Hier kan je ze vindenMilo. schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:29:
Mmm geen slecht idee, ik zoek ook nog een dergelijke tas voor mn analoge nikons. Deze tas ziet er wel leuk uitlok qua formaat. Heb je hem ergens in een winkel/online gekocht?
Binnen is 'ie van katoen met nog twee ritsbare vakjes. Ze zijn hier in Nederland inderdaad een stuk duurder. Had 'm met prio laten versturen en twee dagen later al binnen
Misschien zelfs nog wel interessant voor mijn D3100 + 2 lenzen. Erg interessant in ieder geval! :-)
I make things.
Je kunt er misschien wel een leuke insert in kwijt van eBay. Misschien dat ie voor de D3100 met lenzen iets te krap is? Daar lijkt deze iets meer geschikt voor: http://www.ebay.nl/itm/Ca...5891cf776c#ht_1659wt_1141
Daar is deze denk ik wat te klein voor. M'n 5D met een lens erop gaat er waarschijnlijk niet in passen.RoyBijster schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:03:
Misschien zelfs nog wel interessant voor mijn D3100 + 2 lenzen. Erg interessant in ieder geval! :-)
Ja, dat is 'm ook. Scheelt toch weer wat dollarsMilo. schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:19:
hier zie ik volgensmij dezelfde messenger tas alleen dan ietsjes goedkoper.
Oke, bedankt. Dan zal ik nog eens kijken naar die tas die jvdgeest voorstelt.
I make things.
Als je overigens specifiek een leren messenger bag wilt, kan je hier deze genoeg vinden op eBay. Bestel je losse inserts, zodat je voor niet al teveel geld toch een mooie leren cameratas hebtRoyBijster schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:47:
Oke, bedankt. Dan zal ik nog eens kijken naar die tas die jvdgeest voorstelt.
Dat waren we meteen al, mijn 1e reply was ook meer aanvulling op die van jou.sapphire schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 21:26:
[...]
Volgens mij zei ik juist al eerder dat het geen klap uit maakt voor dieven om een "onopvallende" fototas? Dus schijnbaar zijn we het dan nu opeens met elkaar eens.
Het enige wat je dan ziet is dat er iets zwaars in zit wat misschien interessant is of juist helemaal niet. Bij diefstal gaat het er om dat je zo snel mogelijk wegkomt om niet gepakt te worden. De kans dat je met iets zwaars makkelijk wegkomt is een heel stuk kleiner dan bij een lichtere lading. Zoals gezegd neemt de ene dief de gok, de ander niet. Zien wat er precies in zo'n tas zit of kunnen schatten wat er in zit is er echter niet bij, dat kun je echt niet zien aan wat bobbels hier en daar. Daar heb je meer info voor nodig.En toch blijf ik daarom bij mijn punt, bij bijna alle tassen kun je zien dat er iets mee is door de vorm. Wel of niet padded maakt enig verschil, maar als je een ICU in een F-Stop doet krijgt deze ook vorm door de insert, ect.
Maargoed geef wel toe dat de F-stops, Click en Dakine wat minder opvallend zijn maar als je die volstouwt met gear zie je dat toch wel aan het loopje van de persoon (zware tas=grotere kans op iets nuttigs voor een dief=per definitie interessant).
Ik dus ook niet. Gewoon kwestie van een beetje opletten wat je met het spul doet en waar je het laat wat prima aan te vullen is met een verzekering (dan is het wel weg maar krijg je iig nog iets terug in de zin van geld zodat je weer opnieuw je setup kunt opbouwen).Maargoed mij zal het er niet van weerhouden om een tas te kopen hoor, ik koop wat ik leuk/praktisch vind en loop daar gewoon mee rond waar ik dat wil. Zal er geen tel van wakker liggen of iemand het herkent alszijnde camera tas
@tommyz: dat is een hele smakelijke tas die volgens mij ook wel prima voor niet-foto spul gebruikt kan worden. Do like
Ik was op zoek naar een hardcase, die klein genoeg was om in een motorkoffer te passen én onder de kofferbak van mijn auto. Hardcase omdat er toch wat gepropt gaat worden en goed beschermt (schuim en waterdicht) omdat hij bij licht offroad op motor wel wat te verduren zou kunnen krijgen.
Ik kwam doen deze tegen op kickstarter.com (let op: prototype!):

Klik hier voor de project-pagina zelf
Naast dat ik als gadgetfreak gewoon verslaafd geraakt ben aan Kickstarter en het hele concept, vond ik hem op zich redelijk betaalbaar ($60 incl. verzending) en de uiteindelijke versie is precies goed van formaat. Enige is dat hij nog maar 3 weken heeft om toch nog een redelijk aantal "backers" te vinden, anders wordt hij nooit gemaakt
Mocht het nou niks worden, hebben jullie nog andere suggesties voor zo'n soort casing? Ik heb op de meeste fotozaaksites wel gezocht, maar geen van de standaard hardcases is klein genoeg (max. bxdxh 20x27x20 en binnenmaat geschikt voor een 60D)
Ik kwam doen deze tegen op kickstarter.com (let op: prototype!):

Klik hier voor de project-pagina zelf
Naast dat ik als gadgetfreak gewoon verslaafd geraakt ben aan Kickstarter en het hele concept, vond ik hem op zich redelijk betaalbaar ($60 incl. verzending) en de uiteindelijke versie is precies goed van formaat. Enige is dat hij nog maar 3 weken heeft om toch nog een redelijk aantal "backers" te vinden, anders wordt hij nooit gemaakt
Mocht het nou niks worden, hebben jullie nog andere suggesties voor zo'n soort casing? Ik heb op de meeste fotozaaksites wel gezocht, maar geen van de standaard hardcases is klein genoeg (max. bxdxh 20x27x20 en binnenmaat geschikt voor een 60D)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Hmm, damn, ik zat ook te dubben over de Flipside 200 maar ik wist niet dat die zo krap is. Of zou je hier wel een body, 70-200 f4, 17-55 f2.8, 10-22 en een 430ex in kwijt kunnen? Ik heb ook weer geen zin in zo'n hutkoffer als de Flipside 400.pdebie schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:31:
heb een half jaar geleden een Lowepro Flipside 200 gekocht met het oog op een fatsoenlijke tas voor m'n camera, 1 extra lens en een (toen nog aan te schaffen) flitser.
[afbeelding]
Nu heb ik laatst een flitser gekocht. Blijkt de tas toch net te klein. Het past allemaal wel, maar het zit er erg krap in allemaal.
Flipside 300 dan maar kopen de 200 te koop zetten?
Met je flitser erbij zal het misschien krap worden in de Flipside 200. Of je moet 1 van de lenzen in het bovenste ritsvakje plaatsen.mca2 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:51:
[...]
Hmm, damn, ik zat ook te dubben over de Flipside 200 maar ik wist niet dat die zo krap is. Of zou je hier wel een body, 70-200 f4, 17-55 f2.8, 10-22 en een 430ex in kwijt kunnen? Ik heb ook weer geen zin in zo'n hutkoffer als de Flipside 400.
Met een Flipside 300 moet het wel lukken.
Ik denk wel dat het moet lukken. Ik krijg in die van mij, door het ritsvakje eruit te nemen, er een 400mm f5.6, 18-55IS, 55-250IS, 50 f1.8 en een 430exII in. Dan zit hij wel propvol en is het niet zo comfortabel dragen. Dus ik zou je ook de Flipside 300 aanraden als je er regelmatig alles in wilt steken.mca2 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:51:
[...]
Hmm, damn, ik zat ook te dubben over de Flipside 200 maar ik wist niet dat die zo krap is. Of zou je hier wel een body, 70-200 f4, 17-55 f2.8, 10-22 en een 430ex in kwijt kunnen? Ik heb ook weer geen zin in zo'n hutkoffer als de Flipside 400.
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Second that.
Ik krijg in mijn flipside 200 D3100, F100, en 3 relatief kleine lenzen: Nikon 35mm, 18-55 en de Samyang 85.
Daarbij heb ik dan nog wel de oplader, wat rolletjes en een rocket blower gestoken.
Dus ook mijn advies zou zijn om de Flipside 300 te bekijken. Die is toch wat ruimer.
Ik krijg in mijn flipside 200 D3100, F100, en 3 relatief kleine lenzen: Nikon 35mm, 18-55 en de Samyang 85.
Daarbij heb ik dan nog wel de oplader, wat rolletjes en een rocket blower gestoken.
Dus ook mijn advies zou zijn om de Flipside 300 te bekijken. Die is toch wat ruimer.
I make things.
Volgens mij gaat dit nog maar net passen in een Flipside 300 (als je ervan uit gaat dat je ook je lader en kabels wilt meenemen). Die van mij zit met een 70-200 F4, een 60D + 17-70 en een flitser al vrij vol.mca2 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:51:
[...]
Die lenshood van de 70-200 F4 vreet ruimte (al zou hier nog wel een lens in passen).
Canon EOS 80D | Sigma 10-20mm f/4-5.6 | Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS | Canon EF 70-200mm f/4 L IS | Canon EF 100mm f/2.8 Macro | Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS
De lenshood kan je altijd omdraaien, dan neemt het amper plaats inScaptic schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:00:
[...]
Volgens mij gaat dit nog maar net passen in een Flipside 300 (als je ervan uit gaat dat je ook je lader en kabels wilt meenemen). Die van mij zit met een 70-200 F4, een 60D + 17-70 en een flitser al vrij vol.
Die lenshood van de 70-200 F4 vreet ruimte (al zou hier nog wel een lens in passen).
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Normaal heb je gelijk, maar de 70-200 F4 wordt er toch aardig wat breder van (2,5 cm om precies te zijn). Hierdoor schuiven de vakken bij mij net te veel op om nog een extra lens te kunnen plaatsen.LaurentS schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:17:
[...]
De lenshood kan je altijd omdraaien, dan neemt het amper plaats in
Canon EOS 80D | Sigma 10-20mm f/4-5.6 | Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS | Canon EF 70-200mm f/4 L IS | Canon EF 100mm f/2.8 Macro | Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS
Wat een verschrikkelijk lelijke, maar tegelijk oh-zo-handige tas!Snuurtje schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:06:
FF iets heel anders, vandaag bij cameratools langsgeweest, voor een flitser, kijk wat een toffe tas ik meekreeg:
[afbeelding]
Is gewoon een boodschappentasformaat met een goud en zilver reflectiescherm. Vraag me niet naar de kwaliteit, maar handig is het!
Dank voor deze en alle andere tips. Ik zal dan toch maar eens alles meenemen in gaan passen in Urk. Ik zat op de plaatjes te kijken en daar is met de 70-200 op die body niet zo heel veel plek voor extra lenzen. Vraag me af hoe je dat doet als je bijv je 10-22 op de body hebt en de 70-200 in de tas.Scaptic schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:00:
[...]
Volgens mij gaat dit nog maar net passen in een Flipside 300 (als je ervan uit gaat dat je ook je lader en kabels wilt meenemen). Die van mij zit met een 70-200 F4, een 60D + 17-70 en een flitser al vrij vol.
Heb vorig jaar gekozen voor deze tas:douPel schreef op donderdag 30 december 2010 @ 19:56:
nou, ik heb genoeg gezocht en was er klaar mee. Uiteindelijk moeten er gewoon keuzes gemaakt worden. Ik had de Naneu C-700 ook op mijn lijstje staan en ben daarmee naar huis gegaan. Paste mooi binnen mijn budget. Geeft ruimte voor eventuele uitbreiding en bied me wat ik nodig heb (nadat ik wat eisen had geschrapt). Geen rugzak geworden dus, wel een mooie schoudertas.
@ Intel, ik ben benieuwd waar jij uiteindelijk voor kiest.
http://pacsafe.com/www/in...m=3&_action=detail&id=108
en daarin weer deze:
http://www.pacsafe.com/ww...m=3&_action=detail&id=117
Zodat ik veilig mijn laptop kon achterlaten in het hostel (gedeelde kamer) onder de dekens en 's nachts mijn spullen veilig naast me kon leggen aan het bed vast.
Geen padding, maar dat is ook niet erg nodig als alles strak in de tas past (en dat is zo). Hoewel ik nu steeds meer gear verzamel gaat dit in de toekomst wel veranderen.
Eindelijk!
Na veel sites bekijken en ook de nodige posts hier op het forum is het dan toch gelukt! De nieuwe fototas is aangeschaft voor mn reis naar Indonesie....:

Uiteindelijk toch voor de Lowepro Photosport 200 AW gekozen. Zat nog te twijfelen over de Clik Elite compact sport, maar deze is toch net iets te klein om naast mn camera nog overige spullen mee te nemen voor een hele dag.
De Lowepro Photo Sport heeft een groter boven compartiment. Het voordeel daarbij is dat er naast het cameracompartiment ruimte is. Maw wanneer je het bovencompartiment opent, dan zie je onderin de buitenkant (padding) van het cameracompartiment maar dat loopt niet over de gehele breedte van de tas. Het cameracompartiment zit vast aan de rugzijde van de tas en de zijde waar de buitenrits zit. Aan de voorzijde en de linkerzijde gewoon ruimte zit, waar je bv een trui of een regenjack in kunt proppen. Heb even een foto opgezocht op het web en de volgende info gevonden.
Op de foto is er een tabel in een sleeve in de ruimte tussen het fotocompartiment en de voorzijde van de tas
Heb de tas overigens bij Autofocus in Bussum gekocht. Een klein zaakje, maar hele prima service! In eerste instantie hadden ze deze tas niet, maar de winkelier was zo overtuigd van de handigheid, dat ie hem vrijblijvend voor mij besteld heeft. Toen de tas binnen was bleek dat hij ook de sling-versie van deze tas (is stuk kleiner) had besteld. De photo sport 200 AW had hij op 139,95 geprijst! Heel prima lijkt mij aangezien de pricewatch als laagste prijs €134,95 geeft.
Wat betreft de diefstalgevoeligheid (dat onderwerp is overigens al redelijk uitgebreid besproken) kies ik denk ik voor een cijferslotje of carabiner.
Alle mensen die hebben geholpen met het aandragen van tips en ideeen, bedankt!
Na veel sites bekijken en ook de nodige posts hier op het forum is het dan toch gelukt! De nieuwe fototas is aangeschaft voor mn reis naar Indonesie....:

Uiteindelijk toch voor de Lowepro Photosport 200 AW gekozen. Zat nog te twijfelen over de Clik Elite compact sport, maar deze is toch net iets te klein om naast mn camera nog overige spullen mee te nemen voor een hele dag.
De Lowepro Photo Sport heeft een groter boven compartiment. Het voordeel daarbij is dat er naast het cameracompartiment ruimte is. Maw wanneer je het bovencompartiment opent, dan zie je onderin de buitenkant (padding) van het cameracompartiment maar dat loopt niet over de gehele breedte van de tas. Het cameracompartiment zit vast aan de rugzijde van de tas en de zijde waar de buitenrits zit. Aan de voorzijde en de linkerzijde gewoon ruimte zit, waar je bv een trui of een regenjack in kunt proppen. Heb even een foto opgezocht op het web en de volgende info gevonden.
Op de foto is er een tabel in een sleeve in de ruimte tussen het fotocompartiment en de voorzijde van de tas
Heb de tas overigens bij Autofocus in Bussum gekocht. Een klein zaakje, maar hele prima service! In eerste instantie hadden ze deze tas niet, maar de winkelier was zo overtuigd van de handigheid, dat ie hem vrijblijvend voor mij besteld heeft. Toen de tas binnen was bleek dat hij ook de sling-versie van deze tas (is stuk kleiner) had besteld. De photo sport 200 AW had hij op 139,95 geprijst! Heel prima lijkt mij aangezien de pricewatch als laagste prijs €134,95 geeft.
Wat betreft de diefstalgevoeligheid (dat onderwerp is overigens al redelijk uitgebreid besproken) kies ik denk ik voor een cijferslotje of carabiner.
Alle mensen die hebben geholpen met het aandragen van tips en ideeen, bedankt!
[ Voor 13% gewijzigd door FlashM op 29-01-2012 22:05 . Reden: linkjes aangepast ]
Ik zou daar graag wat meer fotos van zien of een kleine review als dat kan :-)
Dat is een van de tassen die ik overweeg voor mijn weekenden reizen.
Schat je dat er bovenin een shirt, broek en ondergoed e.d. past? Of is het daar krap voor?
Laats bij vriend konijn in belgie geweest, maar die hadden hem niet voorradig, dus heb zelf nog niet kunnen kijken. Alvast bedankt!
Schat je dat er bovenin een shirt, broek en ondergoed e.d. past? Of is het daar krap voor?
Laats bij vriend konijn in belgie geweest, maar die hadden hem niet voorradig, dus heb zelf nog niet kunnen kijken. Alvast bedankt!
I make things.
Ik zit heel erg te twijfelen tussen de Retrospective 20 en 30 van ThinkTank.
Ik heb een kleine Domke en hou van dit soort tassen.
Echter als ik een 5Dmk2, 21/2.8, 35/2, 50/1.4 en 100/2 mee wil nemen is de Domke te klein en mn Slingshot vind ik niet handig tijdens het wisselen van lenzen.
Met bovenstaande gear, zou ik dan beter voor de 20 of de 30 gaan? Ik wil het liefst bij voorkeur geen lenzen in de frontpockets stoppen.
Ik heb een kleine Domke en hou van dit soort tassen.
Echter als ik een 5Dmk2, 21/2.8, 35/2, 50/1.4 en 100/2 mee wil nemen is de Domke te klein en mn Slingshot vind ik niet handig tijdens het wisselen van lenzen.
Met bovenstaande gear, zou ik dan beter voor de 20 of de 30 gaan? Ik wil het liefst bij voorkeur geen lenzen in de frontpockets stoppen.
Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2
Check even de link naar die aanvullende info: daar staat heel veel info en foto's ook. Ik heb zelf nog geen foto's van de tas gemaakt, vandaar dat ik voor nu even die link in mn post genoemd heb om toch zo volledig mogelijk te kunnen zijn.RoyBijster schreef op zondag 29 januari 2012 @ 22:07:
Zal eens kijken of ik iets van een review kan opzetten.
Bovenin kunnen zeker een shirt een broek en ondergoed! Beetje afhankelijk van het materiaal van de broek (een spijkerbroek heeft meer volume dan een bv afritsbroek oid).
Als je die broek dun opvouwt, dan kan ie op de plek waar de tablet zit (zie foto's in het gelinkte forum van mijn post), shirt opgerold aan de zijkant en dan ondergoed. Je houdt nog ruimte over denk ik.
Zit nog even te denken;
je zou zelfs je broek in het vak voor de waterzak kunnen doen!
[ Voor 25% gewijzigd door FlashM op 29-01-2012 22:20 . Reden: foto gelinkt: aanvullende tip ]
Verwijderd
Oe, die kende ik nog niet. Ik ben zelf in de markt voor een Clik Elite, maar de versie die ik wil bestaat nog nietFlashM schreef op zondag 29 januari 2012 @ 21:52:
Eindelijk!
[afbeelding]
Ik heb even zitten lezen over die Lowepro, maar de zaken die ik belangrijk vind worden als items 1&2 genoemd in een review in die forumdraad.
Tja... ik kan die twee voordelen wel onderschrijven:Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 22:20:
[...]
Oe, die kende ik nog niet. Ik ben zelf in de markt voor een Clik Elite, maar de versie die ik wil bestaat nog nietOp dit moment komt de Contrejour nog het meest in de buurt van wat ik zoek.
Ik heb even zitten lezen over die Lowepro, maar de zaken die ik belangrijk vind worden als items 1&2 genoemd in een review in die forumdraad.
de tas is licht en er kan veel ander spul in.
Waar andere tassen vaak een groot cameracompartiment hebben, is het bij deze tas juist andersom! Ideaal voor mij omdat ik alleen mn body met 18-135 lens meeneem.
ik heb zelf nog uitgezocht wat er allemaal in kan; maar het voordeel is dat het vak dat je via de bovenkant bereikt 1 compartiment is, met dus een uitsparing voor het cameracompartiment wat je via de zijkant bereiken kunt. Het is dus niet zo dat het bovenste vak tot halverwege loopt, wat volgens mij de bij de Clik Elite compact sport wel zo is.
Verwijderd
Wees niet bang, ik kan me goed voorstellen dat die tas voor jou perfect is
Ik zoek nog altijd een middelgrote tas met een groot daypack deel, makkelijk te bereiken fotodeel, mogelijkheid tot een camelback, statiefhouder en goed gevormde rug. De eerder genoemde Contrejour is eigenlijk iets te groot, maar verder wel erg goed (en duur). Misschien toch maar eens de portemonnee trekken. Veel plezier met je tas!
Ik zoek nog altijd een middelgrote tas met een groot daypack deel, makkelijk te bereiken fotodeel, mogelijkheid tot een camelback, statiefhouder en goed gevormde rug. De eerder genoemde Contrejour is eigenlijk iets te groot, maar verder wel erg goed (en duur). Misschien toch maar eens de portemonnee trekken. Veel plezier met je tas!
Perfect is een groot woord; maar ik ben er wel erg blij mee
Bedankt en succes met je keuze!
Bedankt en succes met je keuze!
@wavemaster100; Zeker voor de 30 gaan. De 20 is alleen handig als je een body + 70-200 eraan vast in wilt stoppen. De 30 is weer breder van formaat en minder hoog.
Ik heb zelf de 10 en ik denk dat jouw gear daar net niet helemaal lekker in past.
Ik heb zelf de 10 en ik denk dat jouw gear daar net niet helemaal lekker in past.
De Obscura is een stuk kleiner, maar heeft m.i. niet zo'n handige indeling voor wat betreft de lenzen en de camera. De Contrejour zou ik trouwens niet middelgroot noemen, dat ding is echt groot. Als ze voor die Obscura nou hetzelfde systeem als van de Contrejour in zouden bouwen, zou het een stuk mooier tasje zijn.Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 22:35:
Ik zoek nog altijd een middelgrote tas met een groot daypack deel, makkelijk te bereiken fotodeel, mogelijkheid tot een camelback, statiefhouder en goed gevormde rug. De eerder genoemde Contrejour is eigenlijk iets te groot, maar verder wel erg goed (en duur). Misschien toch maar eens de portemonnee trekken.
Ik zag die Photosport 200 afgelopen weekend nog in het echt staan in een lokale winkel en het is zeker een mooi tasje. Ziet er minder uit als een fototas dan mijn Clik Elite ProbodySport, maar helaas past een 60D + 70-200 f4 er niet in en een tweede lens zal ook niet zo makkelijk lukken als ik dat kleine vakje eronder bekijk. Een flitser moet nog wel passen.
Verwijderd
Hallo,
Ik heb net een nieuwe Nikon d5100 gekocht en ben op zoek naar een mooie rugtas om hem in te vervoeren. Op internet kan ik er genoeg vinden, maar vind ze tot nu toe nog een beetje lomp. hoe vervoeren jullie je camera? Eigenlijk hoeft alleen de camera en lens en misschien nog een extra lens in de toekomst. Of hebben mensen misschien ervaring met het kopen van losse compartimenten die je dan in een 'normale' tas stopt. Laat maar weten!
Ik heb net een nieuwe Nikon d5100 gekocht en ben op zoek naar een mooie rugtas om hem in te vervoeren. Op internet kan ik er genoeg vinden, maar vind ze tot nu toe nog een beetje lomp. hoe vervoeren jullie je camera? Eigenlijk hoeft alleen de camera en lens en misschien nog een extra lens in de toekomst. Of hebben mensen misschien ervaring met het kopen van losse compartimenten die je dan in een 'normale' tas stopt. Laat maar weten!
Als je een niet al te grote rugzak zoekt, zou je kunnen kijken naar de al eerder genoemde Lowepro Photosport 200 AW (de 100 is een slingbag), de Kata 3n1 20/30, of de Clik Elite Compact Sport.
Eén en ander hangt natuurlijk af van je verdere eisen en budget. Wil je een daypack gedeelte, statief houder, veiligheid?
Eén en ander hangt natuurlijk af van je verdere eisen en budget. Wil je een daypack gedeelte, statief houder, veiligheid?
Inmiddels ben ik een paar weken met bovenstaande tas onderweg door Nicaragua en Costa Rica. De tas is perfect voor een wandeling. Ben er mee een vulkaan opgeklommen (tocht van 8,5 uur) met 3 liter water + camera + eten + regenjack. Door de goede heup- en schouderbanden geen centje pijn in m'n rug of schouders. Enige nadeel is dat je je camera niet in twee tellen te pakken hebt. Het komt er bij mij vaak op neer dat ik m'n vriendin vraag om m'n camera te pakken zodat ik de rugzak niet af hoef te doen. Nu loop ik vaker met een wrist/handstrap. De backpack/chestpack combinatie heb ik nog niet geprobeerd, zal ik nog doen. De rugzak is verder erg stevig en waterdicht. Het 'netje' voorop is erg handig om wat achter te proppen (flesje water, handoek, jack, slippers) en de camelbak mogelijkheid is ook ideaal. Ik kan me nu niet meer indenken om dagtochten te doen zonder camelbakThe Legend schreef op zondag 18 september 2011 @ 20:53:
Heb de Clik Elite Nature binnen, met daarbij gratis een Medium Chest pack
[afbeelding]
[afbeelding]
Eerste indruk van de rugzak: iets groter dan ik dacht, maar niet heel veel groter dan m'n Crumpler Pretty boy XL backpack. De kwaliteit is wel verbluffend. Ritsen getaped, schouderbanden en heupbanden van zeer hoogwaardig materiaal (soort traagschuim achtig?), stijf rugframe zodat je rugzak stevig staat en niet aan je rug plakt, erg goed instelbaar, mogelijkheid voor een camelbak van 2 liter (ook maar direct aangeschaft), tripod kan eenvoudig aan de zijkant bevestigd worden, erg grote raincover die bijna dienst kan doen als poncho
en het fotovak is prima in te delen. Eerste echte test wordt dus Nicaragua, Costa Rica en Panama dus de echte review laat op zich wachten
De Medium Chest pack is wel erg 'medium'. M'n D90 met 18-105 past er net in. Groter dan dat zal zeker niet passen. Voor mij echter precies genoeg, aangezien ik de chest pack alleen zal gebruiken als schoudertas in de gevallen dat de rugzak niet nodig/handig is.
Samenvatting: eerste rugzak die ik tegenkom waarbij het draagcomfort op één staat zonder dat de mogelijkheid om je spullen mee te nemen, beperkt wordt.
Het camera gedeelte is groot genoeg voor een flinke body + wat lenzen. Het daypack gedeelte heeft ruimte voor een 2l camelbak. Ook past er een 10" netbook in + wat boeken. Ook wat extra vakjes voor klein grut en papierwerk.
Conclusie: uitstekende rugzak voor de wat avontuurlijkere vakanties waarbij veel gelopen wordt.
Ik ben toch malle pietje niet!
Mooi tasje! Ik heb vorig jaar een lowepro primus aw aangeschaft voor een rondreis door de verenigde staten, maar die is vrij zwaar van zichzelf. Was toen niet zo'n probleem maar als je binnen europa vliegt met de goedkope aanbieders dan is een tas die leeg al bijna 3 kg weegt niet ideaal. Verder een prima tasje, maar ik denk dat ik deze photosport 200 ook eens ga proberen.FlashM schreef op zondag 29 januari 2012 @ 21:52:
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Zoek 'm op op YouTube, daar staan een aantal goede reviews van o.a. iemand die klimmer is. Die gast laat goed zien wat je met die tas zoal kan. Jared Polin heeft er ook een goeie review over, hij loopt heel de tas door wat je er allemaal in kunt stoppen (let vooral op de inzetten in de review).RoyBijster schreef op zondag 29 januari 2012 @ 22:07:
@ Flashm: Denk je dat in de Photo Sport 200 een camera met grip zal passen? Zo ruim ziet het er niet uit en ik ben het nog nergens tegen gekomen. Ben benieuwd of je hier wat meer over kan zeggen
Zo, ik heb mijn D90 inmiddels bijna 3 jaar en heb zojuist ook mijn 3e tas besteld.
Ik ben begonnen met een Lowepro Rover AW (weet zo niet meer het precieze model, een grote in ieder geval). Hier kon ik mooi al mijn gear (incl. wat ik er intussen bij verzameld heb) in kwijt. Daarnaast wat extra ruimte voor andere spulletjes zoals iets te drinken etc. Probleem waar ik al snel tegenaan liep was echter dat je de tas altijd helemaal af moet doen en op de grond moet zetten om bij de camera te kunnen. Al snel had ik het een paar keer meegemaakt dat ik net de camera weg had gestopt voor een mooi moment of intussen te lam was hem te pakken wanneer ik dacht weer een mooi moment te krijgen. Niet bevorderlijk voor het maken van foto's!
Gezien het grootste deel van de gear meestal toch niet gebruikt wordt heb ik daarna gekozen voor een Lowepro Slingshot 100 AW. Heerlijk tasje. Net genoeg ruimte om wat kabeltjes etc. mee te kunnen nemen en de camera is altijd binnen handbereik. Standaard zitten nu de D90 met 18-105 er op, een Sigma 10-20 en een SB600 flitser in de tas. De flitser maakt soms ruimte voor een 70-300. Daarnaast kan ik makkelijk wat kabels, stekkers en ander spul meenemen.
De laatste tijd liep ik echter tegen steeds meer problemen (de meesten aan elkaar gerelateerd):
Ik heb even flink moeten puzzelen en specs van verschillende winkels langs elkaar moeten leggen om er achter te komen wat (vooral de W2160) er nu allemaal wel en niet kon. Blijkt dat de W2160 vrijwel gelijk is aan de A2560. Belangrijkste verschil: de veel rustigere kleuren (o.a. van de insert), wat meer vakjes aan de buitenkant en een leash om hem toch makkelijk aan mijn rolkoffer vast te kunnen maken in het geval de reis weer wat langer duurt en met een betere maatschappij is. Als ik me niet vergis mist de A2560 ook de regenhoes en, hoewel ik hem niet vaak nodig heb gehad, ben ik nog steeds wel heel blij met de AW versies van Lowepro. Wat de kleur is van de cover is nog niet bekend. Het grijs van de Lowepro's is wel ideaal om snel witbalans goed te zetten. De Manfrotto is wel waterafstotend, maar heeft geen cover. Is wel iets groter, maar heeft geen insert en minder losse vakjes.
Om er een conclusie aan te knopen. Ik heb de National Geographic W2160 besteld. Ik vindt het sowieso de mooiste/zakelijkste tas en ik hoop dat hij groot genoeg is voor een tandenborstel, scheerapparaat en een setje schone kleren. Review volgt wanneer hij binnen is (Noujah, dit weekend, ik verwacht hem morgen maar dan krijgt hij Donderdag direct de vuurdoop tijdens een retourtje Londen) want ik heb sowieso nog maar heeel weinig voorbij zien komen over NatGeo tassen...
Ik ben begonnen met een Lowepro Rover AW (weet zo niet meer het precieze model, een grote in ieder geval). Hier kon ik mooi al mijn gear (incl. wat ik er intussen bij verzameld heb) in kwijt. Daarnaast wat extra ruimte voor andere spulletjes zoals iets te drinken etc. Probleem waar ik al snel tegenaan liep was echter dat je de tas altijd helemaal af moet doen en op de grond moet zetten om bij de camera te kunnen. Al snel had ik het een paar keer meegemaakt dat ik net de camera weg had gestopt voor een mooi moment of intussen te lam was hem te pakken wanneer ik dacht weer een mooi moment te krijgen. Niet bevorderlijk voor het maken van foto's!
Gezien het grootste deel van de gear meestal toch niet gebruikt wordt heb ik daarna gekozen voor een Lowepro Slingshot 100 AW. Heerlijk tasje. Net genoeg ruimte om wat kabeltjes etc. mee te kunnen nemen en de camera is altijd binnen handbereik. Standaard zitten nu de D90 met 18-105 er op, een Sigma 10-20 en een SB600 flitser in de tas. De flitser maakt soms ruimte voor een 70-300. Daarnaast kan ik makkelijk wat kabels, stekkers en ander spul meenemen.
De laatste tijd liep ik echter tegen steeds meer problemen (de meesten aan elkaar gerelateerd):
- Ik reis steeds vaker met goedkopere airlines. Hier zijn ze zeer streng op handbagage en heb dus al een aantal keer mijn fototas in mijn koffertje moeten stompen om niet ellenlang op de bagage te hoeven wachten.
- Op reis heb ik mijn Vaio ingeruild voor een tablet, deze is nog lichter en wordt ook tijdens de reis veel intensiever gebruikt. Dit betekend echter ook dat ik hem sneller bij de hand wil hebben (dus niet in een koffertje ingepakt, zeker niet als ik die misschien onderin het vliegtuig moet gooien).
- Koffertje is te groot en niet secure voor de camera, slingshot is te klein om wat spullen om 1 of 2 nachtjes over te blijven mee te nemen. De Rover die ik nog thuis heb liggen vindt ik persoonlijk niet zakelijk genoeg. De camera is prive een hobby die ik soms ook tijdens de zakenreisjes uit kan oefenen, maar de camera moet mee voor zakelijke doeleinden.
- Graag zou ik wel de mogelijkheid hebben om al m'n gear mee te nemen wanneer ik niets anders in de tas hoef te doen (bv. langere reizen waarbij we sowieso al bagage in het ruim hebben zitten).
- Het is vrijwel onmogelijk om (reis)documenten te organiseren in de slingshot in combinatie met een koffertje. Het is vouwen of hopen dat het niet te veel rond gaat schuiven. Net zo met een tijdschriftje dat tijdens opstijgen en landen door de regelgeving nog steeds geen overbodige luxe is. (Hoewel ik laatst in een vliegtuig meemaakte dat mensen met E-readers deze gewoon mochten blijven gebruiken van een stewardes "When they are reading it's the same as being turned off"... dussss, pagina wisselen of always online van Amazon anyone?
).
Ik heb even flink moeten puzzelen en specs van verschillende winkels langs elkaar moeten leggen om er achter te komen wat (vooral de W2160) er nu allemaal wel en niet kon. Blijkt dat de W2160 vrijwel gelijk is aan de A2560. Belangrijkste verschil: de veel rustigere kleuren (o.a. van de insert), wat meer vakjes aan de buitenkant en een leash om hem toch makkelijk aan mijn rolkoffer vast te kunnen maken in het geval de reis weer wat langer duurt en met een betere maatschappij is. Als ik me niet vergis mist de A2560 ook de regenhoes en, hoewel ik hem niet vaak nodig heb gehad, ben ik nog steeds wel heel blij met de AW versies van Lowepro. Wat de kleur is van de cover is nog niet bekend. Het grijs van de Lowepro's is wel ideaal om snel witbalans goed te zetten. De Manfrotto is wel waterafstotend, maar heeft geen cover. Is wel iets groter, maar heeft geen insert en minder losse vakjes.
Om er een conclusie aan te knopen. Ik heb de National Geographic W2160 besteld. Ik vindt het sowieso de mooiste/zakelijkste tas en ik hoop dat hij groot genoeg is voor een tandenborstel, scheerapparaat en een setje schone kleren. Review volgt wanneer hij binnen is (Noujah, dit weekend, ik verwacht hem morgen maar dan krijgt hij Donderdag direct de vuurdoop tijdens een retourtje Londen) want ik heb sowieso nog maar heeel weinig voorbij zien komen over NatGeo tassen...
Als je even wat afmetingen van je camera incl grip geeft, dan wil ik het wel even het camera-compartiment voor je opmeten hoor. Dan heb je toch een indicatie. Uiteindelijk is de beste optie om in een winkel de tas even te testen met je eigen camera.User88 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:32:
@ Flashm: Denk je dat in de Photo Sport 200 een camera met grip zal passen? Zo ruim ziet het er niet uit en ik ben het nog nergens tegen gekomen. Ben benieuwd of je hier wat meer over kan zeggen
Opzich is het camera compartiment wel flexibel en is de tas breder en dieper dan het cameracompartiment, dus er zit wel wat speling in.
Een grip op je camera zal een no-go worden in de PS 200.
Mijn 5DII past er zonder grip net in qua hoogte met ±11,5cm.
Mijn 5DII past er zonder grip net in qua hoogte met ±11,5cm.
Niet van harte:
http://prophotocoalition....hoto_sport_200_aw_review/
http://prophotocoalition....hoto_sport_200_aw_review/
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
thnx Abrakadaver!
Scheelt mij weer meten
Scheelt mij weer meten
Vraagje: ik zoek een rolkoffer die in de cabine van een vliegtuig mag voor onze camera-gear. Er moet 1dslr in, twee lensen, flitser, microfoon, led lamp en nog een draadloze audio ontvanger een een schermpje. Het zou fijn zijn als mijn laptop, een 15-inch MBP, er ook in kan. Ik heb er al wel veel gezien als rolkoffer maar die steeds net te groot. Iemand tips waar ik er eentje kan vinden of een mooi overzicht heb?
Denk dat het de Lowepro Pro Roller x-Series X100 gaat worden, iemand nog goede alternatieven?
Denk dat het de Lowepro Pro Roller x-Series X100 gaat worden, iemand nog goede alternatieven?
[ Voor 10% gewijzigd door DaannO op 11-02-2012 11:12 ]
Een camera met grip gaat inderdaad niet lukken. Toch heb ik de tas gekocht en ben er erg tevreden over. Ik ga 3 maanden backpacken en de Photosport 200 wordt mijn daypack. Grote plus is dat de tas geen uitstraling van een fototas heeft. Ik neem mijn 450d + kitlens en de Sigma 30 mm 1.4 mee. In het daypackdeel stop ik een gorillapod slr zoom met balhoofd. En dan blijft er lekker veel ruimte over voor boekjes, lunch, jas/trui etc.
Kijk ook eens naar de tassen van ThinkTank. Ben hier erg tevreden mee en ze hebben ook diverse maten rolkoffers.DaannO schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 10:54:
Vraagje: ik zoek een rolkoffer die in de cabine van een vliegtuig mag voor onze camera-gear. Er moet 1dslr in, twee lensen, flitser, microfoon, led lamp en nog een draadloze audio ontvanger een een schermpje. Het zou fijn zijn als mijn laptop, een 15-inch MBP, er ook in kan. Ik heb er al wel veel gezien als rolkoffer maar die steeds net te groot. Iemand tips waar ik er eentje kan vinden of een mooi overzicht heb?
En de Pelicase 1510?
Daar heb ik vroeger ook nog wel eens naar gekeken, via amazon was die toendertijd een stuk goedkoper. De link is dan ook louter een voorbeeld.
Daar heb ik vroeger ook nog wel eens naar gekeken, via amazon was die toendertijd een stuk goedkoper. De link is dan ook louter een voorbeeld.
Ik zou het niet aandurven om al die gear + laptop in een koffer te stoppen die in de cabine van een vliegtuig gaat
Al gebeurt daar wat mee, dan ben je dui-zen-den euro's verder (ik mag hopen dat je er ook wel een verzekering voor hebt, maar toch).
Als het om een enkele camera, paar lenzen en een laptop gaat, zou ik dat toch altijd als handbagage mee willen nemen.

Als het om een enkele camera, paar lenzen en een laptop gaat, zou ik dat toch altijd als handbagage mee willen nemen.
The devil is in the details.
Die lowepro dingen zijn wel mooi. Ik heb zelf een Pro Runner X350. Iets ander model, maar bevalt goed.DaannO schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 10:54:
Wat betreft gebruik voor handbagage: die X100 die je noemt is zo te zien nog iets groter dan mijn Runner x350. Check ff of dat wel echt bruikbaar is als handbagage. De maten vallen wel binnen die regel dat B+D+H onder een bepaalde waarde moet vallen, maar doordat die LowePro rollers tamelijk vierkant (niet zo breed, wel dik) zijn kan je best een uitdaging hebben om ze in de opbergvakken of onder een stoel te plaatsen.
Mijn x350 krijg ik bijvoorbeeld net niet fatsoenlijk in die rekken die ze bij de incheckbalie hebben staan waarmee je je handbagage kan controleren op afmetingen.
Cabine == handbagage niet ruimbagageHahn schreef op zondag 12 februari 2012 @ 16:16:
Ik zou het niet aandurven om al die gear + laptop in een koffer te stoppen die in de cabine van een vliegtuig gaatAl gebeurt daar wat mee, dan ben je dui-zen-den euro's verder (ik mag hopen dat je er ook wel een verzekering voor hebt, maar toch).
[ Voor 16% gewijzigd door Orion84 op 12-02-2012 16:23 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ah
Maar dan moet het wel een kleine koffer zijn? En sowieso zit je dan al heel snel aan het gewichtslimiet
Voor zo'n koffer zou ik niet bang zijn. Sommige zijn zelfs bestand tegen chemische stoffen!
Een normale koffer of tas zou ik iig niet doen. Vaak genoeg gezien dat bagage-medewerkers de tassen echt optillen en gewoon op de conveyor laten vallen.
Terwijl de trolley en conveyor op gelijke hoogte staan, en ze dus eigenlijk gewoon kunnen schuiven. Maar nee, bovenarms optillen en neerpleuren die zooi.
Om even terug te komen op de reacties dat een schoudertas ala Lowepro Slingshot erg zwaar en vervelend kan worden.
Wat moet ik mij hierbij voorstellen?
Wordt dat echt zwaar en ondragelijk? Of zijn dat meestal (NOFI) tengere mensen die niet veel gewend zijn.
Want het snel bij mijn camera kunnen vind ik toch wel enorm handig.
Een normale koffer of tas zou ik iig niet doen. Vaak genoeg gezien dat bagage-medewerkers de tassen echt optillen en gewoon op de conveyor laten vallen.
Terwijl de trolley en conveyor op gelijke hoogte staan, en ze dus eigenlijk gewoon kunnen schuiven. Maar nee, bovenarms optillen en neerpleuren die zooi.

Om even terug te komen op de reacties dat een schoudertas ala Lowepro Slingshot erg zwaar en vervelend kan worden.
Wordt dat echt zwaar en ondragelijk? Of zijn dat meestal (NOFI) tengere mensen die niet veel gewend zijn.
Wat verwacht je nou voor reactie als je dit soort uitspraken doet:
Als ik zou hebben gezegd dat zo'n tas na een tijdje zwaar en ondragelijk wordt en jij reageert met "maar ben jij niet gewoon tenger en ben je niet zoveel gewend?", hoe goed bedoeld dan ook, dan zou je van mij de pot op kunnen.
Of zijn dat meestal (NOFI) tengere mensen die niet veel gewend zijn.
Als ik zou hebben gezegd dat zo'n tas na een tijdje zwaar en ondragelijk wordt en jij reageert met "maar ben jij niet gewoon tenger en ben je niet zoveel gewend?", hoe goed bedoeld dan ook, dan zou je van mij de pot op kunnen.
Genoeg airlines die het gewicht van handbagage niet of nauwelijks controleren. En ik denk dat er vaak wel begrip zal zijn dat je dergelijke spullen (camera, laptop) niet in het ruim laat vervoeren. En anders hang je de camera los om je nek, laptop moet sowieso los door de scanner. Dan is het gewicht al een stuk minder.Hahn schreef op zondag 12 februari 2012 @ 16:23:
AhMaar dan moet het wel een kleine koffer zijn? En sowieso zit je dan al heel snel aan het gewichtslimiet
Mijn x350 ging in elk geval zonder problemen door de controle. Maar dat was wel voor een KLM vlucht met een 747, dus geen el cheapo airline en een wat ruimer toestel.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Hoezo dat. De 1 kan toch meer hebben dan de ander?Hahn schreef op zondag 12 februari 2012 @ 16:29:
[...]
Ik mag het dan toch wel vergelijken en afwegen?
Snap het probleem niet zo zeer.
Wat voor de 1 heel oncomfortabel is, kan voor de ander totaal geen probleem zijn.
Een dagje dierentuin/wandelen vond ik al vervelend worden met een slingshot en instap dSLR gear, en erg tenger ben ik nietNeutraleTeun schreef op zondag 12 februari 2012 @ 16:26:
Je kunt met een rugtas wat minder snel bij je camera komen maar erg veel scheelt dit nou ook weer niet, mocht je ergens lopen waar je continue paraat wil zijn kun je je camera beter niet in een tas wegstoppen..
De opmerking was misschien wat bevooroordeeld, maar om jezelf nu persoonlijk aangevallen te voelen lijkt mij ook niet nodig. Hou het dan ook netjes en als je jezelf er aan stoort, had je ook even een TR kunnen aanmaken of ons een DM gestuurd.Hahn schreef op zondag 12 februari 2012 @ 16:29:
[...]
Zo, nu weer ontopic met de tassen.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Probleem van die vliegkoffers vind ik dat je sowieso nog een cameratas moet meenemen. Die koffer is alleen handig met vervoeren, niet tijdens het fotograferen.DaannO schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 10:54:
Daarom heb ik heb zelf een Samsonite X-Blade:
http://www.samsonite.nl/x...nl.htm?or=3475815005&shs={6aecef62-5c5d-486f-a7bd-d01155db49f9}
Is een gewone handbagage koffer die je ook nog eens kunt vergroten door een rits open te doen.
Camera gaat in de cameratas (billingham hadley past makkelijk, 225 alleen als die is vergroot) en deze in de samsonite. Gaat prima en je houd nog veel ruimte over ook voor ander spul. Mijn statief (gitzo traveler) past hier bijvoorbeeld ook makkelijk bij, maar dit is wel een erg compact statief.
Laptop paste ook prima, was een macbook air, maar in een dikke hoes dus nog redelijk groot.
Normaal heb ik mijn laptop trouwens in m'n schoudertas zitten en niet in de handbagagekoffer. Kun je als het lang duurt nog even een film kijken.
De samsonite is 155 euro, dus nog netjes geprijsd in tegenstelling tot andere camera handbagage koffers.
Of het past en mag, volgens de IATA moet de som van lengte hoogte en breedte niet meer dan 115 cm zijn samen. De samsonite kwam volgens mij op 118. Omdat ik eigenlijk altijd met klm of partner (delta) vlieg is dit geen probleem. Ook uitgeklapt is geen probleem bij de klm.
Andere maatschappijen kunnen gaan zeuren, zeker de goedkope maatschappijen waar je sowieso al moet betalen voor handbagage.
Als de tas IATA is goedgekeurd kom je er meestal wel mee weg.
Leica MM + Sony A9
Thanks. Lowepro heeft ook een lite variant. De Pro Roller Lite 250 AW zou wel in elke cabine ding moeten passen lijkt me? Mn 15-inch laptop lijkt er ook in te passen, daar is de 150AW inderdaad net te klein voor, denk ik.Orion84 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 16:22:
[...]
Die lowepro dingen zijn wel mooi. Ik heb zelf een Pro Runner X350. Iets ander model, maar bevalt goed.
Wat betreft gebruik voor handbagage: die X100 die je noemt is zo te zien nog iets groter dan mijn Runner x350. Check ff of dat wel echt bruikbaar is als handbagage. De maten vallen wel binnen die regel dat B+D+H onder een bepaalde waarde moet vallen, maar doordat die LowePro rollers tamelijk vierkant (niet zo breed, wel dik) zijn kan je best een uitdaging hebben om ze in de opbergvakken of onder een stoel te plaatsen.
Mijn x350 krijg ik bijvoorbeeld net niet fatsoenlijk in die rekken die ze bij de incheckbalie hebben staan waarmee je je handbagage kan controleren op afmetingen.
[...]
Cabine == handbagage niet ruimbagage
Die Lite series is inderdaad wat platter, dat is wel beter, qua handbagage formaat.
Mijn Pro Runner x350 valt met 108cm ook binnen de 115cm B+H+D regel, en bij KLM was het in elk geval ook geen probleem. Hoogstens wat onhandig voor mezelf, omdat hij niet echt lekker onder de stoel voor me te schuiven was (te dik).
Robert maakt wel een goed punt: een rolkoffer is ter plaatse niet altijd even handig. Nu hebben die LowePro Pro Rollers en Pro Runners (de Lite serie niet) wel het voordeel dat ze ook als rugzak te gebruiken zijn, maar dat komt qua comfort niet in de buurt van een echte rugzak.
Mijn Pro Runner x350 valt met 108cm ook binnen de 115cm B+H+D regel, en bij KLM was het in elk geval ook geen probleem. Hoogstens wat onhandig voor mezelf, omdat hij niet echt lekker onder de stoel voor me te schuiven was (te dik).
Robert maakt wel een goed punt: een rolkoffer is ter plaatse niet altijd even handig. Nu hebben die LowePro Pro Rollers en Pro Runners (de Lite serie niet) wel het voordeel dat ze ook als rugzak te gebruiken zijn, maar dat komt qua comfort niet in de buurt van een echte rugzak.
We gaan hem alleen voor beurzen gebruiken, de rest gebruiken we hem niet. Dus t is puur en alleen als we naar het buitenland moeten. We nemen dan ook een statief mee, dus qua ongemak zitten en knorRobertJRB schreef op zondag 12 februari 2012 @ 17:21:
[...]
Probleem van die vliegkoffers vind ik dat je sowieso nog een cameratas moet meenemen. Die koffer is alleen handig met vervoeren, niet tijdens het fotograferen.
Daarom heb ik heb zelf een Samsonite X-Blade:
http://www.samsonite.nl/x...nl.htm?or=3475815005&shs={6aecef62-5c5d-486f-a7bd-d01155db49f9}
Is een gewone handbagage koffer die je ook nog eens kunt vergroten door een rits open te doen.
Camera gaat in de cameratas (billingham hadley past makkelijk, 225 alleen als die is vergroot) en deze in de samsonite. Gaat prima en je houd nog veel ruimte over ook voor ander spul. Mijn statief (gitzo traveler) past hier bijvoorbeeld ook makkelijk bij, maar dit is wel een erg compact statief.
Laptop paste ook prima, was een macbook air, maar in een dikke hoes dus nog redelijk groot.
Normaal heb ik mijn laptop trouwens in m'n schoudertas zitten en niet in de handbagagekoffer. Kun je als het lang duurt nog even een film kijken.
De samsonite is 155 euro, dus nog netjes geprijsd in tegenstelling tot andere camera handbagage koffers.
Of het past en mag, volgens de IATA moet de som van lengte hoogte en breedte niet meer dan 115 cm zijn samen. De samsonite kwam volgens mij op 118. Omdat ik eigenlijk altijd met klm of partner (delta) vlieg is dit geen probleem. Ook uitgeklapt is geen probleem bij de klm.
Andere maatschappijen kunnen gaan zeuren, zeker de goedkope maatschappijen waar je sowieso al moet betalen voor handbagage.
Als de tas IATA is goedgekeurd kom je er meestal wel mee weg.
Dan is zo'n fotokoffer inderdaad handigerDaannO schreef op zondag 12 februari 2012 @ 18:09:
[...]
We gaan hem alleen voor beurzen gebruiken, de rest gebruiken we hem niet. Dus t is puur en alleen als we naar het buitenland moeten. We nemen dan ook een statief mee, dus qua ongemak zitten en knor
Mocht het niet in het bagagerek passen kun je ook nog altijd achter of voor laten leggen (wel op slot
Leica MM + Sony A9
Ik heb zelf een Lowepro Flipside 300 en daar ben ik zeer te spreken over. Heel handig en veilig, vooral. Hij is alleen wat aan de kleine kant.. Dus mocht iemand hier een Flideside 400 willen ruilen voor zijn kleinere broertje om wat voor reden dan ook.. 
Ik zit ook al een tijdje naar zo'n koffertje te kijken. Zijn er ook goedkopere modellen die jullie kunnen aanraden?
Ik zit ook al een tijdje naar zo'n koffertje te kijken. Zijn er ook goedkopere modellen die jullie kunnen aanraden?
Ja, inderdaad. Ik ben alleen 'bang' dat de x100 nog iets te groot is A: voor mijn gear en B: inderdaad, voor het vliegtuig. Ik vind hem dan ook redelijk diep..RobertJRB schreef op zondag 12 februari 2012 @ 18:20:
[...]
Dan is zo'n fotokoffer inderdaad handigerVolgens Orion valt die binnen de IATA regel dus prima om mee te vliegen.
Mocht het niet in het bagagerek passen kun je ook nog altijd achter of voor laten leggen (wel op slot) bij de stewardessen.
Iemand ervaring met de Lite varianten? Ik wil hem eigenlijk 'ergens' in Amsterdam even in het echt zien.
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een rugzak. Wat me opviel is dat de meeste rugzakken de insteek camera + een paar kleine andere benodigdheden hebben. Ik zoek meer een dag rugzak met ruimte voor mijn camera en lenzen.
Doel is dagwandelingen. Zowel in NL als in buitenland. Het is voor mij belangrijk dat ik dus ook wat water, eten etc. mee kan nemen. Net als een trui/jas voor als het frisser wordt. Een slaapzak of matje is niet echt nodig, dat doe ik zelden. Zelf vind ik het wel relaxed als bv. het statief niet de hele dag aan 1 kant zit ivm. balans. Maar als de rugzak verder 100% ok is, is dat geen afhaker.
Ik neem de rugzak mee in het vliegtuig, bus, auto. Zowel binnen EU als naar bv. Azie.
Wat moet er in:
Canon EOS 600D
Twee extra lenzen
ipad
Paspoort, geheugenkaartjes, telefoon etc.
Statief (klein is ok)
Wensen:
Elastiek of iets dergelijks om spullen aan vast te maken (zoals een trui, jas)
Zijopening voor camera
Regenhoes
Groot dagrugzak deel
Goede ventilatie achterkant (tegen zweet)
Zijkant vak voor bv. water (watercompartiment is een nice-nice-to have)
Ik heb de openingspost doorgelezen en de sites bekeken van de merken die genoemd worden. Zoals aangegeven vallen er enorm veel af. Deze twee geven me nu een goed gevoel:
http://www.clikelite.com/products/obscura/
http://www.lowepro.com/photosport
Lichte voorkeur lijkt voorlopig uit te gaan naar de lowepro. Mede doordat deze me de apparatuur iets beter lijkt te beschermen en de verkrijgbaarheid in NL wat beter is (ivm. garantie), dat geeft me een beter gevoel. De Obscura van Clikelite lijkt me wat steviger aan de buitenkant (schouderbanden, etc).
Maximale prijs < 250 euro.
Heeft iemand alternatieven? Raad iemand een van beide af?
Doel is dagwandelingen. Zowel in NL als in buitenland. Het is voor mij belangrijk dat ik dus ook wat water, eten etc. mee kan nemen. Net als een trui/jas voor als het frisser wordt. Een slaapzak of matje is niet echt nodig, dat doe ik zelden. Zelf vind ik het wel relaxed als bv. het statief niet de hele dag aan 1 kant zit ivm. balans. Maar als de rugzak verder 100% ok is, is dat geen afhaker.
Ik neem de rugzak mee in het vliegtuig, bus, auto. Zowel binnen EU als naar bv. Azie.
Wat moet er in:
Canon EOS 600D
Twee extra lenzen
ipad
Paspoort, geheugenkaartjes, telefoon etc.
Statief (klein is ok)
Wensen:
Zijopening voor camera
Regenhoes
Groot dagrugzak deel
Ik heb de openingspost doorgelezen en de sites bekeken van de merken die genoemd worden. Zoals aangegeven vallen er enorm veel af. Deze twee geven me nu een goed gevoel:
http://www.clikelite.com/products/obscura/
http://www.lowepro.com/photosport
Lichte voorkeur lijkt voorlopig uit te gaan naar de lowepro. Mede doordat deze me de apparatuur iets beter lijkt te beschermen en de verkrijgbaarheid in NL wat beter is (ivm. garantie), dat geeft me een beter gevoel. De Obscura van Clikelite lijkt me wat steviger aan de buitenkant (schouderbanden, etc).
Voor dat soort situaties gebruik ik zelf altijd gewoon een normale dagrugzak, waar ik de camera en lenzen los in doe. Lenzen dan vaak wel in een pouch. Of ik haal de voering van mijn LowePro schoudertas los en zet dat als een soort bak in mijn dagrugzak.
Enige waar je dan mee zit is dat je er wat minder makkelijk bij kan (ook afhankelijk van het model tas natuurlijk).
Uiteindelijk is het bij dat soort tochten in mijn ogen veel belangrijker om een goede rugzak te hebben die gemaakt is voor wandeltochten, dan om een speciale cameratas te hebben. De meeste cameratassen zijn niet ideaal als dagrugzak, de meeste dagrugzakken kan je prima je camera in kwijt, al dan niet met wat eenvoudige maatregelen om je camera te beschermen.
Dat gezegd hebbende lijken die twee tassen die je noemt wel aardig in de buurt te komen van fatsoenlijke wandel-dagrugzakken en dus zeker het overwegen waard
Enige waar je dan mee zit is dat je er wat minder makkelijk bij kan (ook afhankelijk van het model tas natuurlijk).
Uiteindelijk is het bij dat soort tochten in mijn ogen veel belangrijker om een goede rugzak te hebben die gemaakt is voor wandeltochten, dan om een speciale cameratas te hebben. De meeste cameratassen zijn niet ideaal als dagrugzak, de meeste dagrugzakken kan je prima je camera in kwijt, al dan niet met wat eenvoudige maatregelen om je camera te beschermen.
Dat gezegd hebbende lijken die twee tassen die je noemt wel aardig in de buurt te komen van fatsoenlijke wandel-dagrugzakken en dus zeker het overwegen waard
[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 12-02-2012 22:15 ]
http://tweakers.net/price...n1-33-sling-backpack.html niet wat voor je + de extra "module" om je tripod in kwijt te kunnen, wellicht ook de trolley?
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Als ik dat zo zie dan voldoet die tas niet aan een aantal van zijn eisen:
Groot dagrugzak deel
Kortom: leuke cameratas, maar niet geschikt als serieuze dagrugzak. En daar ging het juist om.
Groot dagrugzak deel
Kortom: leuke cameratas, maar niet geschikt als serieuze dagrugzak. En daar ging het juist om.
Ah shit, nja er kan wel een iPad / laptop in van daar. Plus kan als sling én rugzak gebruikt worden etc. Meh :3
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Verwijderd
Ja, daar heb ik ook aan zitten denken. Ik heb alleen het idee dat een normale dagrugzak ansich wat minder beschermend is. Ook gooi je dan vaak al je rommel door elkaar (eten, water, etc). Mijn dagrugzak ziet er meestal niet meer uit na een week vakantie.Orion84 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 22:13:
Voor dat soort situaties gebruik ik zelf altijd gewoon een normale dagrugzak, waar ik de camera en lenzen los in doe. Lenzen dan vaak wel in een pouch. Of ik haal de voering van mijn LowePro schoudertas los en zet dat als een soort bak in mijn dagrugzak.
De meeste cameratassen zijn niet ideaal als dagrugzak, de meeste dagrugzakken kan je prima je camera in kwijt, al dan niet met wat eenvoudige maatregelen om je camera te beschermen.
Maar ik zal nog het nog is heroverwegen, wellicht zijn de comprossen die ik nu moet maken net `vervelend` als dat ik een dagrugzak neem.
Correct!Orion84 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 22:20:
Als ik dat zo zie dan voldoet die tas niet aan een aantal van zijn eisen:
Groot dagrugzak deel
Maar wel bedankt voor het meedenkenVentieldopje schreef op zondag 12 februari 2012 @ 22:23:
Ah shit, nja er kan wel een iPad / laptop in van daar. Plus kan als sling én rugzak gebruikt worden etc. Meh :3
Ik heb de Clik Elite Nature (The Legend in "Centraal Fototas Topic - Deeltje 4"). Voldoet aan al je eisen denk ik?
Ik ben toch malle pietje niet!
Wij hebben op de zaak voor dit soort dingen tassen van Portabrace. Hele stevige degelijke tassen en volgens mij allemaal IATA gecertificeerd, dus cabinebagage. Gewicht hebben ze bij ons nooit moeilijk over gedaan en een beetje producer lult zich overal doorheenDaannO schreef op zondag 12 februari 2012 @ 19:53:
[...]
Ja, inderdaad. Ik ben alleen 'bang' dat de x100 nog iets te groot is A: voor mijn gear en B: inderdaad, voor het vliegtuig. Ik vind hem dan ook redelijk diep..
Iemand ervaring met de Lite varianten? Ik wil hem eigenlijk 'ergens' in Amsterdam even in het echt zien.
De tassen zijn wel vrij prijzig, maar daar krijg je dan ook wat voor.
Joejoe!
Verwijderd
Bedankt, ik mis echter te veel haakjes/lusjes om bv. slippers, truien etc. in op te bergen. Dat zou hem helemaal geschikt hebben gemaakt. Verder ziet hij er inderdaad goed uit. Voor veel mensen een goede keuze denk ik.The Legend schreef op maandag 13 februari 2012 @ 04:10:
Ik heb de Clik Elite Nature (The Legend in "Centraal Fototas Topic - Deeltje 4"). Voldoet aan al je eisen denk ik?
Ik ga voor de http://www.lowepro.com/photosport. Ben benieuwd
Mensen,
Ik ben op zoek naar een plek waar ik Crumpler tassen kan bekijken. Iemand enig idee waar dat kan in de regio Leiden? Anders moet ik volgens mij naar Rotterdam/Utrecht/DH (Crumpler stores). Ik zou graag zo'n tas vasthouden voordat ik er één bestel bij een webshop. Het liefst dus een fotozaak in agglomeratie Leiden.
Ik ben op zoek naar een plek waar ik Crumpler tassen kan bekijken. Iemand enig idee waar dat kan in de regio Leiden? Anders moet ik volgens mij naar Rotterdam/Utrecht/DH (Crumpler stores). Ik zou graag zo'n tas vasthouden voordat ik er één bestel bij een webshop. Het liefst dus een fotozaak in agglomeratie Leiden.
Ik kan je ook de Clik Elite Nature aanbevelen. Heeft alleen geen zijopening. Het dagrukzakdeel is groot zat en je cameradeel ook. Denk dat je beide niet veel groter wilt hebben. Ik heb nog maar 1 ding kunnen bedenken waarvan ik af en toe dacht, 'toch jammer' en dat is dat de opening niet aan de rugkant zit (ivm derrie aan de rugkant bij neerleggen). Maar dat is niet tasspecifiek voor de Nature dus.Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 21:43:
Wensen:
Zijopening voor camera
Regenhoes
Groot dagrugzak deel
Je zou ook naar de F-Stop Loka kunnen kijken. Zijn een hoop mensen ook erg enthousiast over. Heb er ook een dag mee rond gelopen. Ongeveer even groot als de Nature (met medium ICU). Nadelen: al je kleine grut donderd achter die ICU waardoor je er altijd naar loopt te zoeken/alles overhoop moet halen, geen standaard regenhoes, hij zat bij mij aanzienlijk minder comfortabel dan de Nature. Er zitten wel een aantal handige vakjes en door de rugopening kom je sneller bij je camera. Ik heb hem teruggestuurd en de Nature gehaald, omdat ik na die ene dag al spuugzat was van dat alles achter die ICU viel en omdat ik hem dus niet lekker kreeg zitten.
[ Voor 4% gewijzigd door douPel op 24-02-2012 08:34 ]
Ik zit nu te denken aan een F-Stop Guru (foliage green). Eerst maar met een Small Pro ICU. Ik las in dit topic trouwens eerder eens dat die ICU's rond de 30 euro kostten? Een small kost nu vanaf 55 euro... Tenminste, in Nederland.
Geen idee of dat nog zo is maar er zat altijd een Crumpler store in Den haag.Erikz.nl schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 22:47:
Mensen,
En anders in Leiden, Foto Nico ter Horst aan de Doezastraat wil nog wel eens een Crumpler fototas hebben staan.
En de Rooij Lederwaren aan de Breestaraat verkoopt Crumpler, alleen de laatste peer keer dat ik daar was hadden ze geen foto tassen meer in assortiment. Je zou wel eventueel lief een catalogus kunnen vragen. Overigens is de Rooij echt een top winkel om je tassen te kopen, echt hele goede service
De Rooij ben ik geweestsapphire schreef op maandag 27 februari 2012 @ 09:04:
[...]
Geen idee of dat nog zo is maar er zat altijd een Crumpler store in Den haag.
En anders in Leiden, Foto Nico ter Horst aan de Doezastraat wil nog wel eens een Crumpler fototas hebben staan.
En de Rooij Lederwaren aan de Breestaraat verkoopt Crumpler, alleen de laatste peer keer dat ik daar was hadden ze geen foto tassen meer in assortiment. Je zou wel eventueel lief een catalogus kunnen vragen. Overigens is de Rooij echt een top winkel om je tassen te kopen, echt hele goede service
Mijn interesse is nu vooral gericht op F-Stop en dan met name de Guru. Er zijn slechts een paar aanbieders van F-Stop tassen, allemaal nogal ver weg
Waarom je een nieuwe tas wil?
Heb nu een klein Nikon heuptasje (en ik gebruik Canon gear
) maar die begint nu te klein te worden, en niet bepaald handig voor op de motor
Wat voor tas je wil?
Voorkeur gaat uit naar een rugtas
Wat erin moet passen (nu en in de toekomst)?
Nu:
- Body + 1 lens + zonnekap
- 1 losse lens + zonnekap
- Cokin P systeem + 2 filters
- LCDviewfinder
- Netbook
- Zaklamp
- Schoonmaak spul
- Klein spul (geheugen kaartjes enz.)
Later:
- 2 tot 3 extra lenzen
- Losse flitser
- Zoom h1
Eventueel zou ik ook graag mijn statief met de tas mee willen nemen (Velbon DF60) maar dat is geen vereiste
Zat te denken aan een prijs van rond de €50 euro.
Welke tassen je zelf al hebt gevonden?
-Crumpler Muffin Top Halfhttp://tweakers.net/price...half-(black-mustard).html
-Tamrac Adventure 6 http://tweakers.net/price...enture-6-grijs-zwart.html
-Lowepro Fastback 350 http://tweakers.net/price...k-350-black.html#tab:info
Waarom deze niet aan je eisen voldoen?
De Crumpler is alleen te koop voor zover ik zie bij de duitse Amazone voor €104 dat is me iets te duur, bij andere winkels is hij niet meer leverbaar
De Tamrac is denk ik te klein voor op de lange termijn, aangezien er maar 3 lensen en een flitser in passen, en ik op de foto's geen ruimte zie voor een netbook.
De Lowepro lijkt op de foto's groot genoeg, plek voor 4 lenzen en een flitser en volgens mij past in het bovenste gedeelte de netbook wel, prijs is alleen net buiten me budget.
Ik zoek dus vooral naar mensen die een camera tas gebruiken voor op de motor
Heb nu een klein Nikon heuptasje (en ik gebruik Canon gear
Wat voor tas je wil?
Wat erin moet passen (nu en in de toekomst)?
Nu:
- Body + 1 lens + zonnekap
- 1 losse lens + zonnekap
- Cokin P systeem + 2 filters
- LCDviewfinder
- Netbook
- Zaklamp
- Schoonmaak spul
- Klein spul (geheugen kaartjes enz.)
Later:
- 2 tot 3 extra lenzen
- Losse flitser
- Zoom h1
Eventueel zou ik ook graag mijn statief met de tas mee willen nemen (Velbon DF60) maar dat is geen vereiste
Zat te denken aan een prijs van rond de €50 euro.
Welke tassen je zelf al hebt gevonden?
-Crumpler Muffin Top Halfhttp://tweakers.net/price...half-(black-mustard).html
-Tamrac Adventure 6 http://tweakers.net/price...enture-6-grijs-zwart.html
-Lowepro Fastback 350 http://tweakers.net/price...k-350-black.html#tab:info
Waarom deze niet aan je eisen voldoen?
De Crumpler is alleen te koop voor zover ik zie bij de duitse Amazone voor €104 dat is me iets te duur, bij andere winkels is hij niet meer leverbaar
De Tamrac is denk ik te klein voor op de lange termijn, aangezien er maar 3 lensen en een flitser in passen, en ik op de foto's geen ruimte zie voor een netbook.
De Lowepro lijkt op de foto's groot genoeg, plek voor 4 lenzen en een flitser en volgens mij past in het bovenste gedeelte de netbook wel, prijs is alleen net buiten me budget.
Ik zoek dus vooral naar mensen die een camera tas gebruiken voor op de motor
[ Voor 5% gewijzigd door Beukerz op 07-03-2012 22:43 ]
Ik heb zelf de lowe pro, en ben daar heel tevreden mee. Heb hem al als handbagage meegenomen naar de Filipijnen.
Er kan inderdaad lekker veel gear in, 15" laptop gaat er ook in (Ik had wel een 11" netbook mee op vakantie, anders wordt het allemaal erg zwaar).
En bovenin kan je nog redelijk wat losse spullen kwijt.
Daarnaast is hij ook nog eens de goedkoopste uit je rijtje
Er kan inderdaad lekker veel gear in, 15" laptop gaat er ook in (Ik had wel een 11" netbook mee op vakantie, anders wordt het allemaal erg zwaar).
En bovenin kan je nog redelijk wat losse spullen kwijt.
Daarnaast is hij ook nog eens de goedkoopste uit je rijtje
Ben ook erg tevreden met de Lowepro FP350 en gebruik 'm vooral als ik niet te veel spul mee hoef te nemen.
sluit ik mij helemaal bij aan!kdbruin schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:18:
Ben ook erg tevreden met de Lowepro FP350 en gebruik 'm vooral als ik niet te veel spul mee hoef te nemen.
zeer fijne tas in gebruik
Gisteren ook mijn pleme insert binnegekregen. Ik heb hem besteld ahdv een review een paar pagina's terug.
Mijn eerste indruk "wow die is snel hier". Naar betaling duurde het welgeteld 4 dagen!
Ik gebruik hem voor mijn pen e-pl1 incl accessoires en ik vind hem ideaal! Ik zal binnenkort wat foto's maken.
Mijn eerste indruk "wow die is snel hier". Naar betaling duurde het welgeteld 4 dagen!
Ik gebruik hem voor mijn pen e-pl1 incl accessoires en ik vind hem ideaal! Ik zal binnenkort wat foto's maken.
Je kan ook denken aan de Lowepro Orion Daypack 200. Krijg je op het moment cadeau bij een Zoom.nl jaarabonnement voor maar € 49,50!Beukerz schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:39:
Waarom je een nieuwe tas wil?
Heb nu een klein Nikon heuptasje (en ik gebruik Canon gear) maar die begint nu te klein te worden, en niet bepaald handig voor op de motor
Wat voor tas je wil?
Denk daar voor mezelf aan
Heb al een abbo op de zoom, toen genomen voor het statief
Ondertussen een F-Stop Guru + Small ICU gekocht, ook een rainsleeve erbij. Bevalt zeer goed! Genoeg ruimte in de kleine ICU voor mijn 500D + medium tele objectief en een prime + EF-S 10-22 van Canon. Verder genoeg extra vakken in de tas zelf voor geheugenkaarten, filters, accu's, lader, lenspennen etc.
Dan nog een liter of 14 (tas is 28 liter totaal) die overblijft voor zaken als warme kleding, boeken en meer.
Dan nog een liter of 14 (tas is 28 liter totaal) die overblijft voor zaken als warme kleding, boeken en meer.
Wat is jullie ervaring met een sling-tas in combinatie met redelijk zware inhoud? Een sling-tas lijkt me op zich handig, omdat je dan makkelijk bij je spullen kunt, maar het lijkt me wat zwaar worden op 1 schouder?
Qua inhoud ben ik op zoek naar een tas waar ik een body + grip, 3 lenzen, minimaal 1 flitser, eventueel een laptop/ipad en wat losse meuk in kwijt kan. Een daypack is op zich niet nodig, een manier om een statief te bevestigen zou wel handig zijn
Qua inhoud ben ik op zoek naar een tas waar ik een body + grip, 3 lenzen, minimaal 1 flitser, eventueel een laptop/ipad en wat losse meuk in kwijt kan. Een daypack is op zich niet nodig, een manier om een statief te bevestigen zou wel handig zijn
Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39
Ik heb een halve dag met een oude Slingshot 200 (oid) rondgelopen en heb 3 dagen last van m'n rug gehad. Datzelfde heb ik ook als ik m'n rugzak teveel op 1 schouder draag dus ik probeer dat zoveel mogelijk te vermijden.Xcalibur schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 21:26:
Wat is jullie ervaring met een sling-tas in combinatie met redelijk zware inhoud? Een sling-tas lijkt me op zich handig, omdat je dan makkelijk bij je spullen kunt, maar het lijkt me wat zwaar worden op 1 schouder?
De Kata slingbags kun je ook als gewone rugzak dragen en worden verder erg positief beoordeeld.
Ik erg benieuwd naar je foto's!sarlo schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:44:
Gisteren ook mijn pleme insert binnegekregen. Ik heb hem besteld ahdv een review een paar pagina's terug.
Ik zit nog steeds te twijfelen of ik voor mijn Pen E-P2 met 14-42, 45mm 1.8 en 20mm 1.7 voor een insert zal gaan en die in een gewone schoudertas stop of toch voor de Think Tank Retrospective 5.
Het grote voordeel van de eerste optie is denk ik vooral het formaat van de tas: er kan gewoon nog wat bij, zoals drinken of een boek ofzo. Aan de andere kant lijkt het me dat je makkelijker bij je cameraspullen kunt met de Think Tank en dat ze wat beter beschermd zijn.
Wil binnenkort mijn D90 met 18-105 (incl. omgekeerde zonnekap) eigenlijk meenemen op (vlieg)vakantie, zonder overige accessoires en de extra grip eraf. Ik wil alleen een extra accu meenemen, just in case. Maar ik wil dan dus niet m'n hele Lowe Pro rugzak of m'n slingshot meenemen. Wil dus een goed passende holstertas aanschaffen.
Tamrac heeft wel voordelige modellen meestal, maar het is altijd een beetje lastig afleiden of de D90 combi er wel goed inpast. Heeft iemand toevallig ervaring met een holstertas die goed strak past, dus zo klein mogelijk.
Tamrac heeft wel voordelige modellen meestal, maar het is altijd een beetje lastig afleiden of de D90 combi er wel goed inpast. Heeft iemand toevallig ervaring met een holstertas die goed strak past, dus zo klein mogelijk.
Verwijderd
In een Lowepro Toploader Zoom 50 AW past dit prima, zelfs met grip (past net) en zonnekap geplaatst.
Ik gebruik deze tas veel tijdens mijn zwerftochten door Amsterdam, zeer tevreden over.
Ik gebruik deze tas veel tijdens mijn zwerftochten door Amsterdam, zeer tevreden over.
Ik heb de kleinste Domke (denk ik) de Domke F-5XB, past je D90 + 18-105 en een kleine prime in (35/50mm).
Ik lijk inmiddels op 3 Tamrac modellen uit te komen:
- Digital Zoom 4 (5684)
- Adventure Zoom 5 (5515)
- Evolution Zoom 16 (5716)
Waarbij de Tamrac Evolution Zoom 16 wel de eerste voorkeur krijgt eigenlijk. Handig dat de bovenklep andersom openklapt dan bij andere tassen.
- Digital Zoom 4 (5684)
- Adventure Zoom 5 (5515)
- Evolution Zoom 16 (5716)
Waarbij de Tamrac Evolution Zoom 16 wel de eerste voorkeur krijgt eigenlijk. Handig dat de bovenklep andersom openklapt dan bij andere tassen.
[ Voor 21% gewijzigd door hars73 op 29-03-2012 16:32 ]
Het zijn allemaal van die overduidelijke fototassen. Hou er persoonlijk niet van omdat het vrij makkelijk gespot kan worden door alles en iedereen. Neemt niet weg dat ze alle drie doen wat jij graag wil.
Klopt, maar ja als ik de camera uit een tas haal (hoe mooi ie er ook uitziet), dan ziet iemand toch dat het een fototas is. Anders zou ik op zoek moeten gaan naar een Crumpler.Nismod schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:31:
Het zijn allemaal van die overduidelijke fototassen. Hou er persoonlijk niet van omdat het vrij makkelijk gespot kan worden door alles en iedereen. Neemt niet weg dat ze alle drie doen wat jij graag wil.
Voor dat geld kun je sowieso toch wel voor een insert gaan? De prijs van zo'n insert is te verwaarlozen als je het vergelijkt met een beetje fototas.wiljanvdb schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:28:
[...]
Ik erg benieuwd naar je foto's!
Ik zit nog steeds te twijfelen of ik voor mijn Pen E-P2 met 14-42, 45mm 1.8 en 20mm 1.7 voor een insert zal gaan en die in een gewone schoudertas stop of toch voor de Think Tank Retrospective 5.
Het grote voordeel van de eerste optie is denk ik vooral het formaat van de tas: er kan gewoon nog wat bij, zoals drinken of een boek ofzo. Aan de andere kant lijkt het me dat je makkelijker bij je cameraspullen kunt met de Think Tank en dat ze wat beter beschermd zijn.
[ Voor 67% gewijzigd door k5052 op 02-04-2012 23:37 ]
Weet iemand toevallig of de D90 met 18-105 objectief EN de zonnekap omgekeerd erop (samen met eventueel een reserveaccu) in de Kata DH-423 of de Kata Holster Grip-12 DL past? Qua maten lijkt het wel te passen, ik het alleen graag zeker weten. Ik vind dat namelijk wel een erg mooie tassen om eentje aan te gaan schaffen.
[ Voor 6% gewijzigd door hars73 op 01-04-2012 16:41 ]
Welke zou jullie voorkeur hebben, de Lowepro 160 Nova of Rezo? Ik hoor dat de klep van de Rezo makkelijker is, maar hoor goede verhalen over de Nova, maar nog niks gelezen dat mijn echt over de streep trekt..
Ik heb een rugzak waar het statief achterop bevestigd word (LowePro Primus AW) en een rugzak waar die aan de zijkant zit (Deuter Futura met F-Stop ICU). Achterop vindt ik vermoeiender omdat het gewicht vrij ver achter je zit en je redelijk makkelijk uit balans brengt en vaak zitten ze achterop niet helemaal stevig vast. M'n Manfrotto 055 was bijvoorbeeld te smal boven aan en kon maar met 1 pootje in het zakje aan de onderkant (door de draaiknoppen pasten er geen 2 pootjes in) waardoor die vrolijk heen en weer zwiepte, m'n Gitzo Systematic is een stuk breder aan de bovenkant en past met 2 poten in het zakje en die zit als een huis.Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 21:43:
Ik ben op zoek naar een rugzak. Wat me opviel is dat de meeste rugzakken de insteek camera + een paar kleine andere benodigdheden hebben. Ik zoek meer een dag rugzak met ruimte voor mijn camera en lenzen.
De rugzak waar het statief aan de zijkant zit is veel groter en over het algemeen veel zwaarder waardoor ik het niet merk dat ie aan de zijkant zit, en die fles water aan de andere kant compenseert ook een beetje
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Ik zit te twijfelen tussen de, heb ze bekeken in de MediaMarkt, maar ik weet het echt niet. Lowepro lijkt me een betere kwaliteit te hebben?
pricewatch: Lowepro SlingShot 202 AW
pricewatch unsorted: Hama Hama Kamera-Sling-Bag Katoomba 170 RL zwart 103741
pricewatch: Lowepro SlingShot 202 AW
pricewatch unsorted: Hama Hama Kamera-Sling-Bag Katoomba 170 RL zwart 103741