Android Software & Discussie - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 152.168 views

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:37:
[...]

Tja ik hoorde dat het ene goede oplossing was aangezien mijn batterij bij zeer licht gebruik maar max 10 uur mee gaat.
Maar dat is het dus niet :P Vaak zijn ze gewoon een bron van ellende... Mail of contacts die ineens niet meer synchen, apps die raar doen... Is net een discussie over geweest in het whatsapp topic, omdat die softwaremakers het dus niet eens tolereren dat er een taskkiller/taskmanager op het systeem aanwezig is bij het installen/draaien van de software. Info vanaf hier: BruceWayne in "WhatsApp voor Android"

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb ook het idee hoe minder "handige hulpmiddelen" erop staan hoe langer de batt. mee gaan.
Zelf doe ik nu best een acceptabele tijd met m'n desire, ik heb niks gedaan om energie te besparen, en ik denk dat ik nu wel een uur of 24 met gemak haal (wat nog steeds niet veel is) Ik heb wat apps zoals klokjes, weer, gmail, agenda enz. dus 3g staat 24/7 aan.

www.casarodriguillo.com

• Henk
Mjah, ik zit me wat dat betreft wel een beetje af te vragen waar mijn huidige battery drain vandaan komt. Of het een app is die ik heb geinstalleerd (maar dat zie ik dan weer niet terug in de diverse grafiekjes :P ) of gewoon mijn toch-best-wel-veel-gebruik.

Ik heb een nagenoeg witte achtergrond, tweetdeck, buienalarm, whatsapp, pingchat... maar of dat allemaal nou zoveel zoden aan de dijk zet :P

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Henk schreef op donderdag 23 september 2010 @ 19:55:
Mjah, ik zit me wat dat betreft wel een beetje af te vragen waar mijn huidige battery drain vandaan komt. Of het een app is die ik heb geinstalleerd (maar dat zie ik dan weer niet terug in de diverse grafiekjes :P ) of gewoon mijn toch-best-wel-veel-gebruik.

Ik heb een nagenoeg witte achtergrond, tweetdeck, buienalarm, whatsapp, pingchat... maar of dat allemaal nou zoveel zoden aan de dijk zet :P
los van elkaar waarschijnlijk niet, maar als je maar genoeg van dat soort meuk in de achtergrond hebt meedraaien wordt het wel wat :). Volgens mij is het vooral funest als heel veel verschillende programma's af en toe GPRS-connectie proberen te maken. Dan is hij constant verbinding aan het maken en weer aan het verbreken. Dat vreet iig batterij.

• Smultie
  • Niet online
Overigens moet je juist een donkere achtergrond nemen als je je batterij wilt sparen ;P

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 11:04

fly

Live Is Just.........

quartex schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:52:
[...]

Verander de +31 in 0031 en kijk of het dan wel lukt.
Nee werkt ook niet. Het sturen werkt prima overigens. Alleen reply werkt niet. sturen met de volgende combinaties werken:
06xxxx
+316xxxx
00316xxxx

Alleen bij elke combinatie krijg ik hetzelfde, namelijk als ik een bericht terug krijg van diegene, dan reply ik automagisch naar 316xxxx. Heb ook geprobeerd om alles te wissen van die persoon in mijn berichten. En contact helemaal verwijderd. Niets lukt. Hij antwoord altijd terug met 316xxxx. Enige manier hoe ik weer een antwoord kan geven bij die personen is dat ik een nieuwe bericht opstel ernaar toe..

Iemand anders een idee?

• Henk
SMulTiE schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:04:
Overigens moet je juist een donkere achtergrond nemen als je je batterij wilt sparen ;P
Yeah, i know :) Maar deze is gewoon net even te gaaf, dan maar wat meer drain :P Plus dat de witte whatsapp achtergrond dan een grotere boosdoener is dan die van mijn device, omdat ik die vaker zie :+ Op dit moment zie ik bij batterij-gebruik in de app en bij android system info niet heel veel boeiends behalve android-system, mobiel stand-by, wif-fi en andere systeemmeuk niet heel veel boeiends.

Zal morgen eens proberen hoe het gaat als ik de wi-fi niet aanzet, maar gewoon lekker op 3G blijf draaien, ondanks de berichten dat wi-fi zuiniger zou zijn :) Het heeft namelijk 13% van de accu opgegeten en dat is samen met 12% van spraakoproepen en de 11% van de weergave, best een hoge omdat ik vandaag niet écht heel veel gebeld heb (maar 35 minuten over de 8 uur en 37 minuten dat het ding van de lader is). Heb nu nog 20% accu capaciteit resterend...

Hmmm, 8,5 uur en dan nog 20% valt eigenlijk best mee wat betreft drain :+

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:35:
Vraagje,

Ik heb op aanraden van iemand hier Advanced Task Killer geinstalleerd. Ik heb de settings op Agressive en when sreen is off gezet. Maar in het hoofdscherm van de app zie ik een lijst met actieve dingen staan. Als ik mijn scherm uit zet, en daarna weer aan, dan zijm deze nog steeds actief. Klopt dit?

Ook krijg ik JuiceDefender niet meer opgestart. Ik was hem vergeten uit te vinken,
Ik gebruik juist naar volle tevredenheid Auto Task Manager. Wat wel belanrijk is volgens mij is dat je idd niet te grof te werk gaat. Ik heb door het bestuderen van het batterij verbruik (via *#*#INFO#*#*) een aantal problematische programma's geidentificeerd die ik laat killen.

Dit zijn o.a. tvgids.tv nl, facebook, de camera applicatie, enz.

Als je het met mate gebruikt kun je je batterij duur toch enigzins verlengen.

• Henk
TheHolyCow schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:26:
[...]

[...]

Ik gebruik juist naar volle tevredenheid Auto Task Manager. Wat wel belanrijk is volgens mij is dat je idd niet te grof te werk gaat. Ik heb door het bestuderen van het batterij verbruik (via *#*#INFO#*#*) een aantal problematische programma's geidentificeerd die ik laat killen.

Dit zijn o.a. tvgids.tv nl, facebook, de camera applicatie, enz.

Als je het met mate gebruikt kun je je batterij duur toch enigzins verlengen.
Het punt is alleen dat ook die apps weer een reden hebben om te blijven draaien, die als het goed is ook te configgen is in de app zelf. Zo zal tvgids.tv (wat ik btw een draak van een app vond, zo log en buggy, en er dus afgegooid heb) zichzelf willen updaten in de achtergrond, plus notificaties geven voor de door jou ingestelde programma's. Facebook wil je notificaties kunnen geven van nieuwe berichten, reacties, vriendschapverzoeken etc. De camera-applicatie die blijft draaien is gewoon voornoemd efficienter geheugengebruik, en zal als het goed is niet heel veel meer aan je batterij zuigen op het moment dat je je camera niet meer gebruikt. Alleen de nodige processen blijven, zolang je geheugenruimte dat toelaat, draaien in de achtergrond omdat de camera-app daarna dus weer sneller gestart kan worden. De task killen zal verder niet heel veel nut voor je batterijgebruik hebben, omdat geheugengebruik nauwelijks tot niet je accu draint. Waar het wél voor zorgt is dat je als je die app daarna weer wil starten, alle processen opnieuw mag starten die er voor nodig zijn, ipv gewoon uit het geheugen sjorren :P

Een taskkiller zal echt wel íets schelen in batterijgebruik, maar juist de dingen die hij killed die drain schelen, zijn de dingen die je niet wil killen :P

• TheHolyCow
  • Laatst online: 18-08 10:31
Het hangt heel erg van het gebruik af. Zoals als je al zegt, die tv gids app is een draak van een programma. Slurpt behoorlijk wat energie, maar is wel handig om snel te kijken wat er op tv is. Voor mij geen achtergrond updates of notificaties dus vandaar dat het ook gekilled mag worden.

Voor Facebook geldt meer dat er een tijd geleden een vervelende bug in zat die veel batterij kostte. Verder gebruik ik de app niet echt, die is toch ruk. (Wellicht een idee om hem te verwijderen :P). Alleen heel af en toe een berichtje tikken, voor de rest mag die uit blijven. Updates hoef ik ook niet. Die lees ik wel op de website.

De camera app zou de camera uit moeten zetten, maar dat gebeurde helaas in sommige gevallen niet, daarom voor mij een reden om hem voor de zekerheid te killen.

Het is iig heel erg afhankelijk van de apps en hoe je ze gebruikt of het nut heeft. Voor mij dus geen auto kill, maar maatwerk.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Voor de laatste keer: wat task killers in hun overzicht laten zien bestaat meestal grotendeels uit programma's die helemaal niets meer doen en alleen geheugen innemen. De task killer zegt dat het "draait", maar het draait helemaal niet, het zit zelfs niet uit de neus te eten. Niet omdat het dat niet wil, maar omdat het 0.0% cpu-tijd krijgt toegewezen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
Ik gebruik System Panel, die behalve tasks killen ook allerlei informatie en grafiekjes over een task en cpu/systeem zeer toegankelijk maakt.

Tasks killen werkt prima, mits je eerst de applicaties zelf zo goed mogelijk instelt en rotte appels zoveel mogelijk vervangt door degelijke alternatieven.

Als je geen tasks killed die er binnen 5 minuten toch wel weer instaan dan zorg je voor een zo schoon mogelijke machine. Zo te horen doet Froyo dit precies zo (maar dan automatisch en goed geïntegreerd).

Wat ik mis is een applicatie als Tasker, maar dan volledig geïntegreerd in het systeem. Dan kun je veel effectiever de tekortkomingen van applicaties en automatische systeemprocessen (dus ook geheugenmanagement) corrigeren. Van een collega op mijn werk begrijp ik dat Apple dit wel native draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 22:28

J-P

Syntax erro....

fly schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:08:
[...]

Nee werkt ook niet. Het sturen werkt prima overigens. Alleen reply werkt niet. sturen met de volgende combinaties werken:
06xxxx
+316xxxx
00316xxxx

Alleen bij elke combinatie krijg ik hetzelfde, namelijk als ik een bericht terug krijg van diegene, dan reply ik automagisch naar 316xxxx. Heb ook geprobeerd om alles te wissen van die persoon in mijn berichten. En contact helemaal verwijderd. Niets lukt. Hij antwoord altijd terug met 316xxxx. Enige manier hoe ik weer een antwoord kan geven bij die personen is dat ik een nieuwe bericht opstel ernaar toe..

Iemand anders een idee?
Wat gebeurd er als je de contacten aanpast in google mail op je computer?

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik geen task-killer, een enkele keer voor een hangende app. Als je onder Accugebruik kijkt gaat de meeste energie toch op aan het scherm. Hoe vaak zie jij daar een app tussen staan die 10% of meer verbruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 13:35
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 06:27:
Ik gebruik geen task-killer, een enkele keer voor een hangende app. Als je onder Accugebruik kijkt gaat de meeste energie toch op aan het scherm. Hoe vaak zie jij daar een app tussen staan die 10% of meer verbruikt?
Op de eerste plaats staat software die gps veel gebruikt (My Tracks)
Dan het Android systeem zelf, dan Bluetooth en wifi, en dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 06:27:
Draai de beta van flitsnav maar eens, dan zie je er een. :P

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Ik heb eindelijk een werkende swype gevonden voor de X10. Echter zonder Nederlands woordenboek. Nu heb ik via een post op XDA geprobeerd de apk te veranderen en het Nederlands toe te voegen van een andere swype versie. Echter wanneer ik hem nu installeer opent het toetsenbord niet. Ook de swype instellingen opent niet. Is het iemand hier gelukt om een apk bestand aan te passen ? zou die misschien kunnen helpen ?

Dit is de tut die ik gevolgd heb :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=685006

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Stukfruit schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:17:
Voor de laatste keer: wat task killers in hun overzicht laten zien bestaat meestal grotendeels uit programma's die helemaal niets meer doen en alleen geheugen innemen. De task killer zegt dat het "draait", maar het draait helemaal niet, het zit zelfs niet uit de neus te eten. Niet omdat het dat niet wil, maar omdat het 0.0% cpu-tijd krijgt toegewezen.
Precies, task killers zijn voor 99% van de mensen niet nodig, als je iets wilt afsluiten druk je gewoon op de terug knop. Het is niet nodig en ik durf te zeggen dat je telefoon er langzamer van gaat wroden, en de batterij duur word er ook echt niet beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:07

dread

Sluwe vlaming

Weet iemand hoe je bij de laatste versie van slideIT kan wisselen tussen de primary en secondary language?

Waarlijk een superproggie maar zelf in de help kom ik er nog niet uit. Help is nog voor een oudere versie.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Wat vinden jullie van de app Backbreaker? Ik vind het een van de mooiste en leukste spellen. Het duurt een flinke tijd voordat je het uitspeelt en je bent er zo een paar maanden zoet mee(denk ik)

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceWayne
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 20:29

BruceWayne

Heeft een alterego

Reiniertjuhhh schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:00:
Wat vinden jullie van de app Backbreaker? Ik vind het een van de mooiste en leukste spellen. Het duurt een flinke tijd voordat je het uitspeelt en je bent er zo een paar maanden zoet mee(denk ik)
Vind het zeker een leuke game, maar had liever wat meer variatie gezien. Nu ben je vooral bezig met het tussen de lijnen blijven. Ontwijken gaat op een gegeven moment vrij automatisch. Leuk, maar voor mij persoonlijk niet lang houdbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 21:04
dread schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:56:
Weet iemand hoe je bij de laatste versie van slideIT kan wisselen tussen de primary en secondary language?

Waarlijk een superproggie maar zelf in de help kom ik er nog niet uit. Help is nog voor een oudere versie.
Helemaal onderin op dat wereldbolletje drukken, naast gravity mode? Of heb ik de oude versie nog? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
Cyleo schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:03:
[...]

Precies, task killers zijn voor 99% van de mensen niet nodig, als je iets wilt afsluiten druk je gewoon op de terug knop. Het is niet nodig en ik durf te zeggen dat je telefoon er langzamer van gaat wroden, en de batterij duur word er ook echt niet beter van.
Vanwege alle berichten toch besloten om het maar weer eens zonder killer te doen (ik was er echt van overtuigd dat het mijn batterij ten goede kwam).
Mijn legend loopt nu weer veel soepeler en de batterij gaat evenlang mee... Zal ook wel het einde betekenen van de vreemde spontane reboots en sense-kills die ik de laatste tijd steeds vaker kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 23:23
jellydaddy schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:29:
[...]

Vanwege alle berichten toch besloten om het maar weer eens zonder killer te doen (ik was er echt van overtuigd dat het mijn batterij ten goede kwam).
Mijn legend loopt nu weer veel soepeler en de batterij gaat evenlang mee... Zal ook wel het einde betekenen van de vreemde spontane reboots en sense-kills die ik de laatste tijd steeds vaker kreeg.
Welke gebruikte je? En had je de autokillfunctie aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
Zanzarismo schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 21:13:
[...]

Welke gebruikte je? En had je de autokillfunctie aanstaan?
Advanced Task Killer van Rechild. Autokill stond aan maar wel op "save".

Ik zit nu nog op 75% na een normale dag (Twitter die update om het uur hele dag aan, een paar belletjes, thuis wifi aan, twee updates uit de market en paar keer nieuws-apps geopend)

edit, als batterij-saver gebruik ik nog wel juicedefender

[ Voor 6% gewijzigd door jellydaddy op 24-09-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
[...]

Mee eens.

Eerste week taskkiller gebruikt met mijn sgs. Was zwaar teleurgesteld met mijn telefoon, was dit het nou, elke 10min loopt alles traag en moet je taskkillen, dit was met mijn iphone 3g wel even anders.

Nu een maand al zonder taskkiller, en alles draait perfect, snel, zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
lordMocro schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 21:41:
[...]

Mee eens.

Eerste week taskkiller gebruikt met mijn sgs. Was zwaar teleurgesteld met mijn telefoon, was dit het nou, elke 10min loopt alles traag en moet je taskkillen, dit was met mijn iphone 3g wel even anders.

Nu een maand al zonder taskkiller, en alles draait perfect, snel, zoals het hoort.
En hoe ga je nu met openstaande tasks om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Thombias schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 22:01:
[...]

En hoe ga je nu met openstaande tasks om?
Zoals Android dat zelf doet? Gewoon Android de ruimte geven om als besturingsysteem alles op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukesuppereend
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-09-2024
Beste mensen,

Ik wil graag m'n HTC Hero automatisch laten pairen met m'n bluetooth radio. Het probleem is alleen dat je bij de Hero altijd moet aangeven of het toestel gevonden kan worden, zodra je de buetooth aanzet. heeft iemand hier al een leuke oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Laatst online: 06:18
Je bluetooth radio zal niet naar je telefoon zoeken lijkt mij. Eerder andersom.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:48
Hier werkt het idd prima met de HTC Desire. Bluetooth aan en gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 17:53
Klopt hier ook met Sony bluetooth autoradio. Wat ik dan wel mis, is een programma´tje die het scherm constant aanlaat en automatisch mijn muziek aanzet. Alles volautomatisch :D Ik weet dat tasker bestaat, maar ik ben bang dat ik dit niet kan regelen hiermee. App kost 5 pond. Weet iemand een alternatief of iemand die deze app gebruikt?

Neem risico's in wat jij geloofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Laatst online: 06:18
Tasker kan dat allemaal.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Tynos schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 23:28:
Ik weet dat tasker bestaat, maar ik ben bang dat ik dit niet kan regelen hiermee. App kost 5 pond. Weet iemand een alternatief of iemand die deze app gebruikt?
Tasker is goedkoper bij de developer zelf dan via de Market. Je hebt dan ook file encryptie wat de Market versie niet heeft.

Ik twijfel er niet aan of Tasker kan wat jij wilt. Als je je er een beetje in verdiept kun je vrijwel alles met Tasker automatiseren, maar je moet er wel even aan wennen. Hier vind je een review aan de hand van een paar voorbeelden.

[ Voor 28% gewijzigd door grun93 op 25-09-2010 10:04 . Reden: aanvulling ]

• Stukfruit
  • Niet online
[...]

En als je de back-knop niet gebruikt dan is er ook weinig aan de hand :Y

* Stukfruit ziet redelijk vaak in z'n logcat (tijdens het devven) een melding voorbijrollen dat Android zojuist een activity heeft gekilled na een tijdje in het geheugen te hebben gestaan zonder iets te doen.. Hoef je zelf verder helemaal niets voor te doen, gaat allemaal vanzelf.

Niet panisch doen en gewoon lekker je mobiele apparaat zonder zorgen gebruiken, zonder daarbij terug te denken aan bepaalde desktopervaringen. Dat is het beste advies :)

En natuurlijk geen vieze / brakke apps installeren.

Dat zit wel Schnorr.

• frjemd
  • Laatst online: 24-07-2023
Zoals al diverse keren is gemeld: taskkillers zijn onzin.
Dit geldt ook voor batterysavers.
Ze vreten eerder stroom dan dat ze wat opleveren.
Zonder deze apps doet mijn Xp10i het beter.
Wat wel bespaart is:
3g, Wifi, GPS uitzetten.

Verwijderd

Wat ook bespaart is de telefoon uitschakelen... >:)

Al die functies van je smartphone uitschakelen is toch zonde? Daar heb je 'm niet voor gekocht? 8)7
Als dat apparaat een werkdag meegaat is het toch prima?

Verwijderd

iemand al ervaring met de nieuwe gmail app ?

thx
willy

Verwijderd

voor de mensen met een xbox: http://nl.androlib.com/an....com-akop-spark-Bjpi.aspx

Werkt als een tierelier (op een desire)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 09:50:
iemand al ervaring met de nieuwe gmail app ?
Ja, werkt fijn.

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Ik heb aardig wat apps die toegang hebben tot 'services waarvoor je moet betalen' zoals telefoonoproepen en sms versturen. Kunnen deze programma's echt zonder dat ik ook maar iets merk smsjes versturen? En zo ja, waarom zouden ze dit in godsnaam doen/nodig hebben? Ik praat over (in mijn ogen) betrouwbare apps zoals 9292ov, albert heijn, google maps, opera mini, hyves, pathe enz.

Bij installatie geef je hier toestemming voor, maar in hoeverre is dit gevaarlijk in de zin van dat de apps je echt op kosten jagen? Of waarom hebben zij deze toestemming anders voor nodig?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 08:00:
Wat ook bespaart is de telefoon uitschakelen... >:)

Al die functies van je smartphone uitschakelen is toch zonde? Daar heb je 'm niet voor gekocht? 8)7
Als dat apparaat een werkdag meegaat is het toch prima?
Dat ben ik met je eens.
Tevens verliezen applicaties zoals Whatsapp bijvoorbeeld hun nut als je een programma zoals juicedefender oid gebruikt.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:17:
Ik heb aardig wat apps die toegang hebben tot 'services waarvoor je moet betalen' zoals telefoonoproepen en sms versturen. Kunnen deze programma's echt zonder dat ik ook maar iets merk smsjes versturen? En zo ja, waarom zouden ze dit in godsnaam doen/nodig hebben? Ik praat over (in mijn ogen) betrouwbare apps zoals 9292ov, albert heijn, google maps, opera mini, hyves, pathe enz.

Bij installatie geef je hier toestemming voor, maar in hoeverre is dit gevaarlijk in de zin van dat de apps je echt op kosten jagen? Of waarom hebben zij deze toestemming anders voor nodig?
Het gevaar is dat onbekende programma's smsjes gaan versturen namens jou. Maar misschien hebben ze sms functionaliteit voor boodschappen, herinneringen of andere zaken? Of gebruiken ze misschien internet wat er ook onder valt?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• AzzKickah
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Ik heb aardig wat apps die toegang hebben tot 'services waarvoor je moet betalen' zoals telefoonoproepen en sms versturen. Kunnen deze programma's echt zonder dat ik ook maar iets merk smsjes versturen?
Goeie vraag. Zit ik ook al een tijdje mee eigenlijk.
Benieuwd of iemand dat weet.

[EDIT]
Sneller typen ikke.

[ Voor 5% gewijzigd door AzzKickah op 25-09-2010 14:16 ]

Verwijderd

Tsurany schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:11:
[...]

Het gevaar is dat onbekende programma's smsjes gaan versturen namens jou. Maar misschien hebben ze sms functionaliteit voor boodschappen, herinneringen of andere zaken? Of gebruiken ze misschien internet wat er ook onder valt?
Ze gebruiken wel internet, dat vind ik ook geen probleem, maar er zit nergens een sms functie in die applicaties dus waar die toestemming voor gegeven moet worden blijft een raadsel!!!

• grun93

Volgens mij is dat meer informatief bedoeld, zodat je weet dat de bewuste applicatie een koppeling tot bijvoorbeeld je telefoonapplicatie maakt. Zodat, als je de filmladder van Pathe bekijkt, meteen kunt reserveren zonder eerst het nummer in te hoeven toetsen. Dus bij wijze van extra service zeg maar.

Dat een programma op eigen houtje en zonder jouw specifieke toestemming gaat bellen, die kans lijkt me vrij klein. Als dat bekend wordt gebruikt niemand dat programma meer.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Hij weigert 'm te vinden in de Market :?
Ook via zo'n QR-code vind ie 'm niet...

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
AzzKickah schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:54:
Hij weigert 'm te vinden in de Market :?
Ook via zo'n QR-code vind ie 'm niet...
Je draait wel >= Android 2.2?

Nickname does not reflect reality

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 18:11
Gewoon naar de market, downloads en dan in het lijstje zoeken naar Gmail en voor bijwerken kiezen was voor mij voldoende. :)

De CSL/OT kroeg !

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Brad Pitt schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:58:
[...]

Je draait wel >= Android 2.2?
Shit, nee. Is alleen voor 2.2 dus?

meuh.. :P

Sony-Ericsson moet aanmaken.

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
Ik mis nog een ding en dat is zoomen in je mailtjes. Had pas een HTML mailtje wat te groot was voor mijn scherm waardoor hij totaal onleesbaar werd omdat ik voor elke regel heen en weer moest scrollen. Ideaal is dat je nu wel tekst kunt knippen uit een mail, alleen zou dit nog iets beter geimplementeerd kunnen worden.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

• Thombias
  • Niet online
Stukfruit schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 00:48:
[...]

En als je de back-knop niet gebruikt dan is er ook weinig aan de hand :Y

* Stukfruit ziet redelijk vaak in z'n logcat (tijdens het devven) een melding voorbijrollen dat Android zojuist een activity heeft gekilled na een tijdje in het geheugen te hebben gestaan zonder iets te doen.. Hoef je zelf verder helemaal niets voor te doen, gaat allemaal vanzelf.

Niet panisch doen en gewoon lekker je mobiele apparaat zonder zorgen gebruiken, zonder daarbij terug te denken aan bepaalde desktopervaringen. Dat is het beste advies :)

En natuurlijk geen vieze / brakke apps installeren.
Ik ga die taskkiller er dan maar eens afhalen. FF kijken hoe dat bevalt. Asphalt 5 werd nogal eens traag en na het killen van tasks was dat over.

En wat betreft anti-virus, is dit nu echt nodig/raadzaam?

[ Voor 3% gewijzigd door Thombias op 25-09-2010 16:53 ]

• Stukfruit
  • Niet online
Het beste anti-virus ben je zelf door (nogmaals) geen vieze apps te installeren ;) Daarom is die Market bijvoorbeeld ook zo handig (in tegenstelling tot alle illegale sites waarmee je mee wordt platgespamd, die in verhouding niet alleen illegaal maar vaak ook nog eens duurder zijn). Als je eerst altijd even wat reacties checkt, niet teveel let op alle panische "omgomgomg, hij wil smseh! uninstall!!one!!1!!" van de kids die geen releaselogs kunnen lezen, dan kan je weinig gebeuren.

Let ook op de maker van het programma; er zijn figuren die programma's van anderen herverpakken en weer terug op de Market gooien met eigen shit. Die wil je ook niet hebben. Het controleren van de maker kan door op het linkje te klikken waarmee je alle andere apps van diezelfde maker kan zien. Als daar geen rare dingen tussenstaan (de meeste serieuze auteurs hebben bijvoorbeeld niet 200 apps in hun lijst staan), dan is dat stap 2 om het veilig te houden.

Stap 3 gaat het snelst: bekijk de screenshots. Staan ze er niet bij, terwijl het om een visueel programma gaat: niet installeren. Dit is luiheid van de programmeur. Als de persoon daar al te lui voor is.. tja. Staan ze er wel bij en ziet het er verschrikkelijk onprofessioneel uit, dan zou ik er ook mee uitkijken. In het laatste geval hoeft het natuurlijk niet een foute app te zijn, er zijn nu eenmaal mensen die beter kunnen programmeren dan mooi uitziende apps maken, maar helaas zitten de grootste drollen van apps hier wel erg vaak tussen.

De vierde stap is simpel: doe voor het downloaden even een schiedgebedje richting het hoofdkwartier van Google, in de hoop dat men daar eens wat sneller reageert op verzoeken om misbruik van de Market met ijzeren hand aan te pakken.

Dat zit wel Schnorr.

• petjekel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07 20:27
Heeft iemand ervaring met de SNESoid op de SE xperia X10?
Ik heb hem er nou opstaan en de rom van Super Mario World. Probleem bij mij is dat de rom wel werkt, krijg het scherm maar kan hem niet starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
Ik zoek nog een goed uninstall programma waarmee je echt een programma en alle toebehoren kan verwijderen. Metname bij navigatie programma's liet hij een 2 GB aan kaarten staan met ASTRO file manager heb ik het kunnen verwijderen.

Ook heb ik een probleem met foto's hij blijft op de vaste interne kaart mijn foto's zetten ondanks dat ik mijn camera en video op de verwijderbare 16 GB kaart als instelling heb ingesteld. Misschien een proggie die dat forceerd? Ik zoek niet echt een foto / video bewerk programma, dat komt later wel.

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

petjekel schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 23:37:
Heeft iemand ervaring met de SNESoid op de SE xperia X10?
Ik heb hem er nou opstaan en de rom van Super Mario World. Probleem bij mij is dat de rom wel werkt, krijg het scherm maar kan hem niet starten?
SuperMarioBros3X draait op mijn X10 Mini Pro in Snesoid, net als Super Mario 1, 2 en 3 :D
En Prince of Persia 8)

Echt retro kewl.

Druk eens op de menu-knop als je in het scherm zit. Daar kun je virtueel toetsenbord aan-/uitzetten en fysieke knoppen configureren.

Afbeeldingslocatie: http://album.partyflock.nl/79285918.png
Tssss is Mario weggevallen in de screenshot :(
Ben al in wereld 4 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjekel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07 20:27
@AzzKickah
Ik zie daar staan: Map keys on your keyboard to gamepad en trackball mode.
Misschien werkt deze niet via touch dan?

Van welke site haal jij je roms?

[ Voor 16% gewijzigd door petjekel op 26-09-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07-2023
hallo,
mijn headset van mijn ps3 is kapot gegaan en nu wil ik graag een nieuwe kopen alleen heb ik ff geen geld en ben ik dus even een alternatief aan het zoeken. ik zat zo na te denken ik heb een desire en die heeft bluetooth uiteraard! maar kan ik die dan ook gebruiken als headset of als toetsenbord voor mijn ps3. als iemand mij kan helpen zou ik het heel erg fijn vinden

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:41
Ik wil mijn picasa webalbums in de galerie-app tonen (htc desire), ik heb gelezen dat dit zou automatisch moeten syncen.
Bij accounts en synchronisatie zou een optie moeten staan om wel of niet de webalbums te synchroniseren.

Bij mij is die optie er niet.

Op internet kom ik verschillende mensen tegen die hetzelfde probleem hebben sinds de laatste upgrade. Heeft iemand dit ook gehad en opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
djiedjee schreef op zondag 26 september 2010 @ 13:27:
Ik wil mijn picasa webalbums in de galerie-app tonen (htc desire), ik heb gelezen dat dit zou automatisch moeten syncen.
Daar is een gratis tool voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 09:56
djiedjee schreef op zondag 26 september 2010 @ 13:27:
Bij accounts en synchronisatie zou een optie moeten staan om wel of niet de webalbums te synchroniseren.

Bij mij is die optie er niet.

Op internet kom ik verschillende mensen tegen die hetzelfde probleem hebben sinds de laatste upgrade. Heeft iemand dit ook gehad en opgelost?
Ja, dit is wel warez ;)

[ Voor 27% gewijzigd door BastiaanN op 26-09-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:26
Is er ondertussen voor android al software om truehdr foto's te maken dus 1 foto overbelicht en 1 onderbelicht zodat je een mooie foto krijgt of je surrealistische fotos kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakG5 schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:22:
Is er ondertussen voor android al software om truehdr foto's te maken dus 1 foto overbelicht en 1 onderbelicht zodat je een mooie foto krijgt of je surrealistische fotos kan maken?
Googlen?

http://www.tested.com/new...dr-photos-on-android/871/
http://www.taranfx.com/android-hdr-photo-app

( http://www.google.nl/#hl=...rfai=&fp=a93d2785493b4be3 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 09:55
_Calvin schreef op zondag 26 september 2010 @ 15:26:
[...]

Ik heb deze gallery gedownload (is de officiele Froyo-gallery voor Desire)
Wanneer je die installeert (ziet er ook een stuk beter uit) dan komt die optie voor synchronisatie van picasa ook automatisch bij je google-sync-instellingen te staan.

HTH

PS. AFAIK valt deze software niet onder warez, correct me if I'm wrong.
Ziet er indrukwekkend uit, maar is op mijn legend dusdanig traag dat het niet te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Laatst online: 23-08 15:00
Nope, nog steeds alleen simulaties alhoewel camera360 best goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:41
Ziet er op zich goed uit, de tweakert in mij wil alleen altijd eerst proberen of ik het aan de gang kan krijgen met de standaard software. Het zou moeten werken per slot van rekening....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
_Calvin schreef op zondag 26 september 2010 @ 15:26:
[...]

[mbr]Ja, dit is wel warez ;)[/]
Niet, de 3d gallery met picasa ondersteuning is gewoon open souce, lijkt me dan geen warez.

http://android.git.kernel...s/Gallery3D.git;a=summary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Welke software gebruiken jullie eigenlijk voor het maken van backups van apps, smsjes, contacten etc? Ik kom in de store wel een aantal backup applicaties tegen echter een groot deel wil graag een rooted telefoon.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:37:
Welke software gebruiken jullie eigenlijk voor het maken van backups van apps, smsjes, contacten etc? Ik kom in de store wel een aantal backup applicaties tegen echter een groot deel wil graag een rooted telefoon.
MyBackup Pro :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinstein schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:23:
Zijn er hier meer mensen die beautiful widgets gebruiken en accuweather als weer bron ? Accuweather is bij namelijk alles behalve accuraat .. "s avond om een uur of 10 zegt hij nog dat het zonnig is ( ondaks dat ik wel een maan zie) en wel vaker momenten op de dag dat ik het idee heb dat de voorspelling wel een uur of 4 achterloopt ... Als ik google als weer bron gebruik krijg ik de helft van de tijd N/A te zien bij weersomstandigheden .. Wel zwaar waardeloos zo ... Heb trouwens de nieuwste versie van beautiful widgets dus als het goed is helemaal up to date
Ik heb hier ook last van bij accuweather en heb hem daarom op google weer bron staan en dan om de 15 minuten update.
Ook heb ik in het weekend N/A staan bij weersomstandigheden waar dit aan ligt kan ik ook nergens vinden maar leuk is het niet.
Ik heb wel gemerkt dat ik alles zo laat staan en ik rij naar een andere plaats hij vaak daar wel alles weer aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:42
Wie weet er een goede app om .m3u of .pls streams te beluisteren? Ik merk nu dat de standaard applicatie dat niet doet en een unsupported filetype melding geeft.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:32
MrAngry schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:21:
Wie weet er een goede app om .m3u of .pls streams te beluisteren? Ik merk nu dat de standaard applicatie dat niet doet en een unsupported filetype melding geeft.
"A Online Radio"

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik zou best zo'n app willen maken, maken de API geeft geen toegang tot de exposure settings, dus ik denk dat die apps voorlopig ook niet gaan komen.

(misschien wel mogelijk met root access?)

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceWayne
  • Laatst online: 31-08 20:29

BruceWayne

Heeft een alterego

Voor de mensen die het nog niet kennen, wil Google Sky Map even aanraden. Zitten een paar hele fraaie fotos in verschillende hemellichamen en het geeft echt een hele leuke kijk op het heelal. Aanradertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:26
ice-T106 schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:35:
[...]

Ik zou best zo'n app willen maken, maken de API geeft geen toegang tot de exposure settings, dus ik denk dat die apps voorlopig ook niet gaan komen.

Hmm jammer. Ik snap niet waarom ze dat dan ook niet open maken. Als je namelijk ook hdr foto's met android zou kunnen maken zou dat een leuke feature zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

tweakG5 schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:08:
[...]

Hmm jammer. Ik snap niet waarom ze dat dan ook niet open maken. Als je namelijk ook hdr foto's met android zou kunnen maken zou dat een leuke feature zijn.
Zoals iemand eerder in dit topic aanhaalde is Camera 360 een app die dit simuleert (als ik het goed zeg).
Heb ik ff gegoogled en die app geinstalleerd en mee zitten prutsen en ik moet zeggen, daar komen heel redelijke foto'tje met effecten uit! Ook dat HDR-verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
ice-T106 schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:35:
[...]

Volgens dit verhaaltje: http://www.geeky-gadgets....hy-on-android-15-09-2010/ geeft de froyo API wel toegang dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 09:42
Dankje, dit werkt top.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

MrAngry schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:21:
Als je alleen (Nederlandse) radio online gaat luisteren, dan kan ik je Radio.nl aanbevelen. Ik gebruikte namelijk eerst ook A Online Radio maar destijds liep dat niet goed (en de buffering was nog niet optimaal).

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Omdat ontwikkelaars Android gebruikers nog wel eens willen zien als non-betalers, koop ik regelmatig games en/of apps met mijn CC, zit al voor rond de 20 euro aan apps. Ideaal is dan ook de 24 uur probeer optie met cashback functie. Het enige waar ik me aan stoor, is dat je ze niet nog eens kunt proberen, bijvoorbeeld na een grote update. Zo heb ik apps die ik heb geprobeerd, verwijderd, en nu wat maanden later wel weer eens zou willen proberen en eventueel kopen. Dit gaat dus niet.
Nu heb ik gelezen dat Titanium backup (gekocht ;) )een attach to market functie heeft voor de op 'alternatieve' wijze geinstalleerde apps, dus dat maar even geprobeerd. Het vervelende is echter, eens attached to market, staat de app (oude versie) die ik geprobeerd wél op "update" in de market, maar als ik hem dan wil updaten moet ik hem alsnog kopen; zonder probeerperiode! Nou heb ik de betreffende app maar aangeschaft (naar tevredenheid overigens) maar voor andere apps kom ik hetzelfde probleem nog wel eens tegen.

Klopt het dat na een 'attach to market' je de app niet kunt updaten?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik snap ook niet dat mensen niet voor programma's zoals launcher pro willen betalen. Oke als je echt geen betaalmiddel hebt die geaccepteerd wordt dan snap ik het, maar bij enorm veel mensen is de intentie er al niet eens om te kijken of je hem kan kopen en gaan ze direct op zoek naar een illegale versie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 21:48
Tsurany schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:07:
...Oke als je echt geen betaalmiddel hebt die geaccepteerd wordt dan snap ik het, ...
En zelfs dat is geen optie meer: https://www.3vcash.nl/

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:32
Heb zelf wirecard, zelfde princiepe alleen verloopt je creditcard niet (dat zou bij 3vcash na 3 maanden zijn, maar ik heb me er niet echt in verdiept)

Werkt goed, je kunt zelfs een plastic kaart aanvragen. Heb inmiddels ook wat games gekocht, heb overigens ook nooit iets illegaal gehaald. Wel eens via internet gekocht (dan kun je wel via ideal ofzo betalen en zelf het programma downloaden)

Alleen raar dat er geld gereserveerd wordt. Zelfs nu is dat nog, nadat de games die ik gekocht heb afgehouden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, ik heb al een tijdje dit forum doorgeworsteld maar kan het niet vinden,
als ik in mijn agenda een afspraak wil maken kan ik geen beltoon instellen.
ik hoor nu een klein piepje en that's it.
weet iemand hoe ik dit kan instellen, og is hier ook een andere app. voor?
bij voorbaat dank.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik vraag me af hoe en of de agenda goed werkt zonder data.
Iemand een idee als je bijv. 3 weken in het buitenland zit.
Wat gebeurd er met oude afspraken (op google calander) en met nieuw ingevoerde afspraken zonder dataverkeer (op telefoon)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Wat verwacht je dat er gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik zit er wel vaker naast betreft wat ik denk en wat de waarheid is. Dus als ik zeg dat ik denk dat de calender de stress in schiet omdat het een online calender is weet ik niet of dat zo is.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Als er geen verbinding is, worden je gegevens niet gesynchroniseerd. Zodra er verbinding is, wordt dit weer allemaal gedaan. In de tussentijd werkt je agenda gewoon, weliswaar met de laatst bekende data: dus van de laatste synchronisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

En mocht hij een reset of herstart nodig hebben is alle data er dan nog? (zonder dataverbinding dus)
Misschien wel een noobvraag, maar de telefoon is zo erg google/web georienteerd. dat ik me dit afvraag, hetzelfde geld voor m'n contacten, staan die ook ergens "lokaal" of enkel in een soort ram geheugen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Pinin schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:54:
En mocht hij een reset of herstart nodig hebben is alle data er dan nog? (zonder dataverbinding dus)
Misschien wel een noobvraag, maar de telefoon is zo erg google/web georienteerd. dat ik me dit afvraag, hetzelfde geld voor m'n contacten, staan die ook ergens "lokaal" of enkel in een soort ram geheugen.
Uiteraard staat alles ook lokaal :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Inderdaad, ze worden alleen gesynct met de gegevens online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

thx.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Neemt niet weg dat de boel dan weg is als je een 'factory reset' doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Laatst online: 11:58

Tuxie

En WeL nU!

Zo, nu ook in het bezit van een Android Phone (Wildfire). Zeer tevreden! Veel telefoon voor 200 euro. Nu gebruik ik ook de gmail calendar en exporteer ik mijn werk Outlook 2007 calendar naar .ics en importeer ik deze manueel in google calendar via de import functie via de calendar website. Vervolgens synct mijn android phone weer.

Kan dit misschien ook handiger? Note: ik kan niet direct connecten naar mijn werk agenda via het internet, dat zal ook niet gaan gebeuren. Maar misschien is er een app die .ics files kan importeren in android calendar? En die dan ook de dubbele entries weg kan halen als ik opnieuw een calendar importeer?

[ Voor 6% gewijzigd door Tuxie op 27-09-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan zal Google Sync voor outlook denk ik ook niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Tuxie schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:30:
Zo, nu ook in het bezit van een Android Phone (Wildfire). Zeer tevreden! Veel telefoon voor 200 euro. Nu gebruik ik ook de gmail calendar en exporteer ik mijn werk Outlook 2007 calendar naar .ics en importeer ik deze manueel in google calendar via de import functie via de calendar website. Vervolgens synct mijn android phone weer.

Kan dit misschien ook handiger? Note: ik kan niet direct connecten naar mijn werk agenda via het internet, dat zal ook niet gaan gebeuren. Maar misschien is er een app die .ics files kan importeren in android calendar? En die dan ook de dubbele entries weg kan halen als ik opnieuw een calendar importeer?
Op mijn Milestone heb ik naast 'Agenda', 'Agenda bedrijf' waarin ik een Exchange server kan instellen (Outlook dus). Misschien heb jij die ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Tuxie schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:30:

Zoek eens naar "Google Calendar Sync".
Probeer eens "Google Calendar Sync": http://www.google.com/sup...in/answer.py?answer=89955
Dat programma synchroniseert mijn Outlook 2007 agenda naar de online Google Agenda. Heb zelf (nog) geen Android telefoon, maar maak wel dankbaar gebruik van het programmaatje om online mijn agenda te kunnen raadplegen via Google Agenda.

[ Voor 5% gewijzigd door Joen op 27-09-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Laatst online: 00:13
Is er iemand al eens een app tegengekomen die als een soort wake-up light kan fungeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenAmsterdam
  • Laatst online: 06-08 11:58
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind de agenda van de Iphone van mijn vriendin zo mooi. Meer precies: zij kan een maand in beeld hebben en als ze op een datum klikt blijft de maand staan maar verschijnt onderin het beeld wat de afspraken zijn die dag. Zo klikt ze snel en overzichtelijk door de maand

Weet iemand een goede agenda app die dat voor mijn HTC Desire kan?

Oh ja, ik heb een Outlook Exchange én een Google calender die ik synchroniseer. Met ingebouwde app gaat dat goed.

groet en dank
Steven

[ Voor 12% gewijzigd door StevenAmsterdam op 28-09-2010 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
StevenAmsterdam schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:23:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind de agenda van de Iphone van mijn vriendin zo mooi. Meer precies: zij kan een maand in beeld hebben en als ze op een datum klikt blijft de maand staan maar verschijnt onderin het beeld wat de afspraken zijn die dag. Zo klikt ze snel en overzichtelijk door de maand

Weet iemand een goede agenda app die dat voor mijn HTC Desire kan?

Oh ja, ik heb een Outlook Exchange én een Google calender die ik synchroniseer. Met ingebouwde app gaat dat goed.

groet en dank
Steven
Ik gebruik Calender Pad misschien is dit iets voor je?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.