Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Disk recovery applicatie?

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-11 20:21
Ik heb een externe USB HD van 320 GB waar nogal wat belangerijke data op staat. Nu wou ik hem een tijdje terug ontkoppelen via de hardware veilig verwijderen manier, maar hij werkte niet echt mee. Ik had haast dus had ik hem unplugged zonder hardware veilig verwijderen. Nu wou ik wat data raadplegen op mijn de hd, ik plug hem erin.. laptop bljift denken en denken. Na een tijdje komt hij met de melding dat de hardeschijf geformateerd moet worden :/

Ben ik nu alles kwijt of bestaat er nog enige kans van herstel?
Systeem draait Windows 7 X64. HD had 1 NTFS partitie. Heb de HD ook op andere systemen getest (ook met Win 7), zelfde probleem.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:16
Met de juiste software heb je grote kans dat je de data wel weer terug kunt krijgen, zie oa dit topic: Thematopic: Datarecovery, en aangezien je blijkbaar je data maar op één plek hebt staan is deze misschien ook wel aan te bevelen ;) Thematopic: Backups

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je in het goede subforum had gezeten had je deze gevonden: OM FAQ

Wees gerust, d'r is prima kans op herstel :)
Persoonlijk denk ik dat als je met een Linux bootdisk op zou starten, de boel gewoon leesbaar is. Ik heb zoiets eens met een geheugenkaart van mijn fotocamera gehad...wordt je niet vrolijk van. Dat heb ik uiteindleijk met een copybox opgelost, maar dat ging dan ook niet over zoveel data :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40

DarkSide

theres no place like ::1

kans is groot dat je al je data kwijt bent.
Je zou kunnen proberen om de HD uit de behuizing te halen. Dan, eventueel met converter, aan te sluiten in je pc. En deze te mounten met een live opstart CD oid.
Misschien dat je er dan wel bij kan. Misschien is alleen de controller van de behuizing defect.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verschil met een geheugenstick van een camera is dat ie FAT32 heeft, en niet zoals de TS aangeeft: NTFS.

Denk niet dat linux daar nu de juiste methode voor is.

Ey!! Macarena \o/

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-11 20:21
Thanks!
Ik zal de topic eens doornemen en de genoemde tooltjes, mocht dat niet baat hebben dan probeer ik een Linux distro.

Verwijderd

Beste TS, met "GetDataBack.for.NTFS.v3.03.17" moet het lukken. Ik heb het zelf ook een aantal keer moeten gebruiken, voor wat grotere consumenten. Als je goed googled kun je zo aan het complete pakket komen, en kun je er gewoon gebruik van maken zonder dat je er voor hoeft te betalen.

Je staat er versteld van, van wat je terug kunt halen en wat je tegen komt :9

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2010 11:39 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Ik heb inderdaad ook al 2x succes gehad met GetDataBack.
Heel frustrerend dat je met de Trial-versie wel alles kunt zien, maar niets kunt terughalen. Maar betalen voor dergelijke service lijkt me fair.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

RaZ schreef op maandag 06 september 2010 @ 09:57:
Verschil met een geheugenstick van een camera is dat ie FAT32 heeft, en niet zoals de TS aangeeft: NTFS.

Denk niet dat linux daar nu de juiste methode voor is.
Een Linux BootCD kan ook gewoon NTFS lezen. Knoppix iig wel :) Alleen het wegschrijven is soms lastig, maar ook dat moet kunnen met sommigen bootdisks volgens mij. Het probleem wat TS heeft zit hem in de soms wat brakke deviceherkenning van Windows. Die data staat er bijna 100% zeker nog leesbaar op :)

Ik zou iig eerst proberen of ik hem onder een ander OS (linux in dit geval) wel kon lezen voor ik met risicovolle datarecoverytools aan de slag zou gaan :)

Ik weet niet om hoeveel data het gaat, maar ergens tijdelijk een HDD lenen en met een Knoppix bootdisk aan de slag gaan lijkt me de snelste en veilige optie :)

Overigens andere optie: kijk of je de HDD uit zijn casing kunt halen en hem rechtstreeks in je PC kunt hangen. Dikke kans dat ie dan ook gewoon leesbaar is :)

[ Voor 17% gewijzigd door The Eagle op 06-09-2010 13:28 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Hier valt dus meer dan genoeg over te vinden. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.