Dat zijn inderdaad de grootste minpunten. Gelukkig kun je iTunes verbannen (behalve de eerste keer) en bijvoorbeeld Copytrans Manager gebruiken.
iTunes is echt een prima programma, ik snap niet wat iedereen er mis aan vind. Het is wat sloom soms maar het is voor mij echt een uitkomst... Je kunt het automatisch starten vast wel uitzetten ergens, maar moet je dat willen? Bij Windows is het het programma iTuneshelper oid dat zorgt dat iTunes opstart dacht ik.
De Camera vind ik eigenlijk wel prima, je moet je wel beseffen dat het een videocamera is en geen fotocamera. Voor filmpjes is ie echt fantastisch.
AVI's afspelen gaat niet maar met Handbrake en nog wat andere apps kun je prima video omzetten.
De speaker is vrij klein inderdaad. Afschuwelijk is het niet maar goed is het ook niet. Wat verwacht je dan ook? Gewoon een los speakertje als het echt nodig is.
En de vergelijking met een N900 loopt een beetje spaak. Een N900 kost nu 500 euro, de iPod touch 200. Je kunt de N900 dan beter vergelijken met een iPhone 4 en sorry maar dat wint de iPhone 4 met gemak.
Ik was zelf altijd erg tevreden met mijn iPod touch 2e generatie en heb nu een iPhone 3gs en binnenkort weer een iPad. Op m'n werk zijn we proeven aan het draaien met iPod 4e generatie om die als leermiddelen in te zetten bij de kids en dat bevalt prima! Op het schoolplein zie ik regelmatig dames met iPods 4e generatie rondlopen die ermee videobellen, elkaar filmen bij stunts op het duikelrek en games spelen en die zijn ook dik tevreden!
De Camera vind ik eigenlijk wel prima, je moet je wel beseffen dat het een videocamera is en geen fotocamera. Voor filmpjes is ie echt fantastisch.
AVI's afspelen gaat niet maar met Handbrake en nog wat andere apps kun je prima video omzetten.
De speaker is vrij klein inderdaad. Afschuwelijk is het niet maar goed is het ook niet. Wat verwacht je dan ook? Gewoon een los speakertje als het echt nodig is.
En de vergelijking met een N900 loopt een beetje spaak. Een N900 kost nu 500 euro, de iPod touch 200. Je kunt de N900 dan beter vergelijken met een iPhone 4 en sorry maar dat wint de iPhone 4 met gemak.
Ik was zelf altijd erg tevreden met mijn iPod touch 2e generatie en heb nu een iPhone 3gs en binnenkort weer een iPad. Op m'n werk zijn we proeven aan het draaien met iPod 4e generatie om die als leermiddelen in te zetten bij de kids en dat bevalt prima! Op het schoolplein zie ik regelmatig dames met iPods 4e generatie rondlopen die ermee videobellen, elkaar filmen bij stunts op het duikelrek en games spelen en die zijn ook dik tevreden!
[ Voor 21% gewijzigd door sebastius op 02-04-2011 12:09 ]
Onder vermelding dat ik alleen met de Windows versie ervaring heb;sebastius schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 12:07:
iTunes is echt een prima programma, ik snap niet wat iedereen er mis aan vind.
1. Installeerd allerlei services waar ik niet om vraag en die je bij de initiele setup niet uit kunt zetten. (Bonjour, Updates, etc)
2. O wee als je niet eerst de synchronisatieopties handmatig bij langs loopt. Anders leer je het wel op de harde manier zodra je plotseling een hoop media kwijt bent.
3. Tergend traag, zelfs met kleine aanpassingen aan media twijfel ik of hij er ditmaal wel uitkomt; en zeker niet proberen je bibliotheek vanaf een netwerkshare te beheren.
Dat was het in het kort.
Tja, ik heb een Mac, dus voor mij is het lastig in te schatten. Ik had iTunes ook onder WIndows en daar had ik geen klachten, maar dat is alweer een tijdje terug
1. Als je naar de iPod navigeert, kun je uitzetten dat iTunes op start wanneer je een apparaat aan sluit. Daarbij kun je ook van alles instellen over het synchroniseren, ook het automatisch synchroniseren (dit kan gewoon uit). En dat is echt niet moeilijk te vinden. Sterker nog, het staat meteen op de front page als je het apparaat aan klinkt in iTunes.stokkom schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 11:48:
Even mijn bezwaren op een rijtje:
1. Een brakke verbinding met iTunes. Elke keer als ik de iPod aan de computer koppel, start iTunes en wil het programma van alles gaan synchen. Dat wil ik helemaal niet en het kost me de grootste moeite om dit te voorkomen. Waarom vraagt iTunes niet eerst aan mij wat ik wil voordat het van alles gaat doen?
2. Het geluid van de iPod-speaker is abominabel. Elke keer als mijn dochter een muziekje of een opname laat horen, doet het pijn aan mijn oren.
3. De camera is slecht. Op het schermpje zien de beelden er nog wel goed uit, maar verder niet.
4. Je kunt geen avi-filmpjes afspelen op een iPod. Waarom niet? Nou gewoon, omdat Apple dat niet wil. ??? Get real!
Waarom valt mij dit zo tegen? Ik had gewoon meer verwacht. Dat komt omdat ik zelf een Nokia N900 telefoon heb. En deze telefoon-computer heeft een open besturingssysteem, gebaseerd op Linux. Deze telefoon heeft een goede camera, goede speakertjes en de mogelijkheid om alle mogelijke media af te spelen, zonder tussenkomst van een opgelegd pc-programmaatje als iTunes.
2. Afijn, dat de speaker niet geweldig is is juist, maar wat kun je verwachten uit zo'n dun apparaat? Er zit niks geen klankkast in en het is nog een erg kleine speaker ook. Daarbij komt dat die speaker er niet is om "mooi" je muziek mee te luisteren, daar zijn je oortjes/hoofdtelefoon/kabel naar versterker voor.
3. Alvorens het apparaat te kopen is het altijd slim om wat informatie op te doen over het apparaat, zo ook hier over de camera. Op tweakers zijn er 2 duidelijke, goede en uitgebreide reviews over de iPod Touch 4G geschreven: pricewatch: Apple iPod Touch V4 32GB Zwart
Dat is inderdaad de 32GB versie, maar voor de rest is hij exact hetzelfde. De camera is niet je-van-het, maar dat was al algemeen bekend. Overigens, hier is een filmpje dat ik had gevonden van de kwaliteit van de camera:
YouTube: iPod Touch 4G HD Outdoor Video Test
En dat vind ik er echt niet "slecht" uit zien.
4. Geen .avi inderdaad. Dat is nu eenmaal altijd al geweest bij Apple en dat was te verwachten. In iTunes kun je ook geen .wmv bestanden afspelen, deze dienen eerst geconverteerd te worden. Windows Media Player speelt ook geen .mp4 af zonder afzonderlijke codecs
En zoals de persoon boven mij al zei, vergelijken met een Nokia N900 is als het vergelijken van een Sweex speaker met een Harman Kardon speaker. Dat kun je dus niet vergelijken. Daarbij komt dat ik de bediening van de iPod Touch en het overall gebruiksgemak veel beter vind dan die van de Nokia N900.
Kortom:
In het vervolg research doen voor het maken van dergelijke aankopen.
Hier dan mijn mening over iTunes als Windows gebruiker:Roamor schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 12:16:
[...]
Onder vermelding dat ik alleen met de Windows versie ervaring heb;
1. Installeerd allerlei services waar ik niet om vraag en die je bij de initiele setup niet uit kunt zetten. (Bonjour, Updates, etc)
2. O wee als je niet eerst de synchronisatieopties handmatig bij langs loopt. Anders leer je het wel op de harde manier zodra je plotseling een hoop media kwijt bent.
3. Tergend traag, zelfs met kleine aanpassingen aan media twijfel ik of hij er ditmaal wel uitkomt; en zeker niet proberen je bibliotheek vanaf een netwerkshare te beheren.
Dat was het in het kort.
1. Ook (bijvoorbeeld) Windows Media Player installeert dergelijke services, zoals networksharing. De services van iTunes kun je gewoon uitzetten door ze niet mee op te laten starten. Dat geldt voor zowel Bonjour & de updates.
2. Een hoop media kwijt? iTunes vraagt bij iedere handeling om een bevestiging, tenzij je een handeling op "automatisch" hebt staan. En iTunes verwijdert nooit ongevraagd media, ben benieuwd hoe jij dat voor elkaar hebt gekregen.
3. Traagheid heb ik nog nooit last van gehad.
4. iTunes is super overzichtelijk
Conclusie? Weet wat een iPod kan en kijk of dit aan je eisen voldoet. Voor je dochter wel, voor jou niet. Dit komt omdat je onredelijke eisen heb voor het product. De camera is slecht ja, maar dat kon je van te voren weten. Itunes is gaar, maar er zijn alternatieven en iTunes hoeft niet te synchroniseren. DivX is wel mogelijk, ik kijk er ook series op.stokkom schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 11:48:
Mijn dochter (11) heeft van haar verjaardagsgeld een iPod gekocht (8gb, 4 gen. Ik vond het een geweldig apparaatje om te zien. Mooi scherm, fijne multi-touch bediening, snel... Maar nu we de iPod in huis hebben, kan ik niet anders concluderen dat het mij enorm tegenvalt.
1. Een brakke verbinding met iTunes. Elke keer als ik de iPod aan de computer koppel, start iTunes en wil het programma van alles gaan synchen. Dat wil ik helemaal niet en het kost me de grootste moeite om dit te voorkomen. Waarom vraagt iTunes niet eerst aan mij wat ik wil voordat het van alles gaat doen?
Kan je zelf instellen bij iTunes. Ik heb alle synchronisatie uitgezet, vind ik irritant.
2. Het geluid van de iPod-speaker is abominabel. Elke keer als mijn dochter een muziekje of een opname laat horen, doet het pijn aan mijn oren.
Goed, speakers is vooral een leuke extra voor een mp3 vind ik zelf. Voor beter geluid is het aan te raden aan te sluiten op externe boxjes.
3. De camera is slecht. Op het schermpje zien de beelden er nog wel goed uit, maar verder niet.
Het is nooit geadverteerd om zijn foto kwaliteiten. Filmen in 720p HD is wel redelijk en daarvoor moet (kan) je de iPod kopen, niet om HQ foto's te maken.
4. Je kunt geen avi-filmpjes afspelen op een iPod. Waarom niet? Nou gewoon, omdat Apple dat niet wil. ??? Get real!
Waarom kan de iPod dit wel? Omdat er wel mensen zijn die moeite nemen een app te downloaden waarmee het mogelijk is en niet klagen over de standaard videoplayer.
Waarom valt mij dit zo tegen? Ik had gewoon meer verwacht. Dat komt omdat ik zelf een Nokia N900 telefoon heb. En deze telefoon-computer heeft een open besturingssysteem, gebaseerd op Linux. Deze telefoon heeft een goede camera, goede speakertjes en de mogelijkheid om alle mogelijke media af te spelen, zonder tussenkomst van een opgelegd pc-programmaatje als iTunes.
Gelukkig is mijn dochter nog steeds blij met haar apparaatje. En ik ben blij dat we deze ervaringen hebben, voordat ik een iPad voor mezelf had aangeschaft. Nu wacht ik nog maar even op de EEE pad of iets soortgelijks.
Met vriendelijke groet,
Erik (45)
Anoniem: 315662
1. dan zet je gewoon synchroniseren uit.stokkom schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 11:48:
Mijn dochter (11) heeft van haar verjaardagsgeld een iPod gekocht (8gb, 4 gen. Ik vond het een geweldig apparaatje om te zien. Mooi scherm, fijne multi-touch bediening, snel... Maar nu we de iPod in huis hebben, kan ik niet anders concluderen dat het mij enorm tegenvalt.
Gelukkig is mijn dochter nog steeds blij met haar apparaatje. En ik ben blij dat we deze ervaringen hebben, voordat ik een iPad voor mezelf had aangeschaft. Nu wacht ik nog maar even op de EEE pad of iets soortgelijks.
Met vriendelijke groet,
Erik (45)
2. wat had je verwacht dan? een bose sounddock geluid?
3. nogmaals, wat had je verwacht dan. het apparaat is geen centimeter dik.
4. ik verwijs je naar VLC media player in de app store
Dat is nu al 3x gezegd mensen, ik denk dat Erik het nu wel begrijpt
. Desalniettemin ben ik het volledig met jullie eens, vooral met de conclusie van BoyzNDaHood.
[ Voor 39% gewijzigd door Majesty op 04-04-2011 10:48 ]
mijn iPod touch 2g 16GB heeft helaas kennis gemaakt met de straatstenen en heeft nu een mooie barst in het display (deze functioneert verder nog prima). Nu wil ik dit wel laten repareren (toch verzekeringswerk), maar waar kan dit goed (ervaring) en niet al te duur?
Daarbij nog de vraag over een hoofdtelefoon, ik was van plan immitatie Beats studio HD's van DX te halen. Nu zijn deze verwijderd van DX, dus ben ik op zoek naar een alternatief voor naast mijn meelec M6 in-ears.
Daarbij ben ik zo ong. terecht gekomen op de: Shure SRH240 / Sony MDR-XB700 / Sennheiser HD 448.
Heeft er hier iemand ervaring met een van deze en dan natuurlijk vooral in combinatie met de iPod Touch?
Daarbij nog de vraag over een hoofdtelefoon, ik was van plan immitatie Beats studio HD's van DX te halen. Nu zijn deze verwijderd van DX, dus ben ik op zoek naar een alternatief voor naast mijn meelec M6 in-ears.
Daarbij ben ik zo ong. terecht gekomen op de: Shure SRH240 / Sony MDR-XB700 / Sennheiser HD 448.
Heeft er hier iemand ervaring met een van deze en dan natuurlijk vooral in combinatie met de iPod Touch?
dan mijn eigen post maar even kicken.
Heeft er hier iemand ervaring met www.ipod-service.nl (in mijn geval voor de reparatie van m'n touchscreen)?
Had deze een tijdje terug al gevonden en zitten erg gunstig met hun prijs..
Dan nog de vraag of er iemand in bezit is van een van de volgende hoofdtelefoons: Shure SRH(2/4)40 / Sony MDR-XB700 / Sennheiser HD 448 en hiermee ook naar muziek op de iPod luisterd en dus de ervaring hiermee?
Heeft er hier iemand ervaring met www.ipod-service.nl (in mijn geval voor de reparatie van m'n touchscreen)?
Had deze een tijdje terug al gevonden en zitten erg gunstig met hun prijs..
Dan nog de vraag of er iemand in bezit is van een van de volgende hoofdtelefoons: Shure SRH(2/4)40 / Sony MDR-XB700 / Sennheiser HD 448 en hiermee ook naar muziek op de iPod luisterd en dus de ervaring hiermee?
Met reparatieservices heb ik geen ervaring mee, sorry.
Ook de hoofdtelefoons geen ervaring mee, wel met de HD 435, die in de buurt zit van de HD 448. Ik weet niet of je doelt op de geluidskwaliteit in combinatie met de iPod Touch of gewoon echt de geluidskwaliteit van de HD 448 zelf; daar kan ik niet veel over zeggen. Maar in vergelijking met het geluid dat uit m'n Harman Kardon versterker komt als ik m'n HD 435 gebruik, of m'n iPod Touch, hoor ik weinig verschil moet ik zeggen.
Ook de hoofdtelefoons geen ervaring mee, wel met de HD 435, die in de buurt zit van de HD 448. Ik weet niet of je doelt op de geluidskwaliteit in combinatie met de iPod Touch of gewoon echt de geluidskwaliteit van de HD 448 zelf; daar kan ik niet veel over zeggen. Maar in vergelijking met het geluid dat uit m'n Harman Kardon versterker komt als ik m'n HD 435 gebruik, of m'n iPod Touch, hoor ik weinig verschil moet ik zeggen.
heb maar besloten dat m'n iPod morgen richting www.ipod-service.nl gaat.
bedoelde idd de kwaliteit vergeleken met het geluid wanneer hij aangesloten zit op een receiver aangezien sommige hoofdtelefoons icm een portable player als de iPod touch niet zo geweldig / veel geluid produceren (iets met impedantie en gevoeligheid)
bedoelde idd de kwaliteit vergeleken met het geluid wanneer hij aangesloten zit op een receiver aangezien sommige hoofdtelefoons icm een portable player als de iPod touch niet zo geweldig / veel geluid produceren (iets met impedantie en gevoeligheid)
Anoniem: 403440
Ik heb een bug ofzo op mijn iPod(4G);
Hij geeft een vergroot scherm: zoals je inzoomt op een foto door een tab maar dan in mijn menu's, ik krijg dit helaas niet weg.
Ik heb aan/uitzetten gebrobeerd en zelfs een volledige reboot.
Vind niets over dit probleem op internet
Weet iemand wat te doen?
Alvast bedankt.
Hij geeft een vergroot scherm: zoals je inzoomt op een foto door een tab maar dan in mijn menu's, ik krijg dit helaas niet weg.

Vind niets over dit probleem op internet
Weet iemand wat te doen?
Alvast bedankt.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 403440 op 13-04-2011 12:22 ]
Waarschijnlijk je accessibility settings (of toegankelijkheid in het Nederlands). Daar kun je zoom, grotere tekst, wit op zwart e.d. instellen.
yes! Gisteren 12 volt i.p.v. 3,6 volt aangesloten op mijn versterkertje en natuurlijk verkeerd om.(+/- gedoe)
De speakers van mijn ipod zeiden 'pang' en er komt geen geluid meer uit, oko niet uit de gewone jack +) .
Weer een reden om een nieuwe te kopen. hehe
Ik wacht denk ik effe tot juni? (dan komt de nieuwe ipod weer uit, of wordt de 4 goedkoper)
Mijn ipod touch werd de laatste tijd anders ook tering langzaam(ipod touch zonder camera, 3g volgens mij)
Had hem gejailbreakt, al sinds het begin, maar hij kan da app carradio amper openen. Vaak klapt hij er ook uit!
De speakers van mijn ipod zeiden 'pang' en er komt geen geluid meer uit, oko niet uit de gewone jack +) .
Ik wacht denk ik effe tot juni? (dan komt de nieuwe ipod weer uit, of wordt de 4 goedkoper)
Mijn ipod touch werd de laatste tijd anders ook tering langzaam(ipod touch zonder camera, 3g volgens mij)
Had hem gejailbreakt, al sinds het begin, maar hij kan da app carradio amper openen. Vaak klapt hij er ook uit!
Absoluut relatief, relatief absoluut.
even met 3 vingers tegelijk op het scherm tikken dan word alles als het goed is weer normaal.Anoniem: 403440 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:21:
Ik heb een bug ofzo op mijn iPod(4G);
Hij geeft een vergroot scherm: zoals je inzoomt op een foto door een tab maar dan in mijn menu's, ik krijg dit helaas niet weg.![]()
Vind niets over dit probleem op internet![]()
Weet iemand wat te doen?
Alvast bedankt.
Ik ben bang dat je tot September zult moeten wachten, dan worden de nieuwe iPods gelanceerd.alaintje schreef op zondag 24 april 2011 @ 12:24:
Effe kijken of er iemand tot Septmeber naar Amerika gaat
. scheelt je bij de goedkoopste al 80 euro!
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Het is niet de bedoeling om te crossposten, alleen het jaibreak topic is voldoende.
[ Voor 74% gewijzigd door Hoedje op 24-04-2011 23:12 ]
Levert het niets op als je gewoon naar jailbreakme.com gaat op de iPod zelf?
Overigens heb ik nu ook al 3 jaar een iPod Touch 1st gen, gejailbreakt met firmware versie 3.2.1, kun je hem niet gewoon updaten met iTunes?
Overigens heb ik nu ook al 3 jaar een iPod Touch 1st gen, gejailbreakt met firmware versie 3.2.1, kun je hem niet gewoon updaten met iTunes?
Nee hij geeft aan dat dit de laatste versie is en dus up to date is.Majesty schreef op zondag 24 april 2011 @ 19:14:
Kun je hem niet gewoon updaten met iTunes?
Ik ga die site straks proberen.
ik zeg kijk ff in mijn profiel bij V&A ;-)alaintje schreef op zondag 24 april 2011 @ 12:24:
yes! Gisteren 12 volt i.p.v. 3,6 volt aangesloten op mijn versterkertje en natuurlijk verkeerd om.(+/- gedoe)
Afhankelijk van de lokale salestax, maar met de huidige dollarkoers zal het vast schelen.alaintje schreef op zondag 24 april 2011 @ 14:26:
Effe kijken of er iemand tot Septmeber naar Amerika gaat. scheelt je bij de goedkoopste al 80 euro!
http://www.iphoneclub.nl/...d-touch-nu-voor-995-euro/
Net voor 9,95 euro een TomTom carkit voor de iPod Touch besteld via een actie van iPhoneclub. Wellicht hier nog geinteresseerden? (kortingscode is iphoneclub3).
Edit: blijkt niet geschikt te zijn voor iPod touch 4g, echter na wat research via google zijn er wel mensen die het werkend hebben gekregen met wat geknutsel....
Net voor 9,95 euro een TomTom carkit voor de iPod Touch besteld via een actie van iPhoneclub. Wellicht hier nog geinteresseerden? (kortingscode is iphoneclub3).
Edit: blijkt niet geschikt te zijn voor iPod touch 4g, echter na wat research via google zijn er wel mensen die het werkend hebben gekregen met wat geknutsel....
[ Voor 29% gewijzigd door sebastiaanf op 04-05-2011 20:51 ]
Bedankt. 1 besteld.sebastiaanf schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:24:
http://www.iphoneclub.nl/...d-touch-nu-voor-995-euro/
Net voor 9,95 euro een TomTom carkit voor de iPod Touch besteld via een actie van iPhoneclub. Wellicht hier nog geinteresseerden? Link in artikel is weggehaald, maar kortingscode is iphoneclub3.
Ik heb er ook eentje besteld voor mijn touch 4g. Nu staat er op de site dat de houder niet werkt voor de laatste versie van de iPod Touch, de 4g dus. Lekker handig die actie, want veel mensen hebben deze versie. Inmiddels staat er op de site dat de houder niet werkt met de 4g en dat mensen die de houder besteld hebben die kosteloos terug kunnen sturen binnen 7 dagen.
Op internet zijn trouwens wel tips te vinden hoe je met een simpele aanpassing alles wel werkend krijgt. Dat ga ik testen als ik de houder binnen krijg.
Op internet zijn trouwens wel tips te vinden hoe je met een simpele aanpassing alles wel werkend krijgt. Dat ga ik testen als ik de houder binnen krijg.
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Ik ben vandaag bij BCC een IPod Touch 4G 8GB gekocht voor 179 euro.
Werkt heerlijk. Ik vroeg mij alleen af hoe je je apps in mappen kunt plaatsen? Want ik meende dat dit mogelijk is?
En iemand misschien tips voor leuke must-have games/andere apps?
En iemand misschien tips voor leuke must-have games/andere apps?
---
de apps boven op elkaar houden, dan komt er een map. Vinger op 1 app houden tot die schud, en dan op mekaar leggen
automation fanboy
Vandaag de twee bestelde TomTom for iPod touch carholders binnen gekregen!
Superactie van iPhoneclub.nl en TomTom!
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Anoniem: 84823
Gelukkig is het niet voor de iPod Touch 4 want ik was te laat...Rivanov schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:04:
Vandaag de twee bestelde TomTom for iPod touch carholders binnen gekregen!![]()
Shit, niet gezien, voor dat geld kan je niet fout gaanAnoniem: 84823 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:12:
[...]
Gelukkig is het niet voor de iPod Touch 4 want ik was te laat...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Hij werkt ook gewoon met de iPod Touch 4G. Heb het net geprobeerd...ToolkiT schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:22:
[...]
Shit, niet gezien, voor dat geld kan je niet fout gaan
Mijn iPod Touch 2g 8gb is vandaag overleden, naja min of meer. Nadat ik vandaag op school kwam was het backlight weg. Als ik op de home button klik wordt het beeld helemaal zwart. Deze iPod heb ik van Apple gekregen toen mijn oude kapot was. Ik heb 'm altijd normaal gebruikt, heeft altijd een screenprotector op gezeten en in een case gezeten. Mijn garantieperiode van 1 jaar is nog niet afgelopen, heb ik nog een kans op garantie?
Mmm, bij mij helaas niet, wel met een verlengkabeltje er tussen. Beetje vreemd, heb je nog een van de truukjes uit moeten halen die her en der staan (karton/klitteband ertussen)?Anoniem: 84823 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:24:
[...]
Hij werkt ook gewoon met de iPod Touch 4G. Heb het net geprobeerd...
Nee geen truckjes. Wel laat ik het plastic beschermkapje erop zitten. Ik denk dat het met kapje dezelfde dikte heeft als de iPod 1g of 2g orgineel is.troftnom schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:36:
[...]
Mmm, bij mij helaas niet, wel met een verlengkabeltje er tussen. Beetje vreemd, heb je nog een van de truukjes uit moeten halen die her en der staan (karton/klitteband ertussen)?
Hey even een vraagje 
Ik ben van plan om misschien het laatste model iPod Toutch te kopen, naast mijn iPad2.
Dit omdat ik vaak ga mountainbiken en hardlopen, dus ik wil graag iets waar je ook je tijden mee kan checken etc. Denken jullie dat ik wat heb een deze ipod of is hij daar toch wat te groot voor?
En zijn er goeie apps hiervoor (fietsen/hardlopen) beschikbaar?
Ik ben van plan om misschien het laatste model iPod Toutch te kopen, naast mijn iPad2.
Dit omdat ik vaak ga mountainbiken en hardlopen, dus ik wil graag iets waar je ook je tijden mee kan checken etc. Denken jullie dat ik wat heb een deze ipod of is hij daar toch wat te groot voor?
Zonder GPS heb je daar nix aan en zit die in een Touch?nick_ schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 18:24:
Hey even een vraagje
Jailbreak en bluetooth GPS zou kunnen, maar ideaal is het niet. Garmin hardware die daarvoor ontwikkelt is werkt dan toch handiger.
Dank voor de snelle reacties heren
Bluetooth gps lijkt me alweer lastiger om allemaal mee te nemen, dus dat is wel een minpuntje.
Heeft er iemand ervaring met de Nike+ software?
Via de Apple site krijg ik de indruk dat het perfect moet zijn voor sporters,
maar wat doet het dan zonder gps? Een soort dure stopwatch ofzo?
Bluetooth gps lijkt me alweer lastiger om allemaal mee te nemen, dus dat is wel een minpuntje.
Iphone heefft GPSnick_ schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:57:
Dank voor de snelle reacties heren![]()
Ik probeer m'n WhatsApp weer werkend te krijgen op de iPod, volgens deze methode:
http://www.digisecrets.co...d-ipad-without-jailbreak/
Het gaat hier echter mis:
Dit scherm hoor ik te krijgen:

Maar ik krijg dit, de install button mist, en WhatsApp staat niet in de lijst.

Iemand ervaringen hiermee, of een idee hoe het wel lukt?
http://www.digisecrets.co...d-ipad-without-jailbreak/
Het gaat hier echter mis:
Dit scherm hoor ik te krijgen:

Maar ik krijg dit, de install button mist, en WhatsApp staat niet in de lijst.

Iemand ervaringen hiermee, of een idee hoe het wel lukt?
[ Voor 10% gewijzigd door Cheesy op 18-07-2011 10:48 ]
En ik krijg de "kAMDReceiveMessageError" error als ik probeer te installeren.
Ik denk dat Kees_B inderdaad het programma er niet in gesleept heeft.
Ik denk dat Kees_B inderdaad het programma er niet in gesleept heeft.
Jazeker heb ik dat wel gedaan.
Best jammer als het niet meer zou lukken. Gebruikte vaak WhatsApp op de iPod Touch.

Je kan dit nog proberen: YouTube: How to install Whatsapp 2.6.4 on Ipad and Ipod touch with Itunes sync
- YouTube
Werkte bij mij overigens niet. (wat een verschrikkelijk Engels taalgebruik heeft die Nederlandse gozer btw)
De mijne (iPod Touch 1G) is gejailbreakt dus ga het maar via de minder legale manier doen denk ik.
Werkte bij mij overigens niet. (wat een verschrikkelijk Engels taalgebruik heeft die Nederlandse gozer btw)
De mijne (iPod Touch 1G) is gejailbreakt dus ga het maar via de minder legale manier doen denk ik.
Heb je dan misschien wel de nieuwste versie van dat iPhone programma? Ik heb het net bij mij geprobeerd (op een iPod touch 2G, met een Mac) en het werkte prima.
Hehe, lekker stom bij m'n vorige vraag.
Ik zat in het verkeerde menu Links. Zie je ook duidelijk op de screenshots. Staat nog wel een pijl bij.
Overigens krijg ik nu ook een "kAMDReceiveMessageError"
Gebeuren uit het YouTube-filmpje lukt me ook niet. Na stap 2 van 4 stop iTunes met installeren van WhatsApp.
Ik zat in het verkeerde menu Links. Zie je ook duidelijk op de screenshots. Staat nog wel een pijl bij.
Overigens krijg ik nu ook een "kAMDReceiveMessageError"
Gebeuren uit het YouTube-filmpje lukt me ook niet. Na stap 2 van 4 stop iTunes met installeren van WhatsApp.
[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 19-07-2011 22:50 ]
Best dom van me dat ik dat ook over het hoofd had gezien inderdaad.
Bij mij geeft iTunes ook een error bij dat installeren via de andere methode.
Is die van jou gejailbreakt? Want ik heb er nu wel Whatsapp (2.6.4) op staan namelijk, werkend.
Bij mij geeft iTunes ook een error bij dat installeren via de andere methode.
Is die van jou gejailbreakt? Want ik heb er nu wel Whatsapp (2.6.4) op staan namelijk, werkend.
Nee niet gejailbreakt. Misschien moet ik me daar eens in verdiepen.edit: veel te lastig/riskant voor m'n 2G
Hopelijk komt die iPhone 5/4s maar snel... Ideaal ding zo'n iPod, jammer dat je er niet mee kan bellen
Ik had tot gisteren een oude versie van WA er op staan. Kreeg wel elke keer meldingen dat ik moest updaten.
Tot 'ie gisteren niet meer wilde synchroniseren. Nu weet ik niet of de server oude versies er uit gooide, of dat er (weer) een storing was. Maargoed, ik ging dus even updaten en kwam er toen achter dat er geen iPod-ondersteuning meer is. Dus nu helemaal geen WA meer...
Hopelijk komt die iPhone 5/4s maar snel... Ideaal ding zo'n iPod, jammer dat je er niet mee kan bellen
Ik had tot gisteren een oude versie van WA er op staan. Kreeg wel elke keer meldingen dat ik moest updaten.
Tot 'ie gisteren niet meer wilde synchroniseren. Nu weet ik niet of de server oude versies er uit gooide, of dat er (weer) een storing was. Maargoed, ik ging dus even updaten en kwam er toen achter dat er geen iPod-ondersteuning meer is. Dus nu helemaal geen WA meer...
[ Voor 6% gewijzigd door Cheesy op 20-07-2011 00:08 ]
Is niks lastigs en riskants aan hoor! Gewoon naar www.jailbreakme.com gaan op je iPod zelf, dan is het zo gedaan. Het biedt echt veel handige dingetjes, een voorbeeld ervan is SBsettings, een klein menutje dat je met het slepen van je vinger over de statusbar tevoorschijn kan toveren. Daarin kun je je brightness veranderen en dergelijken, processen afsluiten, wifi aan en uit etc., zeker de moeite waard. En als het je niet bevalt kun je gewoon herstellen.
Jij wacht ook op de iPhone 5/4s? Haha toevallig, ik ook. Deze iPod (touch 1G) is inmiddels al 3,5 jaar oud en vertoond wat gebreken: barst in het scherm en de home button werkt niet meer (die kan ik wel vervangen maar ik ben bang dat daarbij heel het scherm uit elkaar valt). Voor de rest een top apparaat.
Helaas is er ook nog niks bekend over de nieuwe iPhone.. Naja een heleboel eigenlijk, maar niks is zeker, haha, ongelooflijk veel geruchten.
Jij wacht ook op de iPhone 5/4s? Haha toevallig, ik ook. Deze iPod (touch 1G) is inmiddels al 3,5 jaar oud en vertoond wat gebreken: barst in het scherm en de home button werkt niet meer (die kan ik wel vervangen maar ik ben bang dat daarbij heel het scherm uit elkaar valt). Voor de rest een top apparaat.
Helaas is er ook nog niks bekend over de nieuwe iPhone.. Naja een heleboel eigenlijk, maar niks is zeker, haha, ongelooflijk veel geruchten.
De discussie over het jailbreaken graag beperken tot [iOS] Jailbreaken - Deel 7 of anders een nieuw topic openen
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
ik zie op internet verschillende varianten: wat is het verschil tussen MC544FD/A, MC544NF/A, MC544NF/A?NL?
Hoi,
Ik heb een iPod Touch 4 met iOS 4.2.1.
Ik wil hem nu bijwerken naar de nieuwste iOS, 4.3.5, maar ik ervaar een probleem.
Elke keer als ik hem probeer bij te werken komt error 3194 voor.
Toen ben ik gaan kijken wat voor probleem het is
(http://support.apple.com/...iewlocale=nl_NL#error3194).
En ik heb dus ook alle stappen geprobeerd wat hier staat
http://support.apple.com/...locale=nl_NL&locale=nl_NL
Maar niks schijnt te werken.
Ik heb mijn iPod ook geprobeerd te herstellen maar hetzelfde probleem duikt steeds op.
Dus in het kort, de probleem is, Ik wil bijwerken, maar dat kan niet en herstellen werkt ook niet.
Ik heb mijn iPod gejailbreak'd tethered met redsn0w.
Er zit ook nog een code slot op die ik al sinds 2 maanden niet meer weet.
Alvast Bedankt!
Ik wil hem nu bijwerken naar de nieuwste iOS, 4.3.5, maar ik ervaar een probleem.
Ik heb mijn iPod ook geprobeerd te herstellen maar hetzelfde probleem duikt steeds op.
Dus in het kort, de probleem is, Ik wil bijwerken, maar dat kan niet en herstellen werkt ook niet.
Alvast Bedankt!
[ Voor 14% gewijzigd door nukidin247 op 15-08-2011 01:18 ]
Ik zou zeggen pak even een andere computer en probeer opnieuwnukidin247 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 01:16:
Hoi,
Alvast Bedankt!
Anoniem: 281639
Ik heb een simkaart van Simyo, met een abbonement. Is het ook mogelijk om op een of andere manier via de WiFi van mijn iPod Touch mijn sms'jes te lezen?
Of is er anders een manier om gratis te kunnen sms'en en smsjes te kunnen ontvangen, zonder dat er reclame in het smsje staat?
Ik weet dat dit via Google Voice kan, met de sms naar mail functionaliteit, maar dit is in Nederland niet mogelijk. Ik zoek eigenlijk iets soortgelijks.
Of is er anders een manier om gratis te kunnen sms'en en smsjes te kunnen ontvangen, zonder dat er reclame in het smsje staat?
Ik weet dat dit via Google Voice kan, met de sms naar mail functionaliteit, maar dit is in Nederland niet mogelijk. Ik zoek eigenlijk iets soortgelijks.
Garantie vraagje, begin van dit jaar heeft mijn dochter een iPod Touch 4G (nieuw) in de doos gekocht via marktplaats. Deze heeft nu kuren, er komen af en toe rode strepen in beeld en het beeld trilt ook af en toe
van boven naar beneden en anders om. Opnieuw opstarten helpt dan wel eens, herstellen inmiddels ook een paar keer gedaan. Maar het probleem blijft, echter niet voorspelbaar wanneer en hoe lang.
Nu heb ik het serie nummer nagekeken en de Ipod is in november 2010 gemaakt. Dus er zou nog garantie op zitten. En eigenlijk zou ik die ook willen claimen.
De 2 vragen zijn: a) herkent iemand dit probleem? b) Hoe kan ik garantie claimen en waar?
van boven naar beneden en anders om. Opnieuw opstarten helpt dan wel eens, herstellen inmiddels ook een paar keer gedaan. Maar het probleem blijft, echter niet voorspelbaar wanneer en hoe lang.
Nu heb ik het serie nummer nagekeken en de Ipod is in november 2010 gemaakt. Dus er zou nog garantie op zitten. En eigenlijk zou ik die ook willen claimen.
De 2 vragen zijn: a) herkent iemand dit probleem? b) Hoe kan ik garantie claimen en waar?
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Anoniem: 410594
@ montana
Ik ken het probleem helaas niet, maar het lijkt me dat je nog garantie hebt ja. Je kunt het zelf checken: https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do
Hier zullen ook verdere instructies staan lijkt me. Succes...
Ik ken het probleem helaas niet, maar het lijkt me dat je nog garantie hebt ja. Je kunt het zelf checken: https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do
Hier zullen ook verdere instructies staan lijkt me. Succes...
Update: service aangevraagd afgelopen donderdag, vrijdag is die opgehaald. Vandaag (dinsdag) een nieuwe terug gekregen. Super snelle actie van Apple.Montana schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:47:
Garantie vraagje, begin van dit jaar heeft mijn dochter een iPod Touch 4G (nieuw) in de doos gekocht via marktplaats. Deze heeft nu kuren, er komen af en toe rode strepen in beeld en het beeld trilt ook af en toe
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
is dit hier al vermeld? ik was net op de site van apple, kom ik daar ineens een witte ipod touch tegen!!!
Anoniem: 358597
Er is alleen een extra kleur (wit) bij gekomen.
Verder zijn de toestellen nog steeds dezelfde gebleven.
Verder zijn de toestellen nog steeds dezelfde gebleven.
Wel een beetje jammer, had op een model met een betere camera en snellere CPU gehoopt.
Prijzen zijn wel wat omlaag gegaan als het goed is, dat is wel positief.
Net nu ik heb gewacht op het developer conference van 4 october, besluit Apple om de specificaties van de iPod Touch hardwarematig gewoon gelijk te houden 
Langs de ene kant wil ik wel eens een iPod Touch proberen, maar langs de andere kant is het tegen mijn principes om nu een iPod Touch te gaan halen die eigenlijk al een jaar beschikbaar is (waar ze enkel een software update hebben op uitgevoerd).
Hoe lang doen jullie gemiddeld met de batterij eigenlijk?

Langs de ene kant wil ik wel eens een iPod Touch proberen, maar langs de andere kant is het tegen mijn principes om nu een iPod Touch te gaan halen die eigenlijk al een jaar beschikbaar is (waar ze enkel een software update hebben op uitgevoerd).
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Alleen de 8GB versie is verlaagd met 40 euro. De 32GB en 64GB zijn dezelfde prijs gebleven met 10 euro verlaagd. Het is wat, maar vind het toch wat tegen vallen.troftnom schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:53:
Wel een beetje jammer, had op een model met een betere camera en snellere CPU gehoopt.
Met veel gebruik (YouTube, Twitter, Facebook, Mail, muziek, af en toe games) kan ik hoogstens een dag met de accu doen. Laatste tijd is dat iets afgenomen. Ik heb afgelopen jaar (vanaf het begin toen de 4de generatie in de Nederlandse schappen lag) mijn iPod elke dag moeten opladen, en soms tot wel twee keer per dag.Petervanakelyen schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 09:27:
Net nu ik heb gewacht op het developer conference van 4 october, besluit Apple om de specificaties van de iPod Touch hardwarematig gewoon gelijk te houden
Ik snap dat je twijfelt of je er wel een moet halen, aangezien de specs van 'vorig jaar' zijn. Dat probleem heb ik nu niet, ik heb vorig jaar een gekocht, en kan er nog een jaar mee doen zonder 'outdated' specs. De enige 'troost' is dat je een witte iPod Touch kan kopen nu (maar het ligt er maar net aan of je van de 'hype' in witte toestellen houdt).
Mijn reden voor aanschaf van een iPod Touch vorig jaar, was voor de appvoorziening. Ik had al een 'smartphone' van Samsung (S8500 Wave), maar ik begon me te ergeren aan de traagheid van de software en de buggy apps. Na wikken en wegen had ik toch besloten om een iPod te kopen (een 'investering' van 300 euro is niet niks). Tot de dag van vandaag geen moment spijt van gehad!
Ik weet niet wat precies jouw motief is om een iPod Touch aan te schaffen, maar dat was iig mijn situatie
rjvisje, hoe is het afgelopen met www.ipod-service.nl ? Goede ervaring?rjvisje schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:56:
heb maar besloten dat m'n iPod morgen richting www.ipod-service.nl gaat.
Mijn zoon z'n touch 4 heeft namelijk ook een kapot scherm.
[ Voor 24% gewijzigd door botech op 13-10-2011 11:14 ]
Anoniem: 307434
Even een snel vraagje, want het is nogal vreemd en ik heb hier niks over kunnen vinden.
Sinds vandaag begint m'n ipod touch 4g continu te bliepen als deze in de oplader zit. De achterkant word namelijk ook erg warm. In de situatie waar ik bijvoorbeeld met de oplader + wifi aan zit (een beetje het laptop idee) dan is dit nog velen malen erger. Waar kan dit op duiden? Hij is nu iets meer als 2 weken oud. Alvast bedankt
Sinds vandaag begint m'n ipod touch 4g continu te bliepen als deze in de oplader zit. De achterkant word namelijk ook erg warm. In de situatie waar ik bijvoorbeeld met de oplader + wifi aan zit (een beetje het laptop idee) dan is dit nog velen malen erger. Waar kan dit op duiden? Hij is nu iets meer als 2 weken oud. Alvast bedankt
Wat voor oplader hebben we hier over?
Het lijkt me in ieder geval geen goed teken, dit zou niet mogen gebeuren...
Het lijkt me in ieder geval geen goed teken, dit zou niet mogen gebeuren...
Even een vraag voor de iPod Touch 2de generatie bezitters.
MobileMe ondersteunde voor de release van iCloud, de functionaliteit "find my iphone" ook voor dit apparaat.
Simpelweg je MobileMe email account instellen, en de optie "Find my iPhone" aanvinken, en je iPod Touch werd gelokaliseerd door middel van google maps.
Software matig bestaat deze functie nog steeds, echter met de overgang naar iCloud kan mijn iPod Touch 2G niet langer worden gevonden. Ik heb zelf niets qua instellingen aangepast. Ben benieuwd of jullie dezelfde ondervindingen hebben. Ook kan ik het maken van een back-up onder iCloud niet aan de praat krijgen.
MobileMe ondersteunde voor de release van iCloud, de functionaliteit "find my iphone" ook voor dit apparaat.
Simpelweg je MobileMe email account instellen, en de optie "Find my iPhone" aanvinken, en je iPod Touch werd gelokaliseerd door middel van google maps.
Software matig bestaat deze functie nog steeds, echter met de overgang naar iCloud kan mijn iPod Touch 2G niet langer worden gevonden. Ik heb zelf niets qua instellingen aangepast. Ben benieuwd of jullie dezelfde ondervindingen hebben. Ook kan ik het maken van een back-up onder iCloud niet aan de praat krijgen.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Die heeft ook al een tijdje geen firmware update meer gezien. De laatste iOS versie is 4.2.1 en net als op de iPhone 3G mis je nu helaas een aantal functies.
Het gaat mij ook niet om het ontbreken van nieuwe functies, maar om het niet meer werken van bestaande wel ingebouwde functionaliteit.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Anoniem: 171914
Weet iemand welke versie de iPod Touch is die Bol.com verkoopt? Ik heb het vermoeden dat het allemaal generatie 4 versies zijn met iOS 5 maar ik weet het niet zeker.
Bij de witte versies staat er bij dat het iOS 5 heeft maar bij de zwarte niet. Weet iemand een antwoord hierop?
Bij de witte versies staat er bij dat het iOS 5 heeft maar bij de zwarte niet. Weet iemand een antwoord hierop?
Als er facetime of retina display bij staat is het de 4e generatie. Of er al dan niet iOS5 op staat maakt niet echt uit, je kan gewoon upgraden naar iOS5 met iTunes.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Inderdaad. De '5e generatie' is gewoon een witte iPod Touch 4 met iOS 5 voorgeïnstalleerd
Zou iemand eens kunnen proberen of het scannen van QR-codes (middels QRReader of Scan) een beetje vlot wil lukken op een iPod Touch? Graag even laten weten hoe groot de codes die je probeerde ongeveer waren, wat de ideale afstand is om van te scannen, hoe nauw dat luistert en of je het apparaat erg stil moet houden om het te doen lukken.
^ Wat hij zegt.
Voor v4 kansloos, daarna matigjes, camera is gewoon niet zijn sterkste punt. Als je info wil over verschillende formaten QRcodes lijkt het me handig als je even zelf een A4tje maakt met verschillende voorbeelden...
OK, deze PDF op 100% graag proberen: http://tinyurl.com/coawzgx
V4 is de enige die telt.
V4 is de enige die telt.
[ Voor 8% gewijzigd door Z-Dragon op 16-12-2011 13:21 ]
^ Wat hij zegt.
Camera is niet zo goed zoals al gezegd, dus goed stil houden helpt. Ze leken het allemaal wel te doen, gebruikte Qrreader, als je de code vol in het kader in de app wil plaatsen ga je van pakweg 7 naar een centimeter of 16 afstand voor de grootste in scanning mode.
Bedankt! Dat is hoopgevend genoeg om er een te bestellen.
^ Wat hij zegt.
Sinds juli gebruiken we hier in huis een iPod touch (4e generatie, 32 GB) i.c.m. een B&W Zeppelin Mini.
Sinds vandaag is er onder de kerstboom een 2e iPod touch (4e/5e generatie, 8 GB) vandaan gekomen.
Echter ziet deze, zodra je deze in de B&W Zeppelin Mini plaats, het hele dock niet. Ook het opladen functioneert dan niet.
Wanneer je de 8 GB iPod touch aan een netstroom adapter óf via USB aan een mac hangt, ziet de iPod touch deze wel.
Heb ondertussen de firmware (5.0.1) opnieuw geïnstalleerd. Maar ik krijg hem niet aan de gang.
Iemand zoiets vergelijkbaars meegemaakt?
Sinds vandaag is er onder de kerstboom een 2e iPod touch (4e/5e generatie, 8 GB) vandaan gekomen.
Echter ziet deze, zodra je deze in de B&W Zeppelin Mini plaats, het hele dock niet. Ook het opladen functioneert dan niet.
Wanneer je de 8 GB iPod touch aan een netstroom adapter óf via USB aan een mac hangt, ziet de iPod touch deze wel.
Heb ondertussen de firmware (5.0.1) opnieuw geïnstalleerd. Maar ik krijg hem niet aan de gang.
Iemand zoiets vergelijkbaars meegemaakt?
90710
Het is ook goed mogelijk dat de dock niet goed werkt. Probeer eens een andere iPod / iPhone (indien je die hebt)
Heb je nu 2 exact dezelfde iPod Touch's of is de 2e de nieuwste generatie (ook in wit verkrijgbaar)? Want ik kan het verkeerd hebben maar volgens mij ondersteunt de 4G Touch geen iOS 5, wat de nieuwste iPod Touch dus wel doet. Dan zou het dus kunnen dat de dock die iPod/firmware niet ondersteunt (te nieuw).
Als mijn 3G touch op 5.01 draait, waarom zou de 4G dat dan niet doen? Of snap ik iets niet op deze nieuwjaarsdag?Majesty schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:55:
Heb je nu 2 exact dezelfde iPod Touch's of is de 2e de nieuwste generatie (ook in wit verkrijgbaar)? Want ik kan het verkeerd hebben maar volgens mij ondersteunt de 4G Touch geen iOS 5, wat de nieuwste iPod Touch dus wel doet. Dan zou het dus kunnen dat de dock die iPod/firmware niet ondersteunt (te nieuw).
Deze thread liet chrome door het lint gaan, lycos.com is kennelijk een malware site.
Pessimism is the foundation of survival
Hallo Allemaal,
Ik had even een vraag ik heb hier een ipod touch 8GB. Deze wil alleen niet meer aan en blijft dus continu op zwart scherm. Als ik hem aan de oplader hangt wordt die ontzettend warm.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik had even een vraag ik heb hier een ipod touch 8GB. Deze wil alleen niet meer aan en blijft dus continu op zwart scherm. Als ik hem aan de oplader hangt wordt die ontzettend warm.
Mijn Ipod touch is deze week gevallen en er zit een barst in het scherm.
Verder werkt alles nog dus nu zou ik het willen maken.
Nu zit ik nog met enkele vragen:
Hij is gekocht eind december 2011 dus hij dan van de 4e generatie?
Weet iemand waar ik goedkoop (maar ook betrouwbaar!) een digitizer kan kopen?
En als iemand nog een goede step-by-step-guide of hierin ervaring heeft mag hij het ook altijd plaatsen.
Alvast Bedankt!
Verder werkt alles nog dus nu zou ik het willen maken.
Nu zit ik nog met enkele vragen:
Hij is gekocht eind december 2011 dus hij dan van de 4e generatie?
Weet iemand waar ik goedkoop (maar ook betrouwbaar!) een digitizer kan kopen?
En als iemand nog een goede step-by-step-guide of hierin ervaring heeft mag hij het ook altijd plaatsen.
Alvast Bedankt!
.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG
werkt hier anders prima, incl. jailbreak.maartend schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:30:
[...]
Als mijn 3G touch op 5.01 draait, waarom zou de 4G dat dan niet doen? Of snap ik iets niet op deze nieuwjaarsdag?
Herkent iTunes 'm wel?Jefiozie schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:49:
Hallo Allemaal,
Je zou kunnen proberen 'm te resetten door de home- en de sleepknop tegelijk in te drukken.
Wat zijn jullie ervaringen met IOS5 trouwens op de Touch 4G?
Ik moest hem updaten ivm een fuckup met iTunes, dus ik dacht nr 5 er maar op. Valt mij eerlijk gezegd nogal tegen;
1. 20% batterijmelding; waarom nog steeds op die irritante manier? Daar is die balk bovenin nu toch voor?
2. Merkbaar trager, vooral de eerste beweging uit een slaapstand.
3. Bij het doorspoelen vanaf de lockscreen krijg ik eerst een flits van mijn wallpaper voor de albumillustratie er is. Wellicht ook door traagheid?
4. Mijn netstroomadapter van Dealextreme is ineens kieskeurig hoe ik hem in het stopcontact steek. Op een andere Touch 4G met 4.3 doet hij het wel een beide kanten. Maatregel van Apple?
Ik moest hem updaten ivm een fuckup met iTunes, dus ik dacht nr 5 er maar op. Valt mij eerlijk gezegd nogal tegen;
1. 20% batterijmelding; waarom nog steeds op die irritante manier? Daar is die balk bovenin nu toch voor?
2. Merkbaar trager, vooral de eerste beweging uit een slaapstand.
3. Bij het doorspoelen vanaf de lockscreen krijg ik eerst een flits van mijn wallpaper voor de albumillustratie er is. Wellicht ook door traagheid?
4. Mijn netstroomadapter van Dealextreme is ineens kieskeurig hoe ik hem in het stopcontact steek. Op een andere Touch 4G met 4.3 doet hij het wel een beide kanten. Maatregel van Apple?
ik heb weer een probleem met ios 5.1:
nu stopt de muziek van mijn ipod touch v3 weer voor 1 seconde na locken/unlocken van het scherm tijdens een podcast. zeer irritant omdat ik veel podcasts luister. voor IOS 5.0 ook al , met 5.0 was het opgelost.
wat zou dit kunnen zijn?
nu stopt de muziek van mijn ipod touch v3 weer voor 1 seconde na locken/unlocken van het scherm tijdens een podcast. zeer irritant omdat ik veel podcasts luister. voor IOS 5.0 ook al , met 5.0 was het opgelost.
wat zou dit kunnen zijn?
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Een Harde Reset geprobeerd? Home en Power knop inhouden om een Harde Reset uit te voerenRick-Jan schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:06:
ik heb weer een probleem met ios 5.1:
wat zou dit kunnen zijn?
Hallo,
Ik heb een gebroken digitizer op mijn ipod touch 2g en ben op zoek naar een vervangende digitizer assembly, dus met frame en homeknop. Weet iemand een goede (web)shop? Ik had m eerst bij irepair.com besteld maar deze is nooit aangekomen, gelukkig wel mijn geld terug. Ik ben een beetje huiverig voor ebay, de kans dat ik daar goedkope chinese zooi bestel die misschien niet eens aankomt is naar mijn zeggen te groot. Maar misschien dat jullie goede ebay sellers weten?
Alvast bedankt.
Ik heb een gebroken digitizer op mijn ipod touch 2g en ben op zoek naar een vervangende digitizer assembly, dus met frame en homeknop. Weet iemand een goede (web)shop? Ik had m eerst bij irepair.com besteld maar deze is nooit aangekomen, gelukkig wel mijn geld terug. Ik ben een beetje huiverig voor ebay, de kans dat ik daar goedkope chinese zooi bestel die misschien niet eens aankomt is naar mijn zeggen te groot. Maar misschien dat jullie goede ebay sellers weten?
Alvast bedankt.
Mijn ervaring is dat ebay sellers het altijd netjes verzenden, maakt niet uit welke, kijken even naar de feedback die ze hebben, als ze boven de 99% zitten zijn ze echt wel te vertrouwen. Ontvang je hem niet binnen 4 weken? Stuur een mailtje naar ze bij de meeste heb je het geld zo weer terug.tobitronics schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 19:14:
Hallo,
Alvast bedankt.
Dat is mijn ervaring tenminste
Ik had een tijd terug tweaks gelezen voor de iPod camera :
Is er een makkelijkere tweak in Cydia beschikbaar ? Ik hoef die '720 HD camera' app niet want die zit vol reclame.
En dan nog een paar vragen :
- Veranderen van 960x640 naar 1280x720 resolutie
- HDR toevoegen als een optie.
Is er een makkelijkere tweak in Cydia beschikbaar ? Ik hoef die '720 HD camera' app niet want die zit vol reclame.
En dan nog een paar vragen :
- Bellen : Kan dat ? Wat zijn de ervaringen hiermee ?
- SMSén : Ik las iets van HotSMS maar wil eigenlijk weten wat jullie gebruiken
- WhatsApp : Ik heb via een cydia hack (whatspad) de applicatie weten te installeren maar het registreren gaat niet omdat ie het koppelt tegen een 06 nr. Kun je online een 06 nr verkrijgen ?
[ Voor 20% gewijzigd door Spam op 06-04-2012 11:27 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Waar de paasdagen al niet goed voor zijn. Op bezoek bij m'n zus die problemen heeft met het updaten van haar iPod Touch naar de nieuwste iOS versie. iTunes geeft een foutmelding (-48) bij het maken van een reservekopie in het proces. Heb al flink zitten googlen en allerlei oplossingen geprobeerd, maar blijf hetzelfde issue hebben. Toen het idee om de update op een andere PC te doen omdat ik het idee heb dat er mogelijk iets mis is met die PC.
Heb op die nieuwe PC iTunes geïnstalleerd, gemachtigd en er een reservekopie mee gemaakt. Als ik daarna echter kies om bij te werken krijg ik de melding dat alle apps en media worden gewist en dat ik de update moet doen op de originele PC. Nu wil ik dat juist niet, dus vraag me af hoe ik dit gedaan krijg op die nieuwe PC zonder dat alles van die iPod gewist wordt.
Heeft iemand hier ervaring mee en een idee hoe je het toch voor elkaar krijgt?
Heb op die nieuwe PC iTunes geïnstalleerd, gemachtigd en er een reservekopie mee gemaakt. Als ik daarna echter kies om bij te werken krijg ik de melding dat alle apps en media worden gewist en dat ik de update moet doen op de originele PC. Nu wil ik dat juist niet, dus vraag me af hoe ik dit gedaan krijg op die nieuwe PC zonder dat alles van die iPod gewist wordt.
Heeft iemand hier ervaring mee en een idee hoe je het toch voor elkaar krijgt?
http://www.andrewgrant.or...wo-or-more-computers.html
makkelijker op een nieuwe pc is gewoon de itunes folder (zonder al die gb's aan muziek dan) kopieren naar de 'verse' pc, en daar itunes openen met die library.
makkelijker op een nieuwe pc is gewoon de itunes folder (zonder al die gb's aan muziek dan) kopieren naar de 'verse' pc, en daar itunes openen met die library.
[ Voor 47% gewijzigd door Dreamvoid op 13-04-2012 09:40 ]
Anoniem: 379471
Ik heb de mogelijkheid om een niet werkende iPod touch 8GB (niet zeker of het 2e of 4e generatie is) te kopen voor 15 of 20 euro. Werkt niet meer wegens waterschade (ook niet na maandenlang drogen), het scherm functioneert niet zoals het zou moeten. Is het de moeite om deze over te kopen en te proberen repareren, of is het al een verloren moeite? De iPod is nog niet uiteen gevezen dus daar kan niets mis gebeurd zijn.
Of misschien kan het een andere functie innemen dan iPod? (geen idee wat, maar bv. met wii is het mogelijk om interactief scherm mee te maken?)
Ik hoor graag jullie mening :-)
Of misschien kan het een andere functie innemen dan iPod? (geen idee wat, maar bv. met wii is het mogelijk om interactief scherm mee te maken?)
Ik hoor graag jullie mening :-)