Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:16:
[...]
Het is niet eens onboard graphics, het is gewoon integrated.
Maar de GPU doet niets, want het ding staat in softwarerendering, dus ook al heb ik vrij nieuwe drivers (ik weet niet precies wanneer ik ze exact voor het laatst geupdatet hebt, maar dat was niet zo heel lang terug), de rendering wordt door de software gedaan. En dat gaat voor alle applicaties goed, behalve IE9
Het lijkt toch potentieel wel gerelateerd aan het ontbreken van support voor directwrite en dirext2d in je grafische drivers. Dat is hetgeen wat IE9 gebruikt voor fonts.

Staat er trouwens al Servicepack 1 van Windows op de laptop? Daar zitten ook diverse bugfixes in voor directwrite.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:28:
[...]

Het lijkt toch potentieel wel gerelateerd aan het ontbreken van support voor directwrite en dirext2d in je grafische drivers. Dat is hetgeen wat IE9 gebruikt voor fonts.

Staat er trouwens al Servicepack 1 van Windows op de laptop? Daar zitten ook diverse bugfixes in voor directwrite.
Ik draai al een tijdje SP2 op dit ding (Vista HP 32b).
Maar wat ik dan niet snap, waarom rendert het geval dan zo brak, als alle andere applicaties het wel kunnen. Dat hij problemen geeft bij acceleratie, dat kan natuurlijk altijd, maar als je die niet gebruikt, hoe moeilijk is het dan om gewoon een font te renderen zoals het OS netjes aangeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom rendert het geval dan zo brak, als alle andere applicaties het wel kunnen
IE9 is ontwikkeld om de fonts hardwarematig te renderen via DirectWrite en Direct2D.
Andere applicaties gebruiken nog GDI rendering denk ik.

Mogelijk is de fallback software rendering (via GDI??) bij het ontbreken van driver support voor DirectWrite op je Vista computer niet goed werkend
of probeert IE9 subpixel positioning over GDI?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aardige video die Chrome 10 en IE9 in snelheid vergelijkt
YouTube: IE9 vs. Chrome Speed Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:03

3raser

⚜️ Premium member

Fire69 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:45:
Leuk, zo'n discussie over ClearType, maar dat heeft eigenlijk niks met IE9 te maken :)

Als je ClearType niet leuk vindt, wat vindt je dan van IE9 als je het uitschakelt?
Het lijkt erop dat dit alles met IE9 te maken heeft.
ClearType uitschakelen is geen optie. Dat veranderd niets aan IE9, maar verknoeit wel alles in Windows 7. Zelfs het startmenu is dan spuuglelijk. ClearType is dus gewoon geen optie maar een must om alles goed leesbaar te houden. En IE9 kan er blijkbaar niet mee omgaan, of doet er in ieder geval iets anders mee dan Windows zelf.
Ramon schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:13:
[...]

IE9 is bij mij anders sneller dan Chrome, Firefox of Opera.... Ik vind het er ook moderner en beter uitzien dan Firefox of Opera, die zien er uit alsof ze uit wo2 komen. Ik heb ook geen problemen met ClearType hier. En het pinnen van sites op de taskbar is erg handig!
Geen problemen met ClearType? Probeer dan vooral geen ClearType instellingen te veranderen ;)
Ik geef toe dat de javascript engine van IE buitengewoon snel is. Maar om het uiterlijk nou moderner te noemen? Heb je al iets van Firefox 4 gezien. Ik werk nu met de RC en dat werkt echt super. De positionering van de tabbladen is veel beter en ondanks dat de layout minimalistisch is heb ik toch alles bij de hand. Dat laatste is dan weer iets wat ik in Chrome mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 08:17:
:') Neem je dit zelf wel serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:28:
[...]

hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-01 08:18
[...]

Volgens mij klopt het wel. Heb laatst weer eens firefox geprobeerd, maar toch mar weer van afgestapt, IE werkt bij mij sneller :)

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55
Moet eerlijk zeggend dat IE9 op mijn W7 64bit systeem stukken sneller werkt, vooral Google Maps full screen is heerlijk met IE9, Firefox (mijn default browser) is dan maar traag en haperig...

Ik gebruik de 64bit build van IE9, en heb een Radeon 4890 videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:36
Heb Chrome 10, IE9 en Firefox 4 RC, maar Fx blijft mijn favoriet, vanwege het gebruik :)

Ik vind IE lelijk, maar dat is mijn persoonlijke smaak hè ;) De hardware versnelling, in Fx, (chrome 10 heeft het niet), heb ik uitgezet, want de letters zien er niet uit en ik zie het nut ervan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[...]

Waarom niet, het komt redelijk overeen met de starttijden die ik hier met Chrome meemaak. IE8 is daarin sneller, en gezien IE9 sneller is dan IE8 zie ik niet in waarom het niet zou kloppen.
3raser schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:17:
[...]

Het lijkt erop dat dit alles met IE9 te maken heeft.
ClearType uitschakelen is geen optie. Dat veranderd niets aan IE9, maar verknoeit wel alles in Windows 7. Zelfs het startmenu is dan spuuglelijk. ClearType is dus gewoon geen optie maar een must om alles goed leesbaar te houden. En IE9 kan er blijkbaar niet mee omgaan, of doet er in ieder geval iets anders mee dan Windows zelf.
IE9 doet er zeker iets anders mee dan Windows zelf. Als ik ClearType aanzet kan ik m'n systeem gewoon niet gebruiken, omdat alles zo ontzettend blurry wordt. Ik had gehoopt dat IE9 mijn ClearType settings zou overnemen (als in, gewoon niets doen met fonts, maar gewoon normaal weergeven), maar dat werkt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 08:17:
Ik moet zeggen dat ik het ook een beetje dubieus vind. Dat IE9 even snel of sneller opstart dan Chrome dat geloof ik best. Dat kan ik uit ervaring ook zien. Maar dan knippert IE9 een paar keer en staat de website er al helemaal klaar, dat is vreemd en klopt volgens mij niet. Desalniettemin, een leuke test om te gaan doen en zal dat binnenkort eens proberen!

Overigens, wat je bij het testen van opstartsnelheid ook in de gaten moet houden is dat Windows apps die je vaker gebruikt prefetched juist om deze sneller in te laden. Dus als je net Chrome of IE hebt geinstalleerd kan die de eerste paar keer starten wat trager zijn.

Overigens type ik dit vanuit IE9... had nooit van mezelf gedacht dat ik weer 'terug' zou gaan na IE....

[ Voor 23% gewijzigd door Ramon op 16-03-2011 12:48 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:06

Saven

Administrator

Enige wat ik echt een nadeel vind is dat die tabs zelf zo enorm lelijk zijn en dat je nog steeds zo'n stippelboxje krijgt als je ergens de focus op hebt. Heeft niet echt te maken met prestaties maar toch :P

en ze mogen het rechtermuisknop menu wel een beetje na-apen van chrome of firefox. met 'afbeelding openen in nieuw tabblad' etc

en de bookmarkbar vind ik nog een beetje lelijk mja :P kan niet alles hebben

[ Voor 10% gewijzigd door Saven op 16-03-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Arnout schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:02:
Ik gebruik de 64bit build van IE9
Dat moet je niet doen want die heeft niet de snelle javascript engine.
Je moet op 64-bits windows gewoon de standaard browser gebruiken.
De default browser op 64-bits windows is namelijk de 32bits versie van IE. Die is flink sneller dan de speciale 64 bits versie die dus niet de default browser is.

Er is eigenlijk geen enkele reden om de 64-bits IE te gebruiken tenzij je bijvoorbeeld 64-plugins bouwt en test of als je op de nieuwste server versies zit die alleen nog maar 64 bits is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
3raser schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:17:
Ik geef toe dat de javascript engine van IE buitengewoon snel is. Maar om het uiterlijk nou moderner te noemen? Heb je al iets van Firefox 4 gezien. Ik werk nu met de RC en dat werkt echt super. De positionering van de tabbladen is veel beter en ondanks dat de layout minimalistisch is heb ik toch alles bij de hand. Dat laatste is dan weer iets wat ik in Chrome mis.
Het is natuurlijk iets persoonlijks, maar ik ben het hier niet mee eens. Ik heb Firefox 4 RC en IE9 nu naast elkaar openstaan en de interface van IE9 ziet er naar mijn idee toch netter en strakker uit.

Firefox heeft wat meer ronde hoeken die mij sneller gaan vervelen wat stiekem onbewust nog wel eens een rol speelt. Als ik in FF zowel de adresbalk, tab balk en bladwijzerbalk wil hebben ben ik een stuk van m'n verticale ruimte kwijt omdat FF hier een extra balk voor nodig heeft (juist door de positionering van de tabbladen in FF). Verder zie ik eigenlijk weinig verschillen tussen de interfaces. De rest van de opties zit eigenlijk op min of meer dezelfde plek en ik weet ook niet helemaal wat jij in FF makkelijker bij de hand hebt dan in IE9.

Los daarvan; wat me net wel opviel toen ik even nu.nl open had staan in beide browsers naast elkaar, is dat IE9 sommige vervelende Flash reclames die midden in zo'n nieuws item staan volledig weg haalt. Dit met de melding onderin dat hij "Only secure content" toont. Netjes en prettig. Aan de andere kant mis ik inderdaad soms ook die rechtsklik opties met bijvoorbeeld "Copy image location". Tevens mis ik heel af en toe het sterretje in de adresbalk waarmee je een site zo bij ongesorteerde bladwijzers kunt smijten, zonder een menu te krijgen van waar je hem wilt hebben en hoe hij moet heten.

Ik ben in ieder geval tevreden over IE9 en ben terug van Firefox naar IE gegaan na een jaartje of 5-6 Firefox gebruik. De enige addons die ik daar gebruikte waren voor tracking protection en adblock, dus ik mis aan addons niet echt veel dankzij de ingebouwde tracking protection. Het adblocken gaat ook netjes met Simple Adblock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 19:45
Ik wil bij een klik op een van de favorieten uit de 'Werkbalk favorieten' geopend word in een nieuwe tab. Ik krijg de optie maar niet gevonden. Wat zie ik over het hoofd of is het een bug :(

[ Voor 48% gewijzigd door proza op 16-03-2011 21:18 ]

If you see me collapse, pause my Garmin!🚶🏃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 21:56
Met de middelste muisknop op klikken misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:10:
[...]
IE9 doet er zeker iets anders mee dan Windows zelf. Als ik ClearType aanzet kan ik m'n systeem gewoon niet gebruiken, omdat alles zo ontzettend blurry wordt. Ik had gehoopt dat IE9 mijn ClearType settings zou overnemen (als in, gewoon niets doen met fonts, maar gewoon normaal weergeven), maar dat werkt helaas niet.
Op het IEblog werd nog dit gesuggereerd:
To everyone who is suffering of "blurry text" issues, try this out, maybe it will improve it: Disable subpixel rendering - ClearType has a mode that doesn't make use of subpixel rendering. In this mode, it will only use whole pixels (grayscales) when rendering text. To enable this mode, make sure to enable Cleartype, follow the wizard AND select the rightmost option in step 3 (of 4) of the ClearType tuner. Then restart or log off.
Ik weet echter niet of het wat voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-08 13:21
hallo,als ik op bv autoscout24 zoek op een bepaald merk en type van wagen,en druk dan op de zoek knop krijg ik de eerste pagina probleemloos,als ik dan op de 2de pagina druk dan zijn de zoekeigenschappen weg en staan er opeens alle types tussen ipv dat ene model waar ik op filterde...heb pas IE9 geinstalleerd,bij IE8 had ik dit niet,iemand enig idee?alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Al geprobeerd met de Compatibility View?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Waarom niet, het komt redelijk overeen met de starttijden die ik hier met Chrome meemaak. IE8 is daarin sneller, en gezien IE9 sneller is dan IE8 zie ik niet in waarom het niet zou kloppen.

[...]

Ik heb ook een GM4500MHD, maar bij mij ziet er er prima uit. Draai nog geen SP1. Software rendering instead of GPU rendering staat bij mij greyed-out en aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:49:
[...]

Op het IEblog werd nog dit gesuggereerd:

[...]

Ik weet echter niet of het wat voor je is.
Niet echt, want dan moet ik ClearType in m'n OS aanzetten. En dat wil ik juist niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: hoe kan je het beste de tracking protection gebruiken? Ik heb geen zin (en weet er ook niet genoeg vanaf) om per site toestemming te geven of sites individueel te blocken. Ik lees het e.e.a. over kant-en-klare lijsten. Wat is jullie ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:44
Vraagje: Hoe kun je de nieuwe home en favorite button rechts naast de adresbalk verplaatsen naar links naast de adresbalk?
Niet, toch? :(

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:10:
Vraagje: hoe kan je het beste de tracking protection gebruiken? Ik heb geen zin (en weet er ook niet genoeg vanaf) om per site toestemming te geven of sites individueel te blocken. Ik lees het e.e.a. over kant-en-klare lijsten. Wat is jullie ervaring daarmee?
Ik gebruik de easylist van de makers van adblock plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:59:
[...]

Ik heb ook een GM4500MHD, maar bij mij ziet er er prima uit. Draai nog geen SP1. Software rendering instead of GPU rendering staat bij mij greyed-out en aangevinkt.
Maar jij hebt wel cleartype ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999

Erw

waar kan ik de optie vinden om een link/pagina per email te verzenden?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:36

pythagorasABC

A²+B²=C²

[...]

In de reacties onder de video staat ook waarom chrome langer doet over het opstarten. Dit is een "bug" in chrome. Eenmaal verholpen starten ze ongeveer gelijk op, soms chrome iets sneller, aldus de maker van de video.

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 23:46:
[...]

Maar jij hebt wel cleartype ingesteld?
Cleartype staat hier gewoon aan.

Het valt mij trouwens op dat scrollen terwijl er flash speelt stukken schokkiger gaat dan onder IE8. Voor de rest is heb ik het gevoel dat alles een stuk vlotter (en stabieler) werkt dat IE8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:26

aex351

I am the one

Erg jammer dat de interface van IE9 ten opzichte van de eerdere beta en zelfs IE8 niet is verbeterd. Ze willen Google Chrome kopieren. Een minimale interface. Maar het resultaat is een op elkaar gepropte interface, waarbij het gebruikersgemak flink achteruit is gegaan. De titel van de pagina is niet meer zichtbaar in de titelbalk. Tabs en de adressenbalk zijn krampachtig op elkaar gepropt. De favorieten icoon zit rechts, terwijl de favorietenbalk links wordt geopend. Wie bedenkt zo iets? Naast de dingen die verplaatst zijn, zijn andere standaard dingen zoals de statusbalk gewoon verborgen. Dat kan je met IE8 ook doen. Kortom, wanneer je alleen kijkt naar de interface dan is het een achteruitgang.

Volgens mij is het sub pixel rendering probleem ook niet klein.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij opent favorieten gewoon (hardnekkig zelfs) aan de rechterkant. De titel uit de titelbalk mis ik inderdaad ook bijzonder. Ik snap waarom het is vanuit logisch oogpunt, maar toch voelt het als een - nodeloos - geofferd stukje functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 00:17:
Bij mij opent favorieten gewoon (hardnekkig zelfs) aan de rechterkant. De titel uit de titelbalk mis ik inderdaad ook bijzonder. Ik snap waarom het is vanuit logisch oogpunt, maar toch voelt het als een - nodeloos - geofferd stukje functionaliteit.
Hier ook rechts hoor. Titels staan toch in de tabs vermeld? Mogelijk dat ze op breedbeeld mikken?

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel leuk dat breedbeeld, maar mijn venster maak ik altijd precies 1024px breed zodat je meerdere dingen naast elkaar kan doen.
met die titelbalk en tabs op 1 lijn werkt dat echt verschrikkelijk, ik heb mijn firefox zo gemod dat de url balk en bookmarks bar in de titelbalk vallen, in dat stuk ruimte waar bij de minimal pixel policity van IE... helemaal niets staat :X

Als je chrome na-aapt, doe het dan goed. De huidige opzet is echt onbruikbaar als je niet fullscreen browset.
Natuurlijk kan de de tabs op een aparte balk laten weergeven, maar dat zie ik de normale gebruiker nog niet doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2011 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
IE9 is PISSING! :( ME! :( OFF! :(
Ik ben absoluut geen rantnicht, O-) zelfs MS friendly, maar het is nu gewoon één grote klotenbrowser omdat ie absoluut niet gebruiksvriendelijk is. Eén grote faal t.o.v. Chrome.
Minimal interface - check.
Home button op de verkeerde plek - check.
Favorites button op de verkeerde plek - check.
Titelbalk leeg en nutteloos - check.
Rendering problemen - ook check.
So much for minimal design. ;w
Om wille van webdevelopment moet ik IE9 wel gaan gebruiken, maar de interface is ZO VEEL SLECHTER dan IE8 alleen al. IE8 kostte wat pixeltjes, maar dan had je tenminste een prima bruikbare browser. Nu WIL ik niet eens browsen met IE9, dus dan heb ik ook geen ruk aan die theoretische pixelbesparing. FAIL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel schandalig dat het updaten van een simpele browser nog steeds een herstart van je systeem vereist. Blijkbaar zit de code nog zo verwoven in Windows dat een reboot nodig blijft; het verhoogt mijn vertrouwen in de modulaire programmeerkunsten van Microsoft niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-09 06:03
Na dat ik IE9 heb geinstalleert, kan geen IE8 software of dergelijks meer vinden op de C schijf. Is die helemaal verwijderd of is die ergens nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:23:
Het is wel schandalig dat het updaten van een simpele browser nog steeds een herstart van je systeem vereist. Blijkbaar zit de code nog zo verwoven in Windows dat een reboot nodig blijft; het verhoogt mijn vertrouwen in de modulaire programmeerkunsten van Microsoft niet echt.
Gisteravond op m'n laptop geïnstalleerd en er was geen reboot nodig...

Ik snap dat gedoe over de titelbalk ook niet echt. Je ziet de titel van een pagina op het tabblad toch? Zowel Opera als Firefox 4 RC hebben ook beide geen website namen in de titelbalk. En hoewel het nu bij IE9 misschien een lege ruimte is heeft het nog steeds de grootste verticale ruimte als ik het goed zie, dus je verliest daarmee niets op andere browsers... Ik vind het zelf erg prettig omdat je de titelbalk gebruikt waarvoor je de meeste titelbalken gebruikt, namelijk het venster slepen en verplaatsen (zonder dat je per ongeluk een tab sluit :P).
Barleone schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:37:
Ik ben absoluut geen rantnicht, O-) zelfs MS friendly, maar het is nu gewoon één grote klotenbrowser omdat ie absoluut niet gebruiksvriendelijk is. Eén grote faal t.o.v. Chrome.
- Home button zit bij Firefox RC4 rechts, Chrome heeft er geen (ik heb hem net vers geïnstalleerd en ik zie standaard geen home button) en Opera is de enige die hem links van de adresbalk heeft zitten.
- Favorites button zit bij Firefox RC4 rechts, Chrome heeft een vermelding "Andere Bladwijzers" rechts op de bladwijzerwerkbalk zitten en ook bij Opera zie ik na een standaard installatie geen aparte bladwijzer knop.

Misschien mis ik iets ofzo hoor, het is voor alle browsers na een standaard installatie en geen getweak. Ik gebruik de browsers dan ook puur om te browsen en heb niet echt te maken met de ontwikkelaars kant en dergelijke. Maar uiteindelijk lijken alle vier de genoemde browsers mij prima bruikbaar en is het een kwestie van smaak :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
Propane schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 14:07:
Je ziet de titel van een pagina op het tabblad toch?
De tabbladen naast de adresbalk zijn veel te klein om de hele titel te lezen. De lege titelbalk zou daar heel geschikt voor zijn.
- Home button zit bij Firefox RC4 rechts, Chrome heeft er geen (ik heb hem net vers geïnstalleerd en ik zie standaard geen home button) en Opera is de enige die hem links van de adresbalk heeft zitten.
- Favorites button zit bij Firefox RC4 rechts, Chrome heeft een vermelding "Andere Bladwijzers" rechts op de bladwijzerwerkbalk zitten en ook bij Opera zie ik na een standaard installatie geen aparte bladwijzer knop.
Nee het is een kwestie van gebruiksvriendelijkheid en gewenning:
Chrome > home button aan te zetten via chrome://settings/browser en dan staat ie links.
Firefox 3 > home button zit links. Firefox 4 is nieuw en telt niet mee. Daar heeft nog geen hond jarenlange ervaring mee.
Opera > home button zit links.
IE9 forceert mij dus mijn jarenlange gewenning af te leren en weer tijd te verliezen met browsen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Barleone schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:31:
Chrome > home button aan te zetten via chrome://settings/browser en dan staat ie links.
Firefox 3 > home button zit links. Firefox 4 is nieuw en telt niet mee. Daar heeft nog geen hond jarenlange ervaring mee.
IE9 forceert mij dus mijn jarenlange gewenning af te leren en weer tijd te verliezen met browsen. :(
Dan redeneer je vanuit gebruiksvriendelijkheid voor een tweaker. Een doorsnee gebruiker gaat niet via chrome://settings/browser de home knop aanzetten. En als Firefox 4 nieuw is en niet mee doet, waarom IE9 dan wel zo behandelen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Om wille van webdevelopment moet ik IE9 wel gaan gebruiken, maar de interface is ZO VEEL SLECHTER dan IE8 alleen al. IE8 kostte wat pixeltjes, maar dan had je tenminste een prima bruikbare browser. Nu WIL ik niet eens browsen met IE9, dus dan heb ik ook geen ruk aan die theoretische pixelbesparing. FAIL!
Mening ook als mening brengen svp :z Ik vind IE9 super! lekker snel en licht! Maarja ik gebruik dan ook geen favorites of home(?) kan me de laatste keer niet herinneren dat ik op een home knop heb gedrukt..... Ik knal mijn faves gewoon in de Favorites bar en dat is alles wat ik nodig heb.

Enige wat MS wel eens mag doen is het Options dialog verbouwen naar iets mooier en handigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
Alles wat je hier opnoemt is subjectief. Je bent het zo gewend, dus als een opvolger dat niet heeft is het fout. Da's een mening, maar geeft geen feiten weer.

Loopt hier als een tierelier, op W7 64bit, geen last van font, geen last vn flash stutter, geen last van minimalistic design. Click 'n Run ;)

edit: zie net dat ik niet de enige ben met die mening :)
edit 2: schiet me ook nog te binnen. Verandering is nodig voor verbetering. Daar aan wel of niet moeten wennen is geen maat voor de kwaliteit van die verandering. Zelfde geldt voor compatibiliteit met XP: ontwikkeling is nu 10 jaar verder, verwacht dan niet dat IE9 anno 2011 dan nog voldoet aan standaardenuit het jaar 0 ;)

[ Voor 12% gewijzigd door D-Day op 17-03-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Barleone schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:31:
[...]

De tabbladen naast de adresbalk zijn veel te klein om de hele titel te lezen. De lege titelbalk zou daar heel geschikt voor zijn.
Dan zet je de tabs onder de adresbalk ;)
[...]

Moest IE dat systeem zoals Chrome gebruiken, was er nu oorlog uitgebroken ;)

IE forceert je niks, je bent niet verplicht het te gebruiken, en als jij jarenlang iets anders gewent bent geweest, is dat zeker niet de fout van IE ;)

90% van de posts hier is gewoon MS afzeiken.
Don't like it? Don't use it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:08:
[...]

Dan zet je de tabs onder de adresbalk ;)
De tabs zijn altijd korter dan je titelbalk. Het werkt sneller om naar de titelbalk te kijken dan naar je tab te moeten zoeken en dan een halve titel te zien heb ik het gevoel. Vooral omdat de titelbalk nu leeg is voelt het een beetje alsof er een ontwikkelaar heeft gezeten die het vooral belangrijk vond dat er een logisch systeem achter zit, in plaats van dat het usable is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 13:50

GerritGekke

Gamechanger

Is er iemand die weet hoe je bij de "download weergeven" automatisch de lijst kan laten verwijderen? (IE9)

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:11:
[...]

De tabs zijn altijd korter dan je titelbalk. Het werkt sneller om naar de titelbalk te kijken dan naar je tab te moeten zoeken en dan een halve titel te zien heb ik het gevoel. Vooral omdat de titelbalk nu leeg is voelt het een beetje alsof er een ontwikkelaar heeft gezeten die het vooral belangrijk vond dat er een logisch systeem achter zit, in plaats van dat het usable is.
Daarin heb je wel gelijk, ze hadden de titel van de actieve tab in de titelbalk moeten weergeven.
GerritGekke schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:14:
Is er iemand die weet hoe je bij de "download weergeven" automatisch de lijst kan laten verwijderen? (IE9)
En hoe je hem standaard naar een andere plaats kan laten downloaden?
Alles komt nu in de Downloads-folder van je profiel, maar ik heb een aparte c:\data daarvoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
Fire69 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:32:
[...]

Daarin heb je wel gelijk, ze hadden de titel van de actieve tab in de titelbalk moeten weergeven.

[...]

En hoe je hem standaard naar een andere plaats kan laten downloaden?
Alles komt nu in de Downloads-folder van je profiel, maar ik heb een aparte c:\data daarvoor...
Je kunt die download-folder van je profiel verplaatsten naar een andere schijf/partitie, waarschijnlijk kun je hem ook anders noemen... Ik heb dat gedaan met aanwijzingen van schoonepc.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Voor de downloads kun je links onderin het downloads venster (Ctrl+J) Options/Opties klikken. Dan kun je de default download folder wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
Propane schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:46:
[...]
Dan redeneer je vanuit gebruiksvriendelijkheid voor een tweaker. Een doorsnee gebruiker gaat niet via chrome://settings/browser de home knop aanzetten. En als Firefox 4 nieuw is en niet mee doet, waarom IE9 dan wel zo behandelen? :P
offtopic:
O, even ter verduidelijking: chrome://settings/browser is gewoon het standaard opties-venster van Chrome. Daar kom je dus vanzelf als je menu>opties klikt. Daarmee zit je automatisch op die url als je opties wilt aanpassen. :)
Ik beschrijf dat IE9 zich niet voegt naar wat gebruikers gewend zijn vanuit het heden/verleden. Uiteraard laat ik daarom de RC van FF4 buiten beschouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:24

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Barleone schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:12:
[...]
offtopic:
O, even ter verduidelijking: chrome://settings/browser is gewoon het standaard opties-venster van Chrome. Daar kom je dus vanzelf als je menu>opties klikt. Daarmee zit je automatisch op die url als je opties wilt aanpassen. :)
Ik beschrijf dat IE9 zich niet voegt naar wat gebruikers gewend zijn vanuit het heden/verleden. Uiteraard laat ik daarom de RC van FF4 buiten beschouwing.
Maar FF4 voegt zich dus óók niet naar de gewenning uit het verleden, wat een gezeur...
(misschien krijgt chrome dit ook? en opera ook?)

Verder is dit een top-browser, mijn browser-gebruik was zo:
ie6,7 -> ff2,3 -> chrome?? -> ie7 -> ie8 -> opera9,10 -> ff3 -> ie8 -> ff4 -> ie9
En ik denk dat ik bij ie9 blijf, hoor...
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:23:
Propane schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 14:07:
[...]
Gisteravond op m'n laptop geïnstalleerd en er was geen reboot nodig...
Bij voor het eerst upgraden 8 -> 9 = restart; 9beta/RC -> 9RTM = geen reboot
IE8 -> 9 is een grote overstap en vereist veel veranderingen/nieuwe bestanden
IE9RC -> IE9RTM is een kleine verandering als ie-update en vereist dus geen restart

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik iets download stopt IE9 altijd op 99%, heel vervelend. Ik had gelezen op een ander forum om de geavanceerde instellingen terug op default te zetten maar dat hielp niet :(

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:36:
Als ik iets download stopt IE9 altijd op 99%, heel vervelend. Ik had gelezen op een ander forum om de geavanceerde instellingen terug op default te zetten maar dat hielp niet :(

Iemand een idee ?
dan zet hij het bestand op de HDD, scant hij, dat duurt altijd een tijdje, maar als hij bij een 15kB vastloopt voor meer dan een uur, dan is het mis.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
DrDDay schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:36:
[...]

Je kunt die download-folder van je profiel verplaatsten naar een andere schijf/partitie, waarschijnlijk kun je hem ook anders noemen... Ik heb dat gedaan met aanwijzingen van schoonepc.nl ;)
Dat doet het ganse Libraries-systeem van Win7 een beetje teniet vind ik :)
Propane schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:54:
Voor de downloads kun je links onderin het downloads venster (Ctrl+J) Options/Opties klikken. Dan kun je de default download folder wijzigen.
Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24
als je nu bestanden download krijg je zo'n geel vlak onderin je internet explorer.
ik vond dat bij ie8 beter, dan kon je de snelheid van het downloaden zien en ook van tevoren aangeven in welke map het bestand opgeslagen moet worden.

Nu wordt alles standaard in 1 map gedownload en ik vind het ook vervelend dat ik de snelheid van het downloaden niet meer kan zien.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Qosmic schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:56:
als je nu bestanden download krijg je zo'n geel vlak onderin je internet explorer.
ik vond dat bij ie8 beter, dan kon je de snelheid van het downloaden zien en ook van tevoren aangeven in welke map het bestand opgeslagen moet worden.

Nu wordt alles standaard in 1 map gedownload en ik vind het ook vervelend dat ik de snelheid van het downloaden niet meer kan zien.
In dat geel vak heb je een knop 'Save', als je op het pijltje ernaast klikt, krijg je 'Save As'. Je kan de folder dus gewoon opgeven.
Hierboven staat hoe je de standaard folder kan aanpassen.

Ik weet niet of je in het gele vak de snelheid kan zien, maar als je de download-manager opent (Ctrl-J), zie je het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
[quote]Fire69 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:17:
[...]

Dat doet het ganse Libraries-systeem van Win7 een beetje teniet vind ik :)

[...]

Nee hoor, die libraries bevinden zich alleen op een andere partitie. Zo kan ik mn ssd een beetje schoon houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
WTF! Ik installeerde net de RTM, zeurt hij bij automatische updates:
Windows Internet Explorer 9 Release Candidate voor Windows 7 voor x64-systemen
Ik heb toch een nieuwere versie? Waar slaat dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
F.West98 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 17:47:
WTF! Ik installeerde net de RTM, zeurt hij bij automatische updates:

[...]

Ik heb toch een nieuwere versie? Waar slaat dit op?
Heb hier gewoon RTM staan (bij "about internet explorer" ). Er moet iets fout zijn gegaan bij je installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
DrDDay schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 19:11:
[...]

Heb hier gewoon RTM staan (bij "about internet explorer" ). Er moet iets fout zijn gegaan bij je installatie?
ik ook, maar windows update s*cks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
F.West98 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 21:55:
[...]

ik ook, maar windows update s*cks
Blijkbaar enkel voor jou, hier geen enkel probleem met dusdanige meldingen van Windows Update. Dan negeer je die update toch gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:59:
[...]

Om op mijzelf terug te komen: Met de nieuwste intel chipset drivers en de de nieuwste drivers voor de GM4500MHD heb ik nu gewoon hardware acceleratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:40
Laat ze het eerst maar zien, ze hebben al vaker wat aangegeven, en nooit meer iets over gehoord.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiemiddag,

Ik krijg IE9 niet geinstalleerd. Zowel op m'n laptop niet, als op mijn gewone pc. Zowel de laptop als de pc is voorzien van Windows 7 x64 Pro (legaal en geactiveerd). Ik heb de installer en de volledige versie van IE9 x64 NL gedownload en geprobeerd.

Na het installeren en het doorlopen van de installatie vensters gaat de installer lopen en het lijkt alsof ie voltooid, alleen sluit de installatie af met onderstaand bericht;

Afbeeldingslocatie: http://i548.photobucket.com/albums/ii350/Adolecens/IE9fout.png

Als je op de link klikt kom je bij de standaard pagina van MS, met daarin de standaard tips en tricks. De updates/patches die vermeld staan op deze pagina zijn allen geïnstalleerd en aanwezig op beide systemen.

Virusscanner en firewall ook een aantal maal uitgeschakeld om te zien of het daaraan lag, geen verschil.

Op de laptop van mijn vriendin met Windows 7 x86, gaat het installeren van IE9 x86 NL wel goed.

Iemand enig idee? Ik had dit ook al met de RTM versie..

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2011 13:01 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
http://windows.microsoft..../ie-9/worldwide-languages

Moet je eens die link proberen.

Als het hiermee niet lukt zou je misschien eerst even met ccleaner je registry kunnen cleanen.

[ Voor 19% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ernemmer schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 13:04:
http://windows.microsoft..../ie-9/worldwide-languages

Moet je eens die link proberen.

Als het hiermee niet lukt zou je misschien eerst even met ccleaner je registry kunnen cleanen.
De link geprobeerd, die software geprobeerd, geen verschil.

CC Cleaner gedownload en geïnstalleerd, een volledige schoonmaak van software, registry en tijdelijke bestanden etc. Opnieuw opgestart, de installer van IE9 weer aangeklikt en geprobeerd met hetzelfde resultaat.

"Kan niet worden voltooid" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 15:50
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 13:24:
[...]
De link geprobeerd, die software geprobeerd, geen verschil.

CC Cleaner gedownload en geïnstalleerd, een volledige schoonmaak van software, registry en tijdelijke bestanden etc. Opnieuw opgestart, de installer van IE9 weer aangeklikt en geprobeerd met hetzelfde resultaat.

"Kan niet worden voltooid" :/
Heb je al het windows logboek gechecked op fouten die gerelateerd zijn aan de installatie van IE9?

Ik heb er al diverse geinstalleerd (Ultimate, Pro, Enterprise & Home Premium) zonder enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 17:15

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Heb soms dat ik IE9 wil opstarten, dat de PC gewoon willekeurig compleet vastloopt. Dit was met de RC ook al zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Fire69 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 23:16:
[...]

In dat geel vak heb je een knop 'Save', als je op het pijltje ernaast klikt, krijg je 'Save As'. Je kan de folder dus gewoon opgeven.
Hierboven staat hoe je de standaard folder kan aanpassen.

Ik weet niet of je in het gele vak de snelheid kan zien, maar als je de download-manager opent (Ctrl-J), zie je het wel.
Die folder had ik ook al ingesteld op mijn standaard lokatie. Maar ik mis de popup ook waarin je de snelheid kan zien e.d. De gele balk onder vind ik maar irritant. Iemand enig idee of dit ook terug gezet kan worden zoals het was bij IE8?
Daarbij heb ik nog steeds niet kunnen vinden hoe IE9 automatisch de download list verwijderd!

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:47
Ik heb IE9 ook maar even geprobeerd, na IE6 geen versie meer te hebben geprobeerd. Maakt een stuk betere indruk; vlot en een strakke interface. Ik heb het er alleen alweer moeten deinstalleren vanwege een wazige bug icm Windows 7. Hier heb ik last van. Viel me ineens op na installatie. Het maakt niet uit of IE op dat moment draait. Reboot hielp niet. Deinstallatie wel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

En elke keer als ik vanuit IE9 bijvoorbeeld een .doc(x) open dan vraagt ie of ik het wil toestaan. Dit is stierlijk irritant. Want dit doet ie ook bij Silverlight Excel etc etc, is dit ook uit te schakelen?

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
GerritGekke schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:51:
En elke keer als ik vanuit IE9 bijvoorbeeld een .doc(x) open dan vraagt ie of ik het wil toestaan. Dit is stierlijk irritant. Want dit doet ie ook bij Silverlight Excel etc etc, is dit ook uit te schakelen?
Misschien instellen als "starten als admin"? Anders moet het toch gewoon tussen de instellingen bij "veiligheid" staan? Zit nu op me werruk ;) Anders zou ik ff proberen, maar hier draaien we nog ie6 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Privacylek: http://www.security.nl/ar...cybescherming_IE9%22.html

[ Voor 6% gewijzigd door desalniettemin op 21-03-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

DrDDay schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:18:
[...]

Misschien instellen als "starten als admin"? Anders moet het toch gewoon tussen de instellingen bij "veiligheid" staan? Zit nu op me werruk ;) Anders zou ik ff proberen, maar hier draaien we nog ie6 8)7
Als het goed is doet ie dat toch standaard? Ik heb zelf ook de admin rechten, hoe kan ik dit anders instellen? Bi de eigenschappen kon k hier niet een vinkje van vinden!

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand al gelukt de <audio> tag aan de praat te krijgen onder IE9? In Chrome en Firefox werkt het wel en het zou ook in IE9 moeten werken dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
GerritGekke schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:04:
[...]

Als het goed is doet ie dat toch standaard? Ik heb zelf ook de admin rechten, hoe kan ik dit anders instellen? Bi de eigenschappen kon k hier niet een vinkje van vinden!
RMB (right mouse button...) op de blauwe E ;) Maar instellen lukte mij nu ook ff niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
  • Laatst online: 23:42
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje het volgende probleem, zowel onder IE8 als IE9. De browser lijkt normaal te werken, maar als ik op bijv. ''Extra'' of ''Nieuw Tabblad openen'' klik, dan lijkt de interface vast te zitten. Ik kan nog wel gewoon op de website surfen, maar geen enkele knop van de interface werkt meer. Het enige wat ik dan nog kan doen is het afsluiten via taakbeheer. Ik heb al geprobeerd om IE zonder invoegtoepassingen te draaien, en ik heb de instellingen al een gereset, maar dit heeft niet geholpen. Heeft iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:04:
Is het iemand al gelukt de <audio> tag aan de praat te krijgen onder IE9? In Chrome en Firefox werkt het wel en het zou ook in IE9 moeten werken dacht ik
Heb je een (kort) voorbeeld van je audio tag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn de HTML5 audio tests. Chrome speelt alles af, Firefox 4 ondersteund geen MP3 (was al bekend), IE9 speelt niks af:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<p>Audio tag with MP3, src inside element. Works in Chrome</p>
<audio src="http://www.jplayer.org/audio/mp3/Miaow-07-Bubble.mp3" controls="controls">
No HTML5 audio support</audio>

<p>Audio tag with OGG, src inside element. Works in Chrome, Firefox</p>
<audio src="http://www.jplayer.org/audio/ogg/Miaow-07-Bubble.ogg" controls="controls">

<p>Audio tag with MP3 and OGG. Source attribute as separate audio child.
Works in Chrome, Firefox</p>
<audio controls="controls">
<source src="http://www.jplayer.org/audio/mp3/Miaow-07-Bubble.mp3" type="audio/mpeg">
<source src="http://www.jplayer.org/audio/ogg/Miaow-07-Bubble.ogg" type="audio/ogg">
</audio>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47
Sinds gisteren IE9 aan het uit proberen en moet eerlijk zeggen dat die me erg bevalt.
Voelt soepel aan, beste wel een strakke look waar ik wel even aan moet wennen, maar lekker snel met browsen.
Ook FF4 maar geïnstalleerd, maar qua looks and feel, wint IE9 het bij mij.
Op 1, voor mij, groot probleem na, IE9 wilt op een forum waar ik vaak zit ( http://www.aquafora.nl/ ) de foto's niet laden die mensen willen laten zien. Blijft maar laden en laden en laden.
Iemand enig idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Rhodan op 23-03-2011 14:43 ]

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:46
remco8264 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:51:
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje het volgende probleem, zowel onder IE8 als IE9. De browser lijkt normaal te werken, maar als ik op bijv. ''Extra'' of ''Nieuw Tabblad openen'' klik, dan lijkt de interface vast te zitten. Ik kan nog wel gewoon op de website surfen, maar geen enkele knop van de interface werkt meer. Het enige wat ik dan nog kan doen is het afsluiten via taakbeheer. Ik heb al geprobeerd om IE zonder invoegtoepassingen te draaien, en ik heb de instellingen al een gereset, maar dit heeft niet geholpen. Heeft iemand nog tips?
Daar heb ik dus ook last van. Daarnaast heb ik ook problemen dat pagina's niet juist worden weergegeven. hoverover events werken niet juist.
IE al volledig gedeinstalleerd en weer geinstalleerd, Java & Flash ook al helemaal gedeinstalleerd zonder resultaat. Andere PC's hier op mijn werk hebben helemaal geen problemen.
Ook weer nu terwijl ik midden in dit verhaal ben, freezed IE9 helemaal en kan ik gelukkig met een recover weer verder gaan. De UI lijkt ook langzaam te reageren. Typen in een textbox geeft een kleine vertraging.
Switchen tussen tabs vindt hij ook niet leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 00:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:15:
Dit zijn de HTML5 audio tests. Chrome speelt alles af, Firefox 4 ondersteund geen MP3 (was al bekend), IE9 speelt niks af:
Hoe moet ik die code trouwens zien? Wordt dat afgespeeld als soort van background music, zoals vroeger met midi bestanden, of heb je (buiten die control tag) ook nog gewoon een 'afspeel schermpje'?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:33:
[...]

Hoe moet ik die code trouwens zien? Wordt dat afgespeeld als soort van background music, zoals vroeger met midi bestanden, of heb je (buiten die control tag) ook nog gewoon een 'afspeel schermpje'?
Je browser rendert een speler. Als je de code in een html bestandje zet en opent dan kun je op play drukken, of je kunt een autplay tag toevoegen aan de audio-tag. Voordeel is dat je geen flash meer nodig hebt in theorie. Maar in de praktijk werkt het zo slecht dat je beter wel flash kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 00:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zoals eigelijk vroeger die WMP code, kreeg je zo'n mini WMP in je html pagina, maar dan native.
Was niet echt IE gerelateerd, maar omdat ik geen voorbeeld van de code kan zien (werkt dus niet in IE), toch maar op deze manier :P

Ik merk nog wel bij diverse pagina's dat ik alsnog compatibiliteitsmode moet inschakelen, bepaalde searchboxes zijn niet zichbaar, tabellen helemaal door elkaar, is dit dan website gerelateerd of de 'manier' hoe IE9 deze sites op het scherm tovert?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
SinergyX schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:19:
Zoals eigelijk vroeger die WMP code, kreeg je zo'n mini WMP in je html pagina, maar dan native.
Was niet echt IE gerelateerd, maar omdat ik geen voorbeeld van de code kan zien (werkt dus niet in IE), toch maar op deze manier :P

Ik merk nog wel bij diverse pagina's dat ik alsnog compatibiliteitsmode moet inschakelen, bepaalde searchboxes zijn niet zichbaar, tabellen helemaal door elkaar, is dit dan website gerelateerd of de 'manier' hoe IE9 deze sites op het scherm tovert?
dat verschilt heel erg per site, veel sites houden nog geen rekening met IE9 of serveren gewoon IE8/7/6 code aan alles met IE in de naam....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:15:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<p>Audio tag with MP3, src inside element. Works in Chrome</p>
<audio src="http://www.jplayer.org/audio/mp3/Miaow-07-Bubble.mp3" controls="controls">

<p>Audio tag with OGG, src inside element. Works in Chrome, Firefox</p>
<audio src="http://www.jplayer.org/audio/ogg/Miaow-07-Bubble.ogg" controls="controls">

<p>Audio tag with MP3 and OGG. Source attribute as separate audio child.
Works in Chrome, Firefox</p>
<audio controls="controls">
<source src="http://www.jplayer.org/audio/mp3/Miaow-07-Bubble.mp3" type="audio/mpeg">
<source src="http://www.jplayer.org/audio/ogg/Miaow-07-Bubble.ogg" type="audio/ogg">
</audio>
De Mp3 zou ook in IE9 af moeten spelen.
Mogelijke issues die een rol kunnen spelen.
Je hebt geen HTML doctype voor html5 => oplossing verander je doctype
De browser heeft een issue met een lokaal bestand dat in de lolake securityzone draait en dat een audio bestand inlinkt vanuit de nternet zone. Of dat ene issue is kun je uittesten door een lokale MP3 te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je hulp, het kwam inderdaad door de ontbrekende doctype tag. Na het toevoegen van het juiste doctype speelt IE9 wel mp3 af. Van links naar rechts, Firefox 4, IE9 en Chrome 10.0.648.151.

Afbeeldingslocatie: https://s1.file1.info/ATp6uZKh

Conclusie: Firefox ondersteund ogg, IE9 ondersteund mp3, Chrome ondersteund alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:56:
Dank voor je hulp, het kwam inderdaad door de ontbrekende doctype tag. Na het toevoegen van het juiste doctype speelt IE9 wel mp3 af. Van links naar rechts, Firefox 4, IE9 en Chrome 10.0.648.151.

[afbeelding]

Conclusie: Firefox ondersteund ogg, IE9 ondersteund mp3, Chrome ondersteund alles
Je kunt ook nog WAV en AAC gebruiken in IE9 dacht ik.
AAC-HE is op dit moment de best scorende codec in kwaliteit/compressie verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of er al een oplossing is voor de wazige teksten die IE9 uitbraakt?
krijg er echt last van aan mijn ogen en heb al van alles geprobeerd (truetype etc)

in de compatibiliteitsmodus doet alles het wel ok lijkt het, maar kan je die ook standaard aanzetten dan?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:19:
krijg er echt last van aan mijn ogen en heb al van alles geprobeerd (truetype etc)

in de compatibiliteitsmodus doet alles het wel ok lijkt het, maar kan je die ook standaard aanzetten dan?
Ik heb m nog niet gevonden en al van alles geprobeerd.

Eerlijk gezegd ben ik er klaar mee. Er zijn meer dan genoeg klachten hierover te vinden op internet en vanuit MS blijft het 'oorverdovend' stil.

Ik heb IE9 er dus gewoon af gegooid. :)

Ik werk nu met IE8 en heb ook Chrome en FireFox 4.0 geinstalleerd. 1 van die browers zal tzt IE8 gaan vervangen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
IE9 werkt niet bij mij! Wie weet raad? (IE start en sluit direct weer af)
-knip verhaal-

Edit: opgelost.

Mijn program files en common file staan op een D partitie.
Zo staat het ook door mij handmatig aangegeven in het register, dat de mappen hier staan.
Alle programma's etc worden dan automatisch hierheen geïnstalleerd.

Nu vergeleek ik de mappen van Internet Explorer op C: en D:
Die bleken te verschillen, op C stond IE8 en op D IE9
Ik heb de registerverwijzingen voor program files en common files even terug moeten veranderen naar C: , waarna ik IE9 nog eens heb geïnstalleerd.
Et voila, het werkt!
Daarna de map van IE9 handmatig gekopieerd naar D: en de registerverwijzingen voor voor program files en common files weer veranderd naar D:
En het is werkend gebleven... het was even zoeken, dit was de eerste keer dat een programma last had van mijn werkwijze :-/

[ Voor 82% gewijzigd door I Am Weasel op 08-04-2011 04:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:30
Fijne browser, alleen die interface.. De vorige pagine knop is vanonder gewoon weggeschaafd omdat daar de pagina begint haha..

Iets sneller dan FF4, denk ook onveiliger met ActiveX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
In FF4 kun je instellen dat als je een naam in de adresbalk typt hij direct naar de site gaat ipv dat ie een google zoekresultaat geeft, kan dat ik IE9 ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:10:
[...]

Ik heb m nog niet gevonden en al van alles geprobeerd.

Eerlijk gezegd ben ik er klaar mee. Er zijn meer dan genoeg klachten hierover te vinden op internet en vanuit MS blijft het 'oorverdovend' stil.

Ik heb IE9 er dus gewoon af gegooid. :)

Ik werk nu met IE8 en heb ook Chrome en FireFox 4.0 geinstalleerd. 1 van die browers zal tzt IE8 gaan vervangen.
bijzonder dat er zoveel over de problemen te lezen valt maar dat er echt nergens een oplossing te vinden is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:19:
Er bestaat een oplossing, eerste hit "antialiasing ie9" met Google (of Bing): http://stackoverflow.com/...text-anti-aliasing-in-ie9.
Kort: download het bestand onderaan de pagina http://www.softwareninjas.ca/dwrite-dll-wrapper, en plaats de 2 dll's in de map van de 32-bit versie van IE9 (werkt niet met 64-bit versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 16:48:
[...]

Er bestaat een oplossing, eerste hit "antialiasing ie9" met Google (of Bing): http://stackoverflow.com/...text-anti-aliasing-in-ie9.
Kort: download het bestand onderaan de pagina http://www.softwareninjas.ca/dwrite-dll-wrapper, en plaats de 2 dll's in de map van de 32-bit versie van IE9 (werkt niet met 64-bit versie).
Deze kende ik nog niet.

Echter vraag ik me af of er veel liefhebbers zijn om dit met een third party dll aan te pakken :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:48
Jovas schreef op donderdag 07 april 2011 @ 23:25:
In FF4 kun je instellen dat als je een naam in de adresbalk typt hij direct naar de site gaat ipv dat ie een google zoekresultaat geeft, kan dat ik IE9 ook?
je bedoelt dat er automatisch www.<naam>.com wordt geopend?
Dat kan namelijk met intypen en dan ctrl+enter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Caelorum schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 18:08:
[...]

je bedoelt dat er automatisch www.<naam>.com wordt geopend?
Dat kan namelijk met intypen en dan ctrl+enter
Nee ik bedoel dat als je alleen de naam, dus niet het hele adres van een website intypt, en je dan op zoeken drukt en dat ie dan direct naar de meest overeenkomende website gaat. Dus als ik tweakers intyp en op enter druk dat ie direct op tweakers.net komt. In FF4 is daar wel een trucje voor, al moet je wel wat veranderen in de instellingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 16:48:
[...]

leuk zo'n eerste hit, maar dit lost het probleem echt niet op...
ok, het is niet meer onscherp, maar nu klopt er niets meer van spaties etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

I Am Weasel schreef op donderdag 07 april 2011 @ 17:26:

En het is werkend gebleven... het was even zoeken, dit was de eerste keer dat een programma last had van mijn werkwijze :-/
Bereid je maar vast voor, want dat gaat alleen maar meer problemen geven.
Shell Folders en speciale folders via registry edits hacken gaat volledig voorbij aan SHGetKnownFolderPath API calls die programma's ook kunnen gebruiken.
De waarschuwing in bijvoorbeeld
code:
1
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
staat er niet voor jan met de korte achternaam.

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 10-04-2011 00:45 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 19:30:
[...]

leuk zo'n eerste hit, maar dit lost het probleem echt niet op...
ok, het is niet meer onscherp, maar nu klopt er niets meer van spaties etc...
Op de opgegeven site staat er:
Note that the text quality in IE9 standards mode isn't ideal. Specifically, small fonts sometimes have letters sometimes run together without the usual one-pixel space between them. If you render the same page in compatibility mode (or your site uses a non-strict DTD or other non-standards-enforcing DTD), then it looks fine. So there's an additional step for some sites if they want the best aliased text rendering: just view a site in compatibility mode by pressing the compatibility button in IE's toolbar.
Met andere woorden, eventueel ook de compatibiliteitsweergave inschakelen? Dit kan door (in IE9) Alt in te drukken, in de menubalk naar Extra te gaan, Instellingen voor de compatibiliteitsweergave en daar "Alle websites met de compatibiliteitsweergave weergeven" in te schakelen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.