En wat jij niet ruikt is niet giftig? Dit soort kortzichtige one-liners moedigen echt aan om de rest van je posts serieus te nemen.
Ik kan er ook zo honderden bedenken. Ik kijk echter wel lekker uit om te gaan zitten speculeren over zaken die misschien wel eens van invloed zouden kunnen zijn, als ik geen enkele onderbouwing of bron kan aanvoeren waaruit blijkt dat die zaken ueberhaupt een significante invloed op de geposte cijfers zouden hebben.
Dat doet normaliter ook helemaal niemand in een rationele discussie, maar ik herken hier in sommige anti-rokers het dogmatische "naar-de-conclusie-toe"-redeneren dat in elke gevoelsdiscussie naar voren komt.
Het enige punt dat in de TS gemaakt wordt is dat het argument dat rokers duurder zijn niet houdbaar is om bijvoorbeeld het verhogen van de ziektenkostenpremie voor rokers te verdedigen.
Daarop volgen vervolgens vooral twee soorten reacties:
1) "Argumenten maken niets uit, roken is slecht, ban het uit!" (Deze reacties zijn volslagen off-topic en ik ga ze vanaf hier ook actief verwijderen)
2) "Roken is slecht, jouw argument klinkt alsof je roken goedpraat, dus ga ik je berekening in twijfel trekken, ook al heb ik nul komma nul onderbouwing of bronnen."- (Deze reacties voldoen niet aan de policy vanwege de ontbrekende onderbouwing. Maar als ik die ook wegmod blijft bijna alleen de topicstart over...)
Anoniem: 63813 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:46:
Overigens is de berekening dermate complex - en zijn er, zoals ook uit het RIVM rapport blijkt, wel degelijke zekere economische voordelen gerelateerd aan het roken - dat ik niet bestrijd dat roken netto, volgens enige berekening, tot een voordeel zou leiden.
Ok, duidelijk. Daarmee onderschrijf je dus de claim van Albantar dat verhogen van zorgpremies
omdat rokers duurder zijn onzin is.
Ik bestrijd echter 1) dat de berekening door de TS juist is
Maar je voert geen enkele bron aan waaruit blijkt dat een mogelijke fout significant is. Ik denk niet dat er iemand is die serieus dacht dat Albantar beweerde eea tot op de cent uitgerekend te hebben.
en 2) dat ook het rapport van het RIVM geen beperkte scope zou hebben.
Niemand beweert dat die scope niet beperkt is (dat zou ook een vrij onzinnige claim zijn...)
Tevens 3) merk ik op dat bepaalde aspecten inherent onmogelijk, of tenminste zeer moeilijk, te kwantificeren zijn
Dan is er toch weinig zinnigs over te zeggen? Je hebt dan dus ook geen idee of de aangedragen cijfers significant fout zijn, maar om dan maar te besluiten dat we ervan uit moeten gaan dat de cijfers faliekant fout zijn kan alleen verklaard worden vanuit een diepe wens alles wat ook maar lijkt op iets positiefs over roken zo hard mogelijk te willen ontkennen.
Waar stond jij te schreeuwen toen geroepen werd dat rokers duurder waren? Die claim is, zo blijkt, veel makkelijker naar het land der fabelen te verwijzen, maar dan voelt de goedgeaarde anti-roker zich niet geroepen de nog idiotere en aantoonbaar foute aannames die daaraan ten grondslag liggen aan de kaak te stellen.
en dat het ont- of aanmoedigen van roken derhalve niet als een louter economische kwestie kan worden gepresenteerd.
Waarmee je het wederom met niemand in dit topic oneens bent, voor zover ik kan zien.
[
Voor 34% gewijzigd door
Dido op 16-09-2010 20:02
]