Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik vanochtend wakker werd schrok ik mij te pleuris. Ik zag opeens dat er door twee personen geld was van afgehaald. Een bedrag van 650 dollar en een bedrag van 100 dollar.

Verder krijg ik deze melding te zien als ik inlog op paypal.
10 jul 2010: Wij hebben redenen om aan te nemen dat derden toegang tot uw rekening hebben gehad. Omdat de beveiliging van uw rekening bij ons voorop staat hebben we de toegang tot gevoelige functies van de PayPal-rekening beperkt. We begrijpen dat dit vervelend voor u is maar vragen er uw begrip voor dat deze tijdelijke beperking bedoeld is voor uw veiligheid.
Paypal heeft dus al een idee dat er iets niet klopt?

Verder kan ik ze nu momenteel niet bellen (kan alleen doordeweeks).

Bij het klachtencentrum heb ik al een claim ingediend tegen beide betalingen.

Ik ben een totale leek met geld zaken dus help me alsjeblieft :'( Ben ik altijd zo voorzichtig met geldzaken gebeurd mij dit. :(

Wat moet ik nu verder doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-08 23:55
Je kan nu als het goed is nog zorgen voor een 0 saldo op je bankrekening. Het duurt namelijk altijd een paar dagen voordat paypal het van je rekening haalt. Mocht je dat geld nodig hebben voor levensonderhoud, dan heb je dat in ieder geval cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-07 10:59
Ja nu gaat paypal eisen aan de eigenaar van de tegenrekening dat ze het terug moeten storten (soms kunnen ze de transactie nog terugdraaien). Maar dit gebeurt meestal niet en jij bent dus je geld kwijt. Erg balen, maar je kan beter de oorzaak oplossen. Makkelijk wachtwoord? Keylogger?

[ Voor 15% gewijzigd door YoshiBignose op 10-07-2010 09:30 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Man echt vervelend, beste is maandag gelijk bellen en zorgen dat je even wat contact hebt liggen zodat je nog wel kan eten.
Weet niet zeker hoe het werkt bij Paypal, maar als ik mijn niet vergis is het zodat als er is ingebroken op je bank of creditcard rekening dat in 1e instantie voor de bank of creditcard maatschappij.

[ Voor 6% gewijzigd door gulie op 10-07-2010 09:27 ]

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 09:16:
Paypal heeft dus al een idee dat er iets niet klopt?
Een ongebruikelijke transactie vanaf een ongebruikelijke locatie, Paypal kijkt daar naar.
Ik ben een totale leek met geld zaken dus help me alsjeblieft :'( Ben ik altijd zo voorzichtig met geldzaken gebeurd mij dit. :(
Ben je ook zo voorzichtig met wachtwoorden? Dus niet "freesix" als wachtwoord, maar een random combinatie van tekens?

Waar is het geld naartoe gegaan? Een aanschaf in een webshop, of overgemaakt naar een prive-account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Prive account lijkt me niet, die moet gecontroleerd zijn door eerst een paar cent vanaf die rekening over te maken naar Paypal account.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels alle geld van mijn rekening naar mijn spaarrekening gestuurd.

Dit probleem is overigens gekomen nadat ik zelf geld heb gestort naar Paypal.

Kijk hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~halmingh/paypal.png

Zoals je ziet heb ik mijn wachtwoord en beveiliging vragen gelijk gewijzigd.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~halmingh/paypal2.png
Ik heb de achternamen en referentie nummers even weggehaald.

Sorry dat de plaatjes te groot zijn of zo maar ik ben nu helemaal overstuur.

Ik baal ervan dat ik paypal nu niet kan bellen :( :(

Sluit dit topic a.u.b. niet. Ik heb echt jullie hulp nodig. Alvast bedankt

Ik heb wel een privé account
* Rekeningtype: Privé Opwaarderen
* Status: Gecontroleerd
Het geld is trouwens alleen weg wat op mijn Paypal account stond. Ik ga maandag gelijk er achter aan dat ik het hier niet mee eens ben en dat er geen geld van mijn bankrekening wordt afgehaald.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2010 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 09:49:
Saldotekort ontslaat je niet van (eventuele) betalingsverplichtingen.

Ik snap je screenshots niet, er worden verschillende bedragen genoemd:
656,50 en 101 dollar, en op de andere 100 en 650 dollar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RemcoDelft schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 10:03:
[...]

Saldotekort ontslaat je niet van (eventuele) betalingsverplichtingen.

Ik snap je screenshots niet, er worden verschillende bedragen genoemd:
656,50 en 101 dollar, en op de andere 100 en 650 dollar...
Komt door dat kosten bedrag blijkbaar.

Totaalbedrag:
-$650,00 USD
Kostenbedrag:
-$6,50 USD
Nettobedrag:
-$656,50 USD (gelijk aan -€533,04 EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:29
Beetje voor de hand liggende vraag, maar waarom heb je zoveel geld op een "digitale rekening" staan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Sypher schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 10:06:
Beetje voor de hand liggende vraag, maar waarom heb je zoveel geld op een "digitale rekening" staan? 8)7
TS heeft een machtiging vanaf z'n bankrekening. Om precies die reden heb ik dat niet op Paypal, dat laat ik liever aan mijn creditcard over, die is veel beter gedekt.

[ Voor 3% gewijzigd door RemcoDelft op 10-07-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sypher schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 10:06:
Ik heb 150 euro zelf gestort.

De rest wordt dan waarschijnlijk via mijn bankrekening gehaald en of mijn creditcard.

Vreemd dat mensen zo geld van je kunnen eisen op paypal.

Ik ga gelijk mijn harde schijf maar formatteren of zo straks zit er wel een keylogger op. Verder heb ik wel een virusscanner op mijn computer (McAfee).

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

wellicht OT maar hoe ontkoppel (dus niet verwijderen) je eigenlijk je bankrekening of anders gezegd maak je de CC weer primair ? Ik heb hier al diverse keren naar gezocht maar kan het gewoonweg niet vinden.

@TS je bent helaas niet de eerste die dit overkomt, je hebt het wel direct ontdekt dus wellicht dat er nog wat te herstellen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Dus ook als je je bankrekening ontkoppeld van paypal kunnen ze geld blijven afschrijven?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-08 21:51

Rmg

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 09:49:

Dit probleem is overigens gekomen nadat ik zelf geld heb gestort naar Paypal.

[...]
dat zal toeval zijn, je hebt of een te makkelijke geheime vraag, te makkelijk password of een keylogger
pingkiller schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 11:00:
Dus ook als je je bankrekening ontkoppeld van paypal kunnen ze geld blijven afschrijven?
Nee, dan krijg je een melding dat er te weinig saldo op je paypal staat.

Het geld is trouwens alleen weg wat op mijn Paypal account stond. Ik ga maandag gelijk er achter aan dat ik het hier niet mee eens ben en dat er geen geld van mijn bankrekening wordt afgehaald.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja het is echt balen. Ik heb m'n rekening ook gekoppeld aan m'n paypal account, maar misschien dat ik dat ook maar ga opheffen, want je hoort dit soort verhalen gewoon veel te vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
YoshiBignose schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 11:28:
Ja het is echt balen. Ik heb m'n rekening ook gekoppeld aan m'n paypal account, maar misschien dat ik dat ook maar ga opheffen, want je hoort dit soort verhalen gewoon veel te vaak.
Trieste imho is enkel dat ik nog nooit heb gehoord van een hack bij paypal. Afaik is het altijd user-error geweest tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb een tijdje geleden ook mijn bankaccount ontkoppeld van mijn Paypal-account. Ik vind het toch niet echt veilig. Enige manier waarop ik geld bijstort is gewoon een bepaald bedraag naar Amerika te sturen, dus het rekeningnummer van Paypal. Het gaat misschien niet zo snel, maar veiligheid voorop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Jezus.. had niet gedacht dat het koppelen aan m'n bank account zo gevaarlijk kan zijn. Ga het er gelijk weer vanaf halen.

[ Voor 3% gewijzigd door iBurger op 10-07-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Gomez12 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 11:45:
[...]

Trieste imho is enkel dat ik nog nooit heb gehoord van een hack bij paypal. Afaik is het altijd user-error geweest tot nu toe.
Dat klopt. Maar als je computer gehackt wordt vind ik dat niet per se user-error. Sommige mensen hebben er gewoon weinig verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik ben behoorlijk geschrokken van het bovenstaande. Altijd gedacht dat PayPal veilig is.
Voor de zekerheid heb ik mijn bankrekening en CC ontkoppeld. Ik maak voortaan wel geld over naar m'n PayPal account

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Zowiezo het geld dat PayPal afschrijft is een automatische incasso. Deze kan je altijd weer laten storneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
YoshiBignose schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 11:49:
[...]
Dat klopt. Maar als je computer gehackt wordt vind ik dat niet per se user-error. Sommige mensen hebben er gewoon weinig verstand van.
Ik ken de getallen niet, maar ik gok zomaar dat het aantal paypal-gevallen van keyloggers / anders "echte" hacks niet noemenswaardig is.
Ik gok veel meer op fisching scams, makkelijke wachtwoorden / hetzelfde wachtwoord meerdere keren gebruiken etc
Megamind schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:06:
Zowiezo het geld dat PayPal afschrijft is een automatische incasso. Deze kan je altijd weer laten storneren.
Je kan het wel laten storneren, maar als je niets anders doet dan houd paypal gewoon een openstaande vordering op jou open. Wat in theorie kan leiden tot een deurwaarders bezoek... ( nooit van gehoord, maar theoretisch mogelijk )

Paypal is geen speeltuin oid. Het is gewoon een legitieme bank inclusief alle rechten en plichten die daar aan vast zitten...

[ Voor 36% gewijzigd door Gomez12 op 10-07-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Gomez12 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:13:
Paypal [...] is gewoon een legitieme bank inclusief alle rechten en plichten die daar aan vast zitten...
Volgens dit acht jaar oude artikel niet.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arsenius schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 11:46:
Ik heb een tijdje geleden ook mijn bankaccount ontkoppeld van mijn Paypal-account. Ik vind het toch niet echt veilig. Enige manier waarop ik geld bijstort is gewoon een bepaald bedraag naar Amerika te sturen, dus het rekeningnummer van Paypal. Het gaat misschien niet zo snel, maar veiligheid voorop.
Dat deed ik eerst ook altijd. Had ik dit maar nooit gedaan.

Ze hebben dus mijn wachtwoord kunnen achterhalen op een één of andere manier. Yoshibignose heeft wel gelijk natuurlijk dat het vaak de fout is van mensen en waarschijnlijk ook van mij. Toch begrijp ik het nog steeds niet aangezien ik altijd goed oplet.

Ik had mijn wachtwoord al een behoorlijke tijd niet veranderd en misschien had ik vroeger wel een virus op mijn computer. Ik ben nu aan het scannen met McAfee en hij vindt niks.

Even 600euro weg :( :( :( :( :( :( Dit had een mooi weekend kunnen worden. Hopelijk wint Nederland nog zodat ik nog wel een glimlach op mijn gezicht krijg.

Nu vraag ik mij af... mijn account is nu beperkt uit veiligheidsoverweging. Ik ben nu dus tijdelijk wel safe (dat ze er niet meer geld vanaf halen) tot maandagochtend? Dan bel ik gelijk er achteraan natuurlijk.

Daarna ga ik gelijk mijn Paypal account opheffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Dit is natuurlijk erg balen. Mijn advies: bij de bookmakers betaalt Nederland de inzet x3.85 uit. Het is nog niet te laat en je kan je 600 euro terugverdienen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:40
Klote voor je!

Maar volgens mij word bij de tegenpartij waar het geld naar toe over is gemaakt ook hun account tijdelijk geblokkeerd totdat jij aangeeft of het wel niet een geldige transactie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

YoshiBignose schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 09:24:
Ja nu gaat paypal eisen aan de eigenaar van de tegenrekening dat ze het terug moeten storten (soms kunnen ze de transactie nog terugdraaien). Maar dit gebeurt meestal niet en jij bent dus je geld kwijt. Erg balen, maar je kan beter de oorzaak oplossen. Makkelijk wachtwoord? Keylogger?
De koppeling weghalen naar je bankrekening. Heb ik ook gedaan. Ik heb niks slechts meegemaakt met Paypall maar alleen een loginnaam en wachtwoord vind ik niet voldoende. Het is een kleine moeite om er tan per sms aan te koppelen (en dan wil ik best 10 ct betalen voor de sms).
CodeCaster schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:37:
[...]

Acht jaar is ook niks op internet, 3 jaar geleden ongeveer is Paypal een bank geworden.

[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 10-07-2010 13:29 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
CodeCaster schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:37:
[...]

Ik kan het zo snel niet vinden, maar ik dacht dat Paypal gewoon een bankvergunning binnen de EU had, maar wikipedia geeft jou gelijk.

Desalniettemin blijf ik het raar vinden dat mensen het raar vinden dat er gedaan kan worden wat de bedoeling van de site is ( makkelijk geld overschrijven )
console schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 13:19:
Klote voor je!

Maar volgens mij word bij de tegenpartij waar het geld naar toe over is gemaakt ook hun account tijdelijk geblokkeerd totdat jij aangeeft of het wel niet een geldige transactie is.
Het probleem met dit soort maatregelen is dat het enkel werkt tegen mensen met goede intenties die eens een foutje maken.
Een fraudeur die elke 2 sec zijn paypal geld overzet naar een andere rekening heeft gewoon geen geld op die account staan en een geblokkeerde account betekent enkel een cloon-account aanmaken...

[ Voor 38% gewijzigd door Gomez12 op 10-07-2010 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 10:56

SeatRider

Hips don't lie

YoshiBignose schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:43:
Dit is natuurlijk erg balen. Mijn advies: bij de bookmakers betaalt Nederland de inzet x3.85 uit. Het is nog niet te laat en je kan je 600 euro terugverdienen! :P
Off topic, maar linkje? Ladbrokes hanteert iets andere verhoudingen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:19
William Hill heb ik hier 3.6 als Holland wint (duim duim)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 22:27

job

Gomez12 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 13:23:
[...]

Ik kan het zo snel niet vinden, maar ik dacht dat Paypal gewoon een bankvergunning binnen de EU had, maar wikipedia geeft jou gelijk.
Beter zoeken :)
nieuws: Paypal krijgt Europese bankvergunning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Op Betfair is het 3.9, maar dan betaal je over je winst nog wel 5% commissie. Maar alsnog beter dan jullie bookmakers ;)

referral links zijn niet toegestaan en derhalve verwijderd

[ Voor 36% gewijzigd door Rukapul op 17-07-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Marzman schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 13:23:
[...]
Acht jaar is ook niks op internet, 3 jaar geleden ongeveer is Paypal een bank geworden.
En voor de geinteresseerden: deze bank is gevestigd in Luxembourg (voor de EU-klanten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-08 23:36
De kans is redelijk groot dat je je geld terug krijgt. Zo'n ongeauthorizeerde transactie heeft vaak al bewijs genoeg van zichzelf (opmerkelijk hoge bedragen naar onbekende PayPal Accounts via een ander IP dan gebruikelijk). Alleen al het feit dat PayPal je rekening van te voren heeft gelimiteerd betekent dat ze genoeg bewijs hadden om te verdenken dat er iemand anders op is geweest. Waarschijnlijk wordt het geld wel nog van je bankrekening afgeschreven, maar nadat het onderzoek van je claim is afgerond (binnen 7 werkdagen uit m'n hoofd) wordt het geld in de meeste gevallen weer op je PayPal Rekening gestort.

Uiteraard moet je wel actief bezig zijn met PayPal om dit op te lossen, zelf had je al een claim ingediend. Ik zal als ik jou was nu alvast een mailtje sturen met uitleg over de situatie en eventuele vragen. Maandag ook meteen bellen en daar opnieuw de situatie uitleggen. Ook dan kan je vragen stellen over hoe en wat...

Met het maken van een ongeauthorizeerde claim is het geld automatisch al geblokkeerd op het andere account, alhoewel de namen (geen hoofdletters, standaard engelse namen) me doen vermoeden dat dit zogenaamde decoy accounts zijn. Waarschijnlijk zijn deze accounts geactiveerd met een Virtuele Credit Card, en is het geld meteen doorgestuurd naar een ander account en is het originele account verwijderd. Dit is een vrij bekende methode, maar PayPal kan het geld altijd weer terug vinden.

Voor de rest is je PayPal account nu redelijk veilig aangezien hij gelimiteerd is, maar ik zal absoluut je computer nakijken voor keyloggers/password sniffers enzovoort. Voor de rest nadenken of je laatst hebt ingelogt op PayPal, en kijken of dit wel via de officiele website was (door links in mailtjes?). Voor de rest uit voorzorg toch maar wachtwoorden veranderen op in iedergeval andere belangrijke sites.

Meer kan je op dit moment helaas niet doen, maar PayPal handelt dit soort dingen meestal wel netjes af. Mits je de goede handelingen maakt, wat jij al gedaan hebt door meteen zo'n claim in te dienen. Dus; gewoon meteen een mailtje sturen, maandag bellen naar PayPal en afwachten... :)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-08 19:01

swtimmer

Ontrafelt het leven!

SeatRider schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 13:28:
[...]

Off topic, maar linkje? Ladbrokes hanteert iets andere verhoudingen.
pss: http://www.oddschecker.co...etherlands-v-spain/winner

Heb je direct een overzicht!

Misschien offtopic. Maar ik heb een zelfde koppeling bij Amazon.co.uk, maar hoe komt het dan dat ik altijd alleen verhalen zoals dit bij PayPal hoor en nooit bij Amazon? Komt dit doordat ze bij amazon je adres gefixt hebben? Of omdat je alleen producten zou kunnen stelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

YoshiBignose schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 16:35:
Op Betfair *knip referrallink* is het 3.9, maar dan betaal je over je winst nog wel 5% commissie. Maar alsnog beter dan jullie bookmakers ;)
Jammer dat je link jouw geld oplevert. Misschien wel netjes om dat te vermelden?

[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 17-07-2010 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Accesteam schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:20:
Met het maken van een ongeauthorizeerde claim is het geld automatisch al geblokkeerd op het andere account, alhoewel de namen (geen hoofdletters, standaard engelse namen) me doen vermoeden dat dit zogenaamde decoy accounts zijn. Waarschijnlijk zijn deze accounts geactiveerd met een Virtuele Credit Card, en is het geld meteen doorgestuurd naar een ander account en is het originele account verwijderd. Dit is een vrij bekende methode, maar PayPal kan het geld altijd weer terug vinden.
Ik lees juist bij probleemgevallen vaak dat het geld "kwijt" is. Paypal gaat niet zelf voor de kosten opdraaien, en als het niet meer te verhalen is op de veroorzaker, draait het slachtoffer er voor op.
Wat dat betreft is de "bescherming" waar Paypal mee schermt, meestal een wassen neus, en dat staat gewoon in de kleine lettertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

RemcoDelft schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 18:37:
[...]

Ik lees juist bij probleemgevallen vaak dat het geld "kwijt" is. Paypal gaat niet zelf voor de kosten opdraaien, en als het niet meer te verhalen is op de veroorzaker, draait het slachtoffer er voor op.
Wat dat betreft is de "bescherming" waar Paypal mee schermt, meestal een wassen neus, en dat staat gewoon in de kleine lettertjes.
Jup, die bescherming is een sigaar uit eigen doos. Niets van de kosten die je betaald aan Paypal gaat in een of andere verzekering. Het komt er eigenlijk op neer dat er een andere paypal user voor opdraait. Hoe zijn eigenlijk de ervaringen als zoiets zou gebeuren maar het gekoppeld is aan een creditkaart? Hoe reageert de bank dan? Normaal betaal je rechtstreek aan een bedrijf voor een dienst, maar als het via Paypal gaat betaal je eigenlijk een andere financieele instelling, ben je dan nog steeds gedekt met je cc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed nieuws !

Ik heb vanmorgen een mail gestuurd van alles en nog wat.

Ze hebben mijn 150 euro weer teruggestort en die 650 en 100 dollar ook.

Hulde aan Paypal _/-\o_

Ik ga er wel gelijk voor zorgen dat mijn bank account niet meer gekoppeld wordt aan mijn paypal account voor de zekerheid. Momenteel is mijn account nog steeds beperkt maar die 150 euro is terug.

Bedankt iedereen! :>

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Wauw, dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd!
Maar zoals degene boven jou al zegt: IEMAND draait nu voor de kosten op, en dat is niet Paypal en ook niet de fraudeur... Tenzij de fraudeur niet snel genoeg was met wegsluizen van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:19
Waarom Paypal niet?

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~halmingh/paypal4.png

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~halmingh/paypal3.png

Verder zie ik als ik op kwestie gesloten klik dit
Statusgegevens: PayPal onderzoekt uw ongeautoriseerde activiteitenclaim en heeft de verkoper gevraagd om binnen zeven dagen aanvullende informatie te verstrekken
Stap 3 - Kwestie gesloten

Als de claim wegens ongeautoriseerd gebruik wordt geaccepteerd, verschijnen er in het transactielogboek van de afzender (het slachtoffer) mogelijk extra rijen, waarin de transfer van geld vanaf de rekening van de ontvanger te zien is. Het slachtoffer behoudt overigens het volledige terugbetaalde bedrag.
Hopelijk blijft het nu goed. :)

Verder ben ik vroeger de hele dag bezig op op BetFair en heb redelijk wat geld verloren. Mijn account op betfair heb ik laten blokkeren en ik gok geen cent meer, maar dat terzijde.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Heel misschien dat ze van strategie zijn gewijzigd, maar vroeger was het altijd zo dat je enkel geld terugkreeg als paypal het ook weer kon verhalen. Stond er maar 10 euro op de andere paypal rekening dan kreeg je 10 euro terug ongeacht hoe hoog jouw claim was.

Paypal kan ook moeilijk beginnen aan het zelf terugbetalen, de bewijslast is heel moeilijk ( hoe moet paypal weten dat TS niet gewoon bij een vriend wat geld overgemaakt heeft? _)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Omdat bescherming zo niet werkt. Paypal verliest nooit. Ben je op tijd dan wordt het geld weggehaald bij de scammer ben je te laat dan heb je pech. Dus je hebt geluk dat het allemaal zo snel is gezien en opgepakt. Als het geld eenmaal uit het paypal systeem is verlies je gewoon. Dan geven ze aan dat ze het geld niet terug kunnen krijgen en dan heb jij dus gewoon pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wat een geluk! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Ray schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 10:41:
wellicht OT maar hoe ontkoppel (dus niet verwijderen) je eigenlijk je bankrekening of anders gezegd maak je de CC weer primair ? Ik heb hier al diverse keren naar gezocht maar kan het gewoonweg niet vinden.
Daar zat ik voordat ik je vraag stelde ook al naar te zoeken. Ik kan me herinneren dat PayPal mij vertelde dat de bankrekening eerst wordt geplunderd, en bij onvoldoende saldo je CC. Nu heb ik maar m'n bankrekening verwijderd bij PayPal, ik vertrouw liever op de bescherming van de CC-maatschappij.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-08 15:13
Verbaast me niks.
Heb het ook een keer gehad. Binnen een dag stond het weer op mijn rekening. Paypal gaat keurig met dit soort dingen om. Prima opgelost hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Laatst online: 27-07 09:16
RemcoDelft schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 18:49:
Wauw, dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd!
Maar zoals degene boven jou al zegt: IEMAND draait nu voor de kosten op, en dat is niet Paypal en ook niet de fraudeur... Tenzij de fraudeur niet snel genoeg was met wegsluizen van het geld.
Ik denk niet dat de fraudeurs al geld hebben kunnen afhalen. Het geld was nog niet van de TS zijn bankrekening gegaan, dus PP heeft vast en zeker de withdrawal requests van de fraudeurs nog niet gehonoreerd. Volgens mij is de schade dus 0. Er is tijdig ingegrepen.

Ik zou wel een anti-virusprogramma nu loslaten op je PC en je paswoorden wijzigen.

[ Voor 6% gewijzigd door makila op 11-07-2010 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
swtimmer schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 19:31:
[...]
Omdat bescherming zo niet werkt. Paypal verliest nooit. Ben je op tijd dan wordt het geld weggehaald bij de scammer ben je te laat dan heb je pech. Dus je hebt geluk dat het allemaal zo snel is gezien en opgepakt. Als het geld eenmaal uit het paypal systeem is verlies je gewoon. Dan geven ze aan dat ze het geld niet terug kunnen krijgen en dan heb jij dus gewoon pech.
Toch niet. Ik ben ooit té laat geweest. Het geld dat dan in je PP account zelf staat, ben je dan effectief kwijt Maar het geld dat PP van de bank en kredietmaatschappij haalt ben je niet altijd kwijt. PP wilde mij niet terugbetalen, ik ben gewoon gaan reclameren bij mijn bank en kredietmaatschappij. En die hebben dat geld teruggeeist van PP, en PP heeft dit toen gewoon VERLOREN. PP heeft als straf mijn account toen 4 maand bevroren vooraleer ze die weer vrijgaven maar ik heb toen wel dat geld gewoon teruggekregen van mijn bank en kredietmaatschappij hoor (nadat ik kon bewijzen dat er onrechtmatig gefraudeerd was)

Waarom denk je dat PP bij fraude meestal supersnel handelt? Bank/kredietmaatschappij vs PP = PP verliest (Als het echt fraude is toch). Zo simpel is het.

[ Voor 25% gewijzigd door makila op 11-07-2010 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
RemcoDelft schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 18:37:
[...]

Je hebt het waarschijnlijk over de kopers bescherming van PayPal bij Marktplaats en eBay. Ongeauthorizeerde Transacties handelt PayPal (zoals je ziet) altijd netjes af, zolang je maar snel(!) en juist reageert. PayPal blokkeert na zo'n claim automatisch het geld, en de oplichter kan er dan niets meer mee.

@ TS: Vergeet je niet je PC nog na te kijken voor virussen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:28
TS heeft behoorlijk mazzel dat hij z'n geld terug heeft; meestal naait Paypal je waar je bij staat. Ik zou iedereen aanraden om geen bankrekening te koppelen, maar handmatig geld over te maken naar Paypal als je iets wil betalen. Of misschien via een credit card zodat je geld daarlangs kan terug laten storten. Laat ook nooit meer dan een paar tientjes op een paypal-rekening staan, voor het geval je iets via internet verkoopt, en de koper claimt het nooit gekregen te hebben en via Paypal z'n geld terugeist. Als iemand je geld stuur via Paypal, stuur het dan direct door naar je bankrekening. Hoe minder er op je paypal-account staat, hoe minder je kunt verliezen.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04-2023
Zelf heb ik geloof ik wel een bankrekening gekoppeld aan paypal. Maar dit is een 2e rekening waar ik expres amper iets heb opstaan, en dus gebruik voor zaken als games etc. Mocht mijn paypal dus gehackt worden kunnen ze alleen gebruiken wat er opstaat (wat meestal niet veel is, want als ik geld naar mijn 2e rekening plaats en vervolgens naar paypal, is het om te gebruiken), en kunnen ze proberen geld van mijn 2e rekening te halen, maar dit is dus amper/niks. Mochten zij een paar honderd willen opnemen, maar er staat te weinig op die rekening, wordt er niks opgenomen van mijn bankrekening en komt er een bericht dat mijn saldo onvoldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Om geld van je Paypal naar je bankrekening te kunnen zetten, moet je bankrekening wel gekoppeld zijn aan Paypal toch?
Ik ontvang regelmatig geld op Paypal en wil dit naar mijn bankrekening overschrijven, dus heb die koppeling nodig. Maar door die koppeling kan er dus ook automatisch geld van mijn bankrekening naar mijn paypal worden geboekt. Dat wil ik niet en heb ik eigenlijk ook helemaal niet nodig!

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04-2023
is zo'n constructie als die ik heb dan niks voor jou? 2e bankrekening waarvan je al het geld om de zoveel tijd naar je echte rekening doorspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
Douw3rd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 16:45:
Zelf heb ik geloof ik wel een bankrekening gekoppeld aan paypal. Maar dit is een 2e rekening waar ik expres amper iets heb opstaan, en dus gebruik voor zaken als games etc. Mocht mijn paypal dus gehackt worden kunnen ze alleen gebruiken wat er opstaat (wat meestal niet veel is, want als ik geld naar mijn 2e rekening plaats en vervolgens naar paypal, is het om te gebruiken), en kunnen ze proberen geld van mijn 2e rekening te halen, maar dit is dus amper/niks. Mochten zij een paar honderd willen opnemen, maar er staat te weinig op die rekening, wordt er niks opgenomen van mijn bankrekening en komt er een bericht dat mijn saldo onvoldoende is.
En vervolgens stuurt PayPal je een mailtje of je die paar honderd euro even terug wil storten op je PayPal rekening omdat je niet genoeg op je bankrekening had staan. PayPal stuurt in dit soort gevallen rustig een deurwaarder op je af, en ze krijgen het geld heus wel op een een of andere manier. Dat een Credit Card veiliger is lijkt me, om bovenstaande reden, ook gewoon onzin. PayPal is niet een partij waar je problemen mee wil hebben.

Lijkt me verder vanzelfsprekend dat PayPal je absoluut niet "naait" waar je bij staat. PayPal lost het meestal gewoon netjes op, mits je juist handelt (de juiste claims maakt, en meteen contact zoeken met PayPal) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 09:47
Wat is het verschil tussen een CC die gekoppeld is en een bankrekening? Helemaal niets toch, ze kunnen van beide een bedrag vorderen en je zult in beide situaties een claim in moeten dienen. Daarbij komt dat je CC gegevens ook gejat kunnen worden, of met een keylogger gelogd worden, dan heb je precies hetzelfde probleem.
Ik krijg van elke betalingsactie van PayPal een e-mail en kan meteen acteren. Van mijn CC krijg ik een keer per maand een overzicht en ben ik dus veel later met acteren.

Het blijft echter wel zo dat een username+password eigenlijk onvoldoende veilig is om betalingsverkeer mee te doen. Ik vind het dan ook vreemd dat PayPal een officiele bank licentie heeft.

Goede zaak dat het voor TS zo snel opgelost is btw.

[ Voor 3% gewijzigd door Abom op 12-07-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
supershoe schreef op zondag 11 juli 2010 @ 16:48:
Om geld van je Paypal naar je bankrekening te kunnen zetten, moet je bankrekening wel gekoppeld zijn aan Paypal toch?
Ik ontvang regelmatig geld op Paypal en wil dit naar mijn bankrekening overschrijven, dus heb die koppeling nodig. Maar door die koppeling kan er dus ook automatisch geld van mijn bankrekening naar mijn paypal worden geboekt. Dat wil ik niet en heb ik eigenlijk ook helemaal niet nodig!
Waarom moet je bij een domicilie een papier tekenen voor akkoord? Juist ja. Als PP door de acties van een fraudeur geld van je bankrekening neemt, en jij reclameert dan moet de bank dit aan jou terugbetalen. Tenzij je via je handtekening een akkoord hebt opgestuurd aan PP dat je hen volmacht geeft om geld van je rekening te halen. Jou moeder kan toch ook niet zomaar geld van je rekening halen? Dit is nét hetzelfde.
Abom schreef op maandag 12 juli 2010 @ 10:39:
Wat is het verschil tussen een CC die gekoppeld is en een bankrekening? Helemaal niets toch, ze kunnen van beide een bedrag vorderen en je zult in beide situaties een claim in moeten dienen.
Inderdaad er is géén verschil. En beide claims worden ook gehonoreerd (Let op! Het kan wél maanden duren vooraleer je je geld terug krijgt). Het enige geld dat je kwijt bent bij fraude is het geld dat fictief in PP staat.
Accesteam schreef op maandag 12 juli 2010 @ 01:16:
[...]
PayPal stuurt in dit soort gevallen rustig een deurwaarder op je af, en ze krijgen het geld heus wel op een een of andere manier.
:? Een deurwaarder? Voor wat? Voor 500€? Neen hoor, zoveel moeite doet PP echt niet. Als je iets doet dat hen niet zint, dan bevriezen ze je account. Afhankelijk van de ernst, kan dit dan permanent zijn.

Wat wel kan .. Toen ik in het verleden een claim had ingediend, voor 200€ toen ik slachtoffer was van fraude en mijn bank vorderde dit bedrag terug van PP, toen stuurde PP mij een document waarin ik mij akkoord verklaarde dat ze dit geld opnieuw van mijn rekening zouden halen. Ik heb gereplied dat ik hiermee niet akkoord was, en heb dit nooit ondertekend. Als straf heeft PP toen mijn account bijna een half jaar bevroren.

[ Voor 57% gewijzigd door makila op 12-07-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:28
Accesteam schreef op maandag 12 juli 2010 @ 01:16:
[...]

En vervolgens stuurt PayPal je een mailtje of je die paar honderd euro even terug wil storten op je PayPal rekening omdat je niet genoeg op je bankrekening had staan. PayPal stuurt in dit soort gevallen rustig een deurwaarder op je af, en ze krijgen het geld heus wel op een een of andere manier. Dat een Credit Card veiliger is lijkt me, om bovenstaande reden, ook gewoon onzin. PayPal is niet een partij waar je problemen mee wil hebben.

Lijkt me verder vanzelfsprekend dat PayPal je absoluut niet "naait" waar je bij staat. PayPal lost het meestal gewoon netjes op, mits je juist handelt (de juiste claims maakt, en meteen contact zoeken met PayPal) :)
Het verschil is dus dat in jouw geval Paypal het geld gewoon van jou afpakt, en dat je dan maar moet hopen dat je het terugkrijgt. Als je PayPal dus koppelt aan zo'n tussenrekening dan kunnen ze wel proberen geld te claimen, maar dan is het aan jou om te bepalen of ze het krijgen (wel of geen geld op die rekening).

Misschien ben ik wat terughoudender en wantrouwiger tegenover Paypal dan anderen, maar als je gewoon zorgt dat ze uberhaupt niet bij je geld kunnen dan heb je zelf in elk geval een probleem minder.

Overigens moet je tegenwoordig inderdaad een bankrekening of creditcard gekoppeld hebben aan je paypal account. Vroeger kon je gewoon via internetbankieren losse bedragen overmaken met een eenmalige code in je opmerkingenveld. Toen dat dus niet meer kon heb ik m'n account daar maar gesloten, omdat ik me er niet echt lekker bij voelde dat ik PayPal moest machtigen om willekeurig bedragen van m'n rekening af te mogen schrijven :/

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

hellknight

Medieval Nerd

Ik heb regelmatig negatieve verhalen over PayPal, en hun manier van handelen bij conflicten, gehoord en gelezen, maar mijn eigen ervaring is enkel positief.
Enkele maanden geleden kreeg ik 2x een mail dat bepaalde transacties uitgevoerd waren (2x€50 naar een bedrijf dat MMOG's runt). Daar ik geen enkele MMOG speel, en al helemaal geen betalingen had geautoriseerd daarvoor, heb ik meteen een claim ingediend. Binnen enkele dagen had ik mijn geld terug. Mijn account was vervolgens op "beperkt" gezet, maar na enige gegevens overlegd te hebben, en password, etc, aangepast te hebben, was dat enige tijd later ook weer verholpen.

@GreatDictator - wat ik uit je posts niet opmaak, is of jijzelf negatieve ervaring hebt met paypal, of simpelweg ervaringen van anderen/websites herhaalt.

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ook maar even mijn PayPal account gecheckt en gelijk mijn bankrekening ontkoppelt. Ik krijg toch een beetje een wantrouwig gevoel na het lezen van dit topic.
GreatDictator schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:33:
[...]Overigens moet je tegenwoordig inderdaad een bankrekening of creditcard gekoppeld hebben aan je paypal account. Vroeger kon je gewoon via internetbankieren losse bedragen overmaken met een eenmalige code in je opmerkingenveld.
Ik kan via de tab "Geld toevoegen" dit nog steeds doen. Ik kan me wel herinneren dat er volgens mij een limiet van maximaal 50 euro per betaling op zat.

Ik ben blij dat de TS zijn geld niet kwijt is, het lijkt me erg schrikken als je opeens 650 euro kwijt kunt zijn.

offtopic:
Ik gebruik trouwens al ongeveer zes jaar hetzelfde wachtwoord, maar in de loop der jaren is die wel getransformeerd van een alleen lowercase letters tot een wachtwoord van een combinatie van upper en lowercase letters en cijfers. Tot nu toe ben ik gelukkig nog maar één keer "gehackt", dat was door mijn broer, die kon toen we nog dezelfde pc deelden doodeenvoudig mijn wachtwoord uit de wachtwoord opslaan functie van Firefox lezen. Sindsdien heb ik standaard die functie van mijn browser uit staan.

Misschien moet ik nu toch maar eens overstappen op een ander wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:39:
Ik heb net ook maar even mijn PayPal account gecheckt en gelijk mijn bankrekening ontkoppelt. Ik krijg toch een beetje een wantrouwig gevoel na het lezen van dit topic.
ik ook, uiteraard weet je wel dat er een risico aan kleeft, maar goed.. ik snuffel nogal graag rond op Ebay, en dan is een paypal account eigenlijk onmisbaar.

heb inmiddels ook m'n CC ontkoppeld.
maar ben wel blij dat de TS z'n geld terug heeft, netjes opgelost van PP, maar dankzij dit debacle doe ik toch even een stapje terug in het digitale geld.

ik heb overigens wel m'n bankrekening gekoppeld staan, maar niet bevestigd...
zit ik dan safe of niet? (zonder die koppeling kan ik geen geld terugstorten van PP naar m'n reguliere bank.)

[ Voor 15% gewijzigd door Shanquish op 12-07-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Zelf ook alleen maar goeie ervaringen met Paypal, 2x iets gekocht en problemen met levering. PP ingeschakeld en de ene keer m'n geld terug gekregen en de andere keer hadden ze met de verkoper de zaak opgelost (uiteindelijk geleverd). Zelf niks hoeven doen :) prima service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0stack
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-07 13:17
xabre16v schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:42:
Zelf ook alleen maar goeie ervaringen met Paypal, 2x iets gekocht en problemen met levering. PP ingeschakeld en de ene keer m'n geld terug gekregen en de andere keer hadden ze met de verkoper de zaak opgelost (uiteindelijk geleverd). Zelf niks hoeven doen :) prima service.
Spelen met vuur noem je zoiets. Ik heb meerdere keren gehad waar ik producten heb verstuurd en dat de koper een creditcard chargeback deed. Daag geld + product + paypal haalt ook nog eens een extra 12.50 euro chargeback kosten van JOU account af.

Zelfs als koper heeft het gefaald voor mij. Had een product gekocht wat nooit geleverd is, bij paypal even een ticket aangemaakt en na 2 weken kreeg ik een leuk mailtje waarin stond dat paypal het met mij eens was maar helaas had de verkoper geen geld op zijn rekening staan dus kreeg ik niks terug.

Wat nou kopersbescherming? Het is gewoon te ziek voor woorden dat er geadverteerd mag worden voor oplichtingspraktijken van paypal. Nu ook fijn op marktplaats, mensen worden geadviseerd om paypal te gebruiken wegens veiligheid. Heb je enig idee hoeveel mensen worden opgelicht hiermee, paypal heeft 0.0% kopersbescherming en doelt 100% voor eigen inkomen zoals b.v de verkoper op te laten lappen als er een chargeback fraude word gedaan, pure winst die hun administratiekosten noemen.

Het gaat 10 keer goed en 1 keer fout, en als het fout gaat dan gaat het meestal ook goed fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

slayerduck schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:13:
[...]

Spelen met vuur noem je zoiets. Ik heb meerdere keren gehad waar ik producten heb verstuurd en dat de koper een creditcard chargeback deed. Daag geld + product + paypal haalt ook nog eens een extra 12.50 euro chargeback kosten van JOU account af.

Zelfs als koper heeft het gefaald voor mij. Had een product gekocht wat nooit geleverd is, bij paypal even een ticket aangemaakt en na 2 weken kreeg ik een leuk mailtje waarin stond dat paypal het met mij eens was maar helaas had de verkoper geen geld op zijn rekening staan dus kreeg ik niks terug.

Wat nou kopersbescherming? Het is gewoon te ziek voor woorden dat er geadverteerd mag worden voor oplichtingspraktijken van paypal. Nu ook fijn op marktplaats, mensen worden geadviseerd om paypal te gebruiken wegens veiligheid. Heb je enig idee hoeveel mensen worden opgelicht hiermee, paypal heeft 0.0% kopersbescherming en doelt 100% voor eigen inkomen zoals b.v de verkoper op te laten lappen als er een chargeback fraude word gedaan, pure winst die hun administratiekosten noemen.

Het gaat 10 keer goed en 1 keer fout, en als het fout gaat dan gaat het meestal ook goed fout.
Je de paypal bescherming is een wassenneus, je krijgt alleen geld terug als paypal iemand dat bedrag kan laten betalen. Beetje vreemd voor 100% veilig en jezelf een bank noemen. Je zou verwachten dat dit net zoals CC's een echte verzekering is. Maar blijkbaar steekt paypal alle wisselkoers conversies en andere kosten gewoon lekker in hun zak. Ik snap ook wel dat marktplaats dit promoot. Lekker extra geld verdienen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TS, geen zin om de rest te lezen.

Mij is hetzelfde overkomen, je krijgt het gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
swtimmer schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:58:
[...]
Ik snap ook wel dat marktplaats dit promoot. Lekker extra geld verdienen!
eBay heeft Paypal lang geleden al gekocht, waarna de provisies hard zijn gestegen. eBay heeft Marktplaats enkele jaren terug gekocht (voor een kwart miljard euro), logisch dus dat ze ook daar proberen procentjes te verdienen via Paypal.
Verkopen via eBay, met betaling via Paypal, kost de verkoper al snel 10% van de totale verkoopprijs. Best veel dus, maar zolang Paypal geen serieuze concurrentie heeft, zal dat niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:45
Ik heb inmiddeld mijn gehele paypal account geheel verwijderd. Had hem ook gekoppeld aan mijn bankrekening voor het gemak van een snelle overschrijving, maar dit gaf voor mij toch ook aan dat het niet veilig is.... Wat ik ook eigenlijk wel wist. Ik hield hem alleen maar aan voor het gemak, maar stel dat iemand eens mijn wachtwoord weet.... dan vergeef ik het mezelf nooit.

Mooi voor de TS dat het is opgelost, ik geloof best dat dit je gehele stemming flink kan kapot maken.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Pagina: 1