Android Software & Discussie - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 152.165 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
...

[ Voor 99% gewijzigd door Thombias op 28-09-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:04

dread

Sluwe vlaming

T-mo-T schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 18:14:
[...]

Helemaal onderin op dat wereldbolletje drukken, naast gravity mode? Of heb ik de oude versie nog? :+
Je, je hebt nog de oude versie. Helaas.

Iemand al de nieuwe versie van SlideIT geïnstalleerd en gevonden hoe je van primary and secondary language moet wisselen?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 15:53
M@rijn schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:58:
Is er iemand al eens een app tegengekomen die als een soort wake-up light kan fungeren?
Volgens mij kan "gentle alarm" dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
dread schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:54:
[...]

Je, je hebt nog de oude versie. Helaas.

Iemand al de nieuwe versie van SlideIT geïnstalleerd en gevonden hoe je van primary and secondary language moet wisselen?
Gebruikt SlideIt al de geintegreerde woordenlijst en niet van die applicatie zelf? Die herkent heel veel woorden niet, waardoor de applicatie meteen waardeloos is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik kan het niet vinden, maar misschien is het wel beschikbaar:

Is er een manier om de facebook verjaardagskalender te integreren met de gmail agenda (die weer gesynct wordt met mijn werkplekagenda in outlook)? Ik heb wel een officiële facebook app gevonden die online de verjaardagskalender kan exporteren naar een ical file, maar dat werkt niet en houdt de boel niet gesynchroniseerd. Iemand met een goed idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:28
Hmmm ik vind de Shazam app voor Android niet echt geweldig. Kan misschien aan de Desire liggen dat hij het minder goed herkend, maar ik had zonet een liedje op de radio (i'll be missing you o.i.d.) en die zou m'n iPhone zeker herkend hebben. Heb het meerdere keren geprobeerd maar toch herkende hij hem niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:04

eisbaer

Zie signature

Edit

[ Voor 98% gewijzigd door eisbaer op 28-09-2010 19:35 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25
ThinkPadd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 18:57:
Hmmm ik vind de Shazam app voor Android niet echt geweldig. Kan misschien aan de Desire liggen dat hij het minder goed herkend, maar ik had zonet een liedje op de radio (i'll be missing you o.i.d.) en die zou m'n iPhone zeker herkend hebben. Heb het meerdere keren geprobeerd maar toch herkende hij hem niet :/
Probeer Soundhound eens, die vind ik fijner dan Shazam.

Afbeeldingslocatie: http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=150x150&chl=market://search%3Fq%3Dpname:com.melodis.midomiMusicIdentifier.freemium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Weet er iemand een goede / snelle RSS reader voor de Galaxy S ?

Heb een tijd Greed gebruikt maar die was erg traag.

Hoor over goede ervaringen met Newsrob, maar die app crashed zodra ik hem wil openen.

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
GSlayer schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:37:
Weet er iemand een goede / snelle RSS reader voor de Galaxy S ?

Heb een tijd Greed gebruikt maar die was erg traag.

Hoor over goede ervaringen met Newsrob, maar die app crashed zodra ik hem wil openen.
Ik ben zeer tevreden met gReader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 23:02
Ik probeer nu al de hele tijd switchpro te installeren maar er is niks te vinden in de market. Als ik via androlib wil installeren vindt hij ook niks. Is er een andere manier want ik zou toch graag mijn 3G verkeer in banden houden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43

iop

http://www.appbrain.com/search?q=switchpro
of
widget toevoegen: energie

[ Voor 26% gewijzigd door iop op 28-09-2010 20:49 ]

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
Zo wat heb ik de laatste 2 dagen last gehad van Juice defender pro.

Nu weet ik niet hoe het kan dat nadat ik de nieuwe KIES (1.5.3.10092_2_1) heb geïnstalleerd Juice Defender Pro (en Juice Plotter) zoveel problemen geeft.

Mijn telefoon was uiterst traag, ik moest wel 15 keer opstarten gisteren, zwarte schermen en de batterij eruit. Uiteindelijk starte de SGS op. Nadien ging het goed tot ik vanavond nadat ik hem gekoppeld had aan mijn netbook weer problemen had. Ik heb toen Juice Defender Pro gedeinstalleerd. Ook ben ik nu bezig om de oude KIES (1.5.1.10074_2_6)_weer aan het installeren. "blijft een beetje hangen op 4%"

De vraag is dus:

- heeft het aan KIES gelegen?
- Ligt het aan Juice Defender (eventueel in combinatie met Juice Plotter
- Is er een alternatief voor Juice Defender want ik wil toch energie besparen

Volledigheidshalve ik heb ook de Advanced Killer draaien maar zowel Juice Defender als Juice Plotter staan op de ignore lijst.

Ik moet zeggen ik raakte lichtelijk in paniek want ik dacht maybe is ie kapot.

- Trouwens iemand een programma om foto's van spellen en video's van spellen te scheiden want nu heb ik alles door elkaar heen? ER zijn ook opeens video's waarvan het bestand niet herkenbaar is? Iemand enig idee hoe ik dit oplos?

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even zoeken op 'nomedia' en je 'foto's van spellen' probleem is opgelost..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
CLB schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 21:25:
Even zoeken op 'nomedia' en je 'foto's van spellen' probleem is opgelost..
in the market? of op tweakers of in de telefoon? Ja ik kan het echt niet meer verzinnen?

Ik ben toch maar in tweakers gaan zoeken maar als ik in de root van mijn telefoon de file zet, heb ik het zelfde probleem als iemand hier want mijn externe SD kaart van 16 GB is gemount in mijn interne SD kaart?

Hoe koppel ik het ander los en trouwens wat mij niet duidelijk is is hoe in dat .nomedia file aanmaak? Is dat in kladblok van windows en dan naar de telefoon kopiëren of hoe maak ik dat met het kladblok van de telefoon.

Is er geen programma waarmee ik dit kan doen?

Ik heb het middels het internet kunnen vinden ... het schijnt te werken!

Alleen de volgende ellende de foto's staan ook op mijn interne kaart terwijl ik duidelijk in Mijn camera heb aangegeven sla op op geheugen kaart en niet telefoon? Wat doe ik nu weer fout want ik wordt e zo gek van dat alles overal staat.

Thnx alvast voor de info

[ Voor 61% gewijzigd door Mouse_NL op 28-09-2010 22:55 . Reden: internet antwoorden gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Task killer eraf en toestel herinstalled en is nu na 6 weken gebruik waarvan 3 met en 3 zonder met dezelfde apps toch merkbaar sneller dan met taskkiller.

IEdereen het advies, delete dat ding :-)

Kom uit de WM wereld en wou dit graag uit testen

[ Voor 11% gewijzigd door Meneer iCy op 28-09-2010 22:55 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
iCy schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:55:
Task killer eraf en toestel herinstalled en is nu na 6 weken gebruik waarvan 3 met en 3 zonder met dezelfde apps toch merkbaar sneller dan met taskkiller.

IEdereen het advies, delete dat ding :-)

Kom uit de WM wereld en wou dit graag uit testen
ook zonder juice defender want ook dat heb ik en allemaal betaald daar gaat mijn geld!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

JuiceDefender werkt prima, waarschijnlijk ligt het gewoon aan jou.

Verwijderd

Is er een manier om de opslagplaats van gemaakte foto's te veranderen naar een eigen map?
Ik gebruik de (fantastische) applicatie dropbox en wil graag mijn gemaakte foto's en video als default opgeslagen zien in mijn dropbox-map, zodat er ook automatische gesynct wordt.

Ik kan nu alleen maar kiezen tussen opslag op telefoon of SD-kaart, maar heb niet de mogelijkheid een specifieke map aan te geven...

Iemand een idee?

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
iCy schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:55:
Is dat advanced taskkiller of dat Taskmanager ding van Samsung zelf waar je het over hebt?

edit: VV idd, verkeerde topic, dacht dat ik in het sgs topic zat.

[ Voor 9% gewijzigd door MrAngry op 29-09-2010 10:52 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik denk dat hij taskkillers in het algemeen bedoelt.

Verwijderd

Sinds de update naar 2.2 kan ik een app. niet meer vinden in market genaamd sportwatch.
Is het mogelijk dat market anders is geworden?

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 16:00
Weet iemand of EpicWinApp naar Android komt? Of dat er een vergelijkbare app is? EpicWinApp is voor iOS.
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:53:
Sinds de update naar 2.2 kan ik een app. niet meer vinden in market genaamd sportwatch.
Is het mogelijk dat market anders is geworden?
Kan zijn dat SportWatch er nog niet is voor 2.2 of dat het vinkje voor '2.2 support' nog niet aanstaat :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25
Op m'n desire met 2.2 vind ik Sport watch gewoon in de market?

• justin_ti
  • Laatst online: 27-06 09:39
Op mijn spica zit wat weinig geheugen, is er ook een manier om een soort van pagefile te maken als swap space? Apps2SD heb ik wel aan de praat maar ik bedoel Ram geheugen.

• Mouse_NL
Zinu schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:13:
JuiceDefender werkt prima, waarschijnlijk ligt het gewoon aan jou.
Ik zit al de hele dag te denken hoe ik jou zou antwoorden. Aangezien ik geen ruzie wil en niet off - topic ga laat ik het voor wat het is.

Ik zal je even het verhaal doen:

Ik heb sinds 2 weken mijn SGS. Uiteraard ben ik mij daarin gaan verdiepen. Al snel kwam ik erachter dat je wat basis apps kan installeren zodat je batterij en je preformance op peil blijft. De volgende apps heb ik sinds dag 3-4 draaien:

- Advanced Task Killer (betaalde versie)
- Look out (betaalde versie)
- Launcher Pro
- Juicedefender Pro Ultimate (betaalde versie)
- Juice plotter

Uiteraard heb ik vooraf eerst de gratis versies uitgeprobeerd. Over de eerste 2 heb ik niets te klagen die draaien nog steeds. Maar het begon op dag 5 met Launcher pro die zette mijn systeem vast wat ik ook deed (verwijderen, opnieuw opstarten nogmaals installeren), hij gaf maar errors. Uiteindelijk besloten deze app definitief te verwijderen.

Daarna dacht ik alles goed te hebben tot afgelopen maandag. Ik wou tijdens mijn reis internetten (en ja ik heb APN Droid) kreeg ik geen verbinding. De avond hiervoor had ik een andere versie van KIES geïnstalleerd. De telefoon gaf geen internet verbinding aan. Ik alle instellingen inclusief sms naar 1300 van Vodafone gestuurd, geen reactie telefoon bleef qua internet dood. Ik denk ik start opnieuw, nou toen begon de ellende pas echt, ik heb wel 15 keer de telefoon opnieuw opgestart (ja batterij ook diverse malen eruit gehaald), Constant lang met opstarten en nog eens zwarte schermen. Ik stond bijna op het punt om de reparateur te bellen. Wat mij toen opviel was dat elke keer as het de beurt was aan "Juice Defender"hij hierop vastliep (in de balk het icoontje en dan klap vast). Ik dacht dit kan niet want in Task killer staan de juiste programma's op de ignore lijst en ik heb een safe killer van 30 minuten.

De telefoon reageerde heel traag. Uiteindelijk kwam ik in het menu van "Juice defender"ook daar gelezen en Tweakers nagegaan wat het kon zijn. Nou een direct antwoord was er niet. Aangezien ik het zat was heb ik Juice Defender verwijdert en jawel hoor SGS startte gewoon.

Thuis aangekomen, ben ik verder gaan onderzoeken welke oplossingen er waren; Ik heb vanaf gisteren Green Power. Deze app heeft zo weinig opties en ik vind dat mijn WIFI constant aan blijft staan ... dat vreet juist stroom en aangezien ik al APNDroid heb heb ik er niet zoveel aan.

De vraag is dus kan het zijn dat de versie van KIES mijn SGS liet spacen of is erits met Juice Defender. Ik moet zeggen er is een dag of 11 geleden een update ervan geweest (betaalde versie) en ik had toen al zoiets van je draait niet lekker.

Aangezien ik heel veel lees voor ik NU iets vraag kan je wel indenken dat ik meer aan ervaringen en tips / oplossingen heb. Aangezien Juice Defender de opties heeft waarvan ik geen omkijken naar heb vind ik het jammer dat mijn SGS erop vastloopt.

Ik lees ook dat het een combo kan zijn van firmware en JD, maar ja ik moet nog lezen hoe ik erachter kom welke firmware ik heb .... maar anderzijds denk ik FROYO kom snel.Ik hoop dat er dan heel veel problemen zoals deze voorbij zullen zijn.

Ik draai vandaag zonder een battery saver en hij staat nu op 67 % na gisteren nacht fully gecharged.

Mocht JIJ (of iemand anders) dus tips hebben mbt JD (ik ga niet rooten en lagfixen) dan hoor ik het graag.

:| :?

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 17:08
Wat m.i. wel beter kan aan de marketplace is dat er in 1 keer alle eventuele updates aangevinkt kan worden, deze dan naar je mobiel gedownloaded worden en dat dan de installaties plaatsvinden. Het is nu zo'n gedoe om steeds weer alles te bevestigen.

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:24

HaTe

haat niet

Mouse_NL schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:38:
[...]

Ik zit al de hele dag te denken hoe ik jou zou antwoorden. Aangezien ik geen ruzie wil en niet off - topic ga laat ik het voor wat het is.

Ik heb sinds 2 weken mijn SGS. Uiteraard ben ik mij daarin gaan verdiepen. Al snel kwam ik erachter dat je wat basis apps kan installeren zodat je batterij en je preformance op peil blijft. De volgende apps heb ik sinds dag 3-4 draaien:

- Launcher Pro
- Juice plotter

Uiteraard heb ik vooraf eerst de gratis versies uitgeprobeerd. Over de eerste 2 heb ik niets te klagen die draaien nog steeds. Maar het begon op dag 5 met Launcher pro die zette mijn systeem vast wat ik ook deed (verwijderen, opnieuw opstarten nogmaals installeren), hij gaf maar errors. Uiteindelijk besloten deze app definitief te verwijderen.

Daarna dacht ik alles goed te hebben tot afgelopen maandag. Ik wou tijdens mijn reis internetten (en ja ik heb APN Droid) kreeg ik geen verbinding. De avond hiervoor had ik een andere versie van KIES geïnstalleerd. De telefoon gaf geen internet verbinding aan. Ik alle instellingen inclusief sms naar 1300 van Vodafone gestuurd, geen reactie telefoon bleef qua internet dood. Ik denk ik start opnieuw, nou toen begon de ellende pas echt, ik heb wel 15 keer de telefoon opnieuw opgestart (ja batterij ook diverse malen eruit gehaald), Constant lang met opstarten en nog eens zwarte schermen. Ik stond bijna op het punt om de reparateur te bellen. Wat mij toen opviel was dat elke keer as het de beurt was aan "Juice Defender"hij hierop vastliep (in de balk het icoontje en dan klap vast). Ik dacht dit kan niet want in Task killer staan de juiste programma's op de ignore lijst en ik heb een safe killer van 30 minuten.

De telefoon reageerde heel traag. Uiteindelijk kwam ik in het menu van "Juice defender"ook daar gelezen en Tweakers nagegaan wat het kon zijn. Nou een direct antwoord was er niet. Aangezien ik het zat was heb ik Juice Defender verwijdert en jawel hoor SGS startte gewoon.

Thuis aangekomen, ben ik verder gaan onderzoeken welke oplossingen er waren; Ik heb vanaf gisteren Green Power. Deze app heeft zo weinig opties en ik vind dat mijn WIFI constant aan blijft staan ... dat vreet juist stroom en aangezien ik al APNDroid heb heb ik er niet zoveel aan.

De vraag is dus kan het zijn dat de versie van KIES mijn SGS liet spacen of is erits met Juice Defender. Ik moet zeggen er is een dag of 11 geleden een update ervan geweest (betaalde versie) en ik had toen al zoiets van je draait niet lekker.

Aangezien ik heel veel lees voor ik NU iets vraag kan je wel indenken dat ik meer aan ervaringen en tips / oplossingen heb. Aangezien Juice Defender de opties heeft waarvan ik geen omkijken naar heb vind ik het jammer dat mijn SGS erop vastloopt.

Ik lees ook dat het een combo kan zijn van firmware en JD, maar ja ik moet nog lezen hoe ik erachter kom welke firmware ik heb .... maar anderzijds denk ik FROYO kom snel.Ik hoop dat er dan heel veel problemen zoals deze voorbij zullen zijn.

Ik draai vandaag zonder een battery saver en hij staat nu op 67 % na gisteren nacht fully gecharged.

Mocht JIJ (of iemand anders) dus tips hebben mbt JD (ik ga niet rooten en lagfixen) dan hoor ik het graag.

Je pakt het helemaal verkeerd aan. Gooi ATK er iig af die maakt uiteindelijk alles alleen maar sloom en juicedefender kan er beter ook af want het werkt niet.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Mouse_NL
HaTe schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:32:
[...]

Je pakt het helemaal verkeerd aan. Gooi ATK er iig af die maakt uiteindelijk alles alleen maar sloom en juicedefender kan er beter ook af want het werkt niet.
En wat komt in de plaats van ATK?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

HaTe schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:32:
[...]

En APNDroid is volgens mij ook niet super, deze past alleen je APN aan en schakelt niet je 2/3/3.5G internet uit. Beter is gewoon geen dataverbindingen toestaan.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Mouse_NL
jelmervos schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:01:
[...]

En APNDroid is volgens mij ook niet super, deze past alleen je APN aan en schakelt niet je 2/3/3.5G internet uit. Beter is gewoon geen dataverbindingen toestaan.
apn droid doet het juist prima kan ik makkelijk mee switchen

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:24

HaTe

haat niet

Mouse_NL schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:55:
[...]

En wat komt in de plaats van ATK?
Niks

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Meneer iCy
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

MrAngry schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:49:
[...]

Is dat advanced taskkiller of dat Taskmanager ding van Samsung zelf waar je het over hebt?

edit: VV idd, verkeerde topic, dacht dat ik in het sgs topic zat.
Advanced heb ik gebruikt.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:24
Vraagje. Ik heb sinds deze week een Samsung Galaxy S en heb Buienradar v2 geïnstalleerd. Ik woon in Amstelveen en wanneer ik de radar vraag in te zoomen d.m.v. GPS, focust hij het scherm na enkele seconden op Zeeland... Met andere GPS-applicaties als Google Maps en Maverick ben ik op de meter vindbaar.

Is dit een bug in de software?

PS: een collega van mij heeft de Buienradar-tool ook op zijn HTC en onze phones liggen naast elkaar. We gebruiken allebei de app en drukken tegelijkertijd op die zoomfunctie. Bij hem focust het wel op de juiste locatie en bij mij blijft het (ook na herinstallatie tool) Zeeland aangeven...

Iemand dezelfde ervaring?!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-08 16:15
Buienradar is geen GPS applicatie, maakt gebruik van zendmasten. Anders even de maker mailen.

• ijsthee92
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10-2023
Vads schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:28:
Vraagje. Ik heb sinds deze week een Samsung Galaxy S en heb Buienradar v2 geïnstalleerd. Ik woon in Amstelveen en wanneer ik de radar vraag in te zoomen d.m.v. GPS, focust hij het scherm na enkele seconden op Zeeland... Met andere GPS-applicaties als Google Maps en Maverick ben ik op de meter vindbaar.

Is dit een bug in de software?

PS: een collega van mij heeft de Buienradar-tool ook op zijn HTC en onze phones liggen naast elkaar. We gebruiken allebei de app en drukken tegelijkertijd op die zoomfunctie. Bij hem focust het wel op de juiste locatie en bij mij blijft het (ook na herinstallatie tool) Zeeland aangeven...

Iemand dezelfde ervaring?!
Ben niet de enige met dat probleem. Als ik inzoom dan schijn ik ergens in Groningen te zitten terwijl ik toch echt in het hartje van de betuwe woon. Erg jammer want juist die zoom functie is handig om te zien wat er precies boven mijn hoofd hangt. Overigens verteld ie mij nog steeds dat ik in Groningen ben terwijl ik bijv. in Arnhem ben.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
SGS heeft inderdaad GPS problemen, dit is bekend aan wordt aan gewerkt voor zover ik weet.

Verwijderd

Lizard schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:31:
Op m'n desire met 2.2 vind ik Sport watch gewoon in de market?
Als ik zoek geeft market aan er zijn geen overeenkomsten, als ik met barcode scanner de QR code inscan dan krijg ik precies het zelfde resultaat :? .
Voorheen kon ik hem gewoon vinden.
Vreemd, zou hem graag weer terug willen was handig bij mijn zoontje als hij een voetbal wedstrijd had.

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 20:23

J-P

Syntax erro....

Zojuist is er een nieuwe update van google maps uitgebracht. Enigste verandering ziet er naar uit is een soort weer-laag voor over de map. Toch een update van een paar MB.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Mouse_NL schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:36:
[...]

apn droid doet het juist prima kan ik makkelijk mee switchen
APNdroid doet wat het moet doen: internet onmogelijk maken. Maar het schakelt dus niet je internet verbinding compleet uit.
Bogey Dope schreef op donderdag 30 september 2010 @ 01:57:
Zojuist is er een nieuwe update van google maps uitgebracht. Enigste verandering ziet er naar uit is een soort weer-laag voor over de map. Toch een update van een paar MB.
Bij Latitude is ook het e.e.a. aangepast, maar niks schokkends.

[ Voor 30% gewijzigd door jelmervos op 30-09-2010 08:50 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Vads
Cyleo schreef op donderdag 30 september 2010 @ 00:44:
SGS heeft inderdaad GPS problemen, dit is bekend aan wordt aan gewerkt voor zover ik weet.
Dat heb ik ook gehoord ja, maar zoals ik al stel, doen mijn andere GPS-applicaties het allemaal correct. Binnen 2-3 seconden heb ik een fix op mijn locatie.
Nu is Buienradar een nutteloze app op mijn scherm...

• Vads
Ik heb een vraag: via onze provider hebben wij een aantal e-mailadressen, voor het gemak man@prov.nl en vrouw@prov.nl
Zowel mijn echtgenote als ik bezitten allebei een Samsung Galaxy S. Ik gebruik de standaard mail-client (niet de Gmail!) om mijn mail binnen te halen. Hiermee haal ik alle mail binnen van zowel man- als vrouw@prov.nl.

Mijn echtgenote wil ook haal mail op de SGS gaan ontvangen, maar dan zal ze ook mijn mail binnen gaan halen en daar zit ze niet op te wachten, daar ik veel meer mail per dag ontvang.

Mijn vraag is dan ook: bestaat er een Android-mail-client waarbij ik een rule kan instellen dat het alleen de mail binnenhaalt die specifiek is gestuurd aan een specifiek e-mailadres en de andere mail negeert?

EDIT: Klopt, gaat om één mailbox met meerdere aliassen.

[ Voor 3% gewijzigd door Vads op 30-09-2010 11:56 ]

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

meer een algemene vraag over Android applicaties. Ik heb nu een HTC Hero (Android 2.1) en ben in afwachting van een HTC Desire HD. Hoe makkelijk is het om alle geinstalleerde apps ook op mijn nieuwe mobiel te krijgen :?

Stelt Android dat zelf voor als ik hetzelfde gmail-account activeer als op mijn Hero of moet ik alles opnieuw installeren?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vads schreef op donderdag 30 september 2010 @ 09:38:
Ik heb een vraag: via onze provider hebben wij een aantal e-mailadressen, voor het gemak man@prov.nl en vrouw@prov.nl
Zowel mijn echtgenote als ik bezitten allebei een Samsung Galaxy S. Ik gebruik de standaard mail-client (niet de Gmail!) om mijn mail binnen te halen. Hiermee haal ik alle mail binnen van zowel man- als vrouw@prov.nl.

Mijn echtgenote wil ook haal mail op de SGS gaan ontvangen, maar dan zal ze ook mijn mail binnen gaan halen en daar zit ze niet op te wachten, daar ik veel meer mail per dag ontvang.

Mijn vraag is dan ook: bestaat er een Android-mail-client waarbij ik een rule kan instellen dat het alleen de mail binnenhaalt die specifiek is gestuurd aan een specifiek e-mailadres en de andere mail negeert?
Wat dacht je van maar 1 e-mailbox instellen in je e-mail cliënt ? :')

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

DennusB schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:31:
[...]

Wat dacht je van maar 1 e-mailbox instellen in je e-mail cliënt ? :')
Iets zegt me dat het 1 mailbox is... met aliassen.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
DizzyWeb schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:40:
[...]

Dan is het misschien het makkelijkst om alles op te halen en mbv een filtertje alles voor man@ meteen weg te gooien.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

aardbeix15 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:28:
meer een algemene vraag over Android applicaties. Ik heb nu een HTC Hero (Android 2.1) en ben in afwachting van een HTC Desire HD. Hoe makkelijk is het om alle geinstalleerde apps ook op mijn nieuwe mobiel te krijgen :?

Stelt Android dat zelf voor als ik hetzelfde gmail-account activeer als op mijn Hero of moet ik alles opnieuw installeren?
Je apps zijn op de market gekoppeld aan je e-mail adres. Ze staan dan onder downloads. Je zult ze allemaal opnieuw moeten installeren.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13

Wat mij dan het makkelijkst lijkt (ik ken zo niet een programma maar zou ongetwijfeld bestaan), is de mail importeren in gmail. Daar kun je zoveel filters instellen dat je de goede mail bij de juiste persoon brengt.

• BruceWayne
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 20:29

BruceWayne

Heeft een alterego

Nog mensen hier die Waze gebruiken? Applicatie waarmee je wat grappige toevoegingen krijgt aan GPS navigatie. Zie alleen nog niet superveel NL gebruikers volgens mij.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:32:
[...]

Je apps zijn op de market gekoppeld aan je e-mail adres. Ze staan dan onder downloads. Je zult ze allemaal opnieuw moeten installeren.
weet je het zeker want in het market-appje staan alle appjes die ik heb gedownloaded en niet verwijderd heb op de telefoon. Dus niet alle downloads die ik ooit heb gedaan.

Hij kijkt dus blijkbaar ook naar wat er op het toestel staat.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Vads
DizzyWeb schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:40:
[...]
Klopt, het gaat om een mailbox met meerdere aliassen.
Cyleo schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:37:
[...]
Wat mij dan het makkelijkst lijkt (ik ken zo niet een programma maar zou ongetwijfeld bestaan), is de mail importeren in gmail. Daar kun je zoveel filters instellen dat je de goede mail bij de juiste persoon brengt.
Hmmm, zal daar eens naar gaan kijken van het weekend.

Bedankt voor de reacties zover! _/-\o_

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Weet iemand of er een mogelijkheid is om de taken van Google / Gmail goed weer te geven op mijn android?

Ik kan via de mobiele website wel dingen zien, maar zou het graag in een applicatie zien, en kan in de market niks vinden en met de zoekfunctie kreeg ik ook niet wat ik zocht.

Iemand een idee?

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Cyleo schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:37:
[...]

Dat is zeker de gemakkelijkste (niet de allermooiste) oplossing, bijkomend voordeel is dat je Gmail-app op je telefoon nieuwe e-mails pushed naar de telefoon, in tegenstelling tot de standaard e-mail app die gewoon om de zoveel tijd een aanvraag doet, waardoor er energie wordt bespaard. :)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:35

GVR

EDIT: Klopt, gaat om één mailbox met meerdere aliassen.
man@ en vrouw@ als 2 aparte accounts aanmaken bij je provider ipv 2 aliassen?

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
RomeoJ schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:23:
Dat is zeker de gemakkelijkste (niet de allermooiste) oplossing, bijkomend voordeel is dat je Gmail-app op je telefoon nieuwe e-mails pushed naar de telefoon, in tegenstelling tot de standaard e-mail app die gewoon om de zoveel tijd een aanvraag doet, waardoor er energie wordt bespaard. :)
Bij pushmail is juist een constante verbinding vereist, waarbij je zou denken dat dat meer energie kost dan wanneer je af en toe kort verbinding maakt om te zien of er post is (ook als er geen post klaar staat).

Zie voor het verschil hier.

Verwijderd

Retir schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:27:
Wat m.i. wel beter kan aan de marketplace is dat er in 1 keer alle eventuele updates aangevinkt kan worden, deze dan naar je mobiel gedownloaded worden en dat dan de installaties plaatsvinden. Het is nu zo'n gedoe om steeds weer alles te bevestigen.
Als je update hebt, kun je toch op alle updates downloaden klikken?

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 20:54

LDVC

Let's get it over with

grun93 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:01:
[...]

Bij pushmail is juist een constante verbinding vereist, waarbij je zou denken dat dat meer energie kost dan wanneer je af en toe kort verbinding maakt om te zien of er post is (ook als er geen post klaar staat).

Maar je android telefoon heeft sowieso continue internetverbinding (tenzij je iets van juice defender gebruikt), dus dan is push mail toch zuiniger

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
LDVC schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:59:
[...]

Maar je android telefoon heeft sowieso continue internetverbinding (tenzij je iets van juice defender gebruikt), dus dan is push mail toch zuiniger
Sowieso? Ik kan heel eenvoudig de dataverbinding uitschakelen op mijn android toestel als ik die niet nodig heb; als ik bijvoorbeeld gewoon achter mijn bureau zit of thuis ben, ofwel alleen ingeschakeld wanneer ik het nodig heb. Dat scheelt zo een complete dag extra standby, ofwel 4 dagen zonder laden ipv 3. Ik zou het zelfs iedereen aanraden want het uitschakelen daarvan kan dus echt enorm schelen, je kan heel simpel schakelaartjes toevoegen op je 'bureaublad' voor GPS, Wifi, Data en Bluetooth.

• Vads
RomeoJ schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:23:
[...]
Nog even een laatste vraag: het importeren van mijn privé-mail naar Gmail én het filteren van de mail; doe ik dat in de Gmail-app op mijn Android-toestel of in de webclient van Gmail?

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:31
Vads schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:08:
[...]

Nog even een laatste vraag: het importeren van mijn privé-mail naar Gmail én het filteren van de mail; doe ik dat in de Gmail-app op mijn Android-toestel of in de webclient van Gmail?
Ik zou het fijn in de webclient van Gmail doen.. ;)

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

MicGlou schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:05:
[...]

Sowieso? Ik kan heel eenvoudig de dataverbinding uitschakelen op mijn android toestel als ik die niet nodig heb; als ik bijvoorbeeld gewoon achter mijn bureau zit of thuis ben, ofwel alleen ingeschakeld wanneer ik het nodig heb. Dat scheelt zo een complete dag extra standby, ofwel 4 dagen zonder laden ipv 3. Ik zou het zelfs iedereen aanraden want het uitschakelen daarvan kan dus echt enorm schelen, je kan heel simpel schakelaartjes toevoegen op je 'bureaublad' voor GPS, Wifi, Data en Bluetooth.
Wat ik bedoel, is dat Android niet zo werkt als bijvoorbeeld symbian, waar even een internetverbinding wordt opgezet om de mail binnen te halen en deze vervolgens automatisch te verbreken. En ja, dat is met apps aan te passen, maar native heeft Android continue internetverbinding, ook wanneer je zelf geen internetactiviteit onderneemt.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

grun93 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:01:
[...]

Ik weet het verschil tussen push en poll operaties. Zoals LDVC al terecht opmerkt, heb je altijd een verbinding op je telefoon, tenzij je het uitschakelt, maar dan kan je sowieso geen e-mail ontvangen lijkt me.. ;)

Daarnaast als je bijvoorbeeld via een app je internet automatisch uitzet en om de 30 minuten even aan laat zetten, dan werkt push alsnog, want de pushberichten worden in een 'queue' geplaatst als er geconstateerd wordt dat je niet bereikbaar bent, wanneer je online komt dan komen de pushberichten na een tijdje alsnog aan.

Het enige nadeel is dat het langer kan duren, mijn ervaring is dat pushberichten 2 minuten na verbindingsherstel aankomen, ik zet mijn telefoon namelijk 's nachts op flightmodus, en 's ochtends ontvang ik dan de e-mailtjes.
Vads schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:08:
[...]

Zoals JeroenC87 zegt zou ik het persoonlijk ook in de webcliënt van Gmail doen. Dan ontvang je alleen die specifieke e-mailtjes op je telefoon, in plaats van alle mails waarna je telefoon ze alsnog uit zou moeten zoeken.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

BruceWayne schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:42:
Nog mensen hier die Waze gebruiken? Applicatie waarmee je wat grappige toevoegingen krijgt aan GPS navigatie. Zie alleen nog niet superveel NL gebruikers volgens mij.
ja die zijn er.... er is zelfs een topic over.
Ik gebruik op het moment de beta versie, en die vreet een stuk minder resources dan de markt-versie. Volgens mij is hij gebaseerd op versie 2.0 voor WM en iphone. Ik hoop dus dat ze hier snel Waze voor Android versie 2.0 van maken. Het enige nadeel bij deze versie is de GPS-accuracy. Die is een stukje lager dan bij de oudere versie.

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Hoe werkt Desktop Visualizer nu eigenlijk? Ik kan een icoontje uitkiezen en een link maken maar ik kom nergens het resizen van dat icoontje tegen of heb ik nu de verkeerde indruk gekregen?

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

gwystyl schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:53:
[...]

ja die zijn er.... er is zelfs een topic over.
Ik gebruik op het moment de beta versie, en die vreet een stuk minder resources dan de markt-versie. Volgens mij is hij gebaseerd op versie 2.0 voor WM en iphone. Ik hoop dus dat ze hier snel Waze voor Android versie 2.0 van maken. Het enige nadeel bij deze versie is de GPS-accuracy. Die is een stukje lager dan bij de oudere versie.
Ik heb deze ook geïnstalleerd, lijkt me een handige app, zal het een uitzoeken..

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• QplQyer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05-2022
Mouse_NL schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:38:
[...]

- Launcher Pro
- Juice plotter

Ik zou eens beginnen met al die zogezegd batterij optimaliserende programma's eraf te gooien. Je kan op veel plaatsen bv. al lezen dat een task killer op android zinloos is omdat het systeem wel weet hoe het met inactieve apps moet omgaan. Doordat die task killer zoveel draait kan je overigens je batterijduur er net negatief met gaan beïnvloeden. APNDroid heb ik zelf nog niet gebruikt, maar als ik mij niet vergis wist die gewoon de APN instellingen om mobiel internet uit te schakelen? In dat geval heb ik wel al iets gelijkaardigs gebruikt -- QuickSettings -- en leek dat perfect te werken tot op een dag mijn mobiel internet dus ook voor geen meter meer werkte. Gelukkig was dit bij mij wel opgelost na een reboot en het opnieuw instellen van de APN. Met JuiceDefender heb ik geen ervaring, maar ik betwijfel toch of dit zoveel extra batterijtijd oplevert.
APNdroid veranderd je gegevens even, als je APNdroid weer uitzet, zet die de gegevens weer goed =)

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:04
Vanmorgen voor het eerst in een tijdje mn tel ge-reboot, ik heb nu echter het volgende probleem. Sommige apps zijn hun icoontjes kwijt, ze hebben nu allemaal een groen wit icoontje dat lijkt op dat van de Android market. Ook na 2x opnieuw rebooten blijft het t het zelfde, het enige wat wekt zijn de apps opnieuw plaatsen op de homescreens. Erg irritant dus. Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Ik gebruik overigens een htc desire met Android 2.2 met launcher pro.

• tntkiller
  • Laatst online: 12-09 01:24
2 op 3 Android-apps gebruiken data 'verdacht'

Dat Google's mobiele besturingssysteem Android niet zo gesloten is als bijvoorbeeld iOS van Apple, heeft voor- en nadelen. Eén nadeel hiervan lijkt dat Google het systeem onvoldoende beveiligd heeft om gevoelige informatie te beschermen. Twee op de drie applicaties maken op een verdachte manier gebruik van data op de telefoon.

De Duke University in Pennsylvania heeft samen met Intel Labs een onderzoek gedaan in een willekeurige greep uit de meest populaire applicaties uit de Android Market. 15 van de 30 applicaties verstuurden locatiegegevens door naar servers van diverse adverteerders en zeven applicaties verstuurden het toestelnummer, in beide gevallen werd er zelden om toestemming van de gebruiker zelf gevraagd.

Sommige applicaties verzonden de gevoelige data zelfs met intervallen van slechts 30 seconden.

http://www.techzine.nl/ni...ruiken-data-verdacht.html

verontrustende ontwikkeling, google zou wat meet op moeten treden.(maar heb een flauw vermoeden dat ze dit nou juist zelf wel willen..google is zelf nogal happig om user data te collecten.)

Iseci

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 22:58
Met welke app kan ik het beste de internetverbinding zodanig instellen dat ie om de 2 uur even internetverbinding maakt om mijn email binnen te halen automatisch?

• Smultie
  • Niet online
Brm-G schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:07:
Vanmorgen voor het eerst in een tijdje mn tel ge-reboot, ik heb nu echter het volgende probleem. Sommige apps zijn hun icoontjes kwijt, ze hebben nu allemaal een groen wit icoontje dat lijkt op dat van de Android market. Ook na 2x opnieuw rebooten blijft het t het zelfde, het enige wat wekt zijn de apps opnieuw plaatsen op de homescreens. Erg irritant dus. Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Ik gebruik overigens een htc desire met Android 2.2 met launcher pro.
Laat me raden..... dit zijn apps die je op je SD-card hebt gezet?
Ik heb dit ook na een verse reboot, echter wordt na een paar seconden als het goed is het icoontje weer correct weergegeven.

[ Voor 8% gewijzigd door Smultie op 30-09-2010 21:41 ]

• SquareOne
Volgens mij staan deze apps idd op de SD-kaart maar daar staan ze al behoorlijk lang en heb er nooit eerder last van gehad.. is er een oplossing voor?

• Smultie
  • Niet online
Brm-G schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:43:
Volgens mij staan deze apps idd op de SD-kaart maar daar staan ze al behoorlijk lang en heb er nooit eerder last van gehad.. is er een oplossing voor?
Dit is de eerste keer dat je reboot sinds een lange tijd zeg je (de eerste keer sinds je apps op je SD hebt staan ook?).
Wat ik al zei: bij mij komen de juiste icoontjes vanzelf tevoorschijn.

• SquareOne
lange tijd (een weekje). De apps stonden daarvoor ook al op de SD-kaart en heb er bij reboots nooit last van gehad dat iconen verdwenen. Maarja ik zet de icoontjes wel opnieuw op de homescreens en dan gewoon niet meer rebooten.

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
tntkiller schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:14:
2 op 3 Android-apps gebruiken data 'verdacht'

Dat Google's mobiele besturingssysteem Android niet zo gesloten is als bijvoorbeeld iOS van Apple, heeft voor- en nadelen. Eén nadeel hiervan lijkt dat Google het systeem onvoldoende beveiligd heeft om gevoelige informatie te beschermen. Twee op de drie applicaties maken op een verdachte manier gebruik van data op de telefoon.

De Duke University in Pennsylvania heeft samen met Intel Labs een onderzoek gedaan in een willekeurige greep uit de meest populaire applicaties uit de Android Market. 15 van de 30 applicaties verstuurden locatiegegevens door naar servers van diverse adverteerders en zeven applicaties verstuurden het toestelnummer, in beide gevallen werd er zelden om toestemming van de gebruiker zelf gevraagd.

Sommige applicaties verzonden de gevoelige data zelfs met intervallen van slechts 30 seconden.

http://www.techzine.nl/ni...ruiken-data-verdacht.html

verontrustende ontwikkeling, google zou wat meet op moeten treden.(maar heb een flauw vermoeden dat ze dit nou juist zelf wel willen..google is zelf nogal happig om user data te collecten.)
Hmm, dat is geen goede ontwikkeling |:(

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Kijk ook eens naar de achterliggende reden, zou ik zeggen. Die IMEI-nummers worden bijvoorbeeld ook gebruikt om piraterij tegen te gaan. Natuurlijk gaan ze daar "verdacht" mee om...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn vriendin heeft een HTC Hero, branded van Orange ES.

Om het dus een Spaans toestel is had ik met MoreLocale2 geinstaleerd en dat ging prima.
Vandaag de update naar 2.1 gedaan, en nu werkt het niet meer :/

Als ik voor Nederlands kies, blijft het Engels. Het menu van MoreLocal zelf veranderd wel, maar de rest van de telefoon niet.
Kies ik Engels, wordt het Engels 8)7
Kies ik Spaans, wordt het Spaans..
Daarna weer Nederlands, wordt het Engels |:(

De standaard talen zijn dan ook o.a. Engels en Spaans...

Op mijn Desire met 2.1 doet de MoreLocale2 het prima..
Maar op de Hero dus niet meer..

Heb MoreLocale2 verwijderd, opnieuw geinstaleerd, opnieuw opgestart, etc..

Wie heeft voor mij de oplossing? :?
Had dit ook al in het Hero topic gepost, maar het is eigenlijk meer iets voor dit topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:58
Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:31:

Om het dus een Spaans toestel is had ik met MoreLocale2 geinstaleerd en dat ging prima.

Als ik voor Nederlands kies, blijft het Engels. Het menu van MoreLocal zelf veranderd wel, maar de rest van de telefoon niet.

Maar op de Hero dus niet meer..

Had dit ook al in het Hero topic gepost, maar het is eigenlijk meer iets voor dit topic..
Blijkbaar zit in de nieuwe rom (de 2.1 update) de nederlandse taal niet meer....
Kun je weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 17:33

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:31:

Maar op de Hero dus niet meer.

Je zou kunnen overwegen om het toestel te rooten, dan kun je elke gewenste ROM er op zetten, ook een Nederlandse.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Nederlandse taal kon ik bij 1.5 ook niet kiezen.
Zag wel dat Market en een aantal apps wel netjes omgezet worden naar NL.

En ook bij mijn Desire heb ik dezelfde talen waar ik uit kan kiezen (Spaans, Engels, Frans)
Is ook een Orange ES branded toestel, met android 2.1

Waren er geen problemen met het rooten van Orange toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
  • Laatst online: 31-05-2022
CLB schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:39:
APNdroid veranderd je gegevens even, als je APNdroid weer uitzet, zet die de gegevens weer goed =)
Ja, QuickSettings doet hetzelfde, maar dat blijkt dus niet altijd even goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 17:33

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:52:
De Nederlandse taal kon ik bij 1.5 ook niet kiezen.
Zag wel dat Market en een aantal apps wel netjes omgezet worden naar NL.

En ook bij mijn Desire heb ik dezelfde talen waar ik uit kan kiezen (Spaans, Engels, Frans)
Is ook een Orange ES branded toestel, met android 2.1

Waren er geen problemen met het rooten van Orange toestellen?
Hier een handleiding voor het rooten op XDA.

In het voorbeeld gebruikt hij een Orange toestel, dus ik ga er gemakshalve (hé, dat woord heb ik al lang niet meer gehoord :) ) van uit dat het geen probleem is.
In order to create this guide I downgraded my phone to RUU Orange UK 2.73.61.66 (i.e. unrooted - guide to come) then updated to the pre-2.1 release from Orange and then updated to the final 2.1 release from Orange. I then used Universal Androot to gain root access and from there install a custom recovery.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 16:03

Zym0tiC

^_^

Zijn er mogelijkheden om de dataverbinding van een toestel in het buitenland automatisch uit te zetten wanneer men gebruikt maakt van HI als provider?
De standaard roaming optie zal volgens mij weinig nut hebben aangezien HI roamed op het kpn netwerk. Handmatig iedere keer uitzetten is geen echte optie ivm frequente korte bezoekjes net over de grens.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via HTC Sync lukt het mij niet om ieder fotootje van contactpersonen te synchroniseren naar mijn HTC Legend. Sommige foto's plaatst ie wel bij het contactpersoon op mijn telefoon, sommige niet. Hierdoor nieuwste HTC sync versie gedownload, maar deze herkende mijn telefoon totaal niet. Nu weer terug naar oude versie van HTC Sync, maar probleem blijft. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Het gaat dus om de fotootjes, want adresgegevens e.d. synchroniseert hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:43
Zym0tiC schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:38:
Zijn er mogelijkheden om de dataverbinding van een toestel in het buitenland automatisch uit te zetten wanneer men gebruikt maakt van HI als provider?
De standaard roaming optie zal volgens mij weinig nut hebben aangezien HI roamed op het kpn netwerk. Handmatig iedere keer uitzetten is geen echte optie ivm frequente korte bezoekjes net over de grens.
Hi roamed niet op het KPN netwerk, je kan dat dus gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Zym0tiC schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:38:
Het netwerk waar je op zit wordt dacht ik bepaald door je simkaart. Aangezien HI geen eigen netwerk heeft zit je al standaard op het KPN netwerk, maar dat is geen roaming. Je kunt dus rustig roaming uitzetten, dan blijf je nog steeds op het KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 16:03

Zym0tiC

^_^

Kalua schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:28:
[...]

Hi roamed niet op het KPN netwerk, je kan dat dus gewoon gebruiken.
mooi om te horen. Was in de veronderstelling dat het zeflde situatie was als Telfort waarbij het roaming issue wel speelt.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Dat heb ik nooit begrepen; 'roaming'.

Ik zit ook bij Hi, en even voor de duidelijkheid, als je roaming uit hebt staan (wat het geval is) dan wordt de dataverbinding automatisch verbroken in het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

RomeoJ schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 16:20:
Dat heb ik nooit begrepen; 'roaming'.

Ik zit ook bij Hi, en even voor de duidelijkheid, als je roaming uit hebt staan (wat het geval is) dan wordt de dataverbinding automatisch verbroken in het buitenland?
Ja, zodra ik switch van mijn NL provider na een D provider zie ik de dataverbinding meteen wegvallen. Gaat die daarna de omgekeerde weg (D -> NL) schakelt die weer automatisch in.

[ Voor 21% gewijzigd door MegaTronics op 01-10-2010 16:48 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 16:43
effect10 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:14:
Met welke app kan ik het beste de internetverbinding zodanig instellen dat ie om de 2 uur even internetverbinding maakt om mijn email binnen te halen automatisch?
met Tasker, brilliante app.
eerst sync standaard uit. liefst via widget als extended controls, dan kan je hem ook handmatig effe aanzetten.
in tasker een
context tussen 7:00 en 23:00 uur elke 2 uur (of 20min)
profile actie1: sync aan
actie 2: wacht 3min
actie 3: sync uit

let op je agenda en adresboek sync-en dan ook alleen elke 2uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Inderdaad, Tasker is een prachtige app met overigens een prima support.
Ik heb het zo ingesteld dat er een verbinding gemaakt wordt wanneer het scherm aangaat en dat de verbinding verbroken wordt als de telefoon weer in standby gaat. En dat tussen 07.00 en 00.00. Ik switch handmatig middels een Tasker widget tussen een WiFi en een 3G profiel. Het kan natuurlijk ook automatisch maar ik heb m'n GPS nooit aan. Daarnaast heb ik 's ochtends een half uurtje dat de verbinding open blijft staan (ook in standby) voor syncs en backups. Het werkt tot nu toe perfect en ik doe nu 2 dagen ipv. 1 dag op een volle accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Voor de Foursquare-gebruikers onder ons staat er een kleine verassing te wachten:
Afbeeldingslocatie: http://androinica-serve.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2010/10/foursquare_02.png

Vernieuwde interface :) Nog steeds niet supermooi, maar absoluut een stuk beter dan wat het eerst was.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapitein Prozac schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 19:02:
Inderdaad, Tasker is een prachtige app met overigens een prima support.
Ik heb het zo ingesteld dat er een verbinding gemaakt wordt wanneer het scherm aangaat en dat de verbinding verbroken wordt als de telefoon weer in standby gaat. En dat tussen 07.00 en 00.00. Ik switch handmatig middels een Tasker widget tussen een WiFi en een 3G profiel. Het kan natuurlijk ook automatisch maar ik heb m'n GPS nooit aan. Daarnaast heb ik 's ochtends een half uurtje dat de verbinding open blijft staan (ook in standby) voor syncs en backups. Het werkt tot nu toe perfect en ik doe nu 2 dagen ipv. 1 dag op een volle accu.
Ik heb zowel locale, tasker als "settings profiles" geprobeerd.. Settings profile beviel verreweg het beste.. Meeste opties en je kan echt overal op reageren. Als je een goed idee hebt, kan je dit aanbrengen en op laten stemmen, als er genoeg stemmen zijn wordt het ook geimplementeerd.. (heb geen aandelen, maar is gewoon een erg goede app voor wat hij moet doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Laatst online: 17-09-2020
ja de nieuwe navigon 3.5 draait als een tierelier op de desire.
compleet met file melding en herberekening in geval er file op route ontstaat.

super. echt een aanrader..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
firefighter2 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 15:50:
ja de nieuwe navigon 3.5 draait als een tierelier op de desire.
compleet met file melding en herberekening in geval er file op route ontstaat.

super. echt een aanrader..
Is die file melding een aparte service, of is die gratis?
Ik zit sterk te twijfelen om hem aan te schaffen. Liefst wil ik tomtom maar ik denk dat die Android overslaat.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Laatst online: 17-09-2020
zit er al bij in gemaakt.

super fijne applicatie.

ff goed googelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Al een tijdje beschikbaar, maar ik heb het hier nog niet langs zien komen: Pulse news reader.
Pulse is grafisch een erg gelikte RSS reader. Tevens werkt het erg lekker: veeg met je vinger in verticale richting om door je verschillende feeds te scrollen. Beweeg vervolgens horizontaal om de verschillende posts per feed te bekijken. Erg iPhone achtig (in a good way!). Het is dan ook geen verrassing dat deze app eerst op de iPhone verscheen (en later iPad). Volgens een CNN redacteur was Pulse news reader de reden dat hij zijn iPad bijna niet had weggedaan!

EDIT: sinds de update van gisteren heeft deze app ook een widget waarin je één van je feeds kan bekijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/q/e.l.m.v.d.broek/pulse1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/q/e.l.m.v.d.broek/pulse2.jpg
QR:
Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/q/e.l.m.v.d.broek/pulseQR.png

[ Voor 6% gewijzigd door LDVC op 03-10-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stukfruit schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 21:29:
Voor de Foursquare-gebruikers onder ons staat er een kleine verassing te wachten:
[afbeelding]

Vernieuwde interface :) Nog steeds niet supermooi, maar absoluut een stuk beter dan wat het eerst was.
Niet supermooi?! Juist hartstikke clean, eenvoudig en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
LDVC schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 15:25:
Al een tijdje beschikbaar, maar ik heb het hier nog niet langs zien komen: Pulse news reader.
Pulse is grafisch een erg gelikte RSS reader. Tevens werkt het erg lekker: veeg met je vinger in verticale richting om door je verschillende feeds te scrollen. Beweeg vervolgens horizontaal om de verschillende posts per feed te bekijken. Erg iPhone achtig (in a good way!). Het is dan ook geen verrassing dat deze app eerst op de iPhone verscheen (en later iPad). Volgens een CNN redacteur was Pulse news reader de reden dat hij zijn iPad bijna niet had weggedaan!

EDIT: sinds de update van gisteren heeft deze app ook een widget waarin je één van je feeds kan bekijken.

[afbeelding] [afbeelding]
QR:
[afbeelding]
Nice! Ziet er leuk uit! :)

Die foto's op dat linkse scherm: is dat de ingesloten media uit de RSS-feeds of worden die afbeeldingen ergens anders op gebaseerd?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.