Is ook een idee..kijk het eerst zo een maandje aan..daarna maar de boel los verkopen..yzf1kr schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 20:59:
[...]
Misschien niet te hoog, maar wel een groot bedrag.
Er al eens aan gedacht de boel op te splitsen in Camera, Grip, en Lens.
Tja Marktplaats is voor de koopjes.
En eerlijk gezegd vind IK het geen koopje.
Nieuw doet je setje (lens en camera) nu €1480.
En hoewel je het zelf anders ziet zie ik de overige accessoires als leuk, maar niet prijsverhogend.
En dan is 1325 te stevig aan de prijs.
Zeker omdat je door de vaste prijs geen onderhandelingsruimte biedt zou ik ook niet reageren.
En hoewel je het zelf anders ziet zie ik de overige accessoires als leuk, maar niet prijsverhogend.
Zeker omdat je door de vaste prijs geen onderhandelingsruimte biedt zou ik ook niet reageren.
Dus accessoires zou ik dus niet in de prijs mee moeten nemen ?Barrycade schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:28:
Tja Marktplaats is voor de koopjes.
Het zijn toch dingen die de mensen zelf ook aan gaan schaffen..(op de remote na) denk ik.
Maar wat zou dan een reele prijs zijn voor deze set, bv euro 1250 ?
Als ikzelf in de markt zou zijn voor een D7000 als vervanging van mijn D5000 zou ik echt geen interesse hebben in al die accessoires: de lens en tas heb ik al. Een grip hoef ik niet.fotojunk schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:09:
[...]
Dus accessoires zou ik dus niet in de prijs mee moeten nemen ?
Het zijn toch dingen die de mensen zelf ook aan gaan schaffen..(op de remote na) denk ik.
Maar wat zou dan een reele prijs zijn voor deze set, bv euro 1250 ?
Je biedt nu een pakket aan, dat is alleen interessant voor mensen die alles tegelijk zoeken. Ik denk dat er meer mensen zijn die óf een D7000 zoeken (al dan niet met grip) óf een 18-200VR (al dan niet met filter) zoeken dan mensen die een complete set zoeken. Deze mensen zijn alleen vaak ook al voorzien van SD-kaartjes en tassen.
Klopt, die zoek ik idd..en zouden die er niet zijn ?Metten schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:13:
[...]
Als ikzelf in de markt zou zijn voor een D7000 als vervanging van mijn D5000 zou ik echt geen interesse hebben in al die accessoires: de lens en tas heb ik al. Een grip hoef ik niet.
Je biedt nu een pakket aan, dat is alleen interessant voor mensen die alles tegelijk zoeken.
Daarom stelde ik ook de vraag wat voor deze mensen een reele prijs is voor deze set..
Ik wil er in 1 keer vanaf..
Mensen die een DSLR setje willen kopen (starters) zullen niet voor zo'n bedrag in de markt zijn.
Als je het echt in 1 keer kwijt wil zijn, moet je gaan dumpen qua prijs.
Dus je randspullen afschrijven en voor de hele set voor zeg 1100 er op zetten. Dan komen de mensen die voor je camera en lens willen gaan wel en die nemen die spulletjes eromheen dan voor lief. Maar dit is uit mijn eigen perceptie als koper gedacht.
Dus je randspullen afschrijven en voor de hele set voor zeg 1100 er op zetten. Dan komen de mensen die voor je camera en lens willen gaan wel en die nemen die spulletjes eromheen dan voor lief. Maar dit is uit mijn eigen perceptie als koper gedacht.
Dat lijkt mij ook: de totaalprijs is net ff te hoog, maar voor camera+grip+geheugen+tas kan je wel €750-800 vangen denk ik en voor de lens met filter moet het wel lukken voor €500-550.Barrycade schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:29:
Mensen die een DSLR setje willen kopen (starters) zullen niet voor zo'n bedrag in de markt zijn.
Dan heb je denk ik net even wat 'behapbaarder' pakketten die je sneller kwijt bent. Wat vind je belangrijker? Dat het spul snel verkocht is, of dat het in één keer verkocht is?
Overigens vind ik het ook niet zo'n gekke gedachte om de tas met de lens te combineren ipv met de body. Toen ik mijn 18-200 kocht moest ik ook een nieuwe tas hebben
[ Voor 8% gewijzigd door Metten op 08-08-2012 10:43 ]
Je weet pas of mensen bereid zijn het te betalen als je het daadwerkelijk te koop zet. Je hebt er maar een nodig die het setje wil. Als je het niet kwijt raakt binnen de jou gewenste tijd, haal je het er af en probeer je het per stuk te verkopen.
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Ja dat was mijn idee ook..Sallin schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:47:
Je weet pas of mensen bereid zijn het te betalen als je het daadwerkelijk te koop zet. Je hebt er maar een nodig die het setje wil. Als je het niet kwijt raakt binnen de jou gewenste tijd, haal je het er af en probeer je het per stuk te verkopen.
Zal eerst de prijs wat bijstellen naar euro 1250...of laten bieden..
Komt iemand kijken zondag of maandag voor euro 1200...
Lijkt me vrij serieus..Hopelijk word de set verkocht..
[ Voor 13% gewijzigd door fotojunk op 08-08-2012 20:38 ]
Edit dan je post joh, dit is voor ons toch geen belangrijk nieuws 
ps. D7K is voor het eerst of iig sinds lange tijd weer onder de 800,-
Vraag me af hoe ver dat nog zakt wanneer de D7100 er is, want wat kan er nou beter aan zijn
ps. D7K is voor het eerst of iig sinds lange tijd weer onder de 800,-
Vraag me af hoe ver dat nog zakt wanneer de D7100 er is, want wat kan er nou beter aan zijn
Na 3 dagen je post editten is niet echt zinvol, daarnaast kan het nieuws voor sommigen wel degelijk belangrijk zijn (je hebt dan een indicatie wat bepaalde spullen opleveren).
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
Hmm ik zit al een aantal maanden te twijfelen om een D7000 te kopen. Ik heb nu zo'n 5 jaar een D40 waar ik overigens nog altijd prima foto's mee kan schieten. Maar ik ben toch wel toe aan wat nieuws.
Waarom upgraden naar de D7000?
- betere ruisprestatiies (op de D40 is de ruis boven de iso400 al storend)
- filmfunctie
- groter formaat (D40/D5100 vind ik net iets te laag)
- meerdere knoppen spreken mij aan in de D7000 (Gedoe via menu's in de D40 schiet niet op)
Maar nu vraag ik mij af of het niet te laat/te vroeg is om een D7000 te kopen. Wordt er niet binnenkort een update verwacht waarbij de D7000 in prijs zal dalen of dat er een opvolger komt met betere prestaties?
En wat is trouwens een betere combinatie om te kopen?
- De kit met de 18-105 lens (+- 999e)
- Alleen een body (+- 800) + een Tamron 17-50 2.8 (+- 290) (total: +-E1090)
Ik heb zelf nog een 35mm 1.8, 55-200VR (niet echt tevreden over)
Bedankt!
Waarom upgraden naar de D7000?
- betere ruisprestatiies (op de D40 is de ruis boven de iso400 al storend)
- filmfunctie
- groter formaat (D40/D5100 vind ik net iets te laag)
- meerdere knoppen spreken mij aan in de D7000 (Gedoe via menu's in de D40 schiet niet op)
Maar nu vraag ik mij af of het niet te laat/te vroeg is om een D7000 te kopen. Wordt er niet binnenkort een update verwacht waarbij de D7000 in prijs zal dalen of dat er een opvolger komt met betere prestaties?
En wat is trouwens een betere combinatie om te kopen?
Ik heb zelf nog een 35mm 1.8, 55-200VR (niet echt tevreden over)
Bedankt!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2012 20:29 ]
JepVerwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:57:
Maar nu vraag ik mij af of het niet te laat/te vroeg is om een D7000 te kopen. Wordt er niet binnenkort een update verwacht waarbij de D7000 in prijs zal dalen of dat er een opvolger komt
Misschien, maar waarschijnlijk alleen meer megapixels (denk aan 24), en wat fratsen.met betere prestaties?
Kan alleen jij beslissen. 18-105 voor on the road. 17-50 als je ook veel binnen en met minder licht wil schieten of misschien leuke portretten e.d. Over het algemeen wat 'beter' gewoon, maarja minder bereik he.En wat is trouwens een betere combinatie om te kopen?
Waarom niet ? Als je het bereik niks aan vind is misschien 105mm ook wel niet zo nodig.Ik heb zelf nog een 35mm 1.8, 55-200VR (niet echt tevreden over)
Het ligt in de lijn der verwachtingen, maar er is nog niks concreets over bekend, geen geruchten niks. Het enige wat je kan zeggen is dat de D7000 inmiddels een jaar of 2 oud is en je dus zou verwachten dat Nikon hem dit jaar nog van een opvolger voorziet.
Maar je zou inderdaad even kunnen wachten tot de Photokina in september. Als er dit jaar een opvolger komt, dan zal hij veel kans daar aangekondigd/gepresenteerd worden.
[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 15-08-2012 08:50 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik verwacht dat de D300s eerst aan de beurt is.
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Die is van de hele line-up absoluut het hardst aan vervanging toe, maar ik ben alleen bang dat het bij de D600 blijft. Van een eventuele D400 is echt nog helemaal niets bekend helaas. Geen geruchten, geen specificaties, geen foto's: helemaal niets. Behalve dat hij misschien eventueel wel een 24MP DX sensor zou krijgen, net als de D3200 en de D600.yzf1kr schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 08:56:
Ik verwacht dat de D300s eerst aan de beurt is.
De D7000 is overigens inderdaad na de D300s de eerste DSLR van Nikon die in aanmerking komt voor een opvolger. Je ziet nu ook al dat de prijzen aardig aan het zakken zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Metten op 15-08-2012 09:03 ]
Een paar dagen geleden op vakantie in Singapore een D7000 (body) voor 700 euro kunnen bemachtigen! Een fijne upgrade van mijn D3100.
PSN: Sluuz
Verwijderd
hopelijk komen ze wel snel met de D600. mijn d7000 is toch al aardig aan het aftakelen om maar over mijn profi 17-55 2.8 nikor lens maar te zwijgen. die staat al met 1 lensring in zijn graf
Gefeliciteerd..Sluuz schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 08:43:
Een paar dagen geleden op vakantie in Singapore een D7000 (body) voor 700 euro kunnen bemachtigen! Een fijne upgrade van mijn D3100.
Maarehh..zit daar internationale garantie op ?
Anders vind ik het knap link voor die euro 95 voordeel..
in welke webshop is dan d7000 voor 795 euro te vinden ?!?
inderdaad gevonden.... ik had al een tijdje niet naar prijzen geinformeerd. Prijs gezakt.
inderdaad gevonden.... ik had al een tijdje niet naar prijzen geinformeerd. Prijs gezakt.
[ Voor 44% gewijzigd door bluemind op 27-08-2012 14:44 ]
tel er nog eens zo'n 25 procent BTW en importheffing bij op en je bent zelfs een stuk duurder uit...fotojunk schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:59:
[...]
Gefeliciteerd..
Maarehh..zit daar internationale garantie op ?
Anders vind ik het knap link voor die euro 95 voordeel..

Niet als je de doos weggooit en gewoon in de koffer mee naar huis neemt natuurlijk.
[offtopic] Douane kan aan serienummer zien of het een EU of niet model is, en zolang je niet uit de rij wordt gepikt zal het lang goed gaan. Maar iedere keer door de douane loop je een kleine kans om tegen de lamp te lopen[/offtopic]jesper86 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:39:
Niet als je de doos weggooit en gewoon in de koffer mee naar huis neemt natuurlijk.
Ontopic: Nikon rumors: de D7000 is volgens amazon.de discontinued.
en daarnaast ligt de bewijslast niet bij de douane, maar bij de eigenaar. wanneer je niet aan kunt tonen BTW over je camera te hebben betaald, zal je dit alsnog (+invoerrechten en eventuele boete) moeten doen.Barrycade schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:50:
[...]
[offtopic] Douane kan aan serienummer zien of het een EU of niet model is, en zolang je niet uit de rij wordt gepikt zal het lang goed gaan. Maar iedere keer door de douane loop je een kleine kans om tegen de lamp te lopen[/offtopic]
was die discontinued geen foutje van Amazon?
Ik heb internationale garantie ja, anders had ik het niet gedaan.
En ja, mazzel gehad bij de douane.
Het lijkt nu inderdaad verwijderd te zijn.lateef schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:15:
was die discontinued geen foutje van Amazon?
Maar veel zegt het niet want de D90 verkopen ze ook nogsteeds.
Anyway, dat Photokina iets nieuws gaat brengen hoeven we eigenlijk niet over te twijfelen.
En hoe verwachten ze dat je dat doet, alles wat je (van huis) meeneemt het bonnetje ook van inpakken?lateef schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:15:
en daarnaast ligt de bewijslast niet bij de douane, maar bij de eigenaar. wanneer je niet aan kunt tonen BTW over je camera te hebben betaald, zal je dit alsnog (+invoerrechten en eventuele boete) moeten doen.

[ Voor 92% gewijzigd door jesper86 op 27-08-2012 17:21 ]
Mogelijkheid was ook om de lege doos via de post naar NL te sturen, netjes uitvouwen zodat ie plat wordt..Sluuz schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:39:
Ik heb internationale garantie ja, anders had ik het niet gedaan.
Heb je hem weer compleet in NL..
Maar in ieder geval veel plezier ermee..
[ Voor 1% gewijzigd door fotojunk op 27-08-2012 19:24 . Reden: typefout hersteld ]
Hallo,
Mijn D7000, net terug van reparatie nr 4, gerelateerd aan een draaiwiel, kaartlezer en matglas, heeft nu een nieuw probleem.
Een klein diafragma levert redelijke platen op, maar hoe groter de opening hoe onscherper het beeld.
Bijvoorbeeld:
http://speed32.home.xs4all.nl/DSC_0960.JPG
Al mijn lenzen voorzover die lichtsterk zijn hebben dit.
Iemand een idee hoe dat kan
Mijn D7000, net terug van reparatie nr 4, gerelateerd aan een draaiwiel, kaartlezer en matglas, heeft nu een nieuw probleem.
Een klein diafragma levert redelijke platen op, maar hoe groter de opening hoe onscherper het beeld.
Bijvoorbeeld:
Verwijderd
al geprobeerd te calibreren ? dat kan ook met de d7000Sponz schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:30:
Hallo,
Bijvoorbeeld:

In de exif staat: scherpte: ZACHT. Terwijl mijn foto's standaard op Normaal staan en je hebt ook nog een keuze Hard. Lijkt dus een setting die fout staat.
Bedankt voor t meedenken!
Dat help wel wat voor jpg, maar ik schiet eigenlijk altijd raw en doe verscherping in lightroom...
Er lijkt een frontfocus in te zitten die ik niet weg krijg.
Dat help wel wat voor jpg, maar ik schiet eigenlijk altijd raw en doe verscherping in lightroom...
Er lijkt een frontfocus in te zitten die ik niet weg krijg.
Yup. Dwz, manual maar zonder hulp van de groene scherpstel indicator in de zoeker.Orion84 schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:43:
Krijg je met Manual focus of live view contrast detect focus wel scherpe platen?
Live view is gewoon scherp.
[ Voor 20% gewijzigd door Sponz op 10-09-2012 22:09 . Reden: verhelderd ]
Klinkt alsof je fase autofocus punten brak zijn.
Waarschijnlijk met het vervangen van je matglas een tik gekregen.
En aangezien het bij je lichtsterke lenzen gebeurt waarschijnlijk de middelste punten . Want als ik het goed kan herinneren focust de D7000 bij lager de f/4,5 met de centrale AF punten. Want de Cam heeft een bepaald diafragma nodig om goed te kunnen focussen.
Maar hopelijk springt iemand met meer kennis bij, want mijn verhaal is iets met klok en klepel.
Waarschijnlijk met het vervangen van je matglas een tik gekregen.
En aangezien het bij je lichtsterke lenzen gebeurt waarschijnlijk de middelste punten . Want als ik het goed kan herinneren focust de D7000 bij lager de f/4,5 met de centrale AF punten. Want de Cam heeft een bepaald diafragma nodig om goed te kunnen focussen.
Maar hopelijk springt iemand met meer kennis bij, want mijn verhaal is iets met klok en klepel.
Verwijderd
Ik heb reeds 1 jaar een Nikon D90. Zeer tevreden van maar ik mis nu toch enkele dingen zoals continue AF tijdens het filmen, 2 SD slots en meer AF punten. Nu toevallig stootte ik vandaag op iemand die zijn hobby eindigt en een D7000 verkoopt voor 500à550EUR die gekocht is in mei 2012. Mis ik nog enkele dingen of is de D7000 echt een step up vergeleken met de D90? Ik doe vooral event fotografie.
Qua lenzen heb ik een Tamron 17-55mm F/2,8 + Tokina 10-17mm fisheye + Nikon 35mm f/1,8 + Nikon 55-200mm. Wel jammer dat mijn battery grip dan niet meer zou passen..
Qua lenzen heb ik een Tamron 17-55mm F/2,8 + Tokina 10-17mm fisheye + Nikon 35mm f/1,8 + Nikon 55-200mm. Wel jammer dat mijn battery grip dan niet meer zou passen..
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2012 19:35 ]
500 euro voor een bijna nieuwe D7000 lijkt me geen slechte deal. Het is een bijzonder fijne camera. Continu AF tijdens het filmen gebruik ik nooit, dat werkt gewoon niet snel en vloeiend genoeg. Maar bijvoorbeeld de twee geheugenslots en de U1/U2 modes zijn erg fijn als evenementenfotograaf.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verwijderd
d7000 kan je moeiteloos fotos maken op iso 3200 en zelfs op iso 6400, kan dat ook met de d90 ?Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:32:
Ik heb reeds 1 jaar een Nikon D90. Zeer tevreden van maar ik mis nu toch enkele dingen zoals continue AF tijdens het filmen, 2 SD slots en meer AF punten. Nu toevallig stootte ik vandaag op iemand die zijn hobby eindigt en een D7000 verkoopt voor 500à550EUR die gekocht is in mei 2012. Mis ik nog enkele dingen of is de D7000 echt een step up vergeleken met de D90? Ik doe vooral event fotografie.
in deze compilatie heb ik alle iso ranges wel verwerkt met de d7000
http://thehospages.com/pi...8-02-landjuweel/index.php
Je zal met een D7000 niet een veel betere fotokwaliteit hebben. Wel heb je beduidend betere ISO prestaties met een D7000 tov de D90. Het filmen zal vast ook beter zijn, maar ik kan daar eigenlijk niks over zeggen omdat ik nooit film. Hoewel ik héél erg blij ben dat ik de upgrade heb gemaakt van een D3100 naar een D7000, zou ik de stap vanaf een D90 denk ik te klein vinden. Aan de andere kant is de D7000 gewoon het beste wat je nu kan krijgen op DX formaat bij Nikon en zal de stap naar FF ervoor zorgen dat je ook meteen voor nieuwe objectieven mag gaan shoppen. De prijs vind ik redelijk voor een 2dehands D7000 en een goede grip koop je voor € 99,-. Zo kan je de D90 mooi als back-up body gebruiken.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Verwijderd
Zeker niet! Ik schiet nooit boven de 1250, heel soms 1600 maar zeker nooit op 3200 want dan is het een ruiskanon!Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:46:
[...]
d7000 kan je moeiteloos fotos maken op iso 3200 en zelfs op iso 6400, kan dat ook met de d90 ?
Bedankt voor je feedback, dan weet ik dat ik er niet veel van moet verwachtenOrion84 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:46:
Continu AF tijdens het filmen gebruik ik nooit, dat werkt gewoon niet snel en vloeiend genoeg.
Verwijderd
Zojuist een de D7000 kit gekocht bij de Mediamarkt. Ben benieuwd na de prestatieverschillen met m'n huidige D40. Daar heb ik namelijk bij ISO400 al ernstig veel ruis. Verder ben ik blij dat ik minder door menu's hoef te bladeren met de D7000
Ik mag hopen dat je verschil ziet, jaVerwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:19:
Zojuist een de D7000 kit gekocht bij de Mediamarkt. Ben benieuwd na de prestatieverschillen met m'n huidige D40. Daar heb ik namelijk bij ISO400 al ernstig veel ruis. Verder ben ik blij dat ik minder door menu's hoef te bladeren met de D7000
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ga je veel plezier aan hebben. Ik heb een jaar geleden dezelfde overstap gemaakt (qua body tenminste, de 18-105 lens heb ik geen ervaring mee). Betere ergonomie, meer dedicated knopjes, beter AF, meer fps, veel betere sensor, betere zoeker, U1/U2 modes, dual SD slot...
Echt een verschil van dag en nacht
Verwijderd
Ik ben benieuwd. Al ben ik er nog niet over uit hoe ik de U1 en U2 knoppen zal gebruiken.Orion84 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:38:
Ga je veel plezier aan hebben. Ik heb een jaar geleden dezelfde overstap gemaakt (qua body tenminste, de 18-105 lens heb ik geen ervaring mee). Betere ergonomie, meer dedicated knopjes, beter AF, meer fps, veel betere sensor, betere zoeker, U1/U2 modes, dual SD slot...
Bij de Mediamarkt is de body nu trouwens verkrijgbaar voor 696 euro. De kit is inmiddels uitverkocht. Ik was dus net op tijd
Sinds dinsdag ook de trotse bezitter van een Nikon D7000 
Al een tijd op zoek naar een betere camera, die meer aan mijn wensen voldeed.
Kwam ik deze tegen op marktplaats, normaal zal ik het daar niet zo snel kopen maar toch gedaan.
Hij was volgens de advertentie weinig gebruikt, staat er wel vaker, maar in dit geval ook echt zo.
Toestel verkeerde in echte nieuwstaat.
uiteindelijk de deur uitgelopen met:
d7000
18-105vr
55-300vr
batterygrip
voor 800,- ... niet verkeerd dacht ik zo ...
Al een tijd op zoek naar een betere camera, die meer aan mijn wensen voldeed.
Kwam ik deze tegen op marktplaats, normaal zal ik het daar niet zo snel kopen maar toch gedaan.
Hij was volgens de advertentie weinig gebruikt, staat er wel vaker, maar in dit geval ook echt zo.
Toestel verkeerde in echte nieuwstaat.
uiteindelijk de deur uitgelopen met:
d7000
18-105vr
55-300vr
batterygrip
voor 800,- ... niet verkeerd dacht ik zo ...
Ja, heb het ook even nagerekend.. bijna het dubbele.. echter de grip is niet origineel, maar van Meike. Bon zat er nop bij, die was 97,50.. Alsnog niet verkeerd..Orion84 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:32:
Dat klinkt (indien inderdaad in goede staat) als een bijzonder fijne deal ja. Nieuwprijs zal denk ik zo'n beetje het dubbele zijn (zeker als het een originele grip is)?
Het schijnt dat de D7000 veel overposured. Iemand ervaring mee?
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Nee, niet echt last van.
Dat soort klachten lees je wel vaker. Soms lijkt een bepaald model inderdaad een lichte voorkeur te hebben voor overbelichting, maar dat is volgens mij zelden meer dan 1/3e stop of zo.
Veel vaker komen die klachten gewoon van mensen die niet snappen hoe een lichtmeter werkt.
Dat soort klachten lees je wel vaker. Soms lijkt een bepaald model inderdaad een lichte voorkeur te hebben voor overbelichting, maar dat is volgens mij zelden meer dan 1/3e stop of zo.
Veel vaker komen die klachten gewoon van mensen die niet snappen hoe een lichtmeter werkt.
Dpreview en Cameralabs zeiden beiden dat de D7000 meer den normaal over belicht bij belichtingen zoals een zonnige zomerdag fzo.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Ik dacht dat mijn D7000 er ook last van had, maar het blijkt eigenlijk reuze mee te vallen. Het was vooral gewoon wennen vanaf de D3100. Het KAN voorkomen en zo staat het meen ik ook in de reviews ("in some occasions..."). Het heeft mijn keuze in ieder geval niet beïnvloed en ik heb ook zeer zeker geen spijt van mijn aankoop.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Iemand al iets gehoord over de D7100? Heeft nu net z'n 2e verjaardag gevierd. Die zal waarschijnlijk over de 1000 euro starten wat ver over m'n budget is maar ik kijk net in de pricewatch en 2 winkels met slechte ratings hebben de D7000 nu voor 700 euro (komt van 750). Hopelijk volgen winkels met 4-5 sterren
.
Dedicated D7100 site
: http://d7100.net/
Dedicated D7100 site
Tweakblog van de maand
677,- zelfs als je 'm in de winkel komt betalen. Koopje.
Slechte winkel maakt niet uit, de garantie is hetzelfde. Je moet alleen niet proberen om 'm gebruikt terug te brengen als je je bedenkt, waarschijnlijk.
D7100 had ik inderdaad al wel verwacht, maar daar zullen ze nu wel even mee wachten tot de hype over de D600 een beetje is ingezakt.
Slechte winkel maakt niet uit, de garantie is hetzelfde. Je moet alleen niet proberen om 'm gebruikt terug te brengen als je je bedenkt, waarschijnlijk.
D7100 had ik inderdaad al wel verwacht, maar daar zullen ze nu wel even mee wachten tot de hype over de D600 een beetje is ingezakt.
[ Voor 28% gewijzigd door jesper86 op 30-09-2012 15:59 ]
D7000 kopen bij camera.nl http://tweakers.net/shopreview/6868/camera-punt-nl.html? Nee bedankt
.
Tweakblog van de maand
Verwijderd
Zo, na wat rommelen met m'n nieuwe D7000 is m'n eerste indruk erg goed. Geweldige ISO prestaties en fijne knoppen. Wel balen dat ze de delete button aan de linkerzijde zit. Op mijn D40 zat die rechts. Veel gemakkelijker was dat.
En dan de film prestaties Damn! Geweldig beeld met de 35mm 1.8!
Tot zover geen last gehad van overbelichting.
Inmiddels al een immitatie reserve accu besteld. Ben benieuwd of die goed werkt
En dan de film prestaties Damn! Geweldig beeld met de 35mm 1.8!
Tot zover geen last gehad van overbelichting.
Inmiddels al een immitatie reserve accu besteld. Ben benieuwd of die goed werkt
Ik wil van de D5100 overstappen op de D7000, maar heb nog een aantal vragen.
Heb je met de D7000 volledige manual control tijdens Live View (en opname?)?
Moeten beide geheugenkaartjes hetzelfde zijn? Ik ben van plan jpeg op de een en raw op de ander te schrijven.
Moeten beide geheugenkaartjes hetzelfde zijn? Ik ben van plan jpeg op de een en raw op de ander te schrijven.
Dan ben je hier aan het juiste adres. Deze vraag (en antwoord) is prima te vinden in dit topic.Muldert schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:59:
Ik wil van de D5100 overstappen op de D7000, maar heb nog een aantal vragen.
Nee, dat hoeft niet. Je mag verschillende kaarten combineren.Moeten beide geheugenkaartjes hetzelfde zijn? Ik ben van plan jpeg op de een en raw op de ander te schrijven.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Muldert:
Zoek op youtube cameralabs hun d7000 review. Klik in de description op de link en kijk dan hun 4e deel (staat op hun site, een vimeo video, niet YT). In part 4 worden de cameramogelijkheden uitvoerig besproken.
Zoek op youtube cameralabs hun d7000 review. Klik in de description op de link en kijk dan hun 4e deel (staat op hun site, een vimeo video, niet YT). In part 4 worden de cameramogelijkheden uitvoerig besproken.
Tweakblog van de maand
Kan ik hier ook vragen stellen over D7000 accessoires??
Als dit niet het geval is, twijfel dan niet om m'n post te verwijderen.
Ik heb laatst een D7000 met 18-105 kit lens opgehaald na lang twijfelen tussen de Pentax K5 en D7000.
Ik wil de schermpjes echter wel graag een beetje netjes houden en dat meegeleverde plastic kapje stelt ook niet veel voor.
Ik ben op zoek naar een geharde screenprotector en niet naar een dun plastic velletje.
Acmaxx of GGS leek me wel goed maar in Nederlandse webshops kon ik deze haast niet vinden.
Acmaxx is wel via bijvoorbeeld ebay te verkrijgen maar dan zit je weer met lange levertijden dus dat zie ik ook niet zo zitten.
Ik heb in een aantal Nederlandse webshops GGS II screenprotectors voor de D7000 gezien.
Dit is een setje met 2 glazen schermpjes die d.m.v. een plaklaagje op het Live-View- en het bovenste schermpje geplakt dienen te worden.
Verder zag ik een setje GGS III voor de D90, maar ik neem aan dat die ook op de D7000 past.
Hierin zitten 3 protectors, 1 voor het LV scherm, 1 voor het schermpje bovenop en dan nog 1 voor de viewfinder (die ik wss niet zal gebruiken).
Het verschil is dat het GGS III setje voor de D90 een "clip on" variant is en dus op het achterste scherm geclipt wordt net zoals het meegeleverde plastic schermpje.
Heeft iemand ervaring met zulke screenprotectors??
Kan er bijvoorbeeld makkelijk stof onder de "clip on" variant komen of weet iemand nog een zaak waar ik misschien Acmaxx, of een ander soort geharde screenprotectors kan vinden??
Alvast bedankt.
Ik heb laatst een D7000 met 18-105 kit lens opgehaald na lang twijfelen tussen de Pentax K5 en D7000.
Ik wil de schermpjes echter wel graag een beetje netjes houden en dat meegeleverde plastic kapje stelt ook niet veel voor.
Ik ben op zoek naar een geharde screenprotector en niet naar een dun plastic velletje.
Acmaxx of GGS leek me wel goed maar in Nederlandse webshops kon ik deze haast niet vinden.
Acmaxx is wel via bijvoorbeeld ebay te verkrijgen maar dan zit je weer met lange levertijden dus dat zie ik ook niet zo zitten.
Ik heb in een aantal Nederlandse webshops GGS II screenprotectors voor de D7000 gezien.
Dit is een setje met 2 glazen schermpjes die d.m.v. een plaklaagje op het Live-View- en het bovenste schermpje geplakt dienen te worden.
Verder zag ik een setje GGS III voor de D90, maar ik neem aan dat die ook op de D7000 past.
Hierin zitten 3 protectors, 1 voor het LV scherm, 1 voor het schermpje bovenop en dan nog 1 voor de viewfinder (die ik wss niet zal gebruiken).
Het verschil is dat het GGS III setje voor de D90 een "clip on" variant is en dus op het achterste scherm geclipt wordt net zoals het meegeleverde plastic schermpje.
Kan er bijvoorbeeld makkelijk stof onder de "clip on" variant komen of weet iemand nog een zaak waar ik misschien Acmaxx, of een ander soort geharde screenprotectors kan vinden??
Alvast bedankt.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Misschien geen antwoord waar je op zit te wachten, maar ik heb op mijn 4/5 jaar oude Nikon D50 er nooit een gebruikt en die ziet er m.i nog prima uit. En die camera heeft zijn portie modder/regen/zand/festivals etc wel gezienAdmiralSnipe schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:05:
Alvast bedankt.
Dus ik gebruik er momenteel ook geen op mijn D7000.
Verwijderd
Zelfde ervaring met m'n 5 jaar oude D40. Ziet er nog uit als nieuw. Al moet je je camera niet meedragen met scherpe/harde objecten in de buurt. Maar met normaal gebruik hoef je niets te vrezen.
Ik heb de GGS III D90 clip variant gewoon op mijn D7000 zitten. Zit iets minder strak dan de originele plastic Nikon, maar goed genoeg.AdmiralSnipe schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:05:
Alvast bedankt.
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Ik had na 1 week al een flinke kras op het plastic "kraskapje" (lens verwisseld terwijl body in het gras lag, bleek scherp steentje onder te liggen).
Wel blij dat ik dat kapje erop had, maar wel erg snel beschadigd. Die van mn D80 is na dik 5 jaar nog als nieuw, kan ook geluk zijn, ik laat het ding er wel altijd op.
Wel blij dat ik dat kapje erop had, maar wel erg snel beschadigd. Die van mn D80 is na dik 5 jaar nog als nieuw, kan ook geluk zijn, ik laat het ding er wel altijd op.
Verwijderd
Het kraskapje is dan ook van een erg zacht materiaal. Het glas van het display zelf is denk ik veel harder (gorillaglass) Al heb ik nog niet geprobeerd of het echt lastig is om krassen te makenCyBeRSPiN schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:39:
Ik had na 1 week al een flinke kras op het plastic "kraskapje" (lens verwisseld terwijl body in het gras lag, bleek scherp steentje onder te liggen).
Het zal inderdaad wel meevallen, die schermen zijn meestal aardig krasvast.DRAFTER86 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:38:
[...]
Misschien geen antwoord waar je op zit te wachten, maar ik heb op mijn 4/5 jaar oude Nikon D50 er nooit een gebruikt en die ziet er m.i nog prima uit. En die camera heeft zijn portie modder/regen/zand/festivals etc wel gezien
Dus ik gebruik er momenteel ook geen op mijn D7000.
Ik vind het echter vervelend wanneer er diepe krassen in schermen zitten dus ik denk dat ik er een setje GGS II op plak, als er dan wat mee gebeurd kan ik die er gewoon afhalen.
Als je bijvoorbeeld een jas/vest aan hebt met ritsen of knopen tikt dat glas daar ook steeds tegenaan wanneer je de camera om je nek of schouder hebt bungelen, dan heb ik liever dat die rits tegen een screenprotector aankomt.
~ edit:
Dat kapje is inderdaad van erg zacht plastic, vandaar dat ik op zoek ben naar iets anders.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:39:
Ik zag dus een setje voor de D90 met een clip-on schermpje voor het LV-scherm en 2 plakschermpjes voor het bovenste scherm en viewfinder maar ik vraag me af wat het nut is van een viewfinder protecter...
De viewfinder zit aardig verscholen dus daar gebeurt niet snel iets mee lijkt me.
[ Voor 31% gewijzigd door AdmiralSnipe op 02-10-2012 20:54 ]
Zoeker gaatje is wel altijd moeilijk schoon te maken, dus als er iets voor zit word ie niet zo vies. Ik zou er in ieder geval noooit aan beginnen, daar ga je je zicht door de zoeker toch niet voor verprutsen.
http://www.chekyang.com/m...ggs-iii-screen-protector/
Maar iets op het schermpje is toch wel fijn, tegen ritsen e.d inderdaad. Gewoon weer een zorg minder.
http://www.chekyang.com/m...ggs-iii-screen-protector/
Maar iets op het schermpje is toch wel fijn, tegen ritsen e.d inderdaad. Gewoon weer een zorg minder.
Tja, een vriend van mij heeft altijd netjes zijn plastic kapje voor zijn scherm en daar is zand tussen gekomen. Resultaat; scherm onder de krassen...
Een kras is jammer, maar het kan altijd wel gebeuren. Tenzij je je camera in de vitrine zet. Een camera is een stuk gereedschap welke je nodig hebt om je resultaat te bereiken, de foto. Dat betekent niet dat ik mijn camera overal klakkeloos neergooi waar ik kan, maar het behandelen als een uniek verzamel stuk is wel weer het andere uiterste. Als je de link bekijkt zie je trouwens hoeveel een camera als de D7000 kan hebben (gelukkig mishandelen ze een 7D
). Top Gear Toyota Hilux style!
Canon 7D hardcore durability test

Canon 7D hardcore durability test
Daarom dus een plakkertje, daar kan niks tussen komen, als je tenminste oplet tijdens het grote plakmoment.
Ik zou me er in ieder geval KAPOT aan ergeren een diepe kras op het schermpje. Een kras of andere gebruikssporen op de grip of ergens anders op de body is dan weer niet zo erg imho.
Ik zou me er in ieder geval KAPOT aan ergeren een diepe kras op het schermpje. Een kras of andere gebruikssporen op de grip of ergens anders op de body is dan weer niet zo erg imho.
Ik heb zelf een kunststof screen protector direct op het scherm, en daarover heen zit dan het kapje. Inderdaad voor het geval er iets kleins tussen scherm en kapje zou komen zoals zand.
Het kapje heeft al wat fijne krasjes opgelopen, die (nu nog) absoluut niet storend zijn. Ik gebruik het scherm overigens niet vaak, normaal alleen om even geschoten foto's te checken op scherpte (en belichting), en daarvoor hoef ik geen perfect krasloos ontspiegeld beeld voor te hebben. Het inzoomen op foto's doet genoeg.
Als de krassen op de kap een diffuse waas worden, is dat natuurlijk een ander verhaal. Maar goed, die kap is blijkbaar voor USD 2,35 te vervangen op bijvoorbeeld Ebay inclusief verzendkosten.
Het kapje heeft al wat fijne krasjes opgelopen, die (nu nog) absoluut niet storend zijn. Ik gebruik het scherm overigens niet vaak, normaal alleen om even geschoten foto's te checken op scherpte (en belichting), en daarvoor hoef ik geen perfect krasloos ontspiegeld beeld voor te hebben. Het inzoomen op foto's doet genoeg.
Als de krassen op de kap een diffuse waas worden, is dat natuurlijk een ander verhaal. Maar goed, die kap is blijkbaar voor USD 2,35 te vervangen op bijvoorbeeld Ebay inclusief verzendkosten.
Ah kijk dat is top, direct twee besteld. De mijne heeft inderdaad ook al krasjes en eigenlijk net teveel.Fireshade schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:25:
[...] Maar goed, die kap is blijkbaar voor USD 2,35 te vervangen op bijvoorbeeld Ebay inclusief verzendkosten.
edit:
OEPS! Alleen naar het verkeerde adres laten shippen, m'n oude werkadres. Hopelijk kan/wil de seller het adres aanpassen.
OEPS! Alleen naar het verkeerde adres laten shippen, m'n oude werkadres. Hopelijk kan/wil de seller het adres aanpassen.
[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 03-10-2012 13:26 ]

Sinds gister ben ik de trotse eigenaar van de D7000 i.c.m. de 18-105 kitlens. Ik heb deze set bij Fotoklein gekocht voor 809 euro (i.v.m. mediamarkt actie)
Ik zal dit topic nauwlettend volgen om jullie ervaringen te lezen. Het is mijn eerste DSLR
?? ik dacht dat die kit tijdens de BTW actie 840 euro kostte, er was ook al iemand anders die de kit voor 809 euro gekocht heeft, ze wouden mij 880 laten betalen maar toen ik zei dat ie voor 840 op de webshop stond heb ik 'm voor die prijs meegekregen.san.okk schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 14:56:
[afbeelding]
Sinds gister ben ik de trotse eigenaar van de D7000 i.c.m. de 18-105 kitlens. Ik heb deze set bij Fotoklein gekocht voor 809 euro (i.v.m. mediamarkt actie)
Ik zal dit topic nauwlettend volgen om jullie ervaringen te lezen. Het is mijn eerste DSLR
Misschien dat hij bij een paar Mediamarkten goedkoper was dan op de webshop??
In ieder geval veel plezier met je D7000 en ik ga dit topic ook blijven volgen!
Ik heb hem bij Fotoklein gekocht. Zij hadden een actie lopen met de laagste internetprijs garantie (840,00) en daarbovenop nog 30 euro korting. In Delft gingen ze niet mee, dus heb ik hem telefonisch besteld bij een andere vestiging van Fotoklein. Daar ontstond wel wat ophef toen ik hem kwam ophalen maar uiteindelijk meegekregen.AdmiralSnipe schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:18:
[...]
?? ik dacht dat die kit tijdens de BTW actie 840 euro kostte, er was ook al iemand anders die de kit voor 809 euro gekocht heeft, ze wouden mij 880 laten betalen maar toen ik zei dat ie voor 840 op de webshop stond heb ik 'm voor die prijs meegekregen.
840 was ook een mooie deal overigens. Nu alle functies leren gebruiken.. Jij ook veel plezier ermee. Heb je al een tas aangeschaft? Ik ben nog aan het kijken naar wat opties. Ze adviseren trouwens ook een UV filter ter bescherming van de lens..
lol, natuurlijk adviseren ze dat, waarom denk je dat je die korting krijgt als je 'm in de winkel komt ophalen.san.okk schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:38:
[...]
Heb je al een tas aangeschaft? Ik ben nog aan het kijken naar wat opties. Ze adviseren trouwens ook een UV filter ter bescherming van de lens..
Tas heb ik nog niet aangeschaft maar ik ga me eerst een beetje oriënteren op dat gebied.san.okk schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:38:
[...]
Ik heb hem bij Fotoklein gekocht. Zij hadden een actie lopen met de laagste internetprijs garantie (840,00) en daarbovenop nog 30 euro korting. In Delft gingen ze niet mee, dus heb ik hem telefonisch besteld bij een andere vestiging van Fotoklein. Daar ontstond wel wat ophef toen ik hem kwam ophalen maar uiteindelijk meegekregen.
840 was ook een mooie deal overigens. Nu alle functies leren gebruiken.. Jij ook veel plezier ermee. Heb je al een tas aangeschaft? Ik ben nog aan het kijken naar wat opties. Ze adviseren trouwens ook een UV filter ter bescherming van de lens..
UV filter wordt wel eens aangeraden om het glas van de lens te beschermen maar is niet noodzakelijk.
Als je met je lens iets aantikt dan kun je beter het glas van je filter beschadigen dan het glas van de lens want een filter is heel wat goedkoper om te vervangen.
Bij de mediamarkt probeerden ze mij een verzekering en een geheugenkaart aan te smeren.
Verzekering hoef ik niet en een 8GB geheugenkaartje voor 40 euro sla ik liever ook af.
Snap! Ik ben dan weer het domme schaap wat de volle 880 euro heeft betaaldAdmiralSnipe schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:18:
[...]
?? ik dacht dat die kit tijdens de BTW actie 840 euro kostte, er was ook al iemand anders die de kit voor 809 euro gekocht heeft, ze wouden mij 880 laten betalen maar toen ik zei dat ie voor 840 op de webshop stond heb ik 'm voor die prijs meegekregen.
Of je had even kunnen vragen of ze in de winkel op de webshop konden kijken (ook al stond de D7000 kit daar op een gegeven moment niet meer op).Bas_De_Beer schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 19:03:
[...]
Snap! Ik ben dan weer het domme schaap wat de volle 880 euro heeft betaaldIk was m'n telefoon vergeten mee te nemen naar de MM dus moest het uit m'n geheugen doen wat dus niet helemaal z'n werk heeft gedaan...
Ik had het onthouden omdat ik die ochtend nog in de pricewatch gekeken had.
Ik was 2 dagen voordat de actie begon (op een woensdag) ook bij diezelfde MM geweest en toen zag ik de D7000 met kitlens voor 999 staan.
Ik vroeg een verkoper of ze de prijzen voor zo'n actie ook omhoog gooien (dat is mijn ervaring met dit soort acties) maar die verzekerde mij dat ze 4 weken voordat de actie begint niet meer met de prijzen mogen sjoemelen.
Kom ik die vrijdag in dezelfde mediamarkt staat er opeens een prijs van 1049 (dus 880 met BTW actie) bij die kit!
Dezelfde verkoper was er weer en die begon een vaag verhaal over de afdelingschef waardoor deze prijs wel zou kloppen (weet niet meer hoe het ging want het was nogal een vaag verhaal).
Had die woensdag even een fotootje moeten maken van het prijskaartje maar daar dat heb ik toen niet gedaan omdat ik niet verwacht had dat ze de prijs zouden verhogen.
Het is dus goed opletten met dit soort ketens want het gaat niet altijd even eerlijk.
ps. 880 is nog altijd bijna 70 euro minder dan de goedkoopste in de pricewatch.
ik ben op zoek voor een tas voor mij D7000 met grip welke toploader tas past
deze combinatie met 18-200 vr2 lens ? bij voorbaat dank .
Tja, voor dat geld heb je 2x een 16GB kaartje.. Het blijven boefjes he.AdmiralSnipe schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 17:41:
[...]
Verzekering hoef ik niet en een 8GB geheugenkaartje voor 40 euro sla ik liever ook af.
Je zou nog even terug kunnen gaan en kijken of er nog wat te doen valt. Desnoods zeggen dat je er een foto van hebt gemaakt.Bas_De_Beer schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 19:03:
[...]
Snap! Ik ben dan weer het domme schaap wat de volle 880 euro heeft betaaldIk was m'n telefoon vergeten mee te nemen naar de MM dus moest het uit m'n geheugen doen wat dus niet helemaal z'n werk heeft gedaan...
Kijk eens naar de Digital Holster tassen van ThinkTank. Even de boel opmeten en dan vergelijken met de afmetingen die op de website staan (zijn erg accuraat). Let op dat bij sommige DH modellen je de onderkant kunt in- en uitschuiven zodat je meerdere lengtes aan kunt.luckydream schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 22:15:
Verwijderd
Wel een beetje een ontwerpfaal dat het AF hulpverlichtingslampje te dicht op de lens is geplaatst. Zelfs bij m'n 35mm1.8 wordt een groot deel van het licht tegengehouden
Verwijderd
Met grip en 18-105 past het bij mij prima in een Lowepro Toploader Zoom 50 AW.luckydream schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 22:15:
Natuurlijk maar ten dele een oplossing, maar doorgaans heb je in situaties dat je dat lichtje nodig hebt, niet de zonnekap van de lens nodig. De plaatsing van het lichtje is overigens bij alle Nikons vrijwel gelijk, dit is niet iets specifieks voor de D7000. Alles beter dan die flitsen van CanonVerwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:05:
Wel een beetje een ontwerpfaal dat het AF hulpverlichtingslampje te dicht op de lens is geplaatst. Zelfs bij m'n 35mm1.8 wordt een groot deel van het licht tegengehouden
Een "groot deel" is wel erg overdrevenVerwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:05:
Misschien als je superdicht op je (kleine) gecentreerd onderwerp zit, of je gebruikt een speciaal model zonnekap
Ik heb er zelf nooit problemen mee. Sowiezo heb ik het AF hulplicht bijna nooit nodig, vooral niet bij de 35 f/1.8. Dat hulplicht staat bij mij dan ook standaard uit - trekt teveel aandacht van kinderen en dieren.
Nouja, ik ben niet iemand die zo'n heisa gaat maken over 40 euro... Maar goed, ik ben er blij mee en het was idd nog steeds een goede actie.san.okk schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 22:20:
Je zou nog even terug kunnen gaan en kijken of er nog wat te doen valt. Desnoods zeggen dat je er een foto van hebt gemaakt.
Hahaha ja dat lichtje verpestte bijna mijn foto toen ik deze mensen wilde fotograferen. Ze stonden nietsvermoedend maar toen ik wilde focussen scheen het lichtje tussen hun in. Gelukkig vonden ze het wel een mooi idee en wilde ze meewerkenFireshade schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:43:
[...]
Een "groot deel" is wel erg overdreven
Misschien als je superdicht op je (kleine) gecentreerd onderwerp zit, of je gebruikt een speciaal model zonnekap![]()
Ik heb er zelf nooit problemen mee. Sowiezo heb ik het AF hulplicht bijna nooit nodig, vooral niet bij de 35 f/1.8. Dat hulplicht staat bij mij dan ook standaard uit - trekt teveel aandacht van kinderen en dieren.

Ik heb dat lampje altijd uit staan. Meestal kan je prima focussen door gewoon een contrastrijk focuspunt te kiezen.Room42 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 00:47:
[...]
Hahaha ja dat lichtje verpestte bijna mijn foto toen ik deze mensen wilde fotograferen. Ze stonden nietsvermoedend maar toen ik wilde focussen scheen het lichtje tussen hun in. Gelukkig vonden ze het wel een mooi idee en wilde ze meewerken![]()
[afbeelding]
Ik was een weekje terug bij een sessie kleine huiskamer-achtige concerten, en daar was ook een fotografe, D800, Nikon 70-200 plus nog een hele zwik lenzen, had mevrouw het piepje van haar camera nog aan staan én stond ze de artiesten van pakweg 3m afstand de hele tijd in hun gezicht te schijnen
Ja ik sindsdien ook
Het piepje staat tegenwoordig ook uit. Voorheen had ik hem nog zacht staan, maar het is niet meer nodig.
Verwijderd
je kan ook nog een flitser zoals de sb700 erop zetten en dan de focus assist daarvan gebruik en dan de flits uitschakelen. dat doe ik altijd, ook minder irritant dat rode licht dan dat velle witte lampjeFireshade schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:43:
[...]
Een "groot deel" is wel erg overdreven
Misschien als je superdicht op je (kleine) gecentreerd onderwerp zit, of je gebruikt een speciaal model zonnekap![]()
Hallo lui,
Mn D7000 denk dat ie op netstroom zit aangesloten. Er is geen batterij indicator in het bovenste lcd scherm, ook in het menu is de batterij info menu entry grijs.
In het infoscherm zie je dan ook zo'n stekker symbol.
https://www.dropbox.com/s...2012-10-06%2021.59.46.jpg
Ik heb het toestel gereset, batterij er een paar keer in en uit gehaald, gezocht naar soortgelijke problemen maar kom er niet uit.
Heb de aansluitingen bekeken, zit er allemaal netjes uit.Er heeft nooit een grip op gezeten. Ik heb maar 1 batterij. Toestel heeft altijd op de batterij gewerkt. Firmware is L1.03
Ik heb dit probleem gekonstateerd nadat ie van een andere reparatie is terug gekomen.
Hiervoor werkte de batterij indikator.
Iemand een idee?
edit, toch iets gevonden, geen goed nieuws
http://forums.dpreview.co...20623#forum-post-40205199
Mn D7000 denk dat ie op netstroom zit aangesloten. Er is geen batterij indicator in het bovenste lcd scherm, ook in het menu is de batterij info menu entry grijs.
In het infoscherm zie je dan ook zo'n stekker symbol.
https://www.dropbox.com/s...2012-10-06%2021.59.46.jpg
Ik heb het toestel gereset, batterij er een paar keer in en uit gehaald, gezocht naar soortgelijke problemen maar kom er niet uit.
Heb de aansluitingen bekeken, zit er allemaal netjes uit.Er heeft nooit een grip op gezeten. Ik heb maar 1 batterij. Toestel heeft altijd op de batterij gewerkt. Firmware is L1.03
Ik heb dit probleem gekonstateerd nadat ie van een andere reparatie is terug gekomen.
Hiervoor werkte de batterij indikator.
Iemand een idee?
edit, toch iets gevonden, geen goed nieuws
http://forums.dpreview.co...20623#forum-post-40205199
[ Voor 7% gewijzigd door Sponz op 06-10-2012 22:34 ]
Hmm. Heb je geen garantie meer dan ? Of is 'ie net nieuw ?quote: dpreviewThey coould not fix our found the defect , changed the mother board , now working fyn ....
Anderhalf jaar oud, garantie dus, maar dit zal reparatie nummer 5 gaan worden en ik ben eigenlijk wel klaar met dit ding.
Oei, dat heb ik tijdje geleden met een monitor gehad. De 5e keer maar gepusht om een 'nieuwe' monitor te krijgen in plaats van een 'reparatie' waarop er vervolgens gewoon weer iets niet goed is, en die was toen goed.
Is het nog wel dezelfde camera die je heb ? Serienummer. Want ik weet niet wat de reparatie was maar klinkt alsof hij uit elkaar is geweest en vervolgens gewoon niet helemaal goed meer in elkaar is gezet.
Is het nog wel dezelfde camera die je heb ? Serienummer. Want ik weet niet wat de reparatie was maar klinkt alsof hij uit elkaar is geweest en vervolgens gewoon niet helemaal goed meer in elkaar is gezet.
Ja het is wel hetzelfde toestel. Ik heb wel te doen met de winkel, die balen ook stevig van de beroerde reparatie dienst van Nikon.
Hij is al eens eerder kapotter terug gekomen na een reparatie.
We zien wel.
Hij is al eens eerder kapotter terug gekomen na een reparatie.
We zien wel.
Zojuist mijn originele Nikon grip + EN-EL15 batterij binnengekregen. Gekocht voor om en nabij 200 euro via E-bay. Binnen 2 dagen binnengekomen met Fedex! Prima geregeld dus en toch ~80 euro goedkoper dan in NL
Zit er een eigenlijk aan handstrap bij de MB-D11? Ik vind 't niet meteen terug...
Waar heb je 'm zo goedkoop besteld?
[ Voor 19% gewijzigd door Slonzo op 12-10-2012 12:07 ]
Nope, zit geen handstrap bij en de MB-D11 biedt zelf ook geen oogjes voor een handstrap. Dus ook met de grip ben je veroordeelt tot handstraps die bijvoorbeeld aan de statiefschroef worden vastgezet.
Zelf heb ik de HS-N handstrap van JJC, wat een clone is van de Nikon AH-4, maar dan voor minder dan een kwart van de prijs
Die bevalt prima, alleen is het niet echt makkelijk om hem strak te trekken als je je hand er eenmaal in hebt zitten en het is ook niet makkelijk om hem weer wat losser te zetten om je hand er uit te kunnen halen. Dat zal bij de originele Nikon handstrap wellicht beter zijn.
Zelf heb ik de HS-N handstrap van JJC, wat een clone is van de Nikon AH-4, maar dan voor minder dan een kwart van de prijs

Die bevalt prima, alleen is het niet echt makkelijk om hem strak te trekken als je je hand er eenmaal in hebt zitten en het is ook niet makkelijk om hem weer wat losser te zetten om je hand er uit te kunnen halen. Dat zal bij de originele Nikon handstrap wellicht beter zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 12-10-2012 12:26 ]
Hier:Slonzo schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:07:
Zit er een eigenlijk aan handstrap bij de MB-D11? Ik vind 't niet meteen terug...
http://www.ebay.com/itm/N...rgers&hash=item4abd08fea9