overladen met banners wil mijn CPU nog wel eens flink doen zweten. Denk eerder dat dit ligt bij de crappy Flash versie (10 beta?) dan IE zelf.
10 is niet meer in beta hoor. Misschien moet je m ff updaten.... ?

PC Specs

Verwijderd

Hmm. Chrome in een vies jasje. Maar wel mooi dat 't eindelijk HTML5 deels ondersteund.
En een bug; Cufon (om andere fonts op je site krijgen) werkt niet. Maar daar is HTML5 nu voor.
Weet iemand of IE9 nu de standaard worden; dat mensen verplicht moeten upgraden naar IE9 als ze 6, 7 of 8 gebruiken? Want dat zou wel ideaal zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2010 20:05 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.