Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Met paniek ben ik dit bericht aan het schrijven. Want vandaag, ben ik voor de allereerste keer bestolen. En wel via paypal.

Het verhaal:

Ik ben net thuis gekomen van de winkelcentrum(kleren en een paar schoenen gekocht). Ik had toen 100 euro uit een automaat gepind en heb een bonnetje waar op staat hoeveel geld ik over heb.

Eenmaal thuis ging ik even tv kijken en toen inloggen op me computer. Ik zag dat ik een mailbericht had. Ik opende het, en ik zag dat ik 40 euro zou overgemaakt hebben via paypal naar een "xxxxx". Ik ben met spoed naar me paypal account gegaan, en direct naar geschiedenis, daar stond dat ik VANDAAG ook nog 80 euro zou overgemaakt hebben. (Dit soort dingen duren een week ofso). Ik heb toen me paypal wachtwoord veranderd, een claim ingediend en me geheime vragen gewijzigd.

Ik heb ook me hotmail account wachtwoord gewijzigd omdat de hacker ook daar de wachtwoord van wist. Ik heb me geheime vraag ook gewijzigd.

Ik ben toen op een andere computer ingelogd via de rabobank om te kijken of er daadwerkelijk geld van afgenomen is. Dat is niet zo. Het duurt meestal 4 dagen of meer staat er op paypal.

Toen ik mijn rekening van mijn payal wilde weghalen(staat gekoppeld) stond er dat er een transactie bezig was en dat het niet mogelijk was totdat de transactie voltooid is.

Ik ga morgen direct langs de rabobank. Me broer stelt voor dat ik al me geld van me rekening afhaal en dat ergens waarborg.

Even alle feiten op een rij:

- 40+80 euro transactie naar een ene meneer xx
- Geld is nog niet van mijn rekening afgehaald.
- Ik had hiervoor sowieso 0 euro op me paypal

Wat kan ik nu doen? De claim is al gestuurd. Kan ik niet morgen langs de rabobank gaan en vragen of ze alle binnenkomende transacties van paypal blokkeren? Of mijn rekening blokkeren?

HELP!!!!

Edit:

Inmiddels kan ik ook niet meer bij me paypal, e-mail is veranderd alles! Ze hebben nu een paypal account dat gekoppeld is met me bankrekening!!!!

HELP!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11 20:55

job

Het eerste wat je nu moet doen is contact opnemen met paypal. Je kan mailen (en overdag bellen).

Verwijderd

Het eerste wat je moet doen is ademhalen :+

Daarna contact opnemen met PayPal en je bank.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:56:
Het eerste wat je moet doen is adem halen :+

Daarna contact opnemen met PayPal en je bank.
Inderdaad, paniekerige akties zijn nooit de meest verstandige.

Paypal heeft een uitgebreide help pagina waar dit vast wel aan bod komt. Anders staat het internet er ook wel vol mee.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:21
Is het dan mogelijk dat als iemand enkel een standaard wachtwoord van jou heeft geld over te maken van jouw rekening? Lekker veilig bezig dan. Gewoon contact opnemen met Paypal zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Bellen kan pas morgen, en een mail sturen lukt niet, krijg ik een vragenlijst. Als ik een mail wil sturen moet ik een paypal account hebben, die heb ik wel, maar ik heb er geen toegang tot., Alles is gewijzigd.

Kan ik paypal contacteren en mijn bankrekening loskoppelen van die paypal account?

:S Dit voelt zo, je vertelt je zelf dat dit je nooit zal overkomen......Kijk dit eens:S

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als ik jou was zou ik eens een virusscan uitvoeren op je PC, en vooral ook eens je wachtwoorden e.d. veranderen op een andere PC dan waar je regelmatig dat soort dingen op invoert.

Overigens hoef je voor https://www.paypal.com/nl...r?cmd=_help&t=escalateTab echt niet ingelogd te zijn, hoor. Als je kiest voor "mail" kun je daarna kiezen om te mailen zonder ingelogd te zijn.

Daarnaast zijn Paypal afschrijvingen vziw een automatische incasso die je gewoon achteraf kunt storneren. Daar is Paypal niet zo heel blij mee, maar dat is momenteel jouw probleem niet ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 22:05

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:03
Welkom op GoT.

Ik heb de topictitel ontdaan van geschreeuw (hoofdletters) en ontdaan van alles wat leek te wijzen op een acute noodsituatie (waar een forum toch niets aan kan doen).

Ik zou je willen voorstellen wanneer de rust enigszins is teruggekeerd om nog even de voorwaarden en beleid van dit forum door te nemen ;)

Daarnaast zou je eens een kijkje kunnen nemen in de volgende topics:
Paypal - Zonder toestemming geld van mijn account gehaald
Veiligheid Paypal en andere online betaalmiddelen
Paypal account gekraakt, wat nu?
en meer topics die via de search eenvoudig te vinden zijn.

En wederom is mijn beeld van Paypal bevestigd.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:46

mace

Sapere Aude

Hmm, en daarom heb ik mijn bankrekening dus niet gekoppeld.

Rot voor je, maar paypal komt er vast wel uit.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels mail gestuurd naar de paypal.

Andere stappen die ik kan ondernemen om mijn banknummer te ontkoppelen van paypal? Kan de bank dat zelf?

• mace

mace

Sapere Aude

Nee maar je kan wel even de bank bellen morgen, de situatie uitleggen en dan eventuele overschrijvingen die eraan zitten te komen storneren.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 20:06

Robtimus

me Robtimus no like you

Nee, de bank weet in principe niets van PayPal af. Wat je wel kan doen is de incassomachtiging van PayPal stopzetten. Zoals gezegd gaat PayPal daar moeilijk over doen, maar ik denk niet dat dat je eerste prioriteit moet zijn.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

IceManX schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:27:
Wat je wel kan doen is de incassomachtiging van PayPal stopzetten.
Mja, meestal zegt een bank dan iets als "dan moet je zo'n rooie kaart sturen naar de incasseerder". Dom systeem 8)7.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-11 16:56
Alles van je bank halen, dan krijg je van paypal een mail dat het saldo ontoereikend was.
Daarna kan je Paypal bellen en het verhaal uitleggen:)

Het belangrijkste is dat er niks vanaf geschreven kan worden

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wat nog niet genoemd is, maar volgens mij wel mogelijk is, is aangifte doen bij de politie. Waarschijnlijk help het je niet veel en wordt er geen (groot) onderzoek gestart, omdat er te weinig aanknopingspunten zijn, maar: 'Baat het niet, dan schaadt het niet.'

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Goed idee
Cadezo schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:07:
'Baat het niet, dan schaadt het niet.'
Niet alleen dat, je hebt dan ook officiele documenten die je zaak bij Paypal / de bank sterker maken.

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11 15:32
Volgens mij hebben de meeste banken een 24 uur helpdesk, voor noodgevallen, waar je bijvoorbeeld passen kunt laten blokkeren.

Kun je daar niet vragen, wat je kunt doen?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:40

MsG

Forumzwerver

Sowieso zijn de afschrijvingen niet instant, dus ga lekker slapen en storneer meteen de incasso's zodra je ze ziet.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

.oisyn schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:49:
[...]

Mja, meestal zegt een bank dan iets als "dan moet je zo'n rooie kaart sturen naar de incasseerder". Dom systeem 8)7.
Dat is om de incasso bij het bedrijf stop te zetten. Duurt dan meestal wel even voordat dat in hun systeem staat.

Maar als je het banknummer hebt van de partij die mag incasseren, kan je gewoon de bank bellen, en dat rekeningnummer laten blokkeren. Gaat 1 dag overheen, maar dan kunnen ze niet meer incasseren.

Je moet dan natuurlijk altijd nog wel even zo'n rooie kaart (of gewoon een brief sturen) waarbij je aangeeft de automatische incasso in te trekken.
bangkirai schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:18:
Volgens mij hebben de meeste banken een 24 uur helpdesk, voor noodgevallen, waar je bijvoorbeeld passen kunt laten blokkeren.

Kun je daar niet vragen, wat je kunt doen?
Maar die doen ook alleen maar dit soort zaken. Die gaan dus verders geen 'gewone' bankzaken regelen, dat kan echt alleenmaar tijdens kantooruren.

[ Voor 23% gewijzigd door RaZ op 24-08-2010 00:27 ]

Ey!! Macarena \o/

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RaZ schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:25:
[...]

Dat is om de incasso bij het bedrijf stop te zetten. Duurt dan meestal wel even voordat dat in hun systeem staat.

Maar als je het banknummer hebt van de partij die mag incasseren, kan je gewoon de bank bellen, en dat rekeningnummer laten blokkeren. Gaat 1 dag overheen, maar dan kunnen ze niet meer incasseren.
Hmm. Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar ik heb wel verhalen gelezen dat mensen nul op het rekest krijgen bij de bank in dat soort situaties, en dat ze dat dus eerst bij de incasserende partij moeten zijn.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Bij de ING is dat dus geen enkel probleem. Been there, done that... Many times...

Ey!! Macarena \o/

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Twee simpele stappen:

1. Eventuele bedragen die van je rekening worden afgeschreven storneer je. Dit zorgt er wel voor dat je Paypal-rekening gelimiteerd wordt, op dit moment is dat nog goed, aangezien er dan geen betalingen meer mee gedaan kunnen worden, wanneer je echter de toegang tot je account terug hebt zul je Paypal allerlei documenten gaan moeten toesturen(á kopie van je identiteitskaart, recente kopie van een bankafschrift e.d.), iets waar niet iedereen zich comfortabel bij voelt.

2. Paypal bellen je verhaal uitleggen (á 10 cent per minuut, helaas). Linksom of rechtsom zul je je account wel terugkrijgen. Ik vermoed echter wel dat je een trojan/stealer op je systeem hebt staan die je wachtwoorden doorsluist. Dit gezien het feit dat je je wachtwoord veranderd had en iemand anders zich alsnog de toegang tot je account heeft kunnen verschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen, en ik ben nu wat gekalmeerder.

Morgenochtend bel ik paypal om me verhaal te vertellen. Daarna ga ik langs de bank om daar hulp te vragen.

Een paar aanvullende vragen. De hacker heeft dus mijn gebruikersnaam veranderd en het wachtwoord van mijn account(paypa). Hij heeft nu dus toegang tot een account dat gekoppeld is met mijn bankrekening. Tot hoevere kan hij schade aanrichten? Hij steelt geld in kleine bedragen. Ik ben bang dat ik straks een schuld heb bij paypal met xxxxx cijfers. Kan iemand hier wat toelichting op geven?

Ik ga nu pitten dames en heren. Hartelijk dank!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:40

MsG

Forumzwerver

Ik neem aan dat de toegang van de inbreker inmiddels verholpen is? Anders moet je daar eerst voor zorgen, anders blijf je straks bedragen storneren.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:11:
Als ik jou was zou ik eens een virusscan uitvoeren op je PC,
Heb je dit al gedaan? Anders kan het liedje binnenkort weer van voor af aan gaan beginnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sanction op 24-08-2010 05:48 ]

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
Als niks helpt kan je drastische maatregelen nemen.

Vraag aan je bank om alle transacties met PP te blokkeren. Als ze zeggen: Dat is niet mogelijk. Dan vraag je om een nieuwe rekening te openen en de oude af te sluiten. Punt. Zo stop je tenminste nieuwe ongeautoriseerde transacties. Vraag aan je bank ook of het mogelijk is een chargeback te doen wegens fraude.

[ Voor 12% gewijzigd door makila op 24-08-2010 06:09 ]

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Vergeet ook niet om aangifte te doen bij de politie.

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

[b][message=34571956,noline]

Vraag aan je bank om alle transacties met PP te blokkeren. Als ze zeggen: Dat is niet mogelijk. Dan vraag je om een nieuwe rekening te openen en de oude af te sluiten. Punt.
In dat geval zou ik zeggen dat je je rekening wilt opheffen en bij een andere bank wel een nieuwe opent. Moet je eens opletten hoe hard ze dan hun best gaan doen ;)

• Rukapul
In plaats van allerlei technische blokkades bij banken etc te regelen is het makkelijker om nu zowel telefonisch, online (website + E-mail) als schriftelijk (fax met ontvangstbevestiging + brief) Paypal geen transacties meer te laten uitvoeren voor jou account. Geheel opzeggen is natuurlijk het beste. Voert Paypal hierna nog een transactie uit op welke wijze dan ook dan wens je ze veel succes met de incassoprocedure.

Nadat je toekomstige transacties hebt geblokkeerd kun je uitzoeken hoe je eventueel nog wat geld terug kunt krijgen van deze of gene.

Feitelijk is niet de incassomachtiging het probleem, maar de authorisatie van transacties bij Paypal zelf. De authorisatie zorgt voor een vordering van Paypal op de klant. De incasso is slechts een van de vele wijzen waarop Paypal die vordering bij de klant incasseert en waarvoor het vele alternatieven beschikbaar heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door Rukapul op 24-08-2010 10:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke. Vandaag de volgende stappen ondernomen:

- Incasso shizzle geblokkeerd, niemand kan geld afnemen(dus ook geen zorgverzekeraar >..>)
- Paypal gebeld, transacties worden geanuleerd, account wordt geblokkeerd, toegang wordt weer aan mij gegeven.

Ik moet nu alleen afwachten. Ik moet en zal die blokkade weghalen, zorg moet en zal betaald worden lol.

Verwijderd

Topicstarter
OMG! Ze hebben mijn digid wachtwoord ook gestolen!

Ze kunnen nu studiefinanciering naar hun rekening sturen, omg!

Hoe blokkeer ik mijn digid account? Wat kan ik doen????

Verwijderd

Ik weet het niet, maar het begint een beetje ongeloofwaardig te worden....

Is al een paar keer eerder gezegd. Scan je hele computer voor rotzooi en verander ALLE wachtwoorden.
Daarbij kan je het rekening nummer niet veranderen zonder Sms-authenticatie

Edit:

Waarom alle incasso's geblokkeerd? Je had toch alleen paypal kunnen laten blokkeren?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 12:33 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:25:
OMG! Ze hebben mijn digid wachtwoord ook gestolen!

Ze kunnen nu studiefinanciering naar hun rekening sturen, omg!
Hoe weet je dit?

• mace

mace

Sapere Aude

Regel even een andere PC in de tussentijd waar je je wachtwoorden even kan wijzigen.

Verwijderd

Topicstarter
Als je inlogt bij ibg met je digid account met sms functie, dan kun je gegevens veranderen, dus ook de bankrekening waar het geld naartoe gestuurd wordt.

Ik ben al wat gekalmeerd. Mocht het verhaal ongeloofwaardig overkomen, dan spijt dit me zeer. Ik ben nog nooit bestolen, en dit komt als een ware shock over.

Vladimir:

De bankmedewerker heeft dit mij aangeraad, verder is het niet mogelijk om paypal te blokkeren.

Oh en gasten, dachten jullie echt dat ik zo dom was om op dezelfde computer nog in te loggen op hotmail/bank/etc nadat mijn paypal weer werd gehacked? Ik ben nu op een andere pc dit bericht(en de andere) aan het typen.

Een tip voor de volgende keer(with all due respect): Denk na voordat je dingen concludeert alsof je 360 graden hebt, want je hebt maar 180 graden.

Bedankt iedereen die me geholpen heeft! Ik laat het jullie vandaag of morgen weten hoe het is afgelopen!

Edit:

Digid gebeld, nieuw digid aangevraagd, oude geblokkeerd(wordt geblokkeerd als je nieuwe aanvraagt)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 12:45 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

met sms functie
Dus ze hebben nu ook je telefoon?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:42:
Oh en gasten, dachten jullie echt dat ik zo dom was om op dezelfde computer nog in te loggen op hotmail/bank/etc nadat mijn paypal weer werd gehacked? Ik ben nu op een andere pc dit bericht(en de andere) aan het typen.

Een tip voor de volgende keer(with all due respect): Denk na voordat je dingen concludeert alsof je 360 graden hebt, want je hebt maar 180 graden.
With all due respect, wij hebben geen glazen bol, dus als je de overige 180 graden niet vertelt, dan moeten we uitgaan van de 180 graden die je wel vertelt.

Daarom heeft zo'n opmerking ook niet veel nut. ;)

Succes met het afhandelen van deze narigheid, ik ben benieuwd hoe het afloopt. :)

Verwijderd

Heb je je ander PC al gescanned?
Ik ben wel benieuwd hoe ze aan je gegevens zijn gekomen en hoe kwam je erachter dat ze je digid te pakken hebben gehad?

1 tip bij een eventuele volgende ontdekking.
Haal eerst eens rustig adem en tel tot 10. In de meeste gevallen is het leed al geleden en is het niks meer dan damagecontrol wat je kan doen.

Ga nu eerst eens rustig zitten en bedenk wat voor wachtwoorden er allemaal op je andere pc worden gebruikt. (Email, login van fora, eventuele versleutelde bestanden enz).

Nu komt het belangrijkste, zorg dat de pc waarmee je werkt helemaal schoon is!!! Indien je ook maar even twijfelt, pak een live cd van een willekeurige linux distro. Die stelt je in staat om alles veilig te wijzigen.

Ga alle fora, mailboxen en andere zooi, allemaal stuk voor stuk af en wijzig het naar krachtige wachtwoorden. (dus niet pietje27 oid). Ook niet onbelangrijk, geef alles een apart wachtwoord. Het is ff lastig, maar wel zo veilig.

Succes!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:13:
Heb je je ander PC al gescanned?
Ik ben wel benieuwd hoe ze aan je gegevens zijn gekomen en hoe kwam je erachter dat ze je digid te pakken hebben gehad?
Ik denk dat de TS hetzelfde wachtwoord gebruikt voor Paypal en Digid en dat hij niet met zekerheid weet dat onbekenden toegang hebben gehad tot zijn Digid-account.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als je inlogt bij ibg met je digid account met sms functie, dan kun je gegevens veranderen, dus ook de bankrekening waar het geld naartoe gestuurd wordt.
No shit sherlock ;). Mijn vraag was hoe je erachter bent gekomen dat ze je digid wachtwoord hebben. Je zegt alleen maar dat het zo is, niet waarom je dat denkt. En je zegt het zelf al, de sms functie is nodig. Maw, als ze je telefoon niet hebben dan kunnen ze ook niets. Of hebben ze die soms ook gestolen?

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 24-08-2010 14:02 ]

• makila
Tsja dat komt er van overal hetzelfde wachtwoord te gebruiken hé? Als het dan gehackt wordt, dan wordt meteen echt ALLES gehackt.

[ Voor 32% gewijzigd door makila op 24-08-2010 14:06 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:32:
Ik weet het niet, maar het begint een beetje ongeloofwaardig te worden....

Is al een paar keer eerder gezegd. Scan je hele computer voor rotzooi en verander ALLE wachtwoorden.
Daarbij kan je het rekening nummer niet veranderen zonder Sms-authenticatie
Ik zou eerder aanraden de hele boel te formatteren en opnieuw te installeren, zo veel werk is dat tegenwoordig niet meer.

Een andere goede tip: Kalmeer voordat je reageert (niet perse in dit topic maar als er iets nieuws gebeurd) Als je in paniek gaat handelen denk je niet meer logisch na en gaat het alleen maar fout. Als je eerst een paar minuten tot rust komt en goed nadenkt over wat je nu het beste kan doen, op het moment dat jij het ontdekt is het toch al lang gebeurd dus die paar extra minuten kunnen echt geen kwaad.

Natuurlijk is zoiets heel kut maar je kan nu iig maatregelen nemen zodat het nooit meer gaat gebeuren. Op dit moment ben je €120 kwijt (als die opdrachten doorgevoerd worden en je het niet terug kan halen) Dat is heel vervelend, maar het is geen mega ramp.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Sanction
  • Niet online
Vind het een beetje discutabel verhaal worden eerlijk gezegd. Maar goed, dat zal ik wel zijn.

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:42:
[...]

Ik zou eerder aanraden de hele boel te formatteren en opnieuw te installeren, zo veel werk is dat tegenwoordig niet meer.

[...]

Een andere goede tip: Kalmeer voordat je reageert (niet perse in dit topic maar als er iets nieuws gebeurd) Als je in paniek gaat handelen denk je niet meer logisch na en gaat het alleen maar fout. Als je eerst een paar minuten tot rust komt en goed nadenkt over wat je nu het beste kan doen, op het moment dat jij het ontdekt is het toch al lang gebeurd dus die paar extra minuten kunnen echt geen kwaad.

Natuurlijk is zoiets heel kut maar je kan nu iig maatregelen nemen zodat het nooit meer gaat gebeuren. Op dit moment ben je €120 kwijt (als die opdrachten doorgevoerd worden en je het niet terug kan halen) Dat is heel vervelend, maar het is geen mega ramp.
Je hebt wel gelijk, ik was een beetje te defensief bezig. Mijn excuses daarvoor.

Ik zal, als dit nog een keer gebeurt, een paar minuten nemen om tot rust te komen. Bedankt!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je hoeft het uiteraard niet te vertellen als je het niet wilt, maar ik ben nog steeds wel benieuwd waaruit jij de conclusie hebt getrokken dat ze je DigiD wachtwoord ook hebben ontfutseld.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 12:57
(...)
Dat betekent dat die persoon ook de mogelijkheid moet hebben gehad om je mobiele telefoon te gebruiken. Fysiek of aangesloten via je PC.

Aangezien de meeste mensen hun mobiele telefoon alleen los van de computer gebruiken lijkt het mij stug dat een wildvreemde in de "Mijn IB-Groep" kan komen van Hunterlife... :?

Het DigiD wachtwoord zou nog kunnen misschien, maar inloggen op Mijn IB-Groep heb je een SMS-code voor nodig die alleen op je eigen mobiel komt.

[ Voor 11% gewijzigd door Joen op 24-08-2010 16:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er is 200 euro van mijn bankrekening gehaald! Morgen langs de bank gaan, want ik vind dit heel vaag. Hopelijk kan ik de bedragen laten sorneren!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

hoe kan er nou geld af zijn terwijl er een incasso blokkade op zit ? Overboeken gaat ook echt niet lukken zonder tokens / random readers etc dus het verhaal wordt wel steeds vager moet ik zeggen.

naar wie is het geld dan geboekt ? overschrijving of is je bankpas nu ook op afstand gescimt en gebruikte je de pincode als je standaard wachtwoord....

sorry maar het wordt wel steeds ongeloofwaardiger

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:07

beany

Meeheheheheh

.oisyn schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:43:
Je hoeft het uiteraard niet te vertellen als je het niet wilt, maar ik ben nog steeds wel benieuwd waaruit jij de conclusie hebt getrokken dat ze je DigiD wachtwoord ook hebben ontfutseld.
Daar ben ik ook erg benieuwd naar... of was het een paniek iets en dacht je dat je digid account 'gehacked' was?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Verwijderd

Ik haak af, alle incasso's geblokkeerd en toch afschrijvingen gaat er bij mij niet in.

Verder geen antwoord op hoe je hebt ontdekt hoe je digid is gebruikt.......

• Tweekeraar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 19:56
Ik denk dat je eens antwoord moet geven op een aantal vragen die mensen stellen, anders ben ik bang dat je niet geholpen wordt. Hoe weet jij dat ze je DigiD wachtwoord hebben? Hoe kan diegene op JOUW IBG inloggen zonder JOUW telefoon?

Vaag allemaal

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Successful troll is successful.

• crack_en_hack
  • Laatst online: 21-09 23:20
EN, Het zoveelste PayPal slachtoffer :) Welcome to the club.

Jaren geleden kwam ik er al achter dat PayPal zelf 1 lek vergiet is, zover voor criminelen en PayPal medewerkers die net zo corrupt zijn.

Maar goed: @ TS

Je kan die betalingen ook weer terugclaimen he!

Gewoon inloggen op je account -> Klachtencentrum -> Een transactie betwisten -> en dan wijst de rest zich vanzelf.

Sterkte!

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:22
crack_en_hack schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 02:10:

Jaren geleden kwam ik er al achter dat PayPal zelf 1 lek vergiet is, zover voor criminelen en PayPal medewerkers die net zo corrupt zijn.

Sterkte!
Dat is de grootste onzin die er bestaat. ;) paypal is zo veilig als je hem zelf maakt. Als jij je geboortedatum of iets dergelijks als je paswoord kiest ja dan is het zo lek als een zeef. ;)
Mijn rekening en paypal zijn al gekoppeld sinds 2002 en nog nooit enig probleem gehad, en daarbij staat paypal gewoon geregistreerd als een legale bank in luxemburg.

Vladimir, je verhaal begint behoorlijk ongeloofwaardig te klinken sorry dat ik het zeg. Dat je paypal gehackt wordt daar kan ik inkomen, dat is mogelijk.
Hoe je dat kan voorkomen is je al uitgebreid verteld in de afgelopen 3 pagina's, maar dat je digid ook gehackt is terwijl je daar je telefoon voor nodig hebt lijkt me vrij onwaarschijnlijk. En dan zeg je ook dat er 200 is afgeschreven terwijl je je rekening hebt laten blokkeren voor incasso's.

Klinkt mij allemaal een beetje te ongeloofwaardig.

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 11:33

Nyarlathotep

Crawling Chaos

crack_en_hack schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 02:10:

Maar goed: @ TS

Je kan die betalingen ook weer terugclaimen he!

Gewoon inloggen op je account -> Klachtencentrum -> Een transactie betwisten -> en dan wijst de rest zich vanzelf.

Sterkte!
....Brullen alle mensen die (vaak door eigen toedoen) "slachtoffer" worden van een stel criminelen. Geloof mij, als je een sterk wachtwoord gebruikt en je gegevens niet overal rond laat slingeren is er niets aan de hand :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Rukapul
Nyarlathotep schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 08:19:
[...]

....Brullen alle mensen die (vaak door eigen toedoen) "slachtoffer" worden van een stel criminelen. Geloof mij, als je een sterk wachtwoord gebruikt en je gegevens niet overal rond laat slingeren is er niets aan de hand :)
Paypal als betaalmiddel is in objectieve technische en niet-technische termen onveiliger dan welk ander regulier online betaalmiddel op de Nederlandse markt. Dat geeft "slachtoffers" een legitimatie daarover te klagen.

Luxemburg is gewoon de Delaware van de Europese Unie en fungeert als katvanger voor financiele dienstverleners die geen zin hebben om aan teveel echt toezicht bloot te staan. Leuk voor de aandeelhouders van Ebay Inc. maar een ramp voor de Europese financiele consument en burger.

[ Voor 19% gewijzigd door Rukapul op 25-08-2010 09:34 ]

Verwijderd

jimmy87 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 02:48:
[...]

Vladimir, je verhaal begint behoorlijk ongeloofwaardig te klinken sorry dat ik het zeg. Dat je paypal gehackt wordt daar kan ik inkomen, dat is mogelijk.
Moi?
Ik neem aan dat je Hunterlife bedoelde O-)

Verwijderd

Topicstarter
Dat over digid was inderdaad een beetje stom, maar ik kwam erop omdat toen ik bij de bank was, mij gevraagd werd of ik kon inloggen op digid om te bevestigen dat ik stufi ontvang en dat me rekening dan overgezet kan worden naar een studentenrekening.

Door de paniek was ik denk ik de wachtwoord vergeten waardoor ik dacht dat mijn digid gehacked zou zijn. Natuurlijk stom, maar als je in paniek bent doe je nou eenmaal domme dingen.

Wat betreft de incasso blokkering. Die was inderdaad gewoon gezet. Ik moest alleen in de middag terug komen om me rekening om te zetten naar een studentenrekening. Ik denk dat er toen wat mis is gegaan.

Ik zit nu op school, kan thuis niet reageren, pc is infected. Als ik laat reageer, mijn excuses.

En trollen? Doe even normaal, ik wil wel zien hoe jij je zou gedragen als je ineens bestolen werd van je zuurverdiende geld.

Ik installeer vandaag xp weer op me p4 pc(was van plan een nieuwe te kopen, maar door die verdomde hacker moet dat even wachten(had hiervoor laptop, heeft kortsluiting)).

Nog even een kleine noob vraag, we hebben thuis 2 pc's staan, gister kwam ik erachter dat de tweede ook geinfecteerd is met iets van flashcamera.exe heet ofzo. Het schijnt een trojan te zijn. De resedency shield van avg heeft hem gevonden. Ik probeerde hem te verwijderen/verplaatsen naar quarantine, maar dat lukte niet. Ik kreeg een scherm waarin stond dat de quarantine vol zit. Hoe leeg ik hem? En is dat verstrandig? Kunnen de virussen vrijkomen?

Iig bedankt, en ik laat jullie wel weten hoe het afloopt.

Verwijderd

kun je niet gewoon al je pc's formatteren en heel windows er opnieuw opzetten?

en verder zorgen dat je altijd maximaal rood staat:p dan valt er ook weinig te bestelen.

Of is dit nu weer een te studentikoze instelling :P

• bartgabriels
  • Laatst online: 15-03-2022
Toevallig iTunes gekoppeld aan je Paypal?
http://www.standaard.be/a...artikelid=DMF20100825_039

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Quarantine is voor zover ik weet wel veilig, maar het beste is inderdaad om je bestanden (dus alleen doc, mp3 etc., geen exe's en andere zooi waar virussen in kunnen zitten) op CD te branden en dan je PCs volledig te formatteren. Dat is iets meer werk maar dan weet je wel zeker dat je van het hele gedoe af bent.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Rukapul schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 09:32:
Paypal als betaalmiddel is in objectieve technische en niet-technische termen onveiliger dan welk ander regulier online betaalmiddel op de Nederlandse markt. Dat geeft "slachtoffers" een legitimatie daarover te klagen.

Luxemburg is gewoon de Delaware van de Europese Unie en fungeert als katvanger voor financiele dienstverleners die geen zin hebben om aan teveel echt toezicht bloot te staan. Leuk voor de aandeelhouders van Ebay Inc. maar een ramp voor de Europese financiele consument en burger.
Mooneybookers, paybycash, egold, virtualcash, 'technisch' gezien nog onveiliger dan paypal.
(mooneybookers wordt 'regulier' gebruikt in Nederland als betaalmiddel).

Het is pas sinds een klein jaar dat ook de 'reguliere' creditcard veiliger is geworden dan Paypal, daar voor was het enkel het bemachtigen van de creditcard en je kon er alles mee doen.

Goed, enkel een username/wachtwoord is niet de meest ideale vorm van beveiliging, maar beveiliging loopt altijd verder dan enkel je paypal account. Zo dus ook in het geval van de TS, waar de veiligheid 'an sich' goed was, maar ook zijn emailaccount was opengebroken.

Een slot is ook een slot, echter de 'type 12' sloten zijn ook met een 'reguliere' loper gewoon te open, toch worden ze nog in grote getalen gebruikt tov van de cilinder/dubbelzijdige sloten. Hebben de 'slachtoffers' dan ook recht van klagen?

[ Voor 30% gewijzigd door SinergyX op 25-08-2010 11:08 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

AVG is trouwens niet de meest fantastische virusscanner, hij vindt vrij weinig... Maar sowieso, je systeem is al compromized. Virussen moeten worden tegengehouden, op het moment dat je al geïnfecteerd bent zijn de rapen gaar en kun je beter denken aan een reformat.

• crack_en_hack
  • Laatst online: 21-09 23:20
Nyarlathotep schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 08:19:
[...]

Wacht maat todat jij wordt bestolen voor € 1800,- dan piep je wel anders of zeg je dan ook van "ach het is mijn fout jammer dan" denk het niet.
Nou was mijn account niet gehacked maar een of andere mafia Italiaan claimde zijn betaling terug met de smoes dat hij het pakket nooit ontvangen zou hebben.
PayPal had toen nog geen Nederlandse callcenter en verzendbewijzen van TNT een track en trace accepteerde ze niet.
Op eBay had hij 100% feedback maar toch proberen ze dit soort truckjes.
Uiteindelijk het bedrag via TNT terug gekregen maar PayPal gaf niet toe.
1 corrupte bende is het.

[ Voor 5% gewijzigd door crack_en_hack op 25-08-2010 13:15 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Verwijderd

Topicstarter
Update:

PC dat geïnfecteerd werd is geformatteerd en xp opnieuw geïnstalleerd.

Ik ben bij de bank geweest. En nu al jullie mensen groot ongelijk geven. "Als je incasso blokkade hebt, kunnen ze niets afpakken". Werkelijk leden van tweakers?

Bank medewerker: De bedragen zaten nog in de reserve en moesten nog verwerkt worden, incasso blokkade werd tijdens deze verwerking toegepast, vandaar dat de laatste transacties wel zijn weggehaald van je rekening.

Paypal zojuist gebeld. Ik heb me account terug! Ik moet alleen nog 2 transacties claimen, dat heb ik net gedaan. Echt een vriendelijke medewerker aan de lijn gehad. Hielp me stap voor stap.

Ik heb trouwens 2 e-mail adressen van de dader, ik ga aangifte doen. Ik weet bijna zeker dat 1 van de e-mail adressen van hem zijn. Ik heb ook een naam.

Zit er een schadevergoeding in? Ik kon vannacht niet slapen door deze zooi......

Conclusie: Paypal is goed, 100% veilig is het niet. Klantenservice is top!

Nog 1 laatste vraag, zal ik avg aanschaffen? Had voorheen de gratis versie...

Slotwoord: Bedankt aan iedere rationele tweakers lid die me geholpen heeft!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:03:
Ik ben bij de bank geweest. En nu al jullie mensen groot ongelijk geven. "Als je incasso blokkade hebt, kunnen ze niets afpakken". Werkelijk leden van tweakers?

Bank medewerker: De bedragen zaten nog in de reserve en moesten nog verwerkt worden, incasso blokkade werd tijdens deze verwerking toegepast, vandaar dat de laatste transacties wel zijn weggehaald van je rekening.
Dan klopt het toch wat de mede-tweakers zeiden? Je had nog geen blokkade, dus er kon geld af gehaald worden.

• bartgabriels
  • Laatst online: 15-03-2022

Begin alvast met Microsoft Security Essentials ... Komt in vele testen als de beste eruit ...

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

crack_en_hack schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:14:
Wacht maat todat jij wordt bestolen voor € 1800,- dan piep je wel anders of zeg je dan ook van "ach het is mijn fout jammer dan" denk het niet.
Nou was mijn account niet gehacked maar een of andere mafia Italiaan claimde zijn betaling terug met de smoes dat hij het pakket nooit ontvangen zou hebben.
PayPal had toen nog geen Nederlandse callcenter en verzendbewijzen van TNT een track en trace accepteerde ze niet.
Op eBay had hij 100% feedback maar toch proberen ze dit soort truckjes.
Uiteindelijk het bedrag via TNT terug gekregen maar PayPal gaf niet toe.
1 corrupte bende is het.
Over welke periode praat je hier dan? Afaik heeft Paypal al sinds 2006 een Nederlandse kant/support.

Daarnaast vind ik het erg 'twijfelachtig' dat je iemand 1800 laat betalen en daarna die 'italiaanse mafia' het terug laat halen.. Met zulke bedragen zou je niet enkel op '1 betaaldienst' moeten vertrouwen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zie eerlijk gezegd niet wie er hier ongelijk heeft. Op het moment dat de incasso al is gedaan is die uiteraard niet meer stop te zetten (maar wel te storneren!). De blokkade werd je geadviseerd om nog vérdere escalatie te voorkomen.
Zit er een schadevergoeding in? Ik kon vannacht niet slapen door deze zooi......
Oh please. Wat voor schade heb je geleden dan? Hooguit telefoonkosten en vervoerskosten voor je ritje naar de bank. Een slapeloze nacht is (terecht) niet in geld uit te drukken. Als je vind dat dat wel zo is dan moet je maar in de VS gaan wonen. Wees gewoon blij dat je je geld terug hebt/krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 25-08-2010 15:27 ]

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:07

beany

Meeheheheheh

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

opgelicht via een e-mail waarna de accounts gehackt konden worden

Phising, een standaard binnen zo'n beetje elke online registratieproces. (iedereen die WoW speelt kent deze mailtjes, veel die Aion spelen, Facebook hebben, 'wie heeft je geblokt op MSN' etc etc).

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Heb net ook nog maar bij mijn paypal gekeken, maar er is ook nog eens geen enkele manier om een limiet ofzo in te stellen. Ik ben verder een tevreden paypal gebruiker, maar het is gewoon fundamenteel onveilig als je met enkel een wachtwoord kan inloggen. Nogal nutteloos dat ik een random reader nodig heb voor de rabobank, maar dat iemand met mijn paypal wachtwoord me leeg kan trekken.

Verwijderd

heb je zelf in de hand. Dat gehuil om je eigen gebrek aan veiligheid altijd.

De mate van beveiliging heb je zelf in de hand. Je kan een sterk password, of zelfs passphrase verzinnen, en je kan je paypal account ontkoppelen van je bankrekeningnummer.

• Rukapul
^ dan moet je ook nog een E-mailaccount bij een vertrouwde partij aanhouden met een sterk wachtwoord en dat account voor niets anders gebruiken dan Paypal. Het resultaat is echter nog steeds onveiliger (combinatie van techniek, processen en risicoaansprakelijkheden) dan welke online betaaldienst van reguliere banken in Nederland (al scoort MasterCard SecureCode icm ING ook niet al te best).

Het is ultiem suf om betaaltransacties bij je eigen bank met two-factor authenticatie/authorisatie te beveiligen om vervolgens via een alternatief pad waarvoor toegang tot een enkel wachtwoord of E-mailaccount voldoende is alsnog je hele rekening te kunnen laten plunderen.

Het is voor Paypal/Ebay Inc. helemaal niet moeilijk een veiliger dienst aan te bieden. Dat doet men immers al jaren in de VS en zelfs hier heeft men in het verleden een veiligere opzet gehad (prepaid). Het kiest er echter voor om weg te komen met het minimum zich onderwijl bedienend van juridische trucs (banklicentie in land X, rechtbankkeuze in land Y, algemene voorwaarden, etc.) om vooral de consequenties ervan niet te hoeven voelen.

Verwijderd

Rukapul schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:38:Het is voor Paypal/Ebay Inc. helemaal niet moeilijk een veiliger dienst aan te bieden. Dat doet men immers al jaren in de VS en zelfs hier heeft men in het verleden een veiligere opzet gehad (prepaid).
Dit kan nog steeds. Je bank rekening niet koppelen en dan simpel weg geld storten op je paypal rekening. Dan kan je erop zetten wat je nodig hebt en niet meer.

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 11:33

Nyarlathotep

Crawling Chaos

En als er geld wordt gestort op de Paypal rekening, kun je dit er direct afhalen natuurlijk.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Rukapul
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:48:
[...]

Dit kan nog steeds. Je bank rekening niet koppelen en dan simpel weg geld storten op je paypal rekening. Dan kan je erop zetten wat je nodig hebt en niet meer.
Die nog is eigenlijk een weer. Ik lees net in een ander topic in SF dat het sinds enige tijd weer kan. Jarenlang is het niet meer als optie aangeboden.

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Rukapul schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:38:
^ dan moet je ook nog een E-mailaccount bij een vertrouwde partij aanhouden met een sterk wachtwoord en dat account voor niets anders gebruiken dan Paypal. Het resultaat is echter nog steeds onveiliger (combinatie van techniek, processen en risicoaansprakelijkheden) dan welke online betaaldienst van reguliere banken in Nederland (al scoort MasterCard SecureCode icm ING ook niet al te best).
En hoe 'scoren' deze banken voor internationale betalingen en features? Buiten Nederland gok ik zo rond het 0 punt. De enige mogelijkheid daarbuiten is via de 'overige' digitale betalers, mooneybookers, pay by cash en mischien nog wallie, maar dan praten we niet over de extra kosten die hiermee gemoeid zijn.

Leuk al die extra 'veiligheid', ik zit helemaal niet te wachten op random readers, fisieke bankpassen en nog meer pincodes, zelfs betalen met een creditcard moet je nu al via een random reader en een pincode doen. Ze waren het altijd aan het adverteren als 'digitaal pinnen', meer dan een pincode heb je dan niet meer nodig. Dat valt inmiddels flink tegen.

Zeker de creditcard is ook pas zeer recent zo enorm aangescherpt qua veiligheid, vroeger was het niet meer dan enkel de cijfers van het pasje (die op internet voor grof geld verhandeld worden) en je kon er alles al mee doen.

Leuk dat iDeal betere (relatief gezien) beveiliging heeft, maar voor internationaal koop/aankoop, heb je er helemaal niets aan.

• Rukapul
SinergyX schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:51:
[...]

En hoe 'scoren' deze banken voor internationale betalingen en features?
Helaas is security een harde ondergrens waarmee maar in hele beperkte mate mee te merchanderen valt. Ik zie liever niet 10k van m'n betaalrekening verdwijnen om een of ander cheap stuk electronica t.w.v. $10 te kunnen kopen van een of andere Chinees. De verhouding is/was gewoon zoek.
Leuk al die extra 'veiligheid', ik zit helemaal niet te wachten op random readers, fisieke bankpassen en nog meer pincodes, zelfs betalen met een creditcard moet je nu al via een random reader en een pincode doen. Ze waren het altijd aan het adverteren als 'digitaal pinnen', meer dan een pincode heb je dan niet meer nodig. Dat valt inmiddels flink tegen.

Zeker de creditcard is ook pas zeer recent zo enorm aangescherpt qua veiligheid, vroeger was het niet meer dan enkel de cijfers van het pasje (die op internet voor grof geld verhandeld worden) en je kon er alles al mee doen.
De grap is eigenlijk dat creditcard oude stijl de ultieme veiligheid bood aan de consument: geen handtekening in combinatie met een claim betekent vrijwel automatisch vergoeding.

Overigens zijn er CC oplossingen die geen two-factor toepassen. SecureCode van Mastercard van ING is er daar een van. Ik noem hem daarom 'niet erg veilig' (want al het risico wordt ook naar de consument verschoven), jij noemt het waarschijnlijk praktisch. In dit laatste geval kan ik het nog enigszins acceptabel vinden omdat MC SC vziw in elk geval op een geheim gebaseerd is dat slechts voor een doel gebruikt wordt en ook niet via E-mail overgenomen kan worden zoals Paypal.

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb een vraag, mijn bankrekening staat geregistreerd met mijn initiaal van mijn voornaam plus achternaam, dus zeg maar e.g. H de Koning. Nu staat mijn Paypal account geregistreerd op Henk de Koning. Nou het geval is dat bij Paypal staat dat je naam exact moet overeenkomen met de naam bij je bank. Dus nu is mijn vraag, hoe los ik dit op. Is er iemand die in een zelfde situatie verkeert en indien dat zo is, of het geld van je bankrekening zonder problemen aangekomen is bij Paypal (Paypal America).

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Rukapul schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 00:08:
Helaas is security een harde ondergrens waarmee maar in hele beperkte mate mee te merchanderen valt. Ik zie liever niet 10k van m'n betaalrekening verdwijnen om een of ander cheap stuk electronica t.w.v. $10 te kunnen kopen van een of andere Chinees. De verhouding is/was gewoon zoek.
Met zulke opmerkingen laat ik ook verdere discussie met jou over veiligheid binnen paypal wel in het midden, je hebt een hekel aan paypal en daar is niets aan te veranderen.

• makila
Ray schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:52:
hoe kan er nou geld af zijn terwijl er een incasso blokkade op zit ? Overboeken gaat ook echt niet lukken zonder tokens / random readers etc dus het verhaal wordt wel steeds vager moet ik zeggen.
Dat kan. Ik heb ooit een kredietkaart laten blokkeren en toch heeft de bank een transactie laten doorgaan op die 'al gestopte' kaart. MAAR, dat is dan de verantwoordelijkheid van de bank. Ze hebben zich er toen ook voor verontschuldigd en het meteen teruggestort op mijn rekening.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 14:07
Update:

PC dat geïnfecteerd werd is geformatteerd en xp opnieuw geïnstalleerd.

Paypal zojuist gebeld. Ik heb me account terug! Ik moet alleen nog 2 transacties claimen, dat heb ik net gedaan. Echt een vriendelijke medewerker aan de lijn gehad. Hielp me stap voor stap.

Ik heb trouwens 2 e-mail adressen van de dader, ik ga aangifte doen. Ik weet bijna zeker dat 1 van de e-mail adressen van hem zijn. Ik heb ook een naam.

Conclusie: Paypal is goed, 100% veilig is het niet. Klantenservice is top!

Slotwoord: Bedankt aan iedere rationele tweakers lid die me geholpen heeft!
Pak deze maar: Gratis, van MS en goed: http://www.microsoft.com/security_essentials/
Volgende keer zaken wat slimmer aanpakken TS, just my 2 cents

• Rukapul
SinergyX schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 01:37:
[...]

Met zulke opmerkingen laat ik ook verdere discussie met jou over veiligheid binnen paypal wel in het midden, je hebt een hekel aan paypal en daar is niets aan te veranderen.
Dat is niet correct. Elke zoveel jaar evalueer ik Paypal opnieuw en stel op basis daarvan mijn oordeel bij. Op zich wil ik die goedkope meuk van vage Chinezen namelijk ook best kopen.

Om bovenstaande te illustreren wil ik nog wijzen op mijn aanvulling hierboven dat het inmiddels wel (weer) mogelijk is om op prepaid basis te werken waarbij transactieauthorisaties niet mogelijk zijn tot boven het prepaid bedrag. Een andere takeaway uit het andere actuele topic is dat Paypal tegenwoordig een klantenservice lijkt te hebben die reageert op klanten in plaats van verstoppertje te spelen wat op zich een goed uitgangspunt is.

Nu nog zien hoe de algemene voorwaarden en het officiele beleid er tegenwoordig uitzien. Van coulance koop je immers niets.

• Battlechaser
  • Laatst online: 05-09 05:52
Een mogelijk redmiddel, is om al je geld dat op je rekening staat, incl roodstand. eraf te halen en/of over te schrijven naar een andere rekening.

Dan worden transacties geannuleerd.

Born to Game

Pagina: 1