Toon posts:

Sony Vaio, welke keuze voor Adobe CS5

Pagina: 1
Acties:
  • 365 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik hoop dat dit in de goede topic zit, maar ik heb een vraag en heb zelf al lange tijd lopen kijken en kan maar geen keuze maken. Ik moet een nieuwe notebook hebben. Dit omdat de acer die ik nu heb te traag begint te worden en ik voor mijn studie volgend jaar gebruik moet gaan maken van Adobe CS5. Dan voornamelijk Photoshop, Premiere, After Effects, Flash, Illustrator en Dreamweaver. Al deze programma's in CS5.

Nu heb ik voor binnen mijn budget gekeken wat ik zou kunnen kopen en moet uiteindelijk kiezen tussen 1 van de volgende 2 Sony Vaio's. Het enige grote verschil is dan toch eigenlijk de ATI voor de Nvidia en de beeldschermresolutie.

1. Sony Vaio F12M1E/H - i5-520M = 1149 euro
http://www.bcc.nl/product/sony-vaio-vpc-f12m1e-h

Processor: Intel® Core™ i5-520M
500 GB op 7200 RPM
16.4 - 1920 x 1080 pixels
4096 MB Intern geheugen
NVIDIA® GeForce® GT 330M, 1GB

2. Sony Vaio EB2Z1E/BQ - i5-430M = 949 euro
http://www.mycom.nl/Produ...O-EB2Z1EBQ--i5430M/287267

Processor: Intel® Core™ i5-430M
500 GB op 5400 RPM
15.5 - 1366 x 768 pixels
4096 MB Intern geheugen
ATI Mobility™ Radeon® HD 5650, 1 GB

Tuurlijk speel ik misschien een spelletje, maar geen Crysis, NFS Shift ofzo maar misschien iets in de vorm van Assassins Creed 2,MW2 of Battlefield. (Volgens mij zijn deze spelen ook wel beetje high demanding, maar het spelen komt op de 2e plek. Belangrijkst is dat de CS5 programma's goed moet kunnen draaien. Ik werk veel met HD beelden monteren dus weet niet of dan ook beeldschermresolutie hoog moet zijn.
Graag jullie professionele opinie. Vind het niet erg om de 200 euro meer te betalen voor de andere versie. Alvast bedankt

Verwijderd

Beide slecht keuzes. Als je een 'echt VAIO scherm' wil moet je voor de F12S of de F12Z gaan. De rest heeft allemaal chineese nep schermen met laag contrast, grauwe kleuren, slechte zwartwaarde etc. F12S en F12Z hebben ook een quadcore wat wel meerwaarde gaat bieden bij videobewerking.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 01:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja die laptops zag ik ook staan en wou dan ook graag de F12S halen alleen ondanks dat die buiten mijn budget steekt, zou ik hem alsnog willen kopen als het op afbetalen kon, wat bij de bovengenoemde andere 2 wel kan. De F12S zie ik namelijk niet bij een winkel op de website staan. De F12Z is gewoon een prachtding, maar het valt dan echt buiten mijn budget. Dus vandaar, als ik zou moeten kiezen, welke van de 2. Welke videokaart is beter voor het Adobe CS5 pakket in combinatie van een i5 (Al heeft de F12M een i5 520M processor vergeleken met de 430M van de EB2Z1E). En de F12M heeft ook wel weer een hogere resolutie. Maar als iemand zegt dat resolutie niet echt uitmaakt, en de processor verschil ook en dat ik dan beter voor het Adobe CS5 pakket een ATI videokaart kan hebben dan hoor ik dat graag

Verwijderd

Er zijn enkele Sony Vaio topics. Daar zitten gebruikers met ervaringen. Mischien daat eenns kijken? ([Ervaringen] Het Sony Vaio VGN-F11 Series topic - Deel 2, [Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series). Verder: de extra resolutie is toch wel handig voor beeldwerk. Maar kijk anders eens in een winkel waar ze staan opgesteld (gewoon vergelijken dus). Wat je ook kan doen: www.sonystyle.nl en de ATI variant een upgrade geven (6GB geheugen, hogere resolutie scherm).

Dan heb ik dus: 1.118,99 € voor Core i5-520M, 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM, Blu-ray Disc(TM) writer, 39,4 cm LCD, 1920x1080 en de ATI MobilityRadeon HD5650 1GB.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 19:30 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:56

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Misschien een stomme vraag hoor, maar waarom wil je een Sony Vaio? Ze hebben meestal wel een mooi design, maar je kan voor hetzelfde geld ook wel betere specs krijgen denk ik. Ik zou persoonlijk eerder voor specs gaan dan voor design.

Zepto is helaas failliet, maar er zijn vast nog wel andere laptopbouwers waar je zelf wat dingen kan samenstellen. Misschien is een Dell X-serie ook wat voor je? Of kijk eens bij de NBBG's zoals deze: [NBBG Aanschaf] Multimedianotebook juni 2010

check ook Laptop voor adobe / videobewerking / 3d, die wil volgens mij bijna hetzelfde als jij (ja kruisverwijzing, ik weet het :))

[ Voor 14% gewijzigd door gwystyl op 24-08-2010 19:24 ]

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb zelf een Sony vaio gekocht (VPC f11, vorig jaar). Niet alleen het mooie design maar ook de bouwkwaliteit (toetsenbord!!!) en de service van sony vond ik indrukwekkend. Bovendien had de laptop voor mij zowel professioneel als prive wat ik nodig had in prestaties en portabiliteit. Nadeel vond ik de batterijduur (3 uur maximaal) en de prijs (zowel de laptop maar dan vooral ook de accesoires)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de specs en ook de design spelen een rol. Ik doe zelf een designopleiding maar hou gewoon niet van een macbook. Verder wil ik het kunnen afbetalen dus moet ik een winkel zoals BCC, MyCom, Dynabyte of Mediamarkt ofzo te koop zijn dus online bouwen gaat niet lukken, heb hem ook volgende week al nodig en kan niet wachten. Verder moet het kleiner dan 17.3 inch zijn want heb al een acer gehad en de rug gaat er kapot van. Maar ik heb geluk blijkbaar. Kreeg via twitter van iemand de volgende link: http://www.mediamarkt.nl/...01&special=computer_actie

Ik koop gewoon de F12S van 1499 voor 1319 en dan kan nog binnen mijn budget. Problem solved I guess

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Solved of niet, het topic gaat dicht. Aanschaftopics zijn namelijk in deze vorm niet toegestaan op GoT. Je vraag hoort thuis in [NBBG Aanschaf] Multimedianotebook juni 2010.
:)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.