Laptop voor adobe / videobewerking / 3d

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-12 12:46
Voor de studie wil ik een laptop aanschaffen.

Belangrijkste wat er op gaat gebeuren:
- photoshop/ adobe prog.
- video editing
- 3d rendering
Soms gaming

Belangrijk is een snelle processor, 6gb+ ram, een goed scherm, een goede videokaart is iets minder belangrijk denk ik, omdat de laptop niet hoofdzakelijk voor gaming word gebruikt. Echter moet hij wel weer goed genoeg zijn voor bovenstaande.

budget: 1000- 1400 euro(tenzij iets meer veel meer oplevert kwa prestatie)

Mijn oog valt op:

Sony Vaio VPCF12S1E/B

Dell Studio 15
De Dell configureer ik met een i7 740QM- 6gb geheugen - hd5470 - 500gb hd - 9 cells batterij = met wat korting: 1124,80
De videokaart baart me zorgen bij de dell.
ASUS N53JQ

Bij de dell even uitgebreid omdat dat natuurlijk lastig te vinden is. Eventueel kan daar ook een 720QM in, voor 150 euro minder.

Als jullie nog andere opties hebben hoor ik dat graag of welke laptop zou jij kiezen?

[ Voor 5% gewijzigd door hrichard op 24-08-2010 14:09 ]

Verwijderd

Videokaart is compleet afhankelijk van welke spellen je speelt. De Dellkaart is goedzat voor de niet-nieuwste spellen. Je kan je eisen overigens zo inkloppen in de pricewatch. Zie voo de videokaart: http://www.notebookcheck....deon-HD-5470.23698.0.html . Voor zowel de Sony als de Dell lopen ervaringstopics met heel erg veel informatie over beiden. Kijk voor de studie overigens ook naar: hoe vaak heb ik hem nodig, hoe afhankelijk ben ik, hoe vaak ga ik hem verplaatsen. Dit alles voor de garantie, het formaat, het gewicht en eventuele assecoires zoals een tas.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 19:19 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:56

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Check ook Sony Vaio, welke keuze voor Adobe CS5. Die wil volgens mij bijna hetzelfde als jij

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-12 12:46
Klopt, je kunt alles invoeren bij de pricewatch en ik heb dat ook vaak genoeg gedaan;)

Echter, niet alles is opgenomen in de pricewatch.

Ik heb gekozen voor de Sony, vanwege de snelle processor, betere videokaart etc. Bij MM kon ik hem kopen voor 1300 euro. 55 euro minder dan ik hem vond op inet. (actieprijs)

Nadeel bij dell vond ik dat je standaard maar 1 jaar garantie hebt, en veel moet betalen voor extra garantie.
Bij dell is 3 jaar garantie(nu zogenaamd voor de prijs van 2) 140 euro, daarnaast heb je nog een uitgebreide garantie voor die 3 jaar(vloeistof/laten vallen e.d.) die kost 150 euro meer.
Bij de MM kan ik voor 180 euro een totale verzekering afsluiten voor 3 jaar, icl vloeistof/laten vallen e.d.

Of ik de standaard 2 jaar uitbreid weet ik nog niet.

Verder kwam er bij de dell nog 29 euro verzendkosten bij, al met al ben je dan alsnog bijna 1300 euro kwijt voor ongeveer hetzelfde.

Verwijderd

http://www.mediamarkt.nl/...01&special=computer_actie Ga naar de mediamarkt, doe ik ook, ik neem de Sony F12 voor 1499 met i7 en kan die voor 1319 kopen door de korting

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Voor dit soort zaken hebben we nou precies de NGGB topicss op GoT. Zie voor een overzicht:
Best Buy Guide overzichtstopic

[NBBG Aanschaf] Workstation februari 2010 Lijkt me een geschikte plek voor jouw vraag.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.